Het grote BMW (i)X1 topic

Pagina: 1 ... 63 ... 70 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De willy
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 29-04 15:36
Na 1jaar geen problemen gehad te hebben met opladen is het na een update helemaal mis gegaan met het opladen. Problemen nu met direct opladen of in een periode,valt het programma steevast uit en moet ik opnieuw opstarten. ook als ik in de auto zelf direct opladen instel valt het telkens uit. Ik heb het aangekaart bij BMW Bornem en zou een update krijgen. ik wacht nu al een 2 weken en blijf met problemen zitten. Ook mijn garage verwittigd maar kan pas na een maand op afspraak komen wegens te druk. Ondertussen is het verder sukkelen.
p.s. opladen met stopcontact.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wfvanputten
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 10-09 08:49
De willy schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 14:51:
Na 1jaar geen problemen gehad te hebben met opladen is het na een update helemaal mis gegaan met het opladen. Problemen nu met direct opladen of in een periode,valt het programma steevast uit en moet ik opnieuw opstarten. ook als ik in de auto zelf direct opladen instel valt het telkens uit. Ik heb het aangekaart bij BMW Bornem en zou een update krijgen. ik wacht nu al een 2 weken en blijf met problemen zitten. Ook mijn garage verwittigd maar kan pas na een maand op afspraak komen wegens te druk. Ondertussen is het verder sukkelen.
p.s. opladen met stopcontact.
Maar ligt het aan BMW, of aan je stopcontact? Hoe is het laden aan een openbare paal (AC) of via Fastned (DC)? Ik vind jouw conclusie wat voorbarig....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:24
Heb eindelijk mijn eigen ix1 weer terug, nadat die begin januari werd gestolen van mijn eigen oprit.

In de tussentijd met een wat meer basis variant gereden. Dan merk je toch dat je de meeste opties niet echt mist, maar blijkbaar wel een veel betere range hebt met minder opties / andere velgen. Verschil is wel echt aanzienlijk, de afgelopen weken had ik een betere range dan wat ik normaal in de zomer had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michownz
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 07-09 11:21
koentjuh schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 17:03:
Heb eindelijk mijn eigen ix1 weer terug, nadat die begin januari werd gestolen van mijn eigen oprit.

In de tussentijd met een wat meer basis variant gereden. Dan merk je toch dat je de meeste opties niet echt mist, maar blijkbaar wel een veel betere range hebt met minder opties / andere velgen. Verschil is wel echt aanzienlijk, de afgelopen weken had ik een betere range dan wat ik normaal in de zomer had.
Welke variant is je eigen iX1? Indien M Sport, merkte je bvb een verschil dat het M onderstel niet aanwezig was?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willianv
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online
Vraagje, als ik ben ingelogd met mijn bmw id zie ik in de temperatuuraanduiding een soort animatie (rode gloed die van links naar rechts beweegd).

Als mijn dochter onder haar bmw id is ingelogd, zie je deze animatie niet.

Ik krijg het niet gevonden waar dit ingesteld kan worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ugchel
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Ugchel

Speeding home

koentjuh schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 17:03:

Ik denk toch dat dat vooral aan de velgen ligt, die paar opties gebruiken toch niet zoveel?

Heb zelf weinig opties op de auto en standaard velgen en had vanochtend op 100% 360km range. Voor hartje winter best tevreden mee…

A donkey is a lonely bloke, he hardly ever gets to poke

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Franzl01
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 19:25
Willianv schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 17:29:
Vraagje, als ik ben ingelogd met mijn bmw id zie ik in de temperatuuraanduiding een soort animatie (rode gloed die van links naar rechts beweegd).

Volgens mij is dat gewoon actief verwarmen. Bij koelen krijg je een blauwe gloed

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PeterCC
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 10-09 20:16
vortexnl1982 schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 10:30:
Weet iemand waar je kan vinden wat voor werkzaamheden er plaatsvinden bij een beurt van een bmw x1 f48?

De mijne heeft er ongeveer 160k km's opzitten en begint nu te zeuren dat er onderhoud nodig is maar ik kan zo even niet vinden wat dat dan inhoud.
Wij hebben ook zo een F48. Laatst op onderhoud geweest op 142000km. Hij was toen ook al een tijdje aan het zeuren.
Dat was een klein onderhoud. Dus wellicht wordt 160000km een groot onderhoud.
Wat zal er al zeker inzitten: motorolie, oliefilter, de verschillende filters. Afhankelijk van de staat mogelijk ook remblokken of eventueel remschijven, en remvloeistof als die er al 2 jaar in zit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PeterCC
Willianv schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 17:29:

Dat is volgens mij niet in te stellen.
Die golf naar rood wil zeggen dat hij het interieur aan het opwarmen is, naar blauw als hij het aan het afkoelen is. Als de gewenste temperatuur bereikt is stopt de animatie. Let er maar eens op.
Nu kan het zijn dat jouw dochter in haar id een andere gewenste temperatuur heeft ingesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roki
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 08-09 09:18
Mag je 2 laadkaarten tegen elkaar (in bijvoorbeeld portefuille) bewaren of doe je dit best niet om de werking te garanderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ugchel
  • Niet online

Ugchel

Speeding home

Roki schreef op woensdag 19 februari 2025 @ 13:40:
Mag je 2 laadkaarten tegen elkaar (in bijvoorbeeld portefuille) bewaren of doe je dit best niet om de werking te garanderen?
:? Wat verwacht je dat er met die laadkaarten gebeurt dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roki
Ugchel schreef op woensdag 19 februari 2025 @ 14:22:
[...]

:? Wat verwacht je dat er met die laadkaarten gebeurt dan?
In het verleden met kaarten tegen elkaar te plaatsen toch al kaart gehad die stuk was.
Of het was toeval of door de chip door wrijving of ander contact.

Ik lees dat het geen kwaad kan in uw vraag. Top, Merci!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roki
SAABcabrio schreef op zondag 26 november 2023 @ 08:09:
[...]

Bedankt voor de reacties. De BMW guide app heb ik zojuist gedownload en geeft voldoende duidelijkheid. Erg handige app en gekoppeld aan VIN, dus de informatie heeft altijd betrekking op de eigen auto. Ik weet nu dat de kettingen bij de BMW iX1 om de voorwielen moeten. Ik ga geen aparte set met 18 inch wielen aanschaffen. De omtrek van mijn 20 inch wielen is vergelijkbaar met die van de 18 inch en ik heb loopvlakkettingen met fijne schakels. Ik heb winterbanden en hoop de kettingen niet nodig te hebben, maar mocht het toch noodzakelijk zijn, dan leg ik ze dus om de voorwielen.
Bij mij geeft de BMW Guide app net onduidelijkheid 8)7

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1Qfl8eOJYqOLooGrnX664Hxznc0=/x800/filters:strip_exif()/f/image/gwQV0oGvENOzrTHeDWZbWeNm.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EgX-kYDTBDOlTNo4xYgOF9QGAt0=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/489gSKbtQjVJiyM6AJjM9rmw.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brecht_vb
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 19:59
Deelt BMW iets mee omtrent software updates die komende zijn? Zou wel tof zijn als DA Plus iets meer kan, of iets vlotter wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berries
  • Registratie: April 2024
  • Laatst online: 08:51
Ik ben aan het zoeken, maar ik krijg er niet echt duidelijkheid over. Is dodehoek herkenning in je spiegel nou standaard op de iX1 of valt dit onder een pakket?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brecht_vb
@berries

Dit valt onder DA

DA Plus iets *apart* en dient bijbesteld te worden als je dat ook wil. (ik raad het aan)

DA Professional bevat bovenstaande + 4 camera's, HUD,...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ferry34
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 00:09
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_4fuFoRXFl8TMl4hVANb7Qzoxqo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/S1vtk1nZo5tW6iv5Iw0yIKXf.jpg?f=fotoalbum_large

Mn auto is bestickerd, dus nu beter te herkennen voor mn passagiers :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berries
brecht_vb schreef op zaterdag 22 februari 2025 @ 15:10:
@berries

Dit valt onder DA

DA Plus iets *apart* en dient bijbesteld te worden als je dat ook wil. (ik raad het aan)

Hmm, okay. Thanks ga daar even naar kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterCC
brecht_vb schreef op zaterdag 22 februari 2025 @ 15:10:
@berries

Dit valt onder DA

Ik kan dat bevestigen. Ik heb een standaard iX1 en die heeft die dode hoek lampjes niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijntjuh.eu
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 05-09 20:24
berries schreef op zaterdag 22 februari 2025 @ 15:07:
Ik ben aan het zoeken, maar ik krijg er niet echt duidelijkheid over. Is dodehoek herkenning in je spiegel nou standaard op de iX1 of valt dit onder een pakket?
Standaard heeft de iX1 het niet.
Als je het wilt, zal je DA of DA Prof moeten nemen.
DA+, onderdeel van Innovation Pack heeft het niet, omdat je de opties van DA hier niet bij krijgt.

BMW maakt het er niet makkelijker op voor de kopers :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berries
Tijntjuh.eu schreef op zondag 23 februari 2025 @ 10:22:
[...]

Standaard heeft de iX1 het niet.
Als je het wilt, zal je DA of DA Prof moeten nemen.
DA+, onderdeel van Innovation Pack heeft het niet, omdat je de opties van DA hier niet bij krijgt.

BMW maakt het er niet makkelijker op voor de kopers :?
Eens, ik moet zeggen dat ik al die verschillende pakketten best ingewikkeld vind. Daarnaast wordt het mij ook niet helemaal duidelijk wat er nou exact in welk pakket zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duckie_rr
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 11-04 15:42
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UguE5DWROJNvcos8j3cj76t_K9s=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nMEhYHIaAhBTXHU9CsU4OAHH.jpg?f=fotoalbum_large

Vreemde melding tijdens het laden vandaag. Nog al mensen deze gehad? Zou dit kunnen wijzen op een zwakke 12v batterij?
Wagen is 6 maand oud met 10.000 km

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordys19
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 18:54
duckie_rr schreef op zondag 23 februari 2025 @ 20:42:
[Afbeelding]

Vreemde melding tijdens het laden vandaag. Nog al mensen deze gehad? Zou dit kunnen wijzen op een zwakke 12v batterij?
Ik heb deze melding vorige maand twee keer gehad en heb toen een afspraak gemaakt bij de dealer om dit na te laten kijken. Ze hebben vervolgens een update uitgevoerd, en sindsdien heb ik deze foutmelding niet meer gekregen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tijntjuh.eu
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 05-09 20:24
berries schreef op zondag 23 februari 2025 @ 14:00:
[...]

Eens, ik moet zeggen dat ik al die verschillende pakketten best ingewikkeld vind. Daarnaast wordt het mij ook niet helemaal duidelijk wat er nou exact in welk pakket zit.
Misschien ten overvloede, maar bij de configuratie kan je bij de opties erop klikken om soort van tekst en uitleg te krijgen over de inhoud. Bij de packs kan je klikken op "Toon alle x opties" en dan door klikken op de opties die in deze packs zitten.

Zo kan je bijvoorbeeld zien dat bij DA+ de teksten "De uitrusting Driving Assistant is niet inbegrepen bij de uitrusting Driving Assistant Plus." en onderaan in de kleine lettertjes "Let erop dat de uitrusting Driving Assistant (5AS) niet is inbegrepen in de uitrusting Driving Assistant Plus (5AT)." staan.

Je bent even bezig als je alle opties af gaat, maar dan kan je een wel overwogen keuze maken met wat je wel en niet wilt hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• querex
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 10:38
Ferry34 schreef op zaterdag 22 februari 2025 @ 15:16:
Mn auto is bestickerd, dus nu beter te herkennen voor mn passagiers :)
Welke 3 fase lader gebruik je daar? :D En tevreden van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
Ik heb er 2
Die aan de muur hangt net naast t raam van mn huis is een New Motion 3 x 16a die 11kw laadt.
Die heeft rfid en dus met pasje activeren.

Die vooraan hangt is een mobiele lader met krachtstroom aansluiting en kan ook 3x16a laden, maar geen pasje
https://www.accu-machine....D93a3j_BIKwhoC8i8QAvD_BwE

[ Voor 28% gewijzigd door Ferry34 op 24-02-2025 23:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobVD
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 31-07 11:50
duckie_rr schreef op zondag 23 februari 2025 @ 20:42:
[Afbeelding]

Heb deze melding nu ook al een paar keer gehad. Toch maar eens langs dealer dan als hier een update voor nodig is. Zou fijner zijn als deze OTA binnen zou komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andretski
  • Registratie: Februari 2025
  • Laatst online: 02-03 21:28
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bIwhvamhzogQYjYlDqYREsSJpG8=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/beFnUJDLmdRhwzSgIFvLeoGb.jpg?f=user_large

Range loopt hard terug, we zitten nu in Oostenrijk, 20 inch winterbanden en lekker doorgereden op de snelweg, volgeladen nu een bereik van 249km. Iemand dezelfde ervaringen?

Andere vraag, weet iemand waarom er ook 440km max wordt getoond, wat zegt dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JP1980
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 15:43
Andretski schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 11:41:
[Afbeelding]

Range loopt hard terug, we zitten nu in Oostenrijk, 20 inch winterbanden en lekker doorgereden op de snelweg, volgeladen nu een bereik van 249km. Iemand dezelfde ervaringen?

Verbruik stijgt exponentieel met snelheid. Rijd regelmatig 220 km op een dag. Als ik dat met 130km/h doe dan red ik het soms niet als het tegen zit (bijvoorbeeld tegenwind). Rijd ik met 100km/h dan kom is soms wel aan met 40% restlading.

Lange afstanden zou ik maximaal 130 aanhouden. Anders dan verlies je de tijdswinst door vaker laden. Het laatste stukje kan je altijd nog kijken of je voldoende restlading hebt om een beetje sportief de bergen in te gaan, tenminste als je op je bestemming kan laden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pliesie
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-09 11:00
[Afbeelding]

Je verbruik en mogelijke range komt redelijk overeen met berekeningen die je zou kunnen maken.

Laadstrategie bij 8°C

De BMW iX1 eDrive20 ondersteunt een maximale laadsnelheid van 130 kW. (Wel over een langere tijd continu)

Laadtijd: ~29 minuten (10-80%).
Afstand per laadstop: 200-250 km bij 120-140 km/u.

Aangezien je 20 inch er onder hebt kan het zijn dat je wat minder range hebt.

Wat bedoel je met lekker doorgereden?

Als je snel thuis of op de bestemming wil zijn dan moet je wat vaker laden en je houden aan een goede gemiddelde snelheid. Ergens zit het omslagpunt. Ik hou zelf meestal 140km/h als max aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wfvanputten
[Afbeelding]

440 max is theoretisch mogelijk, zij het met 17 inch velgen en alle comfort uit. Ook zal je dat max. 90/100 km per uur moeten rijden in de zomer. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pliesie
wfvanputten schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 13:11:
[...]

440 max is theoretisch mogelijk, zij het met 17 inch velgen en alle comfort uit. Ook zal je dat max. 90/100 km per uur moeten rijden in de zomer. ;)
In NL de normale max snelheden. En als je niet te snel op trekt kun je dat eenvoudig halen met de edrive 20.
Ook met 19inch lukt dat eenvoudig in de warmere periode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andretski
[...]

Dankjewel! 😀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andretski
JP1980 schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 12:25:
[...]

Verbruik stijgt exponentieel met snelheid. Rijd regelmatig 220 km op een dag. Als ik dat met 130km/h doe dan red ik het soms niet als het tegen zit (bijvoorbeeld tegenwind). Rijd ik met 100km/h dan kom is soms wel aan met 40% restlading.

Lange afstanden zou ik maximaal 130 aanhouden. Anders dan verlies je de tijdswinst door vaker laden. Het laatste stukje kan je altijd nog kijken of je voldoende restlading hebt om een beetje sportief de bergen in te gaan, tenminste als je op je bestemming kan laden.
👍

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andretski
JP1980 schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 12:25:
[...]

140-150 gereden en bergje op dat verklaart het dan 😀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andretski
pliesie schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 13:11:
[...]

Je verbruik en mogelijke range komt redelijk overeen met berekeningen die je zou kunnen maken.

Laadstrategie bij 8°C

De BMW iX1 eDrive20 ondersteunt een maximale laadsnelheid van 130 kW. (Wel over een langere tijd continu)

Laadtijd: ~29 minuten (10-80%).
Afstand per laadstop: 200-250 km bij 120-140 km/u.

Aangezien je 20 inch er onder hebt kan het zijn dat je wat minder range hebt.

Wat bedoel je met lekker doorgereden?

Als je snel thuis of op de bestemming wil zijn dan moet je wat vaker laden en je houden aan een goede gemiddelde snelheid. Ergens zit het omslagpunt. Ik hou zelf meestal 140km/h als max aan.
140-150, dus vaker laden 😌 dankjewel voor je antwoord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
[Afbeelding]

Een elektrische auto verbruikt op de snelweg verreweg het meeste (je hebt geen versnellingen )en met kou nog meer.

Tip voor niet snelweg. Laat de auto in efficiënt staan, want dat scheelt nogal en dan nog ben je als eerste weg bij t stoplicht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lager
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 07-09 08:19
Ferry34 schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 20:10:
[...]

Een elektrische auto verbruikt op de snelweg verreweg het meeste (je hebt geen versnellingen )en met kou nog meer.
Dat de auto op hoge snelheid meer stroom verbruikt is helemaal juist, maar of dat ligt aan het gebrek aan versnellingen weet ik niet. Luchtweerstand neemt kwadratisch toe bij een toename van snelheid, dat is bij benzine gelijk als bij elektrisch. Alleen een elektromotor maakt geen toeren dus je hoeft niet dmv een versnellingsbak de toeren te reguleren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Griffin2k
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11-09 20:15
[Afbeelding]

Ik lees:
- 20 inch
- Winterbanden
- Snelweg
- Lekker doorgereden (aanname, 'vlot' rijden)
- Lage temperaturen
- Wellicht ook nog bepaling, bagage en/of meerdere mensen in de auto

Allemaal factoren die de range beïnvloeden. Dat doet het ook bij fossiele brandstoffen, niets geks.

Mijn 'zuinige' Fiatje 500 kan gemiddeld 1 op 22 rijden maar rijdt momenteel met mijn rijstijl, bepakking en temperaturen ook regelmatig 1 op 13/14. Komt prima overeen met een elektrische auto die range inlevert.

Het is niet dat een elektrische wagen een wondermiddel is die dat allemaal teniet doet ;)

Zonnepanelen 3950Wp - DMEGC 6x395Wp (ZW 2°) + DMEGC 4x395Wp (ZW 28°) - Solis 3.6 ; Easee Charge Lite 11kW + Easee Equalizer (Load Balancing) ; BMW iX1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PeterCC
Lager schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 20:36:
[...]

Dat de auto op hoge snelheid meer stroom verbruikt is helemaal juist, maar of dat ligt aan het gebrek aan versnellingen weet ik niet. Luchtweerstand neemt kwadratisch toe bij een toename van snelheid, dat is bij benzine gelijk als bij elektrisch. Alleen een elektromotor maakt geen toeren dus je hoeft niet dmv een versnellingsbak de toeren te reguleren.
Het rendement van een elektrische motor hangt nauwelijks af van zijn toerental.
Die motoren hebben een voldoende breed nuttig toerentalbereik waardoor een versnellingsbak niet nodig is binnen een redelijk snelheidsbereik van 0 tot iets van 160-180km/h.
Wil je als fabrikant 200 - 250 aanbieden dan zal je wel een tweede versnelling moeten voorzien.

Het rendement van een elektrische motor is ook nauwelijks afhankelijk van de belasting.
En dat is de reden waarom snelheid bij een elektrische auto zoveel meer invloed heeft dan bij een thermische motor.

Die auto met een thermische motor is evengoed onderworpen aan die wetmatigheid dat de te overwinnen luchtweerstand kwadratisch toeneemt met de snelheid. Maar het rendement van een thermische motor, en dan zeker van een benzinemotor, is wel sterk afhankelijk van de belasting. Belast je een thermische motor meer dan wordt zijn rendement beter, en bovendien heb je bij een thermische motor geen energierecuperatie bij afremmen. Traag verkeer met veel stops en starts is killing voor het rendement en dus het verbruik van een thermische motor.
Daarom stel je in de praktijk vast dat je met je thermische motor best wel 130-140 kan rijden op lange trajecten en dan nog onder je gemiddelde verbruik blijft van je dagelijkse verplaatsingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterCC

De auto schat je range in aan de hand van je recent verbruik. Het is zoiets van een doorlopend gemiddelde.

Dus heb je flink doorgereden over een flink eind en is het koud dan is je verbruik hoog geweest en dan zal de auto dat als basis voor de inschatting gebruiken.

• Hansermans
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 19-08 20:29
[...]

Verwarming of airco gaat inderdaad uit en volgens mij kan je niet eens harder dan 90 (begrenzing) maar voor nood situaties ideaal om nog ff bij een laadpaal te kunnen komen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ferry34
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vLuVSvDF7EoLdWSdFBfGdF-fxu8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kgpM3LI7Ep1lEVrshMg7lAv6.jpg?f=fotoalbum_large

Gisteren eindelijk s begonnen met 510km....kom nou s met die lente pfff

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ugchel
  • Niet online

Ugchel

Speeding home

Ferry34 schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 00:43:
[Afbeelding]

Ik meen begrepen te hebben dat range maximaliseren voor jou een sport/hobby is. Heb je deze range ook daadwerkelijk nodig op een gemiddelde taxi-dag dat je er zo op let? Ik weet niet wat je qua comfort allemaal inlevert als je in eco rijdt ten opzichte van normaal, maar laatst had ik met 100% een range van over de 400 (geloof ergens in de 420) in normale modus, dus ik vroeg me af of het inleveren van comfort opweegt tegen de noodzaak van je rijbereik?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ksk
  • Laatst online: 10-06 13:18

Ksk

pliesie schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 09:27:
[...]

Graag het spotify issue melden bij de dealer. Dan zijn er meer meldingen en zal BMW het hopelijk oplossen.
Zie mijn eerdere post soortgelijke issues.

Nieuwste I-Drive versie lost het issue ook niet op.
En de App versie binnen de auto lijkt hogere audio bitrate te hebben dan Carplay dus heeft mijn voorkeur.
Hier ook dezelfde Spotify issues. Gemeld bij BMW Nederland, zij hebben het gecheckt met BMW Duitsland. Enige oplossing deinstalleren en opnieuw installeren --> werkt niet

Met dealer gecheckt, zij hebben ook verder geen oplossing

Met Spotify NL gecheckt, zij hebben ook geen oplossing; echter gaven zij aan dat Spotify de samenwerking met automotive stopt...? maar ik vind hier verder niets over terug.

Ik heb nu een Deezer abonnement aangeschaft om te kijken of dit wel werkt. De app in de BMW ziet er identiek uit vergeleken met de Spotify app....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pinotgrigio1
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 11-09 20:05
Ferry34 schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 00:43:
[Afbeelding]

In de verste verte ga ik dat nooit halen ;-) Ik kies ervoor om wat vaker te moeten laden, HC lader tijdens boodschappen doen bijv. maar kan dan gewoon sportief en met alle toeters en bellen aan rijden. Ik snap dat het in jouw situatie wellicht wel handig is , omdat je meer ritten in hetzelfde tijdsbestek zou kunnen uitvoeren. Mooie cijfers in ieder geval, bij mij staat momenteel de 100% range op 324 ;-) ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brecht_vb
Gisteren kreeg ik van BMW een terugroepactie omtrent de B-stijl.

Destijds werd hij 6 weken te laat geleverd omdat de B-stijl gecontroleerd moest worden, daarna nog eens een gordelsensor herstellen die bij het B-stijl controleren stuk is gegaan (?).

Afspraak is pak 28 maart. Wel gek, vroeger mocht die auto absoluut niet buiten, en nu kan er wel een maand gewacht worden met die controle.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 20:13
pinotgrigio1 schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 13:09:
[...]

In de verste verte ga ik dat nooit halen ;-) Ik kies ervoor om wat vaker te moeten laden, HC lader tijdens boodschappen doen bijv. maar kan dan gewoon sportief en met alle toeters en bellen aan rijden. Ik snap dat het in jouw situatie wellicht wel handig is , omdat je meer ritten in hetzelfde tijdsbestek zou kunnen uitvoeren. Mooie cijfers in ieder geval, bij mij staat momenteel de 100% range op 324 ;-) ;-)
Ook in efficient mode? Want daar heeft hij hem wel in staan :P
Ik rij ook gewoon door en met alles aan, met dit weer komt de range weer boven de 300 inderdaad :)

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinotgrigio1
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 11-09 20:05
Martinusz schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 13:55:
[...]

Ook in efficient mode? Want daar heeft hij hem wel in staan :P
Ik rij ook gewoon door en met alles aan, met dit weer komt de range weer boven de 300 inderdaad :)
haha nee, de efficiency mode heb ik eigenlijk nog nooit aangezet :$ :$ O-) :X :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wfvanputten
Ksk schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 12:39:
[...]

Hier ook dezelfde Spotify issues. Gemeld bij BMW Nederland, zij hebben het gecheckt met BMW Duitsland. Enige oplossing deinstalleren en opnieuw installeren --> werkt niet

Met Spotify NL gecheckt, zij hebben ook geen oplossing; echter gaven zij aan dat Spotify de samenwerking met automotive stopt...? maar ik vind hier verder niets over terug.

Ik heb nu een Deezer abonnement aangeschaft om te kijken of dit wel werkt. De app in de BMW ziet er identiek uit vergeleken met de Spotify app....
Een ander alternatief dat mij erg bevalt is Tidal. Het proberen waard ook. Ik heb in mijn BMW daarmee nog geen problemen ervaren ook. :*)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pannekoek81
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 11:49
Ksk schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 12:39:
[...]

