Home Assistant: Open source Python3 home automation - deel 5 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 368 369 Laatste
Acties:

• Kiwi
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 10:25

Kiwi

Gadgetfreak

richards3 schreef op maandag 19 januari 2026 @ 11:44:
[...]

Nee, hij geeft aan dat laadpunt 1 beschikbaar was, maar helaas was die in het echt bezet. verkeerde screendumps gebruikt die dat niet goed weergeven.
Dat is dan helaas iets wat bij de laadpaal aanbieder ligt, dit zijn de statussen zoals ze bij het NDW zijn aangeleverd, en als ik dit specifieke punt bij bijvoorbeeld oplaadpalen.nl bekijk dan zie ik daar ook dezelfde status.
EDIT: Shell geeft dit ook in hun eigen app aan.

[ Voor 4% gewijzigd door Kiwi op 19-01-2026 11:58 ]

• Hippe Lip
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 11:51

Hippe Lip

Er valt altijd wat te leren

blatenja schreef op maandag 19 januari 2026 @ 11:42:
PM gestuurd, voor de CSS is wel card-mod nodig.
@blatenja Oh? Ik zie nix hier… :X

Verdraagzaamheid is het hoogste gebod
en wie dat niet eert die schoppen we rot.
<John O`Mill>

• DJGizbo
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 17:22
sypie schreef op zondag 18 januari 2026 @ 21:12:
[...]

Ik zie dat ik niet helemaal volledig ben geweest. Ik gebruik de KNMI via de Scrape integratie. Er worden 2 waarden geschraapt: de weercode en de beschrijving daarbij. Zoals nu: "Code geel In het noordwesten plaatselijk dichte mist " De code is "geel" de omschrijving is wat er achter staat.
Ik heb het opgelost door knmi == 'unavailable' toe te voegen in {% if knmi == 'unavailable' or knmi == 'Code groen' %}. In de tekst eronder laat ik het wel staan:

YAML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
{% set knmi = states('sensor.knmi_alert_heading') %}

{% if knmi == 'unavailable' or knmi == 'Code groen' %}
  <ha-alert alert-type="success">**GROEN**</ha-alert>
{% elif knmi == 'Code geel' %}
  <ha-alert alert-type="warning">**GEEL**</ha-alert>
{% elif knmi == 'Code oranje' %}
  <ha-alert alert-type="warning">**ORANJE**</ha-alert>
{% else %}
  <ha-alert alert-type="error">**ROOD**</ha-alert>
{% endif %}

De huidige code is **{{ states('sensor.knmi_alert_heading') }}**{{ states('sensor.knmi_alert_description') }} 

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WGJnVf3EBcZTvs8oH1NKX2Jdnqc=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/ALpxWXfhaUoBzQnvrrxK30EJ.png?f=user_large

• S0epkip
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-01 16:48
Toppe schreef op dinsdag 22 april 2025 @ 19:00:
Hier al mensen die het Seeed Studio E-Ink display al binnen hebben (nieuws: Seeed Studio brengt bèta van e-inkscherm met Home Assistant-ondersteu...)?

[Afbeelding]

Lag vandaag opeens op de mat, wist niet eens meer dat ik hem besteld had. Nu nog kijken welke leuke dingen je er mee kan doen
Ben je hier al verder mee?

PVO

• vandermark
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 18:08
Ik loop er tegen aan dat de waarden van 'temperatuur morgen' vanuit de KNMI integratie zo 'raar' zijn. Waar ligt dit aan? Het gaat met name om 'Temp morgen minimum'. Zie screenshot:

Afbeeldingslocatie: https://share.bartserver.nl/-ubYLHYALMK/pasted-2026-01-19T111052.277Z.png

In de KNMI app staat minimum morgen voor morgen op 0 graden.
Edit: op weerlive.nl (daar haalt de integratie de waarden vandaan) staat het ook goed voor Wageningen (morgen minimum -1):
Afbeeldingslocatie: https://share.bartserver.nl/-vcqmpjphfJ/pasted-2026-01-19T112152.173Z.png

In HomeAssistant staat mijn locatie gewoon goed, op Wageningen.

