Het grote BMW (i)X1 topic

Pagina: 1 ... 51 ... 70 Laatste
Acties:

• Jayhawk80
  • Registratie: Mei 2024
  • Laatst online: 29-08 08:47
Een edrive20? Ik heb de mijne nu ook enkele maanden, maar momenteel geeft de auto aan 63% en daarbij 262km. Het bereik bevalt mij erg goed, combinatie binnendoor en snelweg waarbij ik meestal ergens tussen de +5 - + 10 km/h op de snelweg rij. Relatief rustig, iets met ouderdom en daarbij ontdekken dat veel harder rijden eigenlijk geen effect heeft op reistijd op de afstanden die ik rij
Inderdaad een e20 met 19 inch velgen. Ik ga het even in de gaten houden.

En als je hem tot 80% laadt hoeveel km geeft hij dan aan?

[ Voor 5% gewijzigd door Jayhawk80 op 11-09-2024 17:11 ]

• Pannekoek81
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 20:21
Jayhawk80 schreef op woensdag 11 september 2024 @ 17:09:
[...]

Inderdaad een e20 met 19 inch velgen. Ik ga het even in de gaten houden.

En als je hem tot 80% laadt hoeveel km geeft hij dan aan?
Stond van de week rond de 330. En dat is vrij standaard de afgelopen weken. Meestal wel tussen de 325 en 340 sinds ik de auto heb. Het wordt berekend op je gemiddelde verbruik.

• Griffin2k
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:15
Jayhawk80 schreef op woensdag 11 september 2024 @ 16:55:
Ik heb mijn ix1 nu een maand en merk dat het aantal km toch wel flink achteruitgaat na 80% laden. Zit vandaag op 288 en het was 300+ in het begin...
Welke wegen en snelheden rijd je? Welke stand rij je?
Ik rij de Edrive20, 19 inch en rij eigenlijk altijd 'Efficient'. De Boost-hendel voor oprit en afentoe met inhalen.

Afwisselend snelweg en tussendoor wegen. Ik zit toch eigenlijk altijd wel met gemak op 400-410km (100%). Hier geen problemen.

Zonnepanelen 3950Wp - DMEGC 6x395Wp (ZW 2°) + DMEGC 4x395Wp (ZW 28°) - Solis 3.6 ; Easee Charge Lite 11kW + Easee Equalizer (Load Balancing) ; BMW iX1

• Jayhawk80
Griffin2k schreef op woensdag 11 september 2024 @ 17:42:
[...]

Welke wegen en snelheden rijd je? Welke stand rij je?
Ik rij de Edrive20, 19 inch en rij eigenlijk altijd 'Efficient'. De Boost-hendel voor oprit en afentoe met inhalen.

Afwisselend snelweg en tussendoor wegen. Ik zit toch eigenlijk altijd wel met gemak op 400-410km (100%). Hier geen problemen.
Ik rij niet met de efficiëntmodus en altijd harder dan de maximumsnelheid dus ik begin het nu een beetje te begrijpen 😅

• Griffin2k
Jayhawk80 schreef op woensdag 11 september 2024 @ 20:26:
[...]
Ik rij niet met de efficiëntmodus en altijd harder dan de maximumsnelheid dus ik begin het nu een beetje te begrijpen 😅
Welkom bij de accu-auto's. Wat dat betreft hetzelfde idee als een benzineauto. Als je daarmee sportiever rijdt, harder rijdt dan kost dat ook meer benzine (vermindering van aantal km's per liter)

Zonnepanelen 3950Wp - DMEGC 6x395Wp (ZW 2°) + DMEGC 4x395Wp (ZW 28°) - Solis 3.6 ; Easee Charge Lite 11kW + Easee Equalizer (Load Balancing) ; BMW iX1

• PeterCC
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 10-09 20:16
Jayhawk80 schreef op woensdag 11 september 2024 @ 16:55:
Ik heb mijn ix1 nu een maand en merk dat het aantal km toch wel flink achteruitgaat na 80% laden. Zit vandaag op 288 en het was 300+ in het begin...
De wagen berekent die geschatte autonomie gebaseerd op je recente verbruik. Het is een soort van voortschrijdend gemiddelde

Tijdens de week rij ik redelijk wat afstand maar bijna uitsluitend op gewone wegen. Dus met eerder laag verbruik en dan vergroot de geschatte autonomie. Deze morgen gaf ie zelfs 490km aan met 100% lading, wat in de praktijk absoluut niet haalbaar is. Nu staat hij op 318km met 71%. Dat zou omgerekend 437km zijn met 100% lading.

Rij ik dan in het weekend langere autowegtrajecten, dan daalt de geschatte autonomie weer flink.

Niet teveel op voortgaan. Reken op een goede 300km met 100% lading.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PeterCC
Griffin2k schreef op woensdag 11 september 2024 @ 20:32:
[...]

Welkom bij de accu-auto's. Wat dat betreft hetzelfde idee als een benzineauto. Als je daarmee sportiever rijdt, harder rijdt dan kost dat ook meer benzine (vermindering van aantal km's per liter)
Maar met een benzinemotor merk je daar minder van.

Dat komt omdat het energierendement van een benzinemotor sterk afhankelijk is van de motorbelasting. Bij lage belasting is dat laag en het wordt beter bij toenemende belasting. Je motor moet bij hoge belasting meer energie leveren maar doet dat efficiënter en dat vlakt het effect af. Bovendien heb je op snelle lange autowegtrajecten door de band veel minder stop-start verkeer, en dat remmen is funest voor je verbruik, want regeneratie is niet mogelijk.

Een elektromotor heeft bij elke belasting ongeveer hetzelfde rendement en dus voel je een hogere belasting veel sterker in het verbruik.

• Dutchfoxx
  • Laatst online: 10-09 20:30
Het is toch frustrerend te vernemen dat 400 van het veronderstelde Max rijbereik van 475 wordt gehaald.
Zelf ruim 13000 km gereden sinds bezit en ruim 2700 kWh geladen, hoe dan beste mede iX1 rijders kijken jullie daar tegen aan… ? M.a.w. rijbereik van ca 320 op een volle accu, ook met dit mooie weer. Heb overigens niet het idee dat voorstellingen van rijbereik van andere merken en modellen aanzienlijk beter scoren

• Griffin2k
Dutchfoxx schreef op woensdag 11 september 2024 @ 21:30:
Het is toch frustrerend te vernemen dat 400 van het veronderstelde Max rijbereik van 475 wordt gehaald.
Zelf ruim 13000 km gereden sinds bezit en ruim 2700 kWh geladen, hoe dan beste mede iX1 rijders kijken jullie daar tegen aan… ? M.a.w. rijbereik van ca 320 op een volle accu, ook met dit mooie weer. Heb overigens niet het idee dat voorstellingen van rijbereik van andere merken en modellen aanzienlijk beter scoren
Die WLTP is echt een wassen neus, oplichterij eigenlijk. Alles in perfecte windtunnels berekend en gemeten. Dat is met benzine auto's precies hetzelfde...

Ik weet nog jaren terug, al mijn collega's... Die wilde perse de Model 3. En vervolgens huilen dat ze met geen mogelijkheid de brochure konden halen.

