Wat krijgt de Tweaker in zijn kerstpakket/kerstgeschenk? Overzicht

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inhumanous
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 16:16
wij hebben een tasje gehad met een Tony chocolonely reep een zandloper voor in de douche en een bon die je kan gebruiken voor een parfum website bol.com of een dierenvoeding website.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• larsg
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 19-09 18:47
aljooge schreef op maandag 19 december 2022 @ 07:36:
[...]

Je moedigt met dit pakket veelvoudig alcohol gebruik aan. Een biertje of een fles wijn ertussen, prima, maar een hele mand vol?
Ja dat is een dingetje maar die mensen hebben daar toevallig zin in. Ze komen niet uit België en houden wel eens van een biertje. Doorheen het jaar pols ik daar voorzichtig naar. Bij mensen waar het niet naar boven springt dat ze van speciaalbier houden zorg ik voor extra calorieën in de vorm van een mand Côte d'or :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mundatin
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 18:20
Een e-mail met daarin een link naar een website waar ik punten kan uitgeven voor cadeau's of bonnen. Zo heb ik bijvoorbeeld voor een cadeaubon voor een webshop gekozen van 50 euro. Daarna waren mijn punten op.

Voorliefde voor alles wat tech-gerelateerd is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thompson
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online

Thompson

Beeromaniac

Voorgaande jaren altijd de keus tussen standaard pakket (=1 prullaria item + voeier) of een bol.com van €50.
Dit jaar die keus niet gehad, dus ik vrees ervoor...

Beeromaniac

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ebis
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
St@m schreef op maandag 19 december 2022 @ 07:47:
[...]

Tuurlijk, niet iedereen is tegenwoordig woke, of hoe je het ook wilt noemen. Gewone mensen bestaan er ook nog.
Had ik maar zo'n werkgever, ik moest het doen met appelsap, een zakje nootjes een zakje chips en popcorn ofzo.

Maar eerlijk is eerlijk, op andere vlakken worden we ruim gecompenseerd.
Vergeet de bloemzaadjes en het insectenhotel niet. Hoop dat je de chips en nootjes niet met teveel personen hoeft te delen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaRF
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-09 15:21

BaRF

bijna kerst

De vriend van mn collega heeft een Lego Bowser gekregen als kerstpakket...

Ikzelf een keuze tussen tien producten, uiteindelijk maar laptop rugtas gekregen aangezien ik die toch nodig had. Daarnaast ook een Brewmonkey Bierbrouwpakket gekregen vanwege het winnen van de Kerstoutfit wedstrijd, dus dat zie ik gewoon als kerstpakket :+

The space between is where you'll find me hiding, waiting for you

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• segil
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19:19
fonsoy schreef op maandag 19 december 2022 @ 11:17:
[...]

Het is inherhent nooit goed.
Een Indiër wil geen rundvlees. Een moslim geen varkensvlees. Een jood heeft ook zo zijn eisen. De eerste twee liever ook geen alcoholische versnaperingen. Welke producten kun je dan geven als werkgever? Ik denk dat het goed is om wat keuze te bieden.
Een cadeaubon is goed, maar veel gadgets lijken ook in goede aarde te vallen. Stel dat je bijvoorbeeld die Apple Airpods Pro of het Sony WF-1000XM5-alternatief biedt. Of een donatie aan een goed doel. Maar zo'n pakket met eten is toch altijd gedoe van.
Gewoon helemaal geen vlees/vis in het pakket stoppen. Sowieso zijn die producten allang geen luxeproduct meer zoals vroeger. En er zijn al genoeg mensen die geen vlees/vis meer eten.

Hoe suf het ook is, een cadeaubon is toch het beste om te geven. Mits je zoveel mogelijk werknemers tevreden wilt stellen. Een pakket met diverse prullaria geeft toch vaak meuk waar je niets mee kunt en ergens in een hoekje stof kan gaan happen. Zonde van de productie en zonde van het geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hexta
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 30-04 13:43
fonsoy schreef op maandag 19 december 2022 @ 11:17:
[...]

Het is inherhent nooit goed.
Een Indiër wil geen rundvlees. Een moslim geen varkensvlees. Een jood heeft ook zo zijn eisen. De eerste twee liever ook geen alcoholische versnaperingen. Welke producten kun je dan geven als werkgever? Ik denk dat het goed is om wat keuze te bieden.
Een cadeaubon is goed, maar veel gadgets lijken ook in goede aarde te vallen. Stel dat je bijvoorbeeld die Apple Airpods Pro of het Sony WF-1000XM5-alternatief biedt. Of een donatie aan een goed doel. Maar zo'n pakket met eten is toch altijd gedoe van.
Als Android fanboy is dat natuurlijk helemaal niet goed. :P

SlaineMcRoth#2316 76561197992282479

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ansichtkaart
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 14-12-2024
segil schreef op maandag 19 december 2022 @ 16:34:
[...]

Gewoon helemaal geen vlees/vis in het pakket stoppen. Sowieso zijn die producten allang geen luxeproduct meer zoals vroeger. En er zijn al genoeg mensen die geen vlees/vis meer eten.

Hoe suf het ook is, een cadeaubon is toch het beste om te geven. Mits je zoveel mogelijk werknemers tevreden wilt stellen. Een pakket met diverse prullaria geeft toch vaak meuk waar je niets mee kunt en ergens in een hoekje stof kan gaan happen. Zonde van de productie en zonde van het geld.
Er zijn ook genoeg mensen die geen alcohol drinken en toch is dat wel een vaak gegeven ding.
Ben wel eens dat een cadeaubon of geld vaak handiger is maar er zijn ook veel mensen die daar dan weer echt niet blij van worden

Ik heb zelf geen werkgever en dat vind ik ieder jaar een gemis. :'( ik vind het openen van een prullaria ding gewoon echt heel leuk of random eet dingen en ik geef mezelf ook nooit cadeaus dus zelfs een tinteling is dan wel een keer leuk :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19-09 20:21

Deathchant

Don't intend. Do!

fyr0 schreef op maandag 19 december 2022 @ 14:30:
Ik heb dit jaar een "warm-houd-pakket" gekregen:
- Thermosbeker (met logo)
- Handschoenen (met logo)
- Kaarsenhouder
- Warme sokken
- Fleece deken
- Stoov kussen

Met de laatste drie en de thermosbeker ben ik erg blij. Die stoov wordt alweer veel gebruikt hier
Dat is nog eens een nuttig kerstpakket zeg! Die stoovkussens alleen al (prijzig) zijn een goed cadeau!

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sr Juan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15-09 01:43

Sr Juan

7 uur later dan bij jou in NL

Helemaal niets, geen bonus of kerstpakket. Nadeel van een Independent Contracter zijn.

Dus voor mijzelf zal ik een goede fles Whiskey gaan kopen.

El trago de mezcal, como lo senos de las mujeres, uno es insuficiente, tres son demasiados

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nst6ldr
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online

nst6ldr

Down with Big Tech.

1x kutbon van Tintelingen à €35,-
5x vreemd kwartet-achtige spelkaarten
1x schriftelijke mededeling dat ik dit alleen in de pauze mag spelen

Ik voel me gevleid, maar dan niet. Had het liever gewoon op m'n loonstrook gezien, dan had ik het gedoneerd aan een goed doel die ik belangrijk vind. Alles behalve die smerig hoge marges die op de tintelingen website gerekend worden voor AliExpress keukengerei en Trust randapparatuur.

