Heb zelf de melding geblokkeerd met uBlock, element blokkeren.
[ Voor 3% gewijzigd door Simbob op 23-02-2024 15:41 ]
[ Voor 3% gewijzigd door Simbob op 23-02-2024 15:41 ]
[ Voor 3% gewijzigd door MichelJ op 23-02-2024 18:10 ]
Als je dit kunt lezen, dan werkt mij Signature!
Ik gebruik Proton mail (naast nog mijn gmail) en werkt prima. Je kan natuurlijk een gratis account aanmaken en kijken hoe het werkt.Wachten... schreef op maandag 18 maart 2024 @ 19:36:
Zijn er hier mensen die van Google zakelijk (workspace) zijn overgegaan naar Proton?
Ik ben al een tijdje aan het kijken, en aangezien Google echt steeds duurder wordt, wil ik overstappen naar wat anders. Het is slechts voor 1 gebruiker, en naast mail gebruik ik verder niet echt andere dingen.
Ik ben benieuwd of anderen de overstap hebben gemaakt, en hoe dat bevallen is.
Keuzes maken de Mens
Proton Calendar gebruik ik met veel plezier. Contacten is voor mij ook een gewenste feature.Dennis schreef op donderdag 21 maart 2024 @ 15:31:
Ik ga het eens proberen. De laatste feature die voor mij écht nodig is, is contacten (en liefst ook agenda, maar dat is minder belangrijk) synchroniseren op mobiel.
Het mailprogramma voor Linux lijkt niets meer te zijn dan een webapp, dus echt voordelen zie ik niet. Maar misschien dat het voor Windows anders iswhahas schreef op donderdag 21 maart 2024 @ 15:02:
Wie is er ook zo blij met Proton Mail voor de Desktop?
Ik had de beta al en nu is ie er 'echt' en ik ben heel blij dat ik het mag gebruiken.
Het is voor macOS ook een web app. Alleen ik ben altijd blij als ik een programma kan bevrijden uit de browser. Daarnaast kon ik met Thunderbird niet snoozen.XWB schreef op donderdag 21 maart 2024 @ 21:59:
[...]
Het mailprogramma voor Linux lijkt niets meer te zijn dan een webapp, dus echt voordelen zie ik niet. Maar misschien dat het voor Windows anders is
Keuzes maken de Mens
Windows is volgens mij ook gewoon die Electron app. Misschien een toevoeging als je bang bent dat je en rogue extension hebt in je browser, maar ik zie er ook niet echt een usecase voor wat niet al gewoon in de browser kan.XWB schreef op donderdag 21 maart 2024 @ 21:59:
[...]
Het mailprogramma voor Linux lijkt niets meer te zijn dan een webapp, dus echt voordelen zie ik niet. Maar misschien dat het voor Windows anders is
VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente
Zou fijn zijn dat hij op de achtergrond zou kunnen draaien. Met Thunderbird kan dat wel, automatisch opstarten en dan minimized op de achtergrond.whahas schreef op donderdag 21 maart 2024 @ 15:02:
Wie is er ook zo blij met Proton Mail voor de Desktop?
Ik had de beta al en nu is ie er 'echt' en ik ben heel blij dat ik het mag gebruiken.
Ik heb een toegewijde space voor mijn mail programma’s. Voor mij werkt dat.KL643 schreef op vrijdag 22 maart 2024 @ 11:36:
[...]
Zou fijn zijn dat hij op de achtergrond zou kunnen draaien. Met Thunderbird kan dat wel, automatisch opstarten en dan minimized op de achtergrond.
Keuzes maken de Mens
[ Voor 82% gewijzigd door Wachten... op 23-03-2024 12:51 ]
Ik heb dit inmiddels opgelost. Ik had een domme fout gemaakt door het verkeerde domein aan te klikken. Mijn DNS stond dus onder het verkeerde domeinLEDfan schreef op zaterdag 23 maart 2024 @ 12:58:
Voor mij is een (klein) voordeel van de desktop app dat ik hier wel het zoeken in message content heb aanstaan. Ik heb liever niet dat al mijn e-mails in de browser cache/data zit, nu zit het in een aparte electron cache. Dat het een electron app is, vind ik niet zo erg, maar het zou iets meer native gemaakt kunnen worden. Bv. mails verwijderen met delete i.p.v. T, een mail in een extra window kunnen openen, een mogelijkheid om in de huidige mail (thread) te zoeken . Zeker als ik proton zakelijk zou willen gebruiken zijn dit onmisbare functies.
@Wachten... heb je al eens met een tool (bv. https://mxtoolbox.com/TXTLookup.aspx ) gekeken of de DNS TXT records goed doorkomen? Er zijn helaas DNS providers waar wijzigingen wat langer duren, ook al zou dit niet mogen.
[ Voor 3% gewijzigd door Wachten... op 23-03-2024 13:05 ]
Je kunt geen end-to-end-encryptie toepassen* als je gebruik maakt van SMTP / IMAP. Hierom is dit bij Proton ook niet mogelijk, in theorie kun je gemakkelijk de bridge app naar buiten toe toegankelijk maken, maar dat moet je ook niet willen.Wachten... schreef op zaterdag 23 maart 2024 @ 13:03:
[...]
Ik heb dit inmiddels opgelost. Ik had een domme fout gemaakt door het verkeerde domein aan te klikken. Mijn DNS stond dus onder het verkeerde domein![]()
Alles werkt nu, maar zoals nu gezegd loop ik tegen een ander probleem aan. Ik had verwacht dat ik de mail gewoon aan mijn website kon koppelen voor het contact formulier, maar daar moet ik nu ineens een anders (bedrijfsaccount) voor hebben. Blijkbaar is er dus in de "normale" betaalde plans, helemaal geen optie om SMTP te gebruiken. Je kunt wel "bridge" installeren, maar dit is enkel lokaal.
