Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 10-09 11:54
En de PS5 Final Fantasy XVI themes covers

[ Voor 37% gewijzigd door Jasphur op 06-05-2023 10:00 ]

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalder
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 11-06-2023
Gaaf! Mocht ik ooit andere plates nemen, moet het wel wat bijzonders zijn zoals dit, heb nog niet eerder themed plates gezien, zijn deze officieel? (Kan dat niet achterhalen op de Japanse Amazon)

🎶 Gets a little messy in heaven 🎶

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jasphur
Kalder schreef op zaterdag 6 mei 2023 @ 16:49:
[...]

Gaaf! Mocht ik ooit andere plates nemen, moet het wel wat bijzonders zijn zoals dit, heb nog niet eerder themed plates gezien, zijn deze officieel? (Kan dat niet achterhalen op de Japanse Amazon)
Is officieel. Komt ook een FFXVI themed controller aan. Alles in een bundle. Maar mogelijk niet te verkrijgen in Europa

https://www.techpowerup.c...ler-and-console-faceplate

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jellybrah
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 13-09 12:42
Jasphur schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 09:44:
Vind het zelf meer een IX meets VII maar de wereld staat mij wel aan.
Hoop verder wel dat het hoppen tussen steden en dungeons net zo is als bij onder andere XII inderdaad. Dat open-wereld feel zoals bij XV vond ik maar zo-zo. Voor een Final Fantasy heb ik liever iets kleinere gebieden met wat meer leven dan alles in één grotere 'open' wereld.
Dit, en als de gameplay maar aanwezig is. Bij XV kwam dit vooral op de tweede plaats..
FF X en XII hadden erg uitgebreide werelden ook al leek het bij X lineair, het zat wel ramvol geheimen en zaken die je met NPC's kon ontdekken. XII was gewoon geweldig qua lategame quests, geheime espers, wapens en rare enemies.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jasphur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
En…

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/FwvFh2nWAAI9e9Y?format=jpg&name=mediumAfbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/FwvFh2qWAAEZAzd?format=jpg&name=medium

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kalder
Kan me bijna niet voorstellen dat het verhaal zal tegenvallen, voordeel van een niet open wereld game imo is dat je ook het vertellen van het verhaal beter/duidelijker kunt maken en er wat meer de focus op kunt leggen. Vond 15 qua verhaal totaal niet pakken, maar wat mij betreft had 7 remake een veel duidelijker en meeslepender verhaal (wat natuurlijk nog niet afgelopen is, hoewel degene die het origineel gespeeld hebben de hoofdlijnen wel zullen kennen)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Het is voor Final Fantasy niet ongebruikelijk om eerst een flink stuk lineaire gameplay/story te krijgen alvorens je de open wereld kan verkennen.

Van een demo/preview verwacht ik dan uiteraard ook niet anders.

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kalder
Greatsword schreef op maandag 22 mei 2023 @ 17:26:
Het is voor Final Fantasy niet ongebruikelijk om eerst een flink stuk lineaire gameplay/story te krijgen alvorens je de open wereld kan verkennen.

Van een demo/preview verwacht ik dan uiteraard ook niet anders.
Open wereld zal het dus niet zijn, is ook niet voor het eerst in FF geschiedenis overigens. Maar er kunnen natuurlijk wel open gebieden zijn, dacht dat ook al gehoord en gezien te hebben.

[ Voor 9% gewijzigd door Kalder op 22-05-2023 17:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jasphur
Beetje zoals (ongeveer) de eerste 9 delen? De steden zijn niet open maar de wereld tussen de steden en dungeons wel.

Ik vind het prima. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalder
Jasphur schreef op maandag 22 mei 2023 @ 17:39:
Beetje zoals (ongeveer) de eerste 9 delen? De steden zijn niet open maar de wereld tussen de steden en dungeons wel.

