Het grote BMW (i)X1 topic

Pagina: 1 ... 53 ... 70 Laatste
Acties:

• PeterCC
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 10-09 20:16
Martinusz schreef op woensdag 25 september 2024 @ 22:27:
[...]

Zal volgende keer eens kijken, maar via de app heb ik onbeperkt ingesteld staan :)
Als je op dat scherm in de auto 16A (11kW) of 32A (22kW) ziet staan of onbeperkt dan is er iets mis met je laadkabel of met de transformator in je auto en dan laadt je auto maar via 1 fase op (zoals al hoger door duckie_rr werd gesuggereerd).

Als je niet bijbetaald hebt voor de 22kW AC laadsnelheid, dan mag de auto nog op onbeperkt staan, hoger dan 16A of 11kW op 3 fasen zal die niet gaan op AC.

Je hebt nog geen laadpaal thuis.
Ik zou er wel werk van maken om thuis een laadpaal te laten installeren.
Die maakt je het leven met een BEV zoveel makkelijker.
En thuis is een beperking van het laadvermogen tot 6A (4kW op 3 fasen) heel zinvol om je piekvermogen te beperken, tenminste toch hier in BE.

Ik lees ook dat je nog nooit DC geladen hebt via een snellader.
Ik zou dat zeker testen. Die moet tot iets van een 120-130kW laden met een iX1.

• Beatman
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 07-06 15:05
Met de 11 kW AC lader kun je ook met 1x32A laden op een enkele fase, mits de laadpaal dat natuurlijk ook ondersteunt.

www.energiepionier.nl Energiebesparing, duurzaamheid en domotica

• Wekke
  • Registratie: December 2023
  • Laatst online: 22-08 17:41
Ik was jullie mijn ervaringen van de reis naar Italië nog schuldig. Ik tracht een zo eerlijk mogelijk verslag te schetsen.

De reis ging naar Noord-Italië, regio Merano. Volle batterij vertrokken en de navigatie gaf aan dat ik 3 laadstops nodig zou hebben (bleek ook te kloppen). Ik had enkel de BMW-laadpas bij, en ik heb niets anders nodig gehad. Al die horrorverhalen over verschillende apps en kaarten kunnen dus de prullenmand in voor wat Noord-Italië betreft.

Omdat ik niet graag over binnenwegen rijd had ik de Brennerpas als tussenstop ingegeven. Daar ging het onderweg mis…ergens stuurde de navigatie mij toch van de autosnelweg af om enkele uren via vervelende binnenwegen langs Garmisch toch naar de Brennerpas te gaan. Hoe dit kan, ik weet het niet. Op dat stuk was ook mijn laatste laadbeurt, slechts 6 snelladers waarvan 2 bezet door langparkeerders (wel aanfesloten op laadpaal, maar niet aan het laden). Hier hebben we zeker 30 minuten moeten wachten, wat me enorm frustreerde. Ook doordat ik al uren op die secundaire wegen aan het rijden was.

Had een hotel met laadinfrastructuur geboekt, maar daar heb ik werkelijk nooit gebruik van gemaakt. Genoeg laadmogelijkheden terwijl we bv. aan het aperitieven waren in een dorp. Rijden in de bergen met een EV is ook gewoon zalig.

Daarna nog naar Friuli gereden, en ook geen gebruik gemaakt van het hotel haar laadinfrastructuur. Weer genoeg laadmogelijkheden aan dorpen/steden wanneer we ‘s avonds gingen eten. Vandaar terug naar huis en 4 laadstops moeten inlassen. 1300 km.

Wat vond ik nadelen:

-de navigatie van BMW stuurde me tijdens de heen en terugreis telkens een keer naar een laadlocatie die niet bij de autosnelweg lag, ook zonder faciliteiten voor drinken/toilet. Instellingen in app? Ik weet het niet.

-De laadsnelheid zou toch hoger mogen liggen om comfortabeler te zijn. De eerste keer of twee vielen die 25 á 30 minuten wel mee, de laatste keer op de terugreis was te lang vond ik.

-Het rijbereik zou toch een 100 km hoger mogen liggen. Van je 430 km schiet niet zo heel veel over wanneer je tussen de 15 en 80% rijdt. Telkens een uurtje langer rijden had voor mij ideaal geweest.

Wat vond ik voordelen:

-EV rijbeleving is superieur aan ICE

-Tijdens verblijf NOOIT tijd verloren om te laden/tanken

-Geen laadstress tijdens reis, tenzij tijdens heenreis bij laatste stop omdat ik secundaire wegen reed denk ik. Langs autosnelwegen steeds direct kunnen laden.

-de BMW navigatie brengt je mooi van laadlocatie naar laadlocatie.

Samengevat: Ik ga zonder zorgen volgende zomer terug op reis met de EV. Wintersporten gaan we, door het aangehaalde rijbereik dat in de winter nog daalt, met de ICE doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maurice1972
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 28-08 13:33
wildcheese schreef op maandag 23 september 2024 @ 15:12:
Nog even over de terugroepactie mbt de remmen, op de RDW site stond een aantal weken geleden nog dat mijn BMW in aanmerking kwam voor de terugroepactie. Ik dacht ik hoor vanzelf wel wat van BMW maar niet helaas (/gelukkig?). Daarom nu weer gekeken en de volgens RDW is er geen terugroepactie meer.

Het gaat om een iX1 30 uit april 2023. Is er verdere info dat oudere modellen niet impacted zijn?
Bij mij is de terugroepactie inzake de remmen ook verdwenen. Het gekke is dat de CCU er nog wel in staat, maar deze is een aantal weken al vervangen met die terugroepactie.

• woutur
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09:43

woutur

Klauwtjes uit!

Wekke schreef op donderdag 26 september 2024 @ 10:34:

Wat vond ik nadelen:

-de navigatie van BMW stuurde me tijdens de heen en terugreis telkens een keer naar een laadlocatie die niet bij de autosnelweg lag, ook zonder faciliteiten voor drinken/toilet. Instellingen in app? Ik weet het niet.

-De laadsnelheid zou toch hoger mogen liggen om comfortabeler te zijn. De eerste keer of twee vielen die 25 á 30 minuten wel mee, de laatste keer op de terugreis was te lang vond ik.

-Het rijbereik zou toch een 100 km hoger mogen liggen. Van je 430 km schiet niet zo heel veel over wanneer je tussen de 15 en 80% rijdt. Telkens een uurtje langer rijden had voor mij ideaal geweest.
Wij zijn ook naar Italië geweest. Op jouw punten:
- Dat had ik ook een aantal keer: naar een bedrijventerrein gestuurd zonder wat dan ook. Een instelling zou echt fijn zijn: alleen autostops langs de weg.

- Bij geen enkele stop van ons waren wij eerder klaar met plassen en eten dan de auto met opladen.

- Rijbereik mag altijd hoger. Maar zolang ik 3 uur achter elkaar kan tuffen is het eigelijk wel genoeg. Dan moeten vrouwlief en kind er toch wel uit voor een sanitaire stop.

Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wekke
woutur schreef op donderdag 26 september 2024 @ 12:39:
[...]

Wij zijn ook naar Italië geweest. Op jouw punten:
- Dat had ik ook een aantal keer: naar een bedrijventerrein gestuurd zonder wat dan ook. Een instelling zou echt fijn zijn: alleen autostops langs de weg.

- Bij geen enkele stop van ons waren wij eerder klaar met plassen en eten dan de auto met opladen.

- Rijbereik mag altijd hoger. Maar zolang ik 3 uur achter elkaar kan tuffen is het eigelijk wel genoeg. Dan moeten vrouwlief en kind er toch wel uit voor een sanitaire stop.
Ja, de wachttijden, dat scheelt voor ieder hé…ik moest bv. Niet bij elke stop eten. Ik was ook enkel met mijn echtgenote, plassen ging dan ook wel wat sneller. En herhaal, bij de eerste twee stops vond ik het ook niet storend.