• Ugchel
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Ugchel

Speeding home

Tja… ik heb met geen enkele benzinewagen ooit het normverbruik gehaald (doorgaans wel zuiniger dan anderen met dezelfde auto in de leasevloot). Voor de echte range kijk ik wel op ev-carbase of de 1000km test van teslabjorn (?). De ix1 kwam daar - was geloof ik een drive30 - overigens ook niet zo heel erg sterk uit. (Even gezocht: YouTube: BMW iX1 xDrive30 1000 km challenge) Het hangt sterk af van je beoogde gebruik welke metriek belangrijker is. Als je verre afstanden rijdt wil je weten hoe snel je 1000km kunt rijden, als je dagelijks 300 kilometer rijdt wil je weten of je 300 (en een beetje) kilometer echte range hebt… Dus wat zegt WLTP überhaupt eigenlijk?

@Ferry34 hoe gaat het eigenlijk met jouw range in de ix1? Jij haalde toch ook een gigantisch aantal kilometer met de Kia als taxi?

[ Voor 17% gewijzigd door Ugchel op 11-09-2024 23:18 ]

A donkey is a lonely bloke, he hardly ever gets to poke

• hopiconjo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 07:24

• Ajmali
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 10-09 06:34
Wat is jullie ervaring met B stand (regeneratief) rijden? Ik snap dat het goed is voor het opladen van de accu en slijtage van de remblokken beperkt te houden maar nadeel is dat in B-stand het gaspedaal zwaarder aanvoelt en in vergelijking met D stand denk ik toch minder zuinig rijdt. Ik vraag me dan toch af wat is het voordeel van regeneratief (B-stand) rijden in de praktijk als je ermee meer accu gebruikt

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JP1980
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 19:14
Ajmali schreef op donderdag 12 september 2024 @ 10:45:
Wat is jullie ervaring met B stand (regeneratief) rijden? Ik snap dat het goed is voor het opladen van de accu en slijtage van de remblokken beperkt te houden maar nadeel is dat in B-stand het gaspedaal zwaarder aanvoelt en in vergelijking met D stand denk ik toch minder zuinig rijdt. Ik vraag me dan toch af wat is het voordeel van regeneratief (B-stand) rijden in de praktijk als je ermee meer accu gebruikt
Super comfortabel. Zou nooit meer anders willen. Vooral stad rijden makkelijk snelheid verliezen bij obstakels om daarna snel weer op te trekken met een vloeiende schokloze overgang.

• Blue_Fear
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22-09-2024
Ik heb onlangs een iX1 aangeschaft (edrive 20 2024). Nu doen echter de binnenste achterlampen het niet (de buitenste, het verticale stuk, doen het wel). Op alle stock foto’s van de edrive 20 doen deze het wel. Heeft iemand een idee of dit normaal is? In de settings kan ik niets vinden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• shippie
  • Laatst online: 12-03 09:28

shippie

Dussssssssss..

Blue_Fear schreef op donderdag 12 september 2024 @ 12:27:
Ik heb onlangs een iX1 aangeschaft (edrive 20 2024). Nu doen echter de binnenste achterlampen het niet (de buitenste, het verticale stuk, doen het wel). Op alle stock foto’s van de edrive 20 doen deze het wel. Heeft iemand een idee of dit normaal is? In de settings kan ik niets vinden.
Dat heeft te maken met welke opties je hebt.. volgens mij gaan de binnenste achterlichten alleen branden als je adaptieve LED koplampen hebt..

• Maurice1972
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 28-08 13:33
shippie schreef op donderdag 12 september 2024 @ 12:46:
[...]

Dat heeft te maken met welke opties je hebt.. volgens mij gaan de binnenste achterlichten alleen branden als je adaptieve LED koplampen hebt..
Klopt.

• Ugchel
  • Niet online

Ugchel

Speeding home

Ik heb de auto nog niet in bezit dus allicht wijst het zich vanzelf, maar er is vorige week bij mij een laadpunt geinstalleerd (Alfen) met RFID lezer. Deze kan ik ook instellen op plug & charge. Volgens de monteur moet ik dan echter in de auto de laadsessie afbreken voor ik de kabel eruit kan trekken. (Klinkt op zich niet onlogisch.)

Ik vroeg me echter af, stopt de laadsessie/ontgrendelt de laadkabel ook bij het ontgrendelen van de auto? (Zeg maar, met de afstandsbediening) Of moet ik dan echt in de auto gaat zitten, laden stoppen/ontgrendelen en daarna de auto weer uit om de stekker eruit te halen?

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 17:08
Ugchel schreef op donderdag 12 september 2024 @ 15:57:
Ik heb de auto nog niet in bezit dus allicht wijst het zich vanzelf, maar er is vorige week bij mij een laadpunt geinstalleerd (Alfen) met RFID lezer. Deze kan ik ook instellen op plug & charge. Volgens de monteur moet ik dan echter in de auto de laadsessie afbreken voor ik de kabel eruit kan trekken. (Klinkt op zich niet onlogisch.)

Ik vroeg me echter af, stopt de laadsessie/ontgrendelt de laadkabel ook bij het ontgrendelen van de auto? (Zeg maar, met de afstandsbediening) Of moet ik dan echt in de auto gaat zitten, laden stoppen/ontgrendelen en daarna de auto weer uit om de stekker eruit te halen?
Je kan ook de BMW app gebruiken om het laden te stoppen :)

Float like a butterfly, sting like a bee.

• Ugchel
  • Niet online

Ugchel

Speeding home

Martinusz schreef op donderdag 12 september 2024 @ 16:10:
[...]

Je kan ook de BMW app gebruiken om het laden te stoppen :)
Dat had ik begrepen inderdaad, maar ik wil het liefst in zo min mogelijk handelingen weg zijn :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Triumph58
  • Registratie: Mei 2023
  • Laatst online: 09-09 13:09
Ugchel schreef op donderdag 12 september 2024 @ 16:12:
[...]

Dat had ik begrepen inderdaad, maar ik wil het liefst in zo min mogelijk handelingen weg zijn :)
Ik loop naar de auto, raak de deurknop van het linkerportier aan, loop door naar de laadkabel en trek hem uit de auto. Gaat altijd goed.

• duckie_rr
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 11-04 15:42
Ugchel schreef op donderdag 12 september 2024 @ 15:57:

Aan je laadpoort zit een knopje waarmee je het laadproces gemakkelijk kunt onderbreken. Als je de auto ontgrendeld hebt en het laden wil stoppen, druk je gewoon op dit knopje en trek je de kabel eruit. Is de auto op slot? Ontgrendel hem eerst en herhaal de stappen. Wil je het nog gemakkelijker? Via het infotainmentsysteem of de app kun je de laadkabel ook ontgrendelen.

