Het grote BMW (i)X1 topic

Pagina: 1 ... 57 ... 66 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Th1x4nG
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 22-05 12:10
Ik heb hier al naar zitten googelen maar het brengt mij niet veel op. (Ik vind wel mensen met een gelijkaardig probleem, maar geen oplossingen.)

Altijd bij een grensovergang wordt de verbinding met Android Auto verbroken. Het enige wat mij dan helpt is de telefoon herstarten.

Dit is bloedvervelend als ik van mijn thuis in Belgisch Limburg naar Aachen en terug rijd want ik ga dan BE-NL, NL-DE, DE-NL en NL-BE op een rit die pakweg twee uur duurt. Ik moet dan vier keer mijn telefoon herstarten, heb die rit nu 3x gedaan. Probleem is aanwezig met een Pixel 7, Galaxy S23 en Galaxy A52s dus het lijkt me dat het de auto moet zijn, of iets met mijn profiel in de myBMW-app?

Het is echt telkens exact op de grens. Voor de rest is de verbinding op iets van een 2.200 km nog nooit weggevallen. Alle tips welkom. :p

[ Voor 6% gewijzigd door Th1x4nG op 13-11-2024 00:22 ]

R7 5700X · 32 GB · RTX 3080 · PG279Q — M4 Mac Mini — M1 MacBook Air — Galaxy S23 — 65" G3 — DS415+ · 40 TB SHR — X1 PHEV 30e

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 23:28
Th1x4nG schreef op woensdag 13 november 2024 @ 00:20:
Ik heb hier al naar zitten googelen maar het brengt mij niet veel op. (Ik vind wel mensen met een gelijkaardig probleem, maar geen oplossingen.)

Altijd bij een grensovergang wordt de verbinding met Android Auto verbroken. Het enige wat mij dan helpt is de telefoon herstarten.

Dit is bloedvervelend als ik van mijn thuis in Belgisch Limburg naar Aachen en terug rijd want ik ga dan BE-NL, NL-DE, DE-NL en NL-BE op een rit die pakweg twee uur duurt. Ik moet dan vier keer mijn telefoon herstarten, heb die rit nu 3x gedaan. Probleem is aanwezig met een Pixel 7, Galaxy S23 en Galaxy A52s dus het lijkt me dat het de auto moet zijn, of iets met mijn profiel in de myBMW-app?

Het is echt telkens exact op de grens. Voor de rest is de verbinding op iets van een 2.200 km nog nooit weggevallen. Alle tips welkom. :p
Idem hier voor Apple carplay, precies op de grensovergang valt ie uit, meestal connect ie zelf wel weer, soms moeten we even helpen.
Ik heb het vermoeden dat op grensovergang er mogelijk een standaard bericht zit (in mijn vorige auto kreeg je altijd in beeld van welkom in Belgie, de snelheidslimieten zijn zus en zo), die het systeem van slag brengen ofzo.

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hopiconjo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20:32
Martinusz schreef op woensdag 13 november 2024 @ 08:09:
[...]

Idem hier voor Apple carplay, precies op de grensovergang valt ie uit, meestal connect ie zelf wel weer, soms moeten we even helpen.
Ik heb het vermoeden dat op grensovergang er mogelijk een standaard bericht zit (in mijn vorige auto kreeg je altijd in beeld van welkom in Belgie, de snelheidslimieten zijn zus en zo), die het systeem van slag brengen ofzo.
Ik zou me iets kunnen voorstellen met pingelen tijdens het roamen maar is wel heel toevallig dat die dat bij jullie precies op de grens doet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 23:28
hopiconjo schreef op woensdag 13 november 2024 @ 08:28:
[...]

Ik zou me iets kunnen voorstellen met pingelen tijdens het roamen maar is wel heel toevallig dat die dat bij jullie precies op de grens doet
Het is echt exact op de grens, zoals ik al zei in mijn vorige auto (seat) kreeg ik exact op de grens zo'n standaard bericht op het display over alles heen met welkom in Belgie snelheidslimieten zijn 120/80 etc...
Weet niet of BMW ook zo'n bericht normaliter laat zien als je niet op carplay zit?

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GM10S
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 16-05 15:25
Th1x4nG schreef op woensdag 13 november 2024 @ 00:20:

Ik weet niet of je bedoelt dat de connectie wegvalt met het netwerk, of met android auto?

Van wat ik gelezen heb op internet: Doordat je gaat roamen, en connectie maakt met een andere provider "zodra" je over de grens bent, vat android auto / apple carplay dat op als een storing en kan het zijn dat deze afsluit. Misschien is het wat als je je roaming instellingen checkt?

Als het alleen gaat om het wegvallen van de connectie met het netwerk, en je dus na een tijd geen map meer ziet in je scherm, dan is het misschien een oplossing om je kaart te downloaden voor offline gebriuk.

Geen idee of het werkt hoor, maar is denk ik het proberen waard...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThisGuy
  • Registratie: Januari 2013
  • Niet online

ThisGuy

Get mad, then get over it.

RickertyWreck schreef op zaterdag 9 november 2024 @ 17:04:
Goedenavond allemaal,

Ik heb voor de tweede keer in een half jaar tijd dat mijn Android auto plots niet meer verbind. Opnieuw toevoegen van de telefoon helpt niet, android auto opnieuw installeren op de telefoon werkt niet, het soft resetten middels het inhouden van de volumeknop helpt niet. Het enige wat helpt is een hard reset waardoor ik helaas alles opnieuw moet koppelen en dus ook de telefoon waardoor de android auto weer werkt. De vraag is voor hoelang..

Hebben jullie hier ook ervaring mee en eventuele definitieve oplossingen voor?
Ik heb dit ook een keer of twee gehad. Ik zag op mijn telefoon dat de Android Auto app een conflict had, en de BMW zet de functionaliteit dan uit. Je telefoon is als het goed is nog verbonden met de auto; ga naar media - telefoon instellingen en check of de toggle voor Android Auto nog aanstaat. Bij mij stond deze namelijk uit als dit vergelijkbaar probleem zich voordeed.

"Don't let the fear of losing be greater than the excitement of winning."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Th1x4nG
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 22-05 12:10
GM10S schreef op woensdag 13 november 2024 @ 09:27:
[...]

Ik weet niet of je bedoelt dat de connectie wegvalt met het netwerk, of met android auto?

Van wat ik gelezen heb op internet: Doordat je gaat roamen, en connectie maakt met een andere provider "zodra" je over de grens bent, vat android auto / apple carplay dat op als een storing en kan het zijn dat deze afsluit. Misschien is het wat als je je roaming instellingen checkt?

Als het alleen gaat om het wegvallen van de connectie met het netwerk, en je dus na een tijd geen map meer ziet in je scherm, dan is het misschien een oplossing om je kaart te downloaden voor offline gebriuk.

Geen idee of het werkt hoor, maar is denk ik het proberen waard...
De verbinding met Android Auto valt weg. Dus het hele scherm verdwijnt van de BMW, muziek stopt dan ook met spelen. Je krijgt een melding genre 'Connection with Android Auto has unexpectedly ended'. De telefoon zelf is nog verbonden, en als ik op het Android Auto icoontje duw naast mijn telefoon, geeft hij ook een error. Als ik mijn telefoon herstart loopt alles weer prima een minuutje later. :/ Het zou kunnen dat het ook zichzelf oplost zonder herstarten na een tijd, maar dat heb ik nog niet geprobeerd. Was hier niet geduldig genoeg voor.
Ik heb gewoon roaming aanstaan.

Ik weet niet precies wat het is. Hiervoor had ik een CLA waar enkel bedrade Android Auto inzat en hoewel dat ook niet altijd vlekkeloos liep, had ik met de grensovergangen alleszins geen probleem. :P

Mocht iemand de gouden tip hebben, geef maar een seintje.

Edit: Hier is iemand die het heeft met een Skoda, maar ook weer geen oplossing https://www.briskoda.net/...ed-when-crossing-borders/

[ Voor 14% gewijzigd door Th1x4nG op 13-11-2024 09:59 ]

R7 5700X · 32 GB · RTX 3080 · PG279Q — M4 Mac Mini — M1 MacBook Air — Galaxy S23 — 65" G3 — DS415+ · 40 TB SHR — X1 PHEV 30e

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hopiconjo
Ben zelf ook eens kan googlen en kan je vertellen dat je niet de enige bent (misschein schrale troost). Veelal door wegvallen van bluetooth en gebeurt ook precies op de grens.
https://www.google.com/se...&sourceid=chrome&ie=UTF-8

This disconnect happens immediately when I cross border. It's definitely based on GPS information from car.