3 uur heb ik enkel kunnen tuffen wanneer ik vol vertrok. Zat eerder aan 2h15 á 2h30. Wel op niets van comfort (AC) bespaard en Duitse Autobahn hé…😉

• Ugchel
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Ugchel

Speeding home

Recent auto opgehaald en daar heeft de verkoper volgens mij laten zien dat je in- en uit kunt schakelen dat de spiegel aan passagierszijde naar beneden kantelt als je de auto in de achteruit zet. Ik kan dat nu echter nergens meer terugvinden in het menu, weet iemand hoe ik daar kom? (Of ik moet het me ingebeeld hebben dat hij het uitlegde.) Ik vind alleen filmpjes en in de handleiding dat het werkt zoals het werkt, maar niet waar ik dat gedrag kan in- of uitschakelen…

A donkey is a lonely bloke, he hardly ever gets to poke

• felder
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 10-09 20:23
Ugchel schreef op donderdag 26 september 2024 @ 16:56:
Recent auto opgehaald en daar heeft de verkoper volgens mij laten zien dat je in- en uit kunt schakelen dat de spiegel aan passagierszijde naar beneden kantelt als je de auto in de achteruit zet. Ik kan dat nu echter nergens meer terugvinden in het menu, weet iemand hoe ik daar kom? (Of ik moet het me ingebeeld hebben dat hij het uitlegde.) Ik vind alleen filmpjes en in de handleiding dat het werkt zoals het werkt, maar niet waar ik dat gedrag kan in- of uitschakelen…
Dat is nietv in een menu in te stellen. Je moet de selectie van u zijspiegels (knopjes boven die van de ramen op de deur) op de linker zijspiegels zetten. Als je dan achteruit rijdt, kantelt de rechter spiegel omlaag. Als je de selectie op de rechter spiegel zet, kantelt hij niet.

[ Voor 5% gewijzigd door felder op 26-09-2024 17:23 ]

• Griffin2k
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:15
Wekke schreef op donderdag 26 september 2024 @ 12:54:
[...]

3 uur heb ik enkel kunnen tuffen wanneer ik vol vertrok. Zat eerder aan 2h15 á 2h30. Wel op niets van comfort (AC) bespaard en Duitse Autobahn hé…😉
Met de Autobahn (en dan rij je geen 110 denk ik 😅) en alles aan, dan houden maar weinig EV's het lang vol. De eerste moet ik nog tegenkomen.

Zonnepanelen 3950Wp - DMEGC 6x395Wp (ZW 2°) + DMEGC 4x395Wp (ZW 28°) - Solis 3.6 ; Easee Charge Lite 11kW + Easee Equalizer (Load Balancing) ; BMW iX1

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21:59
felder schreef op donderdag 26 september 2024 @ 17:10:
[...]

Dat is nietv in een menu in te stellen. Je moet de selectie van u zijspiegels (knopjes boven die van de ramen op de deur) op de linker zijspiegels zetten. Als je dan achteruit rijdt, kantelt de rechter spiegel omlaag. Als je de selectie op de rechter spiegel zet, kantelt hij niet.
Heb zelf ook die uitleg gehad, maar heb de rechterspiegel nog niet zien kantelen, is het ook nog een instelling ergens? (Ja knopje staat op linkse spiegel)

Float like a butterfly, sting like a bee.

• Ugchel
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Ugchel

Speeding home

felder schreef op donderdag 26 september 2024 @ 17:10:
[...]

Ik zou toch zweren dat het mij uitgelegd is… maar anders rijd ik nog even langs de dealer :)

A donkey is a lonely bloke, he hardly ever gets to poke

• koentjuh
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:21
Wat is eigenlijk de logica dat alleen de rechter spiegel naar beneden gaat? Bij mijn vorige auto gingen ze beiden. Gaat bmw er vanuit dat ik voor de linker velgen mijn hoofd uit het raam laat hangen?

• felder
koentjuh schreef op donderdag 26 september 2024 @ 20:35:
Wat is eigenlijk de logica dat alleen de rechter spiegel naar beneden gaat? Bij mijn vorige auto gingen ze beiden. Gaat bmw er vanuit dat ik voor de linker velgen mijn hoofd uit het raam laat hangen?
Omdat dat dat de kant is van het voetpad volgens mij.

• Wekke
Griffin2k schreef op donderdag 26 september 2024 @ 18:44:
[...]

Met de Autobahn (en dan rij je geen 110 denk ik 😅) en alles aan, dan houden maar weinig EV's het lang vol. De eerste moet ik nog tegenkomen.
Klopt…niet onder de 130 gereden waar het kon/mocht. Zo wat gerekend met waar de volgende stop was…wanneer ik zag dat die op bv op 80 km was en ik had nog 140 km ofzo, dan mocht de gas ingedrukt worden. 😉

• jim_dhondt
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 09-09 13:46
woutur schreef op dinsdag 24 september 2024 @ 11:29:
[...]

Ik krijg op mijn telefoon te zien dat er nieuwe voertuigsoftware beschikbaar is. Wellicht kan je even kijken op welke versie(s) je nu zit en het hier posten. Kunnen we vergelijken. Ik zal de update nog wel even uitstellen.
Eergisteren update naar 07/2024.40 , Had opnieuw problemen met Android auto, telefoon stond er nog in maar slider stond uit bij Android auto.

Oplossing was android auto disablen op mijn tel, opnieuw cache en data clearen en opnieuw enablen en verbinding ging onmiddellijk. android auto versie op de tel: 12.8.6433614

Mijn vermoeden gaat ervan uit dat BMW niet echt het issue is maar Android auto / google die elke paar dagen een update doen en dus iets om zeep helpen. Viel mij op dat nu ook weer mijn telefoon eerst wat app updates aan het doen was voor ik in de auto stapte (tel doet dit elke morgend rond 07u 's morgens) en dan stop dus AA ermee. Mss moet ik eens een paar dagen langer wachten ipv elke keer direct up te daten :X

• PeterCC
Wekke schreef op donderdag 26 september 2024 @ 21:03:
[...]

Klopt…niet onder de 130 gereden waar het kon/mocht. Zo wat gerekend met waar de volgende stop was…wanneer ik zag dat die op bv op 80 km was en ik had nog 140 km ofzo, dan mocht de gas ingedrukt worden. 😉
Net zoals jij verlost van laadstress met de iX1 na onze reis in de zomer naar midden Italië.

Bij onze reis heeft de BMW NAV ons 2 keer van de autoweg afgeleid om te laden, maar dat was telkens maar een km of zo. Eén keer in de buurt van Metz naar de parking van een Novotel hotel, en één keer in Zwitserland naar een tankstation met annex een kleine supermarkt. In beide gevallen bleken dat goede laadplekken.

Wat ik wel altijd in de gaten hield was het verschil tussen de afstand tot de volgende geplande stop en het geschatte rijbereik. Meestal zat daar een verschil van ongeveer 100km tussen bij de start na een laadbeurt.
Je mag echt redelijk stevig doorrijden eer je die reserve oprijdt en in problemen zou komen, en dan nog zal de BMW NAV je dan wellicht een eerdere laadbeurt voorstellen.

Dat heb ik wel niet bewust getest, maar onderweg naar huis zijn we gestopt bij een tankstation langs de autoweg omwille van een dringende plaspauze. Daar stonden ook DC laadpalen.

De door de BMW NAV geplande laadstop was 1 tankstationhalte verder en bij opnieuw vertrekken kreeg ik de boodschap dat we onze eindbestemming niet gingen halen zonder bij te laden met als voorstel een laadstop aan de oorspronkelijk geplande halte.