Hoe Android ten einde kwam - Ben je wel kritisch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 20-09 20:54

Douweegbertje

Wat kinderachtig.. godverdomme

<rant>Mijn vriendin werkt in de zorg. Vanwege al het zware werk het afgelopen jaar werd ze beloond met de keuze voor een goed doel, of een kartonnen doos, wat zogenaamd een kwaliteits-opbergdoos was, met wat goedkope troep en wat half gesponsorde dingen erin.

Je mag een gegeven paard niet in de bek kijken, maar wetende dat 'de zorg' ook prima centjes verdiend (zoek zelf anders op zorgbestuurders) en hoe zwaar het allemaal is geweest vind ik dit toch zo triest voor de echt hard werkende mensen.</rant>

Nu voelt het vooral dat er extra onnodig geld (~20 euro p.p) wordt uitgegeven om een ander bedrijf gelukkig te maken met een 50% marge op een "pakket".

Enfin, die heeft van mij dan een rituals adventskalender gehad :)

Ikzelf werk voor een US bedrijf, dus geen idee of we nog iets krijgen voor kerst. Ik denk het eigenlijk niet. Om heel eerlijk te zijn maakt het mij ook niet uit. Ik word namelijk continue rijkelijk beloond. Dus die waardering zit wel goed.
KabouterSuper schreef op maandag 19 december 2022 @ 08:59:
[...]

Mijn kind van 16 kreeg (bij NL werkgever) een flesje prosecco...niet handig (en zelfs verboden denk ik). Wees als werkgever verstandig en beperk cadeautjes zoals bier, wijn, maar ook (varkens)vlees.
Niet handig wellicht, maar vroegah haalde ik gewoon een fles wijn voor mijn ouders toen ik 12 was.
Maar wat een betutteling allemaal zeg. Een 16 jarige heeft geen zin in prosecco maar wilt een baco. Het valt of staat hier gewoon met opvoeding en de omgeving. Hier pa, ma, een fles voor jullie. Klaar.

Het is een algemeen kado en je kunt niet rekening met alles en iedereen houden. Wat dat betreft is het altijd geven en nemen in het leven. Net zoals ik hier niet je mening maar statement richting werkgevers moet lezen. :+

[ Voor 30% gewijzigd door Douweegbertje op 20-12-2022 01:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Het cadeau van vrijwilligerswerk is, weer, een cadeaubon.

Eentje die alleen geldt voor "lokale" producten, da's wel een leuk idee :Y al is de keuze dit jaar wel erg beperkt

Alleen kun je die producten alleen afhalen bij die lokale winkel :/

En die "lokale" winkels zitten nou niet zo lokaal, maar makkelijk 20 kilometer of meer verderop :F

Naja, gegeven paard etc. Als ik echt niks kan vinden, kan ik het altijd nog doneren.

De bedrijven waarvoor ik werk zijn buitenlands, dus tja, dan krijg je niks, en als mijn leerlingen dingen zouden opsturen, zou ik het vooral creepy vinden :+

[ Voor 15% gewijzigd door RobinHood op 20-12-2022 02:39 ]

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

nst6ldr schreef op dinsdag 20 december 2022 @ 00:41:

Ik voel me gevleid, maar dan niet. Had het liever gewoon op m'n loonstrook gezien, dan had ik het gedoneerd aan een goed doel die ik belangrijk vind. Alles behalve die smerig hoge marges die op de tintelingen website gerekend worden voor AliExpress keukengerei en Trust randapparatuur.
Oh die kinderachtige mededeling dat het alleen in de pauze gespeeld mag worden is echt next-level kinderachtig en pedant. Had het er nog over met mijn collega's dat was echt onnodig.

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ZveenT
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 19-09 22:38
Cadeaukaart a 75,- van bol.com van (project)collega's gekregen.
Omdat ik als zzp'r niks kreeg van de partij welke mij inhuurt hebben ze dit zo geregeld. Was blij verrast.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Joostje123
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 14:24
Die tinteling bon kan je vaak omzetten naar een tinteling cadeaukaart.
En vanuit de tinteling cadeaukaart kan je wel een bol.com cadeaukaart aanschaffen.

Is een extra stap maar die is het wel waard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HikariMisako
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 12:57
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iDuHurBKSydtjXiZh4bcyF6rl1w=/x800/filters:strip_exif()/f/image/EbebDkKjP7GY0IxpUFsvUaYJ.png?f=fotoalbum_large

Wij mochten net als voorgaande jaren kiezen in een soort "webshop", maar ik vond de keuzes dit jaar niet al te ruim. Zelf uiteindelijk voor het gin "pakket" gekozen (naast de fles zelf, ook een zakje kruidnagel en een kaartje :+).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zaratrass
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 17-09 15:10
dit jaar voor ongeveer 40,- te besteden bij Tintelingen.
Moet zeggen dat de keuze in het assortiment best ruim is dit jaar.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• nst6ldr
  • Niet online

nst6ldr

Down with Big Tech.

Zaratrass schreef op dinsdag 20 december 2022 @ 11:23:
dit jaar voor ongeveer 40,- te besteden bij Tintelingen.
Moet zeggen dat de keuze in het assortiment best ruim is dit jaar.
Nooit direct bij tintelingen bestellen. Als je iets ziet wat je leuk lijkt dan moet je kijken bij Bol of elders en daar dan een cadeaubon van nemen. Tintelingen rekent makkelijk 30% voor zichzelf, als het niet meer is. Ze hebben echt schofterige marges daar.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

Modbreak gemist?

[ Voor 92% gewijzigd door Ardana op 21-12-2022 14:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moi_in_actie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 16:09
Bij mijn eerste werkgevers kreeg ik wel eens een echt ouderwets kerstpakket (eten, drinken, kleine frutsels). Ergens zie ik de charme daar wel van in, anderzijds krijg je dan ook wel eens een pakket met dermate specifieke snacks dat ik 75% ervan weg gaf aan iemand die het wel lekker vond.

Mijn huidige werkgever is wat dat betreft "saai" maar ergens vind ik het ook wel de beste keuze: een simpele VVV bon. Afhankelijk van t jaar was t in de slechtste jaren maar iets van 25 euro, laatste jaren is t 100 euro. Sommigen vinden t een saai cadeau, ik stel t wel op prijs; ik kan er zowat elk nuttig item voor halen wat ik wil. Of dit nu een leuk dingetje voor een hobby/plezier voor koop, of iets als kattenvoer en een paar dozen luiers die we gewoon nodig hebben, ik kan t zelf beslissen.

Je mag natuurlijk nooit klagen over iets wat je "cadeau" krijgt, maar de minst zinvolle kerstpakketten vond ik altijd die waar je een code kreeg voor een website waar je uit een voorgeselecteerd aantal items kon kiezen. Allemaal van die dingen als een fancy kurkentrekker die dan zogenaamd 40 euro waard zou zijn, terwijl je net zo goed voor 5 euro zo'n ding bij de Hema/Action/Blokker kunt halen. In 99% van de gevallen allemaal items die je allang had of niet kon gebruiken. Doe mij dan maar liever zo'n saaie VVV bon.

Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bra-Jo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

Omdat het op zijn zachtst gezegd niet zo lekker gaat met het bedrijf, krijgen wij dit jaar:
Er kon nog geen chocoladeletter met Sinterklaas vanaf, laat staan een kerstpakket/bon. Dus ik trakteer mezelf wel op wat lekkers voor oudjaar ofzo.

Nomen nescio

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Deathchant
  • Laatst online: 19-09 20:21

Deathchant

Don't intend. Do!

Moi_in_actie schreef op dinsdag 20 december 2022 @ 12:59:
Je mag natuurlijk nooit klagen over iets wat je "cadeau" krijgt, maar de minst zinvolle kerstpakketten vond ik altijd die waar je een code kreeg voor een website waar je uit een voorgeselecteerd aantal items kon kiezen. Allemaal van die dingen als een fancy kurkentrekker die dan zogenaamd 40 euro waard zou zijn, terwijl je net zo goed voor 5 euro zo'n ding bij de Hema/Action/Blokker kunt halen. In 99% van de gevallen allemaal items die je allang had of niet kon gebruiken. Doe mij dan maar liever zo'n saaie VVV bon.
Nee idd. Je hebt dan ook altijd van die roomser-dan-de-paus-collega's die je dan helemaal op het schuldgevoel gaan werken door te zeggen "doe niet zo ontevreden, wees blij dát je iets krijgt, kijk eens naar anderen die nooit iets krijgen, kijk eens naar wat je wél hebt", terwijl het daar juist niet om gaat. Het gaat zich erom dat er ondanks het vreselijk veel efficienter voor de baas werken tijdens corona, niet het juiste gebaar overgebracht wordt naar de medewerkers.
Je moet het bedrijf in- en uitademen, 110% productiedraaien e.d. en dan gewoon geen of een lousy kerstpakket krijgen. Uiteraard is het goed voor het bedrijf als er medewerkers zijn die andere medewerkers op het schuldgevoel aanspreken dat je toch ook niet zo ondankbaar moet zijn...

Mijn werkgever staat er bekend om om vaak geen kerstpakketten te geven. De eerste 3 of 4 jaar van mijn carriere mochten we ons kerstpakket doneren aan een goed doel. Dus kep dat altijd gedoneerd aan een anti-vrouwenbesnijdenis doel, dus dat vond ik helemaal prima. Daarna was ook dát stilletjes uitgefaseerd. Een écht kerstpakket krijgen we eigenlijk meestal niet. In 2020 hebben we een cadeaubon van 50 euro gekregen die we dan mochten inruilen voor een andere cadeaubon van een set aan winkels. Op zich was dat prima; kon iedereen gewoon zelf beslissen hoe dat te besteden.
Vorig jaar, kregen we allemaal een voucher om een handgemaakt armbandje (met recycled materiaal) te bestellen, waarbij gold: op=op en zolang de voorraad strekt...
Hoe je erbij komt om iets handgemaakts voor 7000 man aan te bieden terwijl de maker nooit 7000 armbandjes kan maken (en de werkgever dit ook heus wel weet), is mij een raadsel...Laten we het dan niet hebben over het feit dat dit kerstcadeautje niet alle medewerkers betrekt...
Niet oneerbiedig naar de makers bedoeld, maar dit valt voor mij onder consumerism-prullaria, dus ik heb mijn voucher aan een andere collega gegeven die voor zijn vrouw/nichtjes nog wel een extra armbandje wilde.

Eigenlijk ben ik maar een ontevreden, ondankbare snotneus die het veel te goed heeft dat ie kan klagen over het ontbreken van een normaal kerstpakket. Ik moet me eens aanleren om te kijken wat ik wél allemaal heb ;)

Dus ik vind het echt heel mooi om in dit topic te zien dat er mensen complete warmte-kerstpakketten met fleecedekens, sokken en stoov-kussens krijgen. Echt top!!

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Douweegbertje
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 20-09 20:54

Douweegbertje

Wat kinderachtig.. godverdomme

Deathchant schreef op dinsdag 20 december 2022 @ 13:21:
[...]

Nee idd. Je hebt dan ook altijd van die roomser-dan-de-paus-collega's die je dan helemaal op het schuldgevoel gaan werken door te zeggen "doe niet zo ontevreden, wees blij dát je iets krijgt, kijk eens naar anderen die nooit iets krijgen, kijk eens naar wat je wél hebt", terwijl het daar juist niet om gaat. Het gaat zich erom dat er ondanks het vreselijk veel efficienter voor de baas werken tijdens corona, niet het juiste gebaar overgebracht wordt naar de medewerkers.
Je moet het bedrijf in- en uitademen, 110% productiedraaien e.d. en dan gewoon geen of een lousy kerstpakket krijgen. Uiteraard is het goed voor het bedrijf als er medewerkers zijn die andere medewerkers op het schuldgevoel aanspreken dat je toch ook niet zo ondankbaar moet zijn...

Mijn werkgever staat er bekend om om vaak geen kerstpakketten te geven. De eerste 3 of 4 jaar van mijn carriere mochten we ons kerstpakket doneren aan een goed doel. Dus kep dat altijd gedoneerd aan een anti-vrouwenbesnijdenis doel, dus dat vond ik helemaal prima. Daarna was ook dát stilletjes uitgefaseerd. Een écht kerstpakket krijgen we eigenlijk meestal niet. In 2020 hebben we een cadeaubon van 50 euro gekregen die we dan mochten inruilen voor een andere cadeaubon van een set aan winkels. Op zich was dat prima; kon iedereen gewoon zelf beslissen hoe dat te besteden.
Vorig jaar, kregen we allemaal een voucher om een handgemaakt armbandje (met recycled materiaal) te bestellen, waarbij gold: op=op en zolang de voorraad strekt...
Hoe je erbij komt om iets handgemaakts voor 7000 man aan te bieden terwijl de maker nooit 7000 armbandjes kan maken (en de werkgever dit ook heus wel weet), is mij een raadsel...Laten we het dan niet hebben over het feit dat dit kerstcadeautje niet alle medewerkers betrekt...
Niet oneerbiedig naar de makers bedoeld, maar dit valt voor mij onder consumerism-prullaria, dus ik heb mijn voucher aan een andere collega gegeven die voor zijn vrouw/nichtjes nog wel een extra armbandje wilde.

Eigenlijk ben ik maar een ontevreden, ondankbare snotneus die het veel te goed heeft dat ie kan klagen over het ontbreken van een normaal kerstpakket. Ik moet me eens aanleren om te kijken wat ik wél allemaal heb ;)

Dus ik vind het echt heel mooi om in dit topic te zien dat er mensen complete warmte-kerstpakketten met fleecedekens, sokken en stoov-kussens krijgen. Echt top!!
Het is denk ik voor vele het gebaar wat telt. Het gebaar om een voucher bij een louche (mag ik dat zeggen?) partij als Tintelingen die zelf kneitje veel marge pakt te geven, is karig. Zeker omdat je dan oftewel 'troep' mag kopen of iets met een hoge marge voor hunzelf.
Dan blijft het altijd super lastig om iets te vinden wat voor iedereen toepasselijk is. Echter dan kom ik terug naar mijn punt: het gebaar is wat vooral telt. Als het dan ook nog eens kan gebruiken, helemaal mooi.

Ik denk dat als elk bedrijf die 50 euro p.p aan Tintelingen besteed, 25 euro aan iets doordachts zou besteden, het al beter zou kunnen zijn. Ik heb vaak genoeg iets aan waardering gehad en daar hoef je niet altijd de hoofdprijs voor te betalen.

