Het grote BMW (i)X1 topic

Pagina: 1 ... 60 ... 66 Laatste
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dutchfoxx
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 06-05 17:33
querex schreef op vrijdag 3 januari 2025 @ 08:52:
Ik rij al + 1,5j met mijn PHEV X1 xDrive30e
Het valt me op dat laatste maanden de handrem niet meer automatisch aantrekt op hellingen
Dit moet ik steeds manueel doen, voorheen deed hij dit proper automatisch op een helling.
Zijn er nog met die ervaring?
Ja en de dealer weet de oplossing niet !
Heel vervelend

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vankleef
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 08-04 13:51
dencoupe schreef op donderdag 2 januari 2025 @ 22:19:
[...]

Denk dat auto hold aan staat. Die gooit de rem erop als je stilstaat en pas eraf gaat als je iets gas geeft.
Soms zijn de antwoorden zo makkelijk !! Dank je wel, dat was het. Gewoon een knopje in de middenarmsteun en ik maar zoeken op het touchscreen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vankleef
brecht_vb schreef op donderdag 2 januari 2025 @ 20:02:
[...]

In de D-stand zou de auto moeten rijden bij loslaten rempedaal, in de B-stand doet hij dat niet.

D-stand is zoals klassieke automaat
B-stand is zoals een EV "moet" rijden, zoveel mogelijk regeneratie.

Camera's aan bij vooruit inparkeren, als dat parallel is komen er op het scherm parkeer opties op, maar je moet nog altijd zelf op parkeer-sensorknop duwen denk ik. (dat kon in mijn ogen ook allemaal beter).
Auto Hold knop stond aan, dat loste mijn vraag al op. Camera vind ik wel een dingetje. Werk er nu maar om heen door eerst even in zijn achteruit te zetten. Hopelijk kan ik ergens nog iets vinden dat de piepjes wat eerder beginnen te gillen. Vind het nu vrij krap staan allemaal, zeker als de camera nog niet werkt.

Ik zal wel lui zijn

Dankl voor het meedenken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lager
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 20:53
r2504 schreef op donderdag 2 januari 2025 @ 21:31:
[...]

Let maar op met dergelijke lichte kettingen op een auto van twee ton. Misschien dat ze net passen maar je trekt ze gewoon kapot met het koppel dat een EV heeft.

Een kennis kreeg ook bij een speciaalzaak te horen dat kettingen op een iX1 (en iX3) niet aangewezen zijn.
Ondertussen zijn er legio EVs ook in de landen met sneeuw en die rijden ook met sneeuwkettingen als het moet hor. Dus hoog koppel of niet, sneeuwkettingen kunnen gewoon. Je zult met een ICE of EV toch altijd heel rustig rijden en moeten optrekken als je met sneeuwkettingen rijd. Ik heb ze hier ook gewoon liggen, KN120 of KN130 geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 08-05 11:10
Je hebt toch ook een speciale modus om rustig weg te rijden in zulke omstandigheden

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAABcabrio
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 20:09
Ik heb speciale loopvlak sneeuwkettingen van Trak. Vrij simpel te monteren. Stiekem hoop ik ze niet nodig te hebben, maar beter ermee dan erom verlegen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ungd5omKAneOAhZrsCI9K5PuSsw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tMr88JymrT2Ksz2YLDIUoChY.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ucsdcom
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 20:57
Kan je voor het sneeuwketting gebruik de torque van de motoren niet lager zetten? Sowieso wil je in sneeuw heel gelijkmatig rijden en niet bij een beetje pedaal indrukken je volle vermogen op je wielen klappen.Je kettingen stuk trekken is dan alsnog erom verlegen zitten, terwijl je dacht veilig te zijn.

[ Voor 18% gewijzigd door ucsdcom op 03-01-2025 10:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ucsdcom
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 20:57
BMS080 schreef op vrijdag 20 december 2024 @ 23:32:
[...]

Omdat ik eigenlijk meteen heen en weer wil gaan zonder te laden en de passagiers dit niet zo chill vinden :*)
Tot nu toe stapten ze vast ook boos uit om met de trein verder te gaan als je onderweg even ging tanken. Bijzondere mensen neem je mee!

Mijn tip: laat ze lekker thuis en bepaal zelf of je laad of niet. Anders mogen zij rijden.

[ Voor 11% gewijzigd door ucsdcom op 03-01-2025 11:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brecht_vb
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 22:31
ucsdcom schreef op vrijdag 3 januari 2025 @ 10:53:
Kan je voor het sneeuwketting gebruik de torque van de motoren niet lager zetten? Sowieso wil je in sneeuw heel gelijkmatig rijden en niet bij een beetje pedaal indrukken je volle vermogen op je wielen klappen.Je kettingen stuk trekken is dan alsnog erom verlegen zitten, terwijl je dacht veilig te zijn.
Het enige wat ik kan bedenken is efficiënt mode ofzo. Hier schiet BMW wel wat kort in, een EV6 heeft een specifieke snow-mode, die heeft ook wel achterwielaandrijving en 350Nm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ugchel
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Ugchel

Speeding home

brecht_vb schreef op vrijdag 3 januari 2025 @ 11:09:
[...]

Het enige wat ik kan bedenken is efficiënt mode ofzo. Hier schiet BMW wel wat kort in, een EV6 heeft een specifieke snow-mode, die heeft ook wel achterwielaandrijving en 350Nm.
Misschien begrijp ik het niet helemaal, maar je kan toch ook gewoon het pedaal rustig indrukken? Ik heb sneeuwkettingen nog nooit nodig gehad (wel braaf mee richting de sneeuw). Het idee is toch een paar honderd meter (laat het een paar km zijn) maximaal 50km/uur te rijden?

Ik vertrek over drie weken weer richting de piste, dit keer met de ix1 dus het hele gedoe over kettingen is wel een beetje verwarrend inmiddels. Ik heb op een site kettingen gevonden die geschikt zouden zijn voor suvs, maar als ik dan de tas bekijk waar ze in zit staat daar weer een personenauto op afgebeeld. Als ik zoek op gewichtsklasse per type kettingen stond er op een willekeurige Duitse site dat die classificatie er eigenlijk niet officieel is. Kortom nogal verwarrend…

A donkey is a lonely bloke, he hardly ever gets to poke

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jayhawk80
  • Registratie: Mei 2024
  • Laatst online: 07-05 13:05
SAABcabrio schreef op vrijdag 3 januari 2025 @ 10:31:
Ik heb speciale loopvlak sneeuwkettingen van Trak. Vrij simpel te monteren. Stiekem hoop ik ze niet nodig te hebben, maar beter ermee dan erom verlegen.
[Afbeelding]
Heb je een linkje of specs? Ik heb 19 inch velgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jayhawk80
Ugchel schreef op vrijdag 3 januari 2025 @ 11:39:
[...]

Misschien begrijp ik het niet helemaal, maar je kan toch ook gewoon het pedaal rustig indrukken? Ik heb sneeuwkettingen nog nooit nodig gehad (wel braaf mee richting de sneeuw). Het idee is toch een paar honderd meter (laat het een paar km zijn) maximaal 50km/uur te rijden?

Ik vertrek over drie weken weer richting de piste, dit keer met de ix1 dus het hele gedoe over kettingen is wel een beetje verwarrend inmiddels. Ik heb op een site kettingen gevonden die geschikt zouden zijn voor suvs, maar als ik dan de tas bekijk waar ze in zit staat daar weer een personenauto op afgebeeld. Als ik zoek op gewichtsklasse per type kettingen stond er op een willekeurige Duitse site dat die classificatie er eigenlijk niet officieel is. Kortom nogal verwarrend…
Hier loop ik dus ook tegen aan. Ik ga in maart. Verneem graag wat je oplossing wordt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SAABcabrio
Jayhawk80 schreef op vrijdag 3 januari 2025 @ 11:42:
[...]