Ik wil maar zeggen: die BMW NAV brengt je sowieso op je bestemming.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThisGuy
  • Registratie: Januari 2013
  • Niet online

ThisGuy

Get mad, then get over it.

Hieperdepiep! Auto in April besteld, morgen ophalen - ruim een maand vroeger dan verwacht.

eDrive20 Saphirschwarz metallic kleur
- zwart hoogglans interieur sierlijst
- M-Sport pakket
- Premium pakket
- Stoelverwarming
- Getinte ruiten
- Harman Kardon Pack
- Levering zonder type aanduiding

Ik laat waarschijnlijk de grill omlijsting nog zwart wrappen. (Aanbevelingen welkom)

Heeft iemand nog mooie accessoires gevonden die zijn aan te bevelen? Bijv. een screenprotector?

"Don't let the fear of losing be greater than the excitement of winning."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekke
PeterCC schreef op donderdag 26 september 2024 @ 22:39:
[...]

Net zoals jij verlost van laadstress met de iX1 na onze reis in de zomer naar midden Italië.

Bij onze reis heeft de BMW NAV ons 2 keer van de autoweg afgeleid om te laden, maar dat was telkens maar een km of zo. Eén keer in de buurt van Metz naar de parking van een Novotel hotel, en één keer in Zwitserland naar een tankstation met annex een kleine supermarkt. In beide gevallen bleken dat goede laadplekken.

Wat ik wel altijd in de gaten hield was het verschil tussen de afstand tot de volgende geplande stop en het geschatte rijbereik. Meestal zat daar een verschil van ongeveer 100km tussen bij de start na een laadbeurt.
Je mag echt redelijk stevig doorrijden eer je die reserve oprijdt en in problemen zou komen, en dan nog zal de BMW NAV je dan wellicht een eerdere laadbeurt voorstellen.

Dat heb ik wel niet bewust getest, maar onderweg naar huis zijn we gestopt bij een tankstation langs de autoweg omwille van een dringende plaspauze. Daar stonden ook DC laadpalen.

De door de BMW NAV geplande laadstop was 1 tankstationhalte verder en bij opnieuw vertrekken kreeg ik de boodschap dat we onze eindbestemming niet gingen halen zonder bij te laden met als voorstel een laadstop aan de oorspronkelijk geplande halte.

Ik wil maar zeggen: die BMW NAV brengt je sowieso op je bestemming.
Dat zou ik echt de belangrijkste verbetering in de NAV vinden, dan je op voorhand kan aangeven om naast de autostrade te stoppen. Als je dan toch een halfuurtje moet wachten is een toilet wel handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin2k
ThisGuy schreef op vrijdag 27 september 2024 @ 00:52:
Hieperdepiep! Auto in April besteld, morgen ophalen - ruim een maand vroeger dan verwacht.

eDrive20 Saphirschwarz metallic kleur
- zwart hoogglans interieur sierlijst
- M-Sport pakket
- Premium pakket
- Stoelverwarming
- Getinte ruiten
- Harman Kardon Pack
- Levering zonder type aanduiding

Ik laat waarschijnlijk de grill omlijsting nog zwart wrappen. (Aanbevelingen welkom)

Heeft iemand nog mooie accessoires gevonden die zijn aan te bevelen? Bijv. een screenprotector?
Screenprotector, ja! AliExpress 👍
Brilhouder, AliExpress 👍

Zonnepanelen 3950Wp - DMEGC 6x395Wp (ZW 2°) + DMEGC 4x395Wp (ZW 28°) - Solis 3.6 ; Easee Charge Lite 11kW + Easee Equalizer (Load Balancing) ; BMW iX1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cd2013
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 09-09 12:32
KW1980 schreef op dinsdag 24 september 2024 @ 17:24:
[...]

Hier weer aan de praat door tel te verwijderen in bmw, daarna bluetooth koppeling verwijderen van tel, dan tel opnieuw toevoegen. Toen kon ik direct weer AA kiezen. Ik heb ook een update klaar staan zie ik
Ik heb dit ook gedaan, het werkte overigens niet direct. Maar paar dagen later kon ik hem opeens wel weer toevoegen. Ik zag ook wel dat AA een update had gekregen in de tussentijd, weet niet of die 2 met elkaar te maken hebben. Maar het werkt weer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roki
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 08-09 09:18
Heeft er nog iemand een wijziging gemerkt sinds de update van eergisteren mbt de parkeerinstellingen?

Als ik ergens op mijn eindbestemming aankom druk ik normaal gewoon op de start/stop knop en stap uit. (de P verschijnt met 2 pijltjes naast, zie blauwe kader). Nu merk ik dat de auto even schommelt/wiegt nadat ik op de start/stop -knop duw en mijn voet van de rem haal.

Ik twijfel nu of de auto voor de update automatisch in "park" stand ging of niet. (Aangeduid in het rood).
Of moet ik daar nu zelf op drukken sinds de update...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cQ2PcM82Ray9-2kiLJAyjtm8ysc=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/Co1B52GYXR4Dcf2Lic1sUTdK.jpg?f=user_large

Edit: ik heb Ix1 met Operating System 8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• felder
Roki schreef op vrijdag 27 september 2024 @ 07:47:
Heeft er nog iemand een wijziging gemerkt sinds de update van eergisteren mbt de parkeerinstellingen?

Als ik ergens op mijn eindbestemming aankom druk ik normaal gewoon op de start/stop knop en stap uit. (de P verschijnt met 2 pijltjes naast, zie blauwe kader). Nu merk ik dat de auto even schommelt/wiegt nadat ik op de start/stop -knop duw en mijn voet van de rem haal.

Ik twijfel nu of de auto voor de update automatisch in "park" stand ging of niet. (Aangeduid in het rood).

[Afbeelding]

Moet u auto h niet opstaan daarvoor? Op u foto staat die uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roki
felder schreef op vrijdag 27 september 2024 @ 07:58:
[...]

Moet u auto h niet opstaan daarvoor? Op u foto staat die uit.
Ik heb geen idee. Ook aan de instellingen van Auto H heb ik zelf niet gewijzigd maar mogelijk de update wel.
Ik wil gewoon vermijden dat de wagen ineens bij het parkeren op een kleine helling zelf begint te rollen als ik nu vergeet manueel op de "P" te drukken.
Voor de update schommelde de wagen nooit na het drukken op de stop knop

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinusz

[Afbeelding]

Je autohold staat uit :)
PeterCC schreef op woensdag 25 september 2024 @ 23:17:
[...]

Als je op dat scherm in de auto 16A (11kW) of 32A (22kW) ziet staan of onbeperkt dan is er iets mis met je laadkabel of met de transformator in je auto en dan laadt je auto maar via 1 fase op (zoals al hoger door duckie_rr werd gesuggereerd).

Als je niet bijbetaald hebt voor de 22kW AC laadsnelheid, dan mag de auto nog op onbeperkt staan, hoger dan 16A of 11kW op 3 fasen zal die niet gaan op AC.

Je hebt nog geen laadpaal thuis.
Ik zou er wel werk van maken om thuis een laadpaal te laten installeren.
Die maakt je het leven met een BEV zoveel makkelijker.
En thuis is een beperking van het laadvermogen tot 6A (4kW op 3 fasen) heel zinvol om je piekvermogen te beperken, tenminste toch hier in BE.

Ik lees ook dat je nog nooit DC geladen hebt via een snellader.
Ik zou dat zeker testen. Die moet tot iets van een 120-130kW laden met een iX1.
In het scherm staat ook gewoon onbeperkt, zal binnenkort eens andere paal testen.
Ugchel schreef op donderdag 26 september 2024 @ 19:13:
[...]

