Met plus heb je ook de camera’s rondom. Geen idee, als je het echt graag wilt hebben of testen zou ik BMW zelf bellen. Eventueel, geen idee misschien heb je dat al gedaan, de website van bmw proberen. Daar kun je ook inloggen en alle connected opties zien. Volgens mij krijg je dan ook te zien of je auto compatibel is. Linkje: https://www.bmw.nl/nl/con...via%20de%20My%20BMW%20App.zagor schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 03:51:
[...]
Ik heb Parking Assistant Plus al. Helaas zie ik geen optie om te upgraden naar Professional. Het is echt raar. Heb je hier een mening over? Ik heb alle andere vereiste ultrasone sensoren, maar dit is echt niet logisch voor mij.
Heb je OS 8.5 of 9?zagor schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 03:51:
[...]
Ik heb Parking Assistant Plus al. Helaas zie ik geen optie om te upgraden naar Professional. Het is echt raar. Heb je hier een mening over? Ik heb alle andere vereiste ultrasone sensoren, maar dit is echt niet logisch voor mij.
https://www.schmiedmann.n...w?product=51-13-5-A0B-B86Dudeness schreef op woensdag 30 oktober 2024 @ 21:05:
[...]
Heb je misschien een linkje naar de onderdelen die je besteld hebt?
En dan ook de bijpassende midden trimpanel
Kun je de midden trimpanel niet hergebruiken? want die trimpanels die ik kan vinden die zijn allemaal zonder radar mogelijkheid voor Drive Assistant?bluemachi schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 14:26:
[...]
https://www.schmiedmann.n...w?product=51-13-5-A0B-B86
En dan ook de bijpassende midden trimpanel
Dit is in de Skoda Elroq. Het lijkt me lawaai te maken als je over hobbels rijdt, maar wil het wel eens proberen.
https://www.ad.nl/auto/ni...prijs~aae8200e/248813115/
Heeft iemand iets vergelijkbaar gezien voor de ix1?
Ja, dat heb ik. Ik kan ook foto's/video's maken via een mobiele app. Hij kan automatisch parkeren terwijl ik erin zit en heeft ook ultrasone sensoren (zoals zelfrijdend, rijstrookwisselassistent ...). Ik heb contact opgenomen met BMW.nl, maar het antwoord is dat "Je kunt geen service kopen als Park Assistant Professional, dit moet vóór de configuratie. Neem contact op met je dealer .."brecht_vb schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 07:01:
[...]
Heb je ook camera’s rondom? Is ook een vereiste.
[ Voor 20% gewijzigd door zagor op 01-11-2024 16:59 ]
Leuk met een nieuwe kabel nog netjes opgerold, wil het weleens zien na gebruik van de kabel. Ben al blij als ik hem redelijk netjes onder de bodem krijg nu, in zo'n netje lijkt mij niet perse makkelijker.brecht_vb schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 15:28:
Dit is in de Skoda Elroq. Het lijkt me lawaai te maken als je over hobbels rijdt, maar wil het wel eens proberen.
Float like a butterfly, sting like a bee.
Bijzonder antwoord want staat toch echt in de shop:zagor schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 16:57:
[...]
Ja, dat heb ik. Ik kan ook foto's/video's maken via een mobiele app. Hij kan automatisch parkeren terwijl ik erin zit en heeft ook ultrasone sensoren (zoals zelfrijdend, rijstrookwisselassistent ...). Ik heb contact opgenomen met BMW.nl, maar het antwoord is dat "Je kunt geen service kopen als Park Assistant Professional, dit moet vóór de configuratie. Neem contact op met je dealer .."
:strip_exif()/f/image/jnHD47FcVkuAL07tdBPQfxrH.jpg?f=fotoalbum_large)
En mijn auto is van voor de optie beschikbaar kwam. Stond in het begin ook niet in de shop. Kwam pas later. Maar ik zag een vraag over de OS versie. 9 is idd ook vereist meen ik.
Ik heb ook OS9. De productiedatum van mijn auto is februari 2024. Hij is geleverd in maart 2024. Hij heeft alle technologie, comfort en beveiligingspakketten. Maar ik heb deze shit niet! Ik heb vandaag bmw.nl gebeld en ze vroegen me of ik een klacht kon indienen omdat Parking Assistant Professional extra hardware nodig heeft.Pannekoek81 schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 17:29:
[...]
Bijzonder antwoord want staat toch echt in de shop:
[Afbeelding]
En mijn auto is van voor de optie beschikbaar kwam. Stond in het begin ook niet in de shop. Kwam pas later. Maar ik zag een vraag over de OS versie. 9 is idd ook vereist meen ik.
En de BMW kabel is ook echt dik en stug, die rol je niet zomaar op. En als je de kabel met enige regelmaat nodig hebt ga ik echt de moeite nemen de hele tijd dat ding proberen op te rollen.Martinusz schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 17:08:
[...]
Leuk met een nieuwe kabel nog netjes opgerold, wil het weleens zien na gebruik van de kabel. Ben al blij als ik hem redelijk netjes onder de bodem krijg nu, in zo'n netje lijkt mij niet perse makkelijker.
Schakelt Effecient Mode de spiegelverwarming uit? Zo ja, hoe kan ik die dan manueel inschakelen? Vrijdag gemerkt dat de spiegels gewoon aangedampt bleven. Enorm vervelend en gevaarlijk.
Dank allen voor jullie posts. Ik heb de laatste dagen deze gelezen nadat we onze afwegingen gemaakt hebben voor onze nieuwe auto. De keuze is uiteindelijk gemaakt voor een iX1 xDrive 30.
We hebben deze aangekleed met opties, maar ook met een specifieke individuele kleur, Brass metallic.
Het lijkt wel erg lastig om bij de gekozen pakketten ook de optie Driving Assistant Professional toe te voegen, dit zonder de gekozen pakketten open te breken.
Uiteindelijk is het deze opsomming geworden;
61EF BMW iX1 xDrive30
P0490 621 – Brass metallic
S01EU 20 Inch BMW Individual Light alloy wheels multi-spoke style 869 l
FKTNL M Alcantera/Veganza-combenatie Schwarz/Bluu
S04H2 Interieurlijst M Aluminium Hexacube
S0248 Stuurwielrand verwarmd
S02PA Wielslotbouten
S0302 Alarmsysteem klasse 3 (VbV/SCM)
S0337 M Sportpakket
S0481 Sportstoelen
S04NW Dashboard uitgevoerd in Sensatec
S0710 M Sportstuurwiel met leder bekleed
S0760 Raamomlijsting M hoogglans Shadow Line
S0775 M Hemelbekleding in Anthrazit uitgevoerd
S033B M Sportpakket Pro
S0337 M Sportpakket
S03M2 M Sportremsysteem Rot
S03MF M Koplampen Shadow Line
S0481 Sportstoelen voor
S04GQ Veiligheidsgordels voorzien van M striping
S0754 M Achterspoiler
S07M9 M hoogglans Shadow Line met uitgebreide omvang
S03AC Trekhaak met elektrisch wegklapbare kogel
S03MC Dakdraagsysteem M hoogglans Shadow Line
S0494 Elektrisch verwarmde voorstoelen
S05AS Driving Assistant
S07EW Innovation Pack
S0322 Comfort Access
S0430 Automatisch dimmende binnen- en buitenspiegel bestuurderzijde
S0431 Automatische dimmende binnenspiegel
S0552 Adaptieve LED koplampen
S05AC High-beam assistant
S05AT Driving Assistant Plus
S05DN Parking Assistant Plus
S0610 BMW Head-Up Display
S06NX Draadloos oplaadstation
S06U3 BMW Live Cockpit Professional
S07LG Comfort Pack
S0455 Actiefstoelen voor
S0459 Elektrisch verstelbare stoelen
S0674 Harman-Kardon sound system
S07LK Travel Pack
S0402 Glazen panoramadak
S0413 Scheidingsnet tussen bagageruimte en achterbank
S0420 Extra getint glas in achterportierruiten en achterruit
Dit gaat er dan zo uit zien:
:strip_exif()/f/image/yYOx9DrvUS6JC2gGgoazAm82.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/9OTL9mp3WXFnguX30A6obi8T.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/2Tv1vbRJql3T8ctsiOjMM3u3.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/qVeZ1FVhe7l9USuHxS5BWAwi.jpg?f=fotoalbum_large)
Nu 5 maandjes wachten!