Ik vind het prima. :P
Maar ik denk niet dat er een "world map" level zal zijn zoals bij FF7 en 8 (6 en daaronder en 9 weet ik niet, nooit gespeeld), of heb ik nu alweer iets gemist? 😅

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
Ik vermoed dat het veel meer open world zal zijn als die delen inderdaad, maar minder ‘sand box’ dan een RDR2 oid

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jasphur
Final Fantasy 16 Is So Polished, It Doesn't Need a Day One Patch
In contrast to the majority of games that release these days, Final Fantasy XVI probably won't have a day one patch. In other words, the development team thinks the game is complete and polished, and that it doesn't need any post-ship adjustments.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mutatie
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 01:30
Ik hoop het, ik hoorde wel dat de framerate vreemd in elkaar zat in performance mode. Bij het verkennen 30fps dat schakelt naar 60 fps wanneer er een battle plaats vind. Ik hoop serieus dat dat aan de build lag en de final game altijd 60fps is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jori040
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 08:49
Mutatie schreef op dinsdag 23 mei 2023 @ 11:46:
[...]

Ik hoop het, ik hoorde wel dat de framerate vreemd in elkaar zat in performance mode. Bij het verkennen 30fps dat schakelt naar 60 fps wanneer er een battle plaats vind. Ik hoop serieus dat dat aan de build lag en de final game altijd 60fps is.
Ik schrik hier best van.Laren we hopen dat dit bij release niet het geval is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sacnoth
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 31-12-2024
Ik ben vooral benieuwd naar de toon van het spel. Overal lees ik dat het erg zoals Game of Thrones is en gewelddadig is. Ik vind bij Final Fantasy vaak de afwisseling in toon van een serieus verhaal en luchtige karakters en side quests fijn en typerend voor de serie.
Als dit alleen een zwaar deprimerend verhaal met veel geweld en weinig humor is vrees ik dat ik deze ga overslaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
Vind FFVII best wel depri met best wel wat geweld. Erg goed verhaal wel natuurlijk.

Speel “toevallig” nu weer even FFIX en ondanks de cartoony look and feel is het verhaal behoorlijk duister.

Denk dat het vooral een match moet zijn tussen verhaal en setting

[ Voor 82% gewijzigd door Jasphur op 23-05-2023 16:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jori040
sacnoth schreef op dinsdag 23 mei 2023 @ 15:42:
Ik ben vooral benieuwd naar de toon van het spel. Overal lees ik dat het erg zoals Game of Thrones is en gewelddadig is. Ik vind bij Final Fantasy vaak de afwisseling in toon van een serieus verhaal en luchtige karakters en side quests fijn en typerend voor de serie.
Als dit alleen een zwaar deprimerend verhaal met veel geweld en weinig humor is vrees ik dat ik deze ga overslaan.
Ik snap precies wat je bedoeld.FF7 vind ik zo leuk omdat het van die goed geschreven luchtige personages had/heeft.

Deprimerend vind ik bv wel heerlijk in een Diablo game.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
FFVII luchtige personages? :P

Hmm vond ze allemaal nogal wat bagage hebben haha. Maar qua dialogen in de game snap ik helemaal wat je bedoelt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jori040
Jasphur schreef op dinsdag 23 mei 2023 @ 17:06:
FFVII luchtige personages? :P

Hmm vond ze allemaal nogal wat bagage hebben haha. Maar qua dialogen in de game snap ik helemaal wat je bedoelt
Ja idd de dialogen zijn steengoed.

Ik denk dat FF16 op gameplay gebied heel goed gaat zijn.In de trailers weten de personages mij nog niet te boeien.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mutatie
jori040 schreef op dinsdag 23 mei 2023 @ 12:26:
[...]

Ik schrik hier best van.Laren we hopen dat dit bij release niet het geval is.
Ik hoorde het in deze video: YouTube: Max Played A LOT of Final Fantasy XVI - Hands-On Preview/Gameplay

In de comments word beweerd dat het aan een oudere build lag, en de final versie wel 60fps is.
Zo gepoetst als deze game lijkt denk ik dat het wel goed komt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kalder

Vond dit wel een erg fijne preview (geen echte spoilers), ze geven ook aan dat het niet alleen maar donker is en er ook grappige momenten zouden zijn.

