Het grote BMW (i)X1 topic

Pagina: 1 ... 54 ... 70 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• strietboy
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 28-08 17:13
Hoor het al ondanks m uitvoering heel wisselend welke sleutelcover erom zit. Dank voor de reacties.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Merkor
  • Registratie: Juni 2024
  • Laatst online: 10-09 19:24
Regarding my steering wheel vibration problem at around 80 km/h: My car is going back to Regensburg facility for further diagnosis next week. Can take 4-6 weeks until I get the car back. Hopefully, the result will help other drivers.

Car is with the dealer for 4 weeks now. I have an iX1 loaner, which does not show the problem in the extend of my car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brecht_vb
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 22:23
Merkor schreef op donderdag 3 oktober 2024 @ 06:39:
Regarding my steering wheel vibration problem at around 80 km/h: My car is going back to Regensburg facility for further diagnosis next week. Can take 4-6 weeks until I get the car back. Hopefully, the result will help other drivers.

Car is with the dealer for 4 weeks now. I have an iX1 loaner, which does not show the problem in the extend of my car.
I was wondering: do you have any video or audio recording of the problem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balupi63
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 18-08 12:48
Merkor schreef op donderdag 3 oktober 2024 @ 06:39:

My IX1 e20 for almost five weeks with the dealer due to wheel vibration around 105 km/u. They almost replaced everything what can be replaced. Still no solution..............

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Merkor
brecht_vb schreef op donderdag 3 oktober 2024 @ 07:08:
[...]

I was wondering: do you have any video or audio recording of the problem?
No, the steering wheel is micro vibrating in a pulsating pattern like the lane assistant warning on maybe 30 % strength. If you don‘t feel it (or don‘t want it to feel), just do not hunt for problems you (maybe) not have. ;-)

My guess is the heat pump and/or A/C compressor not being vibration dampened in the right way in some (not all) vehicles. There may be something connected to the steering rack, transferring vibrations to the steering wheel. The vibration may be expressed in different intensity due to play in the vibration dampening and/or faulty compressors with higher vibration out of the norm.

Let‘s see what the engineers in Regensburg find. Hopefully, they will come up with a solution in the upcoming weeks. Will report…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Griffin2k
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:15
strietboy schreef op woensdag 2 oktober 2024 @ 23:54:
Hoor het al ondanks m uitvoering heel wisselend welke sleutelcover erom zit. Dank voor de reacties.
Ik maakte een grapje maar AliExpress heeft echt wel wat leuke accessoires voor BMW. Ze hebben ook diverse op maat bakjes en klepjes. De vraag is wel: hoe is de fit?

Zonnepanelen 3950Wp - DMEGC 6x395Wp (ZW 2°) + DMEGC 4x395Wp (ZW 28°) - Solis 3.6 ; Easee Charge Lite 11kW + Easee Equalizer (Load Balancing) ; BMW iX1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robinator002
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 08-04 09:06
Mijn X1 hybrid is nu bijna 3 maanden oud. Ik ben echt heel tevreden van de wagen tot nu toe, maar nu wilt de laadklep niet meer open gaan. Op de console staat dan weer een waarschuwing dat de laadklep zogezegd open staat. Gelukkig kan ik zo nog even verder op de ICE.

De dealer zei dat ik moest proberen om met een stevige vuistslag midden op de klep te slaan. Dat vond ik al een vreemde techniek, maar heb het wel geprobeerd en zonder succes. Over een maand moet ie binnen en wordt het onderdeel vervangen.

Beetje vervelend dat ik nu een maand niet elektrisch kan rijden. Dat doet af aan de rijervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StefBon
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 07-09 20:12
Martinusz schreef op woensdag 25 september 2024 @ 10:23:
[...]

Denk dat dat het is, heb nog niet veel verschillende palen geladen, maar de 2-3 locaties die ik tot nu toe heb, is allemaal 4kW/u tot 80%, daarna 3kW/u. Of er nu wel of geen andere auto's staan maakt eigenlijk geen verschil, lijkt dus idd begrenst op de paal op 3-4 kW/u.
Bij een oplaadpunt in de buurt (dat 22kW kan leveren),en op mijn iX1 heb ik de optie genomen om aan 22kW te kunnen laden, heb ik telkens deze laadcurve. Let wel, telkens op ongeveer dezelfde tijd, dus mogelijks wordt de laadpaal automatisch beperkt door het net.

Eerste minuten laadt het meteen aan 22kW, nadien valt het terug naar 7kW.
Op een zondag kon ik dan weer wel hele tijd aan 22kW laden op hetzelfde punt.

Veel publieke laadpalen (in België) lijken maar zelden te leveren wat ze beloven valt mij op na nu één maand elektrisch te rijden. Da's wel jammer, zeker als je dan een duurdere optie neemt om effectief aan 22kW te kunnen laden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-cC1mBjbcKb8quKVv7pGi_1CjYw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ouKHKqBKWyn3Dg0KZT59o4W0.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cd2013
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 09-09 12:32
robinator002 schreef op donderdag 3 oktober 2024 @ 10:21:
Mijn X1 hybrid is nu bijna 3 maanden oud. Ik ben echt heel tevreden van de wagen tot nu toe, maar nu wilt de laadklep niet meer open gaan. Op de console staat dan weer een waarschuwing dat de laadklep zogezegd open staat. Gelukkig kan ik zo nog even verder op de ICE.

De dealer zei dat ik moest proberen om met een stevige vuistslag midden op de klep te slaan. Dat vond ik al een vreemde techniek, maar heb het wel geprobeerd en zonder succes. Over een maand moet ie binnen en wordt het onderdeel vervangen.

Beetje vervelend dat ik nu een maand niet elektrisch kan rijden. Dat doet af aan de rijervaring.
Dit is bij mij vanaf levering al een groot probleem, en nooit volledig opgelost.
Kijk mijn posts in dit topic maar even terug.
Wat misschien voor jou nog werkt als dit (alleen) een software probleem is:
1. Als je aan komt rijden en de auto stopt en uitstapt, dan de auto eerst met de SLEUTEL op slot zetten, en daarna met sleutel weer open doen. Dat werkt bij mij soms om de laadklep te unlocken.
2. Als je aan komt rijden en de auto stopt en uitstapt, deur achter je dicht doen, laadklep proberen, werkt dat niet, dan weer instappen, auto starten, 5sec wachten, dan weer auto stoppen, uitstappen en laadklep weer proberen.

Als dat beide niet werkt moete ze hem openbreken vermoed ik.
Met de winter voor de deur wil je hem echt wel kunnen opladen, want met lage accu spanning werkt de pre-heating ook niet net als een paar andere features.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordys19
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 09-09 21:01
Merkor schreef op donderdag 3 oktober 2024 @ 07:52:
[...]

No, the steering wheel is micro vibrating in a pulsating pattern like the lane assistant warning on maybe 30 % strength. If you don‘t feel it (or don‘t want it to feel), just do not hunt for problems you (maybe) not have. ;-)

My guess is the heat pump and/or A/C compressor not being vibration dampened in the right way in some (not all) vehicles. There may be something connected to the steering rack, transferring vibrations to the steering wheel. The vibration may be expressed in different intensity due to play in the vibration dampening and/or faulty compressors with higher vibration out of the norm.

Let‘s see what the engineers in Regensburg find. Hopefully, they will come up with a solution in the upcoming weeks. Will report…
May i ask who the dealer is helping you with this problem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Merkor
Jordys19 schreef op vrijdag 4 oktober 2024 @ 09:37:
[...]
May i ask who the dealer is helping you with this problem?
Located in Germany. What I can say from my experience also with other drivers having the same problem: You really have to push the dealer to open a case in Munich. They can't solve the problem on their own. After weeks and month realizing they can't do it on their own you have to push the dealer for the responsible BMW technical delegate looking at the problem. It's a tough journey, but I simply can't accept this problem, because I bought the car, no leasing...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordys19
Merkor schreef op vrijdag 4 oktober 2024 @ 19:16:
[...]

Located in Germany. What I can say from my experience also with other drivers having the same problem: You really have to push the dealer to open a case in Munich. They can't solve the problem on their own. After weeks and month realizing they can't do it on their own you have to push the dealer for the responsible BMW technical delegate looking at the problem. It's a tough journey, but I simply can't accept this problem, because I bought the car, no leasing...
First i tought i did not have the problem and the car just needed to be aligned or balanced. It still vibrated but could not describe it. After i read that it feels like a soft version of the lane assist i knew i probably would have the same problem. I also bought the car and its not a lease so i will try and push the dealership.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutur
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-09 09:43

woutur

Klauwtjes uit!

