Het grote BMW (i)X1 topic

Pagina: 1 ... 59 ... 67 Laatste
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Elazz
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 05-06 09:58
Iemand last van een krakend/tikkend geluid aan kant van de gordel mounts bij de deuren?
Ik heb aan de bestuurderskant, precies aan mijn linkeroor last van een klein geratel. Als ik lichtjes met mijn elleboog tegen de deur naar buiten duw is dit weg. Op perfecte wegen hoor je dit niet maar die bestaan helaas op mijn route nauwelijks. Vooral hoorbaar als je elektrisch rijdt.

Ik weet niet of een isolatiestrip aan de binnenkant van de deur plaatsen zou helpen; zag op bimmerpost nog andere mensen die dit deden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brecht_vb
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 22:49
Elazz schreef op maandag 9 december 2024 @ 10:37:
Iemand last van een krakend/tikkend geluid aan kant van de gordel mounts bij de deuren?
Ik heb aan de bestuurderskant, precies aan mijn linkeroor last van een klein geratel. Als ik lichtjes met mijn elleboog tegen de deur naar buiten duw is dit weg. Op perfecte wegen hoor je dit niet maar die bestaan helaas op mijn route nauwelijks. Vooral hoorbaar als je elektrisch rijdt.

Ik weet niet of een isolatiestrip aan de binnenkant van de deur plaatsen zou helpen; zag op bimmerpost nog andere mensen die dit deden.
Hoe oud is jouw auto? Zat je bij de B-stijl controle?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elazz
brecht_vb schreef op maandag 9 december 2024 @ 11:08:
[...]

Hoe oud is jouw auto? Zat je bij de B-stijl controle?
Die is van midden november. 3 weken geleden uit de fabriek gekomen. Wat is B-stijl controle?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jsimane
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 09-06 19:14
Ik heb aan de bestuurderskant, precies aan mijn linkeroor last van een klein geratel.
Dat heb ik ook en geen idee wat het veroorzaakt.
Mijne is van maart 2024.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brecht_vb
Elazz schreef op maandag 9 december 2024 @ 12:39:
[...]

Die is van midden november. 3 weken geleden uit de fabriek gekomen. Wat is B-stijl controle?
Als je wat terugleest in het forum wordt er een subset van auto's gecontroleerd op fout staal in de B-stijl. https://www.bmwblog.com/2...-x1-recall-bpillar-issue/

Mijn auto was gecontroleerd, staal is goed bevonden. Daarbij werden bouten voor 1-malig gebruik vervangen.
Bij mij is er nog een sensor voor de gordel stukgegaan, die moet ook vervangen worden (voor uitlevering). Ik verwacht mijn auto deze week.

Mijn auto werd geproduceerd eerste week van oktober, die was voor aflevering eind oktober/begin november.

Indien uw auto ook gecontroleerd werd is daar eventueel iets misgegaan, anders is het fabrieksaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brecht_vb
jsimane schreef op maandag 9 december 2024 @ 12:42:
[...]

Dat heb ik ook en geen idee wat het veroorzaakt.
Mijne is van maart 2024.
@Elazz

Toen waren er nog geen B-stijl problemen weliswaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JP1980
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 01:32
Ik heb aan de bestuurderskant, precies aan mijn linkeroor last van een klein geratel.
Heb ik ook eens gehad, maar ook weer spontaan verdwenen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 23:14

Soms weleens, het is volgens mij idd bij de deur bovenin. Als ik mijn vinger linksboven in de hoek leg/zachtjes druk, dan is het geluid weg. Maar ik heb het niet altijd, soms hoor ik het ineens weer.
Heb dus het idee dat er wellicht kleine speling zit met rubber ofzo van de deur.

[ Voor 4% gewijzigd door Martinusz op 09-12-2024 15:26 ]

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAABcabrio
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 20:33

Mijn iX1 is van maart 2023 met inmiddels 75.000 km op de teller en ik hoor dit geluid ook sinds kort van links boven mijn hoofd. Het kan ook gewoon de stugheid van de deurrubber zijn, want het lijkt wel of ik het geluid bij hoge snelheid of harde wind vaker hoor.
Ik heb ook een soortgelijk kraakje in mijn armsteun, van de bestuurdersdeur. Op de plek waar mijn elleboog op rust zit geen inbus die de deurbekleding op de plek vasthoudt. Er zit hierachter waarschijnlijk alleen een kunststof clipje en daardoor beweegt de armsteun in beperkte mate. Niet heel erg premium.
Voordeel van elektrisch rijden is dat je de motor nagenoeg niet hoort, maar daardoor wel nadrukkelijker windgeruis langs de spiegels, bandengeluid en andere kleine rammeltjes en kraakjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cd2013
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 05-06 17:48
Heeft iemand trouwens ook dat de ruitenwissers praktisch altijd een hoop lawaai maken?
Sinds een paar maanden heb ik elke wipe of een piep of gewoon een 'stotter' alsof de ruit niet glad genoeg is.
Ondanks vaak schoonmaken van de ruit en wissers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Elazz
@Martinusz @SAABcabrio
Ik heb een gummi stift besteld om dat rubber in te smeren. Ik laat nog weten of ik dat geluid nadien nog hoor. Las dat het bij velen (allerlei soorten wagens) helpt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PeterCC
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 20:48
cd2013 schreef op maandag 9 december 2024 @ 19:20:
Heeft iemand trouwens ook dat de ruitenwissers praktisch altijd een hoop lawaai maken?
Sinds een paar maanden heb ik elke wipe of een piep of gewoon een 'stotter' alsof de ruit niet glad genoeg is.
Nee, heb ik niet, integendeel. Ik vind dat de wissers, ook die achteraan, perfect werken, en in volledige stilte.

Hoe oud is je (i)X1, en heb je altijd dat probleem gehad?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JP1980
cd2013 schreef op maandag 9 december 2024 @ 19:20:
Als ik een positief punt moet noemen over de auto. Dan zijn het de ruitenwissers. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kjeldto
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 04-06 14:15

Bijna dagelijks, vooral op de snelweg bij een gesleten wegdek. Mijn iX1 is van januari 24 en is hiervoor in april terug naar de dealer geweest. De monteur hoorde toen niets tijdens de proefrit (want hij ging niet de snelweg op) en kon dus niets verhelpen. Naar mijn mening zit het in de linkerbovenhoek en klemt de binnenlijst op het portier niet helemaal strak. Bij kouder weer wordt het plastic stugger en dus meer geritsel. Als je daar duwt is het soms even weg. Het is jammer dat je met je oor er pal naast zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cd2013
PeterCC schreef op maandag 9 december 2024 @ 20:32:
[...]