De waarde 'minimum morgen' wordt ook gewoon ververst:
Afbeeldingslocatie: https://share.bartserver.nl/-uThPZ9QZrx/pasted-2026-01-19T112342.308Z.png

[ Voor 30% gewijzigd door vandermark op 19-01-2026 12:25 ]

STRAVA | Panasonic 5kW J Monoblock

• gielie
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 17:01
Zijn er mensen die bekend zijn met lego lights controller via bluetooth. Ik zou dit wel in mijn HA willen integreren.
Iemand een idee?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_tX7Ql1YLtYWgPdu5cUPAcuIKeo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ETbrRbB0vhvgDgCxlJnykNt5.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 42% gewijzigd door gielie op 19-01-2026 12:32 ]

"Death smiles at us all, all a man can do is smile back." - Maximus Decimus Meridius

• Toppe
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17:27
S0epkip schreef op maandag 19 januari 2026 @ 12:14:
[...]

Ben je hier al verder mee?
Kan er geen use-case voor verzinnen. Staat nu te verstoffen naast het bed...

Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!

• Hippe Lip

Hippe Lip

Toppe schreef op maandag 19 januari 2026 @ 12:40:
Kan er geen use-case voor verzinnen. Staat nu te verstoffen naast het bed...
@Toppe en @S0epkip
Gaat dit verhaal hier op GoT niet over hetzelfde ding?
Na het lezen van dat artikel denk ik er hard over om er eentje aan te schaffen. Moet dan wel weten dat ik ‘m vanuit HA aan kan sturen. Dat doe ik nu al met van die kleine e-ink winkeldisplays.

[ Voor 24% gewijzigd door Hippe Lip op 19-01-2026 14:50 ]

<John O`Mill>

• RudolfR
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 15:56
@Hippe Lip

Genoemd Plus-punt is aansturing met ESPhome, in de comments staan guides om er complete screenshots van een Home Assistant dashboard naartoe te sturen (als je niet zelf een dashboard wil ontwerpen)

• Toppe
Hippe Lip schreef op maandag 19 januari 2026 @ 14:36:
[...]

@Toppe en @S0epkip
Gaat dit verhaal hier op GoT niet over hetzelfde ding?
Na het lezen van dat artikel denk ik er hard over om er eentje aan te schaffen. Moet dan wel weten dat ik ‘m vanuit HA aan kan sturen. Dat doe ik nu al met van die kleine e-ink winkeldisplays.
Die ik heb is de voorloper, was een ‘beta’ in een door hun geprinte behuizing :9

• Hippe Lip

Hippe Lip

RudolfR schreef op maandag 19 januari 2026 @ 14:39:
@Hippe Lip
Genoemd Plus-punt is aansturing met ESPhome, in de comments staan guides om er complete screenshots van een Home Assistant dashboard naartoe te sturen (als je niet zelf een dashboard wil ontwerpen)
@RudolfR
Nou, een screenshot heen sturen lijkt me een vreemde manier om info op dat scherm te krijgen. Liever zou ik er zelf een indeling naartoe sturen zoals dat ook kan met van die winkeldisplays (2.9”), die ik nu ook al gebruik.

Maar voordat ik dit grote display aanschaf wil ik wel zeker weten dat ik ‘m net zo aan kan sturen. Dan is het eenmalig uitvogelen hoe ik de indeling maak en daarna kan die dynamisch met allerlei info gevuld worden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Pcua129ULfzYZ9ILwECU3XbrcSc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NlZH1Yr3sNq1gBimTlJYEpGX.jpg?f=fotoalbum_large

<John O`Mill>

• Toppe
Hippe Lip schreef op maandag 19 januari 2026 @ 14:49:
[...]

@RudolfR
Nou, een screenshot heen sturen lijkt me een vreemde manier om info op dat scherm te krijgen. Liever zou ik er zelf een indeling naartoe sturen zoals dat ook kan met van die winkeldisplays (2.9”), die ik nu ook al gebruik.

Maar voordat ik dit grote display aanschaf wil ik wel zeker weten dat ik ‘m net zo aan kan sturen. Dan is het eenmalig uitvogelen hoe ik de indeling maak en daarna kan die dynamisch met allerlei info gevuld worden.

