Het grote BMW (i)X1 topic

Pagina: 1 ... 49 ... 70 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordys19
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 09-09 21:01
bartvde1 schreef op maandag 19 augustus 2024 @ 12:19:
[...]

Ja. Voordien was er geen probleem.
Ik heb na de update ook die problemen gehad een soft reset gedaan (de volumeknop 30sec inhouden) de auto vergendeld en de volgende dag was alles weer in orde. 3 dagen geleden tijdens het rijden ging idrive in een volledige reboot (alle schermen zwart) tijdens het rijden op de autosnelweg. Ik had naar de dealer gebeld en vandaag zouden ze mij normaal contacteren om de auto eens uit te lezen maar heb de garage nog niet gehoord. Deze problemen zijn begonnen na de update.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Balupi63
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 18-08 12:48
Wekke schreef op maandag 19 augustus 2024 @ 13:16:
Bij mijn Ix1 eDrive 20 maken de remmen nogal kabaal. Vooral bij het manoeuvreren bij in- en uitparkeren. Is dat normaal?
Zoek in dit forum op de woorden "piepen" of "kraken".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterCC
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 10-09 20:16
Wekke schreef op maandag 19 augustus 2024 @ 13:16:
Bij mijn Ix1 eDrive 20 maken de remmen nogal kabaal. Vooral bij het manoeuvreren bij in- en uitparkeren. Is dat normaal?
Om het antwoord eenvoudig te houden: dat kreunen is normaal. Niets van aantrekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robertoleonardo
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 14-06 10:16
Ik probeer sinds een aantal dagen het opladen thuis via een laadschema te regelen, dus tussen 23:00-06:00. In de app onder Laad- en klimaattimer, Laadmodus op “Laden in een bepaalde periode” geselecteerd, tijden ingesteld en Vertrektijden, Tijd en dag van de week op elke dag om 07:00 gezet. En overgezet naar de auto.

Maar de auto start gewoon met laden als ik ‘m aan de laadpaal hang, of pauzeert na een paar minuten vanwege het schema, maar hervat dan binnen een kwartier weer. Als ik de app open dan staat die weer op “Direct opladen”.

Iemand enig idee hoe dit te verhelpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r2504
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 10-09 22:21
Heeft hij die tijd dan nodig om te laden ? Maw. wat is je SoC, capaciteit/doel en laadsnelheid ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvde1
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 04-09 22:17
Jordys19 schreef op maandag 19 augustus 2024 @ 13:50:
[...]

Ik heb na de update ook die problemen gehad een soft reset gedaan (de volumeknop 30sec inhouden) de auto vergendeld en de volgende dag was alles weer in orde. 3 dagen geleden tijdens het rijden ging idrive in een volledige reboot (alle schermen zwart) tijdens het rijden op de autosnelweg. Ik had naar de dealer gebeld en vandaag zouden ze mij normaal contacteren om de auto eens uit te lezen maar heb de garage nog niet gehoord. Deze problemen zijn begonnen na de update.
Ok thx ik ga die soft reset eens proberen 👍

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ADK007
  • Registratie: Augustus 2024
  • Laatst online: 01-05 09:38
Hoi,

zijn er mensen die een IX2 hebben,
die een recall hebben ontvangen voor de remmen?

Bedankt,

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NewBMWdriver?
  • Laatst online: 28-08-2024
Hi ADK007, ja geldt ook voor de IX2. Zou vrijdag geleverd gaan worden, maar BMW wil dat ik als berijder (ik ga leasen) ook het document ga ondertekenen. Ga ik niet doen. Als BMW zich zo aan het indekken is, is dat niet zonder reden…

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 23:10
NewBMWdriver? schreef op dinsdag 20 augustus 2024 @ 08:07:
Hi ADK007, ja geldt ook voor de IX2. Zou vrijdag geleverd gaan worden, maar BMW wil dat ik als berijder (ik ga leasen) ook het document ga ondertekenen. Ga ik niet doen. Als BMW zich zo aan het indekken is, is dat niet zonder reden…
Rare redenatie, het gaat erom dat BMW zeker weet dat de koper/leaser/eigenaar op de hoogte is gebracht door de dealer. Er staat volgens mij niets over aansprakelijkheid of wat dan ook in die brief.

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NewBMWdriver?
Loeske82 schreef op zaterdag 17 augustus 2024 @ 19:32:
Ik ga maandag de brief en kwestie ook eens voorleggen bij onze verzekering (Allianz).
Mochten er nog anderen zijn die dat ook doen of gedaan hebben, ben ik wel benieuwd naar de reacties van jullie verzekering
Hi Loeske82. Heb je al een reactie van de verzekering? Ben benieuwd hoe zij naar deze situatie kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geert Mo
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 15:08
Hoe krijg je die recall eigenlijk aan?

Via de site van BMW zie ik dat er een terugroepactie is op mijn wagen maar staat niet bij wat er aan de hand is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Elazz
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 10-09 21:45
NewBMWdriver? schreef op dinsdag 20 augustus 2024 @ 08:07:
Hebben ze ook aangegeven wat de consequenties zijn als je niet tekent. Ik neem aan dat die dan bij de dealer blijft tot het probleem is opgelost? Heb je ook een timeframe gekregen? Ik vermoed dat als je niet tekent je wagen laag in de pikorde komt maar misschien werkt het juist in je voordeel dat ze er sneller mee aan de slag gaan?

Algemeen: De recall betreft alle BMW X wagens (buiten de X4), alle nieuwe 5 en 7 series en zowat alle Mini's. Gezien de hoeveelheid meldingen lijken me woorden als "klein percentage, enkele wagens" niet te kloppen.
Geert Mo schreef op dinsdag 20 augustus 2024 @ 08:55:

Via de site van BMW zie ik dat er een terugroepactie is op mijn wagen maar staat niet bij wat er aan de hand is.
Gewoon naar je dealer bellen. Normaal zou BMW je moeten contacteren met welke acties je moet ondernemen maar dat lijkt niet consistent te gebeuren.

[ Voor 18% gewijzigd door Elazz op 20-08-2024 09:38 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Loeske82
  • Laatst online: 12-10-2024
NewBMWdriver? schreef op dinsdag 20 augustus 2024 @ 08:18:
[...]

Hi Loeske82. Heb je al een reactie van de verzekering? Ben benieuwd hoe zij naar deze situatie kijken.
Yes, gister gesproken (Allianz Nederland). Zij geven aan geen probleem te zien in het tekenen van de verklaring. Ook niet waar het gaat om derden informeren wanneer zij de auto rijden. Qua dekking en aansprakelijkheid raakt het mij niet als verzekerde. Mocht er toch iets gebeuren waar de recall mee te maken heeft, dan pakken zij dit met BMW op. Daarnaast gaan zij er vanuit dat een premium merk als BMW echt voldoet aan alle vereisten om een auto de weg op te sturen en dat de melding bij RDW ook pas afgemeld wordt als is voldaan aan allerlei restricties.
Met andere woorden: zij geven wen good to go.

Mijn af te leveren iX1 zou al wel een update hebben gehad. Ik heb wel nog de vraag uitstaan bij de dealer hoe het nu zit met eventuele vervanging van hardware, waar in sommige berichten ook over gerept wordt (nu de auto er toch nog staat).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geert Mo
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 15:08
Geert Mo schreef op dinsdag 20 augustus 2024 @ 08:55:

Ne de dealer maar even gebeld en heeft dus ook te maken met het remsysteem.
Echter zouden er momenteel geen onderdelen beschikbaar zijn en gaan ze me op de hoogte houden.
Ondanks het de remmen zijn mag ik gewoon blijven rijden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ugchel
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Ugchel

Speeding home

Martinusz schreef op dinsdag 20 augustus 2024 @ 08:13:
[...]

