Het grote BMW (i)X1 topic

Pagina: 1 ... 61 ... 70 Laatste
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pannekoek81
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 22:22
Roki schreef op dinsdag 21 januari 2025 @ 08:14:
Nog mensen die problemen hebben deze ochtend?

Spotify werkt niet. Reset door 30 sec volumeknop in te drukken helpt niet. Kan ik deze app ergens verwijderen en opnieuw downloaden?

[Afbeelding]

Verder is de Auto aan het laden maar in app is het niet zichtbaar, "de auto is niet aangesloten" zegt de app

Dus ik denk dat het toch ergens een algemeen probleem zkan zijn.
Vanmorgen dezelfde problemen. De My BMW app werkt momenteel niet lijkt het. Spotify deed het wel goed bij mij. Je kan Spotify verwijderen vanuit de connect store.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pannekoek81
.

[ Voor 99% gewijzigd door Pannekoek81 op 21-01-2025 08:35 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• stijnec1
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 11-09 08:56
yup, geen internetverbinding beschikbaar in mijn auto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vankleef
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 13:38
Rij nu ruim 3 weken in de iX1 en dat gaat heel goed. Tevreden BMW rijder. Alles ingesteld zoals ik het graag heb al ben ik nog niet gelukkig met adaptive cruisecontrol. Past niet bij mijn rijstijl merk ik iedere dag.

1 ding krijg ik niet opgelost en wellicht kan dat ook helemaal niet maar ik vraag het hier want er iets over vinden is me niet gelukt.

De automatisch dimmende buitenspiegel bestuurders kant is dat uit te zetten. In het donker dimt deze ook met verkeer achter me. Ik zie dan vrijwel niets in de spiegel namelijk en dat rijdt niet lekker. Is dat mogelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hopiconjo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16:33
vankleef schreef op dinsdag 21 januari 2025 @ 09:33:

De automatisch dimmende buitenspiegel bestuurders kant is dat uit te zetten. In het donker dimt deze ook met verkeer achter me. Ik zie dan vrijwel niets in de spiegel namelijk en dat rijdt niet lekker. Is dat mogelijk?
Volgens mij is dit niet mogelijk tenzij je misschien de sensors afplakt (weet ook niet waar ze zitten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijntjuh.eu
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 05-09 20:24
Gisteren een proefrit gemaakt puur om te voelen hoe het M onderstel zich verhoud tot het adaptieve onderstel van de MINI welke ik nu heb. Het zal even wennen zijn, zeker omdat de BMW ook veel groter is, maar gisteren dan toch de bestelling bevestigd;

BMW iX1 eDrive 20 M Sport in de kleur M Portimao Blau

Opties af fabriek
: Levering zonder typeaanduiding op achterzijde
: Stuurwielrand verwarmd
: Trekhaak met elektrisch wegklapbare kogel
: Driving Assistant Plus
: Interieurlijst M Aluminium Hexacube
: Wielslotbouten
: Zonder Service Inclusive
: Elektrisch verwarmde voorstoelen
: Laadkabel (Mode 3, 22kW)
: AG Intern
: AG intern
: Intelligent Emergency Call
: Personal eSIM
: Akoestische waarschuwing voor voetgangers
: Gevarendriehoek en verbanddoos
: BMW TeleServices
: Active Guard: botswaarschuwing met city-remfunctie
: Raamomlijsting M hoogglans Shadow Line
: Bandenspannings -weergavesysteem
: DAB-tuner
: Verlengde Garantie - 3 jaar
: M Portimao Blau
: M Alcantara/Veganza-combinatie Schwarz/Blau
: 18 inch M Dubbelspaak (Styling 938 M) in Bicolor Midnight Grey
: Travel Pack
: Comfort Pack
: M Sportpakket
: Parking Assistant Plus
: Innovation Pack
: Automatisch dimmende binnen- en buitenspiegel bestuurderzijde
: BMW Live Cockpit Professional

Accessoires af dealer
: Service Inclusive 4 jaar / onbeperkte kilometers
: BMW Charging laadpas,laadkabel en abonnement
: 18 inch winterwielset, 225/50R18 H RF
: Grill zwart maken

Nu zal er wel een klein deel van de grill chroom blijven, omdat het zwart maken van het deel waar bepaalde zaken van het Innovation Pack anders storingen zou gaan geven. Heel benieuwd hoe dat gaat uitpakken in de praktijk.

Verder zal ook het iX1 logo op de achterzijde en de M logo's van de zijkanten verwijderd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ptheborg
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 17:24
Mooie specificatie. Maar ben je niet vergeten Driving Assistent toe te voegen? Driving Assistent Plus dat je enkel nu hebt is een aanvulling op. Het bevat niet de functionaliteit van Driving Assistent. Thans dat werd mij verteld.
Tijntjuh.eu schreef op dinsdag 21 januari 2025 @ 11:00:
Gisteren een proefrit gemaakt puur om te voelen hoe het M onderstel zich verhoud tot het adaptieve onderstel van de MINI welke ik nu heb. Het zal even wennen zijn, zeker omdat de BMW ook veel groter is, maar gisteren dan toch de bestelling bevestigd;

BMW iX1 eDrive 20 M Sport in de kleur M Portimao Blau

Opties af fabriek
: Levering zonder typeaanduiding op achterzijde
: Stuurwielrand verwarmd
: Trekhaak met elektrisch wegklapbare kogel
: Driving Assistant Plus
: Interieurlijst M Aluminium Hexacube
: Wielslotbouten
: Zonder Service Inclusive
: Elektrisch verwarmde voorstoelen
: Laadkabel (Mode 3, 22kW)
: AG Intern
: Intelligent Emergency Call
: Personal eSIM
: Akoestische waarschuwing voor voetgangers
: Gevarendriehoek en verbanddoos
: BMW TeleServices
: Active Guard: botswaarschuwing met city-remfunctie
: Raamomlijsting M hoogglans Shadow Line
: Bandenspannings -weergavesysteem
: DAB-tuner
: Verlengde Garantie - 3 jaar
: M Portimao Blau
: M Alcantara/Veganza-combinatie Schwarz/Blau
: 18 inch M Dubbelspaak (Styling 938 M) in Bicolor Midnight Grey
: Travel Pack
: Comfort Pack
: M Sportpakket
: Parking Assistant Plus
: Innovation Pack
: Automatisch dimmende binnen- en buitenspiegel bestuurderzijde
: BMW Live Cockpit Professional

Accessoires af dealer
: Service Inclusive 4 jaar / onbeperkte kilometers
: BMW Charging laadpas,laadkabel en abonnement
: 18 inch winterwielset, 225/50R18 H RF
: Grill zwart maken

Nu zal er wel een klein deel van de grill chroom blijven, omdat het zwart maken van het deel waar bepaalde zaken van het Innovation Pack anders storingen zou gaan geven. Heel benieuwd hoe dat gaat uitpakken in de praktijk.

Verder zal ook het iX1 logo op de achterzijde en de M logo's van de zijkanten verwijderd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijntjuh.eu
ptheborg schreef op dinsdag 21 januari 2025 @ 11:49:
Mooie specificatie. Maar ben je niet vergeten Driving Assistent toe te voegen? Driving Assistent Plus dat je enkel nu hebt is een aanvulling op. Het bevat niet de functionaliteit van Driving Assistent. Thans dat werd mij verteld.

[...]
Daar ben ik van op de hoogte, maar wat er in dat pakket zit qua opties vond ik niet echt van toegevoegde waarde voor me. Daarom bewust niet gekozen voor dit pakket. Toch bedankt voor het attenderen hierop (y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brecht_vb
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 22:48
Tijntjuh.eu schreef op dinsdag 21 januari 2025 @ 12:00:
[...]

Daar ben ik van op de hoogte, maar wat er in dat pakket zit qua opties vond ik niet echt van toegevoegde waarde voor me. Daarom bewust niet gekozen voor dit pakket. Toch bedankt voor het attenderen hierop (y)
Velen hebben die “fout” al gemaakt, dat is gewoon onduidelijk van BMW uit.

DA plus: daar zijn meerdere definities van te vinden op de bmw website en pdf’s.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijntjuh.eu
brecht_vb schreef op dinsdag 21 januari 2025 @ 12:10:
[...]

Velen hebben die “fout” al gemaakt, dat is gewoon onduidelijk van BMW uit.

DA plus: daar zijn meerdere definities van te vinden op de bmw website en pdf’s.
BMW had beter een andere naam eraan kunnen koppelen, want nu zou je inderdaad kunnen verwachten dat je DA opties krijgt als je DA Plus kiest.
Als je "snel" via de configurator je BMW samenstelt, snap ik wel dat mensen hier overheen kijken.

Dealer heeft in mijn geval ook niets gezegd erover, dus ben blij dat ik er specifiek naar heb gekeken en nu niet een "missende" optie heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maurice1972
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 28-08 13:33
stijnec1 schreef op dinsdag 21 januari 2025 @ 08:38:
[...]

yup, geen internetverbinding beschikbaar in mijn auto
Hier ook geen verbinding met de auto vanuit de app. Was heel koud in de auto vanmorgen toen ik instapte. Mis je toch het voorverwarmen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pannekoek81
De internetverbinding en My BMW app zijn weer beschikbaar. Tenminste ik kon de auto zojuist weer voorverwarmen en zie nu ook weer updates in de app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• expert71
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12-09 09:58
Hoe precies verwijder je de Spotify app? Ik lees vanuit de Connect Store maar mij is het tot nu niet gelukt.