Ben nu zelf ook benieuwd wat dit veroorzaakt; is niet BMW specifiek en gebeurt op diverse grenzen in europa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maurice1972
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 21-05 16:26
GM10S schreef op dinsdag 12 november 2024 @ 16:06:
[...]

Ik heb de standaard geluidsinstallatie niet gehoord, maar HK stelt mij eigenlijk erg teleur...
Ik had hiervoor een Mercedes A klasse uit 2019 met een Burmester audio systeem. Wat heb ik hier (onverwachts) op ingeleverd... Ook de configuratie mogelijkheden zijn summier.
Ik kom ook uit een Mercedes (c klasse 2018) met Burmester en had het geluk om een X1 te testen met HK en toen merkte ik al dat de kwaliteit minder was. Veel minder warm en vol maar echter een stuk beter dan het standaard hifi op de X1. Ik wilde ook de elektrisch verstelbare bestuurdersstoel dus de keuze was makkelijk.

Echter mis ik nog steeds de Mercedes. Heb dat nooit gehad met voorgaande auto's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GM10S
  • Laatst online: 16-05 15:25
Th1x4nG schreef op woensdag 13 november 2024 @ 09:55:
[...]

De verbinding met Android Auto valt weg. Dus het hele scherm verdwijnt van de BMW, muziek stopt dan ook met spelen. Je krijgt een melding genre 'Connection with Android Auto has unexpectedly ended'. De telefoon zelf is nog verbonden, en als ik op het Android Auto icoontje duw naast mijn telefoon, geeft hij ook een error. Als ik mijn telefoon herstart loopt alles weer prima een minuutje later. :/ Het zou kunnen dat het ook zichzelf oplost zonder herstarten na een tijd, maar dat heb ik nog niet geprobeerd. Was hier niet geduldig genoeg voor.
Ik heb gewoon roaming aanstaan.

Ik weet niet precies wat het is. Hiervoor had ik een CLA waar enkel bedrade Android Auto inzat en hoewel dat ook niet altijd vlekkeloos liep, had ik met de grensovergangen alleszins geen probleem. :P

Mocht iemand de gouden tip hebben, geef maar een seintje.

Edit: Hier is iemand die het heeft met een Skoda, maar ook weer geen oplossing https://www.briskoda.net/...ed-when-crossing-borders/
Wellicht dat het te maken heeft met de bluetooth verbinding? Het kan zijn dat de telefoons bij de overgang naar een ander netwerk (of roaming) alle verbindingen even reset, wat ook invloed zou kunnen hebben op de bluetooth verbinding. In principe zou je kunnen testen door de volgende keer alleen bluetooth connectie te maken om muziek af te spelen via het BMW systeem zelf. Als deze dan ook wegvalt dan zou het waarschijnlijk bluetooth zijn. Anders een keer met android auto bekabeld de grens over?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Shadowrunnerbmw
  • Registratie: Augustus 2023
  • Laatst online: 29-04 09:48
Mijn wagen is net toegekomen. Over een paar dagen mag hij mee 😆Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/81zD1d-ihQRCtSN9A63RsWuhDkg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5z0jA9aoHSQYGaKPXJex432u.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Mu1-cheV8WHG4v3eLNu_ikndh4I=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BBdonfTdnhWfGVmBDMX8g6We.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/f89lyl82cjOdFc3dOAAj7zOqxyM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/J9hGFJG1oLPkFxG1iy2Nqg5K.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LuoTNItdgwTJhmiGgp82OPDfK6o=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vNGJa8f9cWxD7EUJpk6mx3Yu.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin2k
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:27
Jayhawk80 schreef op dinsdag 12 november 2024 @ 11:06:
Ik vind met dit weer de actieradius wel hard achteruit gaan (260 km). Ik rij een iX1 20.
Ik hoop voor jou dat dat niet met een 100% volle accu is.

Ik haal met dit weer nog prima tussen de 360 en 390km op een lading, afhankelijk van de verhouding snelweg en binnendoor.

Zonnepanelen 3950Wp - DMEGC 6x395Wp (ZW 2°) + DMEGC 4x395Wp (ZW 28°) - Solis 3.6 ; Easee Charge Lite 11kW + Easee Equalizer (Load Balancing) ; BMW iX1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchfoxx
  • Laatst online: 21-05 17:52
Pannekoek81 schreef op dinsdag 12 november 2024 @ 19:07:
[...]

260 bij hoeveel procent? Gisteren opgeladen tot 80% en daarmee 345km range. Ik laad bijna niet tot 100% tenzij ik die dag een stuk moet rijden. Ik rij gemiddeld +5-10 te hard. Snelweg / binnendoor is zo’n 60/40 verhouding.
Hoeveel kWh per 100 km is jullie stand af fabriek ?
De mijne 100/18,5 = 5,4 kWh per km x accucapaciteit 65 kWh is 350 km
Inmiddels 14700 km gereden dus helder beeld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterCC
  • Laatst online: 20-05 21:02
r2504 schreef op dinsdag 12 november 2024 @ 10:42:
Een leasingmaatschappij gaat niet snel een wagen in december inschrijven... is ie meteen al een jaar ouder.
Mijn vorige leasewagen had als eerste inschrijvingsdatum 12 december 2018.
Mijn huidige 6 november 2023.

Het lijkt mij dat de leasemaatschappij een wagen inschrijft van zodra die geleverd wordt, ongeacht wanneer dat is in het jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterCC
Dutchfoxx schreef op woensdag 13 november 2024 @ 20:09:
[...]

Die staat bij mij op 16.4kWh/100km of 6.1km per kWh of met 65kWh is dat 396km autonomie.
Dat is na 24900km gereden te hebben. Met de iX1 xDrive30. Vanaf januari 2024 tot nu.

In de praktijk haal ik vlot 300km met een volle batterij. Langere tochten lopen over de autoweg en daar ligt het verbruik hoger.

En er is een winter-zomer effect. Gemiddeld 17kWh/100km in de winter en 15 in de zomer. Dat verschil valt me nog wel mee. De voorbije winter was natuurlijk geen strenge winter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pannekoek81
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 23:14
Dutchfoxx schreef op woensdag 13 november 2024 @ 20:09:
[...]

Staat op 15,6. Dus zo’n 416 km op een volle accu. Ik rij een edrive 20 xline met standaard 18 inch. Ik heb hem net voor de zomer ontvangen. Dus de winter periode nog niet gehad. Inmiddels zo’n 10.000km op de teller. Rij wel veel op ACC en op standje personal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• welu67
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 11-05 16:55
Jordys19 schreef op maandag 28 oktober 2024 @ 21:35:
[...]

De L modus heb ik niet direct een idee

Ik geloof dat je bij rij-instellingen wegrij-ondersteuning kan aanduiden dat je met 4 wiel aandrijving wil vertrekken als het sneeuwt maar dit gaat enkel onder de 40km/h geloof ik.

Ben je zeker dat de datamodus is uitgeschakeld voor mp3 af te spelen? Aangezien het uitgeschakeld is kunnen ze het dan bij de dealer niet aanzetten (misschien domme vraag van mij)? Ik moet eerlijk zijn dat ik ook dacht dat het niet werkte. Had mijn gsm geprobeerd, een usb stick dat ik al had was ook tevergeefs toen heb ik op een forum (kan dit niet meer terugvinden) dat deze wel werkte SanDisk Ultra Luxe USB C en die doet het gwn.
voor de zekerheid precies deze USB stick gekocht, maar helaas het werkt nog steeds niet. Ik vind het gek dat op dit forum hier niet meer reuring over is, op andere fora wordt hier wel meer over geklaagd. Het is apart dat in de 2025 prijslijst USB audiostreaming nog steeds als standaard wordt aangeboden terwijl de USB poorten vanaf productie juli 2024 alleen nog maar power poorten zijn, ook het plaatje bij de poort is aangepast en laat alleen nog het power plaatje zien....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ugchel
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Ugchel

Speeding home

welu67 schreef op woensdag 13 november 2024 @ 21:49:
[...]

Ik vind het gek dat op dit forum hier niet meer reuring over is, op andere fora wordt hier wel meer over geklaagd.
Ieder z’n meug, maar het percentage berijders dat muziek luistert vanaf een usb stick acht ik tamelijk laag. Dus veel mensen zullen denken ‘/care’

A donkey is a lonely bloke, he hardly ever gets to poke

• Jordys19
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 23:12
Ugchel schreef op woensdag 13 november 2024 @ 22:42:
[...]