Nee, heb ik niet, integendeel. Ik vind dat de wissers, ook die achteraan, perfect werken, en in volledige stilte.

Hoe oud is je (i)X1, en heb je altijd dat probleem gehad?
Sinds maart, maar eigenlijk al na een paar maanden constant gepiep en 'gestotter', ik zal wel eens kijken of ik ze kan vervangen, geen zin meer om weer naar de dealer te gaan. Betreft alleen voorruit trouwens.
Heb net Bosch wipers besteld, ondanks dat auto in de lease zit, vond de Bosch wipers bij mijn andere auto ook beter dan de standaard wipers dus ben benieuwd.

[ Voor 13% gewijzigd door cd2013 op 10-12-2024 11:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 65MustangFB
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 31-01 06:40
pruttelathome schreef op zaterdag 23 november 2024 @ 15:15:
[...]

We hadden ook geluiden. Dit bleek een defect wiellager (xdrive30e)
Bij mij ook een kapot wiellager, plus er komt een nieuwe stuurkolom in, deze maakt ook geluid.

Hebben ze beide lagers vervangen? Links en rechts?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jayhawk80
  • Registratie: Mei 2024
  • Laatst online: 10-06 12:18
Het valt me op dat als ik de auto aan de lader heb gezet en wegloop de auto niet altijd automatisch op slot springt. Ik moet dit dan handmatig doen met de sleutel. Meer gebruikers hier last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sincere1983
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 16:20
Ik vroeg mij eigenlijk iets af.
Op mijn iX1 zit groot licht assistent.

Deze zie ik nu veelvuldig actief staan (blauw belicht op het dashboard ipv. groen).
Hoe werkt deze grootlicht assistent precies? Ben ik dan continu tegemoetkomers aan het verblinden of verandert deze ook in lichtsterkte?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wfvanputten
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 15:43
Sincere1983 schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 12:37:
Ik vroeg mij eigenlijk iets af.
Op mijn iX1 zit groot licht assistent.

Deze zie ik nu veelvuldig actief staan (blauw belicht op het dashboard ipv. groen).
Hoe werkt deze grootlicht assistent precies? Ben ik dan continu tegemoetkomers aan het verblinden of verandert deze ook in lichtsterkte?
Nee, deze schakelt terug bij tegenlicht (links en rechts apart). Werkt wel mooi, maar niet zo cool als bij mijn oude Tiguan Allspace waar het grootlicht vak was verdeeld in 8 individueel opererende vakken. Dat was bijna surrealistisch. Dit werkt ook echter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hopiconjo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 00:04
Jayhawk80 schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 11:23:
Het valt me op dat als ik de auto aan de lader heb gezet en wegloop de auto niet altijd automatisch op slot springt. Ik moet dit dan handmatig doen met de sleutel. Meer gebruikers hier last van?
Deze instellingen nagekeken?
Contactloos ontgrendelen/
vergrendelen
1. Het volgende menupad oproepen: menu
Apps / "Voertuig" / "Portieren en ramen" /
"Vergrendelen" / "Ver-/ontgrendelen"
2. Gewenste instelling selecteren:
▷ "Ontgrendelen bij naderen"
▷ "Vergrendelen bij weglopen".
Door het activeren van deze instelling
wordt ook het automatisch inklappen
van de spiegels geactiveerd. In betref-
fend menu kan het automatisch inklap-
pen van de spiegels opnieuw worden
gedeactiveerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ugchel
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Ugchel

Speeding home

Merkor schreef op zondag 8 december 2024 @ 18:46:
Regarding my steering wheel vibration at around 80 km/h:

My car has been with BMW for three months now. Most of this time, it spent in BMW Regensburg factory in Germany.

Basically, they changed my rear motor twice plus drive shafts. Additionally, the front motor has been exchanged, as well. BMW knows, there are motors which tend to vibrate and they can identify them by serial numbers. They don't know the reason for the vibration yet, but they are investigating.

My steering wheel vibration is gone now. I really recommend to contact the dealer to get this fixed. BMW must have an internal process for this, since a lot of people are suffering from the steering wheel vibration with the iX1.

Good luck and best wishes!
Do you by any chance have a video showing the vibration? I may or may not experience a very small vibration. Without this forum I probably would not have noticed it/thought of it as too much, but at around 102 (not tested thoroughly) the steering wheel feels a little shaky (very very slightly)

A donkey is a lonely bloke, he hardly ever gets to poke

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterCC
cd2013 schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 09:49:
[...]

Sinds maart, maar eigenlijk al na een paar maanden constant gepiep en 'gestotter', ik zal wel eens kijken of ik ze kan vervangen, geen zin meer om weer naar de dealer te gaan. Betreft alleen voorruit trouwens.
Heb net Bosch wipers besteld, ondanks dat auto in de lease zit, vond de Bosch wipers bij mijn andere auto ook beter dan de standaard wipers dus ben benieuwd.
Maart dit jaar?
Dan zijn dat nog je originele ruitenwissers van bij de aflevering.
Die zouden nu nog niet versleten mogen zijn.
Je kan nieuwe plaatsen en kijken of dat helpt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cd2013
PeterCC schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 20:54:
[...]

Maart dit jaar?
Dan zijn dat nog je originele ruitenwissers van bij de aflevering.
Die zouden nu nog niet versleten mogen zijn.
Je kan nieuwe plaatsen en kijken of dat helpt.
Klopt, vandaar ook mijn verbazing. In ieder geval krijg ik vandaag de Bosch wissers binnen dus kijken of dat beter gaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Triumph58
  • Registratie: Mei 2023
  • Laatst online: 23:01
cd2013 schreef op woensdag 11 december 2024 @ 08:01:
[...]
Kan ook zijn dat de ruitenwisser te recht op de ruit staat. Misschien de hoek een beetje bijstellen door heel licht de ruitenwisserarm te buigen. Hoeft maar heel weinig te zijn.