[ Voor 67% gewijzigd door expert71 op 21-01-2025 21:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pannekoek81
expert71 schreef op dinsdag 21 januari 2025 @ 21:28:
Hoe precies verwijder je de Spotify app? Ik lees vanuit de Connect Store maar mij is het tot nu niet gelukt.
Als je in de auto naar de store gaat. Dan heb je daar een beheer app opties. Daar staat Spotify tussen en kun je hem verwijderen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ugchel
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Ugchel

Speeding home

Ik ben onderweg naar Oostenrijk en heb in de bmw app ingesteld dat o.a. IONITY een geprefereerde laadexploitant is. Dit wordt niet overgenomen in de auto, dus die doet een eigen routeberekening (die anders is dan de app)

Iemand enig idee hoe ik dat of in de auto zelf kan wijzigen, hoe ik dat kan forceren of wat ik mogelijk verkeerd doe?

Kleine zelfedit: ik heb syncen met de bmw cloud uit- en opnieuw aangezet. Dat heeft het opgelost :)

[ Voor 13% gewijzigd door Ugchel op 22-01-2025 11:04 ]

A donkey is a lonely bloke, he hardly ever gets to poke

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gazmask
  • Registratie: November 2023
  • Laatst online: 07-02 17:17
Wat is jullie go-to navigatiemanier inclusief laadsuggesties? Ik gebruik momenteel Waze (android) wat dus voorlopig geen charging-opties geeft. Als ik moet laden onderweg dan zoek ik dat manueel op via Chargemap-app. De community-meldingen van Waze vind ik wel heel belangrijk ;-)

edit: ik gebruik een cenenergy-kaart

[ Voor 6% gewijzigd door gazmask op 22-01-2025 11:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wfvanputten
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 10-09 08:49
gazmask schreef op woensdag 22 januari 2025 @ 11:45:
Wat is jullie go-to navigatiemanier inclusief laadsuggesties? Ik gebruik momenteel Waze (android) wat dus voorlopig geen charging-opties geeft. Als ik moet laden onderweg dan zoek ik dat manueel op via Chargemap-app. De community-meldingen van Waze vind ik wel heel belangrijk ;-)

Gewoon de BMW navigatie, er gaat toch niets boven deze...

Android Auto is het toch niet helemaal voor mij, Spotify en Tidal werken veel beter via BMW connected services dan het toch wat geforceerde Android Auto.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gazmask
wfvanputten schreef op woensdag 22 januari 2025 @ 12:35:
[...]

Android Auto is het toch niet helemaal voor mij, Spotify en Tidal werken veel beter via BMW connected services dan het toch wat geforceerde Android Auto.
Deze week dan eens testen! Draadloze Android Auto is ook nefast voor mijn phone-batterij, zelfs als ie laadt via usb-c.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijntjuh.eu

Als het bij BMW hetzelfde werkt als bij MINI en alleen de meldingen belangrijk zijn binnen Waze, dan zou ik de navigatie van BMW gewoon gebruiken. Als goed is start Waze direct op de achtergrond op als onderdeel van Carplay (gebruik zelf iPhone en dus Apple Carplay) en komen de meldingen qua geluiden gewoon door ondanks dat je scherm op de navigatie van BMW staat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PeterCC
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 10-09 20:16

Spotify werkt niet. Reset door 30 sec volumeknop in te drukken helpt niet. Kan ik deze app ergens verwijderen en opnieuw downloaden?
(...)
Dus ik denk dat het toch ergens een algemeen probleem kan zijn.
Zou kunnen.
Ik had gisterenmorgen, dat was dus dinsdagmorgen, ineens geen RTTI meer.
En toen ik dan 's avonds terug naar huis reed in het begin ook niet, maar dan na een km of 10, moet ergens kort voor 18:00 geweest zijn, was RTTI ineens weer terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterCC

De BMW nav werkt heel goed om je onderweg je laadplaatsen op te geven.
Aan de andere kant is Waze heel effectief om je de beste route te tonen en je te waarschuwen voor struikrovers en dergelijke.

Ik heb het zelf nog niet geprobeerd maar ik verwacht dat het mogelijk moet zijn om de 2 tezamen te gebruiken. Op je GSM laat je Waze lopen en op de auto de BMW app.
Zolang je ziet dat je nog best een heel eind kan voor je moet gaan laden toon je Waze op het scherm van de auto via Android Auto. De BMW nav past in de achtergrond toch zijn route en de laadplaatsen aan aan jouw actuele route.

Wordt het tijd om te gaan laden, heb je nog iets van een 80 - 100km over, schakel dan over op de BMW nav en volg die zijn aanwijzingen naar een laadstop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brecht_vb

Heb een keer op internet gelezen dat als je ios maps gebruikt in de BMW via carplay, dat hij 'connectie' zou moeten maken met de auto voor de batterijstand en dan mapt dan ook naar laadplaatsen.

https://support.apple.com...e/iphone/iphc5e3a4b4b/ios

de disclaimer "niet in alle regio's" staat er natuurlijk bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• expert71
Pannekoek81 schreef op dinsdag 21 januari 2025 @ 22:08:
[...]

Als je in de auto naar de store gaat. Dan heb je daar een beheer app opties. Daar staat Spotify tussen en kun je hem verwijderen.
Ik zie alleen dat de app is gedownload maar kan niet verwijderen. App werkt nu niet goed. Kan niet bedienen. Na even omschakelen naar radio en weer terug werkt het wel. Tot de volgende stop…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pannekoek81
expert71 schreef op woensdag 22 januari 2025 @ 21:54:
[...]

Ik zie alleen dat de app is gedownload maar kan niet verwijderen. App werkt nu niet goed. Kan niet bedienen. Na even omschakelen naar radio en weer terug werkt het wel. Tot de volgende stop…
Vanmorgen in de auto even nagelopen.

Ga naar de connected store. Klik op beheren en dan apps. Zoek spotify en klik dan op de …. Kies deïnstalleren en de app is weg.

Beetje slechte foto maar links zie je beheren en dan bovenaan op apps klikken.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tV9I-7fyLxwJUDFY1zPTODaFwsM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gF9fALgI9EmDNS1GB9FZtcgv.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hopiconjo
wfvanputten schreef op woensdag 22 januari 2025 @ 12:35:
[...]

Mee eens!!. BMW navigatie vind ik secuur genoeg en tevens houd hij rekening met opladen en voorverwarmen van de accu. Ik heb zelf nog FM er nog los bij vooral voor de camera's. Leuke bijkomstigheid is dat als je gebruik maakt van BMW charge hele goede tarieven krijgt (ionity 22 cent!!!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gazmask
hopiconjo schreef op donderdag 23 januari 2025 @ 08:32:
[...]

Mee eens!!. BMW navigatie vind ik secuur genoeg en tevens houd hij rekening met opladen en voorverwarmen van de accu. Ik heb zelf nog FM er nog los bij vooral voor de camera's. Leuke bijkomstigheid is dat als je gebruik maakt van BMW charge hele goede tarieven krijgt (ionity 22 cent!!!)
Gisterenavond voor de eerste keer (echt waar) BMW gps gebruikt en zat al mis na 2 straten! :*) hij wou niet adaptief inzoomen, moet dus nog wat instellingen goed zetten denk ik :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jayhawk80
  • Registratie: Mei 2024
  • Laatst online: 29-08 08:47
hopiconjo schreef op donderdag 23 januari 2025 @ 08:32:
[...]

Kan je BMW navigatie en FM tegelijk laten draaien? Ik heb de betaalde versie van FM zodat ik deze kan afspelen via BMW android.

Anders moet ik even een telefoonhouder kopen en FM afspelen op mijn telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hopiconjo
Jayhawk80 schreef op donderdag 23 januari 2025 @ 10:43:
[...]

Kan je BMW navigatie en FM tegelijk laten draaien? Ik heb de betaalde versie van FM zodat ik deze kan afspelen via BMW android.

die vraag heb ik ook wel eens gevraagd maar volgens mij kan dat niet. Heb ook de betaalde maar kan niet zeg maar bmw navigatie gebruiken en meldingen FM; dus ik heb idd een houder voor mijn telefoon waar alleen FM op draait

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• expert71
Pannekoek81 schreef op donderdag 23 januari 2025 @ 08:06:
[...]

Vanmorgen in de auto even nagelopen.

Ga naar de connected store. Klik op beheren en dan apps. Zoek spotify en klik dan op de …. Kies deïnstalleren en de app is weg.

Beetje slechte foto maar links zie je beheren en dan bovenaan op apps klikken.

[Afbeelding]
Eindelijk gevonden. Hartelijk dank, zit goed verstopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonnyH
  • Registratie: Mei 2023
  • Laatst online: 04-07 15:11
hopiconjo schreef op donderdag 23 januari 2025 @ 11:05:
[...]

die vraag heb ik ook wel eens gevraagd maar volgens mij kan dat niet. Heb ook de betaalde maar kan niet zeg maar bmw navigatie gebruiken en meldingen FM; dus ik heb idd een houder voor mijn telefoon waar alleen FM op draait
Ik heb ook de betalende FM, deze draait sowieso altijd op de achtergrond. Spraakberichten zoals flitspalen, trajectcontroles, werken, enz.... worden steeds vermeld. BMW navigatie verandert hier niets aan. Automatisch omschakelen naar het FM-scherm gebeurt niet, maar ben al blij met de spraakberichten. Voorwaarde is natuurlijk wel de FM-app op de achtergrond meedraait op je smartphone.