[Afbeelding]
Screenshots werken juist heel goed, je bent namelijk afhankelijk van de refreshrate van ‘t display. Mijn ervaring is dat ze nogal vast kunnen lopen als je vaak data stuurt.

Maar wat doe je precies met het scherm? Moet je weer ergens ophangen/neer zetten :9

• Sharky
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 14:29

Sharky

Skamn Dippy!

Weet iemand wat de naam van de card is in het energiedashboard (samenvatting) waar je verbruik staat? Dus deze:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0izPmKR5wMu3e1F15PwRlHYKupU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/kuJ8PpQka9ciEUGq7uVNM35M.png?f=fotoalbum_large

Ik gebruik nu
code:
1
type: energy-sources-table

Maar die laat meer zien dan nodig.

This too shall pass

• DjoeC
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 17:15
@Driek @Hippe Lip Ik gebruik qmcgaw/ddns-updater onder Docker voor DynDNS en forward alle exctern verkeer naar Nginx Reverse Proxy. ddns-updater werkt al mijn DNS providers (DuckDNS, Cloudflare, etc) automatisch bij als het IP nummer wisselt.

In de Fritzbox heb ik DynDNS wel enabled (volgens mij voor Wireguard, weet ik niet precies meer) en heb daar staan:
Update URL: http://httpstat.us/200 (een dummy die alleen maar resultaat 200 terug geeft maar niks doet)
Domain name: <mijndomeinnam>.duckdns.org
Usernaam: Prut (boeit niet want is voor httpstat.us die niks doet)
Password: Ook zoiets (boeit dus ook niet)

Op deze manier zit het bijwerken van alle dynDNS op 1 plek namelijk in Docker. Alle niet DuckDNS loopt via Cloudflare tunnels (websites die publiek benaderbaar zijn en in Joomla onder Docker draaien).

• Hippe Lip

Hippe Lip

Toppe schreef op maandag 19 januari 2026 @ 15:03:
Screenshots werken juist heel goed, je bent namelijk afhankelijk van de refreshrate van ‘t display. Mijn ervaring is dat ze nogal vast kunnen lopen als je vaak data stuurt.
@Toppe
Tja, ik lees net meer over die screenshots. Zou makkelijk kunnen zijn

Refreshen van dat auto-display dat ik hierboven liet zien is maar eens per uur plus bij wijziging van de status van een essentieel onderdeel (niet bij elke % toe- of afname van de accu).

Ik hoop dat de refresh van dat grote display ook helemaal vrij in te stellen is?
Maar wat doe je precies met het scherm? Moet je weer ergens ophangen/neer zetten :9
Ja, dat neerzetten of ophangen is idd nog wel een dingetje. Niet voor mij, maar ik ben bang dat de directie er hier tegen gaat protesteren. Maar aan de andere kant: ik wil het juist op een zichtplek, want het is de info die ik wil zien. Anders heb ik zo’n geval ook niet nodig. _/-\o_

<John O`Mill>

• Zorian
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 13:27

Zorian

What the fox?

Ik heb net de update naar HAOS 17.0 gedaan en daarna die driver migrate. Alles werkt, systeem draait prima en alle addons/plugins zijn draaiend. Wat me nu wel opvalt is dat hij het docker commando niet meer als een geldig commando herkent in de terminal? Als ik even spiek bij de system info is Docker wel true, dus present.

Afbeeldingslocatie: https://zorian.pictures/firefox_QBBporbVJ6.png

Afbeeldingslocatie: https://zorian.pictures/firefox_m1Suqkaf0V.png

//Edit: Never mind, er moet nog "ha" voor. :') Ik heb nog wat koffie nodig denk ik.