Volgende heb ik ook nog nooit meegemaakt: winterbandenwissel voor mijn leasebak en dealer geeft aan geen banden te hebben voor mijn velgmaat. Of ik dan een set 18 inch stijl 879 wielenset voor de winter eromheen wil. Ik heb standaard 19 inch 867 er op zitten. Heb aangegeven dat ik er even over na moet denken. Klinkt als achteruitgang en bovendien heb ik betaald voor 19 inch. Als ze er 20 inch omheen gooien zonder kosten, lullen we nergens meer over :)

Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KW1980
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 07-09 18:34
woutur schreef op vrijdag 4 oktober 2024 @ 19:59:
Volgende heb ik ook nog nooit meegemaakt: winterbandenwissel voor mijn leasebak en dealer geeft aan geen banden te hebben voor mijn velgmaat. Of ik dan een set 18 inch stijl 879 wielenset voor de winter eromheen wil. Ik heb standaard 19 inch 867 er op zitten. Heb aangegeven dat ik er even over na moet denken. Klinkt als achteruitgang en bovendien heb ik betaald voor 19 inch. Als ze er 20 inch omheen gooien zonder kosten, lullen we nergens meer over :)
Dat klinkt als onzin. Hoezo geen banden? Wat vis de reden?

Ik laat morgen bij de kwikfit ook 19inch 245/45 winterbanden zetten onder mijn leasewagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jim_dhondt
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 09-09 13:46
Heb hetzelfde gehoord paar weken geleden voor herstelling band: maak zeker op tijd een afspraak voor winterbanden wissel want er zijn maar enkele leveranciers die deze specifieke maten leveren en ze hebben sinds vorig jaar niets dan lever problemen... Tot hij zag dat er bij mij andere banden oplagen dan de standaard ix1 en toen kreeg ik te horen dat ze die wel op tijd zouden binnen hebben zonder issues. Dus we zullen zien in twee weken als ik langs ga voor ze te wisselen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r2504
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 10-09 22:21
KW1980 schreef op vrijdag 4 oktober 2024 @ 20:38:
[...]
Dat klinkt als onzin. Hoezo geen banden? Wat vis de reden?
Ik heb verleden jaar tijdelijk met een iX1 gereden (omdat m'n iX3 na 135 km in de garage stond) en had toen hetzelfde probleem. Blijkbaar is de bandenmaat van de iX1 specifiek voor deze wagen en blijkt het dus enorm moeilijk te zijn hiervoor de juiste banden te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterCC
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 10-09 20:16
StefBon schreef op donderdag 3 oktober 2024 @ 12:16:
[...]

Bij een oplaadpunt in de buurt (dat 22kW kan leveren),en op mijn iX1 heb ik de optie genomen om aan 22kW te kunnen laden, heb ik telkens deze laadcurve. Let wel, telkens op ongeveer dezelfde tijd, dus mogelijks wordt de laadpaal automatisch beperkt door het net.

Eerste minuten laadt het meteen aan 22kW, nadien valt het terug naar 7kW.
Op een zondag kon ik dan weer wel hele tijd aan 22kW laden op hetzelfde punt.

Veel publieke laadpalen (in België) lijken maar zelden te leveren wat ze beloven valt mij op na nu één maand elektrisch te rijden. Da's wel jammer, zeker als je dan een duurdere optie neemt om effectief aan 22kW te kunnen laden.

[Afbeelding]
Dat is een AC-laadpaal, veronderstel ik.

Het zal wellicht aan de laadpaal liggen en niet aan de auto.
(Ik heb die 22kW AC optie niet, dus bij mij max 11kW op AC)

Ik laad op AC thuis, beperkt tot 4kW omwille van het capaciteitstarief.

Mijn laatste AC laadsessie thuis:
36kWh geladen in 9h 14min of 9,23h tot 100%.
Gemiddelde laadsnelheid is dan 3,9kW. Dicht bij die ingestelde 4kW.
Met andere woorden: de auto doet wat ik heb ingesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterCC
r2504 schreef op vrijdag 4 oktober 2024 @ 21:47:
[...]

Ik heb verleden jaar tijdelijk met een iX1 gereden (omdat m'n iX3 na 135 km in de garage stond) en had toen hetzelfde probleem. Blijkbaar is de bandenmaat van de iX1 specifiek voor deze wagen en blijkt het dus enorm moeilijk te zijn hiervoor de juiste banden te vinden.
De Michelin site geraadpleegd voor mijn iX1 xDrive 30 met de bandenmaat 205/65R17 100Y, en wat blijkt: "Sorry we hebben geen resultaten die aan uw zoekopdracht voldoen."

Bij Michelin? Dat is wel een probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Merkor
Jordys19 schreef op vrijdag 4 oktober 2024 @ 19:57:
[...]
First i tought i did not have the problem and the car just needed to be aligned or balanced. It still vibrated but could not describe it. After i read that it feels like a soft version of the lane assist i knew i probably would have the same problem. I also bought the car and its not a lease so i will try and push the dealership.
Sorry to read that. Can you provide some details?

Are you talking about the steering wheel vibration at around 80 km/h?

eDrive20 or xDrive30
Production date
M Sport or normals suspension
Rims and tires

Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ugchel
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Ugchel

Speeding home

Wanneer ik een route plan in de bmw-app kan ik aangeven met hoeveel soc ik wil aankomen bij het laadstation en op de bestemming. Er is ook een optie om ‘privé laden’ te activeren waarbij geen rekening gehouden wordt met de laadtoestand thuis. Als ik nu een bepaalde route bereken kom ik na 1 laadsessie onderweg weer thuis aan met 1% soc.

Is het mogelijk om de soc bij thuiskomst in te stellen ergens? Onderweg wil ik bijvoorbeeld tussen de 15 en 20 % gaan laden, en thuis wil ik aankomen met 5 % geschatte soc (wie weet zit de wind op het eind eens tegen…)

A donkey is a lonely bloke, he hardly ever gets to poke

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterCC
Ugchel schreef op vrijdag 4 oktober 2024 @ 22:49:
Wanneer ik een route plan in de bmw-app kan ik aangeven met hoeveel soc ik wil aankomen bij het laadstation en op de bestemming. Er is ook een optie om ‘privé laden’ te activeren waarbij geen rekening gehouden wordt met de laadtoestand thuis. Als ik nu een bepaalde route bereken kom ik na 1 laadsessie onderweg weer thuis aan met 1% soc.

Is het mogelijk om de soc bij thuiskomst in te stellen ergens? Onderweg wil ik bijvoorbeeld tussen de 15 en 20 % gaan laden, en thuis wil ik aankomen met 5 % geschatte soc (wie weet zit de wind op het eind eens tegen…)
Die soc is me even niet duidelijk, maar wellicht bedoel je met welke lading je op je bestemming aan komt.

Lijkt me geen moeilijk probleem. Gebruik die optie "privé laden" niet, en geef je thuisadres in als eindbestemming.
Doet die daar moeilijk over, geef dan het adres van je buren in als eindbestemming.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ugchel
  • Niet online

Ugchel

Speeding home

PeterCC schreef op vrijdag 4 oktober 2024 @ 23:00:
[...]

Die soc is me even niet duidelijk, maar wellicht bedoel je met welke lading je op je bestemming aan komt.

Lijkt me geen moeilijk probleem. Gebruik die optie "privé laden" niet, en geef je thuisadres in als eindbestemming.
Doet die daar moeilijk over, geef dan het adres van je buren in als eindbestemming.
Soc meende ik als bekende afkorting van State of Charge, maar inderdaad de lading van de accu. Ik kan prima een roundtrip plannen, maar wil bijvoorbeeld weten hoeveel ik onderweg moet laden om met 1x laden thuis te komen. Waarbij ik bij een willekeurige bestemming graag bijvoorbeeld 20% accu over wil hebben, bij een laadstop minimaal 10% en thuis minimaal 5%. Maar misschien denk ik te moeilijk…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cd2013
20 inch velg met winterband wil je in principe niet, ik heb zelf zomer 20 inch velg, en in de winter in de lease 19 inch velg met winterband erbij in het contract. Dus ik ben benieuwd 1 november als ik voor de wissel ga.

Als ik jou was zou ik ook zeker niet 18 inch accepteren, die 19 inch banden zijn er wel, alleen wellicht niet bij hun specifieke leverancier op voorraad. Dan halen ze de banden maar een keer ergens anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edebee
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19:36
duckie_rr schreef op woensdag 2 oktober 2024 @ 08:38:
[...]

