Je zou eens kunnen proberen om de tag op een andere manier met met 3.3V te voeden. Als dat wel werkt dan weet je dat in ieder geval de tag wel werkt.
Ik heb dat vreemd genoeg ook met enkele. Die heb ik destijds ingesteld met "testdingen" en opzij gelegd. Krijg er nu geen leven in.theezeefje schreef op maandag 10 juni 2024 @ 17:51:
Ik heb een 2.9" tag van @Nic welke een tijd lang prima heeft gewerkt,
op een gegeven moment kreeg ik in het display te zien dat de batterij vervangen moest worden.
Wat ik nu ook probeer, de tag reageert nergens meer op,
- kortstonding shorten van de batterij contactjes in de tag,
- langdurig shorten van de batterij contactjes in de tag (ruim een week)
- meerdere keren nieuwe batterijen geplaatst (uiteraard met het trucje om ze om hetzelfde moment te plaatsen)
iemand nog suggesties ?
Overigens heb ik nog een aantal 2.9" shelf labels liggen. Die nog niet zijn geflasht.
naast de 3.3v van een ESP bordje weet ik zo snel ff niet waar ik nog meer 3.3v vandaan kan trekkenNic schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 10:20:
Je zou eens kunnen proberen om de tag op een andere manier met met 3.3V te voeden. Als dat wel werkt dan weet je dat in ieder geval de tag wel werkt.
nog suggesties ? via ESP bordje doet ie iig niets
Vroeger, toen de kratten bier nog van hout waren, en je moest doorzuipen om de kachel warm te houden....
Een LM1117-33?theezeefje schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 16:51:
[...]
naast de 3.3v van een ESP bordje weet ik zo snel ff niet waar ik nog meer 3.3v vandaan kan trekken
nog suggesties ? via ESP bordje doet ie iig niets
Toevallig deze nog ergens op de kop weten te tikken? Ik weet dat ze van Solum zijn maar heb ze niet kunnen vinden ergens te koop. Anders ga ik heel brutaal mn vrienden van de Lidl een mail sturen.KabouterSuper schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 10:43:
Ik kijk met afgunst naar de prijstags in de Lidl, want die gaan tot A4 formaat volgens mij.
As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.
Nee, maar ook niet hard gezocht. Zou cool zijn als de lidl er een paar over heeft.Uberprutser schreef op dinsdag 18 juni 2024 @ 16:13:
[...]
Toevallig deze nog ergens op de kop weten te tikken? Ik weet dat ze van Solum zijn maar heb ze niet kunnen vinden ergens te koop. Anders ga ik heel brutaal mn vrienden van de Lidl een mail sturen.
When life gives you lemons, start a battery factory
Heel erg leuk topic, verwacht hier de komende tijd nog wel wat terug te gaan zoeken. Alvast bedankt voor het mooie werk @Nic @Corn en anderen.
Zelf ben ik bezig met een eigen self-service 'to-go' winkeltje, waarin ik graag digitale prijstags zou willen gebruiken. Het liefst die ik zelf kan programmeren zodat ik e.e.a. kan combineren met de touchscreen kassa-software die ik al heb geschreven.
Heb inmiddels een partij Solum M3 prijstags gekocht via ebay. Zodra die binnen zijn ga ik ook aan het stoeien
. Mocht iemand nog een Mini-AP v3 / zigbee<->wifi gateway van Nic over hebben (of te leen), hoor ik het graag
Zelf ben ik bezig met een eigen self-service 'to-go' winkeltje, waarin ik graag digitale prijstags zou willen gebruiken. Het liefst die ik zelf kan programmeren zodat ik e.e.a. kan combineren met de touchscreen kassa-software die ik al heb geschreven.
Heb inmiddels een partij Solum M3 prijstags gekocht via ebay. Zodra die binnen zijn ga ik ook aan het stoeien
Bedrijfsverzamelpand De Drentse Werf - Escaperoom The Basement - E-Chopper.nu
3 dingen om over na te denken:f3cuk schreef op woensdag 17 juli 2024 @ 18:01:
Heel erg leuk topic, verwacht hier de komende tijd nog wel wat terug te gaan zoeken. Alvast bedankt voor het mooie werk @Nic @Corn en anderen.
Heb inmiddels een partij Solum M3 prijstags gekocht via ebay. Zodra die binnen zijn ga ik ook aan het stoeien. Mocht iemand nog een Mini-AP v3 / zigbee<->wifi gateway van Nic over hebben (of te leen), hoor ik het graag
- De tags die je linked zijn beta-supported; de firmware is in early stages, want:
- De tags die je linked zijn zogeheten subGhz tags, deze werken op heel andere frequenties dan de 2.4GHz tags die het meest breed gesupport zijn. Je hebt hier ook een andere radio-module voor nodig op het AP (CC1101)
- De license is vrij expliciet non-commercial. We hebben de middelen noch het voornemen om mensen er van te overtuigen zich er aan te houden, enige wat ik doen is zeggen: doe maar liever niet.
De reden hiervoor is vrij simpel:
Solum verkoopt commerciele setups voor supermarkten en winkels. Als een Open Source project ervoor zorgt dat hun tags worden 'hergebruikt' dan vinden ze dat waarschijnlijk niet leuk. Als grote bedrijven dingen niet leuk vinden, dan sturen ze een legertje juristen op het bewuste open source project af... Ze hebben formeel gezien geen poot om op te staan, maar dat zal ze er niet van weerhouden...
Dat laatste komt wel goed hoor, is meer categorie hobby-project dan een serieuze onderneming. Zal nooit groot/commercieel worden uitgerold.
Weet jij zo of deze dan beter ondersteund zijn? (https://www.ebay.nl/itm/204873177762) Dan bestel ik die in plaats van de M3 (zelfde prijs).
Weet jij zo of deze dan beter ondersteund zijn? (https://www.ebay.nl/itm/204873177762) Dan bestel ik die in plaats van de M3 (zelfde prijs).
Jep, die zijn 100% supported, als je ze flashed met de OEPL-firmware
Prijskaartjes inmiddels binnen. Heeft iemand hier toevallig al geprobeerd een access point te draaien op een windows machine in combi met een (sonoff) zigbee usb dongle? Of is het sowieso beter/stabieler om aparte hardware hiervoor te kiezen?
Omdat ik geen held ben met de soldeerbout ben ik van plan een flasher-kabel te maken zoals hier beschreven (https://github.com/OpenEP...lasher%20cable%20by%20Nic). Iemand die dit toevallig hier al heeft gedaan en wat praktische tips en trucs heeft?
Omdat ik geen held ben met de soldeerbout ben ik van plan een flasher-kabel te maken zoals hier beschreven (https://github.com/OpenEP...lasher%20cable%20by%20Nic). Iemand die dit toevallig hier al heeft gedaan en wat praktische tips en trucs heeft?
Vandaag printplaatjes voor de flasher kabel besteld, maar krijg daarbij de volgende opmerking terug van jlcpcb. Ik heb verder geen verstand van printplaten, zou iemand mij verder kunnen helpen of in de juiste richting kunnen sturen?
1.Hi Sir/ Madam, Sorry to tell you that such kind of V-cuts is not supported, the V-cut line can only be a vertical or horizontal straight line across the entire panel or board, cannot stop in the middle. You can click ‘Replace file’ button to re-upload the file in your JLCPCB account page .Thanks
/f/image/6V43MXZbNM92vSxoUrysHRpJ.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 6% gewijzigd door f3cuk op 01-08-2024 23:21 ]
Heeft nog iemand interesse in een ruil? Ik heb tientallen 2.9" Solum GR29000 (in keurige staat) maar geen enkele 1.54".. En daar wil ik eigenlijk mee aan de slag. Als iemand een paar 1.54's wil omruilen voor 2.9 dan hoor ik het graag (regio Twente, of verzenden).
En nog even een Home Assistant vraagje;
Hoewel ik een losse ESP gebruik als AP, ben ik gisteren even in Home Assistant gedoken, ik heb een (werkende, geflashte) CC2531 in de HA computer gestoken, maar ik kom niet uit de aansturing. Ik kan volgens mij nergens instellen dat OpenEPaperLink de /dev/ttyACM0 moet gebruiken, ik kan alleen een IP adres instellen. Klopt dit en moet ik via HA alsnog een reguliere ESP32 aansturen via IP?
En nog even een Home Assistant vraagje;
Hoewel ik een losse ESP gebruik als AP, ben ik gisteren even in Home Assistant gedoken, ik heb een (werkende, geflashte) CC2531 in de HA computer gestoken, maar ik kom niet uit de aansturing. Ik kan volgens mij nergens instellen dat OpenEPaperLink de /dev/ttyACM0 moet gebruiken, ik kan alleen een IP adres instellen. Klopt dit en moet ik via HA alsnog een reguliere ESP32 aansturen via IP?
Had iemand al toegehapt? Ik heb er nog wel twee die ik niet gebruik. DM me maar als je nog interesse hebt.ouweklimgeit schreef op zaterdag 3 augustus 2024 @ 08:35:
Heeft nog iemand interesse in een ruil? Ik heb tientallen 2.9" Solum GR29000 (in keurige staat) maar geen enkele 1.54".. En daar wil ik eigenlijk mee aan de slag. Als iemand een paar 1.54's wil omruilen voor 2.9 dan hoor ik het graag (regio Twente, of verzenden).
Deze week ook begonnen met de ESLs.
Ik heb er 3 liggen, 1 is al kapot door het openmaken
De spaghetti AP was het makkelijkst te maken, die draait prima.
Volgende week ga ik een poging wagen om de ESL te solderen om er 1 te flashen, als dat werkt komen er misschien nog meer op termijn.