Rare redenatie, het gaat erom dat BMW zeker weet dat de koper/leaser/eigenaar op de hoogte is gebracht door de dealer. Er staat volgens mij niets over aansprakelijkheid of wat dan ook in die brief.
En waarom zet de verkoper/chef werkplaats/vertegenwoordiger van BMW daar dan geen krabbel voor? Die informeert de berijder toch?

A donkey is a lonely bloke, he hardly ever gets to poke

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Ugchel schreef op dinsdag 20 augustus 2024 @ 10:13:
[...]

En waarom zet de verkoper/chef werkplaats/vertegenwoordiger van BMW daar dan geen krabbel voor? Die informeert de berijder toch?
Omdat ze dan 100 formulieren kunnen ondertekenen op hun bureau in 5 minuten zonder te informeren, met een handtekening van de klant heb je iets meer zekerheid (nooit 100% waterdicht natuurlijk) dat de informatie in ieder geval gedeeld is met de toekomstige berijder.

Edit: misschien is het wel een eis van de RDW? wie zal het zeggen.

[ Voor 6% gewijzigd door Martinusz op 20-08-2024 11:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ugchel
  • Niet online

Ugchel

Speeding home

Martinusz schreef op dinsdag 20 augustus 2024 @ 11:19:
[...]

Omdat ze dan 100 formulieren kunnen ondertekenen op hun bureau in 5 minuten zonder te informeren, met een handtekening van de klant heb je iets meer zekerheid (nooit 100% waterdicht natuurlijk) dat de informatie in ieder geval gedeeld is met de toekomstige berijder.

Edit: misschien is het wel een eis van de RDW? wie zal het zeggen.
Ik las zojuist op Facebook - geen idee in hoeverre het klopt - dat de RDW dit inderdaad vraagt/eist, en dat ze anders voor het betreffende voertuig geen kenteken afgeven met dit type terugroepacties. Daarom hoeft ondertekening niet voor huidige rijders/auto’s die al op kenteken staan. De betreffende post:
Het verschil zit in het geval van de MINI van mijn vrouw in de uitgifte van het kenteken door het RDW. Iedere kritische update/terugroepactie dient te worden aangemeld bij het RDW. Opleveringen van nieuwe auto’s worden gestopt omdat simpelweg geen kenteken wordt afgegeven door het RDW. Dat kan alleen wanneer de koper is geïnformeerd en eens is met de levering, update wordt sowieso uitgevoerd. Men kan ook niet tekenen en net zolang wachten totdat de update is uitgevoerd. Staat de auto al op kenteken uit dezelfde productie serie dan wordt er ook een terugroepactie gevoerd. Overigens is het geen disclaimer maar dat u geïnformeerd bent. De garantie blijft gehandhaafd met of zonder update. Mijn BMW iX1 30 zit ook nog steeds (3 maanden) te wachten op een update aan de remmen maar die is aangekondigd nadat ik de auto al op kenteken stond en reed. Daar heb ik niets voor hoeven tekenen.

[ Voor 38% gewijzigd door Ugchel op 20-08-2024 11:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dino340
  • Laatst online: 09-12-2024
Loeske82 schreef op dinsdag 20 augustus 2024 @ 09:45:
[...]

Yes, gister gesproken (Allianz Nederland). Zij geven aan geen probleem te zien in het tekenen van de verklaring. Ook niet waar het gaat om derden informeren wanneer zij de auto rijden. Qua dekking en aansprakelijkheid raakt het mij niet als verzekerde. Mocht er toch iets gebeuren waar de recall mee te maken heeft, dan pakken zij dit met BMW op. Daarnaast gaan zij er vanuit dat een premium merk als BMW echt voldoet aan alle vereisten om een auto de weg op te sturen en dat de melding bij RDW ook pas afgemeld wordt als is voldaan aan allerlei restricties.
Met andere woorden: zij geven wen good to go.

Mijn af te leveren iX1 zou al wel een update hebben gehad. Ik heb wel nog de vraag uitstaan bij de dealer hoe het nu zit met eventuele vervanging van hardware, waar in sommige berichten ook over gerept wordt (nu de auto er toch nog staat).
Ik vraag me af hoe ik een dergelijke reactie van een verzekeraar moet wegen. Waarschijnlijk was het gewoon iemand van de klantenservice. Ben wel benieuwd naar de reactie van de Tweaker die het voor gaat leggen aan zijn rechtsbijstandsverzekering. Evenals de reactie van de garages wanneer de consument weigert te tekenen. Bij ons is dat gesprek ook (nog) niet gevoerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordys19
bartvde1 schreef op maandag 19 augustus 2024 @ 22:43:
[...]

Ok thx ik ga die soft reset eens proberen 👍
Ik heb gisteren nog met de werkplaats gebeld en het is de eerste keer dat ze van dit probleem horen sinds de nieuwe update. (Hedin Roosendaal) Op 6 september gaan ze de auto uitlezen en eventueel een nieuwe versie instaleren. Moest het probleem toch nog voorvallen moest ik direct terugbellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvde1
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 04-09 22:17
Soft reset heeft het probleem niet opgelost. Ik en nu onderweg en moet zo een 4000 reiskilometers maken. Dan is het jammer dat weer eens niet werkt zoals het zou moeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GM10S
  • Laatst online: 04-09 15:17
KW1980 schreef op zaterdag 17 augustus 2024 @ 10:36:
Hierbij nog de betreffende brief die ondertekend moet worden. Mijn aflevering gaat ook door volgende week, zij het iets later. [Afbeelding]
Ik vind dit soort dingen zelf ook lastig om te beoordelen, maar als ik de brief die ik hierboven quote doorlees, dan zou gezien de gegeven informatie het tekenen van het document redelijk zijn, omdat het voertuig in elk scenario nog steeds veilig te gebruiken is. De fabrikant heeft maatregelen genomen om ervoor te zorgen dat jouw veiligheid niet in het gedrang komt, want zelfs bij het optreden van deze zeldzame storing functioneren je remmen nog binnen de wettelijke vereiste normen.

Ik heb van de dealer begrepen dat mijn iX1 nu geproduceerd word, en gewoon in september geleverd word.
Software word aangepast, en de hardware "indien nodig" als het op voorraad komt. dit kan voor maar ook na de levering

_/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordys19
bartvde1 schreef op dinsdag 20 augustus 2024 @ 12:19:
Soft reset heeft het probleem niet opgelost. Ik en nu onderweg en moet zo een 4000 reiskilometers maken. Dan is het jammer dat weer eens niet werkt zoals het zou moeten.
Heb je soft reset gedaan en dan vergrendeld tot in de "slaap" modus. Ik heb soft reset gedaan mijn 25e aan de lader gehangen en pas de dag erna terug gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michiico
  • Laatst online: 05-10-2024
Hallo allemaal!

Ik sta zelf op het punt om een BMW iX1 te bestellen als nieuwe bedrijfswagen met onderstaande specs:

Model: eDrive20
Uitvoering: xLine
Kleur: Sanremo Green

- Spiegelkappen in Schwarz hochglänzend
- Omlijsting van de ramen in Schwarz hochglänzend
- Zonnewerend glas achteraan
- Veganza geperforeerd Schwarz binnenbekleding
- Decoratieve lijsten in Schwarz hochglänzend
- Sportzetels
- Actieve zetel bestuurder

Alleen voor de velgen twijfel ik nog ontzettend hard tussen de 18" lichtmetalen 865 velgen en de 18” 866 bicolor velgen.

Is er iemand van jullie die al ervaring heeft met een van deze velgen en hier erg (on)tevreden over is?