Heb je een linkje of specs? Ik heb 19 inch velgen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wK4kshV4lAFb6IGNqu06mRej9rU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/P4PQxAh1D0iS8S8m4KWqEb2P.jpg?f=fotoalbum_large

Zelf heb ik bandenmaat 245/40-20, maar om 19 inch past ook. Volgens mij is deze set op Marktplaats af en toe redelijk goed te vinden. Ik heb ze overgenomen van een Tesla-rijder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dencoupe
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 25-04 12:21
Het valt me op dat laatste maanden de handrem niet meer automatisch aantrekt op hellingen
Dit moet ik steeds manueel doen, voorheen deed hij dit proper automatisch op een helling.
net als met de vorige vraag waar er gas gegeven moet worden om van de rem af te komen, staat bij jou de auto hold wel aan? knopje indrukken in de middenconsole voor je armsteun. Die zorgt ervoor dat automatisch de handrem erop gaat als je stilstaat en dus ook stilstaat op een helling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GStar
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 07-05 14:54
Ik heb 19" BMW velgen op mijn iX1 Xdrive30 vorig jaar deze gekocht en naar tevredenheid 1x gebruikt: König K-Summit K45
Ugchel schreef op vrijdag 3 januari 2025 @ 11:39:
[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baris
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 22:54
Was bij mij ook het geval, specifiek na uitvoeren van een update. Kwestie van opnieuw inschakelen ergens in de instellingen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• querex
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 06-05 09:50
dencoupe schreef op vrijdag 3 januari 2025 @ 14:25:
[...]
net als met de vorige vraag waar er gas gegeven moet worden om van de rem af te komen, staat bij jou de auto hold wel aan? knopje indrukken in de middenconsole voor je armsteun. Die zorgt ervoor dat automatisch de handrem erop gaat als je stilstaat en dus ook stilstaat op een helling.
Autohold staat altijd uit :) was voorheen ook... Toen werkte de automatische handrem op een helling wel...
Baris schreef op vrijdag 3 januari 2025 @ 18:20:
[...]
Was bij mij ook het geval, specifiek na uitvoeren van een update. Kwestie van opnieuw inschakelen ergens in de instellingen :)
Ahaaa die onoverzichtelijke menu's dan toch nog eens doornemen 8)7 merci!

[ Voor 3% gewijzigd door querex op 03-01-2025 19:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brecht_vb
Iets anders - eventueel moet dat naar een andere thread.

Publiek laden (in BE?) is toch redelijk duur? Bij mij in de buurt:

11kW laden aan 63 cent/kWh
320kW laadpunt met 4 stekkers: 85 cent/kWh - hier haalde ik een 60kWh

Als je via werkgever een laadpaal thuis hebt, krijg je een vergoeding van 37cent/kWh - het punt is dat je lichtjes verdient aan de laadpaal, anders is er weinig incentive om hem te hebben.

Publiek laden is gewoon dubbel dat bedrag - en dat voor 11kWh.

[ Voor 7% gewijzigd door brecht_vb op 03-01-2025 20:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jayhawk80
Vraagje. Ik kan de vertrektijd instellen. Als voorbeeld is dat voor mij morgen 08:10. Ik heb tevens ingesteld dat de accu 100% geladen moet zijn. Ik moet echter ook nog een tijdvenster instellen. Kan de auto dit niet zelf berekenen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geert Mo
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 08-05 13:11
Vandaag de eerste keer in 1,5 jaar serieuze laadstress tijdens weekendje Ardennen.
Normaal nog 40 km over bij aankomst maar door wegomleiding met 2% in La Roche aangekomen.
Toen begon de miserie helemaal.
Vrije en werkende palen volgens de navigatie waren bezet, defect, of bestonden zelfs niet 🙄
Uiteindelijk collega BMW rijder die aan een DC lader stond en volgens parkeerschijf nog halfuurtje had ingeparkeerd en briefke met men nummer achtergelaten 😂
Half uur later stond er 4 man voor 1 laadpaal, gelukkig hier toch half uurke kunnen laden en verder.
Iemand al ervaring met volledig leegrijden en eventuele reserve?
Nu kreeg ik de melding aandrijfvermogen gereduceerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jim_dhondt
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 16:34
brecht_vb schreef op vrijdag 3 januari 2025 @ 20:22:
Iets anders - eventueel moet dat naar een andere thread.

Publiek laden (in BE?) is toch redelijk duur? Bij mij in de buurt:

11kW laden aan 63 cent/kWh
320kW laadpunt met 4 stekkers: 85 cent/kWh - hier haalde ik een 60kWh

Als je via werkgever een laadpaal thuis hebt, krijg je een vergoeding van 37cent/kWh - het punt is dat je lichtjes verdient aan de laadpaal, anders is er weinig incentive om hem te hebben.

Publiek laden is gewoon dubbel dat bedrag - en dat voor 11kWh.
Publiek laden BE: 0.69 cent bij fastned aan 130kWh voor even en dan dropt hij meestal lineair om te eindigen bij 55kWh bij 80%. Let nu niet zo heel veel op de prijzen aangezien laadkaart van de werkgever maar als ik er naar kijk zitten die toch allemaal rond hetzelfde tarief.

Heb ook laadpaal thuis via de werkgever, krijg 29cent /kWh, prijs berekend via afrekening luminus (stroom prijs 0,12 cent + heffingen + btw + piektarief (1 fase max 7kW maar zet hem nooit hoger dan 2 a 3kW zodat ik nooit over een piekverbruik ga van 4 kW), kom ik voor bij mij thuis aan 25,27 cent.

Dus voorlopig omdat ze er geen belasting op heffen is het licht in je voordeel maar de fiscus heeft dit ook door en wil er belastingen op heffen. De minister heeft dit even afgehouden maar ze willen het zeker invoeren.

Wat is de incentive dan, laadpaal thuis (installatie kosten en abbo kosten) zijn betaald door werkgever dus handig heeft mij niets gekost, na 2 jaar is hij mijn eigendom en niet meer van het bedrijf. Dus gratis laadpaal aan mijn gevel dan voor mij (buiten dan de stroomkosten). En is gewoon gemakkelijk nu: thuiskomen, insteken wanneer het past , bmw app openen limiet aanpassen zodat hij 's morgens vol zit tegen dat ik vertrek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jim_dhondt
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 16:34
Geert Mo schreef op zaterdag 4 januari 2025 @ 16:48:
Vandaag de eerste keer in 1,5 jaar serieuze laadstress tijdens weekendje Ardennen.
Normaal nog 40 km over bij aankomst maar door wegomleiding met 2% in La Roche aangekomen.
Toen begon de miserie helemaal.
Vrije en werkende palen volgens de navigatie waren bezet, defect, of bestonden zelfs niet 🙄
Uiteindelijk collega BMW rijder die aan een DC lader stond en volgens parkeerschijf nog halfuurtje had ingeparkeerd en briefke met men nummer achtergelaten 😂
Half uur later stond er 4 man voor 1 laadpaal, gelukkig hier toch half uurke kunnen laden en verder.
Iemand al ervaring met volledig leegrijden en eventuele reserve?
Nu kreeg ik de melding aandrijfvermogen gereduceerd.
Ook meegemaakt klein jaar geleden in de Ardennen (eerste trip toen met de iX1). De laadpalen zijn nogal dun gezaaid in de Ardennen en had toen ook geen werkende paal en maar rondrijden en batterij verspillen van de ene kapotte paal naar de andere tot ik > 10% had en idd vermogen gereduceerd (en drive assistant stopt ermee, achter ruit verwarming stopt ermee, airco stop ermee) , allemaal heel tof in het druilerige weer en lichte nevel. Stond op het punt om de auto gewoon in N te zetten en de volgende helling gewoon het ravijn in te duwen.

Dus heb nu lesje geleerd, aankomen bij destinatie -> ik wil 50% hebben , dus extra geplande stop eventueel ergens aan een snel lader van 10 a 15 min. En in de navigatie instellen welke merken je wil hebben (shell, allego, fastned, ... ) en enkel snelladen (anders krijg je iedereen zijn prive laadpaal erbij, die op publiek staan omwille van anders niet kunnen aftrekken van de belastingen terwijl ze absoluut niet publiek zijn).Sindsdien geen laadstress meer, ga 1 keer per maand naar daar en duurt 15 min langer nu maar geen gedoe meer ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geert Mo
Ja ik gebruik eigenlijk ook altijd snelladers.
Echter nu relatief kort uitstapje vanaf het vakantiehuis met intentie om nadien in begin van de straat bij een 60 kW DC lader te gaan laden.
Maar dus in een wegomleiding gesukkeld met alle gevolgen vandien.
Prive laadpalen is 1 ding maar kapotte en bezette laadpalen in het midden van een centrum terwijl ze in de app als beschikbaar zijn dat snap ik niet.
1 laadstation met 5 actieve palen stond op een verlaten site waar enkel een stort lag 😂
Ach ja op het nippertje gered en voor de rest nog steeds een beest van een wagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutur
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18:08

woutur

Klauwtjes uit!