Ook als je in de settings de automatische handrem aan zet vergeet de auto het bij de volgende start. Toch een bug in deze update.
Ik ben ook eens gaan opletten op de automatische handrem en bij mij zet hij de automatische functie ook spontaan uit na de update. Helaas nog niet kunnen ontdekken wanneer de auto dit doet. Bij meerdere korte stukjes achter elkaar gaat het goed, lijkt erop als de auto langer stilstaat hij dan de instelling vergeet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balupi63
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 18-08 12:48
Jordys19 schreef op vrijdag 4 oktober 2024 @ 19:57:
[...]

My iX1 has also vibration issues. They are now going to replace the electric engine as a last effort to tackle the problem. If that doesn't resolve the vibration I will probably give the car back to the dealer and exchange it for an other BMW.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SAABcabrio
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 11-09 07:22
Wat betreft de trillingen in de auto heb ik de afgelopen week eens goed opgelet of ik daar in mijn iX1 ook hinder van ondervind.
Ik rijd zo’n 45.000 km per jaar en heb de auto nu anderhalf jaar. Zowel op zomer- als winterbanden rijd ik op 20 inch en sinds 3 weken beschik ik over 4 nieuwe (zomer)banden. Deze wissel vond plaats bij een stand van 63.000 km op advies van de dealer, die het profiel wat minder vond worden. Op de winterbanden is ca. 13.000 km gereden. Alles bij elkaar dus 50.000 km op 1 set zomerbanden en dat vind ik niet slecht voor zo’n zware auto.
Enkele keren per week rijd ik de hele A12 af van achter Arnhem naar Den Haag en weer terug. De snelheid schommelt dan tussen de 100 en 110 km/h. Een mooi traject om mijn ervaring te delen. Er zitten stukken bij dat ik geheel geen trilling ervaar en sommige stukken een klein beetje. Ik ben van mening dat dit dan echt aan het wegdek moet liggen en niet aan de auto, al is de iX1 er misschien wel gevoeliger voor dan bijvoorbeeld een Citroën DS. Als ik trillingen voel en ook op andere auto’s let, dan valt mij op dat bijv. Tesla’s ook wel een beetje “stuiteren”.
Ik weet niet hoe de accu’s geplaatst zijn, maar ik heb wel het idee dat de extra kilo’s van de accu’s altijd nog een beetje vertraagd nadeinen als de auto over korte richels rijdt. Bijvoorbeeld bij een spoorwegovergang of voegen tussen brugdelen. Niet echt hinderlijk, maar wel merkbaar. Misschien versterkt dit bij sommige berijders het hinderlijke trillen.
Ik hoop, dat als de oorzaak in de auto gezocht moet worden, het probleem bij die rijders snel opgelost wordt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ajmali
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 10-09 06:34
Ik heb ix1 van juli 2024 sport pro met bijna alle opties, inmiddels 6000 km gereden op 19 inch velgen, voel helemaal geen trillingen. Ben dik tevreden over de wagen. Alleen kleine opmerking over Spotify Duitse reclames, ik weet niet of ik de reclame kan uitzetten / omzetten naar Nederlands

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JP1980
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 19:14
SAABcabrio schreef op zaterdag 5 oktober 2024 @ 12:04:
Wat betreft de trillingen in de auto heb ik de afgelopen week eens goed opgelet of ik daar in mijn iX1 ook hinder van ondervind.
Ik rijd zo’n 45.000 km per jaar en heb de auto nu anderhalf jaar. Zowel op zomer- als winterbanden rijd ik op 20 inch en sinds 3 weken beschik ik over 4 nieuwe (zomer)banden. Deze wissel vond plaats bij een stand van 63.000 km op advies van de dealer, die het profiel wat minder vond worden. Op de winterbanden is ca. 13.000 km gereden. Alles bij elkaar dus 50.000 km op 1 set zomerbanden en dat vind ik niet slecht voor zo’n zware auto.
Enkele keren per week rijd ik de hele A12 af van achter Arnhem naar Den Haag en weer terug. De snelheid schommelt dan tussen de 100 en 110 km/h. Een mooi traject om mijn ervaring te delen. Er zitten stukken bij dat ik geheel geen trilling ervaar en sommige stukken een klein beetje. Ik ben van mening dat dit dan echt aan het wegdek moet liggen en niet aan de auto, al is de iX1 er misschien wel gevoeliger voor dan bijvoorbeeld een Citroën DS. Als ik trillingen voel en ook op andere auto’s let, dan valt mij op dat bijv. Tesla’s ook wel een beetje “stuiteren”.
Ik weet niet hoe de accu’s geplaatst zijn, maar ik heb wel het idee dat de extra kilo’s van de accu’s altijd nog een beetje vertraagd nadeinen als de auto over korte richels rijdt. Bijvoorbeeld bij een spoorwegovergang of voegen tussen brugdelen. Niet echt hinderlijk, maar wel merkbaar. Misschien versterkt dit bij sommige berijders het hinderlijke trillen.
Ik hoop, dat als de oorzaak in de auto gezocht moet worden, het probleem bij die rijders snel opgelost wordt.
Ik kan mij vinden in jouw verhaal. Als er wat spoorvorming in het wegdek zit dan voel je dat ook meteen. Is wel echt een eigenschap van de auto, want heb ook nog eens een paar dagen in de demo ix1 gereden en die had precies hetzelfde. Zelfs met andere wielen en banden. Persoonlijk denk ik dat de stugge vering hiermee te maken heeft. Fijn in de bochten maar minder comfortabel. Maar ik heb ook eens een incident gehad met een band op de ix1 die echt niet meer rond was en sindsdien ben ik gehyperfocusd op dit soort dingen merk ik wel. Dus - in mijn geval - is het denk ik ook wel deels een beetje psychisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epicsilver
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 10-09 16:18
Sinds maart 2024 rij ik met veel plezier in een xdrive 30e. Sinds een paar dagen een de melding dat het noodoproepsysteem is uitgevallen. Iemand ervaring hiermee? Heb inmiddels afspraak gemaakt bij dealer. Meest vervelende is dat de melding hinderlijk in beeld blijft en niet kan worden weggeveegd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PeterCC
Ugchel schreef op vrijdag 4 oktober 2024 @ 23:05:
[...]

Soc meende ik als bekende afkorting van State of Charge, maar inderdaad de lading van de accu. Ik kan prima een roundtrip plannen, maar wil bijvoorbeeld weten hoeveel ik onderweg moet laden om met 1x laden thuis te komen. Waarbij ik bij een willekeurige bestemming graag bijvoorbeeld 20% accu over wil hebben, bij een laadstop minimaal 10% en thuis minimaal 5%. Maar misschien denk ik te moeilijk…
Je denkt niet te moeilijk, maar ik denk niet dat de auto die flexibele functionaliteit biedt.

Naar mijn ervaring kan je instellen met welke minimale lading je een laadstop wil bereiken en met welke minimale lading je je eindbestemming wil bereiken over je hele route. Maar niet dat je onderweg op één laadpunt met 10% wil toekomen en op een ander met 20%.

Als je onderweg de instellingen wil wijzigen naar het volgende laadpunt, dan kan dat. Start dan een nieuwe route met dat laadpunt als eindbestemming en pas de instelling op eindbestemming aan naar het gewenste.

Ik heb het ook zo ervaren:

De voorbije zomer met de iX1 in Italië, in Rome. Op zoek naar een adres.
Ik had dat adres ingesteld als eindbestemming.

De nav stond ingesteld om op de eindbestemming toe te komen met min 30% accu. Maar ik zat al onder de 30% midden in Rome en de nav stuurde mij overal naartoe om te gaan laden maar niet naar mijn eindbestemming die maar enkele km ver weg was.

Dus aan de kant gegaan en de instelling op eindbestemming van 30% naar 10% bijgesteld.
Dan bracht de nav me rechtstreeks naar mijn bestemming.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchfoxx
  • Laatst online: 10-09 20:30
Ajmali schreef op woensdag 25 september 2024 @ 20:59:
[Afbeelding]

Vandaag geüpdate via BMW app. Het is helemaal goed gegaan en bij de software upgrade zie ik uitgebreide uitleg wat er veranderd is
Hi Ajmali,

Kan updaten wat ik wil via de My BMWapp als rechtstreeks via display BMW.
Maar géén update….

Enig idee hoe dit op te lossen ?
Mijn versie 03/2024.40

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jordys19
Merkor schreef op vrijdag 4 oktober 2024 @ 22:22:
[...]

Sorry to read that. Can you provide some details?

Are you talking about the steering wheel vibration at around 80 km/h?

eDrive20 or xDrive30
Production date
M Sport or normals suspension
Rims and tires

Thanks!
At first i tought it was the bad roads in belgium (as i work there) but its also with the renewed roads here in the netherlands so its not the road. I really hope they just missed something with aligning or balancing previously. :/

I start feeling it around the 80km/h but its really noticable at 100 - 110.

