Het grote Darts topic - Deel 2 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 2 ... 65 Laatste
Acties:

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 23:53

Het grote Darts topic - Deel 2

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qOlf01UP5nusPqHuYeStMv0mOME=/800x/filters:strip_exif()/f/image/tJXS7Sgtk0FkSN3LKoKGnh1J.png?f=fotoalbum_large

Inleiding
Welkom in het tweede deel van het enige topic op Tweakers omtrent alles wat te maken heeft met de dartssport.
10 jaar geleden begon ik het vorige deel naar aanleiding van het WK Darts 2013, inmiddels zijn wij 10 jaar -1 dag, +15,4k posts en heel wat Nederlandse kampioenen verder. De hoogste tijd dus voor een nieuw deel.

Doel
De oplettende Tweaker heeft gezien dat ik tov het vorige topic het woord 'Professioneel' eruit heb gehaald.
Mijn idee hierachter is dat we aan één topic voldoende hebben om alles omtrent het darten te kunnen bespreken.
Hiermee bedoel ik dus dat je vragen kunt stellen over je eigen dartssetup, we kunnen praten over de professionele darts wedstrijden of het kopen van kaarten voor deze wedstrijden.

De dartsbonden
PDC
De grootste en bekendste dartsorganisatie is natuurlijk de PDC, de Professional Darts Corporation. Alle grote namen in de dartswereld zijn aangesloten bij de PDC, wat is opgericht in 1992 door oa Phil Taylor na onenigheid met de BDO.

De PDC houdt een ranking bij voor alle darters op basis van prijzengeld, de order of merit.

BDO (gestopt in 2020)
De British Darts Organization was ooit de toonaangevende dartsorganisatie voor alle professionele darters in Engeland. Helaas is het in 2020 gestopt doordat de bond in grote financiële nood verkeerde.

WDF
De World Darts Federation is een overkoepelende organisatie voor de nationale bonden. Daarnaast organiseert het enkele toernooien en sinds de val van de BDO ook de WDF World Championschip en de WDF World Masters.

NDB
De Nederlandse Darts Bond is de nationale organisatie van Nederland voor het dartsbond. Onder de NDB vallen 25 regionale dartsverenigingen. Lid worden doe je door je aan te sluiten bij één van deze organisaties.

De toernooien
PDC World Championship
Hét jaarlijkse toernooi sinds 1994 om jezelf als professioneel darter wereldkampioen te mogen noemen. Tevens het toernooi met de grootste prijzenpot (500.000 GBP in 2023 voor de winnaar) en telt mee voor de order of merit.
Het toernooi wordt jaarlijks eind december gespeeld in Alexandra Palace.

The Masters
De beste 24 spelers van de order of merit worden voor dit toernooi uitgenodigt. Het is gestart sinds eind 2013 en is 5 keer door Michael van Gerwen gewonnen.

Premier League Darts
Het elite toernooi voor de 8 beste darters van het moment met enkele aanvullingen door Sky/PDC. Michael van Gerwen en Phil Tayler wonnen dit toernooi beiden 6 keer.
De Premier Leage start in februari en wordt wekelijks op de donderdagavond in een andere speelstad gespeeld. Aan het einde spelen de beste 4 spelers een play-off ronde voor de halve finales + finale.

Overige toernooien
Televisie
Sinds 2022 heeft Viaplay Group de uitzendrechten voor alle grote PDC toernooien in Nederland. En per 2023 komen daar tenminste 13 toernooien bij, de PDC European Tour.
Voor ervaringen met betrekking tot Viaplay kan je terecht in het topic: Viaplay in Nederland

Voor de Belgen zijn de grote toernooien veelal te volgen via VTM. Het WK Darts is bijvoorbeeld gratis te kijken via VTM GO, ook voor Nederlanders in dit geval, een gratis DPG Media account (geregistreerd bij TC Tubantia, AD bijvoorbeeld) is nodig. Meer informatie over VTM (GO): TexMex in "Het grote Darts topic - Deel 2"

PDC Order of Merit
De PDC Order of Merit is een wereldwijd rangordesysteem dat wordt gebruikt door de PDC. PDC begon met het Order of Merit-systeem in 2007. De ranking wordt bepaald door het prijzengeld gewonnen over de afgelopen twee seizoenen.

Q-School
Om in het PDC circuit terecht te komen moet je eerst een tourcard verdienen. Daar begint het mee op de PDC Q-School.
Met een tourcard heb je namelijk twee jaar lang het recht om deel te nemen aan PDC-evenementen. Denk hierbij aan alle vloertoernooien, beter bekend als de Players Championship events. Ook ben je met een Tourcard verzekerd van deelname aan het UK Open en de kwalificatietoernooien van EuroTour events. Daarnaast mag je meedoen aan de kwalificaties van de Grand Slam of Darts, World Series of Darts Finals en het PDC World Darts Championship.

Iedereen die 16 jaar of ouder is en de ambitie heeft om professional te worden mag deelnemen aan de PDC Qualifying School. Darters uit het Verenigd Koninkrijk, Ierland of Gibraltar nemen deel aan het ‘UK Q-School’. Darters uit de rest van Europa nemen deel aan de ‘EU-variant’. Darters van buiten Europa mogen zelf beslissen aan welke van de twee toernooien zij deelnemen.

Bij Q-School wordt er elke dag een toernooi gespeeld en krijg je inderdaad punten per gewonnen wedstrijd. De dagwinnaars krijgen sowieso een tourcard voor 2 jaar, waarbij ze dus in de top 64 moeten komen om hun tourcard te behouden. Daarnaast zijn er nog een aantal tourcards te verdelen door een OoM die geldig is over de hele Q-School. Elke dag in de finale tweede worden levert je dus ook gewoon een tourcard op omdat je hoog in de OoM eindigt.

