Maar dat is nog altijd een optie.Martinusz schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 00:25:
[...]
Stoelen en stuur verwarmen toch ook gewoon voor? Bij mij wel in ieder geval
Wat is jullie beeld bij het premium pack:
Het Premium Pack biedt visuele accenten en verhoogt zowel comfort als veiligheid. Tot de uitrustingsomvang behoren:
- adaptieve LED koplampen: nice to have
- comfort Access: must have maar niet voor 2300 euro
- binnen- en buitenspiegelpakket: losse optie
- opbergvak met draadloze oplaadmogelijkheid: niet nodig
- voorbereiding voor Driving Assistant Plus: onduidelijk
De drive assistant plus wil ik wel als optie nemen. Dat is als ik het goed begrijp wel mogelijk, ook als ik NIET het Premium Pack neem omdat ik dan de voorbereiding driving assistant plus niet heb? Ik baal wel van de comfort access dat dit niet als losse optie beschikbaar is.
Ik kom nu op:
- BMW iX1 eDrive 20
- M Sportpakket
- Storm Bay
- 18 inch M Dubbelspaak (Styling 938 M) in Bicolor Midnight Grey
- Travel pack
- Comfort pack
- Verwarmde voorstoelen
- Verwarmd stuur
- Automatisch dimmende binnenspiegel
- Driving Assistant Plus
Mogelijk voeg ik nog wat losse opties toe. Optie naar 19" overweeg ik ook maar bij mijn Polestar lever ik met de 20" best wat range in tegenover de standaard 19" en de range is bij de iX1 al niet fantastisch.
Het Premium Pack biedt visuele accenten en verhoogt zowel comfort als veiligheid. Tot de uitrustingsomvang behoren:
De drive assistant plus wil ik wel als optie nemen. Dat is als ik het goed begrijp wel mogelijk, ook als ik NIET het Premium Pack neem omdat ik dan de voorbereiding driving assistant plus niet heb? Ik baal wel van de comfort access dat dit niet als losse optie beschikbaar is.
Ik kom nu op:
- BMW iX1 eDrive 20
- M Sportpakket
- Storm Bay
- Travel pack
- Comfort pack
- Verwarmde voorstoelen
- Verwarmd stuur
- Driving Assistant Plus
Mogelijk voeg ik nog wat losse opties toe. Optie naar 19" overweeg ik ook maar bij mijn Polestar lever ik met de 20" best wat range in tegenover de standaard 19" en de range is bij de iX1 al niet fantastisch.
[ Voor 39% gewijzigd door Aghanim op 05-02-2025 14:22 ]
Premium pakket is €1500 zag ik, die ik zou wel nemen alleen al vanwege de lampen (heeft effect op de voor en achterkant). De comfort access is best prettig om te hebben. Eerste auto waar ik het bij heb en het is best een stukje gemak / luiheidAghanim schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 14:06:
Wat is jullie beeld bij het premium pack:
Ik kom nu op:
- BMW iX1 eDrive 20
- M Sportpakket
- Storm Bay
- Travel pack
- Verwarmde voorstoelen
- Verwarmd stuur
- Harman Kardon sound upgrade
- Driving Assitant Plus
Mogelijk neem ik nog de Comfort pack of voeg ik nog wat losse opties toe. Optie naar 19" overweeg ik ook maar bij mijn Polestar lever ik met de 20" best wat range in tegenover de standaard 19" en de range is bij de iX1 al niet fantastisch.
Bij mij is het 2243 dus als jij het voor 1500 kan regelen graagPannekoek81 schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 14:25:
[...]
Premium pakket is €1500 zag ik, die ik zou wel nemen alleen al vanwege de lampen (heeft effect op de voor en achterkant). De comfort access is best prettig om te hebben. Eerste auto waar ik het bij heb en het is best een stukje gemak / luiheid
Mijn Polestar 2 is een launch edition (en dus full option) dus ik ben deze opties allemaal gewend. Zeker comfort access wil ik eigenlijk niet missen maar ik vind het erg veel geld als ik de rest van de opties in het pakket niet echt een must have vind. Ben wel benieuwd of het goed werkt om je Apple Watch als digital key te gebruiken want dat zou wel super zijn. Bij mijn Polestar heeft dat nooit goed gewerkt.
Ik volg hier, premium pakket is echt wel in orde en waardevol. Zonder die lampen upgrade heb je geen "volledige" achterlichten. De automatische voorlichten zijn echt nice.Pannekoek81 schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 14:25:
[...]
Premium pakket is €1500 zag ik, die ik zou wel nemen alleen al vanwege de lampen (heeft effect op de voor en achterkant). De comfort access is best prettig om te hebben. Eerste auto waar ik het bij heb en het is best een stukje gemak / luiheid
Zonder comfort access ook geen knopje om de kofferklep te sluiten: nee aan voorstoel, niet binnenin de kofferklep.
Zover ik kan zien is premium pack 2243. Wat je zegt vind ik dit pakket adaptive koplampen echt een plus. Comfor access is idd meer gemakzucht; auto vergrendeld/ontgrendeld automatisch als je in de buurt bent en je kan digatle sleutel gebruiken. Je hebt idd premium pack nodig voor de Driving Assitant Plus. Let op dat dit de voorbereiding is en dat je dan een abonnement erop kan afsluiten. Ik zou dan comforpack wegstrepen voor premium packPannekoek81 schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 14:25:
[...]
Vreemd genoeg kost het premium pack in de lease calculator inderdaad 1500 euro. Dat maakt het een stuk interessanter al zal dat later wel gecorrigeerd worden.
Het wordt dan:
- BMW iX1 eDrive 20
- M Sportpakket
- Storm Bay
- Travel pack
- Comfort pack
- Premium pack
- Verwarmde voorstoelen
- Verwarmd stuur
- Driving Assistant Plus
Toch weer duurder uit dan gewild
Het wordt dan:
- BMW iX1 eDrive 20
- M Sportpakket
- Storm Bay
- Travel pack
- Comfort pack
- Premium pack
- Verwarmde voorstoelen
- Verwarmd stuur
- Driving Assistant Plus
[ Voor 62% gewijzigd door Aghanim op 05-02-2025 14:40 ]
Tja is puur smaak; persoonlijk zou ik dan comfort en travel eruit houden en daarvoor bv 19 inch velgenAghanim schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 14:31:
Vreemd genoeg kost het premium pack in de lease calculator inderdaad 1500 euro. Dat maakt het een stuk interessanter al zal dat later wel gecorrigeerd worden.
Het wordt dan:
- BMW iX1 eDrive 20
- M Sportpakket
- Storm Bay
- Travel pack
- Comfort pack
- Premium pack
- Verwarmde voorstoelen
- Verwarmd stuur
- Driving Assistant Plus
Kan BMW voor je:Aghanim schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 14:28:
[...]
Bij mij is het 2243 dus als jij het voor 1500 kan regelen graag![]()
Mijn Polestar 2 is een launch edition (en dus full option) dus ik ben deze opties allemaal gewend. Zeker comfort access wil ik eigenlijk niet missen maar ik vind het erg veel geld als ik de rest van de opties in het pakket niet echt een must have vind. Ben wel benieuwd of het goed werkt om je Apple Watch als digital key te gebruiken want dat zou wel super zijn. Bij mijn Polestar heeft dat nooit goed gewerkt.
:strip_exif()/f/image/H2Wv7x5sFGoEiXAaIN1Iyntz.png?f=user_large)
De digitale key werkt erg goed, ik ga geregeld zonder sleutel of pasje op pad
Voor mij zijn HK audio en panorama dak echt een must have. Elektrische stoelen ben ik ook blij mee omdat ik regelmatig met mijn vrouw wissel.hopiconjo schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 14:51:
[...]
Tja is puur smaak; persoonlijk zou ik dan comfort en travel eruit houden en daarvoor bv 19 inch velgen
@Pannekoek81 bij mij is het echt 2243 vreemd genoeg.
[ Voor 7% gewijzigd door Aghanim op 05-02-2025 14:56 ]
Vreemd, ook de prijslijst zegt € 1500Aghanim schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 14:54:
[...]
Voor mij zijn HK audio en panorama dak echt een must have. Elektrische stoelen ben ik ook blij mee omdat ik regelmatig met mijn vrouw wissel.
@Pannekoek81 bij mij is het echt 2243 vreemd genoeg.
https://www.bmw.nl/conten...f.asset.1738148077659.pdf
Maar goed, ik heb zelf Innovation pack, daar zit alles van premium in incl parking en driving assistant plus en een HUD. Inno pack kost € 2995
Er is ook een verschil tussen BE en NL in prijzen en zelf packs.
In BE is er geen innovation pack.
In BE is er premium pack pro met 4 camera, hud en driving assistant professional.
Die cameras zijn nodig voor parking assistant professional.
In BE is er geen innovation pack.
In BE is er premium pack pro met 4 camera, hud en driving assistant professional.
Die cameras zijn nodig voor parking assistant professional.
Ik heb geen comfort access en naast de stoel in de deur gewoon een knop om te openen en te sluiten?brecht_vb schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 14:28:
[...]
Zonder comfort access ook geen knopje om de kofferklep te sluiten: nee aan voorstoel, niet binnenin de kofferklep.
A donkey is a lonely bloke, he hardly ever gets to poke
ik zie het inderdaad ook niet bij de opties - iemand (ik denk zelfs bmw verkoper bij oplevering) maakte daar nota van.
Ik heb ook geen comfort access, maar wel een knop om de kofferklep te openen en te sluiten vooraan onderaan de voordeur en in de achterklep.Ugchel schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 18:18:
[...]
Ik heb geen comfort access en naast de stoel in de deur gewoon een knop om te openen en te sluiten?
Het valt mij op dat bij het snelladen nooit de 130 kW gehaald wordt. Ook niet als ik als enige bij Fastned sta. Is dit ook jullie ervaring?
Moeilijk te doen bij deze temperaturen, de batterij warmt wel op als er een snellaadpunt in de GPS zit, maar of dat voldoende snel gebeurd is maar de vraag.Jayhawk80 schreef op donderdag 6 februari 2025 @ 10:31:
Het valt mij op dat bij het snelladen nooit de 130 kW gehaald wordt. Ook niet als ik als enige bij Fastned sta. Is dit ook jullie ervaring?
Mij is het een keer gelukt denk ik (heb foto van 125kw), dat was op de snelweg een ~30km van huis, dus best wat tijd om de batterij op te warmen.
Ja, same, ik denk dat 121kW of het maximum is dat ik heb gezien (in het dashboard geeft hij trouwens 135kW aan als maximum). Het maakt wel uit of er meer auto's aan het laden zijn ook... De AC 22kW (optie) haalt hij trouwens wel elke keer bij de palen waar ik altijd laad...Jayhawk80 schreef op donderdag 6 februari 2025 @ 10:31:
Ik haal toch regelmatig 130kW ook al is het altijd maar enkele minuten.
Nog iemand anders wiens Remote services niet werken? Ik kan geen oplaadschema sturen of klimatiseren. Ik krijg telkens een fout en dat ik opnieuw moet proberen.
Ja, zelfde ervaring.Jayhawk80 schreef op donderdag 6 februari 2025 @ 10:31:
130kW heb ik ook nog nooit gezien. De piek ligt meestal op 125kW.
Werkt bij mij nu wel. Daarstraks nog succesvol "klimatiseren" doorgestuurd.Elazz schreef op donderdag 6 februari 2025 @ 18:34:
Nog iemand anders wiens Remote services niet werken? Ik kan geen oplaadschema sturen of klimatiseren. Ik krijg telkens een fout en dat ik opnieuw moet proberen.
Maar ik heb het eerder al wel weten haperen.
Kabel ontgrendelen dat niet door kwam. Klimatiseren dat niet door kwam. Ook al eens klimatiseren waarvan ik een foutmelding kreeg maar toch gewoon door de auto was overgenomen.
Dat heeft wellicht iets te maken met de kwaliteit van de verbinding op dat moment.
Ik heb het volumewiel ingedrukt gehouden om een reboot te doen van het infotainment systeem. Dit heb ik 2x gedaan. Daarmee was het probleem verholpen.PeterCC schreef op donderdag 6 februari 2025 @ 20:42:
[...]
Werkt bij mij nu wel. Daarstraks nog succesvol "klimatiseren" doorgestuurd.
Maar ik heb het eerder al wel weten haperen.
Kabel ontgrendelen dat niet door kwam. Klimatiseren dat niet door kwam. Ook al eens klimatiseren waarvan ik een foutmelding kreeg maar toch gewoon door de auto was overgenomen.
Dat heeft wellicht iets te maken met de kwaliteit van de verbinding op dat moment.
Geen ervaring, dat had nu eigenlijk wel geïntegreerd mogen zijn met de pedestrian warning apparatuur.iRobB schreef op zondag 9 februari 2025 @ 15:50:
Heeft er iemand ervaring met het plaatsen van een 12V marterverjager in de IX1?
De vraag is of je daarmee het connectieprobleem echt hebt opgelost.Elazz schreef op vrijdag 7 februari 2025 @ 13:52:
[...]
Ik heb het volumewiel ingedrukt gehouden om een reboot te doen van het infotainment systeem. Dit heb ik 2x gedaan. Daarmee was het probleem verholpen.
Denk inderdaad een ander probleem. Nu zojuist een harde reset gedaan maar nog steeds geen netwerk. Ik denk dat de mobiele receiver stuk is. Heb mijn profiel weggehaald, diagnostic modus geactiveerd door 3x achter elkaar op start te drukken, vervolgens 3 reboots maar geen verschil. Het heeft een dag gewerkt maar nu niks. Dat wordt dus garage van de week en manueel al dingen plannen.PeterCC schreef op zondag 9 februari 2025 @ 19:50:
[...]
De vraag is of je daarmee het connectieprobleem echt hebt opgelost.
Ik zie ook geen bmw maps meer, kan niets met connected drive doen en sync werkt niet.
:strip_exif()/f/image/N9IfHDIMzuojV4Fiu3Qgcu7r.jpg?f=fotoalbum_large)
Edit: nevermind. De harde reset heeft het wel opgelost. Of er was een tijdelijke storing. In het vervolg BMW misschien eerst bellen. Nu moet ik mijn sleutels opnieuw instellen.
[ Voor 36% gewijzigd door Elazz op 09-02-2025 21:50 ]
Is dat eigenlijk nodig? Moderne auto’s hebben toch een behandeling gehad (onderaan) die de bekabeling minder interessant maakt voor marters?iRobB schreef op zondag 9 februari 2025 @ 15:50:
De vorige keer dat dit zo was, bleek het een landelijke storing te zijn. Ik had het gisteravond ook, dus wellicht weer een storing? Ik kan het nu zelf niet controleren, mijn vriendin heeft nu de auto mee.Elazz schreef op zondag 9 februari 2025 @ 21:43:
[...]
Denk inderdaad een ander probleem. Nu zojuist een harde reset gedaan maar nog steeds geen netwerk. Ik denk dat de mobiele receiver stuk is. Heb mijn profiel weggehaald, diagnostic modus geactiveerd door 3x achter elkaar op start te drukken, vervolgens 3 reboots maar geen verschil. Het heeft een dag gewerkt maar nu niks. Dat wordt dus garage van de week en manueel al dingen plannen.
Ik zie ook geen bmw maps meer, kan niets met connected drive doen en sync werkt niet.
[Afbeelding]
Edit: nevermind. De harde reset heeft het wel opgelost. Of er was een tijdelijke storing. In het vervolg BMW misschien eerst bellen. Nu moet ik mijn sleutels opnieuw instellen.
Voor Xiaomi telefoonbezitters: ik weet niet of dit een merkbreed issue is, maar deze telefoons willen nog wel eens de connectie met Android Auto verliezen. Ik heb me laten vertellen dat dat komt wanneer de telefoon van zendmast wisselt en om onbekende redenen dan ook de wifi dropt. Ik heb daar geen remedie tegen. Dit zal ergens in de drivers van Qualcomm zitten of wellicht op kernel niveau.
Gisteren met een Samsung gereden en 2 uur lang geen enkele disconnect gehad (bij mijn Xiaomi 12X heb ik ze soms om de 5 minuten).
