Ik heb precies hetzelfde. Sinds donderdag geen sync meer. Komt er weer een nieuwe update aan ofzo?Swinnio schreef op maandag 16 september 2024 @ 13:03:
Iemand een idee waarom "Mijn ritten" in de BMW app niet meer wordt bijgwerkt? Of was uberhaupt de voorwaarden voor een rit zijn om daar in opgenomen te worden (gebruik interne navi)?
Ik heb sinds 10 dagen geen enkele nieuwe rit meer zien verschijne, waar dit voorheen wel gebeurde. Heb verder niets aangepast voor zover ik weet, enkel de BMW app is recent bijgewerkt zo te zien.
Dit heb ik ook regelmatig dat de ritten niet meer gesynchroniseerd worden in de app, maar dat je nog wel je laadtoestand etc. kunt zien.Dudeness schreef op maandag 16 september 2024 @ 22:24:
[...]
Ik heb precies hetzelfde. Sinds donderdag geen sync meer. Komt er weer een nieuwe update aan ofzo?
Wat dan normaliter werkt is je boordcomputer in de auto resetten: startknop indrukken en nadat het systeem is opgestart de zilveren volumeknop de tenminste 30 seconden ingedrukt houden totdat het scherm uitgaat. Ik laat de knop meestal weer los als het scherm weer terug opstart.
Moet je hiervoor ook clips aan de binnenkant van de deur/raam plaatsen?Martinusz schreef op maandag 16 september 2024 @ 21:12:
Vandaag sonnyboy zonwering geplaatst, nu echt donkere ramen![]()
[Afbeelding]
Enige minpuntje is dat er een kleine uitsparing zit (voor een deurknopje denk ik ofzo, die er niet is natuurlijk) van buiten zie je dit overigens niet
Of hangt alles met behulp van magneten aan het ijzeren raamkader?
Moest je een foto van de binnenkant hebben, altijd geïnteresseerd
Bedankt!
Nee zonneschermen aan de binnenkant, waarmee de ramen gewoon open kunnen nog
Paar clipjes, die van de deurramen hebben er 4, kleine raampje ernaast 2 en die van de kofferbak 2.querex schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 08:06:
[...]
Moet je hiervoor ook clips aan de binnenkant van de deur/raam plaatsen?
Of hangt alles met behulp van magneten aan het ijzeren raamkader?
Moest je een foto van de binnenkant hebben, altijd geïnteresseerd![]()
Bedankt!
/f/image/paYc3e6a6YV0jS4MHsX5IpIU.png?f=fotoalbum_large)
Voordeel Sonnyboy versus goedkopere varianten is dat die van de achterruit uit 1 geheel is, in mijn vorige auto was deze uit 2 delen, dan heb je in het midden dus een dikke zwarte streep lopen.
[ Voor 8% gewijzigd door Martinusz op 17-09-2024 09:45 ]
Float like a butterfly, sting like a bee.
Inmiddels is mijn rit van vanochtend wel verschenen nadat ik gisteren de autorisatie voor het delen van de locatiegegevens uit en weer aan heb gezet. Of wellicht is het gewoon toeval. Wel jammer dat het zo onbetrouwbaar werrkt want de statistieken die er uitkomen zijn op deze manier ook niet heel nuttig.Jee_Vee schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 07:21:
[...]
Dit heb ik ook regelmatig dat de ritten niet meer gesynchroniseerd worden in de app, maar dat je nog wel je laadtoestand etc. kunt zien.
Wat dan normaliter werkt is je boordcomputer in de auto resetten: startknop indrukken en nadat het systeem is opgestart de zilveren volumeknop de tenminste 30 seconden ingedrukt houden totdat het scherm uitgaat. Ik laat de knop meestal weer los als het scherm weer terug opstart.
If the world wouldn't suck, we'd all fall off
Dat zou werkelijk geweldig zijn👍pliesie schreef op zondag 15 september 2024 @ 09:03:
[...]
Kans is groot dat je ze op beide krijgt. Had ik ook. Omdat ze per 1 juli volgens mij alleen nog maar de twee stoelen voorzien en de enkele geen optie meer is.. Altans dat melde de dealer me.
Heb je het kunnen achterhalen? Morgen sws even dealer langs voor de presentatie nwe X3 dan vraag ik het ook even.Martinusz schreef op zondag 15 september 2024 @ 10:41:
[...]
Mijne is gebouwd in augustus, maar volgens mij alleen massage aan bestuurders kant, kan het nog wel even checken.
Massage zit alleen in bestuurdersstoel bij mij. Passagier kan wel elektrisch rugzitting aanpassen (lendesteun) maar dus geen massage.BMW man schreef op woensdag 18 september 2024 @ 16:49:
[...]
Heb je het kunnen achterhalen? Morgen sws even dealer langs voor de presentatie nwe X3 dan vraag ik het ook even.
(Massage overigens stel er niet te veel van voor, het is eigenlijk gewoon de lendesteun die van ‘bol’ naar ‘hol’ stand gaat. Ik vind het vreselijk)
Bijzonder, ik niet. Contact opgenomen met dealer en ze komen er niet uit. Gaat nu via BMW Nederland.
@alle IX1 gebruikers. Kregen jullie ook maar 3 maanden digital premium en daarna betalen?
Wat kost een jaar na deze drie maanden? Is nergens terug te vinden..
Maatje van mij heeft een paar maanden geleden een BMW 3 in de lease gekocht en al zijn abonnementen lopen tot 2027.
Volgens mijn BMW dealer is 3 maanden nu de standaard.
Maatje van mij heeft een paar maanden geleden een BMW 3 in de lease gekocht en al zijn abonnementen lopen tot 2027.
Ik vind dat Premium echt veeuuuulll geld voor wat je krijgt... Die gaat er lekker vanaf zodra het afloopt.Jayhawk80 schreef op donderdag 19 september 2024 @ 10:52:
@alle IX1 gebruikers. Kregen jullie ook maar 3 maanden digital premium en daarna betalen?
Zonnepanelen 3950Wp - DMEGC 6x395Wp (ZW 2°) + DMEGC 4x395Wp (ZW 28°) - Solis 3.6 ; Easee Charge Lite 11kW + Easee Equalizer (Load Balancing) ; BMW iX1
ook 3 maand en dan online inloggen op de shop om de prijzen te zien:Jayhawk80 schreef op donderdag 19 september 2024 @ 10:52:
BE:
:fill(white):strip_exif()/f/image/9vhi54GZOj5zurnOFbDWMcZw.png?f=user_large)
Heb het idd ook drie maand. Ik heb geen idee wat het nu is. Als ik over drie maand wat mis dan ga ik er eens over nadenken :-)
Hier ook 3 maanden, maar volgens mij maak ik nergens gebruik van wat daarin zit, zal het niet missen verwacht ik.
