Vraagje, ik rij nu 1 maand in mijn nieuwe X1 2.5e (PHEV). Als ik rij (personal mode) en de adapatieve cruise control staat uit en ook de optie om automatisch in bochten af te remmen staat ook uit merk ik dat de auto toch nog steeds zelf afremt berg af, voor afslaan bij kruisingen, voor 50km zones, voor andere auto's etc. Meestal best handig maar soms ook wat irritant. Weet iemand of dit uitschakelbaar is en waar ?
We hadden ook geluiden. Dit bleek een defect wiellager (xdrive30e)65MustangFB schreef op zaterdag 23 november 2024 @ 05:38:
Ik heb een vreemd geluid in mijn x1 xdrive30e, bij lage snelheid hoor ik een vreemd geluid, alsof er iets niet goed zit in de wielophanging. Noem het een rammelend of rommelend geluid. Daarnaast een krakend geluid als ik oververkeersdrempels rijdt, daarvoor is de auto al bij de dealer geweest, maar werd weggestuurd met de opmerking we hebben het dak opnieuw afgesteld. Vreemd, maar goed nu inmiddels voor 2 bovengenoemde geluiden een nieuwe afspraak gemaakt, waar ik toch al 9 december mee terecht kan.
Heeft iemand ook last, of last gehad van dit soort geluiden?
Hier eenzelfde ervaring, van 419km range naar 362km bij 100% sinds de winterbandenwissel, kou en voorverwarmen. Valt me ergens nog mee hoor,Pannekoek81 schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 19:02:
Sinds afgelopen woensdag de winterbanden onder de iX1 en sindsdien is het ook wat kouder dan voorheen. Maar de range is sindsdien ook even anders zeg. Normaal verbruik woon-werk is zo’n 16kwh. Momenteel 20. De range is hierdoor van ongeveer 420 naar een 375 gedaald. Wordt nog wat als het nog harder gaat vriezen.
Het voorverwarmen is wel ideaal. Niet krabben en een lekkere warm auto.
Even bij rij-instellingen kijken, is iets van rij-assistent, nu staat ie waarschijnlijk op adaptief, maar je kunt ook laag/midden/hoog of iets dergelijks instellen, wellicht ook wel helemaal uit, maar denk het niet.welu67 schreef op zaterdag 23 november 2024 @ 10:24:
Vraagje, ik rij nu 1 maand in mijn nieuwe X1 2.5e (PHEV). Als ik rij (personal mode) en de adapatieve cruise control staat uit en ook de optie om automatisch in bochten af te remmen staat ook uit merk ik dat de auto toch nog steeds zelf afremt berg af, voor afslaan bij kruisingen, voor 50km zones, voor andere auto's etc. Meestal best handig maar soms ook wat irritant. Weet iemand of dit uitschakelbaar is en waar ?
Dat rijmt niet helemaal met elkaar volgens mij, van 16 -> 20 kwh, maar range maar van 420 -> 375, zou dat dan niet veel lager moeten zijn?Pannekoek81 schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 19:02:
Sinds afgelopen woensdag de winterbanden onder de iX1 en sindsdien is het ook wat kouder dan voorheen. Maar de range is sindsdien ook even anders zeg. Normaal verbruik woon-werk is zo’n 16kwh. Momenteel 20. De range is hierdoor van ongeveer 420 naar een 375 gedaald. Wordt nog wat als het nog harder gaat vriezen.
Het voorverwarmen is wel ideaal. Niet krabben en een lekkere warm auto.
Ik zit mijn verbruik van 16.1 naar 17.1 gaan op dit moment met kouder weer, komende week winterbanden eronder, dus zal ook nog wel wat afnemen. Mijn range is momenteel 312 op 100%, maar heb het idee dat die niet zo accuraat is, ik rij nooit op de BMW navigatie, en ik begrijp uit eerdere berichten dat ie dan wat accurater is qua range berekening. (En ik rij niet in efficient modus en dat soort gekkigheid
[ Voor 43% gewijzigd door Martinusz op 25-11-2024 10:14 ]
Float like a butterfly, sting like a bee.
Het zou mooi zijn een verdeling van het gemeten verbruik te zien (~normaal verdeling), een gemiddelde zegt soms weinig.Martinusz schreef op maandag 25 november 2024 @ 10:10:
Dat rijmt niet helemaal met elkaar volgens mij, van 16 -> 20 kwh, maar range maar van 420 -> 375, zou dat dan niet veel lager moeten zijn?
Ik merk dat de 'cockpit-helderheid' vaak reset naar de maximale stand. Vervolgens moet je het dan voor de Carplay weer apart instellen. Iemand anders daar ook last van?
Ik heb dat een paar keer gehad, na een softwareupdate. Niet de app-updates, maar een grote systeemupdate die via je smartphone gaat. Daarnaast eigelijk nooit zomaar ervaren.Kjeldto schreef op maandag 25 november 2024 @ 14:08:
Ik merk dat de 'cockpit-helderheid' vaak reset naar de maximale stand. Vervolgens moet je het dan voor de Carplay weer apart instellen. Iemand anders daar ook last van?
Ik zie de topics een beetje over winterbanden gaan, hier mijn dikke tip:
Mijn originele zomer conti's zijn na 27kkm zo goed als versleten, en ik ben nogal fan van all-season banden vanwege het niet hoeven wisselen/opslaan/etc..
Na wat verzamelde tips en zoekwerk ism mijn garagist (banden is het enige wat ik niet bij de dealer doe) zijn we op het volgende uitgekomen:
Vredestein Quatrac Pro EV. https://www.vredestein.nl...ucts/1962-QUATRAC-PRO-EV/
Ze zijn afgelopen vrijdag gemonteerd, en meteen wat een verschil!
De auto was al stil, maar nu is er helemaal geen rolgeluid meer. Rijd enorm soepel, toch goede grip (vandaag met veel regen gereden) spanning rondom 2.7bar.
Economische eigenschappen nog even te bezien, maar ik zie nog geen gek hoog verbruik ofzo.
En het onderwerp wat hier nogal ter tafel kwam: trilling in het stuur tussen 100-110km/h (ik had er minimaal last van) = verdwenen.
Ik kan er niet anders dan blij mee zijn
Mijn originele zomer conti's zijn na 27kkm zo goed als versleten, en ik ben nogal fan van all-season banden vanwege het niet hoeven wisselen/opslaan/etc..
Na wat verzamelde tips en zoekwerk ism mijn garagist (banden is het enige wat ik niet bij de dealer doe) zijn we op het volgende uitgekomen:
Vredestein Quatrac Pro EV. https://www.vredestein.nl...ucts/1962-QUATRAC-PRO-EV/
De auto was al stil, maar nu is er helemaal geen rolgeluid meer. Rijd enorm soepel, toch goede grip (vandaag met veel regen gereden) spanning rondom 2.7bar.
Economische eigenschappen nog even te bezien, maar ik zie nog geen gek hoog verbruik ofzo.
En het onderwerp wat hier nogal ter tafel kwam: trilling in het stuur tussen 100-110km/h (ik had er minimaal last van) = verdwenen.
:strip_exif()/f/image/iTbciqvJwzKCdYaTc5UJxZK8.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 15% gewijzigd door ribbe82 op 25-11-2024 21:36 ]
Ik deel in ons klimaat de voorkeur voor all-seasons. Helaas bestaat er geen enkele all-season band in de standaard IX1 maat 205/65R17 . Ik hoop dat er volgend jaar wel een aanbod is, als mijn eerste set (Hankook Ventus) versleten is.ribbe82 schreef op maandag 25 november 2024 @ 14:53:
Ik zie de topics een beetje over winterbanden gaan, hier mijn dikke tip:
Vredestein Quatraq Pro EV. https://www.vredestein.nl...ucts/1962-QUATRAC-PRO-EV/
miki112 schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 19:09:
Update:
Vandaag heeft de dealer gebeld of ik de BMW X1 a.s maandag kan ophalen yeey! Heb gevraagd wat er nou precies aan de hand was. Inderdaad de B-stijl, auto ging terug naar de importeur voor inspectie. Geluk gehad dat de mijne goed was, veel andere blijkbaar naar de shredder. Originele leverdatum was 1-nov.
brecht_vb schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 21:05:
@miki112 hopelijk krijg ik dit bericht ook volgende week. Mijn auto was voor levering op 29 oktober.