Ik zou toch zweren dat het mij uitgelegd is… maar anders rijd ik nog even langs de dealer :)
Bij mij ook als uitleg gehad, net express op gelet, maar de spiegel beweegt geen centimeter bij achteruit. En het knopje staat op linkerspiegel. Binnenkort toch bellen met de dealer, eens vragen hoe dat kan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JP1980
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 19:14

[Afbeelding]

Nu je het zegt, dit viel mij ook op. Had alleen geen link gelegd met de update maar dat zou kunnen. Ook OS8 en update eergisteren uitgevoerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roki
[quote]Martinusz schreef op vrijdag 27 september 2024 @ 08:46:
[...]

Ik ben vrij zeker dat deze voor de update ook uit stond ;( . Zal straks eens checken want als je auto hold aanzet verschijnt er een icoon in je dashboard denk ik dus ik zal dan wel kunnen inschatten of dit er al stond.
Op de knopjes zelf let ik niet zoveel, vandaar dus dat ik mij afvraag of die P altijd aan stond in het verleden of niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JP1980
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 19:14
Roki schreef op vrijdag 27 september 2024 @ 08:57:
[quote]Martinusz schreef op vrijdag 27 september 2024 @ 08:46:
[...]

Ik ben vrij zeker dat deze voor de update ook uit stond ;( . Zal straks eens checken want als je auto hold aanzet verschijnt er een icoon in je dashboard denk ik dus ik zal dan wel kunnen inschatten of dit er al stond.
Op de knopjes zelf let ik niet zoveel, vandaar dus dat ik mij afvraag of die P altijd aan stond in het verleden of niet.
Heb zojuist ritje gemaakt en met autohold aan schommelde hij nog steeds. Ik denk ook dat deze bij mij voor de update uit stond, want in de B mode is dat in het platte Nederland eigenlijk niet nodig.

Volgens mij is dit ook wel eens voor de update gebeurd maar nu lijkt het elke keer te gebeuren. Voeg deze maar toe aan mijn lijst met irritaties, geloof niet dat het veel kwaad kan verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roki
JP1980 schreef op vrijdag 27 september 2024 @ 09:58:
[...]

Heb zojuist ritje gemaakt en met autohold aan schommelde hij nog steeds. Ik denk ook dat deze bij mij voor de update uit stond, want in de B mode is dat in het platte Nederland eigenlijk niet nodig.

Volgens mij is dit ook wel eens voor de update gebeurd maar nu lijkt het elke keer te gebeuren. Voeg deze maar toe aan mijn lijst met irritaties, geloof niet dat het veel kwaad kan verder.
Ik vraag mij enkel af indien ik zou parkeren op een helling dat de wagen dan volledig vast staat indien ik niet druk op de knop van "Park" (Dus de knop van Park naast deze van Auto h).

Dus is er iemand die het verschil weet tussen de P met pijltjes naast (blauw) en de P onderaan (Rood)?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4zvVpy9hTV6MPTSuy5l2G62kHYQ=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/L1fG2xc1ghadAOWOHT8NimzN.jpg?f=user_large

[ Voor 18% gewijzigd door Roki op 27-09-2024 10:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ajmali
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 10-09 06:34
Roki in "Het grote BMW (i)X1 topic"
Volgens mij moet er geen verschil zijn als je op P-knop drukt of op start-stop. In beide gevallen gaat de auto naar p-stand. Ik heb ook gemerkt sinds gisteren als de autohold uit is dat de auto na het drukken van start stop knop een beetje schommelt maar gaat wel naar P stand. Heb dit ook op een heling getest. Als de autohold aan is dan merk ik geen schommeling. In beide gevallen gaat de auto naar P stand en en p lampje gaat ook branden op het Dashboard.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roki
JP1980 schreef op vrijdag 27 september 2024 @ 09:58:
[...]

Ik heb de oplossing gevonden. Parkeerrem automatisch aantrekken aanvinken en het probleem is van de baan.
100 procent zeker dat dit uitgezet is door de update.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GWYRuk4TuWCOQS7L90_4yril0bE=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/A9ecHKZkPaL6kdrguoKrG74X.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterCC
Martinusz schreef op vrijdag 27 september 2024 @ 08:46:
[...]
In het scherm staat ook gewoon onbeperkt, zal binnenkort eens andere paal testen.
[...]
Als daar onbeperkt staat dan zou hij moeten laden met wat de AC paal kan bieden tot maximaal 16A (11kW) of 32A (22kW) afhankelijk van je versie.

Test een andere AC laadpaal. Goed plan.
Nog steeds 4kW?
Gebruik dan een andere kabel.
Nog steeds 4kW?
Dan is er iets mis met de auto.

Thuis heb ik de stroombeperking op 6A staan (4kW) omwille van piekverbruikbeperking, maar buitenshuis op AC laders zet ik die op onbeperkt, dus max 16A (11kW) in mijn geval, en dat doet die ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterCC
Roki schreef op vrijdag 27 september 2024 @ 20:47:
[...]

Ik heb de oplossing gevonden. Parkeerrem automatisch aantrekken aanvinken en het probleem is van de baan.
(...)
Dat zou best kunnen.

Ik heb nu recent geen update gehad, maar bij de laatste update deed de radio het niet meer. Het volume stond gewoon op 0. Dat was ook iets wat de update gedaan had.

• Nitram22
  • Registratie: September 2024
  • Laatst online: 01-06 11:52
Heeft iemand al kunnen ontdekken hoe je de nieuwe tijdklok QLOCKTWO als onderdeel van de update 7/2024.40 op het curved display te voorschijn kan toveren? Ik heb deze update geïnstalleerd maar die nieuwe klok kan ik niet ontdekken. Mijn ix1 xdrive30 draait op operating systeem 8.

• felder
Nitram22 schreef op zaterdag 28 september 2024 @ 01:23:
Heeft iemand al kunnen ontdekken hoe je de nieuwe tijdklok QLOCKTWO als onderdeel van de update 7/2024.40 op het curved display te voorschijn kan toveren? Ik heb deze update geïnstalleerd maar die nieuwe klok kan ik niet ontdekken. Mijn ix1 xdrive30 draait op operating systeem 8.
Lang op je startscherm duwen. Dan kun je opzij scrollen en daar widget toevoegen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PeterCC
Roki schreef op vrijdag 27 september 2024 @ 10:42:
[...]

Ik vraag mij enkel af indien ik zou parkeren op een helling dat de wagen dan volledig vast staat indien ik niet druk op de knop van "Park" (Dus de knop van Park naast deze van Auto h).

Dus is er iemand die het verschil weet tussen de P met pijltjes naast (blauw) en de P onderaan (Rood)?

[Afbeelding]
De P met de pijltjes betekent dat de transmissie geblokkeerd is en de auto noch vooruit, noch achteruit kan.
Zoals wanneer je een klassieke automaat in P zet, of een manuele in eerste versnelling, bij parkeren.

Met de knop P in de remtrommel bedien je de handrem: de achterwielen worden geblokkeerd.
Dus een klassieke handrem zoals in een andere wagen.

Dus in het ene geval wordt de transmissie geblokkeerd, in het andere geval de achterwielen. En dat verklaart dat schommelen dat je voelt in de stand P actief maar handrem niet. Dat is de speling die er zit in het gedeelte van de aandrijving tussen de transmissie en de wielen. Het is eigenlijk geen speling maar de flexibiliteit die in het systeem zit. In deze stand zal de wagen nooit zomaar aan het rollen gaan. Die handrem heb je niet nodig.

• GilbertvH
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13:09
felder schreef op zaterdag 28 september 2024 @ 07:47:
[...]