Wat mij sowieso tegenvalt is dat ik alleen maar grootlichtassistent zou kunnen aanschaffen, voor de rest eigenlijk niets, heb driving assistent plus vanuit fabriek.
Wat mij sowieso tegenvalt is dat ik alleen maar grootlichtassistent zou kunnen aanschaffen, voor de rest eigenlijk niets, heb driving assistent plus vanuit fabriek.
Kunnen de IX1 gebruikers hier drive recorder aanschaffen in de connected drive store? Ik niet.
De dienst is niet beschikbaar voor de momenteel geselecteerde auto.
Ik heb deze blijkbaar standaard al. Staat bij mij op onbeperkt beschikbaar. Hier is alleen parking professional beschikbaar.Jayhawk80 schreef op donderdag 19 september 2024 @ 16:20:
Kunnen de IX1 gebruikers hier drive recorder aanschaffen in de connected drive store? Ik niet.
Had stiekem gehoopt dat stuurverwarming ook mogelijk was in de winter, maar dat is blijkbaar nu echt weer een optie bij bestellen geworden.
Gisteren mijn iX1 mogen ophalen bij Dusseldorp in Apeldoorn.
Prima aflevering waarbij de tijd genomen is om de auto uit te leggen.
BMW iX1 eDrive 20
Alpinweiss
Opties:strip_exif()/f/image/zZIGf5mlosyi8jRW2eqIotiY.jpg?f=fotoalbum_large)
BMW iX1 eDrive 20
Alpinweiss
Opties
- Elektrisch verwarmde stoelen
- Alarmsysteem klasse 3
- Stuurwielrand verwarmd
- Levering zonder typeaanduiding
- M Sportpakket
- Trekhaak met elektrisch wegklapbare kogel
- Elektrisch verstelbare stoelen
- Harman-Kardon sound system
- Premium Pack
- Travel Pack
:strip_exif()/f/image/zZIGf5mlosyi8jRW2eqIotiY.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/7gy3qqpkQXYQYThTmbJNO5Fr.jpg?f=fotoalbum_large)
https://www.strava.com/athletes/4819403
In Nederland ook €99 per jaar. Ik heb het wel gedaan vanwege de uitgebreidere navigatie aanwijzingen, meer file info en de ingebouwde Spotify. Automatisch openen van het raam is ook leuk bij de parkeergarage bij t werk.koentjuh schreef op donderdag 19 september 2024 @ 11:29:
Heb het idd ook drie maand. Ik heb geen idee wat het nu is. Als ik over drie maand wat mis dan ga ik er eens over nadenken :-)
Je krijgt ook meer spelletjes en wat extra rijstanden maar dat gebruik ik haast niet. Alleen de welkomstlicht animaties zijn wel leuk weer straks in het donker.
www.energiepionier.nl Energiebesparing, duurzaamheid en domotica
Ziet er prima uit. Veel rijplezier je toegewenst.
En daarnaast, en los daarvan: een X1 of een iX1 herken je direct als een BMW, wat ik niet kan zeggen van een iX2.
En daarnaast, en los daarvan: een X1 of een iX1 herken je direct als een BMW, wat ik niet kan zeggen van een iX2.
Het automatisch openen van het raam als je dat ergens op een zelfde plaats tweemaal manueel hebt gedaan, zit ook op mijn iX1 in de standaard uitvoering.Beatman schreef op donderdag 19 september 2024 @ 23:17:
[...]
In Nederland ook €99 per jaar. Ik heb het wel gedaan vanwege de uitgebreidere navigatie aanwijzingen, meer file info en de ingebouwde Spotify. Automatisch openen van het raam is ook leuk bij de parkeergarage bij t werk.
Je krijgt ook meer spelletjes en wat extra rijstanden maar dat gebruik ik haast niet. Alleen de welkomstlicht animaties zijn wel leuk weer straks in het donker.
Dank kerel!Martinusz schreef op woensdag 18 september 2024 @ 19:16:
[...]
Massage zit alleen in bestuurdersstoel bij mij. Passagier kan wel elektrisch rugzitting aanpassen (lendesteun) maar dus geen massage.
(Massage overigens stel er niet te veel van voor, het is eigenlijk gewoon de lendesteun die van ‘bol’ naar ‘hol’ stand gaat. Ik vind het vreselijk)
Alpinweiss rules!! Nog 4 weken wachten hier...renelis schreef op donderdag 19 september 2024 @ 22:24:
BMW iX1 eDrive 20
Alpinweiss
Nice man. Gefeliciteerd. Mooie kleur ook. Ben er nog steeds super blij met mijn X1 xdrive30 PHEVrenelis schreef op donderdag 19 september 2024 @ 22:24:toon volledige bericht
BMW iX1 eDrive 20
Alpinweiss
Opties[Afbeelding]
- Alarmsysteem klasse 3
- Stuurwielrand verwarmd
- M Sportpakket
- Premium Pack
- Travel Pack
[Afbeelding]
Dudeness in "Het grote BMW (i)X1 topic"
Ik moet elke ochtend op dezelfde plek mijn raampje openen maar ik kan dit niet bevestigen. Eerder met Premium gebeurde dit wel.PeterCC schreef op donderdag 19 september 2024 @ 23:23:
[...]
Het automatisch openen van het raam als je dat ergens op een zelfde plaats tweemaal manueel hebt gedaan, zit ook op mijn iX1 in de standaard uitvoering.
Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.
Dat is eigenlijk precies dezelfde als die ik wil bestellen, morgen een proefrit in Apeldoorn jammer dat ik hem net niet kan zien haha.renelis schreef op donderdag 19 september 2024 @ 22:24:toon volledige bericht
BMW iX1 eDrive 20
Alpinweiss
Opties[Afbeelding]
- Alarmsysteem klasse 3
- Stuurwielrand verwarmd
- M Sportpakket
- Premium Pack
- Travel Pack
[Afbeelding]
Heel veel rijplezier toegewenst!
Hallo allemaal,
Ik heb zelf deze week bij mijn bedrijf mijn offerte voor een iX1 ingestuurd. Nu nog wachten tot de bestelling effectief wordt geplaatst.
Weet iemand of je na ontvangst makkelijker de grill vanvoor kan vervangen? Ik ben namelijk meer fan van de vorige grill t.o.v. de huidige die standaard bij de nieuwste IX1 wagens wordt geleverd.
Alvast bedankt!
Ik heb zelf deze week bij mijn bedrijf mijn offerte voor een iX1 ingestuurd. Nu nog wachten tot de bestelling effectief wordt geplaatst.
Weet iemand of je na ontvangst makkelijker de grill vanvoor kan vervangen? Ik ben namelijk meer fan van de vorige grill t.o.v. de huidige die standaard bij de nieuwste IX1 wagens wordt geleverd.
Alvast bedankt!
326 pk blaast de gemiddelde zes cilinder natuurlijk makkelijk eruit, zeker als we het vergelijken met vroeger.bartvde1 schreef op maandag 22 april 2024 @ 17:25:
[...]