Ik ben vandaag gebeld. Ook de mijne is goedgekeurd, maar ze gaat het helaas niet redden om hem deze week af te leveren (hij staat nog bij VDL in Born). Dus dat wordt tot volgend jaar wachten. Gelukkig dus niet terug bij af. Bij de dealer gingen er 4 voor controle naar Born en daarvan gaan er 2 richting shredder
Je moet eens kijken bij je regeneratie-instellingen. Daar heb je naast 3 vaste ook een adaptieve stand. Mogelijk staat hij ingesteld op adaptieve regeneratie. Ik denk dat ze zo af fabriek ingesteld staan, tenminste, zo was dat bij mijn iX1 toen ik hem ben gaan ophalen bij de dealer.welu67 schreef op zaterdag 23 november 2024 @ 10:24:
Als je daar één van de vaste standen kiest zal hij dat niet meer doen.
Ik heb de minst sterke, vaste regeneratie-stand ingesteld. Dat vind ik de meest natuurlijke.
Mooi dat hij is goedgekeurd. Maar waarom dan tot volgend jaar moeten wachten?shippie schreef op maandag 25 november 2024 @ 19:36:
[...]
[...]
![]()
Ik ben vandaag gebeld. Ook de mijne is goedgekeurd, maar ze gaat het helaas niet redden om hem deze week af te leveren (hij staat nog bij VDL in Born). Dus dat wordt tot volgend jaar wachten. Gelukkig dus niet terug bij af. Bij de dealer gingen er 4 voor controle naar Born en daarvan gaan er 2 richting shredder
Leasemaatschappij levert niets uit na 30 november.brecht_vb schreef op maandag 25 november 2024 @ 19:52:
[...]
Mooi dat hij is goedgekeurd. Maar waarom dan tot volgend jaar moeten wachten?
Zojuist mijn BMW X1 25e in ontvangst genomen. Wat een geweldige rijervaring. Het heeft lang geduurd maar zal er veel plezier aan beleven. Ben blij dat ik niet voor een M sport pack ben gegaan of grotere velgen. Rijcomfort vind ik net weer belangrijker. Wat mij al is opgevallen en weet niet of anderen hetzelfde hebben:
Actieve zetel is standaard zetels geworden. Dus als je enkel elektrische bestuurderszetel had verwacht zit die nu ook aan de kant van de passagier.
Ik had de opties voorbereiding stoel en stuurverwarming (inbegrepen in Premium Pack Pro bij bestelling) maar kan het niet terugvinden in ConnectedDrive services. Staat ook nergens vermeld onder "uw BMW'. Op de leaseafgifte staat het dan weer wel pff. Dat wordt dus een paar keer bellen vermoed ik. Gelukkig werd voorverwarming naar behoren maarja. Lijkt me iets te groot om het te negeren.
Harman Kardon na een beetje afstelling klinkt voor mij uitstekend. Las veel hierover maar ben er tevreden mee.
Actieve zetel is standaard zetels geworden. Dus als je enkel elektrische bestuurderszetel had verwacht zit die nu ook aan de kant van de passagier.
Ik had de opties voorbereiding stoel en stuurverwarming (inbegrepen in Premium Pack Pro bij bestelling) maar kan het niet terugvinden in ConnectedDrive services. Staat ook nergens vermeld onder "uw BMW'. Op de leaseafgifte staat het dan weer wel pff. Dat wordt dus een paar keer bellen vermoed ik. Gelukkig werd voorverwarming naar behoren maarja. Lijkt me iets te groot om het te negeren.
Harman Kardon na een beetje afstelling klinkt voor mij uitstekend. Las veel hierover maar ben er tevreden mee.
[ Voor 17% gewijzigd door Elazz op 25-11-2024 21:46 ]
En nu is het weer wat warmer en is het verbruik weer beter. Het is nog steeds prima voor de afstanden die ik rij.wfvanputten schreef op maandag 25 november 2024 @ 09:15:
[...]
Hier eenzelfde ervaring, van 419km range naar 362km bij 100% sinds de winterbandenwissel, kou en voorverwarmen. Valt me ergens nog mee hoor,
Zou je idd verwachten. Geen idee hoe het precies werkt. Uiteraard rij ik ook gewoon met alles aan. Daarvoor ook de opties genomen. Beetje comfort is best prettig.Martinusz schreef op maandag 25 november 2024 @ 10:10:
[...]
Dat rijmt niet helemaal met elkaar volgens mij, van 16 -> 20 kwh, maar range maar van 420 -> 375, zou dat dan niet veel lager moeten zijn?
Ik zit mijn verbruik van 16.1 naar 17.1 gaan op dit moment met kouder weer, komende week winterbanden eronder, dus zal ook nog wel wat afnemen. Mijn range is momenteel 312 op 100%, maar heb het idee dat die niet zo accuraat is, ik rij nooit op de BMW navigatie, en ik begrijp uit eerdere berichten dat ie dan wat accurater is qua range berekening. (En ik rij niet in efficient modus en dat soort gekkigheidverwarming aan, stoelverwarming aan etc. en max snelheid + beetje op snelweg.)
Rij zelf wel veel op de bmw navigatie. Werkt beter dan verwacht.
Mag ik vragen bij welke leasemaatschappij je zit?shippie schreef op maandag 25 november 2024 @ 20:54:
[...]
Leasemaatschappij levert niets uit na 30 november.
Wil namelijk komend jaar mijn nieuwe wagen in december laten afleveren (17% bijtelling) i.p.v. januari 2026. In mijn geval zullen wij de wagen hoogstwaarschijnlijk via BMW Financial Services leasen, maar heb ook de vrijheid om naar andere over te stappen aangezien wij geen vaste leasemaatschappij hebben.
Dat mag hoor, wij zitten bij WVPFS (volkswagen Pon Financial Services) en Alphabet (wat weer van BMW Financial services is). Beiden leveren gewoon, voor zover ik weet, auto's uit waarvan de bijtelling per 1 januari verandert. In mijn geval (X1 PHEV) is dat niet het geval, waardoor VWPFS hem niet uitlevert in december. VWPFS levert aleen (de meeste) VAG auto's af in december.Tijntjuh.eu schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 08:17:
[...]
Mag ik vragen bij welke leasemaatschappij je zit?
Wil namelijk komend jaar mijn nieuwe wagen in december laten afleveren (17% bijtelling) i.p.v. januari 2026. In mijn geval zullen wij de wagen hoogstwaarschijnlijk via BMW Financial Services leasing, maar heb ook de vrijheid om naar andere over te stappen aangezien wij geen vast leasemaatschappij hebben.
En ja, in mijn geval was de X1 wat goedkoper bij VWPFS dan bij Alphabet...

Zijn hier nog mensen uit België waarbij hun iX1 nog moet worden gecontroleerd? Of die hem recent hebben gehad na controle?
Collega heeft hem twee weken geleden ontvangen maar wist niets van controles of zo.brecht_vb schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 10:04:
Zijn hier nog mensen uit België waarbij hun iX1 nog moet worden gecontroleerd? Of die hem recent hebben gehad na controle?
Bij mij is de autonomie redelijk dramatisch momenteel.
Geladen tot 90% --> 260 km
Bedankt voor het delen.Geert Mo schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 15:24:
Ik had dit laatst ook... maar toen reed ik een lang stuk 170 km/h
Als je wil dat we met je mee denken dan zijn meer detalls wel handig.
Airco, Verwarming, Rijmodus, Soort rijgedrag, Sportief?, korte afstanden, gemiddelde snelheid..?
Even een vraagje voor mijzelf.
Ik ben opzoek naar de deur verlichting logo projectoren voor de u11.