Heeft er iemand al ervaring met dakdragers? Zit een beetje te twijfelen tussen een redelijk onbekend merk (Sorent) die er wel goed uitzien, BMW eigen merk en Thule Wingbar Edges. Dat loopt in kosten ongeveer ook zo op. Van 130 tot 350 euro.

Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SAABcabrio
woutur schreef op zondag 5 januari 2025 @ 13:21:
Heeft er iemand al ervaring met dakdragers? Zit een beetje te twijfelen tussen een redelijk onbekend merk (Sorent) die er wel goed uitzien, BMW eigen merk en Thule Wingbar Edges. Dat loopt in kosten ongeveer ook zo op. Van 130 tot 350 euro.
Op mijn iX1 zitten al wel langsdragers. Ik heb gekozen voor aluminium dakdragers van Farad speciaal voor de BMW X1 type U11. Pasvorm is perfect.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ltlENGln1WYsWYV3a-G-s3s5s6M=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CdgfC5y2GfOefHLDIMs1PPul.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutur

woutur

Klauwtjes uit!

SAABcabrio schreef op zondag 5 januari 2025 @ 14:29:
[...]

Op mijn iX1 zitten al wel langsdragers. Ik heb gekozen voor aluminium dakdragers van Farad speciaal voor de BMW X1 type U11. Pasvorm is perfect.

[Afbeelding]
Kijk, zo te zien heeft dat merk ook aerodynamische dragers met afgeronde uiteinden. Nice!

Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tim-w
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01-05 11:52

tim-w

TiPisch...

Ik heb net een soort kerstboom aan foutmeldingen bij het aanzetten van de iX1:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/weXWoPOSQ5lBOOkL03SpS1mIG38=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PUZWiKndftXnyHYW1pH3iRIG.jpg?f=fotoalbum_large

Iemand ervaring hiermee? Misschien vanwege de kou of regen?

Het rijden was geen pretje. Stuurbekrachtiging beperkt, de B stand werkte plots als de D stand en geen regeneratie. :'(

[ Voor 34% gewijzigd door tim-w op 05-01-2025 15:40 ]

But Seriously...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterCC
  • Laatst online: 21:51
Gisteren op de terugweg van de kust naar huis werd het toch ook even spannend.

Aan de kust vertrokken met 23% resterend.
Gewoon de BMW nav gevolgd en die stuurde me de E40 af in Oostkamp. Volgens de nav stonden er naast dat hotel Van der Valck ergens snelladers. Die heb ik niet kunnen vinden.

Dus dan maar terug de E40 op richting Brussel.
Ik zat al ergens rond iets van 10% resterend.

De nav begon dan de boodschap te versturen dat ik niet op de eindbestemming zou geraken zonder onderweg te laden en of ik een laadstation wou kiezen uit de lijst.

Dus de eerste aangevinkt, en de E40 verlaten aan de afrit Beernem. De nav stuurde me Beernem dorp in naar de parking van de Aldi aldaar. En na een beetje zoeken vond ik inderdaad een snellader op de extra parking achteraan de winkel. Dat was even spannend want de auto had toen nog 7% resterende lading en begon te zeuren dat ik dringend moest gaan laden.
Het was wel geen heel snelle lader. Bleef hangen rond 28kW. Dus besloten om wat rond te hangen in de winkel en dan verderop een snellere snellader op te zoeken. Binnen de winkel was er 0.0 4G ontvangst dus kon ik niet volgen hoe het met de laadtoestand zat.
Na een goed kwartier terug naar de auto. Toen stond de batterij op een goede 30% en de lader toch op een 50kW. Dat was al beter maar toch besloten om verderop een snellere te zoeken.

Terug de E40 op en dan leidde de nav me naar de afrit Merelbeke naar de carpool parking. En daar stonden inderdaad echte snelladers en opgeladen naar een goede 50%, en dat ging echt snel aan 125 - 100kW.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterCC
tim-w schreef op zondag 5 januari 2025 @ 15:38:
Ik heb net een soort kerstboom aan foutmeldingen bij het aanzetten van de iX1:

Iemand ervaring hiermee? Misschien vanwege de kou of regen?

Het rijden was geen pretje. Stuurbekrachtiging beperkt, de B stand werkte plots als de D stand en geen regeneratie. :'(
Ziet eruit alsof een sensor verstoord is.
Die 2 waarschuwingen over frontale botsing zouden er kunnen op wijzen dat de frontsensor vervuild is, zoiets, waardoor de auto denkt dat je ergens tegenaan zit.
Als je die meldingen nooit eerder hebt gehad dan zou ik beginnen met de voorste sensoren zuiver te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tim-w
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01-05 11:52

tim-w

TiPisch...

PeterCC schreef op zondag 5 januari 2025 @ 17:22:
[...]

Ziet eruit alsof een sensor verstoord is.
Die 2 waarschuwingen over frontale botsing zouden er kunnen op wijzen dat de frontsensor vervuild is, zoiets, waardoor de auto denkt dat je ergens tegenaan zit.
Als je die meldingen nooit eerder hebt gehad dan zou ik beginnen met de voorste sensoren zuiver te maken.
Ga ik proberen, bedankt!

But Seriously...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pannekoek81
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 22:10
Vandaag een bijzondere ervaring met de IX1. Bij het starten duurde het vrij lang voordat alles was opgestart. Vrij lang een laadbalk in het scherm en daarna 1 voor 1 kwam alles op gang. Duurde even maar uiteindelijk was alles er. Leek op een reset maar dan spontaan bedacht door de auto zelf. Het rijden verder allemaal prima. Totdat plots een melding assistant driving niet beschikbaar wat direct werd opgevolgd met gedeactiveerd. Zowel in de HUD, scherm voor me en op het centrale scherm stond:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uHd6ecSyM5ndDaSBF8Rtcm80LiE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5uvVEGmuuPvx6SjvlD3HHRgl.jpg?f=fotoalbum_large

Ok dus ik dacht, de sensor mogelijk vuil of door het mooie weer te weinig zicht en daarmee geen assistant beschikbaar. Maar de meldingen bleven terugkomen met een vrij irritant PING geluid. Eerst dat het niet beschikbaar was vanwege de radar en daarna gedeactiveerd. Ik kon helaas niet stoppen om even te kijken bij de sensor of om de auto uit en weer aan te doen.

Na 10 minuten bij een afslag. Eraf gegaan en vlak voordat ik stil stond plop melding weg, ping weg en assistent was terug.

Morgen maar ervaren of het allemaal weer normaal is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutur

woutur

Klauwtjes uit!

Pannekoek81 schreef op zondag 5 januari 2025 @ 20:12:
Vandaag een bijzondere ervaring met de IX1. Bij het starten duurde het vrij lang voordat alles was opgestart. Vrij lang een laadbalk in het scherm en daarna 1 voor 1 kwam alles op gang. Duurde even maar uiteindelijk was alles er. Leek op een reset maar dan spontaan bedacht door de auto zelf. Het rijden verder allemaal prima. Totdat plots een melding assistant driving niet beschikbaar wat direct werd opgevolgd met gedeactiveerd. Zowel in de HUD, scherm voor me en op het centrale scherm stond:

[Afbeelding]

Ok dus ik dacht, de sensor mogelijk vuil of door het mooie weer te weinig zicht en daarmee geen assistant beschikbaar. Maar de meldingen bleven terugkomen met een vrij irritant PING geluid. Eerst dat het niet beschikbaar was vanwege de radar en daarna gedeactiveerd. Ik kon helaas niet stoppen om even te kijken bij de sensor of om de auto uit en weer aan te doen.

Na 10 minuten bij een afslag. Eraf gegaan en vlak voordat ik stil stond plop melding weg, ping weg en assistent was terug.