Ik ben dit echt nog nooit tegen gekomen dat je daar (weer) apart voor moet betalen. Misschien zit er een hele logische reden achter, maar ik snap of zie het nog niet. Voor mijn gevoel zijn dit weer echt van die abonnement praktijken, dat je straks steeds meer moet betalen voor bepaalde opties.
@ahbart Heb jij dit ooit nog verder uitgezocht? Want blijkbaar liep jij min of meer tegen hetzelfde probleem aan?
Ik ben het niet helemaal met je eens, want als je met iemand mailt die met een andere dienst mailt, (zoals Google) dan is het sowieso niet encrypted. Het is enkel encrypted als je vanuit proton, naar een ander proton account mailt.True schreef op zaterdag 23 maart 2024 @ 14:50:
[...]
Je kunt geen end-to-end-encryptie toepassen* als je gebruik maakt van SMTP / IMAP. Hierom is dit bij Proton ook niet mogelijk, in theorie kun je gemakkelijk de bridge app naar buiten toe toegankelijk maken, maar dat moet je ook niet willen.
*het kan wel, maar niet op zo'n manier dat je het ook gebruiksvriendelijk houdt voor verzender en ontvanger en voordat iemand hapt, nee PGP is niet gebruiksvriendelijk én nee dat het redelijkerwijs in bedrijfsomgevingen geïmplementeerd wordt maakt het niet gebruiksvriendelijk voor B2C (zoals Proton) scenario's.
Concreet, ja je hebt de verkeerde dienst gekozen voor wat jij hier wilt oplossen.
PS Ik zou gewoon een ander domein met mail vanuit je webserver laten mailen naar je mailadres en die op zo'n manier binnen laten dat die niet in je spam komt. Ik snap ook niet waarom je daarvoor per se Proton wilt gebruiken
A. Dat is niet waar je kunt nog steeds wel je mail encrypten, maar het is bewerkelijker.Wachten... schreef op zaterdag 23 maart 2024 @ 15:04:
[...]
Ik ben het niet helemaal met je eens, want als je met iemand mailt die met een andere dienst mailt, (zoals Google) dan is het sowieso niet encrypted. Het is enkel encrypted als je vanuit proton, naar een ander proton account mailt.
Sorry, het staat letterlijk op de pagina als je 'SMTP proton' googled: https://proton.me/support/smtp-submission letterlijk de derde zin: "This feature is currently only available for select Proton for Business customers and those with Visionary and Family accounts with a custom domain addresses."En het feit dat de SMTP optie erin zit, laat zien dat het wel degelijk mogelijk is. Alleen moet je er dus weer extra voor betalen. Het is een functie die iedere dienst kosteloos heeft behalve Proton.
In jouw geval heb je überhaupt geen valide usecase om te mailen met je Proton mailadres, je kunt immers ieder mailadres gebruiken wat je wilt, zolang het maar aankomt.Het gaat mij echt niet zozeer om dat alle mails encypted zijn. In sommige situaties is het fijn, maar in veel gevallen zoals een het contact formulier, hoeven mijn mails echt niet encrypted te zijn. Ik geloof verder in Protonmail als dienst, en wilde het daarom supporten, echter kan ik met een betaald account dus niet wat ik wil, terwijl de optie er wel is.
Diensten die SMTP aanbieden krijgen al snel te maken met spammers die er gebruik van willen maken. Vooral als het gratis is. En dat gaat dan weer ten koste van de reputatie van emails die van Proton vandaan komen, en daarmee ook legitieme gebruikers kan schaden. SMTP diensten verhogen daarom de drempel om zomaar emails via SMTP te kunnen versturen, wat kan door te vragen om betaling, of door naar meer gegevens van de gebruiker te vragen, en te werken met lage volume limieten. Omdat Proton een focus heeft op privacy, zullen ze de focus vooral op betaling leggen.Wachten... schreef op zaterdag 23 maart 2024 @ 15:04:
[...]
En het feit dat de SMTP optie erin zit, laat zien dat het wel degelijk mogelijk is. Alleen moet je er dus weer extra voor betalen. Het is een functie die iedere dienst kosteloos heeft behalve Proton.
Het gaat mij echt niet zozeer om dat alle mails encypted zijn. In sommige situaties is het fijn, maar in veel gevallen zoals een het contact formulier, hoeven mijn mails echt niet encrypted te zijn. Ik geloof verder in Protonmail als dienst, en wilde het daarom supporten, echter kan ik met een betaald account dus niet wat ik wil, terwijl de optie er wel is.
Ja klopt, dus out of the box is het niet encrypted toch?True schreef op zaterdag 23 maart 2024 @ 15:36:
[...]
A. Dat is niet waar je kunt nog steeds wel je mail encrypten, maar het is bewerkelijker.
Maar hoe bedoel je onveilig? Waarom kan ik bij Google, Oulook etc allemaal gebruik maken van IMAP/SMTP, zodat ik het bijvoorbeeld aan mijn website kan koppelen? Je zegt hiermee dat dit allemaal "onveilig" is? Of begrijp ik je verkeerd? (ik ben oprecht benieuwd he) want ik begrijp niet zo goed wat er bij proton anders is, dat zij dit niet aanbieden. Dat het niet encrypted is, dan begrijp ik, maar dat is dan bij de andere diensten ook niet zo toch?B. SMTP op deze manier is gewoon onveiliger (het opzetten van mailen vanuit Proton naar de buitenwereld met minimale authenticatie).
Dat het op de website staat dat IMAP/SMTP door derden pas wordt ondersteund bij een ander duurder abonnement, ben ik dus nu ook achter gekomen. Ik had hier nooit bij stil gestaan dat dit überhaupt een optioneel iets zou zijn. Zolang als dat ik verschillende maildiensten heb gebruikt, hebben ze altijd een optie om SMTP/IMAP te gebruiken, zodat ik dit bijvoorbeeld aan een contactformulier kan koppelen.[...]
Sorry, het staat letterlijk op de pagina als je 'SMTP proton' googled: https://proton.me/support/smtp-submission letterlijk de derde zin: "This feature is currently only available for select Proton for Business customers and those with Visionary and Family accounts with a custom domain addresses."
Dit snap ik niet helemaal. Ik ben ook niet zo heel vaak bezig met het configureren van email. Kun je het nog iets anders formuleren? Tot nu toe heb ik bij bijvoorbeeld mijn website, gewoon de Google Imap server gekoppeld, waardoor ik vanuit de website een koppeling heb en op die manier emails binnen krijg als iemand wat stuurt via het contact formulier[...]
In jouw geval heb je überhaupt geen valide usecase om te mailen met je Proton mailadres, je kunt immers ieder mailadres gebruiken wat je wilt, zolang het maar aankomt.
Zoals ik het interpreteer wil jij: via je website een mail naar jezelf sturen en via PaperlessNGX een bijlage naar jezelf sturen? In die gevallen kun je gewoon doen alsof je jezelf bent zonder SMTP dat komt ook wel over. Maar kan worden afgevangen door spam.
In mijn usecases mail ik met een mailadres van mijzelf zonder authenticatie en mail ik naar een specifiek mailadres met een unieke identifier van 32 karakters (of zo) en ik filter alle berichten op die unique ID als zijnde 'geen spam' ondanks dat ze totaal niet authenticated zijn.
Lang niet altijd, er zijn zat mensen die blogs schrijven, documentatie bijhouden, fotos delen met anderen waar niks zakelijks aan gekoppeld zit. Daarnaast ken ik heel veel ZZpers die "normale" abonnementen afsluiten, aangezien de "zakelijke" deals vaak heel nadelig zijn.Als jij wilt mailen vanuit een website (of andere service) rechtstreeks naar iemand anders dan is dat toch vrijwel altijd een zakelijke dienst?
Dank voor je uitleg.Cyb schreef op zaterdag 23 maart 2024 @ 22:33:
[...]
Diensten die SMTP aanbieden krijgen al snel te maken met spammers die er gebruik van willen maken. Vooral als het gratis is. En dat gaat dan weer ten koste van de reputatie van emails die van Proton vandaan komen, en daarmee ook legitieme gebruikers kan schaden. SMTP diensten verhogen daarom de drempel om zomaar emails via SMTP te kunnen versturen, wat kan door te vragen om betaling, of door naar meer gegevens van de gebruiker te vragen, en te werken met lage volume limieten. Omdat Proton een focus heeft op privacy, zullen ze de focus vooral op betaling leggen.
Misschien dat je hetzelfde kan bereiken met Mailbox.org ipv Proton, met lagere kosten. Mailbox heeft net als Proton een focus op privacy. Je zou ook dedicated SMTP dienst kunnen gebruiken, wat meestal gedaan wordt voor sites, vooral als het om hogere volume emails gaat. Of je zou zelf een SMTP server kunnen opzetten, maar dan heb je mogelijk wel een lagere reputatie, waardoor emails sneller als spam aangemerkt kunnen worden.
Jawel, maar niet voor alle usecases. Maar los hiervan kun je alsnog prima end-to-end-encrypten met de features in Proton (let wel, in de browser c.q. desktopclient).Wachten... schreef op zondag 24 maart 2024 @ 07:12:
[...]
Ja klopt, dus out of the box is het niet encrypted toch?
Je moet het breder zien. Proton voorziet in een behoefte in de markt: met hoge mate van security, privacy en integrity mailen. En dit valt en staat met degelijk eisen over alle gebruikers heen. Als men relatief gemakkelijk met de dienst van Proton hier afbreuk in kan maken, doet dit afbreuk aan de naam.[...]
Maar hoe bedoel je onveilig? Waarom kan ik bij Google, Oulook etc allemaal gebruik maken van IMAP/SMTP, zodat ik het bijvoorbeeld aan mijn website kan koppelen? Je zegt hiermee dat dit allemaal "onveilig" is? Of begrijp ik je verkeerd? (ik ben oprecht benieuwd he) want ik begrijp niet zo goed wat er bij proton anders is, dat zij dit niet aanbieden. Dat het niet encrypted is, dan begrijp ik, maar dat is dan bij de andere diensten ook niet zo toch?
NFI, maar je hebt dus een dienst afgenomen omdat je een aanname niet bevestigd had en nu kom je hier klagen terwijl je ook gewoon de '30-day money-back guarantee' hebt van Proton.[...]
Dat het op de website staat dat IMAP/SMTP door derden pas wordt ondersteund bij een ander duurder abonnement, ben ik dus nu ook achter gekomen. Ik had hier nooit bij stil gestaan dat dit überhaupt een optioneel iets zou zijn. Zolang als dat ik verschillende maildiensten heb gebruikt, hebben ze altijd een optie om SMTP/IMAP te gebruiken, zodat ik dit bijvoorbeeld aan een contactformulier kan koppelen.
Je gebruikt SMTP in jouw usecase enkel om een contactformulier vanuit de website door te sturen naar je Protonmail adres. Dat is prima, maar dat kan ook zonder SMTP van Proton. Dat kan zonder enige SMTP van enige leverancier. Je kunt gewoon mail gaan versturen vanaf de server waar je website op gehost is naar elk mailadres.[...]
Dit snap ik niet helemaal. Ik ben ook niet zo heel vaak bezig met het configureren van email. Kun je het nog iets anders formuleren? Tot nu toe heb ik bij bijvoorbeeld mijn website, gewoon de Google Imap server gekoppeld, waardoor ik vanuit de website een koppeling heb en op die manier emails binnen krijg als iemand wat stuurt via het contact formulier
Ik zie hier wederom geen usecase voor SMTP hoor[...]
Lang niet altijd, er zijn zat mensen die blogs schrijven, documentatie bijhouden, fotos delen met anderen waar niks zakelijks aan gekoppeld zit. Daarnaast ken ik heel veel ZZpers die "normale" abonnementen afsluiten, aangezien de "zakelijke" deals vaak heel nadelig zijn.
Als je SMTP geauthenticeerd op je webserver hebt ingesteld en je dan je wordpress weer eens niet tijdig update. En je een of andere exploit hebt op een plugin waardoor er toegang te krijgen is tot je webserver. En 'hackers' dan via jouw SMTP-authenticatie mails gaan versturen uit jouw naam (jouw domeinnnaam) met de juiste SPF en DKIM records naar derden die volledig terecht denken dat die mails van jou komen.[...]
Dank voor je uitleg.
Het is dat ik proton al een tijdje gebruik (gratis versie) en wel iets voel voor hun dienst. Dat ik het niet volledig gebruik waarvoor het bedoelt is, vind ik dan niet zo heel erg. Alles wat ik onderling al doe via Proton, is beter dan dat ik het bij Google of Microsoft neergooi. Maar ik ben het met je eens, dat als ik dus niet de mail aan mijn website kan koppelen, dat ik er dan niks aan heb. Ik zag dit als een "basis functie" maar blijkbaar is mijn gedachte anders dan de werkelijkheid.
Mijn vraag blijft dan wel staat (die ik ook aan @True stelde) Wat doen de andere diensten dan anders, dat je daarmee wel je website kan koppelen zodat ik mails binnen krijg? Want jullie hebben het over spam etc, maar ik draai al 10 jaar mail bij 2 andere diensten waar een koppeling aan zit, en ik heb echt zelden tot nooit spam (ook niet in de spam folder).
TLDR: Ik wil dus gewoon weg bij Google, en wilde graag deze dienst sponsoren omdat ik alles fijn vind werken (gratis versie) Ook de apps die erbij zitten werken gewoon erg fijn. Vaak is dit bij andere diensten weer allemaal los, en moet je weer aparte mail apps gaan gebruiken etc. Maar dit werkt dus niet voor mij. Dus moet ik wat anders zoeken. Weg bij Google, maar zoek wel een beetje gemak. Ik ga ook even kijken naar mailbox.org
Je moet onderscheid maken tussen normale email diensten zoals Gmail, Proton Mail, Yahoo Mail, die gericht zijn op eindgebruikers om zowel emails te ontvangen als te versturen, en transactional email diensten, zoals SendGrid, Mailgun, Mailchimp, Amazon SES, welke bedoeld zijn voor services die op servers draaien om alleen emails te versturen.Wachten... schreef op zondag 24 maart 2024 @ 07:12:
[...]
Mijn vraag blijft dan wel staat (die ik ook aan @True stelde) Wat doen de andere diensten dan anders, dat je daarmee wel je website kan koppelen zodat ik mails binnen krijg? Want jullie hebben het over spam etc, maar ik draai al 10 jaar mail bij 2 andere diensten waar een koppeling aan zit, en ik heb echt zelden tot nooit spam (ook niet in de spam folder).
Host je die website zelf? Op je eigen server/VM?Wachten... schreef op zondag 24 maart 2024 @ 19:48:
Als er een bestelling bij mij wordt geplaatst, dan wordt er vanaf de website een mail naar mij gestuurd dat er een nieuwe bestelling is, de andere manier hoe ik email ontvang, is als er vanaf mijn website contact wordt opgezocht. Uiteraard krijgen klanten ook een mail dat met hun bestelling, of een bedankt mail dat ze contact hebben gezocht via het contact formulier Zover ik weet moet ik toch een imap o.i.d. instellen, zodat de "website" naar mij een mail en naar de klant een mail kan sturen of zie ik iets verkeerd?
Dat is namelijk het enige wat ik wil. De website moet gewoon net als iedere andere website een mail naar mij sturen als er een bestelling is geplaatst, of contact wordt gezocht via het contactformulier. Is dat nou wel of niet mogelijk dan met wat ik nu heb?
Nee ik host de website niet zelf. Maar ik heb nu alles even opgezet en een mail verstuurd via de contact form op de website. En ik krijg ze dus wel binnen. Ik dacht dat dit niet zou werken zonder SMTP configuratie toe te voegen op de website, maar het werkt dus wel.Slonzo schreef op zondag 24 maart 2024 @ 20:22:
[...]
Host je die website zelf? Op je eigen server/VM?
Dan kan je gewoon de bridge op die server installeren en via de bridge mails sturen vanaf je Proton adres.
Host je die website niet zelf? Of heb je geen eigen server/VM?
Dan kan je via die weg geen mails via Proton versturen. Je kan bvb. wel een gmail adres (o.i.d.) registreren en dan mails via dat account sturen. Of een betaalde dienst gebruiken.
Wachten... schreef op zondag 24 maart 2024 @ 20:26:
Ik ben hierdoor wel echt de draad kwijt in hoe dit nou werkt. Daarnaast komen de mails van het contact form ook in de spam folder terecht.
[ Voor 25% gewijzigd door StopEcocide op 01-04-2024 20:54 ]
Word Aardebeschermer en help mee om ecocide tot een internationale misdaad te maken: Eco Justice 💚🌍💚
Ik gebruik ook Firefox op de computer en kan de passkeys gebruiken die ik met mijn telefoon heb aangemaakt. Alleen dat zijn beiden apparaten van Apple.StopEcocide schreef op maandag 1 april 2024 @ 20:54:
Klopt het dat Firefox op mijn laptop het gebruik van passkeys (nog) niet ondersteund? Ik zie in de add on van Proton Pass de optie nog nergens.
Keuzes maken de Mens
Word Aardebeschermer en help mee om ecocide tot een internationale misdaad te maken: Eco Justice 💚🌍💚
Ik snap niet hoe het uitgeven van je mailadres aan iemand die je kent of wilt leren kennen een privacy probleem moet zijnStopEcocide schreef op zaterdag 6 april 2024 @ 13:26:
Ik denk er over om voor eigen gebruik visitekaartjes te laten afdrukken. Wat is wijsheid: mijn protonmail adres erop? Is niet echt privacy handig lijkt me. Hoe kunnen mensen mij per e-mail bereiken zonder dat ik mijn e-mail adres geef. Kan SimpleLogin hierin nog een optie zijn?
Of het een privacy probleem is, hangt eigenlijk van je threat model af. Als het emailadres waar het om gaat bijv. dusdanig geheim is dat je niet wilt dat anderen het weten, dan kan je het inderdaad beter niet op het visitekaartje afdrukken. Maar als het emailadres zo geheim is, zou je eigenlijk ook over andere emailadressen moeten beschikken die minder geheim zijn, en dus wel zou kunnen geven.StopEcocide schreef op zaterdag 6 april 2024 @ 13:26:
Ik denk er over om voor eigen gebruik visitekaartjes te laten afdrukken. Wat is wijsheid: mijn protonmail adres erop? Is niet echt privacy handig lijkt me. Hoe kunnen mensen mij per e-mail bereiken zonder dat ik mijn e-mail adres geef. Kan SimpleLogin hierin nog een optie zijn?
Hoe kunnen mensen jou bereiken zonder dat ze jouw e-mail weten? Je kan overwegen dat ze je enkel bellen en als je contact hebt gehad dat je dan pas je e-mail deelt. Met de kans dat jij of zij typefouten gaan maken bij het noteren.StopEcocide schreef op zaterdag 6 april 2024 @ 13:26:
[ Voor 70% gewijzigd door StopEcocide op 10-04-2024 13:03 ]
Keuzes maken de Mens
Als ik een idee heb, is deze vaak al door een ander aangemaakt. Ik stem zeker mee.StopEcocide schreef op woensdag 10 april 2024 @ 12:59:
Zijn er onder de betalende abonnee's van Proton hier mensen die ook op ideeën stemmen? Echt fijn dat ze naar hun leden luisteren.
[Afbeelding]
Hier kun je stemmen:
https://protonmail.uservoice.com/
Keuzes maken de Mens
Dank je wel Neo. Ik ga me maar eens verdiepen in Simplelogin dan. Kijken hoe dat bevalt in de praktijk. Grappig dat dat van Proton is. Wist ik niet... Je antwoord heeft me geholpen..Neo schreef op maandag 22 april 2024 @ 10:36:
Volgens mij is wat jij wil inderdaad alleen mogelijk als je kunt reageren op een mail vanaf de klant. Wat ik daarom doe ik het gebruik van Simplelogin (onderdeel van Proton) waarbij ik een subdomein heb aangemaakt xxx.mijndomein.nl met catch all waardoor ik gewoon klant1@xxx.mijndomein.nl kan bedenken.
Dan kan je in Simplelogin een reverse alias maken waardoor je naar deze klant kunt mailen zonder dat deze eerst een mail naar jou hoeft te sturen. Je mailt dan naar het reverse alias en simplelogin verwerkt het verder.
Ja je hebt Family of een van hun zakelijk pakketten nodig om mailaccounts voor andere gebruikers aan te maken.ahbart schreef op maandag 22 april 2024 @ 12:47:
Ik heb nu mijn mail zelf gehost bij contabo, met een vps en Mailcow. Na een onbereikbaar vps van een heel lang-weekend (vr.ma) twijfel ik aan deze setup. Contabo had een probleem met routing op hun servers! Mijn vps draaide gewoon lekker door, maar ik kon er dus niet bij. Balen.
Nu lees ik dat ik mijn 3 domeinen kan onderbrengen bij Proton in unlimited of Family abonnement. Begrijp ik het dan goed dat bij Unlimited ondanks die 3 domeinen het aantal mailadressen beperkt is tot 15? (los van aliassen). En dat bij Unlimited er dan sprake is van 1 inlog account voor al die domeinen en 15 adressen?
Ik zou dus Family nodig hebben als ik mijn kinderen ook hun account wil laten houden?
Keuzes maken de Mens
Je kunt dat werkend krijgen door eerst zelf een mail te sturen naar het e-mail adres dat je voor de relatie hebt aangemaakt. Zodra je die mail binnenkrijgt kun je erop antwoorden, waarbij je het e-mail adres van de ontvanger aanpast naar het daadwerkelijke e-mail adres van je relatie. Werkt volgens mij wel alleen in Protonmail via je webbrowser en niet in de native applicaties.Hemels schreef op maandag 22 april 2024 @ 09:20:
Vrij specifieke vraag: Ik werk met protonmail sub e-mailadressen (met een + teken er tussen) en gebruik mijn eigen domein met Proton. Iedere relatie heeft bij mij zijn eigen e-mailadres.
Soms geeft ik iemand mijn (eigenlijk zijn/haar unieke) e-mailadres maar ben ik degene die als eerste een email wil sturen. Ik wil dat de klant als afzender het e-mailadres te zien krijgt dat ik hem/haar gegeven heb. Dat lukt mij tot nu toe alleen als de klant mij als eerste mailt en het sub e-mailadres daardoor established is, zeg maar.
Is er een manier om dit voor elkaar te krijgen zonder dat de klant mij eerst mailt? Ik heb dingen geprobeerd maar het is me nog niet gelukt.
Wie werkt zoals ik of begrijpt wat ik bedoel?
[ Voor 4% gewijzigd door Polderviking op 07-05-2024 16:04 ]
Keuzes maken de Mens
Proton is onderhand echt wel gewoon een legitieme commerciële partij die geen krukken behoeft.whahas schreef op dinsdag 7 mei 2024 @ 16:50:
Ik zie Proton ook een beetje als een goed doel, dus ik vind het niet erg om wat meer te betalen dan dat de prijs/kwaliteit/kwantiteit verhouding waar jij het nu over hebt @Polderviking .
Ja, ik zorg er dan wel weer voor dat ik per 2 jaar betaal, want dan ben ik aanzienlijk goedkoper uit.
[ Voor 15% gewijzigd door Polderviking op 07-05-2024 17:31 ]
Heel blij dus!whahas schreef op zaterdag 4 mei 2024 @ 04:16:
Vandaag in staat geweest om via Proton een alias te maken waarmee ik een Microsoft account kon maken.
Hierdoor kan ik eindelijk mijn Microsoft account en alle rotzooi die daar aan hangt verwijderen.
Is er iemand benieuwd hoe blij ik daarmee ben?
Keuzes maken de Mens
[ Voor 15% gewijzigd door StopEcocide op 17-05-2024 17:07 ]
Misschien handiger om even een eigen topic voor te beginnen. Vergeet dan niet om te vermelden wat je zelf al geprobeerd en gevonden hebt.StopEcocide schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 17:06:
Ik krijg Proton VPN niet werkend. Ik ben wel connected met een server, maar mijn internet doet het dan niet.
Ik gebruik Ubuntu 24.04. Iemand enig idee wat ik verkeerd heb ingesteld?
De mail adressen blijven actief totdat jij ze zelf uitzet/verwijderd.JeroenNietDoen schreef op zaterdag 18 mei 2024 @ 20:16:
Ik ben van plan om een Proton mailbox aan te maken. Voornamelijk omdat ik mijn Microsoft en Google accounts wil verwijderen. Nou denk ik erover om wel betaald abbo voor mail te nemen, dit zodat ik aliassen kan aanmaken voor bijvoorbeeld social media, shopping etc.
Nou zag ik ook dat de Proton Pass zoiets heeft als hide my email. Ik snap alleen nou niet helemaal goed hoe dat werkt. Kan ik dat inzetten in de vorm van die aliassen die ik hierboven noemde, of moet ik dat hide-my-email meer zien voor die ene website waar ik iets van wil hebben maar me moet registreren en dat emailadres is na 24 uur weer wegEn is het me niet helemaal duidelijk of dit nu ook in de free versie zit.
1
2
3
4
5
| require ["fileinto", "imap4flags"]; if address :localpart "Delivered-To" "mailadres" { fileinto "mapnaam"; } |
Yes, inmiddels paid mail account aangemaakt en voor gaming, shopping, social media en music extra adressen aangemaakt.ranjo schreef op zondag 19 mei 2024 @ 00:17:
Vanuit Proton vind ik de mailadressen maar beperkt. Max 15 bij unlimited. Bij Sinplelogin met een proton unlimited abbo zijn de aliassen onbeperkt. Dat is het mooiste zodat je voor iedere dienst een ander adres hebt. Plus dat je bij Sinplelogin bij iedere alias ziet hoe vaak daar mail bij binnen gekomen is, en je die evt kan intrekken.
Toch wilde ik ook de categorieën toepassen zoals webshops, diensten en social media, wat @JeroenNietDoen ook zegt. Dit heb ik opgelost door in protonmail per categorie een mailadres aan te maken. En ieder mail adres bij Sinplelogin toevoegen. Je kan daar overigens maar een beperkt aantal mailadressen toevoegen maar genoeg voor een paar categorieën.
Vervolgens heb ik in protonmail een aantal mappen met regels aangemaakt zodat per alias de mail in een aparte map komt. Dit kreeg ik alleen met een sieve script voor elkaar omdat je daarmee naar de Delivered -To kan kijken. Vul ipv mailadres in mijn code het deel van jouw mailadres voor het appastaartje. Dus bij bv ranjo-webshop@proton.me moet je ranjo-webshop opgeven.
code:
1 2 3 4 5 require ["fileinto", "imap4flags"]; if address :localpart "Delivered-To" "mailadres" { fileinto "mapnaam"; }
(In dit geval heb ik voor ieder alias een los script, dit zou ik nog kunnen samenvoegen)
In de protonpass app kan je bij het aanmaken van de alias of inlog ook het "doorsturen naar" adres opgeven.
Als alles ingericht staat kan je met weinig moeite je logins gaandeweg aanmaken terwijl de mails mooi gestructureerd binnen komen.
Ik ben blij voor je dat het lange wachten voorbij isslijkie schreef op donderdag 6 juni 2024 @ 15:46:
https://proton.me/blog/proton-pass-all-devices
Eindelijk eindelijk eindelijk Safari support voor Proton Pass en native MacOS en Linux apps als bonus.
![]()
*verwijderd Google Chrome direct*
Ligt aan je eigen instellingen / hoe je het instelt.StopEcocide schreef op donderdag 6 juni 2024 @ 21:54:
[...]
Ik ben blij voor je dat het lange wachten voorbij is![]()
Voor mij maakt het volgens mij niet zoveel uit. Ik gebruik op mijn laptop (Firefox) de add-on. Ik heb net wel de losse app voor Ubuntu geinstalleerd. Vraagt deze na een ingestelde tijd ook om een pincode of blijft hij altijd open staan? Wat zijn de verschillen tussen de DEB app en de Firefox add-on?
Keuzes maken de Mens
Mozilla Firefox gebruiken was dus echt geen optie?slijkie schreef op donderdag 6 juni 2024 @ 15:46:
https://proton.me/blog/proton-pass-all-devices
Eindelijk eindelijk eindelijk Safari support voor Proton Pass en native MacOS en Linux apps als bonus.
![]()
*verwijderd Google Chrome direct*
Keuzes maken de Mens
Ik haal mijzelf met trots even aan: Ik heb het probleem zelf verholpen. Ik had dns0.eu ingesteld, wat blijkbaar niet samengaat met een VPN.StopEcocide schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 17:06:
Ik krijg Proton VPN niet werkend. Ik ben wel connected met een server, maar mijn internet doet het dan niet.
Ik gebruik Ubuntu 24.04. Iemand enig idee wat ik verkeerd heb ingesteld?
[ Voor 21% gewijzigd door StopEcocide op 07-06-2024 01:20 ]
Was het wel, maar allebij niet iets waar ik happy mee ben.whahas schreef op donderdag 6 juni 2024 @ 22:38:
[...]
Mozilla Firefox gebruiken was dus echt geen optie?
Waarom heb je die add-on precies verwijderd?StopEcocide schreef op vrijdag 7 juni 2024 @ 00:39:
[...]
Ik haal mijzelf met trots even aan: Ik heb het probleem zelf verholpen. Ik had dns0.eu ingesteld, wat blijkbaar niet samengaat met een VPN.
In Ubuntu /etc/systemd/resolved.conf de toegevoegde tekst wegehaald en het werkt weer.
Edit: Ik merk overigens zojuist dat (logischerwijs) na het verwijderen van de Firefox Add-on van Pass er niet meer het icoontje naast een inlogonderdeel voor de autofill staat. Je moet dus de app openen en het handmatig copypasten. Dat is wel een klein minpuntje... Of doe ik iets verkeerd?
Keuzes maken de Mens
Omdat ik ervan uitga dat met de komst van de Linux app de Firefox add-on overbodig is. Maar als de autofill wegvalt moet ik er nog maar eens goed over nadenken... Is echt niet handig.
Mikee007 schreef op maandag 10 juni 2024 @ 03:58:
Ik heb Proton VPN omdat ik momenteel in het buitenland zit en via VPN verbinding Videoland wil kijken.
Echter.. ik krijg Videoland niet werkend, de app geeft mij nog steeds aan dat ik de video niet kan kijken ondanks dat mijn VPN gewoon aan staat en op een Nederlands IP adres draait.
Iemandeen idee hoe dit komt?
Ik lees net pas in een oude Proton Pass nieuwsbrief van januari 2024 dat er door de succesvolle implementatie korting aan betalende klanten is gegegeven. Kan iemand mij vertellen wat het verschil is tussen Proton Pass Plus en Pass Family?To serve your best interests, Proton doesn’t rely on venture capital investors, and we price our services to ensure sustainability and put you, the community, before profits. That means when our costs increase, we pass them on, but when our costs decrease, we also pass on those savings.
Thanks to the swift adoption of Proton Pass and the rapid growth of the paid Proton Pass user base, we have achieved economies of scale sooner than anticipated. For this reason, we’re decreasing the price of Proton Pass Plus from $3.99/month to $1.99/month on the annual subscription.
Currently, you’re on the previous pricing option, which will renew at $3.99/month. If you don’t do anything, we will automatically upgrade you to the upcoming Proton Pass Family plan for free (the Family plan has a price higher than $3.99/month).
Alternatively, you can also opt in for the reduced pricing by going to your account dashboard, clicking Edit billing details, and updating to the new price. If you have any questions, don’t hesitate to contact us via our support form.
Keuzes maken de Mens
Nee. Een reverse-alias is een vast emailadres, net zoals een alias een vast emailadres is. Een reverse-alias verandert dus niet. Het is een unieke 1-op-1 koppeling tussen een alias en een emailadres van een tegenpartij, welke alleen jij gebruikt om die tegenpartij te benaderen.StopEcocide schreef op zondag 23 juni 2024 @ 14:53:
Moet ik elke keer als ik mijn reverse alias wil gebruiken deze vanaf het simplelogin dashboard copy-pasten naar het proton tabblad?
Heel erg bedankt voor je uitgebreide uitleg. De oplossing lag alleen anders: Ik heb het simplelogin adres van de ontvanger, zoals hij bij de reverse-alias bekend staat geknipt tot het adres dat tussen haakjes eindigend op .co> staat en deze aan mijn adresboek toegevoegd. Ik heb een secundair proton adres en het daar getest en ik zag alleen het directe simplelogin adres waar ik hem heen wilde sturen. Nu hoef ik nooit meer naar het simplelogin dashboard, maar kan direct het adres aanklikken bij mijn proton contactpersonen.Cyb schreef op zondag 23 juni 2024 @ 19:29:
[...]
Nee. Een reverse-alias is een vast emailadres, net zoals een alias een vast emailadres is. Een reverse-alias verandert dus niet. Het is een unieke 1-op-1 koppeling tussen een alias en een emailadres van een tegenpartij, welke alleen jij gebruikt om die tegenpartij te benaderen.
Wil je een nieuwe tegenpartij (emailadres) benaderen via een alias, dan zal je wel een nieuwe reverse-alias moeten maken. Maar eenmaal gemaakt, wijzigt het verder niet. Ook maakt Proton automatisch reverse-aliases aan als een nieuw emailadres een email naar je alias stuurt, zodat je meteen in Proton kan replyen zonder in het dashboard een reverse-alias aan te hoeven maken.
Als je heel vaak zelf reverse-aliases moet aanmaken, zou je misschien beter Simplelogin/Proton op een andere manier kunnen gebruiken.
Keuzes maken de Mens
Mij komt het érg goed uit! Ik heb een iPhone 12 die 2 jaar oud is en die NU al draadbreuk heeft bij het opladersgat. Nu hoef ik niet met een datakabeltje mijn foto's naar mijn laptop over te zetten. Maar nogmaals, wat een slechte kwaliteit voor een telefoon van bijna 800 euro!whahas schreef op zaterdag 29 juni 2024 @ 20:02:
Bedankt voor het herinneren. Ik had het nog niet ingesteld.
Ik vroeg me eerst af of ik er wel echt iets aan had. Alleen ik heb nog helemaal niets in mijn Proton Drive staan naast e-mails, dus waarom niet mijn foto's?
Keuzes maken de Mens
Het gat waar je de oplader insteekt maakt geen goed contact meer. Ik krijg dan op mijn telefoon ook niet te zien dat hij oplaadt. Ook bij het bestanden overzetten van telefoon naar laptop maakt hij om de seconde signaal dat de telefoon wel / niet verbonden is.whahas schreef op zaterdag 29 juni 2024 @ 22:20:
De kabel is toch geen onderdeel van de telefoon?
Ik denk dat ik iets niet helemaal begrijp.
Heb je de poort al schoon laten maken?StopEcocide schreef op zondag 30 juni 2024 @ 12:45:
[...]
Het gat waar je de oplader insteekt maakt geen goed contact meer. Ik krijg dan op mijn telefoon ook niet te zien dat hij oplaadt. Ook bij het bestanden overzetten van telefoon naar laptop maakt hij om de seconde signaal dat de telefoon wel / niet verbonden is.
Keuzes maken de Mens
Met een tandenstoker kwam er een hoop stof uit. Nu pakt hij hem weer als vanouds. Bedankt voor de tip.whahas schreef op zondag 30 juni 2024 @ 16:52:
[...]
Heb je de poort al schoon laten maken?
Ik heb een soortgelijk probleem gehad en toen bleek dat er gewoon stof of iets in de poort zat.
Nee, helaas deden ze het reinigen ervan bij de Amac niet gratis, maar je kunt het ook elders laten doen natuurlijk.
[ Voor 41% gewijzigd door StopEcocide op 04-07-2024 10:27 ]
Waar heb je dit uit de reddit discussie gehaald? Zoals ik het lees wordt er alleen de mogelijkheid geboden om een extra wachtwoord voor Proton Pass in te stellen. In de mail van Proton wordt niets gemeld over groepen die je extra kan beveiligen in Proton Pass.Cyb schreef op vrijdag 5 juli 2024 @ 21:50:
Proton Pass groepen kan aanmaken en toegang tot die groepen kan beveiligen met een extra password.
https://www.reddit.com/r/...n/extra_password_is_here/
Ik heb "compartmentalize your Proton Pass account" opgevat als het kunnen groeperen van passworden. Maar nu ik het teruglees, is het Reddit bericht me wat onduidelijk. Je kon Proton Pass al extra beveiligen met een pin code. Misschien dat daar nu ook een password mogelijk is? Maar dat is inderdaad dan niet echt het kunnen maken van groeperen met een extra pass er op.patviev schreef op vrijdag 5 juli 2024 @ 23:38:
[...]
Waar heb je dit uit de reddit discussie gehaald? Zoals ik het lees wordt er alleen de mogelijkheid geboden om een extra wachtwoord voor Proton Pass in te stellen. In de mail van Proton wordt niets gemeld over groepen die je extra kan beveiligen in Proton Pass.
[ Voor 99% gewijzigd door _matt_ op 06-07-2024 10:51 ]
[ Voor 0% gewijzigd door Anoniemand op 07-07-2024 18:30 . Reden: typo ]
Opera is bekend voor hun onbetrouwbaarheid, dus zeker met Proton is dit gewoon een false-positive.Black Sparrow schreef op donderdag 18 juli 2024 @ 15:47:
Sinds een uurtje ofzo classificeerd Opera de proton url als phising en dangerous. Hebben meer mensen hier last van?
Dankjewel voor je steunende woorden. Ik zal hier zeker rekening mee houden in de toekomst. Ik heb in mijn haast / paniek al deze stappen overgeslagen. Ik kom er goed vanaf. Wat jij zegt zijn wijze lessen om in het vervolg bij stil te staan voor ik in het wilde weg ga klikken.Cyb schreef op maandag 29 juli 2024 @ 19:09:
@StopEcocide
Check bij belangrijke emails altijd de afzender en hou er rekening mee dat deze ook gespoofd kunnen zijn. En check altijd de link voordat je er op klikt, door de muis/vinger boven de link te houden.
Wel een mooi generiek domein.StopEcocide schreef op maandag 29 juli 2024 @ 19:30:
[...]
De link leidde naar overigens naar gegevens-valideren.online/bijwerken/toestel
StopEcocide schreef op maandag 29 juli 2024 @ 19:30:
[...]
Dankjewel voor je steunende woorden. Ik zal hier zeker rekening mee houden in de toekomst. Ik heb in mijn haast / paniek al deze stappen overgeslagen. Ik kom er goed vanaf. Wat jij zegt zijn wijze lessen om in het vervolg bij stil te staan voor ik in het wilde weg ga klikken.
De link leidde naar overigens naar gegevens-valideren.online/bijwerken/toestel
Niks met bitvavo dus...
Ook scherp! Inderdaad gaat alle lof voor de redding naar Proton met hun waarschuwing.True schreef op maandag 29 juli 2024 @ 20:04:
[...]
offtopic:
En het IP is er één uit een blok uit de VS en geen Duitsland. En er word u en je door elkaar gebruikt.
Maar fijn dat Proton je nog gered heeft door er nog wat tussen te zetten.
[ Voor 38% gewijzigd door StopEcocide op 22-08-2024 15:39 ]
[ Voor 24% gewijzigd door StopEcocide op 23-08-2024 17:15 ]
RTFMStopEcocide schreef op vrijdag 23 augustus 2024 @ 16:13:
Excuus voor het onderhand kapen van dit topic![]()
![]()
[Afbeelding]
Kan iemand mij meer vertellen over "QuickType bar suggesties"? Wat doet het, en waar zie ik het?
Zo ook "Kopieer 2FA-code". Staat nu uit, maar misschien is het wel een handige feature.
Edit: tevens vraag ik mij af of Standard Notes met Face ID op mijn iPhone ingesteld kan worden?
Moet mogelijk zijn, maar ik kan de optie op mijn iPhone (12) in de instellingen nergens vinden...
[Afbeelding]
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq