Bovenstaande mijn 1e Kerstdag verbruik met een binnen temperatuur van 19 graden en een buiten temperatuur van -4 graden gemeten in de avond met dankzij het droge weer maar 2 defrosts.
Wij waren tussen 11.00 en 21.00 uur niet thuis, de pauze tussen 16.00 en 18.00 uur wordt niet alleen door het zonnige weer veroorzaakt maar ook door een halve graad verlaging van de thermostaat (
heb een partner die nog een beetje in de CV modus zit, dus de thermostaat moet dan iets lager 
)
Vrijstaand jaren vijftig huis met 20 m2 wand- en 55 m2 vloerverwarming en de (
full electric) warmtepomp op de dynamische stooklijn (
HL8/LT8) waar ik overigens best tevreden over ben.
De enige scène die ik nu nog gebruik is: < +5 graden = Standaard en > +5 graden = Eco.
maar ik denk dat ik die ook wel kan stoppen, want ik zie regelmatig dat het vermogen van de ventilator in de dynamische stooklijn automatisch wordt aangepast.
Door het verwijderen van de verdelerpomp is het comfort in huis trouwens ook verbeterd en verder.., hoe kouder buiten, des te comfortabeler is het binnen.
Vrijst. woning 1953, 3 x 25ah, 10400WP (45 panelen), van het gas af, full electric Adlar Castra 6kW, LTV wandverwarming Warp Systems gestuct met leem, Zonnestroomboiler 160 l., Zappi EV lader, Hyundai Kona Electric, Nexus 20 kWh, fan van Homewizard.