Ik kan mij echter ook wel voorstellen dat als je richting de 500-1000 werknemers gaat, dat het lastiger wordt om een wat persoonlijkere waardering uit te spreken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nst6ldr
  • Niet online

nst6ldr

Down with Big Tech.

Douweegbertje schreef op dinsdag 20 december 2022 @ 13:30:
[...]

Het is denk ik voor vele het gebaar wat telt. Het gebaar om een voucher bij een louche (mag ik dat zeggen?) partij als Tintelingen die zelf kneitje veel marge pakt te geven, is karig. Zeker omdat je dan oftewel 'troep' mag kopen of iets met een hoge marge voor hunzelf.
"Je krijgt het toch gratis?"

Nee, die ballentent krijgt het gratis. Iedere bon die niet word omgezet naar een cadeaubon is cashen voor die lui. Bah.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Gh0SYDE.png

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/bRQNKFj.png

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online

Ah, een collega. :+ Jij hebt niet gisteren gezellig op kantoor bingo gespeeld met je collega's? Wij deden het namelijk wel demonstratief onder werktijd.

Ik heb een bierpakket gehaald van de bon, die was op de eigen site van het bedrijf 34,99 dus dan is 35 best een prima deal. Voor mij als inhuurmedewerker was het al helemaal een schok dat ik überhaupt wat kreeg, normaal krijgen wij helemaal niks.

Van m'n eigen baas een ouderwets kerstpakket, maar dan op de hipster manier. :+ Juten tas met thermovoering, een bamboe thermosfles met temperatuursindicator (blijven IT bedrijf), wat leuke dingetjes om te eten en al. Best prima. Dat gebaar vind ik toch veel leuker dan die bon van vorig jaar om zelf wat uit te zoeken. Ik ben prima tevreden.

I have stability. The ability to stab.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19:44

Sport_Life

Solvitur ambulando

Een notepad.
En 500 euro tegoed voor Bol.com.

Modbreak gemist?

[ Voor 73% gewijzigd door Ardana op 21-12-2022 14:08 ]

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thompson
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online

Thompson

Beeromaniac

Thompson schreef op maandag 19 december 2022 @ 15:21:
Voorgaande jaren altijd de keus tussen standaard pakket (=1 prullaria item + voeier) of een bol.com van €50.
Dit jaar die keus niet gehad, dus ik vrees ervoor...
En het is geworden, eens een keer wat anders, een code voor sterkado.nl :N
Een boel bagger producten die je kunt kiezen, veel Chinese troep. Dus dat zal wel omwisselen worden in een waardebon, maar bol.com is natuurlijk niet beschikbaar...

Beeromaniac

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalfreak
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 11-09 20:25

Metalfreak

Hoije woh!

Ik had keuze uit een aantal pakketten, het ging om een wijnpakket, een wijnpakket, een wijnpakket, een pakket met wijn erbij, een ander pakket met wijn erbij en ik had de enige optie waar nog iets van bier bij zat:
* Smartwares kluslamp op accu
* 2 flesjes Hertog Jan Karakter
* Bierhamer (hamer met aan de andere kant een opener)

Vond het dit jaar een beetje tegenvallen in vergelijking met andere jaren.

Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: hebben jullie in het echt ook zo'n spraakgebrek?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 19:05

vhal

ಠ_ಠ

5000 tinteling punten > €50,- bol.com bon > LEGO > profit!

:+

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quantor
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Cadeaubon.nl van 50 euro en een roomboter amandelkrans, die bon hebben we vorig jaar ook gekregen, vraag me echt af hoeveel collega's die wel ingewisseld hebben. Je kunt deze voor diverse andere cadeaubonnen omruilen ook bijv tegen een bol.com bon, dus dat is dan wel weer netjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ridicuul
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 17-09 14:02
4000 tintelingen punten

Heb er nog een extra cadeautje voor mijn partner van gescoord.

This is absolutely ridiculous

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• No Hands
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 18:38
150 euro harde cash, een kerststol en een drinkflesje met logo van het bedrijf

Veroordeel niet, verwonder u slechts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roenie
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Hier een tinteling-achtig pakket, met spullen die eigenlijk te duur worden aangeboden (teveel punten kosten) en erger, met het enkel aanbieden van een handvol specifieke en nutteloze producten die de ideologische kruistocht van het management weerspiegelen en die niets te maken hebben met het werk dat we doen. Maar ach, het is aardige window dressing. Kortom, het is eerder een communicatiekanaal van het management dan een bedankje naar het personeel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daveytje
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 19:56
Kerst pakket met eten en een fleece deken van mijn werkgever.

Cadeaubon van de maatschap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 12-09 17:27
Dit jaar een rugtas met wat voedsel gekregen. Op zich prima, hele grote pakketten zijn bij ons nooit aan de orde geweest. Voor management is er nog daarnaast een flesje wijn beschikbaar. Daarnaast nog een winstuitkering waar ik absoluut niet op had gerekend, dus ik klaag verder niet.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• tommerd_
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 19-09 12:31
Vandaag stonden 2 managers voor de deur met kerstmutsen op, kwamen de kerstpakketten bezorgen (job is voornamelijk remote). Werk er per 5 december dus nog geen 3 weken. Werd in mijn eerste week al verrast met de vraag of er (dieet) voorschriften en/of allergieën waren waar rekening mee gehouden moest worden. Denk daarbij aan vegetarisch/vegan maar ook of er bijvoorbeeld alcohol bij mocht zitten.

Nu stonden ze vandaag voor de deur met een mooie doos gevuld met een fles rode wijn, een speciaal biertje en verder wat stukjes bijzondere kazen en gedroogde worst. Allemaal bruikbare etenswaren eigenlijk waar ik zeer blij mee ben (al geef ik de oude kaas door ;)).

Mooiste van alles vond ik het (volle) handgeschreven kaartje van mijn eigen manager wat erbij gegeven werd met een groet en een wens voor 2023. Al met al zeer tevreden voor een bedrijf met duizenden medewerkers in Nederland :)

• CeesKees
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 14:07

CeesKees

I rest my Kees

Hier een mooie Sonos RoamSL.

Kan ik prima een stereo-paar maken met de RoamSL die ik al heb.

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

• NeutraleTeun
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19:51
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

[ Voor 14% gewijzigd door NeutraleTeun op 22-12-2022 15:13 ]

• GregoryVG
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 29-03-2023
Niks dit jaar blijkbaar.

Ging al jaren bergaf, maar nu dus geen cadeau meer.

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 19:17
Bij de ene werkgever kreeg ik twee bierpakketjes met wat Belgische speciaalbiertjes. Vind ik een leuk gebaar, omdat ze weten dat ik van speciaalbier hou en het anders was dan wat mijn collega's kregen.

