Adlår Castra Aurora 2 Warmtepompen ervaringen

Pagina: 1 ... 79 80 Laatste
Acties:

• Reshadf
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 11:28
Hebben meer mensen hier last van dat de wamrtepomp vaak offline gaat en geen verbinding meer heeft met het internet? Zou de modbus dit kunnen verhelpen?

• LongTimeAgo
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 17:01
Reshadf schreef op zondag 31 mei 2026 @ 11:28:
Hebben meer mensen hier last van dat de wamrtepomp vaak offline gaat en geen verbinding meer heeft met het internet? Zou de modbus dit kunnen verhelpen?
Zorg er voor dat je een apart IoT netwerk hebt die puur en alleen op 2.4Ghz draait.
En als je dat al hebt: Dan is even een volle power cycle van de warmtepomp aan te raden. Dit heeft mij ook een keer geholpen met een wifi probleem. :)

Zonnepanelen: 9 stuks, 3300wp op west. | Warmtepomp: Adlar Aurora II 6kw | Tussenwoning - 45m² vloerverwarming - 125m² totaal woning - HR++ (bijna) overal | Thuisaccu: Homewizard 2,7kWh |

• conradh
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 17:33
Reshadf schreef op zondag 31 mei 2026 @ 11:28:
war probeer je te doen? Local tuya connectie valt vaak uit na een tijdje. Komt omdat Adlår af en toe gegevens ophaald volgens mij. Modbus draait helemaal lokaal.

• conradh
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 17:33
Modbus vraag. Wie weet welk register je moet uitlezen voor het stroomverbruik? Ik heb ook een losse stroommeter in de meterkast. Die geeft aan dat ik nu ongeveer 0.2 kWh per dag verbruik. Ik kan deze waarde nergens vi de Modbus vinden.

• marnie
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 18:12
conradh schreef op zondag 31 mei 2026 @ 17:33:
Modbus vraag. Wie weet welk register je moet uitlezen voor het stroomverbruik? Ik heb ook een losse stroommeter in de meterkast. Die geeft aan dat ik nu ongeveer 0.2 kWh per dag verbruik. Ik kan deze waarde nergens vi de Modbus vinden.
0x0045 AC Input Current
Dit is, voor zover ik kan beoordelen, de stroomwaarde als de compressor loopt.

Er is ook een " Compressor Phase Current" 0x0046, maar deze waarde kan ik niet erg goed duiden.

Zie mijn adlar-modbus.yaml op: https://github.com/cmseasy/Homeassistant/blob/main/esphome/adlar-modbus.yaml

[ Voor 15% gewijzigd door marnie op 31-05-2026 18:04 ]

2/1-kap 1988 | Extra vloer en muurisolatie | HR++ glas | WTW: Duco Energie Comfort 325 2-zones | WP: Adlar II 6kW | CV wonen: Jaga Strada Hybrid DBH, slapen: traditionele radiatoren | Solar: Enphase oost/west/zuid 4.2kVA | Homeassistant

Pagina: 1 ... 79 80 Laatste