Soortgelijke situatie heb ik nu ook tweemaal gehad bij regen. Knettergek van de meldingen om de paar seconden. Maar ik ben ook weer te lui om naar de dealer te gaan die er waarschijnlijk toch niets aan kan doen. Geen flauw idee wat ik waar zou moeten schoonmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benny1978
  • Laatst online: 20:43
Welke laadpassen gebruiken jullie waarvoor er geen abonnement nodig is?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pannekoek81
woutur schreef op zondag 5 januari 2025 @ 20:38:
[...]

Soortgelijke situatie heb ik nu ook tweemaal gehad bij regen. Knettergek van de meldingen om de paar seconden. Maar ik ben ook weer te lui om naar de dealer te gaan die er waarschijnlijk toch niets aan kan doen. Geen flauw idee wat ik waar zou moeten schoonmaken.
Je wordt zeker gek van dat pingetje. Ik denk dat de dealer er weinig mee kan.

Het gaat om de sensor in de “grill”. En prima dat de melding komt maar dan is 1 of misschien 2 keer een ping genoeg.

Net even in de handleiding app gekeken naar check-control, maar blijkbaar valt dit onder de meldingen welke iedere 8 seconden weer een automatische melding laat zien en horen. Totdat het is opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:27
Jayhawk80 schreef op vrijdag 3 januari 2025 @ 20:57:
Vraagje. Ik kan de vertrektijd instellen. Als voorbeeld is dat voor mij morgen 08:10. Ik heb tevens ingesteld dat de accu 100% geladen moet zijn. Ik moet echter ook nog een tijdvenster instellen. Kan de auto dit niet zelf berekenen?
Ik laat de mijne laden tussen 0300-1100 uur, maar hij pakt wel de maximale laadsnelheid...die ik in mijn geval op 8kw heb staan.

Komt omdat er 2 autos niet tegelijkertijd kunnen laden, want dan gaan mn stoppen eruit

Vertrektijd ingesteld op 1150 zodat mn auto dan verwarmt is met de stroom gepakt uit mn lader en niet uit de accu.
Volgens mij doet hij niet eens voorverwarmen als die niet aan de stekker hangt, had ik t idee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wfvanputten
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 14:11
vankleef schreef op donderdag 2 januari 2025 @ 18:55:
Sinds zaterdag 28 december een BMW iX1 eDrive20 in mijn bezit. Space Silber, Innovation pakket, sportstoelen en 18 inch sterspaak trokken een kleine 55.000 uit mijn lease maatschappij der zak.

Nu loop ik tegen 2 vragen en 1 laad probleem aan, hopelijk kunnen jullie mij helpen.

Vraag: Is het in te stellen dat de auto gaat rijden wanneer je het rempedaal loslaat. Nu moet ik het gaspedaal aantikken en dat is geen probleem maar bij het parkeren laat ik liever de rem iets opkomen om 5 cm vooruit te gaan dan dat ik eerst het gas aantik en dan pas naar het rempedaal kan. Ik vrees parkeerschade. Daarnaast hoop ik dat het mogelijk is dat de camera's aangaan wanneer ik vooruit inparkeer. Achteruit gaat dat automatisch maar vooruit niet.

Probleem: Ik heb thuis een 3 x 25A stroom aansluiting van Stedin. Opladen van de auto gaat niet sneller dan 4KW per uur. Dat 11 KW kunnen zijn en her en der lees ik dat 22 KW ook zal moeten kunnen. De auto aan een wijk laadpaal geeft direct 11 KW dus aan de auto ligt het niet maar hoe krijg ik de laadcapaciteit hoger. Het betreft onderstaande laadpaal

Laadpunt
Eneco Connectric - Type 2 stekker 6M (AC, 3-fase, 22kW)
Connectric wit
Eneco Connectric - Wandbevestiging
Producten en diensten
Afzekeren laadpunt op 3 x 20A
Loadbalancer

Ik Eneco Emobility al even gebeld en die geven dat ik de Eneco Slim Laden app moet uit zetten maar zelf lijkt me dit niet omdat ik daar de keuze heb tussen Slim Laden en Direct Laden. Ik wil de mogelijkheid hebben om zo snel als mogelijk te laden thuis en wanneer ik heel de dag thuis ben dan mag het trager om zo mijn 20 zonnepanelen zo efficient mogelijk te gebruiken.

Hebben jullie ideeen en of tips voor mijn laadprobleem en eventueel de route om mijn vraag op te kunnen lossen

Overigens een heerlijke auto!

Groet John
Laden met 22kW is een optie die je had kunnen aanvinken. Is meer dan alleen de stekker uiteraard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jordicello
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 14-04 09:54
Pannekoek81 schreef op zondag 5 januari 2025 @ 20:12:

[Afbeelding]

Ik heb deze melding ook vaker gehad afgelopen week dankzij het slechte weer, maar zonder een vervelende ping. Waar ik mij vooral aan stoor is het feit dat wanneer het systeem gedeactiveerd is, alleen de Speed Limiter nog werkt en ik zelfs niet eens de traditionele cruise control (geen afstandsregeling en geen lane assist) kan gebruiken zonder dat ik de menu's in hoef te duiken om dit tijdelijk aan te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hopiconjo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21:13
In mijn BMW app heb ik een route van 250 km. In laadconfigratie heb ik 10% bij laadstation en 15% op bestemming. Nu wil ik zelf op de heenweg stoppen bij een snellaadstation van mijn keuze en naar 80% laden zodat ik snachts op terugweg in een keer kan doorrijden. Als ik dit laadstation als tussenstop invoeg blijft die een extra laadstation aangeven. Dit zal wel met mijn laad parameters te maken hebben maar wil gewoon stoppen op mijn gewenste laadplek.

Tuurlijk kan ik daar gewoon stoppen en laden maar wil kijken of ik dan via de app de batterij kan voorverwarmen op mijn gewenste laadplek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roki
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 08-05 13:34
Ferry34 schreef op maandag 6 januari 2025 @ 00:14:
[...]

Ik laat de mijne laden tussen 0300-1100 uur, maar hij pakt wel de maximale laadsnelheid...die ik in mijn geval op 8kw heb staan.

Komt omdat er 2 autos niet tegelijkertijd kunnen laden, want dan gaan mn stoppen eruit

Vertrektijd ingesteld op 1150 zodat mn auto dan verwarmt is met de stroom gepakt uit mn lader en niet uit de accu.
Volgens mij doet hij niet eens voorverwarmen als die niet aan de stekker hangt, had ik t idee
Doet hij wel hoor. Gewoon in de app instellen dat je morgen wil vertrekken om 7 uur en +- 6u30 begint hij dan voor te verwarmen. Extreem handig bij auto die buiten staat met een ijslaagje. gedaan met krabben!!
Ik merk wel dat de app soms weigert om dit in te stellen als ik een dag of zelfs 2 niet met de wagen heb gereden. Hij geeft dit dan wel aan dmv een bericht dat de app het niet kan versturen naar de auto of iets dergelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ugchel
  • Niet online

Ugchel

Speeding home

hopiconjo schreef op maandag 6 januari 2025 @ 15:23:
In mijn BMW app heb ik een route van 250 km. In laadconfigratie heb ik 10% bij laadstation en 15% op bestemming. Nu wil ik zelf op de heenweg stoppen bij een snellaadstation van mijn keuze en naar 80% laden zodat ik snachts op terugweg in een keer kan doorrijden. Als ik dit laadstation als tussenstop invoeg blijft die een extra laadstation aangeven. Dit zal wel met mijn laad parameters te maken hebben maar wil gewoon stoppen op mijn gewenste laadplek.

Tuurlijk kan ik daar gewoon stoppen en laden maar wil kijken of ik dan via de app de batterij kan voorverwarmen op mijn gewenste laadplek.
Die 250 kilometer haal je toch wel op 100% lading? Volgens mij is de bmw navigatie niet zo intelligent, of ik heb het gewoon óók niet gevonden. Ik moest laatst 300km enkele rit, vertrok met een halve accu en de auto wilde me na een kwartier laten laden ipv ongeveer halverwege (wat logischer zou zijn qua pauze voor mezelf).

Je kunt natuurlijk proberen om de retour te plannen en dan handmatig in de app aangeven dat je ook wil stoppen bij laadpunt X (locatie met zo’n stekkertje). De app snapt dan dat je daar wil laden dus zal gaan voorverwarmen, dat jij dan langer gaat laden is voor jezelf…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vankleef
wfvanputten schreef op maandag 6 januari 2025 @ 11:49:
[...]