De lampen die er in zitten zijn een slag kleiner dan de oudere modellen dus die passen helaas niet.
Weet iemand welke wel passen? En waar deze te bestellen zijn.
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/KODCOTotldTD7fIbR7WxjTML.jpg?f=user_large)
Zoiets..
De lampen die er in zitten zijn een slag kleiner dan de oudere modellen dus die passen helaas niet.
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/KODCOTotldTD7fIbR7WxjTML.jpg?f=user_large)
Zoiets..
[ Voor 3% gewijzigd door pliesie op 26-11-2024 18:42 ]
Bedoel je dit?pliesie schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 18:41:
Even een vraagje voor mijzelf.
[Afbeelding]
Zoiets..
https://shop.ekris.nl/bmw...n-m-logo-68mm/63312468386
https://shop.van-poelgees...ctoren-bmw-en-m-logo-68mm
Yes.
Dank!
Koude laat zich goed voelen in het verbruik.Geert Mo schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 15:24:
Vorige vrijdagavond bij 0°C naar zee gereden.
170km. Thuis vertrokken met 100%, toegekomen aan zee met 37% resterend.
Omgerekend is dat met moeite 270km autonomie met 100% vulling.
Overgrote deel autoweg, er was weinig verkeer, meestal ergens in de band tussen 130 en 140 gereden.
Het is een traject dat we regelmatig afleggen en in voorjaar / zomer / najaar kom ik dan aan met net onder 50% rest.
Ik ben uit BE met een iX1.brecht_vb schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 10:04:
Mijn iX1 werd op 6 november vorig jaar afgeleverd.
Te lang geleden wellicht. Geen enkele controle moeten ondergaan.
Een velgmaat en breedte kan vaak meerdere maten banden aan. Die 65 hoog zou zomaar ook in een 60 hoog beschikbaar kunnen zijn en dan bijv 2015 breed.duckie_rr schreef op maandag 25 november 2024 @ 15:46:
[...]
Ik deel in ons klimaat de voorkeur voor all-seasons. Helaas bestaat er geen enkele all-season band in de standaard IX1 maat 205/65R17 . Ik hoop dat er volgend jaar wel een aanbod is, als mijn eerste set (Hankook Ventus) versleten is.
Even bij de dealer nagaan.
Zonnepanelen 3950Wp - DMEGC 6x395Wp (ZW 2°) + DMEGC 4x395Wp (ZW 28°) - Solis 3.6 ; Easee Charge Lite 11kW + Easee Equalizer (Load Balancing) ; BMW iX1
Ik gebruik de BMW nav heel vaak, en zeker als ik onderweg moet bijladen.Martinusz schreef op maandag 25 november 2024 @ 10:10:
(...)
, ik rij nooit op de BMW navigatie, en ik begrijp uit eerdere berichten dat ie dan wat accurater is qua range berekening. (En ik rij niet in efficient modus en dat soort gekkigheidverwarming aan, stoelverwarming aan etc. en max snelheid + beetje op snelweg.)
Dan schat hij de autonomie best goed in. Ik denk omdat hij dan weet welk traject je gaat afleggen waardoor hij een betere inschatting kan maken.
De BMW nav werkt best goed maar is afhankelijk van de ingave van wegonderbrekingen door lokale overheden en de wegbeheerder in het algemeen.
Zo bijvoorbeeld is de brug over de Dijle in Werchter meer dan een jaar onderbroken geweest, maar de BMW nav wist dat niet.
De Waze is wat dat betreft zeker accurater, maar die plant dan weer geen laadstops.
Temperatuur op 20 graden, af en toe stoelverwarming, personal mode.pliesie schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 18:39:
[...]
Bedankt voor het delen.
Ik had dit laatst ook... maar toen reed ik een lang stuk 170 km/h.
Als je wil dat we met je mee denken dan zijn meer detalls wel handig.
Airco, Verwarming, Rijmodus, Soort rijgedrag, Sportief?, korte afstanden, gemiddelde snelheid..?
Redelijk normaal rijgedrag enkel op autostade bv eens even wat sneller optrekken op oprit om vlot in te voegen.
Half autostrade, half binnenwegen. Wel korte ritten naar men werk.
Heb jij al ervaring kunnen opdoen?pliesie schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 18:50:
[...]
Dus in mijn geval verloopt de proef periode met 4 dagen. Daarna nieuw aanschaffen. Als ik het nu doe dan krijg ik lijkt het geen korting.
99 euro was digital premium al volgens mij voor een jaar.
Mijn pakket verloopt vandaag... Morgen dus eens proberen!
In uw BMW met chassisnummer (VIN: xxx) eindigt vandaag de looptijd van de volgende BMW ConnectedDrive dienst: Traffic Camera Information
Het bleef 99 Euro...querex schreef op woensdag 27 november 2024 @ 07:51:
[...]
Heb jij al ervaring kunnen opdoen?
[...]
Dus dat maar gedaan.
Mag dat? Eenauto is normaal gehomologeerd met bepaalde bandenmaten. Op de 17 inch lijsten ze enkel de 205/65 op.Griffin2k schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 20:39:
[...]
Een velgmaat en breedte kan vaak meerdere maten banden aan. Die 65 hoog zou zomaar ook in een 60 hoog beschikbaar kunnen zijn en dan bijv 2015 breed.
Even bij de dealer nagaan.
https://www.bmw.ie/conten...f.asset.1663233676955.pdf
Zojuist verlengd met 12 maanden voor 79,20. Mijn proefperiode liep over 3 dagen af en kon gebruik maken van de black friday actie. Nu zie ik niet zo veel toegevoegde waarde in premium, maar dit was nog wel acceptabel om te doen. 1 keer een vaste flitspaal missen is potentieel duurder 😊pliesie schreef op woensdag 27 november 2024 @ 08:37:
[...]
Het bleef 99 Euro...
Dus dat maar gedaan.
Zojuist een nieuwe actie ontvangen. Waar weer andere kortingen gelden.querex schreef op woensdag 27 november 2024 @ 07:51:
[...]
Heb jij al ervaring kunnen opdoen?
[...]
https://www.bmw.nl/nl/shop/ls/dp/My_Digital_BMW_nl
Vandaag werden er winterbanden op de auto geplaatst, iX1 xDrive30.duckie_rr schreef op woensdag 27 november 2024 @ 10:13:
[...]
Mag dat? Een auto is normaal gehomologeerd met bepaalde bandenmaten. Op de 17 inch lijsten ze enkel de 205/65 op.
https://www.bmw.ie/conten...f.asset.1663233676955.pdf
Het is een leasing dus heb ik niets te zeggen over de keuze van banden. Steeds een verrassing.
Af fabriek zaten er 205/65 R17 100Y Nexen banden op, nu liggen er 215/60 R17 100Y banden op. Pirelli Powergy Winter.
Dus iets breder maar met een wat lagere breedte/hoogte verhouding zodat de omtrek van de band hetzelfde blijft.
Wat al meteen opviel is dat die banden een stuk minder rolgeluiden geven dan die Nexen. Een aangename verrassing. Het rijcomfort was al prima maar is nu nog beter.
Normaal resetten ze in de bandencentrale de bandencontrole, maar dat hebben ze deze keer blijkbaar niet gedaan want ik was nog maar goed en wel vertrokken en ik kreeg al een alarm dat de banden niet herkend werden. Gewoon bandtype "winter/all seasons" ingegeven en dan op resetten gedrukt en na enkele kilometers was alles blijkbaar weer in orde.
Jouw autogebruik is zeker niet ongewoon.Geert Mo schreef op woensdag 27 november 2024 @ 07:31:
[...]
Temperatuur op 20 graden, af en toe stoelverwarming, personal mode.
Redelijk normaal rijgedrag enkel op autostade bv eens even wat sneller optrekken op oprit om vlot in te voegen.
Half autostrade, half binnenwegen. Wel korte ritten naar men werk.
Het is gewoon een feit dat koude duidelijk een nadelig effect heeft op het verbruik van een EV.