Heb je een tourcard, dan wordt je elke pro tour wedstrijd uitgenodigd (Vloer toernooi). Presteer je hier goed... bijvoorbeeld top 32 in de pro tour order of merit dan wordt je uitgenodigd voor de Majors,

Een vloertoernooi kan overigens best uitgezonden worden en/of met publiek gespeeld worden, (Euro tour bijvoorbeeld)

Player championships niet, dat is hokjes werk, naast elkaar, daar doet Peter Wright bijvoorbeeld zonder kuif aan mee) Je raad het al... diegene die het beste hebben gepresteerd in de.... (Je raad het nooit ;) ) Player championship order of merit, worden uitgenodigd voor de player championship finals.. En dat laatste toernooi is wel weer een Major.

Major toernooien tellen dan weer mee voor de algehele order of merit.

Algemene spelregels
Toelichting
Er zijn verschillende manieren om te darten, maar de bekendste gaat als volgt: elke speler krijgt 501 punten (dit kan in andere varianten ook 301, 701 of zelfs 1001 zijn) die hij/zij moet wegspelen door om de beurt drie pijltjes te gooien. De speler moet precies op 0 uitkomen. De laatste pijl moet altijd een double zijn (dus de buitenste ring of de Bull's eye). Degene die als eerste op 0 uitkomt wint de game of leg. Meestal wint diegene die als eerste drie legs wint, de set. De uiteindelijke winnaar hangt af van de afspraak: bij bijvoorbeeld een best-of-5-sets wint de speler die het eerste drie sets wint.
De baan
Voor een wedstrijdbaan is een minimale ruimte nodig met een lengte van 4 meter, een breedte van 3 meter en een hoogte van 3 meter. Thuis kan er ook met een kleinere ruimte worden volstaan. Het dartbord moet zo worden opgehangen dat het midden van het bord (de bullseye) 1,73 meter boven de vloer hangt. De afstand van de werplijn (oche, uitspraak: 'okkie') tot de voorkant van het dartbord bedraagt 2,37 meter. De oche moet minimaal 61 centimeter breed zijn. Ter controle van deze 2 afmetingen kan de diagonale lijn tussen het hart van het dartbord tot de oche gemeten worden. Deze behoort dan 2,93m te zijn. Naast het dartbord hangt vaak een scorebord. Verder moet er voldoende verlichting aanwezig zijn, zodanig dat er geen hinderlijke schaduw op het bord ontstaat als de darts in het bord zitten.
Puntentelling
Het dartbord is verdeeld in ringen en sectoren. De getallen langs de rand geven het aantal punten aan voor een pijltje in de desbetreffende sector. Deze sectoren zijn onderverdeeld in nog een aantal kleinere vakken.
  • In het midden is de double bull of bull's eye (rood), 50 punten.
  • Daaromheen de single bull (groen), 25 punten.
  • Daaromheen een brede ring, het bed (zwart en wit), waarvoor het aantal punten geldt dat op de rand van het bord staat.
  • Daaromheen een smalle ring, de triple ring (rood en groen). Deze levert drie maal het puntenaantal op.
  • Daaromheen weer een bed.
  • Daaromheen de double ring (rood en groen) met twee keer het aantal punten dat bij het betreffende vak staat.
Een dart in de buitenste zwarte rand (waar de cijfers staan) of naast het bord levert geen punten op. Ook een bouncer, een dart die van het bord terugkaatst, heeft geen score tot gevolg.
Ik wil zelf darten, en nu?
..wordt aangevuld, stuur mij een PB als jij hier goede aanvulling in hebt!

Nuttige links
live.dartsdata.com - Realtime darts score van elke PDC match
www.dartsrankings.com - De meest actuele en live PDC OoM lijst
www.pdc.tv - PDC
www.ndbdarts.nl - De Nederlandse Dart Bond
PDC Q-School - Uitleg PDC Q-School

Tot slot
Tot slot mogen alle op- of aanmerkingen voor de topicstart worden verstuurd per PB, alles is welkom!

Toernooi informatie >> komt met een volgend toernooi

......

Foutje gezien? Stuur mij een DM!

[ Voor 255% gewijzigd door Quad op 04-01-2024 16:33 ]

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teknix1982
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Goede topicstart! Hopende op een mooi en spannend wk waar hopelijk eindelijk weer MvG of een andere nederlander om de titel kan strijden! Niet dat ze met corona moeten afdruipen na de eerste wedstrijd..

Edit:
Misschien de challonge link voor het bracket nog vermelden? En deel 1 linken?

[ Voor 17% gewijzigd door Teknix1982 op 04-12-2022 18:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Quad
Teknix1982 schreef op zondag 4 december 2022 @ 18:13:
Goede topicstart! Hopende op een mooi en spannend wk waar hopelijk eindelijk weer MvG of een andere nederlander om de titel kan strijden! Niet dat ze met corona moeten afdruipen na de eerste wedstrijd..
Dankje! Aanvulling mbt amateurdeel zijn welkom daar enig ervaring bij de TS ontbreekt.
Edit:
Misschien de challonge link voor het bracket nog vermelden? En deel 1 linken?
Ik had onze kroegbaas @tweakduke al gevraagd, is al gefixt! (y)

PVOutput☀️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Met dank aan Barry Hearn voor het slopen van de BDO, wat na de dood van Olly Croft geheel ten onder ging.

Glen Durrant die in 2019 BDO kampioen werd, staat nu 55e bij de PDC. Laatste kampioen die nog £ 100.000.- won. Wayne Warren werd in 2020 kampioen en mocht het met schamele 23k in Engelse ponden doen.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Nielsson
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 06-06 08:37

Mr Nielsson

Born at a very young age.