Ieder z’n meug, maar het percentage berijders dat muziek luistert vanaf een usb stick acht ik tamelijk laag. Dus veel mensen zullen denken ‘/care’
Ik denk dat het bij Welu67 gewoon gaat over het feit dat BMW hier weer niets over gezegd heeft en gewoon maar doet waar ze zin in hebben ook al is de auto maanden ervoor besteld waar dit wel werkte. In 2023 hebben ze dit ook gedaan zonder de mensen iets te laten weten. Zoals bijvoorbeeld het lampje in het handschoenbakje weglaten wat voor veel mensen nu gwn een gat is of de instaplijsten van Msport weglaten. Terwijl de auto met die onderdelen zo wel zijn besteld maanden ervoor. Nu kan je wel zeggen wat is nu een lampje, deurlijst of voor welu67 een usb stick. Uiteindelijk betaal je 60k of meer voor een auto en zonder iets te vernemen of ingelicht te worden werken er bepaalde dingen niet meer die misschien tijdens je testrit met een ouder model nog wel werkte.

• Jordys19
welu67 schreef op woensdag 13 november 2024 @ 21:49:
[...]

voor de zekerheid precies deze USB stick gekocht, maar helaas het werkt nog steeds niet. Ik vind het gek dat op dit forum hier niet meer reuring over is, op andere fora wordt hier wel meer over geklaagd. Het is apart dat in de 2025 prijslijst USB audiostreaming nog steeds als standaard wordt aangeboden terwijl de USB poorten vanaf productie juli 2024 alleen nog maar power poorten zijn, ook het plaatje bij de poort is aangepast en laat alleen nog het power plaatje zien....
Je kan eventueel al je mp3 bestanden op je smartphone zetten en deze afspelen via bluetooth of android auto maar ik vond dit echt heel onhandig werken omdat met android auto moest ik wisselen naar de bmw app na het veranderen van een groep/genre (aangezien ik bmw navigatie gebruik) en met bluetooth kon ik alleen via mijn gsm muziek veranderen en dit wil ik niet doen tijdens het rijden om boetes te vermijden

Misschien is dit ondertussen met een update al verbeterd maar heb dit niet meer getest of geprobeerd.

Spijtig te horen dat ze dit weeral veranderen zonder de mensen even te verwittigen.

• sling_23
  • Registratie: November 2024
  • Laatst online: 10-03 15:28
shippie schreef op dinsdag 12 november 2024 @ 11:32:
Ik heb even motortalk.de na ziten pluizen.

Volgens de informatie die ik daar kon vinden is er dus voor een periode van ongeveer 3 dagen (rond 16/17 oktober) mogelijk verkeerd materiaal voor de B-stijl gebruikt. Er rollen zo'n 1400 (i)x1's per dag van de band daar, dus ruim 4000 auto's kunnen hier last van hebben.

Een paar gebruikers zijn inderdaad de sjaak waarbij de dikte van de B-stijl niet goed genoeg is (dat kan dus ook te dik zijn, waardoor het op de juiste manier kreukelen bij impact niet zal gaan). Ze hebben echter niet te horen gekregen wat er nu gebeurt (shredder, het betere knip en laswerk, you name it). Lijk mij dat de auto dan niet veilig is en dus in de shredder gaat.

De mijne wordt dus ook gecheckt, maar nog steeds met potlood levering op 28 november gepland.

@brecht_vb : Nederland, provincie Utrecht
Ik heb gisteren contct gehad met de dealer. Auto is/gaat terug naar Born om daar gecontroleerd te worden, resultaat zo volgende week bekend zijn. Verder kon of wilde de dealer niet veel kwijt.
Vraag mij alleen af, als VIN nummers bekedn zijn, waarom moet hij dan weer Born terug?

• Baris
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 21:59
Jordys19 schreef op donderdag 14 november 2024 @ 08:25:
[...]

Je kan eventueel al je mp3 bestanden op je smartphone zetten en deze afspelen via bluetooth of android auto maar ik vond dit echt heel onhandig werken omdat met android auto moest ik wisselen naar de bmw app na het veranderen van een groep/genre (aangezien ik bmw navigatie gebruik) en met bluetooth kon ik alleen via mijn gsm muziek veranderen en dit wil ik niet doen tijdens het rijden om boetes te vermijden

Misschien is dit ondertussen met een update al verbeterd maar heb dit niet meer getest of geprobeerd.

Spijtig te horen dat ze dit weeral veranderen zonder de mensen even te verwittigen.
Ik kijk er niet meer van op. Of BMW doet dit om juist de gebruikers via digital premium de muziek te laten luisteren in combinatie met Spotify of Tidal. Gratis centjes voor de muziekdiensten en BMW ;)

• shippie
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 12-03 09:28

shippie

Dussssssssss..

PeterCC schreef op woensdag 13 november 2024 @ 20:42:
[...]

Mijn vorige leasewagen had als eerste inschrijvingsdatum 12 december 2018.
Mijn huidige 6 november 2023.

Het lijkt mij dat de leasemaatschappij een wagen inschrijft van zodra die geleverd wordt, ongeacht wanneer dat is in het jaar.
Leasemaatschappijen zijn geneigd auto's in december af te laten leveren wanneer de bijtelling voor de betreffende auto per 1 januari verandert. Mijn Polestar 2 is op 18 december uitgeleverd, mijn toekomstige x1 moet vóór 1 december uitgeleverd worden, anders wordt 2025..
sling_23 schreef op donderdag 14 november 2024 @ 08:36:
[...]

Ik heb gisteren contct gehad met de dealer. Auto is/gaat terug naar Born om daar gecontroleerd te worden, resultaat zo volgende week bekend zijn. Verder kon of wilde de dealer niet veel kwijt.
Vraag mij alleen af, als VIN nummers bekedn zijn, waarom moet hij dan weer Born terug?
Van wat ik ervan begreep, maar pin me er niet op vast, gaat het proces als volgt:
- Er is een groep auto's verdacht die in een bepaalde periode in elkaar gezet is omdat er een batch verkeerd staal is gebruikt in de B-stijl.
- De dealer controleert het batchnummer op de b-stijl (daarvoor moeten ze gordelbevestiging loshalen)
- Betreft het niet de batch met verkeerd staal, niks aan het handje... gordel weer bevestigen en weer gaan
- Ik weet niet precies wat er gebeurt wanneer het de verkeerde batch betreft. Ik lees verschillende verhalen op Motortalk, waarvan er een had gemeld dat zijn auto de shredder in gaat en een nieuwe voor hem wordt gemaakt.

Als je tijd hebt om te lezen (in het duits, maar chrome vertaalde het voor me ;) ) bron

Zoals je misschien daar zal lezen gaat het om auto's die rond 16 oktober geproduceerd zijn. Ik ben gisteren even in garage van de dealer wezen koekeloeren en de mijne is 5 oktober in elkaar gezet, dus ik verwacht geen issues.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hopiconjo
De mijne is nu ook aangekomen bij de dealer
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jd8nPrNUtlcYl4DlO3jUSpP06nA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/U9W5sNN6zJtZ9MZ4KTFgJ8sJ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ySbSQS6R8kyHvP1rXjToenLLmZY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tQZ1S4Zvns0DZPZPIGa3phRI.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/edIqm-XCXN366eHqs5xZmtoAflw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ebbTmf3QpIkoC8X8PEbWgtuO.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7ZdnLN6KVPRournOQ4OekQfKqyo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oG1JRjkCPUHWVqcN0QF1GKyF.jpg?f=fotoalbum_large

• Riesvd1976
  • Laatst online: 15-11-2024
Hallo, mijn auto is geproduceerd op 30 september en heeft hetzelfde probleem. Staat ook on hold met code 0041350200.
Dus de periode van oktober klopt ook niet helemaal

** Es gibt offene Service Aktionen an diesem Fahrzeug. Sie können in unserer Online Terminvereinbarung einen Termin für Ihr Fahrzeug buchen oder wenden Sie sich an Ihren lokalen BMW Partner für weitere Informationen. Service Aktion 0041350200 **

• Ugchel
  • Niet online

Ugchel

Speeding home

Jordys19 schreef op donderdag 14 november 2024 @ 08:14:
[...]
Zoals bijvoorbeeld het lampje in het handschoenbakje weglaten wat voor veel mensen nu gwn een gat is
Daar zeg je me wat, ik had een mental note gemaakt voor mezelf om nog even te kijken waarom 'dat lampje' het niet deed laatst. Maar die zit er dus helemaal niet in? Als het niet zo treurig was zou het bijna komisch zijn. Al mijn ouwe rammelbakken sinds het behalen van mijn rijbewijs en alle leasers daarna hadden volgens mij allemaal een lampje, en de premium BMW heeft dat niet?

Dan maar een oplaadbaar lampje met sensor van de Action erin plakken...

• shippie

shippie

Dussssssssss..