Lang op je startscherm duwen. Dan kun je opzij scrollen en daar widget toevoegen.
Waar en hoe lang? Ik heb het een aantal keren geprobeerd, maar er gebeurt niets

• felder
GilbertvH schreef op zaterdag 28 september 2024 @ 12:50:
[...]

Waar en hoe lang? Ik heb het een aantal keren geprobeerd, maar er gebeurt niets
Gewoon lang op het scherm (hetgeen jezelf hebt ingesteld) zoals bij een smartphone. Dit moet wel in stilstand, je mag niet rijden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nitram22
  • Registratie: September 2024
  • Laatst online: 01-06 11:52
felder schreef op zaterdag 28 september 2024 @ 07:47:
[...]

Dank! Was even zoeken, maar ‘t is gelukt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KW1980
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 07-09 18:34
Ter info die parking professional willen testen, zie dat ik 3 mnd gratis kon testen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XZdDcRsKwGbXZmVo4qlSPPGsRwM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XslfesqcxR1t5y3tEVyIRll4.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brecht_vb
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 22:23
KW1980 schreef op zondag 29 september 2024 @ 10:36:
Ter info die parking professional willen testen, zie dat ik 3 mnd gratis kon testen.

[Afbeelding]
Welke voorbereiding is hier voor nodig? Geen idee of ik daar de nodige hardware al voor heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KW1980
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 07-09 18:34
brecht_vb schreef op zondag 29 september 2024 @ 11:00:
[...]

Welke voorbereiding is hier voor nodig? Geen idee of ik daar de nodige hardware al voor heb.
Volgens mij moet je parking assistent plus hebben. Parkeren op afstand via je mobiel lukt ook alleen met specifieke telefoons. Zie ook

https://www.bmw.nl/nl/sho..._2LomiBVL5uBoCrVkQAvD_BwE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Andere laadpaal, wederom 4kw max, maar zag nu dit op het scherm:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-M6MynFqn0PXfbYSxUxdHA17PXI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/N1e4OoCC4RU1wuk1sA5rMC5A.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EK9Hbv89xpV5NC5ap_k4fL1futs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Ac5puSkwE5IrBySqvuYd5kKo.jpg?f=fotoalbum_large
Toch ergens iets mis denk ik.

Lol zie nu mijn kilometerstand :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GilbertvH
felder schreef op zaterdag 28 september 2024 @ 14:01:
[...]

Gewoon lang op het scherm (hetgeen jezelf hebt ingesteld) zoals bij een smartphone. Dit moet wel in stilstand, je mag niet rijden.
Ik heb zelf niets ingesteld en ik kan lang drukken op het scherm, maar er gebeurt niets. Niet op de widgets zelf of de kaart die in beeld staat ernaast. Kan je me aangeven waar ik dit precies moet doen? 🫣

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benny1978
  • Laatst online: 07-09 21:35
Welk merk van winterband laten jullie plaatsen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterCC
Martinusz schreef op zondag 29 september 2024 @ 13:20:
Andere laadpaal, wederom 4kw max, maar zag nu dit op het scherm:

(...)
Toch ergens iets mis denk ik.

Lol zie nu mijn kilometerstand :+
met de laadpaal zal het wel niets te maken hebben, want je hebt die 4kW beperking op elke AC-laadpaal die je al gebruikt hebt.

Eerstvolgende is om een andere laadkabel te gebruiken. Die van een buur of een collega.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jannick1994
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 10-09 20:14
Sinds de update van laatste week krijg ik android auto niet meer werkend...
Ikzelf heb een s23 en mijn vrouw een a71 maar wanneer je android auto wilt starten blijft hij gewoon op verbinding maken staan op het scherm van de auto. Heb alles al eens opnieuw ingesteld maar helaas..
Iemand nog problemen mee?
Voor de update geen issues mee gehad...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benny1978
  • Laatst online: 07-09 21:35
Hoe maken jullie het scherm van jullie wagen proper?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• felder
GilbertvH schreef op zondag 29 september 2024 @ 13:55:
[...]

Ik heb zelf niets ingesteld en ik kan lang drukken op het scherm, maar er gebeurt niets. Niet op de widgets zelf of de kaart die in beeld staat ernaast. Kan je me aangeven waar ik dit precies moet doen? 🫣
U hebt dan waarschijnlijk idrive9. Ik heb juist gelezen dat dit bij idrive9 niet meer configureerbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rupser
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 24-06 14:45
Ik ga morgen de IX1 bestellen, maar twijfel even over het feit of ik naast driving assistent plus ook het gewone driving assistent pack moet pakken. Ik heb het forum doorgespit en kom tot de volgende conclusie:

Driving assistent:
- Dode hoek melding in spiegel
- Lane assist (normaal)

Driving assistent plus
- Adaptive cruise control
- Lane assist alleen bij gebruik van de ACC

Weet iemand of deze veronderstelling klopt? ZIjn er ook mensen die plus hebben en toch graag de normale versie erbij hadden gehad?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xarbo
  • Laatst online: 19-03 08:58
GilbertvH schreef op zondag 29 september 2024 @ 13:55:
[...]

Bij mij kwam het tevoorschijn door aan de rechterkant naar links te swipen, en ipv de map de my modes te selecteren. Dan komt het als onderste widget erbij. En dan terug map kiezen ipv my modes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brecht_vb
rupser schreef op zondag 29 september 2024 @ 19:16:
Ik ga morgen de IX1 bestellen, maar twijfel even over het feit of ik naast driving assistent plus ook het gewone driving assistent pack moet pakken. Ik heb het forum doorgespit en kom tot de volgende conclusie:

Driving assistent:
- Lane assist (normaal)

Driving assistent plus

Weet iemand of deze veronderstelling klopt? ZIjn er ook mensen die plus hebben en toch graag de normale versie erbij hadden gehad?
De definities zijn vaag, het zijn twee verschillende systemen, ik heb ze allebei besteld.

Een post enkele maanden terug: brecht_vb in "Het grote BMW (i)X1 topic"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rupser
brecht_vb schreef op zondag 29 september 2024 @ 19:52:
[...]

De definities zijn vaag, het zijn twee verschillende systemen, ik heb ze allebei besteld.

Een post enkele maanden terug: brecht_vb in "Het grote BMW (i)X1 topic"
Ik zag dat jij inderdaad ongeveer dezelfde vragen had. Blijft een wazig verhaal...
Momenteel heb ik alleen de plus versie geselecteerd, maar zie verschillende berichten of andere sites dat de gewone versie in dat geval gemist wordt. Kan er alleen niet achter komen waarom?

Concreet zou ik daarnaast graag willen weten of lane assist (dus het licht corrigeren van het stuur) ook goed werkt zonder de basis versie, en dan zonder de ACC ingeschakeld. Dat zou voor mij namelijk een reden zijn om de basis versie erbij te nemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rostares
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 20:58
In mijn lease configurator staat inderdaad dat de plus (5AT) variant niet de inhoud van de basis (5AS) bevat. Heb het volgens mij ook ergens in de handleiding teruggevonden, maar de reden waarom dit precies zo is bedacht is mij ook een raadsel. Wellicht om het betaalbaar te houden voor mensen die geen waarde hechten aan ACC (zoals moi ;-) )

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• brecht_vb
rupser schreef op zondag 29 september 2024 @ 20:15:
[...]

Ik zag dat jij inderdaad ongeveer dezelfde vragen had. Blijft een wazig verhaal...
Momenteel heb ik alleen de plus versie geselecteerd, maar zie verschillende berichten of andere sites dat de gewone versie in dat geval gemist wordt. Kan er alleen niet achter komen waarom?