@Quad Kun jij mijn eerste voorspellingen eruit halen? Ik was niet ingelogd toen ik die invulde, dus kan deze niet aanpassen 8)7

XBL: DeutscheHelm // STEAM: Nielles™

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Quad
@Mr Nielsson helaas niet, zoveel power heb je als organisator in Challonge dus niet.
Zal de support wel even aanschieten. 👍

@Hackus Wayne Warren ging toch ook met de beker er vandoor omdat hij 'm in moest leveren? Die 23k prijzengeld was volgens mij ook diverse keren ingekort en het duurde heel lang voordat het uitgekeerd werd, dacht ik.

In elk geval is de BDO met een aardige soap ten onder gegaan.

[ Voor 53% gewijzigd door Quad op 04-12-2022 19:38 ]

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Geen geld, leegloop van spelers en sponsoren, Olly Croft in nov 2019 overleden…
Iedereen wil gok wagen in het zgn grote geld bij de PDC, maar veel komen er bedrogen uit. PDC is meer De ChampionsLeague van het voetbal. Het is niet makkelijk daar om je staande te houden. Nu is er weinig meer om als darter naast je werk te doen. Kampioen bij de WDF World Masters Men 2022 brengt nu £10.000 op 🙁

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
Ja zoveel krijg je al bijna als je de 1e ronde van het PDC WK 2023 niet overleefd. De geplaatste spelers verdienen al tenmiste 15k gbp.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 00:41

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
BDO is simpelweg vergane glorie. De PDC heeft het darten naar een veel hoger niveau gebracht en ja daar hoort ook de hele commercie omheen. Iets wat de BDO ook weigerde. Lakeside was historie en nostalgie, maar bracht verder niks op.

De laatste toernooien van de BDO die ik nog heb gevolgd, gingen ook echt nergens meer over.

Durrant is overigens na zijn covid besmetting helemaal weggevallen en Paul Lim is er dit WK niet bij.

Tweakers Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Commercie maakt ook veel spelers kapot, wisselen van materiaal etc. Het lijkt mooi voor een leek, maar er schuilt veel achter. Hearn is gewoon een bandiet, niets meer en niets minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakduke

tweakduke

Er komt tegenwoordig meer bij dat het darten kijken dan alleen een pijltje gooien op het hoogste niveau. Meestal ook 1 van de redenen als een top-darter niet presteert, dan speelt er wat om hem heen. Iets wat goed gemanaged dient te worden en hou je hoofd erbij als je een deal tekent.

Maar om Hearn nou een bandiet te noemen en de BDO op te hemelen, nee ben blij dat we die tijd hebben gehad van the Lakeside.

Dat gezegd hebbende, ik heb Wright wel aardig ver ingevuld in het toernooi, maar doordat het niet zo goed ging met zijn vrouw ben ik benieuwd hoe die aan het WK begint.

Tweakers Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
@tweakduke zijn vrouw is laatst dag na thuiskomst weer opgenomen in het ziekenhuis, ik verwacht dat Wright het niet heel ver gaat komen.

Al kan het ook een motivatie zijn om wel te presteren. Maar tijdens de Grand Slam was datgene wel wat zijn prestaties beïnvloedde.

[ Voor 32% gewijzigd door Quad op 04-12-2022 22:20 ]

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte,89
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 30-05 22:02

Jelte,89

Woodworking

Enig idee hoe het nu gaat met Ms Wright?

Ik zal het bracket ook even eerdaags invullen! best wel zin in het wk!

(Ik zie dat je alleen je de majors hebt benoemd, en een stukje over de european tour wat het nieuwe seizoen te volgen is bij viaplay, maar je hebt ook nog de player championship, en hun eigen order of merit, ook misschien wel leuk om te vermelden hoe je in het professionele circuit terecht komt, (Q-school)

Revive the guild!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
Jelte,89 schreef op woensdag 7 december 2022 @ 00:20:
Enig idee hoe het nu gaat met Ms Wright?

Ik zal het bracket ook even eerdaags invullen! best wel zin in het wk!

(Ik zie dat je alleen je de majors hebt benoemd, en een stukje over de european tour wat het nieuwe seizoen te volgen is bij viaplay, maar je hebt ook nog de player championship, en hun eigen order of merit, ook misschien wel leuk om te vermelden hoe je in het professionele circuit terecht komt, (Q-school)
Hey Jelte, mooi daj je d'r weer bint. ;)
Volgens mij is ze weer uit het ziekenhuis, las dat ze maandag voor scans weer terug was. Verder niet heel veel informatie, volgens mij weten ze zelf ook niet zoveel wat het kan zijn.

Succes met invullen van je bracket!

Andere punten zijn zeker waardevol. Ik zal ze tzt even uitzoeken en benoemen, maar als jij een stukje hebt die ik erin kan plakken is ook welkom! (per pb)

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dagion
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 01:17
Nice, deel 2! Wie had dat gedacht :)

Vandaag weer zelf een potje proberen te gooien maar een lelijke blessure aan de arm (en pols). Jammer, want ik heb lekker veel tijd om wat te prutsen en proberen.

Voor wat betreft het WK ziet het er naar uit dat ik redelijk wat kan volgen mits ik het ergens buiten Viaplay om kan kijken, heb al teveel betaalde streaming diensten. Vaak kun je wel wat meepikken via Twitch, even afwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Niemand kijkt WWM 2022 ?

Wesley Plaisier :)F pakt de titel met 96avg 7-2 in legs tegen Barry Copeland
Wel jammer zo weinig legs, maar leuke finale.

[ Voor 72% gewijzigd door Hackus op 11-12-2022 19:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte,89
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 30-05 22:02

Jelte,89

Woodworking

Quad schreef op woensdag 7 december 2022 @ 22:20:
[...]

Hey Jelte, mooi daj je d'r weer bint. ;)
Volgens mij is ze weer uit het ziekenhuis, las dat ze maandag voor scans weer terug was. Verder niet heel veel informatie, volgens mij weten ze zelf ook niet zoveel wat het kan zijn.