Riesvd1976 schreef op donderdag 14 november 2024 @ 09:11:
Hallo, mijn auto is geproduceerd op 30 september en heeft hetzelfde probleem. Staat ook on hold met code.
Dus de periode van oktober klopt ook niet helemaal

** Es gibt offene Service Aktionen an diesem Fahrzeug. Sie können in unserer Online Terminvereinbarung einen Termin für Ihr Fahrzeug buchen oder wenden Sie sich an Ihren lokalen BMW Partner für weitere Informationen. Service Aktion 0041350200 **
Staat er ook dit? want dit staat bij de mijne:
There is an open safety related recall on this vehicle. Please go here, to either request a convenient recall appointment for your vehicle or contact your local Centre for more information. Recall code 0041340200.

Die van jou is dit, staat ook bij de mijne:
There is an open technical enhancement on this vehicle. Please go here, to either request a convenient appointment for your vehicle or contact your local Centre for more information. Enhancement code 0041350200.

• sling_23
Van wat ik ervan begreep, maar pin me er niet op vast, gaat het proces als volgt:
- Er is een groep auto's verdacht die in een bepaalde periode in elkaar gezet is omdat er een batch verkeerd staal is gebruikt in de B-stijl.
- De dealer controleert het batchnummer op de b-stijl (daarvoor moeten ze gordelbevestiging loshalen)
- Betreft het niet de batch met verkeerd staal, niks aan het handje... gordel weer bevestigen en weer gaan
- Ik weet niet precies wat er gebeurt wanneer het de verkeerde batch betreft. Ik lees verschillende verhalen op Motortalk, waarvan er een had gemeld dat zijn auto de shredder in gaat en een nieuwe voor hem wordt gemaakt.

Als je tijd hebt om te lezen (in het duits, maar chrome vertaalde het voor me ;) ) bron

Zoals je misschien daar zal lezen gaat het om auto's die rond 16 oktober geproduceerd zijn. Ik ben gisteren even in garage van de dealer wezen koekeloeren en de mijne is 5 oktober in elkaar gezet, dus ik verwacht geen issues.
[/quote]

Ik weet alleen dat mijn auto in week 40 (geen idee waar de exacte datum kan vinden) gepland stond voor productie en week 42 voor transport naar NL. Eind week 43 ben ik gebeld voor een afspraak voor levering van de auto. 7 november werd ik gebeld dat de levering niet kon plaats vinden ivm b stijl probleem en gisteren dus het bericht dat hij in Born gecontroleerd wordt.
Als de planning van de productie klopt zou mijn auto niet bij de verdachte batch zitten.Maar goed, dat is het betere giswerk, afwachten maar wat ze volgende week kunnen vertellen

• Geert Mo
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 22-05 13:50
PeterCC schreef op woensdag 13 november 2024 @ 20:53:
[...]

Die staat bij mij op 16.4kWh/100km of 6.1km per kWh of met 65kWh is dat 396km autonomie.
Dat is na 24900km gereden te hebben. Met de iX1 xDrive30. Vanaf januari 2024 tot nu.

In de praktijk haal ik vlot 300km met een volle batterij. Langere tochten lopen over de autoweg en daar ligt het verbruik hoger.

En er is een winter-zomer effect. Gemiddeld 17kWh/100km in de winter en 15 in de zomer. Dat verschil valt me nog wel mee. De voorbije winter was natuurlijk geen strenge winter.
Hier staat nu 16000 km op de teller en ik zit rond de 18.5 kWh.
Gisteren bij 90% lading nog maar 290 km autonomie.

En is het echt niet dat ik onozel doe :)

• shippie

shippie

Dussssssssss..

sling_23 schreef op donderdag 14 november 2024 @ 11:41:

[/quote]

Ik weet alleen dat mijn auto in week 40 (geen idee waar de exacte datum kan vinden) gepland stond voor productie en week 42 voor transport naar NL. Eind week 43 ben ik gebeld voor een afspraak voor levering van de auto. 7 november werd ik gebeld dat de levering niet kon plaats vinden ivm b stijl probleem en gisteren dus het bericht dat hij in Born gecontroleerd wordt.
Als de planning van de productie klopt zou mijn auto niet bij de verdachte batch zitten.Maar goed, dat is het betere giswerk, afwachten maar wat ze volgende week kunnen vertellen
De mijn is ook week 40 geproduceerd (vrijdag 5 november valt in week 40)
We wachten het rustig af.. volgens de verkoper gingen ze bij de dealer vandaag naar de b-stijl kijken..

• Jordys19
Ugchel schreef op donderdag 14 november 2024 @ 09:35:
[...]

Daar zeg je me wat, ik had een mental note gemaakt voor mezelf om nog even te kijken waarom 'dat lampje' het niet deed laatst. Maar die zit er dus helemaal niet in? Als het niet zo treurig was zou het bijna komisch zijn. Al mijn ouwe rammelbakken sinds het behalen van mijn rijbewijs en alle leasers daarna hadden volgens mij allemaal een lampje, en de premium BMW heeft dat niet?

Dan maar een oplaadbaar lampje met sensor van de Action erin plakken...
De nieuwe X1 had dat in het begin wel op release maar sinds 07/23 had bmw een paar onderdelen veranderd of weggelaten en de dealers hadden niets gehoord, ze hadden niemand dat voor 07/23 een auto besteld had verwittigd met een mail of brief...

Ze hebben ook de grill geloof ik zonder mensen te verwittigen bij de IX1 gwn standaard gemaakt in plaats van de oude grill. (weet niet meer vanaf wanneer dit was)

Vanaf 02/24 krijg je de noodlader er ook niet meer bij en is dit een optie geworden (Hebben ze ook niet laten weten.)

Vanaf 07/24 werkt ook de usb dus alleen maar als oplaadpoort.

Moesten we gewoon op de hoogte gehouden worden en een beetje meer uitleg krijgen zou dit al veel aangenamer zijn. Maar met alle technologie tegenwoordig is communicatie blijkbaar nog heel moeilijk voor zo een grote bedrijven.

• Riesvd1976
shippie schreef op donderdag 14 november 2024 @ 09:47:
[...]

Staat er ook dit? want dit staat bij de mijne:
There is an open safety related recall on this vehicle. Please go here, to either request a convenient recall appointment for your vehicle or contact your local Centre for more information. Recall code 0041340200.

Die van jou is dit, staat ook bij de mijne:
There is an open technical enhancement on this vehicle. Please go here, to either request a convenient appointment for your vehicle or contact your local Centre for more information. Enhancement code 0041350200.
Nee bij mij staat alleen wat ik heb aangegeven

• Dutchfoxx
  • Laatst online: 21-05 17:52
Beste ix1’ers
Bandenwissel gehad bij dealer.
En software-update naar 07/2024.77 willen laten uitvoeren. Ging niet via de app en ook niet via de dealer.
Zeer teleurstellend ! Uiteindelijk klantenservice bmw Nederland gebeld.
Kennelijk worden updates gefaseerd uitgerold over de auto eigenaren, maar wanneer viel niet te zeggen.
Iemand enig idee ? Ondertussenhoor ik dat er zelfs update 11/2024 beschikbaar is voor sommige modellen.
Hoor heel graag van jullie !

• Baris
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 21:59
Ik zie in de BMW app dat de 5G hotspot optie is uitgesteld naar 2025. Stond eerst op einde dit jaar.

Verder werkt de BMW Betalen voor tanken app verbluffend goed! Met name handig bij zelfbediening pompen zoals Tinq en Esso. Je kiest in de BMW welke pomp je staat en tanken maar. Werkt ook met Amex kaarten, voor de puntenspaarders onder ons ;)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sC784R-qsPqUH4ncgGiXJgdOQA8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wEyPBydJEd4FnvaoLIV3dOgW.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonnyH
  • Registratie: Mei 2023
  • Laatst online: 22-05 15:29
Goede morgen iedereen, gisteren heeft men winterbanden op onze auto's (X1 xdrive 25e) gemonteerd. Het is de Michelin Alpin 7 "225/55/18" geworden, gemonteerd op de originele velgen. De installateur heeft de banden opgepompt tot een bandendruk tss 2,8 en 3,0 bar, hetgeen me persoonlijk nogal hoog lijkt maar bij navraag kreeg ik doodleuk te horen dat hij dat altijd zo deed zonder verdere uitleg.....
Ik zou verwachten dat een winterband zeker niet meer bandendruk moet hebben dan een zomerband nl. tussen de 2,3 en 2,5 bar. zoals vermeld in de app.
Zijn er mss nog mensen die deze winterband gemonteerd hebben en kunnen ze event. even checken hoe het zit met hun bandendruk ? Ik heb reeds zitten googlen maar dit heeft niets opgebracht.
thx.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sphinx_thing
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 09-05 08:54
RonnyH schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 07:09:
Goede morgen iedereen, gisteren heeft men winterbanden op onze auto's (X1 xdrive 25e) gemonteerd. Het is de Michelin Alpin 7 "225/55/18" geworden, gemonteerd op de originele velgen. De installateur heeft de banden opgepompt tot een bandendruk tss 2,8 en 3,0 bar, hetgeen me persoonlijk nogal hoog lijkt maar bij navraag kreeg ik doodleuk te horen dat hij dat altijd zo deed zonder verdere uitleg.....
Ik zou verwachten dat een winterband zeker niet meer bandendruk moet hebben dan een zomerband nl. tussen de 2,3 en 2,5 bar. zoals vermeld in de app.
Zijn er mss nog mensen die deze winterband gemonteerd hebben en kunnen ze event. even checken hoe het zit met hun bandendruk ? Ik heb reeds zitten googlen maar dit heeft niets opgebracht.
thx.
Winterband op originele velg 245/45 19'' (bridgestone) en rondom 2.5 bar.
Vorige wagen zat deze altijd op 2.8 maar goed andere band.

