Het grote BMW (i)X1 topic

Pagina: 1 ... 55 ... 68 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ugchel
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Ugchel

Speeding home

PeterCC schreef op zaterdag 19 oktober 2024 @ 23:06:
[...]

Mijn NAV-scherm ziet er anders uit, meer zoals bijgevoegde afbeelding.
Dat is het scherm bij opstart van de wagen.
Daar waar je ziet staan "bestemmingen zoeken" suggereert de auto afhankelijk van plaats en tijd soms bestemmingen. Bijvoorbeeld: als ik 's morgens naar het werk vertrek staat daar mijn werkadres, als ik 's avonds terug naar huis ga mijn thuisadres. Vind ik best OK.
Eens vertrokken dan verdwijnen die balken links en rechts uit beeld.

Rij ik toch ergens anders naartoe, zonder gebruik te maken van de NAV, dan verdwijnt die suggestie na enkele km.

[Afbeelding]
Ik bedoelde ook de bmw app op de mobiel, daar kun je de lerende navigatie aanzetten. (En vast ook in de auto zelf)

A donkey is a lonely bloke, he hardly ever gets to poke

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ferry34
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11:26
bartvde1 schreef op zaterdag 19 oktober 2024 @ 19:17:
Bij comfort-toegang: waarom gaat de auto in het slot als er één of meerdere portieren open staan en je even weg gaat van de auto? Dat automatisch vergrendelen en ontgrendelen is echt een idioot gedoe.
Mijn enige grote ergernis aan de fantastisch lekker rijdende iX1 is dat de auto uitschakelt als ik m'n portier open!

Daar word ik helemaal gek van, want bij jullie zal t niet zo irritant zijn, maar ik als taxichauffeur stap wel 20-30 keer per dag uit, tijdens m'n dienst....bijvoorbeeld om rollator in de kofferbak te doen of portier te openen voor m'n passagiers.

Dat betekent dus
20 tot 30 keer op start drukken
20 tot 30 keer 2 x drive naar B 1 pedal drive
20 tot 30 keer de snelheidswaarschuwing uitzetten
20 tot 30 keer de cruise control aanzetten

:(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GilbertvH
  • Laatst online: 14:15
Ugchel schreef op zaterdag 19 oktober 2024 @ 23:12:
[...]

Ik bedoelde ook de bmw app op de mobiel, daar kun je de lerende navigatie aanzetten. (En vast ook in de auto zelf)
Die stond aan en gezien de inhoud die erbij staat kan dit wel eens de juiste instelling zijn. Moet het nog testen.

Update: That did the trick! Thanks!

[ Voor 5% gewijzigd door GilbertvH op 21-10-2024 08:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kjeldto
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 17-07 14:08
Ferry34 schreef op zaterdag 19 oktober 2024 @ 23:22:
[...]

Mijn enige grote ergernis aan de fantastisch lekker rijdende iX1 is dat de auto uitschakelt als ik m'n portier open!

Daar word ik helemaal gek van, want bij jullie zal t niet zo irritant zijn, maar ik als taxichauffeur stap wel 20-30 keer per dag uit, tijdens m'n dienst....bijvoorbeeld om rollator in de kofferbak te doen of portier te openen voor m'n passagiers.

Dat betekent dus

En eerst op (P) drukken? Dan blijft de auto bij mij AAN wanneer het portier opent, ik weet alleen niet voor hoelang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GilbertvH
Kjeldto schreef op maandag 21 oktober 2024 @ 13:04:
[...]

En eerst op (P) drukken? Dan blijft de auto bij mij AAN wanneer het portier opent, ik weet alleen niet voor hoelang.
Als ik op P druk en het portier open gaat de auto ook uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterCC
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 17-07 20:11
Ferry34 schreef op zaterdag 19 oktober 2024 @ 23:22:
[...]

Dat betekent dus

Ik begrijp jouw ergernis. Ik herken het ook: dat is inderdaad wat de auto doet als je je portier opent.
Het lijkt me logisch dat de constructeur die keuze gemaakt heeft voor de veiligheid: zonder bestuurder aan boord gaat de auto dus nergens naartoe.

Maar wat zou je wensen dat ie doet bij het openen van je portier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pliesie
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-07 11:01
PeterCC schreef op maandag 21 oktober 2024 @ 21:59:
[...]

Ik begrijp jouw ergernis. Ik herken het ook: dat is inderdaad wat de auto doet als je je portier opent.
Het lijkt me logisch dat de constructeur die keuze gemaakt heeft voor de veiligheid: zonder bestuurder aan boord gaat de auto dus nergens naartoe.

Je zou graag willen dat hij in P met handrem gaat staan. Maar niet uit gaan.
In de tijd dat de secure coding nog niet aanwezig was kon je daar zelf wat opties in coderen.
Ik verwacht dat de bmw dealer (als ze willen mee werken) hier wel een aanpassing kan doen.
Dus ik zou even langs de dealer gaan…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadowrunnerbmw
  • Registratie: Augustus 2023
  • Laatst online: 15-06 21:03
Mijn wagen is EINDELIJK in productie.
Hoe lang moet ik volgens jullie nog tellen voor levering?
Ze vertellen me hier verwacht week 11/11. Is dit niet redelijk lang nog indien al in productie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brecht_vb
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 18:42
Shadowrunnerbmw schreef op dinsdag 22 oktober 2024 @ 11:59:
Ze vertellen me hier verwacht week 11/11. Is dit niet redelijk lang nog indien al in productie?
Mijn wagen was 1e week oktober in productie, en die is volgende week vanaf 29 oktober af te halen.
(afspraak bevestigd).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 16:34
4-6 weken volgens mij, dus dan is 11 november toch niet zo gek? (het is immers al 22 oktober ;) )

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wfvanputten
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 10:36
Ik ga de auto komende vrijdag ophalen, was 22 april besteld. *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadowrunnerbmw
  • Registratie: Augustus 2023
  • Laatst online: 15-06 21:03
Martinusz schreef op dinsdag 22 oktober 2024 @ 12:07:
[...]

4-6 weken volgens mij, dus dan is 11 november toch niet zo gek? (het is immers al 22 oktober ;) )
Ok dan valt het inderdaad wat mee.
Besteld juni 2023 dus ik begin er écht naar uit te kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s-vdb
  • Registratie: Oktober 2024
  • Laatst online: 01-12-2024
Hi! Ik bekijk dit forum al een tijdje omdat ik, net als iedereen, behoorlijk geduldig ben moeten zijn. Ik belde deze middag de garage (had geen update meer gekregen sinds april) - en mijn X1 25e is toevallig deze ochtend bij hen geleverd. Nu enkel nog wachten op de papieren en nummerplaat. En er zou nog ergens een vertraging zijn vanuit BMW daar. Maar ok, bestelling was begin juni '23 - dus op die paar extra dagen zal het nu niet meteen aankomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
  • Laatst online: 11:26
PeterCC schreef op maandag 21 oktober 2024 @ 21:59:
[...]

Ik zou willen dat als ik mijn portier open dat de auto gewoon aan blijft.
Dan kan ik mijn passagiers helpen instappen en wegrijden.

Mijn vorige twee elektrische auto's bleven gewoon aan maar begonnen ze wel te piepen omdat de sleutel buiten de auto ging.

Beide auto's gingen gewoon op de handrem maar alles bleef aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterCC
wfvanputten schreef op dinsdag 22 oktober 2024 @ 12:36:
[...]

Ik ga de auto komende vrijdag ophalen, was 22 april besteld. *O*
Is dat een iX1?