[ Voor 9% gewijzigd door Zorian op 19-01-2026 16:23 ]

• HuismAndré
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:07

HuismAndré

-Pardon my French, I'm Dutch-

Ferra schreef op zondag 18 januari 2026 @ 23:20:
Ik wil graag de stand van mijn analoge watermeter uitlezen. Homewizard watermeter pakt alleen het huidige verbruik, lees water wat door de leiding loopt. Wat is een handige manier? Webcam in de meterkast, snapshot maken en snapshot laten uitlezen door een LLM model?
Gewoon de HomeWizard gebruiken om nutsmeter aan te maken in Home Assistant. Werkt prima. Af en toe even opnieuw gelijk zetten via utility_meter.calibrate (bij mij mist hij zo'n honderd liter per jaar (op 150 kuub)).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/k0f3yAg3sbDzQ7rfe0Rsbly7yKU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/rcqjlvtyZGNShQyaCC6ZQzim.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 25% gewijzigd door HuismAndré op 19-01-2026 16:32 . Reden: Afwijking was toch groter dan verwacht. ]

André Huisman (www.new-line.nl)

• Tommiiee
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 16:44
Hallo allemaal,

Ook ik ben sinds kort met HA begonnen en daar nu het e.e.a. in aan het automatiseren. Zo ben ik begonnen met de afzuiging m.b.v. de Open-AIR elders op het forum.

Wat ik nu wil doen is op basis van automation mijn ATAG warmtepomp aansturen in de goedkope uren van mijn dynamisch contract. Ik heb al diverse tests gedaan voor het aansturen van de warmtepomp en dat werkt goed. Ik loop echter vast in het combineren met de goedkope uren.

Ik was bezig met de EPEX Spot integratie met Tibber connectie, waarmee je ook makkelijk een sensor kunt maken. Maar deze sensor heeft verplicht een 'duration' nodig en dat is voor de warmtepomp niet heel handig. Deze moeten eigenlijk altijd aanstaan, maar bij de dure uren 'uitschakelen'.

Zoals ik het nu functioneel in mijn hoofd heb is dat de thermostaat altijd op 21.5 moet staan en bij de duren uren op 20.5. De verwarming schakelt dan vanzelf uit. In de goedkope uren gaat de thermostaat weer naar 21.5 en als de ruimtetemperatuur lager is, schakelt de verwarming weer vanzelf in. Maarja, wat is dan de definitie van dure en goedkope uren, want dat verschilt natuurlijk ook weer per dag?

Ik kan me zomaar voorstellen dat hier mensen rondlopen die dit raadsel al hebben opgelost, hoe hebben jullie dit aangevlogen of hoe zouden jullie het aanvliegen? Alvast bedankt voor de hulp! Ik ga me nu verdiepen in PriceAnalyzer.

• Toppe
Hippe Lip schreef op maandag 19 januari 2026 @ 15:50:
[...]

@Toppe
Tja, ik lees net meer over die screenshots. Zou makkelijk kunnen zijn

Refreshen van dat auto-display dat ik hierboven liet zien is maar eens per uur plus bij wijziging van de status van een essentieel onderdeel (niet bij elke % toe- of afname van de accu).

Ik hoop dat de refresh van dat grote display ook helemaal vrij in te stellen is?

[...]

Ja, dat neerzetten of ophangen is idd nog wel een dingetje. Niet voor mij, maar ik ben bang dat de directie er hier tegen gaat protesteren. Maar aan de andere kant: ik wil het juist op een zichtplek, want het is de info die ik wil zien. Anders heb ik zo’n geval ook niet nodig. _/-\o_
Het is altijd vrij in te stellen maar zeker als je aan de slag gaat dan push je soms ‘te hard’ waardoor het scherm het niet kan bijhouden.

• Driek
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17:35
Hippe Lip schreef op zondag 18 januari 2026 @ 23:51:
[...]

@Driek
Precies wat ik ook doe, maar ik probeer alles wel zo simpel mogelijke te houden.
Eenvoud is kenmerk van het ware.

[...]

Gosh, ik heb dat verhaal bekeken, maar dat is verre van simpel.
Is het niet veel eenvoudiger alle andere hulpmiddelen weg te gooien en de instructie in de Fritzbox te volgen om een verbinding met Wireguard op te zetten? Je bent in 10 minuten klaar en je hebt een veilige tunnel naar huis.
En geen poorten die je open moet zetten op je FB. Die zouden me een onrustig gevoel geven.

Mijn HA is nooit bereikbaar geweest van buitenaf en met WG kon dat in één keer, zonder ook maar iets aan HA te hoeven wijzigen.
ik had dus WG werkend op mijn telefoon, maar als ik nu adguard home aanzet en de dns in de fritz op mijn HA zet dan werkt WG niet meer.
iemand een idee of dit met de juiste settings is op te lossen, en zo ja, welke

Tijd van werken, tijd van rusten

• richards3
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Kiwi schreef op maandag 19 januari 2026 @ 11:55:
[...]