Bij de andere werkgever kregen we een traditioneel kerstpakket; doos met levensmiddelen. Jammer dat het niet echt persoonlijk/bijzonder was, maar ook wel weer leuk, omdat we veel slechtere jaren hebben gehad. Vorig jaar hadden we volgens mij een fles champagne van €2,- en van die zeevruchten bonbons. Ook ooit een foeilelijke spaarpot gekregen, maar zonder contanten om er in te doen :+

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:06

crisp

Devver

Pixelated

crisp schreef op zondag 18 december 2022 @ 12:14:
De posts hier staan wel een beetje in schril contrast met wat ik eerder las: https://www.nu.nl/economi...-voor-het-hele-gezin.html
Het lijkt er dus toch meer op dat veel werkgevers de hand op de knip houden. Ik heb zelf nog niets gezien, maar verwacht ook niet veel. Hooguit ook zo'n 'tinteling'-bon die ik dan wel weer aan een goed doel zal doneren.
Wat het geworden is: een paar wollen sokken en een boek met mosselrecepten. Jammer, ik hou niet van mosselen...

Intentionally left blank

• NSG
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 13:13

NSG

Je weet niks!

Niks, nada, noppes.

Top 100 werkgever (aantal FTE).

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

nst6ldr schreef op dinsdag 20 december 2022 @ 17:28:
[...]

"Je krijgt het toch gratis?"

Nee, die ballentent krijgt het gratis. Iedere bon die niet word omgezet naar een cadeaubon is cashen voor die lui. Bah.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Waar heb je die voor nodig als je zo'n prachtige lader in de brievenbus hebt gekregen v.d. week :+

Maar niet vergeten dat er ook nog mensen zijn * True kijkt naar directe collega's in het team die de bon van vorig jaar überhaupt niet gebruikt hebben dat is gewoon 100% winst voor die cadeaubonbedrijven :/

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Server_
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 07-09-2024
Oostenrijk,

Zalm uit Canada twv 80 euro, 16 pakken met sap twv 25 euro, een heleboel koekjes,
een eenmalige uitbetaling van 3000 euro netto.

Ik mag niet klagen denk ik zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikkes
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 08:24

ikkes

In diepe rouw

wizai schreef op maandag 19 december 2022 @ 09:59:
[...]

Idem Dito :)

***members only***
Ik ook :)

People who ask, `Can I ask you a question?' don't really give you a choice, do they?
Live long and prosper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XFlame
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 10:14
XFlame schreef op maandag 19 december 2022 @ 14:05:
Sterkado van... 70 euro denk ik. Nog niet gekregen. Maar dat was het de afgelopen jaren ook.
Ontvangen. 45 euro. Gierige zooi. "Het gaat om het gebaar". Zal ik ook mijn extra werk halveren?

Bah.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ImNotnoa
  • Registratie: September 2011
  • Niet online
XFlame schreef op vrijdag 23 december 2022 @ 08:51:
[...]

Ontvangen. 45 euro. Gierige zooi. "Het gaat om het gebaar". Zal ik ook mijn extra werk halveren?

Bah.
Je salaris is niet gehalveerd toch?

Try SCE to Aux

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Reinier
  • Nu online

Reinier

\o/

Vorig jaar twee pakketten, van de BV en van het concern (zaten net in een overname). Random meuk, wijn, chocolade, nootjes, etc. Altijd leuk.
Dit jaar niks! Misschien omdat ik ontslag heb genomen. Er valt dus geen eer meer aan mij te behalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XFlame
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 10:14
ImNotnoa schreef op vrijdag 23 december 2022 @ 08:56:
[...]

Je salaris is niet gehalveerd toch?
Salaris is gebaseerd op werk, niet op extra werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roenie
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
[...]

Bah.
Op zich is 45 euro heel gangbaar. Maar dan heb ik liever iets 'kleins' dat goed is dan iets 'groots' dat cheap ass is. Kortom, liever een goede fles wijn en echt lekkere snacks of zo, dan iets waarbij je voor 45 euro eigenlijk aan de onderkant van de markt zit. Wat moet ik met een Trust muis (zie eerder voorbeeld)? Dat voelt niet als kerst, maar als een dubbeltje op de eerste rang willen zitten.Al is het ideale cadeau natuurlijk wel iets dat je zelf nooit zou kopen en die Trust muis zou ik inderdaad nooit kopen ;)

Het 'gebaar' met kerst dat ik kreeg was meer een politiek statement van het management dan een geste voor het personeel, Dan heb ik liever dat de organisatie het kerstpakket afschaft. Ik ga dan ook niets via die tintelingen lookalike site bestellen. En zo zie ik dat ook met jouw situatie. Gewoon niet ophalen dat pakket. Dan hoef je je er ook niet meer aan te ergeren.

We hadden met corona van die online borrels en dan stuurde de organisatie snacks en drinken naar het huisadres. Leuk idee, alleen die overpriced macrobiotische veganistische zooi was niet te hachelen. Dan ging er in de whatsappgroep onder de collega's foto's rond van hoe die pakketten rechtstreeks de kliko in gingen. Dan is ieder pakket alsnog duur.

Jaren terug gewerkt bij een organisatie waarbij niet opgehaalde kerstpakketten naar de voedselbank of iets dergelijks gingen. Ik vertik het om met een doos onder mijn arm naar huis te gaan, dus die heb ik altijd laten staan. En ik was niet de enige, dus werd het aantal pakketten ieder jaar verder teruggeschroefd en werd er direct een donatie aan de voedselbank gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nat-Water
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 19-09 10:43
Bon voor 100 euro voor de appie.
Is wat onpersoonlijk en niet echt kersterig, maar nuttiger dan een pakket met eten met allerlei vreemde etenswaar waarvan de helft ligt te verstoffen in de kast. Dus niet ontevreden, dit wordt wel gebruikt :)

[ Voor 17% gewijzigd door Nat-Water op 23-12-2022 09:31 ]

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Denman
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:10
Hier wel een tof kerstpakket wat mij betreft.
  • Riga Norlander Trolley (reiskoffertje) met daarin:
  • Fleecedeken
  • Muts
  • 20 Euro Pathé tegoed
  • Popcorn
  • Cola
  • Fotoalbum van ons 50-jarig jubileumfeest wat 2 dagen duurde en heel vet was :)

Join het GoT Pulse-Team!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gebanned
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 16:57
World Citizen schreef op zondag 18 december 2022 @ 22:29:
Wat ik krijg is nog onbekend, maar wij kregen van een partner een doos met mini kokers Pringle chips. Er stond op geschreven:

"Omdat er chiptekorten zijn hier een doos chips".
Dat chip(s) tekort is duidelijk; technisch gezien zijn Pringles geen chips :) volgens Wikipedia : "Aardappelchips of chips zijn gebakken (aardappel)schijfjes."

Pringles zijn schijfjes geperste aardappelpuree.

Ontopic: Hier een doos met eten.

[ Voor 3% gewijzigd door Gebanned op 23-12-2022 09:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marco-Peters
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 18-08-2023
[...]

Bah.
Oh wij krijgen altijd een cadeaubon van € 20 en die kun je alleen besteden, bij winkels welke eigendom zijn van het moederbedrijf. Als je ontevreden bent over de waardering die je van je werkgever krijgt, dan moet je in deze krappe arbeidsmarkt gewoon nieuw werk zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wErudite
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 20-09 00:11
Pizzarette voor 6 personen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Laatst online: 15-09 08:58

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Helaas niets ontvangen dit jaar. We overleven het ook wel zonder. Ik stoor mij altijd wel aan klachten van mensen die niets of iets krijgen. Na een paar keer wat gekregen te hebben wordt het een soort van verworven recht en als je het niet krijgt is het te min.