We hebben deze aangekleed met opties, maar ook met een specifieke individuele kleur, Brass metallic.
Het lijkt wel erg lastig om bij de gekozen pakketten ook de optie Driving Assistant Professional toe te voegen, dit zonder de gekozen pakketten open te breken.
61EF BMW iX1 xDrive30
S02PA Wielslotbouten
S0337 M Sportpakket
S0481 Sportstoelen
S033B M Sportpakket Pro
S0337 M Sportpakket
S0481 Sportstoelen voor
S0754 M Achterspoiler
S05AS Driving Assistant
S07EW Innovation Pack
S0322 Comfort Access
S07LG Comfort Pack
S0455 Actiefstoelen voor
S07LK Travel Pack
S0402 Glazen panoramadak
:strip_exif()/f/image/yYOx9DrvUS6JC2gGgoazAm82.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/9OTL9mp3WXFnguX30A6obi8T.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/2Tv1vbRJql3T8ctsiOjMM3u3.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/qVeZ1FVhe7l9USuHxS5BWAwi.jpg?f=fotoalbum_large)
Nu 5 maandjes wachten!
Als her percentage van de batterij bij 50% aangeeft dat ik nog 200 km (=voorbeeld) kan rijden op de lading is dit in de praktijk Max 150 en dan is hij al begonnen met zeuren dat hij wil laden omdat het energieniveau laag is.PeterCC schreef op woensdag 30 oktober 2024 @ 21:51:
[...]
Kan je verduidelijken wat je bedoelt met "de te rijden geschatte rest kilometers met een percentage van 50% toch aan de ruime kant is"?
Antwoord op je eerste vraag weet ik niet.Wekke schreef op zaterdag 2 november 2024 @ 09:22:
Schakelt Effecient Mode de spiegelverwarming uit? Zo ja, hoe kan ik die dan manueel inschakelen? Vrijdag gemerkt dat de spiegels gewoon aangedampt bleven. Enorm vervelend en gevaarlijk.
Op de tweede vraag; knopje achteruit verwarming aanzetten. Zij spiegel verwarming zit nagenoeg bij iedere auto gekoppeld aan de verwarming van de achteruit.
Mooie configuratie 😀mvds1 schreef op zaterdag 2 november 2024 @ 12:18:
Dank allen voor jullie posts. Ik heb de laatste dagen deze gelezen nadat we onze afwegingen gemaakt hebben voor onze nieuwe auto. De keuze is uiteindelijk gemaakt voor een iX1 xDrive 30.
61EF BMW iX1 xDrive30
S02PA Wielslotbouten
S0337 M Sportpakket
S0481 Sportstoelen
S033B M Sportpakket Pro
S0337 M Sportpakket
S0481 Sportstoelen voor
S0754 M Achterspoiler
S05AS Driving Assistant
S07EW Innovation Pack
S0322 Comfort Access
S07LG Comfort Pack
S0455 Actiefstoelen voor
S07LK Travel Pack
S0402 Glazen panoramadak
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Nu 5 maandjes wachten!
Zijn er ook opties die je NIET gekozen hebt? 🙃😂
De kleur ben ik heel benieuwd naar. Ziet er wel mooi uit al op het plaatje
Ikzelf laad thuis en rij 300-350km per dag, dus hoef tussendoor niet te laden.Martinusz schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 17:08:
[...]
Leuk met een nieuwe kabel nog netjes opgerold, wil het weleens zien na gebruik van de kabel. Ben al blij als ik hem redelijk netjes onder de bodem krijg nu, in zo'n netje lijkt mij niet perse makkelijker.
Ik laat mn kabel altijd thuis, hangend over mn thuislader.
Mocht ik stroom nodig hebben, rij ik gewoon naar een supercharger.
Dus ik neem mn kabel nooit mee
....
Over t uitschakelen van de BMW bij openen portier...hij doet dat alleen wanneer je je gordel losgemaakt hebt.
Dus ik zit te denken aan
Gordelverlenger
Losse gordel stekker ...hoe heet zon ding eigenlijk...dat ijzeren ding
Toch s contact opnemen met dealer om die sensor uit te schakelen
Ikzelf rijd 450 tot 500kmtechnoslet schreef op woensdag 30 oktober 2024 @ 08:04:
Het wordt wel beter in de tijd. Maar wat ik wel bemerk is dat de te rijden geschatte rest kilometers met een percentage van 50% toch aan de ruime kant is.
Inmiddels heb ik de auto 1.5 jaar en heden week de 80k km gepasseerd.
Bij normaal gebruik zomer/winter (Nov tm maart winterbanden = hoger verbruik) rij ik ongeveer 375/275km op een volle accu. Rijstijl is "normaal", dus met het verkeer mee. Niet overdreven sneller of langzamer dan het overige verkeer.
Heb helaas de 20+ graden niet gereden want dan ga ik verder.
Mn gemiddelde ligt op 13,5kw\100km
Ik heb dimbare spiegels, en die werken over het algemeen heel erg goed.
Is het echter normaal dat enkel mijn linkerspiegel (aan de bestuurderszijde)dimt, en de rechterspiegel niet?
Is het echter normaal dat enkel mijn linkerspiegel (aan de bestuurderszijde)dimt, en de rechterspiegel niet?
OK, duidelijk.technoslet schreef op zaterdag 2 november 2024 @ 12:22:
[...]
Als her percentage van de batterij bij 50% aangeeft dat ik nog 200 km (=voorbeeld) kan rijden op de lading is dit in de praktijk Max 150 en dan is hij al begonnen met zeuren dat hij wil laden omdat het energieniveau laag is.
Klopt.
De inschatting is door de band behoorlijk optimistisch.
Maar eens je dat weet ga je af op je resterende lading en wat de auto daarmee nog kan doen naar jouw ervaring.
Precies zo bij mij. Buitenshuis gebruik ik die kabel niet.Ferry34 schreef op zaterdag 2 november 2024 @ 13:13:
[...]
Ikzelf laad thuis en rij 300-350km per dag, dus hoef tussendoor niet te laden.
Ik laat mn kabel altijd thuis, hangend over mn thuislader.
Mocht ik stroom nodig hebben, rij ik gewoon naar een supercharger.