Gisteren met een Samsung gereden en 2 uur lang geen enkele disconnect gehad (bij mijn Xiaomi 12X heb ik ze soms om de 5 minuten).
Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.
Klinkt soortgelijk als mijn OnePlus 9 prowoutur schreef op maandag 10 februari 2025 @ 09:18:
Voor Xiaomi telefoonbezitters: ik weet niet of dit een merkbreed issue is, maar deze telefoons willen nog wel eens de connectie met Android Auto verliezen. Ik heb me laten vertellen dat dat komt wanneer de telefoon van zendmast wisselt en om onbekende redenen dan ook de wifi dropt. Ik heb daar geen remedie tegen. Dit zal ergens in de drivers van Qualcomm zitten of wellicht op kernel niveau.
Die disconnect / reconnect ook regelmatig tijdens het rijden
Dacht eerst dat het aan slecht wifi / bluetooth signaal lag, maar ook met de gsm op de midden armsteun blijft het probleem zich voordoen.
Wel best vervelend als je met waze aan het rijden bent en op een druk afslag stuk op de autostrade reconnect hij ineens 🙈
Of als je de BMW navigatie gebruikt die compleet losstaat van Android Auto en die verliest bij elke disconnect zijn bestemming. Op mijn zomervakantie naar Italië gebeurde dit elk kwartier zo'n beetje.querex schreef op maandag 10 februari 2025 @ 09:47:
[...]
Klinkt soortgelijk als mijn OnePlus 9 pro
Die disconnect / reconnect ook regelmatig tijdens het rijden
Dacht eerst dat het aan slecht wifi / bluetooth signaal lag, maar ook met de gsm op de midden armsteun blijft het probleem zich voordoen.
Wel best vervelend als je met waze aan het rijden bent en op een druk afslag stuk op de autostrade reconnect hij ineens 🙈
Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.
Besprak het met de dealer en die wist van niets, die dacht zelf ook dat het bij het Plus pakket zou zitten, maar dat het wel een toegevoegde waarde zou zijn.ptheborg schreef op dinsdag 21 januari 2025 @ 11:49:
Mooie specificatie. Maar ben je niet vergeten Driving Assistent toe te voegen? Driving Assistent Plus dat je enkel nu hebt is een aanvulling op. Het bevat niet de functionaliteit van Driving Assistent. Thans dat werd mij verteld.
[...]
Aangezien BMW Nederland de specificaties heeft aangepast van de iX1 en dit ook van toepassing zal zijn op mijn wagen, toch gelijk maar Driving Assistent toegevoegd en wordt het nu de volgende uitvoering;
Opties af fabriek
: Elektrisch verwarmde voorstoelen
: Interieurlijst M Aluminium Hexacube
: Trekhaak met elektrisch wegklapbare kogel
: Alarmsysteem klasse 3 (VbV/SCM)
: Driving Assistant
: Zonder Service Inclusive
: Driving Assistant Plus
: Stuurwielrand verwarmd
: Wielslotbouten
: Dakdraagsysteem M hoogglans Shadow Line
: Tyre Repair kit Plus
: Laadkabel (Mode 3, 22kW)
: AG Intern
: Intelligent Emergency Call
: Personal eSIM
: Akoestische waarschuwing voor voetgangers
: Gevarendriehoek en verbanddoos
: BMW TeleServices
: Active Guard: botswaarschuwing met city-remfunctie
: Raamomlijsting M hoogglans Shadow Line
: Bandenspannings -weergavesysteem
: DAB-tuner
: AG intern
: Verlengde Garantie - 3 jaar
: M Portimao Blau
: M Alcantara/Veganza-combinatie Schwarz/Blau
: 18 inch M Dubbelspaak (Styling 938 M) in Bicolor Midnight Grey
: Travel Pack
: M Sportpakket
: Innovation Pack
: Automatisch dimmende binnen- en buitenspiegel bestuurderzijde
: BMW Live Cockpit Professional
: Parking Assistant Plus
: Comfort Pack
Accessoires af dealer
: Service Inclusive 4 jaar / onbeperkte kilometers
: BMW Charging Card (een jaar lang zonder basiskosten in het Active Tarif & IONITY Plus-pakket)
: 18 inch winterwielset, 225/50R18 H RF
: Grill Zwart wrappen
Vreemd, DA heeft volgens mij nooit onderdeel uitgemaakt van DA Plus. Het is wel zo dat DA Professional wel alles van DA en DA Plus heeft.
Dat de dealer dit zelf niet weet vind ik slecht, zit je straks met een auto zonder dodehoek waarschuwing maar wel met adaptive cruise control…
Dat de dealer dit zelf niet weet vind ik slecht, zit je straks met een auto zonder dodehoek waarschuwing maar wel met adaptive cruise control…
Tijntjuh.eu schreef op maandag 10 februari 2025 @ 12:12:
[...]
Besprak het met de dealer en die wist van niets, die dacht zelf ook dat het bij het Plus pakket zou zitten, maar dat het wel een toegevoegde waarde zou zijn.
Aangezien BMW Nederland de specificaties heeft aangepast van de iX1 en dit ook van toepassing zal zijn op mijn wagen, toch gelijk maar Driving Assistent toegevoegd en wordt het nu de volgende uitvoering;
Opties af fabriek
: Trekhaak met elektrisch wegklapbare kogel
: Driving Assistant
: Zonder Service Inclusive
: Driving Assistant Plus
: Dakdraagsysteem M hoogglans Shadow Line
: Tyre Repair kit Plus
: M Portimao Blau
: 18 inch M Dubbelspaak (Styling 938 M) in Bicolor Midnight Grey
: Automatisch dimmende binnen- en buitenspiegel bestuurderzijde
: Parking Assistant Plus
Accessoires af dealer
: BMW Charging Card (een jaar lang zonder basiskosten in het Active Tarif & IONITY Plus-pakket)
: 18 inch winterwielset, 225/50R18 H RF
: Grill Zwart wrappen
Zoals ik het mij herinner:ptheborg schreef op maandag 10 februari 2025 @ 14:34:
Vreemd, DA heeft volgens mij nooit onderdeel uitgemaakt van DA Plus. Het is wel zo dat DA Professional wel alles van DA en DA Plus heeft.
[...]
DA: kan je als optie nemen op elke uitvoering; is geen voorbereiding voor nodig
DA+: staat los van DA (je hebt dus ook niet DA nodig); is een extra optie voor adaptive cruisecontrol maar uitrusting moet dit wel ondersteunen (innovation of premium pakket)
DA professional: bevat beide en dien je dus ook innovation of premium pakket ervoor te hebben
Ik dacht dat het zoiets was (correct me if I am wrong)
Zelf heb ik premium pack met DA; misschien dat ik over paar maanden probeer via ConnectedDrive DA+ te activeren (volgens mij eerste 3 maanden trial)
[ Voor 7% gewijzigd door hopiconjo op 10-02-2025 15:16 ]
:strip_exif()/f/image/9qRuTeNkKct80zTZYIdlAioB.jpg?f=fotoalbum_large)
In ieder geval op de BE website hebben ze wat regels toegevoegd die het duidelijk maken. Vroeger stond dit er niet bij.
Dus de post hierboven klopt.
Verder na bijna een jaar wagen binnen gedaan voor enkele vragen /euvels:
- 4 openstaande recalls nagekeken : geen issues alles in orde
- 2 Software updates gehad die ze niet OTA aanbieden (konden mij ook niet vertellen wat die dan juist oplosten)
Opgeloste issues / uitgelegde issues:
- BLIS passagiers kant doet niet altijd wat ik verwacht: gekend "probleem" dat normaal is: deze zal je enkel waarschuwen met een oranje lampje als er "echt gevaar" is. Anders niet (iemand die met ongeveer dezelfde snelheid ter hoogte van je zijdeur rijd rechts is blijkbaar geen echt gevaar". Degene langs de bestuurderskant reageert wel op alles zoals je verwacht. Nuja stuurt trilt dan wel als er effectief er iets is, maar die trilt ook als ze al 3 meter achter mij rijden en er dus geen gevaar is. Dus mee leren leven.
- Had een lichte flikkering (lichte dimming elke paar seconden) in alle lampjes vooraan in het dak (SOS lampje etc) -> opgelost met één van de software updates
- Passagiers bescherming: 1 keer horen afgaan , had verwacht dat die wel wat gevoeliger ging zijn (dus waarschuwing elke keer bij het uitstappen en ik mijn deur wil opengooien). Zelfs als er auto's afkomen of fietsers, ... doet die dus gewoon 99.999% van de tijd geen waarschuwing: hier zou dit ook weer normaal zijn en gaan er enkel bellen en toeters af als er effectief een acuut gevaar is.
Assisted drive die er snel mee ophoud in bepaalde gevallen: alles nagekeken, alle sensoren en camera's OK. Maar in specifieke gevallen stopt die er dus irritant mee (met meldingen over al je schermen een keer of 5 met tussenpozen van enkele seconden). Uitleg was dat als één van de camera's vuil/waas/teveel zonlicht onder een bepaalde hoek, ... dan stopt uit veiligheid heel het systeem ermee. In de gevallen dat hij er mij bij mee ophield was dit dus licht vriezend weer met nevel dus vermoedelijk lichte condensdruppels die constant bevroren en ontdooide en dus voor storing zorgde omdat de cameralens geen constant "vrij' zicht had.
Ik zie zojuist deze optie als standaard included bij de iX1 met X-Line pack.
Is dit nieuw?
Is dit nieuw?
:strip_exif()/f/image/CxjSEilB2cvzm579UILy3mLR.png?f=user_large)
Correct, echter ik ben van mening, vreemd dat de dealer van niets wist. Dit zou bij hun algemeen bekend moeten zijn.
Dus de post hierboven klopt.
Klopt helemaal, daarnaast is tegenwoordig ook alarmklasse 3 standaard aanwezig in alle uitvoeringen.media-richard schreef op maandag 10 februari 2025 @ 15:52:
Ik zie zojuist deze optie als standaard included bij de iX1 met X-Line pack.
Is dit nieuw?
[Afbeelding]
Ik heb er toevallig vorige week eentje geïnstalleerd. Er is onder de kap voor ook gelukkig 'gewoon' een 12volt accu aanwezig waarop je hem kunt aansluiten. Kan wel een fotootje delen als je wiltiRobB schreef op zondag 9 februari 2025 @ 15:50:
Volgens mij kan ik niet de laadsnelheid in de app zien toch? Alleen op het dashboard.
InderdaadJayhawk80 schreef op maandag 10 februari 2025 @ 20:57:
Volgens mij kan ik niet de laadsnelheid in de app zien toch? Alleen op het dashboard.
BMW app is ondermaats. Voorbeelden:
Verbruiksstatistieken hebben geen goed overzicht. Tijdens het rijden (in auto) in een tesla zie je ook een live grafiek van verbruik en regeneratie.
Waarom kunnen we via de app de doeltemperatuur niet instellen (voorverwarmen).
Er is een knop om je lichten “aan te doen” (auto vinden op parking): licht aan uit aan uit aan uit aan uit is wat er gebeurd.
Op de claxon heb ik nog niet durven duwen.
[ Voor 6% gewijzigd door brecht_vb op 10-02-2025 21:32 ]
Welk inzicht mis je qua verbruiksstatistieken dan en wat wil je daaruit afleiden? Ik stap in, ga rijden en als de accu leeg is ga ik laden. (Bij wijze van spreken.) Doeltemperatuur kunnen instellen deel ik ergens, alhoewel je die meestal in de auto zult instellen op een comfortabel niveau, dus is het logisch dat je daarheen wil verwarmen of koelen. Claxon zou ik gewoon eens op drukken als de buurvrouw langslooptbrecht_vb schreef op maandag 10 februari 2025 @ 21:30:
[...]
Inderdaad
BMW app is ondermaats. Voorbeelden:
Verbruiksstatistieken hebben geen goed overzicht. Tijdens het rijden (in auto) in een tesla zie je ook een live grafiek van verbruik en regeneratie.
Waarom kunnen we via de app de doeltemperatuur niet instellen (voorverwarmen).
Er is een knop om je lichten “aan te doen” (auto vinden op parking): licht aan uit aan uit aan uit aan uit is wat er gebeurd.
Wat ik ergens mis is het kunnen instellen van laaddoel volgens schema. Ik laad meestal tot 80 procent (al zou dat volgens de verkoper niet nodig zijn) maar wil sommige dagen graag standaard vol vertrekken. Nu moet ik dat steeds instellen in de app, terwijl dat me bij uitstek iets lijkt om op te kunnen nemen in een schema.
Toet toet.brecht_vb schreef op maandag 10 februari 2025 @ 21:30:
[...]
Meer niet
Gebruik de app zelf voor het voorverwarmen of koelen in de zomer. Weten of de auto nog aan het laden is of vol. Range bekijken of een route bekijken voor de zomervakantie.
Verder om te weten of alles dicht zit. Soms heeft 1 van de kinderen per ongeluk een raam iets open laten staan.
Al met al gebruik ik de app nog geregeld.
Grappig. Dat zijn mijn verkoper ook. Kreeg hem ook vol geladen mee. Niet volledig opladen was een fabel volgens hem en niet slecht voor de accu.Ugchel schreef op maandag 10 februari 2025 @ 21:44:
[...]
Doeltemperatuur kunnen instellen deel (al zou dat volgens de verkoper niet nodig zijn)
@Ugchel @Pannekoek81
Wel, eventueel vind ik verwarmen tot 15 graden dik genoeg, dat moet niet tot aan 21 of 22 zijn zoals ingesteld.
Oplaaddoel moet toch in te stellen zijn in functie van AC of DC laden. DC tot 80, AC tot 100%.
Ik vind die EV statistieken wel toevoegen aan het EV gehalte van de/een wagen.
Mogelijkheden tot configureren van de display tijdens rijden zijn ook maar dunnetjes. die blokjes op de linkerkant, kan je die deels verwijderen?
Op de achtergrond kan je dan de kaart renderen, en "my modes", en einde?
Vraag mij af of in de zomer de auto de ramen zelf deels openen om de hitte te laten ontsnappen. Op bepaalde locaties (geofencing) zou dat toch moeten kunnen.
Puntje bij paaltje ben ik heel blij met de edrive20. Boven de 100km/u kom ik wel wat trekkracht te kort eigenlijk. Maar het is een heel comfortabele auto.
Wel, eventueel vind ik verwarmen tot 15 graden dik genoeg, dat moet niet tot aan 21 of 22 zijn zoals ingesteld.
Oplaaddoel moet toch in te stellen zijn in functie van AC of DC laden. DC tot 80, AC tot 100%.
Ik vind die EV statistieken wel toevoegen aan het EV gehalte van de/een wagen.
Mogelijkheden tot configureren van de display tijdens rijden zijn ook maar dunnetjes. die blokjes op de linkerkant, kan je die deels verwijderen?
Op de achtergrond kan je dan de kaart renderen, en "my modes", en einde?
Vraag mij af of in de zomer de auto de ramen zelf deels openen om de hitte te laten ontsnappen. Op bepaalde locaties (geofencing) zou dat toch moeten kunnen.
Puntje bij paaltje ben ik heel blij met de edrive20. Boven de 100km/u kom ik wel wat trekkracht te kort eigenlijk. Maar het is een heel comfortabele auto.
[ Voor 9% gewijzigd door brecht_vb op 10-02-2025 22:07 ]
Uit interesse, wat is dan jouw usecase? Waarom zou je voorverwarmen tot 15 graden, en vervolgens als je instapt en rijdt verder verwarmen tot die 21/22? Ik weet dat ik elke werkdag 08:00-ish in de auto stap, heerlijk dat hij dan volledig opgewarmd is.brecht_vb schreef op maandag 10 februari 2025 @ 22:04:
Dat geofencing om de ramen te openen is meen ik wel een optie igv dat connected drive abonnement icm intelligente navigatie, maar dat is geloof ik meer dat het raam automatisch opent bij de dagelijkse slagboom.
[ Voor 18% gewijzigd door Ugchel op 10-02-2025 22:16 ]
Dat is wel een leuk extraatje. Wel een beetje sigaar uit eigen doos want de iX1 is ook iets van 800 eur duurder geworden (bijna de prijs van de verwarmde zetels en alarm)Tijntjuh.eu schreef op maandag 10 februari 2025 @ 17:35:
[...]