De webinterface ziet er makkelijk uit, weather forecast of een countdown instellen is zo gedaan. Jullie zijn al lekker bezig geweest
Ik heb er 3 liggen, 1 is al kapot door het openmaken
De spaghetti AP was het makkelijkst te maken, die draait prima.
Volgende week ga ik een poging wagen om de ESL te solderen om er 1 te flashen, als dat werkt komen er misschien nog meer op termijn.
De webinterface ziet er makkelijk uit, weather forecast of een countdown instellen is zo gedaan. Jullie zijn al lekker bezig geweest
SUZ-SWM80VA & ERSD-VM2D, 200L SWW, 5330Wp O 45°, 2870Wp W 45°, 820Wp Z 10°, Fresh-r on the wall compac WTW
Ik heb nog en stuk of 30 2.9" liggen. Is er iemand die een flash'er te koop heeft of ze wil flashen tegen vergoeding? Eventueel 50/50 ofzo? Dus je flasht ze en stuurt dan de helft terug?
Voor de liefhebber heb ik ivm upgrade naar een MiniAP V4 een tweetal MiniAP V2 over icm 4 1.54" schermpjes. Zie mijn V&A.
Ben zelf aan het hobbyen met de Hanshow schermpjes. Deze zijn BWY ipv BWR
(links is een Hanshow Nebular 7.5" 800x480, rechtsboven een Solum M3 2.2" 250x128, rechtsonder een Hanshow Nebular 3.5" 384x184)
:strip_exif()/f/image/SQeyXDyfqUxymWqMOXHZAdG0.jpg?f=fotoalbum_large)
Vooral de 7.5" is echt een juweeltje al had ik liever BWR ipv BWY gehad.
(links is een Hanshow Nebular 7.5" 800x480, rechtsboven een Solum M3 2.2" 250x128, rechtsonder een Hanshow Nebular 3.5" 384x184)
:strip_exif()/f/image/SQeyXDyfqUxymWqMOXHZAdG0.jpg?f=fotoalbum_large)
Vooral de 7.5" is echt een juweeltje al had ik liever BWR ipv BWY gehad.
[ Voor 4% gewijzigd door Tomba op 06-09-2024 15:36 ]
Ik heb de ap en flasher gemaakt dus kan ze voor je flashen. Welke regio zit je?jantje112 schreef op vrijdag 23 augustus 2024 @ 11:36:
Ik heb nog en stuk of 30 2.9" liggen. Is er iemand die een flash'er te koop heeft of ze wil flashen tegen vergoeding? Eventueel 50/50 ofzo? Dus je flasht ze en stuurt dan de helft terug?
Je kan eventueel langskomen bij de hackerspace pixelbar in Rotterdam daar zit ik regelmatig.
Hi,TeQ99 schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 12:42:
[...]
Ik heb de ap en flasher gemaakt dus kan ze voor je flashen. Welke regio zit je?
Je kan eventueel langskomen bij de hackerspace pixelbar in Rotterdam daar zit ik regelmatig.
Bedankt voor het aanbod. Als het goed is maakt Nic de labels in orde binnenkort. Maar sowieso leuk om eens naar de hackerspace te gaan, is dat "open" inloop?
Jazeker, begin augustus al. Vanaf 20 augustus op de DM radiostilte dus ik trek mijn aanbod in.KabouterSuper schreef op maandag 12 augustus 2024 @ 09:11:
[...]
Had iemand al toegehapt? Ik heb er nog wel twee die ik niet gebruik. DM me maar als je nog interesse hebt.
Ja, Als we open zijn is iedereen welkom, op woensdag avond zijn de meeste aanwezig. Als je op de website kijkt. www.pixelbar.nl kan je zien of we open zijn.jantje112 schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 18:44:
[...]
Hi,
Bedankt voor het aanbod. Als het goed is maakt Nic de labels in orde binnenkort. Maar sowieso leuk om eens naar de hackerspace te gaan, is dat "open" inloop?
Hee, jij bent met de Hanshow schermpjes aan de slag gegaan. Ik heb er een paar van iemand gekregen, maar kon tot nu toe nergens vinden hoe ik de firmware aanpas. Dat zal naar ik aanneem net iets anders gaan dan de hier veel gebruikte en genoemde displays van Solum? Andere firmware en andere layout van de contactjes?Tomba schreef op vrijdag 6 september 2024 @ 15:35:
Voor de liefhebber heb ik ivm upgrade naar een MiniAP V4 een tweetal MiniAP V2 over icm 4 1.54" schermpjes. Zie mijn V&A.
Ik ben niet heel erg handig in flashen, maar als het enigszins mogelijk is probeer ik het graag. Anders met hulp van anderen hier, als dat kan.
@Tomba Kun je me op weg helpen? Waar vind ik info over het flashen van die dingen en over de pinout ervan?
Ik werk op Apple, mocht dat van belang zijn.
En de displays die ik heb zijn Hanshow Stellar M3N@ en S3N@.
Verdraagzaamheid is het hoogste gebod
en wie dat niet eert die schoppen we rot.
<John O`Mill>
Helaas is het niet gelukt om een AP en Flasher te bemachtigen, uitverkocht voordat ik op de link kon klikken toen ze beschikbaar waren.TeQ99 schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 12:42:
[...]
Ik heb de ap en flasher gemaakt dus kan ze voor je flashen. Welke regio zit je?
Ik heb bij #42 2 van die displays meegenomen, ik hoop je weer eens tegen te komen, dan kunnen we er samen eens naar kijken?
@Wheeze Wie/wat is #42?Wheeze schreef op zondag 22 september 2024 @ 20:09:
[...]
Helaas is het niet gelukt om een AP en Flasher te bemachtigen, uitverkocht voordat ik op de link kon klikken toen ze beschikbaar waren.
Ik heb bij #42 2 van die displays meegenomen, ik hoop je weer eens tegen te komen, dan kunnen we er samen eens naar kijken?
Ik ben op zoek naar andere maten displays.
<John O`Mill>
Ik heb ze preflashed gekocht, denk dat je t beste de discord joined om dit na te vragen.Hippe Lip schreef op zaterdag 21 september 2024 @ 16:39:
[...]
Hee, jij bent met de Hanshow schermpjes aan de slag gegaan. Ik heb er een paar van iemand gekregen, maar kon tot nu toe nergens vinden hoe ik de firmware aanpas. Dat zal naar ik aanneem net iets anders gaan dan de hier veel gebruikte en genoemde displays van Solum? Andere firmware en andere layout van de contactjes?
Ik ben niet heel erg handig in flashen, maar als het enigszins mogelijk is probeer ik het graag. Anders met hulp van anderen hier, als dat kan.
@Tomba Kun je me op weg helpen? Waar vind ik info over het flashen van die dingen en over de pinout ervan?
Ik werk op Apple, mocht dat van belang zijn.
En de displays die ik heb zijn Hanshow Stellar M3N@ en S3N@.
Hack42 is een hackerspace in Arnhem, waar ze een paar (2.9inch?) displays hebben te koop hebben liggen.Hippe Lip schreef op maandag 23 september 2024 @ 12:11:
[...]
@Wheeze Wie/wat is #42?
Ik ben op zoek naar andere maten displays.
Discord is een voor mij nieuw platform. Ik ga het proberen, maar begon al aardig te verdwalen. Het is een zéér breed georiënteerd platform en ik kon er (nog) niet de weg vinden waar ik info kan vinden over het flashen van Hanshow displays voor Open ePaper.Tomba schreef op maandag 23 september 2024 @ 17:36:
[...]
Ik heb ze preflashed gekocht, denk dat je t beste de discord joined om dit na te vragen.
Als iemand met wat verder op deze weg kan helpen, dan graag!
<John O`Mill>
Onderaan de pagina https://openepaperlink.de/ staat een knop Discord waarmee je het channel voor openepaperlink kan joinen. Ofwel in het kanaal Lifetime Supply of Help_and_questions zou je je vraag eens kunnen stellen. Voertaal is Engels.Hippe Lip schreef op maandag 23 september 2024 @ 22:45:
[...]
Discord is een voor mij nieuw platform. Ik ga het proberen, maar begon al aardig te verdwalen. Het is een zéér breed georiënteerd platform en ik kon er (nog) niet de weg vinden waar ik info kan vinden over het flashen van Hanshow displays voor Open ePaper.
Als iemand met wat verder op deze weg kan helpen, dan graag!
Heb er nu 3 succesvol in gebruik maar 1 blijft op: waiting for data staan.
hij vind een ap maar is niet in staat om daadwerkelijk data te ontvangen.
het ding al gereset maar dit haalt niets uit..
hij vind een ap maar is niet in staat om daadwerkelijk data te ontvangen.
het ding al gereset maar dit haalt niets uit..
code:
1
2
3
| 13:45:57 0000021EE4AE3B1A block request /current/0000021EE4AE3B1A_132366.pending block 2, len 1280 checksum 1779 13:45:56 0000021EE4AE3B1A block request /current/0000021EE4AE3B1A_132366.pending block 1, len 4096 checksum 62230 13:45:55 0000021EE4AE3B1A block request /current/0000021EE4AE3B1A_132366.pending block 0, len 4096 checksum 0 |
[ Voor 47% gewijzigd door remcoXP op 04-10-2024 13:47 ]
Gadget-freakz.com. Feedback en tips zijn welkom.
@remcoXP Heb je wellicht ook al eens andere batterijen geprobeerd? Bijvoorbeeld uit een van de tags die het wel doet? Ik meen mij te herinneren dat dat bij mij wel eens geholpen heeft.
We've got that ring of confidence
Ik zie door bomen het bos niet meer... wat is nu de meest eenvoudige optie om een AP op te zetten? Ik heb een paar van deze besteld: https://www.ebay.nl/itm/315718946917. Die zijn dus al geflasht, dus dat scheelt.