Dus ik neem mn kabel nooit mee
Grappig dat je dit zegt, want dit is de eerste auto ooit waarin ik s avonds iedere keer zo verblind word in mn binnenspiegel door auto s achter me, dat ik iedere avond mn spiegel omhoog moet klappen...iets wat ik nog nooit heb gedaan.StefBon schreef op zaterdag 2 november 2024 @ 14:34:
Ik heb dimbare spiegels, en die werken over het algemeen heel erg goed.
Is dit weer zo n befaamde upgrade die ik niet heb?
Dat is inderdaad sowieso een optie.Ferry34 schreef op zondag 3 november 2024 @ 01:27:
[...]
Grappig dat je dit zegt, want dit is de eerste auto ooit waarin ik s avonds iedere keer zo verblind word in mn binnenspiegel door auto s achter me, dat ik iedere avond mn spiegel omhoog moet klappen...iets wat ik nog nooit heb gedaan.
Intussen verder gezocht en de optie heet ‘ Automatisch dimmende binnenspiegel en buitenspiegel aan Bestuurderszijde (S0430)’
Dus het klopt dat het enke dimt langs de bestuurderszijde. Vreemde keuze ergens wel.
Tip, neem sonnyboy zonneschermen of alleen voor de achteruitFerry34 schreef op zondag 3 november 2024 @ 01:27:
[...]
Grappig dat je dit zegt, want dit is de eerste auto ooit waarin ik s avonds iedere keer zo verblind word in mn binnenspiegel door auto s achter me, dat ik iedere avond mn spiegel omhoog moet klappen...iets wat ik nog nooit heb gedaan.
Float like a butterfly, sting like a bee.
Hi all,
Afgelopen week heb ik helaas 2 dagen voor de levering van mijn X1 te horen gekregen dat er een leverstop op is gekomen. Er blijkt een onderdeel in het onderstel te zitten dat te zwak is en vervangen moet worden zodat het onderstel niet doorbreekt. Hebben meer mensen hier last van? Hoelang kan zo'n "leverstop" duren? De dealer is hier ontzettend wazig en onduidelijk over helaas.
Thanks!
Afgelopen week heb ik helaas 2 dagen voor de levering van mijn X1 te horen gekregen dat er een leverstop op is gekomen. Er blijkt een onderdeel in het onderstel te zitten dat te zwak is en vervangen moet worden zodat het onderstel niet doorbreekt. Hebben meer mensen hier last van? Hoelang kan zo'n "leverstop" duren? De dealer is hier ontzettend wazig en onduidelijk over helaas.
Thanks!
@miki112
Een beetje terug vind je nog 3 mensen die dat probleem voorhebben.
Iemand schreef dat de dealer vertelde over bouten in de B-stijl die vervangen dienen te worden. Daar scheen het 2-3 weken te duren.
Probleem: veel iX1's met dit probleem, bouten worden plots schaars.
Collega van mij heeft een ix1 edrive20 ~2 maanden geleden ontvangen, geen problemen met zijn levering, dus dit is echt iets recent.
Iemand schreef dat de dealer vertelde over bouten in de B-stijl die vervangen dienen te worden. Daar scheen het 2-3 weken te duren.
Collega van mij heeft een ix1 edrive20 ~2 maanden geleden ontvangen, geen problemen met zijn levering, dus dit is echt iets recent.
Ik zie de berichten nu terug inderdaad. Nog even geduld dus, liever wat langer in mijn huidige auto die ik nog moet inleveren dan helemaal geen autobrecht_vb schreef op maandag 4 november 2024 @ 09:34:
@miki112
Ik heb bericht gehad dat de leverstop bijna opgelost is. Ik heb dan ook een datum voor het ophalen van de nieuwe ix1 (Deze week nog)
Met precies deze melding heb ik anderhalf uur bij de dealer gestaan. Geen werkende verwarming van de buitenspiegel. Na deze anderhalf uur kwam de vraag of ik Efficiency mode gebruikte. Ja dus. Nou dat is dus de oorzaak. Ze lieten een notitie van BMW zien dat dus de buitenspiegelverwarming compleet wordt uitgeschakeld in deze modus (scheelde weer 100 Watt). Ook aangegeven dat ik die niet verwachtte als zijnde een veiligheidsissue. Dus voortaan maar even wachten met de efficiency mode totdat de spiegels vrij zijn van ijs en water.Wekke schreef op zaterdag 2 november 2024 @ 09:22:
Ik heb alle modi van de iX1 getest en die efficiency mode beviel me niet.
De auto reageert te lui op het gas. Je moet te diep duwen om een gewenste reactie te bekomen.
Wellicht zal die dan iets minder verbruiken, maar het is niet mijn betrachting om de meest zuinige te zijn. Moet een beetje goed rijden in de eerste plaats.
Trouwens de sport mode beviel me ook niet. Te gevoelig gaspedaal.
Ik rij dus altijd in personal mode en dat bevalt me heel goed.
De auto reageert te lui op het gas. Je moet te diep duwen om een gewenste reactie te bekomen.
Wellicht zal die dan iets minder verbruiken, maar het is niet mijn betrachting om de meest zuinige te zijn. Moet een beetje goed rijden in de eerste plaats.
Trouwens de sport mode beviel me ook niet. Te gevoelig gaspedaal.
Ik rij dus altijd in personal mode en dat bevalt me heel goed.
Mag ik vragen of dit BE of NL is? Eventueel provincie?Sphinx_thing schreef op maandag 4 november 2024 @ 15:51:
Ik heb bericht gehad dat de leverstop bijna opgelost is. Ik heb dan ook een datum voor het ophalen van de nieuwe ix1 (Deze week nog)
Goed nieuws ! Ik heb nog niks gehoord van de dealer, deze gaf aan om een afleverdatum van 8-nov aan te houden onder voorbehoud dus 🤞Sphinx_thing schreef op maandag 4 november 2024 @ 15:51:
Even over de afleverstop. Er gaan nogal wat wilde verhalen rond, maar dit is wat ik ervan begreep:
Uit kwaliteitscontroles is gebleken dat er bij een bepaalde batch van (i)X1's in de B-stijl een stuk(je) mogelijk te dun staal is gebruikt. Dit moet door de dealer gecheckt worden. Om dit te doen moet de gordelbevestiging losgehaald worden die met bouten/moeren vastzit die eenmalig gebruikt kunnen worden. De extra vraag naar die bouten zorgt voor wat vertraging. Maar goed, als er bij de check niks dat zorgwekkend is geconstateerd wordt, wordt alles weer bevestigd en kan de auto uitgeleverd worden. Ik weet niet wat er gebeurt als er geconstateerd wordt dat het staal niet goed genoeg is..
Mijn auto staats sinds vorige week bij de dealer en de aflevering voor eind november staat ook gewoon met potlood ingetekend, dus fingers crossed.
Uit kwaliteitscontroles is gebleken dat er bij een bepaalde batch van (i)X1's in de B-stijl een stuk(je) mogelijk te dun staal is gebruikt. Dit moet door de dealer gecheckt worden. Om dit te doen moet de gordelbevestiging losgehaald worden die met bouten/moeren vastzit die eenmalig gebruikt kunnen worden. De extra vraag naar die bouten zorgt voor wat vertraging. Maar goed, als er bij de check niks dat zorgwekkend is geconstateerd wordt, wordt alles weer bevestigd en kan de auto uitgeleverd worden. Ik weet niet wat er gebeurt als er geconstateerd wordt dat het staal niet goed genoeg is..