Uit de reacties hier leid ik af dat vooral de 25e en 30e plug in hybrides heel lang op zich laten wachten, terwijl de iX1's redelijk normale levertermijnen hebben, iets van een 6-tal maanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterCC
Ferry34 schreef op dinsdag 22 oktober 2024 @ 19:29:
[...]

Ik zou willen dat als ik mijn portier open dat de auto gewoon aan blijft.
Dan kan ik mijn passagiers helpen instappen en wegrijden.

Mijn vorige twee elektrische auto's bleven gewoon aan maar begonnen ze wel te piepen omdat de sleutel buiten de auto ging.

Beide auto's gingen gewoon op de handrem maar alles bleef aan.
Dacht ik al en pliesie had ook hetzelfde idee.
Dat is ook wat je met een klassieke wagen deed: in neutraal, handrem aan, met draaiende motor.

Die 2 vorige e-wagens: zat daar een BMW tussen?

Ik heb het vandaag bij mijn iX1 nog eens getest.
Deur open en hij gaat in P-stand, niet op handrem. De lichten blijven branden, de radio blijft spelen. Dus niet echt helemaal uit. Om terug te vertrekken moet ik de start/stop knop indrukken en hem in D-stand zetten (de B-stand gebruik ik niet).

Je zal zeker niet de enige zijn met een iX1 als taxi, want de iX1 lijkt me uitstekend geschikt als taxi.
Heb je hierover al met collega's van gedachten gewisseld?
Een andere optie is om langs te gaan bij de dealer. Misschien is er wel de mogelijkheid om een shortcut knop te definiëren die precies dat doet wat jij wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wfvanputten
PeterCC schreef op dinsdag 22 oktober 2024 @ 22:22:
[...]

Is dat een iX1?

Uit de reacties hier leid ik af dat vooral de 25e en 30e plug in hybrides heel lang op zich laten wachten, terwijl de iX1's redelijk normale levertermijnen hebben, iets van een 6-tal maanden.
Ja een iX1 e20. Afgelopen december vertelde de dealer nog doodleuk dat de levertijd 2 à 3 maanden zou zijn. Niet dus. 6 maanden op de dag af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rostares
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 13:31
Hier 2 weken geleden besteld en kreeg een levertijd van 4 maanden door. Voor een iX1 20

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wfvanputten
Rostares schreef op woensdag 23 oktober 2024 @ 12:07:
Hier 2 weken geleden besteld en kreeg een levertijd van 4 maanden door. Voor een iX1 20
Misschien is de achterstand inmiddels bijgewerkt. Initieel kreeg ik namelijk 8 maanden door...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hopiconjo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16:23
wfvanputten schreef op woensdag 23 oktober 2024 @ 09:35:
[...]

Ja een iX1 e20. Afgelopen december vertelde de dealer nog doodleuk dat de levertijd 2 à 3 maanden zou zijn. Niet dus. 6 maanden op de dag af.
Had precies andersom. Werd 6 maanden afgegeven bij bestelling en wordt uiteindelijk 4 maanden. Als ik zoek op levertijden binnen dit forum op de electrische versie dan zie ik de meeste 4 maanden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterCC
Mijn iX1 xDrive30 werd besteld begin maart 2023 met toen een vermoedelijke leverdatum eind oktober 2023.
Die termijn werd goed aangehouden. De wagen werd ingeschreven begin november 2023.
7 maand later.

De levertermijnen voor iX1'en zijn dus korter geworden, terwijl die voor de X1 plug-in hybrides langer geworden zijn.

Volgens mij bevestigt dat mijn idee dat BMW meer X1 plug-in hybrides verkoopt dan verwacht en minder iX1'en.
BMW heeft dus een probleem om aan voldoende onderdelen te geraken om al die plug-in hybrides te bouwen, want die levercontracten worden lang op voorhand vastgelegd. En dat biedt ruimte in de productie om meer iX1'en te bouwen, want al de X1 modellen worden in dezelfde fabriek op dezelfde productieband gemaakt.

Ik vraag me af hoe het met de klassieke benzine- en dieselvarianten loopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ajmali
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 17-07 22:08
Ja dat heb ik ook meegemaakt. Bij mijn iX1 bestelling (eind maart 24) was 7-8 maanden afgegeven maar het werd uiteindelijk 3,5 maanden (begin juli geleverd). Elektrische auto krijgen voorrang zo te zien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hopiconjo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16:23
Ajmali schreef op woensdag 23 oktober 2024 @ 22:32:
Ja dat heb ik ook meegemaakt. Bij mijn iX1 bestelling (eind maart 24) was 7-8 maanden afgegeven maar het werd uiteindelijk 3,5 maanden (begin juli geleverd). Elektrische auto krijgen voorrang zo te zien
Weet niet of het voorrang is; begreep van mijn dealer dat heel europa dalende vraag is (was) en dat daardoor extra produktieslots vrij kwamen voor Nederland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wfvanputten
Ajmali schreef op woensdag 23 oktober 2024 @ 22:32:
Het zal ook afhangen van uitvoering en opties. Mijn bestelling was een maand na die van jou, maar komt toch echt pas morgen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• querex
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 11-07 17:56
Vergeet ook niet dat BMW ook hun elektrisch imago wil boosten (marketing) :)
Dat zal ook wel mede het aantal productie slots brandstof / hybride / elektrisch bepalen.

Niets zo'n (goede) reclame dan mensen plots veel elektrische BMW's zien rond rijden dag in dag uit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swinnio
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 25-06 21:13
GilbertvH schreef op zaterdag 19 oktober 2024 @ 16:04:
Sinds de late update krijg ik voorgestelde navigatie adressen wat ik niet wil:

[Afbeelding]

Kan iemand mij vertellen hoe ik dit uitschakel?

Edit: Blijkbaar heeft de agenda er ook mee te maken:

[Afbeelding]
Is digital premium toevallig vereist voor deze sattelite view? Ik kan in de connected drive app wel "satelliet" als kaarttype kiezen maar telkens als ik de app opnieuw open is dit weer gereset naar "Kaart". In mijn iX1 (met nieuwste OS9 update),heb ik deze view nog nooit gezien.

If the world wouldn't suck, we'd all fall off

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pannekoek81
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 17:58
Swinnio schreef op donderdag 24 oktober 2024 @ 11:59:
[...]

Is digital premium toevallig vereist voor deze sattelite view? Ik kan in de connected drive app wel "satelliet" als kaarttype kiezen maar telkens als ik de app opnieuw open is dit weer gereset naar "Kaart". In mijn iX1 (met nieuwste OS9 update),heb ik deze view nog nooit gezien.
Ja, digital premium is vereist. Bij mij was de proefperiode van 3 maanden verlopen en daarmee ook direct de satelliet keuze, flitspalen, verkeer buiten de ingestelde route en nog wat punten. Spotify app bleef wel werken bij mij, wat volgens mij dan weer niet klopt.

Ik heb inmiddels ervoor gekozen om premium maar te verlengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swinnio
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 25-06 21:13
Pannekoek81 schreef op donderdag 24 oktober 2024 @ 13:05:
[...]

Ja, digital premium is vereist. Bij mij was de proefperiode van 3 maanden verlopen en daarmee ook direct de satelliet keuze, flitspalen, verkeer buiten de ingestelde route en nog wat punten. Spotify app bleef wel werken bij mij, wat volgens mij dan weer niet klopt.

Ik heb inmiddels ervoor gekozen om premium maar te verlengen.
Ah thanks. Ik had op https://www.bmw.nl/nl/con...l-premium-uebersicht.html alleen geconcludeerd dat enkel de 3D-weergave onder dit pakket valt. Maar kennelijk de satellietweergave dus ook....

