Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StopEcocide
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14:38
Bedankt dat je me naar de juiste plaats hebt gebracht! Ik had via Google gezocht en kwam op andere sites terecht waar ik het antwoord niet kon vinden. Vandaar. Ik weet na al die jaren Tweakers dat je de eerst zelf moet zoeken alvorens het hier te vragen. Ik merk ook zojuist dat hij nu op mijn iPhone, de 2FA automatisch kopieert. Het was me nog niet helemaal duidelijk wat die functie deed, maar ik snap 'm nu. Thanks.

Blijft de vraag over hoe ik Standard Notes met Face ID kan openen... Iemand? (ik krijg alleen tips over andere notitie apps, behalve Standard Notes)

[ Voor 9% gewijzigd door StopEcocide op 24-08-2024 12:37 ]

Word Aardebeschermer en help mee om ecocide tot een internationale misdaad te maken: Eco Justice ๐Ÿ’š๐ŸŒ๐Ÿ’š

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

StopEcocide schreef op zaterdag 24 augustus 2024 @ 12:15:
[...]

Bedankt dat je me naar de juiste plaats hebt gebracht! Ik had via Google gezocht en kwam op andere sites terecht waar ik het antwoord niet kon vinden. Vandaar. Ik weet na al die jaren Tweakers dat je de eerst zelf moet zoeken alvorens het hier te vragen. Ik merk ook zojuist dat hij nu op mijn iPhone, de 2FA automatisch kopieert. Het was me nog niet helemaal duidelijk wat die functie deed, maar ik snap 'm nu. Thanks.

Blijft de vraag over hoe ik Standard Notes met Face ID kan openen... Iemand? (ik krijg alleen tips over andere notitie apps, behalve Standard Notes)
Of ik snap niet hoe je vraag relevant is aan Proton (Proton Pass) รณf het is een vraag die puur betrekking heeft tot Standard Notes รฉn iOS.
Kun je het duiden?

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33ยฐ op Zuid | Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StopEcocide
True schreef op zaterdag 24 augustus 2024 @ 14:18:
[...]

Of ik snap niet hoe je vraag relevant is aan Proton (Proton Pass) รณf het is een vraag die puur betrekking heeft tot Standard Notes รฉn iOS.
Kun je het duiden?
Ik vraag het in dit topic, omdat ik ervan uitga dat Standard Notes eigendom is van Proton. Vandaar :)

Word Aardebeschermer en help mee om ecocide tot een internationale misdaad te maken: Eco Justice ๐Ÿ’š๐ŸŒ๐Ÿ’š

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

StopEcocide schreef op zaterdag 24 augustus 2024 @ 14:24:
[...]

Ik vraag het in dit topic, omdat ik ervan uitga dat Standard Notes eigendom is van Proton. Vandaar :)
Ja sinds twee weken, inhoudelijk hebben ze er nog niets mee gedaan, volgens mij kun je beter hier terecht: iPhones, iPads en Apple Watch
Tevens valt SN volgens mij nog niet onder de Proton suite, waar dit topic over gaat :>

[ Voor 11% gewijzigd door True op 24-08-2024 14:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StopEcocide
True schreef op zaterdag 24 augustus 2024 @ 14:25:
[...]

Ja sinds twee weken, inhoudelijk hebben ze er nog niets mee gedaan, volgens mij kun je beter hier terecht: iPhones, iPads en Apple Watch
Vraag ik het daar. Thanks again.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• denneappel
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 22:34
StopEcocide schreef op zaterdag 24 augustus 2024 @ 12:15:
[...]

Ja dat kan.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NhQVA8vzT9qALE3334sLoiU3XVw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VmMX5K6KJN15e8tTmugZqjLc.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• StopEcocide
Topper! _/-\o_

Ik zat in de instellingen van mijn iPhone te zoeken |:( Uiteraard na niks te kunnen vinden in instellingen van Standard Notes...

Had het uitklapmenu van Standard Notes over het hoofd gezien.

[ Voor 6% gewijzigd door StopEcocide op 24-08-2024 19:16 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DCB87
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 07-09 20:28
Binnenkort Proton weer verlengen met 2 jaar. Heeft iemand ervaring met verlengen via CashbackXL? Bij aanmelden destijds heb ik dat via CashbackXL gedaan vanwege de 20% cashback. (bijna โ‚ฌ35) Op hun website staat:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/09HDZpTAfsMoIamAHsD5abLw6ks=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/Ql6Olz4PD1CrzjSXPRE790SZ.jpg?f=user_large

Lijkt er dus op dat je bij vernieuwen ook weer 20% krijgt. Scheelt toch weer een hoop. Iemand dit al gedaan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nadinarama
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 09-09 05:53
DCB87 schreef op zondag 1 september 2024 @ 22:34:
Binnenkort Proton weer verlengen met 2 jaar. Heeft iemand ervaring met verlengen via CashbackXL? Bij aanmelden destijds heb ik dat via CashbackXL gedaan vanwege de 20% cashback. (bijna โ‚ฌ35) Op hun website staat:

[Afbeelding]

Lijkt er dus op dat je bij vernieuwen ook weer 20% krijgt. Scheelt toch weer een hoop. Iemand dit al gedaan?
Ik was hier niet mee bekend. Moet eerdaags ook weer verlengen en ondanks dat ik blij ben met wat ik er voor krijg, is het toch een smak geld. Bedankt voor de tip _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deurwaarder
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 19:32

Deurwaarder

*blaf*

Ik heb het geprobeerd voor mijn eerste aanmelding, maar omdat ik in dollars betaalde werkte dat niet.
Check dus ook wat voordeliger is, betalen in dollars of de cashback

-Geen deurwaarder-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• StopEcocide
Bij de autofill van mijn persoonlijke gegevens op een formulier vult hij mijn naam niet goed in. Laten we zeggen dat ik Pieter van Kerkdriel heet, dan vult hij het in als Pieter Kerkdriel. Is dit te wijzigen?

Ik vul wekelijks petities en protestmails van Amnesty International in, maar het Proton Pass werkt dus met het auto invullen van mijn persoonlijke gegevens niet perfect.

Iemand een oplossing hiervoor misschien?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• whahas
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 04-07 10:58
Nee, maar aangezien ik het een goede vraag vind, steun ik je vraag en ben ik ook benieuwd of hier een oplossing voor komt.
Je zou dit bij een Amerikaans bedrijf ergens verwachten, niet bij een Zwitsers, toch?