Concreet zou ik daarnaast graag willen weten of lane assist (dus het licht corrigeren van het stuur) ook goed werkt zonder de basis versie, en dan zonder de ACC ingeschakeld. Dat zou voor mij namelijk een reden zijn om de basis versie erbij te nemen.
Wel:

Driving assistant
Driving assistant plus

Zijn twee verschillende pakketten en overlappen niet volgens bmw.

Ik zou ze allebei nemen, ze zijn niet gek duur.

In onderstaande post staat een link naar de prijslijst, daar staan ook definities in:

strietboy in "Het grote BMW (i)X1 topic"

In de afbeeldingen staat nog wat meer, wat het allemaal vaag maakt.

brecht_vb in "Het grote BMW (i)X1 topic"

[ Voor 15% gewijzigd door brecht_vb op 29-09-2024 20:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• brecht_vb
rupser schreef op zondag 29 september 2024 @ 19:16:

Driving assistent:
- Lane assist (normaal)

Driving assistent plus

Op het forum wordt soms geklaagd dat ze liever de kleur cape york green hadden, kleine tip ;)

Op Google afbeeldingen en YouTube de kleuren van interieur en koetswerk checken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pannekoek81
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 22:29
[...]

Ik heb alleen plus, maar lane assist werkt prima. Beter dan de Cupra of megane etech die ik hiervoor reed als voorloper. Geen ping pong effect. Bij de mijne ontbreekt alleen de dode hoek sensor.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• koentjuh
[...]

Ik heb beide. Het oranje driehoekje is wel accuraat, werkt beter dan op mijn vorige auto (Peugeot).

De lane assist wijst je in dat geval alleen op het feit dat je links of rechts over de lijn gaat, eerst subtiel met een kleine trilling, dan geluid en als je het regelmatig doet wordt het geluid langer.

Bij de plus versie rijdt de auto met adaptieve cruise control / driving assistent gewoon netjes binnen de lijnen en stuurt lekker mee, en remt netjes (en accuraat) af voor o.a. een rotonde. Maar dat is denk ik een combinatie van meer systemen dus die vergelijking is niet helemaal eerlijk denk ik. Ik zou zeggen, probeer het eens uit in een testrit, liefst met een auto die het wel en niet heeft.

Als je in de regio Utrecht woont mag je het hier proberen, kun je meteen de cape York green kleur bewonderen 😉

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pliesie
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-09 11:00
Benny1978 schreef op zondag 29 september 2024 @ 17:58:
Er op spugen en dan met een oude onderbroek uitvegen…

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Griffin2k
pliesie schreef op maandag 30 september 2024 @ 07:23:
[...]
Er op spugen en dan met een oude onderbroek uitvegen…
Hawk Tuah? Op dat ding?
Schone zachte microvezeldoek, meer niet. Dat is echt voldoende om wat stof en vingerafdrukken weg te halen!

[ Voor 20% gewijzigd door Griffin2k op 30-09-2024 08:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rupser
Pannekoek81 schreef op zondag 29 september 2024 @ 21:09:
[...]

Ik heb alleen plus, maar lane assist werkt prima. Beter dan de Cupra of megane etech die ik hiervoor reed als voorloper. Geen ping pong effect. Bij de mijne ontbreekt alleen de dode hoek sensor.
Top, dank voor de info!
koentjuh schreef op zondag 29 september 2024 @ 21:32:
[...]

Ik heb beide. Het oranje driehoekje is wel accuraat, werkt beter dan op mijn vorige auto (Peugeot).

De lane assist wijst je in dat geval alleen op het feit dat je links of rechts over de lijn gaat, eerst subtiel met een kleine trilling, dan geluid en als je het regelmatig doet wordt het geluid langer.

Bij de plus versie rijdt de auto met adaptieve cruise control / driving assistent gewoon netjes binnen de lijnen en stuurt lekker mee, en remt netjes (en accuraat) af voor o.a. een rotonde. Maar dat is denk ik een combinatie van meer systemen dus die vergelijking is niet helemaal eerlijk denk ik. Ik zou zeggen, probeer het eens uit in een testrit, liefst met een auto die het wel en niet heeft.

Als je in de regio Utrecht woont mag je het hier proberen, kun je meteen de cape York green kleur bewonderen 😉
Haha, persoonlijk vond ik cape york niet zo mooi, sorry. Ben voor (niet echt origineel) space silber gegaan.
Dank voor het proefrit aanbod, vanuit Maastricht alleen een beetje ver haha. Ik ga voor alle zekerheid toch maar het basispakket mee bestellen. Mijn vrouw gaf net aan dat zo'n dode hoek melding toch wel prettig is. In dat geval moet ik niet twijfelen ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• degrgiov
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22-05 15:00
Jannick1994 schreef op zondag 29 september 2024 @ 17:21:
Sinds de update van laatste week krijg ik android auto niet meer werkend...
Ikzelf heb een s23 en mijn vrouw een a71 maar wanneer je android auto wilt starten blijft hij gewoon op verbinding maken staan op het scherm van de auto. Heb alles al eens opnieuw ingesteld maar helaas..
Iemand nog problemen mee?
Voor de update geen issues mee gehad...
Voor de update ook eens problemen mee gehad, wou niet meer verbinden ( ook met 2 telefoons getest ). Opgelost door even +30s op het volumewieltje te drukken voor een reboot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutur

woutur

Klauwtjes uit!

[...]

Voor mij was de Dodehoekmelding doorslaggevend voor basis. Vrouwlief vindt A-stijlen en B-stijlen maar onhandig. Dat zit alleen op basis.

Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• querex
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 05-09 09:31

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RLammers
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 23-02 20:33
koentjuh schreef op zondag 29 september 2024 @ 21:32:
[...]

Dank voor de info. Ik heb mijn IX1 zonder deze systemen besteld, maar wel met voorbereiding (en Cape York Green :)). Wat kun je achteraf digitaal nog toevoegen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rostares
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 20:58
Volgens mij zit er bij de basis drvie assistent ook nog een functie op die kruisend verkeer in de gaten houdt bij het achteruit rijden. En die de auto voorbereid als er een noodstop moet worden gemaakt voor achteropkomend verkeer (knipperlichten en gordels aanspannen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansing
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 10-09 10:30
Iemand al gevonden hoe je efficiency modus standaard kan instellen na laatste update zou dat mogelijk moeten zijn. Ik heb het nog niet gevonden. Een nieuwsgierige en gelukkige IX2 rijder😀

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ajmali
Hansing in "Het grote BMW (i)X1 topic"
Op middenconsole klik op my modes -> selecteer op het scherm efficient -> klik op tandwiel -> algemeen -> selecteer efficiënt als startmodus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin2k
Hansing schreef op maandag 30 september 2024 @ 17:10:
Iemand al gevonden hoe je efficiency modus standaard kan instellen na laatste update zou dat mogelijk moeten zijn. Ik heb het nog niet gevonden. Een nieuwsgierige en gelukkige IX2 rijder😀
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HrS54cnRBHbthaDgt16FzNgWGQQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Vz6EGoTl5fJmyA9uPVoWtvQQ.jpg?f=fotoalbum_large

Zo werkt het iig bij een iX1 (2024) met Versie 9 OS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GilbertvH
Xarbo schreef op zondag 29 september 2024 @ 19:36:
[...]

Bij mij kwam het tevoorschijn door aan de rechterkant naar links te swipen, en ipv de map de my modes te selecteren. Dan komt het als onderste widget erbij. En dan terug map kiezen ipv my modes.
Dit is met OS9 inderdaad de workaround. Al moet ik zeggen dat ik de widget niet bijzonder genoeg vind om hem te laten staan :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GilbertvH
Ik heb een Disskin anti fingerprint screen protector erop zitten. Eens in de zoveel tijd reinig ik de ramen van binnen met een ruitenreiniger (van Autotaalglas volgens mij) en het vochtige doekje haal ik dan ook over mijn scherm (en andere glanzende onderdelen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maurice1972
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 28-08 13:33
Roki schreef op vrijdag 27 september 2024 @ 20:47:
[...]