Ja weet ik wel maar dan vind ik het straf dat er bij zijn die nu nog aan + 350 km gerakenPeterCC schreef op woensdag 27 november 2024 @ 20:13:
[...]
Jouw autogebruik is zeker niet ongewoon.
Het is gewoon een feit dat koude duidelijk een nadelig effect heeft op het verbruik van een EV.
Lange afstand rijden, kachel op 18 graden, airco uit, stoel verwarming aan, langzaam optrekken, niet harder dan 100 km/h rijden en als het even kan achter een vrachtwagen hangen. + nog even de banden op standje 3bar op pompen.. Dan kom je een heel eind.Geert Mo schreef op woensdag 27 november 2024 @ 21:02:
[...]
Ja weet ik wel maar dan vind ik het straf dat er bij zijn die nu nog aan + 350 km geraken
Daarnet mijn serie nummer nog eens in de BMW-terugroep actie geduwd.
Voorheen stond er: terugroepactie + technische actie
Nu staat er enkel terugroepactie.
Moet ik er voor vrezen? (dat hij is afgekeurd)
Dealer is heel traag en ik moet altijd zelf mailen voor nieuws.
Comfortfunctiex uitzetten scheelt praktisch niks. Bandenspanning wel en snelheid heel veel. Achter een vrachtwagen is gevaarlijk en is onderzocht werkt averechts als je precies in de vortex zit. Alleen op centimeters afstand is er voordeel.pliesie schreef op woensdag 27 november 2024 @ 21:07:
[...]
Lange afstand rijden, kachel op 18 graden, airco uit, stoel verwarming aan, langzaam optrekken, niet harder dan 100 km/h rijden en als het even kan achter een vrachtwagen hangen. + nog even de banden op standje 3bar op pompen.. Dan kom je een heel eind.
:-) Ik was het ook niet van plan maar goed... Gewoon gas geven en 5 min langer bij de snellader als je het niet in 1 keer kan halen.JP1980 schreef op woensdag 27 november 2024 @ 21:35:
[...]
Comfortfunctiex uitzetten scheelt praktisch niks. Bandenspanning wel en snelheid heel veel. Achter een vrachtwagen is gevaarlijk en is onderzocht werkt averechts als je precies in de vortex zit. Alleen op centimeters afstand is er voordeel.
Ik heb niet zo veel met de groene geitensokken auto bestuurders. Ieder zijn ding natuurlijk. Maar ga AUB dan 90 rijden op de rechter baan. /frustratiemodusuit.
Wat ik eigenlijk wil zeggen is dat er mega veel factoren zijn waarom de 1 meer afstand kan halen op 1 lading dan de ander. Vergelijken is niet 1 op 1 te doen.
Wat is die website eigenlijk om dat te checken?brecht_vb schreef op woensdag 27 november 2024 @ 21:12:
https://www.bmw.be/nl/top...s/recall-information.htmljohanjd schreef op woensdag 27 november 2024 @ 23:46:
[...]
Wat is die website eigenlijk om dat te checken?
De (net verlopen) traffic camera information deze morgend opnieuw kunnen kopen met BF kortingpliesie schreef op woensdag 27 november 2024 @ 08:37:
[...]
Het bleef 99 Euro...
Dus dat maar gedaan.

Als het om dit gaat:brecht_vb schreef op woensdag 27 november 2024 @ 21:12:
"There is an open safety related recall on this vehicle. Please go here, to either request a convenient recall appointment for your vehicle or contact your local Centre for more information. Recall code 0041340200."
Dan is het juist goed, volgens mij. Ik had ook eerst beide en nu staat er alleen bovenstaande nog.
en mijn auto is goedgekeurd! Als ik het goed gelezen heb gaat 0041340200 nog over de remassistentie software.
Het gaat hierom inderdaad - we hopen op het beste.shippie schreef op donderdag 28 november 2024 @ 11:57:
[...]
Als het om dit gaat:
"There is an open safety related recall on this vehicle. Please go here, to either request a convenient recall appointment for your vehicle or contact your local Centre for more information. Recall code 0041340200."
Dan is het juist goed, volgens mij. Ik had ook eerst beide en nu staat er alleen bovenstaande nog.
en mijn auto is goedgekeurd! Als ik het goed gelezen heb gaat 0041340200 nog over de remassistentie software.
Vorige week kreeg ik antwoord dat "de wagen was meegenomen door nazicht door experts". (daar moet ik zelf voor mailen).
Ook aangekocht, maar flitscamera’s verschijnen enkel in dashboard en niet in HUD? Zo heb ik er niet veel aan…querex schreef op donderdag 28 november 2024 @ 08:15:
[...]
De (net verlopen) traffic camera information deze morgend opnieuw kunnen kopen met BF kortingzo ste beter natuurlijk
Heb geen HUDWekke schreef op donderdag 28 november 2024 @ 14:10:
[...]
Ook aangekocht, maar flitscamera’s verschijnen enkel in dashboard en niet in HUD? Zo heb ik er niet veel aan…

Verschijnt gewoon in de HUD bij mijWekke schreef op donderdag 28 november 2024 @ 14:10:
[...]
Ook aangekocht, maar flitscamera’s verschijnen enkel in dashboard en niet in HUD? Zo heb ik er niet veel aan…
Ja gewoon in de HUD, echter misschien was het een mobiele flitser? de BMW flitsmeldingen kan (heel erg helaas) alleen vaste flitsers aangeven, geen mobiele.
Newsflashbrecht_vb schreef op donderdag 28 november 2024 @ 13:18:
[...]
Het gaat hierom inderdaad - we hopen op het beste.
Vorige week kreeg ik antwoord dat "de wagen was meegenomen door nazicht door experts". (daar moet ik zelf voor mailen).
Maandag auto afhalen!
Neen, een gewone. Ik reed wel zonder navigatie? Welke instelling van HUD heb je misschien?pinotgrigio1 schreef op donderdag 28 november 2024 @ 14:53:
[...]
Ja gewoon in de HUD, echter misschien was het een mobiele flitser? de BMW flitsmeldingen kan (heel erg helaas) alleen vaste flitsers aangeven, geen mobiele.
Goed nieuws!
Ik ben gebeld dat het aanstaande zaterdag al kon . Zin in het weekend

Mijn 30e dikke bak zijn VIN heb ik ontvangen.. hoe kan ik volgen ?
Kan dit ook via de app mybmw oid?
Grt
Kan dit ook via de app mybmw oid?
Grt
Alleen vaste flitser inderdaad. Voor mobiele flitsers heb ik FM op de achtergrond meedraaien (start automatisch op)pinotgrigio1 schreef op donderdag 28 november 2024 @ 14:53:
[...]
Volgens mij moet je sowieso de navigatie aan hebben voor de vaste flitsers. Als ik zonder navigatie rij dan meldt de bmw ze niet, vast in de aanname dat ik het dan zelf wel weet :-).GilbertvH schreef op vrijdag 29 november 2024 @ 09:49:
[...]
Alleen vaste flitser inderdaad. Voor mobiele flitsers heb ik FM op de achtergrond meedraaien (start automatisch op)
op dit moment aanbieding van flitsmeister 6maanden voor 8.99. https://www.flitsmeister.nl/abonnementen
Heb wel even support gemaild aangezien in de start (gratis) versie gebruik krijg ik in bij afrekenen een error aangezien ik 2 produkten tegelijk (welliswaar de gratis versie) afneem
Heb wel even support gemaild aangezien in de start (gratis) versie gebruik krijg ik in bij afrekenen een error aangezien ik 2 produkten tegelijk (welliswaar de gratis versie) afneem
overigens: weet iemand of ik ook een waarschuwingssignaal audible kan aanzetten? ik krijg alleen het flitser beeld te zien en kan in het menu niets vinden over een piepsignaal voor flitsers...?koentjuh schreef op vrijdag 29 november 2024 @ 10:34:
[...]