Mooie uitvoering. Alleen versta ik onder een dikke motor iets anders dan een 1.5 3 pitter 😉 maar in combinatie met de electromotor gaat het natuurlijk wel vooruit. Als de batterij leeg is en de benzinemotor het alleen moet trekken is het heel wat minder, dat is toch mijn ervaring met de 25e. Maar gelukkig heb je dan 14 pk meer.
Gaat niet meer om grote van motorinhoud maar om power en de combi electro/benzine is killing
Ik ben alvast aan het rondkijken voor een zakelijke lease en heb nu de volgende configuratie:
BMW X1 sDrive20i
Einddoel is een volledig zwarte BMW X1.
Zwarte Unilack (kan iemand mij adviseren of ik wel of niet voor metallic moet gaan)
BMW X1 sDrive20i
- 18 inch lichtmetalen M wielen Dubbelspaak (styling 938 M) in Bicolor Midnight Grey
- Adaptieve LED koplampen
- Automatisch dimmende binnenspiegel
- Automatisch dimmende binnenspiegel en buitenspiegel aan bestuurderszijde
- BMW Head-Up Display
- BMW Live Cockpit Professional
- Comfort Access met BMW Digital Key Plus
- Draadloos oplaadstation
- Driving Assistant Plus
- Grootlichtassistent
- INNOVATION PACK
- M SPORTPAKKET
- M zijruitomlijsting hoogglans Shadow Line
- Parking Assistant Plus
- Parking Assistant Professional
Zwarte Unilack (kan iemand mij adviseren of ik wel of niet voor metallic moet gaan)
benjamin94 schreef op zaterdag 21 september 2024 @ 20:32:toon volledige bericht
Ik ben alvast aan het rondkijken voor een zakelijke lease en heb nu de volgende configuratie:
BMW X1 sDrive20iWat vinden jullie hiervan? Zien jullie nog dingen die ik zou moeten hebben?
- 18 inch lichtmetalen M wielen Dubbelspaak (styling 938 M) in Bicolor Midnight Grey
- BMW Head-Up Display
- Driving Assistant Plus
- Grootlichtassistent
- INNOVATION PACK
- M SPORTPAKKET
- Parking Assistant Plus
:strip_exif()/f/image/M3hYrt7GMKNbMekAMCibNmsl.jpg?f=fotoalbum_large)
Hier kun je alvast wennen
Persoonlijk zou ik echt voor grotere velgen gaan. De 20 inch zijn top maar ik vond de 19 inch net wat comfortabeler rijden. Bevallen mij erg goed!benjamin94 schreef op zaterdag 21 september 2024 @ 20:32:toon volledige bericht
BMW X1 sDrive20iWat vinden jullie hiervan? Zien jullie nog dingen die ik zou moeten hebben?
- BMW Head-Up Display
- Driving Assistant Plus
- Grootlichtassistent
- INNOVATION PACK
- M SPORTPAKKET
- Parking Assistant Plus
/f/image/yiZmP47wInPZkroIDjdqCCER.png?f=fotoalbum_large)
Zonnepanelen 3950Wp - DMEGC 6x395Wp (ZW 2°) + DMEGC 4x395Wp (ZW 28°) - Solis 3.6 ; Easee Charge Lite 11kW + Easee Equalizer (Load Balancing) ; BMW iX1
Gister vertrokken op vakantie naar oostenrijk. Je raadt het al, vanaf moment van inpakken/wegrijden krijg ik met geen mogeljkheid Android Auto meer aan de praat wat ik altijd voor navigatie gebruik.
Het icoontje aanklikken op het scherm doet letterlijk niks. Ook werkt de assisted driving opeens nog maar moeizaam (assisted steering 'pakt' die vaak niet meer ondanks goede lijnen op de weg).
Auto al paar keer uitgezet/uitgestapt etc, ook media-software via volume-knop al paar keer hetstart, geen effect.
Dit probleem nog nooit eerder gehad, dus wel murphies law dat dit optreed op de startdag van vakantie. Wel bijna wekelijks issues met dat Android niet wil verbinden met telefoon maar dat is op te lossen door via volume-knop te voel te herstarten.
Misschien een BMW OS update die ingestalleerd is met dit tot gevolg?
Iemand toevallig dit ook?
Het icoontje aanklikken op het scherm doet letterlijk niks. Ook werkt de assisted driving opeens nog maar moeizaam (assisted steering 'pakt' die vaak niet meer ondanks goede lijnen op de weg).
Auto al paar keer uitgezet/uitgestapt etc, ook media-software via volume-knop al paar keer hetstart, geen effect.
Dit probleem nog nooit eerder gehad, dus wel murphies law dat dit optreed op de startdag van vakantie. Wel bijna wekelijks issues met dat Android niet wil verbinden met telefoon maar dat is op te lossen door via volume-knop te voel te herstarten.
[ Voor 9% gewijzigd door cd2013 op 22-09-2024 07:09 ]
Regarding the steering wheel vibrations at around 80 km/h:
I was able to test drive the car after all the following changes:
- rear drive unit replaced
- Continental tires replaced with Hankook Ventus S1 evo3
- rear drive shafts replaced
- vibration dampers installed on the front shock absorbers
There is NO noticeable change in either intensity or vibration pattern!
Unpleasant side effect: The rolling noise of the tires is significantly louder in the interior than with the Continental. I will demand changing them back.
The result will now be reported back to BMW. The outcome is open. It is just frustrating...
I was able to test drive the car after all the following changes:
- rear drive unit replaced
- Continental tires replaced with Hankook Ventus S1 evo3
- rear drive shafts replaced
- vibration dampers installed on the front shock absorbers
There is NO noticeable change in either intensity or vibration pattern!
Unpleasant side effect: The rolling noise of the tires is significantly louder in the interior than with the Continental. I will demand changing them back.
The result will now be reported back to BMW. The outcome is open. It is just frustrating...
Bij een sport pro pakket krijg je nog verdere zwarte accenten.benjamin94 schreef op zaterdag 21 september 2024 @ 20:32:toon volledige bericht
- BMW Head-Up Display
- Driving Assistant Plus
- Grootlichtassistent
- INNOVATION PACK
- M SPORTPAKKET
- Parking Assistant Plus
- koplampen shadow line
- zwarte shadow line accenten (bijv de zwarte randen bij je grill ipv zilver)
Naast dit krijg je er ook nog het e.e.a. bij zoals sportstoelen, spoiler achter, sportremmen (rood) etc.
Als het je alleen om de zwarte accenten gaat, en de rest je niet uitmaakt dan is het wel een dure optie met 3.5K🙄...
Tip, check google/youtube voor verschillende uitvoeringen, dat geeft zoveel meer duidelijkheid dan de renders van BMW.
Succes!