Succes met invullen van je bracket!

Andere punten zijn zeker waardevol. Ik zal ze tzt even uitzoeken en benoemen, maar als jij een stukje hebt die ik erin kan plakken is ook welkom! (per pb)
Thanks, afgelopen jaartje druk geweest met de verbouwing e.d. (nog wel, maar probeer weer wat vaker op tnet te zijn. Evenals die aanvulling qua q school enzo, maar dat kan nog wel even duren

Revive the guild!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tweakduke

tweakduke

Bracket van het WK:
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/Fi0FtMgUUAAM6r4?format=jpg&name=4096x4096

Altijd handig:
https://mastercaller.nl/t...c-world-championship/2023

Tweakers Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Hackus schreef op zondag 4 december 2022 @ 18:28:
Met dank aan Barry Hearn voor het slopen van de BDO, wat na de dood van Olly Croft geheel ten onder ging.

Glen Durrant die in 2019 BDO kampioen werd, staat nu 55e bij de PDC. Laatste kampioen die nog £ 100.000.- won. Wayne Warren werd in 2020 kampioen en mocht het met schamele 23k in Engelse ponden doen.
Durrant verliest status als professioneel darter na mislopen WK Darts en verdwijnt van PDC-circuit

Een dag later heeft hij al onderdak bij een andere bond gevonden. 'Duzza', die al aangaf in 2023 geen Q-School te spelen, komt in 2023 in actie op de World Seniors Darts Tour.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakduke

tweakduke

Zijn meer darters die opnieuw mogen beginnen.
Voor 27 spelers is al duidelijk dat zij hun PDC Tour Card kwijtraken na dit jaar. Onder hen Maik Kuivenhoven, Jeffrey de Zwaan en Berry van Peer, maar ook bekende namen als Scott Mitchell, Glen Durrant, John Henderson, Max Hopp en Steve West raken hun plek op de Pro Tour kwijt. Zij kunnen op de Q-School in januari 2023 proberen opnieuw een Tour Card te behalen.
de Zwaan is toch wel pijnlijk, niet kunnen doorbreken dus.

https://dartsnieuws.com/p...s-hun-pdc-tour-card-kwijt

Tweakers Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
Is het ook bekend hoeveel tourcards er straks te behalen zijn?

PVOutput☀️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tweakduke

tweakduke

Meulenkamp speelt overigens niet op het WK en is op de wip voor zijn tourcard.

Om 32 tourcards gaat het in januari.
https://www.dartsexperts....ie-pdc-qualifying-school/

Tweakers Discord

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Quad
Update:
Topicstart is aangevuld met algemene info over darten op zich en over Q-School, tnx @tweakduke .
Verder is het vandaag de laatste mogelijkheid om je bracket in te vullen!
Vanavond rond 20u15 start éindelijk het WK!

Nog vergeten? Gauw invullen, iets veranderen? Ook dat kan nog tot 19u vanavond.

PVOutput☀️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dagion
Hier momenteel toch Viaplay via een gratis proefabo, doordeweeks kan ik het redelijk volgen zoals het er nu naar uitziet, de weekenden wordt lastig jammer genoeg.

• Quad
Straks beginnen we met Mansell vs Robb, winnaar mag tegen Peter Wright in de 2e ronde. De laatste pot van vanavond.

[ Voor 14% gewijzigd door Quad op 15-12-2022 19:55 ]

PVOutput☀️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mathy_
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 19:41
Oke bijna weer tijd voor het wk, geen Viaplay hier. Ga het eerst even proberen via VTM.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 499527

De OOM is ook alvast aangepast op basis van de start van het WK.
Zo staat Price nu virtueel op plek 4 (die heeft namelijk zijn titel van 2 jaar terug te verdedigen).

• Quad
mathy_ schreef op donderdag 15 december 2022 @ 19:56:
Oke bijna weer tijd voor het wk, geen Viaplay hier. Ga het eerst even proberen via VTM.
Misschien dat je net als @Dagion Viaplay kan proberen? En als vtm het uitzendt is het ook dik voor elkaar natuurlijk.

PVOutput☀️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dagion
Quad schreef op donderdag 15 december 2022 @ 20:16:
[...]

Misschien dat je net als @Dagion Viaplay kan proberen? En als vtm het uitzendt is het ook dik voor elkaar natuurlijk.
Was een proefabo via Youfone (denk ik, via familie) stopt automatisch na 3 maanden.
Ik keek ook vaak via Twitch, had je bovendien vaak nog commentaar van Sky erbij. Prima te doen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• TexMex
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
mathy_ schreef op donderdag 15 december 2022 @ 19:56:
VTM is inderdaad nog steeds een prima gratis optie en werkt met elk willekeurig DPG-account (Algemeen Dagblad, NU.nl of een nieuwe aanmaken). VPN is niet nodig. En de apps werken ook prima als je even een losse apk installeert.

• mathy_
TexMex schreef op donderdag 15 december 2022 @ 20:24:
[...]

VTM is inderdaad nog steeds een prima gratis optie en werkt met elk willekeurig DPG-account (Algemeen Dagblad, NU.nl of een nieuwe aanmaken). VPN is niet nodig. En de apps werken ook prima als je even een losse apk installeert.
Ja werkt prima vanuit Griekenland.
Viaplay had er nog wel eens moeite mee met het account van m'n zwager. Dus dan maar zo.

Trouwens, zend Viaplay reclame tussen door uit?

• Quad
TexMex schreef op donderdag 15 december 2022 @ 20:24:
[...]

Kijk, dit is top informatie, zo kan iedereen dus het WK darts kijken, super.
@tweakduke Mag dit in de topicwarning met linkje naar deze post?
Bracket info mag ook aangepast worden trouwens, we zijn live. :)

@mathy_ Alleen voor hun eigen programma's en series. Dus voor de boodschappen moet je ergens anders kijken (VTM GO). ;)

[ Voor 7% gewijzigd door Quad op 15-12-2022 20:40 ]

PVOutput☀️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tweakduke

tweakduke

Quad schreef op donderdag 15 december 2022 @ 20:38:
[...]

