Nic schreef op vrijdag 3 november 2023 @ 23:26:
Patch_Mac had ik door chatgpt laten schrijven (ik spreek geen python), om de infopage te patchen (als alternatief voor handmatig via HxD). Maar je moet dus bij een ZBS243-based tag de gedownloade infopage patchen, niet de firmware .bin
Klopt het dat dit de stappen zijn om een tag te flashen?
python3 OEPL-Flasher.py -e -z -p COM6 write SOLUM_29_SSD1619-01-0024.bin --flash --pt
python3 OEPL-Flasher.py -e -z -p COM6 read dump.bin --infopage --pt
python3 patch_mac.py --zbs243 -mac 021A7B203B1E dump.bin
python3 OEPL-Flasher.py -e -z -p COM6 write dump.bin --infopage
Heb dat zojuist gedaan, maar de tag blijft aangeven 'NO MAC SET, sleeping forever'. Als ik met HxD de dump.bin kijk dan zie ik bij 0x10 wel het MAC-adres (omgekeerd) staan. Sowieso op de
instructiepagina over het flashen geen enkele hint dat er iets met MAC-adres moet gebeuren
Het schermje knippert ook niet als ik de batterijen eruit haal, contactpunten kortsluit en weer erin stop. Dus misschien mogelijk met solderen van de contactpunten t.b.v. flashen iets gesloopt.
Ik moet zeggen dat als je de tags niet pre-flashed hebt gekocht, het best een lijdensweg is. Instructies omtrent flashen/MAC-patchen moet ik via plukjes info op de wiki/dit topic bij elkaar rapen, maar een stappenplan van A-Z ontbreekt helaas. Ook het solderen aan de tags vanwege ontbreken van een jig vind ik echt een kriem

Houd mij nog steeds aanbevolen voor iemand in Groningen/Drenthe die mijn tags zou willen flashen met zijn/haar jig.
Of had ik die infopage voorafgaand aan het flashen nog veilig moeten stellen van de originele firmware???
[
Voor 31% gewijzigd door
ThinkPad op 15-12-2023 14:33
]