[Afbeelding]
Ik heb net geprobeerd om automatisch aantrekken aan te vinken, echter krijg ik een melding dat ik dat niet kan doen. Wel raar dat BMW met een update even iets uitzet zonder het te melden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutur

woutur

Klauwtjes uit!

Met het doekje van mijn zonnebril.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart_92
  • Registratie: Augustus 2024
  • Laatst online: 02-10-2024
Maurice1972 schreef op dinsdag 1 oktober 2024 @ 09:23:
[...]

Ik heb net geprobeerd om automatisch aantrekken aan te vinken, echter krijg ik een melding dat ik dat niet kan doen. Wel raar dat BMW met een update even iets uitzet zonder het te melden.
De instelling is enkel beschikbaar wanneer de auto aan staat. Dus niet in de 'off' state.

Echter heb ik sinds de update het probleem dat de instelling niet bewaard blijft. Heb hem al verschillende keren terug aangezet, maar een dag later staat het terug uit.
Meer mensen met dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GilbertvH
Bart_92 schreef op dinsdag 1 oktober 2024 @ 09:57:
[...]

De instelling is enkel beschikbaar wanneer de auto aan staat. Dus niet in de 'off' state.

Echter heb ik sinds de update het probleem dat de instelling niet bewaard blijft. Heb hem al verschillende keren terug aangezet, maar een dag later staat het terug uit.
Ik vind het toch wel bijzonder, want bij mij trekt de automatische parkeerrem er wel op nadat ik de auto uitschakel. Er is wat mij betreft niets veranderd na de laatste update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duckie_rr
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 11-04 15:42
GilbertvH schreef op dinsdag 1 oktober 2024 @ 11:31:
[...]

Ik vind het toch wel bijzonder, want bij mij trekt de automatische parkeerrem er wel op nadat ik de auto uitschakel. Er is wat mij betreft niets veranderd na de laatste update.
Zelfde probleem (ix1 OS9 edrive20)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baris
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 19:22
Bart_92 schreef op dinsdag 1 oktober 2024 @ 09:57:
[...]

Bij mij stond alleen de "auto hold" knop uit na de update (ergens bij de handrem op t grote vlak). Die opnieuw aangezet en alles werkte weer zoals voorheen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sincere1983
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 20:50
Idem voor wat betreft de automatische handrem.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• benjamin94
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20:08
Gezien BMW iDrive 9 / BMW OS 9 is gebaseerd op Android Automotive, is iemand het al gelukt om APKs te installeren en dus "niet BMW" apps te draaien? Lijkt me wel vet als je gewoon allerlei Android apps kan installeren en gebruiken. Ik heb mijn auto nog niet besteld maar dit is een van de eerste dingen die ik ga proberen als ik hem heb. Ik ben benieuwd wat er gebeurd als je de BMW "aansluit" via USB C op de computer of die dan in ADB zichtbaar is en of we dan dus ADB commando's kunnen gebruiken. Dat zou een APK installatie moeten vergemakkelijken. Graag hoor ik of iemand dit al heeft getest/uitgezocht?

Of misschien een portscan op de auto's IP adres als je op de WiFi hotspot zit of de auto laat verbinden met een WiFI AP, misschien dat ADB wireless of andere interessante poorten beschikbaar zijn.

[ Voor 14% gewijzigd door benjamin94 op 01-10-2024 13:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ajmali
Sinds de laatste update krijg ik in Spotify reclame in het Duits. Weet iemand hoe ik de reclame kan uitzetten of omzetten naar het NL’s. Ik heb wel gratis digital premium tot 15 okt. Daarna wil ik het voor een jaar verlengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildcheese
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 23-07 19:16
Maurice1972 schreef op donderdag 26 september 2024 @ 10:51:
[...]
Bij mij is de terugroepactie inzake de remmen ook verdwenen. Het gekke is dat de CCU er nog wel in staat, maar deze is een aantal weken al vervangen met die terugroepactie.
Inmiddels heb ik in de app en op het display in de auto de terugroepactie staan. Bij RDW wordt het vreemd genoeg niet meer vermeld. Er staat echter niet in wat ik moet doen, lijkt alsof de auto niet terughoeft maar dat ze alleen een mededeling geven dat het kan gebeuren en dat ik dan terugmoet:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Eff-mOaFeuoLKPzurFEInE-wMGE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eqQz04dzV3F5YSSt1gkcu9ed.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Triumph58
  • Registratie: Mei 2023
  • Laatst online: 09-09 13:09
Ajmali schreef op dinsdag 1 oktober 2024 @ 07:15:
Hansing in "Het grote BMW (i)X1 topic"
Op middenconsole klik op my modes -> selecteer op het scherm efficient -> klik op tandwiel -> algemeen -> selecteer efficiënt als startmodus
Klopt, is bij mij ook gelukt met OS 8.0

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hensley60
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 22:31
GilbertvH schreef op dinsdag 1 oktober 2024 @ 09:05:
[...]

Ik heb een Disskin anti fingerprint screen protector erop zitten. Eens in de zoveel tijd reinig ik de ramen van binnen met een ruitenreiniger (van Autotaalglas volgens mij) en het vochtige doekje haal ik dan ook over mijn scherm (en andere glanzende onderdelen)
Dat heb ik ook en helemaal blij mee. Echt helemaal top. 😀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansing
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 10-09 10:30
Allen dank voor de oplossing, gelukt om efficiency modus als standaard in te stellen. Ik dacht dat ik daar al gekeken had, maar schijnbaar niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geert Mo
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 15:08
Triumph58 schreef op dinsdag 1 oktober 2024 @ 16:46:
[...]

Klopt, is bij mij ook gelukt met OS 8.0
Ik krijg dat tandwiel dus niet, afgelopen week update gehad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pruttelathome
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20-08 22:47
SAABcabrio schreef op maandag 25 maart 2024 @ 13:48:
Ik hoorde in mijn iX1 al een paar dagen een gonzend/zoemend geluid, voor mijn gevoel afkomstig van rechtsachter. Enigszins snelheidsafhankelijk, want bij langzaam rijden klonk het geluid lager van toon. Zelf dacht ik in eerste instantie aan cuppende (winter)banden. Omdat het profiel niet schubbig aanvoelde zekerheidshalve toch even langs de dealer gereden.
Zojuist heeft de dealer de diagnose gesteld en wordt komende week het wiellager rechtsachter vervangen. Dat is binnen een jaar en een kleine 42.000 km, toch wel vlot eigenlijk. Hopelijk houdt het lager het tot de reparatie nog even uit.
Vandaag is ook bij mijn auto xdrive30e het wiellager rechtsachter vervangen. We hoorden een zoemend geluid, bijna ratel. Als je niet beter weet zou het niet opvallen. Maar in electric drive is hij zoooo stil dat het direct opviel. KM stand 31000 = wel snel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildcheese
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 23-07 19:16
Geert Mo schreef op dinsdag 1 oktober 2024 @ 19:07:
[...]
Ik krijg dat tandwiel dus niet, afgelopen week update gehad.
Ik helaas ook niet, ook os8. is wel erg raar dat dat niet standaard kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterCC
GilbertvH schreef op dinsdag 1 oktober 2024 @ 11:31:
[...]

Door de discussie hierover hier ben ik erop gaan letten.
En inderdaad: de parkeerrem schakelt niet meer aan bij uitschakelen van de auto. Dat deed die vroeger wel, daar ben ik wel zeker van, maar sinds wanneer dat veranderd is en of dat na een update was, dat kan ik niet zeggen.