Klopt, vandaar ook mijn verbazing. In ieder geval krijg ik vandaag de Bosch wissers binnen dus kijken of dat beter gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roki
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 10-06 10:23
Net gemerkt dat mijn linkerachterwiel geen veiligheidsbout heeft, het zijn allemaal gewone;
En mijn linkervoorwiel mist een bout, er ontbreekt gewoon eentje (En net de veiligheidsbout nota bene)

Geen idee hoe lang dit al is maar vreemd dat ze bij de bandenwissel in November niets vermelden, ik veronderstel dus dat het pas dan of net erna gebeurde.

Elk wiel heeft toch 1 veiligheidsbout normaal gezien?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PeterCC
Inderdaad, en een bandenbedrijf weet dat heel goed. Bovendien weten ze heel goed waar dat speciale tussenstuk zich ergens in de auto bevindt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Merkor
  • Registratie: Juni 2024
  • Laatst online: 07-06 20:06
Ugchel schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 20:40:
[...]
Do you by any chance have a video showing the vibration? I may or may not experience a very small vibration. Without this forum I probably would not have noticed it/thought of it as too much, but at around 102 (not tested thoroughly) the steering wheel feels a little shaky (very very slightly)
No video. If it feels shaky and it bothers you, contact your dealer to investigate (get prepared for a LONG journey). Otherwise, just enjoy driving. I could not.

I drove several iX1 and have to say, the vibration problem is widespread. My dealer just sold an affected iX1 (even worse than mine used to be at around 80 km/h) and the buyer never complained. I really can't understand how this could not be noticeable.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pliesie
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-06 13:02
Merkor schreef op woensdag 11 december 2024 @ 20:41:
[...]

No video. If it feels shaky and it bothers you, contact your dealer to investigate (get prepared for a LONG journey). Otherwise, just enjoy driving. I could not.

I drove several iX1 and have to say, the vibration problem is widespread. My dealer just sold an affected iX1 (even worse than mine used to be at around 80 km/h) and the buyer never complained. I really can't understand how this could not be noticeable.
Same here.. Just got my winter tyres. And they told me the issue should be solved and is tyre related.
I still experience fibrations around 100 - 106 km/h.... lucky me i am always speeding so not an big issue. But i will send this information to my dealer and let them act on it.
So maybe they will find the cause and will be able to solve this for all other persons who are having the same issue.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Triumph58
Waarom regelmatig berichten in het Engels er zijn tegenwoordig toch genoeg hulpmiddelen om in Nederlandse taal te plaatsen. Met mijn IX1 xdrive 30 heb ik vanaf levering nog geen enkel probleem ondervonden in 15 maanden. Top auto!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brecht_vb
Heb sinds woensdag een eDrive20.

De twee fysieke sleutels en de keycard worden nooit herkend met mijn profiel. Een sleutel zou gelinkt zijn, maar het werkt echt voor geen meter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinotgrigio1
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 23:47
brecht_vb schreef op vrijdag 13 december 2024 @ 12:12:
Heb sinds woensdag een eDrive20.

De twee fysieke sleutels en de keycard worden nooit herkend met mijn profiel. Een sleutel zou gelinkt zijn, maar het werkt echt voor geen meter.
Ga ff terug naar de dealer, die kunnen je helpen met opnieuw linken

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• brecht_vb
pinotgrigio1 schreef op vrijdag 13 december 2024 @ 18:57:
[...]

Ga ff terug naar de dealer, die kunnen je helpen met opnieuw linken
Het is allemaal gelukt, geen ramp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pliesie
Triumph58 schreef op vrijdag 13 december 2024 @ 11:53:
Waarom regelmatig berichten in het Engels er zijn tegenwoordig toch genoeg hulpmiddelen om in Nederlandse taal te plaatsen. Met mijn IX1 xdrive 30 heb ik vanaf levering nog geen enkel probleem ondervonden in 15 maanden. Top auto!
Sorry gewoon automatisme!
Zal er beter op letten.
Verder zeer tevreden met de bimmer! Top auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Iemand nog tips voor betere “haken” in de kofferbak? De standaard haken zijn lomp, blijft niets aan hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brecht_vb
klopt het dat er in de bmw navigatie amper instellingen zijn? Het is natuurlijk mooi dat er een kaart naast de snelheidsmeter wordt gerenderd, maar qua instellingen is het dunnetjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterCC
brecht_vb schreef op zondag 15 december 2024 @ 13:00:
klopt het dat er in de bmw navigatie amper instellingen zijn? Het is natuurlijk mooi dat er een kaart naast de snelheidsmeter wordt gerenderd, maar qua instellingen is het dunnetjes.
Welke instellingsmogelijkheden zoek je, of verwacht je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09-06 23:42

Royz

Kleurenblind!!

PeterCC schreef op zondag 15 december 2024 @ 20:29:
[...]

Ik krijg het onmogelijk voor elkaar om de kaart constant te laten draaien ipv mijn voertuig. Het lukt me tijdelijk, en na een tijdje gaat de map weer alle kanten op behalve wat ik wil. De map achter het stuur doet overigens wel precies wat ik wil, maar ook die valt niet in te stellen verder.

Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brecht_vb
PeterCC schreef op zondag 15 december 2024 @ 20:29:
[...]

Het meerendeel van de settings in bv Waze.
Waze is minder van toepassing omdat de laadstroom niet worden ingerekend, en er wordt geen kaart gerenderd op het dashboard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brecht_vb
De BMW app op gsm kan ook beter m.b.t. climatisatie. Ik zie geen mogelijkheid tot 1 malig 19 graden tegen 17.30 ofzo.

