I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Hopelijk gaat ie pas na de winst denken aan de winst... moeilijk.gambieter schreef op zondag 29 januari 2023 @ 23:28:
Dobey heeft het nu in eigen hand, twee breaks voor.
Cross geen hoop geven iig.
Kearl wat was Cross aan het prutsen, ongekend. Je zou haast denken dat Cross op de beslissende beurt zat.
Mooie winst van Dobey, steady toernooi gespeeld.
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
- tweakduke
- Registratie: December 2001
- Laatst online: 18:24
/u/42776/crop6501d346786db_cropped.png?f=community)
Kon het gisteren niet zien, Dobey verrassend the Masters gewonnen.
Denk dat het voor Cross wel even aankomt dat die er niet bij zit.
Verwijderd
Denk dat je hier meteen de uitleg hebttweakduke schreef op maandag 30 januari 2023 @ 12:06:
Ze moeten er even over broeden wie aantrekkelijk is op het podium.
.....
Denk dat het voor Cross wel even aankomt dat die er niet bij zit.
Wat ik dan niet snap.... Waarom Humphries niet en Van den Bergh wel?
- tweakduke
Zelfde antwoordVerwijderd schreef op maandag 30 januari 2023 @ 12:13:
[...]
Denk dat je hier meteen de uitleg hebt
Wat ik dan niet snap.... Waarom Humphries niet en Van den Bergh wel?
Humphries is niet veel aan om te zien in baalmodus. Van den Bergh krijgt denk ik nu wel een keer de plek om het Belgische darten een impuls te geven.
Verwijderd
En Dimitri wel?tweakduke schreef op maandag 30 januari 2023 @ 12:21:
[...]Humphries is niet veel aan om te zien in baalmodus.
Die staat af en toe nog net niet te huilen.
Vd Bergh heeft daar gewoon niks te zoeken. Humphries is notabene helemaal opgeklommen naar nr 5.
Dimitri is juist verdwenen uit de top10.
- tweakduke
Daarom benoemde ik het ook vanuit het oogpunt van de sponsoring van Dmitri. Wat mij betreft hoort hij daar ook niet.Verwijderd schreef op maandag 30 januari 2023 @ 12:24:
[...]
En Dimitri wel?
Die staat af en toe nog net niet te huilen.
Vd Bergh heeft daar gewoon niks te zoeken. Humphries is notabene helemaal opgeklommen naar nr 5.
Dimitri is juist verdwenen uit de top10.
De partij van Humphries had ik nog wel gezien op the Masters en daarmee heeft hij zijn eigen glazen ingegooid. Onvoorstelbaar hoe je zo kan verliezen van jezelf en daarna als een speer van het podium verdwijnt. Dat willen ze echt niet zien als visitekaartje.
De emo verveelde puber van vdBergh had van mij ook niet gehoeven.
[ Voor 46% gewijzigd door gambieter op 30-01-2023 12:38 ]
⏩ PVOutput☀️
Zuur voor Humphries, Cross kan ook lekker doorgaan met cynisch doen maar dan voor zijn eigen spiegel. Ben benieuwd!
- tweakduke
Dat zou inderdaad wel beter zijn als ze dat gewoon aanhouden. Dit blijft een commercieel gekonkel.Quad schreef op maandag 30 januari 2023 @ 12:44:
Bijzondere keuzes inderdaad. Was imho fair geweest als ze de huidige top8 hadden aangehouden.
Of zoals van Gerwen zei in een interview na de wedstrijd: Engnek.Dagion schreef op maandag 30 januari 2023 @ 13:12:
Cross kan ook lekker doorgaan met cynisch doen maar dan voor zijn eigen spiegel. Ben benieuwd!
Vond ik zelf een jammerlijke uitspraak, Cross is een goede darter die een goed jaar heeft gegooid. Ja hij kijkt cynisch en lacht soms vreemd, maar MvG moet hem daar openlijk weer wat over zeggen.
