Heb hem ook in het zwart besteld. Ziet er top uit!
Die van mij is ook begin augustus van de band gekomen, staat op kenteken, geen terugroepactie op de RDW site maar toch wordt tie niet uitgeleverd zonder brief….Pannekoek81 schreef op donderdag 29 augustus 2024 @ 08:11:
[...]
Niet alle (i)x1's hebben een terugroep blijkbaar. Mijne heeft het ook niet. Bij BMW en RDW gecontroleerd, maar geen enkele melding.
Veel plezier met jouw ix1
Ik denk dan toch dat iedere dealer en/of leasemaatschappij constructie daar zelf een keuze in maakt.Thunderbolt schreef op donderdag 29 augustus 2024 @ 13:02:
[...]
Die van mij is ook begin augustus van de band gekomen, staat op kenteken, geen terugroepactie op de RDW site maar toch wordt tie niet uitgeleverd zonder brief….
Story Den Bosch levert dus geen brief meer zolang er geen terugroepactie op kenteken / VIN bekend is.
Zonnepanelen 3950Wp - DMEGC 6x395Wp (ZW 2°) + DMEGC 4x395Wp (ZW 28°) - Solis 3.6 ; Easee Charge Lite 11kW + Easee Equalizer (Load Balancing) ; BMW iX1
Ook mijn wagen staat online met terugroepactie 0034780200.
De garage zegt me echter dat er geen actie nodig is, en ik deze mag negeren. Tot nader order ook geen brief of bericht ontvangen van BMW.
De garage zegt me echter dat er geen actie nodig is, en ik deze mag negeren. Tot nader order ook geen brief of bericht ontvangen van BMW.
Vandaag ook de BMW opgehaald. Eerst indruk zeer positief. Rijdt heerlijk en alle systemen werken redelijk intuïtief. Betreft M sport pro in cape york green. Verwarmde stoelen voor en alarm extra gekregen, vermoedelijk als compensatie voor het feit dat driving assistant plus nu zonder meerprijs wordt geleverd, wat niet was toen ik bestelde en toen dus voor betaald heb.
Thuisladen laat nog even op zich wachten want de leasemaatschappij heeft de laadpas nog niet verzonden. Morgen maar eens uitzoeken hoe ik de drie mannen goed en veilig achterin krijg, de kinderstoel en twee zitverhogers die ik nu heb passen niet op de achterbank. Er zullen vast smallere alternatieven zijn. Was vanuit de Peugeot 5008 ook wel wat verwend met de ruimte achterin :-)
Plaatjes:
:strip_exif()/f/image/qs7qKwB6RFBNRPem2jSbj6fO.jpg?f=fotoalbum_large)
Thuisladen laat nog even op zich wachten want de leasemaatschappij heeft de laadpas nog niet verzonden. Morgen maar eens uitzoeken hoe ik de drie mannen goed en veilig achterin krijg, de kinderstoel en twee zitverhogers die ik nu heb passen niet op de achterbank. Er zullen vast smallere alternatieven zijn. Was vanuit de Peugeot 5008 ook wel wat verwend met de ruimte achterin :-)
Plaatjes:
:strip_exif()/f/image/qs7qKwB6RFBNRPem2jSbj6fO.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/rS7q17UOG86eWyf5OHUnRUZH.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik heb de eerste 2 maanden ook een probleem gehad met thuisladen.koentjuh schreef op donderdag 29 augustus 2024 @ 20:57:
(...)
Thuisladen laat nog even op zich wachten want de leasemaatschappij heeft de laadpas nog niet verzonden.
(...)
Niet omwille van de laadpas, die had ik al, maar omdat de laadpaal op zich liet wachten.
Ik heb de auto opgehaald midden januari 2024, en de laadpaal werd uiteindelijk geïnstalleerd op 1 maart terwijl de plaatsing ervan al werd aangemeld ergens augustus 2023.
Goedemorgen allen, korte vraag.
Carplay Flitsmeister werkt niet meer gratis.
Weet iemand of een Flitsmeister One wel goed werkt in de BMW iX1 ?
En gaat het geluid dan over de boxen?
Hoor jullie heel graag, mijn dank is groot.
Flitsmeister one werkt zonder abbo. En zorgt alleen dat je de APP actief wordt op je telefoon. (en je kan die knopjes gebruiken.)Dus ja dat werkt.ChrisFri schreef op vrijdag 30 augustus 2024 @ 11:17:
Goedemorgen allen, korte vraag.
Ook de audio meldingen kunnen via je radio van de BMW lopen. Mits je het goed insteld.
Als je navigatie wil op je bmw scherm van flitsmeister zul je echt een pro moeten worden.
Je kan ook overwegen om alternatieven te gebruiken als Waze.
Zelf heb ik een Flitsmeister TWO.. En dat werkt ook prima.
De Two is EOL: dit bericht vond ik :pliesie schreef op vrijdag 30 augustus 2024 @ 11:49:
[...]
Flitsmeister one werkt zonder abbo. En zorgt alleen dat je de APP actief wordt op je telefoon. (en je kan die knopjes gebruiken.)Dus ja dat werkt.
Ook de audio meldingen kunnen via je radio van de BMW lopen. Mits je het goed insteld.
Als je navigatie wil op je bmw scherm van flitsmeister zul je echt een pro moeten worden.
Je kan ook overwegen om alternatieven te gebruiken als Waze.
Zelf heb ik een Flitsmeister TWO.. En dat werkt ook prima.
We nemen afscheid van de Flitsmeister TWO
9 jul. 2024
We stoppen met de verkoop van de Flitsmeister TWO. Met de komst van de Flitsmeister DASH en de hoge waardering voor de Flitsmeister ONE, is het tijd om de TWO naar het autokerkhof te dragen. Heb je de TWO? Dan blijft deze uiteraard werken zoals je gewend bent.
bron: https://www.flitsmeister....d-van-de-flitsmeister-two
Yes bekend. Maar hij werkt prima. En ik heb hem nou eenmaal al gekocht.pinotgrigio1 schreef op vrijdag 30 augustus 2024 @ 12:34:
[...]