[ Voor 5% gewijzigd door RonnyH op 23-01-2025 15:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ariebombarie2k
  • Niet online
Jayhawk80 schreef op donderdag 23 januari 2025 @ 10:43:
[...]

Ja hoor, kan gewoon. Geluid hoor je en melding van FM komt onderin beeld, de rest van het beeld laat de navigatie van BMW zien. Op vakantie ook gedaan. FM gaf files en dergelijke erg goed aan, navigatie werkt goed voor lange ritten met laden.

Ik heb wel FM pro, weet niet of dat verschil maakt qua werking met CarPlay of AA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterCC
gazmask schreef op donderdag 23 januari 2025 @ 08:49:
[...]

Gisterenavond voor de eerste keer (echt waar) BMW gps gebruikt en zat al mis na 2 straten! :*) hij wou niet adaptief inzoomen, moet dus nog wat instellingen goed zetten denk ik :+
Ik heb die nagenoeg altijd aanstaan. En zoomt in. Ik heb niets aan de standaardinstellingen moeten wijzigen.
Wel is het zo dat de nav soms op complexe kruispunten iets te laat inzoomt en dat je de afslag of zijstraat die jij moet hebben dan al net voorbij bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johanjd
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 01-09 11:04
ariebombarie2k schreef op donderdag 23 januari 2025 @ 19:25:
[...]

Ja hoor, kan gewoon. Geluid hoor je en melding van FM komt onderin beeld, de rest van het beeld laat de navigatie van BMW zien. Op vakantie ook gedaan. FM gaf files en dergelijke erg goed aan, navigatie werkt goed voor lange ritten met laden.

Ik heb wel FM pro, weet niet of dat verschil maakt qua werking met CarPlay of AA.
Ik heb een X1 van november 2024 met OS 9, maar bij mij komen die carplay flitsmeister meldingen niet in beeld door. Ik hoor wel de geluidsmelding, maar die "stroken" worden niet in beeld weergegeven tenzij ik Carplay op het scherm zet. Welk besturingssysteem heb jij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GilbertvH
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12-09 11:01
johanjd schreef op vrijdag 24 januari 2025 @ 09:19:
[...]

Ik heb een X1 van november 2024 met OS 9, maar bij mij komen die carplay flitsmeister meldingen niet in beeld door. Ik hoor wel de geluidsmelding, maar die "stroken" worden niet in beeld weergegeven tenzij ik Carplay op het scherm zet. Welk besturingssysteem heb jij?
Dat is bij mijn iX1 met OS9 ook het geval. FM draait, via Carplay, op de achtergrond en ik gebruik de BMW navigatie waarbij FM-meldingen via audio doorgegeven worden. Wat mij betreft ideaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jayhawk80
GilbertvH schreef op vrijdag 24 januari 2025 @ 09:35:
[...]

Dat is bij mijn iX1 met OS9 ook het geval. FM draait, via Carplay, op de achtergrond en ik gebruik de BMW navigatie waarbij FM-meldingen via audio doorgegeven worden. Wat mij betreft ideaal.
Als ik Android start en FM en ik druk dan op de navigatieknop links op het scherm dan start niet de BMW navigatie maar verschijnt FM. Hoe krijg ik de BMW navigatie aan de praat met FM op de achtergrond?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ariebombarie2k
  • Niet online
[...]

Ik twijfel nu of de stroken bij de BMW navigatie wel in beeld komen. Meestal rijd ik met Google maps en dan komen de stroken zeker in beeld. Maar geluid van FM werkt sowieso icm BMW navigatie. Ik zal het binnenkort eens testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ugchel
  • Niet online

Ugchel

Speeding home

[...]

Dat kan ook nog afhangen van de instellingen op je iPhone, je kunt per applicatie instellen welk meldingstype gegeven wordt. Anders even kijken wat de instelling bij jou voor FM is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ariebombarie2k
  • Niet online
[...]

Vanochtend even getest.

BMW navigatie + FM geeft alleen geluid
Google maps + FM geeft geluid en stroken

Wat mij betreft allebei prima. Mijn vorige post was dus onjuist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pruttelathome
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20-08 22:47

Android auto... Zeg : zoek snellader langs de route..... en voila! ( vervangen snellader evt door fastned)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
  • Laatst online: 12-09 00:09
BMW iX1 edrive20

Oktober 24
21.000 km
14,7kwh/100km

Wat mij positief verrast...
2.000km gereden door regeneratie opgewekte stroom:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GilbertvH
  • Laatst online: 12-09 11:01
Jayhawk80 schreef op vrijdag 24 januari 2025 @ 10:09:
[...]

Als ik Android start en FM en ik druk dan op de navigatieknop links op het scherm dan start niet de BMW navigatie maar verschijnt FM. Hoe krijg ik de BMW navigatie aan de praat met FM op de achtergrond?
Ik kan FM activeren in Apple CarPlay en druk dan op het huisje midden onderin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brecht_vb
Ferry34 schreef op zaterdag 25 januari 2025 @ 12:10:
BMW iX1 edrive20

Oktober 24
21.000 km
14,7kwh/100km

Hoe doen jullie dit? Onderstaande rit is 80% in cruise control en driver assist. Gemiddelde snelheid is laag.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/de4AomJNSz7fbasq0PFPpEFf5iY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KwOIKQtYcSMklk1Wf4JjQ0nK.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 12% gewijzigd door brecht_vb op 26-01-2025 21:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PeterCC
14.7kWh/100km lijkt mij ook heel laag.
Als ik er mijn verbruik over de voorbije maand december op nakijk:
2219km gereden aan 19.6kWh/100km gemiddeld. En volgens de BMW-app is dat gemiddelde verbruik lager dan 75% van de andere iX1 xDrive30-bestuurders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitram22
  • Registratie: September 2024
  • Laatst online: 01-06 11:52
14.7 kWh/100km lijkt mij ook onwaarschijnlijk weinig. Zeker bij lage buitentemperaturen.
In december heb ik 900 km gereden en het verbruik was 19.8 kWh/ 100 km met mijn iX1 xdrive30. Gereden met Cruise Control en efficiency modus.
Volgens de app was mijn verbruik 67% lager dan de community.
Dus 14.7 kWh/100 km zou in de zomerperiode misschien haalbaar zijn, maar in de winter onwaarschijnlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildcheese
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 23-07 19:16
Nitram22 schreef op zondag 26 januari 2025 @ 21:48:
14.7 kWh/100km lijkt mij ook onwaarschijnlijk weinig. Zeker bij lage buitentemperaturen.
In december heb ik 900 km gereden en het verbruik was 19.8 kWh/ 100 km met mijn iX1 xdrive30. Gereden met Cruise Control en efficiency modus.
Volgens de app was mijn verbruik 67% lager dan de community.
Dus 14.7 kWh/100 km zou in de zomerperiode misschien haalbaar zijn, maar in de winter onwaarschijnlijk.
Ging over oktober 2024 met 21000km….
Taxi waarschijnlijk met erg lage gemiddelde snelheid. Dan valt het wel weer mee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ugchel
  • Niet online

Ugchel

Speeding home

Heeft iemand enig idee waarom er soms ritten niet opgeslagen (lijken te) worden? Gisteren bijvoorbeeld heb ik een rit gehad met 4 laadstops, aan het eind een tussenstop en daarna door naar huis (via navigatie). Vanaf vertrek tot de tussenstop is alles netjes opgeslagen, maar het laatste stuk naar huis mist.

Later die middag heb ik nog een boodschap gedaan zonder navigatie aan, en die rit (huis - winkel - huis) is wel weer opgeslagen. Overigens 937km gereden, gemiddelde snelheid van 96,8 met een gemiddeld verbruik van 20,6kWh/100km. Terug dezelfde rit (give or take) met 19,4kWh/100km, al met al erg tevreden en het is een erg prettige reisauto :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterCC
Ferry34 schreef op zaterdag 25 januari 2025 @ 12:10:
BMW iX1 edrive20

Oktober 24
21.000 km
14,7kwh/100km

Kan je die 21.000km kaderen?
Doe jij 21.000km in 1 maand tijd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
brecht_vb schreef op zondag 26 januari 2025 @ 20:10:
[...]

Hoe doen jullie dit? Onderstaande rit is 80% in cruise control en driver assist. Gemiddelde snelheid is laag.

[Afbeelding]
Voor mijn doen is dit zelfs slecht, maar ik kreeg de auto toen t al koud begon te worden.
Mijn verbruikscijfers in mn Kia e Soul 64kwh waren beter en wat ik in lente zomer weg reed is ver boven WLTP
:PAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gqH1qFN8WeZxzyynduvueC2PBz8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Oqk0neknmYbsmXIf7xLFQ08j.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 21% gewijzigd door Ferry34 op 28-01-2025 12:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
PeterCC schreef op maandag 27 januari 2025 @ 20:00:
[...]