Mijn auto staats sinds vorige week bij de dealer en de aflevering voor eind november staat ook gewoon met potlood ingetekend, dus fingers crossed.
Got a phone call back from the dealer today and they have troubles finding a car like mine to test drive with me since its a 25e hybrid. The mechanic did a test drive with a 30e (without me) and now they are telling me this car has the vibrations also so its probably normal.Merkor schreef op vrijdag 4 oktober 2024 @ 19:16:
[...]
Located in Germany. What I can say from my experience also with other drivers having the same problem: You really have to push the dealer to open a case in Munich. They can't solve the problem on their own. After weeks and month realizing they can't do it on their own you have to push the dealer for the responsible BMW technical delegate looking at the problem. It's a tough journey, but I simply can't accept this problem, because I bought the car, no leasing...
Nu is het misschien een lastige vraag maar is er pertoeval iemand op dit forum met ook een 25e hybride en addaptieve ophanging dat het ziet zitte om eens af te spreken en ik eventueel een klein test ritje kan doen (10 min) om te zien of deze het ook heeft? Ik zal de benzine/elektriciteit zoiezo vergoeden. Want heb het gevoel dat ze het in de garage een beetje wegduwen omdat ze het probleem niet kennen... Ikzelf woon regio noord brabant aan de grens van antwerpen.
Prachtige auto geconfigureerd! Ik wist niet eens dat je die kleur kon kiezen.mvds1 schreef op zaterdag 2 november 2024 @ 12:18:
61EF BMW iX1 xDrive30
S02PA Wielslotbouten
S0337 M Sportpakket
S0481 Sportstoelen
S033B M Sportpakket Pro
S0337 M Sportpakket
S0481 Sportstoelen voor
S0754 M Achterspoiler
S05AS Driving Assistant
S07EW Innovation Pack
S0322 Comfort Access
S07LG Comfort Pack
S0455 Actiefstoelen voor
S07LK Travel Pack
S0402 Glazen panoramadak
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Nu 5 maandjes wachten!
Ik heb die van mij sinds een maandje in gebruik en hij bevalt erg goed!
Ik ga waarschijnlijk binnenkort mijn bevindingen plaatsen met het e.e.a. wat misschien anderen kan helpen op het forum.
Een ding waar ik nu al op wil reageren is het feit dat je de optie Driving Assistant Plus hebt geselecteerd. Heel goed, maar vergeet niet (eventueel) de Driving assistance (5AS) te selecteren. Ik heb dat niet gedaan en mis dus nu een paar van de basisfuncies. Dit is echt een van de dingen waar je extra op moet letten bij het configureren.
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/6U31FDfDRhrBc6DBIcSLPiP6.jpg?f=user_large)
Ik hoop binnenkort even de tijd te nemen om te reageren. Ik heb namelijk heel lang op de achtergrond mee gelezen, en heb veel van jullie bevindingen meegenomen in mijn uiteindelijke overweging.
Iemand toevallig ook problemen met bmw remote service?
Het voorverwarmen, claxon, op/van slot en verlichting werkt niet via de app.
Remote interieur camera werkt echter weer wel…
Heb al uitgelogd en opnieuw ingelogd, geen resultaat….
De auto staat opslot er is dus geen sprake van een rijgereedheid zoals op de melding staat aangegeven.
/f/image/pc2AaxvsZSRToCEAeYifBF2O.png?f=fotoalbum_large)
Het voorverwarmen, claxon, op/van slot en verlichting werkt niet via de app.
Remote interieur camera werkt echter weer wel…
Heb al uitgelogd en opnieuw ingelogd, geen resultaat….
De auto staat opslot er is dus geen sprake van een rijgereedheid zoals op de melding staat aangegeven.
/f/image/pc2AaxvsZSRToCEAeYifBF2O.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/b1XX0VQ1lNjDrKJWL86eXsBN.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 5% gewijzigd door YumaDjango op 05-11-2024 21:22 ]
@YumaDjango, heb je geprobeerd de auto te resetten door volumetoets op de midden console ingedrukt te houden?
I would not accept that. This is a 60.000+ Euro car and it vibrates? I would insist on a diagnosis. At least, the rims/tires should be rebalanced.Jordys19 schreef op dinsdag 5 november 2024 @ 10:45:
[...]
Got a phone call back from the dealer today and they have troubles finding a car like mine to test drive with me since its a 25e hybrid. The mechanic did a test drive with a 30e (without me) and now they are telling me this car has the vibrations also so its probably normal.
BTW, still no news from me. My eDrive 30 is still in BMW Regensburg factory. It's the 5th week now and I am without the car for 9 weeks.
I start to think this is a known problem and just properly of the vehicle, yet your dealer replaced components (not cheap) already.Merkor schreef op woensdag 6 november 2024 @ 19:41:
[...]
I would not accept that. This is a 60.000+ Euro car and it vibrates? I would insist on a diagnosis. At least, the rims/tires should be rebalanced.
BTW, still no news from me. My eDrive 30 is still in BMW Regensburg factory. It's the 5th week now and I am without the car for 9 weeks.
Example: bmw 3 sedan and touring (previous model) had a notorious wind noise problem.
Hebben meer mensen de indruk dat de automatische achterklep van hun iX1 wat underpowered is, of heb ik een maandagochtendmodel?
Als de auto op een lichte helling staat met de neus naar beneden, gaat de klep van de vergrendeling, er wordt een poging gedaan om de klep te openen, dat lukt niet en de vergrendeling wordt weer aangetrokken. Ook op vlakke wegen lijkt het openen van de klep niet over te houden/van harte te gaan.
Als de auto op een lichte helling staat met de neus naar beneden, gaat de klep van de vergrendeling, er wordt een poging gedaan om de klep te openen, dat lukt niet en de vergrendeling wordt weer aangetrokken. Ook op vlakke wegen lijkt het openen van de klep niet over te houden/van harte te gaan.
A donkey is a lonely bloke, he hardly ever gets to poke
Zou er even mee naar de garage gaan. Hier nergens last van, ook niet op hellingenUgchel schreef op donderdag 7 november 2024 @ 00:10:
Hebben meer mensen de indruk dat de automatische achterklep van hun iX1 wat underpowered is, of heb ik een maandagochtendmodel?
Ik dacht al zoiets. Had de wagen ingesteld om te vertrekken in Efficient Mode, dat wordt dus terug Personal Mode tot het zomer wordt. 😉Mr.T. iX1 schreef op maandag 4 november 2024 @ 15:52:
[...]
Met precies deze melding heb ik anderhalf uur bij de dealer gestaan. Geen werkende verwarming van de buitenspiegel. Na deze anderhalf uur kwam de vraag of ik Efficiency mode gebruikte. Ja dus. Nou dat is dus de oorzaak. Ze lieten een notitie van BMW zien dat dus de buitenspiegelverwarming compleet wordt uitgeschakeld in deze modus (scheelde weer 100 Watt). Ook aangegeven dat ik die niet verwachtte als zijnde een veiligheidsissue. Dus voortaan maar even wachten met de efficiency mode totdat de spiegels vrij zijn van ijs en water.