Bmw x1 25e (hybrid)
got it delivered 02/04/2024 (i guess production was around feb/mar)
M sport ( adaptive suspension)
19 inch Bridgestone 245 45 R19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ajmali
Dutchfoxx in "Het grote BMW (i)X1 topic"
Hoi Dutchfoxx,
Geen idee waarom het niet gelukt is bij jou. Probeer nogmaals op je startpagina van de app op status controleren te te klikken en in volgende pagina onderin bij software op remote update klikken.
Bij mij in de voertuiginstellingen in de app heb ik de instellingen software update op automatisch en wifi gezet, vandaar dat ik een melding kreeg en vervolgens heb ik de update via BMW app en wifi gedaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Benny1978
  • Laatst online: 07-09 21:35
Waarvoor dient de linkse knop op de afstandsbediening.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WTNpaDGpcwlPfeS-qdhGhyUvbbI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/45AV01gjpEz4Vu9zlc51OTdO.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 23:10
Benny1978 schreef op zondag 6 oktober 2024 @ 10:23:
Waarvoor dient de linkse knop op de afstandsbediening.[Afbeelding]
Die kun je instellen voor 2 zaken, 1 is voorverwarmen starten, de andere weet ik zo ff niet meer :)

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benny1978
  • Laatst online: 07-09 21:35
Martinusz schreef op zondag 6 oktober 2024 @ 10:45:
[...]

Die kun je instellen voor 2 zaken, 1 is voorverwarmen starten, de andere weet ik zo ff niet meer :)
Dit knopje is mij ook nog onduidelijk.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Fp2Np__QCEBNTaCCtNF6npcdf0Q=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JisjWKst4AnzhqJHn0bCLvgm.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Griffin2k
Benny1978 schreef op zondag 6 oktober 2024 @ 15:49:
[...]

Dit knopje is mij ook nog onduidelijk.

[Afbeelding]
Ruiten achterin blokkeren, zodat kinderen niet de ramen open kunnen doen 👍

Zonnepanelen 3950Wp - DMEGC 6x395Wp (ZW 2°) + DMEGC 4x395Wp (ZW 28°) - Solis 3.6 ; Easee Charge Lite 11kW + Easee Equalizer (Load Balancing) ; BMW iX1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KW1980
Ben ik nu debiel, of gaat het middelste deel vd achterbank op een onlogische manier neer? Wellicht rtfm, maar toch, de twee rugleuningen gaan zoals je verwacht.... 😅

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• strietboy
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 28-08 17:13
sinds deze week ix1 rijder.
Voorverwarmen van het interieur lukt vanuit de app.
Maar kan ik ook vanuit de app de stoelverwarming aanzetten, achterruit en spiegel verwarming aanzetten en de gewenste temperatuur instellen?
Of neemt die alleen de settings over waarmee je de auto geparkeerd hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterCC
KW1980 schreef op zondag 6 oktober 2024 @ 19:59:
Ben ik nu debiel, of gaat het middelste deel vd achterbank op een onlogische manier neer? Wellicht rtfm, maar toch, de twee rugleuningen gaan zoals je verwacht.... 😅
Wat is daar onlogisch aan? Je trekt aan de lus en de middenleuning valt naar beneden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jee_Vee
  • Laatst online: 12-07 12:20
Dutchfoxx schreef op zaterdag 5 oktober 2024 @ 22:05:
[...]

Hi Ajmali,

Kan updaten wat ik wil via de My BMWapp als rechtstreeks via display BMW.
Maar géén update….

Enig idee hoe dit op te lossen ?
Mijn versie 03/2024.40
Ik had hetzelfde, geen update naar versie 07/2024.40, terwijl mijn collega's die update al lang hadden uitgevoerd.

Heb toen het volgende gedaan in de auto zelf om handmatig naar update te zoeken (gekopieerd uit handleiding):

Om handmatig naar een Remote Software Upgrade te zoeken, het volgende menupad oproepen:
menu Apps / "Alle" /
"Systeeminstellingen" / "Remote Software
Upgrade" / "Naar upgrade zoeken".

Hierna kreeg ik wel een melding van update in de app, zodat je deze kunt downloaden op je telefoon. Als dit is gedaan, via telefoon update uploaden naar auto, kan alleen onder het rijden en is binnen 15 minuten gedaan.
Tenslotte update installeren als auto stilstaat, starten via app (werkte niet bij mij) of in auto zelf op control display.

Succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jv789
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 23-12-2024
Martinusz schreef op zondag 6 oktober 2024 @ 10:45:
[...]

Bij mij gaat de verlichting dan aan op afstand.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ugchel
  • Niet online

Ugchel

Speeding home

strietboy schreef op zondag 6 oktober 2024 @ 20:51:
sinds deze week ix1 rijder.
Voorverwarmen van het interieur lukt vanuit de app.
Maar kan ik ook vanuit de app de stoelverwarming aanzetten, achterruit en spiegel verwarming aanzetten en de gewenste temperatuur instellen?
Of neemt die alleen de settings over waarmee je de auto geparkeerd hebt?
Van wat ik begrepen heb tijdens de aflevering dat laatste. Stoelverwarming is wel zo snel warm dat ik die niet per se aan wil hebben tijdens voorverwarmen, maar dat de buitenspiegels niet automatisch verwarmd worden vind ik wel een gemis. (Of het moet zo zijn dat ik die knop dan bij het wegzetten van de auto fysiek moet indrukken, maar goed dat is wel knudde dan.) Zou het ook mooi vinden als je dit allemaal zou kunnen opnemen in het schema.

In mijn vorige auto (VAG) werden de buitenspiegels standaard verwarmd tijdens het rijden - meen ik - of toch in ieder geval onder een bepaalde temperatuur en/of regen.

Ik heb overigens ook nog niet uitgedokterd (en niet heel erg in verdiept) wat je nou standaard kunt instellen aan de stoelverwarming. Ik heb wel eens gehad dat hij dan aan stond als ik de auto in stapte de volgende rit, en daarna weer niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roki
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 08-09 09:18
Ugchel schreef op maandag 7 oktober 2024 @ 09:02:
[...]

Van wat ik begrepen heb tijdens de aflevering dat laatste. Stoelverwarming is wel zo snel warm dat ik die niet per se aan wil hebben tijdens voorverwarmen, maar dat de buitenspiegels niet automatisch verwarmd worden vind ik wel een gemis. (Of het moet zo zijn dat ik die knop dan bij het wegzetten van de auto fysiek moet indrukken, maar goed dat is wel knudde dan.) Zou het ook mooi vinden als je dit allemaal zou kunnen opnemen in het schema.

In mijn vorige auto (VAG) werden de buitenspiegels standaard verwarmd tijdens het rijden - meen ik - of toch in ieder geval onder een bepaalde temperatuur en/of regen.

Ik heb overigens ook nog niet uitgedokterd (en niet heel erg in verdiept) wat je nou standaard kunt instellen aan de stoelverwarming. Ik heb wel eens gehad dat hij dan aan stond als ik de auto in stapte de volgende rit, en daarna weer niet.
Je kan volgens mij zelf niets instellen. De auto gaat verwarmen naar de aangegeven temperatuur die je had voor het verlaten van de wagen. Ik merk wel dat mijn stoelverwarming niet aanstaat op het moment dat ik in de wagen stap maar dat deze bij het voorverwarmen wel heeft aangestaan. Heel aangenaam :)

Kan je ergens zelf je autospiegels laten verwarmen als je in de auto zit? Ik heb geen idee of de spiegels een knop hebben.

En kan iemand mij zeggen hoe/waar je de knoppen van je autosleutel kan instellen? eeuwige dank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ajmali
Sinds 4 dagen ontbreekt mijn ritten registratie in de app. Heb de privacy instelling uit en weer aangezet maar dat heeft niet geholpen. Nog meer mensen hier last van? Weet iemand de oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jee_Vee
  • Laatst online: 12-07 12:20
Ajmali schreef op maandag 7 oktober 2024 @ 11:37:
Sinds 4 dagen ontbreekt mijn ritten registratie in de app. Heb de privacy instelling uit en weer aangezet maar dat heeft niet geholpen. Nog meer mensen hier last van? Weet iemand de oplossing?
Als het niet aan de privacy instellingen ligt, kun je proberen de boordcomputer in de auto resetten:
- Auto starten door startknop in te drukken
- Wacht tot het systeem is opgestart
- Zilverkleurige volumeknop de tenminste 30 seconden ingedrukt houden tot het scherm uitgaat
- Ik laat de knop meestal weer los als het scherm weer terug opstart is en/of je een 'piepje' hebt gehoord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ajmali
Ajmali in "Het grote BMW (i)X1 topic"
Dankjewel Jee_Vee! Het is opgelost door resetten via volumeknop 30 sec ingedrukt te houden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchfoxx
  • Laatst online: 10-09 20:30
Ajmali schreef op zaterdag 5 oktober 2024 @ 22:58:
Dutchfoxx in "Het grote BMW (i)X1 topic"
Hoi Dutchfoxx,
Geen idee waarom het niet gelukt is bij jou. Probeer nogmaals op je startpagina van de app op status controleren te te klikken en in volgende pagina onderin bij software op remote update klikken.
Bij mij in de voertuiginstellingen in de app heb ik de instellingen software update op automatisch en wifi gezet, vandaar dat ik een melding kreeg en vervolgens heb ik de update via BMW app en wifi gedaan.
Heel bijzonder, alles doorgevoerd en nog geen resultaat…
Maarrrr binnenkort Bandenwissel vr de Winter / moet dealer mr oplossen, dank voor je input

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KW1980
PeterCC schreef op zondag 6 oktober 2024 @ 21:14:
[...]

Wat is daar onlogisch aan? Je trekt aan de lus en de middenleuning valt naar beneden.
Dezelfde lus als van de rugleuning? De linker of de rechter? Zo niet, ik zie geen lus bij het middelste gedeelte?

🤣

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• felder
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 10-09 20:23
KW1980 schreef op maandag 7 oktober 2024 @ 18:14:
[...]

Dezelfde lus als van de rugleuning? De linker of de rechter? Zo niet, ik zie geen lus bij het middelste gedeelte?

🤣
Bij het midden gedeelte is ook een lus. Deze durft wel al eens verstopt te zijn onder een gesp van de gordels.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PeterCC
felder schreef op maandag 7 oktober 2024 @ 21:07:
[...]

Bij het midden gedeelte is ook een lus. Deze durft wel al eens verstopt te zijn onder een gesp van de gordels.
Inderdaad. Aan de linkerzijde van de middenleuning zit er wel degelijk een lus.

De leuningen terug rechtzetten vind ik minder logisch. Die blokkeren al een eerste keer nog voor de leuningen 90° hebben bereikt. Daar kan je nog niet inzitten. Dan moet je aan de lus trekken om ze tot in hun eindpositie te krijgen.

Bij mijn vorige X1, het vorige X1 model, was dat logischer. Die gingen in 1 keer al direct naar de iets van een 100° stand. Met de lus kon je ze dan tot hun eindpositie brengen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cd2013
jv789 schreef op maandag 7 oktober 2024 @ 08:16:
[...]

Bij mij gaat de verlichting dan aan op afstand.
Dat is in te stellen (verlichting of pre-heating) in het sleutel menu in de auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Toch even een kleine frustratie delen, voor mij is de iX1 mijn eerste zeg maar premium merk auto, maar wat mij telkens weer tegenvalt is de enorme klap die de deuren maken bij dicht doen. Ervaren jullie dit ook?

(en nee er wordt niet keihard mee gesmeten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GilbertvH
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-09 13:09
Martinusz schreef op donderdag 10 oktober 2024 @ 13:43:
Toch even een kleine frustratie delen, voor mij is de iX1 mijn eerste zeg maar premium merk auto, maar wat mij telkens weer tegenvalt is de enorme klap die de deuren maken bij dicht doen. Ervaren jullie dit ook?

Bekend 'probleem'. Ben benieuwd of mensen hier iets op gevonden hebben. Mijn enige frustratie is de lage armsteun. Je kunt je arm niet lekker laten rusten zonder naar rechts te buigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brecht_vb
GilbertvH schreef op donderdag 10 oktober 2024 @ 14:06:
[...]

Bekend 'probleem'. Ben benieuwd of mensen hier iets op gevonden hebben. Mijn enige frustratie is de lage armsteun. Je kunt je arm niet lekker laten rusten zonder naar rechts te buigen.
Staat je zetel dan (volgens BMW) niet te hoog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin2k
GilbertvH schreef op donderdag 10 oktober 2024 @ 14:06:
[...]
AliExpress verkoopt nep-leren kussens. Die heb ik en bevalt mij prima! Zeker bij langere ritten. Vult met de ruimte op die ik nodig heb!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BSn-lZcwZ8zhK7_fivcmg5BKpUI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YAWGltRwgb3rAa7EzKXRX71I.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GilbertvH
Griffin2k schreef op donderdag 10 oktober 2024 @ 15:16:
[...]

AliExpress verkoopt nep-leren kussens. Die heb ik en bevalt mij prima! Zeker bij langere ritten. Vult met de ruimte op die ik nodig heb!

[Afbeelding]
Kan je eens een foto maken vanuit je auto? Klinkt interessant!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GilbertvH
brecht_vb schreef op donderdag 10 oktober 2024 @ 15:02:
[...]

Staat je zetel dan (volgens BMW) niet te hoog?
Stoel staat zoals ik hem wil hebben en zeker niet op de hoogste stand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin2k
GilbertvH schreef op donderdag 10 oktober 2024 @ 15:29:
[...]

Kan je eens een foto maken vanuit je auto? Klinkt interessant!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/V9K2qZG2bupz0VeUS8jxRuQ8Xmc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xWMtkL6ksq3IHZvbQPZcNGy5.jpg?f=fotoalbum_large
De console van de iX1 is wat dunner en langer. Maar qua materiaal past het goed bij mijn interieur. :)

Ik ga hem dit weekend proberen vast te maken aan de klep van de console.

En de link (zwart):
https://a.aliexpress.com/_Euiw3ct

[ Voor 37% gewijzigd door Griffin2k op 10-10-2024 15:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maurice1972
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 28-08 13:33

Ja ik ervaar het ook. Mijn vorige leasewagen (mercedes C-klasse) had een heerlijk geluid. Dit is BMW onwaardig. Maar zo zijn er meer dingen die ik niet vind horen bij een auto van 65K. De scharnieren van de achterklep bijvoorbeeld. Deze zijn niet afgewerkt. Je kijkt gewoon naar een ijzeren plaat met 2 bouten en de zijkanten van de middenconsole krast heel snel door de veiligheidsgordel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ugchel
  • Niet online

Ugchel

Speeding home

Maurice1972 schreef op donderdag 10 oktober 2024 @ 16:40:
[...]

Maar zo zijn er meer dingen die ik niet vind horen bij een auto van 65K.
Oké de mijne is geen 65k, maar wat mij irriteert is hoe goedkoop de knopjes voelen om de achterklep open en dicht te doen, zowel naast de bestuurder als op de klep zelf. Verder vind ik die deur wel lekker klinken :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StefBon
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 07-09 20:12
Sommige knoppen zijn inderdaad heel erg ‘plastic’ die ik toch anders (hoogwaardiger) ervaarde in de vorige generatie X1.

Ook de gordel zelf vind ik heel ‘cheap’ aanvoelen. De gesp zelf is heel erg dun en licht.

Voor de rest heb ik niet erg last van de deur. En als je wat opties hebt voelt het dashboard etc niet goedkoop aan, wat ik toch vaak vond bij andere merken (Volvo)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutur

woutur

Klauwtjes uit!

Ugchel schreef op donderdag 10 oktober 2024 @ 19:26:
[...]

Oké de mijne is geen 65k, maar wat mij irriteert is hoe goedkoop de knopjes voelen om de achterklep open en dicht te doen, zowel naast de bestuurder als op de klep zelf. Verder vind ik die deur wel lekker klinken :+
Ha! Zo hebben we allemaal onze dingen. Ik vind het stom dat ik de knop om de achterklep te openen moet inhouden, om em te openen (zowel op sleutel als in de auto zelf).

Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pannekoek81
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 22:29
woutur schreef op donderdag 10 oktober 2024 @ 21:36:
[...]

Ha! Zo hebben we allemaal onze dingen. Ik vind het stom dat ik de knop om de achterklep te openen moet inhouden, om em te openen (zowel op sleutel als in de auto zelf).
Dit ervaar ik niet zo. En volgens de handleiding zou dit ook niet nodig moeten zijn.

Tekst:
Op de voertuigsleutel de toets voor het openen/sluiten van de bagageruimte ca. 1 seconde ingedrukt houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterCC
Mijn voorbanden beginnen al stevige tekenen van slijtage te vertonen.
Na 22.000km heb ik nog iets van een mm over tot de slijtnokken.
Dat gaat wel snel, en een stuk sneller dan wat ik gewend ben bij eerdere auto's.
Dat zal wel met de massa van de auto te maken hebben en het hoge motorvermogen doorgaans op de voorwielen overgedragen (iX1 xDrive30).

Maar nu was ik gaan kijken welke banden op de auto liggen, de banden af fabriek.
En dat zijn Nexen's in de maat 205/65 R17 100Y.
Niet al te breed op de basis 17 inch velg.

Maar die 100Y, vooral die snelheidsindex Y. Waarom is dat?
Snelheidsindex Y is voor snelheden tot 300km/h, terwijl de iX1 begrensd is op 180km/h.

Iemand die dat kan verklaren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GilbertvH
Griffin2k schreef op donderdag 10 oktober 2024 @ 15:36:
[...]

[Afbeelding]
De console van de iX1 is wat dunner en langer. Maar qua materiaal past het goed bij mijn interieur. :)

Ik ga hem dit weekend proberen vast te maken aan de klep van de console.

En de link (zwart):
https://a.aliexpress.com/_Euiw3ct
Thanks! Heb hem besteld voor € 0,93 dus als het niks is kost het me ook niks :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wfvanputten
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 10-09 08:49
GilbertvH schreef op vrijdag 11 oktober 2024 @ 11:44:
[...]

Thanks! Heb hem besteld voor € 0,93 dus als het niks is kost het me ook niks :+
Behalve dan dat je je ziel hebt verkocht aan de duivel dan.... >:) Dat soort bedrijven verdient geld met de verkoop van jouw data, niet zozeer met de troep die ze ervoor aanleveren....

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• GilbertvH
wfvanputten schreef op vrijdag 11 oktober 2024 @ 12:23:
[...]

Behalve dan dat je je ziel hebt verkocht aan de duivel dan.... >:) Dat soort bedrijven verdient geld met de verkoop van jouw data, niet zozeer met de troep die ze ervoor aanleveren....
Bedankt voor je constructieve en inhoudelijke reactie. Ik zou voortaan die fles azijn links laten liggen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JP1980
wfvanputten schreef op vrijdag 11 oktober 2024 @ 12:23:
[...]

Ergo kans is dat de Oeigoeren dit soort producten maken met dwangarbeid. Ik heb ook mijn twijfels of dit allemaal ethisch verantwoord is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• brecht_vb
JP1980 schreef op vrijdag 11 oktober 2024 @ 15:34:
[...]

Ergo kans is dat de Oeigoeren dit soort producten maken met dwangarbeid. Ik heb ook mijn twijfels of dit allemaal ethisch verantwoord is.
We gaan off-topic.

Maar, ook ik heb een serieus probleem met het feit dat we hier zo vlotjes spullen van aliexpress/temu/... kunnen bestellen. Afgezien van de arbeidsomstandigheden daar, het transport etc...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• koentjuh
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:21
woutur schreef op donderdag 10 oktober 2024 @ 21:36:
[...]

Klopt, dat je de knop op de sleutel ingedrukt moet houden om de achterklep te sluiten is echt suf, snap niet wie dat ooit bedacht heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brecht_vb
koentjuh schreef op vrijdag 11 oktober 2024 @ 17:07:
[...]

Klopt, dat je de knop op de sleutel ingedrukt moet houden om de achterklep te sluiten is echt suf, snap niet wie dat ooit bedacht heeft.
Ik denk dat dat is tegen perongeluk openen en sluiten van kofferklep in de broekzak.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• koentjuh
brecht_vb schreef op vrijdag 11 oktober 2024 @ 17:24:
[...]

Ik denk dat dat is tegen perongeluk openen en sluiten van kofferklep in de broekzak.
Openen is gewoon 1 keer lang drukken, sluiten is ingedrukt houden. Dat laatste is gewoon onlogisch in mijn ogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Martinusz schreef op zondag 29 september 2024 @ 13:20:
Andere laadpaal, wederom 4kw max, maar zag nu dit op het scherm:

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Toch ergens iets mis denk ik.

Lol zie nu mijn kilometerstand :+
Laadkabel van de buurman geleend, 2 verschillende palen geprobeerd (1 nieuwe locatie), maar bij beide vlak na de start wederom de melding en altijd max 4kw/h.
Dat wordt maandag bellen met de dealer denk ik :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterCC
Martinusz schreef op vrijdag 11 oktober 2024 @ 19:15:
[...]

Laadkabel van de buurman geleend, 2 verschillende palen geprobeerd (1 nieuwe locatie), maar bij beide vlak na de start wederom de melding en altijd max 4kw/h.
Dat wordt maandag bellen met de dealer denk ik :/
Inderdaad, dan moet er een probleem met de auto zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin2k

Er zijn kleine plakrubbers, soort dempers, die de klap van de deur wat op kunnen vangen bij dicht doen. Zoek op Google naar "auto deur demper" en je komt een aantal bekende sites tegen.

Ik ga niet vertellen waar ik ze heb gezien, geen zin in off-topic gedoe

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Merkor
Jordys19 schreef op zaterdag 5 oktober 2024 @ 22:45:
[...]
At first i tought it was the bad roads in belgium (as i work there) but its also with the renewed roads here in the netherlands so its not the road. I really hope they just missed something with aligning or balancing previously. :/

I start feeling it around the 80km/h but its really noticable at 100 - 110.

Bmw x1 25e (hybrid)
got it delivered 02/04/2024 (i guess production was around feb/mar)
M sport ( adaptive suspension)
19 inch Bridgestone 245 45 R19
This is the first time, I read about a hybrid X1 having the steering wheel vibration problem. Hopefully, it will be resolved by just looking at the wheels and balancing them.

@Balupi63, @JP1980 and me are driving an iX1, which is completely another car. Balupis engine should have been replaced, while he only has a front motor with the eDrive 20. In my 30 they changed mine in the back without success.

Still don‘t know, if my car already arrived in the Regensburg facility for further inspection. They deactivated car data, so I can‘t track. >:)

If they can‘t solve it, I will let the dealer buy the car back for sure. Not acceptable. But if this really happens, the next car won‘t be a BMW.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roki
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 08-09 09:18
Nog iemand al last gehad van vocht/water aan het voeteneinde van de passagierszijde op de achterbank?

Toevallig vorige week vrijdag ontdekt door een boekje van mijn zoon dat op het voeteneinde lag, dit was helemaal doorweekt. Ook de vloermat was doorweekt, net niet druppend als ik deze uit de wagen haalde. Zoon is 2, zit dus in een kinderstoel, drinkt nooit in de wagen, ramen waren ook volledig gesloten en ik heb geen open dak. Recent ook niet naar de carwash gegaan dus enkel regen kan voor het water zorgen.
Dit weekend hebben we geen regen gehad dus deze ochtend was die plek gewoon droog.

Op internet spreken ze over "paravan" die mogelijk verstopt zit maar ik heb al even gekeken (zonder iets te demonteren) maar ik zie nergens ophoping van bladeren of dergelijke. Er zijn ook voldoende roosters om vuil tegen te houden lijkt mij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• woutur

woutur

Klauwtjes uit!

Roki schreef op maandag 14 oktober 2024 @ 08:17:
Nog iemand al last gehad van vocht/water aan het voeteneinde van de passagierszijde op de achterbank?

Toevallig vorige week vrijdag ontdekt door een boekje van mijn zoon dat op het voeteneinde lag, dit was helemaal doorweekt. Ook de vloermat was doorweekt, net niet druppend als ik deze uit de wagen haalde. Zoon is 2, zit dus in een kinderstoel, drinkt nooit in de wagen, ramen waren ook volledig gesloten en ik heb geen open dak. Recent ook niet naar de carwash gegaan dus enkel regen kan voor het water zorgen.
Dit weekend hebben we geen regen gehad dus deze ochtend was die plek gewoon droog.

Op internet spreken ze over "paravan" die mogelijk verstopt zit maar ik heb al even gekeken (zonder iets te demonteren) maar ik zie nergens ophoping van bladeren of dergelijke. Er zijn ook voldoende roosters om vuil tegen te houden lijkt mij.
Maar dan zou je verwachten dat het water ook aan de passagierskant voor zit. Vaag zeg. Misschien toch een niet goed sluitend deurrubber?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PeterCC
Roki schreef op maandag 14 oktober 2024 @ 08:17:

Nee, geen last gehad van insijpelend vocht.