Kan je die 21.000km kaderen?
Doe jij 21.000km in 1 maand tijd?
Na nieuwe werkgever en dus nieuwe auto, kreeg ik na 5 weken eindelijk mn eigen taxi, maar toen stond er al 8.000 km op :(
Toen heb ik als eerste een BMW ID aangemaakt en t verbruik gereset, zodat ik mn eigen verbruik kan zien.

Ook houdt de auto sinds ik rij de gereden kilometers door regeneratie bij. Hij toont dat rechtsonder tijdens t afremmen en loopt op sinds ik mn BMW ID heb

Hij begon dus weer op nul en sindsdien loopt die op

Ik heb dus 22.000 km gereden sinds oktober, ik rij zo'n 6.000-7.000 km per mnd

[ Voor 14% gewijzigd door Ferry34 op 28-01-2025 12:50 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jayhawk80
Ferry34 schreef op dinsdag 28 januari 2025 @ 12:36:
[...]

Voor mijn doen is dit zelfs slecht, maar ik kreeg de auto toen t al koud begon te worden.
Mijn verbruikscijfers in mn Kia e Soul 64kwh waren beter en wat ik in lente zomer weg reed is ver boven WLTP
:P[Afbeelding]
492 km bij 100% met deze temperaturen? Hoe dan??

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ferry34
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zJCu1ywckSV9oiWjo2rwWow9Gh4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QUdMm3vvvrpIDHTbbVFVmjGD.jpg?f=fotoalbum_large

Ik begin zelfs met 500

Je ziet
23.139km door mezelf gereden
Ook de 2209 km door regeneratie is te zien

😁

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maurice1972
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 28-08 13:33
Ferry34 schreef op dinsdag 28 januari 2025 @ 12:36:
[...]

:P[Afbeelding]
Ik vind dit heel knap. Ik kom nu niet boven de 340KM uit bij 100%, maar dat is als mijn vriendin heeft gereden. Als ik een tijd heb gereden dan kom ik niet boven de 305Km uit bij 100%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duckie_rr
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 11-04 15:42
Ik ben ook onder de indruk van de zuinigheid van de IX1.

9000 km ver (nieuw op 1 augustus) edrive 20 gemiddelde tot nu toe 14.9 kWh/100km.
Zelfs een ritje Brussel - Amsterdam - Brussel vorige week bij -3 °C, mist en regen blijft hij rond 17 kWh/100km. Ik sta wel op de standaard velg / band, wat volgens mij een grote impact heeft.

Mijn recordrit is 9.9 kWh/100km (voornamelijk zone 70 bij mooi weer).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jayhawk80
Maurice1972 schreef op dinsdag 28 januari 2025 @ 14:41:
[...]

Ik vind dit heel knap. Ik kom nu niet boven de 340KM uit bij 100%, maar dat is als mijn vriendin heeft gereden. Als ik een tijd heb gereden dan kom ik niet boven de 305Km uit bij 100%.
Idem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ControlFreak
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 29-08 12:02
Maurice1972 schreef op dinsdag 28 januari 2025 @ 14:41:
[...]

Ikzelf zit nu sinds 9 januari (2573km) op 18,5 kWh/100km en sta ‘‘s ochtends op net geen 400 km aan verwachte range…

Heb 19” en all season banden onder de auto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterCC
Ferry34 schreef op dinsdag 28 januari 2025 @ 12:42:
[...]

Na nieuwe werkgever en dus nieuwe auto, kreeg ik na 5 weken eindelijk mn eigen taxi, maar toen stond er al 8.000 km op :(
Toen heb ik als eerste een BMW ID aangemaakt en t verbruik gereset, zodat ik mn eigen verbruik kan zien.

Ook houdt de auto sinds ik rij de gereden kilometers door regeneratie bij. Hij toont dat rechtsonder tijdens t afremmen en loopt op sinds ik mn BMW ID heb

Hij begon dus weer op nul en sindsdien loopt die op

Ik heb dus 22.000 km gereden sinds oktober, ik rij zo'n 6.000-7.000 km per mnd
OK, dat is al meer redelijk.
Ik dacht even dat jij 21.000km pr maand reed.

Die 6 - 7000km, dat is wellicht vooral stadsverkeer?

Als dat zo is dan verklaart dat je laag verbruik. In de stad is een EV erg in het voordeel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterCC
ControlFreak schreef op dinsdag 28 januari 2025 @ 19:01:
[...]

Ikzelf zit nu sinds 9 januari (2573km) op 18,5 kWh/100km en sta ‘‘s ochtends op net geen 400 km aan verwachte range…

Heb 19” en all season banden onder de auto
Bij mij vanaf 1 januari nu 2277km en gemiddeld 20 kWh/100km met nogal wat autoweg.
Ik heb 17" en winterbanden onder de auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
Ik ben heel benieuwd wat het wordt als de temperaturen boven de 15° wordt

Met mn Kia reed ik ruim in de 500km iedere dag in lente en zomer, dus we gaan het zien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RonnyH
  • Registratie: Mei 2023
  • Laatst online: 04-07 15:11
Ik heb momenteel circa 32.000km met mijn hybride Xdrive-25e gereden en dacht dat het mss interessant was om mijn verbruiksgegevens te delen. Op 't forum verschijnen veel gegevens van de full-elektrische versies doch zelden of nooit van de hybrides.

Verdeelt over 32.000 km kent mijn auto een gemiddeld elektrisch verbruik van 10,3 Kwh/100km gecombineerd met 3,1 L benzine op 100km.
Van de 32.000km heb ik ca. 22.000km elektrisch gereden en dit zonder enige vorm van laadstress.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bU7d_qDOJ8QwLafHFbazIRbOfvk=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/gqdMaD0NYANUCmNQIoa78T2R.jpg?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PeterCC
Interessant om de cijfers te delen.

Jouw cijfers bewijzen dat als je maar vaak genoeg laadt dan kan je met een PHEV ongeveer het normverbruik benzine halen.

In iets meer detail bekeken:

Die 10,3 kWh/100km en die 3,1 l/100km worden berekend over de totaal verreden afstand van 31935km.

Daaruit kan je afleiden wat het gemiddeld verbruik is op de benzinemotor en op de elektrische motor.

Zuiver elektrisch is 22012km -> omgerekend loopt je wagen met gemiddeld 14,9 kWh/100km als hij elektrisch rijdt. En dat vind ik erg netjes. (Ik zat vorig jaar gemiddeld over het hele jaar op 16,9 met mijn iX1)

Op de benzinemotor heb je 31935 - 22012 = 9923km gereden -> omgerekend loopt je wagen met gemiddeld 10 l/100km als hij op de benzinemotor loopt. En dat vind ik gewoon veel. (Ik zat met mijn vorige wagen, een X1, op gemiddeld 5,6 l/100km, gemeten over 80.000km. OK, dat was wel een diesel)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jordys19
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 18:54
Ik zal even mijn 25e gegevens er ook bijzetten.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4rM_ecZNyKU84knv6l9k_rZnZKA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9YmcOu1IcKgp8Col2J1zK2vP.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AndRo555
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 21:11
PeterCC schreef op woensdag 29 januari 2025 @ 20:14:
Interessant om de cijfers te delen.

Jouw cijfers bewijzen dat als je maar vaak genoeg laadt dan kan je met een PHEV ongeveer het normverbruik benzine halen.

In iets meer detail bekeken:

Die 10,3 kWh/100km en die 3,1 l/100km worden berekend over de totaal verreden afstand van 31935km.

Daaruit kan je afleiden wat het gemiddeld verbruik is op de benzinemotor en op de elektrische motor.

Zuiver elektrisch is 22012km -> omgerekend loopt je wagen met gemiddeld 14,9 kWh/100km als hij elektrisch rijdt. En dat vind ik erg netjes. (Ik zat vorig jaar gemiddeld over het hele jaar op 16,9 met mijn iX1)

Op de benzinemotor heb je 31935 - 22012 = 9923km gereden -> omgerekend loopt je wagen met gemiddeld 10 l/100km als hij op de benzinemotor loopt. En dat vind ik gewoon veel. (Ik zat met mijn vorige wagen, een X1, op gemiddeld 5,6 l/100km, gemeten over 80.000km. OK, dat was wel een diesel)
Zo mag je niet rekenen, want de hybride zal een heel deel van de km’s “elektrisch” rijden die een louter benzineversie niet doet. Denk aan afremmen naar een licht, bergaf rijden, parkeren/stadsverkeer,… Om sommige van die situaties te compenseren zal die brandstofmotor harder werken om een deel in mechanische energie (snelheid) te steken of in elektrische energie.

Net heel die optimalisatie zorgt ervoor dat verbruik in liters per gereden afstand met een draaiende motor er belabberd uitkomt.

Beter is om te rekenen van e verbruik (10.3kWh/100km), er bv. vanuit gaan dat er 80% van mechanisch gebruikt wordt (rest verliezen en auxiliary verbruik), dan zit je aan 8.2kWh mechanisch per 100km. Reken je terug met een gemiddeld thermisch rendement (incl verlizen en auxiliaries) van gemiddeld 25% zit je aan 32.9kwh thermisch per 100km, oftewel 3.7l/100km equivalent (8.9kWh thermisch per liter benzine).