Volgens mij moet je sowieso de navigatie aan hebben voor de vaste flitsers. Als ik zonder navigatie rij dan meldt de bmw ze niet, vast in de aanname dat ik het dan zelf wel weet :-).
Mooi man!sling_23 schreef op donderdag 28 november 2024 @ 21:08:
[...]
Goed nieuws!
Ik ben gebeld dat het aanstaande zaterdag al kon . Zin in het weekend

Ik mag nog een maandje wachten

Met of zonder navigatie meldt de BMW geen enkele vaste flitser of trajectcontrole.koentjuh schreef op vrijdag 29 november 2024 @ 10:34:
[...]
Volgens mij moet je sowieso de navigatie aan hebben voor de vaste flitsers. Als ik zonder navigatie rij dan meldt de bmw ze niet, vast in de aanname dat ik het dan zelf wel weet :-).
Bij mijn vorige BMW was dat ook zo, en net zo bij de 4 daaraan voorafgaande Mercedessen.
De Renaults die ik daarvoor had gaven vaste flitsers wel netjes aan, trajectcontroles bestonden toen nog niet.
Voor zover ik weet is het in Duitsland bij wet verboden dat navigatiesystemen flitssystemen aangeven.
Wat raar is, want tegelijkertijd beweren die overheden dat ze enkel flitssystemen plaatsen op punten met verhoogd risico.
Bij mij worden vaste flitsers getoond op dat schermpje achter het stuur, ongeacht of ik navigatie gebruik of niet…PeterCC schreef op vrijdag 29 november 2024 @ 21:08:
[...]
Met of zonder navigatie meldt de BMW geen enkele vaste flitser of trajectcontrole.
A donkey is a lonely bloke, he hardly ever gets to poke
Gisteren Bridgestone Blizzak lm005 winterbanden eronder gekregen, ben benieuwd
eerste rit weinig verschil gemerkt met de zomerbanden.
Float like a butterfly, sting like a bee.
Mijn oplossing met gordelverlenger werkt probleemloos.
Ik kan nu eindelijk in en uitstappen zonder dat de auto uitschakelt.
Ook heb ik de laad schema kunnen aanzetten, want als mn huiseigenaar zn hybride laadt op vol 7,2kw dan kan ik niet laden want t huis kan geen 10kw+ aan.
Dus ik heb de BMW op laden vanaf 03:00 gezet en dat gaat perfect.
Als zijn auto vol is als ik thuis kom, zet ik m op direct laden maar kan m zo weer op 0300 zetten...handig!
Oh...1 ding is nog gruwelijk irritant....de verblinding in mn binnenspiegel, dus daar zal ik verduistering voor bestellen
Ook heb ik sinds een week een smartphone houder met plopper in het middenstuk gedaan voor mn smartphone.
Ik gebruik wel Android auto maar voor mn werk moet ik routes maken en wijzigen en dat kan niet op Android auto en dus heb ik beide aan
Heb nog een houder besteld voor in t midden rooster, maar deze oplossing werkt tot dan prima.
Iemand hier had n brodit houder maar ik probeer eerst aliexpress wel ff
Had afgelopen week een keer n dramatische actieradius van 390km....dat heb ik in mn Kia e Soul nog nooit meegemaakt, maar de BMW is wel sneller...en zo stil 🙂
Voor de rest 430+...hij staat nu op 467km
Jammer dat ik m niet had toen t 20 graden was....maar ik denk niet dat ik ga halen wat ik in mn Soul kon rijden.
In november had ik 14,9kwh/100km
Ook balen dat ik de kale versie heb, dus geen lane assist of iets dergelijks.
Moet nog ff kijken hoe ik dat piepje uitgeschakeld krijg, want hij helpt toch niet met sturen.
Maar buitengewoon fijne auto en hoe die op de weg ligt en in de bochten...wauw.
Ik kan nu eindelijk in en uitstappen zonder dat de auto uitschakelt.
Ook heb ik de laad schema kunnen aanzetten, want als mn huiseigenaar zn hybride laadt op vol 7,2kw dan kan ik niet laden want t huis kan geen 10kw+ aan.
Dus ik heb de BMW op laden vanaf 03:00 gezet en dat gaat perfect.
Als zijn auto vol is als ik thuis kom, zet ik m op direct laden maar kan m zo weer op 0300 zetten...handig!
Oh...1 ding is nog gruwelijk irritant....de verblinding in mn binnenspiegel, dus daar zal ik verduistering voor bestellen
Ook heb ik sinds een week een smartphone houder met plopper in het middenstuk gedaan voor mn smartphone.
Ik gebruik wel Android auto maar voor mn werk moet ik routes maken en wijzigen en dat kan niet op Android auto en dus heb ik beide aan
Heb nog een houder besteld voor in t midden rooster, maar deze oplossing werkt tot dan prima.
Iemand hier had n brodit houder maar ik probeer eerst aliexpress wel ff
Had afgelopen week een keer n dramatische actieradius van 390km....dat heb ik in mn Kia e Soul nog nooit meegemaakt, maar de BMW is wel sneller...en zo stil 🙂
Voor de rest 430+...hij staat nu op 467km
Jammer dat ik m niet had toen t 20 graden was....maar ik denk niet dat ik ga halen wat ik in mn Soul kon rijden.
In november had ik 14,9kwh/100km
Ook balen dat ik de kale versie heb, dus geen lane assist of iets dergelijks.
Moet nog ff kijken hoe ik dat piepje uitgeschakeld krijg, want hij helpt toch niet met sturen.
Maar buitengewoon fijne auto en hoe die op de weg ligt en in de bochten...wauw.
Ik heb gisteren de X1 opgehaald en ben nu alles een beetje aan het ontdekken. Wat me opviel is dat als ik de BMW navigatie of welk ander standaard scherm op weergeven in het rechter (grote) scherm heb staan ik geen CarPlay notificaties van bijvoorbeeld Flitsmeister of Whatsapp in het scherm binnen krijg. Als ik CarPlay open heb staan zie ik wel stroken voor die notificaties, maar komen niet door in het bmw scherm. In mijn andere auto kwam dit gewoon in de Audi navigatie naar voren. Kent iemand hiervoor een oplossing als die er al is?
[ Voor 3% gewijzigd door johanjd op 01-12-2024 06:47 ]
Vandaag had ik een afspraak bij BMW voor ophalen na controle van B-stijl. Die afspraak lag van donderdag vast.
Vandaag werd er gebeld dat bij het controleren van de B-stijl de gordelsensor stuk is gegaan. Die zou dan deze week (?) vervangen worden.
Het is wel een beetje belachelijk. Dit is het niet op orde hebben van potentiële vervangstukken (in functie van B-stijl controle) en gewoon de boekhouding.
Vandaag werd er gebeld dat bij het controleren van de B-stijl de gordelsensor stuk is gegaan. Die zou dan deze week (?) vervangen worden.
Het is wel een beetje belachelijk. Dit is het niet op orde hebben van potentiële vervangstukken (in functie van B-stijl controle) en gewoon de boekhouding.
[ Voor 4% gewijzigd door brecht_vb op 02-12-2024 13:09 ]
Terugkomend op de codes moet ik mezelf verbetern, daar ik een documen tegen ben gekomen met de uitleg van de B-stijl codes:shippie schreef op donderdag 28 november 2024 @ 11:57:
[...]
Als het om dit gaat:
DC 0041340200 (B41 07 24) Recall 24V-xxx: B-Pillar Inspection – Outlines an inspection process of
both B-Pillars on the vehicle and provides claiming instructions on if both B-pillars pass, if one pillar
passes but the other fails, or if both pillars fail the inspection.
DC 0041350200 (B41 06 24) Delivery Stop: B-Pillar – This is a 2nd stop on the vehicle. This second
defect code allows the Centers to claim the time spent to perform the inspection without clearing the
Delivery Stop. This defect code should only be claimed if both B-Pillars on the vehicle pass the
inspection.
Dus de code 0041350200 gaat om de afleverstop, de andere alleen over de controle.