Pff, de media is de boel weer behoorlijk aan het ophypen! Geen enkele negatieve dingen gehoord behalve dat van die framerate maar ik dacht begrepen te hebben dat dat in de uiteindelijke versie wel goed zat. Hoop alleen niet dat dat waar is van dat de game alleen naar 60fps schakelt tijdens gevechten en dan tijdens verkennen weer naar 30 gaat, als die gevechten in 60 kunnen, moet dat toch zeker ook kunnen in de niet actievolle momenten? Als de resolutie daardoor iets omlaag gaat, vind ik dat echt niet erg, als je meer resolutie wilt kies je maar voor de quality mode :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jori040
@Kalder
Op basis van al die previews zou dit spel op Metacritic boven de 90 kunnen scorenOver die framerate zou ik graag een bevestiging van Square-Enix willen hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jasphur
Leuke thread km even te lezen als je wat tijd hebt

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jasphur
Nieuwe trailer, nieuwe beeden, hype hype

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jellybrah
Kalder schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 13:26:
[YouTube: Final Fantasy 16 is the Darkest Final Fantasy Yet - Final Fantasy XVI New Gameplay]

Vond dit wel een erg fijne preview (geen echte spoilers), ze geven ook aan dat het niet alleen maar donker is en er ook grappige momenten zouden zijn.

Pff, de media is de boel weer behoorlijk aan het ophypen! Geen enkele negatieve dingen gehoord behalve dat van die framerate maar ik dacht begrepen te hebben dat dat in de uiteindelijke versie wel goed zat. Hoop alleen niet dat dat waar is van dat de game alleen naar 60fps schakelt tijdens gevechten en dan tijdens verkennen weer naar 30 gaat, als die gevechten in 60 kunnen, moet dat toch zeker ook kunnen in de niet actievolle momenten? Als de resolutie daardoor iets omlaag gaat, vind ik dat echt niet erg, als je meer resolutie wilt kies je maar voor de quality mode :+
Ik las bij andere previews dat het begin een aardige hallway simulator was. Het lijkt later sowieso wel openwereld te zijn, of meer hub based. Ik zou het persoonlijk supervet vinden als ze de worldmap weer zoals deel 8 of 9 maakten. Geheime locaties te vinden, chocobos rijden :p. Helaas, die tijd is voorbij

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Tricto
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 14-09 14:23
De afgelopen dagen z'n beetje alle trailer en gameplay video's zitten kijken. Ik heb alleen een stukje van FF VIII gespeeld. Ik snapte er toen niet veel van en heb erna de serie niet meer aangeraakt.

Maar wat zit FF XVI er gaaf uit zeg niet normaal. Dit gaat mijn eerste worden die ik echt wil gaan spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
jellybrah schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 22:34:
[...]

Ik las bij andere previews dat het begin een aardige hallway simulator was. Het lijkt later sowieso wel openwereld te zijn, of meer hub based. Ik zou het persoonlijk supervet vinden als ze de worldmap weer zoals deel 8 of 9 maakten. Geheime locaties te vinden, chocobos rijden :p. Helaas, die tijd is voorbij
Ik ben FF9 opnieuw aan het spelen en naast dat ik, omdat ik ouder ben geworden, het verhaal heel veel beter snap. Heb ik nu pas door hoe onwijs veel je mis kan lopen als je het niet op het juiste moment uitvoert.

Voorbeeld: je moet verschillende soorten koffie vinden en eentje ligt achter slot en grendel in Dali. Je kan daar alleen maar komen tijdens het card game event in Treno. Maar als je dat niet doet dan kun je die koffie nooit meer halen.

Dat vind ik wel frusterend en ik ben niet eens een completist. :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jellybrah
Jasphur schreef op donderdag 1 juni 2023 @ 17:00:
[...]

Ik ben FF9 opnieuw aan het spelen en naast dat ik, omdat ik ouder ben geworden, het verhaal heel veel beter snap. Heb ik nu pas door hoe onwijs veel je mis kan lopen als je het niet op het juiste moment uitvoert.

Voorbeeld: je moet verschillende soorten koffie vinden en eentje ligt achter slot en grendel in Dali. Je kan daar alleen maar komen tijdens het card game event in Treno. Maar als je dat niet doet dan kun je die koffie nooit meer halen.