:strip_exif()/f/image/lnUdL26Jz9BoflZsiNcdebGP.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/QlseybLje3OCY4OX1HMFnzaL.jpg?f=fotoalbum_large)
Inderdaad, ik heb nu een optie voor 600 euro om mijn achterramen te laten tinten en de grill + radar voor te laten wrappen.GM10S schreef op zondag 22 september 2024 @ 08:12:toon volledige bericht
[...]
Bij een sport pro pakket krijg je nog verdere zwarte accenten.
- koplampen shadow line
Naast dit krijg je er ook nog het e.e.a. bij zoals sportstoelen, spoiler achter, sportremmen (rood) etc.
Als het je alleen om de zwarte accenten gaat, en de rest je niet uitmaakt dan is het wel een dure optie met 3.5K🙄...
Tip, check google/youtube voor verschillende uitvoeringen, dat geeft zoveel meer duidelijkheid dan de renders van BMW.
Succes!
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Die pakketten en opties blijven stinkend duur, net als die "Premium Digital"
Even een vraagje voor de iX1 rijders. Vanaf welke versie is de Ambient Lightning aanwezig? Het is niet echt in de brochure/prijslijst te vinden. Volgens mij is de verlichting full colour, kan alleen niet achterhalen in welke versie dit nu precies zit en/of het een optie is.
Hier ook sport pro, als het past in je budget, doen. Maakt de auto echt lekker af. Heb eigenlijk enkel en alleen positieve reacties op de wagen, behoudens wat mensen op de snelweg die per definitie iets tegen bmw hebben 🤓GM10S schreef op zondag 22 september 2024 @ 08:12:toon volledige bericht
[...]
- koplampen shadow line
Succes!
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Zeker! Ik heb ook een iX1 met het sport pro pakket besteld, heb 'm al een maand geleden gezien maar moet wachten tot de officiële datum dat ik de auto's mag inruilen, nog 3 weken geduld! 🤩koentjuh schreef op zondag 22 september 2024 @ 15:04:
[...]
Hier ook sport pro, als het past in je budget, doen. Maakt de auto echt lekker af. Heb eigenlijk enkel en alleen positieve reacties op de wagen, behoudens wat mensen op de snelweg die per definitie iets tegen bmw hebben 🤓
:strip_exif()/f/image/jhGPuf5c4hOt4L0A0p5IMUhj.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/dAHW314CnOUEC3kPEbIDyWj8.jpg?f=fotoalbum_large)
Gebruikt er iemand iets van kofferbescherming? Zo ja, van bmw zelf of 3th party?
Hangt samen met je inlegplaatjes. Enkel bij de basis inlegplaatjes (Quartz Silber matt) niet aanwezig. Die inlegplaatjes zorgen ook voor extra alu accenten in het interieur.Rostares schreef op zondag 22 september 2024 @ 12:20:
Even een vraagje voor de iX1 rijders. Vanaf welke versie is de Ambient Lightning aanwezig? Het is niet echt in de brochure/prijslijst te vinden. Volgens mij is de verlichting full colour, kan alleen niet achterhalen in welke versie dit nu precies zit en/of het een optie is.
'duckie_rr schreef op maandag 23 september 2024 @ 09:49:
[...]
Hangt samen met je inlegplaatjes. Enkel bij de basis inlegplaatjes (Quartz Silber matt) niet aanwezig. Die inlegplaatjes zorgen ook voor extra alu accenten in het interieur.
Dank voor de reactie. Dan is het dus onderdeel van het M of X pakket, want daar is de inleg weer net anders.
Nog niet maar ben ook aan het kijken, ik zie dat er verschillende varianten zijn, versie die het vlakke stuk pakt + het schuine gedeelte, dus echt volledig bovenzijde bumper. En versie die alleen het smalle vlakke gedeelte net onder de klep pakt.Shivers454 schreef op zondag 22 september 2024 @ 20:26:
Gebruikt er iemand iets van kofferbescherming? Zo ja, van bmw zelf of 3th party?
Bij mijn vorige auto had ik een metalen zwarte strip, denk dat ik weer voor zoiets ga kijken.
Voorbeeld hele bumper:
https://www.winparts.nl/c...nzend-zwart/p1556150.html
Maar ik ga denk ik voor zoiets:
https://www.winparts.nl/c...t-2022-ribs/p1611829.html
En dan zwart:
https://www.winparts.nl/c...1-2022-ribs/p1572102.html
[ Voor 39% gewijzigd door Martinusz op 23-09-2024 10:45 ]
Als het bij dit onderwerp gaat om de bescherming van de achterbumper, kan ik de doorzichtige folie van Luxshield aanraden. Deze folie is vrijwel onzichtbaar en beschermt niet alleen de bovenzijde goed, maar ook iets over de rand. Bij de juiste temperatuur en goed volgen van de bijgelverde instructie is de folie eenvoudig aan te brengen. De folie heeft dezelfde glans als de lak zelf. In mijn geval is de auto spacesilber en zie je de transparante folie vrijwel niet.Martinusz schreef op maandag 23 september 2024 @ 10:09:
[...]
Nog niet maar ben ook aan het kijken, ik zie dat er verschillende varianten zijn, versie die het vlakke stuk pakt + het schuine gedeelte, dus echt volledig bovenzijde bumper. En versie die alleen het smalle vlakke gedeelte net onder de klep pakt.
Bij mijn vorige auto had ik een metalen zwarte strip, denk dat ik weer voor zoiets ga kijken.
:strip_exif()/f/image/YPtiYvzh6DOraZ6quzMSHuUy.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/iOiviWocs4vmTsrlHiPZMIRd.jpg?f=fotoalbum_large)
Met het beschermen van de kofferbakbodem heb ik geen ervaringen. Ik vervoer eigenlijk nooit vieze dingen en voor af en toe koffers, tassen en kratjes heb ik geen bescherming nodig.
Ps. Ik heb geen aandelen van Luxshield.
Iemand al leverdatums verkregen voor bestellingen van 6/2023.
Dealer meld nog geen datums van het fabriek te hebben verkregen.
Enkel melden zij vermoedelijk eind oktober.
Ik heb nog geen leverdatum voor een bestelling van april 2023, dus vrees ik dat eind oktober moeilijk wordt.Copper schreef op maandag 23 september 2024 @ 11:12:
Nog even over de terugroepactie mbt de remmen, op de RDW site stond een aantal weken geleden nog dat mijn BMW in aanmerking kwam voor de terugroepactie. Ik dacht ik hoor vanzelf wel wat van BMW maar niet helaas (/gelukkig?). Daarom nu weer gekeken en de volgens RDW is er geen terugroepactie meer.
Het gaat om een iX1 30 uit april 2023. Is er verdere info dat oudere modellen niet impacted zijn?
Het gaat om een iX1 30 uit april 2023. Is er verdere info dat oudere modellen niet impacted zijn?