Het probleem word bij mij veroorzaakt vanwege een probleem met mijn account. Het account in de BMW is dezelfde als op mijn telefoon. Hierdoor lijkt Spotify weleens de weg kwijt te raken en werkt het niet meer zoals ik zou willen. Bijv het kiezen van een afspeellijst of selecteren van een nummer. Via mijn telefoon kon ik het wel doen en zodra ik het dan eenmalig had gekozen dan werkt Spotify weer zoals voorheen.

Ik had nog een account over binnen ons familie abonnement en daarmee een account gemaakt voor alleen de BMW. Sindsdien werkt het zoals verwacht. Beetje omslachtig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pliesie
Pannekoek81 schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 14:39:
[...]

Het probleem word bij mij veroorzaakt vanwege een probleem met mijn account. Het account in de BMW is dezelfde als op mijn telefoon. Hierdoor lijkt Spotify weleens de weg kwijt te raken en werkt het niet meer zoals ik zou willen. Bijv het kiezen van een afspeellijst of selecteren van een nummer. Via mijn telefoon kon ik het wel doen en zodra ik het dan eenmalig had gekozen dan werkt Spotify weer zoals voorheen.

Ik had nog een account over binnen ons familie abonnement en daarmee een account gemaakt voor alleen de BMW. Sindsdien werkt het zoals verwacht. Beetje omslachtig.
Juist dat is een functie die ik juist wil gebruiken. Verder luisteren waar ik gebleven ben. :)
Het is het testen waard. Mogelijk geef ik dat dan ook even door aan de dealer zodat het BMW ook weer iets verder gaat helpen in troubleshooting.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pannekoek81
pliesie schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 16:10:
[...]

Juist dat is een functie die ik juist wil gebruiken. Verder luisteren waar ik gebleven ben. :)
Het is het testen waard. Mogelijk geef ik dat dan ook even door aan de dealer zodat het BMW ook weer iets verder gaat helpen in troubleshooting.
Heb ik ook gedaan, de bevinding doorgegeven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ferry34
Ugchel schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 09:45:
[...]

Ik meen begrepen te hebben dat range maximaliseren voor jou een sport/hobby is. Heb je deze range ook daadwerkelijk nodig op een gemiddelde taxi-dag dat je er zo op let? Ik weet niet wat je qua comfort allemaal inlevert als je in eco rijdt ten opzichte van normaal, maar laatst had ik met 100% een range van over de 400 (geloof ergens in de 420) in normale modus, dus ik vroeg me af of het inleveren van comfort opweegt tegen de noodzaak van je rijbereik?
De auto is in efficiëntie stand al zo snel, dat ik bij t stoplicht toch als eerste weg ben dus ik zie weinig nut in de snellere modus.

Alle comfort dimmende standen staan uit dus geen comfort verlies.
Ook heb ik de extra range instellingen ook niet aan staan, want ik ga echt geen 90km pu rijden op de snelweg.

Ik vind t inderdaad wel leuk om te kijken hoe ik vlot rijdend er toch t meeste uit kan persen :+
Ik vind het leuk om zoveel mogelijk ritten te rijden in mn werk, vlot maar netjes te rijden met de grootste actieradius..

Verder maakt het niet uit...ik rijd 300km per dag dus geen probleem wat betreft actieradius en de zaak betaalt de stroom natuurlijk :P

Jammer dat ik geen 77kwh of hoger heb, want daar zou ik veel uit kunnen halen.

[ Voor 9% gewijzigd door Ferry34 op 01-03-2025 12:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ugchel
  • Niet online

Ugchel

Speeding home

Ferry34 schreef op zaterdag 1 maart 2025 @ 02:13:
[...]

De auto is in efficiëntie stand al zo snel, dat ik bij t stoplicht toch als eerste weg ben dus ik zie weinig nut in de snellere modus.

Alle comfort dimmende standen staan uit dus geen comfort verlies.
Ook heb ik de extra range instellingen ook niet aan staan, want ik ga echt geen 90km pu rijden op de snelweg.

Ik vind t inderdaad wel leuk om te kijken hoe ik vlot rijdend er toch t meeste uit kan persen :+
Ik vind het leuk om zoveel mogelijk ritten te rijden in mn werk, vlot maar netjes te rijden met de grootste actieradius..

Verder maakt het niet uit...ik rijd 300km per dag dus geen probleem wat betreft actieradius en de zaak betaalt de stroom natuurlijk :P

Jammer dat ik geen 77kwh of hoger heb, want daar zou ik veel uit kunnen halen.
Dus als ik je goed begrijp is de enige besparing die je doet, die van hoe snel de auto accelereert en voor de rest niets? Dan kan ik me voorstellen dat dat voor taxi-werk wel wat oplevert inderdaad, misschien iets minder voor gecombineerd gebruik, maar wel interessant. (Al zou ik me denk ik - als ik de range makkelijk haal - niet per se willen laten beperken door de besparing, maar ieder z’n hobby :+ )

[ Voor 5% gewijzigd door Ugchel op 02-03-2025 09:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• koentjuh
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:24
michownz schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 17:12:
[...]

Welke variant is je eigen iX1? Indien M Sport, merkte je bvb een verschil dat het M onderstel niet aanwezig was?
Ja de M Sport. Volgens mij was de standaardversie wat minder stijf afgesteld. Dat merk je vooral bij drempels. Verder merk ik niet zo veel verschil, maar dat ligt denk ik meer aan het feit dat ik voornamelijk snelweg heb gereden. Daar heb je helaas geen bochtjes om doorheen te racen ;)
Ugchel schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 17:38:
[...]

Ik denk toch dat dat vooral aan de velgen ligt, die paar opties gebruiken toch niet zoveel?

Heb zelf weinig opties op de auto en standaard velgen en had vanochtend op 100% 360km range. Voor hartje winter best tevreden mee…
Denk inderdaad vooral de velgen, maar ook opties zoals het panorama dak die vermoedelijk flink extra gewicht toevoegen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geert Mo
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 11-09 15:08
Ugchel schreef op zondag 2 maart 2025 @ 09:30:
[...]

Dus als ik je goed begrijp is de enige besparing die je doet, die van hoe snel de auto accelereert en voor de rest niets? Dan kan ik me voorstellen dat dat voor taxi-werk wel wat oplevert inderdaad, misschien iets minder voor gecombineerd gebruik, maar wel interessant. (Al zou ik me denk ik - als ik de range makkelijk haal - niet per se willen laten beperken door de besparing, maar ieder z’n hobby :+ )
In Efficient vertrekt hij idd meer dan snel genoeg maar ik kan Efficient nog steeds niets als standaard instellen.
In 99% van de gevallen vergeet ik bij vertrek te switchen van mode. Enkel bij bijvoorbeeld rit naar Zuid Frankrijk let ik er bewust wel op dat ik na een (laad ) stop terug omschakel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobVD
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 31-07 11:50
Geert Mo schreef op maandag 3 maart 2025 @ 10:51:
[...]