Ik bevind me inmiddels ook in het ESL oerwoud en kom ook niet echt tot een eenduidig setje hardware.....
Ik heb nog helemaal niets en zou graag een setup beginnen met een AP en voor nu een klein aantal tags.
Ik heb zo het idee dat er best een ruime keus is om zelf een AP bouwen. Als ik het goed lees voldoet een ESP32 S3 met genoeg geheugen (des gewenst met display, maar zonder kan ook) en een ESP32 C6 eraan om de AP compleet te maken. Maar dan komt de volgende uitdaging, waar vind ik tags die compatibel zijn? Bij voorkeur al met de juiste firmware, of makkelijk te flashen zodat ze bruikbaar zijn.
Al met al blijf ik het een interessante maar lastig verhaal vinden.
Ik heb nog helemaal niets en zou graag een setup beginnen met een AP en voor nu een klein aantal tags.
Ik heb zo het idee dat er best een ruime keus is om zelf een AP bouwen. Als ik het goed lees voldoet een ESP32 S3 met genoeg geheugen (des gewenst met display, maar zonder kan ook) en een ESP32 C6 eraan om de AP compleet te maken. Maar dan komt de volgende uitdaging, waar vind ik tags die compatibel zijn? Bij voorkeur al met de juiste firmware, of makkelijk te flashen zodat ze bruikbaar zijn.
Al met al blijf ik het een interessante maar lastig verhaal vinden.
@babbelbox
Als eens gezocht op internet met het trefwoord openepaperlink?
En https://openepaperlink.de en https://github.com/OpenEPaperLink al gevonden?
Zo’n nieuw onderwerp kost in het begin veel zoeken en inlezen. Langzaam worden dan dingen duidelijker.
Als eens gezocht op internet met het trefwoord openepaperlink?
En https://openepaperlink.de en https://github.com/OpenEPaperLink al gevonden?
Zo’n nieuw onderwerp kost in het begin veel zoeken en inlezen. Langzaam worden dan dingen duidelijker.
[ Voor 7% gewijzigd door Hippe Lip op 05-10-2024 16:38 ]
<John O`Mill>
Dan is er ook nog https://media.hardwear.io...aper-badges-you-received/ om je op weg te helpen. @babbelbox
Van klussen krijg je grijze haren
@Hippe Lip Die heb ik al redelijk doorgestruind.
@fenrir Die kende ik nog niet, ga ik zeker ook even bekijken.
Op zich snap ik het concept, en ook de hardware setup. De meeste wazigheid ervaar ik met het zoeken naar de juiste tags. Ik heb nog niets, dus zolang ik geen bruikbare tags kan vinden, wacht ik ook nog even met het uitzoeken van de AP hardware, die ik dan wel in de tussentijd ook nog beter kan filteren.
@fenrir Die kende ik nog niet, ga ik zeker ook even bekijken.
Op zich snap ik het concept, en ook de hardware setup. De meeste wazigheid ervaar ik met het zoeken naar de juiste tags. Ik heb nog niets, dus zolang ik geen bruikbare tags kan vinden, wacht ik ook nog even met het uitzoeken van de AP hardware, die ik dan wel in de tussentijd ook nog beter kan filteren.
@babbelbox
Ik snap je zoektocht wel hoor. Ik kon toevallig een AP plus een paar displays kant en klaar op de kop tikken. Nu heb ik van iemand een paar Hanshow displays gekregen, en ben op zoek naar hoe ik die met OpenePaper kan flashen. Da’s een techniek waar ik niet goed in thuis ben.
Bovendien werk ik op Apple en zijn veel tools op Windows gericht…
Ik snap je zoektocht wel hoor. Ik kon toevallig een AP plus een paar displays kant en klaar op de kop tikken. Nu heb ik van iemand een paar Hanshow displays gekregen, en ben op zoek naar hoe ik die met OpenePaper kan flashen. Da’s een techniek waar ik niet goed in thuis ben.
Bovendien werk ik op Apple en zijn veel tools op Windows gericht…
<John O`Mill>
Zelfs totaal nieuwe geplaatst.
Yukkie schreef op zaterdag 5 oktober 2024 @ 10:51:
@remcoXP Heb je wellicht ook al eens andere batterijen geprobeerd? Bijvoorbeeld uit een van de tags die het wel doet? Ik meen mij te herinneren dat dat bij mij wel eens geholpen heeft.
'Even' en setje S3/C6 ESP32's bestellen om een AP te knutselen klinkt toch te makkelijk 
Nu ik deze dus in huis heb kom ik er achter dat de pinout die 'standaard' benodigd is om de S3 en C6 te connecten, niet op mijn S3 beschikbaar zijn omdat ze gebruikt worden door een display enz....
Toch weer jammer, beter moeten lezen
Nu ik deze dus in huis heb kom ik er achter dat de pinout die 'standaard' benodigd is om de S3 en C6 te connecten, niet op mijn S3 beschikbaar zijn omdat ze gebruikt worden door een display enz....
@babbelbox Herkenbaar. Dat soort dingen loop ik ook tegenaan op dat niveau.
Vandaar dat ik nu zit met een paar Hanshow displays die ik graag zounwillen flashen, maar ik weet niet hoe…
Vandaar dat ik nu zit met een paar Hanshow displays die ik graag zounwillen flashen, maar ik weet niet hoe…
<John O`Mill>
Die Hanshows zijn ook een stuk moeilijker dan de Solum tags: De OEPL firmware is nog niet zo doorontwikkeld, de case kan niet eenvoudig geopend worden, en tot overmaat van ramp blijken er ook nog eens verschillende versies te zijn (die een andere firmware nodig hebben) waarbij de pads om te programmeren op een andere plek zitten (en daar kom je dus pas achter nadat je de case opengesloopt hebt).Hippe Lip schreef op donderdag 10 oktober 2024 @ 23:57:
@babbelbox Herkenbaar. Dat soort dingen loop ik ook tegenaan op dat niveau.
Hier is de methode voor de meest-voorkomende, maar dus: geen garantie:
YouTube: 3.5" Price Tag Telink TLSR OpenEPaperLink Flashing How-To
Op discord staan x-rays van Hanshows Nebular met een dxf. Op basis hiervan kan je een boormal maken om te flashen. Ik heb via kleinanzeigen een aantal Hanshows gekocht, deze waren reeds geflashed.
Bij deze zijn er 3 gaatjes aan de achterkant gemaakt die gebruikt zullen zijn om te flashen.
Bij deze zijn er 3 gaatjes aan de achterkant gemaakt die gebruikt zullen zijn om te flashen.
Heb je een link voor dat kanaal? Ik heb er ook een paar liggen die ik wil flashen.fenrir schreef op vrijdag 11 oktober 2024 @ 10:53:
Op discord staan x-rays van Hanshows Nebular met een dxf. Op basis hiervan kan je een boormal maken om te flashen. Ik heb via kleinanzeigen een aantal Hanshows gekocht, deze waren reeds geflashed.
https://www.rouwette.com/
https://discord.gg/eRUHt4u5CZRouwette schreef op zaterdag 12 oktober 2024 @ 19:32:
[...]
Heb je een link voor dat kanaal? Ik heb er ook een paar liggen die ik wil flashen.
En dit is de specifieke post met de X-ray https://discord.com/chann...95836/1294000715110285312
(Link naar het kanaal is ook te vinden op https://www.openepaperlink.de/)
.Nic schreef op vrijdag 11 oktober 2024 @ 10:24:
[...]
Die Hanshows zijn ook een stuk moeilijker dan de Solum tags: De OEPL firmware is nog niet zo doorontwikkeld, de case kan niet eenvoudig geopend worden, en tot overmaat van ramp blijken er ook nog eens verschillende versies te zijn (die een andere firmware nodig hebben) waarbij de pads om te programmeren op een andere plek zitten (en daar kom je dus pas achter nadat je de case opengesloopt hebt).
Dit gaat over de Hanshow Nebular. Wat ik hier heb liggen zijn Stella-displays van Hanshow. Daarvan is het batterijvak vrij eenvoudig open te maken en onder die batterij zitten de pads om te kunnen flashen, keurig met labels erbij.
Geld daarvoor ook dat die de (vervelende?) OEPL-firmware heeft en dat er verschillende versies zijn die anders geflasht moeten worden? Ik kan daarover nog niet echt voldoende info vinden...
[ Voor 3% gewijzigd door Hippe Lip op 14-10-2024 13:40 ]
<John O`Mill>
Klein succesje vandaag.babbelbox schreef op donderdag 10 oktober 2024 @ 22:18:
'Even' en setje S3/C6 ESP32's bestellen om een AP te knutselen klinkt toch te makkelijk
Heb uiteindelijk met succes een werkend AP kunnen maken.
Via Visual Studio Code en de 2.60 broncode tegen alle adviezen in een eigen config gemaakt en deze op m'n gekochte S3 (deze Lilygo) geflasht. Met een eigen gedefinieerde pin bezetting de S3 aan de 'standaard' C6 devkit C1 van Esspressif gekoppeld en via de web interface is het gelukt de C6 te flashen!
Toch best leuk, en ook de display doet het direct, wat me wel verraste want alle display config parameters in de standaard beschikbare board configs gaan allemaal uit van i2c displays, terwijl dit een 8pins serial display heeft.
Nu nog op zoek naar tags, dan is het spul compleet!
Top dat het gelukt is!
Lilygo heeft nu zelfs een ding met zowel een ESP32-S3 als een ESP32-H2 en een TFT-display. De ESP32-H2 heeft dezelfde functie als de ESP32-C6. Daarmee heb je dus alle hardware, zonder soldeerwerk. Zowel de -S3 als de -H2 kun je flashen via de webflasher op openepaperlink.de
https://www.lilygo.cc/products/t-panel-s3
Lilygo heeft nu zelfs een ding met zowel een ESP32-S3 als een ESP32-H2 en een TFT-display. De ESP32-H2 heeft dezelfde functie als de ESP32-C6. Daarmee heb je dus alle hardware, zonder soldeerwerk. Zowel de -S3 als de -H2 kun je flashen via de webflasher op openepaperlink.de
Ja, die ben ik ook tegen gekomen, maar vond 'm toch wat fors van formaat.Nic schreef op maandag 14 oktober 2024 @ 21:47:
Top dat het gelukt is!