Bij bmw zeggen ze me dat de digitale diensten 3 jaar zijn inbegrepen, als ik de shop open doe via de app staat er tot maart 2025.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Driveseis
  • Registratie: December 2024
  • Laatst online: 25-03 17:18
Goedemiddag,

Sinds kort eigenaar van een jong gebruikt iX1 X-drive 30 in M-Sport uitvoering.
Helaas heeft de eerste eigenaar de M logo's laten verwijderen voor de dubbele glas coating die de auto heeft (waar ik wel weer erg blij mee ben)
Maar ik wil wel graag de M logo's op de voorschermen terug plaatsen.
Ekris biedt meerdere formaten aan.
Wil iemand voor mij eens meten op zijn BMW iX1 wat de exacte lengte en hoogte van het logo is?
En een nog belangrijkere vraag, wat is de afstand van het logo tot de paneelrand bij de deur en de afstand aan de bovenzijde tot aan de knik in het voorscherm.

Alvast bedankt voor je reactie!

Driveseis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WalterWh
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 05-01 20:00

WalterWh

SR+/PW/zwart/aero

Heeft iemand ervaring met het afleverproces bij Ekris? Ik heb ongeveer een maand geleden telefonisch een afspraak gemaakt voor de levering van mijn auto op 28 december. Nu vraag ik me af of je voorafgaand aan de levering nog een bevestiging of aanvullende informatie ontvangt, zoals een tijdstip of specifieke instructies.

Ik hoor graag hoe dit bij anderen is verlopen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kjeldto
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 04-06 14:15
Kjeldto schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 12:51:
[...]

Bij mijn iX1 verdween dit euvel na het balanceren van de banden.

Weet iemand of er een mogelijkheid is om de temperatuur van de climatecontrol op halve graden i.p.v. hele graden in te stellen ?
Beetje jammer dit, vandaag in een nieuwe i4 gereden en daarin kun je wel de temperatuur op halve graden instellen. Het zal waarschijnlijk een UI-keuze zijn van de vormgever omdat de iX1 een smaller display heeft :'( .

Enige workaound is om de eenheden op Fahrenheit in te stellen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterCC
Royz schreef op zondag 15 december 2024 @ 20:54:
[...]

Ik krijg het onmogelijk voor elkaar om de kaart constant te laten draaien ipv mijn voertuig. Het lukt me tijdelijk, en na een tijdje gaat de map weer alle kanten op behalve wat ik wil. De map achter het stuur doet overigens wel precies wat ik wil, maar ook die valt niet in te stellen verder.
Dat moet toch gewoon kunnen want bij mij gaat de kaart constant mee, dus de positie van de wagen op de kaart blijft recht vooruit. Dat is wat je zou willen, denk ik.

Dat was zo vanaf dat ik de wagen ben gaan ophalen. Vind ik prima en dus ben ik niet gaan zoeken hoe je één en ander instelt.
Stap eens even bij de dealer binnen. Die stellen dat wel even voor je in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterCC
brecht_vb schreef op zondag 15 december 2024 @ 21:02:
[...]

Het meerendeel van de settings in bv Waze.
Waze is minder van toepassing omdat de laadstroom niet worden ingerekend, en er wordt geen kaart gerenderd op het dashboard.
Ik ben niet zo vertrouwd met Waze. Maar anderen hier wellicht wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterCC
Driveseis schreef op maandag 16 december 2024 @ 15:47:
Goedemiddag,

(...)
Mag ik een onbescheiden vraag stellen?

Ik lees dat tweedehands EV's erg moeilijk verkocht geraken en dat de wederverkoopwaarde sterk onder druk staat.
Wat heb je betaald voor je iX1?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• brecht_vb
Royz schreef op zondag 15 december 2024 @ 20:54:
[...]

Op het kompas icoon duwen, rechtsboven denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Driveseis
PeterCC schreef op dinsdag 17 december 2024 @ 20:40:
[...]

Mag ik een onbescheiden vraag stellen?

Ik lees dat tweedehands EV's erg moeilijk verkocht geraken en dat de wederverkoopwaarde sterk onder druk staat.
Wat heb je betaald voor je iX1?
Met 44000 km's en 15 maanden oud zo'n 22.000 euro minder als de nieuwprijs.
De auto heeft wel (op de interieurcamera en de trekhaak na) alle opties.
En opties devalueren sneller (raar maar waar)

Driveseis (zit nog steeds met tape en een schuifmaat naast de auto)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geert Mo
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 06-06 13:47
Kjeldto schreef op dinsdag 17 december 2024 @ 19:33:
[...]

Beetje jammer dit, vandaag in een nieuwe i4 gereden en daarin kun je wel de temperatuur op halve graden instellen. Het zal waarschijnlijk een UI-keuze zijn van de vormgever omdat de iX1 een smaller display heeft :'( .

Enige workaound is om de eenheden op Fahrenheit in te stellen...
Ik kan in mijn IX1 die in september 2023 is geleverd de temperatuur toch perfect per halve graad instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brecht_vb
Laden jullie altijd tot 80% ?

Mij zeiden ze dat tot 100% laden op 11kw geen problemen geeft.

Op snelladen op DC werd wel op 80% gewezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Triumph58
Driveseis schreef op maandag 16 december 2024 @ 15:47:
Goedemiddag,

Helaas heeft de eerste eigenaar de M logo's laten verwijderen voor de dubbele glas coating die de auto heeft (waar ik wel weer erg blij mee ben)
Maar ik wil wel graag de M logo's op de voorschermen terug plaatsen.
Ekris biedt meerdere formaten aan.
Wil iemand voor mij eens meten op zijn BMW iX1 wat de exacte lengte en hoogte van het logo is?
En een nog belangrijkere vraag, wat is de afstand van het logo tot de paneelrand bij de deur en de afstand aan de bovenzijde tot aan de knik in het voorscherm.

Alvast bedankt voor je reactie!

Driveseis
Hallo,

Ik heb het een en ander voor je opgemeten:
breedte van het logo 55 mm
hoogte van het logo 17 mm
afstand logo vanaf paneelrand deur 75 mm
afstand logo vanaf knik voorscherm 25 mm

Succes met het aanbrengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Triumph58
brecht_vb schreef op woensdag 18 december 2024 @ 16:14:

Hebben ze mij ook verteld en zo laad ik dan ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinotgrigio1
Geert Mo schreef op woensdag 18 december 2024 @ 13:38:
[...]

