☀️ 6440 Wp zuid | 🌡️ Stiebel Eltron WPL 15 ACS, HM Trend | Home Assistant
Jammer, dan zou ik nog iets van een dns probleem kunnen bedenken, draai je iets van pihole of Cloudflare of iets?manusjevanalles schreef op zaterdag 28 februari 2026 @ 21:47:
[...]
Ja, ik heb op meerdere devices gekeken, en de log staat vol verse errors.
Adguard, maar HA (en de hele VM) gaat buiten deze om (DNS-servers van provider). Ik draai deze config al zeker een jaar zonder problemen, tot recent.Knielen schreef op zaterdag 28 februari 2026 @ 21:54:
[...]
Jammer, dan zou ik nog iets van een dns probleem kunnen bedenken, draai je iets van pihole of Cloudflare of iets?
[ Voor 3% gewijzigd door manusjevanalles op 28-02-2026 22:13 ]
☀️ 6440 Wp zuid | 🌡️ Stiebel Eltron WPL 15 ACS, HM Trend | Home Assistant
Ik kan zo niet overal zien of de integraties gebruik maken van hostnames, maar ik zou inderdaad ook eerst kijken naar DNS. Als bijvoorbeeld je HA geen hosts kan resolven, verklaart het wel dat je problemen hebt met integraties, maar er wel naar kan verbinden. Je kan even kijken of het verandert als je een andere DNS-server instelt.
Let op:
Zet je code tussen [code=yaml] [/code] tags om het goed leesbaar te houden; ook makkelijker voor de eventuele foutopsporing.
Lees ook eerst even de topicstart voor je je vraag plaatst, wellicht wordt je vraag daar al beantwoord. Wil je pronken met je setup mag dat in Home Assistant - Show je setup.
Zet je code tussen [code=yaml] [/code] tags om het goed leesbaar te houden; ook makkelijker voor de eventuele foutopsporing.
Lees ook eerst even de topicstart voor je je vraag plaatst, wellicht wordt je vraag daar al beantwoord. Wil je pronken met je setup mag dat in Home Assistant - Show je setup.