Dat vind ik wel frusterend en ik ben niet eens een completist. :P
Klopt! er zijn flink wat dingen die je mis kan lopen waaronder die coffee soorten :P. Volgens mij word er ook veel afgesloten als je eenmaal the invincible hebt. FF IX is mijn persoonlijke favoriet overigens

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Jasphur
Kriig net, per toeval, te horen dat mijn vrouw de game heeft gepre-ordered voor mn verjaardag :D :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kalder
Jasphur schreef op zondag 4 juni 2023 @ 09:27:
Kriig net, per toeval, te horen dat mijn vrouw de game heeft gepre-ordered voor mn verjaardag :D :P
Per toeval 🤔 hmmm :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jasphur
Uh huh :P ik had het over dat pre-orderen eigenlijk niet goed is voor de game industrie

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mutatie
Jasphur schreef op zondag 4 juni 2023 @ 09:27:
Haha nice!!

Zepf heb ik een "pre-order" gedaan bij de MM in de vorm van afhalen en betalen bij afhalen. Ik wil gewoon echt niet de kans dat er iets mis gaat via de post en ik hem niet op mn verjaardag zelf heb

Dus m'n eerste m'n eerste pre-order is eigenlijk gewoon reserveren :+

Het bericht over tegenvallende pre-orders vind ik zelf niet zo gek. Ze zijn een heeeel andere kant op gegaan met FF dus logisch dat velen eerst de kat uit de boom willen kijken lijkt me.
Zelf ook wel een dubbel gevoel bij want ik houd toch meer van het relaxte van turn based vormen. Maar als game lijkt het me wel geweldig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalder
Ben echt benieuwd of we vanavond al de demo kunnen spelen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
Find the flame soundtrack :) lekker hoor

https://open.spotify.com/album/6DO0wk2UsYwSSO3TOVO7Po

Heeft heel veel weg van de soundtrack van FFVII-R en dat bevalt mij heel erg goed. Ik game altijd met een koptelefoon (Grado SR60) en hier ga ik enorm van genieten met muziek als dit! :D

[ Voor 58% gewijzigd door Jasphur op 09-06-2023 08:21 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• bRuud83
  • Laatst online: 14-09 07:44
De nieuwe trailer van Ff7-Rebirth vond ik erg goed. Zondag waarschijnlijk de demo van FF16 en ik hoop dat je de progressie mee kan nemen naar de volledige game. Naast geruchten over een FF9 remake is er ook een gerucht opgedoken voor een remake van FFX (mijn eerste FF game).https://gamerant.com/final-fantasy-10-remake-leaks/
Great times!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jellybrah
bRuud83 schreef op vrijdag 9 juni 2023 @ 18:38:
De nieuwe trailer van Ff7-Rebirth vond ik erg goed. Zondag waarschijnlijk de demo van FF16 en ik hoop dat je de progressie mee kan nemen naar de volledige game. Naast geruchten over een FF9 remake is er ook een gerucht opgedoken voor een remake van FFX (mijn eerste FF game).https://gamerant.com/final-fantasy-10-remake-leaks/
Great times!
Aan de ene kant supervet dat ze remakes gaan maken van 9 en 10 (beide favoriet hier) aan de andere kant jammer dat ze geen nieuwe verhalen zoals die delen meer (kunnen) schrijven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• streamnl
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Ik moet eigenlijk dit topic niet volgen… straks koop ik nog een PlayStation…
(Terwijl ik zelden nog game)
Het lijkt me een geweldige game te gaan worden.

Mijn top 3
FFVI (eerste blijft toch het bijzonderste)
FFX en FFXII (twijfel, beide zeer goed)

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
Gisteren FFIX HD uitgespeeld. Dus nu maar even wat race games spelen totdat ik FFXVI in mn handen heb. :P

Ben verder enorm benieuwd naar de verhouding battle-driven/narrative-driven. De FF’s die ik het leuk vondst zijn eigenlijk allemaal sterk in narrative gedeelte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• streamnl
  • Niet online
Ik ben vooral benieuwd naar de sfeer tussen de leden.
Zelf vond ik deel XV een van de mindere delen en had ik veel moeite met de “boyband “.

Nu heb je weer een mix. Vind ik persoonlijk ook veel beter/leuker.
(En helemaal als er een personage zoals Vivi in zit)

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
Ja, helemaal mee eens! Benieuwd of Cid hier dan ook weer de ‘klassieke’ Cid is als in eigenwijs, koppig en met veel levens ervaring :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• streamnl
  • Niet online
:Y dat zou wel mooi zijn ja.