Bij onze andere wagen, een Renault Grand Scenic, hebben we daar wel last van gehad.
Dat kwam door de waterafvoer van de voorruit die door vervuiling verstopt was geraakt.
Water hoopt zich dan op en komt via de verwarmingsinstallatie binnen in het interieur aan het voeteneinde. Dat was enkel vooraan, niet achteraan, en vooraan zowel langs de kant van de bestuurder als langs de kant van de passagier.
Ik heb de afvoer links en rechts gereinigd en dat heeft het probleem opgelost.

Ik heb er de iX1 op nagekeken en onder de voorzetels bevinden er zich uitstroomopeningen van de verwarmingsinstallatie. Als die lager zitten dan die vooraan dan zou het water toch eerst langs daar kunnen binnenkomen.

Als je nog eens het probleem hebt check dan of er zich vocht bevindt in die uitstroomopeningen.

Ook bij de Scenic zijn er voldoende roosters om vuil tegen te houden, maar toch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baris
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 19:22
Ook ik heb een terugroepactie openstaan, namelijk de 0034780200. De melding blijft maar niet weggaan van het display en de app. Dealer zegt je mag de berichten negeren, BMW NL klantenservice zegt dat de actie nog steeds openstaat en de dealer dit moet afmelden..

BMW NL gaat met de dealer even overleggen wat handig is in deze..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benjamin94
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20:08
benjamin94 schreef op dinsdag 1 oktober 2024 @ 13:47:
Gezien BMW iDrive 9 / BMW OS 9 is gebaseerd op Android Automotive, is iemand het al gelukt om APKs te installeren en dus "niet BMW" apps te draaien? Lijkt me wel vet als je gewoon allerlei Android apps kan installeren en gebruiken. Ik heb mijn auto nog niet besteld maar dit is een van de eerste dingen die ik ga proberen als ik hem heb. Ik ben benieuwd wat er gebeurd als je de BMW "aansluit" via USB C op de computer of die dan in ADB zichtbaar is en of we dan dus ADB commando's kunnen gebruiken. Dat zou een APK installatie moeten vergemakkelijken. Graag hoor ik of iemand dit al heeft getest/uitgezocht?

Of misschien een portscan op de auto's IP adres als je op de WiFi hotspot zit of de auto laat verbinden met een WiFI AP, misschien dat ADB wireless of andere interessante poorten beschikbaar zijn.
Bump, heeft iemand hier dit al eens geprobeerd of ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ugchel
  • Niet online

Ugchel

Speeding home

Begin volgend jaar ga ik met de iX1 richting de sneeuw en ik zat in de bmw-app eens wat te kijken naar hoe lang je daarover doet, hoe vaak je (waarschijnlijk) moet laden etc. etc. Voor mijn gevoel was snelheid bij het routeplannen in een ICE weliswaar een variabele in reistijd, maar niet zozeer in laadstrategie want even tanken en weer door.

Heeft iemand enig idee met welke variabelen de bmw-navigatie rekent in bijvoorbeeld Duitsland? Want ik vermoed dat het veel impact heeft op de laadstrategie of ik 140 op de cruisecontrol rijd of 110.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JP1980
Ugchel schreef op dinsdag 15 oktober 2024 @ 13:25:
Begin volgend jaar ga ik met de iX1 richting de sneeuw en ik zat in de bmw-app eens wat te kijken naar hoe lang je daarover doet, hoe vaak je (waarschijnlijk) moet laden etc. etc. Voor mijn gevoel was snelheid bij het routeplannen in een ICE weliswaar een variabele in reistijd, maar niet zozeer in laadstrategie want even tanken en weer door.

Heeft iemand enig idee met welke variabelen de bmw-navigatie rekent in bijvoorbeeld Duitsland? Want ik vermoed dat het veel impact heeft op de laadstrategie of ik 140 op de cruisecontrol rijd of 110.
Misschien interessant om te weten:
https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/78724160
Kortom sneller rijden is in de praktijd maar marginaal sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koen6500
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 08-03 20:48
Hi iedereen,

Ik heb sinds begin deze maand eindelijk mijn bedrijfswagen BMW X1 xDrive 25e.
Bevalt prima, echter heb ik één bijzonder "probleem".
Telkens ik via android auto en de Google assistent een contact bel, gaat hij automatisch WhatsApp gebruiken om te bellen. Naar familie en vrienden is dit ok, maar voor zakelijke contacten vind ik dat toch minder professioneel.

Ben al alle mogelijke settings nagegaan (denk ik) maar kan niets vinden in de richting om dit aan te passen. De standaard "bel app" die op mijn smartphone is ingesteld is trouwens ook de gewone groene telefoon, en niet WhatsApp.

In de vorige auto (Volvo XC40) belde ik even vaak via de assistent, maar gebruikt hij wel altijd de gewone telefoon ipv WhatsApp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baris
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 19:22
benjamin94 schreef op dinsdag 15 oktober 2024 @ 13:06:
[...]

Bump, heeft iemand hier dit al eens geprobeerd of ervaring mee?
Zelf niet geprobeerd eerlijk gezegd. Volgens mij is het geen Android Automotive, maar een aangepaste Android OS. Los van of het technisch wel/niet mogelijk is, kan ik mij goed voorstellen dat BMW hier een probleem van kan maken bij evt. aanspraak op garantie ;)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• PeterCC
Ugchel schreef op dinsdag 15 oktober 2024 @ 13:25:

Wij zijn deze zomer met de iX1 naar midden Italië op reis geweest.
Vanuit België, via Frankrijk, via Zwitserland.

Ik rij echt geen 100-110 op een snelweg als 130-140 probleemloos kan.
Ik heb onderweg enkel gebruik gemaakt van de BMW-NAV.
Als instellingen:
Minimum 10% rest bij laadstops onderweg,
Minimum 30% rest bij de eindbestemming.

Wat ik ervaren heb is dat de BMW-NAV een heel accurate inschatting maakt.
Na lading geeft de auto aan welke autonomie je hebt, en de NAV wat de afstand is tot je volgende laadstop.
Het verschil tussen die 2 waardes was door de band ongeveer een 100km bij het begin van de volgende etappe.
Onderweg checkte ik regelmatig dat verschil en veel meer dan een paar km restautonomie gingen er nooit af tot de volgende laadstop, ook al ging ik in de regel best wel wat aan de snellere kant.

De NAV geeft ook het laaddoel aan om volgens plan tot de volgende laadstop te geraken.
Als je onderweg meer laadt dan wat de NAV aangeeft, wat in de praktijk meer regel dan uitzondering is gebleken (een toiletbezoek en even een koffietje drinken of een hapje eten duurt langer dan de geplande laadstop, en de auto stopt niet met laden als het laaddoel bereikt is), dan herrekent de NAV de reis.

Omgekeerd, als je dreigt de volgende geplande laadstop niet te bereiken, dan zal de NAV je waarschuwen en een nieuwe laadstop voorstellen, die je best kan bevestigen.
Dat hadden we voor op de terugweg naar huis. Er was een laadstop gepland ergens in Luxemburg, de laatste laadstop voor thuis. Maar door omstandigheden was een sanitaire stop vroeger nodig. Op die stop stonden er ook snelladers en de NAV ging er blijkbaar vanuit dat we daar ook zouden bijladen, wat we niet deden.
Bij vertrek kwam de melding dat we onze bestemming niet zouden bereiken zonder bijladen en werd een laadstop voorgesteld, wat trouwens dezelfde laadstop was die oorspronkelijk al voorzien was.

Een misschien wat te lang verhaal om je ervan te overtuigen om je over dat laden onderweg niet teveel zorgen te maken.
Misschien moet ik het omgekeerd formuleren: zo een lange reis met een EV die op 1 lading nooit zijn einddoel kan bereiken verlost je van laadstress en range anxiety.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kjeldto
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 09-09 12:13
Op de stukken waar de snelheid onbeperkt is in Duitsland, rekent de BMW-navigatie met een gemiddelde snelheid van 130km/h bij het plannen van de route.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• woutur

woutur

Klauwtjes uit!

PeterCC schreef op dinsdag 15 oktober 2024 @ 22:52:
[...]

Wij zijn deze zomer met de iX1 naar midden Italië op reis geweest.
Vanuit België, via Frankrijk, via Zwitserland.

Ik rij echt geen 100-110 op een snelweg als 130-140 probleemloos kan.
Ik heb onderweg enkel gebruik gemaakt van de BMW-NAV.
Als instellingen:
Minimum 10% rest bij laadstops onderweg,
Minimum 30% rest bij de eindbestemming.

Wat ik ervaren heb is dat de BMW-NAV een heel accurate inschatting maakt.
Na lading geeft de auto aan welke autonomie je hebt, en de NAV wat de afstand is tot je volgende laadstop.
Het verschil tussen die 2 waardes was door de band ongeveer een 100km bij het begin van de volgende etappe.
Onderweg checkte ik regelmatig dat verschil en veel meer dan een paar km restautonomie gingen er nooit af tot de volgende laadstop, ook al ging ik in de regel best wel wat aan de snellere kant.

De NAV geeft ook het laaddoel aan om volgens plan tot de volgende laadstop te geraken.
Als je onderweg meer laadt dan wat de NAV aangeeft, wat in de praktijk meer regel dan uitzondering is gebleken (een toiletbezoek en even een koffietje drinken of een hapje eten duurt langer dan de geplande laadstop, en de auto stopt niet met laden als het laaddoel bereikt is), dan herrekent de NAV de reis.

Omgekeerd, als je dreigt de volgende geplande laadstop niet te bereiken, dan zal de NAV je waarschuwen en een nieuwe laadstop voorstellen, die je best kan bevestigen.
Dat hadden we voor op de terugweg naar huis. Er was een laadstop gepland ergens in Luxemburg, de laatste laadstop voor thuis. Maar door omstandigheden was een sanitaire stop vroeger nodig. Op die stop stonden er ook snelladers en de NAV ging er blijkbaar vanuit dat we daar ook zouden bijladen, wat we niet deden.
Bij vertrek kwam de melding dat we onze bestemming niet zouden bereiken zonder bijladen en werd een laadstop voorgesteld, wat trouwens dezelfde laadstop was die oorspronkelijk al voorzien was.

Een misschien wat te lang verhaal om je ervan te overtuigen om je over dat laden onderweg niet teveel zorgen te maken.
Misschien moet ik het omgekeerd formuleren: zo een lange reis met een EV die op 1 lading nooit zijn einddoel kan bereiken verlost je van laadstress en range anxiety.
Exact mijn ervaring. Ook naar Italië geweest, andere route, zelfde ervaring. BMW navigatie loodst je er erg goed doorheen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jayhawk80
  • Registratie: Mei 2024
  • Laatst online: 29-08 08:47
Kjeldto schreef op dinsdag 15 oktober 2024 @ 23:04:
Op de stukken waar de snelheid onbeperkt is in Duitsland, rekent de BMW-navigatie met een gemiddelde snelheid van 130km/h bij het plannen van de route.
Waar heb je deze informatie vandaan? Puur uit nieuwsgierigheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tanh92
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 23:06
Kan iemand zijn of haar ervaringen met de active stoelen kunnen delen en in hoeverre het waard is om deze aan te vinken op de optielijst? Begrijp dat deze uit een lendendsteun functie bestaat en een aparte massage functie? Kan hier in dit topic niet zoveel over vinden. Alvast dank!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Pannekoek81
tanh92 schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 21:47:
Kan iemand zijn of haar ervaringen met de active stoelen kunnen delen en in hoeverre het waard is om deze aan te vinken op de optielijst? Begrijp dat deze uit een lendendsteun functie bestaat en een aparte massage functie? Kan hier in dit topic niet zoveel over vinden. Alvast dank!
Ik heb de optie genomen vanwege een wat mindere onder rug. Op beide stoelen en ervaar het als prettig. Mijn vrouw leek het maar niks maar is tevreden met de kleur van de auto. Tegenwoordig zet zij eerder de massage aan dan ik doe.

De lendensteun is redelijk instelbaar en zorgt voor dat beetje extra ondersteuning. De massage functie bevat een aantal verschillende mogelijkheden, 4 verschillende standen, hard of zacht en snelheid. Concreet is de massage stand de lendensteun welke dan heen en weer gaat.

Persoonlijk het geld wel waard mede door mijn rug en deze werkt beter dan de actieve stoelen welke ik ooit in een golf had.

[ Voor 50% gewijzigd door Pannekoek81 op 18-10-2024 06:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Pannekoek81 schreef op vrijdag 18 oktober 2024 @ 06:44:
[...]

Ik heb de optie genomen vanwege een wat mindere onder rug. Op beide stoelen en ervaar het als prettig. Mijn vrouw leek het maar niks maar is tevreden met de kleur van de auto. Tegenwoordig zet zij eerder de massage aan dan ik doe.

De lendensteun is redelijk instelbaar en zorgt voor dat beetje extra ondersteuning. De massage functie bevat een aantal verschillende mogelijkheden, 4 verschillende standen, hard of zacht en snelheid. Concreet is de massage stand de lendensteun welke dan heen en weer gaat.

Persoonlijk het geld wel waard mede door mijn rug en deze werkt beter dan de actieve stoelen welke ik ooit in een golf had.
Massage functie vind ik dan ook een groot woord eigenlijk, het is inderdaad de lendesteun die heen en weer gaat van stand van bol naar hol. Je zou het eigenlijk geen massage moeten noemen.
Wat mij nog meer stoorde is dat als je de “massage” stopt, je je stoel dan dus weer opnieuw kan instellen voor de lensesteun zoals die was, want hij stop gewoon waar die op dat moment is.

Kortom voor mij Massage een overbodig iets wat wat mij betreft niet echt een massage functie is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pannekoek81
Martinusz schreef op vrijdag 18 oktober 2024 @ 13:33:
[...]

Massage functie vind ik dan ook een groot woord eigenlijk, het is inderdaad de lendesteun die heen en weer gaat van stand van bol naar hol. Je zou het eigenlijk geen massage moeten noemen.
Wat mij nog meer stoorde is dat als je de “massage” stopt, je je stoel dan dus weer opnieuw kan instellen voor de lensesteun zoals die was, want hij stop gewoon waar die op dat moment is.

Kortom voor mij Massage een overbodig iets wat wat mij betreft niet echt een massage functie is.
Dat "probleem" had ik ook, maar sinds ik in iedere rijmodus de lendensteun op een standaard heb gezet is dat "probleem" opgelost. Sindsdien gaat de lendensteun weer naar de juiste stand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GilbertvH
Sinds de late update krijg ik voorgestelde navigatie adressen wat ik niet wil:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wz9YVEr6-CIpVvL_LF0_sC1Asow=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GjIrICQa3filrtvLJFtsDQeS.jpg?f=fotoalbum_large

Kan iemand mij vertellen hoe ik dit uitschakel?

Edit: Blijkbaar heeft de agenda er ook mee te maken:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/e6bf00NLufQPV_hqEKmVmwyfL_Q=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Z9IzCkownTJPlTzMh7gt5qb5.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 29% gewijzigd door GilbertvH op 19-10-2024 16:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutur

woutur

Klauwtjes uit!

GilbertvH schreef op zaterdag 19 oktober 2024 @ 16:04:

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ziet er handig uit, hoe zet ik het aan? :+

Sinds de update krijg ik een scherm met waarden vanaf de start. Vind ik eerlijk gezegd ook wel interessant.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bartvde1
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 04-09 22:17
Bij comfort-toegang: waarom gaat de auto in het slot als er één of meerdere portieren open staan en je even weg gaat van de auto? Dat automatisch vergrendelen en ontgrendelen is echt een idioot gedoe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Zou ik ook wel willen weten… het voorgestelde adres blijft ook de hele tijd op het scherm staan als je de navigatie niet gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ugchel
  • Niet online

Ugchel

Speeding home

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Misschien heb je ‘lerende navigatie’ aan staan? Bij instellingen ‘kaart en mobiliteit’ bij het plannen van een route in de app kun je ‘lerende navigatie’ aanzetten en ook synchronisatie met je agenda.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterCC
Ugchel schreef op zaterdag 19 oktober 2024 @ 19:28:
[...]

Misschien heb je ‘lerende navigatie’ aan staan? Bij instellingen ‘kaart en mobiliteit’ bij het plannen van een route in de app kun je ‘lerende navigatie’ aanzetten en ook synchronisatie met je agenda.
Mijn NAV-scherm ziet er anders uit, meer zoals bijgevoegde afbeelding.
Dat is het scherm bij opstart van de wagen.
Daar waar je ziet staan "bestemmingen zoeken" suggereert de auto afhankelijk van plaats en tijd soms bestemmingen. Bijvoorbeeld: als ik 's morgens naar het werk vertrek staat daar mijn werkadres, als ik 's avonds terug naar huis ga mijn thuisadres. Vind ik best OK.
Eens vertrokken dan verdwijnen die balken links en rechts uit beeld.

Rij ik toch ergens anders naartoe, zonder gebruik te maken van de NAV, dan verdwijnt die suggestie na enkele km.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Fp2YX7KkK96bWyVHjSEpGpjYQIo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sOnAwtLqfIEzBK7R4cwtKws3.jpg?f=fotoalbum_large
Pagina: 1 ... 54 ... 70 Laatste