Ik vind dat geen probleem.
De transmissie wordt sowieso geblokkeerd als je de wagen uitschakelt, dus die gaat nergens spontaan naartoe.
En met al mijn vorige wagens, allemaal met manuele bak, parkeerde ik ook altijd gewoon in 1, zonder handrem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duckie_rr
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 11-04 15:42
PeterCC schreef op dinsdag 1 oktober 2024 @ 22:38:
[...]

Door de discussie hierover hier ben ik erop gaan letten.
En inderdaad: de parkeerrem schakelt niet meer aan bij uitschakelen van de auto. Dat deed die vroeger wel, daar ben ik wel zeker van, maar sinds wanneer dat veranderd is en of dat na een update was, dat kan ik niet zeggen.

Ik vind dat geen probleem.
De transmissie wordt sowieso geblokkeerd als je de wagen uitschakelt, dus die gaat nergens spontaan naartoe.
En met al mijn vorige wagens, allemaal met manuele bak, parkeerde ik ook altijd gewoon in 1, zonder handrem.
Ook als je in de settings de automatische handrem aan zet vergeet de auto het bij de volgende start. Toch een bug in deze update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutur

woutur

Klauwtjes uit!

Bij mij werkt de handrem (auto-hill) eigenlijk precies zoals vantevoren. Auto uit, handrem aan. Geen verschil voor en en na update, niets hoeven te veranderen.

Wel zag ik dat soms de auto niet op slot gaat terwijl de app aangeeft dat hij wél op slot staat. Dat vond ik nogal storend want blijkbaar kan ik er niet van op aan en dat is uitermate k*t als het op dit soort dingen aangaat. Ik wil met een gerust hart kunnen weglopen van mijn auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baris
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 19:22
woutur schreef op woensdag 2 oktober 2024 @ 09:22:
Bij mij werkt de handrem (auto-hill) eigenlijk precies zoals vantevoren. Auto uit, handrem aan. Geen verschil voor en en na update, niets hoeven te veranderen.

Wel zag ik dat soms de auto niet op slot gaat terwijl de app aangeeft dat hij wél op slot staat. Dat vond ik nogal storend want blijkbaar kan ik er niet van op aan en dat is uitermate k*t als het op dit soort dingen aangaat. Ik wil met een gerust hart kunnen weglopen van mijn auto.
Dat viel mij inderdaad ook op. Ook dat de spiegels niet automatisch in waren geklapt. Met opnieuw locken met de afstandsbediening ging het wel dicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutur

woutur

Klauwtjes uit!

Baris schreef op woensdag 2 oktober 2024 @ 10:19:
[...]

Dat viel mij inderdaad ook op. Ook dat de spiegels niet automatisch in waren geklapt. Met opnieuw locken met de afstandsbediening ging het wel dicht.
Waar ik mee kan leven is dat in sommige ingewikkelde situaties waarbij je bijvoorbeeld de auto afsluit maar wel de laadkabel aansluit en de achterklep nog open hebt staan en je je laaddruppel weer teruglegt in de auto, de auto misschien wel misschien niet op slot gaat. Maar dat de app dan glashard aangeeft dat alles op slot staat en ik zonder sleutel de deur kan openen: onacceptabel. Spiegels waren gelukkig niet ingeklapt, dus dat is in ieder geval een teken dat ie open staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roki
duckie_rr schreef op woensdag 2 oktober 2024 @ 08:38:
[...]

Ook als je in de settings de automatische handrem aan zet vergeet de auto het bij de volgende start. Toch een bug in deze update.
Bij mij blijft de setting wel aanstaan nu ik deze aangezet heb na de update.
En bij mijn vrouw idem denk ik, toch nog geen opmerkingen gehoord :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StefBon
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 07-09 20:12
woutur schreef op woensdag 2 oktober 2024 @ 10:35:
[...]

Waar ik mee kan leven is dat in sommige ingewikkelde situaties waarbij je bijvoorbeeld de auto afsluit maar wel de laadkabel aansluit en de achterklep nog open hebt staan en je je laaddruppel weer teruglegt in de auto, de auto misschien wel misschien niet op slot gaat. Maar dat de app dan glashard aangeeft dat alles op slot staat en ik zonder sleutel de deur kan openen: onacceptabel. Spiegels waren gelukkig niet ingeklapt, dus dat is in ieder geval een teken dat ie open staat.
Het gebeurt vaak dat mijn laadkabel onbedoeld de koffer opent of sluit vanwege de comfortfunctie, wanneer de kabel langs de onderkant van de auto beweegt. (wel enkel als ik actief die kabel aan het bewegen / aansluiten ben uiteraard en in de buurt ben)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• strietboy
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 28-08 17:13
Heb vandaag ook ix1 mogen halen. Is een sport pro. Dacht dat hierbij naast de m accenten op de gordels deze ook op de sleutels zouden zitten. Heb ik dat mis? Heb het namelijk niet op de sleutel.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AtFkYrw0gfbSvxFPiG1HFwc-nSY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FSmZtcHTtUwE2vof1WXJieFO.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 49% gewijzigd door strietboy op 02-10-2024 19:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ajmali
Je hebt het niet mis. Ik heb ook sport pro maar wel met m accenten op de sleutels

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jayhawk80
  • Registratie: Mei 2024
  • Laatst online: 29-08 08:47
strietboy schreef op woensdag 2 oktober 2024 @ 19:19:
Heb vandaag ook ix1 mogen halen. Is een sport pro. Dacht dat hierbij naast de m accenten op de gordels deze ook op de sleutels zouden zitten. Heb ik dat mis? Heb het namelijk niet op de sleutel.
[Afbeelding]
Ik ook niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• koentjuh
Ik heb ook sport pro maar geen m accenten op de sleutel. zal vermoedelijk per 1/7 niet meer zo zijn denk ik?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Griffin2k
strietboy schreef op woensdag 2 oktober 2024 @ 19:19:
[Afbeelding]
Daar hebben we Oom Ali voor he.. alle stickers en overbodige badges 😅

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterCC
woutur schreef op woensdag 2 oktober 2024 @ 09:22:
(...)
Je bedoelt de "AUTO H" functie? Ik denk dat die "auto hold" heet.
Doet er niet toe.
Het zou kunnen dat met die functie aan de handrem wel nog steeds automatisch inschakelt.

Maar ik heb die functie niet aan staan. In het verkeer heb ik er niets aan, want wat doe je dan met die rechter voet? En bij voorzichtig maneuvreren, zoals vb als ik onze garage binnen rij, is die auto hold functie heel hinderlijk. Je kan daar niet mee op de cm rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterCC
duckie_rr schreef op woensdag 2 oktober 2024 @ 08:38:
[...]

Ik heb niet getest of dat bij mijn iX1 ook zo is.

Maar indien algemeen het geval dan is dat misschien geen bug, maar bewust bedoeld.

Als je de wagen uitschakelt gaat die altijd in P, dus met de transmissie geblokkeerd.
In die stand gaat de wagen nergens naartoe en heb je die handrem niet nodig.

Een bekend probleem van de handrem stelt zich in winterse omstandigheden: het vastvriezen van de handrem.

Het is ongetwijfeld de bedoeling van de fabrikant om de wagen heel het jaar rond en onder alle omstandigheden en overal ter wereld zo probleemloos mogelijk te kunnen gebruiken.

Als je de handrem sowieso niet nodig hebt om de wagen netjes op zijn plaats te houden, tenzij misschien onder extreem steile omstandigheden, dan kan die beter niet standaard geactiveerd worden, maar enkel als jij oordeelt dat die onder de gegeven ongewone omstandigheden toch beter aan staat.
Pagina: 1 ... 53 ... 70 Laatste