Ik kan in mijn IX1 die in september 2023 is geleverd de temperatuur toch perfect per halve graad instellen.
die van mij IX1 in Oktober geleverd: alleen per hele graad...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wfvanputten
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 15:43

Ik laad AC (22kw) altijd tot 100% op, DC wel tot 80% ook omdat de fastned dan zelf ook terugschakeld naar lagere waarden en ik geen zin heb om veel langer te zitten.

PS. Range bij afhalen in oktober 2024: 419km, na wisselen winterbanden nu 362km

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pannekoek81
  • Registratie: Juli 2008

Ik veelal tot 80%. Tenzij ik weet dat ik meer moet rijden dan naar 100%.

Bij snelladen zo’n 80%, mede vanwege de snelheid van het laden boven de 80%. Tenzij de koffie nog niet op tijdens een vakantietrip :9.

Range momenteel met het huidige “zachte” weer is zo’n 395 bij 100%. Prima afstand.

[ Voor 9% gewijzigd door Pannekoek81 op 18-12-2024 18:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Driveseis
Triumph58 schreef op woensdag 18 december 2024 @ 16:22:
[...]

Hallo,

Ik heb het een en ander voor je opgemeten:
breedte van het logo 55 mm
hoogte van het logo 17 mm
afstand logo vanaf paneelrand deur 75 mm
afstand logo vanaf knik voorscherm 25 mm

Succes met het aanbrengen.
Super, bedankt, gaat helemaal lukken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ajmali
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 01:15
brecht_vb

Ja ik laad tot 100% op 11kw. DC tot 80%

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JP1980

Even googlen:
https://www.anwb.nl/exper...laden-tot-welk-percentage

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterCC

Op AC thuis laden met 4kW altijd tot 100%.
Aan snelladers tot 80%, zoiets, omwille van praktische redenen. Het laadvermogen neemt snel af als je aan 80% zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterCC
Driveseis schreef op woensdag 18 december 2024 @ 09:49:
[...]

Met 44000 km's en 15 maanden oud zo'n 22.000 euro minder als de nieuwprijs.
De auto heeft wel (op de interieurcamera en de trekhaak na) alle opties.
En opties devalueren sneller (raar maar waar)

Driveseis (zit nog steeds met tape en een schuifmaat naast de auto)
Dat is een stevig verschil tov een nieuwe voor een auto van nog geen 1.5 jaar oud met luttele 44000km, nog maar goed en wel ingereden dus.

Ik vraag het omdat ik lees dat tweedehands EV's moeilijk aan de man te brengen zouden zijn en dat de prijzen daardoor "in vrije val" zouden zijn. In jouw geval zou ik dat wel nog niet "in vrije val" noemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brecht_vb
Heeft er iemand een idee of de software van de ADAS functies

Driver assistant
Driver assistent plus

Wordt geüpdatet? Soms laat hij toch steken vallen waar alles goed belijnd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baris
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 18:47
brecht_vb schreef op woensdag 18 december 2024 @ 22:07:
Heeft er iemand een idee of de software van de ADAS functies

Driver assistant
Driver assistent plus

Wordt geüpdatet? Soms laat hij toch steken vallen waar alles goed belijnd is.
Ik heb wel het idee dat ze op de achtergrond updates doorvoeren. De laatste weken merk ik bijvoorbeeld dat het automatisch rijbanen wisselen met knipperlichten veel soepeler loopt (DA Pro)

• Roki
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 10-06 10:23
Kjeldto schreef op maandag 9 december 2024 @ 21:07:
[...]

Bijna dagelijks, vooral op de snelweg bij een gesleten wegdek. Mijn iX1 is van januari 24 en is hiervoor in april terug naar de dealer geweest. De monteur hoorde toen niets tijdens de proefrit (want hij ging niet de snelweg op) en kon dus niets verhelpen. Naar mijn mening zit het in de linkerbovenhoek en klemt de binnenlijst op het portier niet helemaal strak. Bij kouder weer wordt het plastic stugger en dus meer geritsel. Als je daar duwt is het soms even weg. Het is jammer dat je met je oor er pal naast zit.
Klopt, heb ik ook. Als ik met een vinger op het plastic druk dan hoor ik hetzelfde gekraak maar als ik dan volledig doorduw dan is het gekraak weg. Ik heb al overwogen om met duct tape dit plastic stuk extra vast te maken >:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• shippie
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 12-03 09:28

shippie

Dussssssssss..

• brecht_vb
Online vind ik referenties naar hoe iOS kaarten met de auto kan gelinkt worden.

De auto deelt dan batterij % met iOS kaarten voor routeplanning.

Is iemand dat gelukt?

• Royz
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09-06 23:42

Royz

Kleurenblind!!

brecht_vb schreef op donderdag 19 december 2024 @ 11:09:
Online vind ik referenties naar hoe iOS kaarten met de auto kan gelinkt worden.

De auto deelt dan batterij % met iOS kaarten voor routeplanning.

Is iemand dat gelukt?
Ik had het gisteren ineens, maar dat zag ik alleen terug in Apple Kaarten. Kreeg een notificatie dat mijn accu laag was :)

Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BMS080
  • Laatst online: 31-05 16:11
Ik moet een lange rit maken. Namelijk 133km heen en 133 km met het gezin (4 personen + ik = 5 personen).
Dit moet wel goedkomen toch?

Mijn BMW geeft nu 300 km als actieradius aan als hij is volgeladen.

Hebben jullie tips voor mij om heen en weer te kunnen rijden zonder op te hoeven laden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
BMS080 schreef op vrijdag 20 december 2024 @ 23:06:
Ik moet een lange rit maken. Namelijk 133km heen en 133 km met het gezin (4 personen + ik = 5 personen).

Hebben jullie tips voor mij om heen en weer te kunnen rijden zonder op te hoeven laden.
Waarom niet even snelladen? Al is het maar 10 minuutjes…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BMS080
Martinusz schreef op vrijdag 20 december 2024 @ 23:14:
[...]

Waarom niet even snelladen? Al is het maar 10 minuutjes…
Omdat ik eigenlijk meteen heen en weer wil gaan zonder te laden en de passagiers dit niet zo chill vinden :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinotgrigio1
BMS080 schreef op vrijdag 20 december 2024 @ 23:32:
[...]

Omdat ik eigenlijk meteen heen en weer wil gaan zonder te laden en de passagiers dit niet zo chill vinden :*)
kwestie van mindset, in het begin wilde ik dit soort dingen ook, nu laad ik steeds ff tissendoor

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JP1980
[...]

Dus je gaat veel tijd besteden om te voorkomen dat je straks 5 minuten niet hoeft bij te laden. Het verbaast mij echt hoe irrationeel de range psychologie is bij sommige mensen. Dat gezegd hebbende die afstand haal je als je niet te idioot rijd. Maar maak je en vooral je gezin niet te druk ze kunnen gewoon blijven zitten en er is 4G bij de snelladers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pannekoek81
BMS080 schreef op vrijdag 20 december 2024 @ 23:06:

Geen 160 rijden :+

Maar goed gewoon gaan rijden en dan merk je het vanzelf. Misschien dat de efficiënt modus nog wat extra zekerheid kan bieden. Maar 266 km moet wel haalbaar zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvde1
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 09-06 18:19
Ik heb zopas een iPhone en gebruik nu CarPlay i.p.v. Android Auto in mijn X1. Ik gebruik de native spotify app van BMW om muziek af te spelen. Wanneer ik voorheen Android Auto gebruikte, zag ik daarin ook de muziek die ik afspeelde via de native spotify app. Nu met CarPlay lukt dit niet en is de muziek niet hetzelfde als die wordt afgespeeld met de native app. Iemand suggesties om dit op te lossen dat beide synchroon lopen? Of is dit niet mogelijk via CarPlay? Bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Martinusz schreef op zondag 15 december 2024 @ 12:58:
Iemand nog tips voor betere “haken” in de kofferbak? De standaard haken zijn lomp, blijft niets aan hangen.
Iemand? Nu blijven standaard boodschappentassen niet hangen aan de haken :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YumaDjango
  • Registratie: Augustus 2023
  • Laatst online: 29-04 21:01
Martinusz schreef op dinsdag 24 december 2024 @ 10:22:
[...]

Iemand? Nu blijven standaard boodschappentassen niet hangen aan de haken :(
🤦🏻‍♂️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YumaDjango
bartvde1 schreef op zondag 22 december 2024 @ 21:54:
Ik heb zopas een iPhone en gebruik nu CarPlay i.p.v. Android Auto in mijn X1. Ik gebruik de native spotify app van BMW om muziek af te spelen. Wanneer ik voorheen Android Auto gebruikte, zag ik daarin ook de muziek die ik afspeelde via de native spotify app. Nu met CarPlay lukt dit niet en is de muziek niet hetzelfde als die wordt afgespeeld met de native app. Iemand suggesties om dit op te lossen dat beide synchroon lopen? Of is dit niet mogelijk via CarPlay? Bedankt.
Links onderin staat een icoontje, 1 of 2 keer indrukken dan heb je Google Maps of Apple kaarten en je muziek (spotify neem ik aan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YumaDjango
Pannekoek81 schreef op zaterdag 21 december 2024 @ 07:44:
[...]

Maar goed gewoon gaan rijden en dan merk je het vanzelf. Misschien dat de efficiënt modus nog wat extra zekerheid kan bieden. Maar 266 km moet wel haalbaar zijn.
Als een krent 1meter met 83km/h achter een vrachtwagen blijven hangen….

Maar dan heb je weer steenslag…. Toch maar even opladen lijkt me 🫵🏻

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• YumaDjango
[...]

Of misschien vinden ze t wel chill de laatste 15km even te duwen 😁

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BMS080
Pannekoek81 schreef op zaterdag 21 december 2024 @ 07:44:
[...]

Thanks. Dat ga ik zeker proberen. Anders gewoon even 10 min snelladen zodat ik er weer +70 km extra bij heb.

• miki112
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 23-05 19:00
Weet iemand hoe je de volgafstand kan instellen bij active cruise control?

• Ugchel
  • Niet online

Ugchel

Speeding home

Op de facebook-groep voor ix1-eigenaren stelde iemand anders een vraag, hoe je ervoor kunt zorgen dat de auto bij een geplande laadstop door blijft laden als je langer pauzeert.

Ik dacht toen wat een gekke vraag, want hij laadt toch standaard door?

Enfin, ik heb nu twee keer onderweg moeten snelladen op twee afzonderlijke ritten. Rit 1: ik moet opladen tot 47 procent, krijg een melding in de app dat het doel bereikt is en dat de auto verder gaat met laden. Ik drink rustig de koffie op etc etc

Rit 2: ik heb ingesteld aan te willen komen ergens met 30 procent lading. Omdat de kinderen wat uit de achterbak willen, ik naar het toilet moest en aankomen met meer accu me niet slecht uit kwam, dacht ik ik gooi hem een paar minuten aan de snellader. De auto gaf toen vrij snel aan te stoppen met laden omdat het laaddoel voor de routeplanning bereikt zou zijn. (Heb toen zelf handmatig verhoogd en daarna naar het toilet gelopen.) Het gaat dus niet om het laaddoel wat ik zelf instel op 80 of 100 procent, maar wat nodig is om met restant accu aan te komen op de bestemming.

Is er ergens iets gewijzigd in de werking vanuit BMW of heb ik zelf een optie abusievelijk gewijzigd? Ik wil namelijk een melding krijgen dat het laaddoel bereikt is en dat verder geladen wordt, maar ik wil niet dat de auto stopt met laden bij bereiken van het laaddoel icm routeplanning…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pannekoek81
miki112 schreef op donderdag 26 december 2024 @ 20:57:
Weet iemand hoe je de volgafstand kan instellen bij active cruise control?
In het volgende menu: rij instellingen - bestuurders assistent - rijden - afstandsregeling - afstand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterCC
Ugchel schreef op donderdag 26 december 2024 @ 21:45:
(...)
Is er ergens iets gewijzigd in de werking vanuit BMW of heb ik zelf een optie abusievelijk gewijzigd? Ik wil namelijk een melding krijgen dat het laaddoel bereikt is en dat verder geladen wordt, maar ik wil niet dat de auto stopt met laden bij bereiken van het laaddoel icm routeplanning…
Ik heb al tientallen keren geladen aan snelladers onderweg, maar wat je beschrijft herken ik niet.
Ik krijg wel het bericht dat ik kan verder rijden, maar zolang ik het laden niet bewust stop of het laaddoel niet bereikt wordt (staat bij mij op 100%) blijft hij gewoon laden. Zo is het tot nu altijd gegaan.