Michael mag wel eens naar zichzelf gaan kijken vind ik.
⏩ PVOutput☀️
Jup, sta je 5e en 6e op de OOM, mag je nog niet meedoen. Dit neemt het elite wel een beetje weg van dit toernooi.tweakduke schreef op maandag 30 januari 2023 @ 13:12:
[...]
Dat zou inderdaad wel beter zijn als ze dat gewoon aanhouden. Dit blijft een commercieel gekonkel.
Maar goed, genoeg mensen die dit wel weer OK vinden, en je kan niet iedereen tevreden stellen.
⏩ PVOutput☀️
Sowieso kan Michael heel het perspraatje voortaan beter overslaan aangezien het altijd hetzelfde is.Quad schreef op maandag 30 januari 2023 @ 13:16:
[...]
Of zoals van Gerwen zei in een interview na de wedstrijd: Engnek.
Vond ik zelf een jammerlijke uitspraak, Cross is een goede darter die een goed jaar heeft gegooid. Ja hij kijkt cynisch en lacht soms vreemd, maar MvG moet hem daar openlijk weer wat over zeggen.
Michael mag wel eens naar zichzelf gaan kijken vind ik.
Tegenstander wint: "Ik haalde mijn niveau niet"
MvG wint: "Ja logisch"
Heb zelf helemaal niks met Cross, maar Humphries, Noppert en Aspinall hebben ook gewoon een goed jaar gehad natuurlijk. Qua amusementswaarde is Dobey of Humphries om het even qua emoties denk ik.
Wat doet VdB daar dantweakduke schreef op maandag 30 januari 2023 @ 12:06:
Ze moeten er even over broeden wie aantrekkelijk is op het podium
Ja same, tenzij je alleen maar op die plek staat omdat je bij wijze van spreken het WK van 2022 hebt gewonnen maar al anderhalf jaar helemaal niks presteert ofzo. Welllicht dat je ter afwisseling dan de beste 8 spelers van alleen kalenderjaar 2022 kunt selecteren ofzo; maar ja zoveel mensen zoveel mensen inderdaadQuad schreef op maandag 30 januari 2023 @ 13:18:
Jup, sta je 5e en 6e op de OOM, mag je nog niet meedoen. Dit neemt het elite wel een beetje weg van dit toernooi.
[ Voor 56% gewijzigd door !mark op 30-01-2023 14:26 ]
Verwijderd
Mistte vorig jaar in de finale één dart voor de titel.
Paar millimeter naar rechts en hij had hem dit jaar mogen verdedigen. Nu gewoon niet eens erbij.
Dure millimeters
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 30-01-2023 14:35 ]
Je vergeet nog: "Dat kan ik alleen mezelf kwalijk nemen" en "Dat mag mij niet gebeuren"Dagion schreef op maandag 30 januari 2023 @ 13:25:
[...]
Sowieso kan Michael heel het perspraatje voortaan beter overslaan aangezien het altijd hetzelfde is.
Tegenstander wint: "Ik haalde mijn niveau niet"
MvG wint: "Ja logisch"
Natte krant (363218) (V.242)
Verliezen met slecht spel,
Winnen met slecht spel,
Verliezen met goed spel,
Winnen met goed spel.
En winners zijn grinners dus het is allemaal erg voorspelbaar. Zeker bij bepaalde personen
Overigens is er wel een punt aan te halen om niet default de top 8 te laten spelen, zo hoeven we niet te kijken naar de extreem trage spelers zoals Pipe. Maar nu lijkt er een beetje politiek bij te komen kijken, en dat kan zeker voor fans oneerlijk overkomen.
Ik hoop trouwens dat Dobey het bij kan benen anders gaat het een zwaar seizoen worden.
⏩ PVOutput☀️
Dus gewoon top 8 gaan hanteren op de geschoonde lijst na het WK. Dan weet iedereen direct waar diegene aan toe is.
Van Ross Smith ben ik niet zo rouwig om, hij staat ook slechts 17e op de OOM. Maar door de wildcards houdt je altijd een kans, hoop en dus teleurstelling zoals nu.
Alternatief, geef major winnaars in 1 jaar automatisch een ticket voor de premier league. Houdt daarnaast een ranking van die 12 maanden bij en op basis van prestaties in dat jaar en je positie op die ranking heb je ook een plaatsing voor de premier league. Mochten er geen 8 verschillende major winnaars komen.
⏩ PVOutput☀️
Ik heb er een handige koppeling voor gemaakt, klikkerdeklik voor ons eigen 'toernooicenter'.
@tweakduke Wil je deze link in deze post static maken in TW? Tnx. 🙏 (Tweakers bracket kan er dan natuurlijk uit.
Speeldag 1: Donderdag 2 februari – Belfast
Kwartfinale
Dimitri Van den Bergh v Jonny Clayton
Michael Smith v Michael van Gerwen
Peter Wright v Chris Dobey
Nathan Aspinall v Gerwyn Price
Live te zien bij Viaplay én op VTM 2 Go.
[ Voor 9% gewijzigd door Quad op 31-01-2023 23:32 ]
⏩ PVOutput☀️
De laatste 2 toernooien in het VK waren ook vrij in FHD via iTV4HD (gedeeltelijk iTV3HD) te bekijken. Hoe dat met komende toernooien gaat kan ik niet voorspellen. De Premier League zenden ze niet uit.
De PL heeft een volledig nieuwe opzet, moeite waard.Bitzer schreef op dinsdag 31 januari 2023 @ 10:22:
De Premier League sla ik gewoon over, ik vind er niks aan. Steeds dezelfde darters, steeds hetzelfde rondje.
De opzet van de Premier League ten opzichte van vorig jaar is niet gewijzigd.Rww-93 schreef op donderdag 2 februari 2023 @ 17:13:
[...]
De PL heeft een volledig nieuwe opzet, moeite waard.
⏩ PVOutput☀️
⏩ PVOutput☀️
⏩ PVOutput☀️
Float like a butterfly, sting like a bee.
⏩ PVOutput☀️
Joey: Nice try. See the Netherlands is this make believe place where Peter Pan and Tinkerbell come from.
https://kattenoppasleiderdorp.nl
PV: 3080Wp ZO + 3465Wp NW = 6545Wp totaal 13°tilt
Oh moet je ook maar net gezien hebben dan!Pinobigbird schreef op donderdag 2 februari 2023 @ 21:52:
Bij VTM2 liet Erik Clarys zien dat Wright voor de 2-2 de 121 niet uitgooide met (50|T13|D16), maar dat hij (50|13|D16) gooide. De caller ging er in mee dus telt het. Foutje, bedankt.
⏩ PVOutput☀️
⏩ PVOutput☀️
⏩ PVOutput☀️
⏩ PVOutput☀️
YouTube: Peter Wright "CHEATS" Againts Chris Dobey - Premier League 2023Pinobigbird schreef op donderdag 2 februari 2023 @ 21:52:
Bij VTM2 liet Erik Clarys zien dat Wright voor de 2-2 de 121 niet uitgooide met (50|T13|D16), maar dat hij (50|13|D16) gooide. De caller ging er in mee dus telt het. Foutje, bedankt.
Hier zeggen ze dat het de flight is die je ziet. Weet niet wat VTM liet zien hoor.
Je ziet de punt in elk geval niet!Pino112 schreef op vrijdag 3 februari 2023 @ 07:14:
[...]
YouTube: Peter Wright "CHEATS" Againts Chris Dobey - Premier League 2023
Hier zeggen ze dat het de flight is die je ziet. Weet niet wat VTM liet zien hoor.
⏩ PVOutput☀️
Rww-93 schreef op donderdag 2 februari 2023 @ 17:13:
[...]
De PL heeft een volledig nieuwe opzet, moeite waard.
Ik beken dat ik het heb opgenomen en met grote stappen heb teruggekeken. Ik was wel benieuwd naar DvdB en CD.Quad schreef op donderdag 2 februari 2023 @ 17:33:
[...]
De opzet van de Premier League ten opzichte van vorig jaar is niet gewijzigd.
Dat is inderdaad de flight die je ziet zittenPino112 schreef op vrijdag 3 februari 2023 @ 07:14:
[...]
YouTube: Peter Wright "CHEATS" Againts Chris Dobey - Premier League 2023
Float like a butterfly, sting like a bee.
- tweakduke
Misschien hebben ze toch spijt van de constructie van het bekend maken na the Masters, al lieten de debutanten gisteren zien dat ze prima meededen.
Chris Dobey laat zien dat hij zijn vorm van het WK lekker doorttrekt en Dimitri was echt niet slecht bezig, gooide ook veel sneller dan op de World Series in Bahrein.
⏩ PVOutput☀️
"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

Joey: Nice try. See the Netherlands is this make believe place where Peter Pan and Tinkerbell come from.
⏩ PVOutput☀️
⏩ PVOutput☀️
Daar geeft MvG het een beetje weg. Hij had 9 darts vanaf 191 en liet Price terugkomen in de beslissende leg. Die pakt wel zijn kans.
[ Voor 87% gewijzigd door gambieter op 09-02-2023 23:10 ]
Ik heb toch het idee dat het killer instinct bij MvG een beetje weg is. Dat was nu juist wat Taylor had: die heeft dat killer instinct heel lang behouden, daar waar andere darters dat maar kort kunnen (Lewis, Anderson, Wright etc). MvG heeft het al langer volgehouden dan de meesten.Quad schreef op donderdag 9 februari 2023 @ 23:10:
@gambieter Tsja dan merk je toch dat als het publiek tegen je is, echt invloed heeft.
Quad schreef op donderdag 9 februari 2023 @ 22:37:
Twitter account vd PDC zal het vast na vandaag wel weer delen.

Van Gerwen zei al, hopelijk onthouden de Nederlandse kijkers dit voor de avond in Ahoy.Hippocampus schreef op donderdag 9 februari 2023 @ 23:47:
Gelukkig geen fluiters in het publiek.... 🫢
Niet netjes natuurlijk, hij kan beter vragen of het Nederlandse publiek dit niet wilt gaan doen.
⏩ PVOutput☀️
De DRA heeft ruwe dartpunten met ingang van dit seizoen verboden.
De nieuwe regels zijn inmiddels bekend gemaakt en hier in te zien.
Het stukje waar het om gaat:
Dit betekent in elk geval het einde van het sloopwerk door Simon Withlock.5.1.2 Darts having any of the following points are not permitted for use:
- Points on which any part of the point surface within 15mm of the point end has a surface coarseness greater than #18 on a VDI 3400 gauge;
- Points which have a groove, ridge or any other discontinuity on any part of the point surface within 15mm of the point end other than a groove or discontinuity which is generally parallel to the length of the point;
- Points which have a diameter or maximum cross section of greater than 2.5 mm within 15mm of the point end;
- Points with blunt or flat surfaces at the point end; Points which in the expert opinion of the match referee damage the surface of the board to the detriment of the other player / team
- If a player is in doubt as to whether his/her darts points are permitted for use, he/she should seek clarification and permission from the Tournament Director for their use.
In mijn ogen is dit een zeer gewenste en terechte regel die de DRA heeft opgenomen.
⏩ PVOutput☀️
Spelen ze meerdere wedstrijden op één bord normaal gesproken op vloertoernooien of waar zat de pijn?
Leuk om Stompé weer eens in actie te zien trouwens
Ik vraag me dus oprecht af, traint Whitlock met andere pijlen? Anders is het toch geen doen om dartborden te blijven vervangen
Toch wel mooi die tafeltjes met mooi kleedje. Lijkt wel heel erg 'vroeger'.Hippocampus schreef op vrijdag 10 februari 2023 @ 20:19:
Leuk om Stompé weer eens in actie te zien trouwens(rtl7)
⏩ PVOutput☀️
Zou er hier iemand op het idee komen om te gaan zitten fluiten? (zoals gisteren)
Noem mij maar een ouwe lul maar ik vind dit 'tamme' gedoe wel fijner.
- tweakduke
!mark schreef op vrijdag 10 februari 2023 @ 20:27:
Goede zaak! Kan me ook niet voorstellen dat de fabrikanten heel vrolijk werden van het feit dat Whitlock naar 3 legs het hele bord al kapot gegooid had![]()
Ik vraag me dus oprecht af, traint Whitlock met andere pijlen? Anders is het toch geen doen om dartborden te blijven vervangenTuurlijk je kunt het bord t.o.v. de cijferring wel draaien zodat de 20 en 16 schoon blijven, maar alsnog gaan borden er vrij snel doorheen bij een lange sessie met zijn pijlen lijkt me

Heerlijk dit. Voelt toch als a walk down memory lane. Zelfs de belichting en het camerawerk hebben wel wat weg van de hoogtijdagen van de BDO en de Embassy. Lekker ontspannen borreltje erbij en genieten.Hippocampus schreef op vrijdag 10 februari 2023 @ 20:35:
@Quad Ja, sfeertje.
Zou er hier iemand op het idee komen om te gaan zitten fluiten? (zoals gisteren)
Noem mij maar een ouwe lul maar ik vind dit 'tamme' gedoe wel fijner.
De sfeer van de huidige PDC-toernooien hebben dan toch meer weg van de sfeer in een voetbalstadion.
⏩ PVOutput☀️
(lekker weinig reclame tussendoor ook
- tweakduke
Wellicht kan Barney nog steeds makkelijker verdienen op het reguliere circuit dan bij de senioren.tweakduke schreef op vrijdag 10 februari 2023 @ 21:35:
Scholten speelt ook nog grappig. Van Barneveld had van mij er ook wel tussen mogen staan, maar goed dat besef komt wel op een dag
Edit: Dat was tenminste toch de reden dat ie weer begonnen is op de tour?
[ Voor 9% gewijzigd door Hippocampus op 10-02-2023 21:52 ]
- tweakduke
De financiële motivatie is op het moment inderdaad nog doorslaggevend bij van Barneveld.Hippocampus schreef op vrijdag 10 februari 2023 @ 21:48:
[...]
Wellicht kan Barney nog steeds makkelijker verdienen op het reguliere circuit dan bij de senioren.
Hoe Durrant is afgezakt door medische redenen, is wel pijnlijk om te zien.
Heel snatchy gooien, dat gaat aardig als je tiptop bent maar misschien niet de makkelijkste manier om lang vol te houden.
- tweakduke
Dat viel mij ook op. Hij gooit langzamer en heeft moeite om de pijl met genoeg kracht / snelheid weg te gooien.Hippocampus schreef op vrijdag 10 februari 2023 @ 21:57:
@tweakduke Zeker pijnlijk. Ik vraag me af of dat mede te maken heeft met zijn manier van gooien.
Heel snatchy gooien, dat gaat aardig als je tiptop bent maar misschien niet de makkelijkste manier om lang vol te houden.
Het is niet heel spectaculair maar wel vermakelijk.
Scholten vrij kansloos tot zover.
⏩ PVOutput☀️
Taylor als in Phil Taylor die met pensioen is?Quad schreef op zaterdag 11 februari 2023 @ 00:05:
Taylor alsnog knap gewonnen.
Scholten vrij kansloos tot zover.
Arjantje72 schreef op zaterdag 11 februari 2023 @ 00:09:
[...]
Taylor als in Phil Taylor die met pensioen is?

⏩ PVOutput☀️
Dat was mijn favoriet, dan moet ik eens weer kijken.
Maar pensioen en toch spelen? ik heb te veel gemist
Ze spelen nu het senioren wk. (ze mogen dan niet meer op de tour spelen)Arjantje72 schreef op zaterdag 11 februari 2023 @ 00:15:
[...]
Je hebt niets gemist.Arjantje72 schreef op zaterdag 11 februari 2023 @ 00:15:
[...]
Dit weekend is het World seniors championship. Het WK voor senioren, 2e? editie.
Live te zien op RTL7 deze dagen.
Dus volop gepensioneerden of 50+ spelers die geen tourcard bij de PDC hebben.
[ Voor 9% gewijzigd door Quad op 11-02-2023 00:16 ]
⏩ PVOutput☀️
Hier had ik nog nooit van gehoord, bedanktQuad schreef op zaterdag 11 februari 2023 @ 00:16:
[...]
Je hebt niets gemist.
Dit weekend is het World seniors championship. Het WK voor senioren, 2e? editie.
Live te zien op RTL7 deze dagen.
Dus volop gepensioneerden of 50+ spelers die geen tourcard bij de PDC hebben.
Ik ook niet. Gelukkig kwam @Gynnad hier eerder al met de melding.Arjantje72 schreef op zaterdag 11 februari 2023 @ 00:17:
[...]
Hier had ik nog nooit van gehoord, bedankt
⏩ PVOutput☀️

⏩ PVOutput☀️
In 2022 lukte het hem niet om zijn tourkaart te heroveren, dit jaar niet gegaan volgens mij. Vond hem en Hamilton altijd wel taaie, leuke spelers om naar te kijken.Quad schreef op zaterdag 11 februari 2023 @ 20:53:
Thornton gooit zo goed, die kan denk ik moeiteloos mee nog met het reguliere PDC circuit.
Vandaag PC2. Een greep uit de eerste ronde:
Van Duijvenbode - King
Wright - Suljovic
Chisnall - Whitlock
Dobey - Van Barneveld
Leonard Gates gooide 97 gem. gister tegen Martin Adams. Gooit nu net Fitton er af 3-1(94.5)Quad schreef op zaterdag 11 februari 2023 @ 20:53:
Thornton gooit zo goed, die kan denk ik moeiteloos mee nog met het reguliere PDC circuit.
[ Voor 5% gewijzigd door Hackus op 12-02-2023 16:52 ]
Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.
Gates speelde ook mee met het WK. Viel vooral op vanwege z'n gebrek aan rekenen.Hackus schreef op zondag 12 februari 2023 @ 16:21:
[...]
Leonard Gates gooide 97 gem. gister tegen Martin Adams
⏩ PVOutput☀️
Simon Whitlock - Danny Noppert
⏩ PVOutput☀️
Wat mij betreft doen Arjan van der Giessen en Jacques Nieuwlaat een keer samen commentaar, volgend mij kom je dan om in de historische feitjes en weetjes over de darters. Wat weet die man enorm veel.
[ Voor 49% gewijzigd door Quad op 12-02-2023 20:30 ]
⏩ PVOutput☀️
Edit: @Quad Giessen is niet zo scherp als Nieuwlaat met tellen, en vergeet scores te turven denk ik want Gates gooide net toch echt z'n tweede 180er volgens mij.
[ Voor 73% gewijzigd door Hippocampus op 12-02-2023 20:39 ]
Toernooicenter TS: Quad in "Het grote Darts topic - Deel 2"
Real-time scores bij PDC-toernooien: http://live.dartsdata.com
Live Rankings: https://www.dartsrankings.com
Actuele toernooi informatie, zie de topic start.
Aanbieders van dartsuitzendingen, zie de topic start.
Ook in dit topic, net als op het hele forum, geldt dat het vragen naar en bespreken van illegale streams niet toegestaan is.