Laden met 22kW is een optie die je had kunnen aanvinken. Is meer dan alleen de stekker uiteraard
ZOver ben ik inmiddels dat ik dan moet verzwaren maar 4 KWH laad hij nu terwijl alles aangeeft dat 11KWH geen probleem moet zijn.
Ik heb 2 fouten ontdekt

P1 extender heeft een installatie fout
Dynamiach load balancing terugval limiet is actief

De eerste fout is denk ik de bottlenek. Kan ik die extender loskoppelen zonder gevaar? Eneco is zo traag als dikke kak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pliesie
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-05 22:45
vankleef schreef op maandag 6 januari 2025 @ 17:51:
[...]

ZOver ben ik inmiddels dat ik dan moet verzwaren maar 4 KWH laad hij nu terwijl alles aangeeft dat 11KWH geen probleem moet zijn.
Ik heb 2 fouten ontdekt

P1 extender heeft een installatie fout
Dynamiach load balancing terugval limiet is actief

De eerste fout is denk ik de bottlenek. Kan ik die extender loskoppelen zonder gevaar? Eneco is zo traag als dikke kak
Kun je zelf niets aanpassen op je laadpaal en de load balancer uit schakelen?

De p1 extender kun je rustig los halen. Alleen als die los is zal de paal nog steeds naar de terugval limiet gaan.
Hoe weet je dat de p1 extender een installatie fout heeft?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PeterCC
[b]hopiconjo in "Het grote BMW (i)X1 topic"
(...)
Dat zou moeten kunnen via de app.
Op het openingsscherm vind je onder de batterijstatus enkele icoontjes en een knop met "remote services".
Als je daarop duwt krijg je een knop "accu voorbereiden".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterCC
Benny1978 schreef op zondag 5 januari 2025 @ 20:44:
Gisteren onderweg geladen aan een snellader van Allego.
Ik start die op met mijn laadkaart van het werk maar ik zag ook dat je die kan opstarten met een creditkaart.
Is dat niet de oplossing die je zoekt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaapver
  • Registratie: Januari 2025
  • Laatst online: 07-01 10:12
Heeft iemand ook issues dat de BMW app (vooral s'morgens na nacht geen gebruik van de auto) niet verbindt met de auto? Wanneer ik dan bijvoorbeeld de autodeuren een keer open en dicht doe met de afstandsbediening werkt het erna direct.
Lijkt wel alsof de auto in een soort slaapstand staat.
Met klimatiseren 's morgens is dat irritant.
Is de auto eenmaal gebruikt dan werkt het verder de hele dag.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• jsimane
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 16:56
No ook Youtube iDrive9

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9U_k_INWMbNTJFiAj2sq1vdk3j4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WIzXzL3u0ymylRNzbIMZb5ZS.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tanh92
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 05-05 00:43
wfvanputten schreef op maandag 6 januari 2025 @ 11:49:
[...]

Hoe heb je de 22kW optie ervaren? Zinvol of merk je dat 11kW eventueel ook wel voldoende was geweest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wfvanputten
tanh92 schreef op dinsdag 7 januari 2025 @ 21:44:
[...]

Hoe heb je de 22kW optie ervaren? Zinvol of merk je dat 11kW eventueel ook wel voldoende was geweest?
In mijn specifieke geval zinvol genoeg. Ik kan niet laden bij mijn eigen woning namelijk, maar ben aangewezen op 1 van de 4 goedbeschikbare (afkloppen) plekken in de wijk die kunnen laden met 17kW. Ik zet mijn auto daar dan neer en met haal hem met 2 à 3 uur meestal weer op als hij 100% geladen is weer. Het is iets meer gemak.

Overigens laad ik meestal op als ik op kantoor ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterCC
In mijn geval vind ik die 22kW AC optie niet zo zinvol.
Ik laad bijna altijd thuis. Wij hebben een digitale meter en daarom laad ik systematisch op met 4kW op nachttarief, kwestie van het piekverbruik te beperken. 4kW is in mijn geval ruim voldoende voor mijn dagelijks gebruik. Ik heb hem net weer aan de lader gehangen en tegen een uur of 4 deze nacht zit ie weer op 100%.
Als ik onderweg moet bijladen dan gebruik ik DC snelladers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vankleef
pliesie schreef op maandag 6 januari 2025 @ 20:08:
[...]

Kun je zelf niets aanpassen op je laadpaal en de load balancer uit schakelen?

De p1 extender kun je rustig los halen. Alleen als die los is zal de paal nog steeds naar de terugval limiet gaan.
Hoe weet je dat de p1 extender een installatie fout heeft?
Ik heb ingelogd op de hotspot van de laadpaal en die geeft die 2 fouten aan. Eindelijk contact gehad met Eneco en die kunnen op afstand niets doen. De installatie partner moet langskomen. Tijdens de installatie is blijkbaar een fout gemaakt en die moet hersteld worden.
Geen idee welke. Duurt wel 7 werkdagen zegt men.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wfvanputten
vankleef schreef op donderdag 9 januari 2025 @ 13:56:
[...]

Ik heb ingelogd op de hotspot van de laadpaal en die geeft die 2 fouten aan.
2 fout, een 8! :*)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LievenK
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 07-05 18:39
PeterCC schreef op woensdag 8 januari 2025 @ 21:25:
In mijn geval vind ik die 22kW AC optie niet zo zinvol.
Ik laad bijna altijd thuis. Wij hebben een digitale meter en daarom laad ik systematisch op met 4kW op nachttarief, kwestie van het piekverbruik te beperken. 4kW is in mijn geval ruim voldoende voor mijn dagelijks gebruik. Ik heb hem net weer aan de lader gehangen en tegen een uur of 4 deze nacht zit ie weer op 100%.
Als ik onderweg moet bijladen dan gebruik ik DC snelladers.
Zit in hetzelfde schuitje maar ik heb toch maar de 22kW optie genomen en een laadpaal die dat kan leveren (3 fasen hadden we al). Just in case en om wat future proof te zijn zullen we maar denken. Evengoed zijn het kosten op het sterfhuis hoor want tot op heden nog geen gebruik van gemaakt om het piekverbruik onder controle te houden. Tijdens een goede zonnige dag kan het ooit nog wel eens zijn nut bewijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cd2013
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 06-04 05:42
Benny1978 schreef op zondag 5 januari 2025 @ 20:44:
ANWB en E-Flux (ter backup)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RickertyWreck
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 18-03 20:52
Nou hier weer een foutmelding, het lijkt me een BMW kwaaltje te worden gezien soortgelijke storingen.

Na al weken de foutmelding "Voetgangerbescherming". Ingeleverd bij de dealer en kreeg deze niet opgelost in beperkte tijd (word 21 januari opnieuw nagekeken). Hier en daar een foutmelding met "verwarmen/koelen gedeactiveerd".
Sinds vandaag werkt het rechter scherm (entertainmentsystem) niet meer. Deze gaat niet aan en verschijnt op het dashboard links "Componentenbeveiliging". Ik heb het vermoeden dat er iets niet lekker gaat met de accu.

Iemand dezelfde problemen en wellicht een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterCC
We zijn begin 2025 en dus tijd om een overzicht te maken van 2024, specifiek dan qua verbruik.

In 2024 in totaal 28700km gereden.
Totaal stroomverbruik volgens de auto: 4791kWh
Aan de andere kant:
Totaal geladen stroom, ook volgens de auto: 5476kWh
Dat lijkt me heel correct want wat de auto aangeeft komt perfect overeen met wat de laadpaal opgeeft.

Het verschil is 12.5%. Dat is de energie die verloren gegaan is tussen laden en verbruiken: de ladings- en batterijverliezen.
Vind ik toch redelijk veel maar ik begrijp uit een ANWB artikel dat het normaal is.

De auto geeft aan dat het gemiddelde jaarverbruik 16.7kWh/100km is, maar in werkelijkheid is er 19.1kWh/100km aan geleverde stroom verbruikt.

Iemand anders hier die eenzelfde berekening gemaakt heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pannekoek81
Vanmorgen op pad met een aantal kinderen voor een sportwedstrijd. Stonden er toch 3 bij een deur te trekken welke niet open konden ivm de vorst. Gisteren ging het ook al lastig. Meerdere deze ervaring? Zo koud is het nou ook weer niet.