Keuzes maken de Mens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StopEcocide
Mijn account bij Proton Uservoice lijkt erased? Ik kan wel een nieuw account aanmaken op mijn vorige account, maar alles waar ik op gestemd heb lijkt weg te zijn. Zijn er meer mensen die dit ondervinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SniperEye
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 09-09 22:02
Net even getest en ik kan gewoon inloggen met mijn gebruikersnaam en wachtwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StopEcocide
SniperEye schreef op vrijdag 18 oktober 2024 @ 19:55:
Net even getest en ik kan gewoon inloggen met mijn gebruikersnaam en wachtwoord.
Bedankt voor je antwoord. Ik heb de klantenservice gemaild. Ben benieuwd wat ik verkeerd heb gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StopEcocide
Ik probeer een vriend over te halen, die alleen op zoek is naar een nieuw cloud-storage alternatief, om naar Proton te gaan. Weet iemand of je agenda's ook kunt delen bij Proton? Hij deelt zijn agenda met zijn vrouw.

Ecosia is my best friend: https://proton.me/support/share-calendar-with-proton-users

Edit: eerst zelf zoeken, dan hier vragen.

[ Voor 23% gewijzigd door StopEcocide op 24-10-2024 15:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:16

Arfman

Drome!

Vraag. Ik heb nu (privรฉpersoon) een Mail Essentials abonnement, wat eigenlijk een abonnement is voor bedrijven maar hier ben ik in "gegrandfathered" (ik weet niet meer hoe mijn eerste abonnement heette).

Nu zijn er interessante Black Friday deals, bijvoorbeeld Mail Plus voor 25 euro voor een jaar (ik betaal nu 75 euro). Maar ik kan nergens een goed overzicht vinden met wat nu de verschillen zijn tussen die abonnementen (waarschijnlijk omdat het voor consumenten vs. bedrijven is).

Iemand die hier wel een goed overzicht van heeft?

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• m181087
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 12-09 08:30
Arfman schreef op maandag 4 november 2024 @ 15:02:

Iemand die hier wel een goed overzicht van heeft?
Ik kan die benaderen door rechtsboven op je naam te klikken en dan naar de Instellingen te gaan.
Als consument kom ik dan gelijk in het 'Dashboard' waar ik Mail Plus, Proton Unlimited en Proton Duo zie staan. Daar staat dan een knop onder die 'Ontdek andere protonabonnementen' heet.

Als je die aanklikt, kun je alle verschillen zien. Dus binnen Proton mail, maar ook bijvoorbeeld binnen Proton Drive, Proton VPN, etc. Dat wordt weergegeven in een pop-up.
Bovenin de pop-up kan ik verschillende vensters aanklikken, zijnde: Voor particulieren, Voor gezinnen en Voor bedrijven.
Ik zou me dus voor kunnen stellen dat dit ook (soortgelijk) werkt vanuit een Bedrijfsaccount?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ik heb me vergist in de multi-user support. Ik dacht dat ik gewoon een 2e gebruiker kon nemen op mijn eigen domein. Had wel verwacht dat daar de black friday-aanbieding niet op zou gelden maar dan nog zou het een mooie aanbieding zijn. Maar blijkt dat je dan een business account moet nemen. Jammer.

Ik draai het dan eerst maar even op een alternatief domein, puur om te kijken of dat ProtonMail wat voor me is.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesse-
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 16:24
Ik gebruik al jaren mail met een Mail plus abonnement. Nu zit ik er met de Black Friday aanbieding over te denken om up te graden naar Unlimited.
Met name omdat Drive me een mooie externe backup locatie lijkt (heb ik nog niet) en Pass met de alias features lijkt me ook een mooie toevoeging. Maar in hoeverre is het (on)handig om een password manager gekoppeld te hebben aan je mail account? Wat zijn de ervaringen daarmee?
Nu gebruik ik nog 1Password uit de tijd dat het een eenmalige aankoop was, dus qua gebruiksgemak (autofill, multiplatform) is het een flinke stap vooruit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Jesse- schreef op zondag 10 november 2024 @ 13:52:
Ik gebruik al jaren mail met een Mail plus abonnement. Nu zit ik er met de Black Friday aanbieding over te denken om up te graden naar Unlimited.
Met name omdat Drive me een mooie externe backup locatie lijkt (heb ik nog niet) en Pass met de alias features lijkt me ook een mooie toevoeging. Maar in hoeverre is het (on)handig om een password manager gekoppeld te hebben aan je mail account? Wat zijn de ervaringen daarmee?
Nu gebruik ik nog 1Password uit de tijd dat het een eenmalige aankoop was, dus qua gebruiksgemak (autofill, multiplatform) is het een flinke stap vooruit.
Ik heb Proton Unlimited, maar heb geen ervaringen met Proton Pass. Puur uit principe wil ik niet mijn password manager hebben waar ik ook mail heb e.d. Nu werkt wat ik gebruik (KeePass met wat handmatige syncs) niet zo soepel dat ik het mijn schoonouders zou aanraden, maar voor mij werkt het goed genoeg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jesse-
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 16:24
True schreef op zondag 10 november 2024 @ 14:20:
[...]

Ik heb Proton Unlimited, maar heb geen ervaringen met Proton Pass. Puur uit principe wil ik niet mijn password manager hebben waar ik ook mail heb e.d. Nu werkt wat ik gebruik (KeePass met wat handmatige syncs) niet zo soepel dat ik het mijn schoonouders zou aanraden, maar voor mij werkt het goed genoeg.
Ik lees dat er wel een optie is om een extra wachtwoord voor Pass in te stellen toegevoegd is, daarmee is dat voor mij voldoende gescheiden. Moet ik alleen m'n Proton wachtwoorden elders opslaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Jesse- schreef op zondag 10 november 2024 @ 14:22:
[...]

Ik lees dat er wel een optie is om een extra wachtwoord voor Pass in te stellen toegevoegd is, daarmee is dat voor mij voldoende gescheiden. Moet ik alleen m'n Proton wachtwoorden elders opslaan.
Het is helemaal aan jezelf. Als Proton het inderdaad zo technisch ingericht hebben als ze zeggen รฉn het ook geen bugs bevat hierin zou het in theorie prima moeten zijn.

Het is puur mijn principe dat ik dit niet wil, dat is niet gebouwd op technische argumenten waarom Proton Pass niet goed genoeg zou zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whahas
Weet iemand hier hoe je in macOS instelt dat Proton Pass je wachtwoordmanager wordt?
Ik kan wel Ente Auth instellen (en de 'wachtwoorden' app zelf), maar Proton Pass kan ik niet selecteren.

Keuzes maken de Mens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meubelmaker
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 21:05
whahas schreef op zondag 10 november 2024 @ 18:24:
Weet iemand hier hoe je in macOS instelt dat Proton Pass je wachtwoordmanager wordt?
Ik kan wel Ente Auth instellen (en de 'wachtwoorden' app zelf), maar Proton Pass kan ik niet selecteren.
Wel al geรฏnstalleerd?

Opel Ampera-e, Zappi V2 1F32A, 10x250Wp Solar, SMA 2100TL, Remeha Calenta 40C CW5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whahas
Jazeker.

Keuzes maken de Mens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanW
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12-09 11:36
Ik gebruik naar veel tevredenheid Proton Mail. De andere diensten zoals Drive en VPN heb ik geen interesse in. Met de black friday deals van ze is er een aanbieding voor โ‚ฌ1.99 /month. Echter wanneer ik doorklik, wordt er meer in rekening gebracht.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/R8r0tvfceRVyzBV0sQ4jRnZ_guk=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/H9vLa68Bq0E7EOXOsv3FXhhH.png?f=user_large

Ik heb nog een proton pass abonnement lopen, maar die gebruik ik niet meer na een overstap op Bitwarden. Kan ik hier zelf omheen werken, of moet ik dan met support contact opnemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

JanW schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 13:00:
Ik gebruik naar veel tevredenheid Proton Mail. De andere diensten zoals Drive en VPN heb ik geen interesse in. Met de black friday deals van ze is er een aanbieding voor โ‚ฌ1.99 /month. Echter wanneer ik doorklik, wordt er meer in rekening gebracht.
[Afbeelding]

Ik heb nog een proton pass abonnement lopen, maar die gebruik ik niet meer na een overstap op Bitwarden. Kan ik hier zelf omheen werken, of moet ik dan met support contact opnemen?
Support is snel, begripvol en doortastend, ik zal ze even een berichtje sturen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StopEcocide
True schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 13:08:
[...]

Support is snel, begripvol en doortastend, ik zal ze even een berichtje sturen :)
Inderdaad, de klantenservice van Proton is naar mijn mening erg goed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JanW
Thanks @True en @StopEcocide, ga ik dat doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• m181087
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 12-09 08:30
@JanW had ik ook. Even de juiste linkjes gebruiken.
Die staan in dit Tweakers topic benoemd.
In jouw geval gaat het om de volgende link: https://proton.me/l/bf-mail-deals#pricing

Met deze link zou het wel moeten lukken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• whahas
@StopEcocide Ja, ze zijn ook zeer concreet op vragen, waar andere bedrijven er omheen draaien.
Ik vroeg of je 'Proton Pass' in kon stellen als standaard wachtwoord app onder macOS. Dit was het antwoord:
Hello,

Thank you for contacting Proton support.

Kindly note that our desktop app can not be used to autofill credentials or passkeys so it is not available in the options on your device.

Let us know if you have any other questions.
Kind regards,

Keuzes maken de Mens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanW
m181087 schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 15:13:
@JanW had ik ook. Even de juiste linkjes gebruiken.
Die staan in dit Tweakers topic benoemd.
In jouw geval gaat het om de volgende link: https://proton.me/l/bf-mail-deals#pricing

Met deze link zou het wel moeten lukken.
Bedankt, maar geen succes helaas. Blijf een prijs van 3,99 krijgen. Ik wacht de support van Proton even af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louw Post
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 23:08

Louw Post

Cerenas

JanW schreef op woensdag 20 november 2024 @ 07:25:
[...]

Bedankt, maar geen succes helaas. Blijf een prijs van 3,99 krijgen. Ik wacht de support van Proton even af.
Zat in dezelfde boot en las toen op Reddit dat de deal alleen voor nieuwe abo's is, of je moet willen upgraden dan kun je wel van de black friday deals gebruik maken (van Mail Plus naar Duo, Family of Unlimited). Ben benieuwd wat voor reactie je krijgt van support.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• whahas
whahas schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 15:14:
@StopEcocide Ja, ze zijn ook zeer concreet op vragen, waar andere bedrijven er omheen draaien.
Ik vroeg of je 'Proton Pass' in kon stellen als standaard wachtwoord app onder macOS. Dit was het antwoord:

[...]
Het verhaal gaat verder, ik heb doorgevraagd:
Hello,

Thank you for the follow-up.

The autofill feature is not implemented in our desktop app and you can only autofill using our web extension and mobile apps. It is not due to an issue on your device.

Other users also requested this and we hope our developers will find a way to implement this functionality.

Thank you for your patience and understanding.
Kind regards,
Ze zijn er dus mee bezig, wat ik wil komt uiteindelijk wel. Of doe ik dan een te sterke aanname?

Keuzes maken de Mens

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -MD-
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 30-08 22:16
@whahas een sterke aanname ja. Ze hopen dat de ontwikkelaars een manier vinden, maar die is kennelijk nog niet gevonden. Ik denk dat het technisch ook lastig is om veilig vanuit de ene applicatie credentials te plakken in een andere applicatie. Binnen een browser met extensie zijn daar gewoon functies voor die aangeroepen kunnen worden en zit je veilig in je eigen wereld te werken. Daarbuiten is het maar de vraag waar je gegevens heen gaan. Het is niet onmogelijk, maar Proton heeft een naam hoog te houden.

Overigens werkt de extensie hier prima in Brave op de PC en laptop. De desktopapp heb ik al tijden niet meer gebruikt. Alleen automatisch invullen in andere applicaties werkt natuurlijk niet. Maar dat is voor mij zo incidenteel dat ik daar geen last van heb. Dat kan voor jou natuurlijk anders wezen. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JanW
Louw Post schreef op woensdag 20 november 2024 @ 10:37:
[...]

Zat in dezelfde boot en las toen op Reddit dat de deal alleen voor nieuwe abo's is, of je moet willen upgraden dan kun je wel van de black friday deals gebruik maken (van Mail Plus naar Duo, Family of Unlimited). Ben benieuwd wat voor reactie je krijgt van support.
Inmiddels reactie. Omdat ik al tijdelijk Proton Unlimited had geprobeerd (en weer gecanceld) kom ik niet in aanmerking voor de korting op Mail plus. Inmiddels heb ik bij Tutanota een mailaccount aangemaakt en ben ik alles aan het overhuizen :w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericafterdark
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19-08 10:57
Ik ben al diverse keren overgestapt op Proton Mail en uiteindelijk toch weer vertrokken. De zoekfunctie is voor mij altijd het grootste probleem. Hoe zit dat momenteel in de iOS app? Is het zoeken op inhoud van mailtjes al beschikbaar?

Hier had uw reclame kunnen staan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• StopEcocide
ericafterdark schreef op zaterdag 23 november 2024 @ 10:33:
Ik ben al diverse keren overgestapt op Proton Mail en uiteindelijk toch weer vertrokken. De zoekfunctie is voor mij altijd het grootste probleem. Hoe zit dat momenteel in de iOS app? Is het zoeken op inhoud van mailtjes al beschikbaar?
Ik heb een vergrootglas icoontje in mijn scherm waarmee ik inderdaad kan zoeken. Bij mij werkt het op mijn iPhone 12.

Daarop voortboordurend: Weet iemand hoe ik het notificatie geluidje kan wijzigen naar een geluid naar keuze? Bij 'meldingen' zie ik geen optie. Ik heb het ook al gevraagd in het iPhone 12 topic, maar nog geen antwoord daar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericafterdark
StopEcocide schreef op zaterdag 23 november 2024 @ 10:51:
[...]