• Ajmali
Deurknop aanraken is niet nodig bij mijn ix1. Je kan de ontgrendel knop bij de laadport drukken en dan kan je de kabel weghalen

• Griffin2k
Blue_Fear schreef op donderdag 12 september 2024 @ 12:27:
Idd adaptieve koplampen, wellicht nog eens mogelijk met Bimmercode oid. Vind al die abonnementsvorm en echt vervelend maar goed... Ik rij nu wel een iX1 die zoveel meer uitstraling heeft dan een hoop andere elektrische auto's

• Shivers454
  • Registratie: December 2023
  • Laatst online: 08-10-2024
Op 17 april 2023 een 25e phev besteld. Vooropgestelde levertermijn was april 2024. Na x-aantal keer opgeschoven te zijn, is het bijna zover! De wagen staat bij de dealer!!

• PeterCC
Ajmali schreef op donderdag 12 september 2024 @ 10:45:
Ik heb met alle regeneratief instellingen gereden.

Bij levering stond hij op adaptief regenereren in de D-stand.
Dat klinkt interessant maar was absoluut niet mijn smaak want als je gas lost doet de auto geen 2 keer hetzelfde. De auto reageert onvoorspelbaar en dat is wel het laatste wat ik wil.

Van de 3 vaste regeneratiestanden in de D-stand vind ik de eerste, dus die met de minste regeneratie, veruit de meest aangename. In alle 3 de standen reageert de auto perfect voorspelbaar maar in de laagste stand leunt zijn gedrag het dichtste aan bij wat ik gewoon ben. Moet de wagen wat meer vertragen, dan is er het rempedaal, wat in de praktijk betekent dat je met je voet de regeneratie verhoogt, want de echte remmen komen er normaal ook dan niet aan te pas.

In de B-stand reageert de auto ook mooi voorspelbaar, maar het is niet mijn ding.

Het is een kwestie van smaak en wellicht vooral van wat je gewend bent. Ik rij ondertussen al 45 jaar met de auto en zal ergens iets van 1,5 miljoen km onder de voet hebben, op de laatste 20.000km na, allemaal met manuele benzine en diesels.

Mijn zoon, in zijn Tesla model 3, zweert bij de one-pedal stand, en noemt mij ouderwets.
Dat zal dan wel.

• BMS080
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 01-09 20:13
Hoe bevalt de Harman & Kardon (H&K) in de iX1. Ik hoor verschillende verhalen dat het geluid van H&K tegenvalt.
Ik heb onlangs in 2 iX1's gereden, 1 met en 1 zonder H&K en bij de iX1 zonder H&K hoorde ik gewoon dat de audio/geluid gewoon goed was in combinatie met Spotify.

• BMS080
PeterCC schreef op donderdag 12 september 2024 @ 21:57:
[...]

Ik heb met alle regeneratief instellingen gereden.

Bij levering stond hij op adaptief regenereren in de D-stand.
Dat klinkt interessant maar was absoluut niet mijn smaak want als je gas lost doet de auto geen 2 keer hetzelfde. De auto reageert onvoorspelbaar en dat is wel het laatste wat ik wil.

Van de 3 vaste regeneratiestanden in de D-stand vind ik de eerste, dus die met de minste regeneratie, veruit de meest aangename. In alle 3 de standen reageert de auto perfect voorspelbaar maar in de laagste stand leunt zijn gedrag het dichtste aan bij wat ik gewoon ben. Moet de wagen wat meer vertragen, dan is er het rempedaal, wat in de praktijk betekent dat je met je voet de regeneratie verhoogt, want de echte remmen komen er normaal ook dan niet aan te pas.

In de B-stand reageert de auto ook mooi voorspelbaar, maar het is niet mijn ding.

Het is een kwestie van smaak en wellicht vooral van wat je gewend bent. Ik rij ondertussen al 45 jaar met de auto en zal ergens iets van 1,5 miljoen km onder de voet hebben, op de laatste 20.000km na, allemaal met manuele benzine en diesels.

Mijn zoon, in zijn Tesla model 3, zweert bij de one-pedal stand, en noemt mij ouderwets.
Dat zal dan wel.
Ik vind het wel jammer dat je het regenereren niet kan uitzetten. Dit kon wel bij mijn e-Golf en was ideaal.
Ik vind de D-stand met adaptief wel prima, maar soms wel storend als hij vanzelf gaat remmen. Misschien moet ik er gewoon aan wennen.

• PeterCC
BMS080 schreef op donderdag 12 september 2024 @ 22:17:
Hoe bevalt de Harman & Kardon (H&K) in de iX1. Ik hoor verschillende verhalen dat het geluid van H&K tegenvalt.
Ik heb onlangs in 2 iX1's gereden, 1 met en 1 zonder H&K en bij de iX1 zonder H&K hoorde ik gewoon dat de audio/geluid gewoon goed was in combinatie met Spotify.
Ik heb een iX1 standaard, dus zonder H&K.
Ik ben geen muziekfreak, en ik vind het standaard audiogeluid prima. Veel volume is niet nodig want de auto is mooi stil.
Ik luister onderweg altijd gewoon naar de radio, in DAB.

• PeterCC
BMS080 schreef op donderdag 12 september 2024 @ 22:27:
[...]

Ik vind het wel jammer dat je het regenereren niet kan uitzetten. Dit kon wel bij mijn e-Golf en was ideaal.
Ik vind de D-stand met adaptief wel prima, maar soms wel storend als hij vanzelf gaat remmen. Misschien moet ik er gewoon aan wennen.
Regeneratief uitzetten kan je bij de iX1 inderdaad niet.

Maar daar zou ik al zeker ook niet voor kiezen. Dat is zoals onderweg plots je koppeling indrukken.
Waarom vond je dat ideaal?

Je zal ongetwijfeld kunnen wennen aan de onvoorspelbare reacties van adaptief in D-stand. Een mens geraakt gewoon aan alles, of toch aan veel.

Probeer eens mijn setting uit.
D-stand met vaste regeneratie in stand 1, en gebruik je pedalen waar ze voor bedoeld zijn: een gas en een rem.
En je kan de mate van regeneratie zien in de rechterschaal op je dashbord. En je zal zien dat als je je rem aanraakt, dat je dan gewoon meer regenereert. Je echte remmen gebruik je alleen als je wijzer beneden in die schaal zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12:33
Oh zeker wel

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8P5aeGjnn98LjIIPx8_uqxkKZIY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ogfF48UogkrXDHPrJ5MbKkNg.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sem55hjThUQA0FfB04G1n-TJlfU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DX427bCWhiXkqET4fJFhPvzs.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iw6oy5MbfnUj7tLmghn3i4JkM5w=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mcnzqZIHPKJ8CPXvVMCRsxPf.jpg?f=fotoalbum_large

Ik heb 288.000km gereden met m'n vorige taxi kia e soul 64kwh en heb tientallen en tientallen foto's van 500+ 520+ en 550+km.
Oké 603 en 602km was extreem en daar ben ik ff voor gaan zitten, maar in lente zomer was 520km normaal.
Opmerkelijk was dat die 603 bij n km stand was van 275.000km

Ik rij absoluut vlot maar door m'n werk rij ik weinig snelweg.
Sinds 2 weken rij ik nu een BMW IX1 maar heb nog geen vaste auto :(

Komende 3 weken heb ik wel ff een tijdelijk vaste auto.
Deze staat nu op 14kw 100km....dus 7km per kwh mwah, maar ik moet zeggen hij rijdt geweldig

Ontzettend kale uitvoering maar onderstel is geweldig en erg stil!
Afgelopen week begon ik op 519km actieradius, maar toen de temperatuur daalde, de regen kwam en ik wel stukken snelweg reed 133 GPS daalde ik al naar 400km pfff

Hopelijk krijg ik snel een vaste eigen auto, dan ff resetten en kijken wat die doet

Oh ja...thuis laadt hij 11kw :P ....m'n kia deed 3kw .
Ik heb 'm zelfs wat getemperd naar 12a en dan doet die nog 8kw.
M'n huis vindt 11kw wat veel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinotgrigio1
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 20:05
BMS080 schreef op donderdag 12 september 2024 @ 22:17:
en wat vond je dan mét H&K van het geluid?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pannekoek81
pinotgrigio1 schreef op vrijdag 13 september 2024 @ 08:04:
[...]