Flitser wordt zichtbaar in mijn HUD wanneer ik navigatie gebruik. Dat is wel een beetje balen natuurlijk. Wel steeds zichtbaar op scherm achter stuur maar dat merk je natuurlijk niet. Zeker omdat er geen audio-signaal gegeven wordt.Ugchel schreef op vrijdag 29 november 2024 @ 22:21:
[...]
Bij mij worden vaste flitsers getoond op dat schermpje achter het stuur, ongeacht of ik navigatie gebruik of niet…
Gisteren helaas het bericht gehad dat mijn bestelde IX1 is afgekeurd op de terugroepactie en dus niet meer uitgeleverd gaat worden.
De dealer gaat nu wel onderzoeken wat ze voor mij kunnen betekenen. De auto is namelijk inmiddels duurder geworden en de bijtelling gaat naar 17% vanaf 2025.
De dealer gaat nu wel onderzoeken wat ze voor mij kunnen betekenen. De auto is namelijk inmiddels duurder geworden en de bijtelling gaat naar 17% vanaf 2025.
Dat is balen!media-richard schreef op dinsdag 3 december 2024 @ 11:23:
Gisteren helaas het bericht gehad dat mijn bestelde IX1 is afgekeurd op de terugroepactie en dus niet meer uitgeleverd gaat worden.

Benieuwd wat ze voor je kunnen doen, misschien staat er ergens nog eentje op voorraad, desnoods in DE.
Vandaag heb ik voor het eerst een wat langere rit gedaan, waarin ik heb moeten (snel)laden. Dat werkt allemaal prachtig op zich, het verwachte percentage waarmee ik bij de lader aan zou komen bleef wel zodanig zakken dat ik maar wat langzamer ben gaan rijden aan het eind. Vond aankomen met 2% al spannend zat.
Wat mij opviel, ik had mijn adres opgegeven en niet ‘thuis’ in de navigatie. ‘Thuis’ mag ik leeg aankomen, op een bestemming met minimaal 10%. De auto stelde een route voor die aan het eind een stuk binnendoor ging en 4 minuten langzamer was dan de route over de snelweg. Binnendoor zou ik 10% over hebben, via de snelweg 5%. Ik ga er nu maar van uit dat de auto dus een optimum berekent tussen laadtijd en reistijd icm resterende acculading. Op zich best vernuftig, maar wel iets om rekening mee te houden.
Wat mij opviel, ik had mijn adres opgegeven en niet ‘thuis’ in de navigatie. ‘Thuis’ mag ik leeg aankomen, op een bestemming met minimaal 10%. De auto stelde een route voor die aan het eind een stuk binnendoor ging en 4 minuten langzamer was dan de route over de snelweg. Binnendoor zou ik 10% over hebben, via de snelweg 5%. Ik ga er nu maar van uit dat de auto dus een optimum berekent tussen laadtijd en reistijd icm resterende acculading. Op zich best vernuftig, maar wel iets om rekening mee te houden.
OK Google doet het nu even niet meer in mijn auto. Soms vind ik dat handig om alvast de lichten thuis aan te doen of de verwarming alvast op een comfortabele stand te zetten. Het lijkt erop dat de auto de microfoon niet meer aanzet. Ik heb een 30 secs reset gedaan maar dat verhelpt de situatie niet. Misschien een combinatie van de auto met mijn telefoon.
Whatsapp berichten voorlezen gaat goed, maar dan antwoorden gaat weer niet.
Whatsapp berichten voorlezen gaat goed, maar dan antwoorden gaat weer niet.
Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.
Vraagje over profielen Digital Key Plus.
Op mijn BMW maken we gebruik van 4 profielen waarbij ik de hoofdbestuurder ben. Mijn telefoon is niet compatible met Digital Key plus maar berijders van de andere profielen wel. Kan ik onder een ander (niet hoofdbestuurder) profiel digital key aanmaken en deze via hun wallet onderling distribureren; ik gebruik dan gewoon de physieke sleutel die aan mij gekoppeld is.
Wat mij opvalt is dat als ik als onder hoofdbstuurder profiel heb gereden en de auto verlaat de spiegels inklappen en de auto op slot gaat. Bij andere profielen gaat bij weglopen de auto op slot maar klappen spiegels niet in. dmv 3 sec knop op afstandbediening inhouden klapeen de spiegels alsnog in.
Wordt er een popup melding geven op je telefoon als niet alles gesloten is? ik bedoel hiermee panoramdak en/of de ramen. Ik heb een keer per ongeluk raam stukje open gelaten en zag pas later in de app, onder voertuigstatus, dat een raam open is. Ik kan deze dus ook niet via de app sluiten zoals wel op slot doen van de auto?
Op mijn BMW maken we gebruik van 4 profielen waarbij ik de hoofdbestuurder ben. Mijn telefoon is niet compatible met Digital Key plus maar berijders van de andere profielen wel. Kan ik onder een ander (niet hoofdbestuurder) profiel digital key aanmaken en deze via hun wallet onderling distribureren; ik gebruik dan gewoon de physieke sleutel die aan mij gekoppeld is.
Wat mij opvalt is dat als ik als onder hoofdbstuurder profiel heb gereden en de auto verlaat de spiegels inklappen en de auto op slot gaat. Bij andere profielen gaat bij weglopen de auto op slot maar klappen spiegels niet in. dmv 3 sec knop op afstandbediening inhouden klapeen de spiegels alsnog in.
Wordt er een popup melding geven op je telefoon als niet alles gesloten is? ik bedoel hiermee panoramdak en/of de ramen. Ik heb een keer per ongeluk raam stukje open gelaten en zag pas later in de app, onder voertuigstatus, dat een raam open is. Ik kan deze dus ook niet via de app sluiten zoals wel op slot doen van de auto?
Ik heb de instellingen staan op minimum 10% op een laadpunt en minimum 30% op de bestemming.Ugchel schreef op dinsdag 3 december 2024 @ 22:46:
Vandaag heb ik voor het eerst een wat langere rit gedaan, waarin ik heb moeten (snel)laden. Dat werkt allemaal prachtig op zich, het verwachte percentage waarmee ik bij de lader aan zou komen bleef wel zodanig zakken dat ik maar wat langzamer ben gaan rijden aan het eind. Vond aankomen met 2% al spannend zat.
Zoals jij hem hebt ingesteld, daar zou ik me niet gerust bij voelen. Lijkt mij te krap.
Is dit opgelost geraakt?bartvde1 schreef op maandag 19 augustus 2024 @ 08:42:
X1 blijft nu plots klagen over 'bestuurdersassistent beperkt. Zicht camera'. Lane keeping assist werkt meer niet dan wel. Zowel voorruit als radar aan grille is proper. Wat is er nu weer mis?
Heb net hetzelfde voor op een nieuwe IX1
Ze hebben al reset van de fouten gedaan.
Softwarematig nagekeken.
Nu mag hij 3e keer binnen.
[ Voor 11% gewijzigd door kvaneynd op 05-12-2024 15:27 ]
Bij mij was de ruit vervuild waarachter de camera zit bij de binnen spiegel.kvaneynd schreef op donderdag 5 december 2024 @ 14:00:
[...]
Is dit opgelost geraakt?
Nadat dealer dit had schoongemaakt reed het beter dan ooit
Ik heb nu voor de 4e of 5e keer in 6 maanden: akoestische waarschuwing voor voetgangers uitgevallen.
't Is te zeggen, daar begint het mee. Je hebt dan geen parkeerhulp, assistentiesystemen (dus ook geen (adaptieve) cc), geen geluid (radio, knipperlichten,...),... Zeer vervelend.
Reset helpt op het moment zelf niet, enige uren of de dag nadien is dan plots alles weer terug.
Nog iemand al voorgehad?
't Is te zeggen, daar begint het mee. Je hebt dan geen parkeerhulp, assistentiesystemen (dus ook geen (adaptieve) cc), geen geluid (radio, knipperlichten,...),... Zeer vervelend.
Reset helpt op het moment zelf niet, enige uren of de dag nadien is dan plots alles weer terug.
Nog iemand al voorgehad?