Ik klaag niet over mijn werkgever. Verwacht een mooie bonus op een ander moment. Gratis lunches het hele jaar. En nog veel meer. Liever dat dan een eenmalig kerstcadeau.

In het verleden ook online een cadeau mogen kiezen, maar dat vind ik toch niet zo leuk als een pakket krijgen, wat meer een verrassing is.

Geniet allemaal van jullie cadeau, wat het dan ook mogen zijn. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Laatst online: 20:06

crisp

Devver

Pixelated

Roenie schreef op vrijdag 23 december 2022 @ 09:16:
[...]

Het 'gebaar' met kerst dat ik kreeg was meer een politiek statement van het management dan een geste voor het personeel, Dan heb ik liever dat de organisatie het kerstpakket afschaft. Ik ga dan ook niets via die tintelingen lookalike site bestellen. En zo zie ik dat ook met jouw situatie. Gewoon niet ophalen dat pakket. Dan hoef je je er ook niet meer aan te ergeren.
Ik heb hier intern maar voorgesteld om mensen voortaan gewoon een keuze te geven tussen een pakket, een bon, of een donatie aan een goed doel (liefst naar keuze). Het probleem met een kerstpakket vanuit een groter (moeder)bedrijf is dat het toch altijd wat onpersoonlijk is.

Intentionally left blank

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:22

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Wij kregen afgelopen jaren meestal een Makro-doos met wat eten in een bepaald thema en een apparaat om dat mee te maken (blender, pizza-schijf oid). Vond ik wel leuk, maar er is wel commentaar op geweest vanwege dieetwensen/overtuigingen van collega's.

Dit jaar was het een Bol.com bon van € 70 met een reep Tony Chocolony erbij. Dikke prima wat mij betreft, want zo kan iedereen zelf wat uitzoeken. Mijn zoontje en ik spelen dus sinds kort Pokémon Scarlet, die ik anders niet of pas veel later aangeschaft zou hebben.

Het mist voor mij een beetje de charme van een pakket eetwaren die je normaal ook niet zou kopen maar wel leuk zijn om te proberen, maar scheelt wel een hoop gezeik en is wat mij betreft een stuk beter dan een bon/code voor een site als Pluimen of Tintelingen (daar had ik tot een uur geleden nog nooit van gehoord, maar ik zie dat dat veel gebruikt wordt).

Als ik in dit topic terug lees vind ik de managers van @tommerd_ die iets persoonlijks hebben uitgezocht nog het leukst. Voor mij zit waardering namelijk niet (alleen) in geld, maar meer in persoonlijke aandacht/interesse. Een extra bedrag op de loonstrook zou voor mij een afknapper zijn. Dan gaat het op de grote hoop met salaris, en zal ik het niet zo snel uitgeven voor iets leuks voor mezelf. Een Bol.com bon vind ik dan een leuker alternatief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasperduck78
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 21-03 15:13
Ik heb een speciaalbier pakket gekregen van Budels met 5-6 flesjes en een glas.
Werk overigens niet in de ICT maar in de biotechnologie. We krijgen vaak een fles wijn, pakket speciaalbier of iets duurzaams. Wijn en bier zijn namelijk ook een biotechnologisch product. :+
Vorig jaar een thermoskan van Stanley gekregen en eerder een keer een Waka Waka zaklamp om te gebruiken tijdens het kamperen.

[ Voor 17% gewijzigd door Jasperduck78 op 23-12-2022 10:11 ]

Strava Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MsG
  • Laatst online: 16:39

MsG

Forumzwerver

Klinkt herkenbaar :-P. Je kan die Tintelingen ook omzetten naar Bol zag ik? Dan is hij voor mij iig wel nuttig.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seth_Chaos
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
250 euro cash, 1000 euro bonus, en de belofte dat de inflatie, plus nog wat extra's, gecompenseerd wordt, en twee polo's met bedrijfslogo. Niets te klagen hier. Een top werkgever.

[ Voor 10% gewijzigd door Seth_Chaos op 23-12-2022 10:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nst6ldr
  • Niet online

nst6ldr

Down with Big Tech.

True schreef op donderdag 22 december 2022 @ 20:52:
[...]

Waar heb je die voor nodig als je zo'n prachtige lader in de brievenbus hebt gekregen v.d. week :+
Helaas, geen oplader hier. Misschien omdat ik ergens dit jaar een bluetooth speaker heb gekregen die niet meer dan €5,- heeft mogen kosten (was echt niet om aan te horen en ging nog geen uur op accu). Voor mijn harde inzet gedurende corona. :7
MsG schreef op vrijdag 23 december 2022 @ 10:08:
[...]

Klinkt herkenbaar :-P. Je kan die Tintelingen ook omzetten naar Bol zag ik? Dan is hij voor mij iig wel nuttig.
Ja, eigenlijk is dat de enige realistische optie. Voor een dinerbon of klusbon is het te weinig om er écht iets mee te kunnen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TunderNerd
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 18-09 21:49
De overheid is een fantastische werkgever, maar dat jaarlijkste kerstpakket...
"Persoonlijke noot" noemen ze het. Ik weet niet wie er van heeft genoten, maar voor mij is het geen match. Alles is duurzaam om het duurzaam, je kan er he-le-maal niks mee. Natuurlijk wil ik een lamp gemaakt van een oude wijnfles, of een tas met 12 kleuren stof omdat je dat over had. Ik doneer het eigelijk altijd maar; ik hou niet van spullen om de spullen, en aan dit soort meuk werk ik niet graag mee

Ik mag verder niet zeuren hoor. De rest is meer dan prima geregeld ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marco-Peters
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 18-08-2023
Hann1BaL schreef op vrijdag 23 december 2022 @ 09:58:
Ik klaag niet over mijn werkgever. Verwacht een mooie bonus op een ander moment. Gratis lunches het hele jaar. En nog veel meer. Liever dat dan een eenmalig kerstcadeau.
Veel medewerkers, waarschijnlijk ook van de Bijenkorf: die krijgen helemaal geen bonus en ik kan best begrijpen, dat je dan teleurgesteld bent over het magere kerstpakket. Of cadeaubon welke enkel bij je werkgever te besteden is....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trichoglossus
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 19:53
Twee flessen wijn, een rollade en 150 euro cash.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lapa
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 10:54
Vroeger kregen we vaak een Bol.com cadeaukaart. Daarna soms een standaard pakket met matig eten en rommeltjes en dan ook weer een Bol cadeuakaart. Toen een of twee jaar zo'n tegoed op een cadeausite met voornamelijk rommel, maar waar je toch ook een cadeaukaart kon uitzoeken.

Dit jaar dachten ze blijkbaar "cut the middleman" en hebben ze gewoon een kerstkaart gestuurd en 50 euro extra netto bij het loon uitgekeerd. Prima plan.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• delpit
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 19:49
Bij ons ook al jaren zo’n bon van zo’n Tintelingen-achtig bedrijf.

Ik begrijp de bon, ik begrijp niet waarom onze (en andere) organisaties kiezen voor bedrijven als Tintelingen en vergelijkbaar. Wat een baggerbedrijven zijn dat zeg. Goedkope bagger voor duizenden “punten”. De slechtste merken voor hoofdprijzen. Als er 1 bedrijfstak zonder enige toegevoegde waarde is dan is het wel de digitale kerstpakketten branche. Fysieke kerstpakketten kan ik me nog iets bij voorstellen, digitaal voegt gewoon helemaal niets toe.