Mijne was besteld op 17/4/2023 en ben hem afgelopen vrijdag gaan ophalen! Het gaat om een 25e.
Ik heb op advies van een forumlid hier deze mat besteld:Shivers454 schreef op zondag 22 september 2024 @ 20:26:
https://www.benl.ebay.be/itm/256005585847
Ligt netjes en erg prettig qua bescherming!
Mijn 30e PHEV is vorige week ingeschreven, mag hem op 3 oktober gaan halen. Was besteld eind juni 2023.Copper schreef op maandag 23 september 2024 @ 11:12:
R7 5700X · 32 GB · RTX 3080 · PG279Q — M4 Mac Mini — M1 MacBook Air — Galaxy S23 — 65" G3 — DS415+ · 40 TB SHR — X1 PHEV 30e
Lightning in een elektrische auto lijkt me helemaal niet de bedoeling.Rostares schreef op zondag 22 september 2024 @ 12:20:
Wat Ambient Lighting betreft: dat zit er altijd op, denk ik, het zit op mijn standaard iX1.
Haha slip of the pen.. Ik had volgens mij een standaard versie als proefrit auto en daar zat het niet op. Wat ik heb begrepen zit het in een M of X line standaard.PeterCC schreef op maandag 23 september 2024 @ 20:28:
[...]
Lightning in een elektrische auto lijkt me helemaal niet de bedoeling.
Wat Ambient Lighting betreft: dat zit er altijd op, denk ik, het zit op mijn standaard iX1.
Geen idee of er een update geweest is, maar sinds gister is mijn AA ook 'ineens' verdwenen. Krijg hem ook niet meer terug. Telefoon compleet verwijderd uit de BMW, reset via volume... Geen idee hoe dit kan. Wel flink irritant iig...cd2013 schreef op zondag 22 september 2024 @ 07:08:
Gister vertrokken op vakantie naar oostenrijk. Je raadt het al, vanaf moment van inpakken/wegrijden krijg ik met geen mogeljkheid Android Auto meer aan de praat wat ik altijd voor navigatie gebruik.
Dat zal wel kloppen.Rostares schreef op maandag 23 september 2024 @ 20:32:
[...]
Haha slip of the pen.. Ik had volgens mij een standaard versie als proefrit auto en daar zat het niet op. Wat ik heb begrepen zit het in een M of X line standaard.
Ik heb het bij mijn standaard iX1 nagekeken. Ik heb een soort halve Ambient Lighting.
Wel de sfeerverlichting met vrij te kiezen kleur en intensiteit aan de deurhendels, in het bergvak onder de centrale armsteun, in het bergvak vooraan op de middenconsole en in de voetruimtes vooraan, maar geen lichtstreep over de breedte van het dashbord.
Het zit bij de optionele sierstrips. In de M of X-line zit het omdat daar die sierstrips bij in zitten maar je kunt de led strips op de basisversie dus bestellen door andere sierstrips bij te bestellen.Rostares schreef op maandag 23 september 2024 @ 20:32:
[...]
Haha slip of the pen.. Ik had volgens mij een standaard versie als proefrit auto en daar zat het niet op. Wat ik heb begrepen zit het in een M of X line standaard.
Android Auto doet hier nog steeds niks.KW1980 schreef op maandag 23 september 2024 @ 21:03:
[...]
Geen idee of er een update geweest is, maar sinds gister is mijn AA ook 'ineens' verdwenen. Krijg hem ook niet meer terug. Telefoon compleet verwijderd uit de BMW, reset via volume... Geen idee hoe dit kan. Wel flink irritant iig...
Gister trouwens ook iets geks, ik probeerde weer de boel re restarten door de volume knop ingedrukt te houden. Begint die auto bij het opstarten opeens het alarmnummer te bellen, kon dit ook niet annuleren...lekker dus. Durf nou niet meer te restarten eigenlijk...
[ Voor 3% gewijzigd door cd2013 op 24-09-2024 06:34 ]
Same AA deed niets meer. Reset aantal keer met de volume knop. Telefoon x aantal keer verwijderd. Uiteindelijk AA gedisabled op de telefoon, cache gecleared en storage. Opnieuw geactiveerd. Full reset van de auto + opnieuw bmw id koppelen. Daarna telefoon toevoegen en in AA instellen auto start en het werkt opnieuw. Dus wat nu juist het probleem is of wat geholpen heeft is niet duidelijk.cd2013 schreef op dinsdag 24 september 2024 @ 06:34:
[...]
Android Auto doet hier nog steeds niks.
Gister trouwens ook iets geks, ik probeerde weer de boel re restarten door de volume knop ingedrukt te houden. Begint die auto bij het opstarten opeens het alarmnummer te bellen, kon dit ook niet annuleren...lekker dus. Durf nou niet meer te restarten eigenlijk...
Heb het samen met mijn zoon er op aangebracht, met twee even plakken gaat wel veel eenvoudiger.koentjuh schreef op zaterdag 14 september 2024 @ 13:05:
[...]
Is het gelukt met aanbrengen? Ben zelf ook opzoek, heb er wagen nu 1,5 week en zag al een klein krasje. Met drie kinderen gaat het niet altijd even zorgvuldig met in en uit pakken.
Zonder luchtbelletjes en blijft goed zitten.
Gelukkig staat je nieuwe auto veilig daar in Alkmaar.GM10S schreef op zondag 22 september 2024 @ 15:22:
[...]
Zeker! Ik heb ook een iX1 met het sport pro pakket besteld, heb 'm al een maand geleden gezien maar moet wachten tot de officiële datum dat ik de auto's mag inruilen, nog 3 weken geduld! 🤩
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Heb je idd goed gezien!MHGroentje schreef op dinsdag 24 september 2024 @ 09:10:
[...]
Gelukkig staat je nieuwe auto veilig daar in Alkmaar.
Ik krijg op mijn telefoon te zien dat er nieuwe voertuigsoftware beschikbaar is. Wellicht kan je even kijken op welke versie(s) je nu zit en het hier posten. Kunnen we vergelijken. Ik zal de update nog wel even uitstellen.jim_dhondt schreef op dinsdag 24 september 2024 @ 07:45:
[...]
Same AA deed niets meer. Reset aantal keer met de volume knop. Telefoon x aantal keer verwijderd. Uiteindelijk AA gedisabled op de telefoon, cache gecleared en storage. Opnieuw geactiveerd. Full reset van de auto + opnieuw bmw id koppelen. Daarna telefoon toevoegen en in AA instellen auto start en het werkt opnieuw. Dus wat nu juist het probleem is of wat geholpen heeft is niet duidelijk.
Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.
Mijn 25e eind 06/2023 bij de werkgever besteld, via Alphabet Lease en concessie Louyet in Brussel. Verwachte afleverdatum volgens Alphabet was week 42 dit jaar, volgens Louyet ging het week 44 zijn en nu zeggen ze mij week 46DelRey schreef op maandag 23 september 2024 @ 11:28:
[...]
Ik heb nog geen leverdatum voor een bestelling van april 2023, dus vrees ik dat eind oktober moeilijk wordt.

Ronduit schandalig die levertermijnen. Ook geen enkele logica want op dit forum lees ik bestellingen van begin dit jaar die ondertussen al lang opgeleverd zijn. Louyet geeft dit toe maar verder doen ze er geen hol aan.
Zal wsch de eerste en laatste keer zijn dat ik BMW bestel bij de werkgever. Vroeger altijd Audi genomen, en zelfs in volle corona nog geleverd in minder dan een jaar. En Audi-concessie die zich meermaals verontschuldigde voor het lange wachten. Bij BMW en Louyet volledige radiostilte
Hier weer aan de praat door tel te verwijderen in bmw, daarna bluetooth koppeling verwijderen van tel, dan tel opnieuw toevoegen. Toen kon ik direct weer AA kiezen. Ik heb ook een update klaar staan zie ikcd2013 schreef op dinsdag 24 september 2024 @ 06:34:
[...]
Android Auto doet hier nog steeds niks.
Ik ga het morgen proberen, dankKW1980 schreef op dinsdag 24 september 2024 @ 17:24:
[...]
Hier weer aan de praat door tel te verwijderen in bmw, daarna bluetooth koppeling verwijderen van tel, dan tel opnieuw toevoegen. Toen kon ik direct weer AA kiezen. Ik heb ook een update klaar staan zie ik
Hallo allemaal, ik lees al een tijdje mee op dit forum. Ik heb recent ook een iX1 in M sport pro uitvoering mogen bestellen in de kleur Cape York Green met Veganza mokka interieur. Daarnaast het Premium Pack, Comfort Pack, Travel Pack, zwarte interieur lijsten, zwarte dak railing en 19" velgen.GM10S schreef op zondag 22 september 2024 @ 08:12:toon volledige bericht
[...]
- koplampen shadow line
Succes!
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[ Voor 4% gewijzigd door RLammers op 24-09-2024 19:02 ]
IX1 12-6 besteld en 23-9 geleverd, dus razendsnel. Blij dat ik de sportstoelen niet heb genomen, wel mee proefgereden maar vind de standaard stoelen prettiger zitten
Weet iemand of het mogelijk is om standaard de B-stand te kiezen als je de auto in ‘de vooruit’ zet? Nu kiest hij steeds eerst D en moet je nog een keer klikken voor B. Ik rijd nu de eerste kilometers/dagen vooral in B, en ik vind het vervelend steeds eerst weer te hard op de kruising af te rollen omdat de auto in D staat…
Weet iemand of het mogelijk is om standaard de B-stand te kiezen als je de auto in ‘de vooruit’ zet? Nu kiest hij steeds eerst D en moet je nog een keer klikken voor B. Ik rijd nu de eerste kilometers/dagen vooral in B, en ik vind het vervelend steeds eerst weer te hard op de kruising af te rollen omdat de auto in D staat…
A donkey is a lonely bloke, he hardly ever gets to poke
Iemand anders ook problemen met de draadloze oplader (qi) in combinatie met een iPhone?
Ik merk dat mijn iPhone zelfs batterij verliest tijdens het ‘opladen’.
Is dat terwijl je Apple Carplay gebruikt? Wellicht vraagt die dan meer dan dat die oplaad.StefBon schreef op dinsdag 24 september 2024 @ 19:37:
Iemand anders ook problemen met de draadloze oplader (qi) in combinatie met een iPhone?
Inderdaad, tijdens Carplay. Het lijkt inderdaad alsof de oplader (5 watt?) inderdaad niet krachtig genoeg is. Wel jammer voor zo een 'dure' optie. Ik zal eerder de kabel gebruiken vrees ik.jv789 schreef op dinsdag 24 september 2024 @ 19:56:
[...]
Is dat terwijl je Apple Carplay gebruikt? Wellicht vraagt die dan meer dan dat die oplaad.
Je kunt de regeneratie op “Hoog” zetten in het menu. Dan staat ie nog wel in D maar is het gedrag vergelijkbaar met de B.Ugchel schreef op dinsdag 24 september 2024 @ 19:10:
IX1 12-6 besteld en 23-9 geleverd, dus razendsnel. Blij dat ik de sportstoelen niet heb genomen, wel mee proefgereden maar vind de standaard stoelen prettiger zitten![]()
Ik vind het juist wel prettig om te schakelen tussen B op de kleine wegen en D op de snelwegen of als ik passagiers heb.
Dit herken ik ook bij mijn iPhone. Na een rit van ruim een uur staat de batterij van de iPhone nog op het zelfde percentage als aan het begin van de rit. De iPhone staat in stand-by en wordt dus niet gebruikt tijdens de rit. De lader in de auto lijkt dus niet te werken…StefBon schreef op dinsdag 24 september 2024 @ 19:37:
Zojuist update ontvangen voor de IX1. Nu versie 07.2024 waarmee o.a. enkele accu verbeteringen zijn toegevoegd en het mogelijk is om de efficiënt mode als start in te stellen
Geen problemen met mijn iPhone. Is verbonden via CarPlay.StefBon schreef op dinsdag 24 september 2024 @ 19:37:
Ik ben ook gewoon terug een kabel beginnen gebruiken. Voornamelijk omdat mijn iphone te warm werd met de draadloze lader, die ventilatie die ze ingebouwd hebben trekt het gewoonweg niet. Zonde idd.StefBon schreef op dinsdag 24 september 2024 @ 20:02:
[...]
Inderdaad, tijdens Carplay. Het lijkt inderdaad alsof de oplader (5 watt?) inderdaad niet krachtig genoeg is. Wel jammer voor zo een 'dure' optie. Ik zal eerder de kabel gebruiken vrees ik.
Pannekoek81 schreef op dinsdag 24 september 2024 @ 20:07:
Zojuist update ontvangen voor de IX1. Nu versie 07.2024 waarmee o.a. enkele accu verbeteringen zijn toegevoegd en het mogelijk is om de efficiënt mode als start in te stellen
[...]
Geen problemen met mijn iPhone. Is verbonden via CarPlay.
:strip_exif()/f/image/h5efwqCziliSpp5YkEqql9bZ.jpg?f=fotoalbum_large)
Iedereen die PHEV bestelt heeft moet zolang wachten. Enkel EV's hebben een korte levertermijn.Fenne_7809 schreef op dinsdag 24 september 2024 @ 14:31:
[...]
Ronduit schandalig die levertermijnen. Ook geen enkele logica want op dit forum lees ik bestellingen van begin dit jaar die ondertussen al lang opgeleverd zijn. Louyet geeft dit toe maar verder doen ze er geen hol aan.
Ik kwam gisteren een artikel tegen, dit artikel op Autoblog.nl: https://www.autoblog.nl/n...elachelijk-succes-6952141felder schreef op dinsdag 24 september 2024 @ 21:20:
[...]
Iedereen die PHEV bestelt heeft moet zolang wachten. Enkel EV's hebben een korte levertermijn.
Geen idee of die site betrouwbaar is.
In ieder geval, daarin wordt gemeld dat de verkoop van de X1 PHEV loopt als een trein met in augustus dit jaar iets van een 33% hogere verkoop dan vorig jaar, terwijl de verkoop van de iX1 met een 21% gedaald zou zijn.
Als de cijfers kloppen dan denk ik dat dat de lange levertermijnen van de PHEV kan verklaren. Wellicht ligt de verkoop ervan beduidend boven de inschattingen van BMW en kunnen de leveranciers specifieke PHEV componenten niet aanleveren op het niveau van de bestellingen.
Het zou ook verklaren waarom een iX1 qua levertermijn dan weer wel vlot leverbaar is.
Zolang het nog kan bestelt men, denk ik, liever een PHEV dan een BEV. Of dat nog kan en hoelang nog is afhankelijk van de bedrijfspolitiek aangaande leasing wagens.
Ik moest vorig jaar in maart een nieuwe kiezen, en ik had toen al geen keuze: het moest een BEV zijn.
Even een check ik merk dat laden aan een publieke paal eigenlijk altijd met 3-4 Kw per uur gaat, bijv bij een 11kw paal, ook als ik er als enige sta. Is dat normaal?
Als instelling staat ie op niet beperken, maar heb hem nog niet boven de 3-4 gezien helaas.
Is dit normaal?
Als instelling staat ie op niet beperken, maar heb hem nog niet boven de 3-4 gezien helaas.
Is dit normaal?
Ik neem aan dat het om een AC-laadpaal gaat.Martinusz schreef op dinsdag 24 september 2024 @ 22:28:
Even een check ik merk dat laden aan een publieke paal eigenlijk altijd met 3-4 Kw per uur gaat, bijv bij een 11kw paal, ook als ik er als enige sta. Is dat normaal?
Is dit normaal?
Nee, dat is niet normaal.
Als je geen stroombeperking hebt ingesteld en als je er alleen staat, dan zou hij altijd moeten laden met iets dicht bij die vb 11kW.
Hmm, AC idd, zijn er instellingen die ik wellicht over het hoofd zie?PeterCC schreef op dinsdag 24 september 2024 @ 22:37:
[...]
Ik neem aan dat het om een AC-laadpaal gaat.
Nee, dat is niet normaal.
Als je geen stroombeperking hebt ingesteld en als je er alleen staat, dan zou hij altijd moeten laden met iets dicht bij die vb 11kW.
Ik heb 12 juli 2024 een PHEV besteld en kreeg daarbij door dat hij eind november bij de dealer aan zou komen. Daarna trouwens geen update meer gehad.felder schreef op dinsdag 24 september 2024 @ 21:20:
[...]
Iedereen die PHEV bestelt heeft moet zolang wachten. Enkel EV's hebben een korte levertermijn.
Dat heb ik ook al vaak gemerkt. Veel laadpalen lijken zichzelf te limiteren dan hun werkelijke snelheid. Ik neem aan dat dit soms het geval is door externe factoren en optimalisaties van het grid naar vraag en aanbod in de buurt.Martinusz schreef op dinsdag 24 september 2024 @ 22:28:
Is dit normaal?
Je kan ook eens bij de dealer horen of de status van je auto veranderd is ik heb in totaal 14 maanden moeten wachten maar het lijkt langer te worden tegenwoordig. Ze hebben ook een paar dagen/weken (denk ik) een stop gehad in productie in verband met de rem problemen als ik me goed herinner?Copper schreef op maandag 23 september 2024 @ 11:12:
Bij mij was het:
02/23 - Status 047 (besteld)
08/23 - Status 047 (Verwachte levering 08/23)
11/23 - Status 111 (verwachte leverdatum 04/24)
03/24 - status 150 (Vin gekregen om auto toe te voegen in app)
04/24 - levering
Als je status 150 hebt is het ongeveer nog 5 - 6 weken.
Mijn iX1 is nu 1,5 jaar oud, 30k op de teller. Na een rit van ca een uur (en bezoekje aan pretpark) stond ik vorige week ineens met een platte 12v accu bij terugkomst bij de auto.
Kon dus niks meer, noodsleutel nodig om in de auto te komen, van starten was ook geen sprake. En dat terwijl de rijaccu nog ruim 65% vol was. Daar sta je dan, met meer stroom aan boord dan 50 12volt accus en toch een totaal onbruikbaar voertuig.
Ik heb geen verbruikers in de 12v aansluiting of in de usb. Geen idee waardoor dit kwam. Er was wel een OTA update geweest. Iemand dit ook meegemaakt?
Volgende week gaat de dealer ernaar kijken. Maar ik betwijfel of ze wat vinden...
Kon dus niks meer, noodsleutel nodig om in de auto te komen, van starten was ook geen sprake. En dat terwijl de rijaccu nog ruim 65% vol was. Daar sta je dan, met meer stroom aan boord dan 50 12volt accus en toch een totaal onbruikbaar voertuig.
Ik heb geen verbruikers in de 12v aansluiting of in de usb. Geen idee waardoor dit kwam. Er was wel een OTA update geweest. Iemand dit ook meegemaakt?
Volgende week gaat de dealer ernaar kijken. Maar ik betwijfel of ze wat vinden...
[ Voor 8% gewijzigd door tim-w op 25-09-2024 10:53 ]
But Seriously...
Zelfde problemen hier. Reset via volume knop en weghalen van telefoon en opnieuw koppelen hielp allemaal niet. Laatste actie was AA verwijderen op telefoon en opnieuw erop zetten deed het voor mij. Volgende keer begin ik daar mee, dan weten we het :-)jim_dhondt schreef op dinsdag 24 september 2024 @ 07:45:
[...]
Same AA deed niets meer. Reset aantal keer met de volume knop. Telefoon x aantal keer verwijderd. Uiteindelijk AA gedisabled op de telefoon, cache gecleared en storage. Opnieuw geactiveerd. Full reset van de auto + opnieuw bmw id koppelen. Daarna telefoon toevoegen en in AA instellen auto start en het werkt opnieuw. Dus wat nu juist het probleem is of wat geholpen heeft is niet duidelijk.
Denk dat dat het is, heb nog niet veel verschillende palen geladen, maar de 2-3 locaties die ik tot nu toe heb, is allemaal 4kW/u tot 80%, daarna 3kW/u. Of er nu wel of geen andere auto's staan maakt eigenlijk geen verschil, lijkt dus idd begrenst op de paal op 3-4 kW/u.StefBon schreef op woensdag 25 september 2024 @ 07:08:
[...]
Dat heb ik ook al vaak gemerkt. Veel laadpalen lijken zichzelf te limiteren dan hun werkelijke snelheid. Ik neem aan dat dit soms het geval is door externe factoren en optimalisaties van het grid naar vraag en aanbod in de buurt.
Wat ik heb begrepen van mijn dealer is omdat in rest van Europa de produktie van EV's tegenvalt er extra s;ots vrij komen voor de nederlandse marktPeterCC schreef op dinsdag 24 september 2024 @ 22:10:
[...]
Als de cijfers kloppen dan denk ik dat dat de lange levertermijnen van de PHEV kan verklaren. Wellicht ligt de verkoop ervan beduidend boven de inschattingen van BMW en kunnen de leveranciers specifieke PHEV componenten niet aanleveren op het niveau van de bestellingen.
Het zou ook verklaren waarom een iX1 qua levertermijn dan weer wel vlot leverbaar is.
.
3kWh/u zou betekenen dat je op maar 1 fase aan het laden bent, want minimum vermogen op 3 fases is ongeveer 4kW (6 A). Probeer eens een andere kabel, want het zou kunnen dat of je kabel of de wagen slechts op 1 fase wilt laden.Martinusz schreef op woensdag 25 september 2024 @ 10:23:
[...]
Denk dat dat het is, heb nog niet veel verschillende palen geladen, maar de 2-3 locaties die ik tot nu toe heb, is allemaal 4kW/u tot 80%, daarna 3kW/u. Of er nu wel of geen andere auto's staan maakt eigenlijk geen verschil, lijkt dus idd begrenst op de paal op 3-4 kW/u.
Is het altijd dezelfde laadpaal? Dan zou je even contact moeten opnemen met de exploitant. Ik heb nog maar 2x publiek langzaam geladen maar bij 1 van die palen kreeg ik ook maar 1 fase (ongeveer 3.5 kwh). Voordat je contact opneemt wel even testen of je van een andere paal wel 11kwh ontvangt anders kan het nog aan de auto of kabel liggen.Martinusz schreef op dinsdag 24 september 2024 @ 22:28:
Is dit normaal?
Ik gebruik de meegeleverde kabel van BMW, heb nu 3 verschillende palen geladen, allen 4kw/u.duckie_rr schreef op woensdag 25 september 2024 @ 11:38:
[...]3kWh/u zou betekenen dat je op maar 1 fase aan het laden bent, want minimum vermogen op 3 fases is ongeveer 4kW (6 A). Probeer eens een andere kabel, want het zou kunnen dat of je kabel of de wagen slechts op 1 fase wilt laden.
3 verschillende, 1 om de hoek thuis, 1 op het werk (zijn meerdere palen), en 1 bij ander bedrijf om de hoek. Maar allen dus 4kW/u max, terwijl ik AC op onbeperkt heb staan in de instellingen.JP1980 schreef op woensdag 25 september 2024 @ 11:57:
[...]
Is het altijd dezelfde laadpaal? Dan zou je even contact moeten opnemen met de exploitant. Ik heb nog maar 2x publiek langzaam geladen maar bij 1 van die palen kreeg ik ook maar 1 fase (ongeveer 3.5 kwh). Voordat je contact opneemt wel even testen of je van een andere paal wel 11kwh ontvangt anders kan het nog aan de auto of kabel liggen.
En soms dus als enige auto, maar doet niets met de snelheid.
Haal je ergens (bvb thuis laadpaal) een hogere snelheid dan 4 kW AC ? Zoniet verwacht ik dat je op 1 fase vast zit en dus probleem hebt met kabel of in de invertor in de wagen.Martinusz schreef op woensdag 25 september 2024 @ 12:04:
[...]
Ik gebruik de meegeleverde kabel van BMW, heb nu 3 verschillende palen geladen, allen 4kw/u.
[...]
3 verschillende, 1 om de hoek thuis, 1 op het werk (zijn meerdere palen), en 1 bij ander bedrijf om de hoek. Maar allen dus 4kW/u max, terwijl ik AC op onbeperkt heb staan in de instellingen.
Heb helaas zelf (nog) geen laadpaal thuis helaas, ook nog niet DC geladen bijv.duckie_rr schreef op woensdag 25 september 2024 @ 14:45:
[...]
Haal je ergens (bvb thuis laadpaal) een hogere snelheid dan 4 kW AC ? Zoniet verwacht ik dat je op 1 fase vast zit en dus probleem hebt met kabel of in de invertor in de wagen.
Even kabel van collega of buurman testen op een paal waarvan je weet dat deze sneller kan dan weet je het.Martinusz schreef op woensdag 25 september 2024 @ 14:49:
[...]
Heb helaas zelf (nog) geen laadpaal thuis helaas, ook nog niet DC geladen bijv.
Heb net mijn ix1 geüpdate naar versie 07/2024.40. Er staat alleen niet bij wat geüpdate is en of er extra features zijn. Heel raar.
Tnx bij mij staat dat er niet.tim-w schreef op woensdag 25 september 2024 @ 17:24:
[Afbeelding]
Hier een kort overzicht.
Ik vind dit in de BMW app terug onder status > voertuig update
Bij mij ook niet, alleen een vage lange soort disclaimer tekst
Bij mij ook inderdaad.Martinusz schreef op woensdag 25 september 2024 @ 19:05:
[...]
Bij mij ook niet, alleen een vage lange soort disclaimer tekst
Je moet eens je middenscherm bekijken als je de auto stopt. Dus als je de start/stop knop induwt bij aankomst op je bestemming.Martinusz schreef op woensdag 25 september 2024 @ 12:04:
[...]
Ik gebruik de meegeleverde kabel van BMW, heb nu 3 verschillende palen geladen, allen 4kw/u.
[...]
3 verschillende, 1 om de hoek thuis, 1 op het werk (zijn meerdere palen), en 1 bij ander bedrijf om de hoek. Maar allen dus 4kW/u max, terwijl ik AC op onbeperkt heb staan in de instellingen.
Bij mij verschijnen op dat scherm dan 3 acties die ik kan laten uitvoeren. En als bovenste staat "onmiddellijk laden", en daar staat je stroombegrenzing bij vermeld. Als daar 6A staat, dan zal je op 3 fasen max aan 4kW kunnen laden.
Zal volgende keer eens kijken, maar via de app heb ik onbeperkt ingesteld staanPeterCC schreef op woensdag 25 september 2024 @ 21:33:
[...]
Je moet eens je middenscherm bekijken als je de auto stopt. Dus als je de start/stop knop induwt bij aankomst op je bestemming.
Bij mij verschijnen op dat scherm dan 3 acties die ik kan laten uitvoeren. En als bovenste staat "onmiddellijk laden", en daar staat je stroombegrenzing bij vermeld. Als daar 6A staat, dan zal je op 3 fasen max aan 4kW kunnen laden.