Ik heb H&K in de auto, geluid is voor mij helemaal prima, vol genoeg en de bass is niet overdreven maar voor mij goed genoeg. Net wat mooier geluid dan de standaard, daarnaast vond ik de kapjes die je erbij krijgt (koopt) mooier 8)7 . Maar of het het geld waard is is denk ik heel persoonlijk.

@Ferry34 ik zie de connection ix1 veel rijden in en rond Amersfoort. Is inderdaad de basis uitvoering. Range daalt hard als je eenmaal op de snelweg boven de 120 komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geert Mo
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 15:08
Ajmali schreef op donderdag 12 september 2024 @ 17:24:
Deurknop aanraken is niet nodig bij mijn ix1. Je kan de ontgrendel knop bij de laadport drukken en dan kan je de kabel weghalen
Dat knopje heb ik nog niet gezien, heb precies alleen lampje :?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinusz
Geert Mo schreef op vrijdag 13 september 2024 @ 08:24:
[...]

Dat knopje heb ik nog niet gezien, heb precies alleen lampje :?
Afbeeldingslocatie: https://abelolmqwq.cloudimg.io/v7/https://s3.eu-central-1.amazonaws.com/ekris-nl/07/bmw-ix1-laadklep-open-blauw-ekris-header-mobile.jpg?v=1-0&width=590&height=550
Linksboven witte knopje

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• koentjuh
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:12
pinotgrigio1 schreef op vrijdag 13 september 2024 @ 08:04:
[...]

Ik heb het ook, vind het geluid prima maar niet extreem ofzo. Heb overigens ook geen ix1 gereden zonder deze optie dus weet eigenlijk niet wat de standaard is qua geluid. Heb het genomen omdat ik idd ook de afwerking wat mooier vond, budget over had en de audio beviel tijdens de testrit en dat dus H&K was :-) niet echt goed onderbouwd dus 🫣

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geert Mo
Net gaan kijken en heb ik dus effectief niet.
Wagen is van september 2023.

Op zich geen probleem.
Ofwel raak ik de deur aan ofwel ontgrendel ik hem via de app als ik richting auto wandel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GilbertvH
  • Laatst online: 13:09
Geert Mo schreef op vrijdag 13 september 2024 @ 08:58:
[...]

Net gaan kijken en heb ik dus effectief niet.
Wagen is van september 2023.

Op zich geen probleem.
Ofwel raak ik de deur aan ofwel ontgrendel ik hem via de app als ik richting auto wandel.
Bijzonder. Ik heb dat knopje ook en dat indrukken is voldoende om de kabel te ontgrendelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geert Mo
Hier dus effectief niet.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wM6mZYNY02QIFUqZC4G2SvmvrT8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qqXx56hqXsuNFvf4VeIWXyEo.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roki
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 08-09 09:18
Inderdaad, op mijn wagen zit er ook zo geen knopje.
Mijn laadpaal thuis stopt ook meteen met laden zodra ik de wagen benader met de sleutel op zak.Helaas begint hij als je de deur teurg vergrendeld niet opnieuw te laden dus ik moet de smarttoegang uitzetten als ik thuis wil laden of ik kan elke keer de kaart aanbieden om het laden te herstarten nadat ik te dicht bij auto ben gekomen (bij het leegmaken van de bus of dergelijke).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lager
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 07-09 08:19
Griffin2k schreef op donderdag 12 september 2024 @ 20:36:
[...]

Idd adaptieve koplampen, wellicht nog eens mogelijk met Bimmercode oid. Vind al die abonnementsvorm en echt vervelend maar goed... Ik rij nu wel een iX1 die zoveel meer uitstraling heeft dan een hoop andere elektrische auto's
Dat zal lastig worden want je hebt andere hardware nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brecht_vb
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 20:23
Lager schreef op vrijdag 13 september 2024 @ 12:38:
[...]

Ik vind dit wel een krasse keuze van BMW - om met een optie zoveel impact te hebben op het exterieur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pliesie
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-09 11:00
Lager schreef op vrijdag 13 september 2024 @ 12:38:
[...]

Bimmercode is beperkt met zijn mogelijkheden door de nieuwe manier van coding. secure coding van de modules in de nieuwe generatie bmw's... google daar maar eens op.

Nieuwe hardware is niet nodig. als je kijkt in de auto altans in die van mij de spullen zitten er gewoon in dus het is echt een software limiet.

Bimmercode (of andere coding tooling) kunnen wel wat dingen aanpassen op de IX1 maar niet echt veel. Heel aantal van de modules zijn secure coded. En kunnen tot nog toe alleen door BMW zelf aangepast worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue_Fear
  • Laatst online: 22-09-2024
shippie schreef op donderdag 12 september 2024 @ 12:46:
[...]

Thanks! Zoiets verwachtte ik al. Ik heb het alleen niet gezien bij het configureren. Ik zou zeggen dat adaptief led vooral bij de koplampen hoort.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pannekoek81
brecht_vb schreef op vrijdag 13 september 2024 @ 12:53:
[...]

Ik vind dit wel een krasse keuze van BMW - om met een optie zoveel impact te hebben op het exterieur.
Is niet alleen bij BMW. Zelf weleens ervaren met een VW. Het is een manier om geld te verdienen en met de juiste marketing, lees alle filmpjes en plaatjes bevatten de duurdere lampen, werkt het blijkbaar goed.

@Ferry34 kan je nog onderhandelen voor wat betreft de iX1? Er kwam net een witte BMW met blauwe platen voorbij, maar dat was een i5 :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brecht_vb
Blue_Fear schreef op vrijdag 13 september 2024 @ 13:09:
[...]

Thanks! Zoiets verwachtte ik al. Ik heb het alleen niet gezien bij het configureren. Ik zou zeggen dat adaptief led vooral bij de koplampen hoort.
Volg ik compleet. BMW is niet goed in beschrijven opties, heb het op straat moeten vaststellen.

Hier beetje terug in het forum heb ik exact die vraag gesteld over de achterlichten.

Daarbij hebben we hier ook al hard gediscussieerd over driving assistant, driving assistant plus.

[ Voor 9% gewijzigd door brecht_vb op 13-09-2024 14:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ferry34
Pannekoek81 schreef op vrijdag 13 september 2024 @ 08:15:
[...]