Kijk, dit is top informatie, zo kan iedereen dus het WK darts kijken, super.
@tweakduke Mag dit in de topicwarning met linkje naar deze post?
Bracket info mag ook aangepast worden trouwens, we zijn live. :)

@mathy_ Alleen voor hun eigen programma's en series. Dus voor de boodschappen moet je ergens anders kijken (VTM GO). ;)
VTM is België dus voeg die optie anders toe in de topic start, een verwijzing daarna staat in de topic warning.

Tweakers Discord

• Quad
tweakduke schreef op donderdag 15 december 2022 @ 20:42:
[...]

VTM is België dus voeg die optie anders toe in de topic start, een verwijzing daarna staat in de topic warning.
Done, dankje!

Mansell begon de 1e set sterk, 2e set weggegeven, nu kijken hoe set 3 hem af gaat.

PVOutput☀️

• Dagion
Waarom zouden ze die breaks eigenlijk zo doen? Zodat ze toch twee reclameblokken erin kunnen proppen als het 3-0 wordt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Pfff, die Mansell is geen Nigel, zooooo langzaam. Mag er van mij zo snel mogelijk uit.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• tweakduke

tweakduke

gambieter schreef op donderdag 15 december 2022 @ 20:55:
Pfff, die Mansell is geen Nigel, zooooo langzaam. Mag er van mij zo snel mogelijk uit.
Bijna niemand van de top speelt zo langzaam, we zijn het niet meer gewend :+

Robb begint zich er wel steeds meer aan te ergeren.
Dagion schreef op donderdag 15 december 2022 @ 20:53:
Waarom zouden ze die breaks eigenlijk zo doen? Zodat ze toch twee reclameblokken erin kunnen proppen als het 3-0 wordt?
Geen pauzes meer nu, maar de timing van de reclameblokken zijn bij deze korte partijen best irritant ja.

[ Voor 33% gewijzigd door tweakduke op 15-12-2022 20:58 ]

Tweakers Discord

• mathy_
De Belg kwam met het verhaal dat Mansell 500 euro boete had gekregen voor slecht spelen een aantal jaar geleden.

• Hippocampus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 31-12-2024

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

mathy_ schreef op donderdag 15 december 2022 @ 21:02:
De Belg kwam met het verhaal dat Mansell 500 euro boete had gekregen voor slecht spelen een aantal jaar geleden.
Een boete voor slecht spelen? oef maar goed dat ik niet meedoe dan :P

• Dagion
Het is een beetje de combinatie van alles, want de worp zelf is op zich redelijk qua tempo. Maar dan dat trage loopje, pijlen er 1 voor 1 uithalen.

• mathy_
Hippocampus schreef op donderdag 15 december 2022 @ 21:03:
[...]

Een boete voor slecht spelen? oef maar goed dat ik niet meedoe dan :P
Ja ik vind het een bijzonder verhaal.

Maar het hier een bron
Het dieptepunt van Mansell kwam drie jaar geleden, toen hij zelfs een boete kreeg na zijn uitschakeling tegen Jim Long. Volgens de tuchtcommissie DRA had hij niet zijn best gedaan.
https://www.google.com/am...-klap-in-mijn-gezicht/amp

• Hippocampus

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

Dagion schreef op donderdag 15 december 2022 @ 21:08:
Het is een beetje de combinatie van alles, want de worp zelf is op zich redelijk qua tempo. Maar dan dat trage loopje, pijlen er 1 voor 1 uithalen.
Soms staat ie gewoon 10 seconden stil naar z'n zojuist geworpen pijl te staren...
Maar de winst vieren ging wel vlot ;)

• mathy_
mathy_ schreef op donderdag 15 december 2022 @ 21:10:
[...]

Ja ik vind het een bijzonder verhaal.

Maar het hier een bron

[...]

https://www.google.com/am...-klap-in-mijn-gezicht/amp
Maar hij mag nog een keer. Met dit tempo gaat het een latertje worden voor mij (het is hier 22:10)

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Zijn interview is nog erger dan zijn spel :+

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• Dagion
Hippocampus schreef op donderdag 15 december 2022 @ 21:11:
[...]

Soms staat ie gewoon 10 seconden stil naar z'n zojuist geworpen pijl te staren...
Maar de winst vieren ging wel vlot ;)
Kan niet zo goed rekenen volgens mij, 54-27 was ook lastig :p

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Quad
Dagion schreef op donderdag 15 december 2022 @ 21:13:
[...]

Kan niet zo goed rekenen volgens mij, 54-27 was ook lastig :p
42, altijd.

Zo de kop is eraf en de eerste punt is binnen! :) (behalve voor @Dagion :P)

PVOutput☀️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dagion
Klinkt herkenbaar, mijn poules gaan soepel de laatste tijd. Had ook geen idee wie dit waren overigens bij het invullen, dat heb ik wel vaker. Beter met gezichten zullen we maar zeggen ;)

• Quad
Leuke recap over de start van Michael van Gerwen door Jacques Nieuwlaat. :)

@Dagion Het kan alleen maar beter gaan vanaf nu. Zou wat zijn als je <0 kon scoren. :'(

[ Voor 38% gewijzigd door Quad op 15-12-2022 21:18 ]

PVOutput☀️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pinobigbird
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:20

Pinobigbird

doesn't share food!