Dat is dan helaas iets wat bij de laadpaal aanbieder ligt, dit zijn de statussen zoals ze bij het NDW zijn aangeleverd, en als ik dit specifieke punt bij bijvoorbeeld oplaadpalen.nl bekijk dan zie ik daar ook dezelfde status.
EDIT: Shell geeft dit ook in hun eigen app aan.
Denk het toch niet, op dit moment geeft jouw integratie aan dater 1 plek vrij is terwijl beide plekken bezet zijn.
! van de plekken door mijn auto. Denk ook te weten wat er mis gaat. Als het laden stopt omdat de accu vol is dan geeft de integratie hem aan als available terwijl de kabel er nog wel in zit.

• Ferra
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Septillion schreef op maandag 19 januari 2026 @ 10:13:
@Ferra Volgens de integratie documentatie geeft de HW gewoon ook totaal. Niet dat andere oplossingen niet goed hoeven te zijn, maar HW afschieten is dus niet terecht.
Dat klopt, maar daarmee lees je niet je waterstand af. Gaat echt om de stand op de meter, niet het verbruik.

• Kiwi
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 10:25

Kiwi

Gadgetfreak

richards3 schreef op maandag 19 januari 2026 @ 22:31:
[...]

Denk het toch niet, op dit moment geeft jouw integratie aan dater 1 plek vrij is terwijl beide plekken bezet zijn.
! van de plekken door mijn auto. Denk ook te weten wat er mis gaat. Als het laden stopt omdat de accu vol is dan geeft de integratie hem aan als available terwijl de kabel er nog wel in zit.
Ik zie nu inderdaad verschil tussen wat oplaadpalen.nl en het NDW aan data geeft, helaas kan ik daar niets aan veranderen. Dat zou helaas wel betekenen dat deze integratie ook niet veel zin heeft als de aangeleverde data niet up-to-date is.

• richards3
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Kiwi schreef op maandag 19 januari 2026 @ 23:49:
[...]

Ik zie nu inderdaad verschil tussen wat oplaadpalen.nl en het NDW aan data geeft, helaas kan ik daar niets aan veranderen. Dat zou helaas wel betekenen dat deze integratie ook niet veel zin heeft als de aangeleverde data niet up-to-date is.
Jammer, idee is goed

• Hippe Lip

Hippe Lip

Driek schreef op maandag 19 januari 2026 @ 19:29:
[...] en de dns in de fritz op mijn HA zet […]
@Driek
Ik weet niet zeker of ik helemaal snap wat je hier zegt. Bedoel je dat je in je Fritz zegt dat HA je DNS is?

<John O`Mill>

• Hippe Lip

Hippe Lip

@RudolfR
Ik zit in een vergelijkbare situatie als @Tommiiee en ben nu binnen HA aan het spelen met Nordpool en Dynamisch.

DAO was ik nog niet tegengekomen. Ik heb er net even naar gekeken en krijg de indruk dat die net name is voor als je een thuisaccu hebt (en die heb ik niet). Zonder dat kan DAO nix of heeft het niet veel nut?
Of heb ik het verkeerd begrepen?

<John O`Mill>

• Septillion
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 16:20

Septillion

Moderator Wonen & Mobiliteit
Topicstarter
Ferra schreef op maandag 19 januari 2026 @ 22:46:
[...]

Dat klopt, maar daarmee lees je niet je waterstand af. Gaat echt om de stand op de meter, niet het verbruik.
Ben je bang liters te missen? Of heb je de stand nodig?

In het laatste geval kan je de beginstand er bij op tellen.

Anders zou je met machine vision aan de slag moeten als je geen digitale meter met P1 hebt. Volgens mij wel een een projectje mee gezien.

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Ik krijg hier binnenkort 2 Anker thuisbatterijen en ben benieuwd of er al een project is voor Home Assistant welke het beheer hier over kan doen. Ik weet dat er voor Homey ook zoiets is. Mensen ervaring hiermee?