Waar ik nog wel m'n bedenkingen bij heb is (onge)makkelijk het nu is om m'n AP te updaten nu ik geen standaard environment gebruik maar m'n eigen setup. In hoeverre is het realistisch om te denken dat de Lilygo S3 een soort 'basis' setup kan zijn, en dat er een mainstream config voor komt?
Als je zelf geen standaard environment hebt, dan kun je nog steeds makkelijk updaten: fork the Github repo. Je kunt aanpassingen doen naar smaak. Van daaruit kun je een release doen op je eigen repo. In de OpenEpaperLink AP kun je op de update-pagina kiezen welke repo je wilt gebruiken. En dan gewoon de knop 'update'. :-)babbelbox schreef op maandag 14 oktober 2024 @ 22:16:
[...]
Ja, die ben ik ook tegen gekomen, maar vond 'm toch wat fors van formaat.
Waar ik nog wel m'n bedenkingen bij heb is (onge)makkelijk het nu is om m'n AP te updaten nu ik geen standaard environment gebruik maar m'n eigen setup. In hoeverre is het realistisch om te denken dat de Lilygo S3 een soort 'basis' setup kan zijn, en dat er een mainstream config voor komt?
Die LilyGo T-Panel S3 is nu een standaard environment voor OpenEpaperLink. Je kunt 'm installeren via de webflasher vanaf de openepaperlink.de website. Op die manier heb je een access point zonder dat je hoeft te solderen.
BTW, er worden op dit moment via ebay weer goedkope displays aangeboden, de 2.2" en 2.6" versies:
https://www.ebay.nl/itm/226420137166
Ah, thanks voor de link, meteen besteldNic schreef op dinsdag 5 november 2024 @ 11:09:
[...]
Als je zelf geen standaard environment hebt, dan kun je nog steeds makkelijk updaten: fork the Github repo. Je kunt aanpassingen doen naar smaak. Van daaruit kun je een release doen op je eigen repo. In de OpenEpaperLink AP kun je op de update-pagina kiezen welke repo je wilt gebruiken. En dan gewoon de knop 'update'. :-)
Die LilyGo T-Panel S3 is nu een standaard environment voor OpenEpaperLink. Je kunt 'm installeren via de webflasher vanaf de openepaperlink.de website. Op die manier heb je een access point zonder dat je hoeft te solderen.
BTW, er worden op dit moment via ebay weer goedkope displays aangeboden, de 2.2" en 2.6" versies:
Wat je update verhaal betreft, daar ga ik me even in verdiepen, bedankt.
Ah, jij hebt een set van 50 stuks besteld dus?babbelbox schreef op dinsdag 5 november 2024 @ 11:49:
[...]
Ah, thanks voor de link, meteen besteld.
Wat je update verhaal betreft, daar ga ik me even in verdiepen, bedankt.
Wat er niet bij staat is welke displays het zijn. Zo op het eerste gezicht lijken het displays van Solum, maar of dat ook zo is?
<John O`Mill>
Aangand op de foto en de tekst : "mit OpenEpaperLink geflashte E-Paper Displays"Hippe Lip schreef op dinsdag 5 november 2024 @ 15:10:
[...]
Ah, jij hebt een set van 50 stuks besteld dus?
Wat er niet bij staat is welke displays het zijn. Zo op het eerste gezicht lijken het displays van Solum, maar of dat ook zo is?
Zullen het displays zijn welke werken met de OpenEpaperLink AP.
Dus ze zullen werken op je eigen AP en ondersteund worden
Homey, Sessy, Starlink, Ubiquti
Dit is voor mij toch nog wel nieuw en abracadabra.Nic schreef op dinsdag 5 november 2024 @ 11:09:
[...]
Als je zelf geen standaard environment hebt, dan kun je nog steeds makkelijk updaten: fork the Github repo. Je kunt aanpassingen doen naar smaak. Van daaruit kun je een release doen op je eigen repo. In de OpenEpaperLink AP kun je op de update-pagina kiezen welke repo je wilt gebruiken. En dan gewoon de knop 'update'. :-)
[...]
Ik heb een fork (copy??) van het originele OpenEPaperLink project in m'n eigen GitHub account gemaakt, dat is gelukt.
Ook heb ik het voor elkaar gekregen om via VisualStudioCode dit project te openen en zelfs zijn mijn aanpassingen in de platformio.ini file toegepast op m'n online github project.
Misschien sla ik een stap over, maar als ik naar de update pagina van m'n Hardware AP ga, en ik vul dan mijn repo in krijg ik de melding
code:
.1
| Error fetching releases:TypeError: Cannot read properties of undefined (reading 'ok') |
Moet ik eerst nog een keer een build doen vanuit VisualStudioCode en die lokaal uploaden naar m'n AP misschien?
@babbelbox
Het zal nog wel een gecomplileerd (build) moeten worden. Net zoals in de Aduino IDE.
Met de benodigde liberies
en dan pas uploaden naar je device
Het zal nog wel een gecomplileerd (build) moeten worden. Net zoals in de Aduino IDE.
Met de benodigde liberies
en dan pas uploaden naar je device
Ja, Solum, uit de M2 serie (dezelfde serie als de 2.9" displays die ik voorheen zelf te koop had).Hippe Lip schreef op dinsdag 5 november 2024 @ 15:10:
[...]
Binnen je Github repo moet je een nieuwe release maken, als je je AP via de update-knop wilt updaten. Maar als je VScode/Platformio al geinstalleerd hebt, kun je daarmee net zo goed gewoon lokaal compilen en via een usb-kabeltje je AP flashen.babbelbox schreef op dinsdag 5 november 2024 @ 16:09:
[...]
Misschien sla ik een stap over, maar als ik naar de update pagina van m'n Hardware AP ga, en ik vul dan mijn repo in krijg ik de melding
code:.
1 Error fetching releases:TypeError: Cannot read properties of undefined (reading 'ok')
Moet ik eerst nog een keer een build doen vanuit VisualStudioCode en die lokaal uploaden naar m'n AP misschien?
Ok, dus eerst handmatig een release maken.Nic schreef op dinsdag 5 november 2024 @ 18:51:
[...]
Ja, Solum, uit de M2 serie (dezelfde serie als de 2.9" displays die ik voorheen zelf te koop had).
[...]
Binnen je Github repo moet je een nieuwe release maken, als je je AP via de update-knop wilt updaten. Maar als je VScode/Platformio al geinstalleerd hebt, kun je daarmee net zo goed gewoon lokaal compilen en via een usb-kabeltje je AP flashen.
Blijf ik toch met meer vragen achter.....
- Hoe krijg ik dan de compiled binary in m'n release op GitHub?
- Moet ik elke keer een nieuwe compile maken voor mijn eigen build als er een update van de master repo is?
Ik denk dat ik wel een stukje verder ben, soms is het best een goed idee om een beetje RTFM te doenbabbelbox schreef op dinsdag 5 november 2024 @ 19:28:
[...]
Ok, dus eerst handmatig een release maken.
Blijf ik toch met meer vragen achter.....
- Hoe krijg ik dan de compiled binary in m'n release op GitHub?
- Moet ik elke keer een nieuwe compile maken voor mijn eigen build als er een update van de master repo is?
Op de Wiki van OpenEpaper kwam ik een stuk tegen over een eigen fork icm OTA updates.
Die heb ik gevolgd en nu heb ik het dus voor elkaar dat wanneer ik een release in m'n repo maak, er na het afhandelen van de acties een aantal binary files beschikbaar zijn, waaronder ook degene die ik zelf heb toegevoegd.
Het is nu dus ook mogelijk om vanuit m'n AP update pagina m'n eigen repo te gebruiken en vanuit daar de EPS te voorzien van firmware. Hetgeen ik nu nog tegen aan loop is dat ik niet m'n eigen gemaakte environment kan selecteren, wat ik ook doe, hij gaat altijd terug naar de Mini_AP_V4, dat waar ik dus mee ben begonnen.
Als je je eigen nieuwe environment wilt, dan moet je 'm ook toevoegen aan de release-scripts zodat de binary gecompiled wordt als je een nieuwe release maakt. In je repo in /.github/workflows/release.yml kun je dat toevoegen.
Maar, wat is je doel eigenlijk? Want normaal zou een van de bestaande builds moeten voldoen, als je de juiste pins gebruikt.
Maar, wat is je doel eigenlijk? Want normaal zou een van de bestaande builds moeten voldoen, als je de juiste pins gebruikt.
Dat heb ik dus gedaan.Nic schreef op woensdag 6 november 2024 @ 10:57:
Als je je eigen nieuwe environment wilt, dan moet je 'm ook toevoegen aan de release-scripts zodat de binary gecompiled wordt als je een nieuwe release maakt. In je repo in /.github/workflows/release.yml kun je dat toevoegen.
Ik heb een custom environment gemaakt in de platformio.ini.
Daarna heb ik ook zoals je aangeeft een copy van een bestaande environment toegevoegd aan de release.yml file, inderdaad met dus de naam van m'n eigen environment.
Als ik nu dus een release maak in m'n git repo, komt er na zo'n 15 minuten een bunch aan .bin files, waaronder ook die met de naam van m'n eigen environment. Dat lijkt dus allemaal goed.
Ook kan ik nu vanuit m'n AP web gui m'n eigen git repo aangeven, dat gaat ook goed.