Ramen zijn wel schoon dankzij voorverwarmen maar de deuren zitten vast.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• koentjuh
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18:43
Pannekoek81 schreef op zaterdag 11 januari 2025 @ 22:59:
Vanmorgen op pad met een aantal kinderen voor een sportwedstrijd. Stonden er toch 3 bij een deur te trekken welke niet open konden ivm de vorst. Gisteren ging het ook al lastig. Meerdere deze ervaring? Zo koud is het nou ook weer niet.

Herkenbaar. De rubbers vriezen hier ook af en toe vast.

Helaas trof ik gisteren een lege oprit aan, de vier maanden oude bmw was gestolen. Gelukkig kon ik in de app uitlezen weer de auto was, dus kon de politie de auto in Nijmegen weer afslepen. Benieuwd in welke staat en wat er ontbreekt. En wat het doel was. Ze hebben in efficiëntie modus heel netjes gereden maar met dit weer kom je op een volle accu niet zo ver 😉

Wel tamelijk bizar dat iedereen hier in huis blijkbaar zo diep sliep dat niemand gehoord heeft dat er ingebroken was om de sleutels te stelen.

Op zo’n moment ben je wel blij dat het “slechts” een lease auto betreft, maar wat een gedoe zeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pannekoek81
koentjuh schreef op zondag 12 januari 2025 @ 08:21:
[...]

Helaas trof ik gisteren een lege oprit aan, de vier maanden oude bmw was gestolen. Gelukkig kon ik in de app uitlezen weer de auto was, dus kon de politie de auto in Nijmegen weer afslepen. Benieuwd in welke staat en wat er ontbreekt. En wat het doel was. Ze hebben in efficiëntie modus heel netjes gereden maar met dit weer kom je op een volle accu niet zo ver 😉

Wel tamelijk bizar dat iedereen hier in huis blijkbaar zo diep sliep dat niemand gehoord heeft dat er ingebroken was om de sleutels te stelen.

Op zo’n moment ben je wel blij dat het “slechts” een lease auto betreft, maar wat een gedoe zeg.
Wow. Dat is een andere uitdaging dan een deur die vast zit.

Dat de auto weg is ok, vervelend. Maar dat ze in je huis zijn geweest lijkt mij nog vervelender.

Succes in ieder geval!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pliesie
Pannekoek81 schreef op zaterdag 11 januari 2025 @ 22:59:

Rubbers even voorzien van wat siliconenspray.. Doekje nat maken er er overheen halen.
Helpt vaak al voldoende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvde1
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 21:46
Dat van die vastgevroren klinken heb ik ook. Je ziet soms dat auto’s worden getest in het hoge noorden en dan vriest het boeltje vast bij 2 graden vorst. Maar je moet de voordelen zien: die verzonken klinken zorgen voor kilometers meer rijbereik. Of dat maken ze ons toch graag wijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brecht_vb
bartvde1 schreef op zondag 12 januari 2025 @ 19:16:
Dat van die vastgevroren klinken heb ik ook. Je ziet soms dat auto’s worden getest in het hoge noorden en dan vriest het boeltje vast bij 2 graden vorst. Maar je moet de voordelen zien: die verzonken klinken zorgen voor kilometers meer rijbereik. Of dat maken ze ons toch graag wijs.
Ik denk dat dat vooral esthetisch bedoeld is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:27
koentjuh schreef op zondag 12 januari 2025 @ 08:21:
[...]

WTF wat n verhaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funduro
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 14-01 15:47
brecht_vb schreef op maandag 28 oktober 2024 @ 14:38:
Morgen zou ik mijn BMW ix1 afhalen.

Vandaag belt BMW dat er een probleem is met de B-stijl, en dat mijn chassisnummer voorkomt op een lijst voor nazicht.

"Er staan heel veel auto's op de lijst, dus BMW heeft wel veel aandacht voor het probleem."

Tijdsspanne wordt niet meegedeeld.
Ik heb van BMW gisteren hetzelfde vernomen voor mijn X1 xDrive 25e welke sinds 28/10/24 ingeschreven is. Wat was het resultaat van de terugroepactie bij jou? Ik kan pas op 4 maart langs de dealer langs. Ik hoop dat alles OK is want heb 19 maand op de levering moeten wachten. Ik zou niet willen dat hij terug naar Duitsland moet. Blijkbaar is soms de B-stijl te dik gemaakt waardoor de kreukelzone niet goed functioneert... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brecht_vb
funduro schreef op dinsdag 14 januari 2025 @ 14:11:
[...]

Ik heb van BMW gisteren hetzelfde vernomen voor mijn X1 xDrive 25e welke sinds 28/10/24 ingeschreven is. Wat was het resultaat van de terugroepactie bij jou? Ik kan pas op 4 maart langs de dealer langs. Ik hoop dat alles OK is want heb 19 maand op de levering moeten wachten. Ik zou niet willen dat hij terug naar Duitsland moet. Blijkbaar is soms de B-stijl te dik gemaakt waardoor de kreukelzone niet goed functioneert... :(
Mijn auto was goedgekeurd (EV)
Er was iemand anders wiens auto terug naar DE moest voor deassemblage... (EV)

Jij moet echt wel heel lang wachten, ik zou denken dat dat B-stijl verhaal wel achterwege was.

Iemand anders bij mijn werkgever heeft ook heel lang moeten wachten op zijn BMW iX1 PHEV, zoals jij. Die mocht hem begin november afhalen, maar heeft gewacht (omwille van andere redenen) tot 30 december.

Maar ik dacht dat het B-stijl probleem alleen speelde bij EVs?

U heeft wel iets heel raar voor :/

heb je ergens het chassis nummer? Zie hier: https://www.bmw.be/nl/top...s/recall-information.html

[ Voor 6% gewijzigd door brecht_vb op 14-01-2025 15:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GStar
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 07-05 14:54
Xdrive30 Msport en 19" velgen

Update sinds start (zomer 2023, 17 maanden)
52.000 km gereden.
18.4 kWh/100km gemiddeld.
0 keer storing/gedoe
0 keer bij de garage geweest

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PeterCC
Ik zat op gemiddeld 16.7 kWh/100km over 2024 (zie hoger) maar ik rij nogal veel op gewone wegen.

Overigens ook zonder het minste probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jayhawk80
PeterCC schreef op dinsdag 14 januari 2025 @ 20:47:
Ik zat op gemiddeld 16.7 kWh/100km over 2024 (zie hoger) maar ik rij nogal veel op gewone wegen.

Overigens ook zonder het minste probleem.
Waar kan ik deze informatie ophalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maurice1972
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 23:14
Welke kaarten voor opladen in Duitsland zijn te adviseren? Ik maak op dit moment gebruik van de Shell Recharge kaart. Is dit voldoende of moet ik voor de zekerheid een alternatief meenemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lager
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 20:53
GStar schreef op dinsdag 14 januari 2025 @ 17:15:
Xdrive30 Msport en 19" velgen

Update sinds start (zomer 2023, 17 maanden)
52.000 km gereden.
18.4 kWh/100km gemiddeld.
0 keer storing/gedoe
0 keer bij de garage geweest
Hier over 2024 25.000 gereden met een verbruik van 19.5 kWh/100km, inclusief ritten met vouwwagen en een wintersport.
Over de levensduur van de auto al veel te vaak bij garage geweest:
Terugroep actie remmen, terugroep actie aandrijfassen, storing koelventilator accu plus stilvallen/wegslepen, storing stoelfuncties (nog niet verholpen, komt en gaat een beetje), storing camera en veiligheidssystemen. Kortom nog niet heel premium allemaal in mijn geval.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ajmali
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 06-04 19:26
Mijn ix1 drive20 is van juli 24, rond 11000km gereden
16,3kw/100km gemiddeld
0x storing
0x bij de garage geweest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ugchel
  • Niet online

Ugchel

Speeding home

Maurice1972 schreef op dinsdag 14 januari 2025 @ 23:09:
Welke kaarten voor opladen in Duitsland zijn te adviseren? Ik maak op dit moment gebruik van de Shell Recharge kaart. Is dit voldoende of moet ik voor de zekerheid een alternatief meenemen?
Vanaf vandaag heeft bmw charging interessante laadtarieven voor ionity en ook voor enkele voorkeursnetwerken DC laden. Verder geen idee hoe ver je met Shell komt (vast bijna overal) maar als het uit je eigen portemonnee betaald wordt misschien nog de moeite van het onderzoeken waard voor dat active abonnement van bmw charging.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tijntjuh.eu
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 08-05 12:44
Shell geeft zelf aan dat er 750.000 laadpalen in Europa gebruikt kunnen worden, je zou dus zeggen dat je goed zit met hun.
Je kan altijd kijken op de site om te zien of ze voor jou op de route zitten.