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Ik heb een Goodwe omvormer en die werkte prima met HA. Ik gebruikte de PV limiter automatisering.
Gisteren zag ik dat er geen verbinding meer was. Volgens google moest ik de goodwe integratie verwijderen en weer opnieuw instellen. Geeft geen verbetering. Ik heb het IP adres via de app solargo gecontroleerd en die klopt, ook is de omvormer via die app te bedienen. Als ik echter het IP in de goodwe integratie invoer krijg ik de melding "kan geen verbinding maken". Ik heb home assistant ook al opnieuw opgestart na het verwijderen van de goodwe integratie.

/edit ik heb overigens een KPN glasvezel modem.

De omvormer had een eigen vast IP adres, en in de modem was een ander vast IP adres..... geen idee wat en waar fout gegaan is omdat het tot 1 of 2 dagen geleden gewoon goed gewerkt heeft.

Maar goed, het werkt weer.

[ Voor 19% gewijzigd door ArthurMorgan op 20-01-2026 10:20 ]

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

• RudolfR
@Hippe Lip

Volgens mij maakt DAO een energie-plan voor diverse apparaten, wasmachines, warmtepompen en auto's.
Denk dat het ook zou moeten werken zonder accu, maar dat weet ik niet zeker. Gebruik het zelf niet.

• Impossibl3
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 15:37
@RudolfR Ja DAO plant alles in wat in te plannen is als het een elektrische apparaat is. Je hebt geen accu nodig om DAO te gebruiken.

PV 5.590 Wp Enphase, 2.700 Wp Growatt - Easee laadpaal - Itho Amber 95 WP

• Hippe Lip

Hippe Lip

Dank @RudolfR en @Impossibl3. bij nader inzien laat ik DAO toch vallen. Het is een nogal complex geheel en vereist veel neveninstallaties/ integraties. Bovendien moet je daarna nog automations maken om iets te doen met de signalen die DAO afgeeft. Ik ben bang dat ik het overzicht ga verliezen.

Bovendien zag ik dat het na installatie een eigen interface heeft en moest meteen denken aan EVCC, die ik ook even geïnstalleerd had. Uiteindelijk weer verwijderd omdat dit ook nogal complex is en lastig te koppelen is aan mijn apparaten.

Ik ga het nu proberen op te lossen met Dynamisch. een stuk eenvoudiger, maar daarmee voor mij ook overzichtelijker. Ook dan moet ik automations maken om te reageren op de output van Dynamisch, maar het totaal is een stuk overzichtelijker. En een thuisaccu heb ik niet, dus dat maakt het ook eenvoudiger.
Het zal misschien een fractie minder besparen dan DAO, maar de grote lijnen moeten hiermee haalbaar zijn. dan mis ik die laatste 1% besparing maar...

<John O`Mill>

• WoBBeL
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13:20

WoBBeL

*zwaai*

Zijn er hier mensen die de Samsung SmartThings integratie gebruiken? Ik heb een wasmachine en droger maar de eindtijd is altijd een mysterie...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BLOY7B6DAx4yfWOf0XtBS0U6yRU=/234x176/filters:strip_exif()/f/image/MKzBLIpVI56YEHK31eM7GF1S.png?f=fotoalbum_medium

Mijn wasmachine is klaar, en dan ineens verspringt de eindtijd naar de toekomst 8)7

Programma van de wasmachine loopt. De eindtijd is dan 11:39:19. Wasmachine stopt om 11:39:32 (status wordt dan ook Gestopt). Vanaf dat moment wordt de eindtijd ineens 14:17 |:(

Hoe kan ik dit verklaren? Of moet dit gewoon een bug zijn? Mijn wasdroger (ook Samsung via SmartThings) heeft hetzelfde.

Ook op dagen dat ik de wasmachine niet gebruik verandert de eindtijd ook zomaar.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4LKXQoLpe386s-4TB7EiF_FfmZc=/234x176/filters:strip_exif()/f/image/5axeDbOWSIyU3a9iFzFfgY45.png?f=fotoalbum_medium

Hoe begin ik met het debuggen van zoiets? Deze data komt uit de Samsung cloud.