De environment list box toont ook m'n eigen environment
:strip_exif()/f/image/Jhy2Qhz9Bq0SNkFpqseJ8O2F.png?f=user_large)
Echter, als ik dan m'n eigen environment selecteer (maar ook als ik een willekeurige andere selecteer) wordt de orginele environment naam weergegeven in het rechter log venster.
Wat ik dus uiteindelijk probeer, is zelf een eigen environment te maken, met behoud (hopelijk) van OTA mogelijkheden. De rede dat ik een eigen environment wil (of eigenlijk moet) is omdat mijn S3 chip niet de standaard pinout mogelijkheden heeft.
Ik heb daar bij het uitkiezen van het board niet goed op gelet, maar na wat puzzel werk is het me wel gelukt om vanuit VSC/platformio aanpassingen te maken aan een standaard environment, andere pinout, en dus een werkend AP te maken.
Ok, daar ga ik even induiken. Het zou kunnen dat het alleen cosmetisch is maar dat weet ik nog niet zeker.babbelbox schreef op woensdag 6 november 2024 @ 11:13:
[...]
Echter, als ik dan m'n eigen environment selecteer (maar ook als ik een willekeurige andere selecteer) wordt de orginele environment naam weergegeven in het rechter log venster.
Ik heb er (nog) niet zo veel verstand van, maar wel even verder gekeken.Nic schreef op woensdag 6 november 2024 @ 20:22:
[...]
Ok, daar ga ik even induiken. Het zou kunnen dat het alleen cosmetisch is maar dat weet ik nog niet zeker.
Op het moment dat je de environment keuze bevestigt met de 'Confirm' button wordt deze keuze wel opgeslagen in de file op de flash (/current/apconfig.json)
Echter, de environment informatie die vervolgens terug komt in de command line view rechts, en weer terug komt in het textfield, is altijd gewoon de originele/vorige. Ik heb niet kunnen ontdekken hoe de keuze van de lijst uiteindelijk via de web interface terugkomt in de config.
Ook heb ik nog even zitten denken/testen/troubleshooten qua custom environment.
Ik zit te denken, heeft het nut/kans dat 'mijn' custom environment toegevoegd kan worden aan de main stream, gezien het feit dat het best een geinig S3 equipped bordje is met een display.
Ik kan ook niet goed herleiden wat nou een goede naam voor m'n environment is, want de bestaade environment namen zijn niet helemaal consequent.
Ik denk dat ik een idee heb waaar het fout gaat in de HTML na het kiezen van de repo/environment.Nic schreef op woensdag 6 november 2024 @ 20:22:
[...]
Ok, daar ga ik even induiken. Het zou kunnen dat het alleen cosmetisch is maar dat weet ik nog niet zeker.
Ik heb even zitten kijken in de code van de html en js files en kwam het volgende tegen.
In de InitUpdate() functie van de ota.js staat het volgende stukje code
JavaScript:
1
2
3
4
5
6
7
| const envBox = $('#environment'); if (envBox?.tagName === 'SELECT') { const inputElement = document.createElement('input'); inputElement.type = 'text'; inputElement.id = 'environment'; envBox.parentNode.replaceChild(inputElement, envBox); } |
Voor zover ik het begrijp:
Er wordt een InputElement object gecreëerd, en deze wordt gevuld met (o.a.) 'text:environment'
Vervolgens is het denk ik de bedoeling dat dit object een vervanger moet zijn voor de 'select:environment' object onder de child nodes van envBox.
Echter, als deze functie wordt uitgevoerd is de envBox variable niet meer zoals daarvoor, het heeft bijv geen parentNodes meer en dat verbokt denk ik de complete werking van het object.
Da's allemaal cosmetisch. De environment die in de rechter kolom staat is, by design, overigens het environment waarop je AP *nu* draait, niet de gekozen optie. Als je gekozen environment in apconfig.json terecht komt, dan zou het best wel eens gewoon allemaal kunnen werken, want een firmware-update worden door het AP zelf gedownload. Ik heb nu even geen tijd om er in te duiken, maar kijk eerst even of het inderdaad niet werkt, of dat dat alleen zo lijkt ;-)
Het is helaas niet alleen maar cosmetisch.
Situatie.
Ik draai op dit moment m'n eigen environment, wanneer ik de officiele repo selecteer, en ik kies dan een willekeurige environment gaat deze zoals gezegd terug naar m'n eigen naam.
Als het louter cosmetisch zou zijn zou ik evengoed in staat moeten kunnen zijn om de verschillende versies in de tabel te kunnen zien die er zijn voor de GEKOZEN environment, echter, de tabel blijft leeg.
Daarmee concludeer ik dat de releases tabel opgebouwd wordt met informatie die gebruik maakt van de huidige environment en niet de zojuist gekozen.
Aanvullend:
Wanneer ik m'n eigen repo kies en dan ook een willekeurige andere environment selecteer wordt er wel een releases tabel getoond, maar dat is logisch want in mijn eigen repo zijn er ook binary files voor mjin eigen environment. Als ik datn vanuit de release tabel de ESP32 update uitvoer zie ik ook in de commnand window rechts dat de binary gedownload wordt voor mijn eigen environment, ongeacht de eerder gemaakte keuze.
Ik zal het ook als bug/issue rapporteren in de github repo.
Situatie.
Ik draai op dit moment m'n eigen environment, wanneer ik de officiele repo selecteer, en ik kies dan een willekeurige environment gaat deze zoals gezegd terug naar m'n eigen naam.
Als het louter cosmetisch zou zijn zou ik evengoed in staat moeten kunnen zijn om de verschillende versies in de tabel te kunnen zien die er zijn voor de GEKOZEN environment, echter, de tabel blijft leeg.
Daarmee concludeer ik dat de releases tabel opgebouwd wordt met informatie die gebruik maakt van de huidige environment en niet de zojuist gekozen.
Aanvullend:
Wanneer ik m'n eigen repo kies en dan ook een willekeurige andere environment selecteer wordt er wel een releases tabel getoond, maar dat is logisch want in mijn eigen repo zijn er ook binary files voor mjin eigen environment. Als ik datn vanuit de release tabel de ESP32 update uitvoer zie ik ook in de commnand window rechts dat de binary gedownload wordt voor mijn eigen environment, ongeacht de eerder gemaakte keuze.
Ik zal het ook als bug/issue rapporteren in de github repo.
[ Voor 29% gewijzigd door babbelbox op 08-11-2024 06:11 ]
Dank voor het uitzoeken!
Update: fixed, zie https://github.com/OpenEP...1c6f350246bf9f52600a52345
Update: fixed, zie https://github.com/OpenEP...1c6f350246bf9f52600a52345
[ Voor 70% gewijzigd door Nic op 08-11-2024 11:36 ]
Inmiddels heb ik ze binnen en de eerste paar getest.Hippe Lip schreef op dinsdag 5 november 2024 @ 15:10:
[...]
Ah, jij hebt een set van 50 stuks besteld dus?
Tot nu toe werken ze allemaal, krijg het alleen niet voor elkaar om een plaatje via URL te tonen.
Nog niet verder gekeken waarom dat niet wil, moet ik nog maar 's doen.
Heb ook al de eerste HA voorbeeldjes getest, ik zie veel mogelijkheden voor toepassingen in mijn setup.
Bedankt voor de tip. Ik heb mijn batch vandaag binnengekregen. De helft zijn Solum GM22XX2's, de andere helft Solum GR2600. Productiedatums van midden tot eind 2019. Over de specifieke modellen vind ik niet veel terug buiten hun FCC keuringsdocumenten en dat er NFC zou opzitten.Nic schreef op dinsdag 5 november 2024 @ 11:09:
[...]
Ik heb nog geen access point dus ik heb ze nog niet kunnen testen, en ben vooral benieuwd naar de batterijduur in de praktijk (edit: met de meegeleverde batterijen gaat dit niet veel zijn merk ik al aan de warnings). Als het mij wat bevalt hoop ik snel een batch Solum Newton Color's tegen te komen met led, knoppen, en 4 of 7 kleuren. Liefst nog zo'n grote kleppers van 4, 6, of 7.5 inch. Al zal dat wishful thinking zijn. Maar zeker voor de knoppen en de LED heb ik al een use-case of twee
[ Voor 4% gewijzigd door Vnze op 14-11-2024 13:39 ]
Ik heb (nog) geen klagen met betrekking tot batterij.Vnze schreef op donderdag 14 november 2024 @ 13:36:
[...]
Bedankt voor de tip. Ik heb mijn batch vandaag binnengekregen. De helft zijn Solum GM22XX2's, de andere helft Solum GR2600. Productiedatums van midden tot eind 2019. Over de specifieke modellen vind ik niet veel terug buiten hun FCC keuringsdocumenten en dat er NFC zou opzitten.
Ik heb nog geen access point dus ik heb ze nog niet kunnen testen, en ben vooral benieuwd naar de batterijduur in de praktijk (edit: met de meegeleverde batterijen gaat dit niet veel zijn merk ik al aan de warnings). Als het mij wat bevalt hoop ik snel een batch Solum Newton Color's tegen te komen met led, knoppen, en 4 of 7 kleuren. Liefst nog zo'n grote kleppers van 4, 6, of 7.5 inch. Al zal dat wishful thinking zijn. Maar zeker voor de knoppen en de LED heb ik al een use-case of twee
Heb er nu 7 aan. 1 geeft een voltage van 2,55V, de andere allemaal >= 2.6 V.
Hoe lang ze meegaan hangt vooral af van hoe vaak je ze laat updatenVnze schreef op donderdag 14 november 2024 @ 13:36:
[...]
Bedankt voor de tip. Ik heb mijn batch vandaag binnengekregen. De helft zijn Solum GM22XX2's, de andere helft Solum GR2600. Productiedatums van midden tot eind 2019. Over de specifieke modellen vind ik niet veel terug buiten hun FCC keuringsdocumenten en dat er NFC zou opzitten.