Nee, dat heb ik hier niet. De achterklep reageert met mijn voet zelfs beter dan op mijn oude VW Tiguan Allspace zelfs, ook met weer sluiten. Ik heb de auto pas twee weken echter...Ugchel schreef op donderdag 7 november 2024 @ 00:10:
Wij zijn vandaag gebeld met de boodschap dat we de auto aanstaande zaterdag niet op kunnen halen ivm bovenstaande probleem. Ze konden ook geen indicatie geven wanneer we de auto wel kunnen ophalen. Slechtste geval zou hij terug naar Duitsland moeten?shippie schreef op dinsdag 5 november 2024 @ 10:19:
Even over de afleverstop. Er gaan nogal wat wilde verhalen rond, maar dit is wat ik ervan begreep:
Hier vorige week maandag dat bericht gekregen.sling_23 schreef op donderdag 7 november 2024 @ 15:18:
[...]
Wij zijn vandaag gebeld met de boodschap dat we de auto aanstaande zaterdag niet op kunnen halen ivm bovenstaande probleem. Ze konden ook geen indicatie geven wanneer we de auto wel kunnen ophalen. Slechtste geval zou hij terug naar Duitsland moeten?
Woensdag het bericht gekregen dat er nog geen nieuws is (op mijn vraag 1 dag eerder).
Ook hier geen update gekregen sinds het bericht vorige week dat de auto niet kan worden uitgeleverd omwille van mogelijk kwaliteitsprobleem.
hoi vraagje,
voor mijn BMW IX2 Xdrive30 staat er een nieuwe recall open:
Actienummer 0061930800.
Heeft er iemand een idee wat dit inhoud?
bedankt,
mvg
voor mijn BMW IX2 Xdrive30 staat er een nieuwe recall open:
Actienummer 0061930800.
Heeft er iemand een idee wat dit inhoud?
bedankt,
mvg
Ook hier geen enkel probleem met de achterklep. Werkt prima.wfvanputten schreef op donderdag 7 november 2024 @ 08:42:
[...]
Nee, dat heb ik hier niet. De achterklep reageert met mijn voet zelfs beter dan op mijn oude VW Tiguan Allspace zelfs, ook met weer sluiten. Ik heb de auto pas twee weken echter...
Hi
anyone having a feeling that the iX1 is depreciating a lot faster than other cars especially with these recalls.
I bought my iX1 xdrive30 for 63k euros and now after a year it’s depreciating more than 50% and being asked for 30k euros 😓😓
anyone having a feeling that the iX1 is depreciating a lot faster than other cars especially with these recalls.
I bought my iX1 xdrive30 for 63k euros and now after a year it’s depreciating more than 50% and being asked for 30k euros 😓😓
[ Voor 6% gewijzigd door nish9493 op 07-11-2024 23:30 ]
A 1 minute check at gaspedaal learns me that a 2023 iX1 with some mileage will cost you ranging 50-60K.nish9493 schreef op donderdag 7 november 2024 @ 23:16:
Hi
Of course if you trade in a car the dealer add a portion to that price to earn some money again, but not 15 - 20K.
[ Voor 11% gewijzigd door Lager op 08-11-2024 09:49 ]
Trimpanel kan je hergebruiken maar die is dan bij mij niet zwart. Er zat bij mij geen camera oid in trouwens, was gewoon een plastic paneel.ControlFreak schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 15:13:
[...]
Kun je de midden trimpanel niet hergebruiken? want die trimpanels die ik kan vinden die zijn allemaal zonder radar mogelijkheid voor Drive Assistant?
Is de pingel toon die keihard uit speakers van de auto komt wanneer laden begint iets nieuws? Hoor dit de afgelopen dagen voor het eerst. Het is een best harde toon, kan die niet uit of wat zachter?
Probeer mijn laadpaal wat te tunen om meer met zonne-energie te gaan werken en dat functioneert maar hierdoor wordt het laadproces vaker onderbroken en hervat wat weer een keiharde 'chime' tot gevolg heeft. Niet prettig, ook niet voor de buren waarmee we de oprit delen.
Probeer mijn laadpaal wat te tunen om meer met zonne-energie te gaan werken en dat functioneert maar hierdoor wordt het laadproces vaker onderbroken en hervat wat weer een keiharde 'chime' tot gevolg heeft. Niet prettig, ook niet voor de buren waarmee we de oprit delen.
Het enige wat ik hoor is het klikken van een relais. Uit de speakers komt er niets van geluid.JP1980 schreef op vrijdag 8 november 2024 @ 17:22:
Is de pingel toon die keihard uit speakers van de auto komt wanneer laden begint iets nieuws? Hoor dit de afgelopen dagen voor het eerst. Het is een best harde toon, kan die niet uit of wat zachter?
(...)
Prachtige All-black versie zo! Wel heel snel het iX1 logo eraf halen 😬 Zeker als je de moeite hebt genomen met privacy-beglazing en een zwarte grillSphinx_thing schreef op vrijdag 8 november 2024 @ 21:10:
Uiteindelijk 2 dagen vertraging 😊
Nu alles ontdekken. Verlichting is super in de avond.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Zonnepanelen 3950Wp - DMEGC 6x395Wp (ZW 2°) + DMEGC 4x395Wp (ZW 28°) - Solis 3.6 ; Easee Charge Lite 11kW + Easee Equalizer (Load Balancing) ; BMW iX1
Je moet er toch niet aan denken dat mensen weten dat je elektrisch rijdt...Griffin2k schreef op zaterdag 9 november 2024 @ 09:07:
[...]
Prachtige All-black versie zo! Wel heel snel het iX1 logo eraf halen 😬 Zeker als je de moeite hebt genomen met privacy-beglazing en een zwarte grill
Goedenavond allemaal,
Ik heb voor de tweede keer in een half jaar tijd dat mijn Android auto plots niet meer verbind. Opnieuw toevoegen van de telefoon helpt niet, android auto opnieuw installeren op de telefoon werkt niet, het soft resetten middels het inhouden van de volumeknop helpt niet. Het enige wat helpt is een hard reset waardoor ik helaas alles opnieuw moet koppelen en dus ook de telefoon waardoor de android auto weer werkt. De vraag is voor hoelang..
Hebben jullie hier ook ervaring mee en eventuele definitieve oplossingen voor?
Ik heb voor de tweede keer in een half jaar tijd dat mijn Android auto plots niet meer verbind. Opnieuw toevoegen van de telefoon helpt niet, android auto opnieuw installeren op de telefoon werkt niet, het soft resetten middels het inhouden van de volumeknop helpt niet. Het enige wat helpt is een hard reset waardoor ik helaas alles opnieuw moet koppelen en dus ook de telefoon waardoor de android auto weer werkt. De vraag is voor hoelang..
Geen problemen met Android auto hier. Heel soms zwart scherm, maar dat is op te lossen door telefoon kort op flight mode te zetten.RickertyWreck schreef op zaterdag 9 november 2024 @ 17:04:
Goedenavond allemaal,
Welke telefoon gebruik je?
Ik heb al tweemaal op twee maanden tijd hetzelfde probleem gehad met het scherm van mijn iX1. Wanneer ik mijn wagen start blijft het scherm zwart met enkel de tekst “BMW” zichtbaar in het midden van het scherm. Het scherm reageert niet meer op aanraking en resetten door de volumeknop ingedrukt te houden helpt ook niet. Wanneer ik mijn wagen de volgende dag start, start het scherm wel weer normaal op.