In Efficient vertrekt hij idd meer dan snel genoeg maar ik kan Efficient nog steeds niets als standaard instellen.
In 99% van de gevallen vergeet ik bij vertrek te switchen van mode. Enkel bij bijvoorbeeld rit naar Zuid Frankrijk let ik er bewust wel op dat ik na een (laad ) stop terug omschakel.
Is er manier om deze als snelkoppeling te zetten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hopiconjo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16:33
[...]

Je kan in my modes>efficient mode>tandwiel deze mode toch als default instellen?. Ieder geval bij mij werkt het. Kan volgens mij alleen in Idrive9
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JYJBDgUXF5yeO90kw8Vx9It2AU4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/t1eiV3b3I4IAXM3J3cbnRtHc.jpg?f=fotoalbum_large

Plaatje is van iemand anders op Facebook

[ Voor 38% gewijzigd door hopiconjo op 03-03-2025 16:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geert Mo
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 11-09 15:08
hopiconjo schreef op maandag 3 maart 2025 @ 14:04:
[...]

Je kan in my modes>efficient mode>tandwiel deze mode toch als default instellen?. Ieder gevl bij mij werkt het. Kan volgens mij alleen in Idrive9
[Afbeelding]

Ik zit nog met 8.5 helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jsimane
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 15:18
Ik heb IDrive 9 en kan het ook niet.
Software nog 07.2024.40, en vlgs de "auto" is deze up-to-date. :?

[ Voor 2% gewijzigd door jsimane op 03-03-2025 16:49 . Reden: toevoeging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchfoxx
  • Laatst online: 17:21
jsimane schreef op maandag 3 maart 2025 @ 16:48:
Dan kun je lang wachten op die remote software update !
Je zult nr de dealer moeten die het onder “garantie” voor je fikst.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• woutur
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-09 09:43

woutur

Klauwtjes uit!

Voor de statistieken:
  • Met 3 volwassenen en een kind op wintersport met een ferme dakkoffer leidde tot een actieradius van net over de 200 km. Dan hield ik zo'n 10 % batterij over
  • Ik reed de toegestane snelheid en waar die afwezig was reed ik 130 km/u
  • We hadden relatief weinig files maar wel aardig wat wegwerkzaamheden.
  • App geeft aan dat ik gemiddeld 23 kwh verbruikt heb in 8 uur over een afstand van 767 km met een gemiddelde snelheid van 94,6 km/h
  • Ik moest hiervoor wel 3 keer laden en kwam met 28 % thuis
  • Hier zat 122 minuten laadtijd bij (hele trip, met de laatste stop een McDonalds stop van 54 minuten avondeten) met een totale tijd van 10 uur en 17 minuten

Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jsimane
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 15:18
Dutchfoxx schreef op maandag 3 maart 2025 @ 22:26:
[...]

Dan kun je lang wachten op die remote software update !
Je zult nr de dealer moeten die het onder “garantie” voor je fikst.
En nu toch een update binnen 11/2024.67 .. vreemd dat collega’s met dezelfde uitvoering regelmatig updates ontvangen en deze auto sporadisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jayhawk80
  • Registratie: Mei 2024
  • Laatst online: 29-08 08:47
woutur schreef op dinsdag 4 maart 2025 @ 10:01:
Voor de statistieken:
  • Met 3 volwassenen en een kind op wintersport met een ferme dakkoffer leidde tot een actieradius van net over de 200 km. Dan hield ik zo'n 10 % batterij over
  • App geeft aan dat ik gemiddeld 23 kwh verbruikt heb in 8 uur over een afstand van 767 km met een gemiddelde snelheid van 94,6 km/h
  • Hier zat 122 minuten laadtijd bij (hele trip, met de laatste stop een McDonalds stop van 54 minuten avondeten) met een totale tijd van 10 uur en 17 minuten
Van waar tot waar heb je gereden aangezien je "maar" 767 km gereden hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchfoxx
  • Laatst online: 17:21
jsimane schreef op dinsdag 4 maart 2025 @ 14:26:
[...]

En nu toch een update binnen 11/2024.67 .. vreemd dat collega’s met dezelfde uitvoering regelmatig updates ontvangen en deze auto sporadisch.
Mazzel ! Ik moest 2 updates inhalen afgelopen december bij de dealer versie 07 en 11 kwamen niet vanzelf.
De laatste die van vandaag wel via App etc kunnen installeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterCC
Voor de statistieken:
De koude en die dakkoffer fnuikten je actieradius.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• woutur

woutur

Klauwtjes uit!

Jayhawk80 schreef op dinsdag 4 maart 2025 @ 19:44:
[...]

Van waar tot waar heb je gereden aangezien je "maar" 767 km gereden hebt?
Van Augsburg tot Utrecht. We hebben zowel de heen- als de terugreis in tweeën gedeeld. Heen 750 om 250km en terug 250 om 750 km. Anders zou ik meer dan 12 uur in de auto moeten zitten en rijden en daar had ik op een vakantie geen zin in :) Zo bleven we de files (in de drukste periode) voor en konden we relaxed op weg.

Mijn post was ook geen klaagzang maar meer ter informatie zodat als iemand zich ooit nog afvraagt hoeveel kilometer je haalt in de winter met een dakkoffer, je iets terug kan vinden in dit topic.

Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ugchel
  • Niet online

Ugchel

Speeding home

Voor de statistieken:
Je zult er vast goede argumenten voor hebben, maar is er een specifieke reden dat je met 28% thuis gekomen bent? Mogelijk heb je geen eigen laadmogelijkheid en is het een stukje veiligheidsmarge, maar dat klinkt nauwelijks als een geoptimaliseerde laadstrategie? (Of die dakkoffer moet zo'n grote onbekende invloed hebben dat de auto het ook niet kan inschatten...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hensley60
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 20:30
Geert Mo schreef op maandag 3 maart 2025 @ 15:14:
[...]

Ik zit nog met 8.5 helaas.
De X1 heeft de idrive 8 of de 9 en helaas geen 8.5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pannekoek81
[...]

Ik kreeg gisteravond een melding dat de update klaar staat voor installatie. Tot op heden is er nog niks geïnstalleerd, omdat er was iets met de rijaccu. De melding is inmiddels weg na wat opladen. Maar nu is de auto er nog niet klaar voor is 8)7 .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• woutur

woutur

Klauwtjes uit!

Ugchel schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 09:15:
[...]

Je zult er vast goede argumenten voor hebben, maar is er een specifieke reden dat je met 28% thuis gekomen bent? Mogelijk heb je geen eigen laadmogelijkheid en is het een stukje veiligheidsmarge, maar dat klinkt nauwelijks als een geoptimaliseerde laadstrategie? (Of die dakkoffer moet zo'n grote onbekende invloed hebben dat de auto het ook niet kan inschatten...)
Als je goed gelezen had, dan komt dit antwoord niet als een verrassing (uit de originele post):
Ik hoop dat avondeten geldt als een goed argument. Volgende keer zal ik mijn familie opdracht geven geoptimaliseerd te eten :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ugchel
  • Niet online

Ugchel

Speeding home

woutur schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 18:16:
[...]

Als je goed gelezen had, dan komt dit antwoord niet als een verrassing (uit de originele post):
Ik hoop dat avondeten geldt als een goed argument. Volgende keer zal ik mijn familie opdracht geven geoptimaliseerd te eten :+
Dat lijkt me wel een goed idee, traag eten prima maar dat doe je maar in je eigen tijd ;) Bottomline is dat je een gemiddeld verbruik had van 23kWh/100km. Ga binnenkort ook met een dakkoffer op pad (wel hogere temperaturen) en ben dan wel benieuwd wat het verbruik is. Op langere ritten binnen NL (100km/uur op de snelweg) valt het verbruik mij zonder dakkoffer flink mee, vorige week naar vakantie 267km met gemiddeld 88,6km/uur met gemiddeld verbruik van 16,7kWh/100km met de auto flink vol gepakt…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brecht_vb
[...]

Heb die ook vandaag ontvangen, lijkt me al een gedateerde update.

Zitten een aantal “verbeteringen” in - ik zie liever verfijndere DA plus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutur

woutur

Klauwtjes uit!

Ugchel schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 19:01:
[...]

Dat lijkt me wel een goed idee, traag eten prima maar dat doe je maar in je eigen tijd ;) Bottomline is dat je een gemiddeld verbruik had van 23kWh/100km. Ga binnenkort ook met een dakkoffer op pad (wel hogere temperaturen) en ben dan wel benieuwd wat het verbruik is. Op langere ritten binnen NL (100km/uur op de snelweg) valt het verbruik mij zonder dakkoffer flink mee, vorige week naar vakantie 267km met gemiddeld 88,6km/uur met gemiddeld verbruik van 16,7kWh/100km met de auto flink vol gepakt…
Vandaag bij 13 graden heb ik iets van 160 km gereden met een lege auto maar wel met dakkoffer (en veel 100 km/u, niet harder) tegen een gemiddeld verbruik van 19 kWh/100km. De temperatuur, snelheid en kilo's minder schelen een hoop!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PeterCC
Ugchel schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 19:01:
[...]

(...)
Ga binnenkort ook met een dakkoffer op pad (wel hogere temperaturen) en ben dan wel benieuwd wat het verbruik is.
(...)
Een tip van een collega, die met een iX3 rijdt.

Je moet wel een een trekhaak hebben.
Je hebt vandaag ook koffers die je kan plaatsen achter de auto op de trekhaak.
Volgens mijn collega, en ik kan dat perfect volgen, heeft zo een koffer geen merkbare invloed op je verbruik, terwijl je er toch al je spullen in kwijtgeraakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SjakieZulu
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 11-09 18:37
Kies voor een trekhaak, dan kun je een trekhaakkoffer koppelen. Impact op de luchtweerstand is minder negatief dan met een dakkoffer.

Als bereik belangrijk is, dan is het sowieso raadzaam om niet voor een SUV te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ugchel
  • Niet online

Ugchel

Speeding home

PeterCC schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 20:54:
[...]

Een tip van een collega, die met een iX3 rijdt.

Je moet wel een een trekhaak hebben.
Je hebt vandaag ook koffers die je kan plaatsen achter de auto op de trekhaak.
Volgens mijn collega, en ik kan dat perfect volgen, heeft zo een koffer geen merkbare invloed op je verbruik, terwijl je er toch al je spullen in kwijtgeraakt.
Heb wel eens gekeken of er eentje op mijn thule fietsendrager kan, maar volgens mij moet je dan een heel nieuw systeem kopen inclusief drager; wordt wel erg prijzig. Voor die prijs en die paar keer per jaar laad ik dan wel een keer vaker, maar bedankt voor de tip :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SjakieZulu
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 11-09 18:37
@Ugchel Trekhaakkoffers zijn evt. ook te huur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
[...]

Bij mij blijft hij in efficiëntie modus starten...sinds een update van al ff geleden
Zelfs zonder BMW ID

Je moet t wel ergens instellen volgens ij in welke modus je wilt starten dacht ik

Ha ja ik zit er weer in de auto
-middenconsole
-my modes
Vervolgens klik je op het instellingen wieltje rechts
Daarna tabblad algemeen en dan kan je instellen in welke modus de auto wordt gestart

[ Voor 23% gewijzigd door Ferry34 op 06-03-2025 18:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jayhawk80
  • Registratie: Mei 2024
  • Laatst online: 29-08 08:47
Is dit normaal? Condens denk ik?

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/qtPDZw4J/20250306-173229.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/cv5bfZz8/20250306-174223.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brecht_vb
ik heb dat ook al eens gehad, dat viel mij wel pas op toen ik hem aan het poetsen was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterCC
Dat is condens en het is niet OK.
Ga ermee naar de dealer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterCC
Ugchel schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 23:25:
[...]

Heb wel eens gekeken of er eentje op mijn thule fietsendrager kan, maar volgens mij moet je dan een heel nieuw systeem kopen inclusief drager; wordt wel erg prijzig. Voor die prijs en die paar keer per jaar laad ik dan wel een keer vaker, maar bedankt voor de tip :)
Heb je een trekhaak?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ugchel
  • Niet online

Ugchel

Speeding home

Zeker, en omdat ik al een fietsendrager heb (thule) heb ik gekeken of daar een bagagekoffer op kon, maar de enige die misschien zou passen (was wel voor een iets ander type fietsdrager) lijkt uit de handel. En wat ik zei die paar keer dat ik wel veel bagage mee wil nemen en geen fietsen dan monteer de dakkoffer. Voor een paar honderd euro kan ik best vaak/veel extra laden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pliesie
jsimane schreef op maandag 3 maart 2025 @ 16:48:
Bij de dealer melden dat je deze functie mist. Dan kunnen ze hem updaten.
Het blijkt dat niet alle updates over the air kunnen. En je dan op een bepaald level blijft hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonnyH
  • Registratie: Mei 2023
  • Laatst online: 04-07 15:11
Over updates gesproken, gisteren heb ik update 11/2024.67 "over the air" ontvangen.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kjeldto
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 09-09 12:13
Deze week is 11/2024.67 en de iOs-app is geüpdatet. Deze keer is er wel een uitgebreider change-log. De iOs-app ondersteunt nu ook widgets.