Alle hulp en advies is welkom 🙏🏻

Met name over die 866 bicolor velgen heb ik al gemixte reacties gelezen.

19” velgen zouden uiteraard leuker zijn, maar deze laten mijn budget jammer genoeg niet toe.

Alvast bedankt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lager
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 07-09 08:19
Michiico schreef op dinsdag 20 augustus 2024 @ 19:40:
Hallo allemaal!

Ik sta zelf op het punt om een BMW iX1 te bestellen als nieuwe bedrijfswagen met onderstaande specs:

- Sportzetels

Alleen voor de velgen twijfel ik nog ontzettend hard tussen de 18" lichtmetalen 865 velgen en de 18” 866 bicolor velgen.

Is er iemand van jullie die al ervaring heeft met een van deze velgen en hier erg (on)tevreden over is?

19” velgen zouden uiteraard leuker zijn, maar deze laten mijn budget jammer genoeg niet toe.

Alvast bedankt!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/N0yypS2aXEtPdHXIAoG9qrrbX2s=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/j5jBsD51npFy8htnvmsHpXvc.jpg?f=fotoalbum_large
Hier ongeveer jouw config met de standaard wielen. Deel is alu en een deel is plastic wieldop, dat plastic deel wil er bij mijn voorwielen wel eens op 1 punt afklikken omdat ik dan een hoge stoeprand op ben gereden. Verder wel tevreden, maar zelfde issue hier, budget liet de 19 inch niet meer toe.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• brecht_vb
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 22:23
Hallo allemaal!

- Sportzetels

Alvast bedankt!
Heb ongeveer dezelfde configuratie (is nog in bestelling), met de 866 velgen, maar ook wel cape york green.
(of ik zwarte of chrome randen heb, geen idee)
Lager schreef op dinsdag 20 augustus 2024 @ 20:02:
[...]
Hier ongeveer jouw config met de standaard wielen. Deel is alu en een deel is plastic wieldop, dat plastic deel wil er bij mijn voorwielen wel eens op 1 punt afklikken
Is het eigenlijk de bedoeling dat dat plastic afneembaar is? heb mij dat altijd al afgevraagd. Bij tesla kan je dat afnemen - met plastic scheelt een aantal km in de range.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterCC
(...)

Alvast bedankt!
Velgen is een kwestie van smaak.
Als je mijn mening vraagt zou ik de lichtmetalen 865 velgen nemen. Die vind ik meer geslaagd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pannekoek81
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 22:29
Hallo allemaal!

- Sportzetels

Alvast bedankt!
En hierbij de 865. Prima velg. Ik twijfelde over maatje groter maar vond het het geld niet waard. Liever meer luxe en comfort.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/G8FAKS6ffh_F1dtrFJ8uYLP7xis=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fkbZf4ofbVtzUuceCPH8jWAi.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NewBMWdriver?
Ugchel schreef op dinsdag 20 augustus 2024 @ 11:51:
[...]

Ik las zojuist op Facebook - geen idee in hoeverre het klopt - dat de RDW dit inderdaad vraagt/eist, en dat ze anders voor het betreffende voertuig geen kenteken afgeven met dit type terugroepacties. Daarom hoeft ondertekening niet voor huidige rijders/auto’s die al op kenteken staan. De betreffende post:

[...]
Ik heb net met de technische afdeling van de RDW gesproken en zij zijn hiervan niet op de hoogte. Dit is geen specifieke vraag vanuit de RDW op dit moment. Wellicht dat de BMW dit juist vraagt van de berijder om te voorkomen dat het een geregistreerde terugroepactie wordt die dan ook bekend is bij de RDW?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:21
NewBMWdriver? schreef op woensdag 21 augustus 2024 @ 12:09:
[...]

Ik heb net met de technische afdeling van de RDW gesproken en zij zijn hiervan niet op de hoogte. Dit is geen specifieke vraag vanuit de RDW op dit moment. Wellicht dat de BMW dit juist vraagt van de berijder om te voorkomen dat het een geregistreerde terugroepactie wordt die dan ook bekend is bij de RDW?
Ik heb gisteren de brief ontvangen (en getekend). De dealer vertelde mij dat ze zonder dit document geen kenteken mogen / kunnen aanvragen bij RDW. Ik heb niet doorgevraagd of dit een eis is vanuit BMW Nederland of vanuit de RDW zelf. De brief icm de voorgeschreven update is voldoende om de weg op te mogen.

Overigens kon ik er ook voor kiezen om de brief niet te tekenen. De auto komt dan simpelweg niet op kenteken tot nadere orde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NewBMWdriver?
Ugchel schreef op dinsdag 20 augustus 2024 @ 11:51:
[...]

[...]
Vraagje, waar las je op FB dat de RDW dit eist? Aan mij geeft de RDW aan dat ze hier niets van weten…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Michiico
  • Laatst online: 05-10-2024
Hartelijk bedankt allemaal voor jullie input! De velgen effectief onder de iX1 in Sanremo green zien staan is een grote hulp. Dit apprecieer ik ten zeerste! 🙏🏻

• Merkor
  • Registratie: Juni 2024
  • Laatst online: 10-09 19:24
JP1980 schreef op vrijdag 16 augustus 2024 @ 21:57:
[...]
I can imagine. Really frustrating. What you want is worry free transportation. My arm rest is also fribrating in my car, build I think somewhere in August 2023. And mine I believe was perfectly fine. I would be suprised if the rear engine is the cause in my case, but symptoms seem simular. We will see.

The fibration issue is not yet adressed this week. They have only investigated the high pitch sound. Which couldn't continue because of rainy weather, the measuring equipment requires dry weather. So now next monday the car is going back. At least they don't put me on the bottom of the planning anymore, that is an improvement. I'm fine with it. I was glad I could take the car home this weekend because I had a mini as a temporary replacement, but that doesn't really work out well being 2m tall. Makes you appreciate your own car a bit more again.
Any updates on the vibration or the high pitched sound? My next appointment is in 2 weeks. I also experience a high pitched sound but at around 84-86 km/h only.

I wonder if there are other drivers here experiencing vibrations in the steering wheel at around 80 km/h...

• JP1980
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 19:14
Merkor schreef op donderdag 22 augustus 2024 @ 20:06:
[...]

Any updates on the vibration or the high pitched sound? My next appointment is in 2 weeks. I also experience a high pitched sound but at around 84-86 km/h only.

I wonder if there are other drivers here experiencing vibrations in the steering wheel at around 80 km/h...
Nope still at the dealer. I now have a replacement iX1 and experience largely the same symptoms even when this car has different alloys and tires. Because of that I told the dealer to focus on the sound (which in my replacement is really far to the background, you wouldn't notice unless you know what to look for). I will investigate my experiences during driving myself when I get my own car back, now with the knowledge which kind of behavoir is normal.

The suspension of the iX1 I find really stiff and that makes it hard to distinguis real problems.

For now I'm fine as long I cane us this replacement.

My high pitch sound is between 100-120km/h, loudest at 110. But only on flat terrain. So it is more about the amount of power applied. If you have the power consumption display it would be between 16 and 30 kWh/100km. I don't know where you live but in hilly terrain the sound is never really a problem because the applied power is always alterating. The Netherlands is largely flat so you get a constant sound. I must assume the sound you experience is different if it is at constant speed and not at constant applied power.

• Shivers454
  • Registratie: December 2023
  • Laatst online: 08-10-2024
Zijn er ook Belgische mensen die een soort gelijke brief dienen te ondertekenen?

• Ugchel
  • Niet online

Ugchel

Speeding home

NewBMWdriver? schreef op woensdag 21 augustus 2024 @ 17:42:
[...]

Vraagje, waar las je op FB dat de RDW dit eist? Aan mij geeft de RDW aan dat ze hier niets van weten…
Stond op ‘BMW IX1 Nederland & België’, kan helaas het commentaar niet direct linken…

• Merkor
  • Registratie: Juni 2024
  • Laatst online: 10-09 19:24
JP1980 schreef op donderdag 22 augustus 2024 @ 20:41:
[...]
My high pitch sound is between 100-120km/h, loudest at 110. But only on flat terrain. So it is more about the amount of power applied. If you have the power consumption display it would be between 16 and 30 kWh/100km. I don't know where you live but in hilly terrain the sound is never really a problem because the applied power is always alterating. The Netherlands is largely flat so you get a constant sound. I must assume the sound you experience is different if it is at constant speed and not at constant applied power.
No, I need to apply power in order to hear the noise at around 85 km/h. Stepping down from the pedal immediately removes the noise. The service leader and technical delegate from BMW also noticed it. I think this is coil whine from an electronic power component like the combined charging unit or some kind of inverter which delivers power.

However, the steering wheel vibration is not dependent of applying power. Simply rolling is enough to trigger the vibrations with a peak at 82-83 km/h. And exactly this is my main concern.

What kind of alloys and tires does your loaner have, which also has the harmonic vibration problem?

• PeterCC
Ik heb op de iX1 xDrive30 de 17" 205/65 wielen en niets van vibratie of trillingen over het hele snelheidsbereik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaVa
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22:12
Shivers454 schreef op donderdag 22 augustus 2024 @ 21:49:
Zijn er ook Belgische mensen die een soort gelijke brief dienen te ondertekenen?
Ik ben een nieuwe X1 gaan ophalen deze week en moest geen brief ondertekenen.
Ik kreeg gewoon te horen dat er een update was geïnstalleerd die me tijdig zou verwittigen moest er een probleem met de remmen zijn.

• pliesie
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-09 11:00
DaVa schreef op donderdag 22 augustus 2024 @ 23:06:
[...]

Ik ben een nieuwe X1 gaan ophalen deze week en moest geen brief ondertekenen.
Ik kreeg gewoon te horen dat er een update was geïnstalleerd die me tijdig zou verwittigen moest er een probleem met de remmen zijn.
Dat verwacht ik morgen ook zo te ervaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekke
  • Laatst online: 22-08 17:41
Heb mijn iPhone gekoppeld met mijn iX1. Waze, telefoneren…werkt allemaal. Wanneer ik zelf echter opgebeld wordt, zie ik het wel op het dashboard dat ik gebeld wordt, de beltoon wordt echter niet overgenomen door de luidsprekers van de wagen.

Iemand een idee?

Voor de rest zeer tevreden over de wagen tot nog toe…dit weekend trip naar Italië.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mstakenburg
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 21-04 11:37
Nu bijna een week in de BMW iX1.

Rijd fantastisch echter mis ik wel een paar standaard kleine dingen die mijn vorige auto wel allemaal had,,

1 daarvan is het sluiten van de ramen bij het verlaten van de auto. Mijn Tesla m3 liep je weg en de deuren en ramen sloten vanzelf. BMW ix1 heeft deze optie niet.

Loop je dan bij de Makro kom je terug bij de auto staat je raam open.

Tevens een dodehoek lampje of melding niet aanwezig. Tesla liet bij het aanzetten van je knipperlicht de betreffende camera zien. Was standaard bij de BMW een optie? Geen idee.

Buiten dat het voortreffelijk rijd hecht ik wel dit soort waarde in een auto waarvan ik dacht dat het standaard op de dure auto’s zaten.

3 september ga ik naar Italië met de auto wel een mooie rit voor de boeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shivers454
Sommige van die dingen zijn opties inderdaad( comfort toegang, drive assistent pack)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xarbo
  • Laatst online: 19-03 08:58
Robertoleonardo schreef op maandag 19 augustus 2024 @ 22:05:
Ik probeer sinds een aantal dagen het opladen thuis via een laadschema te regelen, dus tussen 23:00-06:00. In de app onder Laad- en klimaattimer, Laadmodus op “Laden in een bepaalde periode” geselecteerd, tijden ingesteld en Vertrektijden, Tijd en dag van de week op elke dag om 07:00 gezet. En overgezet naar de auto.

Maar de auto start gewoon met laden als ik ‘m aan de laadpaal hang, of pauzeert na een paar minuten vanwege het schema, maar hervat dan binnen een kwartier weer. Als ik de app open dan staat die weer op “Direct opladen”.

Iemand enig idee hoe dit te verhelpen?
Dat is weer zoiets vreemd, maar hoe mogelijks op te lossen:

Vertrektijd 07:00 is goed, maar dan ‘laden in een bepaalde periode’ op bvb 04:00 tot 09:00 zetten.

Dan zal die bij het aan de paal hangen de avond voordien even beginnen laden, dan stoppen en zeggen ‘laden in een bepaalde periode actief’, en op een moment opnieuw beginnen laden om om 07:00 klaar te zijn. Dus in de praktijk zal die ook om bvb 03:00 beginnen laden als hij 4 uur denkt nodig te hebben.

Redenering is dat als je zegt laden tussen 23:00 en 06:00, hij ook tegen je vertrektijd vol zal zijn als hij onmiddellijk begint te laden. Dat hij dan al om 03:00 vol is, maakt ‘m niet uit, want voldoet ook aan de voorwaarde om 07:00 vol.

Probeer het eens, bij mijn PHEV lukt dat zo wel.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• KW1980
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 07-09 18:34
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ceWCElIJqiV-Cea_0S563l_7KVY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vv5WQeb5fK4WKTPcwy6fawtx.jpg?f=fotoalbum_large

Ook blij met mijn eDrive20!

Heerlijke auto! Krijg alleen de digital key niet op mijn s23. Het land Nederland staat niet in de dropdown bij toevoegen. Iemand anders ervaring met Android?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baris
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 19:22
KW1980 schreef op vrijdag 23 augustus 2024 @ 19:49:
[Afbeelding]

Heerlijke auto! Krijg alleen de digital key niet op mijn s23. Het land Nederland staat niet in de dropdown bij toevoegen. Iemand anders ervaring met Android?
Op een Samsung kun je de CSC code wijzigen naar een ander land, dan werkt het prima!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KW1980
Baris schreef op vrijdag 23 augustus 2024 @ 23:01:
[...]

Op een Samsung kun je de CSC code wijzigen naar een ander land, dan werkt het prima!
Heb je hier iets meer info over en zijn er andere consequenties? En wijzigen naar welk land? Dank alvast.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Baris
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 19:22
KW1980 schreef op zaterdag 24 augustus 2024 @ 10:12:
[...]

Heb je hier iets meer info over en zijn er andere consequenties? En wijzigen naar welk land? Dank alvast.
https://xdaforums.com/t/c...ed-a-brief-guide.4529925/

Gebruik de samfw tool, eerste hit op google :)

https://faq.bmw.nl/s/arti...nden-fcM1a?language=nl_NL

Wijzigen naar 1 van de volgende landen: Op compatibele Samsung-apparaten kunt u de MINI Digital Key Plus in de volgende landen gebruiken: Australië, Bahrein, Brazilië, Canada, Denemarken, Duitsland, Finland, Frankrijk, India, Italië, Koeweit, Maleisië, Noorwegen, Oman, Qatar, Singapore, Spanje, Taiwan, Verenigde Arabische Emiraten, Verenigd Koninkrijk, VS, Zuid-Korea, Zweden, Zwitserland. (let niet op de Mini en X2 verwijzingen, die BMW FAQ pagina is echt een zooitje)

Je kunt ook andere opties ontgrendelen bij het wijzigen naar bepaalde landen, bijvoorbeeld opname tijdens telefoongesprekken. Had zelf de mijne naar Duitsland gewijzigd.