Tot 3 is oké volgens mij maar hoger doen ze normaal niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ugchel
  • Niet online

Ugchel

Speeding home

Vraagje, is er een manier om te checken of de verwarming voor de buitenspiegels werkt? Het viel mij vanochtend op - en ja dan heb ik de knop voor de achterruitverwarming ingedrukt - dat de spiegel aan bestuurderszijde veel langer druppels bleef houden dan die aan de kant van de bijrijder. Ik heb gevoeld met m'n hand maar ik denk niet dat die meting heel betrouwbaar is, en in middels zijn beide spiegels weer schoon (denk vooral vanwege het rijden). (En ja ik kan er altijd even mee langs de dealer maar daar zit ik het liefst zo min mogelijk, dus als het gewoon werkt zoals verwacht dan scheelt dat weer een tripje...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GilbertvH
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18:51
Ugchel schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 09:14:
Vraagje, is er een manier om te checken of de verwarming voor de buitenspiegels werkt? Het viel mij vanochtend op - en ja dan heb ik de knop voor de achterruitverwarming ingedrukt - dat de spiegel aan bestuurderszijde veel langer druppels bleef houden dan die aan de kant van de bijrijder. Ik heb gevoeld met m'n hand maar ik denk niet dat die meting heel betrouwbaar is, en in middels zijn beide spiegels weer schoon (denk vooral vanwege het rijden). (En ja ik kan er altijd even mee langs de dealer maar daar zit ik het liefst zo min mogelijk, dus als het gewoon werkt zoals verwacht dan scheelt dat weer een tripje...)
Rijd je misschien in Efficiency Mode?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ugchel
  • Niet online

Ugchel

Speeding home

GilbertvH schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 09:29:
[...]

Rijd je misschien in Efficiency Mode?
Sorry dat had ik er wel even bij kunnen zeggen, ik rijd niet in efficiency mode, had van anderen inderdaad gelezen dat het dan blijkbaar uitgeschakeld wordt... Spiegel aan de kant van de bijrijder werd wel snel schoon vanochtend.

[ Voor 9% gewijzigd door Ugchel op 15-11-2024 09:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jv789
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 23-12-2024
Ugchel schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 09:14:
Nadat die tijdje aan staat even voelen aan de spiegel? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shippie

shippie

Dussssssssss..

Riesvd1976 schreef op donderdag 14 november 2024 @ 16:35:
[...]

Nee bij mij staat alleen wat ik heb aangegeven
shippie schreef op donderdag 14 november 2024 @ 13:26:
[...]

De mijn is ook week 40 geproduceerd (vrijdag 5 november valt in week 40)
We wachten het rustig af.. volgens de verkoper gingen ze bij de dealer vandaag naar de b-stijl kijken..
Plot twist: Mijn X1 (5 november geproduceerd) moet naar Born voor een check in de fabriek, had het met de verkoper over de berichten op motortalk en die zei dat mijn auto de derde is die terug moet en er zit een spreiding van een maand in de productiedata. :| :/ -O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bkroaat
  • Laatst online: 23-11-2024
Ik kan me aansluiten bij de groep mensen die wacht op hun iX1.
Die van mij was in augustus besteld, had een afspraak voor levering half oktober gemaakt voor 31 oktober.
In de week van 31 oktober werd ik de maandag opgebeld met bericht dat de auto niet geleverd kon worden omdat BMW een leverstop had.
Verder ook 0 details gekregen voor wat er precies aan de hand is.
Inmiddels zijn we 2 weken verder zonder enig bericht van de dealer.

Hoop alleen dat ALS de levering uitgesteld wordt naar volgend jaar, ik nog wel kan profiteren van de bijtelling etc. van dit jaar... Zou zuur zijn als ik door een fout van BMW ineens meer bijtelling zou moeten betalen.
Desnoods leveren ze em uit "op pappier" waarna ze em "terugnemen" voor onderhoud o.i.d...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brecht_vb
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 21:04
bkroaat schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 14:09:
Hoop alleen dat ALS de levering uitgesteld wordt naar volgend jaar, ik nog wel kan profiteren van de bijtelling etc. van dit jaar... Zou zuur zijn als ik door een fout van BMW ineens meer bijtelling zou moeten betalen.
Desnoods leveren ze em uit "op pappier" waarna ze em "terugnemen" voor onderhoud o.i.d...
Daar gaat nooit een probleem ontstaan denk ik - bestellings/factuurdatum is het referentiepunt.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Rostares
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 17:32
brecht_vb schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 14:13:
[...]

Daar gaat nooit een probleem ontstaan denk ik - bestellings/factuurdatum is het referentiepunt.
Dat is volgens mij niet juist. De datum waarop de auto op kenteken is gezet is leidend voor de bijtelling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brecht_vb
Rostares schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 14:19:
[...]

Dat is volgens mij niet juist. De datum waarop de auto op kenteken is gezet is leidend voor de bijtelling.
Inderdaad - mijn excuses. Ik (BE) was verward met de staatssubsidie voor EV's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riesvd1976
shippie schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 13:29:
[...]

[...]

Plot twist: Mijn X1 (5 november geproduceerd) moet naar Born voor een check in de fabriek, had het met de verkoper over de berichten op motortalk en die zei dat mijn auto de derde is die terug moet en er zit een spreiding van een maand in de productiedata. :| :/ -O-
Die van mij ook terug naar Born. Zojuist te horen gekregen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brecht_vb
BMW zegt dat mijn wagen is opgehaald door experts, en dat er 80% kans is dat hij terug wordt vrijgegeven. 20% kans dat hij terug naar DE moet. Er werd geen ETA meegedeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r2504
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 21-05 21:51
Een collega heeft afgelopen week haar nieuwe iX1 in ontvangst genomen (geen idee wanneer besteldatum of productiedatum was).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GilbertvH
Vandaag winterbanden onder de iX1 (20”). Bij wegrijden van de Profile vestiging kreeg ik de melding dat de banden niet herkent werden. Ik heb de banden zelf moeten invoeren in het menu van de bandenspanning. Best slordig als je het mij vraagt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Griffin2k
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:27
GilbertvH schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 17:49:
Vandaag winterbanden onder de iX1 (20”). Bij wegrijden van de Profile vestiging kreeg ik de melding dat de banden niet herkent werden. Ik heb de banden zelf moeten invoeren in het menu van de bandenspanning. Best slordig als je het mij vraagt
Same story here maar dan Kwikfit... Ik heb ze vandaag ook gewezen op de wijze waarop ze de banden wisselen. Wat een asociale studenten zeg, totaal niet voorzichtig en maar rammen met dat pneumatische ding...

Helaas leaseauto dus ik moet bij Kwikfit langs...

Zonnepanelen 3950Wp - DMEGC 6x395Wp (ZW 2°) + DMEGC 4x395Wp (ZW 28°) - Solis 3.6 ; Easee Charge Lite 11kW + Easee Equalizer (Load Balancing) ; BMW iX1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Reverz
  • Registratie: Mei 2023
  • Laatst online: 14-05 22:43
Mijn X1 (25e) is woensdagochtend na 4 maand en een ~11k km weggetakeld. Mijn vrouw was er dinsdagavond mee thuisgekomen en op een paar honderd meter van ons deur is de boordcomputer volledig tilt geslagen. Alles wat een foutmelding kan geven, gaf ook een foutmelding denk ik: parkeerrem, verlichting, bandenspanning, voetgangersbescherming... En dat waren enkel de fouten die op het scherm kwamen. De man van VAB die de wagen heeft weggetakeld sprak over 30 fouten oid, allemaal dingen die communiceren via CANbus.

Dat takelen was ook nog een leuk karwei, de wagen ging niet meer in drive en de motor sloeg na een paar seconden vanzelf terug uit en ook de parkeerrem ging zelfs met een override niet meer uit. Ondertussen zit de wagen sinds donderdag op diagnose in de garage... ben eens benieuwd hoe lang het gaat duren tegen dat ik hem terug heb.

