Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maduth
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 11-09 11:10

Maduth

Probeersel

Ik ben best een onbenul op dit gebied, kan je kort uitleggen hoe je het gedaan hebt. App kost 5 euro zag ik en zijn dat de enige kosten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maduth
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 11-09 11:10

Maduth

Probeersel

Ik moest zojuist het wachtwoord van mijn vriending resetten ivm ProtonPass (test sharing) maar dan komt het bericht dat je al je berichten en contact personen kwijt bent. Dus als je wachtwoord vergeet, is gelijk alles versleuteld, vind ik nogal wat.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Cyb
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Maduth schreef op zondag 19 november 2023 @ 13:41:
Ik moest zojuist het wachtwoord van mijn vriending resetten ivm ProtonPass (test sharing) maar dan komt het bericht dat je al je berichten en contact personen kwijt bent. Dus als je wachtwoord vergeet, is gelijk alles versleuteld, vind ik nogal wat.
Tenzij je een recovery phrase hebt gemaakt.
https://proton.me/support/reset-password
https://proton.me/support/recover-encrypted-messages-files

Proton heeft dit soort maatregelen om je privacy dusdanig te waarborgen, dat Proton zelf ook niet je berichten kan inzien.

Het liefst heb ik dat Proton nog een stap verder gaat, door ook voor de losse lokale software apps (voor VPN, Mail Bridge, etc) aparte passworden toe te laten. Ik hou er niet van om in die losse apps hetzelfde wachtwoord te moeten gebruiken als mijn hoofd Proton Account.

[ Voor 17% gewijzigd door Cyb op 19-11-2023 20:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denneappel
  • Registratie: Augustus 2022
  • Nu online
Cyb schreef op zondag 19 november 2023 @ 20:23:
[...]

Het liefst heb ik dat Proton nog een stap verder gaat, door ook voor de losse lokale software apps (voor VPN, Mail Bridge, etc) aparte passworden toe te laten. Ik hou er niet van om in die losse apps hetzelfde wachtwoord te moeten gebruiken als mijn hoofd Proton Account.
Als je gebruik maakt van OpenVPN is dit een aparte set credentials. Maar in dat geval is het lastiger / wat meer werk om te verbinden met verschillende servers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aardwolf
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 13:31
patviev schreef op zaterdag 18 november 2023 @ 13:21:
[...]

De Black Friday actie van Proton is € 104,28 voor 12 maanden, waardoor de prijs om te verlengen goedkoper is dan de huidige actie. Heb hetzelfde en kijk ook periodiek of er betere acties zijn. Tot op heden nog niet gezien.
Mbt de BF acties: kan je als vaste klant profiteren van dezelfde aanbiedingen of zijn die exclusief voor nieuwe klanten en heb je maar te hopen als bestaande klant ooit een goede aanbieding te krijgen?

Ik vraag dit als nieuwe klant, maar belangrijk om te weten voor het jaar daarop en ik begreep je tekst niet helemaal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sempy
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 18:16
Aardwolf schreef op maandag 20 november 2023 @ 18:55:
[...]

Mbt de BF acties: kan je als vaste klant profiteren van dezelfde aanbiedingen of zijn die exclusief voor nieuwe klanten en heb je maar te hopen als bestaande klant ooit een goede aanbieding te krijgen?

Ik vraag dit als nieuwe klant, maar belangrijk om te weten voor het jaar daarop en ik begreep je tekst niet helemaal.
BF deals zijn voor alle klanten beschikbaar. Als je echter Proton Unlimited wil en 24 maanden geen bezwaar vind, is het voordeliger de BF actie te negeren en tegen de reguliere prijzen af te sluiten. Vergeet de valuta niet op $ te zetten voor een extra voordeel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• patviev
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10-09 06:40
@Aardwolf je kan als bestaande klant gebruik maken van black friday acties of andere acties. Ze hebben over deze actie ook een mail naar bestaande klanten gestuurd.

Wat @Sempy al aangeeft is het nog voordeliger als je Proton Unlimited afsluit voor 2 jaar, dan betaal je € 7,99 per maand.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deurwaarder
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 19:32

Deurwaarder

*blaf*

Als nieuwe klant kan je het ook via cashbackxl proberen.
Die geven aan 20% cashback te geven.

Ik heb het zelf geprobeerd, bij mij werkte het niet.
Wellicht omdat ik al een account had, wellicht omdat ik in USD afrekenende.

Inmiddels mijn 2 domeinen gekoppeld, dus daar kan ik mee mailen. Nu nog SimpleLogin proberen

-Geen deurwaarder-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DBreda
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 07-09 19:40
Ik heb net al mijn zakelijke mails (10 mailadressen op 6 domeinnamen) overgezet naar Proton Mail. Alleen nu kom ik erachter dat bij de Business plan het niet mogelijk is om mails automatisch door te sturen, dat is toch wel karig. Het is nu beta op een standaard Mail plan, maar daar heb ik nu niks aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whahas
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 04-07 10:58
Dat lijkt me geen leuke ontdekking.

Keuzes maken de Mens

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• canonball
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 19:34
DBreda schreef op zaterdag 2 december 2023 @ 12:47:
Ik heb net al mijn zakelijke mails (10 mailadressen op 6 domeinnamen) overgezet naar Proton Mail. Alleen nu kom ik erachter dat bij de Business plan het niet mogelijk is om mails automatisch door te sturen, dat is toch wel karig. Het is nu beta op een standaard Mail plan, maar daar heb ik nu niks aan.
Ik gebruik geen forward, maar volgens de beschrijving zou het voor iedereen met een betaald abonnement moeten gelden, er staat niet dat het niet bij een business plan kan. Wel moet je even bij jouw account dan de beta functies aanzetten, voordat je ze kunt gebruiken.

"'Email forwarding is currently a beta feature available to everyone on a paid Proton Mail plan. "
https://proton.me/support/email-forwarding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DBreda
canonball schreef op zaterdag 2 december 2023 @ 21:39:
[...]

Ik gebruik geen forward, maar volgens de beschrijving zou het voor iedereen met een betaald abonnement moeten gelden, er staat niet dat het niet bij een business plan kan. Wel moet je even bij jouw account dan de beta functies aanzetten, voordat je ze kunt gebruiken.

"'Email forwarding is currently a beta feature available to everyone on a paid Proton Mail plan. "
https://proton.me/support/email-forwarding
Is er ergens een optie om beta functies aan te zetten? Ik kan dat nergens vinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• qwasd
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 19:29
DBreda schreef op zaterdag 2 december 2023 @ 21:56:
[...]

Is er ergens een optie om beta functies aan te zetten? Ik kan dat nergens vinden.
Ziet er nu iets anders uit maar is een aan/uit toggle na het klikken op het tandwieltje bovenin (webinterface)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/N8igUyMDQMDbzeX4Pt2bzA9YEGU=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/T0jhx4w2uWjQmTqoXENbrrz7.png?f=user_large

[ Voor 12% gewijzigd door qwasd op 02-12-2023 22:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DBreda
qwasd schreef op zaterdag 2 december 2023 @ 22:37:
[...]

Ziet er nu iets anders uit maar is een aan/uit toggle na het klikken op het tandwieltje bovenin (webinterface)

[Afbeelding]
Bij mij ziet er anders uit, is dit een nieuwere versie? Maar heb 'm nu gevonden onder instellingen, thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qwasd
DBreda schreef op zondag 3 december 2023 @ 06:49:
[...]

Bij mij ziet er anders uit, is dit een nieuwere versie? Maar heb 'm nu gevonden onder instellingen, thanks!
Bij mij ook hoor. Waarschijnlijk een oude screenshot. Had deze namelijk hier gevonden om je in de juiste richting te wijzen.

[ Voor 4% gewijzigd door qwasd op 03-12-2023 13:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KL643
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 19:16

KL643

beeldaandemuur

Ik heb de laatste tijd toch wat problemen met Proton Drive (Android). Ik heb daar veel folders in staan met foto's. Wanneer ik een folder open met veel foto bestanden (groot formaat) en daar op een foto klik, dan probeert hij hem te openen maar sluit de app. Dit gebeurt op mijn Tablet en op mijn Pixel telefoon. Daarnaast werkt delen via IG ook niet altijd. (App stopt ermee). Iemand een idee?

beeldaandemuur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StopEcocide
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14:38
Ik heb mijn laptop geformatteerd en nu moet ik iedere keer opnieuw inloggen en de 2FA invoeren, daar waar ik voorheen gewoon mijn laptop opnieuw kon opstarten en de 'pinned tabs' van firefox van Proton openden gewoon. Iemand een oplossing? Alvast bedankt voor het meedenken.

Edit: Firefox 'opgefrist' seems to have done the trick.

[ Voor 9% gewijzigd door StopEcocide op 13-12-2023 23:56 ]

Word Aardebeschermer en help mee om ecocide tot een internationale misdaad te maken: Eco Justice 💚🌍💚

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

StopEcocide schreef op woensdag 13 december 2023 @ 23:35:
Ik heb mijn laptop geformatteerd en nu moet ik iedere keer opnieuw inloggen en de 2FA invoeren, daar waar ik voorheen gewoon mijn laptop opnieuw kon opstarten en de 'pinned tabs' van firefox van Proton openden gewoon. Iemand een oplossing? Alvast bedankt voor het meedenken.
Ik verwacht dat je de browserinstellingen anders hebt dan voorheen en je cookies (wellicht onbewust en automatisch) verwijderd.

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• StopEcocide
True schreef op woensdag 13 december 2023 @ 23:56:
[...]

Ik verwacht dat je de browserinstellingen anders hebt dan voorheen en je cookies (wellicht onbewust en automatisch) verwijderd.
Klopt ;)

Word Aardebeschermer en help mee om ecocide tot een internationale misdaad te maken: Eco Justice 💚🌍💚

• whahas
Ik vind het, na wat tips van jullie, zó prettig dat ik nu op een hoop plekken een nep adres achter kan laten. Er gaan toch wel wat meer deuren open indien je je kunt registreren. Gewoonlijk liet ik het dan gewoon achterwege.
Ik ben benieuwd hoe lang het duurt voordat ik de VPN weer eens echt ga gebruiken. Dat is wellicht jaren geleden. Ik gebruikte het indertijd in combinatie met Pandora.

Soms vind ik het wel jammer dat ik mijn Proton account gebruikt heb voor mijn Apple ID. Ik kan dat terug draaien natuurlijk...

Keuzes maken de Mens

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• slijkie
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 16:19
DBreda schreef op zaterdag 2 december 2023 @ 12:47:
Nu wel.

[ Voor 6% gewijzigd door slijkie op 14-12-2023 18:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• whahas
Zo'n beetje het beste nieuws van de dag. :)
Gek genoeg beter nieuws dan de Pokémon DLC en ik ben toch echt een Pokémaniac.

Keuzes maken de Mens

• slijkie
Gebruik alles prima in Apple Mail met de Bridge app. Zie niet een reden om hun eigen app te gaan gebruiken. De calender gebruik ik toch niet.

• KL643

KL643

beeldaandemuur

Ik vind de calender van Proton op Android ruk. Wat ik daar mis een normale agenda view zoals b.v. in Google caleder (of Outlook). Zolang ze dat niet voor elkaar hebben gebruik ik hem niet.

beeldaandemuur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louw Post
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 16:30

Louw Post

Cerenas

KL643 schreef op donderdag 14 december 2023 @ 20:58:
Ik vind de calender van Proton op Android ruk. Wat ik daar mis een normale agenda view zoals b.v. in Google caleder (of Outlook). Zolang ze dat niet voor elkaar hebben gebruik ik hem niet.
Ik hoop dat ze ook net zoals Google/Microsoft de kalender in de mail app gaan bouwen, want dat is veel handiger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slijkie
Louw Post schreef op vrijdag 15 december 2023 @ 09:16:
[...]

Ik hoop dat ze ook net zoals Google/Microsoft de kalender in de mail app gaan bouwen, want dat is veel handiger.
Dus je wilt privacy-onvriendelijke diensten intergreren in privacy-focussed applicaties? Dat gaat (gelukkig) niet gebeuren denk ik.

Ik snap dat sommige mensen dat fijn/handig vinden, absoluut, maar dan veeg je direct een mega aantal van je klanten weg die het dan absoluut niet gaan gebruiken.

Edit: geen koffie op, verkeerd gelezen

[ Voor 4% gewijzigd door slijkie op 15-12-2023 11:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Louw Post

Louw Post

Cerenas

slijkie schreef op vrijdag 15 december 2023 @ 10:11:
[...]

Dus je wilt privacy-onvriendelijke diensten intergreren in privacy-focussed applicaties? Dat gaat (gelukkig) niet gebeuren denk ik.

Ik snap dat sommige mensen dat fijn/handig vinden, absoluut, maar dan veeg je direct een mega aantal van je klanten weg die het dan absoluut niet gaan gebruiken.
Nee, ik heb het niet over de Google/Microsoft kalenders integreren, maar ik zou graag willen dat Proton Calendar en Proton Mail gewoon 1 app was. Ik neem aan dat de Proton Calendar app niet privacy onvriendelijk is?

Ik gaf alleen Google en Microsoft als voorbeelden aan omdat je in hun apps makkelijk de kalender view kan openen. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• slijkie
Louw Post schreef op vrijdag 15 december 2023 @ 10:15:
[...]

Nee, ik heb het niet over de Google/Microsoft kalenders integreren, maar ik zou graag willen dat Proton Calendar en Proton Mail gewoon 1 app was. Ik neem aan dat de Proton Calendar app niet privacy onvriendelijk is?

Ik gaf alleen Google en Microsoft als voorbeelden aan omdat je in hun apps makkelijk de kalender view kan openen. :)
En daarom altijd eerst koffie… mijn fout 7(8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firstjazz
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 14-04 16:14
streamnl schreef op maandag 13 november 2023 @ 17:47:
🤔
Deze video is enkel beschikbaar voor inwoners van België.
Indien je momenteel in het buitenland bent, kan je de video bekijken, nadat je je Belgische woonplaats of identiteit bevestigd hebt.

Dit heb ik nog nooit eerder gezien met Proton VPN. Maakt niet uit welke protocol ik gebruik.
Iemand tips?

(https://www.vrt.be/vrtmax...road/6/down-the-road-s6a3)
Ik loop momenteel tegen hetzelfde probleem aan met VTM Go. Geen enkele Belgische VPN server geeft toegang tot de content. Met mijn oude VPN provider (VPN Nederland) absoluut geen probleem.
Heb overigens Proton Unlimited abo, dus verwachtte er meer van.

Is het bij jou inmiddels wel gelukt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• streamnl
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Firstjazz schreef op zondag 17 december 2023 @ 21:43:
[...]

Ik loop momenteel tegen hetzelfde probleem aan met VTM Go. Geen enkele Belgische VPN server geeft toegang tot de content. Met mijn oude VPN provider (VPN Nederland) absoluut geen probleem.
Heb overigens Proton Unlimited abo, dus verwachtte er meer van.

Is het bij jou inmiddels wel gelukt?
Ja, server #5 werkt wel bij mij

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Firstjazz
streamnl schreef op zondag 17 december 2023 @ 21:51:
[...]

Ja, server #5 werkt wel bij mij
Server #5 en alle andere Belgische VPN servers bieden geen toegang tot de VTM Go content!
De bekende melding: "Deze video is niet beschikbaar. Je kan deze video niet bekijken buiten België en/of via een VPN of proxy verbinding."

Met VPN Nederland absoluut geen probleem.

Screenshots van mijn instellingen.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/n9E2AVq7idky6cF2ajKQqz0Pu2Q=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/EC6OvLiUQD4du3ubZOUPTZwk.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LkDHC3C19MdxiBIqAcVlz9Xc7qU=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/YiyhTjTksLim4Q8W9AdNDpEE.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hdgfypfn50QQ-bPFpNv5kvwjYjY=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/HIPLl5KeyyIeXByKxoy2GTvB.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qARaA-zUBcDdVwjImllNhd80iQk=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/v90onITgI9yfBb4cIHW19C34.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slijkie
Firstjazz schreef op maandag 18 december 2023 @ 11:01:
[...]

Server #5 en alle andere Belgische VPN servers bieden geen toegang tot de VTM Go content!
De bekende melding: "Deze video is niet beschikbaar. Je kan deze video niet bekijken buiten België en/of via een VPN of proxy verbinding."

Met VPN Nederland absoluut geen probleem.

Screenshots van mijn instellingen.[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Zojuist even geprobeerd. BE#5, op MacOS, Prive venster Safari. Moest adblocker (nextdns) wel uit zetten. maar werkt gewoon. Sergio en Axel even paar seconden gekeken.

Ligt dus aan jou, wellicht zitten er cookies of iets in je browser, probeer het in een prive venster ofzo.

Andere BE server niet gekozen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firstjazz
slijkie schreef op maandag 18 december 2023 @ 11:34:
[...]

Zojuist even geprobeerd. BE#5, op MacOS, Prive venster Safari. Moest adblocker (nextdns) wel uit zetten. maar werkt gewoon. Sergio en Axel even paar seconden gekeken.

Ligt dus aan jou, wellicht zitten er cookies of iets in je browser, probeer het in een prive venster ofzo.

Andere BE server niet gekozen.
Sergio en Axel lukt wel in privé venster, maar Sissi dus niet en dat kan wel met VPN Nederland en ook zonder privé venster...
Heb ook adblocker uit en browser geschiedenis gewist (ook cookies), maar geen verandering.

Lukt Sisi bij jou wel? Ik zit overigens op een Windows machine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slijkie
Firstjazz schreef op maandag 18 december 2023 @ 12:02:
[...]

Sergio en Axel lukt wel in privé venster, maar Sissi dus niet en dat kan wel met VPN Nederland en ook zonder privé venster...
Heb ook adblocker uit en browser geschiedenis gewist (ook cookies), maar geen verandering.

Lukt Sisi bij jou wel? Ik zit overigens op een Windows machine.
Aha, nee Sisi werkt niet, met PureVPN ook niet trouwens.

Dan download je die serie toch? Probleem opgelost. :X

[ Voor 6% gewijzigd door slijkie op 18-12-2023 12:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firstjazz
slijkie schreef op maandag 18 december 2023 @ 12:20:
[...]

Aha, nee Sisi werkt niet, met PureVPN ook niet trouwens.

Dan download je die serie toch? Probleem opgelost. :X
Ik heb meerdere series die via Proton VPN niet bekeken kunnen worden.
Blijft me wel intrigeren waarom het met een andere VPN provider wel lukt en met Proton niet.

In ieder geval bedankt voor de moeite om te reageren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slijkie
Firstjazz schreef op maandag 18 december 2023 @ 12:34:
[...]

Ik heb meerdere series die via Proton VPN niet bekeken kunnen worden.
Blijft me wel intrigeren waarom het met een andere VPN provider wel lukt en met Proton niet.

In ieder geval bedankt voor de moeite om te reageren.
Als ik bij een organisatie zoals VTM of NPO of welke dan ook zou werken en op project zou zitten om VPNs/Proxies tegen te gaan, is het gewoon alle noemswaardige vpns 1 maand afnemen. alle ip's verzamelen en blocklijst maken.

Het is dus soms mazzel hebben. Belgie is vaak lastiger, met Vultr/DigitalOcean plemp je snel voor een paar cent een VPS de lucht in met een VPN image. heb je binnen een minuut een eigen vpn met vers IP. Helaas geen belgie.

Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firstjazz
slijkie schreef op maandag 18 december 2023 @ 12:40:
[...]

Als ik bij een organisatie zoals VTM of NPO of welke dan ook zou werken en op project zou zitten om VPNs/Proxies tegen te gaan, is het gewoon alle noemswaardige vpns 1 maand afnemen. alle ip's verzamelen en blocklijst maken.

Het is dus soms mazzel hebben. Belgie is vaak lastiger, met Vultr/DigitalOcean plemp je snel voor een paar cent een VPS de lucht in met een VPN image. heb je binnen een minuut een eigen vpn met vers IP. Helaas geen belgie.

Succes!
Mijn VPN Nederland abo loopt nog tot eind jan. 2024. Tot die tijd lukt het dus nog wel.
Had gehoopt geen dubbele VPN provider nodig te hebben na mijn overstap naar Proton...
Het is momenteel niet anders en hopelijk dient zich op korte termijn een oplossing aan.
Op de website van Proton VPN komt VTM niet voor op de lijst van werkende streaming diensten en dat kan dus nog even duren...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cyb
  • Niet online
slijkie schreef op maandag 18 december 2023 @ 12:40:
[...]
Het blokkeren van VPNs gaat helaas nog gemakkelijker dan dat, je hoeft eigenlijk alleen maar alle datacenter ASNs te blokkeren, waar publieke databases voor zijn.

Als het ene VPN IP-adres wel werkt en de andere van dezelfde provider niet, dan kan het ook zijn dat ze blokkeren omdat er bijv. meerdere mensen op één IP-adres keken, of bijv. ongewenst gedrag op het IP-adres, of het ASN database dat ze gebruiken is verouderd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
Louw Post schreef op vrijdag 15 december 2023 @ 09:16:
[...]

Dat lijkt wel te gebeuren voor de Windows en macOS apps, dus wie weet volgt Android nog.

nieuws: Proton introduceert Proton Mail-desktopapp voor Windows en macOS

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
patviev schreef op zaterdag 18 november 2023 @ 13:31:
[...]

Ik ben wel positief over Proton. Ontwikkeling lijkt voor de verschillende apps wat sneller te gaan, worden regelmatig nieuwe functies toegevoegd. Daarnaast spreekt de filosofie van Proton mij aan.
Maar nog steeds geen Linux apps, dat houdt mij momenteel tegen om volledig over te stappen naar Proton. Een Proton Drive app voor Linux is het minimale wat ik nodig heb, want ik wil mijn bestanden ook offline kunnen benaderen. Nu zijn er hier en daar wat alternatieven te vinden, maar een officiële Linux app zou toch een beter gevoel geven :)

Een mail client hoeft dan weer niet, maar zou wel nice to have zijn.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
r0bert schreef op woensdag 13 september 2023 @ 19:30:

Ik kom voornamelijk van Google producten en merk dat de integratie van hun eigen producten steeds sterker is geworden. Zo kun je dus helaas niet direct je gemaakte foto's backuppen naar proton drive. Ook de calendar vind ik bij lange niet gelijkwaardig aan Google helaas. De ontwikkeling gaat me ietwat traag. Dat maakt ook dat een 2-jarige commitment niet goed voelt.
Zo te zien kan dat sinds kort:

Introducing automatic photo backup for Proton Drive for Android

En als je wil migreren:

How to migrate Google Photos to Proton Drive Photos

[ Voor 10% gewijzigd door XWB op 19-12-2023 23:18 ]

March of the Eagles

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Over Linux gesproken, als het een beetje meezit dan verschijnt er volgend jaar een beta voor de mail client:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lW0bqZTtNyRChnJAc91LlKKikwA=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/v0eFG43D7WqNYgp7lI8nYDW4.png?f=user_large
https://www.reddit.com/r/.../18ixwog/comment/kdgwrmy/

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyb
  • Niet online
Ondersteunt de Proton Mail app eigenlijk ook normale IMAP providers, of alleen Proton?
(Ik gok dat het alleen Proton ondersteunt. Het oogt als een Electron shell met api calls naar Proton servers. Eerder werd op dergelijke wijze, dus zonder imap, ook een third party app gemaakt.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ahbart
Cyb schreef op woensdag 20 december 2023 @ 17:09:
Ondersteunt de Proton Mail app eigenlijk ook normale IMAP providers, of alleen Proton?
(Ik gok dat het alleen Proton ondersteunt. Het oogt als een Electron shell met api calls naar Proton servers. Eerder werd op dergelijke wijze, dus zonder imap, ook een third party app gemaakt.)
Ik zocht die zelfde informatie omdat ik dacht dat een overstap van eigen mailserver naar Proton een mogelijkheid zou zijn, maar ik lees dat imap en smtp niet werkt, tenzij je lokaal een proton mail Bridge installeert. In principe is dat op de eigen pc/mac, maar ik lees dat dat ook kan op een eigen home (linux) server.

[ Voor 9% gewijzigd door ahbart op 20-12-2023 17:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ahbart
Wat ik mij dan afvraag: Als ik die bridge op mijn linux Intel Nuc zou installeren met het hoofd Proton account, zou de hele familie deze dan (thuis) kunnen gebruiken met het Family abonnement?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyb
  • Niet online
@ahbart Mijn vraag is eigenlijk wel anders, het gaat mij om de nieuwe beta client, namelijk of dat andere email clients (zoals Thunderbird en Outlook) kan vervangen voor niet-Proton accounts.

Jouw vraag gaat meer over hoe je de Proton mail servers kan benaderen, wat inderdaad via de Proton Bridge moet als je IMAP wilt gebruiken. Als je niet per se IMAP nodig hebt, kan je dus ook een client gebruiken die Proton server API's gebruikt, zoals die third party app (ElectronMail voor Proton). Ik vermoed dus dat die Proton beta app ook alleen maar Proton server API's gebruikt, en dus geen IMAP client is.
Wat ik mij dan afvraag: Als ik die bridge op mijn linux Intel Nuc zou installeren met het hoofd Proton account, zou de hele familie deze dan (thuis) kunnen gebruiken met het Family abonnement?
Een bridge is bedoeld per IMAP client. Iedereen installeert dan op zijn/haar eigen PC een IMAP client naar keuze, en installeert daarbij ook de bridge op zijn/haar PC.
Het is niet de bedoeling dat er één Bridge wordt gebruikt door meerdere familieleden, want dan zou de beheerder alle emails kunnen inzien. Met een Family abonnement kan je sowieso 6 accounts gebruiken, zonder iets van een gedeelde Bridge te hoeven gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Cyb schreef op woensdag 20 december 2023 @ 18:31:
@ahbart Mijn vraag is eigenlijk wel anders, het gaat mij om de nieuwe beta client, namelijk of dat andere email clients (zoals Thunderbird en Outlook) kan vervangen voor niet-Proton accounts.
Proton zelf is er niet heel duidelijk over, maar nergens in de Reddit kanalen lees ik iets over IMAP terug. Mijn vermoeden is dat het niet kan.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DBreda
Ik had afgelopen maand een maandabonnement afgenomen (zakelijk) maar wil m nu voor 2 jaar verlengen voor 239 euro. Je kunt ook kiezen voor 239 dollar, is dat niet slimmer? Ik neem aan dat de europrijs dan lager is dan 239 euro.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Cyb
  • Niet online
Tuta (wiki link) en Proton hebben ruzie met elkaar.
Security.nl: E-mailproviders Tuta en Proton Mail ruziën over encryptie en privacy

De ruzie lijkt eergisteren begonnen te zijn door Tuta met: https://tuta.com/blog/swiss-privacy-is-an-illusion
Here's some info on why Tuta's encryption standards have set the bar high. ProtonMail uses PGP encryption, which lacks important requirements that Tuta has implemented and improved upon. Tuta Mail encrypts not just bodies and attachments of emails, but also the subject line, which can contain very sensitive information. Additionally, the encryption protocols used in Tuta enable us to easily upgrade to new quantum-secure algorithms as well as adding support for Perfect Forward Secrecy.

Instead of using an implementation of PGP itself, Tuta uses standard algorithms also being used by PGP (AES 128 / RSA 2048) for encrypting not just emails, but also other information that ProtonMail does not encrypt such as your entire address book and calendar metadata like calendar notifications. Tuta is the only email service that encrypts all this data by default.
Proton reageerde gisteren in https://proton.me/blog/proton-vs-tuta-encryption met:
The blog post on Tuta claims that Proton address books are not encrypted. They are: all sensitive data about your contacts that you enter into your address book is end-to-end encrypted. Only the email address/display name itself is not encrypted, so that you can, for example, filter incoming emails that are not from your contacts.

Encrypting the email address also wouldn’t provide much additional security or privacy, because when you send an email, we need the email address to deliver the email. We could encrypt it anyway, and claim that we can’t see it, but this would be very misleading – and similarly, we find Tuta’s claim that they encrypt the entire address book misleading as well.

There is also the false claim that Proton Calendar metadata is not encrypted. This is also inaccurate: all sensitive metadata is encrypted. One piece of insensitive metadata cannot be end-to-end encrypted — namely the date and time of events.
en:
In contrast encrypted “emails” within Tuta, which cannot extend beyond their walled garden, are not really emails at all: they are encrypted messages using a proprietary format. And this may even be fine for some use cases, as long as one’s honest about it.
[...]
By contrast, Tuta using proprietary encryption means that the security of their applications has received less scrutiny and academic analysis, leading to flaws.

For example, while Tuta (like Proton) also uses AES, they do not always use (and require the use of) authenticated encryption. In theory, this means their server (or an attacker who compromises their server) could modify a message in the Tuta users’ mailbox, without the application (and thus potentially the user) noticing.

While this was(new window) reported(new window) before(new window), and Tuta has attempted to fix it (by adding a Message Authentication Code, or MAC), their clients still accept messages without a MAC, and so the server could simply remove it. So the vulnerability is still in place. Furthermore, Tuta’s server can conduct a man-in-the-middle attack by serving a malicious public key to a user (a weakness shared by many public/private key encryption systems).

[...]
We commend Tuta for trying to do what Proton does, the world certainly does need more people working on private by-default solutions, but integrity matters too.
En op Reddit schreef Proton vervolgens:
https://www.reddit.com/r/.../18ninzh/comment/kebpdkh/
Interesting, don't know what's wrong at Tuta these days, but this seem pretty desperate. It seems they censored the discussion on their own subreddit also (comments there are interesting): https://www.reddit.com/r/...e_as_strong_as_you_think/
Kort daarna schreef Tuta op Reddit:
https://www.reddit.com/r/.../18nob4c/comment/kec6yfg/
Interesting, Proton seems to really not like the truth about "Swiss privacy" being nothing special.
[...]
This is not a vulnerability in Tuta.
[...]
Tl;dr
There is no known vulnerability in Tuta. Security is the heart of Tuta, and we always fix reported vulnerabilities immediately.

Additionally, we'd like to add some facts about their blog post:
As part of their blog post, Proton confirms, that they indeed don't encrypt email addresses and names on their address books. So Proton basically knows all your contacts email addresses and names even if you don't send emails to them.

Proton claims that their Calendar metadata is encrypted besides date and time of events. So they don't encrypt that and claim it is not possible. In Tuta, even date and time of your events are encrypted as we handle notifications locally on users' devices - not on our servers.

Both services compete to see who offers the best security. This is basically good for all users. We are convinced that our product is more secure and are working hard to constantly improve security.

We have exciting news that will be released in the coming months and look forward to your feedback on it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyb
  • Niet online
DBreda schreef op vrijdag 22 december 2023 @ 12:22:
Ik had afgelopen maand een maandabonnement afgenomen (zakelijk) maar wil m nu voor 2 jaar verlengen voor 239 euro. Je kunt ook kiezen voor 239 dollar, is dat niet slimmer? Ik neem aan dat de europrijs dan lager is dan 239 euro.
Google Search doet een automatische valuta conversie als je er op zoekt: https://www.google.com/search?q=239+euro
239 dollar is dus goedkoper dan 239 euro. (Tenzij er nog btw bij gaat komen. Geen idee of dat het geval is.)

[ Voor 6% gewijzigd door Cyb op 22-12-2023 14:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slijkie
DBreda schreef op vrijdag 22 december 2023 @ 12:22:
Ja, ik heb hem ook in Dollar betaald. Scheelde behoorlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louw Post

Louw Post

Cerenas

Cyb schreef op vrijdag 22 december 2023 @ 13:57:
Tuta (wiki link) en Proton hebben ruzie met elkaar.
Kwam het ook toevallig op Reddit tegen gisteravond, heel apart. Waarom zou je kritiek uiten op ander bedrijven die ook vechten voor privacy?

Als ze nou een duopoly zouden hebben zou ik kunnen begrijpen dat je elkaars klanten wil hebben, maar dat zijn ze verre van..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whahas
Bedankt voor het delen @Cyb !

Ik ben geen voorstander van betalen in dollars indien je daarna niet meer van valuta kunt veranderen.

Keuzes maken de Mens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18:07
Louw Post schreef op vrijdag 22 december 2023 @ 15:00:
[...]

Kwam het ook toevallig op Reddit tegen gisteravond, heel apart. Waarom zou je kritiek uiten op ander bedrijven die ook vechten voor privacy?

Als ze nou een duopoly zouden hebben zou ik kunnen begrijpen dat je elkaars klanten wil hebben, maar dat zijn ze verre van..
Geld

proton timmert flink aan de weg de afgelopen tijd (nieuwe apps, mailclient op de desktop, etc) en dat kan afgunst oproepen

A wise man's life is based around fuck you

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StopEcocide
Heeft iemand tips voor een gratis e-mail provider die ik kan gebruiken, puur en alleen voor het gebruik als hersteladres voor mijn Proton account? Ik zit sinds kort bij Youfone, maar voor zover ik zie hebben die geen e-mail dienst.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• whahas
Wanneer het puur om back-up adres gaat, volstaan alle grote jongens naar mijn idee.
Geen van alle hebben alle voordelen van Proton, maar ik weet niet of je dat nodig hebt bij een back-up adres.
Persoonlijk heb ik mijn Gmail in gebruik daarvoor, omdat ik mijn Google account de komende jaren toch nog niet weg ga doen.

Keuzes maken de Mens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StopEcocide
´
whahas schreef op donderdag 4 januari 2024 @ 19:50:
Wanneer het puur om back-up adres gaat, volstaan alle grote jongens naar mijn idee.
Geen van alle hebben alle voordelen van Proton, maar ik weet niet of je dat nodig hebt bij een back-up adres.
Persoonlijk heb ik mijn Gmail in gebruik daarvoor, omdat ik mijn Google account de komende jaren toch nog niet weg ga doen.
Ik heb dus privacy technisch niets te vrezen als ik voor Google ga? Het is alleen als back-up voor accountherstel van Proton.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cyb
  • Niet online
StopEcocide schreef op donderdag 4 januari 2024 @ 19:47:
Heeft iemand tips voor een gratis e-mail provider die ik kan gebruiken, puur en alleen voor het gebruik als hersteladres voor mijn Proton account?
Proton ;)

In principe is een hersteladres alleen nodig als je je password bent vergeten. Bij Google wordt het soms ook gebruikt voor als ze een inlogpoging niet vertrouwen, ondanks dat je het juiste wachtwoord gebruikt. Ik weet niet of Proton ook dergelijke onverwachte en onbeschreven maatregelen heeft. Misschien met het Proton Sentinel program.

Maar als je account belangrijk is en je je wachtwoord niet uit je hoofd weet, zou je je Proton password eigenlijk sowieso goed moeten backuppen met meerdere kopieen over meerdere locaties, met meerdere hardware security keys er bij. Ook als je je wachtwoord goed kan onthouden, bestaat er altijd nog een risico op onderschepping er van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StopEcocide
Cyb schreef op donderdag 4 januari 2024 @ 20:27:
[...]

Proton ;)

In principe is een hersteladres alleen nodig als je je password bent vergeten. Bij Google wordt het soms ook gebruikt voor als ze een inlogpoging niet vertrouwen, ondanks dat je het juiste wachtwoord gebruikt. Ik weet niet of Proton ook dergelijke onverwachte en onbeschreven maatregelen heeft. Misschien met het Proton Sentinel program.

Maar als je account belangrijk is en je je wachtwoord niet uit je hoofd weet, zou je je Proton password eigenlijk sowieso goed moeten backuppen met meerdere kopieen over meerdere locaties, met meerdere hardware security keys er bij. Ook als je je wachtwoord goed kan onthouden, bestaat er altijd nog een risico op onderschepping er van.
Dat is best slim, Cyb. Ik kan inderdaad natuurlijk een extra Proton account aanmaken.

Ik heb volgens mij het Sentinel program geactiveerd. En ook 2 Yubikeys. Mjin wachtwoord is extreem lang en kan ik onmogelijk uit mijn hoofd kennen. Meer dan 1000 tekens.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• slijkie
Als je Apple apparaten gebruikt kan je een iCloud adres aanmaken, simpel en clean. Liever dat dan Google.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whahas
Een van de andere grote jongens. Gek genoeg heb ik zo'n iCloud adres niet, ondanks dat ik al zo'n 16 jaar iMacs heb. Of heb ik stiekem wel zo'n adres, maar weet ik dat niet.
Mijn Apple ID is mijn proton account.

Keuzes maken de Mens

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• qwasd
StopEcocide schreef op donderdag 4 januari 2024 @ 20:32:
[...]
Mjin wachtwoord is extreem lang en kan ik onmogelijk uit mijn hoofd kennen. Meer dan 1000 tekens.
Een wachtwoord van meer dan 1000 tekens? Ik ben benieuwd waarom zo lang?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-wFL1GlQ-Ug7z4_80jiVvG-hdg4=/x800/filters:strip_exif()/f/image/wIZSbCmf7bmCeUzjGF87xOqb.webp?f=fotoalbum_large

Wat @Cyb heeft aangeraden is sowieso handig als je wachtwoord zo moeilijk is. Zorg er ook voor dat je je recovery phrase/file ook meeneemt in een backup want bij een account recovery moet je ook je encrypted data kunnen herstellen. Heb je deze niet kun je wel weer in je account maar heb je geen toegang tot je data.

@whahas Je kunt altijd een @icloud.com adres aanmaken. Let wel op als je je Apple id ook aanpast naar dit adres (wat uiteraard geen vereiste is) dat je niet meer terug kunt naar een extern adres zoals Proton, Google oid. Je Apple id en een mailaccount bij Apple staan los van elkaar. Daarom laat ik mijn Apple id ook op een extern adres.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• denneappel
  • Nu online
Ik vind het zelf verstandig om een e-mail adres te gebruiken dat (actief) gebruikt wordt. Dus bijvoorbeeld je zakelijke mail of een adres van een partner, familie lid of goede vriend.

Edit: Als backup adres dus ;-)

[ Voor 8% gewijzigd door denneappel op 05-01-2024 14:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• StopEcocide
qwasd schreef op vrijdag 5 januari 2024 @ 02:47:
[...]

Een wachtwoord van meer dan 1000 tekens? Ik ben benieuwd waarom zo lang?

[Afbeelding]

Wat @Cyb heeft aangeraden is sowieso handig als je wachtwoord zo moeilijk is. Zorg er ook voor dat je je recovery phrase/file ook meeneemt in een backup want bij een account recovery moet je ook je encrypted data kunnen herstellen. Heb je deze niet kun je wel weer in je account maar heb je geen toegang tot je data.

@whahas Je kunt altijd een @icloud.com adres aanmaken. Let wel op als je je Apple id ook aanpast naar dit adres (wat uiteraard geen vereiste is) dat je niet meer terug kunt naar een extern adres zoals Proton, Google oid. Je Apple id en een mailaccount bij Apple staan los van elkaar. Daarom laat ik mijn Apple id ook op een extern adres.
Ik heb 'm via strong password generator gegenereerd, dus volgens jouw tabel zit ik veilig, denk ik. Ik heb op jouw aanraden ook de herstelzin en het recovery-bestand van het herstel account als back-up. Goede tip.

[ Voor 10% gewijzigd door StopEcocide op 06-01-2024 08:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StopEcocide
Ik heb al eerder iets gevraagd over de 2FA secrets ingebouwde functie in Proton Pass, maar ik geloof dat nu ik er net even voor ben gaan zitten het kwartje is gevallen.

Mijn vraag is: Heb ik met deze functie mijn Yubikeys niet meer nodig? Voor Proton zelf wel, denk ik? :?

[ Voor 6% gewijzigd door StopEcocide op 06-01-2024 09:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• qwasd
StopEcocide schreef op zaterdag 6 januari 2024 @ 09:46:
Ik heb al eerder iets gevraagd over de 2FA secrets ingebouwde functie in Proton Pass, maar ik geloof dat nu ik er net even voor ben gaan zitten het kwartje is gevallen.

Mijn vraag is: Heb ik met deze functie mijn Yubikeys niet meer nodig? Voor Proton zelf wel, denk ik? :?
Yubikeys kun je blijven gebruiken voor websites met FIDO2 als 2FA als je dit wilt.
Voor OATH-TOTP kun je dan Protonpass gaan gebruiken. (Yubikey heeft immers ook een limiet van 32 credentials)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StopEcocide
qwasd schreef op zaterdag 6 januari 2024 @ 10:04:
[...]

Yubikeys kun je blijven gebruiken voor websites met FIDO2 als 2FA als je dit wilt.
Voor OATH-TOTP kun je dan Protonpass gaan gebruiken. (Yubikey heeft immers ook een limiet van 32 credentials)
Wat een fijne feature is dit zeg. Mooi dat ik dit dankzij jullie heb ontdekt _/-\o_

Maar 1 vraag blijft: Is het verstandig om dit ook voor Proton te doen? Lijkt me een beetje hetzelfde als je Proton wachtwoord in Proton Pass opslaan. Niet veilig toch?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Vanuit een securityperspectief kan ik er niet bij dat men zowel hun wachtwoorden als hun recovery en/of 2FA/TOTP opslaat op dezelfde plek.

De hele principes:
  • something you know
  • something you have
worden hierdoor bij elkaar geraapt op één stapeltje. Ik kan het niet rijmen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StopEcocide
True schreef op zaterdag 6 januari 2024 @ 12:19:
Vanuit een securityperspectief kan ik er niet bij dat men zowel hun wachtwoorden als hun recovery en/of 2FA/TOTP opslaat op dezelfde plek.

De hele principes:
  • something you know
  • something you have
worden hierdoor bij elkaar geraapt op één stapeltje. Ik kan het niet rijmen.
Ook niet als ik desbetreffende e-mail adressen in Proton Pass 'Primair adres' en 'Secundair adres' noem? Ik hoop niet dat ik dom overkom... Het wachtwoord sla ik daar natuurlijk niet op.

[ Voor 3% gewijzigd door StopEcocide op 06-01-2024 12:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

StopEcocide schreef op zaterdag 6 januari 2024 @ 12:24:
[...]

Ook niet als ik desbetreffende e-mail adressen in Proton Pass 'Primair adres' en 'Secundair adres' noem? Ik hoop niet dat ik dom overkom... Het wachtwoord sla ik daar natuurlijk niet op.
Security through obscurity bedoel je? Nee dat vind ik niet veilig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witchdoc
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 02-09 15:54
Proton Pass aant testen.
Misschien mis ik iets, maar als ik een 'notitie' aanmaak, dan geven ze aan dat dit bedoelt is voor pincodes, etc.
Maar als ik zo'n ding toevoeg dan krijg ik die pincode gewoon te zien. Waar ik bij paswoord dingen de username zou zien.
Ik had verwacht dat deze ook achter een passwoord-like dingetje verborgen zou zijn.

Ik snap dat ik eerst moet inloggen om ze te zien, maar pincodes etc zou ik toch niet liefst open en bloot in de lijst hebben staan.

Expected? Raar? Of ben ik weer raar aant denken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• canonball
witchdoc schreef op dinsdag 16 januari 2024 @ 12:31:
Proton Pass aant testen.
Misschien mis ik iets, maar als ik een 'notitie' aanmaak, dan geven ze aan dat dit bedoelt is voor pincodes, etc.
Maar als ik zo'n ding toevoeg dan krijg ik die pincode gewoon te zien. Waar ik bij paswoord dingen de username zou zien.
Ik had verwacht dat deze ook achter een passwoord-like dingetje verborgen zou zijn.

Ik snap dat ik eerst moet inloggen om ze te zien, maar pincodes etc zou ik toch niet liefst open en bloot in de lijst hebben staan.

Expected? Raar? Of ben ik weer raar aant denken?
Ik kan me ook voorstellen dat het soms wel zinvol is, als je de pincode over typed op een ander aparaat in plaats van plakt zonder de getallen zelf te zien. Dan hoef je het niet eerst zichtbaar te maken. Ps, ik gebruik het notitie veld van keepass vaak voor extra accounts zoals bv een admin account, niet goed maarja, zo handig :)

Overigens kun je ook een (of meerdere) extra "hidden veld" aanmaken, die je bv pincode noemt, en de inhoud weer niet direct zichbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witchdoc
canonball schreef op dinsdag 16 januari 2024 @ 12:45:
[...]

Overigens kun je ook een (of meerdere) extra "hidden veld" aanmaken, die je bv pincode noemt, en de inhoud weer niet direct zichbaar is.
Ik zie geen optie om bij notities hidden fields toe te voegen in Proton Pass.
Als tussenoplossing heb ik nu simpelweg een logon aangemaakt zonder user of url. Dit dowet wat ik wil, maar blijf ik raar vinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• canonball
witchdoc schreef op dinsdag 16 januari 2024 @ 12:49:
[...]
Ik zie geen optie om bij notities hidden fields toe te voegen in Proton Pass.
In de web-versie, staat onderaan "add more", daar kun je oa "hidden" kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witchdoc
canonball schreef op dinsdag 16 januari 2024 @ 12:53:
[...]

In de web-versie, staat onderaan "add more", daar kun je oa "hidden" kiezen.
euhm, bij het toevoegen van een notitie in Proton Pass? Ik vind het echt niet en zo druk is dat scherm ook weer niet :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• canonball
witchdoc schreef op dinsdag 16 januari 2024 @ 13:16:
[...]

euhm, bij het toevoegen van een notitie in Proton Pass? Ik vind het echt niet en zo druk is dat scherm ook weer niet :D
ah dat bedoel je, nee ik had het over een notitie binnen een "login". Ik gebruik de optie om een losse note aan te maken niet (daar heb ik een ander programa voor, maar dan niet beveiligd.

Wat ik bedoel, als je een "normaal" wachtwoord/"login" hebt, zit daar ook een veld "notitie" bij (naast website, username en wachtwoord).
Bij een normaale "login" kun je nog extra velden maken, oa een veld waarbij de inhoud hidden is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witchdoc
canonball schreef op dinsdag 16 januari 2024 @ 13:27:
[...]

ah dat bedoel je, nee ik had het over een notitie binnen een "login". Ik gebruik de optie om een losse note aan te maken niet (daar heb ik een ander programa voor, maar dan niet beveiligd.

Wat ik bedoel, als je een "normaal" wachtwoord/"login" hebt, zit daar ook een veld "notitie" bij (naast website, username en wachtwoord).
Bij een normaale "login" kun je nog extra velden maken, oa een veld waarbij de inhoud hidden is
Ben je zeker dat je het over Proton Pass hebt? Want hoewel ik wel een notitie kan toevoegen aan een login, zie ik toch echt geen mogelijkheid om velden bij aan te maken of de eigenschappen ervan aan te passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• canonball
witchdoc schreef op dinsdag 16 januari 2024 @ 13:33:
[...]
Ben je zeker dat je het over Proton Pass hebt? Want hoewel ik wel een notitie kan toevoegen aan een login, zie ik toch echt geen mogelijkheid om velden bij aan te maken of de eigenschappen ervan aan te passen.
ja, als ik via proton mail na proton pass ga, kom ik uit op https://pass.proton.me.
Als ik daar een bestaande "login" aankies, staat rechts "edit".
Dan kun je bestaande velden aanpassen, maar onder aan staat "+add more".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witchdoc
canonball schreef op dinsdag 16 januari 2024 @ 13:43:
[...]

ja, als ik via proton mail na proton pass ga, kom ik uit op https://pass.proton.me.
Als ik daar een bestaande "login" aankies, staat rechts "edit".
tot hier ben ik mee.
Dan kun je bestaande velden aanpassen, maar onder aan staat "+add more".
Maar dan heb ik enkel een +Add (waarmee ik enkel een 2e url kan aanmaken) en een Add Note waarmee ik dus een note kan aanmaken die dan gewoon zichtbaar is.

+Add more is nergens niet te zien.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• canonball
witchdoc schreef op dinsdag 16 januari 2024 @ 13:57:
[...]+Add more is nergens niet te zien.
Heb jij de gratis versie?

ik zie wel bij de betaalde versie dat als extra is: "Unlimited logins and notes", dus mischien is het een beperking van de gratis versie dat je dat inderdaad niet kunt

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• witchdoc
canonball schreef op dinsdag 16 januari 2024 @ 14:05:
[...]

Heb jij de gratis versie?

ik zij wel bij de betaalde versie dat als extra is: "Unlimited logins and notes", dus mischien is het een beperking van de gratis versie dat je dat inderdaad niet kunt
Kijk nu zijn we er. Ik heb inderdaad de gratis versie. En inderdaad, voor 'aangepaste velden' heb je blijkbaar de betaalde versie nodig.

Maar goed, weer een nadeel aan de goedkope versie. Toch maar weer verder gaan met testen denk ik. Jaarlijks 65 EUR voor wat paswoorden (en notities) lijkt me een beetje absurd veel.

Phew. Dank je om zo lang mee te denken.. dit zou me LANG gefrustreerd hebben.

[ Voor 21% gewijzigd door witchdoc op 16-01-2024 14:09 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• optimist1965
  • Registratie: September 2016
  • Niet online
@witchdoc Proton heeft zojuist aangekondigd de prijs van Proton Pass te halveren (voor het jaarabonnement). Zie https://account.proton.me/pass/signup?currency=EUR voor de details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witchdoc
optimist1965 schreef op donderdag 25 januari 2024 @ 12:46:
@witchdoc Proton heeft zojuist aangekondigd de prijs van Proton Pass te halveren (voor het jaarabonnement). Zie https://account.proton.me/pass/signup?currency=EUR voor de details.
Dat ziet er mij uit als een tijdelijke actie waardoor ik volgend jaar weer het volle pond aant betalen ben?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• optimist1965
  • Niet online
Nee, dat denk ik niet. Lees het bericht dat ik zojuist ontving:
To serve your best interests, Proton doesn’t rely on venture capital investors, and we price our services to ensure sustainability and put you, the community, before profits. That means when our costs increase, we pass them on, but when our costs decrease, we also pass on those savings.

Thanks to the swift adoption of Proton Pass and the rapid growth of the paid Proton Pass user base, we have achieved economies of scale sooner than anticipated. For this reason, we’re decreasing the price of Proton Pass Plus from $3.99/month to $1.99/month on the annual subscription.

Currently, you’re on the previous pricing option, which will renew at $3.99/month. If you don’t do anything, we will automatically upgrade you to the upcoming Proton Pass Family plan for free (the Family plan has a price higher than $3.99/month).

Alternatively, you can also opt in for the reduced pricing by going to your account dashboard, clicking Edit billing details, and updating to the new price.
Ook voor bestaande klanten wordt de prijsverlaging doorgevoerd, en uit niets blijkt dat een verhoging op termijn (of een tijdelijke actie) van toepassing is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witchdoc
mm, ok, als ik gewoon jouw link volg staat er toch echt nog 4,99 -60%=1,99 per month, billed anually.
Leek dus echt een korting en niet een nieuwe prijs.

Ga ik via mijn huidige gratis account dan is het nog bizarder. Dan kan ik kiezen tussen:
24 maand à 2,99/maand (-40%)
12 maand à 1,99/maand (-60%)
1 maand 4,99/maand

24 maanden is dus veel duurder dan 2x 12maanden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• denneappel
  • Nu online
@witchdoc Het is een korting als je per jaar betaald. Ik heb de mail ook gekregen en niets doet mij vermoeden dat dit tijdelijk is of alleen voor het eerste jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witchdoc
denneappel schreef op donderdag 25 januari 2024 @ 14:09:
@witchdoc Het is een korting als je per jaar betaald. Ik heb de mail ook gekregen en niets doet mij vermoeden dat dit tijdelijk is of alleen voor het eerste jaar.
Dat was inderdaad al vrij duidelijk na berichtje van optimist hierboven.
Ik wou alleen maar duiden dat voor 24 maand die nieuwe prijs NIET blijkt te gelden en het duds toch ietwat vreemd blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• optimist1965
  • Niet online
Als je alleen Proton Pass wilt kopen, dan zie ik geen 24 maanden contract (meer). Alleen maandelijks of jaarlijks. Misschien dat de 24 maanden optie voor het stand-alone product verwijderd is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witchdoc
optimist1965 schreef op donderdag 25 januari 2024 @ 16:10:
Als je alleen Proton Pass wilt kopen, dan zie ik geen 24 maanden contract (meer). Alleen maandelijks of jaarlijks. Misschien dat de 24 maanden optie voor het stand-alone product verwijderd is?
Ik zie dit als ik via de proton pass chrome plugin naar mijn account ga.
Het lijkt voor mij dat als ik sign dat ik dus ALLE services krijg voor 1,99 (12 maand) of 2,99 (24 maand)?!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/M8T6DknmLVnA71isw7_8Bp5D2UE=/x800/filters:strip_exif()/f/image/89CqT1MXvMJZVtFiemORupc5.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• optimist1965
  • Niet online
Wat grappig @witchdoc ! Als ik naar https://account.proton.me/pass/signup?currency=EUR kijk, dan zie ik helemaal geen optie voor 24 maanden. Er is wel een optie voor 24 maanden voor Unlimited (alle Proton applicaties).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/apHJ6kOyUlotEwmLA1a8ja8j7dY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/0PSyYnj5b9HWpDlObOGwJFFo.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witchdoc
optimist1965 schreef op vrijdag 26 januari 2024 @ 11:01:
Wat grappig @witchdoc ! Als ik naar https://account.proton.me/pass/signup?currency=EUR kijk, dan zie ik helemaal geen optie voor 24 maanden. Er is wel een optie voor 24 maanden voor Unlimited (alle Proton applicaties).

[Afbeelding]
en via https://account.proton.me/u/0/pass/upgrade (na in te loggen)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• optimist1965
  • Niet online
Dan zie ik niet zoveel, want als betalende gebruiker word ik doorgestuurd naar een pagina waar je de software kan downloaden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• KL643

KL643

beeldaandemuur

De mail app is beschikbaar voor betalende gebruikers WIN / MAC

https://proton.me/support/mail-desktop-app

beeldaandemuur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whahas
Oh yeah!

Snoozen op de desktop met Proton Mail!

Keuzes maken de Mens

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Simbob
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Iemand nog meer die deze melding niet meer weg krijgt? Dit is op de desktop.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BCIDlmfoiZf8kJrnXAiurVW3YwA=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/2Gk1ZDDntFYZ3qHBqnhO781Z.png?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Simbob schreef op donderdag 22 februari 2024 @ 19:00:

[Afbeelding]
https://old.reddit.com/r/...r_why_am_i_getting_these/

Je bent niet de enige.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nadinarama
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 09-09 05:53

[Afbeelding]
Niet deze melding gehad, maar wel de bevestiging dat ik volledig beschermd ben. Oef!

Ik moet nog bijlezen over Proton Sentinel en de aliassen. Ik krijg niet helemaal helder of dit nog SimpleLogin is of iets nieuws.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polderviking
  • Registratie: Augustus 2020

[Afbeelding]
Same here. (desktop client)
Alleen maar weg te krijgen door een mail aan te klikken.
Pagina: 1 ... 3 ... 10 Laatste