Er zijn een aantal consequenties. Mogelijk dat de appstores andere content kunnen weergeven en dat je bijvoorbeeld NL apps niet kunt updaten/installeren die alleen voor NL store gebruikers zijn. Verder kunnen OTA updates later binnenkomen. Proberen kan geen kwaad, anders kan je altijd terug als het je niet bevalt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JP1980
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 19:14
Merkor schreef op donderdag 22 augustus 2024 @ 21:58:
[...]

No, I need to apply power in order to hear the noise at around 85 km/h. Stepping down from the pedal immediately removes the noise. The service leader and technical delegate from BMW also noticed it. I think this is coil whine from an electronic power component like the combined charging unit or some kind of inverter which delivers power.

However, the steering wheel vibration is not dependent of applying power. Simply rolling is enough to trigger the vibrations with a peak at 82-83 km/h. And exactly this is my main concern.

What kind of alloys and tires does your loaner have, which also has the harmonic vibration problem?
My loaner has 18" with continental tires. My own 17" with Nexus. I do believe my winter tires were also continentals.

The sound issue, I had a phone conversation yesterday. They replaced the engine brackets. Nothing happened. Next week they are investigating if some kind of sound isolation is missing. That would make sense actually since I can hear the sound in the loaner also at the same applied power, but the sound is much quieter. That would be hilarious I got over EUR 7000 on replacement parts with no improvement, and maybe a (relative) cheap sound isolation board would fix the issue.

Your peak at 82 km/h doesn't sound like the exact same thing as both in the loaner and my own car the peak is at arround 105 at colder temperatures like 5 degrees celcius, and in summer time 25 degreest it is like at 110-115. But main suspect in my case was also the inverter or engine but both replaced and this was nog the cause.

[ Voor 10% gewijzigd door JP1980 op 24-08-2024 14:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KW1980
KW1980 schreef op vrijdag 23 augustus 2024 @ 19:49:
[Afbeelding]

Ai, merk net dat mijn hemeltje helemaal niet donker is 🤣😅

Maandag maar ff bellen. Voor de rest is de ervaring echt meer dan goed. Vooral over de rij assistentie ben ik te spreken, en de rust op de snelweg.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• pliesie
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/C6xMBw5ZJxW6FPzz2Xh3u38rACQ=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/A52tIB0w0JlQ3nHUHN77cpM8.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ezmRZyhx7m_sc1Qj_J2rSKsmcik=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/s5IemjmbFtozzObl2F8l2bWP.jpg?f=fotoalbum_tile

Vrijdag was dé dag! Het voelde een beetje als Sinterklaasavond, maar dan zonder pepernotenregen. Na jaren van autorijden die meer op marteltechnieken dan op transportmethoden leken, heb ik eindelijk weer een échte auto. Wat een genot!

Mijn zesjarige dochter was mee en had haar zinnen gezet op een ritje in een Lamborghini. Ze was echter zwaar teleurgesteld toen de verkoper er geen eentje klaar had staan. Maar geen paniek, er was een cabrio waar ze met moeite genoegen mee nam. “Papa, deze auto heeft geen vleugeldeuren!” Tja, je kunt niet alles hebben.

De auto is afgeleverd met een paar verrassingen ten opzichte van de bestelling. Ik heb elektrische comfortstoelen gekregen – ook voor de passagier, terwijl ik alleen voor mezelf besteld had. Wie zegt dat egoïsme niet loont? Helaas is de hemelbekleding niet zwart, zoals ik had gevraagd. Het houdt me niet wakker 's nachts... hoewel ik er nog over denk om dat alsnog te laten aanpassen. Nog een paar nachtjes over slapen, letterlijk.

Gisteren meteen een prachtig ritje van 250+ km gemaakt. Het verbruik met gewoon op lange stukken boven de 120 km/h cruizen is gewoon 17kwh/100km... Wat is hij stil! Je hoort niet eens de mensen om je heen klagen over je rijgedrag. De adaptive cruise control werkt als een droom, en de meldingen en correcties zijn zo subtiel dat je je bijna afvraagt of je auto je echt wel beschermt. Typisch BMW: strak in de bochten, een genot om over klinkers en drempels te zoeven zonder dat je gebit of je zenuwen schade oplopen.

Kortom, de eerste indruk? Zeer positief. Als deze auto een datingprofiel had, was ik all-in gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin2k
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:15
pliesie schreef op zondag 25 augustus 2024 @ 09:15:
[Afbeelding][Afbeelding]

Vrijdag was dé dag! Het voelde een beetje als Sinterklaasavond, maar dan zonder pepernotenregen. Na jaren van autorijden die meer op marteltechnieken dan op transportmethoden leken, heb ik eindelijk weer een échte auto. Wat een genot!

Mijn zesjarige dochter was mee en had haar zinnen gezet op een ritje in een Lamborghini. Ze was echter zwaar teleurgesteld toen de verkoper er geen eentje klaar had staan. Maar geen paniek, er was een cabrio waar ze met moeite genoegen mee nam. “Papa, deze auto heeft geen vleugeldeuren!” Tja, je kunt niet alles hebben.

De auto is afgeleverd met een paar verrassingen ten opzichte van de bestelling. Ik heb elektrische comfortstoelen gekregen – ook voor de passagier, terwijl ik alleen voor mezelf besteld had. Wie zegt dat egoïsme niet loont? Helaas is de hemelbekleding niet zwart, zoals ik had gevraagd. Het houdt me niet wakker 's nachts... hoewel ik er nog over denk om dat alsnog te laten aanpassen. Nog een paar nachtjes over slapen, letterlijk.

Gisteren meteen een prachtig ritje van 250+ km gemaakt. Het verbruik met gewoon op lange stukken boven de 120 km/h cruizen is gewoon 17kwh/100km... Wat is hij stil! Je hoort niet eens de mensen om je heen klagen over je rijgedrag. De adaptive cruise control werkt als een droom, en de meldingen en correcties zijn zo subtiel dat je je bijna afvraagt of je auto je echt wel beschermt. Typisch BMW: strak in de bochten, een genot om over klinkers en drempels te zoeven zonder dat je gebit of je zenuwen schade oplopen.

Kortom, de eerste indruk? Zeer positief. Als deze auto een datingprofiel had, was ik all-in gegaan.
Gefeliciteerd! Geniet er van. Die van mij komt woensdag.

Maar zwarte hemelbekleding gevraagd of besteld? Want anders zou ik toch even met de dealer bellen. Als je er niet mee zit, ok. Maar dan doen ze maar wat anders er voor in de plaats toch?

Zonnepanelen 3950Wp - DMEGC 6x395Wp (ZW 2°) + DMEGC 4x395Wp (ZW 28°) - Solis 3.6 ; Easee Charge Lite 11kW + Easee Equalizer (Load Balancing) ; BMW iX1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• koentjuh
Volgens mij wordt de zwarte hemel alleen met nog maar met het sport pro pakket geleverd sinds juli dit jaar.

Fijn dat de wagen bevalt. Ik mag de mijne donderdag ophalen. Ook cape york green :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin2k
koentjuh schreef op zondag 25 augustus 2024 @ 09:38:
Volgens mij wordt de zwarte hemel alleen met nog maar met het sport pro pakket geleverd sinds juli dit jaar.

Fijn dat de wagen bevalt. Ik mag de mijne donderdag ophalen. Ook cape york green :-)
Sport pro? Niet de reguliere M Sport? Mijn auto mag ik woensdag halen. Dus er is een kans dat de hemel niet antraciet/zwart is? 😅

Zonnepanelen 3950Wp - DMEGC 6x395Wp (ZW 2°) + DMEGC 4x395Wp (ZW 28°) - Solis 3.6 ; Easee Charge Lite 11kW + Easee Equalizer (Load Balancing) ; BMW iX1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Griffin2k schreef op zondag 25 augustus 2024 @ 09:51:
[...]

Sport pro? Niet de reguliere M Sport? Mijn auto mag ik woensdag halen. Dus er is een kans dat de hemel niet antraciet/zwart is? 😅
Hmm ik mag hem ook bijna ophalen, zou het wel vreemd vinden als het niet zo is, staat wel zo in bestelling destijds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pliesie
koentjuh schreef op zondag 25 augustus 2024 @ 09:38:

Correct. Ook al is hij besteld met zwart de x-line komt per 1juli niet meer met zwarte hemel bekleding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAABcabrio
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 11-09 07:22
pliesie schreef op zondag 25 augustus 2024 @ 11:26:
[...]

Correct. Ook al is hij besteld met zwart de x-line komt per 1juli niet meer met zwarte hemel bekleding.
Smaken verschillen (gelukkig) maar ik heb liever geen zwarte hemelbekleding. Afgelopen week had ik een dag de beschikking over een BMW X2 met zwarte hemel en dan heb ik toch steeds het idee dat ik onder een donkere balk naar voren zit te kijken. Het maakt het contrast met de lucht zo groot.
In die leenauto zaten overigens ook sportstoelen en die zitten echt wel heel veel beter dan de standaard stoelen die in mijn iX1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh
Griffin2k schreef op zondag 25 augustus 2024 @ 09:51:
[...]

Ik dacht ook de reguliere m sport.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin2k
koentjuh schreef op zondag 25 augustus 2024 @ 12:11:
[...]
Ik dacht ook de reguliere m sport.
Dan heeft de dealer in ieder geval een enorme blunder ondergaan. Die heeft mij nergens over geïnformeerd, we wachten het af

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PeterCC
Ik zou de dealer niet te snel de schuld geven.
Ik heb de indruk dat BMW nogal eigengereid te werk gaat en regelmatig met opties over en weer schuift, en als op moment van bouwen de combinatie van tijdens de bestelling niet meer zo wordt gebouwd dan krijg je een net iets andere versie geleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin2k
PeterCC schreef op zondag 25 augustus 2024 @ 12:55:
Ik heb de indruk dat BMW nogal eigengereid te werk gaat en regelmatig met opties over en weer schuift, en als op moment van bouwen de combinatie van tijdens de bestelling niet meer zo wordt gebouwd dan krijg je een net iets andere versie geleverd.
Dat doet BMW idd vaker. Maar toch. Ik heb een getekende offerte met alle opties en accessoires voor een specifieke prijs.

Het minimale wat de dealer behoort te doen is de auto nalopen of alle opties correct zijn geleverd

[ Voor 20% gewijzigd door Griffin2k op 25-08-2024 13:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• brecht_vb
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 22:23
PeterCC schreef op zondag 25 augustus 2024 @ 12:55:
In de kleine letters zal wel staan dat bmw kan afwijken van wat besteld is, maar dan zou de prijs toch ook aangepast moeten worden?

Bij mijn werkgever was er iemand die bij een Frans merk had besteld (leasing), en het ging een andere kleur en lichtere motor worden.

Dat zou ik niet accepteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YumaDjango
  • Registratie: Augustus 2023
  • Laatst online: 29-04 21:01
pliesie schreef op zondag 25 augustus 2024 @ 09:15:
[Afbeelding][Afbeelding]

Leuk dat je ook een foto van t interieur plaatst!
Gewaagd maar geslaagd wat mij betreft 👍🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
pliesie schreef op zondag 25 augustus 2024 @ 11:26:
[...]

Ah alleen de x-line? Want ik heb de m-sport :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• koentjuh
Griffin2k schreef op zondag 25 augustus 2024 @ 13:03:
[...]

Dat doet BMW idd vaker. Maar toch. Ik heb een getekende offerte met alle opties en accessoires voor een specifieke prijs.

Het minimale wat de dealer behoort te doen is de auto nalopen of alle opties correct zijn geleverd
Nee, ik bedoel dat op de m sport en m sport pro als het goed is nog een zwarte hemel zit. Alle versies eronder niet meer, ook niet als optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KW1980
Ik bel morgen even na. Ik heb ook Xline met antraciet hemeltje (en ook niet geleverd). Prima als het niet leverbaar is, maar dan ook graag de prijs omlaag of alternatief aanbieden. Komt vast goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pliesie
YumaDjango schreef op zondag 25 augustus 2024 @ 13:23:
[...]

Leuk dat je ook een foto van t interieur plaatst!
Gewaagd maar geslaagd wat mij betreft 👍🏻
Thx! Een keer wat anders. En het zwarte breekt het net.. anders was het een japjum versie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pliesie
KW1980 schreef op zondag 25 augustus 2024 @ 14:55:
Ik bel morgen even na. Ik heb ook Xline met antraciet hemeltje (en ook niet geleverd). Prima als het niet leverbaar is, maar dan ook graag de prijs omlaag of alternatief aanbieden. Komt vast goed.
Ik hoor graag wat ze je bieden als oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pliesie
Heeft iemand nog een tip voor aftermarket wireless charging voor in de ix1?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KW1980
Baris schreef op zaterdag 24 augustus 2024 @ 11:02:
[...]

https://xdaforums.com/t/c...ed-a-brief-guide.4529925/

Gebruik de samfw tool, eerste hit op google :)

https://faq.bmw.nl/s/arti...nden-fcM1a?language=nl_NL

Wijzigen naar 1 van de volgende landen: Op compatibele Samsung-apparaten kunt u de MINI Digital Key Plus in de volgende landen gebruiken: Australië, Bahrein, Brazilië, Canada, Denemarken, Duitsland, Finland, Frankrijk, India, Italië, Koeweit, Maleisië, Noorwegen, Oman, Qatar, Singapore, Spanje, Taiwan, Verenigde Arabische Emiraten, Verenigd Koninkrijk, VS, Zuid-Korea, Zweden, Zwitserland. (let niet op de Mini en X2 verwijzingen, die BMW FAQ pagina is echt een zooitje)

Je kunt ook andere opties ontgrendelen bij het wijzigen naar bepaalde landen, bijvoorbeeld opname tijdens telefoongesprekken. Had zelf de mijne naar Duitsland gewijzigd.

Er zijn een aantal consequenties. Mogelijk dat de appstores andere content kunnen weergeven en dat je bijvoorbeeld NL apps niet kunt updaten/installeren die alleen voor NL store gebruikers zijn. Verder kunnen OTA updates later binnenkomen. Proberen kan geen kwaad, anders kan je altijd terug als het je niet bevalt. ;)
Thnx, is gelukt!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Recalcitrant
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 10-09 17:20
Na lang 'lurken', keuzes afwegen en alternatieven bekijken heb ik afgelopen week de bestelling bevestigd voor mijn nieuwe leaseauto, de iX1 eDrive 20 in de volgende configuratie:
  • Cape York Green
  • 18 inch velgen (938 M)
  • M Sportpakket
  • Veganza Schwarz stoelen
  • Stuurwielrand verwarmd
  • Dakdraagsysteem hoogglans zwart
  • Elektrisch verwarmde voorstoelen
  • Driving Assistant
  • Innovation Pack
  • Comfort Pack
Eind maart lever ik mijn huidige leaseauto in. Uiteindelijk is de auto bij een andere dealer besteld en is de verwachte levertijd van 6-9 maanden teruggegaan naar... 3 maanden. Hopelijk valt de levertijd tegen zodat hij niet overwinterd op de parkeerplaats bij de dealer :+, ik kan mijn huidige auto helaas niet eerder inleveren namelijk.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Dte0wu5KeEojZci1FipE3ASvSuQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/1ildPtxFfBM4XUYgKFo8qH0L.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johanjd
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 01-09 11:04
Kunnen de personen die recent hun auto hebben ontvangen aangeven of de stoelverwarming en driving assistant nu standaard meegeleverd worden?

https://www.press.bmwgrou...or-zomer-2024?language=nl

https://www.van-poelgeest...lupdates-voor-zomer-2024/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loeske82
  • Laatst online: 12-10-2024
Ben even benieuwd of er of ontwikkelingen zijn van de recall en de verklaring aan jullie kant?

Wij hebben zojuist een nieuwe versie van de klantenbrief gekregen. Vanuit BMW NL wordt deze nu gedeeld, omdat ze veel vragen hadden gekregen nav de eerdere versie. Er is een groot afleverprobleem.

Ik heb de brief net gehad. Er zijn wat woorden vervangen (niet van toegevoegde waarde imo) zoals “krachtigere bediening” ipv “hardere bediening”.

Er zijn een paar zinnen weggelaten, waarbij de meest opvallende is: “de wettelijk vereiste normen voor remkracht worden in dit geval ook vervuld, er kan altijd worden geremd”.

De tekensectie voor het evt leasebedrijf is ook weg nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin2k
Loeske82 schreef op maandag 26 augustus 2024 @ 15:18:
Ben even benieuwd of er of ontwikkelingen zijn van de recall en de verklaring aan jullie kant?

Wij hebben zojuist een nieuwe versie van de klantenbrief gekregen. Vanuit BMW NL wordt deze nu gedeeld, omdat ze veel vragen hadden gekregen nav de eerdere versie. Er is een groot afleverprobleem.

Ik heb de brief net gehad. Er zijn wat woorden vervangen (niet van toegevoegde waarde imo) zoals “krachtigere bediening” ipv “hardere bediening”.

Er zijn een paar zinnen weggelaten, waarbij de meest opvallende is: “de wettelijk vereiste normen voor remkracht worden in dit geval ook vervuld, er kan altijd worden geremd”.

De tekensectie voor het evt leasebedrijf is ook weg nu.
Ik kan het woensdag delen. Zal een foto uploaden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KW1980
pliesie schreef op zondag 25 augustus 2024 @ 15:03:
[...]

Ik hoor graag wat ze je bieden als oplossing
Geen "oplossing". De cataloguswaarde is ook naar beneden bijgesteld, dus ik betaal er ook niet (meer) voor. Losse hemel is ook niet te bestellen. Alleen leverbaar vanaf juli dit jaar op m pakket, niet meer icm Xline.

Idd kleine letters dat bmw mag afwijken blablabla. Heb er dus ook geen breekpunt van gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KW1980
johanjd schreef op maandag 26 augustus 2024 @ 13:15:
Kunnen de personen die recent hun auto hebben ontvangen aangeven of de stoelverwarming en driving assistant nu standaard meegeleverd worden?

Vrijdag geleverd, maar heb geen stoelverwarming. Driving assistent plus had ik al aangevinkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pliesie

Had ik ook besteld dus kan geen antwoord geven op de vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ugchel
  • Niet online

Ugchel

Speeding home

Het was bij mijn bestelling wat verwarrend (vooral voor de dealer). Volgens mij gaan bovenstaande berichten specifiek over de X1 (o.a.) en expliciet niet over de iX1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shivers454
Er zit in deze communicatie nog een punt dat voor verwarring kan zorgen. Het innovation pack is er in de Belgische configurator niet. Althans bij mij niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johanjd
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 01-09 11:04
Ugchel schreef op maandag 26 augustus 2024 @ 18:14:
[...]

Het was bij mijn bestelling wat verwarrend (vooral voor de dealer). Volgens mij gaan bovenstaande berichten specifiek over de X1 (o.a.) en expliciet niet over de iX1.
Ik heb een X1 besteld, maar in de configurator staat alles nog apart. Zijn er mensen die recent een X1 geleverd hebben gekregen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• felder
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 10-09 20:23
Shivers454 schreef op maandag 26 augustus 2024 @ 18:31:
Er zit in deze communicatie nog een punt dat voor verwarring kan zorgen. Het innovation pack is er in de Belgische configurator niet. Althans bij mij niet.
In België is dat het premium pack pro dacht ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• p04260
  • Laatst online: 26-08-2024
Geen "oplossing". De cataloguswaarde is ook naar beneden bijgesteld, dus ik betaal er ook niet (meer) voor. Losse hemel is ook niet te bestellen. Alleen leverbaar vanaf juli dit jaar op m pakket, niet meer icm Xline.

dakhemel in antraciet is altijd al optie geweest bij de X line en nooit standaard....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterCC
Wekke schreef op vrijdag 23 augustus 2024 @ 14:31:
Heb mijn iPhone gekoppeld met mijn iX1. Waze, telefoneren…werkt allemaal. Wanneer ik zelf echter opgebeld wordt, zie ik het wel op het dashboard dat ik gebeld wordt, de beltoon wordt echter niet overgenomen door de luidsprekers van de wagen.

Iemand een idee?

Voor de rest zeer tevreden over de wagen tot nog toe…dit weekend trip naar Italië.
(misschien is je probleem ondertussen al opgelost)

Als je gebeld wordt, dan zie je dat op het dashboard, maar valt je radio dan uit?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ferry34
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Wz4iRtZ-eID3_Zh2h86GHhOWRiI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QWh74mDUSvgrtcptRvtphDQP.jpg?f=fotoalbum_large

M'n nieuwe werkgever vanaf volgende week heeft de auto's klaar gezet...41 nieuwe iX1 :9 :o

Ben heel benieuwd...nu nog m'n laatste week in m'n kia e soul en die staat nu op 283.000 foutloze kilometers .
Ik zal 'm missen maar t nadeel was 1 fase laden en 55kw "snel"laden (heb 3 of 4x 74kw gehaald) maar dat snelladen heb ik niet nodig.
Waanzinnige speakers in de Soul trouwens, dikke subwoofer 8)

Wel gedateerd dashboard maar toch prettig.
Nu dus volgende week de BMW :)

[ Voor 10% gewijzigd door Ferry34 op 27-08-2024 13:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ChrisFri
  • Registratie: April 2024
  • Laatst online: 11-12-2024
Beste allemaal, leuk forum dit, leuk alles te lezen. Nu zeker gezien de bestelde auto bijna komt.

Morgen de nieuwe BMW iX1 (edrive 20) ophalen!

Kleur zwart / M pakket + M Pro pakket + Driving assistant + Innovation Pack + Travel Pack.

Had ook stoelverwarming besteld maar blijkt te zijn vergeten. Bouwen ze nu achteraf in. (knopje via stoel)
Zo ook voor alarmklasse III. Wordt nu ook achteraf ingebouwd. Beetje vreemd dat dit niet goed is gegaan, meer mensen hier last van? Het is overigens wel goed voor mij als zakelijke rijder want hoef er nu geen bijtelling over te betalen want auto staat sinds vandaag op kenteken zonder deze 2 opties af fabriek! Scheelt toch weer 1000 euro op fiscale waarde van de auto en BMW maakt deze bestelde opties alsnog keurig in orde voor aflevering.

Ps, in het Innovation Pack zit tegenwoordig ook Driving Assistant PLUS dus dat is mooi. Gratis en voor niets erbij gekregen! Was nog niet op moment van bestellen onderdeel van dit pakket!

Eind april deze bolide in bestelling gezet en nu dus al rijden! Is weer een meevaller want zou eerst december worden!!