Ik heb een vergrootglas icoontje in mijn scherm waarmee ik inderdaad kan zoeken. Bij mij werkt het op mijn iPhone 12.

Daarop voortboordurend: Weet iemand hoe ik het notificatie geluidje kan wijzigen naar een geluid naar keuze? Bij 'meldingen' zie ik geen optie. Ik heb het ook al gevraagd in het iPhone 12 topic, maar nog geen antwoord daar.
Doorzoekt hij dan de onderwerpregels van mailtjes? Of ook daadwerkelijk de inhoud van berichten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StopEcocide
ericafterdark schreef op zaterdag 23 november 2024 @ 12:14:
[...]

Doorzoekt hij dan de onderwerpregels van mailtjes? Of ook daadwerkelijk de inhoud van berichten?
Voor zover ik zie alleen de afzender en het onderwerp. Geen inhoud van de berichten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• whahas
Kan dat รผberhaupt wel?
Als in: Proton leest je e-mails toch juist niet?

Keuzes maken de Mens

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• trinity999
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:15
ericafterdark schreef op zaterdag 23 november 2024 @ 10:33:
Nee, en dat zal ook nooit komen. Proton gebruikt end to end versleuteling waardoor niemand de mail kan lezen. Ook Proton zelf niet.
Dat is juist de redenen waarom ik ben overgestapt naar Proton. Ik zit niet erop te wachtten dat Google en Co al mijn mail inhoudelijk scant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericafterdark
whahas schreef op zaterdag 23 november 2024 @ 20:31:
Kan dat รผberhaupt wel?
Als in: Proton leest je e-mails toch juist niet?
Ja, net zoals in de browser, de inhoud van berichten lokaal op de smartphone opslaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericafterdark
trinity999 schreef op zaterdag 23 november 2024 @ 20:49:
[...]

Nee, en dat zal ook nooit komen. Proton gebruikt end to end versleuteling waardoor niemand de mail kan lezen. Ook Proton zelf niet.
Dat is juist de redenen waarom ik ben overgestapt naar Proton. Ik zit niet erop te wachtten dat Google en Co al mijn mail inhoudelijk scant.
Zoals ik hierboven zei, het is toch wel mogelijk lokaal een kopie op te slaan zodat de zoekfunctie veel krachtiger wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maduth
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 11-09 11:10

Maduth

Probeersel

Hier ook een bijzonder gevalletje: ik heb proton drive en dat bevalt me uitstekend. Dus ik wilde proton family pass erbij doen, dat kan dus niet.

Ik heb een bericht gekregen om mijn drive leeg te halen en te switchen [lees wel: cancelen van Proton Drive] naar proton family pass want anders kan ik dus geen family pass krijgen.

Tja... dan maar niet :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whahas
Bij Microsoft office kun je toch ook niet enkel Word kopen?
Bij Office 365 al helemaal niet, volgens mij.

Keuzes maken de Mens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maduth

Maduth

Probeersel

Gaat om het account. Ik kan wel met een outlook account Word en Excel bijvoorbeeld kopen. In dit geval moet ik dus twee proton accounts aanmaken, hieronder het antwoord van Proton:

Having two simultaneously active subscriptions under the same account is not supported. If you'd like to switch your '******' account to Pass Family, this action will cancel out the Drive Plus (any unused days of your current plan will be prorated and applied towards the payment for the new plan).

[ Voor 56% gewijzigd door Maduth op 03-12-2024 08:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SniperEye
Ik snap het ook niet helemaal. Ik wist niet dat je enkel proton drive kon afnemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quovadis25
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 01:27
Maduth schreef op maandag 2 december 2024 @ 22:12:
Gaat om het account. Ik kan wel met een outlook account Word en Excel bijvoorbeeld kopen. In dit geval moet ik dus twee proton accounts aanmaken, hieronder het antwoord van Proton:

Having two simultaneously active subscriptions under the same account is not supported. If you'd like to switch your '******' account to Pass Family, this action will cancel out the Drive Plus (any unused days of your current plan will be prorated and applied towards the payment for the new plan).
Maar voor zover ik begrijp zijn alle premium features van Drive included in Family? Of bedoel je dat je uw huidige Drive zou verliezen als je overstapt en daar een nieuwe blanco Drive zou krijgen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cambionn
  • Registratie: Juli 2016
  • Niet online
Maduth schreef op maandag 2 december 2024 @ 14:49:
Ik heb een bericht gekregen om mijn drive leeg te halen en te switchen [lees wel: cancelen van Proton Drive] naar proton family pass want anders kan ik dus geen family pass krijgen.
Maduth schreef op maandag 2 december 2024 @ 22:12:
hieronder het antwoord van Proton:

Welke is het? Want dat bericht van Proton klinkt niet alsof je alles moet leeghalen, annuleren, dan weer uploaden. Dat klink als wanneer je upgrade het gewoon doet wat vrijwel elke dienst doet. Het upgrade je plan, en resterende tijd wordt verrekend met je nieuwe plan. En je huidige drive wordt dus omgezet naar die van een family plan.

I could write a whole Wikipedia page why "nothing to hide" is bad reasoning, but I don't have to because it already exists.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maduth

Maduth

Probeersel

Voor de duidelijkheid, ik heb ze vandaag nog gesproken:

Ik heb een Drive+ plan met een proton account.
Ik wil een Pass family plan aanschaffen met dit zelfde account als een van de gebruikers.

Dat kan dus niet want bij Family Pass, dat is dus in conflict met mijn Drive+ account [waarom weet ik niet].

Vandaar hun advies:

However, if you'd like to continue using your account with Drive, a possible workaround for you is to create a separate account for Pass and purchase Pass Family through that one.

Daarnaast kwamen ze later wel met deze optie:

Having two separate subscriptions it's only possibly by purchasing the Proton Pass + SimpleLogin Lifetime deal. In this case, the Proton Pass + SimpleLogin deal works as an addon to your subscription. Note, this is not referring to the Proton Pass Family subscription.

Maar ja, dat wil ik dus niet [ik wil Family]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cambionn
  • Niet online
Oh nu ik snap hem denk ik (correct me if I'm wrong). Je wil privรฉ drive abbo (die je al hebt) + family passwordmanager abbo (erbij).

Ik wist niet eens dat ze die diensten ook los aanbiedde. Dat is een goede inderdaad, en idd vreemd dat dat niet kan :+ .

[ Voor 22% gewijzigd door Cambionn op 03-12-2024 17:27 ]

I could write a whole Wikipedia page why "nothing to hide" is bad reasoning, but I don't have to because it already exists.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StopEcocide
Ben ik de enige die last heeft van een storing bij SimpleLogin? Alles betreft internet doet het, behalve het Dashboard en de Firefox plugin.

Ook https://status.simplelogin.io/ geeft aan dat er geen downtime is. Maar SL doet het bij mij niet...

[ Voor 27% gewijzigd door StopEcocide op 13-12-2024 15:03 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• canonball
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 21:27
StopEcocide schreef op vrijdag 13 december 2024 @ 15:03:
Ben ik de enige die last heeft van een storing bij SimpleLogin? Alles betreft internet doet het, behalve het Dashboard en de Firefox plugin.
Ik kan inloggen op de webpagina en de firefox plugin werkt (een addres word gegenereerd), hier dus geen probleem.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• StopEcocide
Vreemd, bij mij blijft de plug-in op pending staan en laadt de aliassen niet... Zo ook kan ik dus geen aliassen genereren. Maar bedankt voor het meedenken!

Edit: update 23:19 uur. Ik kan nu wel inloggen (traag en de site wordt niet altijd gevonden) op de website en ik zie mijn dashboard. Maar de Firefox plug-in blijft op pending staan. Als het zo blijft maar even de klantenservice van SL contacteren.

[ Voor 44% gewijzigd door StopEcocide op 13-12-2024 23:24 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Recent vroeg weer iemand wanneer er Proton Drive ondersteuning komt voor Linux, en deze keer is er antwoord van Proton:
This is Andy, Proton Founder here. I'm late to this discussion, but let me give some insight on Linux for Drive.

We cannot do it right now because we don't have enough Linux developers. There are really not that many out there, and even fewer good ones. We're posting soon a new job opening for Linux developers, but we know from past experience it is not easy to fill.

Given Proton's limited number of Linux developers, we can only focus them on one app right now. Linux apps for mail, calendar, pass, wallet, etc, frankly are relatively "easy" in comparison, because they can use cross platform code, since they don't need to have deep integrations with the operating system. VPN and Drive however, are different. We need to integrate with the kernel, network layer, and filesystem.

Currently, all of Proton's Linux developers are working on Proton VPN. Why? Because Proton VPN for Linux is not yet at full feature parity with Proton VPN for Windows, and in many countries, Proton VPN is the only VPN that works, so we have to prioritize this work. Remember, Proton (the non-profit foundation), is mission first, and there are just a lot more users on VPN compared to Drive.

Development is hard to estimate, especially VPN work involving anti-censorship, which is forced to respond to various VPN bans in countries with authoritarian governments. But we are making good progress, and as soon as we get Proton VPN for Linux to parity with Windows, our Linux developers will be pivoting to working on Proton Drive.

One thing that we are doing for Linux, is that we're building an SDK, to make it easier to build a Linux app, to see if the community can build it with the SDK, just like was done with the first version of the Proton VPN Linxu app, before things got complicated with anti-censorship code which required us to take over the VPN Linux app.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whahas
Bewijst weer eens hoe belangrijk het werk van Proton is.

Keuzes maken de Mens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:56
Ik heb weer eens even gekeken naar de Proton-opties maar vind het toch jammer dat er nog steeds geen mogelijkheid is contactpersonen te synchroniseren met je telefoon. Nota bene 2 van de 3 wensen bovenaan de community gaan hierover, maar in plaats daarvan wordt een of andere Bitcoin Wallet gemaakt.

Waarschijnlijk wil een deel van de Proton gebruikers die synchronisatie-optie juist niet, omdat ze hun contactpersonen volledig afgeschermd willen houden maar geef die optie dan gewoon.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dennis
Proton Mail momenteel down, ondanks dat de servicepagina zegt dat alles in orde is laadt zowel de app als de browser hier niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pazo
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 23:44

Pazo

Mroaw?

Dennis schreef op dinsdag 17 december 2024 @ 22:50:
Proton Mail momenteel down, ondanks dat de servicepagina zegt dat alles in orde is laadt zowel de app als de browser hier niet.
Yep, same here, nog niet eerder meegemaakt eigenlijk.

Grote Enphase topic โ€ข IQ Gateway uitlezen โ€ข PVOutput
PV 10,7kWp O/W โ€ข WP Panasonic KIT-WC07K3E5 7kW โ€ข Airco ME MSZ HR50VF 5kW โ€ข Gasloos per 11-2023

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cyb
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Proton is op de hoogte: https://www.reddit.com/r/...mments/1hgl91k/mail_down/

Proton status pagina is alleen niet up to date: https://status.proton.me/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennis
Blijf het bijzonder vinden dat ze al een half uur op de hoogte zijn maar de statuspagina nog steeds zegt dat alles goed functioneert. Doet me denken aan een bepaalde minister van propaganda. Doel van dat soort pagina's is toch juist dat ze automatisch de actuele status laten zien?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cyb
  • Niet online
Hier werkt het weer. Had ook een test mailtje gestuurd vanuit een andere email provider, toen het down was, die is wel alsnog binnen gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dawn
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 10-09 13:08

Dawn

..Sworn to the Dark..

Cyb schreef op dinsdag 17 december 2024 @ 23:27:
Hier werkt het weer. Had ook een test mailtje gestuurd vanuit een andere email provider, toen het down was, die is wel alsnog binnen gekomen.
dat geluk heb ik nog niet iig... oh well, zorg voor morgen.

eeste keer is een jaar of 5(?) dat ik meemaak dat ze uberhaupt down zijn..

Rig: Intel Core i7 14700KF, ROG Z790 Hero EVA-02, ROG RTX4080 OC powered || Phone: Apple iPhone 15 Pro Max BT 512GB || Ride: Volvo V60 Polestar MY2017 at 120k km

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennis
Bij mij werkt de app weer, maar web interface nog niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Helsie
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Dawn schreef op dinsdag 17 december 2024 @ 23:30:
[...]

dat geluk heb ik nog niet iig... oh well, zorg voor morgen.

eeste keer is een jaar of 5(?) dat ik meemaak dat ze uberhaupt down zijn..
Het kwam voor mij wel lullig uit. Maar ja, ze zullen er zelf ook niet om gevraagd hebben. Duidelijk is nu wel dat hun status page dus niet naar de juiste componenten kijkt...

Update 23:44
Het lijkt een soort read only access te zijn die weer werkt. Als ik een e-mail opstel, is het direct weer 'internal server error' zodra de draft opslag begint.

Update 00:01
Ik heb mijn mail die ik dringend wilde sturen, kunnen zenden tussen allemaal foutmeldingen door. Het is nog echt niet opgelost, maar de mail is verzonden en staat in sent items.

[ Voor 30% gewijzigd door Helsie op 18-12-2024 00:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -MD-
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 30-08 22:16
De Proton status pagina geeft inmiddels diverse diensten de status 'degraded performance'.

offtopic:
Fijn dit topic. Ik had er al heel de avond last van, had al gekeken op de status pagina van Proton en daar stond alles op 'operational' en dacht zodoende dat het aan de gebrekkige verbinding lag op de locatie waar ik nu ben (VPN knalt er af en toe ook uit). Een speedtest zit rond de 5Mpbs, ik verlang alweer naar mijn glasvezel thuis.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Cyb
  • Niet online
De verklaring van Proton:
Service instability due to network incident
Resolved - Due to an undocumented change in an operating system update shipped by one of our network equipment vendors, network devices in our Frankfurt datacenter experienced an unexpected partial failure.

This incident impacted primarily Proton Mail, with approximately 50% of users who were routed to the impacted datacenter experiencing intermittent downtime for approximately 1 hour. Due to redundant systems, no data or emails were lost, but some email delivery may have been delayed.

Incident report:
Because the failure was partial, it was not sufficient to trigger a failover. Due to the unique circumstances surrounding this failure, a significant amount of confusion led to a longer than usual delay before the infrastructure engineers on shift made the call to failover to an alternative site.

That restored services, with approximately 30 minutes of lingering low-level instability while load was rebalanced. Investigation that took place in parallel uncovered the undocumented operating system change in the network device update that was rolled out earlier this month. Impacted network devices were updated, and the Frankfurt datacenter brought back into production with no user impact.
Proton routinely conducts testing before rolling out software patches to our network equipment and rolls them out gradually.

Unfortunately, this problematic undocumented change was not discovered because it only created issues under specific load conditions (indeed, the new software had been running for weeks without issues).

We apologize for the longer than usual incident response time. In the coming days, we will be analyzing our response to this incident to reduce future reaction times.

• Dennis
Ik heb deze week mijn Proton Business omgezet naar Proton Family Duo en mijn vrouw met haar nieuwe account uitgenodigd, maar als zij de uitnodiging wil accepteren krijgt ze de foutmelding "invitation cannot be accepted due to organization vpn limit reached".

Geen idee wat dit voor foutmelding is: we gebruiken amper VPN en bovendien krijg je gewoon allebei 10 VPN sessies per Duo account. Op internet vind ik er ook helemaal niets over: heeft iemand enig idee?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Dennis schreef op donderdag 19 december 2024 @ 21:14:
Ik heb deze week mijn Proton Business omgezet naar Proton Family Duo en mijn vrouw met haar nieuwe account uitgenodigd, maar als zij de uitnodiging wil accepteren krijgt ze de foutmelding "invitation cannot be accepted due to organization vpn limit reached".

Geen idee wat dit voor foutmelding is: we gebruiken amper VPN en bovendien krijg je gewoon allebei 10 VPN sessies per Duo account. Op internet vind ik er ook helemaal niets over: heeft iemand enig idee?
Support vragen, dan is het waarschijnlijk morgen overdag al opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis
True schreef op donderdag 19 december 2024 @ 22:44:
Support vragen, dan is het waarschijnlijk morgen overdag al opgelost.
Je had gelijk, was binnen 24 uur opgelost. Goede service!

Vind het trouwens jammer dat gedeelde kalenders in de iOS app niet goed werken: mijn vrouw kan alleen naar afspraken kijken en ze niet aanmaken. Als ze dat wil moet ze de webinterface gebruiken. Hierdoor verliest zo'n duo of family account wel snel zijn meerwaarde wat mij betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cambionn
  • Niet online
Dennis schreef op zaterdag 21 december 2024 @ 20:46:
Vind het trouwens jammer dat gedeelde kalenders in de iOS app niet goed werken: mijn vrouw kan alleen naar afspraken kijken en ze niet aanmaken. Als ze dat wil moet ze de webinterface gebruiken. Hierdoor verliest zo'n duo of family account wel snel zijn meerwaarde wat mij betreft.
Huh? Mijn partner doet dit volgens mij gewoon op z'n iPhone in de app. Hebben alleen geen duo, maar beiden eigen abbo.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dennis
Cambionn schreef op zondag 22 december 2024 @ 08:45:
Huh? Mijn partner doet dit volgens mij gewoon op z'n iPhone in de app. Hebben alleen geen duo, maar beiden eigen abbo.
https://www.reddit.com/r/...red_calendars_in_ios_app/
Correct shared calendars are read only.
En zie ook hier: https://protonmail.uservo...-calendar-from-mobile-app

[ Voor 16% gewijzigd door Dennis op 22-12-2024 11:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cambionn
  • Niet online
Ik heb nagevraagd, maar partner doet het toch echt in de app op z'n iPhone (de app van Proton zelf). Ik heb agenda gemaakt en met hem gedeeld, hij maakt via de app ook gewoon events aan daarin. Het kan dus wel gewoon.

Weet je zeker dat je hem op de juiste manier gedeeld hebt? Als je "Share with Proton Users" gebruikt kan je hem zowel met edit rechten delen als read-only. "Share with anyone" is enkel read-only. Als je die eerste gebruikt en met edit rechten deelt, werkt het ook op de iOS app. Iig hier wel. Hoewel als het probleem daar zit het overal zou moeten zijn, en niet enkel op de iOS app.... Anders hebben we weer een heel ander probleem....

Als dat het niet is, vraag ik me af wat het verschil wel maakt dat het blijkbaar voor sommige mensen wel werkt en voor anderen niet. Dat is wel vreemd :/ .

[ Voor 3% gewijzigd door Cambionn op 22-12-2024 16:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KL643
  • Registratie: April 2005
  • Nu online

KL643

beeldaandemuur

Iemand die hier proton drive op zijn android toestel gebruikt en ook instagram? Op mijn drive staan mappen met foto's (grote jpeg files van 25Mb+) en wanneer ik een foto wil posten vanaf mijn drive (verzenden) op mijn IG feed, dan krijg ik een error op IG : kan afbeelding niet laden. Probeer ik hetzelfde maar naar naar IG stories ,dan wordt de foto wel geladen.

Op mijn iPad werkt alles wel zoals het moet. Iemand die dit kan checken? Zelf gebruik ik een Pixel 8Pro

beeldaandemuur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StopEcocide
Ik kwam er vandaag achter dat als je Proton Unlimited hebt, dat je dan gratis SimpleLogin klant bent. Dit terwijl ik de afgelopen 2 jaar โ‚ฌ 27,33 p.j. betaald heb. Nergens iets van een nieuwsbrief met bekendmaken van deze regeling. Dat terwijl ik bij SL het ontvangen van nieuwsbrieven aangevinkt heb. En dat voor een organisatie die zich als non-profit profileert. Refund is namelijk niet mogelijk, zeggen ze. En als klap op de vuurpijl lees ik ook het gerucht dat er users zijn die na aanvraag 50% korting krijgen op Standard Notes abonnement.

Klachtenmail is versttuurd. Ik ben in afwachting van een antwoord.

Voor nu zit ik al een paar uur in een loop: Ik probeer SL en Proton te linken, maar ik krijg alleen een groen Tekstconfirmatiebalkje dat ik succesvol ben ontlinkt en gelinkt. Dus ik word NIET naar desbetreffende pagina gestuurd, wat volgens de tutorial wel zou moeten:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/85ESVw3sxqSNG17T_gv1DCE5VJs=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/FlxZg33ydVRjNOxdaKCC87e8.png?f=user_large

NB: met mijn Proton reserve adres kom ik hier wel. Ik zie ook niet dat de Paddle registratie weggaat. In de uitleg zou deze verdwenen moeten zijn.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/urzD6twUo8O10s23wL4uiuew4bA=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/Y8bcqO9Dh9H13UG9ojwPy0Dg.png?f=user_large

Zo ziet het er bij mij uit. Ik durf niet aan manage subscriptions te komen, want ik ben bang om al mijn aliassen kwijt te raken.

Wie haalt me uit deze loop :F

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

De Proton klantenservice, en ik denk dat ze wel met coulance willen komen als je het netjes vraagt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StopEcocide
Ja, dat snap ik. Maar ik zie door de bomen het bos niet meer en vind het moeilijk om dit in chronologische stappen in het Engels te vertalen. Vandaar mijn hoop dat er iemand hier is die me verder op weg zou kunnen helpen.

Nou ja, ik zal mijn best wel doen om iets in elkaar te zetten. Ik ben heus niet iemand die lui hier zijn vragen plempt en ondertussen niet DuckDuckGo-is-my-best-friend uit hangt.

Wat betreft het betaal probleem heb ik al een klachtenmail gestuurd.

Edit: Zo, met het nodige knip en plak werk een overzichtelijke mail naar Proton verzonden. Ook met de vriendelijke vraag of ze aan discount voor Standard Notes doen. Ik ben bereid te betalen voor mijn privacy, maar al met al is dat eco-systeem van Proton nog best prijzig.

[ Voor 58% gewijzigd door StopEcocide op 07-01-2025 19:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SniperEye
Ik lees dit via hun FAQ:
If youโ€™re subscribed to a Proton Unlimited, Proton for Business, Proton Family, or Proton Visionary (legacy) plan and you connect your Proton and SimpleLogin accounts, weโ€™ll upgrade you to SimpleLogin Premium automatically.

If you already have a SimpleLogin Premium subscription via Paddle or Apple, you can cancel it once youโ€™ve linked your account to avoid renewal fees. Youโ€™ll have access to SimpleLogin Premium benefits, including unlimited aliases, up to 5 catch-all subdomains, and end-to-end (PGP) encryption, as long as your Proton subscription is active.
Bron: https://proton.me/support...in-account-proton-account

Door deze discussie ben ik er ook op aangeslagen. Ik heb namelijk Family en zou dus ook geen fees hoeven te betalen. Nu wil ik gerust cancellen, maar ik wil voorkomen dat ik daardoor mijn aliassen verlies per ongeluk.

Iemand ervaring met deze stappen?

[ Voor 4% gewijzigd door SniperEye op 07-01-2025 20:45 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JMdG
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Ik heb ooit eerst mijn Simple login account gekoppeld aan proton, er toen ook achter gekomen dat ik dubbel betaalde en daarna mijn subscription stopgezet. Omdat deze al gekoppeld was aan Proton bleef het abonnement lopen en ben ik heb aliassen kwijtgeraakt.
Volgens mij raak je sowieso geen aliassen kwijt maar kun je geen nieuwe meer aanmaken als je abonnement stopt..
Zie deze link voor de info: https://simplelogin.io/do...ch-plan-proton-unlimited/

[ Voor 11% gewijzigd door JMdG op 07-01-2025 21:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StopEcocide
JMdG schreef op dinsdag 7 januari 2025 @ 21:05:
Ik heb ooit eerst mijn Simple login account gekoppeld aan proton, er toen ook achter gekomen dat ik dubbel betaalde en daarna mijn subscription stopgezet. Omdat deze al gekoppeld was aan Proton bleef het abonnement lopen en ben ik heb aliassen kwijtgeraakt.
Volgens mij raak je sowieso geen aliassen kwijt maar kun je geen nieuwe meer aanmaken als je abonnement stopt..
Ik wacht inderdaad eerst maar eens rustig de reactie van de helpdesk af, alvorens mijn abonnement te cancellen. Zou zeer onhandig zijn als ik mijn aliassen kwijt zou raken (die overigens sinds een tijdje OOK in Proton Pass staan...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ulysses
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Ulysses

Hyperbol

Dit is zeker niet okay?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/B1IfmXQxWejL4qSbjLOAEqmDbgc=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/TMACiTeQK8GJ9cqKaHac7IAW.png?f=user_large

Sinds november over gestapt van Google naar Proton Business b.t.w - tot nu toe was ik erg tevreden though

[ Voor 8% gewijzigd door Ulysses op 09-01-2025 16:19 . Reden: link toegevoegd ]

Het leven is als koffie: heel lekker, maar veel te duur en zo weer op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• trinity999
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:15
Ulysses schreef op donderdag 9 januari 2025 @ 16:17:
Dit is zeker niet okay?
[Afbeelding]

Sinds november over gestapt van Google naar Proton Business b.t.w - tot nu toe was ik erg tevreden though
Zeker niet goed, maar ik krijg dezelfde melding. Ligt er waarschijnlijk weer uit. Dat zou de 2e maal zijn in een paar dagen. mmmh...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Op https://status.proton.me/ stellen ze: 'Partial Outage' helaas wel op 95% van de diensten en inderdaad bij mij werkt de mail ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ulysses
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Ulysses

Hyperbol

Volgens mij - maar dit zou iemand die niet kan wachten even kunnen checken allicht - is het probleem alleen met de webinterface over de mail heen - en is het allicht nog steeds mogelijk mailtjes via andere systemen te ontvangen en verzenden, alleen niet via Proton's eigen apps - maar ik krijg namelijk wel nieuwe mail notificaties op mijn mobiel. Dus het is maar half stuk

Update:
Getest met een discourse forum. Mijn vermoeden klopt.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NpwSUblcqjNsrojPPQvK8ncfoaU=/234x176/filters:strip_exif()/f/image/6QCwESJSCSBD98P4QCDGY4li.png?f=fotoalbum_medium

[ Voor 38% gewijzigd door Ulysses op 09-01-2025 17:14 . Reden: getest ]

Het leven is als koffie: heel lekker, maar veel te duur en zo weer op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• streamnl
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Volgens mij doet alles het weer.
Ik krijg in ieder geval geen foutmeldingen meer als ik de app open (iPhone)

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polderviking
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 16:30
streamnl schreef op donderdag 9 januari 2025 @ 17:45:
Volgens mij doet alles het weer.
Ik krijg in ieder geval geen foutmeldingen meer als ik de app open (iPhone)
Hier nog niet. Status is officieel ook nogsteeds dat er issues zijn op mail.
Drive enzo zou wel weer moeten werken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Anoniemand
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 17:35
Ja inderdaad tweede storing in korte tijd. Voorgaande jaren (ondertussen 5 geloof ik) nooit echt problemen gehad.

De vorige keer hadden ze een goede toelichting. Ben benieuwd wat ze straks over de oorzaak laten weten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phuncz
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Phuncz

ico_sphere by Matthew Divito

Ondertussen is de mail weer terug bereikbaar !

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Anoniemand
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 17:35
Toelichting op de verstoring van vandaag. Jammer van de verstoring, maar wel een transparant verhaal.
Earlier today at around 4PM Zurich, the number of new connections to Proton's database servers increased sharply globally across Proton's infrastructure.

This overloaded Proton's infrastructure, and made it impossible for us to serve all customer connections. While Proton VPN, Proton Pass, Proton Drive/Docs, and Proton Wallet were recovered quickly, issues persisted for longer on Proton Mail and Proton Calendar. For those services, during the incident, approximately 50% of requests failed, leading to intermittent service unavailability for some users (the service would look to be alternating between up and down from minute to minute).

Normally, Proton would have sufficient extra capacity to absorb this load while we debug the problem, but in recent months, we have been migrating our entire infrastructure to a new one based on Kubernetes. This requires us to run two parallel infrastructure at the same time, without having the ability to easily move load between the two very different infrastructures. While all other services have been migrated to the new infrastructure, Proton Mail is still in middle of the migration process.

Because of this, we were not able to automatically scale capacity to handle the massive increase in load. In total, it took us approximately 2 hours to get back to the state where we could service 100% of requests, with users experiencing degraded performance until then. The service was available, but only intermittently, with performance being substantially improved during the second hour of the incident, but requiring an additional hour to fully resolve.

A parallel investigation by our site reliability engineering team identified a software change that we suspected was responsible for the initial load spike. After this change was rolled back, database load returned to normal. This change was not initially suspected because a long period of time had elapsed between when this change was introduced and when the problem manifested itself, and an initial analysis of the code suggested that it should have no impact on the number of database connections. A deeper analysis will be done as part of our post-mortem process to understand this better.

The completion of ongoing infrastructure migrations will make Proton's infrastructure more resilient to unexpected incidents like this by restoring the higher level of redundancy that we typically run, and we are working to complete this work as quickly as possible.
Jan 9, 21:49 CET

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• whahas
Altijd prettig toch zo'n uitleg. Netjes geschreven ook. Ik ben geen techneut en toch kan ik dit volgen.

Keuzes maken de Mens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cambionn
  • Niet online
Ik vind hem ook netjes.

Moet zeggen dat ik er zelf weinig last van had, enkel dat een enkele afspraak in m'n agenda zetten ff moeilijk deed, maar uiteindelijk toch gelukt met wat geduld. Verklaard wel waarom. Eerste keer dat ik zo iets had met Proton, twijfelde eigenlijk of het niet gewoon aan mijn connectie lag.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• StopEcocide
Vanaf vandaag gratis SimpleLogin en StandardNotes 5 jaar-plan met 60% discount.

One happy Proton ecosysteem customer O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

StopEcocide schreef op dinsdag 14 januari 2025 @ 21:22:
Vanaf vandaag gratis SimpleLogin en StandardNotes 5 jaar-plan met 60% discount.

One happy Proton ecosysteem customer O+
Heb je nu iets van korting gekregen omdat je het nog had lopen? Begrijp ik dat goed uit deze post?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• streamnl
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Ik snap het bericht ook niet helemaal.

Hopelijk is 2025 het jaar dat StandardNotes ook echt bij Proton hoort.

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• StopEcocide
True schreef op dinsdag 14 januari 2025 @ 23:55:
[...]

Heb je nu iets van korting gekregen omdat je het nog had lopen? Begrijp ik dat goed uit deze post?
Ik was al betalend SL & SN klant. Iedereen die Proton klant is krijgt SimpleLogin gratis. Ik kreeg met terugwerkende kracht de kosten van vorig jaar terug, en omdat ze dat over 2023 niet meer konden doen (en omdat het eigenlijk al een uitzondering is dat ze geld teruggeven zoals in dit topic al werd aangegeven) krijg ik 10% korting voor het Proton abonnement.

StandardNotes heeft nu nog een 5 jaren discount plan, maar dat gaat ook veranderen. Ook daar krijg je als je Proton klant bent korting.

Heb ik het zo duidelijker uitgelegd? Laat het me weten als er iets is wat ik moet verhelderen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

StopEcocide schreef op woensdag 15 januari 2025 @ 14:12:
[...]

Ik was al betalend SL & SN klant. Iedereen die Proton klant is krijgt SimpleLogin gratis. Ik kreeg met terugwerkende kracht de kosten van vorig jaar terug, en omdat ze dat over 2023 niet meer konden doen (en omdat het eigenlijk al een uitzondering is dat ze geld teruggeven zoals in dit topic al werd aangegeven) krijg ik 10% korting voor het Proton abonnement.

StandardNotes heeft nu nog een 5 jaren discount plan, maar dat gaat ook veranderen. Ook daar krijg je als je Proton klant bent korting.

Heb ik het zo duidelijker uitgelegd? Laat het me weten als er iets is wat ik moet verhelderen.
Fijn dat de Proton support het netjes heeft weten oplossen :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Gezellig, volg hier live het begin van de ondergang van Proton (op Reddit althans): https://old.reddit.com/r/...1i1zjgn/so_that_happened/ & ook hier: https://old.reddit.com/r/...so_that_happened/m7a91fs/ .

Blijkbaar is Proton van mening dat de republikeinen beter zijn voor Proton (tegen 'big tech') dan (de) democraten. Dit is natuurlijk tegen het zere been aan trappen van overwegend links/progressief Reddit.
Here is our official response, also available on the Mastodon post in the screenshot:

Corporate capture of Dems is real. In 2022, we campaigned extensively in the US for anti-trust legislation.

Two bills were ready, with bipartisan support. Chuck Schumer (who coincidently has two daughters working as big tech lobbyists) refused to bring the bills for a vote.

At a 2024 event covering antitrust remedies, out of all the invited senators, just a single one showed up - JD Vance.

By working on the front lines of many policy issues, we have seen the shift between Dems and Republicans over the past decade first hand.

Dems had a choice between the progressive wing (Bernie Sanders, etc), versus corporate Dems, but in the end money won and constituents lost.

Until corporate Dems are thrown out, the reality is that Republicans remain more likely to tackle Big Tech abuses.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• SniperEye
Tja, toetsenbordridders die zich druk maken over politiek. Ga mijn tijd er niet mee verspillen.
Pagina: 1 ... 5 ... 10 Laatste