If the world wouldn't suck, we'd all fall off

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CPMY
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 06-12-2024
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4nkNqSsuyqWB1ZM-D5VN4e5NGEk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rrPy1lnULIuCnNnrrIsRz1cW.jpg?f=fotoalbum_large

Mijn nieuwe iX1 lijkt max te laden net 5500kW. Ik zie dit in het display staan. Iemand een idee waar dat aan kan liggen? Dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinotgrigio1
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 08:42
Sinds bijna 2 weken trotse berijder van mijn in April bestelde (Lease) IX1 cape york green, innovation pakket en M-sport en H&K als opties(ik zal later nog wat fotos sturen). Op veel punten ben ik erg content/blij (ik kom van een Peugeot 3008 af en daarvoor Audi A4) maar op sommige punten wel nog wat vraagtekens.

3 vragen die ik niet 123 op internet kon vinden

Audio: De 3008 had een fantastisch "almost high end" JMlab speakersysteem. Op dat punt valt mij de H&K een beetje tegen. Ik kan alleen hoog laag instellen, verder niets. Op laag volume klinkt er een soort van auto laudness en op hoger volume wordt hoog/midden snel onzuiverder. heb ik een instelling wellicht gemist ergens?

Connected store pakket premium digital: als ik het goed begrijp vervalt na 3 maanden de proefperiode en zul je dus euro 100 pj of 10 pm moeten betalen. Ik ben met name geinteresseerd in mobiele en vaste flitspalen. Ik zie echter geen mogelijk mobiele flitsers te integreren. Dus dat wordt een alternatief zoeken toch? Ik zie op deze site dat flitsmeister nu betaald is , wellicht aan userbase verliest etc en dat alleen wellicht AA interessant kan zijn om een externe flits app te connecteren, maar dan mis ik de BMW navi met laadpunten.... er is geen oplossing via BMW met mobiele flitser weergave , of weten jullie nog iets?

Profielen en gebruik M onderstel: heb ik het goed dat het M onderstel alleen te gebruiken is in de mode "sport" en dat in andere modi het onderstel uit staat? ( ik kan namelijk in geen enkele andere modi het onderstel settings menu openen.

Alvast dank voor de feedback. PS ik rij nu voor het eerst electrisch en BMW, maar dat rijden is echt fantastisch, waanzinnige weglligging en fijn gevoel met rijden. ( dat wilde ik nog even kwijt :-) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Merkor
  • Registratie: Juni 2024
  • Laatst online: 16-07 18:54
@Balupi63 Any news on the exchange of your front motor to fix the steering wheel vibrations at around 80 km/h?

My car is still in the Regensburg facility. I am now on 8 weeks without my car and have not heard anything since 3 weeks. i can't track the car due to deactivated data transmission in the car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ugchel
  • Niet online

Ugchel

Speeding home

Mogelijk kijk ik er helemaal overheen, maar welke prijs betaal je nu per kWh bij IONITY met bmw charging? Ik heb zo’n kaart, nog niet geactiveerd want daar wacht ik wel mee tot ik een keer in het buitenland moet laden, maar ik zie op de bmw site alleen dat je 15 cent korting krijgt per kWh, maar niet van welk bedrag die korting af gaat…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pinotgrigio1
Merkor schreef op donderdag 24 oktober 2024 @ 19:34:
@Balupi63 Any news on the exchange of your front motor to fix the steering wheel vib
rations at around 80 km/h?

My car is still in the Regensburg facility. I am now on 8 weeks without my car and have not heard anything since 3 weeks. i can't track the car due to deactivated data transmission in the car.
i dont have this , unfortunately for you so i cannot help here

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pannekoek81
CPMY schreef op donderdag 24 oktober 2024 @ 17:21:
[Afbeelding]

Mijn nieuwe iX1 lijkt max te laden net 5500kW. Ik zie dit in het display staan. Iemand een idee waar dat aan kan liggen? Dank!
Toevallig stroombegrenzing aan?
pinotgrigio1 schreef op donderdag 24 oktober 2024 @ 19:34:

3 vragen die ik niet 123 op internet kon vinden

Audio: De 3008 had een fantastisch "almost high end" JMlab speakersysteem. Op dat punt valt mij de H&K een beetje tegen. Ik kan alleen hoog laag instellen, verder niets. Op laag volume klinkt er een soort van auto laudness en op hoger volume wordt hoog/midden snel onzuiverder. heb ik een instelling wellicht gemist ergens?
Bij de instellingen van het geluid kan je bij H&K ook kiezen voor “geluid rondom”. Mogelijk staat die aan. Dit zorgt voor een loudness effect
pinotgrigio1 schreef op donderdag 24 oktober 2024 @ 19:34:

Connected store pakket premium digital: als ik het goed begrijp vervalt na 3 maanden de proefperiode en zul je dus euro 100 pj of 10 pm moeten betalen. Ik ben met name geinteresseerd in mobiele en vaste flitspalen. Ik zie echter geen mogelijk mobiele flitsers te integreren. Dus dat wordt een alternatief zoeken toch? Ik zie op deze site dat flitsmeister nu betaald is , wellicht aan userbase verliest etc en dat alleen wellicht AA interessant kan zijn om een externe flits app te connecteren, maar dan mis ik de BMW navi met laadpunten.... er is geen oplossing via BMW met mobiele flitser weergave , of weten jullie nog iets?
Mobiele flitspalen zijn volgens mij geen optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinotgrigio1
Pannekoek81 schreef op donderdag 24 oktober 2024 @ 21:27:
[...]

Toevallig stroombegrenzing aan?

[...]

Bij de instellingen van het geluid kan je bij H&K ook kiezen voor “geluid rondom”. Mogelijk staat die aan.

[...]

staat uit
Mobiele flitspalen zijn volgens mij geen optie.
geluid rondom staat uit,
flitspalen:
thats a pitty, is wel een optie voor Peugeot en andere merken , dus jammer dat het bij bmw niet zo is

[ Voor 4% gewijzigd door pinotgrigio1 op 24-10-2024 21:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Balupi63
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 17:27
Merkor schreef op donderdag 24 oktober 2024 @ 19:34:
@Balupi63 Any news on the exchange of your front motor to fix the steering wheel vibrations at around 80 km/h?

Car is going to the garage the 4th of November.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ajmali
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 17-07 22:08
Ugchel
@Ugchel , voor AC laden betaal je 45 cent en voor DC 64 cent per kw. Via onderstaande link zie je alle prijzen incl buitenland
https://bmw-public-charging.com/web/nl/bmw-nl/tariffs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterCC
querex schreef op donderdag 24 oktober 2024 @ 10:41:
Vergeet ook niet dat BMW ook hun elektrisch imago wil boosten (marketing) :)
Dat zal ook wel mede het aantal productie slots brandstof / hybride / elektrisch bepalen.

Niets zo'n (goede) reclame dan mensen plots veel elektrische BMW's zien rond rijden dag in dag uit...
Zo werkt dat niet.

Naar de buitenwereld kan een bedrijf een imago willen boosten, maar dat staat los van de realiteit binnen het bedrijf. Onderdelen moeten beschikbaar zijn, de logistiek moet functioneren, de mensen moeten er zijn en moeten betaald worden, enz.

Voor de X1 fabriek in Regensburg waar voor zover mij bekend alle X1 modellen worden gebouwd zal het management een zo goed mogelijke inschatting gemaakt hebben van het volume en in de verdeling tussen de verschillende motorisaties van de verwachte verkopen. Op basis van marketing inschattingen die in een bedrijf zoals BMW, net zoals dat gaat in alle grotere bedrijven, aan stevige kritiek zullen getoetst worden.
Daar komt dan een uitkomst uit, en iedereen weet op voorhand dat dit nooit de werkelijkheid zal worden, maar hoopt dat het er niet te ver vanaf zal zijn zodat correcties mogelijk zijn om de zaken alsnog beheersbaar te houden.

Nog één bemerking: als BMW zich echt zo sterk als een fabrikant van elektrische iX1's in de markt wil zetten, waarom kan je een iX1 dan alleen onderscheiden van een klassieke X1 door dat minuscule "i'tje" in het radiatorrooster en de "iX1" aanduiding op de achterklep waarbij de meeste BMW rijders er dan nog voor kiezen om al die modelaanduidingen te skippen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 16:34
[Afbeelding]

Krijg je ook de melding dat snelheid is gereduceerd? Zie mijn eerdere berichten

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterCC

Ik zou daar niet graag naast gaan staan als die met 5500kW laadt, zal wel 5,5kW zijn.

En dat is logisch. Dat gaat om laden op AC. Je stroombegrenzing staat ingesteld op 8A.
Begrensd op 8A op 230V met 3 fasen is laden aan 5,52kW. (8*230*3=5520W=5,52kW)

Zet in je BMW app in "laadinstellingen" je "stroombegrenzing AC-laden" op de max, 32A, en je zal, afhankelijk van of je auto ermee uitgerust is, kunnen laden aan 11kW op AC dan wel op 22kW.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CPMY
PeterCC schreef op donderdag 24 oktober 2024 @ 23:41:
[...]

Ik zou daar niet graag naast gaan staan als die met 5500kW laadt, zal wel 5,5kW zijn.

En dat is logisch. Dat gaat om laden op AC. Je stroombegrenzing staat ingesteld op 8A.
Begrensd op 8A op 230V met 3 fasen is laden aan 5,52kW. (8*230*3=5520W=5,52kW)

Zet in je BMW app in "laadinstellingen" je "stroombegrenzing AC-laden" op de max, 32A, en je zal, afhankelijk van of je auto ermee uitgerust is, kunnen laden aan 11kW op AC dan wel op 22kW.
Dank je. Maar waar staat die begrenzer voor 8A?
De “stroombegrenzing AC-laden" staat op de max, 32A. Ik heb deze begrenzer ook al uitgezet. In beide gevallen komt hij niet verder dan 5,5.
Is er nog ergens anders een setting?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAABcabrio
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 10:28
PeterCC schreef op donderdag 24 oktober 2024 @ 23:06:
[...]

Nog één bemerking: als BMW zich echt zo sterk als een fabrikant van elektrische iX1's in de markt wil zetten, waarom kan je een iX1 dan alleen onderscheiden van een klassieke X1 door dat minuscule "i'tje" in het radiatorrooster en de "iX1" aanduiding op de achterklep waarbij de meeste BMW rijders er dan nog voor kiezen om al die modelaanduidingen te skippen.
Persoonlijk vind ik het wel een goede keuze om een elektrische variant van de X1 op de markt te zetten. Niet iedereen is gecharmeerd van typische EV modellen zoals de Toyota Prius, Nissan Laef, Opel Ampera en de modellen van Tesla. Dan heb je met een iX1 een stoere auto, die toch volledig elektrisch is.
Als je je met de iX1 wilt onderscheiden, kun je altijd nog kiezen voor de blauwe accenten in voor- en achterbumper, maar vrijwel niemand kiest daarvoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ugchel
  • Niet online

Ugchel

Speeding home

Ajmali schreef op donderdag 24 oktober 2024 @ 22:32:
Ugchel
@Ugchel , voor AC laden betaal je 45 cent en voor DC 64 cent per kw. Via onderstaande link zie je alle prijzen incl buitenland
https://bmw-public-charging.com/web/nl/bmw-nl/tariffs
Bedankt, (maar) zover was ik al. Er staat bij IONITY alleen -15 cent, maar ik ben juist benieuwd - zoals gezegd - van welk bedrag deze korting dan af gaat…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duckie_rr
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 11-04 15:42
CPMY schreef op vrijdag 25 oktober 2024 @ 03:20:
[...]

De “stroombegrenzing AC-laden" staat op de max, 32A. Ik heb deze begrenzer ook al uitgezet. In beide gevallen komt hij niet verder dan 5,5.
Ik heb ook al gehad dat er een begrenzing door de wagen ingesteld werd tijdens de laadbeurt, waarschijnlijk gelinkt aan de batterijtemperatuur of dat de wagen de begrenzing van de laadpaal repliceerde.
In jouw foto kan het ook zijn omdat je aan 99% zit, dat hij voor z'n laatste % niet aan de volle 11 (of 22) KW kan laden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jordys19
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 16-07 23:07
Merkor schreef op vrijdag 4 oktober 2024 @ 19:16:
[...]

Located in Germany. What I can say from my experience also with other drivers having the same problem: You really have to push the dealer to open a case in Munich. They can't solve the problem on their own. After weeks and month realizing they can't do it on their own you have to push the dealer for the responsible BMW technical delegate looking at the problem. It's a tough journey, but I simply can't accept this problem, because I bought the car, no leasing...
A little update:

Went to the dealership today and let one of the mechanics drive my car while I was in the passenger seat. He almost immediately recognised what I meant with vibrating and said it was not the tires (as I balanced them a few weeks ago). But could be the road vibrating through the steering wheel.

They are gonna look for a car like mine and let me know when me and the mechanic can drive the test car to see if the vibrating is in that car also before doing anything else.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jayhawk80
  • Registratie: Mei 2024
  • Laatst online: 22-06 19:27
Iemand ervaring met iX1 in de wasstraat? Gewoon in zijn neutraal zetten? Regensensor uit?

[ Voor 10% gewijzigd door Jayhawk80 op 25-10-2024 15:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• felder
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 15-07 23:59
Jayhawk80 schreef op vrijdag 25 oktober 2024 @ 15:46:
Iemand ervaring met iX1 in de wasstraat? Gewoon in zijn neutraal zetten? Regensensor uit?
Idd, neutraal en regensensor uit

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nitram22
  • Registratie: September 2024
  • Laatst online: 01-06 11:52
En camera’s/sensoren uitzetten met de cameraknop op de middenconsole anders word je gek van het gepiep!

[ Voor 9% gewijzigd door Nitram22 op 25-10-2024 18:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jv789
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 23-12-2024
Apple carplay werkt ineens niet meer.... Iemand een oplossing?

Auto verwijderen uit telefoon en telefoon uit auto. Opnieuw koppelen --> geen resultaat.

Iphone draait op iOS18.0.1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevin03
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 17-07 23:58
Ik heb hetzelfde probleem met Android auto.
Ik had de systeem update speciaal niet gedaan omdat ik hier had gelezen dat sommige hun AA niet meer werkte er na. Nu werkt mijn AA niet en is de update terug getrokken en kan ik hem niet doen.

GSM verwijderd, reset met de volume knop gedaan. Maar daarna is er niks beweging te krijgen in AA. Bij een andere auto verbind de gsm vrijwel meteen met AA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterCC
CPMY schreef op vrijdag 25 oktober 2024 @ 03:20:
[...]

Bij mijn weten niet.

Op de foto die je in je eerdere post toevoegde staat heel duidelijk aangegeven "Max 8A". Dat komt normaal één op één overeen met wat je in de app als stroombegrenzing AC-laden hebt ingegeven. Bij mij toch.