Zelf gebruiken wij hier de laaddruppels van MoveMove (MTC) en daar nog nooit klachten over gehoord van collega's. Zelf nog geen ervaring ermee, mijn iX1 komt pas eind van dit jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAABcabrio
Ik laat mijn navigatie altijd bepalen waar ik op de route moet laden. Dat werkt probleemloos. Ik maak in binnen- en buitenland gebruik van MultiTankCard van de zaak. Zo heb ik goede ervaringen met snelladers in Duitsland, Oostenrijk, Zwitserland, Italië, België en Frankrijk. Een enkele keer tref ik een laadpaal die de pas niet accepteert. Dan gebruik ik of de pas van BMW, gekoppeld aan mijn creditcard, of ik zoek een naburige laadpaal die de pas wel accepteert.
Het enige nadeel is dat je soms niet weet waar je gaat laden. De ene keer is dat bij een groot tankstation met veel faciliteiten, de andere keer in the middle of nowhere, enkele kilometers van de snelweg, waarbij zelfs geen sanitair is. Na meerdere buitenlandse trips in zomer en winter heb ik me erbij neergelegd dat ik per ca. 1.000 km zo’n 2,5 a 3 uur extra tijd kwijt ben aan laden. Ik merk dat ik dan wel veel uitgeruster op mijn eindbestemming aankom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAABcabrio
BMW iX1 Xdrive30 X-line en 20" velgen + schuifdak

Update sinds ingebruikname (april 2023, 21 maanden)
80.000 km gereden.
19,1 kWh/100km gemiddeld over 2024 (inclusief 2x wintersport met dakkoffer)
Geen pech onderweg, wel terugroepacties (remmen en aandrijfas) en een wiellager.
Bij ca. 65.000 km de 4 zomerbanden vervangen ivm normale slijtage. Verder alleen bandenwissel van zomer naar winter en vice versa. Enkele keren zelf de ruitensproeiervloeistof bijgevuld.
Display geeft nu wel af een toe aan om een servicebeurt in te plannen. Dit zou dan de eerste keer zijn na 2 jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pliesie
Iemand een gouden tip om een issue met de spotify app op te lossen?
Ik heb de app geinstalleerd sinds dag 1. Werkte prima. Tot een paar weken terug. Ik kan de app openen, mijn playlist zien en door scrollen helaas kan ik de nummers niet aan klikken.
App heb ik al meermaal verwijderd en opnieuw geïnstalleerd. Ook herstart van het complete systeem gedaan.

Als iemand nog een goed idee heeft hoor ik het graag. Anders gaat dit een gevalletje dealer afspraak maken worden.. en dat alleen maar voor een android package die stuk lijkt te zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pannekoek81
pliesie schreef op woensdag 15 januari 2025 @ 15:19:
Ik heb de app geinstalleerd sinds dag 1. Werkte prima. Tot een paar weken terug. Ik kan de app openen, mijn playlist zien en door scrollen helaas kan ik de nummers niet aan klikken.
App heb ik al meermaal verwijderd en opnieuw geïnstalleerd. Ook herstart van het complete systeem gedaan.

Als iemand nog een goed idee heeft hoor ik het graag. Anders gaat dit een gevalletje dealer afspraak maken worden.. en dat alleen maar voor een android package die stuk lijkt te zijn.
Ik heb een maand terug exact hetzelfde gehad. De app eraf gehaald, systeem volledige reboot gegeven, app er weer opgezet en het was opgelost.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PeterCC
Jayhawk80 schreef op dinsdag 14 januari 2025 @ 23:08:
[...]

Waar kan ik deze informatie ophalen?
In de BMW app.
Dan bij mijn ritten "meer" aanklikken.
Dan naar onder scrollen tot bij "terugblikken" en daar "terugblik van 2024" aanklikken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PeterCC
Ik gebruik altijd de ShellRecharge kaart. Tot nu nog nooit een laadpaal ontmoet die de kaart niet wil accepteren.
Dat is dan in België, Frankrijk, Zwitserland, Italië.
Als reserve in geval van nood heb ik nog de BMW kaart. Niet geactiveerd want nog nooit nodig gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterCC
SAABcabrio schreef op woensdag 15 januari 2025 @ 14:17:
(...)
Display geeft nu wel af een toe aan om een servicebeurt in te plannen. Dit zou dan de eerste keer zijn na 2 jaar.
In principe moet je voor een eerste onderhoudsbeurt binnen na 2 jaar. Dat is om de remvloeistof te vernieuwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterCC
Zonet een artikeltje in jobat gelezen over de populairste bedrijfswagens in 2024: https://www.jobat.be/nl/a...-nieuws&utm_content=blok2

BMW iX1 staat op 1 en dat verwondert mij in het geheel niet.
Vorig jaar (2023) stond de BMW X1 PHEV op 1, die is nu uit de top 10 verdwenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r2504
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 16:07
SAABcabrio schreef op woensdag 15 januari 2025 @ 14:00:
Ik laat mijn navigatie altijd bepalen waar ik op de route moet laden. Dat werkt probleemloos. Ik maak in binnen- en buitenland gebruik van MultiTankCard van de zaak. Zo heb ik goede ervaringen met snelladers in Duitsland, Oostenrijk, Zwitserland, Italië, België en Frankrijk. Een enkele keer tref ik een laadpaal die de pas niet accepteert.
Wij hebben een Luminus laadpas op het werk en op vakantie merk ik toch dat snelladers op de autostrade regelmatig niet in het aanbod zitten maar eerder deze iets verder afgelegen... niet echt een ramp maar je moet toch vaak van de autostrade af (snel een 10 a 15 minuten extra tijd)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinotgrigio1
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 08-05 07:21
pliesie schreef op woensdag 15 januari 2025 @ 15:19:

probeer eens spotify niet via het stuur maar op het scherm te activeren en via scherm liedje selecteren, bij mij werkt het daarna wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 65MustangFB
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 31-01 06:40
Vandaag na een week mijn X1 xdrive30e weer mogen ophalen.

Vorige week gebracht voor een nieuwe stuurstang en het kogellager rechtsvoor. Helaas was het probleem vorige week niet verholpen bleek bij wegrijden.

Dus na een week geduld te hebben gehad vandaag eindelijk alles in orde. Draagarm rv plus veer vervangen.

Complimenten voor de werkplaats!! Nu vingers kruisen dat alles zo blijft!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dencoupe
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 25-04 12:21
PeterCC schreef op woensdag 15 januari 2025 @ 19:45:
[...]

In principe moet je voor een eerste onderhoudsbeurt binnen na 2 jaar. Dat is om de remvloeistof te vernieuwen.
en een algehele controle, update van de software en kaarten en niet onbelangrijk een nieuw interieurfilter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rupser
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14-04 12:16
Gisteren mijn IX1 in ontvangst mogen nemen. Erg blij mee en eerste indrukken bevallen goed.

Echter... ik blijf stoeien met de automatische stoelinstellingen. Op de een of andere manier lukt het niet om zo te krijgen zoals ik wil. Wat is jullie ervaring hiermee?
Idealiter zou ik het volgende zien:

1 sleutel met 4 profielen (vrouw en twee kinderen). Zodra een profiel wordt geselecteerd moet de stoel naar de ingestelde stand worden gezet. Kan dit en heeft iemand dit op deze manier werkend? Momenteel lukt mij dit zelfs bij twee profielen niet echt. Soms werkt het zoals bedoeld, maar vaak moet ik alsnog de knop op de deur induwen.

Ik hoor graag jullie ervaring!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geert Mo
65MustangFB schreef op donderdag 16 januari 2025 @ 15:39:
Vandaag na een week mijn X1 xdrive30e weer mogen ophalen.

Vorige week gebracht voor een nieuwe stuurstang en het kogellager rechtsvoor. Helaas was het probleem vorige week niet verholpen bleek bij wegrijden.