Ik heb H&K in de auto, geluid is voor mij helemaal prima, vol genoeg en de bass is niet overdreven maar voor mij goed genoeg. Net wat mooier geluid dan de standaard, daarnaast vond ik de kapjes die je erbij krijgt (koopt) mooier 8)7 . Maar of het het geld waard is is denk ik heel persoonlijk.

@Ferry34 ik zie de connection ix1 veel rijden in en rond Amersfoort. Is inderdaad de basis uitvoering. Range daalt hard als je eenmaal op de snelweg boven de 120 komt.
Klopt...we hebben 41 BMWs ix1 Amersfoort :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lager
pliesie schreef op vrijdag 13 september 2024 @ 13:06:
[...]

Bimmercode is beperkt met zijn mogelijkheden door de nieuwe manier van coding. secure coding van de modules in de nieuwe generatie bmw's... google daar maar eens op.

Nieuwe hardware is niet nodig. als je kijkt in de auto altans in die van mij de spullen zitten er gewoon in dus het is echt een software limiet.

Bimmercode (of andere coding tooling) kunnen wel wat dingen aanpassen op de IX1 maar niet echt veel. Heel aantal van de modules zijn secure coded. En kunnen tot nog toe alleen door BMW zelf aangepast worden.
Ik dacht toch echt dat de adaptieve koplampen fysiek andere units zijn dan de reguliere lampen. Ze zien er wezenlijk anders uit. Voor de achterlichten zou je wel gelijk kunnen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hopiconjo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 07:24
brecht_vb schreef op vrijdag 13 september 2024 @ 13:48:
[...]

Volg ik compleet. BMW is niet goed in beschrijven opties, heb het op straat moeten vaststellen.

Hier beetje terug in het forum heb ik exact die vraag gesteld over de achterlichten.

Daarbij hebben we hier ook al hard gediscussieerd over driving assistant, driving assistant plus.
Je vergeet nog Driving Assistant Professional :)

Even zonder dollen; ik denk dat over paar jaar elke merk zo is uitgerust. Je bouwt af fabriek alle (elektronische) extra's in en daarna kan berijder in abonnementsvorm ze activeren via een app. Alle toekomstige berijders van je auto zullen dan, afhankelijk wat ze willen, maandelijks abonnement afsluiten. Dikke kassa voor auto leveranciers lijkt me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin2k
Pannekoek81 schreef op vrijdag 13 september 2024 @ 08:15:
[...]
. Net wat mooier geluid dan de standaard, daarnaast vond ik de kapjes die je erbij krijgt (koopt) mooier 8)7 . .
Mocht je de kapjes mooi vinden, daar hebben we AliExpress voor uiteraard 😅

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh
hopiconjo schreef op vrijdag 13 september 2024 @ 14:42:
[...]

Je vergeet nog Driving Assistant Professional :)

Even zonder dollen; ik denk dat over paar jaar elke merk zo is uitgerust. Je bouwt af fabriek alle (elektronische) extra's in en daarna kan berijder in abonnementsvorm ze activeren via een app. Alle toekomstige berijders van je auto zullen dan, afhankelijk wat ze willen, maandelijks abonnement afsluiten. Dikke kassa voor auto leveranciers lijkt me
Volgens mij is bmw er wel weer gedeeltelijk op terug aan het komen. Zo is het verwarmbare stuurwiel hardware matig nu echt een keuze. Volgens mij kan je dat tegenwoordig achteraf niet meer activeren via de shop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterCC
Ik heb dat knopje in mijn iX1 met inschrijving 6 november 2023 en standaarduitvoering ook niet.
Dat zal wel weer in één of andere optie vervat zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BMS080
koentjuh schreef op vrijdag 13 september 2024 @ 08:56:
[...]

Ik heb het ook, vind het geluid prima maar niet extreem ofzo. Heb overigens ook geen ix1 gereden zonder deze optie dus weet eigenlijk niet wat de standaard is qua geluid. Heb het genomen omdat ik idd ook de afwerking wat mooier vond, budget over had en de audio beviel tijdens de testrit en dat dus H&K was :-) niet echt goed onderbouwd dus 🫣
Ik had geen budget meer over en kon hem daarom niet meer nemen helaas.

• brecht_vb
BMS080 schreef op vrijdag 13 september 2024 @ 22:06:
[...]

Ik had geen budget meer over en kon hem daarom niet meer nemen helaas.
Het is nog altijd een dure auto.

Ik zou ook naar een elektrische Peugeot 3008 kunnen kijken. Even ruim en de opties zijn niet aan bmw prijzen. Interieur best ok.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BMS080
brecht_vb schreef op zaterdag 14 september 2024 @ 00:06:
[...]

Het is nog altijd een dure auto.

Ik zou ook naar een elektrische Peugeot 3008 kunnen kijken. Even ruim en de opties zijn niet aan bmw prijzen. Interieur best ok.
Ik heb niks met Peugeot helaas. Ik vind Duitse auto’s toch veel beter qua rijervaring en comfort

• Henri.b
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 25-07 13:48
Pannekoek81 schreef op vrijdag 30 augustus 2024 @ 20:31:
Vraagje, ik heb door een foutje van mezelf niet de elektrisch verstelbare stoelen :X . Wel de actieve stoelen met massage en lendensteun. Nu lijkt het alsof de lendensteun iedere rit weer naar de originele stand gaat ondanks dat mijn telefoon en de sleutel gekoppeld zijn.

Iemand die dit bekend voorkomt?
Besteld bij Athlon misschien?

• Pannekoek81
Henri.b schreef op zaterdag 14 september 2024 @ 07:24:
[...]

Nee. Offerte van de dealer naar onze lease. Maar goed dingetje dat de lendensteun iedere rit weer naar voren komt is opgelost. Op een Engels forum hadden meerdere dit “probleem”. Op te lossen door in iedere mode het aan te passen naar wens.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Merkor
  • Registratie: Juni 2024
  • Laatst online: 10-09 19:24
JP1980 schreef op zaterdag 24 augustus 2024 @ 14:27:
[...]
Your peak at 82 km/h doesn't sound like the exact same thing as both in the loaner and my own car the peak is at arround 105 at colder temperatures like 5 degrees celcius, and in summer time 25 degreest it is like at 110-115. But main suspect in my case was also the inverter or engine but both replaced and this was nog the cause.
Regarding the steering wheel vibrations with a peak at around 80 km/h the workshop has been taken these steps this week:

- Tried 19" wheels with Pirelli tires taken from an iX2. Still vibrations while the iX2 is smooth with the set.

- They replaced my rear motor (nothing more, no drive shafts). Still vibrations.

- Munich required them to exchange all 4 tires on my 18" wheels from Continental to Hankook, but tires did not arrive this week. Work will be carried out on Monday. My expectations are extremely low, that this would help anything.

Any updates on your side? What did they exchange exactly? Both motors, drive shafts also? Can you tell me more about, why the inverter (I guess CCU) would be a cause for the problem and got exchanged? Was that only due to your high pitched sound or the vibration?

• Balupi63
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 18-08 12:48
Merkor schreef op zaterdag 14 september 2024 @ 09:57:
[...]