Heeft er al iemand dezelfde problemen gehad en hoe kan je dit oplossen?
Heeft er al iemand dezelfde problemen gehad en hoe kan je dit oplossen?
Daar ligt het niet aan natuurlijk, maar met een zwarte grill (die niet meer standaard is), zwarte omlijsting, zwarte dakrails, privacy glass.... Dan past een 'schone' achterkant gewoon beter bij 💪Franzl01 schreef op zaterdag 9 november 2024 @ 11:39:
[...]
Je moet er toch niet aan denken dat mensen weten dat je elektrisch rijdt...
Het i-tje op de grill zit er ook nog maar die is gewoon bescheiden
Zonnepanelen 3950Wp - DMEGC 6x395Wp (ZW 2°) + DMEGC 4x395Wp (ZW 28°) - Solis 3.6 ; Easee Charge Lite 11kW + Easee Equalizer (Load Balancing) ; BMW iX1
Eens hoor. Elektrisch of brandstof in beide gevallen vind ik achter clean mooier.Griffin2k schreef op zaterdag 9 november 2024 @ 19:50:
[...]
Daar ligt het niet aan natuurlijk, maar met een zwarte grill (die niet meer standaard is), zwarte omlijsting, zwarte dakrails, privacy glass.... Dan past een 'schone' achterkant gewoon beter bij 💪
Het i-tje op de grill zit er ook nog maar die is gewoon bescheiden
Tips met verwijderen achter logo? Fohn, vis draad en poetsen is wat redelijk basis is.
Het logo is nog recent geplaatst. Dus föhn, visdraad en poetsen is zo gepiept! Heb ik ook gedaanSphinx_thing schreef op zaterdag 9 november 2024 @ 22:49:
[...]
Eens hoor. Elektrisch of brandstof in beide gevallen vind ik achter clean mooier.
Tips met verwijderen achter logo? Fohn, vis draad en poetsen is wat redelijk basis is.
Op de mijne staat er achteraan: "iX1" en "xDrive30".
Ik zie niet in waarom dat er niet zou mogen op staan, ik laat dat netjes staan.
Jammer dat kentekenplaat niet zwart kunnenGriffin2k schreef op zondag 10 november 2024 @ 00:16:
[...]
Het logo is nog recent geplaatst. Dus föhn, visdraad en poetsen is zo gepiept! Heb ik ook gedaan
Het is een “smaak ding”…voor een ieder verschillend dusPeterCC schreef op zondag 10 november 2024 @ 13:01:
Op de mijne staat er achteraan: "iX1" en "xDrive30".
S23+ . Maar als het eenmaal werkt dan werkt het primawildcheese schreef op zaterdag 9 november 2024 @ 17:27:
[...]
Geen problemen met Android auto hier. Heel soms zwart scherm, maar dat is op te lossen door telefoon kort op flight mode te zetten.
Welke telefoon gebruik je?
Hier vanuit LM enkel zomer of winterband. Allseasons was niet mogelijk. Benieuwd welke gedachte daar achter zit.Triumph58 schreef op zondag 10 november 2024 @ 15:01:
Wie heeft allweather banden gemonteerd, welk merk en bevalt het ?
Sinds enkele dagen gaat de navigatie (als ik op de knop op het scherm druk) automatisch naar Waze ipv naar de BMW-navigatie (AppleCarPlay).
Iemand een oplossing hiervoor?
Heeft de ix1 soort van carwash optie? In principe lukt het me om alles handmatig aan te passen, Dus auto regensensor uit, spiegels inklappen, in zijn N zetten (vergt wel even oefening dmv klein tikje in automaat). Wat mij niet lukt is om de sensors uit te zetten. In mijn vorige auto was 1 tik op het scherm om de sensors stil te zetten maar heb dit nog niet gezien/gevonden. Als mijn vrouw dit moet gaan doen dan gaat dit hem niet worden.....
Ik heb dit tijdens de uitleg van de dealer wel langs zien komen ergens in het menu. Zelf nog niet gebruikt echter. Je kan deze functie dan gewoon als snelkoppeling aanmaken vervolgens.hopiconjo schreef op maandag 11 november 2024 @ 09:36:
Heeft de ix1 soort van carwash optie? In principe lukt het me om alles handmatig aan te passen, Dus auto regensensor uit, spiegels inklappen, in zijn N zetten (vergt wel even oefening dmv klein tikje in automaat). Wat mij niet lukt is om de sensors uit te zetten. In mijn vorige auto was 1 tik op het scherm om de sensors stil te zetten maar heb dit nog niet gezien/gevonden. Als mijn vrouw dit moet gaan doen dan gaat dit hem niet worden.....
Helaas nog nieuws gekregen over de levetring van de auto. Woensdag heb ik weer contact mt de dealer, hopelijk is er dan meer bekend.sling_23 schreef op donderdag 7 november 2024 @ 15:18:
[...]
Wij zijn vandaag gebeld met de boodschap dat we de auto aanstaande zaterdag niet op kunnen halen ivm bovenstaande probleem. Ze konden ook geen indicatie geven wanneer we de auto wel kunnen ophalen. Slechtste geval zou hij terug naar Duitsland moeten?
Netjes man, heel vet. Ben benieuwd naar je ervaringen met de auto.Sphinx_thing schreef op vrijdag 8 november 2024 @ 21:10:
Uiteindelijk 2 dagen vertraging 😊
Nu alles ontdekken. Verlichting is super in de avond.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Wat jij bedoelt is denk de camerastand die de auto vanaf bovenaf weergeeft om de auto makkelijk de 'rails' in te rijdenwfvanputten schreef op maandag 11 november 2024 @ 09:53:
[...]
Ik heb dit tijdens de uitleg van de dealer wel langs zien komen ergens in het menu. Zelf nog niet gebruikt echter. Je kan deze functie dan gewoon als snelkoppeling aanmaken vervolgens.
In het middenconsole op de knop met het camera icoon en P drukken is voldoende om alle piepjes uit te schakelen.hopiconjo schreef op maandag 11 november 2024 @ 09:36:
Ik heb mijn dealer vandaag geappt of er al een upadate is (beetje snel na afgelopen donderdag, maar goed). Het is nog stil aan de overkant. In het allerslechtste geval gaat-ie de shredder in, denk ik. Lijkt me niet dat ze een stuk er aan vast gaan lassen, krijg ik Indiase Peugeot 206 commercial vibes van.sling_23 schreef op maandag 11 november 2024 @ 11:52:
[...]
Helaas nog nieuws gekregen over de levetring van de auto. Woensdag heb ik weer contact mt de dealer, hopelijk is er dan meer bekend.
Moet er niet aan denken dat ie de schredder in gaat, ben ben het met je eens dat we er ook geen stuk tussen gaan zetten, dan blijft het volgens mij een zwakke plek. Afwachten maar...shippie schreef op maandag 11 november 2024 @ 14:56:
[...]
Ik heb mijn dealer vandaag geappt of er al een upadate is (beetje snel na afgelopen donderdag, maar goed). Het is nog stil aan de overkant. In het allerslechtste geval gaat-ie de shredder in, denk ik. Lijkt me niet dat ze een stuk er aan vast gaan lassen, krijg ik Indiase Peugeot 206 commercial vibes van.