Kortom doe direct een Bol.com of vergelijkbaar, kun je 50 euro doen in plaats van nu 50/60 euro aan zo’n tintelingen uitgeven zodat je personeel daar dan een 40 euro bol.com bon van aanschaft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BastaRhymez
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online
Wij hadden de keuze gekregen om een keuze te maken uit verschillende pakketten.
Members only:

Uiteindelijk gekozen voor het bierpakket met meerdere speciaalbiertjes.
Daarnaast is er nog een andere grote doos geleverd, maar die heb ik nog niet geopend dus weet niet wat er in zit (dat mogen de kinderen morgenavond openen).

Members only:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MsG
  • Laatst online: 16:39

MsG

Forumzwerver

delpit schreef op vrijdag 23 december 2022 @ 11:03:

Ik begrijp de bon, ik begrijp niet waarom onze (en andere) organisaties kiezen voor bedrijven als Tintelingen en vergelijkbaar. Wat een baggerbedrijven zijn dat zeg. Goedkope bagger voor duizenden “punten”. De slechtste merken voor hoofdprijzen. Als er 1 bedrijfstak zonder enige toegevoegde waarde is dan is het wel de digitale kerstpakketten branche. Fysieke kerstpakketten kan ik me nog iets bij voorstellen, digitaal voegt gewoon helemaal niets toe.

Kortom doe direct een Bol.com of vergelijkbaar, kun je 50 euro doen in plaats van nu 50/60 euro aan zo’n tintelingen uitgeven zodat je personeel daar dan een 40 euro bol.com bon van aanschaft.
Bij mijn digitale tinteling kan ik gewoon voor 100% van de netto kerstpakketwaarde doorsluizen naar Bol.com. Denk dat juist bij een fysieke tinteling kan ik me voorstellen dat de waarde effectief lager wordt. Maar als er eens een kerstpakkettenbedrijf bestaat die daadwerkelijk goede deals levert, zou dat wel een aanwinst zijn. Het is inderdaad alleen maar chinese knockoff rommel, of extreem duur.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFes
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:55
Wij hadden een snackpakket (nootjes, chips, chocolade, fudge, etc) en een standaard met 4 glaasjes waar je de nootjes/chips/etc in kunt doen.

Home Assistant configuratie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punkrocker
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 19:38

Punkrocker

Mostly harmless

Punkrocker schreef op zondag 18 december 2022 @ 17:08:
[...]

Check, idem (Bol bon via Pimsolutions)
Mrs Punkrocker (werkzaam in de zorg):

Een lamp/speaker ding
Een opvouwbaar dienblad
Koffie, thee
Fles met cakemix

"What do you get if you multiply six by nine..."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• P-Rock
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 17:50
Een extra maandsalaris omdat we zo hard hebben gewerkt dit jaar, plus €50,- om uit te geven aan diverse cadeaubonnen. All in all erg tevreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ImNotnoa
  • Registratie: September 2011
  • Niet online
delpit schreef op vrijdag 23 december 2022 @ 11:03:

Ik begrijp de bon, ik begrijp niet waarom onze (en andere) organisaties kiezen voor bedrijven als Tintelingen en vergelijkbaar. Wat een baggerbedrijven zijn dat zeg. Goedkope bagger voor duizenden “punten”.
Marketing denk ik "Bij ons koopt u voor 40 euro een bon ter waarde van 60 euro!" waar de medewerker vervolgens iets van kan kopen wat voor 30 euro bij de Blokker ligt...

Try SCE to Aux

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleeon
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 17-09 13:27
45 euro bol.com bon en een mok.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flyyy
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 19-09 09:56
Ik klaag niet, ik heb €75,- aan bol.com bonnen ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nielsven
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 18:12
We hadden dit jaar een adventkalender met wat douchegel, kaarsjes, geurstokjes en dergelijke en daarnaast 400 euro extra salaris deze maand :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• P-Rock
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 17:50
Hann1BaL schreef op vrijdag 23 december 2022 @ 09:58:
Helaas niets ontvangen dit jaar. We overleven het ook wel zonder. Ik stoor mij altijd wel aan klachten van mensen die niets of iets krijgen. Na een paar keer wat gekregen te hebben wordt het een soort van verworven recht en als je het niet krijgt is het te min.

Jij hebt zo te lezen een goede baan, maar medewerkers van bv Bijenkorf kregen als blijk van 'waardering' een niet werkende kerstbal als 'kerstpakket', terwijl de top miljoenen binnenharkt. Gezien het hongerloon waar ze zich voor uit de naad moeten werken daar hebben de medewerkers alle reden om te klagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikG2
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 20-09 22:10
2000 euro bonus plus een tas met eten en drinken (die bijna niet te tillen is). De bonus hangt van het jaar af maar dit jaar was dus een goed jaar. Die tas met eten en drinken krijgen we elk jaar (klein bedrijf, we zijn met zijn 3-en in totaal). De voorraadkast ligt weer aardig vol in ieder geval!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splitinfinitive
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 01-09 08:33

Splitinfinitive

Is altijd net iets te laat :/

2x 150 eypo

zal wel met belasting te maken hebben 150 december en 150 in januari

beter dan vorig jaar toen was het een punten webshop met alleen meuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extigo
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19:22
Bluetooth speaker van Brainz
Verder veel eten en drinken, denk aan olijfolie, wijn, chocolatjes, toastjes etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bundin
  • Niet online
Zo'n punten webshop ding wat resulteerde in 25 euro bol.com cadeaukaart. Houdt niet over maar komt alsnog prima van pas binnenkort.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ozzie
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20:32
Wij kregen dit jaar geen kerstpakket maar geld omdat ze het niet gepast vonden om een kerstpakket te geven in tijden waarin sommige mensen het moeilijk hadden. Iedereen mocht kiezen of ze het bedrag wilde of niet en dan werd de uiteindelijke pot verdeeld over de mensen die voor wel gekozen hadden. Daardoor kreeg iedereen (die het wilde) uiteindelijk €210,- netto uitbetaald.

Wat mij betreft stuk beter dan een kerstpakket gevuld met eten en een hoop 'bijzonder' verpakkingsmateriaal. Daar word ik nooit blij van.

"Write code as if the next maintainer is a vicious psychopath who knows where you live."

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• beno-
  • Laatst online: 28-08 21:17
Een e-mail met de beste wensen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Laatst online: 15-09 08:58

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

P-Rock schreef op vrijdag 23 december 2022 @ 12:49:
[...]

Jij hebt zo te lezen een goede baan, maar medewerkers van bv Bijenkorf kregen als blijk van 'waardering' een niet werkende kerstbal als 'kerstpakket', terwijl de top miljoenen binnenharkt. Gezien het hongerloon waar ze zich voor uit de naad moeten werken daar hebben de medewerkers alle reden om te klagen.
Ik snap je punt best en dit soort extreme voorbeelden zijn er wel, maar het blijft een gift en geen recht. Iets weggeven wat defect is is natuurlijk wel heel erg slecht.

Maar je weet altijd al dat de top geld binnen harkt, dus ga dan ergens anders werken. Je werkt voor je afgesproken beloning en een kerstcadeau is een cadeau.