• Septillion
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 16:20

Septillion

Moderator Wonen & Mobiliteit
Topicstarter
@WoBBeL Blijft hij toevallig nadat hij klaar is nog af en toe de was draaien? En dat hij dit tot 14:17 doet? Of dan volledig uitschakelt ofzo?

Kan je de tijden ook in de cloud of Samsung app zien?

• WoBBeL

WoBBeL

*zwaai*

@Septillion nee, hij doet het altijd (wasmachine is écht klaar). Ook op dagen dat er niks aan staat. Ik gok dat dit hetzelfde issue is.

[ Voor 7% gewijzigd door WoBBeL op 20-01-2026 13:17 ]

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 17:51
WoBBeL schreef op dinsdag 20 januari 2026 @ 12:57:
Hoe begin ik met het debuggen van zoiets? Deze data komt uit de Samsung cloud.
Ik zou beginnen met de echte bron te controleren. Kijk dus "bij Samsung / SmartThings" of het daar wel klopt of ook fout gaat. Nu weet je niet eens of het in HA of in de apparaten / ... fout gaat. En Samsung levert vast ook een eigen app met dit soort informatie er in. Dus eerst controleren of het daar wel correct is.

• WoBBeL

WoBBeL

*zwaai*

@RobertMe in de app van Samsung SmartThings zie je geen eindtijd zodra de wasmachine klaar is of ik weet het niet te vinden

[ Voor 19% gewijzigd door WoBBeL op 20-01-2026 13:20 ]

• Marve79
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 15:39
Vraagje, ik ben helemaal nieuw met Home Assistant. Maar ik heb net een woning gerenoveerd dus het leek me leuk hier eens mee te beginnen.

Maar nu zie ik de prijzen van sommige zaken en oef, toch best duur. Ik heb bijv 26 spotjes door heel mijn benedenverdieping. Hier zou ik graag Hue GU10's color gebruiken maarja, een 3-pack kost al 110 euro dus reken maar uit.

Nu zie ik ook goedkopere alternatieven, van 5 tot 20 euro. De vraag is of je toch beter de Philips kunt kopen omdat je toch het verschil wel gaat zien, of dat de goedkopere net zo goed zijn?

• RudolfR
@Marve79
Dat ligt helemaal aan je eigen eisen en wensen. Hue kan volgens mij verder dimmen en mooiere kleuren weergeven.
Er zijn wel video's op youtube die het verschil uitlichten (pun intended), en vergelijking maken met bijv. IKEA.
Of dat voor jou het prijsverschil rechtvaardigt moet je zelf bepalen.

• symen89
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 17:08
Ik ben momenteel bezig met het vervangen van de thermostaat in een nieuwbouwwoning. De wens is om de nieuwe thermostaat te kunnen integreren met Home Assistant.

Het gaat om vloerverwarming en -koeling via stadsverwarming. Bij het openmaken van de bestaande thermostaat tref ik vier draden aan. Ondanks uitgebreid onderzoek is het mij nog steeds niet duidelijk welke functie elke draad heeft en vooral welke slimme thermostaten überhaupt geschikt zijn voor deze installatie.

Omdat ik zo min mogelijk afhankelijk wil zijn van cloud/API-diensten, kwam ik in eerste instantie uit bij de Aqara W500. Deze blijkt echter op 230v te werken, terwijl mijn huidige thermostaat vermoedelijk op 24V werkt.

Vervolgens heb ik de Honeywell T6 aangeschaft, omdat deze zowel OpenTherm- als aan/uit-systemen ondersteunt. Helaas blijkt ook deze thermostaat niet de juiste aansluitmogelijkheden te hebben voor mijn situatie.

Ik stel mijn vraag daarom hier, omdat verschillende AI-tools mij tot nu toe steeds tegenstrijdig of onjuist advies geven.

Hieronder een foto van de huidige aansluiting:Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FI7HMx1jotD5psby81pHpt0-AqI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bu6OOipnWw0Oe5kuhrffOyxi.jpg?f=fotoalbum_large

• raven22
  • Laatst online: 14:36
Marve79 schreef op dinsdag 20 januari 2026 @ 14:12:
Vraagje, ik ben helemaal nieuw met Home Assistant. Maar ik heb net een woning gerenoveerd dus het leek me leuk hier eens mee te beginnen.