Ik hoop het ook niet en weet ook niet of ik er dan trek in heb om weer zo lang op de auto te wachten.sling_23 schreef op maandag 11 november 2024 @ 15:56:
[...]
Moet er niet aan denken dat ie de schredder in gaat, ben ben het met je eens dat we er ook geen stuk tussen gaan zetten, dan blijft het volgens mij een zwakke plek. Afwachten maar...
Dus fingers crossed.
Als dat leasing is, kan je misschien wel je leasing contract opzeggen.shippie schreef op maandag 11 november 2024 @ 16:36:
[...]
Ik hoop het ook niet en weet ook niet of ik er dan trek in heb om weer zo lang op de auto te wachten.
Dus fingers crossed.
Als het bij mij zo ver komt, dan haal ik wel een polestar 2 die al klaar staat.
Weet iemand of er een kofferbakhoes bestaat voor de IX1? De hoedenplank gaat mij niet bevallen en zou in plaats daarvan graag een 'roll-cover' willen
Ervaring is top. Zit heerlijk en ik kom van een lage auto dus dit zit heel anders maar erg blij mee.sling_23 schreef op maandag 11 november 2024 @ 11:53:
[...]
Netjes man, heel vet. Ben benieuwd naar je ervaringen met de auto.
De 20 versie is mij ook snel zat. Trekt vlot op.
Verder heeft de auto echt een top uitstraling. Alles zwart is voor mij nog steeds de juiste keuze.
Verder veel keuzes met instellingen wat wel fijn is maar eenmaal gespeeld te hebben kijk ik er niet meer naar om.
De verlichting buiten is ook super. LED matrix werkt echt top. Ik zie vooruit maar ook aan de zijkanten veel meer dan mijn vorige auto uit 2020.
Voor mij ook nieuw de digi key op je telefoon. Met comfort acces is dat ook makkelijk. Geen losse sleutel meer nodig.
Enige wat ik nog moet uitpluizen is mijn multitankcard instellen in de auto zodat ik kan laden zonder de pas te gebruiken. Ik heb de optie wel gevonden maar worden maar een enkele ondersteund dus wellicht heb ik pech...
Nadelen...
- Geluid. ..Ik heb de standaard versie dus geen HK. Zodra ik een nummer met een kleine beetje bas aan zet, hoor je aan de buitenkant van de auto dit resoneren.
Niet een beetje maar zo erg dat ik mijn muziek zachter zet als ik een parkeerplaats op rij. Bijzonder hoe ze dat bedacht hebben. Daarnaast valt het geluid mij achteraf ook tegen.
Geen idee hoe dit met HK is maar achteraf had ik hier denk ik wel een andere keuze moeten maken.
Ik heb daar een hele tijd geleden ook enkele keren last van gehad. Via menu terug naar de BMW nav overgeschakeld.Wekke schreef op maandag 11 november 2024 @ 09:19:
Sinds enkele dagen gaat de navigatie (als ik op de knop op het scherm druk) automatisch naar Waze ipv naar de BMW-navigatie (AppleCarPlay).
Dat zal ergens in februari of maart van dit jaar geweest zijn.
Maar sindsdien is dat niet meer gebeurd. Ik heb niets aan de instellingen veranderd. Geen idee waarom niet meer.
Het is inderdaad leasing, en de opvolger van mijn huidige Polestar 2brecht_vb schreef op maandag 11 november 2024 @ 18:05:
[...]
Als dat leasing is, kan je misschien wel je leasing contract opzeggen.
Als het bij mij zo ver komt, dan haal ik wel een polestar 2 die al klaar staat.
Ik kan dan de Polestar langer doorrijden tot ik iets anders heb verzonnen, maar ik ga er nog niet vanuit. Heb ook nog nergens een bericht gezien dat een auto richting shredder moest vanwege dit issue.
Hi all,
Het is al bijna 3 weken verder en ik heb nog steeds niks meer gehoord over de levering van mijn X1 met leverstop. Hoe lang kan dit nog gaan duren? Wordt er wel een beetje zenuwachtig van...Dealer geeft helaas geen enkele informatie vrij anders dan "wij hebben nog niks gehoord".
UPDATE: Vanochtend via een email van de leasemaatschappij is de leverdatum verzet van 3-11-2024 naar 02-01-2025. Uiterst teleurstellend dit...
Het is al bijna 3 weken verder en ik heb nog steeds niks meer gehoord over de levering van mijn X1 met leverstop. Hoe lang kan dit nog gaan duren? Wordt er wel een beetje zenuwachtig van...Dealer geeft helaas geen enkele informatie vrij anders dan "wij hebben nog niks gehoord".
UPDATE: Vanochtend via een email van de leasemaatschappij is de leverdatum verzet van 3-11-2024 naar 02-01-2025. Uiterst teleurstellend dit...
[ Voor 20% gewijzigd door miki112 op 12-11-2024 09:54 ]
Helaas gisterenmiddag ook dit bericht ontvangen. Ik zou de auto eigenlijk woensdag in ontvangst gaan nemen.shippie schreef op dinsdag 5 november 2024 @ 10:19:
Zo hé, wat balen zeg… Gewoon twee maanden erbij. Ofwel leveringsproblemen met het onderdeel, of toch opnieuw in productie. Benieuwd of er binnenkort een nieuwsbericht gaat komen.miki112 schreef op dinsdag 12 november 2024 @ 08:21:
Hi all,
Een leasingmaatschappij gaat niet snel een wagen in december inschrijven... is ie meteen al een jaar ouder.
Vanuit de leasemaatschappij staat voor mij nu de leverdatum op 30-11. Ik ben benieuwd of dit gehaald gaat worden.
@media-richard
@Recalcitrant
@miki112
Willen jullie eventueel land en provincie meedelen? (Moet niet indien dat teveel van je privacy is).
Hier BE, Vlaams Brabant.
Heb nog geen update, levering was origineel 29 oktober.
@Recalcitrant
@miki112
Willen jullie eventueel land en provincie meedelen? (Moet niet indien dat teveel van je privacy is).
Hier BE, Vlaams Brabant.
Land Nederland.
Dealer betreft Story (Brabant / Gelderland).
Dealer betreft Story (Brabant / Gelderland).
Niet aan gedacht, tactisch opschuiven naar het nieuwe jaar kan goed.r2504 schreef op dinsdag 12 november 2024 @ 10:42:
Een leasingmaatschappij gaat niet snel een wagen in december inschrijven... is ie meteen al een jaar ouder.
De auto wordt geleverd in Brabant, NL en is eind december gepland, initieel eind november. Ik mag de auto pas in april ivm huidige leaseauto in ontvangst nemen dus voor mij heeft het weinig effect voor nu. Ik heb sowieso niets vernomen van de dealer maar zal het in de gaten houden!brecht_vb schreef op dinsdag 12 november 2024 @ 10:51:
@media-richard
@Recalcitrant
@miki112
Hier BE, Vlaams Brabant.
Ik vind met dit weer de actieradius wel hard achteruit gaan (260 km). Ik rij een iX1 20.
Ja hoor, Nederland, provincie Noord-Brabant. Levering was officieel 1-11 ingepland (via de dealer in oktober gebeld dat de auto binnen was en we konden plannen)brecht_vb schreef op dinsdag 12 november 2024 @ 10:51:
@media-richard
@Recalcitrant
@miki112
Hier BE, Vlaams Brabant.