Ik meen mij te herinneren dat ik, terwijl ik nog aan het wachten was op mijn wagen, in dit topic verschillende andere posts heb gezien over problemen met boordcomputers. Het is echter niet zo evident om in dit ondertussen lijvige topic die posts nog terug te vinden :)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Ferry34
  • Laatst online: 02:11
Heb in ieder geval een tijdelijke maar goedwerkende oplossing tegen t uitschakelen van de auto, wanneer ik als taxichauffeur moet uitstappen om een klant te helpen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/52UpEhAxfSSEkyRGsN9AffRXImE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uEZvmvAWbUFKDvr7zgZE68gw.jpg?f=fotoalbum_large

De auto blijft nu dus gewoon aan door deze gordelverlenger.
Natuurlijk is dit door BMW bedacht zodat je de auto niet vergeet uit te zetten, maar als je m op slot drukt terwijl die nog aan staat, gaat de auto 3 x toeteren.

Deze oplossing is voor mij al top :)

[ Voor 198% gewijzigd door Ferry34 op 17-11-2024 01:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterCC
We hebben het hier al vaker over gehad dat de geschatte autonomie bij een iX1 nogal sterk durft verschillen.

Ik rij meestal voornamelijk over gewone wegen en de auto geeft dan vlot 450 - 475km autonomie aan bij 100% vulling.

Gisteren bijna 400km gedaan voor het overgrote deel over autowegen en onderweg moeten bijladen.

Deze morgen terug tot 100% geladen en dan gaf de auto 360km op als autonomie.

Hoe ik het begrijp:

Als je zonder de nav rijdt, dan weet de auto niet welke ritten je er mee plant te doen en geeft hij een autonomie aan op basis van je recente rijgedrag.

Maar als je met de nav rijdt dan kan de auto veel beter inschatten wat je rit zal zijn en maakt hij een veel betere inschatting. Ik geef standaard op dat ik met nog minstens 10% batterij wil toekomen bij een laadstop. Gisteren toegekomen met 16% in de batterij bij de tussenstop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThijsR
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 16:51
Ik heb de mogelijkheid een BMW iX1 xDrive30 uit de pool van mijn werkgever te nemen. Het gaat om een launch edition uit mei 2023. Mbv het chassisnummer heb ik opgezocht dat de auto destijds met deze opties is afgeleverd:

- kleur metallic zwart
- premium pack
- driving assistant plus
- verwarmde sportstoelen voor
- stuurwielverwarming
- trekhaak
- zonder blauwe elementen weg
- zonder type aanduiding

Het is me nog niet gelukt een proefrit te krijgen. BMW dealer waar ik ben geweest verkoopt eigenlijk alleen nog maar de Xdrive20 omdat die 10 mille goedkoper is. Ga komende dagen andere dealers bellen.

Ik heb ook de keuze uit een full option Kia EV6 of een Audi Q4 etron. Van de drie vind ik de iX1 verreweg de mooiste auto. De reden dat ik twijfel is dat ik de launch wat karig vind qua afwerking. Stoffen bekleding, wat saai exterieur zonder chrome, matig geluidssysteem, erg brave kleine 17 inch velgen in een enorme wielkast, etc. Jammer dat hij geen M pakket of Xline heeft.

Heeft iemand hier wellicht foto's van het interieur van de launch of basis uitvoering? Het gaat me met name om de stoffen sportstoelen en achterbank en het dashboard. In de configurator vind ik het lastig te zien. Weet ook niet of dit bij het huidige MY gewijzigd is.

Dank alvast

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• brecht_vb
@ThijsR ik ging eerst een EV6 bestellen, maar dat is geannuleerd geraakt (hele uitleg). Dat vond ik niet erg, want ik wou al snel een ix1 20. Wat je zegt is iets dunner dan de mijne, ik heb wel xline.

Sportstoelen betekent normaal gezien wel namaakleer, dat is geen stoffen uitvoering.

Premium pack houdt ook de automatische lichten en *volledige* achterlichten in.

De 30 versie geeft toch ook een sportieve bak…

De EV6 zou bij mij afvallen wegens de lage zit, maar de lange wielbasis is wel heel comfortabel, ook wel een slagschip om te navigeren, heel ruime auto wel.

Geen ervaring met de etron, ooit eens kort in het stoffen interieur gezeten, en dat is ondermaats. Maar wel een redelijk stevige motor en grotere batterij dan de bmw neem ik aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
  • Laatst online: 02:11
PeterCC schreef op zondag 17 november 2024 @ 13:50:
We hebben het hier al vaker over gehad dat de geschatte autonomie bij een iX1 nogal sterk durft verschillen.

Ik rij meestal voornamelijk over gewone wegen en de auto geeft dan vlot 450 - 475km autonomie aan bij 100% vulling.

Gisteren bijna 400km gedaan voor het overgrote deel over autowegen en onderweg moeten bijladen.

Deze morgen terug tot 100% geladen en dan gaf de auto 360km op als autonomie.

Hoe ik het begrijp:

Als je zonder de nav rijdt, dan weet de auto niet welke ritten je er mee plant te doen en geeft hij een autonomie aan op basis van je recente rijgedrag.

Maar als je met de nav rijdt dan kan de auto veel beter inschatten wat je rit zal zijn en maakt hij een veel betere inschatting. Ik geef standaard op dat ik met nog minstens 10% batterij wil toekomen bij een laadstop. Gisteren toegekomen met 16% in de batterij bij de tussenstop.
Dat denk ik niet.

Ikzelf rij weinig snelwegen en mn gemiddelde ligt op 13,8 kwh 100km.
Ik begin met zon 485 km

Ga ik echter meer snelweg kilometers maken, stijgt mn verbruik en begin ik de volgende dag met een kleinere actieradius.

Ik gebruik de auto navigatie nooit, alleen mn tomtom via Android.

Dit is bij alle EVs zo.
Mn ervaring is ruim 450.000km met 3 verschillende merken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wfvanputten
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 16:46
Ik had onlangs precies hetzelfde. Kennelijk zijn ze bij de bandenwisselaar alleen gewend om te resetten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• querex
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 17-05 23:30
Ik kreeg afgelopen weekend tijdens het gebruiken van de 'boost stuur flipper' een storing melding ivm de aandrijving op het scherm van mijn PHEV xDrive30e
Verder rijden was toegestaan, wel contact opnemen voor service, heb het scherm dus gesloten.

Nu kan ik nadien die melding nergens meer terug vinden... (Auto / BMW app / ...)
Is er ergens een overzicht van storingen?

Bedankt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lager
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 22:47
querex schreef op maandag 18 november 2024 @ 11:12:
Ik kreeg afgelopen weekend tijdens het gebruiken van de 'boost stuur flipper' een storing melding ivm de aandrijving op het scherm van mijn PHEV xDrive30e
Verder rijden was toegestaan, wel contact opnemen voor service, heb het scherm dus gesloten.

Nu kan ik nadien die melding nergens meer terug vinden... (Auto / BMW app / ...)
Is er ergens een overzicht van storingen?

Niet dat ik weet, maar de storing aandrijving heb ik ook al gehad. Ging van geel naar een rood lampje naar stil staan en afslepen in een paar dagen tijd. Was in mijn geval storing in de koel motor van het accupakket.

Bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berries
  • Registratie: April 2024
  • Laatst online: 22-05 12:48
Mijn iX1 is besteld op 29-10-2024 en mijn dealer is er heilig van overtuigd dat hij dit jaar nog geleverd wordt. Ik ben sceptisch. Wat is jullie ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benny1978
  • Laatst online: 22-05 11:15
Ik heb net mijn zomerbanden gewisseld voor de winterbanden.

Waar in het menu kan ik mijn bandenspanning resetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wfvanputten
berries schreef op maandag 18 november 2024 @ 12:46:
Mijn iX1 is besteld op 29-10-2024 en mijn dealer is er heilig van overtuigd dat hij dit jaar nog geleverd wordt. Ik ben sceptisch. Wat is jullie ervaring?
Dat ligt sterk aan welke opties je hebt besteld.
Lease? Onwaarschijnlijk dat de leasemaatschappij deze in december nog op kenteken zal zetten.
Mijn iX1 e20 werd besteld op 22 april en werd geleverd op 25 oktober (6 maanden levertijd)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wfvanputten
Benny1978 schreef op maandag 18 november 2024 @ 12:59:

Ergens in de systeem instellingen, niet alleen resetten, maar je moet ook de bandenmaat ingeven, en of het winter danwel zomerbanden betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GilbertvH
Benny1978 schreef op maandag 18 november 2024 @ 12:59:

Kan zijn dat jouw garage het wél heeft ingevoerd. Als dat niet het geval is en hij herkent de banden niet krijg je bij het starten van de auto een melding waarbij je direct naar het betreffende menu kan gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wfvanputten
GilbertvH schreef op maandag 18 november 2024 @ 13:53:
[...]