Klopt helemaal, daarnaast is tegenwoordig ook alarmklasse 3 standaard aanwezig in alle uitvoeringen.
Die van mij wordt volgende week geproduceerd dus hoop dat dit er dan ook bij zit.
Stel ik vertrek op mijn werk, auto wordt voorverwarmd, maar ik kom nog een collega tegen waar ik nog 15-20 min mee praat, geen reden om dan de volle 22 graden te blazen. Andere EV fabrikanten bieden die feature gewoon zonder boe of ba aan, toch met een reden?Ugchel schreef op maandag 10 februari 2025 @ 22:15:
[...]
Uit interesse, wat is dan jouw usecase? Waarom zou je voorverwarmen tot 15 graden, en vervolgens als je instapt en rijdt verder verwarmen tot die 21/22? Ik weet dat ik elke werkdag 08:00-ish in de auto stap, heerlijk dat hij dan volledig opgewarmd is.
[ Voor 5% gewijzigd door brecht_vb op 10-02-2025 22:35 ]
Is dat het alarm met die rode flikkerende led aan de binnenspiegel?Tijntjuh.eu schreef op maandag 10 februari 2025 @ 17:35:
[...]
Klopt helemaal, daarnaast is tegenwoordig ook alarmklasse 3 standaard aanwezig in alle uitvoeringen.
Maar als je die collega niet onderweg treft zit je in een half opgewarmde auto, en anders eigenlijk ook. Dat anderen het wel aanbieden maakt het nog niet direct een goede feature. Misschien dat het voor jou wel meerwaarde kan hebben natuurlijk, ik was aanvankelijk (ook) verbaasd dat het niet kon maar ik mis het nu niet want half verwarmen is voor mij niet aantrekkelijk. (En aangezien ik toch meestal voorverwarm aan de stekker kost het ook geen range.) De usecase om tot 15 graden te verwarmen als je in de auto 21 ingesteld hebt standaard ontgaat me gewoon (ligt aan mij)brecht_vb schreef op maandag 10 februari 2025 @ 22:17:
[...]
Stel ik vertrek op mijn werk, auto wordt voorverwarmd, maar ik kom nog een collega tegen waar ik nog 15-20 min mee praat, geen reden om dan de volle 22 graden te blazen. Andere EV fabrikanten bieden die feature gewoon zonder boe of ba aan, toch met een reden?
[ Voor 7% gewijzigd door Ugchel op 10-02-2025 22:59 ]
Bij MINI is het inderdaad een rood knipperend lampje waaraan je kan zien dat het alarm geactiveerd is. Bij snel knipperen weet je dat je alarm af is gegaan (boottochtje Texel gaat die standaard altijd af).querex schreef op maandag 10 februari 2025 @ 22:54:
[...]
Is dat het alarm met die rode flikkerende led aan de binnenspiegel?
Gezien MINI van BMW is, zal het ongeveer hetzelfde werken.
Heb ook dat lampje, maar volgens mij geen alarm, niet dat ik weet in ieder gevalquerex schreef op maandag 10 februari 2025 @ 22:54:
[...]
Is dat het alarm met die rode flikkerende led aan de binnenspiegel?
Float like a butterfly, sting like a bee.
Afhankelijk van de uitrusting beschikt uw BMW over een diefstalbeveiligingsinstallatie. Tegelijk met het ontgrendelen en vergrendelen van het voertuig via de voertuigsleutel wordt die ook gedeactiveerd of geactiveerd. Een geactiveerde diefstalbeveiligingsinstallatie wordt via een rode LED in de binnenspiegel weergegeven. Die licht elke 2 seconden op. De diefstalbeveiligingsinstallatie beschikt onder meer over een hellingshoekdetector en een interieurbeveiliging (niet beschikbaar voor BMW cabrio's). De hellingshoekdetector bewaakt de hellingshoek van het voertuig en reageert bijvoorbeeld bij een poging tot wieldiefstal of bij wegslepen. Voor de interieurbeveiliging bewaken ultrasone sensoren het voertuiginterieur en activeren ze een alarm bij bewegingen in het voertuig. Om te voorkomen dat de diefstalbeveiligingsinstallatie onbedoeld wordt geactiveerd, bijvoorbeeld in open garages, op veerboten en autotreinen of met huisdieren in het voertuig, kunt u de diefstalbeveiligingsinstallatie eenmalig deactiveren. Druk hiervoor binnen 30 seconden na het vergrendelen van het voertuig opnieuw op de centrale-vergrendelingstoets op uw voertuigsleutel. Het controlelampje van de diefstalbeveiligingsinstallatie in de binnenspiegel gaat ongeveer twee seconden branden en blijft dan knipperen. Voor voertuigen met BMW Operating System 8 (vanaf servicepack 2021), BMW Operating System 8.5 en BMW Operating System 9 kunt u de status van de diefstalbeveiligingsinstallatie controleren in de My BMW App: "Voertuig" (Tab) > "Status controleren" > "Veiligheidsoverzicht".Martinusz schreef op dinsdag 11 februari 2025 @ 08:06:
[...]
Heb ook dat lampje, maar volgens mij geen alarm, niet dat ik weet in ieder geval
Je kan het ook heel simpel testen; raam open laten staan, auto op slot, even wachten en dan je koppie door het open raam naar binnen
My BMW App: "Voertuig" (Tab) > "Status controleren" > "Veiligheidsoverzicht".
Ik heb geen "Veiligheidsoverzicht"
Ik heb geen "Veiligheidsoverzicht"
BMW lijkt wel meer wijzigingen doorgevoerd te hebben. Je kunt nu ook los Driving Assistant Plus bestellen, waarbij je voorheen verplicht een Premium pack (of Innovation pack) erbij moest nemen.
Of is dit een fout in de configurator?
Dat kon ik ook zonder premium of innovation pack, dat was ongeveer een jaar geleden in de bestelling. Ze lijken zo nu en dan wat wisselingen te doen in de opties en pakketten.media-richard schreef op dinsdag 11 februari 2025 @ 13:34:
BMW lijkt wel meer wijzigingen doorgevoerd te hebben. Je kunt nu ook los Driving Assistant Plus bestellen, waarbij je voorheen verplicht een Premium pack (of Innovation pack) erbij moest nemen.
Hoorde van de dealer dat de stoelverwarming, alarm klasse 3 en tyre kit standaard gaan worden per productie maart en dat de auto €600 duurder wordt daardoor. Gaat hier om een xdrive25E.
Ik heb de stoelverwarming los besteld. Maar dat geld krijg ik nu waarschijnlijk terug en daarvoor moet ik dus wel de 600,- bijbetalen. Voordeel van alarm en tire kit zie ik zelf niet echt.
Ik heb de stoelverwarming los besteld. Maar dat geld krijg ik nu waarschijnlijk terug en daarvoor moet ik dus wel de 600,- bijbetalen. Voordeel van alarm en tire kit zie ik zelf niet echt.
Met gestrekt been.
Dat zou zonde zijn die van mij zou elk moment in productie moeten gaan.Artbij schreef op dinsdag 11 februari 2025 @ 16:21:
Hoorde van de dealer dat de stoelverwarming, alarm klasse 3 en tyre kit standaard gaan worden per productie maart en dat de auto €600 duurder wordt daardoor.
600 voor stoelverwarming is vrij prijzig. Als je het zou willen hebben voor 374,- had je het er al bij kunnen pakken.media-richard schreef op dinsdag 11 februari 2025 @ 19:59:
[...]
Dat zou zonde zijn die van mij zou elk moment in productie moeten gaan.
Met gestrekt been.
Dat kan je niet, inderdaad.Jayhawk80 schreef op maandag 10 februari 2025 @ 20:57:
Maar je kan wel zien dat de wagen aan het laden is en voor hoeveel de batterij al gevuld is.
En dat vind ik voldoende.
He bah... iets met dooie mus enzo..media-richard schreef op dinsdag 11 februari 2025 @ 19:59:
[...]
Dat zou zonde zijn die van mij zou elk moment in productie moeten gaan.
Nou ja, zou leuk zijn geweest.
Mag hem bijna ophalen, begin december order ingelegd. Nu al ophalen inplannen mogelijk vanaf eind februari. Echt snel. Super blij.