Ik zou ook niet direct weten hoe je dat kan veranderen.
Kijk eens bij "instellingen laden & klimatiseren"?
Heb je daar "laadkabel automatisch ontgrendelen" aan staan? Indien ja, zet die op "uit".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin2k
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:39
Ugchel schreef op donderdag 26 december 2024 @ 21:45:
Op mijn tocht richting Zuid Limburg kreeg ik ook de melding dat het laaddoel bereikt is. Zolang ik hem niet zelf stop laad hij door.

Laaddoel was 51 procent volgens de navigatie, maar heb hem gewoon tot 90% door laten laden zonder probleem. De melding vindt ik heel bijzonder.

Zonnepanelen 3950Wp - DMEGC 6x395Wp (ZW 2°) + DMEGC 4x395Wp (ZW 28°) - Solis 3.6 ; Easee Charge Lite 11kW + Easee Equalizer (Load Balancing) ; BMW iX1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BMS080
Hebben jullie ook problemen met het iDrive systeem. Vooral na een lange rit loopt het vaak vast kan ik het systeem moeilijk opstarten en duurt het ook lang voordat Apple CarPlay is opgestart.

Hebben jullie dit ook en hoe kan je dit oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pliesie
BMS080 schreef op zaterdag 28 december 2024 @ 22:30:
Hebben jullie ook problemen met het iDrive systeem. Vooral na een lange rit loopt het vaak vast kan ik het systeem moeilijk opstarten en duurt het ook lang voordat Apple CarPlay is opgestart.

Hebben jullie dit ook en hoe kan je dit oplossen.
Geen last tot nog toe. Je kan de iDrive herstarten door je volume scrol wiel 15 seconden ingedrukt te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jayhawk80
Iemand al sneeuwkettingen gekocht voor de ix120? Volgens de handleiding mogen ze er niet op en dat lijkt me sterk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r2504
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 23:05
Voor m'n iX3 heb ik volgende gekocht https://sneeuwkettingen-belgie.be/K-Summit-XXL

Je hebt dus speciale loopvlakkettingen nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ugchel
  • Niet online

Ugchel

Speeding home

Jayhawk80 schreef op zondag 29 december 2024 @ 20:37:
Iemand al sneeuwkettingen gekocht voor de ix120? Volgens de handleiding mogen ze er niet op en dat lijkt me sterk...
Welke handleiding raadpleeg jij dan? In de BMW guide app staat dat je kettingen met fijne schakels moet hebben (wat 12 of 9 mm zal zijn?), ik zie nergens dat het niet mag/kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jayhawk80
Ugchel schreef op maandag 30 december 2024 @ 09:17:
[...]

Welke handleiding raadpleeg jij dan? In de BMW guide app staat dat je kettingen met fijne schakels moet hebben (wat 12 of 9 mm zal zijn?), ik zie nergens dat het niet mag/kan?
Ik heb 245/45 19 inch

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/N0KnHXnD/Screenshot-20241229-195246-DRIVERS-GUIDE.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ugchel
  • Niet online

Ugchel

Speeding home

Jouw specifieke bandenmaat benoemen lijkt me dan wel relevant, want ‘er mogen geen sneeuwkettingen op de ix1’ is wel wat kort door de bocht :)

Er zijn voor jouw maat legio 9mm kettingen te bestellen, maar gelukkig is de dealer vandaag open en weet die vast het antwoord. Kan me eigenlijk niet voorstellen dat er geen enkele ketting op mag/past/kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BMS080
jv789 schreef op zondag 7 juli 2024 @ 20:09:
Hebben jullie ook problemen met Apple Carplay? Dat het systeem traag is en wel is vast loopt? Nu heb ik ook al één keer gehad dat het scherm helemaal op zwart bleef. Pas na een half uur rijden en opnieuw aan/uit kwam die weer tot leven.. Auto is van 04-2024.
Hoe heb je dit probleem opgelost? Ik heb een afspraak ingepland bij mijn dealer om naar het probleem te laten kijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dedrukker
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 06-06 07:08
September 2024 X1 xDrive25e full options besteld.
Toen was de levertijd 31 januari (vier maanden) volgens de dealer..... nu wordt het een levertijd maart 2025. Dus twee maanden erbij komt redelijk overheen met wat hier besproken wordt.
Welke ervaringen zijn er nu met de huidige levertijden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vankleef
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 21:32
Sinds zaterdag 28 december een BMW iX1 eDrive20 in mijn bezit. Space Silber, Innovation pakket, sportstoelen en 18 inch sterspaak trokken een kleine 55.000 uit mijn lease maatschappij der zak.

Nu loop ik tegen 2 vragen en 1 laad probleem aan, hopelijk kunnen jullie mij helpen.

Vraag: Is het in te stellen dat de auto gaat rijden wanneer je het rempedaal loslaat. Nu moet ik het gaspedaal aantikken en dat is geen probleem maar bij het parkeren laat ik liever de rem iets opkomen om 5 cm vooruit te gaan dan dat ik eerst het gas aantik en dan pas naar het rempedaal kan. Ik vrees parkeerschade. Daarnaast hoop ik dat het mogelijk is dat de camera's aangaan wanneer ik vooruit inparkeer. Achteruit gaat dat automatisch maar vooruit niet.

Probleem: Ik heb thuis een 3 x 25A stroom aansluiting van Stedin. Opladen van de auto gaat niet sneller dan 4KW per uur. Dat 11 KW kunnen zijn en her en der lees ik dat 22 KW ook zal moeten kunnen. De auto aan een wijk laadpaal geeft direct 11 KW dus aan de auto ligt het niet maar hoe krijg ik de laadcapaciteit hoger. Het betreft onderstaande laadpaal

Laadpunt
Eneco Connectric - Type 2 stekker 6M (AC, 3-fase, 22kW)
Connectric wit
Eneco Connectric - Wandbevestiging
Producten en diensten
Afzekeren laadpunt op 3 x 20A
Loadbalancer

Ik Eneco Emobility al even gebeld en die geven dat ik de Eneco Slim Laden app moet uit zetten maar zelf lijkt me dit niet omdat ik daar de keuze heb tussen Slim Laden en Direct Laden. Ik wil de mogelijkheid hebben om zo snel als mogelijk te laden thuis en wanneer ik heel de dag thuis ben dan mag het trager om zo mijn 20 zonnepanelen zo efficient mogelijk te gebruiken.