Kan zijn dat jouw garage het wél heeft ingevoerd. Als dat niet het geval is en hij herkent de banden niet krijg je bij het starten van de auto een melding waarbij je direct naar het betreffende menu kan gaan.
Maar dit is ook eenvoudig te vinden in de menu's. Ik heb de initiële melding al rijdend gewoon weggeklikt en heb het later rustig ingesteld toen ik op de parking stond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rupser
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14-04 12:16
berries schreef op maandag 18 november 2024 @ 12:46:
Ik heb hem een week eerder besteld bij Hedin in Tilburg (via Athlon), maar daar wordt medio februari genoemd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterCC
Ferry34 schreef op maandag 18 november 2024 @ 00:56:
[...]

Dat denk ik niet.

Ikzelf rij weinig snelwegen en mn gemiddelde ligt op 13,8 kwh 100km.
Ik begin met zon 485 km

Ga ik echter meer snelweg kilometers maken, stijgt mn verbruik en begin ik de volgende dag met een kleinere actieradius.

Ik gebruik de auto navigatie nooit, alleen mn tomtom via Android.

Dit is bij alle EVs zo.
Mn ervaring is ruim 450.000km met 3 verschillende merken.
Precies wat ik ook zei. Geschatte autonomie is op basis van je recente gebruik van de auto.

Maar als je de nav gebruikt en een tussenstop nodig is, dan schat de auto je reële verbruik veel beter in en plant die tussenstop naar mijn ervaring best goed in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterCC
wfvanputten schreef op maandag 18 november 2024 @ 13:21:
[...]

Ergens in de systeem instellingen, niet alleen resetten, maar je moet ook de bandenmaat ingeven, en of het winter danwel zomerbanden betreft.
Volgende week ga ik de zomerbanden laten wisselen voor winterbanden. Die zouden dezelfde maat moeten hebben.

Normaal doet de bandencentrale altijd de reset. Afwachten of ik dan nog een melding ga krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisFri
  • Laatst online: 11-12-2024
Hai allemaal

Ik heb een nieuwe winterset via de bmw dealer erop laten zetten op de BMW iX1

Maar ik vind de grip van de banden echt slecht.

Lijkt wel of ze glad zijn (voor het gevoel) ondanks de nieuwe banden. Vooral in de bochten en bij optrekken.

Pirelli p zero 245/45/R19 102h

Kan het zijn dat 3.0 bar ook wel erg hard is en daardoor de grip minder wordt? Dealer zegt dat 3.0 bar prima is … ik ervaar t als een stuiterband en merk een enorm verschil qua wegligging t.o.v. de zomerset.

Hoor jullie graag of jullie mijn ervaring herkennen qua slechte grip op de weg met (deze) winterbanden en dan met name wat jullie qua bandenspanning normaal vinden?

Alvast enorm bedankt,

[ Voor 16% gewijzigd door ChrisFri op 18-11-2024 22:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GilbertvH
ChrisFri schreef op maandag 18 november 2024 @ 21:44:
Hai allemaal

Lijkt wel of ze glad zijn (voor het gevoel) ondanks de nieuwe banden. Vooral in de bochten en bij optrekken.

Kan het zijn dat 3.0 bar ook wel erg hard is en daardoor de grip minder wordt? Dealer zegt dat 3.0 bar prima is … ik ervaar t als een stuiterband en merk een enorm verschil qua wegligging t.o.v. de zomerset.

Hoor jullie graag of jullie mijn ervaring herkennen qua slechte grip op de weg met (deze) winterbanden en dan met name wat jullie qua bandenspanning normaal vinden?

Alvast enorm bedankt,
Mijn winterbanden zijn 2.6 bar. Ik heb geen problemen met grip en wegligging. De auto staat niet thuis dus ik kan niet voor je kijken wel merk en type band ik heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berries
  • Laatst online: 22-05 12:48
rupser schreef op maandag 18 november 2024 @ 16:46:
[...]

Ik heb hem een week eerder besteld bij Hedin in Tilburg (via Athlon), maar daar wordt medio februari genoemd...
Bijzonder. Ik ga vandaag eens even bellen om te vragen wat de status is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plag
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 21:25
berries schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 09:31:
[...]

Bijzonder. Ik ga vandaag eens even bellen om te vragen wat de status is.
Via de leasemaatschappij besteld begin november. Verwachte leveringsweek is bij mij 2025-02 dus komt overeen met jouw levertijd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pannekoek81
Hai allemaal

Alvast enorm bedankt,
Mijn ix1 werd afgeleverd met 3.0 bar, zomerbanden. En inderdaad dezelfde ervaring. Aangepast naar 2.6 en nu rijdt het veel beter.

Morgen komen er winterbanden onder, dus daar ga ik ook aangeven om de banden niet te hard op te pompen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SAABcabrio
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 18:05
Hier sinds gisteren ook weer de winterbanden eronder. Voor het tweede winterseizoen Pirelli Sottozero op de 20”-wielen. Bevalt mij goed.
Door de officiële BMW-dealer gemonteerd en de bandenspanning is netjes op 2.6 rondom gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekke
  • Registratie: December 2023
  • Laatst online: 09-05 17:58
De laatste dagen doet mijn navigatie erg vreemd. Wil me langs de gekste wegen leiden i.p.v. de makkelijkste weg. Echt de vreemdste blokjes rond etc. Nog iemand dat probleem? En oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elazz
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 21-05 15:32
Weet iemand toevallig of er in de BMW store services Black Friday korting is dit jaar en of die deals doorlopen tot en met maandag? Ik heb maandag afspraak mijn X1 25e op te halen.

Ik weet dat dit voorgaande jaren wel het geval was. Bijv. voorbereiding stoelverwarming, parking professional, iconic sounds etc. met 30% korting op de standaardprijs.

[ Voor 5% gewijzigd door Elazz op 19-11-2024 16:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ChrisFri
  • Laatst online: 11-12-2024
SAABcabrio schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 14:01:
Hier sinds gisteren ook weer de winterbanden eronder. Voor het tweede winterseizoen Pirelli Sottozero op de 20”-wielen. Bevalt mij goed.
Door de officiële BMW-dealer gemonteerd en de bandenspanning is netjes op 2.6 rondom gezet.
Bedankt voor jullie reacties! Ik ga de banden ook naar 2.6 laten zetten!! 💪

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• querex
Elazz schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 16:11:
Weet iemand toevallig of er in de BMW store services Black Friday korting is dit jaar en of die deals doorlopen tot en met maandag? Ik heb maandag afspraak mijn X1 25e op te halen.

Ik weet dat dit voorgaande jaren wel het geval was. Bijv. voorbereiding stoelverwarming, parking professional, iconic sounds etc. met 30% korting op de standaardprijs.
Ja zie in de app:
De actie 20% korting is online geldig van 27.11.24 tot en met 05.12.24. De beschikbare digitale services zijn afhankelijk van het model en de specifieke uitrusting van het voertuig. Niet van toepassing op lopende contracten, alleen voor nieuwe aankopen. Niet alle digitale services zijn in de korting inbegrepen. De algemene voorwaarden van BMW ConnectedDrive zijn van toepassing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pliesie
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-05 21:17
querex schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 18:26:
[...]

Ja zie in de app:
De actie 20% korting is online geldig van 27.11.24 tot en met 05.12.24. De beschikbare digitale services zijn afhankelijk van het model en de specifieke uitrusting van het voertuig. Niet van toepassing op lopende contracten, alleen voor nieuwe aankopen. Niet alle digitale services zijn in de korting inbegrepen. De algemene voorwaarden van BMW ConnectedDrive zijn van toepassing.
Dus in mijn geval verloopt de proef periode met 4 dagen. Daarna nieuw aanschaffen. Als ik het nu doe dan krijg ik lijkt het geen korting.
99 euro was digital premium al volgens mij voor een jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franzl01
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 13-05 03:30
Wekke schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 14:33:
De laatste dagen doet mijn navigatie erg vreemd. Wil me langs de gekste wegen leiden i.p.v. de makkelijkste weg. Echt de vreemdste blokjes rond etc. Nog iemand dat probleem? En oplossing?
Per ongeluk de snelwegen uitgesloten?
Ik had dat namelijk een keer per ongeluk aangetikt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pannekoek81
Vandaag de wissel en hetzelfde ervaren. Automatische herkenning aangezet en bij 85% sprong die naar 100% en kreeg ik een foutmelding om het handmatig in te dienen. Dit wilde ik doen maar plots stond het toch goed. Bijzonder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dudeness
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 28-04 16:49
Interessante post voor de PHEV rijders, die tijdens het rijden toch meer willen opladen dan de 7km EV range die de X1 standaard oplaadt.