Of Biggs and Wedge. Hun vind ik ook (vaak) een leuk duo die je regelmatig ziet in de serie.

Jullie gaan het meemaken. Ik lees hier wel mee. Ik ga niet een PS5 kopen voor final fantasy.
(Zeg ik nu dan hè…)

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalder
streamnl schreef op zaterdag 10 juni 2023 @ 11:12:

Of Biggs and Wedge. Hun vind ik ook (vaak) een leuk duo die je regelmatig ziet in de serie.

Jullie gaan het meemaken. Ik lees hier wel mee. Ik ga niet een PS5 kopen voor final fantasy.
(Zeg ik nu dan hè…)
Weet niet of je wel een geschikte PC hebt, maar het is sowieso alleen tijdelijk exclusief voor PS en het zal ongetwijfeld ook naar PC komen, en wellicht op den duur ook Xbox.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
streamnl schreef op zaterdag 10 juni 2023 @ 11:12:

(Zeg ik nu dan hè…)
Final Fantasy VII Rebirth is ook een goede rede :P en die machines worden steeds goedkoper en beter beschikbaar. (Wellicht zijn de (timed) exclusives Horizon Forbidden West en God of War ook goede redenen voor je om er eentje te halen)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• streamnl
  • Niet online
Kalder schreef op zaterdag 10 juni 2023 @ 11:15:
[...]

Weet niet of je wel een geschikte PC hebt, maar het is sowieso alleen tijdelijk exclusief voor PS en het zal ongetwijfeld ook naar PC komen, en wellicht op den duur ook Xbox.
Een heel oud beestje waar linux op draait (waar ik eigenlijk al jaren niets meer mee doe) en een werk device (Macbook PRO '15).
Dus helaas.
Dan hoop ik op de Xbox.

@Jasphur
We hebben vaker gesproken over de types games. En vooral, wat nu na Stadia.
Ik ben de Xcloud richting op gegaan en dat bevalt me stiekem wel goed. Vooral als ik zie zie hoevaak ik game. Ik denk dat het inmiddels al 6 tot 8 weken geleden is dat ik een game heb gespeeld. Dan kan ik het niet over mijn hart krijgen om een ps5 te kopen.
Al vind ik het heel erg jammer dat ik Horizon Forbidden West nog niet gespeeld heb. :+

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jasphur
Even overstappen naar Sony Cloud abbo :P alleen even kijken naar welk device je dan kan streamen.

offtopic:
Ik ben erg blij met al die Sony exclusives, maar man man man wat mis ik Stadia

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Raem
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 08:31
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-YG30UwFpdzK0Y_qrzfXx5Sjg68=/x800/filters:sharpen(0.5,0.1,false):strip_exif()/f/image/by5DT41JzH9Z2khthiZpIUCV.webp?f=fotoalbum_large
Morgen de demo?

https://psnprofiles.com/RaemNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalder
Of tijdens de keynote, of bij het slot bericht, kan haast niet anders dan dat ze het inderdaad morgen online gooien, voor de rest zijn er niet echt meer goede momenten om de demo uit te brengen volgens mij en ze hadden toch ook gezegd dat de demo twee weken voor release zou komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Een Spaanstalige TV reclame eindigt met de tekst dat de demo nu gespeeld kan worden. Lijkt me dus wel een redelijke safe bet dat we vanavond of vannacht kunnen spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
Mijn laatse run foor FFXII remastered in met Japanse vocals gespeeld. Even wennen maar vind het wel toffer dan Engels. Wellicht dat ik XVI ook in het Japans ga spelen

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/FyUq1SEaYAEW0rH?format=jpg&name=large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• streamnl
  • Niet online
Dat heb ik nooit begrepen als je de taal niet verstaat.

Ikzelf moet dan de ondertiteling lezen en dan mis ik een hoop van de cutscene

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jasphur

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jasphur
streamnl schreef op zondag 11 juni 2023 @ 12:36:
Dat heb ik nooit begrepen als je de taal niet verstaat.