Regarding the steering wheel vibrations with a peak at around 80 km/h the workshop has been taken these steps this week:

- Tried 19" wheels with Pirelli tires taken from an iX2. Still vibrations while the iX2 is smooth with the set.

- They replaced my rear motor (nothing more, no drive shafts). Still vibrations.

- Munich required them to exchange all 4 tires on my 18" wheels from Continental to Hankook, but tires did not arrive this week. Work will be carried out on Monday. My expectations are extremely low, that this would help anything.

Any updates on your side? What did they exchange exactly? Both motors, drive shafts also? Can you tell me more about, why the inverter (I guess CCU) would be a cause for the problem and got exchanged? Was that only due to your high pitched sound or the vibration?
Ik heb hetzelfde probleem vibraties bij 103-15 km/u. Erkend door BMW waarbij dealer en BMW op zoek zijn naar een oplossing. Ik lees op Engelse en Duitse Ix1 forums dat deze klacht bij meer Ix1 rijders voorkomt. Lees nergens dat er een oplossing is gevonden. Bij mij zijn inmiddels de velgen, banden, aandrijfsassen en motor (e20) vervangen. Nog steeds geen oplossing maar dealer blijft in overleg met BMW zoeken. Kan mij niet voorstellen dat er in NL of BE niet meer IX1 gebruikers zijn met dezelfde klacht, mogelijk iemand met een oplossing?

• brecht_vb
Balupi63 schreef op zaterdag 14 september 2024 @ 10:33:
[...]

Ik heb hetzelfde probleem vibraties bij 103-15 km/u. Erkend door BMW waarbij dealer en BMW op zoek zijn naar een oplossing. Ik lees op Engelse en Duitse Ix1 forums dat deze klacht bij meer Ix1 rijders voorkomt. Lees nergens dat er een oplossing is gevonden. Bij mij zijn inmiddels de velgen, banden, aandrijfsassen en motor (e20) vervangen. Nog steeds geen oplossing maar dealer blijft in overleg met BMW zoeken. Kan mij niet voorstellen dat er in NL of BE niet meer IX1 gebruikers zijn met dezelfde klacht, mogelijk iemand met een oplossing?
Zijn er videos met audio van dit fenomeen? Eventueel een video van het probleem, met hetzelfde traject met een 'gezonden' ix1?

• koentjuh
MHGroentje schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 10:55:
[...]

Is een mooi compleet pakket, met doekje en reinigingsmiddelen, in twee aparte verpakkingen in de omver-asking. Ziet er erg goed uit. Nu nog aanbrengen.
[Afbeelding]
Is het gelukt met aanbrengen? Ben zelf ook opzoek, heb er wagen nu 1,5 week en zag al een klein krasje. Met drie kinderen gaat het niet altijd even zorgvuldig met in en uit pakken.

• pliesie
brecht_vb schreef op zaterdag 14 september 2024 @ 10:36:
[...]

Zijn er videos met audio van dit fenomeen? Eventueel een video van het probleem, met hetzelfde traject met een 'gezonden' ix1?
Het is niet echt op te nemen met een camera.
Ik ga maandag naar de garage en we gaan zien wat ze kunnen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BMW man
  • Registratie: Augustus 2024
  • Laatst online: 08-08 18:46
Vraag: heb massage functie nu alleen op bestuurder staan op mijn 30e die rond december wordt gemaakt.
Wil natuurlijk dat mijn gasten dat ook hebben
Kunnen we dit achteraf nog fixen?
Wil dus gewoon twee actieve stoelen incl àlles electric

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
PeterCC schreef op vrijdag 13 september 2024 @ 21:48:
[...]

Ik heb dat knopje in mijn iX1 met inschrijving 6 november 2023 en standaarduitvoering ook niet.
Dat zal wel weer in één of andere optie vervat zitten.
Neen want ik heb 'm wel...t knopje en m'n BMW is echt uitgekleed.
Deze is uit 2024

Misschien....bij mij gaan de portieren niet eens open wanneer ik in de buurt kom.
Ik moet n knopje op afstandsbediening indrukken tsss
Wellicht dat auto's zonder keyless entry dat knopje hebben?

Trouwens werkt dat knopje bij mij alleen wanneer de auto niet op slot staat

Lane assist niet aanwezig
Adaptive cruise control niet aanwezig
Navigatie wel, maar geen files of flitsers (heb wel de 3mnd gratis gedaan en dus nu ook spotify)
Geen HUD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ajmali
Bij mijn wagen (ook uit 2024) werkt dat knopje wel als de auto op slot staat, en de portieren gaan bij mij wel open als ik in de buurt van de auto kom. Je kan ontgrendelen bij benaderen en vergrendelen bij weglopen los van elkaar aan en uitzetten. Dat was toch geen extra optie bij het bestellen van de auto? Heb je het volgende de geprobeerd?
Menu apps -> voertuig -> portieren en ramen -> vergrendelen -> vergrendelen en veiligheid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pliesie
Henri.b schreef op zaterdag 14 september 2024 @ 07:24:
[...]

Ik zal er eens op letten. Ik dacht het ook gemerkt te hebben. En vermoede dat het kwam omdat ik de massage functie aan had staan bij uitstappen.

Kom er op terug.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pliesie
BMW man schreef op zondag 15 september 2024 @ 00:08:
Vraag: heb massage functie nu alleen op bestuurder staan op mijn 30e die rond december wordt gemaakt.
Kans is groot dat je ze op beide krijgt. Had ik ook. Omdat ze per 1 juli volgens mij alleen nog maar de twee stoelen voorzien en de enkele geen optie meer is.. Altans dat melde de dealer me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shivers454
pliesie schreef op zondag 15 september 2024 @ 09:03:
[...]

Kans is groot dat je ze op beide krijgt. Had ik ook. Omdat ze per 1 juli volgens mij alleen nog maar de twee stoelen voorzien en de enkele geen optie meer is.. Altans dat melde de dealer me.
Wanneer is jou wagen gebouwd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
BMW man schreef op zondag 15 september 2024 @ 00:08:
Mijne is gebouwd in augustus, maar volgens mij alleen massage aan bestuurders kant, kan het nog wel even checken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JP1980
Merkor schreef op zaterdag 14 september 2024 @ 09:57:
[...]

That is a lot of replacements, so I guess they acknowledge something is not normal? At 80km/h my car is find. It is still firm suspension so you will feel potholes. I hope your issue get's fixed.

My replacements only for sound issue:
- Front motor (sound is coming from the front)
- And the inverter
- Holding brackets

I cancelled the issue of fibrations. I think they are common for the product. Just firm suspension. Actually when I received the car back it may have improved a little bit but the garage did not say they did anything. They are not very communicative.

I do have the issue that is describer more in this forum that at arround 105 that the car feels like a would describe it a bit bumpy. But so did the loaner. It doesn't happen on really good roads so I suspect the issue to be more a suspension problem. If this will be a widespread issue and there is a known solution then I will take it back to the garage. A collegue of my recently received an edrive20. I think his car doesn't have adaptive suspension. So I may ask him sometime to test and compare edrive20 with xdrive30.

The sound issue will be adressed again 1st of oktober then a more senior external engineer will have a look.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitram22
  • Registratie: September 2024
  • Laatst online: 01-06 11:52
In mijn ix1 30 van juni 2023 is dat witte knopje niet aanwezig. In latere reacties op dit forum lees ik dat dit knopje ook werkt als de auto vergrendeld is. Dat betekent dus dat iedereen op het knopje kan drukken en de laadkabel kan verwijderen. Dan zit je accu de volgende ochtend niet vol en ligt je kabel naast de auto of is helemaal verdwenen…
Ik ontgrendel de laadkabel dus maar liever via de app of door de portieren te ontgrendelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lager
Nitram22 schreef op zondag 15 september 2024 @ 11:47:
[...]

In mijn ix1 30 van juni 2023 is dat witte knopje niet aanwezig. In latere reacties op dit forum lees ik dat dit knopje ook werkt als de auto vergrendeld is. Dat betekent dus dat iedereen op het knopje kan drukken en de laadkabel kan verwijderen. Dan zit je accu de volgende ochtend niet vol en ligt je kabel naast de auto of is helemaal verdwenen…
Ik ontgrendel de laadkabel dus maar liever via de app of door de portieren te ontgrendelen.
Ik heb een iX1 van april 2023 en daar heb ik wel een lampje bij de laad poort wat een status aangeeft maar erop drukken heeft geen effect. Zoals hierboven is dat ook niet wenselijk want dan kan iedereen jouw ontkoppelen. De mijne stopt gewoon als ik m’n portier open of met de sleutel de auto ontgrendel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Merkor
JP1980 schreef op zondag 15 september 2024 @ 11:09:
[...]
I cancelled the issue of fibrations. I think they are common for the product. Just firm suspension. Actually when I received the car back it may have improved a little bit but the garage did not say they did anything. They are not very communicative.
I agree, the suspension is stiff and driving through potholes makes the steering wheel vibrating ("ringing").

But my 65-95 km/h steering wheel vibration (peak @ 82 km/h) is most noticeable on perfect roads. As soon as it gets rough, these vibrations are still there, but a little bit covered by the normal street feedback, sometimes even emphasizing each other.

I am in contact with a lot of drivers having vibrations in exactly this speed range. I am still not sure if the 105 km/h vibration has another cause, why they exchanged my rear motor.

Tomorrow I will have the result of changing the tires to Hankook. I think these will be equipped with a sound dampening foam inside, designed for EV cars. This may have influence on the vibration, as well.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterCC
Ferry34 schreef op zondag 15 september 2024 @ 00:59:
[...]

Neen want ik heb 'm wel...t knopje en m'n BMW is echt uitgekleed.
Deze is uit 2024

Misschien....bij mij gaan de portieren niet eens open wanneer ik in de buurt kom.
Ik moet n knopje op afstandsbediening indrukken tsss
Wellicht dat auto's zonder keyless entry dat knopje hebben?

Trouwens werkt dat knopje bij mij alleen wanneer de auto niet op slot staat

Lane assist niet aanwezig
Adaptive cruise control niet aanwezig
Navigatie wel, maar geen files of flitsers (heb wel de 3mnd gratis gedaan en dus nu ook spotify)
Geen HUD
De mijne is van nov 2023 en is ook een basisversie iX1 xDrive30, dus ook zonder keyless go, zonder adaptive cruise control, zonder dat boosthendeltje aan het stuur, zonder HUD, zonder de iconische geluiden.

En dus ook zonder dat knopje.

Ik mis al die extra dingen niet, en dat knopje ook niet. De kabel ontgrendel ik altijd via de app. Toch bijna altijd.

Eén keer ging dat mis.
Ik onderbreek het laden via de app en dan kabel ontgrendelen. Ik kreeg het bericht "kabel ontgrendeld" maar toen ik bij de auto kwam was er niets gebeurd. Het laden was niet gestopt en de kabel was niet ontgrendeld. Dan maar in de auto ontgrendeld.

De nav ziet wel files ed, maar geeft geen melding van flitsers of trajectcontroles. Maar dat heeft volgens mij meer te maken met het feit dat het een Duitse auto is. Als ik het goed heb is het in Duitsland niet toegelaten om snelheidscontroles te melden. Beetje heel erg vreemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pliesie
Shivers454 schreef op zondag 15 september 2024 @ 09:40:
[...]

Wanneer is jou wagen gebouwd?
Half augustus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Nitram22 schreef op zondag 15 september 2024 @ 11:47:
[...]

Nee je moet je auto ontgrendelen voordat je het knopje kan gebruiken, zal het vanavond ff testen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jayhawk80
Moet voor RTTI (realtime traffic information) bijbetaald worden?

Edit: ik lees nu dat in mijn BMW account:

Service-informatie:

De dienst is niet beschikbaar voor de momenteel geselecteerde auto.

[ Voor 52% gewijzigd door Jayhawk80 op 15-09-2024 22:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterCC
Ik denk het niet want het zit op mijn standaard iX1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jayhawk80
PeterCC schreef op zondag 15 september 2024 @ 22:40:
Ik denk het niet want het zit op mijn standaard iX1.
Krijg jij het rtti logo in je toolbar rechtsboven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pliesie
Pannekoek81 schreef op vrijdag 30 augustus 2024 @ 20:31:
Vraagje, ik heb door een foutje van mezelf niet de elektrisch verstelbare stoelen :X . Wel de actieve stoelen met massage en lendensteun. Nu lijkt het alsof de lendensteun iedere rit weer naar de originele stand gaat ondanks dat mijn telefoon en de sleutel gekoppeld zijn.

Iemand die dit bekend voorkomt?
Hier icm elekrische stoelen niet dat issue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• media-richard
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 15:31
Zo vanuit deze hoek is het wel echt een hele mooie kleur. Dit komt helaas op de website niet zo over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brecht_vb
media-richard schreef op maandag 16 september 2024 @ 11:26:
[...]

Zo vanuit deze hoek is het wel echt een hele mooie kleur. Dit komt helaas op de website niet zo over.
De render op de bmw website trekt inderdaad op niks.

Voor kleuren altijd google afbeeldingen of YouTube bekijken.

Dit is ook de enige niet klassieke kleur die bij de betaalbare kleuren zit.

Het blauwe equivalent van dit groene pastel (?) is een stuk duurder (storm bay denk ik).

Ik heb deze kleur besteld, komt er binnenkort aan.

Het is wel om te wenen dat je naast de bmw website nog een studiebureau moet aanspreken om de opties uit te vlooien en een goed zicht te krijgen op de kleuren en velg opties.

[ Voor 12% gewijzigd door brecht_vb op 16-09-2024 11:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh
[...]

Klopt. Ik heb de kleur ook uitgekozen op basis van een auto die ik bij de dealer zag. Vanaf de website zou ik deze kleur ook niet gekozen hebben :-)

Sowieso is deze kleur heel erg afhankelijk van lichtinval. Dat is wel leuk opzich.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swinnio
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 02-09 09:36
Iemand een idee waarom "Mijn ritten" in de BMW app niet meer wordt bijgwerkt? Of was uberhaupt de voorwaarden voor een rit zijn om daar in opgenomen te worden (gebruik interne navi)?
Ik heb sinds 10 dagen geen enkele nieuwe rit meer zien verschijne, waar dit voorheen wel gebeurde. Heb verder niets aangepast voor zover ik weet, enkel de BMW app is recent bijgewerkt zo te zien.

If the world wouldn't suck, we'd all fall off

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geert Mo
[...]

Klopt , op de website is het helemaal niet wat je in het echt krijgt.

Ben er supercontent van!
Afgelopen zaterdag stond ik naast een zilveren IX1 en dat vrouwke had er zoveel spijt van de ze de Cape York Green uiteindelijk niet had durven bestellen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BMS080
Even een vraag voor de BMW iX1 eigenaren zonder Harman & Kardon. Middels welke bron luisteren jullie naar muziek/audio, is dat Spotify, CD-Rom, Sd kaart, USB of Bluetooth via telefoon?

Ik merk dat je bij Spotify een betere geluidskwaliteit hebt in vergelijking tot Bluetooth via telefoon. Ik ben benieuwd hoe het geluid via SD-kaart of CD-rom is. Iemand hier enige ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jim_dhondt
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 09-09 13:46
Martinusz schreef op zondag 15 september 2024 @ 13:47:
[...]

Nee je moet je auto ontgrendelen voordat je het knopje kan gebruiken, zal het vanavond ff testen ;)
Auto stopt bij mij niet met laden tijdens openen of voorbijwandelen (heb wel auto lock en unlock uitgezet). Het knopje kan ik gebruiken om te stoppen met laden of de kabel te ontgrendelen onafhankelijk of de auto gelocked is of niet MAAR de sleutel moet wel in de buurt zijn. Anders doet het knopje absoluut niets.

edit: typo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jim_dhondt
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 09-09 13:46
Swinnio schreef op maandag 16 september 2024 @ 13:03:
Iemand een idee waarom "Mijn ritten" in de BMW app niet meer wordt bijgwerkt? Of was uberhaupt de voorwaarden voor een rit zijn om daar in opgenomen te worden (gebruik interne navi)?
Ik heb sinds 10 dagen geen enkele nieuwe rit meer zien verschijne, waar dit voorheen wel gebeurde. Heb verder niets aangepast voor zover ik weet, enkel de BMW app is recent bijgewerkt zo te zien.
Al enkele keren meegemaakt. Kijk eens in de privacy settings in de app? Voor de een of andere reden wordt dit bij mij ook wel al eens gereset waardoor pas bij de volgende trip alles er opnieuw bij komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• media-richard
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 15:31
Geert Mo schreef op maandag 16 september 2024 @ 13:53:
[...]

Klopt , op de website is het helemaal niet wat je in het echt krijgt.

Ben er supercontent van!
Afgelopen zaterdag stond ik naast een zilveren IX1 en dat vrouwke had er zoveel spijt van de ze de Cape York Green uiteindelijk niet had durven bestellen :)
Na het zien van deze foto krijg ik daar ook spijt van. Mijn grijze komt (als het goed is) begin november.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geert Mo
media-richard schreef op maandag 16 september 2024 @ 16:03:
[...]

Na het zien van deze foto krijg ik daar ook spijt van. Mijn grijze komt (als het goed is) begin november.
Contact opnemen met je dealer?
Mogelijk kan je de kleur nog wijzigen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Merkor
JP1980 schreef op zondag 15 september 2024 @ 11:09:
[...]
That is a lot of replacements, so I guess they acknowledge something is not normal?
Today, they exchanged my four tires from Continental to Hankook, no change in vibrations. BMW now advised to exchange the rear drive shafts after they exchanged the motor last week. This work will hopefully be carried out until Wednesday.

There is no effort taken in working on the front axle, while the steering wheel is vibrating with a peak at 82 km/h. They obviously think, the vibrations make their way from the back through the whole car...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JP1980
Merkor schreef op maandag 16 september 2024 @ 20:15:
[...]

Today, they exchanged my four tires from Continental to Hankook, no change in vibrations. BMW now advised to exchange the rear drive shafts after they exchanged the motor last week. This work will hopefully be carried out until Wednesday.

There is no effort taken in working on the front axle, while the steering wheel is vibrating with a peak at 82 km/h. They obviously think, the vibrations make their way from the back through the whole car...
Well can't argue in your case BMW put's in a lot of effort. Might be more affordable to give you a new car ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brecht_vb
Geert Mo schreef op maandag 16 september 2024 @ 17:22:
[...]

Contact opnemen met je dealer?
Mogelijk kan je de kleur nog wijzigen?
Dat lijkt mij wel mogelijk, ik heb driving assistant nog toegevoegd (die zit niet inbegrepen bij driving assistant plus) - en dit in een leasing regeling.

Ik zou daar toch voor bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Vandaag sonnyboy zonwering geplaatst, nu echt donkere ramen 8)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oEktOUyUEWiI1PbvG_Q841m0UHg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YrUEeIq21G2IQciZtr4EEZXT.jpg?f=fotoalbum_large

Enige minpuntje is dat er een kleine uitsparing zit (voor een deurknopje denk ik ofzo, die er niet is natuurlijk :o ) van buiten zie je dit overigens niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shivers454
Martinusz schreef op maandag 16 september 2024 @ 21:12:
Vandaag sonnyboy zonwering geplaatst, nu echt donkere ramen 8)

[Afbeelding]

Enige minpuntje is dat er een kleine uitsparing zit (voor een deurknopje denk ik ofzo, die er niet is natuurlijk :o ) van buiten zie je dit overigens niet :)
Is dat een folie?

[ Voor 4% gewijzigd door Shivers454 op 16-09-2024 21:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterCC
Jayhawk80 schreef op zondag 15 september 2024 @ 22:43:
[...]

Krijg jij het rtti logo in je toolbar rechtsboven?
Ja, dat staat er.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin2k
Nee is los te plaatsen zonwering, met gaas.
Maar ziet er wel straks uit he

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shivers454
Griffin2k schreef op maandag 16 september 2024 @ 21:25:
[...]

Nee is los te plaatsen zonwering, met gaas.
Maar ziet er wel straks uit he
Heb je een link?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterCC
Swinnio schreef op maandag 16 september 2024 @ 13:03:
Op "mijn ritten" was er bij mij ook een tijd een vertraging. De meest recente rit was dan al een paar dagen geleden.
Als je naar "alle ritten" gaat staan die laatste ritten er dan weer wel bij.

Dat is dat tweekoppige van de BMW app dat ik al meer ervaren heb, alsof de linkerkant van de app niet weet wat de rechterkant doet. Nu klopt het overigens wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin2k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterCC
Merkor schreef op maandag 16 september 2024 @ 20:15:
[...]

Why did they exchange your tyres?
I would expect they would check the dynamic balance of each tyre and if OK, or corrected if needed, then it is not the tyres.
Simple.

The drive shafts could be a cause, but they are light in weight and small in diameter. They will only lead to small vibrations.
Pagina: 1 ... 51 ... 70 Laatste