En hoeveel batterijtjes erin passen. Mijn 1.54" schermpjes houden het beduidend minder lang uit dan de 2.9" en 4.2"... zelfs niet de helft van de tijd.Tomba schreef op donderdag 14 november 2024 @ 13:56:
[...]
Hoe lang ze meegaan hangt vooral af van hoe vaak je ze laat updaten
En ik denk dat de kwaliteit van de batterijtjes ook flink van invloed is. Waar halen jullie je batterijtjes?
Ik heb nu pas m'n eerste batch tags, met bijgeleverde batterijen.
Ik moet nog maar 's uitzoeken waar ik het beste vervangende batterijen kan scoren.
Ik moet nog maar 's uitzoeken waar ik het beste vervangende batterijen kan scoren.
Ja klopt, maar mijn 1.54" die alleen ondemand updaten gaan langer mee dan de 2.9" die elke 10 minuten een update krijgen vanuit Home AssistantKabouterSuper schreef op donderdag 14 november 2024 @ 14:05:
[...]
En hoeveel batterijtjes erin passen. Mijn 1.54" schermpjes houden het beduidend minder lang uit dan de 2.9" en 4.2"... zelfs niet de helft van de tijd.
En ik denk dat de kwaliteit van de batterijtjes ook flink van invloed is. Waar halen jullie je batterijtjes?
Ik koop gewoon de goedkoopste, merk weinig tot geen verschil tussen Duracell en deze:
https://www.amazon.nl/gp/product/B0B93FY3B6/
Over Home Assistent gesproken, de HA integratie heeft in dev ondersteuning voor de knoppen die op de M3 schermpjes zitten. Hopelijk binnenkort een 1.0 release
[ Voor 20% gewijzigd door Tomba op 14-11-2024 14:21 ]
Let er op dat je jpg aan de eisen voldoet: exact de benodigde resolutie van de tag (staand of liggend is beide prima, maar dus niet groter of kleiner), en baseline jpeg (dus niet progressive). De juiste resolutie zie je bij de tag staan in webinterface van je access point. Zie ook https://github.com/OpenEP...wiki/Image-specificationsbabbelbox schreef op donderdag 14 november 2024 @ 08:43:
[...]
Tot nu toe werken ze allemaal, krijg het alleen niet voor elkaar om een plaatje via URL te tonen.
Nog niet verder gekeken waarom dat niet wil, moet ik nog maar 's doen.
Thanks, ik kwam het later inderdaad tegen. Ben daarna even gaan proberen met de HA integratie, die komt niet zo strict.Nic schreef op donderdag 14 november 2024 @ 16:22:
[...]
Let er op dat je jpg aan de eisen voldoet: exact de benodigde resolutie van de tag (staand of liggend is beide prima, maar dus niet groter of kleiner), en baseline jpeg (dus niet progressive). De juiste resolutie zie je bij de tag staan in webinterface van je access point. Zie ook https://github.com/OpenEP...wiki/Image-specifications
Ik zag door de bomen het bos niet meer en iedere tutorial die ik online bekeek zei ook wat anders;
Solderen van een esp op een ESL, een AP met zigbee of WiFi bouwen, chipsets, bluetooth.
Voor iedereen die makkelijk wil beginnen, koop een ESP32 S3 DevKitC 1 N16R8 bijvoorbeeld deze: https://www.amazon.nl/dp/B0D8FQH6Y6/ en deze ESL op aliexpress voor rond de 2 tientjes: https://nl.aliexpress.com/item/1005007554173359.html
Flash Openepaperlink via usb op de ESP32 https://install.openepaperlink.de/ en klaar. Werkt ook via de Home Assistant intergratie, helemaal tevreden mee.
Solderen van een esp op een ESL, een AP met zigbee of WiFi bouwen, chipsets, bluetooth.
Voor iedereen die makkelijk wil beginnen, koop een ESP32 S3 DevKitC 1 N16R8 bijvoorbeeld deze: https://www.amazon.nl/dp/B0D8FQH6Y6/ en deze ESL op aliexpress voor rond de 2 tientjes: https://nl.aliexpress.com/item/1005007554173359.html
Flash Openepaperlink via usb op de ESP32 https://install.openepaperlink.de/ en klaar. Werkt ook via de Home Assistant intergratie, helemaal tevreden mee.
Ga niet uit van het haalbare, maar van het denkbare
Maar dit werkt alleen dus met Shelf Label met bluetooth (en binnen bluetooth afstand van de ESP32 volgens mij. Shelf labels op basis van 802.15.4 wireless stuur je hiermee niet aan.robbinonline schreef op woensdag 20 november 2024 @ 11:26:
Ik zag door de bomen het bos niet meer en iedere tutorial die ik online bekeek zei ook wat anders;
-- Liever 1 keer met sneeuwwitje dan zeven keer met de dwergen --
Ik heb nu een aantal links gevolgd om eens te kijken waar ik het spul kan kopen, maar helaas lijkt het nergens te krijgen (althans, voor een redelijke prijs) Als ik op EBAY zoek naar Solum dan is het 15 euro voor 1 2,13"tag en dan moet je nog verzendkosten betalen a 15 euro. Dat lijkt me nou niet echt een goede deal. Of heb ik het mis en is dat nu gewoon wat je moet betalen voor dat spul?
Wie-o-wie wil wellicht nog wat van deze dingen verkopen en/of heeft een adresje waar ik ze voor een "fatsoenlijke" prijs kan aankopen?
Wel wil ik dan labels die ik kan gebruiken icm Homeassistant. Wil daar graag de status van mijn EV en wat andere zaken zoals temperatuur etc op laten zien.
Edit: en wat is dan slim om aan te schaffen als CC2531 USB Stick. Hebben jullie gewoon de goedkoopste gezocht? Voldoet elke CC2531 USB stick of zijn er die "beter" zijn
Wie-o-wie wil wellicht nog wat van deze dingen verkopen en/of heeft een adresje waar ik ze voor een "fatsoenlijke" prijs kan aankopen?
Wel wil ik dan labels die ik kan gebruiken icm Homeassistant. Wil daar graag de status van mijn EV en wat andere zaken zoals temperatuur etc op laten zien.
Edit: en wat is dan slim om aan te schaffen als CC2531 USB Stick. Hebben jullie gewoon de goedkoopste gezocht? Voldoet elke CC2531 USB stick of zijn er die "beter" zijn
[ Voor 11% gewijzigd door Tribunus op 24-11-2024 10:23 ]
Ik was toevallig van plan mijn setje te verkopen.
Dm maar:strip_exif()/f/image/O3Zp0Xr3m00MJoOwmYSEQ5sb.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/escr18ZVr772ndWaT1DCXlwl.jpg?f=fotoalbum_large)
Dm maar
:strip_exif()/f/image/O3Zp0Xr3m00MJoOwmYSEQ5sb.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/escr18ZVr772ndWaT1DCXlwl.jpg?f=fotoalbum_large)
Tribunus schreef op zondag 24 november 2024 @ 10:15:
Ik heb nu een aantal links gevolgd om eens te kijken waar ik het spul kan kopen, maar helaas lijkt het nergens te krijgen (althans, voor een redelijke prijs) Als ik op EBAY zoek naar Solum dan is het 15 euro voor 1 2,13"tag en dan moet je nog verzendkosten betalen a 15 euro. Dat lijkt me nou niet echt een goede deal. Of heb ik het mis en is dat nu gewoon wat je moet betalen voor dat spul?
Je kunt even rondvragen op de discord, dan krijg je vrij snel een berichtjeTribunus schreef op zondag 24 november 2024 @ 10:15:
Ik heb er 50 besteld, wil er 40 (2.2 en 2.6") van wel doorverkopen voor de oorspronkelijke prijs, zie mijn advertentie.Corn schreef op zondag 24 november 2024 @ 19:03:
[...]
Je kunt even rondvragen op de discord, dan krijg je vrij snel een berichtje
En allemaal weg!
[ Voor 3% gewijzigd door terrapin op 29-11-2024 22:20 . Reden: verkocht ]
The higher that the monkey can climb, The more he shows his tail
Ik heb nog een zo'n 30 to4 40 solum labels liggen. De staat van de labels is onbekend. Van een enkeling denk ik dat ze echt defect zijn en van een enkeling mist de achterzijde.
Ik heb een aantal maal geprobeerd een 'Flasher' te bouwen maar kom er niet uit. lukt mij echter niet.
De gene die mij kan helpen samen een werkende flasher te maken (kosten worden vergoed) of er één voor mij wil maken tegen een redelijke prijs mag de helft van de labels hebben.
Reacties graag per PB.
Ik heb een aantal maal geprobeerd een 'Flasher' te bouwen maar kom er niet uit. lukt mij echter niet.
De gene die mij kan helpen samen een werkende flasher te maken (kosten worden vergoed) of er één voor mij wil maken tegen een redelijke prijs mag de helft van de labels hebben.
Reacties graag per PB.
iemand een suggestie ?
mijn AP van Nic wil zich met geen mogelijkheid meer aanmelden op mijn thuis netwerk.
Verbinden met de hotspot van mijn telefoon gaat goed, dus de wifi werkt.
als ik via de webinterface van het AP ga scannen naar netwerken, dan zie ik netjes mijn unifi spul voorbij komen,
als ik mn wifi AP selecteer en vervolgens reboot, kan hij niet verbinden.
via een console krijg ik de volgende output:
zijn er settings in Unifi die dit kunnen veroorzaken ?
heb zowel 2,4GHz (20MHz breed) als 5GHz open staan, dus hij zou op 2.4 moeten kunnen connecten.
mijn AP van Nic wil zich met geen mogelijkheid meer aanmelden op mijn thuis netwerk.