Het set-format is wel weer lekker hoor; beter dan best of 9 legs of zo in de eerste ronde

Joey: Nice try. See the Netherlands is this make believe place where Peter Pan and Tinkerbell come from.
https://kattenoppasleiderdorp.nl
PV: 3080Wp ZO + 3465Wp NW = 6545Wp totaal 13°tilt

• Dagion
Quad schreef op donderdag 15 december 2022 @ 21:17:
Leuke recap over de start van Michael van Gerwen door Jacques Nieuwlaat. :)

@Dagion Het kan alleen maar beter gaan vanaf nu. Zou wat zijn als je <0 kon scoren. :'(
Volgens mij heb ik dit jaar overigens niet Woodhouse en Humphries door elkaar gehaald. Progress! :p

• Quad
Pinobigbird schreef op donderdag 15 december 2022 @ 21:18:
Het set-format is wel weer lekker hoor; beter dan best of 9 legs of zo in de eerste ronde
Dat was destijds een voorronde format, best of 3 sets meen ik. Het idee is hetzelfde als nu, won je die voorronde kreeg je daarna een match tegen een geplaatste top 32 speler.

PVOutput☀️

• Zorroberner
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 23:50
Quad schreef op donderdag 15 december 2022 @ 21:24:
[...]

Dat was destijds een voorronde format, best of 3 sets meen ik. Het idee is hetzelfde als nu, won je die voorronde kreeg je daarna een match tegen een geplaatste top 32 speler.
Paar jaar terug was de voorronde best of 7 legs kan ik mij herinneren. Dan moesten die voorronde spelers vaak dezelfde dag nog hun 1e ronde pot spelen, wat dan wel best of 5 sets was (zoals nu).

Nu is het zo dat voorronde spelers de 1e ronde spelen inderdaad, met dus ook best of 5 sets? (Zat even te tukken vorige pot) En dan een andere dag de tweede ronde tegen een top 32 speler. (Of 64, dus top 32 of anders geplaatste?) Alleen op de eerste dag speelt de winnaar van de 1e ronde meteen zijn tweede pot tegen de wereldkampioen. Omdat de wereldkampioen op de eerste dag speelt.

• Quad
Zorroberner schreef op donderdag 15 december 2022 @ 21:31:
[...]

Paar jaar terug was de voorronde best of 7 legs kan ik mij herinneren. Dan moesten die voorronde spelers vaak dezelfde dag nog hun 1e ronde pot spelen, wat dan wel best of 5 sets was (zoals nu).

Nu is het zo dat voorronde spelers de 1e ronde spelen inderdaad, met dus ook best of 5 sets? (Zat even te tukken vorige pot) En dan een andere dag de tweede ronde tegen een top 32 speler. (Of 64, dus top 32 of anders geplaatste?) Alleen op de eerste dag speelt de winnaar van de 1e ronde meteen zijn tweede pot tegen de wereldkampioen. Omdat de wereldkampioen op de eerste dag speelt.
Dan is dat tot en met het WK Darts 2015 geweest. Daarna 2 of 3 jaar in best of 3 sets. Sinds een paar jaar is dat niet meer het geval.

PVOutput☀️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zorroberner
Quad schreef op donderdag 15 december 2022 @ 21:34:
[...]

Dan is dat tot en met het WK Darts 2015 geweest. Daarna 2 of 3 jaar in best of 3 sets. Sinds een paar jaar is dat niet meer het geval.
Damn kijk ik al zo lang darts? haha. Kijk elk toernooi sinds wk darts 2014, 2013 ingehaakt bij halve finale toen van Gerwen het zo goed deed.

• Dagion
Best of 3 was wel leuk voor verrassingen, setje niet zo lekker beginnen en de druk stond er vol op.

Gooit best mooi die Sampson trouwens, beetje zenuwachtig nog misschien. Vind het ook wel leuk om veel over de setups te horen en waarom die pijlen van Barry zo hangen. Deden die van mij namelijk niet zo erg met kleine flights :)

En de eerste set naar Sampson, nice!

• dr.lowtune
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 00:04

dr.lowtune

Deugt niet

Ik kan niet wennen aan dat grijze decor….

• Dagion
dr.lowtune schreef op donderdag 15 december 2022 @ 21:40:
Ik kan niet wennen aan dat grijze decor….
Anne-Marie is wel leuker dan Marcel (Brabantse bias), Frank had ik allang afscheid van genomen en vervangen door Koert. Of Co.

• dr.lowtune
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 00:04

dr.lowtune

Deugt niet

Dagion schreef op donderdag 15 december 2022 @ 21:43:
[...]

Anne-Marie is wel leuker dan Marcel (Brabantse bias), Frank had ik allang afscheid van genomen en vervangen door Koert. Of Co.
Dat ben ik wel met je eens. En met Frank heb ik het idee dat hij er niet zoveel zin in heeft.

Dagion schreef op donderdag 15 december 2022 @ 20:17:
[...]
Ik keek ook vaak via Twitch, had je bovendien vaak nog commentaar van Sky erbij. Prima te doen.
Sowieso 10x beter dan dat Nederlands gewauwel.

2-0 voor Sampson... :/

• Hippocampus

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

Leuk dat Devon Petersen de wedstrijd van zijn landgenoot enthousiast zit te volgen.

• Hippocampus

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

Is dit enkel het resultaat van de flights of is de worp van Barry gewoon niet geweldig?
Kan die dat nog veranderen vraag ik me af. Niks zo moeilijk als iets afleren.

• Dagion
Hippocampus schreef op donderdag 15 december 2022 @ 22:04:
Is dit enkel het resultaat van de flights of is de worp van Barry gewoon niet geweldig?
Kan die dat nog veranderen vraag ik me af. Niks zo moeilijk als iets afleren.
Wat ik van Barry heb gezien is dat het altijd wel zo in het bord stond/landde. Zit niet in de flow waardoor het er slecht uitziet, maar is wel een taaie dacht ik.

• Quad
Barry moet even gassen.
Wat de presentatie Viaplay betreft, ik zie liever Koert dan Annemarie op die plek, toch!?!?
En Co naast Jacques. Raymond en Vincent voor de analyse altijd goed.