Ik heb even motortalk.de na ziten pluizen.
Volgens de informatie die ik daar kon vinden is er dus voor een periode van ongeveer 3 dagen (rond 16/17 oktober) mogelijk verkeerd materiaal voor de B-stijl gebruikt. Er rollen zo'n 1400 (i)x1's per dag van de band daar, dus ruim 4000 auto's kunnen hier last van hebben.
Een paar gebruikers zijn inderdaad de sjaak waarbij de dikte van de B-stijl niet goed genoeg is (dat kan dus ook te dik zijn, waardoor het op de juiste manier kreukelen bij impact niet zal gaan). Ze hebben echter niet te horen gekregen wat er nu gebeurt (shredder, het betere knip en laswerk, you name it). Lijk mij dat de auto dan niet veilig is en dus in de shredder gaat.
De mijne wordt dus ook gecheckt, maar nog steeds met potlood levering op 28 november gepland.
@brecht_vb : Nederland, provincie Utrecht
Volgens de informatie die ik daar kon vinden is er dus voor een periode van ongeveer 3 dagen (rond 16/17 oktober) mogelijk verkeerd materiaal voor de B-stijl gebruikt. Er rollen zo'n 1400 (i)x1's per dag van de band daar, dus ruim 4000 auto's kunnen hier last van hebben.
Een paar gebruikers zijn inderdaad de sjaak waarbij de dikte van de B-stijl niet goed genoeg is (dat kan dus ook te dik zijn, waardoor het op de juiste manier kreukelen bij impact niet zal gaan). Ze hebben echter niet te horen gekregen wat er nu gebeurt (shredder, het betere knip en laswerk, you name it). Lijk mij dat de auto dan niet veilig is en dus in de shredder gaat.
De mijne wordt dus ook gecheckt, maar nog steeds met potlood levering op 28 november gepland.
@brecht_vb : Nederland, provincie Utrecht
Ik heb net m’n dealer gebeld, mijn wagen staat nog steeds gewoon op transport en wordt deze week verwacht, ook heeft hij geen weet dat mijn wagen bij de probleemgevallen zou zitten. Voor hem zal de uitlevering tot nu toe wel gewoon doorgaan.
Regio Vlaams Brabant, Belgie.
Dat zou makkelijk voor hem te checken moeten zijn op basis van het VIN..Shadowrunnerbmw schreef op dinsdag 12 november 2024 @ 13:32:
Ik heb net m’n dealer gebeld, mijn wagen staat nog steeds gewoon op transport en wordt deze week verwacht, ook heeft hij geen weet dat mijn wagen bij de probleemgevallen zou zitten. Voor hem zal de uitlevering tot nu toe wel gewoon doorgaan.
Ik heb de standaard geluidsinstallatie niet gehoord, maar HK stelt mij eigenlijk erg teleur...Sphinx_thing schreef op maandag 11 november 2024 @ 20:51:
[...]
Ervaring is top. Zit heerlijk en ik kom van een lage auto dus dit zit heel anders maar erg blij mee.
Verder heeft de auto echt een top uitstraling. Alles zwart is voor mij nog steeds de juiste keuze.
Verder veel keuzes met instellingen wat wel fijn is maar eenmaal gespeeld te hebben kijk ik er niet meer naar om.
De verlichting buiten is ook super. LED matrix werkt echt top. Ik zie vooruit maar ook aan de zijkanten veel meer dan mijn vorige auto uit 2020.
Voor mij ook nieuw de digi key op je telefoon. Met comfort acces is dat ook makkelijk. Geen losse sleutel meer nodig.
Enige wat ik nog moet uitpluizen is mijn multitankcard instellen in de auto zodat ik kan laden zonder de pas te gebruiken. Ik heb de optie wel gevonden maar worden maar een enkele ondersteund dus wellicht heb ik pech...
Nadelen...
- Geluid. ..Ik heb de standaard versie dus geen HK. Zodra ik een nummer met een kleine beetje bas aan zet, hoor je aan de buitenkant van de auto dit resoneren.
Niet een beetje maar zo erg dat ik mijn muziek zachter zet als ik een parkeerplaats op rij. Bijzonder hoe ze dat bedacht hebben. Daarnaast valt het geluid mij achteraf ook tegen.
Geen idee hoe dit met HK is maar achteraf had ik hier denk ik wel een andere keuze moeten maken.
Ik had hiervoor een Mercedes A klasse uit 2019 met een Burmester audio systeem. Wat heb ik hier (onverwachts) op ingeleverd... Ook de configuratie mogelijkheden zijn summier.
Ik heb mijn auto juist sinds eind december vorig jaar, en een tiental collega’s met mij.r2504 schreef op dinsdag 12 november 2024 @ 10:42:
De LM heeft haar belangen, de rijder, het bedrijf ook.
260 bij hoeveel procent? Gisteren opgeladen tot 80% en daarmee 345km range. Ik laad bijna niet tot 100% tenzij ik die dag een stuk moet rijden. Ik rij gemiddeld +5-10 te hard. Snelweg / binnendoor is zo’n 60/40 verhouding.Jayhawk80 schreef op dinsdag 12 november 2024 @ 11:06:
Ik vind met dit weer de actieradius wel hard achteruit gaan (260 km). Ik rij een iX1 20.
[ Voor 10% gewijzigd door Pannekoek81 op 12-11-2024 19:08 ]
Ik heb toevallig mijn dealer (Story 's Hertogenbosch) vandaag gebeld wanneer mijn auto geleverd zou worden en ze wisten me te melden dat hij op transport staat en ik heb over 2-3 weken op kan halen. Helemaal niets gezegd over een leverstop of enige problemen. Dit is trouwens compleet volgens planning, begin juli besteld dus valt helemaal niet tegen.media-richard schreef op dinsdag 12 november 2024 @ 10:48:
Vanuit de leasemaatschappij staat voor mij nu de leverdatum op 30-11. Ik ben benieuwd of dit gehaald gaat worden.
Ik had qua merk wel een beetje dat verwacht als je Burmester (in HiFi land) afzet tegen HK of JBL dan is dat een verschil van dag en nacht. Hoop eerlijk gezegd dat ik er niet op achteruit ga met het geluid van mijn Kia E-Niro en de HK straks in de BMW.GM10S schreef op dinsdag 12 november 2024 @ 16:06:
[...]
Ik heb de standaard geluidsinstallatie niet gehoord, maar HK stelt mij eigenlijk erg teleur...
Ik had hiervoor een Mercedes A klasse uit 2019 met een Burmester audio systeem. Wat heb ik hier (onverwachts) op ingeleverd... Ook de configuratie mogelijkheden zijn summier.
Het standaard geluidssysteem was iig diep teleurstellend.
Erg mooi en goed om te horen dat ie bevalt! Heb je de zwarte grill achteraf als accessoire? Ik heb ook contact met Dusseldorp hierover, maar die kon mij niet met zekerheid vertellen of deze grill achteraf monteren mogelijk was.Sphinx_thing schreef op maandag 11 november 2024 @ 20:51:
[...]
Ervaring is top. Zit heerlijk en ik kom van een lage auto dus dit zit heel anders maar erg blij mee.
Nadelen...