Bij mijn iX1 staat daar als ik thuis laad "Max 6A" omdat ik dat zo ingegeven heb, kwestie van het capaciteitstarief binnen de perken te houden.

Als jij bij jouw wagen die beperking op 32A hebt ingesteld en er toch op het dashbord "Max 8A" staat dan zou ik ermee naar de dealer gaan want dan klopt er iets niet.

Daarnaast, als je de begrenzer hebt uitgezet, dan begrenst de lader niet en zou je moeten laden met ofwel 11kW ofwel 22kW, afhankelijk of je voor de 22kW optie hebt bijbetaald, en uiteraard afhankelijk van wat de laadpaal kan leveren, maar dan zou je geen beperking op je dashbord mogen zien staan.

Ik kan niet zo direct eerdere posts terugvinden. Vandaar de vraag: heb je dat bij elk AC-laadpunt?

Als ik extern AC-laad, dan zet ik de begrenzing op 32A (nu geleerd dat ik de begrenzing dan ook gewoon kan uitschakelen) en dan laadt de auto effectief met 11kW (ik heb de 22kW optie niet, leek me redelijk nutteloos).

[ Voor 7% gewijzigd door PeterCC op 25-10-2024 22:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterCC
jv789 schreef op vrijdag 25 oktober 2024 @ 19:17:
Apple carplay werkt ineens niet meer.... Iemand een oplossing?

Auto verwijderen uit telefoon en telefoon uit auto. Opnieuw koppelen --> geen resultaat.

Iphone draait op iOS18.0.1.
Ik heb een Samsung met Android Auto.
Gisteravond onderweg naar huis werd ik gebeld en niks signaal op de auto.
Ik was volop aan het rijden en kon dus niet opnemen.

Wat verder kwam ik in een file terecht en effe gechecked: de BMW TEL zei me: "geen apparaat verbonden".

Op de bestemming aangekomen de bluetooth van de telefoon uit- en dan weer aangeschakeld, en alles was weer in orde.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GilbertvH
felder schreef op vrijdag 25 oktober 2024 @ 16:50:
[...]

Idd, neutraal en regensensor uit
En vergeet Auto Hold niet uit te zetten 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KW1980
  • Registratie: September 2011
  • Nu online
kevin03 schreef op vrijdag 25 oktober 2024 @ 20:11:
Ik heb hetzelfde probleem met Android auto.
Ik had de systeem update speciaal niet gedaan omdat ik hier had gelezen dat sommige hun AA niet meer werkte er na. Nu werkt mijn AA niet en is de update terug getrokken en kan ik hem niet doen.

GSM verwijderd, reset met de volume knop gedaan. Maar daarna is er niks beweging te krijgen in AA. Bij een andere auto verbind de gsm vrijwel meteen met AA.
Als die mij niet (goed) verbindt met AA, maak ik eerst via BT audio verbinding. Kort na deze verbinding pakt AA hem dan vaak over.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bluemachi
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 09-06 14:41
Heb dit bij die van mij toch voor elkaar gekregen. Geen makkelijke klus maar met een spatelsetje van Amazon en de nieuwe grill erbij toch voor elkaar gekregen.

De bumper hoeft er dus niet persé helemaal af om de grill te vervangen.

Grill besteld bij Schmiedmann in Denemarken 🇩🇰. Netjes verzonden en tijdig, uiteindelijk incl middenkapje €230 kwijt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vXJl5Dw39mg0fwwIdCAdCFgN7Pg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lvxnxbE7jYwVh0Fe2nk5YfUH.jpg?f=fotoalbum_large
Wekke schreef op dinsdag 23 april 2024 @ 15:58:
[...]

Helemaal akkoord. Vind ze spuuglelijk. De mijne zal ook zo geleverd worden alhoewel ze anders waren toen ik bestelde. Levering in juni.

Heb deze gevonden: https://shop.ekris.nl/bmw...C0EAQAvD_BwE&gclsrc=aw.ds

Iemand ervaring of dat eenvoudig te plaatsen is?

[ Voor 5% gewijzigd door bluemachi op 27-10-2024 09:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsm3
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 11-07 16:32
bluemachi schreef op zondag 27 oktober 2024 @ 09:20:
Heb dit bij die van mij toch voor elkaar gekregen. Geen makkelijke klus maar met een spatelsetje van Amazon en de nieuwe grill erbij toch voor elkaar gekregen.

Grill besteld bij Schmiedmann in Denemarken 🇩🇰. Netjes verzonden en tijdig, uiteindelijk incl middenkapje €230 kwijt.

[Afbeelding]

[...]
Ik ben stik benieuwd hoe je dat voor elkaar gekregen hebt en hoe het eindresultaat er uit ziet. Kan je dat delen?

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• bluemachi
In stapjes:
1: rubbers bovenop eraf halen en de twee ronde boven de lampen losklikken
2: schroeven bovenop 4x torx loshalen
3: met twee spateltjes ruimte maken en met de andere spatel in de clip drukken zodat die los springt. En dit alle clips rustig afgaan op basis van de nieuwe grill of mijn foto.
4: nieuwe grill er zo weer inklikken en goed aandrukken

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Hc5_3xXbgKlyxH1jOWNRWjB549w=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Zms9LzskrenqDLaa7sdaEf1O.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• itsm3
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 11-07 16:32
bluemachi schreef op zondag 27 oktober 2024 @ 10:07:
In stapjes:
3: met twee spateltjes ruimte maken en met de andere spatel in de clip drukken zodat die los springt. En dit alle clips rustig afgaan op basis van de nieuwe grill of mijn foto.

[Afbeelding]
Bedankt voor de uitleg en ziet er heel netjes uit zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterCC
Gelukkig zit op mijn iX1 standaard nog de klassieke grill.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/o0C7Iu4vTWrVA8_gmWa4rETHz8E=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/yUgGcTgSJgqHBwEWcUHF6u4q.jpg?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jv789
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 23-12-2024
Voor het probleem met de Carplay;

In de auto overschakelen naar het gast profiel. Hierna weer terug naar je eigen profiel.
Hierna kreeg ik weer verbinding met Apple Carplay.

Bijzondere oplossing maar het werkte....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JP1980
  • Registratie: Oktober 2009
  • Nu online
Bij mij blijft de BMW navigatie nu in constante bootmode. Je ziet alleen de animatie. Dit heeft ook effect op de rijassistentiesystemen. Zo herkent de auto nog wel verkeersborden, maar bij standaard verkeerssituaties krijg ik slechts een bord met de tekst 'limit' op het display i.p.v. de huidig geldende maximumsnelheid. Hierdoor kan je de CC ook niet automatisch instellen op de max snelheid.

Heb al geprobeerd te herstarten met de 30 seconden volumeknop. Lost niks op.

Android auto werkt gelukkig nog wel.

Iemand een idee hoe dit op te lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wfvanputten
PeterCC schreef op zondag 27 oktober 2024 @ 18:12:
Gelukkig zit op mijn iX1 standaard nog de klassieke grill.
[Afbeelding]
Toch ben ik heel blij met mijn nieuwe neus hoor. Er zit ook nog een extra camera daar overigens...
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QFxhG0uhovfFro78AUD83Fjf1J8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/w6Q3WALELWNF0MBGglZvVPc8.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Benny1978
  • Laatst online: 07-07 17:37
Ik heb ook een kleine aanpassing gedaan.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kn1Roym__yiAXiC5H2GW5yYBpl0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FxuJtKJjwXxDsw2ZUuHReiAn.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zdORQUdXfih9Usv4992AMDUbFoA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NlmHZQ9YJAB5UnRVl3p5z4Ip.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brecht_vb
Morgen zou ik mijn BMW ix1 afhalen.

Vandaag belt BMW dat er een probleem is met de B-stijl, en dat mijn chassisnummer voorkomt op een lijst voor nazicht.

"Er staan heel veel auto's op de lijst, dus BMW heeft wel veel aandacht voor het probleem."

Tijdsspanne wordt niet meegedeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dudeness
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 25-06 08:58
bluemachi schreef op zondag 27 oktober 2024 @ 10:07:
In stapjes:

[Afbeelding]
Oeh nice. Is deze grill voor ICE, PHEV en EV?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CPMY
duckie_rr schreef op vrijdag 25 oktober 2024 @ 10:25:
[...]

Ik heb ook al gehad dat er een begrenzing door de wagen ingesteld werd tijdens de laadbeurt, waarschijnlijk gelinkt aan de batterijtemperatuur of dat de wagen de begrenzing van de laadpaal repliceerde.
In jouw foto kan het ook zijn omdat je aan 99% zit, dat hij voor z'n laatste % niet aan de volle 11 (of 22) KW kan laden.
Ah goeie! Dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin2k
  • Registratie: September 2000
  • Nu online
Nieuwe grill? Gewrapt?

Zonnepanelen 3950Wp - DMEGC 6x395Wp (ZW 2°) + DMEGC 4x395Wp (ZW 28°) - Solis 3.6 ; Easee Charge Lite 11kW + Easee Equalizer (Load Balancing) ; BMW iX1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• welu67
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 27-06 16:49
Afgelopen donderdag mijn bestelde X1 25e hybride opgehaald Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RsRiH-_m0Odg-AuT75jVO7EBADI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4uKmSR2bdjRJxzz9p88erePu.jpg?f=fotoalbum_large

Eerste rit van dik 200km naar huis gemaakt. Eerste indrukken: loopt mooi, lekker cruisen over de autoweg, hulpystemen werken goed, navi met zeer gedetailleerd satelliet beeld is prachtig. Head up is fijn, navi-aanwijzingen als augmented reality in navi scherm is leuk maar voegt niet echt iets toe. HK audio is wel ok, nog niet super top, installatie moet ook nog even inspelen. Een aantal short-cuts ingesteld maar dan moet je vaak toch nog een extra handeling in het scherm doen. Met set is snelheidswaarschuwing wel snel uit te schakelen. Deuren dicht slaan klinkt inderdaad niet optimaal.

Meteen al 3 vraagjes:
1) Wat kun je doen met de L modus ?
2) Welke rij-instelling gebruik je voor in de sneeuw of op gladde wegen ?
3) Vanaf productie juli 24 is de datamodus van de USB poorten uitgeschakeld, USB kun je alleen nog maar gebruiken om te laden. Hoe kan ik nu toch nog mijn oude MP3 collectie afspelen, iemand tips ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JP1980
  • Registratie: Oktober 2009
  • Nu online
JP1980 schreef op maandag 28 oktober 2024 @ 10:47:
Bij mij blijft de BMW navigatie nu in constante bootmode. Je ziet alleen de animatie. Dit heeft ook effect op de rijassistentiesystemen. Zo herkent de auto nog wel verkeersborden, maar bij standaard verkeerssituaties krijg ik slechts een bord met de tekst 'limit' op het display i.p.v. de huidig geldende maximumsnelheid. Hierdoor kan je de CC ook niet automatisch instellen op de max snelheid.

Heb al geprobeerd te herstarten met de 30 seconden volumeknop. Lost niks op.

Android auto werkt gelukkig nog wel.

Iemand een idee hoe dit op te lossen?
In ieder geval 1 van mijn eigen problemen opgelost. Blijkbaar is er nog een ander reset systeem. 3x op start/stop drukken en daarna lang op de volumeknop. Volgens mij ben ik nou wel veel van mijn instellingen kwijt maar de navigatie start weer op. En ik hoef niet naar de dealer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordys19
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 16-07 23:07
welu67 schreef op maandag 28 oktober 2024 @ 19:42:
Afgelopen donderdag mijn bestelde X1 25e hybride opgehaald [Afbeelding]

Eerste rit van dik 200km naar huis gemaakt. Eerste indrukken: loopt mooi, lekker cruisen over de autoweg, hulpystemen werken goed, navi met zeer gedetailleerd satelliet beeld is prachtig. Head up is fijn, navi-aanwijzingen als augmented reality in navi scherm is leuk maar voegt niet echt iets toe. HK audio is wel ok, nog niet super top, installatie moet ook nog even inspelen. Een aantal short-cuts ingesteld maar dan moet je vaak toch nog een extra handeling in het scherm doen. Met set is snelheidswaarschuwing wel snel uit te schakelen. Deuren dicht slaan klinkt inderdaad niet optimaal.

Meteen al 3 vraagjes:
1) Wat kun je doen met de L modus ?
2) Welke rij-instelling gebruik je voor in de sneeuw of op gladde wegen ?
3) Vanaf productie juli 24 is de datamodus van de USB poorten uitgeschakeld, USB kun je alleen nog maar gebruiken om te laden. Hoe kan ik nu toch nog mijn oude MP3 collectie afspelen, iemand tips ?
De L modus heb ik niet direct een idee

Ik geloof dat je bij rij-instellingen wegrij-ondersteuning kan aanduiden dat je met 4 wiel aandrijving wil vertrekken als het sneeuwt maar dit gaat enkel onder de 40km/h geloof ik.

Ben je zeker dat de datamodus is uitgeschakeld voor mp3 af te spelen? Aangezien het uitgeschakeld is kunnen ze het dan bij de dealer niet aanzetten (misschien domme vraag van mij)? Ik moet eerlijk zijn dat ik ook dacht dat het niet werkte. Had mijn gsm geprobeerd, een usb stick dat ik al had was ook tevergeefs toen heb ik op een forum (kan dit niet meer terugvinden) dat deze wel werkte SanDisk Ultra Luxe USB C en die doet het gwn.

[ Voor 5% gewijzigd door Jordys19 op 29-10-2024 06:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anahi
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 16-07 12:01
brecht_vb schreef op maandag 28 oktober 2024 @ 14:38:
Morgen zou ik mijn BMW ix1 afhalen.

Vandaag belt BMW dat er een probleem is met de B-stijl, en dat mijn chassisnummer voorkomt op een lijst voor nazicht.

"Er staan heel veel auto's op de lijst, dus BMW heeft wel veel aandacht voor het probleem."

Tijdsspanne wordt niet meegedeeld.
Ik zou vandaag mijn iX1 gaan ophalen en heb helaas net hetzelfde telefoontje ontvangen.

Blijkbaar moeten er enkele bouten vervangen worden (wat een kleine aanpassing zou zijn), maar aangezien dit bij veel iX1's moet gebeuren zijn die bouten niet voorradig. De dealer verwacht eind volgende week de bouten binnen te krijgen, dus de levering zou voor de week daarna zijn. Ze nemen nog contact op voor een definitieve afspraak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benny1978
  • Laatst online: 07-07 17:37
Garage heeft de metalen omlijsting vervangen door een zwarte. Toch een ander zicht :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ugchel
  • Niet online

Ugchel

Speeding home

Ik heb mijn edrive20 nu een goede maand, en ik vraag me toch iets af. Ik lees hier vaak dat de routebegeleiding icm resterende accu zo accuraat is. Ik heb nog niet zulke lange afstanden gereden dat ik onderweg heb moeten bijladen dus misschien is het dan nauwkeuriger, maar mijn ervaring is dat de navigatie wel pessimistisch is.

Vorige vrijdag een rit gemaakt waarbij de navigatie/app aangeeft dat die 42% accu zal kosten. In de praktijk was dit 29%, met een gemiddeld verbruik van 13,4kWh/100km over 132 km. Rijd ik dan zo extreem zuinig op die route of is de navigatie wel heel voorzichtig?

(Ter illustratie mijn gemiddeld verbruik in oktober is 15kWh/100km over ruim 2600km, wat volgens de app 13% lager is dan de community. Ik ben een rustige rijder en rijd altijd in B in normale modus.)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pliesie
  • Laatst online: 09-07 11:01
Ugchel schreef op dinsdag 29 oktober 2024 @ 20:09:
Ik heb mijn edrive20 nu een goede maand, en ik vraag me toch iets af. Ik lees hier vaak dat de routebegeleiding icm resterende accu zo accuraat is. Ik heb nog niet zulke lange afstanden gereden dat ik onderweg heb moeten bijladen dus misschien is het dan nauwkeuriger, maar mijn ervaring is dat de navigatie wel pessimistisch is.

Vorige vrijdag een rit gemaakt waarbij de navigatie/app aangeeft dat die 42% accu zal kosten. In de praktijk was dit 29%, met een gemiddeld verbruik van 13,4kWh/100km over 132 km. Rijd ik dan zo extreem zuinig op die route of is de navigatie wel heel voorzichtig?

(Ter illustratie mijn gemiddeld verbruik in oktober is 15kWh/100km over ruim 2600km, wat volgens de app 13% lager is dan de community. Ik ben een rustige rijder en rijd altijd in B in normale modus.)
Jij hebt gewoon een super zuinige versie.
Ik rij gewoon door en zit ip 18kWh/100km over 4000km
Het verbruik doet me niet zo veel persoonlijk. Ding moet gewoon lekker rijden en doorrijden is voor mij ook belangrijk.

Navigatie past zich aan naar je huidige actuele verbruik op dat moment. Mogelijk heeft het weer.. regen wind en het wegdek en of je een percentage aan het dalen bent ook invloed?

Veel plezier met je auto!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterCC
Ugchel schreef op dinsdag 29 oktober 2024 @ 20:09:

Het is logisch dat de app aan de voorzichtige kant is. BMW wil vermijden dat je ergens strandt zonder lading.

De auto schat jouw verbruik in aan de hand van je verbruik in het verleden en de route die je gaat rijden, en het verbruik van andere gebruikers met dezelfde wagen.

Je hebt je wagen nog maar een maand. Veel data heeft de app nog niet.
Beetje geduld. Wordt wel beter.

Ik heb mijn xDrive30 nu ruim 10 maand en er een goede 24.000km mee gereden.
Mijn ervaring is dat de app een behoorlijk accurate berekening maakt.
Mijn gemiddelde verbruik in oktober volgens de app is trouwens ook 15kWh/100km, en ik ben geen slenteraar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technoslet
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 02-04 19:24
Het wordt wel beter in de tijd. Maar wat ik wel bemerk is dat de te rijden geschatte rest kilometers met een percentage van 50% toch aan de ruime kant is.
Inmiddels heb ik de auto 1.5 jaar en heden week de 80k km gepasseerd.
Bij normaal gebruik zomer/winter (Nov tm maart winterbanden = hoger verbruik) rij ik ongeveer 375/275km op een volle accu. Rijstijl is "normaal", dus met het verkeer mee. Niet overdreven sneller of langzamer dan het overige verkeer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w00Dy
  • Laatst online: 13:10

w00Dy

Make soap, not war

PeterCC schreef op dinsdag 29 oktober 2024 @ 23:04:
[...]
Mijn ervaring is dat de app een behoorlijk accurate berekening maakt.
Ik kijk enkel nog naar percentage, mijn vrouw rijdt ook met de wagen. Zij rijdt enkel lokaal, ik telkens snelweg. Vorige week thuis vertrokken met 42%, 235km range, ik moest 160km doen die dag. Ik heb dus mooi moeten bijladen anders lukte het niet. 50% neem ik nu aan dat ik er 200km mee kan doen.

Verder werkt Android Auto plots niet meer

Zowel voor mijn vrouw (Pixel) als voor mij (Samsung) krijgen we AA niet meer aan de praat. Ik heb alle apparaten een keer verwijderd, console gereset (30s. volume knop ingedrukt houden - doe dit trouwens niet tijdens een rit, cruise control valt oa. mee uit) maar geen succes.

Zeer vervelend als je voor dit soort software issue naar de dealer moet

[ Voor 40% gewijzigd door w00Dy op 30-10-2024 08:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• welu67
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 27-06 16:49
Jordys19 schreef op maandag 28 oktober 2024 @ 21:35:
[...]

De L modus heb ik niet direct een idee

Ik geloof dat je bij rij-instellingen wegrij-ondersteuning kan aanduiden dat je met 4 wiel aandrijving wil vertrekken als het sneeuwt maar dit gaat enkel onder de 40km/h geloof ik.

Ben je zeker dat de datamodus is uitgeschakeld voor mp3 af te spelen? Aangezien het uitgeschakeld is kunnen ze het dan bij de dealer niet aanzetten (misschien domme vraag van mij)? Ik moet eerlijk zijn dat ik ook dacht dat het niet werkte. Had mijn gsm geprobeerd, een usb stick dat ik al had was ook tevergeefs toen heb ik op een forum (kan dit niet meer terugvinden) dat deze wel werkte SanDisk Ultra Luxe USB C en die doet het gwn.
dank voor je reactie ! Het ligt helaas niet aan de USB-stick, vanaf productie juli 24 zijn de USB poorten alleen nog maar laadpoorten, ik kijk nu naar oplossingen via Icloud en Onedrive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shippie
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 12-03 09:28

shippie

Dussssssssss..

Anahi schreef op dinsdag 29 oktober 2024 @ 09:23:
[...]

Ik zou vandaag mijn iX1 gaan ophalen en heb helaas net hetzelfde telefoontje ontvangen.

Blijkbaar moeten er enkele bouten vervangen worden (wat een kleine aanpassing zou zijn), maar aangezien dit bij veel iX1's moet gebeuren zijn die bouten niet voorradig. De dealer verwacht eind volgende week de bouten binnen te krijgen, dus de levering zou voor de week daarna zijn. Ze nemen nog contact op voor een definitieve afspraak.
Niet alleen iX1's, ook mijn X1 30e PHEV staat bij de dealer en mag niet uitgeleverd worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sphinx_thing
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 27-06 10:18
Hier hetzelfde bericht. Bouten moeten vervangen worden, zijn niet leverbaar en voorals nog geen datum waneer de auto geleverd mag worden....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baris
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 16:10
welu67 schreef op woensdag 30 oktober 2024 @ 08:39:
[...]

dank voor je reactie ! Het ligt helaas niet aan de USB-stick, vanaf productie juli 24 zijn de USB poorten alleen nog maar laadpoorten, ik kijk nu naar oplossingen via Icloud en Onedrive.
Bijzonder dat de USB poorten voor data zijn dichtgezet. Nu ben ik wel benieuwd hoe je de beelden van de Drive recorder van de auto af krijgt, want naar mijn idee ging dit via de USB. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jim_dhondt
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 11:29
Baris schreef op woensdag 30 oktober 2024 @ 15:01:
[...]