Kom van een MG4 luxury, is voor mij wel een luxe upgrade. Bij de MG4 had ik ook geregeld wireless apple carplay onderbrekingen via zo’n usb carlinkit ai box dongle. Hoop toch dat de ingebouwde wireless carplay toch beter werkt in de iX1. (maar lees nu dat er toch mensen zijn die hier issues mee ondervinden.
we gaan het meemaken).
:strip_exif()/f/image/S9k4UPjm6tfgsV2gZQIPkjvq.jpg?f=fotoalbum_large)
Mijn configuratie:
BMW iX1 eDrive20
M Alcantara/Veganza-combinatie Schwarz/Blau
Spacesilber metallic
: Levering zonder typeaanduiding op achterzijde
: BMW IconicSounds Electric
: High-beam assistant
: Elektrisch verstelbare stoelen
: Driving Assistant Professional
: M Sportstuurwiel met leder bekleed
: M Hemelbekleding in Anthrazit uitgevoerd
: Comfort Access
: Draadloos oplaadstation
: Actiefstoelen voor
: Dashboard uitgevoerd in Sensatec
: Sportstoelen voor
: M Adaptief onderstel
: Adaptieve LED koplampen
: Parking Assistant Professional
: M Achterspoiler
: M Sportremsysteem Rot
: Veiligheidsgordels voorzien van M striping
: M hoogglans Shadow Line met uitgebreide omvang
: M Koplampen Shadow Line
: Spacesilber metallic
: 19 inch LM M Dubbelspaak (Styling 871 M) in Midnight Grey
: M Sportpakket Pro
: Automatisch dimmende binnen- en buitenspiegel
bestuurderzijde
: BMW Charging laadpas,laadkabel en abonnement
Kom van een MG4 luxury, is voor mij wel een luxe upgrade. Bij de MG4 had ik ook geregeld wireless apple carplay onderbrekingen via zo’n usb carlinkit ai box dongle. Hoop toch dat de ingebouwde wireless carplay toch beter werkt in de iX1. (maar lees nu dat er toch mensen zijn die hier issues mee ondervinden.
:strip_exif()/f/image/S9k4UPjm6tfgsV2gZQIPkjvq.jpg?f=fotoalbum_large)
Mijn configuratie:
BMW iX1 eDrive20
M Alcantara/Veganza-combinatie Schwarz/Blau
Spacesilber metallic
: Levering zonder typeaanduiding op achterzijde
: BMW IconicSounds Electric
: High-beam assistant
: Elektrisch verstelbare stoelen
: Driving Assistant Professional
: M Sportstuurwiel met leder bekleed
: M Hemelbekleding in Anthrazit uitgevoerd
: Comfort Access
: Draadloos oplaadstation
: Actiefstoelen voor
: Dashboard uitgevoerd in Sensatec
: Sportstoelen voor
: M Adaptief onderstel
: Adaptieve LED koplampen
: Parking Assistant Professional
: M Achterspoiler
: M Sportremsysteem Rot
: Veiligheidsgordels voorzien van M striping
: M hoogglans Shadow Line met uitgebreide omvang
: M Koplampen Shadow Line
: Spacesilber metallic
: 19 inch LM M Dubbelspaak (Styling 871 M) in Midnight Grey
: M Sportpakket Pro
: Automatisch dimmende binnen- en buitenspiegel
bestuurderzijde
: BMW Charging laadpas,laadkabel en abonnement
[ Voor 6% gewijzigd door ptheborg op 12-02-2025 00:47 ]
Vraagje voor de techneuten onder ons :
Ik rij met een hybride 25e en heb al enkele malen de bedenking gemaakt of tijdens het elektrisch rijden de benzinemotor/olie verwarmd wordt. Als mijn benzinemotor het tijdens het rijden moet overnemen omdat de batterij leeg is, is de olie in mijn motor dan nog koud ? Kan me voorstellen dat het niet echt gezond is om een koude benzinemotor eensklaps te belasten, vooral niet met dit koudere weer.
Ik rij met een hybride 25e en heb al enkele malen de bedenking gemaakt of tijdens het elektrisch rijden de benzinemotor/olie verwarmd wordt. Als mijn benzinemotor het tijdens het rijden moet overnemen omdat de batterij leeg is, is de olie in mijn motor dan nog koud ? Kan me voorstellen dat het niet echt gezond is om een koude benzinemotor eensklaps te belasten, vooral niet met dit koudere weer.
Je mag er vanuit gaan dat BMW gezorgd heeft dat dit gewoon kan. Olie kleeft tegenwoordig altijd, niet alleen als die warm is.RonnyH schreef op woensdag 12 februari 2025 @ 08:30:
Met gestrekt been.
Dat klopt inderdaad. Alleen hebben wij vanuit onze werkgever een standaard config BMW iX1 Xline.Artbij schreef op dinsdag 11 februari 2025 @ 20:23:
[...]
600 voor stoelverwarming is vrij prijzig. Als je het zou willen hebben voor 374,- had je het er al bij kunnen pakken.
Dit soort modelwisseling upgrades zijn dan mooi meegenomen.
Nooit problemen mee gehad. Je gaat genieten van je mooie iX1!ptheborg schreef op woensdag 12 februari 2025 @ 00:31:
Hoop toch dat de ingebouwde wireless carplay toch beter werkt in de iX1. (maar lees nu dat er toch mensen zijn die hier issues mee ondervinden.we gaan het meemaken).
Autoweek heeft hierover een artikele gepubliceerd.RonnyH schreef op woensdag 12 februari 2025 @ 08:30:
https://www.autoweek.nl/v...-hybride-motor-goed-warm/
Hier beetje hetzelfde, had wel de stoelverwarming als optie gekozen en de alarmklasse 3 juist niet in m'n eerdere bestelling. Voordeel wat ik hier verder wel uit heb gehaald is de optie DA toegevoegd. Iets meer luxe voor mij en een betere deal voor m'n werkgeverArtbij schreef op dinsdag 11 februari 2025 @ 16:21:
Heb je zelf 0,0 eigen inbreng dan?media-richard schreef op woensdag 12 februari 2025 @ 09:49:
[...]
Dat klopt inderdaad. Alleen hebben wij vanuit onze werkgever een standaard config BMW iX1 Xline.
Dit soort modelwisseling upgrades zijn dan mooi meegenomen.
Dan hopen dat ze de wagen pas na 1 maart gaan bouwen, dan krijg je die opties er dus meteen bij. Anders na aflevering even kijken wat je eventueel via de store nog bij kan activeren (al kan ik je niet zeggen wat daar de opties zijn gezien ik nu een MINI heb en die store iets anders in elkaar steekt).
Me ook maar even melden in dit topic. De laatste dagen al aardig wat gelezen hier en sinds gisteren ook eigenaar van een iX1 uit '23 met nog geen 14k op de teller.
Zwart, 20" lm, m-pack en verder uitgerust met zowat alle opties behalve een HUD en 360 graden camera.
Deze auto gaat de model Y van mijn vrouw vervangen.
Ik zal binnenkort een foto posten als deze samen met zijn grote broer de X5 op de inrit staat.
Zwart, 20" lm, m-pack en verder uitgerust met zowat alle opties behalve een HUD en 360 graden camera.
Deze auto gaat de model Y van mijn vrouw vervangen.
Ik zal binnenkort een foto posten als deze samen met zijn grote broer de X5 op de inrit staat.
Je kan zo vermoeden dat het vele stoppen en starten niet goed is voor de motor.Hansing schreef op woensdag 12 februari 2025 @ 10:10:
[...]
Autoweek heeft hierover een artikel gepubliceerd.
https://www.autoweek.nl/v...-hybride-motor-goed-warm/
En als je dan leest dat de fabrikanten de motor langer laten lopen dan strikt nodig om de kat en de olie enz goed te laten opwarmen en aangepaste cilindervoeringen en zuigerveren toepast, en een sensor die de kwaliteit van de olie meet, en met teflon beklede lagerschalen (Mahle productcatalogus), dan weet je: het is niet goed voor je motor want anders zouden de fabrikanten die aanpassingen niet doen.
Wellicht zorgen die aanpassingen ervoor dat je er in de praktijk geen last van hebt.
