Nic schreef op woensdag 6 november 2024 @ 10:57:
Als je je eigen nieuwe environment wilt, dan moet je 'm ook toevoegen aan de release-scripts zodat de binary gecompiled wordt als je een nieuwe release maakt. In je repo in /.github/workflows/release.yml kun je dat toevoegen.
Maar, wat is je doel eigenlijk? Want normaal zou een van de bestaande builds moeten voldoen, als je de juiste pins gebruikt.
Dat heb ik dus gedaan.
Ik heb een custom environment gemaakt in de platformio.ini.
Daarna heb ik ook zoals je aangeeft een copy van een bestaande environment toegevoegd aan de release.yml file, inderdaad met dus de naam van m'n eigen environment.
Als ik nu dus een release maak in m'n git repo, komt er na zo'n 15 minuten een bunch aan .bin files, waaronder ook die met de naam van m'n eigen environment. Dat lijkt dus allemaal goed.
Ook kan ik nu vanuit m'n AP web gui m'n eigen git repo aangeven, dat gaat ook goed.
De environment list box toont ook m'n eigen environment
:strip_exif()/f/image/Jhy2Qhz9Bq0SNkFpqseJ8O2F.png?f=user_large)
Echter, als ik dan m'n eigen environment selecteer (maar ook als ik een willekeurige andere selecteer) wordt de orginele environment naam weergegeven in het rechter log venster.
Wat ik dus uiteindelijk probeer, is zelf een eigen environment te maken, met behoud (hopelijk) van OTA mogelijkheden. De rede dat ik een eigen environment wil (of eigenlijk moet) is omdat mijn S3 chip niet de standaard pinout mogelijkheden heeft.
Ik heb daar bij het uitkiezen van het board niet goed op gelet, maar na wat puzzel werk is het me wel gelukt om vanuit VSC/platformio aanpassingen te maken aan een standaard environment, andere pinout, en dus een werkend AP te maken.