Ikzelf moet dan de ondertiteling lezen en dan mis ik een hoop van de cutscene
Mja, nooit echt last van gehad. Maar kan het mij goed voorstellen dat dit gebeurd

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kalder
Oh zie dat het event pas om 1u 's nachts begint, pff, das wat laat voor een zondag.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mutatie
Zojuist de stream gekeken, lijkt echt geweldig!

En de nieuwe trailer is echt insane!! :D

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• streamnl
  • Niet online
Mutatie schreef op maandag 12 juni 2023 @ 03:01:
Zojuist de stream gekeken, lijkt echt geweldig!

En de nieuwe trailer is echt insane!! :D

[YouTube: FINAL FANTASY XVI – Ascension Trailer]
Inderdaad erg gaaf weer.
Ik zag mijn haat/liefde vijand weer op 1 min 6...
En hij ziet er niet gemakkelijk uit. d:)b

Afbeeldingslocatie: https://static1.thegamerimages.com/wordpress/wp-content/uploads/2021/06/Final-Fantasy-8-Malboro.jpg

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 08:58

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

kazuka schreef op zondag 11 juni 2023 @ 09:00:
Een Spaanstalige TV reclame eindigt met de tekst dat de demo nu gespeeld kan worden. Lijkt me dus wel een redelijke safe bet dat we vanavond of vannacht kunnen spelen.

[Twitter]
Deze ochtend om 10.00 uur blijkbaar:

https://www.eurogamer.net...sy-16-demo-launches-today
The highly-anticipated demo will go live for PlayStation 5 in the UK at 9am - that's 4am Eastern time or 1am Pacific.

The demo will contain "two lengthy sections" showcasing Final Fantasy 16, beginning with the game's opening prologue. A PlayStation blog update states this will likely last you around two and a half hours, and will give you a look at main character Clive's backstory.
After finishing that, you'll unlock a separate battle demo which is described as another two-hour "action-heavy segment". Here you'll infiltrate a fort, assisted by wolf Torgal and Cidolfus Telamon. Expect "various enemies" and "epic bosses".

Your progress in the first demo - the game's prologue - will carry over to the main game. Your progress with the separate combat demo will not

[ Voor 41% gewijzigd door Notna op 12-06-2023 07:23 ]

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jasphur
streamnl schreef op maandag 12 juni 2023 @ 06:34:
[...]

Inderdaad erg gaaf weer.
Ik zag mijn haat/liefde vijand weer op 1 min 6...
En hij ziet er niet gemakkelijk uit. d:)b

[Afbeelding]
Met zn bad breath :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Ben normaal niet zo van de live action versies van games maar deze vind ik best stijlvol en geslaagd.

Zie Square en Sony ook nog wel een keer partneren voor een live action FF film of tv serie.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jasphur
Zou tof zijn als Tweakers bijdraait en deze game toch aandacht gaat geven :P

[ Voor 4% gewijzigd door Jasphur op 12-06-2023 08:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
Voor wie 5 uurtjes over heeft, de hele live stream van vannacht
https://www.youtube.com/live/SNXD3J3vmqw

Klikken, want ik mag niet embedden ofzo? :P

[ Voor 26% gewijzigd door Jasphur op 12-06-2023 09:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redblader
  • Laatst online: 07:18
Ik kan de demo vanavond pas downloaden maar ik ben benieuwd!

Heb je een actief PS Plus abonnement nodig om de demo te mogen spelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
Nice! Helaas donderdag pas weer tijd om te spelen :(

Graag opletten voor het plaatsen van spoilers!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
haha, wie was dit? :P
Tip de redactie
Het artikel of de soft- of firmwareupdate op de link 'https://blog.playstation.com/2023/06/11/final-fantasy-xvi-demo-launches-tomorrow' bevindt zich al in de queue. De link kan niet nogmaals ingestuurd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slaapje
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 14-09 20:22
Net even een stukje gespeeld, ziet er fantastisch uit! Wel ben ik heel snel van graphics mode naar performance mode overgestapt. Bij graphics mode kreeg ik serieus last van motion sickness... Nog nooit gehad.

To dare is to do

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s0kkie
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 13-09 08:03

s0kkie

Cowabunga

Redblader schreef op maandag 12 juni 2023 @ 10:03:
Ik kan de demo vanavond pas downloaden maar ik ben benieuwd!