In totaal komy dat op een equivalent van 6.8l/100km benzine, wat mij wel redelijk lijkt voor het type auto (en gewicht!) Omgerekend naar louter elektrisch equivalent komt het op 18.9kWh/100km, wat ook een vrij logische waarde is lijkt mij. (Zal altijd wel hoger zijn dan de iX1 vanwege beperktere regeneratie en hogere interne verliezen in de batterij).

[ Voor 5% gewijzigd door AndRo555 op 29-01-2025 21:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadowrunnerbmw
  • Registratie: Augustus 2023
  • Laatst online: 15-06 21:03
AndRo555 schreef op woensdag 29 januari 2025 @ 21:12:
[...]

Zo mag je niet rekenen, want de hybride zal een heel deel van de km’s “elektrisch” rijden die een louter benzineversie niet doet. Denk aan afremmen naar een licht, bergaf rijden, parkeren/stadsverkeer,… Om sommige van die situaties te compenseren zal die brandstofmotor harder werken om een deel in mechanische energie (snelheid) te steken of in elektrische energie.

Net heel die optimalisatie zorgt ervoor dat verbruik in liters per gereden afstand met een draaiende motor er belabberd uitkomt.

Beter is om te rekenen van e verbruik (10.3kWh/100km), er bv. vanuit gaan dat er 80% van mechanisch gebruikt wordt (rest verliezen en auxiliary verbruik), dan zit je aan 8.2kWh mechanisch per 100km. Reken je terug met een gemiddeld thermisch rendement (incl verlizen en auxiliaries) van gemiddeld 25% zit je aan 32.9kwh thermisch per 100km, oftewel 3.7l/100km equivalent (8.9kWh thermisch per liter benzine).

In totaal komy dat op een equivalent van 6.8l/100km benzine, wat mij wel redelijk lijkt voor het type auto (en gewicht!) Omgerekend naar louter elektrisch equivalent komt het op 18.9kWh/100km, wat ook een vrij logische waarde is lijkt mij. (Zal altijd wel hoger zijn dan de iX1 vanwege beperktere regeneratie en hogere interne verliezen in de batterij).
6,9L is idd realistisch, ik ben van Belgie naar Denemarken gereden met een 25e, puur op benzine en zat met een verbruik van 6,9 liter tot daar.
Zoals je zegt, de wagen weegt bijna 2 ton en trekt dit op een 3 cilindertje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterCC
AndRo555 schreef op woensdag 29 januari 2025 @ 21:12:
[...]

Een plug in hybride is een moeilijk geval, en je moet er voor oppassen dat je je niet rijk rekent.

Er zitten voor mij teveel aannames in jouw benadering. Zo kom je volgens mij niet tot een objectief beeld.
Ik ga gewoon voort op objectieve gegevens die de auto aanlevert.
Wat gaat er aan energie in en wat heb je ermee gereden.

Voor een klassieke benzine of diesel is het eenvoudig: wat gaat er aan de pomp in en hoeveel heb je gereden.

Voor een full-electric is het al moeilijker. Ga je voort op wat je geladen hebt of op wat je verbruikt hebt? Daar zit in mijn geval en gemeten over een jaar en 30.000km een verschil op van 12.5%.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AndRo555
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 21:11
PeterCC schreef op donderdag 30 januari 2025 @ 20:41:
[...]

Een plug in hybride is een moeilijk geval, en je moet er voor oppassen dat je je niet rijk rekent.

Er zitten voor mij teveel aannames in jouw benadering. Zo kom je volgens mij niet tot een objectief beeld.
Ik ga gewoon voort op objectieve gegevens die de auto aanlevert.
Waarom geven die aannames geen objectief beeld? Kan je dat verduidelijken?
Zomaar verbruik delen door de fractie van gereden afstand met verbrandingsmotor actief is pas je eigen rijk of net arm rekenen.
Je gaf zelf aan dat met je rekenmethode het E verbruik erg netjes vond (immers significant lager dan jouw iX1) en het benzineverbruik net heel veel. Gaat daar geen belletje rinkelen?

De cross check die ik doe met dezelfde factoren (aannames dus) komt op een equivalent totaal benzine verbruik van 6.8l/100km waar ik met dezelfde factoren op een equivalent 18.9kWh/100km. Beiden liggen in lijn met verwachtigen én met de realiteit (zie de verscheidene berichten over verbruik in dit topic).

Mocht ik er met mijn aannames ver af zitten, zou ofwel het equivalent benzineverbruik veel te hoog zijn en het elektrisch equivalent verbruik te laag. (of vice-versa)
Wat gaat er aan energie in en wat heb je ermee gereden.
Maar je rekent zelf niet de hybride uit met hoeveel er in gaat, toch enkel met wat de wagen rapporteert?
Voor een klassieke benzine of diesel is het eenvoudig: wat gaat er aan de pomp in en hoeveel heb je gereden.

Voor een full-electric is het al moeilijker. Ga je voort op wat je geladen hebt of op wat je verbruikt hebt? Daar zit in mijn geval en gemeten over een jaar en 30.000km een verschil op van 12.5%.
Staat wel los van hoe je een equivalent verbruik van een hybride berekent toch?

Om het misschien duidelijk te maken op een andere manier: een PHEV X1 die nooit ingeplugd wordt heeft volgens jouw rekenmethode een equivalent elektrische verbruik van 0kWh/100km. De wagen zal immers geen elektriciteit "getankt" hebben maar wel een hoop puur elektrische km's gereden hebben, en rapporteert die ook zo! Het is en blijft immers een hybride die bepaalde stukken elektrisch rijd met rem recuperatie energie of energie die uit de verbrandingsmotor de batterij in ging.

[ Voor 11% gewijzigd door AndRo555 op 30-01-2025 21:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ugchel
  • Niet online

Ugchel

Speeding home

AndRo555 schreef op donderdag 30 januari 2025 @ 21:23:
[...]

Zomaar verbruik delen door de fractie van gereden afstand met verbrandingsmotor actief is pas je eigen rijk of net arm rekenen.
Interessante discussie op zich, maar hangt de uitkomst ook niet af van welke insteek je hebt? Ik bedoel ik vind verbruik en alles ook interessant in principe, maar wat bij mij de meest relevante factor is, is kosten per kilometer. Dat is lastig om te zetten in objectieve getallen vanwege prijsverschillen, dus wordt verbruik per kilometer interessanter, en dan idealiter nog vanaf het punt dat je er zelf voor gaat betalen. (Dus als je laadt, de kosten (en dus kWh) die jij weer moet afrekenen aan de leverancier.) Als je dan de energiedichtheid van benzine weet, weet je toch hoeveel je tankt op een rit, hoeveel je extern geladen hebt, en de combinatie daarvan is toch het verbruik in kWh?

En of je dan je kachel aan hebt of niet, of dat je alleen heuvel af rijdt is in principe niet zo relevant. Alles wat je erin stopt om die 100 kilometer te rijden is toch 'het verbruik'?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elazz
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 10-09 21:45
Momenteel met mijn 25e zeer tevreden.
Deze maand 75% van de ritten elektrisch gereden (bijna 800km elektrisch). Zo'n 92% beter dan het gemiddelde. Ook op de zeer koude dagen, rond het vriespunt is 50 - 55km bereik (mix stad + snelweg) geen probleem. Nu rond de 60 - 65km. Ik verwacht in de lente dat dit makkelijk 75 - 80km wordt. Verbruik op benzine zit je inderdaad eerder richting de 7l/100km. Kan beter maar is ook niet zo slecht.

Heb helaas nog wel "squeeks" in de linkerkolom bij de bestuurderszetel. Inmiddels maar wat felttape gekocht om te plakken. Er is een punt waar veel X1, maar ook zelfs de X5, daar last van hebben. De beste oplossing lijkt 1mm dik felt tape te zijn en dit te plakken op het harde plastic net onder het rubber. Zal het van het weekend eens proberen of ik dan nog iets hoor.

Helaas dat deze dure wagens, zelfs in de 50- 100K range met vreemde gebreken komen.

Wat ik bij de X1 ook heb gemerkt is de mindere kwaliteit ruitenwissers. Iemand anders ook last van? Bij lichte regen laat het strepen achter. De wagen is 2 maand oud. Iemand die aftermarket ruitenwissers kan aanbevelen die wel zeer glad over de ruiten vegen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ajmali
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 16:21
@Elazz ik had ook last van de strepen. Ik heb ze een paar maanden geleden laten vervangen (garantie). De nieuwe doen het prima. Je hebt ook recht op garantie. Bel je dealer, de wisserbladen liggen meestal op voorraad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elazz
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 10-09 21:45
Ajmali schreef op vrijdag 31 januari 2025 @ 17:48:
@Elazz ik had ook last van de strepen. Ik heb ze een paar maanden geleden laten vervangen (garantie). De nieuwe doen het prima. Je hebt ook recht op garantie. Bel je dealer, de wisserbladen liggen meestal op voorraad
Zal ik inderdaad melden.
Ondertussen felt geplakt net onder het rubber boven de ruiten (ongeveer een strip van een meter geknipt dat 20mm breed is). Alle geluidjes, squeaks, zijn weg… tja. In ieder geval is het nu uitstekend binnen, ongeacht kiezelstenen of slechte wegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterCC
Ugchel schreef op vrijdag 31 januari 2025 @ 09:16:
[...]