Bijzonder dat de USB poorten voor data zijn dichtgezet. Nu ben ik wel benieuwd hoe je de beelden van de Drive recorder van de auto af krijgt, want naar mijn idee ging dit via de USB. 8)7
Kan ook wireless bij mij, maar heel omslachtig (voor hij uberhaupt begint). Eerst moet de auto drive ready zijn (dus durf je deur niet te openen of het stopt), eerst tig aantal keren bluetooth en wifi aan/uitzetten voor het ding (de BMW app) doorheeft dat ie je telefoon mag uitlezen (storage). En dan 10 15 min per filmpje van 1 min (had nu wel in de opties gezet, export alle camera's apart +360 view). En al zeker niet de BMW app sluiten op je telefoon.

Dus het kan wel maar neem dan maar gerust een pauze of parkeer je ergens rustig voor een tijdje en zet het raampje open om je telefoon naar buiten te gooien en dan terug te gaan halen om het nog eens te proberen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jayhawk80
Baris schreef op woensdag 30 oktober 2024 @ 15:01:
[...]

Welke auto heb je? Ik heb een ix1 en driverecorder is bij mij niet mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GilbertvH
Jayhawk80 schreef op woensdag 30 oktober 2024 @ 15:47:
[...]

Welke auto heb je? Ik heb een ix1 en driverecorder is bij mij niet mogelijk.
Drive recorder wordt actief bij een aanrijding

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jayhawk80
GilbertvH schreef op woensdag 30 oktober 2024 @ 15:51:
[...]

ja maar je moet het wel hebben. Zit er niet standaard in. Ik kan het niet in de store kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekke
  • Registratie: December 2023
  • Laatst online: 09-05 17:58
bluemachi schreef op zondag 27 oktober 2024 @ 09:20:

[Afbeelding]

[...]
De mijne uiteindelijk gewoon bij BMW laten vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluemachi
Dudeness schreef op maandag 28 oktober 2024 @ 16:55:
[...]

Oeh nice. Is deze grill voor ICE, PHEV en EV?
Denk wel voor alle drie maar zeker weten doe ik het niet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jim_dhondt
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 11:29
Jayhawk80 schreef op woensdag 30 oktober 2024 @ 15:55:
[...]

ja maar je moet het wel hebben. Zit er niet standaard in. Ik kan het niet in de store kopen.
Zat bij mij onder het "premium pack pro" inbegrepen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dudeness
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 25-06 08:58
bluemachi schreef op woensdag 30 oktober 2024 @ 18:36:
[...]

Denk wel voor alle drie maar zeker weten doe ik het niet..
Heb je misschien een linkje naar de onderdelen die je besteld hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterCC
technoslet schreef op woensdag 30 oktober 2024 @ 08:04:
Het wordt wel beter in de tijd. Maar wat ik wel bemerk is dat de te rijden geschatte rest kilometers met een percentage van 50% toch aan de ruime kant is.
Inmiddels heb ik de auto 1.5 jaar en heden week de 80k km gepasseerd.
Bij normaal gebruik zomer/winter (Nov tm maart winterbanden = hoger verbruik) rij ik ongeveer 375/275km op een volle accu. Rijstijl is "normaal", dus met het verkeer mee. Niet overdreven sneller of langzamer dan het overige verkeer.
Kan je verduidelijken wat je bedoelt met "de te rijden geschatte rest kilometers met een percentage van 50% toch aan de ruime kant is"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w00Dy
  • Laatst online: 13:10

w00Dy

Make soap, not war

GilbertvH schreef op woensdag 30 oktober 2024 @ 15:51:
[...]

Kan je ook manueel triggeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KW1980
  • Registratie: September 2011
  • Nu online
w00Dy schreef op woensdag 30 oktober 2024 @ 08:32:
[...]

Ik kijk enkel nog naar percentage, mijn vrouw rijdt ook met de wagen. Zij rijdt enkel lokaal, ik telkens snelweg. Vorige week thuis vertrokken met 42%, 235km range, ik moest 160km doen die dag. Ik heb dus mooi moeten bijladen anders lukte het niet. 50% neem ik nu aan dat ik er 200km mee kan doen.

Verder werkt Android Auto plots niet meer

Zowel voor mijn vrouw (Pixel) als voor mij (Samsung) krijgen we AA niet meer aan de praat. Ik heb alle apparaten een keer verwijderd, console gereset (30s. volume knop ingedrukt houden - doe dit trouwens niet tijdens een rit, cruise control valt oa. mee uit) maar geen succes.

Zeer vervelend als je voor dit soort software issue naar de dealer moet
Ook geprobeerd om ff bluetooth audio te connecten met de telefoon? Middelste icoontje, links naast AA icoontje op Mobiele Apparaten scherm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sphinx_thing
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 27-06 10:18
shippie schreef op woensdag 30 oktober 2024 @ 10:47:
[...]

Niet alleen iX1's, ook mijn X1 30e PHEV staat bij de dealer en mag niet uitgeleverd worden
Iemand al iets gehoord over de oplossing of wel hoe lang dit gaat duren?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• brecht_vb
Sphinx_thing schreef op donderdag 31 oktober 2024 @ 15:33:
[...]

Iemand al iets gehoord over de oplossing of wel hoe lang dit gaat duren?
@Anahi schrijft:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterCC
w00Dy schreef op woensdag 30 oktober 2024 @ 08:32:
[...]

(...)
Er is een verschil tussen de inschatting die de auto berekent wanneer je een rit met de NAV ingeeft, dan ervaar ik de inschatting als behoorlijk accuraat, en wat de wagen opgeeft als autonomie zonder NAV, dus wat je rechts onderaan op het display achter het stuur ziet staan.

Zonder NAV is de inschatting bij mijn wagen ook veel te optimistisch. Met 100% geeft ie dan iets van 475km aan, en dat haalt de wagen van geen kanten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zagor
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 19-11-2024
hallo, heeft iemand SA 5DW (Parking Assistant Professional) van ConnectDrive Store voor uw voertuig? Ik kan deze service niet zien in de beschikbaarheid van mijn winkelservice.

Bedankt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• brecht_vb
zagor schreef op donderdag 31 oktober 2024 @ 21:01:
hallo, heeft iemand SA 5DW (Parking Assistant Professional) van ConnectDrive Store voor uw voertuig? Ik kan deze service niet zien in de beschikbaarheid van mijn winkelservice.

Bedankt!
Ik denk niet dat die bijgekocht kan worden. Hardware voor nodig die niet default aanwezig is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pannekoek81
zagor schreef op donderdag 31 oktober 2024 @ 21:01:

Bedankt!
Ja. De gratis proefperiode van 3 maanden. Je moet hiervoor Parking Plus hebben ivm de camera’s.

Zie tot op heden niet de voordelen om dit na de proefperiode aan te schaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zagor
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 19-11-2024
Pannekoek81 schreef op donderdag 31 oktober 2024 @ 21:44:
[...]

Ja. De gratis proefperiode van 3 maanden. Je moet hiervoor Parking Plus hebben ivm de camera’s.

Zie tot op heden niet de voordelen om dit na de proefperiode aan te schaffen.
Ik heb Parking Assistant Plus al. Helaas zie ik geen optie om te upgraden naar Professional. Het is echt raar. Heb je hier een mening over? Ik heb alle andere vereiste ultrasone sensoren, maar dit is echt niet logisch voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brecht_vb
zagor schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 03:51:
[...]

Ik heb Parking Assistant Plus al. Helaas zie ik geen optie om te upgraden naar Professional. Het is echt raar. Heb je hier een mening over? Ik heb alle andere vereiste ultrasone sensoren, maar dit is echt niet logisch voor mij.
Heb je ook camera’s rondom? Is ook een vereiste.
Pagina: 1 ... 55 ... 68 Laatste