Heb je een actief PS Plus abonnement nodig om de demo te mogen spelen?
Nee demo's zijn altijd gratis voor iedereen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
Vanwege VRR of camera motion?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frez
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 29-08 09:57
Kan iemand mij wat details geven over de graphics of performance mode? 4k 30 en 1080 60? Of 1440 60

C9 55 - Playstation 5 Pro - i7 13700K RTX5080 PC - LG C4 42 as monitor

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Redblader
  • Laatst online: 07:18
Frez schreef op maandag 12 juni 2023 @ 11:15:
Kan iemand mij wat details geven over de graphics of performance mode? 4k 30 en 1080 60? Of 1440 60
Ik geloof 4k 30 fps en 1440p 60 fps.

Ik ga zelf voor de performance mode, 30 fps vind ik echt te weinig voor games met snelle actie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Slaapje
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 14-09 20:22
Da framerate valt me erg op bij Graphicmode, het stottert erg als je rond kijkt. Ik heb dit bij andere games niet zo erg ervaren. Neemt niet weg dat ik standaard performance mode kies vanwege de smoothness.

To dare is to do

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolverine9000
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 00:03
Ben demo16 aan downloaden op ps5 18gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
Niet perse heel groot...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wolverine9000
Valt nog mee. Heb nog nooit final fantady gespeeld. Eerst effe demo proberen voor ik de game pre order

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
Toch jammer dat T.net redelijk wat berichten heeft geplaatst over de ontwikkelingen van FFXVI
https://tweakers.net/zoeken/?keyword=Final+Fantasy+XVI maar dan nu niks meer melden :P

Zeker na dit bericht: nieuws: Ontwikkeling van Final Fantasy XVI loopt bijna half jaar achter op pl... nu blijkt dat ze ruim een maand of twee voor de release datum al gold waren gegaan..

Anyway: Hoe bevalt de demo?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wolverine9000
Ga er nu aan beginnen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• streamnl
  • Niet online
Veel plezier!

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timothy3000
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 07:56
Je kunt wel merken dat mensen van Kingdom hearts 3 hebben meegewerkt. Stukje lopen, cutscene, stukje lopen, cutscene. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolverine9000
Mss stomme vraag maar bij de start is het aan de zijkanten van men scherm rood blauw groen . Heeft dit iets met settings te maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jasphur
Classic Final Fantasy :P Is vrijwel altijd in het begin... Soort van stukje verplichte character bonding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolverine9000
Jasphur schreef op maandag 12 juni 2023 @ 16:05:
Classic Final Fantasy :P Is vrijwel altijd in het begin... Soort van stukje verplichte character bonding
Dus is normaal dan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
ah nee, sorry mijn post was gericht op de post van Timothy3000 :D

Jouw probleem herken ik niet zo 1 2 3. Wellicht een HDR dingetje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolverine9000
Jasphur schreef op maandag 12 juni 2023 @ 16:08:
[...]

ah nee, sorry mijn post was gericht op de post van Timothy3000 :D

Jouw probleem herken ik niet zo 1 2 3. Wellicht een HDR dingetje?
Als de personen spreken wordt dit groter van op zij. Bij andere games heb ik dit niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolverine9000
Heb het gevonden visual alerts stond aan. Is opgelost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
Visual Alerts?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolverine9000
Ja stond bij instelling bij het begin. Je kan dat aan en uit zetten. Moet dus uit lol

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jori040
Heb net de eerste boss gedaan.Echt geweldig deze game! :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wolverine9000
Zit nog in de intro

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jasphur
Wolverine9000 schreef op maandag 12 juni 2023 @ 16:15:
[...]

Ja stond bij instelling bij het begin. Je kan dat aan en uit zetten. Moet dus uit lol
Ah ja dat had ik ergens gelezen inderdaad. Dat de visuele effecten verminderd kunnen worden voor als je daar last van hebt.. maar dat werkt dus (nog) niet goed?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wolverine9000
Jasphur schreef op maandag 12 juni 2023 @ 16:19:
[...]

Ah ja dat had ik ergens gelezen inderdaad. Dat de visuele effecten verminderd kunnen worden voor als je daar last van hebt.. maar dat werkt dus (nog) niet goed?
Uitzetten en alles in orde

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• doomin
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 12-09 18:26
Meer mensen waarbij de game op performance mode soms dipt naar 40-50 fps? Super hinderlijk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Timothy3000
Het pakt me niet helemaal. Maar goed, dat is vaker zo bij de eerste paar uur.