Maar nu zie ik de prijzen van sommige zaken en oef, toch best duur. Ik heb bijv 26 spotjes door heel mijn benedenverdieping. Hier zou ik graag Hue GU10's color gebruiken maarja, een 3-pack kost al 110 euro dus reken maar uit.

Nu zie ik ook goedkopere alternatieven, van 5 tot 20 euro. De vraag is of je toch beter de Philips kunt kopen omdat je toch het verschil wel gaat zien, of dat de goedkopere net zo goed zijn?
Die van innr zijn zo goed als gelijk aan de hue en zijn ook niet goedkoop, maar wel minder duur, bv bij amazon te krijgen

• Marve79
raven22 schreef op dinsdag 20 januari 2026 @ 14:35:
[...]

Die van innr zijn zo goed als gelijk aan de hue en zijn ook niet goedkoop, maar wel minder duur, bv bij amazon te krijgen
ik had die al gezien idd, maar schijnbaar kunnen die Hue's dimmen tot 0.1% en die Innrs maar tot 5%. Zelfde met die van Ikea.

Ik ga misschien later spijt hebben dat ik niet voor de Hues ben gegaan maar het is veel geld natuurlijk, maar als het dat waard is ach, spotjes moet ik toch hebben :P

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17:37

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

@Marve79 heb je écht op alle plekken RGB nodig? Op plekken waar wit licht voldoende is kun je veel besparen door 'domme' dimbare ledspotjes (bijvoorbeeld WarmGlow van Philips met een hoge CRI) van een paar euro per stuk achter een slimme zigbee dimmer te hangen.

[ Voor 4% gewijzigd door Gizz op 20-01-2026 15:24 ]

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

• Marve79
Gizz schreef op dinsdag 20 januari 2026 @ 15:11:
@Marve79 heb je écht op alle plekken RGB nodig? Op plekken waar wit licht voldoende is kun je veel besparen door 'domme' dimbare ledspotjes (bijvoorbeeld WarmGlow van Philips met een hoge CRI) van een paar euro per stuk achter een slimme zigbee dimmer te hangen.
Ja ik heb in de woonkamer keuken en eetruimte al 20 spots (wat 1 ruimte is).

En dan in de badkamer nog 6.

Dus ja ik heb ze maar besteld, was nu toch een aanbieding. Ik heb geen zin om straks weer te zeggen ah shit had ik nu daar ook maar Hue genomen. >:)

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17:37

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Marve79 schreef op dinsdag 20 januari 2026 @ 15:39:
[...]

Ja ik heb in de woonkamer keuken en eetruimte al 20 spots (wat 1 ruimte is).
De hoeveelheid spots dicteert niet dat ze RGB moeten zijn, toch? :)

Meestal wil je wit licht met een hoge CRI-waarde waar je eet, zodat je eten er smakelijk uitziet, en juist geen vrolijke RGB-kleurtjes. Maar als jij overal met kleur wil spelen, vooral doen :P

[ Voor 8% gewijzigd door Gizz op 20-01-2026 16:15 ]

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

• Rik.
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 18:09
Rik. schreef op vrijdag 16 januari 2026 @ 21:43:
[...]

Nee geen fritsbox
Via browser werkt met IP wel, maar met certificaat error uiteraard want die zit op DuckDNS
In app werkt dat niet

Lijkt nu te werken door lokaal netwerk in HA settings ook op DuckDNS url te zetten, maar weet dit nog niet zeker
Hierdoor kan ik via browser alleen niet meer via IP verbinden, enkel via DuckDNS URL
De oplossing die ik hierboven noemde heeft het niet opgelost.

Iemand enig idee hoe je dit fixt? Kan regelmatig via wifi via de app niet verbinden.
Pagina: 1 ... 368 369 Laatste

Let op:
Zet je code tussen [code=yaml] [/code] tags om het goed leesbaar te houden; ook makkelijker voor de eventuele foutopsporing.

Lees ook eerst even de topicstart voor je je vraag plaatst, wellicht wordt je vraag daar al beantwoord. Wil je pronken met je setup mag dat in Home Assistant - Show je setup.