De Two is EOL: dit bericht vond ik :
We nemen afscheid van de Flitsmeister TWO
9 jul. 2024
We stoppen met de verkoop van de Flitsmeister TWO. Met de komst van de Flitsmeister DASH en de hoge waardering voor de Flitsmeister ONE, is het tijd om de TWO naar het autokerkhof te dragen. Heb je de TWO? Dan blijft deze uiteraard werken zoals je gewend bent.
bron: https://www.flitsmeister....d-van-de-flitsmeister-two
Das bijzonder want mijn dealer stelt dat e.e.a. is bepaald door BMW NL….Griffin2k schreef op donderdag 29 augustus 2024 @ 13:09:
[...]
Ik denk dan toch dat iedere dealer en/of leasemaatschappij constructie daar zelf een keuze in maakt.
Story Den Bosch levert dus geen brief meer zolang er geen terugroepactie op kenteken / VIN bekend is.
Goedemiddag BMW liefhebbers en andere experts.
Ik heb een bmw X1 30e besteld met verwachte productie december 2024.
Nu vind ik als bmw liefhebber het nwe blauwe logo voor elektrische auto’ s op de wielen/voor achterkant en zeker ook op het stuur gewoon niet mooi.
Kan ik deze nog veranderen of doen we het aftersale bij de dealer?
Nu vind ik als bmw liefhebber het nwe blauwe logo voor elektrische auto’ s op de wielen/voor achterkant en zeker ook op het stuur gewoon niet mooi.
Ik weet niet of het opgelost is, ben momenteel op vakantie in Italië en krijg weinig telefoon. Ik denk het dus niet. Terug in België zal ik het verder uitzoeken.PeterCC schreef op maandag 26 augustus 2024 @ 21:49:
[...]
(misschien is je probleem ondertussen al opgelost)
Als je gebeld wordt, dan zie je dat op het dashboard, maar valt je radio dan uit?
Zal dan ook de vakantie ervaring delen.
Bij bestellen kan dat niet gelijk voor zover mij bekend. Het zijn standaard badges dus zouden los te bestellen moeten zijn via de dealer en daarna te plaatsen.BMW man schreef op vrijdag 30 augustus 2024 @ 17:21:
Goedemiddag BMW liefhebbers en andere experts.
Ik zou zeggen vraag het de dealer.
Vraagje, ik heb door een foutje van mezelf niet de elektrisch verstelbare stoelen
. Wel de actieve stoelen met massage en lendensteun. Nu lijkt het alsof de lendensteun iedere rit weer naar de originele stand gaat ondanks dat mijn telefoon en de sleutel gekoppeld zijn.
Iemand die dit bekend voorkomt?

Iemand die dit bekend voorkomt?
Ik wou dat wij nog in Italië waren, mooie tijden, maar dat is alweer een maand geleden.Wekke schreef op vrijdag 30 augustus 2024 @ 18:07:
[...]
Ik weet niet of het opgelost is, ben momenteel op vakantie in Italië en krijg weinig telefoon. Ik denk het dus niet. Terug in België zal ik het verder uitzoeken.
Zal dan ook de vakantie ervaring delen.
Nu, als het geluid van de radio uitvalt als je gebeld wordt dan betekent dat dat de auto overschakelt naar je GSM. Hoor je niets dan staat misschien je belgeluid gewoon uit. Je kan dat testen door als je gebeld wordt op de + knop van het geluidsniveau te drukken.
Bedankt voor alle info mbt flitsmeister.
Heeft iemand heel toevallig een idee wat deze melding is in de IX1 ?
Ik krijg een irritante geluidsmelding zodra ik vanuit stilstand wegrij en een korte popup melding op het display, zie foto met snelheids-waarschuwing.
Dus alleen weg bij rijden vanuit stilstand komt er een geluidssignaal en deze popup ⤵️
:strip_exif()/f/image/oosGx0ZySfMXJ18sizc9jhn4.jpg?f=fotoalbum_large)
Als ik dan verder rij, gaat de tekstmelding wel weg maar blijft het uitroepteken constant branden met het gele driehoekje.
Als ik vervolgens weer stil kom te staan met de auto dan dan gaat het driehoekje met uitroepteken ook weg maar zodra ik weer ga rijden (langzaam optrekken) komt het geluidssignaal wederom terug en herhaalt het bovenstaande zich weer op dezelfde manier.
Het maakt overigens niet uit of ik de functie snelheidslimiet waarschuwing geactiveerd of gedeactiveerd heb.
Heeft iemand enig idee?
Ik ben je dan voor eeuwig dankbaar!
Hoor heel graag, dank alvast!
Ik krijg een irritante geluidsmelding zodra ik vanuit stilstand wegrij en een korte popup melding op het display, zie foto met snelheids-waarschuwing.
Dus alleen weg bij rijden vanuit stilstand komt er een geluidssignaal en deze popup ⤵️
:strip_exif()/f/image/oosGx0ZySfMXJ18sizc9jhn4.jpg?f=fotoalbum_large)
Als ik dan verder rij, gaat de tekstmelding wel weg maar blijft het uitroepteken constant branden met het gele driehoekje.
Als ik vervolgens weer stil kom te staan met de auto dan dan gaat het driehoekje met uitroepteken ook weg maar zodra ik weer ga rijden (langzaam optrekken) komt het geluidssignaal wederom terug en herhaalt het bovenstaande zich weer op dezelfde manier.
Het maakt overigens niet uit of ik de functie snelheidslimiet waarschuwing geactiveerd of gedeactiveerd heb.
Heeft iemand enig idee?
Een oplossing hiervoor zou ik ook weten te appreciëren.ChrisFri schreef op vrijdag 30 augustus 2024 @ 23:28:
Bedankt voor alle info mbt flitsmeister.
[Afbeelding]
Heeft iemand enig idee?
Aha, dus zijn meer mensen die hier last van hebben? Jij hebt exact hetzelfde probleem?Wekke schreef op zaterdag 31 augustus 2024 @ 08:58:
[...]
Een oplossing hiervoor zou ik ook weten te appreciëren.
Geen brief meer die ondertekent moet worden:
Alleen flyer lezenZoals reeds besproken is er als gevolg van de afleverstop een software update in het leven gebracht door BMW met de juiste uitleessoftware voor de auto, daarnaast werd ons verplicht een brief te laten ondertekenen door de klant ter kennisgeving van de ‘’afleverstop’’.
Per heden is deze getekende brief niet meer nodig en kunnen wij alle auto’s waarvan er op voorhand niets vervangen hoeft te worden afleveren wanneer wij enkel bijgevoegde flyer verspreiden en wij het voertuig voorzien van de juiste software.
Ik zal dan ook alvorens de levering niet meer vragen om een getekende brief, maar wil je uiteraard wel verzoeken de bijgevoegde flyer door te lezen ter informatie.
Float like a butterfly, sting like a bee.
Ik heb het gevonden!! 💪ChrisFri schreef op zaterdag 31 augustus 2024 @ 09:27:
[...]
Aha, dus zijn meer mensen die hier last van hebben? Jij hebt exact hetzelfde probleem?
Ga naar ‘rij instellingen’ (onder my modes voor armsteun)
Ga naar ‘bestuurdersassistent’
Ga naar ‘veiligheid en waarschuwingen’
Kies voor ‘snelheidswaarschuwing’
Zet ‘snelheidswaarschuwing’ uit met het schuifje bovenin
Succes!!
Succes!!
Mag ik vragen vanuit welke dealer dit bericht nu komt?Martinusz schreef op zaterdag 31 augustus 2024 @ 11:02:
Geen brief meer die ondertekent moet worden:
[...]
Alleen flyer lezen
Beste allemaal,
Begreep dat door laatste update er ook bepaalde functies veranderd zijn.
Zo heb ik ineens dat als wij praten in de auto, de auto iets denkt te herkennen en vervolgens een suggestie doet.
Dan staat er ineens een rare plaats ten behoeve van navigatie voorstel om daar nadat je oké klikt naartoe te navigeren en dat terwijl ik al op navigatie onderweg ben naar een ander ingevoerde plaats.
Dit gebeurt dus ook als bij ons gesprek niet, lees goed, niet vooraf de 2 woorden “hallo BMW” noem want dan zou ik het begrijpen dat je een bepaalde functie oproept
Meer mensen hier last van in de iX1 en weet iemand ook wat je specifiek uit moet zetten?
Bedankt wederom.
Zo heb ik ineens dat als wij praten in de auto, de auto iets denkt te herkennen en vervolgens een suggestie doet.
Dan staat er ineens een rare plaats ten behoeve van navigatie voorstel om daar nadat je oké klikt naartoe te navigeren en dat terwijl ik al op navigatie onderweg ben naar een ander ingevoerde plaats.
Dit gebeurt dus ook als bij ons gesprek niet, lees goed, niet vooraf de 2 woorden “hallo BMW” noem want dan zou ik het begrijpen dat je een bepaalde functie oproept
Meer mensen hier last van in de iX1 en weet iemand ook wat je specifiek uit moet zetten?
Bedankt wederom.
Hier nog verder mee gekomen?tim-w schreef op vrijdag 14 april 2023 @ 14:46:
Ik meet 7,3 cm onderin (diameter 1 bekerhouder), en bovenin 7,8 cm.
Die clips van alie lijken nog het beste te gaan passen. Dat ga ik proberen.
Bedankt!
EkrisLoeske82 schreef op zaterdag 31 augustus 2024 @ 17:35:
[...]
Mag ik vragen vanuit welke dealer dit bericht nu komt?
Ja ik heb dus 2 van die clipjes in de bekerhouders geplakt. Niet per se mooi, maar als je niet naar voren hangt om in die bekerhouders te kijken zie je ze niet. Nadeel is natuurlijk dat de bekerhouders nu alleen nog kleinere bekers kunnen bevatten. Echter ook de McDonalds bekers passen bij ons nog, dus ik vind het wel fijn zo. Maar ik ben ook wel internet in de gaten aan het houden voor een mooiere oplossing....
But Seriously...
Ja, ik had daar ook last van en heb de Automatische Spraak Assistent afgezet in het menu. Weet niet meer vanbuiten waar maar wil wel eens kijken als je het niet kan vinden.ChrisFri schreef op zaterdag 31 augustus 2024 @ 20:47:
Beste allemaal,
Bedankt wederom.
De spraakassistent kan ik nu nog wel handmatig oproepen door op het icoontje op het stuur te drukken.
Weet iemand of je de stuurbekrachting aan kan passen in de modus waar je in actief bent binnen de IX1? Dus bijvoorbeeld in de Efficient modus de stuurbekrachtiging op de sport stand?
Ik heb wat menu's door gelopen maar nog niet kunnen vinden. Dus als iemand me kan vertellen of het kan en waar het kan dan hoor ik dat graag.
Ik heb wat menu's door gelopen maar nog niet kunnen vinden. Dus als iemand me kan vertellen of het kan en waar het kan dan hoor ik dat graag.
Weet er iemand hoe je de middenzetel vanachter naar beneden kan klappen?
De linker en rechter is gewoon aan die lus trukken maar het midden gedeelte kan ik maar niet vinden.
iX1 fabricage Mei 2024
De linker en rechter is gewoon aan die lus trukken maar het midden gedeelte kan ik maar niet vinden.
iX1 fabricage Mei 2024
Normaal is er aan de middenzetel onderaan ook een lusje om aan te trekken.Tom.wuyts schreef op maandag 2 september 2024 @ 14:14:
iX1 fabricage Mei 2024
bij mij zat die lus verstopt onder het stuk van de gordel... ik heb hier dus ook lang achter gezocht, maar het zit er wel degelijk.Tom.wuyts schreef op maandag 2 september 2024 @ 14:14:
iX1 fabricage Mei 2024
Die bevestiging van de gordel van de middenste zetel aan de linkerzijde is behoorlijk onpraktisch. Was ook al zo bij de vorige X1 generatie.
Om die terug los te krijgen moet je een smal gereedschap gebruiken om dat knopje in te drukken. Bij vorige generaties met een echte sleutel kon je die daarvoor gebruiken, maar nu moet ik er een platte schroevendraaier bijhalen.
Het is me niet direct duidelijk waarom BMW dat zo moeilijk gemaakt heeft.
Om die terug los te krijgen moet je een smal gereedschap gebruiken om dat knopje in te drukken. Bij vorige generaties met een echte sleutel kon je die daarvoor gebruiken, maar nu moet ik er een platte schroevendraaier bijhalen.
Klopt. Dat was ook al zo bij mijn X1 van de vorige generatie.robinator002 schreef op maandag 2 september 2024 @ 17:20:
[...]
bij mij zat die lus verstopt onder het stuk van de gordel... ik heb hier dus ook lang achter gezocht, maar het zit er wel degelijk.
Als je dan de leuning van de achterzetels terug rechtop wil plaatsen lopen die tegen een vergrendeling aan wanneer de leuning iets van een 60-70° bereikt. De bedoeling daarvan is me duister. Dan moet je aan dat lusje trekken om de leuning in zijn verste stand te krijgen.
In de vorige generatie ging die tot iets meer dan 90°.
Dankjewel, ik heb gekeken maar kan t nog niet vinden helaas. Ga morgen even verder zoeken. Bedankt hoorTom.wuyts schreef op maandag 2 september 2024 @ 09:52:
[...]
Ja, ik had daar ook last van en heb de Automatische Spraak Assistent afgezet in het menu. Weet niet meer vanbuiten waar maar wil wel eens kijken als je het niet kan vinden.
De spraakassistent kan ik nu nog wel handmatig oproepen door op het icoontje op het stuur te drukken.
[ Voor 4% gewijzigd door ChrisFri op 02-09-2024 22:06 ]
Daar gebruik je toch de 2de bevestiging voor van de middelste gordel. Dit past er juist perfect in. De kinderen vinden dit super gemakkelijk. Nog nooit gereedschap voor nodig gehad.PeterCC schreef op maandag 2 september 2024 @ 21:43:
Die bevestiging van de gordel van de middenste zetel aan de linkerzijde is behoorlijk onpraktisch. Was ook al zo bij de vorige X1 generatie.
Dat de leuning vroeger stopt is zodat deze rechter staat voor als je veel boodschappen/dozen wilt vervoeren. Dan kan je deze veel verder naar achter door schuivenPeterCC schreef op maandag 2 september 2024 @ 21:49:
[...]
Klopt. Dat was ook al zo bij mijn X1 van de vorige generatie.
Als je dan de leuning van de achterzetels terug rechtop wil plaatsen lopen die tegen een vergrendeling aan wanneer de leuning iets van een 60-70° bereikt. De bedoeling daarvan is me duister. Dan moet je aan dat lusje trekken om de leuning in zijn verste stand te krijgen.
In de vorige generatie ging die tot iets meer dan 90°.
Heel goede tip. Hoe eenvoudig kan het zijn. Gewoon niet aan gedacht.felder schreef op maandag 2 september 2024 @ 22:16:
[...]
Daar gebruik je toch de 2de bevestiging voor van de middelste gordel. Dit past er juist perfect in. De kinderen vinden dit super gemakkelijk. Nog nooit gereedschap voor nodig gehad.
Ik dacht begrepen te hebben dat men steeds de meest recente software-updates automatisch ontving. Update 07/2024 is nu reeds geruime tijd gelanceerd doch ik heb nog steeds versie 03/2024 in mijn auto. Ik krijg ook nog melding dat de auto up-to-date is.
Is dit normaal of moet ik mss ergens iets aanvinken ?
Is dit normaal of moet ik mss ergens iets aanvinken ?
Ik heb deze gekocht en tot nu toe klemt alles daar goed in. Ook blijft ie goed op z'n plek zitten.tim-w schreef op zondag 1 september 2024 @ 16:16:
[...]
Ja ik heb dus 2 van die clipjes in de bekerhouders geplakt. Niet per se mooi, maar als je niet naar voren hangt om in die bekerhouders te kijken zie je ze niet. Nadeel is natuurlijk dat de bekerhouders nu alleen nog kleinere bekers kunnen bevatten. Echter ook de McDonalds bekers passen bij ons nog, dus ik vind het wel fijn zo. Maar ik ben ook wel internet in de gaten aan het houden voor een mooiere oplossing....
DIYUCAR Waterbekerhouder,... https://www.amazon.nl/dp/B0CGN3JGVK?ref=ppx_pop_mob_ap_share
Eh help
Iedere keer als ik mn portier open, gaat de auto uit en moet ik m opnieuw starten.... ontzettend irritant.
Is dat bij jullie ook?
Kan ik dat wijzigen?
Ik moet wel 20 x mn auto uit in een dag.
Tnx
Iedere keer als ik mn portier open, gaat de auto uit en moet ik m opnieuw starten.... ontzettend irritant.
Is dat bij jullie ook?
Kan ik dat wijzigen?
Tnx
Iemand die car shades (zonneschermen) voor de IX1 heeft en wellicht een aanrader heeft?
Huidige auto ook zitten, waarmee het raam gewoon open kan, echt ideaal. Tevens zijn de ramen dan echt bijna geblindeerd wat voor de looks ook wel mooi is
donderdag het zwarte monster ophalen!
Huidige auto ook zitten, waarmee het raam gewoon open kan, echt ideaal. Tevens zijn de ramen dan echt bijna geblindeerd wat voor de looks ook wel mooi is
Het staat letterlijk in de handleiding. Ik heb het ook eerst op allerlei manieren geprobeerd zonder succes. Toen maar eens de handleiding er op nageslagen.PeterCC schreef op maandag 2 september 2024 @ 22:34:
[...]
Heel goede tip. Hoe eenvoudig kan het zijn. Gewoon niet aan gedacht.
Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.
Iemand nog meer met een ix1 waar een terugroepactie op staat? Mijn ix1 is van februari 2023. Staat sinds zaterdag bij de dealer omdat er iets met de remmen zou zijn.
De welcome lights zijn wel een leuke gimmick als je ‘s avonds naar je auto loopt. Inmiddels bijna 1000 km gereden sinds donderdag, de auto stelt zeker niet teleur. Misschien alleen qua ruimte achterin, maar de drie mannen hoor ik er niet over klagen, die vinden het geweldig dat ze de kleur van de verlichting kunnen kiezen.
Even een praktische vraag, klopt het dat er geen m striping accent op de gordel voor de middelste passagier op de achterbank zit? Het viel me toevallig vandaag op dat die gewoon volledig zwart was.
Even een praktische vraag, klopt het dat er geen m striping accent op de gordel voor de middelste passagier op de achterbank zit? Het viel me toevallig vandaag op dat die gewoon volledig zwart was.
Ja dat klopt. Op middelste gordel zit geen M striping.
Zou zeggen lees even 10 pagina’s terug van dit forum. 1 lange rij berichten over de terugroepactie, wel of geen brief, wel of niet tekenen, wel of niet durven rijden, wel of niet mijn type etc.byob11 schreef op dinsdag 3 september 2024 @ 16:50:
Iemand nog meer met een ix1 waar een terugroepactie op staat? Mijn ix1 is van februari 2023. Staat sinds zaterdag bij de dealer omdat er iets met de remmen zou zijn.
Personal Assistant => Algemeen => "Activering via spraakinvoer "Zeg hallo BMW"" uitzetten en is inorde.ChrisFri schreef op maandag 2 september 2024 @ 22:00:
[...]
Dankjewel, ik heb gekeken maar kan t nog niet vinden helaas. Ga morgen even verder zoeken. Bedankt hoor
Gevonden, thxrobinator002 schreef op maandag 2 september 2024 @ 17:20:
[...]
bij mij zat die lus verstopt onder het stuk van de gordel... ik heb hier dus ook lang achter gezocht, maar het zit er wel degelijk.
In de optielijst van de ix1 staat 'Snelladen wisselstroom, meerfasig'. Ik ben nog niet echt thuis in het de elektrische wagens en de laadmogelijkheden, maar misschien kan iemand mij hier wel verduidelijken wat dit precies is. Is dit iets in de wagen zelf, die het mogelijk maakt om aan 22kW te laden, of is dit een laadkabel om aan 22kW te laden? M.a.w. heb je dit nodig in je wagen wanneer je aan een publieke 22kW laadpaal wil laden, waar reeds een kabel aan vast zit, of niet? Iemand die mij hier even wat duidelijkheid kan brengen?
22kw laden is inderdaad een optie. Nu blijkt het dat er niet veel palen in Nederland dit ondersteunen dus voor jezelf de afweging nemen of dit het waard is.rebirth_101 schreef op dinsdag 3 september 2024 @ 19:40:
In de optielijst van de ix1 staat 'Snelladen wisselstroom, meerfasig'. Ik ben nog niet echt thuis in het de elektrische wagens en de laadmogelijkheden, maar misschien kan iemand mij hier wel verduidelijken wat dit precies is. Is dit iets in de wagen zelf, die het mogelijk maakt om aan 22kW te laden, of is dit een laadkabel om aan 22kW te laden? M.a.w. heb je dit nodig in je wagen wanneer je aan een publieke 22kW laadpaal wil laden, waar reeds een kabel aan vast zit, of niet? Iemand die mij hier even wat duidelijkheid kan brengen?
De optie 4U6 stelt de auto technisch in staat met 22kW te laden, de standaard meegeleverde kabel (4T2 in de prijslijst) is sowieso geschikt voor 22kW. Moet je dus de optie 4U6 mee bestellen als je ook daadwerkelijk 22kW wil laten op een paal die dat ondersteunt.rebirth_101 schreef op dinsdag 3 september 2024 @ 19:40:
Ik zie hier in de omgeving trouwens wel redelijk wat laders die theoretisch 17kW kunnen leveren, maar dan moet er dus geen tweede auto naast staan, dan heb je maar de helft. Dus in de praktijk zal de toepassing beperkter zijn denk ik. Dat was voor mij reden om het niet te doen. Zeker omdat ik relatief veel thuis denk te gaan laden en het dan ‘s nachts niet zo veel uitmaakt hoe lang het duurt (los van dat je de aansluiting er voor moet hebben om 22kW te laden).
Tot slot; de snelladers hebben altijd een eigen kabel, die gaan fors sneller dan 22kW. De “normale” laders hebben vaak geen eigen kabel. Daarvoor moet je in de regel de bijgeleverde kabel voor gebruiken.
[ Voor 14% gewijzigd door koentjuh op 03-09-2024 21:15 ]
Hier nog een laatste update van de af te leveren ix1 uit 2023 mbt de terugroepactie.
Duidelijk is dat bij mijn auto een aantal weken geleden het remsysteem schijnbaar al is vervangen. De software update is ook gedaan. En de dealer heeft de te ondertekenen verklaring vervangen voor een informatieve flyer.
De aflevering kan gelukkig eindelijk, een maand later dan gepland, doorgaan. Nu maar gaan genieten van deze, hopelijk, geweldige auto 😉
Duidelijk is dat bij mijn auto een aantal weken geleden het remsysteem schijnbaar al is vervangen. De software update is ook gedaan. En de dealer heeft de te ondertekenen verklaring vervangen voor een informatieve flyer.
De aflevering kan gelukkig eindelijk, een maand later dan gepland, doorgaan. Nu maar gaan genieten van deze, hopelijk, geweldige auto 😉
Dat is bij mijn iX1 ook het geval.Ferry34 schreef op dinsdag 3 september 2024 @ 11:28:
Eh help
Is dat bij jullie ook?
Kan ik dat wijzigen?
Tnx
Ik denk niet dat je daar iets kan aan veranderen. Wellicht een kwestie van veiligheid.
[ Voor 26% gewijzigd door PeterCC op 03-09-2024 21:35 ]
Natuurlijk heb ik de handleiding niet gelezen.woutur schreef op dinsdag 3 september 2024 @ 16:05:
[...]
Het staat letterlijk in de handleiding. Ik heb het ook eerst op allerlei manieren geprobeerd zonder succes. Toen maar eens de handleiding er op nageslagen.
Het gaat om de gelijkrichter in de auto. Heeft niets met de kabel te maken.rebirth_101 schreef op dinsdag 3 september 2024 @ 19:40:
Wellicht dat het nieuwe richtlijnen zijn, maar ik vind het maximale volume van de radio erg laag. Mijn vorige auto kon echt op vele malen hoger volume afspelen (ok het vervormde maar dan nog)
Is dat bij jullie ook zo?
Zonnepanelen 3950Wp - DMEGC 6x395Wp (ZW 2°) + DMEGC 4x395Wp (ZW 28°) - Solis 3.6 ; Easee Charge Lite 11kW + Easee Equalizer (Load Balancing) ; BMW iX1
Die van mij kan knap hard, meer dan ik comfortabel vind. Staat er niet een instelling verkeerd. De auto mute ook uit zichzelf een beetje bij geactiveerde parkeersensoren en achteruit rijden. Miss dat daar iets niet goed gaat.Griffin2k schreef op dinsdag 3 september 2024 @ 23:29:
Wellicht dat het nieuwe richtlijnen zijn, maar ik vind het maximale volume van de radio erg laag. Mijn vorige auto kon echt op vele malen hoger volume afspelen (ok het vervormde maar dan nog)
Ga ik even nalopen! DankLager schreef op woensdag 4 september 2024 @ 13:51:
[...]
Die van mij kan knap hard, meer dan ik comfortabel vind. Staat er niet een instelling verkeerd. De auto mute ook uit zichzelf een beetje bij geactiveerde parkeersensoren en achteruit rijden. Miss dat daar iets niet goed gaat.
Ik had maandenlang de terugroepactie op mijn myBMW app staan, maar deze is vanmorgen verdwenen (mind you al een maand geleden op onderhoud geweest dus daar lag het niet aan).
Ik gok dat mijn VIN 'gecleared' is, of dat BMW de melding gewoon teruggetrokken heeft?
Ik gok dat mijn VIN 'gecleared' is, of dat BMW de melding gewoon teruggetrokken heeft?
Goedemorgen. Ik stap over 3 weken over van een Tesla naar een IX1.
Weet iemand hier of er bij de IX1 standaard een Schuko - type 2 laadkabel zit? Voor eventueel laden aan een normaal stopcontact.
Weet iemand hier of er bij de IX1 standaard een Schuko - type 2 laadkabel zit? Voor eventueel laden aan een normaal stopcontact.
Dit zit er standaard niet bij (althans niet bij mij).strietboy schreef op donderdag 5 september 2024 @ 11:26:
Goedemorgen. Ik stap over 3 weken over van een Tesla naar een IX1.
Bij mij welGilbertvH schreef op donderdag 5 september 2024 @ 11:46:
[...]
Dit zit er standaard niet bij (althans niet bij mij).
Dat verschilt dan blijkbaar per dealer

Bij mij staat hij nog als standaard op de bestelbon
[ Voor 45% gewijzigd door Shivers454 op 05-09-2024 14:33 ]
Goedenavond,
Ik kreeg vandaag bij de revisie van mijn offerte te horen dat er voortaan blijkbaar geen zwarte zijspiegels meer mogelijk zijn en dat ook de elektrische lendensteun niet meer kan genomen worden voor de bestuurdersstoel alleen.
Erg jammer om dit te horen.
Heeft nog iemand dit recent te horen gekregen?
Ik kreeg vandaag bij de revisie van mijn offerte te horen dat er voortaan blijkbaar geen zwarte zijspiegels meer mogelijk zijn en dat ook de elektrische lendensteun niet meer kan genomen worden voor de bestuurdersstoel alleen.
Ik weet niet van welke datum maar ik denk dat vanaf 2024 de noodlader voor in het stopcontact er niet meer standaard bij is.GilbertvH schreef op donderdag 5 september 2024 @ 11:46:
[...]
Dit zit er standaard niet bij (althans niet bij mij).
Ik ben toevallig net gebeld door van Poelgeest. Mijn afspraak is ook geannuleerd ivm de terugroepactie, met als reden dat de terugroepactie wordt ingetrokken. Dit omdat het remsysteem veilig zou zijn en middels een aankomende softwareupdate de melding wordt weergegeven indien er iets toch met het remsysteem vervangen moet wordenTomskii5 schreef op donderdag 5 september 2024 @ 11:15:
Ik had maandenlang de terugroepactie op mijn myBMW app staan, maar deze is vanmorgen verdwenen (mind you al een maand geleden op onderhoud geweest dus daar lag het niet aan).
Toch gek dat er zulke verschillen zijn. Mijn 25e is van april en ik werd vorige week door mijn leverende dealer benaderd dat er een recall is en dat er 22.000 voertuigen in NL alleen zijn die naar binnen moeten. Die van mij was er eentje van.Baris schreef op donderdag 5 september 2024 @ 18:45:
[...]
Ik ben toevallig net gebeld door van Poelgeest. Mijn afspraak is ook geannuleerd ivm de terugroepactie, met als reden dat de terugroepactie wordt ingetrokken. Dit omdat het remsysteem veilig zou zijn en middels een aankomende softwareupdate de melding wordt weergegeven indien er iets toch met het remsysteem vervangen moet worden
Had een afspraak gepland eind deze maand maar werd vrijwel meteen gebeld dat het niet kon wachten en ik zsm moest langskomen. Inmiddels de auto weer terug.
Ik werd spontaan gebeld door de dealer dat ik mijn auto moest komen afleveren ivm de terugroepactie. Hij staat er nu sinds zaterdag en heb verder niks vernomen. Als ik in myBMW app kijk staat hij nog steeds waar ik hem geparkeerd had.
Opzich niks te klagen want ik heb een hele dikke vervangende auto meegekregen. Vraag me alleen wel af waarom het zo lang duurt.
Dealer zei overigens bij het afleveren dat een software update het zou verhelpen. Echter staat hij er dus al sinds zaterdag.
Opzich niks te klagen want ik heb een hele dikke vervangende auto meegekregen. Vraag me alleen wel af waarom het zo lang duurt.
Dealer zei overigens bij het afleveren dat een software update het zou verhelpen. Echter staat hij er dus al sinds zaterdag.
Ja! Maandje of 2 geleden werd mij dat ook mede gedeeld. Echter, mijn auto stond toen al in bestelling.Michiico schreef op donderdag 5 september 2024 @ 18:00:
Goedenavond,
Ik kreeg de keuze vanuit de dealer, achteraf door hun laten spuiten, of zo laten.
Ik heb voor het spuiten gekozen omdat ik dat toch veel mooier vind... Ben benieuwd.
Op mijn bestelbon staat inderdaad een laadkabel type 2 vermeld bij de standaarduitrusting. De bestelbon dateert van begin maart 2023.Shivers454 schreef op donderdag 5 september 2024 @ 14:32:
Bij mij staat hij nog als standaard op de bestelbon
En die zit er ook in. Ik heb die wel nog nooit gebruikt.
Mijn auto werd ingeschreven begin november 2023.
Ik wacht nog op mijn wagen maar bestelbon is ook van 2023PeterCC schreef op donderdag 5 september 2024 @ 21:44:
[...]
Op mijn bestelbon staat inderdaad een laadkabel type 2 vermeld bij de standaarduitrusting. De bestelbon dateert van begin maart 2023.
En die zit er ook in. Ik heb die wel nog nooit gebruikt.
Mijn auto werd ingeschreven begin november 2023.
Aflevering 3 april 2024Jordys19 schreef op donderdag 5 september 2024 @ 18:42:
[...]
Ik weet niet van welke datum maar ik denk dat vanaf 2024 de noodlader voor in het stopcontact er niet meer standaard bij is.
Gisteren opgehaald in Utrecht, eerste EV, eerste BMW, wat een fantastische auto tot nu toe!
:strip_exif()/f/image/WuwAFZcBDCEHj2oxBCuL17YY.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/M3hYrt7GMKNbMekAMCibNmsl.jpg?f=fotoalbum_large)
Nu staat ie voor het eerst op te laden aan een publieke paal, kan ik ergens zien met welke snelheid hij nu laadt? Zag het wel in de auto op het scherm, maar kan ik dat in de app ook zien?
:strip_exif()/f/image/WuwAFZcBDCEHj2oxBCuL17YY.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/M3hYrt7GMKNbMekAMCibNmsl.jpg?f=fotoalbum_large)
Nu staat ie voor het eerst op te laden aan een publieke paal, kan ik ergens zien met welke snelheid hij nu laadt? Zag het wel in de auto op het scherm, maar kan ik dat in de app ook zien?
Dit had ik precies ook gehoord.Jordys19 schreef op donderdag 5 september 2024 @ 18:42:
[...]
Ik weet niet van welke datum maar ik denk dat vanaf 2024 de noodlader voor in het stopcontact er niet meer standaard bij is.
Mijn Juli 2023 geleverde xDrive 30e PHEV had er nog wel 1tje, wel nog nooit gebruikt, maar hij zat er wel bij

Omdat ik nog vakantie gepland heb wil ik de wissel naar winterbanden al plannen.
Iemand nog goede ervaringen met een bepaald type band? Range is me belangrijker dan het geluid dat ze produceren. Ik las in het topic iets over Pirelli Winter?
Iemand nog goede ervaringen met een bepaald type band? Range is me belangrijker dan het geluid dat ze produceren. Ik las in het topic iets over Pirelli Winter?
Hmm zie net een rare plek op de deur, lijkt op stiftstreep, maar het zit onder de blanke lak, beetje jammer, dat wordt de dealer contacten

:fill(white):strip_exif()/f/image/jB96KyJZndQJsAwpmsjR9TjW.png?f=user_large)
Zo maar dat is gek! En wat voor kleur spiegelsMichiico schreef op donderdag 5 september 2024 @ 18:00:
Goedenavond,
zitten er dan standaard op als je wel een zwarte auto hebt besteld?
Ook besteld, vond met clipjes toch niet zo mooi. Past perfect en blikjes/koffiekopjes zitten stevig vast. Lijkt origineel. Supertip!ribbe82 schreef op dinsdag 3 september 2024 @ 07:25:
[...]
Ik heb deze gekocht en tot nu toe klemt alles daar goed in. Ook blijft ie goed op z'n plek zitten.
DIYUCAR Waterbekerhouder,... https://www.amazon.nl/dp/B0CGN3JGVK?ref=ppx_pop_mob_ap_share
I got fibrations in the car arround 100 km/h.Merkor schreef op donderdag 22 augustus 2024 @ 20:06:
[...]
Any updates on the vibration or the high pitched sound? My next appointment is in 2 weeks. I also experience a high pitched sound but at around 84-86 km/h only.
I wonder if there are other drivers here experiencing vibrations in the steering wheel at around 80 km/h...
Dealer will check this.
hoi vraagje,
zijn er mensen dewelke een electrische IX1 (of IX2) hebben met de volgende terugroepacties:
the X1 gearbox (DCT, DKG):
0028230100 - 2024 only
0028240100 - 2022-2024
Alvast bedankt, mvg
zijn er mensen dewelke een electrische IX1 (of IX2) hebben met de volgende terugroepacties:
the X1 gearbox (DCT, DKG):
0028230100 - 2024 only
0028240100 - 2022-2024
Alvast bedankt, mvg
Een algemene vraag: is er iemand hier met een bestelbon voor een iX1 opgemaakt in 2024 met laadkabel type 2 vermeld in de lijst met standaarduitvoering?
Maart 2024, geleverd september. Bedoel je deze laadkabel? Of bedoel je een granny lader? Die zit er inderdaad niet bij.PeterCC schreef op zondag 8 september 2024 @ 20:30:
Een algemene vraag: is er iemand hier met een bestelbon voor een iX1 opgemaakt in 2024 met laadkabel type 2 vermeld in de lijst met standaarduitvoering?
:strip_exif()/f/image/C0lu3zt9yvHnbgr6razcdg2U.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 7% gewijzigd door koentjuh op 08-09-2024 20:54 ]
Nee, dat is de AC laadkabel, tot 22kW als je die optie genomen hebt, anders beperkt tot 11kW, zoals in mijn iX1.
Is er pertoeval al iemand die gevonden heeft hoe je mp3 bestanden kan afspelen van op je telefoon op de x1 zonder android auto te gebruiken? In mijn vorige auto ging dit vanzelf. (grand coupe) Dan kon je gwn via bluetooth in de mappen zoeken. Nu moet ik elke keer switchen tusse android auto en idrive9 en het is iets klein maar kan me der best aan ergeren dat ik dit niet lukt.
Zoek een app die dat via Android Auto kan? Ik weet niet of die bestaan. Anders weet ik ook alleen dat je Android Auto moet uitschakelen en dan gewoon media afspelen via je telefoon.
Kijk maar eens hier voor een lijstje met mp3 spelers die Android Auto ondersteunen.
Kijk maar eens hier voor een lijstje met mp3 spelers die Android Auto ondersteunen.
[ Voor 32% gewijzigd door woutur op 09-09-2024 17:01 ]
Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.
Ik zal eens kijke naar die apps van android auto maar dan zal ik nog altijd android auto moete opzetten.woutur schreef op maandag 9 september 2024 @ 12:46:
Zoek een app die dat via Android Auto kan? Ik weet niet of die bestaan. Anders weet ik ook alleen dat je Android Auto moet uitschakelen en dan gewoon media afspelen via je telefoon.
Als ik android auto afzet kan ik inderdaad mijn muziek afspelen maar om van liedje te veranderen heb ik enkel de volgende knop en kan je niets anders doen tenzij je de gsm vastpakt tijdens het rijden.
Het is gewoon raar dat het in de vorige bmw modellen wel zonder android auto kon en nu ineens niet meer.
Hier slagen ze er in om zonder android auto gwn de library af te spelen. Maar via bluetooth komt mijn muzieklijst niet tevoorschijn en alsk ik mijn gsm dan nog in de usb steek laad die alleen op.
Ik zal een foto uploaden met hoe ik het graag zou willen gewoon alles in idrive.
:strip_exif()/f/image/zMnmZgtvW9FJCyrNJeHBGzOf.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 27% gewijzigd door Jordys19 op 09-09-2024 19:05 ]
Werken de twee toetsen op je arm console niet om naar het volgende nummer te gaan?Jordys19 schreef op maandag 9 september 2024 @ 18:45:
[...]
Ik zal eens kijke naar die apps van android auto maar dan zal ik nog altijd android auto moete opzetten.
Als ik android auto afzet kan ik inderdaad mijn muziek afspelen maar om van liedje te veranderen heb ik enkel de volgende knop en kan je niets anders doen tenzij je de gsm vastpakt tijdens het rijden.
Het is gewoon raar dat het in de vorige bmw modellen wel zonder android auto kon en nu ineens niet meer.
Hier slagen ze er in om zonder android auto gwn de library af te spelen. Maar via bluetooth komt mijn muzieklijst niet tevoorschijn en alsk ik mijn gsm dan nog in de usb steek laad die alleen op.
Ik zal een foto uploaden met hoe ik het graag zou willen gewoon alles in idrive.[Afbeelding]
Gebruiken jullie iets voor bv. een zonnebril in op te bergen?
Ik heb dit nog nooit in enige auto gezien. Wel normale afspeelmogelijkheden (vooruit, achteruit, pauze, skip) en soms ook albumart erbij. Maar hele lijsten met wat er op je telefoon staat, via bluetooth, nee dat nog nooit.Jordys19 schreef op maandag 9 september 2024 @ 18:45:
[...]
Ik zal een foto uploaden met hoe ik het graag zou willen gewoon alles in idrive.[Afbeelding]
Ik heb deze met het M Logo. Werkt perfect!Shivers454 schreef op maandag 9 september 2024 @ 22:09:
Gebruiken jullie iets voor bv. een zonnebril in op te bergen?
BMW ix1 edrive20 besteld (bij fleetmanager) op 15 mei - dat zal even moeten hebben sudderen tot het bij de dealer geraakte.
Levering de week van 31 oktober normaal gezien. Dat komt neer op exact 5 maanden levertijd.
Er zijn geen opties gewijzigd omwille van niet-beschikbaarheid van onderdelen.
ix1 edrive20
xline
cape york green
velgen 866
premium pack
driving assistant
driving assistant plus
trekhaak
Levering de week van 31 oktober normaal gezien. Dat komt neer op exact 5 maanden levertijd.
Er zijn geen opties gewijzigd omwille van niet-beschikbaarheid van onderdelen.
ix1 edrive20
xline
cape york green
velgen 866
premium pack
driving assistant
driving assistant plus
trekhaak
Hier besteld half april, levering half oktober waarschijnlijk (VIN nummer bekend inmiddels).
6 maanden dus
Betreft
ix1 edrive20
alpine weiss
driving assistent
travel pack
comfort pack
innovation pack
bekleding leder oyster
electrisch verwarmde voorstoelen
interieurlijsten eukalyptus
sportstoelen voor
AC snelladen 22 kW
dakdraagsysteem aluminium zijdeglans
De vraag is of de laatste optie er wel op gaat zitten. Die kan je nu niet meer bestellen namelijk op deze versie.
6 maanden dus
Betreft
ix1 edrive20
alpine weiss
driving assistent
travel pack
comfort pack
innovation pack
bekleding leder oyster
electrisch verwarmde voorstoelen
interieurlijsten eukalyptus
sportstoelen voor
AC snelladen 22 kW
dakdraagsysteem aluminium zijdeglans
De vraag is of de laatste optie er wel op gaat zitten. Die kan je nu niet meer bestellen namelijk op deze versie.
Iemand hier een accessoire die op ventilatierooster zit/past?
Heb een parfumhouder die nu niet past, dus ben op zoek naar een voorbeeld dat wel past om mogelijk met 3D printer het te maken.
Heb een parfumhouder die nu niet past, dus ben op zoek naar een voorbeeld dat wel past om mogelijk met 3D printer het te maken.
Volgens mij kan je de snelheid nergens bekijken in de app.Martinusz schreef op vrijdag 6 september 2024 @ 10:01:
Gisteren opgehaald in Utrecht, eerste EV, eerste BMW, wat een fantastische auto tot nu toe!
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Enkel op het scherm in de auto kan je de oplaadsnelheid zien.Helaas!
[ Voor 49% gewijzigd door Roki op 11-09-2024 10:13 ]
Ik ervaar de volgende kleine problemen met m'n DAB radio. Valt soms weg (ook in de stad) en soms gaat hij zachter zonder dat ik daarvoor opdracht geef. Is dit normaal?
Dat het wegvalt, dat heeft te maken met "bereik". Heb ik met alle auto's nog gehad. Dat het zachter gaat is voor mij onbekend.Jayhawk80 schreef op woensdag 11 september 2024 @ 15:34:
Ik ervaar de volgende kleine problemen met m'n DAB radio. Valt soms weg (ook in de stad) en soms gaat hij zachter zonder dat ik daarvoor opdracht geef. Is dit normaal?
Een edrive20? Ik heb de mijne nu ook enkele maanden, maar momenteel geeft de auto aan 63% en daarbij 262km. Het bereik bevalt mij erg goed, combinatie binnendoor en snelweg waarbij ik meestal ergens tussen de +5 - + 10 km/h op de snelweg rij. Relatief rustig, iets met ouderdom en daarbij ontdekken dat veel harder rijden eigenlijk geen effect heeft op reistijd op de afstanden die ik rijJayhawk80 schreef op woensdag 11 september 2024 @ 16:55:
Ik heb mijn ix1 nu een maand en merk dat het aantal km toch wel flink achteruitgaat na 80% laden. Zit vandaag op 288 en het was 300+ in het begin...