PVOutput☀️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Zijn darts hangen inderdaad altijd zo in het bord. Beetje zoals bij Taylor ook vroeger.

Hierna nog 2 potten. Wordt een latertje....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Quad
Overigens nog een nieuwtje van Wright, zijn vrouw hersteld goed en er zijn voorlopig geen zorgen op dit moment. :)

PVOutput☀️

• Dagion
Quad schreef op donderdag 15 december 2022 @ 22:11:
Barry moet even gassen.
Wat de presentatie Viaplay betreft, ik zie liever Koert dan Annemarie op die plek, toch!?!?
En Co naast Jacques. Raymond en Vincent voor de analyse altijd goed.
Ik vond Koert ook wel (verrassend) sterk als co-commentator met Jacques. Anne-Marie vind ik echt helemaal prima, alhoewel het Engels van Koert leuker was geweest met Devon net ;)

Maar je hebt ook een middagsessie straks toch, was een mooie optie om lekker te rouleren, geen idee hoe Viaplay dat gaat doen? Want Koert zit bij ESPN?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Quad
Koert en Annemarie wisselen ook bij Viaplay af.
Goede winst van Sampson, netjes!

Komen ook genoeg momenten dat Frank er niet zit maar een Niels ofzo. Ik vind het allemaal best. :)

[ Voor 38% gewijzigd door Quad op 15-12-2022 22:20 ]

PVOutput☀️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dagion
Even gechecked, maar gelukkig Barry maar 1 rondje door laten gaan :p

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Quad schreef op donderdag 15 december 2022 @ 22:19:
Goede winst van Sampson, netjes!
Maar slecht voor de bracket :p

Zal echter wel voor de meesten gelden...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dagion
Anoniem: 499527 schreef op donderdag 15 december 2022 @ 22:21:
[...]

Maar slecht voor de bracket :p

Zal echter wel voor de meesten gelden...
Slecht of consistent in mijn geval? ;)

• Quad
Lol Sampson is met behulp van crowdfunding naar Engeland gevlogen? Betaald het vertrouwen dan in elk geval uit.

PVOutput☀️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dagion
Quad schreef op donderdag 15 december 2022 @ 22:25:
Lol Sampson is met behulp van crowdfunding naar Engeland gevlogen? Betaald het vertrouwen dan in elk geval uit.
Bijzonder inderdaad, maar wat Vincent zegt; de mindere talenten moeten in het begin wat meer uit eigen zak betalen en meer offers maken? Zeker als je wat verder buiten Europa woont, lijkt me voor een Baggish bijvoorbeeld ook lastig (maar die heeft dan misschien een grotere markt in de VS).

Edit: overigens een solo koploper in de bracket, toch iemand die het goed had haha!

Edit2: Rafferty door laten gaan in mijn bracket, heb altijd het idee dat Wattimena met zichzelf in de knoop zit.

[ Voor 15% gewijzigd door Dagion op 15-12-2022 22:36 ]

• Quad
Ik heb Rafferty ook door. Al gun ik het Wattimena wel natuurlijk.

PVOutput☀️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dagion
Quad schreef op donderdag 15 december 2022 @ 22:48:
Ik heb Rafferty ook door. Al gun ik het Wattimena wel natuurlijk.
Ideale tactiek (voor wat betreft je eigen gevoel), doe ik ook vaak. Mocht Wattimena eruit vliegen hebben we nog iets :p

• Quad
Kneus zoals Wattimena die dart weggooit om te juichen. Wees blij ipv boos gedrag.

Ik gun 't nu Rafferty. :P

PVOutput☀️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dagion
Quad schreef op donderdag 15 december 2022 @ 22:57:
Kneus zoals Wattimena die dart weggooit om te juichen. Wees blij ipv boos gedrag.

Ik gun 't nu Rafferty. :P
Als Jermaine nou eens gewoon zou gooien, maar ja. Ook altijd die blikken naar zijn entourage, daar stoor ik me vooral aan (als in, weggegooid talent).

En weggegooid bedoel ik dan meer in de zin van; zoek een coach of doe iets, want talent zat. Maar het komt er niet (constant genoeg) uit.

[ Voor 15% gewijzigd door Dagion op 15-12-2022 23:03 ]

• Quad
Mee eens, is wel een keer klaar zo.

PVOutput☀️

• Zorroberner
Dagion schreef op donderdag 15 december 2022 @ 23:01:
[...]

Als Jermaine nou eens gewoon zou gooien, maar ja. Ook altijd die blikken naar zijn entourage, daar stoor ik me vooral aan (als in, weggegooid talent).

En weggegooid bedoel ik dan meer in de zin van; zoek een coach of doe iets, want talent zat. Maar het komt er niet (constant genoeg) uit.
Was hij ook niet heel erg afgevallen? En heeft hij dat nu niet weer terug? Zegt ook wel iets over een persoon. Maar dit gaat hem helaas niet worden.

Zag in de eerdere posts dat de Zwaan zelfs naar Q-School moet. Ook jammer, had wel potentie.

• Dagion
Zorroberner schreef op donderdag 15 december 2022 @ 23:07:
[...]

Was hij ook niet heel erg afgevallen? En heeft hij dat nu niet weer terug? Zegt ook wel iets over een persoon. Maar dit gaat hem helaas niet worden.

Zag in de eerdere posts dat de Zwaan zelfs naar Q-School moet. Ook jammer, had wel potentie.
Weet niet of alles weer terug is, maar ik ben zelf ook een jojo'er qua gewicht en het klopt wel denk ik wat je zegt. Kwestie van doorzettingsvermogen en/of geloof in eigen kunnen. Heb toch altijd het idee dat er ook nog een soort van misplaatste arrogantie en afhankelijkheid van zijn crew bij zit.

Jeffrey de Zwaan is inderdaad misschien wel een beetje eenzelfde speler.

[ Voor 5% gewijzigd door Dagion op 15-12-2022 23:14 ]

• tweakduke

tweakduke

De Zwaan en Wattimena zijn te onzeker van zichzelf dat is hun zwakte.

Het is vanavond erg wisselvallig.

Tweakers Discord

• Pinobigbird
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:20

Pinobigbird

doesn't share food!

Ja, als je de grote 9 niet kan raken dan verdien je het ook niet

Joey: Nice try. See the Netherlands is this make believe place where Peter Pan and Tinkerbell come from.
https://kattenoppasleiderdorp.nl
PV: 3080Wp ZO + 3465Wp NW = 6545Wp totaal 13°tilt

• Zorroberner
Balen kreeg er nog kort het geloof in. Even kort de opkomst van Wright kijken en dan bed induiken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dagion
tweakduke schreef op donderdag 15 december 2022 @ 23:17:
De Zwaan en Wattimena zijn te onzeker van zichzelf dat is hun zwakte.

Het is vanavond erg wisselvallig.
Geef dan in ieder geval de mensen op het podium ook nog een handje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tweakduke

tweakduke

Mooi verdiend. Schandalige vertoning van Wattimena, ongeveer in al zijn eigen valkuilen is die ingevallen.

Tweakers Discord

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Self-inflicted. Op zijn Barney's zichzelf verslaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Quad
Gefeliciteerd @Dagion *O* eindelijk van de 0 af.
Interview met Wattimena na de wedstrijd, oef een zak cement heeft meer emoties. _O-

PVOutput☀️

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hippocampus

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

zodan, wacht anders even met je interview.

• Zorroberner
Lekker interview hahaha. Arjan van der Giessen die ook goed ermee omgaat (not). Maar wat werd gezegd over zijn crew, die jongen heeft ook niet de juiste begeleiding.

• Quad
@Zorroberner Arjan doet het juist goed, knalt het interview gewoon af.

PVOutput☀️

• Quad
Peter Wright weer in een top outfit, heerlijk. _O-

PVOutput☀️

• Zorroberner
Quad schreef op donderdag 15 december 2022 @ 23:28:
@Zorroberner Arjan doet het juist goed, knalt het interview gewoon af.
Ja okee toegegeven, maar had het anders verwoord. Maar er zijn idd zenders die dan doorvragen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Quad
Van Raymond wist ik dat hij de outfits van Wright niks vindt, maar Vincent laat het nu ook goed merken dit niet zo tof te vinden voor de sport.

Ik vind het overigens geweldig. oOo

[ Voor 12% gewijzigd door Quad op 15-12-2022 23:35 ]

PVOutput☀️

• Dagion
Klassiek zwaar potje voor Wright incoming?

• Hippocampus

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

Quad schreef op donderdag 15 december 2022 @ 23:33:
Van Raymond wist ik dat hij de outfits van Wright niks vindt, maar Vincent laat het nu ook goed merken dit niet zo tof te vinden voor de sport.
Hij heeft wel een punt. In welke ander sport zie je de wereldkampioen in een carnavalspak rondlopen.

Maargoed, deze discussie is ook ongeveer traditie geworden ;)

• Quad
@Hippocampus klopt, hoeft ook niet gevoerd te worden. Benieuwd hoe Peter zijn avondje gaat verlopen. En hoevaak hij de pijlen gaat wisselen. _O-

Zal ook wel een leuke Toto zijn, hoevaak Wright wisselt van pijlen dit WK.

[ Voor 38% gewijzigd door Quad op 15-12-2022 23:38 ]

PVOutput☀️

• Hippocampus

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

Quad schreef op donderdag 15 december 2022 @ 23:38:
@Hippocampus klopt, hoeft ook niet gevoerd te worden. Benieuwd hoe Peter zijn avondje gaat verlopen. En hoevaak hij de pijlen gaat wisselen. _O-

Zal ook wel een leuke Toto zijn, hoevaak Wright wisselt van pijlen dit WK.
Ik denk dat @gambieter zijn zin gaat krijgen en dat Mansell er vlot uit gaat.

• Quad
Hippocampus schreef op donderdag 15 december 2022 @ 23:40:
[...]

Ik denk dat @gambieter zijn zin gaat krijgen en dat Mansell er vlot uit gaat.
Hoor net dat statistisch gezien die kans heel erg groot is. Slechts 3 keer eerder gebeurt dat een regerend wereldkampioen in de eerste wedstrijd eruit vliegt.

PVOutput☀️

• Hippocampus

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

Quad schreef op donderdag 15 december 2022 @ 23:42:
[...]

Hoor net dat statistisch gezien die kans heel erg groot is. Slechts 3 keer eerder gebeurt dat een regerend wereldkampioen in de eerste wedstrijd eruit vliegt.
En één daarvan was toch ook Peter Wright?

• Quad
Hippocampus schreef op donderdag 15 december 2022 @ 23:44:
[...]

En één daarvan was toch ook Peter Wright?
Regerend wereldkampioen. Toen Wright van Alcinas verloor was hij geen wereldkampioen. Dat was namelijk het WK 2019. Rob Cross was toen de verdedigende titelhouder.

Ze noemden 1x Priestley en 2x Part.

PVOutput☀️

Pagina: 1 2 ... 65 Laatste

Let op:
Toernooicenter TS: Quad in "Het grote Darts topic - Deel 2"
Real-time scores bij PDC-toernooien: http://live.dartsdata.com
Live Rankings: https://www.dartsrankings.com

Actuele toernooi informatie, zie de topic start.
Aanbieders van dartsuitzendingen, zie de topic start.

Ook in dit topic, net als op het hele forum, geldt dat het vragen naar en bespreken van illegale streams niet toegestaan is.