Hebben jullie ideeen en of tips voor mijn laadprobleem en eventueel de route om mijn vraag op te kunnen lossen

Overigens een heerlijke auto!

Groet John

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• brecht_vb
vankleef schreef op donderdag 2 januari 2025 @ 18:55:
Sinds zaterdag 28 december een BMW iX1 eDrive20 in mijn bezit. Space Silber, Innovation pakket, sportstoelen en 18 inch sterspaak trokken een kleine 55.000 uit mijn lease maatschappij der zak.

Nu loop ik tegen 2 vragen en 1 laad probleem aan, hopelijk kunnen jullie mij helpen.

Vraag: Is het in te stellen dat de auto gaat rijden wanneer je het rempedaal loslaat. Nu moet ik het gaspedaal aantikken en dat is geen probleem maar bij het parkeren laat ik liever de rem iets opkomen om 5 cm vooruit te gaan dan dat ik eerst het gas aantik en dan pas naar het rempedaal kan. Ik vrees parkeerschade. Daarnaast hoop ik dat het mogelijk is dat de camera's aangaan wanneer ik vooruit inparkeer. Achteruit gaat dat automatisch maar vooruit niet.
In de D-stand zou de auto moeten rijden bij loslaten rempedaal, in de B-stand doet hij dat niet.

D-stand is zoals klassieke automaat
B-stand is zoals een EV "moet" rijden, zoveel mogelijk regeneratie.

Camera's aan bij vooruit inparkeren, als dat parallel is komen er op het scherm parkeer opties op, maar je moet nog altijd zelf op parkeer-sensorknop duwen denk ik. (dat kon in mijn ogen ook allemaal beter).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pliesie

Probleem: Ik heb thuis een 3 x 25A stroom aansluiting van Stedin. Opladen van de auto gaat niet sneller dan 4KW per uur. Dat 11 KW kunnen zijn en her en der lees ik dat 22 KW ook zal moeten kunnen. De auto aan een wijk laadpaal geeft direct 11 KW dus aan de auto ligt het niet maar hoe krijg ik de laadcapaciteit hoger. Het betreft onderstaande laadpaal

Laadpunt
Connectric wit
Producten en diensten
Loadbalancer

Ik Eneco Emobility al even gebeld en die geven dat ik de Eneco Slim Laden app moet uit zetten maar zelf lijkt me dit niet omdat ik daar de keuze heb tussen Slim Laden en Direct Laden. Ik wil de mogelijkheid hebben om zo snel als mogelijk te laden thuis en wanneer ik heel de dag thuis ben dan mag het trager om zo mijn 20 zonnepanelen zo efficient mogelijk te gebruiken.

Hebben jullie ideeen en of tips voor mijn laadprobleem en eventueel de route om mijn vraag op te kunnen lossen

Groet John
Voor je laadvraagstuk.
1: staat de loadbalancing goed ingesteld op de laadpaal? Kun je het testen zonder de load balancer? Deze moet echt goed ingesteld staan anders kun je dit soort problemen krijgen.

2: de eneco slim laden app kan zeker de oorzaak zijn. Wat voor instellingen heb je daar in staan? Als deze bijvoorbeeld (geen ervaring met eneco app wel met andere) ingesteld is met een max oplaad capaciteit/snelheid of alleen zonnepanelen of de auto moet klaar zijn de volgende morgen. Dan kan het zijn dat de app met slim laden de laagste energie prijs gaat afwachten (meestal snachts) of op de zon gaat wachten.. dus test eens als je de app insteld op de direct laden functie..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r2504
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 23:05
Ugchel schreef op maandag 30 december 2024 @ 10:26:
[...]
Er zijn voor jouw maat legio 9mm kettingen te bestellen, maar gelukkig is de dealer vandaag open en weet die vast het antwoord. Kan me eigenlijk niet voorstellen dat er geen enkele ketting op mag/past/kan.
Let maar op met dergelijke lichte kettingen op een auto van twee ton. Misschien dat ze net passen maar je trekt ze gewoon kapot met het koppel dat een EV heeft.

Een kennis kreeg ook bij een speciaalzaak te horen dat kettingen op een iX1 (en iX3) niet aangewezen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
brecht_vb schreef op donderdag 2 januari 2025 @ 20:02:
[...]

In de D-stand zou de auto moeten rijden bij loslaten rempedaal, in de B-stand doet hij dat niet.

D-stand is zoals klassieke automaat
B-stand is zoals een EV "moet" rijden, zoveel mogelijk regeneratie.

Camera's aan bij vooruit inparkeren, als dat parallel is komen er op het scherm parkeer opties op, maar je moet nog altijd zelf op parkeer-sensorknop duwen denk ik. (dat kon in mijn ogen ook allemaal beter).
In D stand heb je ook regeneratie, is ook in te stellen in welke mate je dat wilt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KW1980
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 07-05 12:45

Laadpunt
Connectric wit
Producten en diensten
Loadbalancer

Groet John
Ik heb ook problemen geha met mijn Eneco laadpunt. Na veel gedoe bleek uiteindelijk het ontkoppelen van de laadpaal in de app en de app verwijderen de oplossing. Ik gebruik nu de BMW app om op selectieve momenten te laden, en dat gaat hier prima.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dencoupe
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 10-06 09:54

Groet John
Denk dat auto hold aan staat. Die gooit de rem erop als je stilstaat en pas eraf gaat als je iets gas geeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• querex
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 10-06 14:28
Ik rij al + 1,5j met mijn PHEV X1 xDrive30e
Het valt me op dat laatste maanden de handrem niet meer automatisch aantrekt op hellingen
Dit moet ik steeds manueel doen, voorheen deed hij dit proper automatisch op een helling.
Zijn er nog met die ervaring?
Pagina: 1 ... 59 ... 67 Laatste