Update: Nieuwere i-drive versie gister geinstalleerd. Issue is deels verholpen..pliesie schreef op vrijdag 17 januari 2025 @ 19:26:
[...]
Ook die werkte niet. Wel scrollen maar niet aan te klikken om af te spelen.
Vandaag was ik voor onze tweede auto bij de dealer gelijk maar even overlegd. Ze gaan de IX1 11 feb voorzien van een nieuwere I-drive versie. Nu blijkt dat deze versie niet via de online updates binnen komt omdat deze te groot is.
We gaan het mee maken.
Ik kan nu wel muziek afspelen. Alleen niet in een playlist klikken. Ook veranderd de afspelende muziek niet in het display.
Zodra je dan switch van spotify app naar radio en weer terug dan werkt het weer even.
BMW dealer heeft dit aan BMW group gemeld. En zodra er een update is zullen ze me benaderen.
Nogmaals dit betreft de spotify app in de auto. (Audio kwaliteit lijkt beter te zijn van de app ipv android/apple auto/carplay)
Bij mij heeft verwijderen van de Spotify app, toen een reset en vervolgens Spotify opnieuw installeren het probleem opgelost.pliesie schreef op donderdag 13 februari 2025 @ 11:34:
[...]
Update: Nieuwere i-drive versie gister geinstalleerd. Issue is deels verholpen..
Ik kan nu wel muziek afspelen. Alleen niet in een playlist klikken. Ook veranderd de afspelende muziek niet in het display.
Zodra je dan switch van spotify app naar radio en weer terug dan werkt het weer even.
BMW dealer heeft dit aan BMW group gemeld. En zodra er een update is zullen ze me benaderen.
Nogmaals dit betreft de spotify app in de auto. (Audio kwaliteit lijkt beter te zijn van de app ipv android/apple auto/carplay)
Dat helpt korte tijd. soms 10 min soms een paar dagen.expert71 schreef op donderdag 13 februari 2025 @ 12:15:
[...]
Bij mij heeft verwijderen van de Spotify app, toen een reset en vervolgens Spotify opnieuw installeren het probleem opgelost.
Is DA standaard geworden? Of heb jij die zelf toegevoegd?Tijntjuh.eu schreef op woensdag 12 februari 2025 @ 10:31:
[...]
Hier beetje hetzelfde, had wel de stoelverwarming als optie gekozen en de alarmklasse 3 juist niet in m'n eerdere bestelling. Voordeel wat ik hier verder wel uit heb gehaald is de optie DA toegevoegd. Iets meer luxe voor mij en een betere deal voor m'n werkgever
Ik DAP, zag het voordeel van DA niet zo.
Met gestrekt been.
Je hebt ingesteld dat je met 10 procent op locatie wil aankomen, en hebt de optie 'thuisladen' niet ingeschakeld?Dutchfoxx schreef op vrijdag 14 februari 2025 @ 10:11:
Beste tweakers,
Terugrijdend van een lange rit nog 34 km te rijden geeft
Navigatie tussenstop laden aan op 2 km van ons huisadres. Batterijpercentage van 9
toen we thuis aankwamen en uiteraard thuis opgeladen.
Heeft iemand een idee hoe deze tussenstop door BMW wordt ingepland ?
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Ik ben pas in het bezit van een iX1 en heb een vraag over de digitale sleutel waar ik niet uitkom.
De informatie die ik op internet lees is daar niet eenduidig over.
Ik heb mijn digitale sleutel ingesteld en deze is opgenomen in mijn Wallet (iphone).
Als ik de comfort access instel op openen bij benaderen dat gaat de auto inderdaad open zodra ik in de buurt kom.
Aangezien de auto op de inrit naast het huis staat opent deze -tig keer op een dag. Bijvoorbeeld als ik de trap naar boven neem zie ik de auto opengaan...
Dus open bij benaderen heb ik uitgeschakeld. Vergrendeling bij weglopen staat nog wel aan en dit werkt prima.
Wat me niet lukt is de auto te openen als ik de telefoon op zak heb. Voor zover ik lees zou dit wel moeten kunnen als je de deurhendel een paar seconden vastpakt? Of gaat dit nooit werken?
Ik heb mijn digitale sleutel ingesteld en deze is opgenomen in mijn Wallet (iphone).
Als ik de comfort access instel op openen bij benaderen dat gaat de auto inderdaad open zodra ik in de buurt kom.
Aangezien de auto op de inrit naast het huis staat opent deze -tig keer op een dag. Bijvoorbeeld als ik de trap naar boven neem zie ik de auto opengaan...
Dus open bij benaderen heb ik uitgeschakeld. Vergrendeling bij weglopen staat nog wel aan en dit werkt prima.
Wat me niet lukt is de auto te openen als ik de telefoon op zak heb. Voor zover ik lees zou dit wel moeten kunnen als je de deurhendel een paar seconden vastpakt? Of gaat dit nooit werken?
Niet standaard, maar dealer gaf aan dat het de restwaarde van de wagen verhoogd waardoor het leasebedrag minder hard steeg als zonder.Artbij schreef op donderdag 13 februari 2025 @ 18:46:
[...]
Is DA standaard geworden? Of heb jij die zelf toegevoegd?
Ik DAP, zag het voordeel van DA niet zo.
Heb m’n oude lease aanvraag laten vervallen en nieuwe laten tekenen door m’n directeur gezien de wijziging van BMW en de leasemaatschappij een hogere actie korting had tov het oude contract.
DAP heb ik ook als onderdeel van het Innovation Pack.
Je moet je telefoon tegen de handgreep plaatsen en dan opent die (via nfc). Zelf heb ik pixel 9 en die ondersteund Digital key en niet digital key plus zoals jouw iphone dus ik open en sluit de auto door mijn telefoon tegen handgreep te plaatsenWillianv schreef op vrijdag 14 februari 2025 @ 10:48:
Ik ben pas in het bezit van een iX1 en heb een vraag over de digitale sleutel waar ik niet uitkom.
[ Voor 7% gewijzigd door hopiconjo op 14-02-2025 11:01 ]
Ik liep ook tegen het issue aan dat mijn auto te pas en te onpas open ging als ik in de buurt van mijn voordeur kwam. Open bij benadering inderdaad uitgeschakeld en bij mij werkt het nu prima (met iphone 16). Als ik de telefoon in mijn zak heb dan opent de auto zodra ik de deurklink aanraak.Willianv schreef op vrijdag 14 februari 2025 @ 10:48:
Op je iPhone in instellingen van de Wallet app passieve toegang aan zetten. Bij mij werkt het in 99% van de gevallen. Anders je telefoon bij de deurklink houden.Willianv schreef op vrijdag 14 februari 2025 @ 10:48:
Gisteren de auto gepland laten voorverwarmen met doeltijd 08:25. Uiteindelijk zat ik in de auto al om 08:16 - auto was al warm zat - moest echt niet warmer.Ugchel schreef op maandag 10 februari 2025 @ 22:15:
[...]
Uit interesse, wat is dan jouw usecase? Waarom zou je voorverwarmen tot 15 graden, en vervolgens als je instapt en rijdt verder verwarmen tot die 21/22? Ik weet dat ik elke werkdag 08:00-ish in de auto stap, heerlijk dat hij dan volledig opgewarmd is.
Dat geofencing om de ramen te openen is meen ik wel een optie igv dat connected drive abonnement icm intelligente navigatie, maar dat is geloof ik meer dat het raam automatisch opent bij de dagelijkse slagboom.
De ergste kou is er al na 2 a 3 minuten uit ik zet hem pas aan vlak voor vertrek. Alleen bij ijsvorming is iets eerder voorverwarmen gewenst
hopiconjo schreef op vrijdag 14 februari 2025 @ 10:59:
[...]
Je moet je telefoon tegen de handgreep plaatsen en dan opent die (via nfc). Zelf heb ik pixel 9 en die ondersteund Digital key en niet digital key plus zoals jouw iphone dus ik open en sluit de auto door mijn telefoon tegen handgreep te plaatsen
rupser schreef op vrijdag 14 februari 2025 @ 11:13:
[...]
Ik liep ook tegen het issue aan dat mijn auto te pas en te onpas open ging als ik in de buurt van mijn voordeur kwam. Open bij benadering inderdaad uitgeschakeld en bij mij werkt het nu prima (met iphone 16). Als ik de telefoon in mijn zak heb dan opent de auto zodra ik de deurklink aanraak.
Allemaal hartelijk dank, ik heb het gevonden. Instellingen etc stonden allemaal goed.expert71 schreef op vrijdag 14 februari 2025 @ 13:40:
[...]
Op je iPhone in instellingen van de Wallet app passieve toegang aan zetten. Bij mij werkt het in 99% van de gevallen. Anders je telefoon bij de deurklink houden.
Wat blijkt, de passagiersdeur gaat wel gewoon open zoals verwacht. De bestuurdersdeur reageert totaal niet.
Het zal dus een afspraak worden bij de dealer om dit te laten fixen. Gelukkig zit er nog fabrieksgarantie op.
Ik vind het eigenlijk waanzinnig dat je bij een standaard BMW iX1 met Vernasca-bekleding nog niet eens sportzetels krijgt. Voor veel minder geld krijg je veel mooiere zetels als je kiest voor Veganza + Sportzetels... Zelfs de nieuwe 1 reeks krijgt standaard sportzetels als je Veganza aantikt
[ Voor 15% gewijzigd door michownz op 15-02-2025 12:38 ]
Dan moet je gewoon Veganza aanvinken, niet?michownz schreef op zaterdag 15 februari 2025 @ 12:37:
Ik vind het eigenlijk waanzinnig dat je bij een standaard BMW iX1 met Vernasca-bekleding nog niet eens sportzetels krijgt. Voor veel minder geld krijg je veel mooiere zetels als je kiest voor Veganza + Sportzetels... Zelfs de nieuwe 1 reeks krijgt standaard sportzetels als je Veganza aantikt
Klopt, maar ik heb hier al even geleden een post gemaakt van een auto die ik kan overnemen uit de vloot van mijn bedrijf, en die heeft Vernasca zonder sportstoelen (dus niet men eigen keuze). Toen heb jij mij trouwens overtuigd om voor de iX1 te kiezen, waarvoor dankPeterCC schreef op zaterdag 15 februari 2025 @ 17:33:
[...]
Dan moet je gewoon Veganza aanvinken, niet?
Dat is natuurlijk verschillend per persoon. Ik heb de sportzetels. Fantastische stoelen maar voor mij op lange stukken ook weer net iets te sportief en teveel steun zeg maar... 😂michownz schreef op zondag 16 februari 2025 @ 00:23:
[...]
Klopt, maar ik heb hier al even geleden een post gemaakt van een auto die ik kan overnemen uit de vloot van mijn bedrijf, en die heeft Vernasca zonder sportstoelen (dus niet men eigen keuze). Toen heb jij mij trouwens overtuigd om voor de iX1 te kiezen, waarvoor dank. Ik vond het gewoon merkwaardig dat stoelen met de duurste bekleding er niet noodzakelijk er het best uitzien.
Zonnepanelen 3950Wp - DMEGC 6x395Wp (ZW 2°) + DMEGC 4x395Wp (ZW 28°) - Solis 3.6 ; Easee Charge Lite 11kW + Easee Equalizer (Load Balancing) ; BMW iX1
Heb je hem al?michownz schreef op zondag 16 februari 2025 @ 00:23:
[...]
Klopt, maar ik heb hier al even geleden een post gemaakt van een auto die ik kan overnemen uit de vloot van mijn bedrijf, en die heeft Vernasca zonder sportstoelen (dus niet men eigen keuze). Toen heb jij mij trouwens overtuigd om voor de iX1 te kiezen, waarvoor dank. Ik vond het gewoon merkwaardig dat stoelen met de duurste bekleding er niet noodzakelijk er het best uitzien.
Dat klopt inderdaad !Ugchel schreef op vrijdag 14 februari 2025 @ 10:16:
[...]
Je hebt ingesteld dat je met 10 procent op locatie wil aankomen, en hebt de optie 'thuisladen' niet ingeschakeld?
Nog niet! Zou volgende maand geleverd worden. Is in augustus besteld geweest.
Vanochtend (bij -4°C) hoorde ik een niet continu gezoem (soort lage hmmm) met ook heel lichte vibratie in het stuur. Vooral merkbaar tussen 0 en 40 km/u (daarboven zijn andere geluiden en inputs dominanter). Het lijkt me niet dat er iets fout is, dus volgens mij gewoon de compressor van de warmtepomp die aan slaat en z'n trilling door geeft aan stuurkolom en hoorbaar is.
Nog mensen die hetzelfde waarnemen?
Nog mensen die hetzelfde waarnemen?
Ik herken het.
Een heel lichte trilling in het stuur, bij lage snelheid, tot bijna stilstand. Niet storend maar voelbaar.
Kan wel die compressor zijn.
Een heel lichte trilling in het stuur, bij lage snelheid, tot bijna stilstand. Niet storend maar voelbaar.
Kan wel die compressor zijn.
Vanmorgen ben ik erop gaan letten en ik ervaar geen trilling in het stuur of anders. Eerste stuk de woonwijk uit zijn het klinkers waarop ik rij en daarna asfalt, maar op beide geen "problemen".
Een vervelend iets dat ik ervaar is dat Spotify dagelijks problemen levert. Ik kan dan via het scherm of via de knoppen op het stuur geen nummer veranderen of playlist. De knoppen op de armsteun reageren wel. Een tijdje terug had ik hetzelfde probleem en een reboot van het systeem had toen geholpen. Maar sinds het weekend is het probleem weer terug en helpt de reboot niet. Het probleem lijkt gekoppeld te zijn aan het feit dat het hetzelfde account is als die van mijn telefoon. Ik heb zo'n family abo bij Spotify en nog één account over. Ik zal eens een apart account maken voor de auto en kijken of dit het probleem oplost. Nu moet ik een playlist veranderen via mijn telefoon en deze kan ik dan op de Spotify app laten afspelen.
Een vervelend iets dat ik ervaar is dat Spotify dagelijks problemen levert. Ik kan dan via het scherm of via de knoppen op het stuur geen nummer veranderen of playlist. De knoppen op de armsteun reageren wel. Een tijdje terug had ik hetzelfde probleem en een reboot van het systeem had toen geholpen. Maar sinds het weekend is het probleem weer terug en helpt de reboot niet. Het probleem lijkt gekoppeld te zijn aan het feit dat het hetzelfde account is als die van mijn telefoon. Ik heb zo'n family abo bij Spotify en nog één account over. Ik zal eens een apart account maken voor de auto en kijken of dit het probleem oplost. Nu moet ik een playlist veranderen via mijn telefoon en deze kan ik dan op de Spotify app laten afspelen.
Ik had dit probleem ook vorige week. Ik heb het niet opgelost maar ben overgestapt op Tidal in de auto. Werkt prima, maar is natuurlijk niet een oplossing voor het probleem.Pannekoek81 schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 07:29:
Vanmorgen ben ik erop gaan letten en ik ervaar geen trilling in het stuur of anders. Eerste stuk de woonwijk uit zijn het klinkers waarop ik rij en daarna asfalt, maar op beide geen "problemen".
PS. Dit was de eerste keer met mijn nieuwe telefoon (S25U), op mijn vorige telefoon heb ik dit probleem nooit gehad (S22U) overigens.
[ Voor 5% gewijzigd door wfvanputten op 18-02-2025 09:07 ]
Graag het spotify issue melden bij de dealer. Dan zijn er meer meldingen en zal BMW het hopelijk oplossen.Pannekoek81 schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 07:29:
Zie mijn eerdere post soortgelijke issues.
Nieuwste I-Drive versie lost het issue ook niet op.
En de App versie binnen de auto lijkt hogere audio bitrate te hebben dan Carplay dus heeft mijn voorkeur.
Weet iemand waar je kan vinden wat voor werkzaamheden er plaatsvinden bij een beurt van een bmw x1 f48?
De mijne heeft er ongeveer 160k km's opzitten en begint nu te zeuren dat er onderhoud nodig is maar ik kan zo even niet vinden wat dat dan inhoud.
De mijne heeft er ongeveer 160k km's opzitten en begint nu te zeuren dat er onderhoud nodig is maar ik kan zo even niet vinden wat dat dan inhoud.