Ik heb een principieel probleem tegen het gevoel van recht hebben op cadeaus en als je wat krijgt niet tevreden zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bloody
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 20-09 09:22

bloody

0.000 KB!!

Ik heb precies niets gekregen. Volgens mij de rest van de mensen ook niet.
Alleen een algemeen berichtje in het All channel in Slack met fijne feestdagen :D

Stiekem ben ik er wel blij om, want het is echt bizar wat voor verspilling dit is / kan zijn.

Tuurlijk, soms 'nuttige' dingetjes als cadeaukaarten or lekkernijen, maar ik heb in het verleden ook genoeg dingen ontvangen als plaids, rugzakken, vogelvoederbakjes, wijnkoeler en weekendtassen.
Allemaal in zeer beroerde kwaliteit, dus hoppa direct de kliko in.
What a waste..

[ Voor 9% gewijzigd door bloody op 23-12-2022 13:48 ]

nope

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vld1989
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 20:09
Voor corona kregen we nooit een kerstpakket, maar een enorm uitgebreid kerstfeest. Dan werd er een club afgehuurd waar we op vrijdagmiddag na de lunch al heen gingen (dus ook een gratis vrije middag), je kon goed en onbeperkt eten en drinken, er waren optredens en dergelijke.
Tijdens corona kregen we een Bijenkorf-bon van 100 euro. Vond ik alleen jammer, ik kom al vrijwel nooit bij de Bijenkorf vanwege de prijzen. Toen ik ging kijken naar iets wat ik wel wilde hebben was de goedkoopste versie iets van 400 euro (terwijl ik had gerekend op maximaal 150). Die van 2 jaar geleden had ik op een of andere website omgeruild voor 88 euro bol.com-tegoed en die van vorig jaar ligt nog in mijn kast.

Dit jaar hebben we een dedicated persoon in dienst voor General Affairs, die ging rondvragen want mensen wilden en blijkbaar vond iedereen Bijenkorf niks, want dit jaar kregen we een keuzecadeaukaart van 100 euro. We krijgen ook een keuzecadeaukaart van 25 euro voor onze verjaardag, dus ik heb het sowieso altijd raar gevonden dat we een andere kaart kregen voor kerst, maar nu niet meer dus. Daarbij ook een kortingsbon voor een hotelovernachting van 20 euro (maar die was gratis, ik denk dat Expedia een of andere actie had, want m'n ma had precies zo'n bon :P ) en een paar sneakers (retailwaarde rond de 150 euro).
Ik werk bij een sportmerk, die sneakers komen gewoon uit onze eigen collectie en zijn geen "officieel" kerstpakket. Het was op initiatief van de vertegenwoordiger en wordt uiteindelijk gewoon als reclamekosten weggeboekt in de administratie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arvado
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 12:23
Hier altijd heel tevreden over het pakket. Mooi drank pakket met verschillende speciaal bieren, Red Label, Jagermeister, witte en rode wijn, Gluhwein, wat kazen en nootjes en €200 bol.com tegoed. Uitgereikt tijdens het kerstontbijt.

Bij ons wordt er goed aandacht aan besteed. Het wordt wel uitbesteed maar iemand van directie ziet er zelf op toe wat er allemaal in komt en geeft goedkeuring. Daarnaast wordt er voor de mensen die geen alcohol pakket willen een ander pakket geregeld en de vrouwen (dat zijn er niet zoveel) krijgen ook een iets ander pakket.

In ieder geval allemaal geen rommel en hoop onnodige dingen die nooit opgaan en veel verpakkingsmateriaal.

[ Voor 8% gewijzigd door Arvado op 23-12-2022 14:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMGGM
  • Laatst online: 20-09 09:05
Bij ons hebben we dit jaar 2 filmtickets ontvangen (wat een beetje in thema is want de nieuwjaarsdrink was in de bioscoop) en mogen we een goed doel naar keuze selecteren waarnaar €5 gestort wordt.

Een beetje anders met andere jaren waar we normaal gezien eerder gadgets krijgen. De dingen van de vorige jaren waren een powercube (stekkerdoos met enkele USB aansluitingen), een dekentje voor op de sofa, een draadloze oplader, gepersonaliseerde tas... Doorheen het jaar krijgen we nu en dan ook eens iets tof (zoals een sjaal bij de start van het koudere weer of een cocktail en wat snacks toen er lockdowns waren).
Op zich heb ik er geen opmerkingen op, het draait voor mij om de attentie (en die zijn best goed bedacht, al moet ik zeggen dat we een klein werkgroepje hebben op het werk dat zich bezighoudt met die dingen). De lonen zijn over het algemeen hoger dan het gemiddelde dus denk niet dat veel mensen rekenen op die extra als echt loon.

[ Voor 11% gewijzigd door SMGGM op 23-12-2022 14:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kolderindekop
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20-09 18:49

kolderindekop

yeaahhhh

Kerst pakket kerst feestje en een mooie eindejaar bonus rond de 2700 euro zeer tevreden over dit. O ja en 6% Loons verhoging al met al een toppertje.

kolder ?wat is dat voor een kolder (na tientallen jaren dood te zijn wordt er nog steeds om ze gelachen ik ben nog springlevend en niemand lacht?!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pikkemans
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 18-09 17:40
Voorheen elk jaar 200 euro kerstbonus (netto). Dit jaar 250 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mathelicious
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 00:27
75 euro vvv bonnen, toch leuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BvZwolle
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18:12
Normaalgesproken €50,- uitzoeken in een soort van online Carroussel. Nu, omdat we afgelopen jaar wel ongelofelijk druk hebben gehad, €100,-.
Ik heb het gebruikt voor een mooie afkortzaag, dus ben er tevreden mee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vj_slof
  • Laatst online: 00:28
Een Luxe Delixieu kerststol met houdbaarheidsdatum tot 24-12-2022... Zal ie van vorig jaar zijn en zo lang nog goed zijn???

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
vj_slof schreef op vrijdag 23 december 2022 @ 14:56:
Een Luxe Delixieu kerststol met houdbaarheidsdatum tot 24-12-2022... Zal ie van vorig jaar zijn en zo lang nog goed zijn???
:') Wauw.. die dingen zijn een jaar houdbaar dus het klinkt wel of ie van vorig jaar is.. karig zeg.

I have stability. The ability to stab.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FiXeL
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17-04 17:33
Nette boodschappentas vol echt nuttige dingen, maar als gimmick/gadget freak ben ik wel blij met dit sleutelhangertje. :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LmuQtjHfOKDC-AVs7pNYRpWds3o=/100x75/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9TJbkdB6u99Y6Ys2nLLDTeQ8.jpg?f=fotoalbum_small

Lego blokje uit geanodiseerd aluminium, en ja qua maatvoering past het met echte lego. 8)

Mn 3D printer blogje..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheezborger
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 13:24
Dit jaar € 50 in te wisselen voor een cadeaubon naar keuze. Is uiteindelijk een € 50 cadeaubon geworden voor Coolblue. Vorig jaar kregen we daar nog een klein pakketje met lekkernijen bij van de lokale traiteur met flesje champagne. Dit jaar 'helaas' alleen de cadeaubon. :-)

Mijn partner bij een klein bedrijf kreeg niets, die doneerde een X bedrag aan een fonds voor Oekraïne.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bie100
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 19-09 20:57
vj_slof schreef op vrijdag 23 december 2022 @ 14:56:
daar zit zoveel suiker in die kan je twee jaar later nog op eten
Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste