Het grote BMW (i)X1 topic

Pagina: 1 ... 64 ... 66 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ajmali
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 03-06 22:10
Er staat geen reden bij in de app. De installatie had ik op de app opgestart, dat ging prima en zou tijdens het rijden of daarna op de auto geïnstalleerd worden. Het viel me op dat het toch niet gelukt was na een rit van 10-12 km en toen zag ik de blokkade in de app en het lukte ook niet meer via de app. Via het scherm vanaf de auto heb ik het dag later wel kunnen installeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ajmali
Staat = stond. Blokkade melding in de app was na de instantie verdwenen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pannekoek81
  • Registratie: Juli 2008
  • Nu online
Ajmali schreef op zaterdag 8 maart 2025 @ 23:56:
Mij app gaf ook aan dat installatie momenteel geblokkeerd was. Maar met de 2de poging vanuit de auto kon ik het wel installeren.
Staat er bij mij nu bijna een week. Ik rij dagelijks maar tijdens het rijden is de auto er niet klaar voor. Zodra ik ergens ben en dus stil sta dan is de auto er niet klaar voor. En soms is het de accu.

En in de app staat installatie geblokkeerd. De eerste 2 stappen zijn gelukt. Stap 3 installeren blijft dus staan.

De auto rijdt er niet minder om uiteraard. Blijft een fijne auto met een lekkere zit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Artbij
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 03-06 22:28
Komende maandag mij auto ophalen :).

Met gestrekt been.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dinh088
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 19-03 19:57
In mijn zoektocht voor een nieuwe familie leasebak ben ik uitgekomen bij de bmw x1 en x3 (beide plug-in)

Voor mij is de volgende keuze aan de orde, en kan wel wat hulp gebruiken..

* X1 25e Sport Pro (full option)
* X1 30e Sport Pro (full option) +€64pm
* X3 Standaard (full option) +€180pm
* X3 Standaard (Pro Pack, iconic glow, verw stuurwiel, trekhaak, getint glas, dure donker blauwe lak) (mis dus veganza int, premium pack, comfort pack, panorama dak) +€104pm
* X3 Sport (full option) €190pm

grootste meerwaarde was voor mij meer ruimte passagiers en iets bredere kofferbak..

is dat het waard?

En bij X1... 30e of 25e? 64eu verschil..
Voordelen van de BMW X1 xDrive30e (t.o.v. xDrive25e)

✅ Meer vermogen (326 pk vs. 245 pk) → Snellere acceleratie (5,6s vs. 6,8s naar 100 km/u).
✅ Grotere elektrische actieradius (81–88 km vs. 76–83 km).
✅ Sterkere elektromotor (130 kW vs. 80 kW) → Meer rijplezier in EV-modus.
✅ Hogere topsnelheid (235 km/u vs. 190 km/u).

[ Voor 3% gewijzigd door Dinh088 op 10-03-2025 15:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willianv
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online
Hoe werkt bij jullie de grootlicht assistent? Ik vind deze niet echt bruikbaar, bij tegemoetkomend verkeer blijft deze gewoon op grootlicht staan. Ben dus benieuwd of dit exemplarisch is voor mijn auto, of dat ik er te hoge verwachtingen van heb…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinotgrigio1
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 14:48
Willianv schreef op maandag 10 maart 2025 @ 19:30:
Hoe werkt bij jullie de grootlicht assistent? Ik vind deze niet echt bruikbaar, bij tegemoetkomend verkeer blijft deze gewoon op grootlicht staan. Ben dus benieuwd of dit exemplarisch is voor mijn auto, of dat ik er te hoge verwachtingen van heb…
ik vind hem perfect werken, schakelt snel in en uit. Bij mijn vorige auto bleef hij veel te lang aanstaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brecht_vb
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 14:33
Ik vind het best meevallen, normaal gezien vermijdt hij tegenliggers te verblinden. Gisteren reed ik langs een lange route met in het midden een opstaande betonrand, en je zag het grootlicht daar stuk per stuk verdwijnen om tegenliggers niet te verblinden.

Nu heb ik (denk ik) ook al wel tegenliggers gehad die een lichtklaxon gaven om te klagen over mijn grootlicht, dat is nu wel even geleden.

Laatste vrijdag bij de extra B-stijl controle stond ook iets van head unit programmatie...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HdutmNTwOBQ6KAM4yhBChDV0y58=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/p7QyHfxcOkxeNuuHS5X6S9Ja.png?f=user_large

[ Voor 24% gewijzigd door brecht_vb op 10-03-2025 19:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ajmali
Bij mijn ix1 werkt de grootlicht ass ook perfect

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ZXRY
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 14:37
Dinh088 schreef op maandag 10 maart 2025 @ 15:56:
In mijn zoektocht voor een nieuwe familie leasebak ben ik uitgekomen bij de bmw x1 en x3 (beide plug-in)

* X3 Standaard (Pro Pack, iconic glow, verw stuurwiel, trekhaak, getint glas, dure donker blauwe lak) (mis dus veganza int, premium pack, comfort pack, panorama dak) +€104pm

grootste meerwaarde was voor mij meer ruimte passagiers en iets bredere kofferbak..

is dat het waard?

✅ Meer vermogen (326 pk vs. 245 pk) → Snellere acceleratie (5,6s vs. 6,8s naar 100 km/u).
Zou lekker voor de dikste X1 gaan als het financieel dus kan. En als het een X3 wordt, voor de dikste X3 gaan.

Leeft maar één keer. d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BMS080
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 31-05 16:11
Ik heb wat problemen/irritaties met mijn BMW ix1. Wellicht dat iemand dit ook heeft en een oplossing hiervoor heeft gevonden.

Waarom worden de instellingen van mijn BMW om de 3 dagen verwijderd. Ik moet dan bijvoorbeeld opnieuw de Recuperatie stand wijzigen van adaptief naar laag. Ook moet ik opnieuw Carplay configureren en mijn telefoon koppelen/selecteren via het infotainment/navigatie scherm

Als je ook instap wordt de verwarming heel hard gezet (hoogste stand) en staat hij op de stand Auto.

Ik vind het heel irritant en vervelend om continu (om de 3-4 dagen) deze instellingen opnieuw aan te moeten passen naar mijn wensen.

Ik ben benieuwd of iemand hier een oplossing voor heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hopiconjo
  • Registratie: Maart 2004
  • Nu online
BMS080 schreef op maandag 10 maart 2025 @ 23:33:
Ik heb wat problemen/irritaties met mijn BMW ix1. Wellicht dat iemand dit ook heeft en een oplossing hiervoor heeft gevonden.

Waarom worden de instellingen van mijn BMW om de 3 dagen verwijderd. Ik moet dan bijvoorbeeld opnieuw de Recuperatie stand wijzigen van adaptief naar laag. Ook moet ik opnieuw Carplay configureren en mijn telefoon koppelen/selecteren via het infotainment/navigatie scherm

Als je ook instap wordt de verwarming heel hard gezet (hoogste stand) en staat hij op de stand Auto.

Ik vind het heel irritant en vervelend om continu (om de 3-4 dagen) deze instellingen opnieuw aan te moeten passen naar mijn wensen.

Denk dat je een reset moet geven en anders langs de dealer want instellingen om 3 dagen verwijderd hoort niet. Gebruik zelf 5 gebruikersprofielen en alle individuele settings van gebruikers worden keurig bewaard.

Klimatiseren bij instappen kan je uitzetten ergens in de settings maar mij inziens vrij normaal dat hard verwarmd/koelt om een bepaalde temperatuur te halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wfvanputten
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 14:48
Werkt uitermate goed hoor, hij dimt de juiste helft bij tegemoetkomend verkeer. Precies zoals ik het verwacht. In mijn vorige auto, een Tiguan Allspace verdeelde hij dit in 8 vakken en kon hij elk van die vakken individueel dimmen, dat was pas innovatief. Hoe BMW het doet is uiteindelijk functioneel genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijntjuh.eu
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 10:42

is dat het waard?

Uiteindelijk is dit een persoonlijke keuze die je moet maken;
- Welke wagen/motor bevalt je het best tijdens de proefrit?
- Meer vermogen/hogere topsnelheid zegt niet alles, zeker in Nederland niet met die lage maximale snelheden. Dus vraag jezelf af of dit voor jou echt meerwaarde heeft en de extra prijs waard is.
- Bestaat je gezin uit kids met kinderzitjes, heb je meer ruimte nodig. Kleine kinderen hebben weer minder ruimte nodig. Grote kinderen weer meer beenruimte etc.
- Welke opties zijn voor jou noodzakelijk?
- Wat past financieel gezien het beste bij je wensen (niet alleen betaalbaarheid is van belang, ook wat je het zelf waard vind)

Wat voor jou van belang is, wil niet zeggen dat het voor een ander van belang is.
De 1 neemt genoegen met een kale versie en lichte motor, terwijl een ander de volste versie met de zwaarste motor wilt. Zoveel mensen, zoveel wensen ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jsimane
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 10:11

Ik heb nu een 30e maar een tijd ook in een 25e gereden en moet zeggen dat de verschillen klein zijn.

Die 25e gaat sneller naar de 100km/h dan wat BMW aangeeft en is ook niet zo gek daar ze allebei hetzelfde max. koppel hebben.
De radius is door BMW zelf bijgesteld voor de 30e naar dezelfde als voor de 25e, persoonlijk heb ik voor beide uitvoeringen ruim 90km is het display gezien bij een volle accu in de zomer, niet realistisch overigens.
Hogere topsnelheid ja maar wanneer rij je 235km/h ?
Die 25e gaat ook bijzonder vlot naar de 197km/h.

Nogmaals ik heb ook de 30e maar om eerlijk te zijn vindt het verschil in prijs niet echt gerechtvaardigd. (toch 3600 euro meer voor de bijtelling).

[ Voor 1% gewijzigd door jsimane op 11-03-2025 17:45 . Reden: toevoeging ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• r2504
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14:13
Hoe werkt bij jullie de grootlicht assistent? Ik vind deze niet echt bruikbaar, bij tegemoetkomend verkeer blijft deze gewoon op grootlicht staan.
Maar heeft het tegemoetkomend verkeer er ook last van ?

Hij past namelijk de beam van het licht constant aan (normaal zie je dat ook wel als je goed oplet) zodat je tegemoetkomend verkeer er normaal geen last van heeft. Ik heb hier in ieder geval nog nooit tegenliggers gehad die knipperen omdat het storend zou zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willianv
  • Niet online
r2504 schreef op dinsdag 11 maart 2025 @ 18:05:
[...]

Hij past namelijk de beam van het licht constant aan (normaal zie je dat ook wel als je goed oplet) zodat je tegemoetkomend verkeer er normaal geen last van heeft. Ik heb hier in ieder geval nog nooit tegenliggers gehad die knipperen omdat het storend zou zijn.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik het niet zover heb laten komen. Als ik een tegenligger zag en het grootlicht werd niet gedempt heb ik dat alsnog handmatig gedaan.

Ik zal vanavond eens een ritje maken en hier goed op letten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Geert Mo
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 08:11
r2504 schreef op dinsdag 11 maart 2025 @ 18:05:
[...]

Ik krijg toch regelmatig reactie van voornamelijk vrachtwagens die in de andere richting op de snelweg rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterCC
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 01-06 20:41
BMS080 schreef op maandag 10 maart 2025 @ 23:33:

Ga langs bij de dealer. Hoort niet.
Ik heb mijn iX1 nu dik een jaar en nog nooit de instellingen opnieuw moeten instellen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dudeness
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 28-04 16:49

is dat het waard?

Ik zou echt voor de 30e gaan als je van een beetje vaan sportief rijden houdt. Ik heb proefgereden in de 25e en vond de push van puur EV echt te weinig en trapte hem dan ook sneller door EV heen om de motor erbij te krijgen. Met de 30e is EV echt nog wel redelijk vlot in het verkeer en trap ik hem nooit door EV heen om de motor erbij te krijgen.

De combi in sport stand vind ik echt super bij de 30e en het verschil is zeker merkbaar. Ik zou achteraf zeker de bredere 19 inch nemen. Ik heb de 18 inch, maar de smallere banden verliezen te snel grip. 2cm breder helpt dan toch.

Verder na 34k in 11 maanden nog steeds super blij met de keuze voor de xdrive 30e. In de sneeuw ook heerlijk van de xdrive genoten. Werkt echt super.

Kijk ook maar eens de Spaanse Youtube video waarin de 25 en 30 worden vergeleken.

Succes met je keus. Ik vind de vormgeving van de nieuwe X3 zelf niet zo mooi als ik eerlijk ben.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GM10S
  • Laatst online: 03-06 14:48
brecht_vb schreef op maandag 10 maart 2025 @ 19:35:
[...]

Ik vind het best meevallen, normaal gezien vermijdt hij tegenliggers te verblinden. Gisteren reed ik langs een lange route met in het midden een opstaande betonrand, en je zag het grootlicht daar stuk per stuk verdwijnen om tegenliggers niet te verblinden.

Nu heb ik (denk ik) ook al wel tegenliggers gehad die een lichtklaxon gaven om te klagen over mijn grootlicht, dat is nu wel even geleden.

Laatste vrijdag bij de extra B-stijl controle stond ook iets van head unit programmatie...

[Afbeelding]
Ik ben toevallig gisteren bij de garage geweest voor deze headunit update. Ik kreeg continu een melding dat ik geen remote services kon uitvoeren (auto voorwarmen, ontgrendelen etc. met de app). Uiteindelijk als ik dan later de auto in stapte kreeg ik een Check control: Energiemanagement. Er was een hoge energiegebruik tijdens het parkeren.

Toen ik hem gisteren ophaalde vertelde de medewerker dus dat dat kwam omdat de headunit niet helemaal uit gaat en dus stroom blijft vreten, waardoor de auto in een soort van sleep mode beland. Als het goed is krijgt iedereen deze headunit update, hij wist mij namelijk te vertellen dat het ging om een terugroepactie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artbij
Iemand ervaring met kofferbakmatten in rubber voor de X1? Die van mij komt binnenkort en wil eigenlijk achterin een mat hebben ivm vieze en natte sportspullen.

Met gestrekt been.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brecht_vb
Artbij schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 11:48:
Iemand ervaring met kofferbakmatten in rubber voor de X1? Die van mij komt binnenkort en wil eigenlijk achterin een mat hebben ivm vieze en natte sportspullen.
Ik heb overal rubbermatten.

Beetje lelijk, maar bon.

Moet wel zeggen dat losse kruimels/zand naast de mat trilt/schuift/… en er een vuile rand is rond de mat.

In de koffer, dat is probleemloos en heeft zijn nut vanaf minuut 1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artbij
brecht_vb schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 12:51:
[...]

Ik heb overal rubbermatten.

Beetje lelijk, maar bon.

Moet wel zeggen dat losse kruimels/zand naast de mat trilt/schuift/… en er een vuile rand is rond de mat.

In de koffer, dat is probleemloos en heeft zijn nut vanaf minuut 1.
Heb je de originele BMW mat?

Met gestrekt been.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brecht_vb
Artbij schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 13:08:
[...]

Ja, ik kan wel eens een foto DM-en

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• quirinus
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 12:14
Artbij schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 11:48:
Ik heb de mijne van Justcarpets. Heel tevreden van.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jayhawk80
  • Registratie: Mei 2024
Gisteravond teruggekomen van wintersport.

Hillegom-Houten-Saalbach Hinterglemm

5 keer kort stoppen, in totaal 2 uur extra over gedaan door het laden. Waar geen max snelheid was 140 km/u gereden.

Terugreis idem dito.

Tips:
Als een lader out of order is even het nummer op de lader bellen dan resetten ze hem. 2x gedaan en 2x weer operiationeel.
Mensen met flitmeister pro via Android car. Eerst FM opstarten in Android car. Daarna eerst op media drukken en dan op navigatie, dan verschijnt BMW navigatie. Je kan op deze manier switchen tussen FM en BMW navigatie. Als je de BMW navigatie gebruikt krijg je meldingen van fliters via FM onderweg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonnyH
  • Registratie: Mei 2023
  • Laatst online: 10:36
Artbij schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 13:08:
[...]

FF googlen naar winparts....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jayhawk80
Voor de mensen die leasen bij Athlon. Kregen jullie op verzoek sneeuwkettingen bij jullie auto?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BMW man
  • Registratie: Augustus 2024
  • Laatst online: 14-03 15:24
jsimane schreef op dinsdag 11 maart 2025 @ 17:41:
[...]

Nah man
30 e is wereld van verschil en vele malen meer power als de 25 e logisch ook met veel meer pk

Ik heb nu een 30e maar een tijd ook in een 25e gereden en moet zeggen dat de verschillen klein zijn.

Die 25e gaat sneller naar de 100km/h dan wat BMW aangeeft en is ook niet zo gek daar ze allebei hetzelfde max. koppel hebben.
De radius is door BMW zelf bijgesteld voor de 30e naar dezelfde als voor de 25e, persoonlijk heb ik voor beide uitvoeringen ruim 90km is het display gezien bij een volle accu in de zomer, niet realistisch overigens.

Nogmaals ik heb ook de 30e maar om eerlijk te zijn vindt het verschil in prijs niet echt gerechtvaardigd. (toch 3600 euro meer voor de bijtelling).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dedrukker
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 12:56
Nog een dag of 10 en dan wordt het wachten beloond. Bij de X1 xDrive25e heeft bmw onderhuids kleine aanpassingen gedaan, ben nieuwsgierig of deze auto (besteld september 2024) dat ook mee gaat krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Th1x4nG
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 03-06 23:10
jsimane schreef op dinsdag 11 maart 2025 @ 17:41:
[...]

Topsnelheid van de 30e is 205 GPS (207 teller), voor de 25e is dit 190 GPS. Geen idee waar de andere waarden vandaan komen.

R7 5700X · 32 GB · RTX 3080 · PG279Q — M4 Mac Mini — M1 MacBook Air — Galaxy S23 — 65" G3 — DS415+ · 40 TB SHR — X1 PHEV 30e

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BMS080
PeterCC schreef op dinsdag 11 maart 2025 @ 20:53:
[...]

Ga langs bij de dealer. Hoort niet.
Ik heb mijn iX1 nu dik een jaar en nog nooit de instellingen opnieuw moeten instellen.
Ja ik ga een afspraak hiervoor maken bij de dealer om het na te laten kijken.

Ook de sfeerverlichting is dan bij het instappen opeens een andere kleur (wit) i.p.v. blauw wat ik heb geselecteerd in mijn instellingen. Daarnaast gaat bij het starten van de auto opeens keihard de radio ook aan. Ik vind het heel vreemd. Ik heb dit probleem dus om de drie dagen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_KYDQ8C2gHfVOMWau4H6JdoOJsE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/cVdbJi01Ur5khGXynZJrAjcu.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterCC
Jayhawk80 schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 16:18:
(...)
Tips:
Als een lader out of order is even het nummer op de lader bellen dan resetten ze hem. 2x gedaan en 2x weer operiationeel.
(...)
Dat is een heel nuttige tip. Die zal ik onthouden. Bedankt daarvoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franzl01
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 13-05 03:30
BMS080 schreef op vrijdag 14 maart 2025 @ 23:00:
[...]

Ja ik ga een afspraak hiervoor maken bij de dealer om het na te laten kijken.

Ook de sfeerverlichting is dan bij het instappen opeens een andere kleur (wit) i.p.v. blauw wat ik heb geselecteerd in mijn instellingen. Daarnaast gaat bij het starten van de auto opeens keihard de radio ook aan. Ik vind het heel vreemd. Ik heb dit probleem dus om de drie dagen.

[Afbeelding]
Lijkt dat je dan ingelogd bent als gast. Dan gaat alles op standaard. Bij mij was mijn Apple watch wel gebruikt om te kunnen openen en rijden. Maar ik moest hem nog wel even koppelen aan mijn ID

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BMS080
Franzl01 schreef op zaterdag 15 maart 2025 @ 21:05:
[...]

Lijkt dat je dan ingelogd bent als gast. Dan gaat alles op standaard. Bij mij was mijn Apple watch wel gebruikt om te kunnen openen en rijden. Maar ik moest hem nog wel even koppelen aan mijn ID
Thanks voor je tip. Ik ga er morgen naar kijken en alle accounts verwijderen behalve mijn account. Misschien dat het helpt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Selten
  • Registratie: Maart 2025
  • Laatst online: 14:06
Ik heb sinds oktober 2024 een X1 xdrive25e. Zeer tevreden van. Ik laad thuis met een laadpaal van mijn werk in een vast time slot: tussen 22:00 en 6:00. Dit staat zo ingesteld in de app, opgeslagen in de 'home' locatie. De reden hiervoor is omdat ik in Vlaanderen woon en nog een terugdraaiende teller met dag/nacht tarief heb.

De eerste 3 maanden werkte dit perfect. Ik plug de wagen met 0% in, de wagen laadt ongeveer 5 minuten enkele % om de laadtijd goed te kunnen inschatten en pauzeert dan het laden om vervolgens exact om 22:00 het laden te hervatten tot die vol is. In de app staat ingesteld dat ik om 6:00 met 100% wil vertrekken.

Sinds begin januari is dit veranderd. Ik plug mijn wagen in en de sequentie zoals hierboven begint. Echter na het pauzeren, start en stop het laden elke 2 a 3 minuten. Hij zou dus niet mogen herbeginnen voor 22:00, maar doet dit toch om dan na 2 minuten terug te pauzeren. En dit elke paar minuten opnieuw.

Ik heb alle soorten soft/hard resets al geprobeerd en ook de laatste software update van de wagen heeft niet geholpen.
Ik heb al een aantal keer alle settings voor mijn 'home' locatie verwijderd en terug ingesteld, zonder resultaat.
Soms helpt het door tijdens het afwachten van het 'charging window' de max toegestane stroom in de app aan te passen. Dit werkt soms wel, soms niet.

Het enige wat begin januari is veranderd is dat ik een andere rfid kaart heb om mijn laadpaal te activeren. Hoe dit een invloed kan hebben op bovenstaand probleem, is mij een raadsel. De paal zelf is niet toegankelijk voor de eindgebruiker, waardoor ik van daaruit gaan sturing kan doen.

Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DesiredPeanut
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 26-05 10:15
Kan iemand mij vertellen of (origineel) Apple Carplay mogelijk is voor de X1 die wij op het oog hebben? Gebouwd in april 2018, en heeft de volgende opties die volgens mij relevant zijn: draadloos opladen, Navigation Plus, wifi-hotspot.

Ik lees online verschillende verhalen, maar volgens mij heeft deze uitvoering alles wat nodig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ugchel
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Ugchel

Speeding home

Op zich niet echt een idee aangezien je veel al geprobeerd hebt, maar ik vroeg me af of je dit allemaal instelt via de bmw app, of in de auto zelf?

Het laadgedrag is sowieso vreemd, maar bij mij worden voorkeurslaadstations niet altijd goed gesynct via de app. (Die kun je niet instellen in de auto zelf) Ik schakel dan soms het syncen met bmw id/cloud uit en weer in, dan wordt er eea geüpdate.

Zou het daarin kunnen liggen misschien?

A donkey is a lonely bloke, he hardly ever gets to poke

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 03-06 00:28
Selten...probeer t s met een andere laadpas ...dan weet je of het aan de pas ligt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterCC
Selten schreef op maandag 17 maart 2025 @ 15:35:
(...)

Sinds begin januari is dit veranderd. Ik plug mijn wagen in en de sequentie zoals hierboven begint. Echter na het pauzeren, start en stop het laden elke 2 a 3 minuten. Hij zou dus niet mogen herbeginnen voor 22:00, maar doet dit toch om dan na 2 minuten terug te pauzeren. En dit elke paar minuten opnieuw.

(...)

Het enige wat begin januari is veranderd is dat ik een andere rfid kaart heb om mijn laadpaal te activeren. Hoe dit een invloed kan hebben op bovenstaand probleem, is mij een raadsel. De paal zelf is niet toegankelijk voor de eindgebruiker, waardoor ik van daaruit gaan sturing kan doen.

Iemand een idee?
Dat starten en stoppen, blijft hij dat de hele avond en nacht doen of start hij vanaf 22:00 met een normaal laadproces?

Als je vanaf begin januari een andere kaart gebruikt om je laadpaal te activeren, wat wel erg goed samenvalt met het begin van het afwijkende laadgedrag, dan is die kaart erg verdacht. De kaart zelf of de link tussen je kaart, je laadpaal en je auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pliesie
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13:04
Ik heb sinds oktober 2024 een X1 xdrive25e. Zeer tevreden van. Ik laad thuis met een laadpaal van mijn werk in een vast time slot: tussen 22:00 en 6:00. Dit staat zo ingesteld in de app, opgeslagen in de 'home' locatie. De reden hiervoor is omdat ik in Vlaanderen woon en nog een terugdraaiende teller met dag/nacht tarief heb.

De eerste 3 maanden werkte dit perfect. Ik plug de wagen met 0% in, de wagen laadt ongeveer 5 minuten enkele % om de laadtijd goed te kunnen inschatten en pauzeert dan het laden om vervolgens exact om 22:00 het laden te hervatten tot die vol is. In de app staat ingesteld dat ik om 6:00 met 100% wil vertrekken.

Ik heb alle soorten soft/hard resets al geprobeerd en ook de laatste software update van de wagen heeft niet geholpen.
Ik heb al een aantal keer alle settings voor mijn 'home' locatie verwijderd en terug ingesteld, zonder resultaat.
Soms helpt het door tijdens het afwachten van het 'charging window' de max toegestane stroom in de app aan te passen. Dit werkt soms wel, soms niet.

Iemand een idee?
Ik merk soortgelijk gedrag. Alleen bij mij wordt de laadsessie gepland in de bmw door mijn energie provider zijn app (Tibber) Toch krijg ik telkens meldingen dat hij direct gaat laden en dan op eens weer volgens planning gaat laden. De interval is bij mij wat minder snel op elkaar. En stopt na een paar (+/-5) keer wel. En soms schiet de auto in de stress en gaat hij gewoon laden en geeft Tibber aan dat hij de auto niet kan laten stoppen met laden.

Zoals hier reeds gevraagd. Hoe stel je de timer in? Doe je dat in de auto? Of gebruik je een App van de paal of van je energie leverancier? Als ik je bericht lees dat je de max charging power aan past gok ik dat je het in de bmw app doet.

Als je het in de BMW app doet dan zou ik gewoon een melding maken bij BMW. Mogelijk is er ergens een bugje waar je tegenaan loopt. Of eens een reset doen van je systemen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Selten
PeterCC schreef op maandag 17 maart 2025 @ 20:36:
[...]

Dat starten en stoppen, blijft hij dat de hele avond en nacht doen of start hij vanaf 22:00 met een normaal laadproces?

Als je vanaf begin januari een andere kaart gebruikt om je laadpaal te activeren, wat wel erg goed samenvalt met het begin van het afwijkende laadgedrag, dan is die kaart erg verdacht. De kaart zelf of de link tussen je kaart, je laadpaal en je auto.
Hij blijft een uur ongeveer starten en stoppen. Dat kan langer of korter zijn. Vanaf 22:00 start hij dan het normaal laadproces.

Ik stel alles in via de app. Ik heb het al geprobeerd in de auto zelf, maar dat maakt geen verschil.

Mijn (door de werkgever betaalde) laadpaal is volledig gelocked. Ik activeer en deactiveer die met mijn (door de werkgever geleverde) laadpas. Vandaar dat het mij vreemd zou lijken als het de paal is die lastig doet. Ik heb wel al eens geladen elders waarbij de paal vreemd deed, maar dan maakt de wagen daar specifiek melding van. Ik kan via het werk een andere kaart krijgen voor gasten. Dit is dan een kaart waarvan de kosten niet doorgefactureerd worden aan mijn werkgever. Ik zal dat eens proberen.

Alvast bedankt voor de suggesties!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterCC
Dus na ongeveer een uur stopt dat starten - stoppen.
Stel bijvoorbeeld dat je om 18:00 thuiskomt en de wagen aan de laadpaal hangt, dan gaat dat starten - stoppen door tot ongeveer 19:00 en dan is er een pauze tot het laden begint om 22:00. Correct?

Eerder schreef je:
(...)
Ik plug de wagen met 0% in, de wagen laadt ongeveer 5 minuten enkele % om de laadtijd goed te kunnen inschatten en pauzeert dan het laden om vervolgens exact om 22:00 het laden te hervatten tot die vol is. In de app staat ingesteld dat ik om 6:00 met 100% wil vertrekken.
(...)
Als die 5 minuten inderdaad dient om de laadtijd goed te kunnen inschatten, dan lijkt het erop dat die schatcyclus niet goed doorlopen wordt, dat vb de bekomen informatie aan het eind van de cyclus niet opgeslagen wordt waardoor de cyclus herstart tot er dan na iets van een uur eindelijk een correct verlopen cyclus is.

Wie moet hier eigenlijk wat doen? En dan bedoel ik de kaart, de laadpaal en de auto.

De kaart is gekend door de laadpaal en dient alleen om de laadcyclus te starten en de lader te identificeren. Geen andere functie, en de auto kent de kaart niet.

De auto weet dat hij verbonden is met een laadpaal en welk type dat is, een AC of een DC, en welke laadpaal dat is.

De laadpaal weet dat hij verbonden is met een auto, maar weet niet welke auto het is. Die weet wel welke kaart het laadproces opgestart is, en naar wie eventueel de rekening moet gestuurd worden.

Maar de laadpaal en de auto: wie bepaalt de laadcyclus? Ik zou verwachten: de auto.

Nu, je geeft opdracht om te laden tussen 22:00 en 06:00. Waarom wil de auto de laadtijd inschatten?
Wat doet die daarmee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Selten
PeterCC schreef op dinsdag 18 maart 2025 @ 19:36:
Dus na ongeveer een uur stopt dat starten - stoppen.
Stel bijvoorbeeld dat je om 18:00 thuiskomt en de wagen aan de laadpaal hangt, dan gaat dat starten - stoppen door tot ongeveer 19:00 en dan is er een pauze tot het laden begint om 22:00. Correct?

Eerder schreef je:

[...]

Als die 5 minuten inderdaad dient om de laadtijd goed te kunnen inschatten, dan lijkt het erop dat die schatcyclus niet goed doorlopen wordt, dat vb de bekomen informatie aan het eind van de cyclus niet opgeslagen wordt waardoor de cyclus herstart tot er dan na iets van een uur eindelijk een correct verlopen cyclus is.

Wie moet hier eigenlijk wat doen? En dan bedoel ik de kaart, de laadpaal en de auto.

De kaart is gekend door de laadpaal en dient alleen om de laadcyclus te starten en de lader te identificeren. Geen andere functie, en de auto kent de kaart niet.

De auto weet dat hij verbonden is met een laadpaal en welk type dat is, een AC of een DC, en welke laadpaal dat is.

De laadpaal weet dat hij verbonden is met een auto, maar weet niet welke auto het is. Die weet wel welke kaart het laadproces opgestart is, en naar wie eventueel de rekening moet gestuurd worden.

Maar de laadpaal en de auto: wie bepaalt de laadcyclus? Ik zou verwachten: de auto.

Nu, je geeft opdracht om te laden tussen 22:00 en 06:00. Waarom wil de auto de laadtijd inschatten?
Wat doet die daarmee?
Ik heb vanavond getest met een andere kaart: zelfde resultaat.
Vanavond opgemerkt: na een uur stoppen de meldingen in de app van het constante starten/stoppen, maar de auto blijft dit wel doen tot 22:00. Dit heb ik kunnen controleren aan het led-gedraag aan de laadpoort van de wagen.

Ik zal hier BMW voor contacteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jhardema1966
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 07:32
Selten schreef op dinsdag 18 maart 2025 @ 21:29:
[...]

Ik heb vanavond getest met een andere kaart: zelfde resultaat.
Vanavond opgemerkt: na een uur stoppen de meldingen in de app van het constante starten/stoppen, maar de auto blijft dit wel doen tot 22:00. Dit heb ik kunnen controleren aan het led-gedraag aan de laadpoort van de wagen.

Ik zal hier BMW voor contacteren.
Ik heb dit probleem zelf ook bij de hand gehad. Bleek dat de communicatiemodule van de laadpaal kapot was. De laadpaalleverancier kan de logging bekijken. Na vervanging werkte het weer goed. Bij mijn vorige auto dit probleem niet gehad, was (toevallig?) vanaf het 1e moment dat ik de BMW had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Selten
Ter illustratie:
Dit is ok:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2Xx58lsJjY5dUuyNMHvc4mk72oQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eVzGjrbJnV79X9GeZYIewQFz.jpg?f=fotoalbum_large

Dit is het gedrag sinds januari, zonder instellingen aan te passen:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-NGE9Fd_iCYS4LMGy_wO46yf1aE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xxRZC2HJ3LeJKyXlvOPBP3cG.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaanmijo
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 13:46

kaanmijo

Picobello B.V.

Selten schreef op woensdag 19 maart 2025 @ 08:12:
Ter illustratie:
Dit is ok:
[Afbeelding]

Dit is het gedrag sinds januari, zonder instellingen aan te passen:
[Afbeelding]
Is er geen loadbalancing actief op je netwerk sinds januari? Het lijkt erop alsof de stroom van je paal gehaald wordt, auto merkt dat en begint dan weer met die cyclus om te checken hoelang het duurt. Om 22:00 stopt de loadbalancing en dan begint het laden weer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Willianv
  • Niet online
Even een vraag over de BMW navigatie, ik heb al gezocht maar heb het niet terug kunnen vinden in het topic.

In mijn iX1 lukt het me niet om de afstand tot de volgende afslag en de visuele verkeersborden te laten tonen op het grote scherm van de navigatie. Ik krijg deze alleen maar getoond op de virutal cockpit.
Ik heb ook nog een issue met de weergave van de navigatie, ik heb deze op het volgen van de rijrichting staan, maar toch bij een afslag neemt deze een andere vorm aan. In de virtual cockpit zie ik wel de wel getoond worden zoals ik deze zou verwachten.

Naast mijn iX1 heb ik ook nog een X5, misschien dat daar het verschil in zit? Op mijn X5 werkt het namelijk wel allemaal zoals verwacht..

Of ik doe iets niet goed, of ik verwacht te veel.... vandaar even de navraag hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artbij
De auto is binnen :).

Zoals jullie weten rijdt het geweldig. Maar wel meteen wat puntjes die me opvallen/problemen.

Heb nu al een aantal keer gehad dat ik geen geluid heb van spotify. Niet via android auto en ook niet via de app op iDrive. Resetten lost het probleem dan op.

Tweede is dat ik in het scherm achter het stuur raar gedrag zie van de routekaart als die wordt weergegeven. De hele kaart knippert dan. Soms ook alleen de rechterhelft.

Iemand bekend met deze issues?

Met gestrekt been.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rostares
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 10:50
Artbij schreef op woensdag 19 maart 2025 @ 12:35:

Zoals jullie weten rijdt het geweldig. Maar wel meteen wat puntjes die me opvallen/problemen.

Heb nu al een aantal keer gehad dat ik geen geluid heb van spotify. Niet via android auto en ook niet via de app op iDrive. Resetten lost het probleem dan op.

Tweede is dat ik in het scherm achter het stuur raar gedrag zie van de routekaart als die wordt weergegeven. De hele kaart knippert dan. Soms ook alleen de rechterhelft.

Helaas ook last van beide problemen, alleen werkt bij mij AA tot nu toe wel altijd prima met Spotify, Probleem met die knipperende kaart heb ik met name als ik van rijprofiel wijzig van comfort naar sport bijvoorbeeld.

Hoop dat het in een komende update wordt opgelost, maar vindt het niet storend genoeg om naar de dealer te gaan, die er waarschijnlijk toch ook niets aan kan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Selten
kaanmijo schreef op woensdag 19 maart 2025 @ 08:32:
[...]

Is er geen loadbalancing actief op je netwerk sinds januari? Het lijkt erop alsof de stroom van je paal gehaald wordt, auto merkt dat en begint dan weer met die cyclus om te checken hoelang het duurt. Om 22:00 stopt de loadbalancing en dan begint het laden weer.
Neen niets veranderd.

Antwoord van BMW: het is een gekend probleem dat ze proberen op te lossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterCC
Selten schreef op woensdag 19 maart 2025 @ 19:54:
[...]

Neen niets veranderd.

Antwoord van BMW: het is een gekend probleem dat ze proberen op te lossen.
OK, mogelijk enkel wat geduld hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pannekoek81
  • Nu online

Als spotify geen geluid geeft switch even naar de radio. Wacht een paar tellen en dan terug naar spotify. Dan een nummer kiezen of de huidige aanklikken voor play. Zou dan moeten werken.

Spotify heeft wel meer rare dingen wat ik heb opgelost dmv een apart spotify profiel te maken.

De tweede ervaar ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brecht_vb
Bij mij komen de radio station afbeeldingen al 2 weken niet meer binnen, weet iemand een oplossing?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/O7wIb6Y1xsaxzbqW0O19ip7wU7o=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VH1pI7nOxnlOB9oM8jTJ9viH.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GilbertvH
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13:22
brecht_vb schreef op woensdag 19 maart 2025 @ 22:18:
Bij mij komen de radio station afbeeldingen al 2 weken niet meer binnen, weet iemand een oplossing?

[Afbeelding]
Reset je systeem even door 30 sec de volumeknop ingedrukt te houden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jayhawk80
GilbertvH schreef op donderdag 20 maart 2025 @ 09:31:
[...]

Reset je systeem even door 30 sec de volumeknop ingedrukt te houden ;)
Heb hetzelfde probleem en het is hiermee niet opgelost. Op de FB-pagina van BMW IX1 Nederland & Belgie staat een oplossing hiervoor.

Eigen profiel verwijderen en opnieuw koppelen. Daarnaast alle opties in het menu gegevensoverdracht aanzetten. Probeer eerst het laatste want dat kan tijd schelen. Wat je ook kan proberen is om als gast in te loggen en daarna met je eigen account.

Er zijn users waarbij het probleem vanzelf opgelost is na een aantal weken.

Ik moet hier zelf overigens nog mee aan de slag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neggs
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 03-06 16:29

Ik rijd hem inmiddels 3 maanden maar herken deze dingen niet. Wel dat de helderheid van het display in het donker niet was opgeslagen en ineens weer voluit stond. Verder prima auto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterCC
Willianv schreef op woensdag 19 maart 2025 @ 10:56:
Even een vraag over de BMW navigatie, ik heb al gezocht maar heb het niet terug kunnen vinden in het topic.

In mijn iX1 lukt het me niet om de afstand tot de volgende afslag en de visuele verkeersborden te laten tonen op het grote scherm van de navigatie. Ik krijg deze alleen maar getoond op de virutal cockpit.
Ik heb ook nog een issue met de weergave van de navigatie, ik heb deze op het volgen van de rijrichting staan, maar toch bij een afslag neemt deze een andere vorm aan. In de virtual cockpit zie ik wel de wel getoond worden zoals ik deze zou verwachten.

Naast mijn iX1 heb ik ook nog een X5, misschien dat daar het verschil in zit? Op mijn X5 werkt het namelijk wel allemaal zoals verwacht..

Of ik doe iets niet goed, of ik verwacht te veel.... vandaar even de navraag hier.
Ik heb er vandaag speciaal op gelet. En mijn nav doet precies hetzelfde als dat wat jij beschrijft.

Afstand tot de volgende afslag en de visuele verkeersborden komen nooit op het centrale scherm, enkel op het scherm achter het stuur.

Qua volgen van de rijrichting: gaat ook bij mij precies zo.

Het is zoals het systeem werkt.

Vraagt misschien wat aanpassing maar ik vind het best goed werken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• welu67
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 29-05 14:09
In oktober 24 heb ik mijn Volvo XC40 T5 Plugin na 150.000km ingeleverd en rij ik de X1 xdrive 25e Plugin. Nu naar een aantal maanden rijden (7000km), 0 problemen, geen uitval van systemen en geen terugroepacties tijd voor een 1e vergelijk.

Ik had verwacht dat de X1 op alle vlakken niet iets beter dan de Volvo zou zijn, helaas is dat niet zo.

Waar is de BMW beter in:
* De aandrijflijn, werkt zeer soepel.
* Xdrive, dus 4 wiel-aandrijving wanneer nodig, heel fijn in de winter.
* De wegligging
* De elektromotor is een stuk krachtiger, dit maakt de e-drive heel soepel, de Volvo was minder krachtig en daarmee was de e-drive een beetje gezapig.
* Infotainment met mooie best grote schermen, navigeren met info in het Head-up display, de borden-info tussen de klokken en de full-map satelliet-view op het grote scherm werkt prachtig, ook de file-info wordt heel subtiel maar toch heel duidelijk weergegeven. De augmented reality optie gebruik ik niet, dus is meer verstorend dan hulpzaam.
* Ingebouwde dataverbinding met altijd beschikbare Spotify en verkeersinfo, nooit meer koppelen via de hot-spot van de telefoon, heel fijn !
* Stuk grotere accu waardoor ik veel meer (50 tot 100% meer ) elektrisch kan rijden.
* De Volvo had een rare hik bij het optrekken rond 94 km/u, bij BMW werkt dat zonder hikken.
* Stabiel infotainment, bij Volvo moest ik wel eens resetten.
* De app is super, bij Volvo was deze al goed, die van BMW is veel uitgebreider en alles werkt en blijft werken.

Waar was de Volvo beter in of valt tegen in de BMW ?
* De BMW heeft een adaptieve recuperatie functie die automatisch wordt ingeschakeld en niet uit te schakelen is, hierdoor remt de auto automatisch af (kruisingen, rotondes, snelheidsbeperking, afslaan, bochten etc.), soms best handig maar in de praktijk ook vaak irritant door de mate van inhouden (vaak heel fors), in de Volvo kon je fijner de auto laten 'zeilen' en was de auto niet zo bemoeizuchtig.
* De adaptieve cruise control van de Volvo keek veel verder vooruit, ik merk in de BMW dat als er een file opdoemt de BMW pas heel laat gaat afremmen, feitelijk te laat zodat ik maar zelf rem, dat was bij Volvo niet nodig.
* Volvo voelt in alles net wat degelijker aan, hoe de deuren dichtslaan, hoe het interieur aanvoelt, bij BMW is het bedieningspaneel op de middenarmsteun wel heel fragiel.
* HK Audio in Volvo was veel beter dan de HK Audio in de BMW.
* Op lange stukken op de autoweg (en je weinig e-ondersteuning over houdt) was de 180PK Volvo 3-cylinder duidelijk krachtiger, sneller en stiller dan de 136 PK BMW 3-cylinder.
* B-modus in de Volvo werkt veel fijner dan de L-modus in de BMW
* In de BMW geen USB poorten meer voor streaming audio via USB sticks, dat werkte gewoon in de Volvo.
* Geen ruimte voor een thuisbrenger, bij Volvo wel.
* Key-less entry bij BMW maar op 2 deuren, bij Volvo op 4. Was net wat handiger.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PeterCC
welu67 schreef op zaterdag 22 maart 2025 @ 13:01:
(...)
* De BMW heeft een adaptieve recuperatie functie die automatisch wordt ingeschakeld en niet uit te schakelen is, hierdoor remt de auto automatisch af (kruisingen, rotondes, snelheidsbeperking, afslaan, bochten etc.), soms best handig maar in de praktijk ook vaak irritant door de mate van inhouden (vaak heel fors), in de Volvo kon je fijner de auto laten 'zeilen' en was de auto niet zo bemoeizuchtig.
(...)
Kan je die bij een X1 xdrive 25e echt niet uitschakelen?
Ik rij met een iX1 en die heeft die adaptieve regeneratiefunctie ook.
Die stond standaard ingesteld bij het ophalen van de wagen.
Vond ik ook veel te bemoeizuchtig en maakte het gedrag van de wagen onvoorspelbaar. Heel onaangenaam.
Na korte tijd heb ik hem ingesteld op vaste regeneratie, op de laagste regeneratiestand. Dat vind ik leidt tot het meest natuurlijke vertraaggedrag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brecht_vb
@welu67 * De adaptieve cruise control van de Volvo keek veel verder vooruit, ik merk in de BMW dat als er een file opdoemt de BMW pas heel laat gaat afremmen, feitelijk te laat zodat ik maar zelf rem, dat was bij Volvo niet nodig.

Dit is mijn eerste auto met ACC en heb ook die indruk, bij hellingen en vooral afdalen is het dramatisch laat allemaal. Ik heb DA en DA plus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitram22
  • Registratie: September 2024
  • Laatst online: 01-06 11:52
brecht_vb schreef op zaterdag 22 maart 2025 @ 20:37:
@welu67 * De adaptieve cruise control van de Volvo keek veel verder vooruit, ik merk in de BMW dat als er een file opdoemt de BMW pas heel laat gaat afremmen, feitelijk te laat zodat ik maar zelf rem, dat was bij Volvo niet nodig.

Dit is mijn eerste auto met ACC en heb ook die indruk, bij hellingen en vooral afdalen is het dramatisch laat allemaal. Ik heb DA en DA plus.
Bij DA professional is de gevoeligheid van ACC in te stellen in 3 gradaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brecht_vb
Nitram22 schreef op zondag 23 maart 2025 @ 18:27:
[...]

Bij DA professional is de gevoeligheid van ACC in te stellen in 3 gradaties.
Awel ja, BMW laat zich weer kennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutur
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12:04

woutur

Klauwtjes uit!

Onderweg wilde ik ergens snelladen en was ik, wellicht tevergeefs, op zoek naar een knop die het voorverwarmen van de accu zou starten. Bestaat dat eigenlijk wel?

Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pannekoek81
  • Nu online
woutur schreef op zondag 23 maart 2025 @ 20:06:
Onderweg wilde ik ergens snelladen en was ik, wellicht tevergeefs, op zoek naar een knop die het voorverwarmen van de accu zou starten. Bestaat dat eigenlijk wel?
Jazeker, onder het menu “laden” zit een optie “accu voorbereiden”.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r2504
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14:13
Met de huidige temperaturen heeft dat weinig zin... tenzij het onderweg naar een skioord was (al zijn de temperaturen daar zelfs te hoog nu, vanmiddag was het op de Fernpass 19 graden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutur

woutur

Klauwtjes uit!

Pannekoek81 schreef op zondag 23 maart 2025 @ 20:56:
[...]

Ik zou zweren dat ik die optie doorlopen heb maar niets zag daar. Morgen even kijken!

Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pannekoek81
  • Nu online
woutur schreef op zondag 23 maart 2025 @ 21:28:
[...]

Ik zou zweren dat ik die optie doorlopen heb maar niets zag daar. Morgen even kijken!
Je moet update 07/2024 of nieuwer hebben. Anders heb je de optie niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ugchel
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Ugchel

Speeding home

Als je op home klikt en je hebt links in het scherm die blokken staan met navigatie/muziek, kun je daaronder scrollen naar voertuig, en daar staat dat informatie over o.a. bandenspanning en ook of je accu op temperatuur is. Volgens mij is voorverwarmen niet nodig als dat icoon groen is, en bij blauw krijg je daar de optie voorverwarmen te zien…

A donkey is a lonely bloke, he hardly ever gets to poke

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterCC
Open de BMW app op je telefoon.
Onder de foto van je wagen, en onder de batterijstatus heb je een knop "remote services".
Klik op die knop en dan zie je "accu voorbereiden" staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutur

woutur

Klauwtjes uit!

Pannekoek81 schreef op zondag 23 maart 2025 @ 20:56:
[...]

Deze optie heb ik gevonden en er een shortcut van gemaakt! Bedankt!
Ugchel schreef op zondag 23 maart 2025 @ 22:30:
[...]

Als je op home klikt en je hebt links in het scherm die blokken staan met navigatie/muziek, kun je daaronder scrollen naar voertuig, en daar staat dat informatie over o.a. bandenspanning en ook of je accu op temperatuur is. Volgens mij is voorverwarmen niet nodig als dat icoon groen is, en bij blauw krijg je daar de optie voorverwarmen te zien…
Dit heb ik nog niet gezien.
PeterCC schreef op maandag 24 maart 2025 @ 20:29:
[...]

Open de BMW app op je telefoon.
Onder de foto van je wagen, en onder de batterijstatus heb je een knop "remote services".
Klik op die knop en dan zie je "accu voorbereiden" staan.
Dit lijkt me geen goed idee tijdens het rijden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• querex
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 03-06 20:27
Nog mensen last van vervaagde spiegel projectie logo's?
X1 xDrive 30e U11 van Juni 2023
Op het werk zijn er nog enkele X1 PHEV rijders (ook 2023 leveringen) met dezelfde klachten...

Iemand ervaring of dit onder garantie valt?
Bedankt!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ogtZuRatDXlKnGghTD0B5xkyOaM=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/Po4eDXALUphckIMQfemQrdpy.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johan_Germs
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 12:53
querex schreef op dinsdag 25 maart 2025 @ 09:56:
Nog mensen last van vervaagde spiegel projectie logo's?
X1 xDrive 30e U11 van Juni 2023
Op het werk zijn er nog enkele X1 PHEV rijders (ook 2023 leveringen) met dezelfde klachten...

Iemand ervaring of dit onder garantie valt?
Bedankt!
[Afbeelding]
Ja! Bij mij hetzelfde :(

X1 sDrive18i - oktober 2022

Het lijkt wel of de lak onder de spiegel beschadigd is...Of is het gewoon een stikker over een witte lamp heen?

Qua garantie, ik heb er eerlijk gezegd nog geen melding van gemaakt.

[ Voor 12% gewijzigd door Johan_Germs op 25-03-2025 11:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T3D
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 03-06 16:36

T3D

Johan_Germs schreef op dinsdag 25 maart 2025 @ 11:37:
[...]

Het lijkt wel of de lak onder de spiegel beschadigd is...Of is het gewoon een stikker over een witte lamp heen?

Ik heb precies het zelfde al enige tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KW1980
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 07-05 12:45
Meer mensen bij wie de app vandaag automatisch uitgelogd is? En niet meer in te loggen / koppelen in de auto?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterCC
Nee, vandaag in totaal dik 3 uur met de iX1 gereden.
Geen probleem. App werkt volledig normaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ajmali
Bij mij was vandaag de app ook automatisch uitgelogd maar ik kon gelijk inloggen en alles deed het gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maurice1972
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 03-06 23:49
Ik heb recent de bandenwissel weer laten doen en nu merkte ik dat tussen de 110 en 120KM/u het stuur trilt. Ben daarom teruggeweest naar de garage (profile is aangewezen voor dit werk), maar daar geven ze aan dat alles prima uitgelijnd is.

Nu weet ik dat er meer personen over hetzelfde geklaagd hebben op dit forum. Is hier een oplossing voor bij BMW?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Powder Toastman
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 10:22
Maurice1972 schreef op maandag 31 maart 2025 @ 09:48:
Ik heb recent de bandenwissel weer laten doen en nu merkte ik dat tussen de 110 en 120KM/u het stuur trilt. Ben daarom teruggeweest naar de garage (profile is aangewezen voor dit werk), maar daar geven ze aan dat alles prima uitgelijnd is.

Nu weet ik dat er meer personen over hetzelfde geklaagd hebben op dit forum. Is hier een oplossing voor bij BMW?
Uitlijnen is iets anders dan balanceren. Bij trilling in het stuur lijkt mij dat een wiel niet goed gebalanceerd is.
Bij een verkeerd uitgelijnde auto slijten de banden ongelijk af en/of trekt de auto naar links of rechts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pliesie

Jup. Mijn winterbanden hebben geen last gehad na het goed uitbalanceren onder belasting was dat stabiel.
De zomer banden (Pirelli pzeros..) hebben een issue wat ze er niet uit krijgen.

Ik ga dit voor mijzelf escaleren naar de leaseclub.

Nadeel van elektrische auto's is dat je dit soort dingen meer gaat merken omdat de auto verder erg stil is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JP1980
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 14:17

Er is altijd een trilling rond de 100km/u. Heb ik in verschillende ix1 auto's geconstateerd.
Op andere snelheden voel ik ook wel eens trillingen maar dat kan zomaar weer verdwijnen na een bocht o.i.d. Garage zegt altijd dat ze niets kunnen constateren niet kunnen vinden.

De stugge vering maskeert volgens mij bij veel mensen een dieper onderliggend probleem omdat je altijd wel een beetje het wegdek voelt. Met name rond 100-115km/h vind ik het niet een hele comfortabele auto. Ik vrees dat dit niet verholpen gaat worden, mijn dealer vind alles tegenwoordig een product eigenschap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brecht_vb
quote]Op andere snelheden voel ik ook wel eens trillingen maar dat kan zomaar weer verdwijnen na een bocht.[/[quote]

Dit kan ik ergens wel bevestigen - soms lijk het alsof het de trilling is van de binnen-de-lijnen-blijven feature, maar die is dan niet actief (geen icoon).

Andere vraag: auto is aan de (trage) lader opgeladen tot 100% met 336km gerapporteerd. Dat is al meer geweest bij 10 graden.

In maart zit ik met een verbruik van 19.5kwh/100km (1800km gereden).

Wat is 100% bij jullie bij welke temperatuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JP1980
brecht_vb schreef op maandag 31 maart 2025 @ 16:38:
quote]Op andere snelheden voel ik ook wel eens trillingen maar dat kan zomaar weer verdwijnen na een bocht.[/[quote]

Dit kan ik ergens wel bevestigen - soms lijk het alsof het de trilling is van de binnen-de-lijnen-blijven feature, maar die is dan niet actief (geen icoon).

Andere vraag: auto is aan de (trage) lader opgeladen tot 100% met 336km gerapporteerd. Dat is al meer geweest bij 10 graden.

Nee het is zeker niet de trilling van het binnen de lijnen blijven. Rijd dan ook met assisted drive. Ik vermoed dat dit dan te maken heeft met dat de banden links en rechts niet even snel draaien waardoor ze t.o.v. elkaar een andere stand krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pliesie

Alles hangt samen met je meest recente rijgedrag en nog wat factoren. Vergelijken met elkaar kun je doen maar zegt eigenlijk niet zo veel...
Ik kom deze dagen op 368 bij 100%...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterCC
quote]
(...)

19.5kWh/100km, hoe gemeten?
Op basis van wat je geladen hebt, of op basis van wat de auto verbruikt heeft.

Op basis van geladen zit ik in maart op 19.7kWh/100km (2000km gereden), maar op basis van verbruikt zit ik op 17.2kWh/100km. Het verschil is iets tussen 12 en 13%. Dat is blijkbaar de energie die verloren gaat tijdens het laden.

Nu staat hij met 100% op 429km. Lukt in de praktijk nooit, maar dat is omdat ik de voorbije week bijna uitsluitend gewone wegen heb gedaan en geen autowegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brecht_vb
Wel die 19.5 die ik zie is in de app bij de statistieken, dus dat zal wel de laadstatistiek zijn?

Ik rij een schandalig korte afstand naar mijn werk, daarbuiten vooral autostrade. Het zal daar wel aan liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ajmali
Onder mijn ix1 zitten 19 inch Hankook zomerbanden, 15000 km gereden sinds juli 24, nooit last gehad van de trillingen, ook niet bij snelheden rond 115-120. Ik vraag me af of dat niet aan goed balanceren en soort banden ligt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balupi63
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 07:25

Vanaf oplevering (Mei 24) ervaar ik een onrustig rijgedrag tussen de 100 en 105. Waarbij de auto rond de 103 trilt. BMW dealer heeft, banden en velgen vervangen, gebalanceerd, assen vervangen en motor (e20) vervangen. Nog steeds een onrustig rijgedrag. Het viel mij op dat de IX1 leen auto's ook niet trillingsvrij waren. Ik heb de 18 inch vervangen voor 19 inch wat niets uit maakt. Heb mij er inmiddels bij neergelegd want het is verder een hele fijne auto. Toch had ik niet voor een Ix1 gekozen als ik dit geweten had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artbij
De eerste twee weken met de nieuwe wagen zitten erop. Bijna 2k gereden en heel erg tevreden over het rijden en sturen van de auto. Zit is ook goed. Wel meteen wat opmerkingen en ik ben benieuwd of jullie dat herkennen.
  • Audio van de auto valt soms weg. Dan moet je een keer muten en unmuten met de volumeknop, dan speelt hij weer door.
  • Bij gebruik van bijvoorbeeld Waze via Android Auto flikkert de halve kaart in de cockpit. Het kiezen van een andere functie daar en daarna weer terugzetten lost dit dan tijdelijk op.
  • Auto opnenen, sluiten etc met de app duurt zeker een halve minuut.
  • Kreeg een melding dat er een grote storing in de aandrijving zat. Na uitschakelen zou ik de auto niet meer kunnen starten. Deze melding verdween na een halve minuut.
  • Instellingen zijn soms weg, In de auto, maar ook in de app.
  • Ik heb nu gratis premium connectivity, geen idee wat ik straks mis als ik dit niet meer heb.
  • De tweede keer dat mijn vrouw de auto meenam, reed ze er al een deuk in. Ze kon er niets aan doen, maar toch.
  • Ik heb al een lekke band.

Met gestrekt been.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JP1980
Balupi63 schreef op dinsdag 1 april 2025 @ 07:18:
[...]

Vanaf oplevering (Mei 24) ervaar ik een onrustig rijgedrag tussen de 100 en 105. Waarbij de auto rond de 103 trilt. BMW dealer heeft, banden en velgen vervangen, gebalanceerd, assen vervangen en motor (e20) vervangen. Nog steeds een onrustig rijgedrag. Het viel mij op dat de IX1 leen auto's ook niet trillingsvrij waren. Ik heb de 18 inch vervangen voor 19 inch wat niets uit maakt. Heb mij er inmiddels bij neergelegd want het is verder een hele fijne auto. Toch had ik niet voor een Ix1 gekozen als ik dit geweten had.
Exact mijn ervaring. Er is ook geen verschil tussen de xdrive 20 en 30. Allebei zelfde probleem. Als iemand anders rijd kan ik blindelings zeggen wanneer we 100km/h gaan.

[ Voor 4% gewijzigd door JP1980 op 01-04-2025 08:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• querex
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 03-06 20:27
Johan_Germs schreef op dinsdag 25 maart 2025 @ 11:37:
T3D schreef op dinsdag 25 maart 2025 @ 12:18:
Ik heb precies het zelfde al enige tijd.
@Johan_Germs , @T3D ,
BMW garage geeft weinig duidelijkheid dat het garantie of een bekend probleem is, maar ze waren zelf wel snel met voor te stellen "we vervangen het wel gewoon samen met de banden wissel dan is het terug proper". Er zouden dan ook geen kosten voor zijn... 8)7
Gevalletje bekend probleem maar we mogen het niet zeggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hopiconjo
  • Nu online
Artbij schreef op dinsdag 1 april 2025 @ 08:50:
De eerste twee weken met de nieuwe wagen zitten erop. Bijna 2k gereden en heel erg tevreden over het rijden en sturen van de auto. Zit is ook goed. Wel meteen wat opmerkingen en ik ben benieuwd of jullie dat herkennen.
  • Audio van de auto valt soms weg. Dan moet je een keer muten en unmuten met de volumeknop, dan speelt hij weer door.
  • [b]Herken ik niet; af en toe bij vaste plekken valt radio even weg (DAB)[/b]
  • Bij gebruik van bijvoorbeeld Waze via Android Auto flikkert de halve kaart in de cockpit. Het kiezen van een andere functie daar en daarna weer terugzetten lost dit dan tijdelijk op.
  • [b]Herken ik niet. Sinds nieuwste versie Waze gebruik ik navigatie in cockpit display[/b]
  • Auto opnenen, sluiten etc met de app duurt zeker een halve minuut.
  • [b]Eigenlijk nooit getest; gebruik de digital key en gaat eigenlijk perfect[/b]
  • Kreeg een melding dat er een grote storing in de aandrijving zat. Na uitschakelen zou ik de auto niet meer kunnen starten. Deze melding verdween na een halve minuut.
  • [b]gelukkig nooit gehad[/b]
  • Instellingen zijn soms weg, In de auto, maar ook in de app.
  • [b]nooit gehad[/b]
  • Ik heb nu gratis premium connectivity, geen idee wat ik straks mis als ik dit niet meer heb.
  • [b]bij mij is die ook verlopen en mis het totaal niet of merk het niet[/b]
  • De tweede keer dat mijn vrouw de auto meenam, reed ze er al een deuk in. Ze kon er niets aan doen, maar toch.
  • Ik heb al een lekke band.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artbij
Met de digital key unlocked je auto toch niet automatisch als je ernaar toe loopt? Je moet toch je telefoon tegen de deur aanhouden?

Met gestrekt been.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hopiconjo
  • Nu online
Artbij schreef op dinsdag 1 april 2025 @ 09:17:
[...]

Met de digital key unlocked je auto toch niet automatisch als je ernaar toe loopt? Je moet toch je telefoon tegen de deur aanhouden?
Je hebt digital key en digital key plus. Je telefoon moet dit wel kunnen ondersteunen
https://www.bmw.nl/nl/dig...08eea-item-108362d1ed-tab

https://www.bmw.nl/nl/dig...08eea-item-4de70ca7cd-tab

Lijst met compatible phones
https://www.bmw.nl/nl/dig...59de7fd87-item-1f96f16f43

[ Voor 17% gewijzigd door hopiconjo op 01-04-2025 09:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artbij
Dat heb ik allemaal, maar toch werkt het niet. Kan ik ergens zien of er een Digital Key of een Digital Key plus gebruikt wordt in de app?

Met gestrekt been.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hopiconjo
  • Nu online
Artbij schreef op dinsdag 1 april 2025 @ 09:50:
[...]

Dat heb ik allemaal, maar toch werkt het niet. Kan ik ergens zien of er een Digital Key of een Digital Key plus gebruikt wordt in de app?
Heb je de installatie procedure gevolgd?

https://www.youtube.com/r...l+key&sp=EgIIBA%253D%253D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JP1980
Artbij schreef op dinsdag 1 april 2025 @ 09:50:
[...]

Heb je android?
Dan moet je in de google wallet de ix1 sleutel zien of toevoegen op 1 of andere manier.
Staat er al een ix1 sleutel in de app? Dan kan je proberen de auto te openen via de app. Als dat werkt dan ben je al ver.

Het komt bij mij best vaak voor dat het niet werkt. Soms werkt alleen RFID. De enige oplossing is dan herstarten van de telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artbij
JP1980 schreef op dinsdag 1 april 2025 @ 10:18:
[...]

Heb je android?
Dan moet je in de google wallet de ix1 sleutel zien of toevoegen op 1 of andere manier.
Staat er al een ix1 sleutel in de app? Dan kan je proberen de auto te openen via de app. Als dat werkt dan ben je al ver.

Het komt bij mij best vaak voor dat het niet werkt. Soms werkt alleen RFID. De enige oplossing is dan herstarten van de telefoon.
Bij mij staat hij in de Samsung Wallet en kan hem vanuit de Wallet openen, clima bedienen etc.

Met gestrekt been.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artbij
Niet met de setup card. Maar gewoon vanuit de auto. Setup card heb ik niet bij de wagen gehad.

[ Voor 6% gewijzigd door Artbij op 01-04-2025 11:47 ]

Met gestrekt been.

Pagina: 1 ... 64 ... 66 Laatste