Verbinden met de hotspot van mijn telefoon gaat goed, dus de wifi werkt.
als ik via de webinterface van het AP ga scannen naar netwerken, dan zie ik netjes mijn unifi spul voorbij komen,
als ik mn wifi AP selecteer en vervolgens reboot, kan hij niet verbinden.
via een console krijg ik de volgende output:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
93
94
95
96
97
98
99
100
101
102
103
104
105
106
107
108
109
110
111
112
113
114
115
116
117
118
119
120
121
122
123
124
125
126
127
128
129
130
131
132
133
134
135
136
137
138
139
140
141
142
143
144
145
146
147
148
149
150
151
152
| [18:27:58]start scanning [18:27:58][WiFi-event 2] [18:27:59][WiFi-event 1] [18:28:04]config saved [18:28:05]DB saved 621ms [18:28:05][WiFi-event 3] [18:28:05][WiFi-event 13] [18:28:05][WiFi-event 11] [18:28:05]ESP-ROM:esp32s3-20210327 [18:28:05]Build:Mar 27 2021 [18:28:05]rst:0xc (RTC_SW_CPU_RST),boot:0x2b (SPI_FAST_FLASH_BOOT) [18:28:05]Saved PC:0x40377d10 [18:28:05]SPIWP:0xee [18:28:05]mode:DIO, clock div:1 [18:28:05]load:0x3fce3808,len:0x44c [18:28:05]load:0x403c9700,len:0xbe4 [18:28:05]load:0x403cc700,len:0x2a68 [18:28:05]entry 0x403c98d4 [18:28:05]> [18:28:07][WiFi-event 0] [18:28:07][WiFi-event 2] [18:28:07]ssid: IoT Wifi [18:28:07][WiFi-event 3] [18:28:07][WiFi-event 0] [18:28:07][WiFi-event 2] [18:28:07]Connecting to WiFi... [18:28:09][WiFi-event 5] [18:28:09]WiFi lost connection. Reason: 2 [18:28:10][WiFi-event 5] [18:28:10]WiFi lost connection. Reason: 2 [18:28:11][WiFi-event 5] [18:28:11]WiFi lost connection. Reason: 2 [18:28:13][WiFi-event 5] [18:28:13]WiFi lost connection. Reason: 2 [18:28:14][WiFi-event 5] [18:28:14]WiFi lost connection. Reason: 2 [18:28:15][WiFi-event 5] [18:28:15]WiFi lost connection. Reason: 2 [18:28:16][WiFi-event 5] [18:28:16]WiFi lost connection. Reason: 2 [18:28:17][WiFi-event 5] [18:28:17]WiFi lost connection. Reason: 2 [18:28:18][WiFi-event 5] [18:28:18]WiFi lost connection. Reason: 2 [18:28:19][WiFi-event 5] [18:28:19]WiFi lost connection. Reason: 2 [18:28:20][WiFi-event 5] [18:28:20]WiFi lost connection. Reason: 2 [18:28:21][WiFi-event 5] [18:28:21]WiFi lost connection. Reason: 2 [18:28:22][WiFi-event 5] [18:28:22]WiFi lost connection. Reason: 2 [18:28:23]!Unable to connect to WiFi [18:28:23]Starting config AP, ssid: OpenEPaperLink [18:28:23]E (17468) wifi:wifi deinit internal: wifi not stop [18:28:23]E (17471) wifi_init: Failed to deinit Wi-Fi driver (0x3003) [18:28:23][WiFi-event 5] [18:28:23]WiFi lost connection. Reason: 2 [18:28:23][WiFi-event 3] [18:28:23][WiFi-event 2] [18:28:23][WiFi-event 3] [18:28:23][WiFi-event 10] [18:28:23][WiFi-event 11] [18:28:23]Connect to it, visit http://192.168.4.1/setup [18:28:23][WiFi-event 10] [18:28:23]reading DB from /current/tagDB.json [18:28:23]loadDB took 104ms [18:28:23]Cleaning up temporary files [18:28:24]pingFree heap: 170044 allocatable: 155636 stack: 12836 [18:28:25] failed [18:28:25]Resetting tag [18:28:25]43836d0bd4a3b86bfbe09db2ec22b5d50360b10bcb10ade6e4300e0fb4f70 [18:28:25]Expected: fffffffffffffffffffffffparison failed: [18:28:25]Calculated: 8bbffffffffffffffffffffffffffffffffffffffff [18:28:25]Attempting to boot anyway... [18:28:25]entry 0x4086c410 [18:28:25]I (42) boot: ESP-IDF v5.1.1 2nd stage bootloader [18:28:25]I (42) boot: compile time Oct 1 2023 20:23:29 [18:28:25]I (43) boot: chip revision: v0.0 [18:28:25]I (45) qio_mode: Enabling default flash chip QIO [18:28:25]I (50) boot.esp32c6: SPI Speed : 80MHz [18:28:25]I (55) boot.esp32c6: SPI Mode : QIO [18:28:25]I (60) boot.esp32 [18:28:25]a 01 02 00009000 00006000 [18:28:25]I (88) boot: 1 factory factory app 00 00 00010000 0010000032mI (96) boot: 2 littlefs Unknown data 01 82 00110000 002f0000 [18:28:25]I (103) boot: End of partition table [18:28:25]I (107) esp_image: segment 0:DB saved 668ms [18:28:25]paddr=00010020 vaddr=42030020 size=0db60h ( 56160) map [18:28:25]I (121) esp_image: segment 1: paddr=0001db88 vaddr=40800000 size=02490h ( 9360) load [18:28:25]I (126) esp_image: segment 2: paddr=00020020 vaddr=42000020 size=27970h (162160) map [18:28:25]I (148) esp_image: segment 3: paddr=00047998 vaddr=40802490 size=0dfa4h ( 57252) load [18:28:25]I (156) esp_image: segment 4: paddr=00055944 vaddr=40810440 size=01f98h ( 8088) load [18:28:25]I (161) boot: Loaded app from partiti<ADR 0000F8FC903BDAEC [18:28:25]on at offset 0x10000 [18:28:25]I (161) boot: Disabling RNG early entropy source... [18:28:25]I (177) cpu_start: Unicore app [18:28:25]W (185) clk: esp_perip_clk_init() has not been implemented yet [18:28:25]I (192) cpu_start: Pro cpu start user code [18:28:25]I (192) cpu_start: cpu freq: 160000000 Hz [18:28:25]I (192) cpu_start: Application information: [18:28:25]I (195) cpu_start: Project name: OpenEPaperLink_esp32_C6 [18:28:25]I (201) cpu_start: App version: v5.2.2-dirty [18:28:25]I (207) cpu_start: Compile time: Jul 10 2024 07:44:41 [18:28:25]I (213) cpu_start: ELF file SHA256: 335695279... [18:28:25]I (218) cpu_start: ESP-IDF: v5.2.2-dirty [18:28:25]I (223) cpu_start: Min chip rev: v0.0 [18:28:25]I (228) cpu_start: Max chip rev: v0.99 [18:28:25]I (233) cpu_start: Chip rev: v0.0 [18:28:25]I (238) heap_init: Initializing. RAM available for dynamic allocation: [18:28:25]I (245) heap_init: At 40818EE0 len 00063730 (397 KiB): RAM [18:28:25]I (251) heap_init: At 4087C610 len 00002F54 (11 KiB): RAM [18:28:25]I (257) heap_init: At 50000000 len 00003FE8 (15 KiB): RTCRAM [18:28:25]I (264) spi_flash: detected chip: generic [18:28:25]I (268) spi_flash: flash io: qio [18:28:25]I (272) sleep: Configure to isolate all GPIO pins in sleep state [18:28:25]I (279) sleep: Enable automatic switching of GPIO sleep configuration [18:28:25]I (286) coexist: coex firmware version: d96c1e51f [18:28:25]I (291) coexist: coexist rom version 5b8dcfa [18:28:25]I (297) main_task: Started on CPU0 [18:28:25]I (297) main_task: Calling app_main() [18:28:25]I (307) gpio: GPIO[22]| InputEn: 0| OutputEn: 1| OpenDrain: 0| Pullup: 0| Pulldown: 0| Intr:0 [18:28:25]I (307) gpio: GPIO[23]| InputEn: 0| OutputEn: 1| OpenDrain: 0| Pullup: 0| Pulldown: 0| Intr:0 [18:28:25]I (317) uart: queue free spaces: 20 [18:28:25]I (327) phy_init: phy_version 290,81efd96,May 8 2024,10:42:13 [18:28:25]I (377) phy: libbtbb version: f97b181, May 8 2024, 10:42:29 [18:28:26]I (677) RADIO: Receiver ready, panId=0x4447, channel=25, long=cc:11:42:fe:ff:ca:4c:40, short=fffe [18:28:26]I (677) gpio: GPIO[4]| InputEn: 0| OutputEn: 0| OpenDrain: 0| Pullup: 1| Pulldown: 0| Intr:0 [18:28:26]I (677) gpio: GPIRES>AP did reset, resending pending [18:28:26] [18:28:26]RDY>O[5]| InputEn: 1| OutputEn: 0| OpenDrain: 0| Pullup: 1| Pulldown: 0| Intr:2 [18:28:26]I (687) gpio: GPIO[6]| InputEn: 1| OutputEn: 0| OpenDrain: 0| Pullup: 1| Pulldown: 0| Intr:0 [18:28:26]I (697) MAIN: CC1101 NOT detected. [18:28:26]I (707) MAIN: C6 ready! [18:28:26][WiFi-event 12] [18:28:26][WiFi-event 14] [18:28:26]pingACK> ok, 42ms [18:28:26]I (1147) MAIN: RDY? In [18:28:27]ACK>I (1477) MAIN: SCP In [18:28:27]I (1477) phy: libbtbb version: f97b181, May 8 2024, 10:42:29 [18:28:27]ACK>I (1777) RADIO: Receiver ready, panId=0x4447, channeTYP>VER>MACl>=11, long=cZcC:H1>1:S4C2H:>fe:ZfPfW:>caP:E4Nc>:4N0O,P >short=fffe [18:28:27]I (1777) MAIN: Set channel: 11 power: 10 [18:28:27]I (1777) MAIN: NFO? In [18:28:27] [18:28:27]| AP Info - type C6 | [18:28:27]| Ch | 0x0B | [18:28:27]| Power| 0A | [18:28:27]| MAC | 404CCAFFFE4211CC | [18:28:27]| Ver | 0x001C | [18:28:28]BLE task started [18:28:29]Waiting for valid time from NTP-server [18:28:35]Waiting for valid time from NTP-server [18:28:37]read /tagtypes/E0.json |
zijn er settings in Unifi die dit kunnen veroorzaken ?
heb zowel 2,4GHz (20MHz breed) als 5GHz open staan, dus hij zou op 2.4 moeten kunnen connecten.
Vroeger, toen de kratten bier nog van hout waren, en je moest doorzuipen om de kachel warm te houden....
@theezeefje
Heb je zowel 2,4 als 5 ghz op de zelfde SSID zitten
Schakel eens je 5 Ghz uit en meld je dan nog eens aan.
Als het dan werkt zou je je 5ghz weer aan kunnen zetten
En anders een SSID id met alleen 2,4 Ghz en welke je op het zelfde netwerk laat eindigen
Heb je zowel 2,4 als 5 ghz op de zelfde SSID zitten
Schakel eens je 5 Ghz uit en meld je dan nog eens aan.
Als het dan werkt zou je je 5ghz weer aan kunnen zetten
En anders een SSID id met alleen 2,4 Ghz en welke je op het zelfde netwerk laat eindigen
[ Voor 3% gewijzigd door psdata op 09-01-2025 18:42 ]
@theezeefje wat @psdata al zegt, zet je 5ghz uit.
Wanneer het op (alleen) 2.4Ghz nog niet werkt zou je ook nog kunnen proberen door de security naar WPA2 te zetten ipv WPA3.
Wanneer het op (alleen) 2.4Ghz nog niet werkt zou je ook nog kunnen proberen door de security naar WPA2 te zetten ipv WPA3.
@theezeefje Nou snap ik niet alles wat in die log staat, maar werk je met DHCP of gebruik je een fixed IP-adres?
Kan het in dat laatste geval zijn dat een ander apparaat op hetzelfde adres zit? Ik heb dat ooit eens aan de hand gehad en heb me dagen lang rot gezocht…
Kan het in dat laatste geval zijn dat een ander apparaat op hetzelfde adres zit? Ik heb dat ooit eens aan de hand gehad en heb me dagen lang rot gezocht…
<John O`Mill>
Uit een snelle google search lijkt het dat reason 2 een 'Auth Expire'' te zijn.
Iets met je WPA key?
Iets met je WPA key?
Dank voor al de adviezen, ik ga er mee puzzelen!
ik heb om te beginnen mn IoT wifi netwerk op 2.4 GHz IoT compatibility mode gezet, en wonderbaarlijk genoeg kon het AP weer verbinden! dank nogmaals!
kwam er wel achter dat er heeeeeel veel wifi netwerken in de buurt zitten, gaat tijd worden dat iedereen de 5GHz wat meer gaat gebruiken
kwam er wel achter dat er heeeeeel veel wifi netwerken in de buurt zitten, gaat tijd worden dat iedereen de 5GHz wat meer gaat gebruiken
Uit nieuwsgierigheid, wat voor merk/model AP heb je?theezeefje schreef op vrijdag 10 januari 2025 @ 15:22:
ik heb om te beginnen mn IoT wifi netwerk op 2.4 GHz IoT compatibility mode gezet, en wonderbaarlijk genoeg kon het AP weer verbinden! dank nogmaals!
[Edit] En daarbij bedoel ik je wifi AP
[ Voor 4% gewijzigd door babbelbox op 10-01-2025 16:16 ]
Huis/schuur hangen vol met Unifi AC Pro’sbabbelbox schreef op vrijdag 10 januari 2025 @ 16:09:
[...]
Uit nieuwsgierigheid, wat voor merk/model AP heb je?
[Edit] En daarbij bedoel ik je wifi AP
Hebben meer mensen er last van dat men bij content type "DayAhed Prices" geen data meer krijgen.
en dat je bij de logging het volgende krijgt :
Ik krijg van uit de source niet delink + string voor mekaar om te testen, maar ik krijg gelijk (Unauthorized. Missing or invalid security token) is wellicht the token verlopen?
Het gebeurdt in deze file : https://github.com/OpenEP...nt%20type/get_dayahead.js
Rond regel 48, maar er worden nog al paar variablen meegestuurd
en dat je bij de logging het volgende krijgt :
code:
1
2
3
| 09:47:21 getDayAhead http error -11 09:47:13 Ok, done 09:47:10 get dayahead prices |
Ik krijg van uit de source niet delink + string voor mekaar om te testen, maar ik krijg gelijk (Unauthorized. Missing or invalid security token) is wellicht the token verlopen?
Het gebeurdt in deze file : https://github.com/OpenEP...nt%20type/get_dayahead.js
Rond regel 48, maar er worden nog al paar variablen meegestuurd
De ENTSOE (de bron van de dayahead prijzen) heeft even een storing.
https://newtransparency.e...=67861ecbc72a91596ba8c9b1
Het lost zichzelf weer op zodra het weer werkt.
https://newtransparency.e...=67861ecbc72a91596ba8c9b1
Het lost zichzelf weer op zodra het weer werkt.
Edit:
Nvm
Het heeft zichzelf schijnbaar opgelost. Ineens begon alles uit zichzelf te pollen.

@Nic (or anybody
)
Ik draaide al een poos op 2.60b, zonder problemen.
Nu zag ik dat de gateway ineens offline was en op IP 0.0.0.0 stond. Vaag. Dus ik heb adhoc ingelogd en de wifi en IP settings opnieuw ingevoerd.
All good. Meteen maar even geupdated, maar al mijn ca 40 labels blijven offline, behalve als ik er 1 direct aanspreek door te overschrijven. Hij blijft dan overigens pending; de data komt niet aan bij het label
edit: Als ik een testlabel hard reset dan komt ie vrijwel direct daarna weer boven...
moet ik nu alle labels hard resetten?
Nvm
Het heeft zichzelf schijnbaar opgelost. Ineens begon alles uit zichzelf te pollen.
@Nic (or anybody
Ik draaide al een poos op 2.60b, zonder problemen.
Nu zag ik dat de gateway ineens offline was en op IP 0.0.0.0 stond. Vaag. Dus ik heb adhoc ingelogd en de wifi en IP settings opnieuw ingevoerd.
All good. Meteen maar even geupdated, maar al mijn ca 40 labels blijven offline, behalve als ik er 1 direct aanspreek door te overschrijven. Hij blijft dan overigens pending; de data komt niet aan bij het label
edit: Als ik een testlabel hard reset dan komt ie vrijwel direct daarna weer boven...
moet ik nu alle labels hard resetten?

[ Voor 78% gewijzigd door paQ op 23-01-2025 18:34 ]
Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.
Ik heb nog paar ESP32s liggen, maar niet de S3 met N16R8. Ben benieuwd of dit genoeg is voor BLE schermpjes. BTW heb je de 2.1'' gebruikt? Hier staat dat 2.13'' niet werken...robbinonline schreef op woensdag 20 november 2024 @ 11:26:
Ik heb geprobeerd met ESP32 maar die werkt niet. Ik heb S3 besteld en die werkt, maar support for BLE tags is problematisch (AP reboot vaak, zie https://github.com/OpenEPaperLink/OpenEPaperLink/issues/443)cthulu schreef op vrijdag 7 februari 2025 @ 12:20:
[...]
Ik heb nog paar ESP32s liggen, maar niet de S3 met N16R8. Ben benieuwd of dit genoeg is voor BLE schermpjes. BTW heb je de 2.1'' gebruikt? Hier staat dat 2.13'' niet werken...
Nog steeds op zoek naar Solum tags...
Ik heb een batch besteld met een paar tags over
Zie mijn Ad v&a aangeboden: Solum Smart price tags 2.13" (geflashed openepaper)
Wat is er allemaal qua hardware nodig om ze aan te sluiten op home assistant? Hoe vindt de commuincatie plaats?cthulu schreef op zaterdag 22 maart 2025 @ 19:39:
Ik heb een batch besteld met een paar tags over
Een tweaker die niet leestsmeerbartje schreef op zondag 23 maart 2025 @ 10:32:
[...]
Wat is er allemaal qua hardware nodig om ze aan te sluiten op home assistant? Hoe vindt de commuincatie plaats?
Als je de link zo volgen 2 a 3 post omhoog
.
Maar je hebt een AP nodig welke de E-inkt labels kan bereiken. Met een ESP32-S3 module
Maar voor meer info verwijs ik je naar : https://github.com/OpenEPaperLink/OpenEPaperLink/wiki
Correctie, je hebt ESP S3 en C6 nodig. Met S3 kan je alleen BLE tags aansturen. De AP kan je onder 10€ bouwen.psdata schreef op zondag 23 maart 2025 @ 10:39:
[...]
Een tweaker die niet leest![]()
Als je de link zo volgen 2 a 3 post omhoog
.
Maar je hebt een AP nodig welke de E-inkt labels kan bereiken. Met een ESP32-S3 module
Maar voor meer info verwijs ik je naar : https://github.com/OpenEPaperLink/OpenEPaperLink/wiki