We gaan t zien!

[ Voor 6% gewijzigd door ChrisFri op 27-08-2024 15:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterCC
Ferry34 schreef op dinsdag 27 augustus 2024 @ 00:28:

M'n nieuwe werkgever vanaf volgende week heeft de auto's klaar gezet...41 nieuwe iX1 :9 :o
(...)
Dat is wel een indrukwekkende foto.
Wie is je werkgever, als ik zo nieuwsgierig mag zijn?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Ferry34
  • Nu online
Connexxion
Heeft de komende 5 jaar regiotaxi aanbesteding gewonnen in gebied eemland/Utrechtse heuvelrug.

Heb net 6 jaar bij taxi Noot mogen doen, met de overstap naar elektrische auto's en ik was de eerste die daarin reed en dat was al jaren een droom van me...elektrisch rijden.
Nu 400.000km elektrisch gereden:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pliesie
Ferry34 schreef op woensdag 28 augustus 2024 @ 00:26:
Connexxion
Heeft de komende 5 jaar regiotaxi aanbesteding gewonnen in gebied eemland/Utrechtse heuvelrug.

Heb net 6 jaar bij taxi Noot mogen doen, met de overstap naar elektrische auto's en ik was de eerste die daarin reed en dat was al jaren een droom van me...elektrisch rijden.
Nu 400.000km elektrisch gereden:)
Super dat ze het dmv elektrisch rijden doen en ook met deze auto's. Daar ga je veel plezier aan hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madpatrick
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 17-08 18:53
Mstakenburg schreef op vrijdag 23 augustus 2024 @ 16:21:
1 daarvan is het sluiten van de ramen bij het verlaten van de auto. Mijn Tesla m3 liep je weg en de deuren en ramen sloten vanzelf. BMW ix1 heeft deze optie niet.
Dit is wel mogelijk met de iX1.
Weet enkel niet of dit een toevoeging in een pakket is of standaard.
Ik heb het uitgezet omdat ik er een beetje gek van werd. Als je even weg loopt en je hebt medereizigers dan is het niet prettig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elazz
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 10-09 21:45
Mijn X1 25e van 24/09 met een maand naar achter geschoven. Productieslot verwacht begin oktober.
Bestelling dateert van juni 2023. Hopelijk zijn direct alle recall gerelateerde issues ook van de baan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shivers454
Elazz schreef op woensdag 28 augustus 2024 @ 14:50:
Mijn X1 25e van 24/09 met een maand naar achter geschoven. Productieslot verwacht begin oktober.
Bestelling dateert van juni 2023. Hopelijk zijn direct alle recall gerelateerde issues ook van de baan.
Ik wacht nog op de mijne van april 2023…. Wagen zou deze week ik productie gaan. Ik wou hem annuleren en omzetten naar een iX1 maar dat ging niet meer.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Griffin2k
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/L4bNFRMh7BlcXTVr6VDOQ2SIU6U=/800x/filters:strip_exif()/f/image/yiZmP47wInPZkroIDjdqCCER.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oKQMyLl38_25KD6TbMuKECloHo0=/x800/filters:strip_exif()/f/image/WLS9Laaovwz6qL2TwMKng7pg.png?f=fotoalbum_large

Vandaag mijn auto in ontvangst genomen. Ik heb niets getekend qua brieven want volgens de dealer laten ze geen brieven meer ondertekenen mbt dat ABS probleem?

Heerlijke terugrit gemaakt van Den Bosch naar huis.
Goedgekeurd door mijn zoon en uiteraard mijn zelf aangelegde laadpaal met loadbalancing aan de test onderwerpen 👍 Als een zonnetje ☀️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shivers454
Griffin2k schreef op woensdag 28 augustus 2024 @ 19:06:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Vandaag mijn auto in ontvangst genomen. Ik heb niets getekend qua brieven want volgens de dealer laten ze geen brieven meer ondertekenen mbt dat ABS probleem?

Heerlijke terugrit gemaakt van Den Bosch naar huis.
Goedgekeurd door mijn zoon en uiteraard mijn zelf aangelegde laadpaal met loadbalancing aan de test onderwerpen 👍 Als een zonnetje ☀️
Nice! Is dat de saphirsxhwarz?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin2k
Shivers454 schreef op woensdag 28 augustus 2024 @ 19:30:
[...]

Nice! Is dat de saphirsxhwarz?
Ja dat is Saphir Schwarz ja 👍

• Thunderbolt
  • Laatst online: 26-12-2024
Griffin2k schreef op woensdag 28 augustus 2024 @ 19:06:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Denk dat je de auto bij Story hebt gehaald? Hebben ze aangegeven waarom de brief nu ineens niet meer hoeft te worden ondertekend? Want bij Dusseldorp doen ze er nog wel super moeilijk over….

• Griffin2k
Thunderbolt schreef op donderdag 29 augustus 2024 @ 04:40:
[...]

Denk dat je de auto bij Story hebt gehaald? Hebben ze aangegeven waarom de brief nu ineens niet meer hoeft te worden ondertekend? Want bij Dusseldorp doen ze er nog wel super moeilijk over….
Bij Story inderdaad. Mijn auto is 1 augustus van de band gekomen en heeft geen enkele recall registratie.
Ze hebben mij er wel mondeling op gewezen dat dit issue speelt. Ik vroeg er bewust zelf naar omdat bij het maken van de ophaalafspraak er nog sprake was van een te ondertekenen brief.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pannekoek81
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 22:29
Griffin2k schreef op donderdag 29 augustus 2024 @ 07:49:
[...]

Bij Story inderdaad. Mijn auto is 1 augustus van de band gekomen en heeft geen enkele recall registratie.
Ze hebben mij er wel mondeling op gewezen dat dit issue speelt. Ik vroeg er bewust zelf naar omdat bij het maken van de ophaalafspraak er nog sprake was van een te ondertekenen brief.
Niet alle (i)x1's hebben een terugroep blijkbaar. Mijne heeft het ook niet. Bij BMW en RDW gecontroleerd, maar geen enkele melding.

Veel plezier met jouw ix1 :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GilbertvH
  • Laatst online: 13:09
Griffin2k schreef op donderdag 29 augustus 2024 @ 07:49:
[...]

Daar komt mijn iX1 ook vandaan. Topbedrijf!

• Martinusz
Ik mag volgende week mijn iX1 ophalen, aan de telefoon zei de dealer wel dat ik de brief zou krijgen een week van te voren, dat zou dan vandaag ongeveer moeten zijn. Ben benieuwd of de brief nog komt, of dat dat idd niet meer nodig is ofzo.

• RonnyH
  • Registratie: Mei 2023
  • Laatst online: 04-07 15:11
Ik dacht begrepen te hebben dat men steeds de meest recente software-updates automatisch ontving. Update 07/2024 is nu reeds geruime tijd gelanceerd doch ik heb nog steeds versie 03/2024 in mijn auto. Ik krijg ook nog melding dat de auto up-to-date is.
Is dit normaal of moet ik mss ergens iets aanvinken ?

• quirinus
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 05-09 16:40
RonnyH schreef op donderdag 29 augustus 2024 @ 11:10:
Ik dacht begrepen te hebben dat men steeds de meest recente software-updates automatisch ontving. Update 07/2024 is nu reeds geruime tijd gelanceerd doch ik heb nog steeds versie 03/2024 in mijn auto. Ik krijg ook nog melding dat de auto up-to-date is.
Is dit normaal of moet ik mss ergens iets aanvinken ?
Voor idrive 8 is dat zeker niet het geval bij mij. Ik zit nog op 07/2023, dat was de enige en laatste over the air update die ik gehad heb :F .
Pagina: 1 ... 49 ... 70 Laatste