Mijn eDrive20 kraakte enorm bij het tot stilstand komen en wegrijden. Sinds deze update lijkt het bijna weg te zijn bij normaal rijgedrag. Het lijkt alsof het remprofiel is veranderd. Is dit inbeeld of is dat bij meer mensen?

Wat niet erbij stond, maar wel ineens is opgedoken:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uDDRa6fAvs8vBTjppErLRcLFNSc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Eejnlie83YTNgclGJgrvxnpT.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Griffin2k
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11-09 20:15
hopiconjo schreef op maandag 3 maart 2025 @ 14:04:
[...]

Je kan in my modes>efficient mode>tandwiel deze mode toch als default instellen?. Ieder geval bij mij werkt het. Kan volgens mij alleen in Idrive9
[Afbeelding]

Off-topic: ik herken mijn wijsvinger 😂

Zonnepanelen 3950Wp - DMEGC 6x395Wp (ZW 2°) + DMEGC 4x395Wp (ZW 28°) - Solis 3.6 ; Easee Charge Lite 11kW + Easee Equalizer (Load Balancing) ; BMW iX1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brecht_vb
Kjeldto schreef op vrijdag 7 maart 2025 @ 17:22:
Deze week is 11/2024.67 en de iOs-app is geüpdatet. Deze keer is er wel een uitgebreider change-log. De iOs-app ondersteunt nu ook widgets.

Mijn eDrive20 kraakte enorm bij het tot stilstand komen en wegrijden. Sinds deze update lijkt het bijna weg te zijn bij normaal rijgedrag. Het lijkt alsof het remprofiel is veranderd. Is dit inbeeld of is dat bij meer mensen?

[Afbeelding]
AutoHold staat nu misschien af?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brecht_vb
Vandaag mijn edrive20 terug gaan afhalen na nieuwe B-stijl controle.

(1) mijn wagen werd 6 weken later dan voorzien afgeleverd, ontvangen op 12 december, omwille van de B-stijl controle.

(2) Nu moest er een nieuwe controle uitgevoerd worden (zonder veel uitleg).

(3) Vandaag verteld mevrouw bij BMW mij dat ik nog eens moest terug komen want de controle van "de andere" B-stijl kon niet worden uitgevoerd omdat er boortjes te kort zijn.

Maar: zij wist niet dat mijn wagen eigenlijk al gecontroleerd werd (in november/december).

Zij ging nog wel verder uitzoeken wat er nu wel en niet gebeurd is aan mijn wagen.

Ze vertelde mij ook dat het nog altijd kan dat mijn andere B-stijl afgekeurd wordt.

Oplossing: tegenwoordig wordt dit hersteld, dus een stuk er tussenuit, en een nieuw stuk erin lassen.

Ik stel mij wel de vraag of dit nog allemaal binnen de NCAP normen kan, want uiteindelijk gaat het om de veiligheid van de cabine. Nuja - BMW zal dat wel bekeken hebben?

Mevrouw vertelde mij wel dat er al auto's terug uit elkaar zijn gehaald + cabine gecrushed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PeterCC
Ugchel schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 21:38:
[...]
Zeker, en omdat ik al een fietsendrager heb (thule) heb ik gekeken of daar een bagagekoffer op kon, maar de enige die misschien zou passen (was wel voor een iets ander type fietsdrager) lijkt uit de handel.
(...)
Ik vroeg me af waarom je een bagagekoffer zou willen plaatsen op een fietsendrager (ik heb zelf ook een Thule fietsendrager).

Dus eens gaan nakijken op de site.

Je moet eerst een platform kopen dat je bevestigt op je trekhaak en dan een bagagekoffer. Dat had mijn collega er niet bijverteld.

OK, dan is jouw keuze me duidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pannekoek81
Pannekoek81 schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 15:43:
[...]

Ik kreeg gisteravond een melding dat de update klaar staat voor installatie. Tot op heden is er nog niks geïnstalleerd, omdat er was iets met de rijaccu. De melding is inmiddels weg na wat opladen. Maar nu is de auto er nog niet klaar voor is 8)7 .
Vreemd. Dit blijft maar staan. De app geeft ook aan installatie momenteel geblokkeerd. Als ik daarop klik staat er rijd om de startaccu te laden. Uiteraard al langere stukken gereden, maar de update wordt niet geïnstalleerd.

Maandag de dealer maar eens bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutur

woutur

Klauwtjes uit!

Kjeldto schreef op vrijdag 7 maart 2025 @ 17:22:

[Afbeelding]
Dat g-force ding was er al een tijdje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baris
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 15:57
Pannekoek81 schreef op zaterdag 8 maart 2025 @ 10:49:
[...]

Vreemd. Dit blijft maar staan. De app geeft ook aan installatie momenteel geblokkeerd. Als ik daarop klik staat er rijd om de startaccu te laden. Uiteraard al langere stukken gereden, maar de update wordt niet geïnstalleerd.

Ik wou net hetzelfde hierover vragen. Ook ik heb hier problemen mee, al verschillende lange ritten gemaakt.. maar nog steeds een lage startaccu melding waardoor de update niet kan worden geïnstalleerd. A.s. woensdag is er een geplande onderhoud, zal het daar ook even melden.

Dacht misschien ligt het aan de dashcam, maar zo te zien ben ik dus niet de enige _/-\o_

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• pliesie
Wat een genot! Lekker rijden in de zon met je dakraam open. Muziekje aan. Genieten van de vogels en de natuur!...

Wat een heerlijke auto hebben we toch ook!..

Moest ik even melden..

Goed weekend verder allen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bmwroland
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 03-09 13:30
Pannekoek81 schreef op zaterdag 8 maart 2025 @ 10:49:
[...]is bij mij ook zo, nog maar even afwachten zeker en anders naar de dealer gaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
Je mag je lampen niet op aan zetten...ze moeten op automatisch staan voor de update.

Oh hij geeft accu aan?

[ Voor 13% gewijzigd door Ferry34 op 08-03-2025 17:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ajmali
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 16:21
Mij app gaf ook aan dat installatie momenteel geblokkeerd was. Maar met de 2de poging vanuit de auto kon ik het wel installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baris
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 15:57
Ajmali schreef op zaterdag 8 maart 2025 @ 23:56:
Mij app gaf ook aan dat installatie momenteel geblokkeerd was. Maar met de 2de poging vanuit de auto kon ik het wel installeren.
Welke reden heb jij met de blokkade gehad, een startaccu melding?
Pagina: 1 ... 63 ... 70 Laatste