Interessante discussie op zich, maar hangt de uitkomst ook niet af van welke insteek je hebt? Ik bedoel ik vind verbruik en alles ook interessant in principe, maar wat bij mij de meest relevante factor is, is kosten per kilometer. Dat is lastig om te zetten in objectieve getallen vanwege prijsverschillen, dus wordt verbruik per kilometer interessanter, en dan idealiter nog vanaf het punt dat je er zelf voor gaat betalen. (Dus als je laadt, de kosten (en dus kWh) die jij weer moet afrekenen aan de leverancier.) Als je dan de energiedichtheid van benzine weet, weet je toch hoeveel je tankt op een rit, hoeveel je extern geladen hebt, en de combinatie daarvan is toch het verbruik in kWh?

En of je dan je kachel aan hebt of niet, of dat je alleen heuvel af rijdt is in principe niet zo relevant. Alles wat je erin stopt om die 100 kilometer te rijden is toch 'het verbruik'?
De energieinhoud van 1 liter benzine is 8.9kWh, van 1 liter diesel is 9.8kWh. Af te ronden naar 9 en 10 respectievelijk om gemakkelijk te rekenen.
Of het dat voor jou gemakkelijker maakt om je verbruik in kWh te berekenen weet ik niet.

Refererend naar je laatste alinea: dat klopt.
En dat is makkelijker. Dan moet je gewoon elke tankbeurt noteren om je brandstofverbruik te kennen, en in de BMW app kan je in je laadgeschiedenis terugvinden wat je aan elektriciteit uit het net hebt gehaald.
De laadgegevens in de BMW app komen volledig overeen met wat de laadpaal meet. Dat heb ik aan de hand van de vergelijking tussen de laadgegevens in de BMW app en die van de laadpaal thuis kunnen concluderen.

Verzamel die gegevens over een langere periode en je krijgt een nauwkeurig beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
RonnyH schreef op woensdag 29 januari 2025 @ 07:11:
Ik heb momenteel circa 32.000km met mijn hybride Xdrive-25e gereden en dacht dat het mss interessant was om mijn verbruiksgegevens te delen. Op 't forum verschijnen veel gegevens van de full-elektrische versies doch zelden of nooit van de hybrides.

Verdeelt over 32.000 km kent mijn auto een gemiddeld elektrisch verbruik van 10,3 Kwh/100km gecombineerd met 3,1 L benzine op 100km.
Van de 32.000km heb ik ca. 22.000km elektrisch gereden en dit zonder enige vorm van laadstress.

[Afbeelding]
Interessant hoor, ook van degenen die dit verbruik nog s hebben besproken.

Ik als EV liefhebber vraagt nu wel....van de 32.000km heb je 22.000km elektrisch gereden en dus slechts 10.000km op brandstof en dat met een beperkte accu capaciteit....knap hoor 8)

Met een gewone volledige EV had je dit makkelijk kunnen halen denk ik?
Maar zou dat duurder zijn? Ik weet t echt niet.
Wel prettiger want t rijdt zo lekker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Ik moet de knoop door gaan hakken ter vervanging van mijn Polestar 2. Na veel proefritten blijven de EX40 en iX1 over. Zijn er hier rijders die dezelfde keuze hebben moeten maken en zo ja, waarom voor de BMW gegaan? Voor mij is de vergelijking als volgt:

EX40 Plus 70kWh
- sneller (7.3sec ipv 8.5)
- infotainment Google maps (vertrouwd vanuit Polestar)
- iets rijker uitgerust
- geen panorama dak
- minder ruimte achterin (geen must)
- model, interieur en infotainment lichtelijk gedateerd
- verbruik matig volgens EVDB 19.4kWh - 345km

BMW iX1 edrive20
- model en interieur moderner (en iets strakker)
- infotainment meer up to date (grootte) maar geen Google Maps
- meer ruimte achterin
- panorama dak
- verbruik beter volgens EVDB 16.6kWh - 390km

Ze rijden allebei top dus geen echte voorkeur. Ik betaal exact evenveel netto voor beide modellen ook daar geen voorkeur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sphinx_thing
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 08-09 19:26
Aghanim schreef op zondag 2 februari 2025 @ 11:05:
Ik moet de knoop door gaan hakken ter vervanging van mijn Polestar 2. Na veel proefritten blijven de EX40 en iX1 over. Zijn er hier rijders die dezelfde keuze hebben moeten maken en zo ja, waarom voor de BMW gegaan? Voor mij is de vergelijking als volgt:

EX40 Plus 70kWh
- iets rijker uitgerust
- geen panorama dak

BMW iX1 edrive20
- meer ruimte achterin
- panorama dak

Ze rijden allebei top dus geen echte voorkeur. Ik betaal exact evenveel netto voor beide modellen ook daar geen voorkeur.
Bij mij was het een smaak dingetje uiteindelijk. De BMW vind ik mooiere lijnen hebben en een sportievere uitstraling. Een meer WOW factor dan de EX40
Bij Volvo was het interieur bij mij een no go.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pascal23
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 30-07 22:38

EX40 Plus 70kWh
- iets rijker uitgerust
- geen panorama dak

BMW iX1 edrive20
- meer ruimte achterin
- panorama dak

In de iX1 kan je Android auto of Apple carplay gebruiken. Google Maps zou je op die manier kunnen gebruiken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pannekoek81

EX40 Plus 70kWh
- iets rijker uitgerust
- geen panorama dak

BMW iX1 edrive20
- meer ruimte achterin
- panorama dak

Wij hebben voor dezelfde keus gestaan. En daar was destijds de Q4 ook een kanshebber.

Uiteindelijk voor de BMW gegaan vanwege uiterlijk en interieur. Mijn ouders hebben een Volvo en hier zelf ook geregeld een stuk in gereden. Persoonlijk vind ik de Volvo minder lekker rijden en, voor ons van belang, maar achterin krapper mede door de hoek van de bank. Je zit extreem rechtop en met 2 kinderen niet ideaal. De werking van de infotainment van BMW prettiger ten opzichte van zowel de Volvo als de Audi.

Zowel de BMW als de Volvo zijn uiteindelijk beide geen verkeerde keuze. Het zal vooral gaan om wat vind jij belangrijk en dan kijkend naar uitvoering en luxe (comfort). Sneller is 2x leuk maar uiteindelijk zijn beide snel genoeg voor het dagelijkse verkeer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• brecht_vb
Sphinx_thing schreef op zondag 2 februari 2025 @ 11:54:
[...]

Bij mij was het een smaak dingetje uiteindelijk. De BMW vind ik mooiere lijnen hebben en een sportievere uitstraling. Een meer WOW factor dan de EX40
Bij Volvo was het interieur bij mij een no go.
Volledig mee akkoord. Interieur Volvo zegt niks, scherm van mindere kwaliteit.

@Aghanim

De Volvo is inderdaad sneller. Maar ik denk dat je zoiezo vermogen gaat inleveren tegenover de polestar.

De BMW is wel heel fijn afgeveerd.

Ik werk in automotive supply, daar heb ik collega’s al horen zeggen: de Volvo rijdt als een container.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ugchel
  • Niet online

Ugchel

Speeding home

Zijn er hier rijders die dezelfde keuze hebben moeten maken en zo ja, waarom voor de BMW gegaan?

Niet voor dezelfde keuze gestaan, op papier lijkt de bmw mij de (iets) betere keuze maar misschien ben ik bevooroordeeld. Enige voordeel wat de Volvo mogelijk objectief heeft is dat hij 1500 kilo geremd mag trekken tov de bmw 750… (maar als dat belangrijk voor je was had je dat vast specifiek genoemd).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brecht_vb
Ugchel schreef op zondag 2 februari 2025 @ 18:30:
[...]

Niet voor dezelfde keuze gestaan, op papier lijkt de bmw mij de (iets) betere keuze maar misschien ben ik bevooroordeeld. Enige voordeel wat de Volvo mogelijk objectief heeft is dat hij 1500 kilo geremd mag trekken tov de bmw 750… (maar als dat belangrijk voor je was had je dat vast specifiek genoemd).
Ik heb de bmw recent genomen.

De Volvo ex40 zei me echt niks, niet eens testrit mee gemaakt.

Beetje spijt dat ik geen polestar 2 heb genomen, maar dat interieur vond ik niks, het leek ook krap, maar het 2024 model heeft wel 290pk en 490nm in geval long range rwd.

Maar: ik was het beu laag in te stappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michownz
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 07-09 11:21
Ik zou volgende wagen kunnen nemen vanuit de pool van mijn nieuwe werkgever:

- BMW iX1 eDrive20
- Cape York Green kleur
- Premium Pack
- Zonnewerend glas achteraan
- Verwarmd stuurwiel
- Verwamde zetels vooraan
- Driving assistant pack
- Driving assistant pack plus
- Leder Vernasca Schwarz
- 17inch velgen

Het zou dus wel om een basisversie gaan, geen xline of m sport.

Het is dit of een goedkopere auto zelf samenstellen, en daar zit dan geen iX1 meer tussen, want die zou redelijk wat boven het budget vallen (of het is een basisversie zonder opties). Van de autos die ik heb test gereden was ik wel het meest onder de indruk van de iX1.

Wat denken jullie ervan? Mij lijkt het wel ok, maar ik heb vooral schrik dat die velgen in combinatie met het unieke kleur echt heel lelijk gaan uitvallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pannekoek81
michownz schreef op zondag 2 februari 2025 @ 20:26:

- BMW iX1 eDrive20
- Cape York Green kleur
- Premium Pack
- Verwarmd stuurwiel
- Driving assistant pack
- Leder Vernasca Schwarz
- 17inch velgen

Het is dit of een goedkopere auto zelf samenstellen, en daar zit dan geen iX1 meer tussen, want die zou redelijk wat boven het budget vallen (of het is een basisversie zonder opties). Van de autos die ik heb test gereden was ik wel het meest onder de indruk van de iX1.

Wat denken jullie ervan? Mij lijkt het wel ok, maar ik heb vooral schrik dat die velgen in combinatie met het unieke kleur echt heel lelijk gaan uitvallen.
Nog aardig wat opties welke erop zitten. Premium bevat in ieder geval de mooiere led lampen en comfort access. Kun je de auto niet vooraf zien om te oordelen?

Wat zijn je alternatieven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brecht_vb

- BMW iX1 eDrive20
- Cape York Green kleur
- Premium Pack
- Verwarmd stuurwiel
- Driving assistant pack
- Leder Vernasca Schwarz
- 17inch velgen

Ik heb quasi die auto in xline en 18 inch velgen. Die basis 17 inch velgen van BMW zijn inderdaad een scheve schaats van BMW.

Premium pack is ook mooi voor "volledige" achterlichten.

Veel mensen zijn jaloers op de cape york green kleur.

Echt raar van die velgen: wel dure leren zetels en zonnewerend glas.

De auto rijdt heel fijn, en die ADAS opties zijn leuk voor lange ritten.

Maar zoals hierboven: wat zijn de alternatieven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michownz
Pannekoek81 schreef op zondag 2 februari 2025 @ 21:18:
[...]

Nog aardig wat opties welke erop zitten. Premium bevat in ieder geval de mooiere led lampen en comfort access. Kun je de auto niet vooraf zien om te oordelen?

Wat zijn je alternatieven?
Ik heb alleszins nog wat duidelijkere informatie gevraagd, maar moet nog antwoord ontvangen aangezien het weekend is. Alternatieven zijn bvb een Skoda Elroq 85 full option, VW ID3 full option, Tesla Model 3 RWD (de laatste wil ik liever vermijden, maar was mss ook een goede keuze). Er missen bij de bmw natuurlijk dan wel enkele opties die minder premium merken wel zouden hebben (360 park, beter geluid). Uiteraard ook wat minder range in vergelijking met de elroq, maar range is nu niet echt een groot probleem voor mij.

Probleem is dat ik gewoon zo onder de indruk was van dat testritje met de bmw dat ik het er misschien wel voor over heb om wat opties te laten vallen 8)7

[ Voor 6% gewijzigd door michownz op 02-02-2025 21:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ugchel
  • Niet online

Ugchel

Speeding home

Ik ben totaal geen auto-liefhebber, als ik van A naar B kom maakt de buitenkant me bijna niks uit. Zeker aangezien ik lease klik ik de opties aan die het leven ín de auto aangenamer maken, hoe het er dan van de buitenkant uit ziet maakt me niks uit.

Dat gezegd hebbende staan grotere wielen veel beter onder de ix1, maar ik zou de auto er als geheel niet voor laten schieten…
michownz schreef op zondag 2 februari 2025 @ 21:37:
[...]

Probleem is dat ik gewoon zo onder de indruk was van dat testritje met de bmw dat ik het er misschien wel voor over heb om wat opties te laten vallen 8)7
Waar was je specifiek van onder de indruk en heb je met de auto die je aangeboden is gereden, of met een showroommodel? Mochten het specifieke functies zijn waar je onder de indruk van bent, controleer dan goed of die ook binnen jouw pakketten vallen. Ik heb wel geleerd dat bmw daarin vrij ondoorzichtig is.

[ Voor 31% gewijzigd door Ugchel op 02-02-2025 21:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brecht_vb
[...]

Ik heb alleszins nog wat duidelijkere informatie gevraagd, maar moet nog antwoord ontvangen aangezien het weekend is. Alternatieven zijn bvb een Skoda Elroq 85 full option, VW ID3 full option, Tesla Model 3 RWD (de laatste wil ik liever vermijden, maar was mss ook een goede keuze). Er missen bij de bmw natuurlijk dan wel enkele opties die minder premium merken wel zouden hebben (360 park, beter geluid). Uiteraard ook wat minder range in vergelijking met de elroq, maar range is nu niet echt een groot probleem voor mij.

Die Elroq 85 heeft potentieel 286pk en 545nm, dat is stevig. Benieuwd achter de kwaliteit van de ADAS functies want dat doet BMW wel goed. De elroq is wel minder blits dan de ix1.

Ik heb ook geen 4 camera’s, maar met ACC en lane assist heb je al veel gemak. Bij scherpere bochten bij op en afritten houdt de lane assist er wel mee op.

De tesla is snelle sportbak, zuinig, wel hard afgeveerd, lage instap, geen idee van de opties hier. ADAS is hier wel goed uitgevoerd.

Ik zie andere opties toch ook goed uitpluizen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pannekoek81
[...]

Range is inderdaad niet meer het grootste probleem.

De BMW is zoals het lijkt een klasse hoger. De Elroq is denk ik nog een leuk alternatief. Een Tesla zou ik ook vermijden. Naast het feit dat het gehele merk hier in huis niet gaat komen, is het ook een enorme lage auto.

De BMW is ook echt een hele fijne auto. Wij hebben destijds aardig wat proefritjes gemaakt in diverse auto’s. De BMW won vanwege uitstraling, interieur, infotainment en comfort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michownz
brecht_vb schreef op zondag 2 februari 2025 @ 21:48:
[...]

Die Elroq 85 heeft potentieel 286pk en 545nm, dat is stevig. Benieuwd achter de kwaliteit van de ADAS functies want dat doet BMW wel goed. De elroq is wel minder blits dan de ix1.

Ik heb ook geen 4 camera’s, maar met ACC en lane assist heb je al veel gemak. Bij scherpere bochten bij op en afritten houdt de lane assist er wel mee op.

De tesla is snelle sportbak, zuinig, wel hard afgeveerd, lage instap, geen idee van de opties hier. ADAS is hier wel goed uitgevoerd.

Ik zie andere opties toch ook goed uitpluizen.
Tesla is automatisch full option eigenlijk, juist die zelfrijdende zaken moet je voor bijbetalen. Ik heb echter al eerder met Tesla gereden en was totaal geen fan van dat minimalisme, en al zeker niet van het feit dat je moet pinken via het stuur zelf...

Elroq is idd wel een potentiële goeie andere optie..
Ugchel schreef op zondag 2 februari 2025 @ 21:44:

Waar was je specifiek van onder de indruk en heb je met de auto die je aangeboden is gereden, of met een showroommodel? Mochten het specifieke functies zijn waar je onder de indruk van bent, controleer dan goed of die ook binnen jouw pakketten vallen. Ik heb wel geleerd dat bmw daarin vrij ondoorzichtig is.
Het showroommodel was een M-Sport versie, en wat me het meest indruk maakte, was zonder twijfel de rijdynamiek. Ik heb eerder met een Tesla model Y gereden en ik voelde duidelijk een enorm verschil.

Ook het interieur sprak me enorm aan en was een wereld van verschil met de Tesla. In eerste instantie had ik wat twijfels over de snelheid, omdat een Tesla natuurlijk heel snel is. Gelukkig was de testwagen een eDrive20, en ik vond de prestaties meer dan voldoende.

Er zat ook een Head-Up Display (HUD) in, maar daar kon ik niet echt aan wennen.

[ Voor 33% gewijzigd door michownz op 02-02-2025 22:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brecht_vb
michownz schreef op zondag 2 februari 2025 @ 21:51:
[...]

Tesla is automatisch full option eigenlijk, juist die zelfrijdende zaken moet je voor bijbetalen. Ik heb echter al eerder met Tesla gereden en was totaal geen fan van dat minimalisme, en al zeker niet van het feit dat je moet pinken via het stuur zelf...

Elroq is idd wel een potentiële goeie andere optie..
Op YouTube staan wel een paar reviews over de elroq. Goede beenruimte achterin.

Ik zou zeker zoeken naar een video die lane aantoont. Net op de website gekeken, er is enkel acc en lane assist in het pack maxx. Dus het gaat niet zo ver als tesla of bmw met 4 camera’s.

4cameras bij bmw is dan ook idioot duur.

[ Voor 15% gewijzigd door brecht_vb op 02-02-2025 22:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pannekoek81
michownz schreef op zondag 2 februari 2025 @ 21:51:
[...]

Het showroommodel was een M-Sport versie, en wat me het meest indruk maakte, was zonder twijfel de rijdynamiek. Ik heb eerder met een Tesla model Y gereden en ik voelde duidelijk een enorm verschil.

Ook het interieur sprak me enorm aan en was een wereld van verschil met de Tesla. In eerste instantie had ik wat twijfels over de snelheid, omdat een Tesla natuurlijk heel snel is. Gelukkig was de testwagen een eDrive20, en ik vond de prestaties meer dan voldoende.

Er zat ook een Head-Up Display (HUD) in, maar daar kon ik niet echt aan wennen.
Ga in ieder geval even in de versie welke aangeboden is zitten en als kan proefrijden. Bevat namelijk niet het M onderstel en mogelijk andere stoelen.

Ik heb zelf een xline met 18 inch. Ik had mezelf een grens opgelegd wat ik wilde betalen per maand en andere velgen gingen over dat budget heen. Daarnaast lever je met grotere velgen in op comfort en range. Ik zie ze ook niet als ik rij en heb daarom gekozen voor meer luxe en comfort in de auto en assistentiesystemen. Aanname dat je meer rijdt dan naar je auto kijkt.

De Elroq in die klasse is een leuk alternatief. Misschien een scenic? Maar nogmaals de BMW is een andere klasse en ook in de aangeboden versie niet helemaal kaal en zeker nog een mooie prettige auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• felder
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 23:35

- BMW iX1 eDrive20
- Cape York Green kleur
- Premium Pack
- Verwarmd stuurwiel
- Driving assistant pack
- Leder Vernasca Schwarz
- 17inch velgen

Dat die velgen niet zo mooi zijn begrijp ik. Maar uiteindelijk zie je die toch niet als je rijdt. Voor mij is het belangrijker dat het interieur goed en mooi is. Hier zie je namelijk constant op. Uiteindelijk is die wel van heel wat opties voorzien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• felder
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 23:35
brecht_vb schreef op zondag 2 februari 2025 @ 21:22:
[...]

Ik heb quasi die auto in xline en 18 inch velgen. Die basis 17 inch velgen van BMW zijn inderdaad een scheve schaats van BMW.

Premium pack is ook mooi voor "volledige" achterlichten.

Veel mensen zijn jaloers op de cape york green kleur.

Echt raar van die velgen: wel dure leren zetels en zonnewerend glas.

De auto rijdt heel fijn, en die ADAS opties zijn leuk voor lange ritten.

Maar zoals hierboven: wat zijn de alternatieven?
Dat van die velgen, dat zal dan een auto van iemand zoals bv mezelf geweest zijn. Uiteindelij zie je de buitenkant niet als je rijdt. Ik heb liever een mooier interieur en meerdere opties dan velgen. En de kleur is ook eigen smeek. Ikzelf vind die cape york green een verschrikkelijk lelijke kleur. Onze parking op het werk staat vol met die kleur. Ik zie de mijne in het phytonic blau er zo tussen staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lager
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 07-09 08:19
Ik haalde zojuist een zwarte iX1 in op de A27 en die had z’n 17 inch wielen zwart gepoedercoat, zie je ook al minder goed dat het “slechts” 17 inch is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PeterCC
[...]

Ik rij zelf met een iX1 xDrive30 volledig standaard met als enige extra de leder Vernasca schwarz zetelbekleding.

We hebben nu enkele behoorlijk koude dagen gekend.
Mijn auto heeft geen verwarmd stuurwiel en al evenmin verwarmde voorzetels. Heb ik helemaal niet gemist.
Dat leder warmt snel op. Leder is een goede isolator. En die lederen zetels zitten bovendien prima.

En al die driving assistant spullen, daar erger ik me alleen maar aan.

Als je testrit je zo goed meeviel, en als de alternatieven een Skoda Elroq en een VW ID3 zijn, prima wagens wellicht, geen kwaad woord er over, maar die kunnen niet tippen aan een iX1.
En een Tesla model 3 RWD: mijn zoon rijdt daarmee, en die is er erg tevreden over. En valt me beter mee dan ik verwacht had, maar ook die zou ik in geen geval willen ruilen voor mijn iX1.

Dus ik zou zeggen: ga voor die iX1.
Dat Cape York Green is een geslaagde kleur en die 17" velgen mogen dan wel niet de fraaiste zijn (op mijn auto heb ik ze ook) maar om daarvoor die iX1 te laten vallen? Dat zou ik niet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michownz
PeterCC schreef op maandag 3 februari 2025 @ 19:32:
[...]

Ik rij zelf met een iX1 xDrive30 volledig standaard met als enige extra de leder Vernasca schwarz zetelbekleding.

We hebben nu enkele behoorlijk koude dagen gekend.
Mijn auto heeft geen verwarmd stuurwiel en al evenmin verwarmde voorzetels. Heb ik helemaal niet gemist.
Dat leder warmt snel op. Leder is een goede isolator. En die lederen zetels zitten bovendien prima.

En al die driving assistant spullen, daar erger ik me alleen maar aan.

Als je testrit je zo goed meeviel, en als de alternatieven een Skoda Elroq en een VW ID3 zijn, prima wagens wellicht, geen kwaad woord er over, maar die kunnen niet tippen aan een iX1.
En een Tesla model 3 RWD: mijn zoon rijdt daarmee, en die is er erg tevreden over. En valt me beter mee dan ik verwacht had, maar ook die zou ik in geen geval willen ruilen voor mijn iX1.

Dus ik zou zeggen: ga voor die iX1.
Dat Cape York Green is een geslaagde kleur en die 17" velgen mogen dan wel niet de fraaiste zijn (op mijn auto heb ik ze ook) maar om daarvoor die iX1 te laten vallen? Dat zou ik niet doen.
Dan is mijn keuze gemaakt denk ik! Het zal de iX1 worden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berries
  • Registratie: April 2024
  • Laatst online: 12-09 08:51
michownz schreef op maandag 3 februari 2025 @ 20:13:
[...]

Gefeliciteerd, goede keuze! ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hopiconjo
michownz schreef op maandag 3 februari 2025 @ 20:13:
[...]

@PeterCC al eens overwogen om verkoper te worden bij BMW :*)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• brecht_vb
@michownz

PeterCC heeft wel een punt, die BMW zit by default wel goed in elkaar.

Verwarmd interieur: lichtjes achterhaald door de default warmtepomp die het interieur kan warmblazen, de scherpe koude is er dan snel af.

ik heb verwarmde voorzetels, geen stuurwiel. Zetelverwarming is iets te sterk, de rugverwarming is weinig voelbaar.

Premium pack bevat wel nuttige lijst van opties - samen met ADAS zit er veel gemak in de auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LievenK
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 11-09 20:14
Iemand enig idee of volgende mogelijk is met smappee?
- de wagen moet elke ochtend 80% geladen zijn
- in de loop van de dag mag er bijgeladen worden tot 100% als er voldoende zonne-energie beschikbaar is

Met de iX1 kan ik manueel instellen dat de wagen maar tot 80% laadt maar dan moet ik dat ook manueel elke dag terug op 100% zetten (en 's avonds terug op 80%)

ofwel met smappee kan ik instellen dat die 's nachts wel een maximum een aantal kW laadt maar om aan 80% te komen zou ik elke dag moeten berekenen hoeveel smappee 's nachts mag laden.

Ik zou het dus graag volautomatisch willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterCC
brecht_vb schreef op dinsdag 4 februari 2025 @ 10:56:
@michownz
(...)
Verwarmd interieur: lichtjes achterhaald door de default warmtepomp die het interieur kan warmblazen, de scherpe koude is er dan snel af.

ik heb verwarmde voorzetels, geen stuurwiel. Zetelverwarming is iets te sterk, de rugverwarming is weinig voelbaar.
(...)
Een groot comfort van een BEV is dat je voor je vertrek je climatisatie kan aanzetten met de app.
Verwarmen in de winter, koelen in de zomer.

Enkele minuten is genoeg en het vreet maar weinig batterijcapaciteit.
Je stapt dan in je auto en de warmte komt je tegemoet.

Zetels en stuurwiel zijn dan nog niet warm, maar dat duurt niet lang.

Vandaag stond de iX1 de hele dag gewoon buiten. s' Avonds ingestapt bij 3°C. Er niet aan gedacht om de climatisatie op voorhand aan te zetten.
Ik heb er speciaal op gelet. Ik heb de leder Vernasco bekleding.
Dat duurt maar een dikke kilometer en die zetel is opgewarmd door je lichaam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eppo61
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 09-09 00:06
Lager schreef op maandag 3 februari 2025 @ 17:28:
Ik haalde zojuist een zwarte iX1 in op de A27 en die had z’n 17 inch wielen zwart gepoedercoat, zie je ook al minder goed dat het “slechts” 17 inch is.
Vanaf december is op mijn auto een setje 17” BMW winterbanden gemonteerd. Zwart en dat ziet er prima uit en moet zeggen dat het beter aanvoelt dan de 19” die ik als optie heb aangeschaft bij aflevering van mij xLine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 23:27
PeterCC schreef op dinsdag 4 februari 2025 @ 20:36:
[...]

Een groot comfort van een BEV is dat je voor je vertrek je climatisatie kan aanzetten met de app.
Verwarmen in de winter, koelen in de zomer.

Enkele minuten is genoeg en het vreet maar weinig batterijcapaciteit.
Je stapt dan in je auto en de warmte komt je tegemoet.

Zetels en stuurwiel zijn dan nog niet warm, maar dat duurt niet lang.

Vandaag stond de iX1 de hele dag gewoon buiten. s' Avonds ingestapt bij 3°C. Er niet aan gedacht om de climatisatie op voorhand aan te zetten.
Ik heb er speciaal op gelet. Ik heb de leder Vernasco bekleding.
Dat duurt maar een dikke kilometer en die zetel is opgewarmd door je lichaam.
Stoelen en stuur verwarmen toch ook gewoon voor? Bij mij wel in ieder geval

Float like a butterfly, sting like a bee.

Pagina: 1 ... 61 ... 70 Laatste