Ik was er al een tijdje naar op zoek.

Moet het zelf nog uitproberen.

https://u11.bimmerpost.com/forums/showthread.php?t=2103064

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterCC
Hai allemaal

Alvast enorm bedankt,
Een Pirelli Pzero staat er voor bekend dat die juist een erg goede grip zou hebben. Maar ik ken het bandtype niet uit eigen ervaring. Hoe ervaar je die slechte grip?
Op mijn vorige wagen, een BMW X1, lagen Pirelli Sottozero winterbanden en daar was ik erg over te spreken. En die maakten bovendien minder rolgeluiden dan mijn Bridgestone zomerbanden.

3 bar lijkt veel maar voor een zware elektrische wagen is dat niet uitzonderlijk. Voor mijn iX1 geeft BMW 2.6bar op. Ik pomp die zelf thuis bij indien nodig, als de auto er een alarm over geeft.

Dat heeft hij al één keer gedaan. Hij gaf dan aan dat de spanning gezakt was naar 2.3bar op de 4 banden. Ik heb de banden bijgepompt tot 2.6bar zoals voorgeschreven, maar dan gaf hij aan dat de druk nu 3.1bar was. Mijn drukmeter zit er blijkbaar iets van 0.5bar naast. Maar over die 3.1bar kwam er geen alarm en ik merkte er ook niets van qua gedrag.

Volgende week krijg ik winterbanden op de wagen. Geen idee welk type het zullen zijn want dat bepaalt de leasingmaatschappij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterCC
Wekke schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 14:33:
Je kan best de route-instellingen nakijken.
Mogelijk heb je hem ongewild op kortste route staan ipv snelste, bijvoorbeeld.

Vorige zomervakantie had mijn vrouw de auto gebruikt en die had het gebruiken van autowegen uitgezet.
Een paar dagen later vertrokken we naar Italië met de iX1 en die deed ons een merkwaardige route volgen, over Aarschot naar Tienen alles langs gewone wegen. Dan ben ik ergens tussen Aarschot en Tienen gestopt en de instellingen bekeken en autowegen terug aangezet.
Als je in instellingen een keuze maakt dan blijft die ook voor volgende routes behouden.

• s-vdb
  • Registratie: Oktober 2024
  • Laatst online: 01-12-2024
s-vdb schreef op donderdag 7 november 2024 @ 17:44:
Ook hier geen update gekregen sinds het bericht vorige week dat de auto niet kan worden uitgeleverd omwille van mogelijk kwaliteitsprobleem.
Gisteren helaas het nieuws gekregen dat mijn auto definitief afgekeurd is. Volgens de dealer gaat het vooralsnog om een heel beperkt aantal wagens. Er was de optie om hem 'gewoon' opnieuw te laten produceren - maar dealer kon geen enkel inzicht geven in wat dan de mogelijke leveringstermijn zou zijn. In samenspraak met leasemaatschappij beslist om dat dan ook niet te doen. ;w

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• querex
Dudeness schreef op woensdag 20 november 2024 @ 18:37:
Interessante post voor de PHEV rijders, die tijdens het rijden toch meer willen opladen dan de 7km EV range die de X1 standaard oplaadt.

Ik was er al een tijdje naar op zoek.

Moet het zelf nog uitproberen.

https://u11.bimmerpost.com/forums/showthread.php?t=2103064
Goed om te weten :*)
In het buitenland (waar mijn werkgever tankkaart niet werkt) is het wel fijner om ook elektrische lading te hebben.
Ik test het ook even uit :P

• sling_23
s-vdb schreef op donderdag 21 november 2024 @ 08:19:
[...]

Gisteren helaas het nieuws gekregen dat mijn auto definitief afgekeurd is. Volgens de dealer gaat het vooralsnog om een heel beperkt aantal wagens. Er was de optie om hem 'gewoon' opnieuw te laten produceren - maar dealer kon geen enkel inzicht geven in wat dan de mogelijke leveringstermijn zou zijn. In samenspraak met leasemaatschappij beslist om dat dan ook niet te doen. ;w
Balen man.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sling_23
shippie schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 13:29:
[...]

[...]

Gisteren gebeld en de auto is goedgekeurd en mag uitgeleverd gaan worden! Hij wordt als het goed is begin volgende week weer bij de dealer afgeleverd en dan kunnen we een afspraak maken om hem op te halen.

• brecht_vb
[...]

Dat is echt wel heel vies.

Heb je een idee van de productieweek?

• brecht_vb
sling_23 schreef op donderdag 21 november 2024 @ 09:48:
[...]

Gisteren gebeld en de auto is goedgekeurd en mag uitgeleverd gaan worden! Hij wordt als het goed is begin volgende week weer bij de dealer afgeleverd en dan kunnen we een afspraak maken om hem op te halen.

• s-vdb
  • Registratie: Oktober 2024
  • Laatst online: 01-12-2024
brecht_vb schreef op donderdag 21 november 2024 @ 09:52:
[...]

Hij zou in week 41 geproduceerd zijn.

• sling_23
brecht_vb schreef op donderdag 21 november 2024 @ 09:52:
[...]

Zou in week 40 geproduceerd zijn.

• brecht_vb
sling_23 schreef op donderdag 21 november 2024 @ 12:35:
[...]

Zou in week 40 geproduceerd zijn.
De mijne was ook voor week 40 initieel gepland (zo is mij meegedeeld in juni of juli).

Geen idee of dat zo is uitgedraaid.

• shippie

shippie

Dussssssssss..

[...]

Oh dat is niet tof.. ik had de leasemaatschappij al even gesproken, maar als er te veel onduidelijkheid blijft ga ik wellicht ook voor een andere optie (3 touring vind ik wel wat, alleen had ik mijn zinnen op de hoge zit gezet) X2 vind ik net iets iets minder mooi en geen PHEV.

Maar goed, mijn verkoper is morgen weer op kantoor, dus ik krijg het dan wel te horen.
sling_23 schreef op donderdag 21 november 2024 @ 09:48:
[...]

Dat zijn berichten!

Overigens kwam ik dit bericht tegen.. het gaat om een langere periode dan ik op motortalk tegenkwam:
https://www.bmwblog.com/2...-x1-recall-bpillar-issue/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PeterCC
De koude laat zich voelen in het verbruik van de iX1.
Normaal heb ik een 26% batterijlading nodig voor mijn dagelijkse tocht om naar het werk en terug naar huis te rijden.
Vandaag bij 0°C was dat 33%.
Dat is een kwart meer.

• PeterCC
[...]

Dat is spijtig nieuws.
Maar het geeft wel aan dat BMW het ernstig neemt met kwaliteit en veiligheid.
Het lijkt me een uniek feit dat een auto die al bij de dealer afgeleverd werd alsnog wordt afgekeurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pannekoek81
Sinds afgelopen woensdag de winterbanden onder de iX1 en sindsdien is het ook wat kouder dan voorheen. Maar de range is sindsdien ook even anders zeg. Normaal verbruik woon-werk is zo’n 16kwh. Momenteel 20. De range is hierdoor van ongeveer 420 naar een 375 gedaald. Wordt nog wat als het nog harder gaat vriezen.

Het voorverwarmen is wel ideaal. Niet krabben en een lekkere warm auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miki112
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 06-01 09:32
Update:

Vandaag heeft de dealer gebeld of ik de BMW X1 a.s maandag kan ophalen yeey! Heb gevraagd wat er nou precies aan de hand was. Inderdaad de B-stijl, auto ging terug naar de importeur voor inspectie. Geluk gehad dat de mijne goed was, veel andere blijkbaar naar de shredder. Originele leverdatum was 1-nov.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brecht_vb
@miki112 hopelijk krijg ik dit bericht ook volgende week. Mijn auto was voor levering op 29 oktober.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 65MustangFB
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 31-01 06:40
Ik heb een vreemd geluid in mijn x1 xdrive30e, bij lage snelheid hoor ik een vreemd geluid, alsof er iets niet goed zit in de wielophanging. Noem het een rammelend of rommelend geluid. Daarnaast een krakend geluid als ik oververkeersdrempels rijdt, daarvoor is de auto al bij de dealer geweest, maar werd weggestuurd met de opmerking we hebben het dak opnieuw afgesteld. Vreemd, maar goed nu inmiddels voor 2 bovengenoemde geluiden een nieuwe afspraak gemaakt, waar ik toch al 9 december mee terecht kan.

Heeft iemand ook last, of last gehad van dit soort geluiden?
Pagina: 1 ... 57 ... 66 Laatste