Ik heb niet dit specifiek probleem gehad maar mijn auto heeft 2 keer tijdens het rijden alle schermen volledig laten uitvallen (volledig zwart) ik kon niets meer zien van snelheid, gps hulpsystemen werkten ook niet meer. Na het heropstarten werkte ook de helft niet meer tot de dag erna als ik de auto terug nodig had en deze was opgeladen. Ik ben toen langs de dealer geweest en die hebben gezegd dat ze een module hadden geupdate en daarna heb ik het probleem niet meer gehad.Xarbo schreef op donderdag 5 december 2024 @ 20:55:
Ik heb nu voor de 4e of 5e keer in 6 maanden: akoestische waarschuwing voor voetgangers uitgevallen.
Nog iemand al voorgehad?
Is het hard nodig om deze diensten te betalen bij BMW?
real time traffic information
traffic camera information
kaart update
kaart update
Dank! Na vandaag nogmaals hetzelfde toch ook maar een dealer opgezocht.Jordys19 schreef op donderdag 5 december 2024 @ 22:39:
[...]
Ik heb niet dit specifiek probleem gehad maar mijn auto heeft 2 keer tijdens het rijden alle schermen volledig laten uitvallen (volledig zwart) ik kon niets meer zien van snelheid, gps hulpsystemen werkten ook niet meer. Na het heropstarten werkte ook de helft niet meer tot de dag erna als ik de auto terug nodig had en deze was opgeladen. Ik ben toen langs de dealer geweest en die hebben gezegd dat ze een module hadden geupdate en daarna heb ik het probleem niet meer gehad.
Binnen 2 weken gaan ze er naar kijken, in combinatie met terugroepacties blijkbaar.
Ze dachten eventueel aan een kapotte kabel door een marter, maar na inspectie onder de motorkap zijn er geen sporen daarvan. Ze vroegen overigens ook of de schermen uitvielen, maar dat is niet het geval. Hopelijk vinden ze iets...
Gisteravond ook. Redelijk regenbuitje maar niks extreems. Kreeg om de 2 seconden de foutmelding, om hoorndol van te worden. Naar de dealer dus maar. Met mijn Alfa veel extremere buien gehad zonder gezeur. En ik hoef de melding echt maar 1 keer, dan weet ik het wel. Als alles weer goed is wil ik wel weer een melding dat alles weer werkt.kvaneynd schreef op donderdag 5 december 2024 @ 14:00:
[...]
Is dit opgelost geraakt?
Softwarematig nagekeken.
Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.
Zit blijkbaar default 3 jaar op de auto.brecht_vb schreef op donderdag 5 december 2024 @ 22:51:
Is het hard nodig om deze diensten te betalen bij BMW?
kaart update
Met heel veel plezier dit forum uitgelezen, en ook wat handige tips mee kunnen nemen!
Zelf sinds augustus eigenaar van een, in mijn ogen, heerlijke iX1 eDrive20 met alle opties behalve “leer” omdat ik het standaard M interieur toffer vind.
Van de zomer mag ie mee op pad samen met onze festivalcaravan, benieuwd hoelang de accu deze ritjes vol gaat houden. Bij het wegbrengen naar de winterstalling trok hij de accu behoorlijk vlot leeg. Ach, op elke hoek van de straat staat wel ergens een lader dus geen paniek
En wat fijn zo’n wegklapbare trekhaak.
Inmiddels al 20K verder (werk door heel het land) en het enige echte minpunt is voor mij de spraakbesturing/navigatie. Maar ik kom vanuit een Tesla Model 3 dus was op dat gebied echt verwend. Al het andere deed die Model 3 uiteraard snel vergeten, wat een heerlijke machine!
:strip_exif()/f/image/kkS8AobRhxCfxuHaoKzUGMcS.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/FRyu6ycriEey4tpVmGUDxNaB.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/fxpSi8PZsjQad12l0UMgzw2Y.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/PNkh8v4hcomnck6avjtIphbW.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/jYIoAbnG8Zu6mtmyOBAzBr5l.jpg?f=fotoalbum_large)
Zelf sinds augustus eigenaar van een, in mijn ogen, heerlijke iX1 eDrive20 met alle opties behalve “leer” omdat ik het standaard M interieur toffer vind.
Van de zomer mag ie mee op pad samen met onze festivalcaravan, benieuwd hoelang de accu deze ritjes vol gaat houden. Bij het wegbrengen naar de winterstalling trok hij de accu behoorlijk vlot leeg. Ach, op elke hoek van de straat staat wel ergens een lader dus geen paniek
Inmiddels al 20K verder (werk door heel het land) en het enige echte minpunt is voor mij de spraakbesturing/navigatie. Maar ik kom vanuit een Tesla Model 3 dus was op dat gebied echt verwend. Al het andere deed die Model 3 uiteraard snel vergeten, wat een heerlijke machine!
:strip_exif()/f/image/kkS8AobRhxCfxuHaoKzUGMcS.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/FRyu6ycriEey4tpVmGUDxNaB.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/fxpSi8PZsjQad12l0UMgzw2Y.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/PNkh8v4hcomnck6avjtIphbW.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/jYIoAbnG8Zu6mtmyOBAzBr5l.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/YHT9DBjlXE3wmIWdosxu6NHw.jpg?f=fotoalbum_large)
Mooi hoor. En die 20K gezien je kenteken snel gehaald dan. Ik zit inmiddels op 12K en de mijne is niet veel ouder. Als wij wel voor de M sport gegaan waren was het ook deze kleur geworden. Maar goed vrouwlief wilde graag de groene en die wordt niet op de M geleverd.Evlex schreef op zaterdag 7 december 2024 @ 10:36:
Met heel veel plezier dit forum uitgelezen, en ook wat handige tips mee kunnen nemen!
Van de zomer mag ie mee op pad samen met onze festivalcaravan, benieuwd hoelang de accu deze ritjes vol gaat houden. Bij het wegbrengen naar de winterstalling trok hij de accu behoorlijk vlot leeg. Ach, op elke hoek van de straat staat wel ergens een lader dus geen paniekEn wat fijn zo’n wegklapbare trekhaak.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
De spraakbesturing is inderdaad niet de beste. Even wennen in ieder geval. Wisselen tussen radio en spotify gaat prima. Bestemming invoeren tegenwoordig ook wel. Maar een playlist op spotify wordt niet begrepen.
De navigatie zelf is voor mij nog weleens wennen ondanks dat het op 3 plekken wordt aangegeven

Wat is er precies zo wennen aan de navigatie dan? In mijn vorige auto gebruikte ik altijd maps via CarPlay, maar ik vind de bmw navigatie eigenlijk net zo goed zo niet beter.Pannekoek81 schreef op zaterdag 7 december 2024 @ 10:44:
[...]
De navigatie zelf is voor mij nog weleens wennen ondanks dat het op 3 plekken wordt aangegeven. Maar het is zeker een heerlijke auto om in rond te rijden.
Bijvoorbeeld, in het geval van 2 afslagen na elkaar is het mij soms onduidelijk welke ik nou moet hebben. Kan te maken hebben met de view die ik gebruik uiteraard. We waren pas in Düsseldorf en bij het binnenrijden van de plaats was een redelijk onoverzichtelijk kruispunt mede doordat het donker was en het regende nogal. Maar op het scherm was niet heel duidelijk welke baan ik moest hebben.Ugchel schreef op zaterdag 7 december 2024 @ 11:38:
[...]
Wat is er precies zo wennen aan de navigatie dan? In mijn vorige auto gebruikte ik altijd maps via CarPlay, maar ik vind de bmw navigatie eigenlijk net zo goed zo niet beter.
Mogelijk kwestie van wennen of met de views gaan “spelen”.
Ligt niet aan jou hoor. Ik ben zelf zeer tevreden van de wagen maar als ik de bmw navigatie gebruik rijd ik gegarandeerd minstens één keer fout. Dat heb ik niet met Waze of TomTom. Waar het precies aan ligt kan ik ook niet de vinger op leggen eerlijk gezegd maar het is wel een vaststelling.Pannekoek81 schreef op zaterdag 7 december 2024 @ 12:16:
[...]