Dus na een week geduld te hebben gehad vandaag eindelijk alles in orde. Draagarm rv plus veer vervangen.

Complimenten voor de werkplaats!! Nu vingers kruisen dat alles zo blijft!!
Wat was bij jou het probleem met de stuurstang?
Ik heb de laatste weken het gevoel dat bij het volledig draaien van het stuur ik iets voel dat niet juist is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brecht_vb
Geert Mo schreef op vrijdag 17 januari 2025 @ 11:16:
[...]

Wat was bij jou het probleem met de stuurstang?
Ik heb de laatste weken het gevoel dat bij het volledig draaien van het stuur ik iets voel dat niet juist is.
(Ik ben iemand anders) ik heb ook wel het idee dat als je helemaal ten einde draait, dat als je even terug draait (beetje), en dan terug ten einde, je iets verder komt.

Is het dat? In alle geval geen rammel of ruis op de stuur response.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geert Mo
brecht_vb schreef op vrijdag 17 januari 2025 @ 11:33:
[...]

(Ik ben iemand anders) ik heb ook wel het idee dat als je helemaal ten einde draait, dat als je even terug draait (beetje), en dan terug ten einde, je iets verder komt.

Is het dat? In alle geval geen rammel of ruis op de stuur response.
Ik voel het precies haperen, een lager ofzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadowrunnerbmw
  • Registratie: Augustus 2023
  • Laatst online: 29-04 09:48
Eerste probleem met mijn x1… 5000km op de teller.
Middelste scherm blijft zwart, volume knop 30 seconden ingehouden. Doet niets…
Iemand anders al voorgehad?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/85lCrp4cqsynQ9zuKi9Y44O8BHM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kRlkwVNGr77udGEq3dgzfgvj.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordys19
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 18:56
Shadowrunnerbmw schreef op vrijdag 17 januari 2025 @ 15:26:
[Afbeelding]
Ik heb toen ik de auto een maand of 2 had tijdens het rijden dat alles zwart werd en terug heropstarte en de helft van mijn systemen niet meer werkte (2x gehad). Heb toen een afspraak gemaakt bij de dealer die hebben een module update gedaan en sindsdien werkt alles en niets is nog uitgevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JP1980
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 07-05 14:59
Jordys19 schreef op vrijdag 17 januari 2025 @ 16:41:
[...]

Ik heb toen ik de auto een maand of 2 had tijdens het rijden dat alles zwart werd en terug heropstarte en de helft van mijn systemen niet meer werkte (2x gehad). Heb toen een afspraak gemaakt bij de dealer die hebben een module update gedaan en sindsdien werkt alles en niets is nog uitgevallen.
Je kunt onderstaande procedure nog eens proberen. Die werkte bij mij toen de navigatie in een bootloop terecht kwam. Is een wat hardere manier van resetten die de garage doet.

- 3x op start/stop drukken
- daarna lang op de volumeknop.

Kan niet garanderen dat je met deze procedure geen enkele instelling verliest maar bij mij liep het aardig goed en i.t.t. de normale reset werd mijn bootloop probleem opgelost.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pliesie
pinotgrigio1 schreef op donderdag 16 januari 2025 @ 09:29:
[...]

probeer eens spotify niet via het stuur maar op het scherm te activeren en via scherm liedje selecteren, bij mij werkt het daarna wel
Ook die werkte niet. Wel scrollen maar niet aan te klikken om af te spelen.

Vandaag was ik voor onze tweede auto bij de dealer gelijk maar even overlegd. Ze gaan de IX1 11 feb voorzien van een nieuwere I-drive versie. Nu blijkt dat deze versie niet via de online updates binnen komt omdat deze te groot is.

We gaan het mee maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadowrunnerbmw
En nog een foutmelding erbij 🥲Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vs4wr4EDL4vmhRPuIutwaimK8Y0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bnIUsQbfjTIL3CFluu9obWSq.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterCC
[Afbeelding]
Ik heb dat ook één keer voorgehad. Maanden geleden, ergens in het voorjaar van 2024.
Het scherm viel plots uit. Maar ik was aan het rijden, dus niet het gepaste moment om ergens aan te prutsen.
En na enkele seconden, misschien een minuut, ineens alles terug normaal en sindsdien nooit meer gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekke
  • Registratie: December 2023
  • Laatst online: 16:33
SAABcabrio schreef op woensdag 15 januari 2025 @ 14:00:
Ik laat mijn navigatie altijd bepalen waar ik op de route moet laden. Dat werkt probleemloos. Ik maak in binnen- en buitenland gebruik van MultiTankCard van de zaak. Zo heb ik goede ervaringen met snelladers in Duitsland, Oostenrijk, Zwitserland, Italië, België en Frankrijk. Een enkele keer tref ik een laadpaal die de pas niet accepteert. Dan gebruik ik of de pas van BMW, gekoppeld aan mijn creditcard, of ik zoek een naburige laadpaal die de pas wel accepteert.
Het enige nadeel is dat je soms niet weet waar je gaat laden. De ene keer is dat bij een groot tankstation met veel faciliteiten, de andere keer in the middle of nowhere, enkele kilometers van de snelweg, waarbij zelfs geen sanitair is.
Hier zou ik dus graag dringend een oplossing voor vinden. Deze zomer naar Noord-Italië gereden en de navigatie bracht me inderdaad mooi naar snelladers. De 25 minuten pauze stoorden me totaal niet, zolang er faciliteiten waren (toilet, iets eten, drinken,..).

Als je echter 25 minuten in de middle of nowhere staat, wat bij enkele laadbeurten het geval was,…dan is de fun er vlug af vind ik. Je kan dan 30 minuten later nog eens stoppen voor een sanitaire pauze.

Als iemand hiervoor oplossingen zou hebben…ga in juni terug naar Italië. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadowrunnerbmw
[Afbeelding]
Scherm werkt weer na het loskoppelen van de batterij voor een kwartiertje :)
Nu wel airbag/gordel warning, maar zou normaal zijn, moet ik gewoon even laten resetten bij bmw…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterCC
Wekke schreef op zaterdag 18 januari 2025 @ 10:48:
[...]

Hier zou ik dus graag dringend een oplossing voor vinden. Deze zomer naar Noord-Italië gereden en de navigatie bracht me inderdaad mooi naar snelladers. De 25 minuten pauze stoorden me totaal niet, zolang er faciliteiten waren (toilet, iets eten, drinken,..).

Als je echter 25 minuten in de middle of nowhere staat, wat bij enkele laadbeurten het geval was,…dan is de fun er vlug af vind ik. Je kan dan 30 minuten later nog eens stoppen voor een sanitaire pauze.

Als iemand hiervoor oplossingen zou hebben…ga in juni terug naar Italië. :)
Ik herken het zeker.

Ik denk niet dat je de beschikbaarheid van faciliteiten als voorwaarde kan instellen bij het bepalen van de laadstops.
Maar wat je altijd kan doen is de gesuggereerde laadstop te negeren als je ziet dat die je van de autoweg wegvoert.
De wagen zal wel een nieuwe laadstop inleggen die hopelijk beter aan je wensen voldoet.
Moet je natuurlijk niet doen als je maar een paar procenten lading meer over hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pliesie
Je moet je gordel ook om doen! 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pyther
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 06-05 16:55
[Afbeelding]
Gisteren voorgehad. Even aan geprutst tijdens het rijden maar niets leek te werken (inclusief 30 sec. op mute)... toen maar laten doen en doorgereden; ongeveer 10 minuten later was het scherm ineens weer terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roki
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 08-05 13:34
Nog mensen die problemen hebben deze ochtend?

Spotify werkt niet. Reset door 30 sec volumeknop in te drukken helpt niet. Kan ik deze app ergens verwijderen en opnieuw downloaden?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UK7WWmyC97lPss8jTRHcMqC-PQo=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/zOtnActhpMmG1O3GOrKwxMfl.jpg?f=user_large

Verder is de Auto aan het laden maar in app is het niet zichtbaar, "de auto is niet aangesloten" zegt de app

Dus ik denk dat het toch ergens een algemeen probleem kan zijn.

[ Voor 7% gewijzigd door Roki op 21-01-2025 08:22 ]

Pagina: 1 ... 60 ... 66 Laatste