Was liever even ergens halverwege gedropt in de demo haha.

En die framedrops zijn inderdaad annoying. Hopelijk een goeie day one patch.

[ Voor 22% gewijzigd door Timothy3000 op 12-06-2023 16:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolverine9000
doomin schreef op maandag 12 juni 2023 @ 16:22:
Meer mensen waarbij de game op performance mode soms dipt naar 40-50 fps? Super hinderlijk
Op ps5 geen last van

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Timothy3000
Ik wel, op PS5 in de performance mode of hoe het hier ook maar heet.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• doomin
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 12-09 18:26
Hmm weird,hier ook op ps5 maar vind het echt niet soepel aanvoelen. 60fps haalt die af en toe. Maar zoveel dips telkens naar 40/50

Edit:51 bij gewoon stil staanAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/p-tcRJzeE3pp6v8ARM-qCyKVdlI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uWqhgIMbQ1fgcsyxuqxWdYwZ.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 56% gewijzigd door doomin op 12-06-2023 16:27 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Raem
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 08:31
Timothy3000 schreef op maandag 12 juni 2023 @ 16:23:
Het pakt me niet helemaal. Maar goed, dat is vaker zo bij de eerste paar uur.

Was liever even ergens halverwege gedropt in de demo haha.

En die framedrops zijn inderdaad annoying. Hopelijk een goeie day one patch.
Er zijn geen plannen voor een day one patch. Maar als er veel klachten zijn over de performance moeten ze dat maar misschien heroverwegen.

https://psnprofiles.com/RaemNL

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jasphur
Her en der op twitter wat comments over drops in vooral de performance mode. Maar zeker niet de meerderheid. Wellicht is het de resolutie waarop jullie spelen? Comments komen vooral van streamers. Dus misschien een combinatie tussen PS5 en een monitor? I don't know :P

[ Voor 36% gewijzigd door Jasphur op 12-06-2023 16:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mutatie
Jasphur schreef op maandag 12 juni 2023 @ 15:38:
Toch jammer dat T.net redelijk wat berichten heeft geplaatst over de ontwikkelingen van FFXVI
https://tweakers.net/zoeken/?keyword=Final+Fantasy+XVI maar dan nu niks meer melden :P

Zeker na dit bericht: nieuws: Ontwikkeling van Final Fantasy XVI loopt bijna half jaar achter op pl... nu blijkt dat ze ruim een maand of twee voor de release datum al gold waren gegaan..

Anyway: Hoe bevalt de demo?
De demo net uit hier. De berichten over performance mode kloppen wel, het is niet locked 60fps. Wie weet is dat in de final game anders, we zulen zien.

Verder, echt een mega spektakel :D De gameplay..ja dit is niet wat we kennen van FF. Het eerste deel van de demo is wat easy kwa commands. Het 2e deel heb je 6 skills, je wisselt met L2 tussen de eikon skills, met R2 plus vierkantje of driehoekje voer je een skill uit. Dan heb je nog dodgen, parries. Midden in chaotische flitsende hyper aktie. In het 2e deel zijn er geloof ik 2 van die ringen die het makkelijker maken standaard equipped.

Ik moet zeggen, zonder die ringen (hard mode?) is het een hele kluif. Ik ben bang dat ik ze toch ga gebruiken in de volledige game :X Dat speelt net wat lekkerder weg want je krijgt het druk!

Ik mis het turn based en stiekem had ik toch een relaxtere game gewild, maar het lijkt wel echt een heel gave game!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Timothy3000
Jasphur schreef op maandag 12 juni 2023 @ 16:41:
Her en der op twitter wat comments over drops in vooral de performance mode. Maar zeker niet de meerderheid. Wellicht is het de resolutie waarop jullie spelen? Comments komen vooral van streamers. Dus misschien een combinatie tussen PS5 en een monitor? I don't know :P
Gewoon op een Sony TV haha.

Ik parkeer de preorder iig even tot na de zomer.
Pagina: 1 2 ... 12 Laatste