Bijvoorbeeld, in het geval van 2 afslagen na elkaar is het mij soms onduidelijk welke ik nou moet hebben. Kan te maken hebben met de view die ik gebruik uiteraard. We waren pas in Düsseldorf en bij het binnenrijden van de plaats was een redelijk onoverzichtelijk kruispunt mede doordat het donker was en het regende nogal. Maar op het scherm was niet heel duidelijk welke baan ik moest hebben.
Ruit achter binnenspiegel was vuil waardoor alles mbt camera niet meer goed werkte (zoals ACC maar ook automatisch grootlicht)kvaneynd schreef op donderdag 5 december 2024 @ 14:00:
[...]
Is dit opgelost geraakt?
Softwarematig nagekeken.
Spraakherkenning die voor geen meter werkt / soms begint ze meldingen in het (Hollands)-Frans meldingen te geven / soms bizarre route keuzes / een zeer irritante stem. Ik gebruik de BMW navigatie nooitUgchel schreef op zaterdag 7 december 2024 @ 11:38:
[...]
Wat is er precies zo wennen aan de navigatie dan? In mijn vorige auto gebruikte ik altijd maps via CarPlay, maar ik vind de bmw navigatie eigenlijk net zo goed zo niet beter.
Ik gebruik meestal de BMW navigatie.Pannekoek81 schreef op zaterdag 7 december 2024 @ 12:16:
[...]
Bijvoorbeeld, in het geval van 2 afslagen na elkaar is het mij soms onduidelijk welke ik nou moet hebben. Kan te maken hebben met de view die ik gebruik uiteraard. We waren pas in Düsseldorf en bij het binnenrijden van de plaats was een redelijk onoverzichtelijk kruispunt mede doordat het donker was en het regende nogal. Maar op het scherm was niet heel duidelijk welke baan ik moest hebben.
Ik herken wat je schrijft, ik mis ook wel eens de juiste rijbaan op complexe kruispunten of afritcomplexen.
Ik denk dat het komt omdat de app iets te laat inzoomt en het detail toont en op dat moment ben je al te laat om je koers te corrigeren.
Dat zou het inderdaad kunnen zijn. Ik zal er nog eens op gaan letten wat het precies is.PeterCC schreef op zaterdag 7 december 2024 @ 20:28:
[...]
Ik gebruik meestal de BMW navigatie.
Ik herken wat je schrijft, ik mis ook wel eens de juiste rijbaan op complexe kruispunten of afritcomplexen.
Ik denk dat het komt omdat de app iets te laat inzoomt en het detail toont en op dat moment ben je al te laat om je koers te corrigeren.
Maar goed verder een top auto.
Ik heb een nieuwe iphone en de oude overgezet naar de nieuwe. Ik krijg echter met geen mogelijkheid CarPlay met de BMW meer geactiveerd met de nieuwe telefoon.
Bluetooth connectie werkt prima. Telefoon heeft laatste iOS, met de BMW iX1 connectie zowel met Bluetooth als met WiFi. Siri en CarPlay zijn geactiveerd.
Al diverse malen de telefoon uit de BMW verwiijderd en opnieuw geconnect, zowel meteen met CarPlay (waar die dus niet doorheen komt), als via iDrive (waar die wel doorheen komt, maar dan achteraf lukt het ook niet CarPlay te connecten).
Behoorlijk frustrerend dit.
Iemand een suggestie? (Nee, Android telefoon is geen optie;)
Edit: met een andere iPhone lukt het ook niet.
Bluetooth connectie werkt prima. Telefoon heeft laatste iOS, met de BMW iX1 connectie zowel met Bluetooth als met WiFi. Siri en CarPlay zijn geactiveerd.
Al diverse malen de telefoon uit de BMW verwiijderd en opnieuw geconnect, zowel meteen met CarPlay (waar die dus niet doorheen komt), als via iDrive (waar die wel doorheen komt, maar dan achteraf lukt het ook niet CarPlay te connecten).
Behoorlijk frustrerend dit.
Iemand een suggestie? (Nee, Android telefoon is geen optie;)
Edit: met een andere iPhone lukt het ook niet.
[ Voor 3% gewijzigd door Robertoleonardo op 08-12-2024 11:54 ]
Wij hebben hetzelfde probleem als hierboven wordt genoemd.
Onze BMW kan geen verbinding meer maken het de WIFI (of beter gezegd: onze telefoons niet met de auto). Op de telefoons blijven we de melding krijgen 'geen verbinding mogelijk'. We hebben werkelijk alles al geprobeerd en ook bij de garage hebben ze de auto in slaap gezet en weer wakker gemaakt. Iemand anders nog een oplossing? Dit is behoorlijk vervelend omdat we nu geen gebruik kunnen maken van Apple CarPlay. Het uitgebreid onderzoeken van de auto is pas over weken mogelijk.
Onze BMW kan geen verbinding meer maken het de WIFI (of beter gezegd: onze telefoons niet met de auto). Op de telefoons blijven we de melding krijgen 'geen verbinding mogelijk'. We hebben werkelijk alles al geprobeerd en ook bij de garage hebben ze de auto in slaap gezet en weer wakker gemaakt. Iemand anders nog een oplossing? Dit is behoorlijk vervelend omdat we nu geen gebruik kunnen maken van Apple CarPlay. Het uitgebreid onderzoeken van de auto is pas over weken mogelijk.
[ Voor 19% gewijzigd door Dino340 op 08-12-2024 13:49 ]
Genius at local dealer taught me this and it helped a lot of my iPhone connection issues on my new M40. Unpair the iPhone from the car and remove it from your iDrive connections list (complete delete). Quick reset iDrive and phone. Go to re-pair and make sure the handshake comes from your BMW (e.g., select your phone from BMW menu, not your BMW from phone Bluetooth menu). Apparently making the BMW the primary initiator of the Bluetooth handshake matters
Proberen?
Proberen?
Regarding my steering wheel vibration at around 80 km/h:
My car has been with BMW for three months now. Most of this time, it spent in BMW Regensburg factory in Germany.
Basically, they changed my rear motor twice plus drive shafts. Additionally, the front motor has been exchanged, as well. BMW knows, there are motors which tend to vibrate and they can identify them by serial numbers. They don't know the reason for the vibration yet, but they are investigating.
My steering wheel vibration is gone now. I really recommend to contact the dealer to get this fixed. BMW must have an internal process for this, since a lot of people are suffering from the steering wheel vibration with the iX1.
Good luck and best wishes!
My car has been with BMW for three months now. Most of this time, it spent in BMW Regensburg factory in Germany.
Basically, they changed my rear motor twice plus drive shafts. Additionally, the front motor has been exchanged, as well. BMW knows, there are motors which tend to vibrate and they can identify them by serial numbers. They don't know the reason for the vibration yet, but they are investigating.
My steering wheel vibration is gone now. I really recommend to contact the dealer to get this fixed. BMW must have an internal process for this, since a lot of people are suffering from the steering wheel vibration with the iX1.
So you have your car now ?Merkor schreef op zondag 8 december 2024 @ 18:46:
The quick reset did the job 👍Ferry34 schreef op zondag 8 december 2024 @ 17:22:
Genius at local dealer taught me this and it helped a lot of my iPhone connection issues on my new M40. Unpair the iPhone from the car and remove it from your iDrive connections list (complete delete). Quick reset iDrive and phone. Go to re-pair and make sure the handshake comes from your BMW (e.g., select your phone from BMW menu, not your BMW from phone Bluetooth menu). Apparently making the BMW the primary initiator of the Bluetooth handshake matters
Proberen?
I drive an E20 and had vibrations in the steering wheel and the car at 103 km/h. Recently, the engine was replaced, and the vibrations are gone. So it seems it was an issue with the electric motor. I'm glad it's been resolved and thank BMW for the excellent service in fixing it.Merkor schreef op zondag 8 december 2024 @ 18:46: