Het grote BMW (i)X1 topic

Pagina: 1 ... 48 ... 70 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hopiconjo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 07:24
Link is idd oude link. Moest link zijn naar RDW app

Zal stuk uit de post hier zetten. Mocht je FB hebben kijk in de groep BMW ix! Nederland & Belgie

Voor iedereen die komende dagen een aflevering gepland heeft staan: we werden gister avond gebeld door de dealer dat onze aflevering die deze ochtend gepland was niet door kon gaan, omdat er per direct een afleverstop is op de IX1 modellen. Reden was nog onbekend. Wij zouden vandaag gebeld worden met meer informatie. Enorm balen natuurlijk als je er zo naar uit kijkt. Dus even afwachten nu…

Net van de dealer gehoord dat het gaat om problemen met het automatic brake system en dat daarvoor vervangende onderdelen gemonteerd moeten worden. De dealer moet nu wachten tot deze onderdelen geleverd worden en tot die tijd mogen er geen nieuwe auto’s worden afgeleverd.

Net antwoord gekregen van de NL dealer met bevestiging afleverstop en de verwachting dat dit binnen nu en een maand zal zijn opgelost.

Update vanuit de dealer: men is in afwachting van nadere instructies vanuit BMW. Tot die tijd kunnen ze niks zeggen over de impact en duur van de vertraging van aflevering

Voor NL rijders: kijk op rdw.nl bij terugroepacties via je kenteken.

Update teruggroepactie: de dealer kan.op basis van kenteken zien of je auto wel/niet terug moet eventueel maar dit zal gefaseerd worden uitgevoerd. Genius bij BMW wist nog niets maar het management wacht nog op verdere updates ook. Maandag komt er waarschijnlijk pas meer technische informatie.
Mijn elektrische mini (3,5 jaar oud) moet dus ook terug maar dat lijkt softwaretechnisch te zijn idd en niet iets met de remmen.

Mijn eigen dealer bevestigt dit ook:

Goedemorgen,

Dat klopt op dit moment hebben een aantal modellen een afleverstop. Op dit moment is er bij ons ook nog niet alles bekend. Ik hoor dat maandag.

Ik kom maandag bij je terug met meer info.

[ Voor 32% gewijzigd door hopiconjo op 12-08-2024 10:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brecht_vb
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 09:58
hopiconjo schreef op maandag 12 augustus 2024 @ 08:37:
[...]

ah srry voor dubbel post dan
Helemaal geen probleem! Het was gewoon nota dat we dergelijke problemen inderdaad hebben voorbij zien komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SAABcabrio
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 07:22
Als ik bij RDW kijk dan tref ik voor mijn auto onderstaand bericht.
Komende week gaat deze naar de dealer voor de betreffende terugroepactie. Het betreft in mijn geval een BMW iX1 xDrive30 van maart/april 2023.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LJZo6A-3RcKYo3ZM_iUKom5oo-8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/KnVT1MWEh3f8t81eZ7mKzlkm.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hankied
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 01-09 19:22
Deze RDW melding is van 14-02-2024, waarom horen we dan niets van BMW dealers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TvEeten
  • Registratie: Augustus 2024
  • Laatst online: 19-08-2024
Mijn IX1 (edrive20) is besteld in februari '24 en zou vandaag geleverd worden.
Helaas vanmorgen het bericht gekregen dat hij klaar staat maar door de afleverstop nu niet uitgeleverd wordt.

Dealer weet nog niet wanneer dit opgelost is. Een nieuwe aflevering wordt ingepland nadat er duidelijkheid is.

Iemand hier met meer kijk op de situatie?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Elazz
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 10-09 21:45
TvEeten schreef op maandag 12 augustus 2024 @ 11:28:
Mijn IX1 (edrive20) is besteld in februari '24 en zou vandaag geleverd worden.
Helaas vanmorgen het bericht gekregen dat hij klaar staat maar door de afleverstop nu niet uitgeleverd wordt.

Dealer weet nog niet wanneer dit opgelost is. Een nieuwe aflevering wordt ingepland nadat er duidelijkheid is.

Iemand hier met meer kijk op de situatie?
Het betreft zeer veel wagens (lijstje hierboven klopt, X2 hoort er btw ook nog bij). Gaat om 370K reeds geleverde wagens tot mei. Dat zal ondertussen hoger zijn en zolang het probleem niet is verholpen blijft dat aantal stijgen. Verkoopstop al zeker in de VS en Europa, vermoed dus wereldwijd.

Op bimmerpost onder de X3 problematiek deze opmerking gevonden. Of dat klopt betwijfel ik.
Hey guys,

jumping over from a German car forum to share some information with you.

BMW already has a software update in the making which is planned to be released Monday or Tuesday.

It will basically add some extra surveillance to better track the potentially malfunctioning part and warn the driver in time. Until then, the car can be safely driven and even after the part fails, the car can still be driven.

This will allow BMW to hand over the cars and fix all cars over time (and after passing the 170 miles threshold while being with the customer).

If everything goes well, cars should go out next week again. At least that’s what they plan over here in Germany.

[ Voor 3% gewijzigd door Elazz op 12-08-2024 15:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TvEeten
Dat klinkt goed, enkel bedoelt hij hier deze maandag/ dinsdag (als zijn tekst al klopt) of de volgende week?
ofwel is zijn reactie van zondag / van vandaag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hopiconjo
Als ik een beetje rondlees schijnt het idd het probleem van paar maanden geleden te zijn maar is afgelopen vrijdag heel accuut geworden. Waarom dit is weet ik (nog) niet

https://www.motor-talk.de...er-t6548660.html?page=463

Mijn duits is niet perfect dus heb het gelezen met translator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elazz
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 10-09 21:45
TvEeten schreef op maandag 12 augustus 2024 @ 11:56:
Dat klinkt goed, enkel bedoelt hij hier deze maandag/ dinsdag (als zijn tekst al klopt) of de volgende week?
ofwel is zijn reactie van zondag / van vandaag?
Bedoeling was deze week inderdaad. Maar lijkt me sterk. Er is veel misinformatie omdat mensen dealers bellen die ook nog niet helemaal op de hoogte zijn hoe en wat.
hopiconjo schreef op maandag 12 augustus 2024 @ 13:42:
Als ik een beetje rondlees schijnt het idd het probleem van paar maanden geleden te zijn maar is afgelopen vrijdag heel accuut geworden. Waarom dit is weet ik (nog) niet

https://www.motor-talk.de...er-t6548660.html?page=463

Mijn duits is niet perfect dus heb het gelezen met translator
Klopt. Vrijdag ineens delivery en sales stop (naargelang regio). Vraag me af of er nog meer zijn die pech hebben en benieuwd wat voor tussentijdse oplossing BMW voorziet. In de VS ging het om 77K die niet opgehaald mogen worden. Eigenlijk vrij gek. En de aanpassing kan alleen als het nieuwe onderdeel beschikbaar is en de dealer 250km heeft gereden?? Voor de huidige wagens die aan het rijden zijn is het hopen op een update en ook daar sowieso na 250km onderdeel vervangen.

Die 250km lijkt precies ook in Duitsland te gelden. Vreemd allemaal deze onduidelijkheid.
Ik snap het wel. Een duidelijk persbericht dat het onveilig is voor zowat alle X moddellen en populairste sedans/MPV's is niet goed voor de reuptatie. Aan de andere kant: Duizenden ervaringen zoals deze en ik zou er niet mee willen rijden. https://u11.bimmerpost.com/forums/showthread.php?t=2088217
comment 7 bijna gecrashed bijv. https://u11.bimmerpost.com/forums/showthread.php?t=2074728

Je kan blijkbaar wel de handrem knop indrukken om te remmen. Dat schijnt te werken, ongeacht de storingsmelding, zelf geen idee, maar is ook op eigen risico, en hopende dat er niemand achter je zit. Hopelijk zijn de modellen die nu in productie zitten aangepast. Jammer van de 500K+ wagens die een probleem hebben. Hopelijk komen er geen ongelukken van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ugchel
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Ugchel

Speeding home

Ik ben wel benieuwd naar de impact,, mijn ix1 staat gepland voor aflevering bij de dealer eind augustus en ik vermoed dan een week of twee later aan mij…

A donkey is a lonely bloke, he hardly ever gets to poke

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KW1980
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 07-09 18:34
Ugchel schreef op maandag 12 augustus 2024 @ 16:37:
Ik ben wel benieuwd naar de impact,, mijn ix1 staat gepland voor aflevering bij de dealer eind augustus en ik vermoed dan een week of twee later aan mij…
Mijne staat ook voor 20-8 levering. Hoop dat dit al meegenomen is tijdens productie (of daarna). Zou wel slecht zijn dat recalls uit februari in augustus nog spelen op nieuw af te leveren modellen trouwens. Heb nog geen mail gehad iig van BMW en/of lease.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ugchel
  • Niet online

Ugchel

Speeding home

KW1980 schreef op maandag 12 augustus 2024 @ 16:47:
[...]

Mijne staat ook voor 20-8 levering. Hoop dat dit al meegenomen is tijdens productie (of daarna). Zou wel slecht zijn dat recalls uit februari in augustus nog spelen op nieuw af te leveren modellen trouwens. Heb nog geen mail gehad iig van BMW en/of lease.
Nou ja… als er plots een afleverstop is en mensen op de dag zelf afgebeld worden, dan denk ik niet dat jouw hoop waarheid wordt. Of er moet net vorige week iets gewijzigd zijn op/aan de lopende band daar…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brecht_vb
Mijn auto gaat begin oktober in productie, nog niets gehoord hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin2k
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07:19
Same here. Auto is nu in NL en wordt naar verwachting binnen twee weken geleverd.
Ik heb nog niets vanuit de dealer gehoord dat hij niet geleverd kan worden.

Zonnepanelen 3950Wp - DMEGC 6x395Wp (ZW 2°) + DMEGC 4x395Wp (ZW 28°) - Solis 3.6 ; Easee Charge Lite 11kW + Easee Equalizer (Load Balancing) ; BMW iX1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pliesie
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-09 11:00
En ikke heb de auto al 3 weken in nederland en haal hem de 19e op. Ook niets vernomen.
Ik zal bij afleveren wel even de vraag stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pannekoek81
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 06:27
Voor de zekerheid even gekeken bij de RDW, maar op mijn kenteken zie ik geen terugroepactie. Betreft dan een edrive20 welke ik half juni heb opgehaald.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/W14kwqaepfWZz-WPHPx_JKP-iFw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bBxsRTESr2WpHMKqtZ1q9DBe.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TvEeten
Facebook ix1 rijders Nederland en België kwam met het volgende:

Aanvullende info

Een Duitser intern schreef op 12 augustus 2024 om 16:22:30 uur:

Ik heb dus maar nog eens informatie naar alle dealers gestuurd, de oplossingen staan ​​klaar en zouden vanaf morgen weer geleverd moeten kunnen worden, op voorwaarde dat de dealer de update snel genoeg kan installeren. Een bekwame dealer mag hierdoor nauwelijks falen.

Het is eigenlijk een uitbreiding van de reeds bestaande campagne rond het geïntegreerde remsysteem. Er wordt geen hardware vervangen, maar er wordt een update geïnstalleerd om in een vroeg stadium te kunnen vaststellen of een van de defecte onderdelen in dit voertuig is geïnstalleerd. Hoe dan ook, slechts een zeer klein deel van de voertuigen wordt getroffen, waarbij later daadwerkelijk iets aan de hardware moet worden gedaan.

U hoeft zich geen zorgen te maken dat de rem niet meer werkt als het hardwareonderdeel daadwerkelijk defect is, alleen bieden de elektronische helpers van de rem in dit geval niet meer zoveel ondersteuning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pruttelathome
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20-08 22:47
Gebruikte X1 (mei 2023) vorige week gekocht bij Duitse dealer. Vandaag ook bericht van die dealer dat die niet wordt uitgeleverd vanwege rem probleem. Wacht op BMW AG m.b.t. oplossing.

[ Voor 8% gewijzigd door pruttelathome op 12-08-2024 22:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KW1980
TvEeten schreef op maandag 12 augustus 2024 @ 20:39:
Facebook ix1 rijders Nederland en België kwam met het volgende:

Aanvullende info

Een Duitser intern schreef op 12 augustus 2024 om 16:22:30 uur:

Ik heb dus maar nog eens informatie naar alle dealers gestuurd, de oplossingen staan ​​klaar en zouden vanaf morgen weer geleverd moeten kunnen worden, op voorwaarde dat de dealer de update snel genoeg kan installeren. Een bekwame dealer mag hierdoor nauwelijks falen.

Het is eigenlijk een uitbreiding van de reeds bestaande campagne rond het geïntegreerde remsysteem. Er wordt geen hardware vervangen, maar er wordt een update geïnstalleerd om in een vroeg stadium te kunnen vaststellen of een van de defecte onderdelen in dit voertuig is geïnstalleerd. Hoe dan ook, slechts een zeer klein deel van de voertuigen wordt getroffen, waarbij later daadwerkelijk iets aan de hardware moet worden gedaan.

U hoeft zich geen zorgen te maken dat de rem niet meer werkt als het hardwareonderdeel daadwerkelijk defect is, alleen bieden de elektronische helpers van de rem in dit geval niet meer zoveel ondersteuning.
Ah, dit biedt al wat meer nuance. Dank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterCC
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 10-09 20:16
hopiconjo schreef op maandag 12 augustus 2024 @ 08:32:
Op FB forum wordt vermeld dat alle leveringen van diverse BMW modellen, waaronder ook de ix1, op hold staan. Dit ivm met problemen met ABS. Je zou kunnen kijken op kenteken of er voor jouw auto ook een terugroepactie is.

Sorry dubbelpost!!
Ik denk dat dit de BMW pagina is: https://www.bmw.de/de/top...mw-service/rueckrufe.html
Lijkt me de beste bron.

Ik heb mijn iX1 gechecked: niet onderworpen aan terugroep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KW1980
KW1980 schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 11:24:
[...]

Dusseldorp Groningen bevestigt idd de afleverstop. Donderdag as krijgen ze een update van de importeur. Ik moest die middag even terugbellen voor een actueel verhaal en of volgende week dinsdag mijn ix1 afgeleverd kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mstakenburg
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 21-04 11:37
Zou over een uur mijn nieuwe ix1 op kunnen halen helaas ook ik werd gister ochtend gebeld dat de auto niet geleverd mag worden. Balen.

Net wel even een kijkje genomen bij de auto... Ben benieuwd wanneer de auto's uitgeleverd mogen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hopiconjo
KW1980 schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 11:24:
[...]

Wat mij gewoon verbaasd als ik dit artikel lees is dat het het een lopende campagne is die sinds april bekend is. Waarom afgelopen vrijdag zo accuut dat er zelfs een leverstop is?. Als het een kwestie is van een update instaleren om te controleren of er eventueel hardwarematig iets vervangen moet worden zou dit mijn inziens bij de nog te leveren autos zo uitvoerbaar moeten zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KW1980
hopiconjo schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 14:20:
[...]

Wat mij gewoon verbaasd als ik dit artikel lees is dat het het een lopende campagne is die sinds april bekend is. Waarom afgelopen vrijdag zo accuut dat er zelfs een leverstop is?. Als het een kwestie is van een update instaleren om te controleren of er eventueel hardwarematig iets vervangen moet worden zou dit mijn inziens bij de nog te leveren autos zo uitvoerbaar moeten zijn?
Die terugroepactie PDF zelfs februari.... Ben benieuwd naar de update vd importeur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinotgrigio1
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 08:53
- Volgens de dealer: bevestigd ook hier een afleverstop op alle BMW modellen op dit moment
- Mijn IX1 20 was besteld in april,
- productieweek staat op 35 (Bijna :-) )
- afleverweek nog steeds op 40

fingers X !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KW1980
Mstakenburg schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 13:59:
Zou over een uur mijn nieuwe ix1 op kunnen halen helaas ook ik werd gister ochtend gebeld dat de auto niet geleverd mag worden. Balen.

Net wel even een kijkje genomen bij de auto... Ben benieuwd wanneer de auto's uitgeleverd mogen worden.
Bieden ze een leenauto aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10:29
Kan mijn auto over twee weken ophalen, dus de net geproduceerde versies zijn redelijk snel up 2 date te krijgen inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAABcabrio
Deze recall raakt een erg groot aantal modellen. Dat vergt in de keten veel van de betrokken partijen.
Allereerst moet de fabrikant/toeleverancier opnieuw deugdelijke onderdelen leveren. De dealerorganisatie moet tijd en mensen vrijmaken om de werkzaamheden uit te kunnen voeren en er moet contact gezocht worden met alle berijders om de afspraak in te plannen. Daar gaat serieus veel tijd overheen en dan moet je ondertussen ook nog een inschatting maken hoe dreigend het potentiële gevaar is.
Je mag verwachten dat als er vandaag een auto van de band rolt die al wel voorzien is van de juiste componenten en daarop de (reeds lopende) recall niet meer van toepassing is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mstakenburg
KW1980 schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 15:48:
[...]

Nee heb geen leen auto aangeboden gekregen. Op zich geen punt ik ben nog in het bezit van een shortlease. Alleen een Hyundai Overstap van Tesla naar Hyundai 7 maanden geleden nu naar de BMW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mstakenburg
SAABcabrio schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 16:33:
Deze recall raakt een erg groot aantal modellen. Dat vergt in de keten veel van de betrokken partijen.
Allereerst moet de fabrikant/toeleverancier opnieuw deugdelijke onderdelen leveren. De dealerorganisatie moet tijd en mensen vrijmaken om de werkzaamheden uit te kunnen voeren en er moet contact gezocht worden met alle berijders om de afspraak in te plannen. Daar gaat serieus veel tijd overheen en dan moet je ondertussen ook nog een inschatting maken hoe dreigend het potentiële gevaar is.
Je mag verwachten dat als er vandaag een auto van de band rolt die al wel voorzien is van de juiste componenten en daarop de (reeds lopende) recall niet meer van toepassing is.
Ze praten overal over een software update dus ik hoop dat het dit ook is.

Vind het inderdaad erg slordig als dit probleem al bekend is langere tijd dat er nog steeds auto's van de band af rollen met het zelfde issue

Mijn iX1 besteld in februari week 28 in de productie gegaan week 31 geleverd bij de dealer.

Nu maar hopen dat ze snel zijn met herstellen. nog 3 weken dan vakantie naar Italie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hopiconjo
Ik vraag me idd af wat voor alternatieven/compensatie BMW biedt als je je vakantie met je nieuwe auto gepland hebt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shivers454
  • Registratie: December 2023
  • Laatst online: 08-10-2024
hopiconjo schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 20:21:
Ik vraag me idd af wat voor alternatieven/compensatie BMW biedt als je je vakantie met je nieuwe auto gepland hebt
Ik vrees niks….

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PeterCC
Wekke schreef op zondag 11 augustus 2024 @ 13:16:
[...]

En geeft de navigatie dit dan aan in het display ofzo? Heb de wagen een week of 6, en enkel nog maar thuis en op het werk geladen. Heb er dus geen zicht op.
Ik zou me niet teveel zorgen maken.

Ik had ook nog nooit ergens anders geladen dan thuis of op het werk toen we een een maand geleden naar Italië gegaan zijn met de iX1, naar Lazio.
En ik verwachtte ook een stressvolle tocht, maar dat bleek helemaal niet het geval, integendeel

Ik ben op de reis gewoon voortgegaan op wat de BMW nav aangeeft als laadstops.
De BMW nav geeft aan waar te laden en hoeveel om tot de volgende stop te geraken.

Gewoon doen wat de BMW nav zegt. Laadbeurten duren nooit langer dan een half uur.
In de praktijk ga je effe naar het toilet, en eventueel een koffietje of een iets langere pauze voor een hapje en laad je langer dan gevraagd.

Het breekt de reis op in behapbare stukken van 2 a 3 uur en je bent wat langer onderweg dan wat je gewend bent, niet veel langer, maar het voelt niet als langer aan. Mijn vrouw vond de reis een stuk ontspannender dan de vorige jaren (wij gaan al ruim 12 jaar naar Italië).

Waar je wel moet op letten dat is dat niet elke laadpaal werkt volgens dezelfde volgorde van activiteiten.

Bij de meeste vind je een open plek, mag geen probleem zijn, en bied je eerst je laadkaart aan, dan vraagt de paal welke stekker je wil gebruiken en verbind je die met de wagen. Even wachten en wat geklik hier en daar en dan gaat de blauwe laadled aan van de BMW. Klaar.

Maar er zijn er ook waar je eerst de stekker moet kiezen, die verbinden en dan de laadkaart.

Altijd eerst even goed kijken wat er op de paal aangegeven staat. In de praktijk kwamen we alleen afwijkende laadpalen tegen in Zwitserland.

Ik weet niet waar in Italië je reisdoel ligt. Binnen Italië is er nooit een probleem langs de autowegen. Daarbuiten zijn DC laders eerder schaars, tenminste toch daar waar wij waren, maar er zijn er, soms op onverwachte plekken. De BMW nav weet ze te vinden.

Een goede reis toegewenst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekke
  • Laatst online: 22-08 17:41
PeterCC schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 22:12:
[...]

Ik zou me niet teveel zorgen maken.

Ik had ook nog nooit ergens anders geladen dan thuis of op het werk toen we een een maand geleden naar Italië gegaan zijn met de iX1, naar Lazio.
En ik verwachtte ook een stressvolle tocht, maar dat bleek helemaal niet het geval, integendeel

Ik ben op de reis gewoon voortgegaan op wat de BMW nav aangeeft als laadstops.
De BMW nav geeft aan waar te laden en hoeveel om tot de volgende stop te geraken.

Gewoon doen wat de BMW nav zegt. Laadbeurten duren nooit langer dan een half uur.
In de praktijk ga je effe naar het toilet, en eventueel een koffietje of een iets langere pauze voor een hapje en laad je langer dan gevraagd.

Het breekt de reis op in behapbare stukken van 2 a 3 uur en je bent wat langer onderweg dan wat je gewend bent, niet veel langer, maar het voelt niet als langer aan. Mijn vrouw vond de reis een stuk ontspannender dan de vorige jaren (wij gaan al ruim 12 jaar naar Italië).

Waar je wel moet op letten dat is dat niet elke laadpaal werkt volgens dezelfde volgorde van activiteiten.

Bij de meeste vind je een open plek, mag geen probleem zijn, en bied je eerst je laadkaart aan, dan vraagt de paal welke stekker je wil gebruiken en verbind je die met de wagen. Even wachten en wat geklik hier en daar en dan gaat de blauwe laadled aan van de BMW. Klaar.

Maar er zijn er ook waar je eerst de stekker moet kiezen, die verbinden en dan de laadkaart.

Altijd eerst even goed kijken wat er op de paal aangegeven staat. In de praktijk kwamen we alleen afwijkende laadpalen tegen in Zwitserland.

Ik weet niet waar in Italië je reisdoel ligt. Binnen Italië is er nooit een probleem langs de autowegen. Daarbuiten zijn DC laders eerder schaars, tenminste toch daar waar wij waren, maar er zijn er, soms op onverwachte plekken. De BMW nav weet ze te vinden.

Een goede reis toegewenst.
Omdat het mijn eerste keer elektrisch is hou ik het op Noord-Italië, Alto Adige. 😉

Ik rijd dus over Duitsland en Oostenrijk. Ter plaatse heb ik laadmogelijkheden aan hotel en 50 kW DC-chargers in het dorp. Daar maak ik me dus al geen zorgen over.

Echt zorgen maak ik me niet, de BMW-laadpas heeft genoeg mogelijkheden.

Dat je geen problemen hebt gehad voor Lazio geeft me moed voor 2025. Le Marche dan. Ga zelf ook al een jaar of 20 met de wagen naar Italië. Maar dit is nieuw natuurlijk. 😉

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SAABcabrio
Wekke schreef op woensdag 14 augustus 2024 @ 08:56:
[...]

Omdat het mijn eerste keer elektrisch is hou ik het op Noord-Italië, Alto Adige. 😉

Ik rijd dus over Duitsland en Oostenrijk. Ter plaatse heb ik laadmogelijkheden aan hotel en 50 kW DC-chargers in het dorp. Daar maak ik me dus al geen zorgen over.

Echt zorgen maak ik me niet, de BMW-laadpas heeft genoeg mogelijkheden.

Dat je geen problemen hebt gehad voor Lazio geeft me moed voor 2025. Le Marche dan. Ga zelf ook al een jaar of 20 met de wagen naar Italië. Maar dit is nieuw natuurlijk. 😉
Ik onderschrijf de ervaringen van PeterCC volledig. Met de iX1 vorig en dit jaar naar Le Marche in Italië geweest en nergens enige vorm van laadstress ervaren. Wij zijn ook over Zwitserland gereden. Mijn advies is ook om op de heen- en terugreis de BMW-navigatie gewoon de laadstops te laten bepalen. Wanneer je afwijkt zul je net zien dat je een laadlocatie treft met een kapotte laadpaal of één die jouw pas niet accepteert. Op locatie adviseer ik bij dagtrips of bezoek aan supermarkten gewoon gebruik maken van de aanwezige laadpalen. Bijkomend voordeel: het vinden van een parkeerplaats met laadpaal is vaak eenvoudiger, dan een parkeerplaats zonder laadpaal. Let wel op dat je niet te lang blijft paalkleven als de accu al vol is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• woutur
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09:43

woutur

Klauwtjes uit!

Gisteren teruggekomen uit Italië/Zuid-Duitsland (trip opgebroken met een overnachting). Qua laden weinig problemen gehad. Je wordt in Duitsland nog wel eens van de snelweg af op een industrieterreintje gestuurd met een snellader. Ik vind het in de BMW navigatie wat moeilijk om dan alternatieven verderop te vinden die dichter bij de snelweg zitten. Ik weet dat de optie erin zit om laadpunten op de route te vinden maar het ad-hoc uitzoeken tijdens het rijden wat een goede is, dat is behoorlijk lastig.

Mijn MoveMove kaart deed het overal. Ik heb slechts in Italië bij 1 plek een app gedownload om daar te kunnen laden. Ik had me goed voorbereid met Tesla, Fastned, Shell Recharge, OVO, Tap Electric, Freshmile maar ik heb er geen van alle hoeven te gebruiken.

Van de snelweg af, vond ik het bij het Gardameer en in Chianti nog wel eens uitdagend om een laadplek te vinden. Camping had een flatfee van 40 euro voor laden (ja, doei!). Laden ging (met een uitzondering hier en daar) vrijwel altijd met 120KwH. Tijdens stops was de auto veel eerder klaar met laden dan wij met koffie en toilet. Dat viel echt heel erg mee.

Over de software van de iX1 ben ik niet te spreken. Ik heb nog nooit zo een instabiele meuk bij elkaar gezien. Van schermen die zwart gingen tijdens het rijden, Android Auto dat om het kwartier eruit klapte (gedurende 10 uur durende trips) en die het later helemaal niet meer deed, tot de navigatie die telkens de route verloor nadat Android Auto eruit klapte, of mijn Cruise Control die uitviel net wanneer ik het het meest nodig heb (een enorme stortbui met slecht zicht) of muziek luisteren via Bluetooth (omdat AA het niet meer deed) en daar ook de verbinding verloor. Heel veel ergernis die ik in al mijn vorige auto's nooit gehad heb. Alsof ik de AliExpress versie van een premium product heb gekocht. En je weet dat je er bij de dealer geen zak mee kan behalve melden.

Er was ook een lichtpuntje. Op onverlichte wegen deed de grootlicht-assistent het heel goed. Zag naderende auto's en dimde netjes, en volgens mij reed er op gegeven moment een scooter voor me en die werd buiten het licht gehouden.

De HUD is wel fijn, maar de instructies met de camera-overlay in de navigatie app minder. Te groot en vaak te onduidelijk.

Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin2k
koentjuh schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 16:24:
Kan mijn auto over twee weken ophalen, dus de net geproduceerde versies zijn redelijk snel up 2 date te krijgen inderdaad.
Ik had een redelijk recent productieslot, maar helaas heeft de dealer zojuist gebeld dat deze ook nog niet afgeleverd mag worden. 🤮

Zonnepanelen 3950Wp - DMEGC 6x395Wp (ZW 2°) + DMEGC 4x395Wp (ZW 28°) - Solis 3.6 ; Easee Charge Lite 11kW + Easee Equalizer (Load Balancing) ; BMW iX1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterCC
woutur schreef op woensdag 14 augustus 2024 @ 11:48:
(...)

Mijn MoveMove kaart deed het overal. Ik heb slechts in Italië bij 1 plek een app gedownload om daar te kunnen laden. Ik had me goed voorbereid met Tesla, Fastned, Shell Recharge, OVO, Tap Electric, Freshmile maar ik heb er geen van alle hoeven te gebruiken.
(...)
Ik heb enkel gebruik gemaakt van de Shell Recharge laadkaart.
Werkte overal.

Ik heb zelf maar een beperkte ervaring maar collega's met meer laadervaring in binnen- en buitenland stellen dat ze nog nooit een openbaar laadpunt zijn tegengekomen waar de Shell Recharge kaart niet werkt. (zonder reclame te willen maken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JP1980
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 10-09 20:45
PeterCC schreef op woensdag 14 augustus 2024 @ 13:22:
[...]

Ik heb enkel gebruik gemaakt van de Shell Recharge laadkaart.
Werkte overal.

Ik heb zelf maar een beperkte ervaring maar collega's met meer laadervaring in binnen- en buitenland stellen dat ze nog nooit een openbaar laadpunt zijn tegengekomen waar de Shell Recharge kaart niet werkt. (zonder reclame te willen maken)
Blijft anekdotisch. In de UK bijvoorbeeld heb je vrijwel niks aan de Shell Recharge kaart. Alles met creditkaart of apps. Altijd inlezen hoe dingen werken in landen waarna je afreist / doorkruist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutur

woutur

Klauwtjes uit!

JP1980 schreef op woensdag 14 augustus 2024 @ 13:27:
[...]

Blijft anekdotisch. In de UK bijvoorbeeld heb je vrijwel niks aan de Shell Recharge kaart. Alles met creditkaart of apps. Altijd inlezen hoe dingen werken in landen waarna je afreist / doorkruist.
Uiteraard maar we kunnen vaststellen dat je in NL, Duitsland en Italië redelijk goed zit met de genoemde kaarten.

Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maurice1972
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 28-08 13:33
Op dit moment staat mijn wagen bij de dealer voor de terugroepactie voor het vervangen van de CCU en gelijk bij het brengen gevraagd of mijn auto ook voor de 2e terugroepactie voor het remsysteem in aanmerking komt en helaas is dat zo. Echter gaat dit nog wel een paar maanden duren omdat het heel veel auto betreft bij wie het vervangen moet worden.

Hij wist mij ook te vertellen dat een er een derde terugroepactie aan zit te komen, maar dat zou eventueel ook met een hele grote OTA update kunnen zijn. De auto staat dan wel even stil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mstakenburg
Maurice1972 schreef op woensdag 14 augustus 2024 @ 16:28:
Op dit moment staat mijn wagen bij de dealer voor de terugroepactie voor het vervangen van de CCU en gelijk bij het brengen gevraagd of mijn auto ook voor de 2e terugroepactie voor het remsysteem in aanmerking komt en helaas is dat zo. Echter gaat dit nog wel een paar maanden duren omdat het heel veel auto betreft bij wie het vervangen moet worden.

Hij wist mij ook te vertellen dat een er een derde terugroepactie aan zit te komen, maar dat zou eventueel ook met een hele grote OTA update kunnen zijn. De auto staat dan wel even stil.
Ik hoop het niet dat het een paar maanden gaat duren. Aangezien BMW blijkbaar al geruime tijd op de hoogte was van dit probleem hebben ze lijkt me een behoorlijke plank mis geslagen mocht dit zo zijn uiteraard. Ik wacht op 1 BMW iX1 ik sprak een klant van me die heeft er 4 gekocht een investering van € 200.000,-

Morgen afwachten BMW duitsland brengt blijkbaar de dealers op de hoogte hoe verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pruttelathome
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20-08 22:47
pruttelathome schreef op maandag 12 augustus 2024 @ 22:42:
Gebruikte X1 (mei 2023) vorige week gekocht bij Duitse dealer. Vandaag ook bericht van die dealer dat die niet wordt uitgeleverd vanwege rem probleem. Wacht op BMW AG m.b.t. oplossing.
Auto mag worden uitgeleverd na software update. Wel moet je ervoor tekenen dat je op de hoogte bent van het mogelijke probleem. Mocht het optreden zou alles nog veilig werken, maar moet dan direct naar de dealer. De software zou preventief al een waarschuwing geven als het probleem mogelijkerwijs zou kunnen gaan optreden.

• Maurice1972
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 28-08 13:33
Mstakenburg schreef op woensdag 14 augustus 2024 @ 16:54:
[...]

Ik hoop het niet dat het een paar maanden gaat duren. Aangezien BMW blijkbaar al geruime tijd op de hoogte was van dit probleem hebben ze lijkt me een behoorlijke plank mis geslagen mocht dit zo zijn uiteraard. Ik wacht op 1 BMW iX1 ik sprak een klant van me die heeft er 4 gekocht een investering van € 200.000,-

Morgen afwachten BMW duitsland brengt blijkbaar de dealers op de hoogte hoe verder.
Als eerste staan de auto's die bij de dealer staan voor aflevering aan de beurt, daarna de wagens die bij de dealer staan die nog verkocht moeten worden, dan de wagens bij de fabrikant die al zijn geproduceerd en dan zijn wij pas aan de beurt. In mijn opinie een verkeerde volgorde.

• Pannekoek81
Vanmorgen een lastig dingetje met de IX1. De navigatie heeft geen gesproken instructies meer. Vinkje staat uiteraard goed en geluid staat ook aan. Zodra ik muziek luister dan hoor ik vlak voor een kruising dat de muziek wat afzwakt en dan normaal zegt een vriendelijke mevrouw wat ik moet doen, maar nu niet en komt de muziek weer terug.

Auto uit en weer aan helpt niet. Vinkje gesproken instructie uit en weer aan doet ook niks.

Iemand een idee? Of wordt dit een 2e volledige reset?

• Beukie1971
  • Laatst online: 28-04 09:42
Ik zou mijn iX1 vrijdagochtend 9 augustus ophalen maar werd dondermiddag gebeld dat er een terugroep was.
Leenauto van BMW mee gekregen omdat mijn oude leaseauto al was opgehaald.

Tot op heden nog geen reactie van de dealer wat ze gaan doen en wanneer.
Afwachten dus maar.

• GilbertvH
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 09:20
Pannekoek81 schreef op donderdag 15 augustus 2024 @ 11:18:
Vanmorgen een lastig dingetje met de IX1. De navigatie heeft geen gesproken instructies meer. Vinkje staat uiteraard goed en geluid staat ook aan. Zodra ik muziek luister dan hoor ik vlak voor een kruising dat de muziek wat afzwakt en dan normaal zegt een vriendelijke mevrouw wat ik moet doen, maar nu niet en komt de muziek weer terug.

Auto uit en weer aan helpt niet. Vinkje gesproken instructie uit en weer aan doet ook niks.

Iemand een idee? Of wordt dit een 2e volledige reset?
Probeer eens, zodra (tijdens) de gesproken instructie komt, het volume via je stuur omhoog te zetten met de +

• Pannekoek81
GilbertvH schreef op donderdag 15 augustus 2024 @ 13:15:
[...]

Probeer eens, zodra (tijdens) de gesproken instructie komt, het volume via je stuur omhoog te zetten met de +
Ik zal het straks even proberen. Bedankt voor het meedenken.

• GilbertvH
  • Laatst online: 09:20
Pannekoek81 schreef op donderdag 15 augustus 2024 @ 15:20:
[...]

Ik zal het straks even proberen. Bedankt voor het meedenken.
Grote kans dat het werkt. Ik had ineens een bijna niet verstaanbaar volume bij Flitsmeister meldingen via Apple Carplay. Door het volume te wijzigen tijdens de gesproken instructie kon ik dit weer oplossen.

• Pannekoek81
GilbertvH schreef op donderdag 15 augustus 2024 @ 16:11:
[...]

Grote kans dat het werkt. Ik had ineens een bijna niet verstaanbaar volume bij Flitsmeister meldingen via Apple Carplay. Door het volume te wijzigen tijdens de gesproken instructie kon ik dit weer oplossen.
Helaas. Het balkje van de volume van de navigatie verschijnt maar het blijft erg stil.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KW1980
KW1980 schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 15:48:
[...]

Vandaag is er gecommuniceerd door importeur richting dealers, ik krijg echter morgen pas een update vd dealer. Zal hem hier posten. Ben benieuwd...

• Stien
  • Laatst online: 21-05 15:39
woutur schreef op woensdag 14 augustus 2024 @ 11:48:

Over de software van de iX1 ben ik niet te spreken. Ik heb nog nooit zo een instabiele meuk bij elkaar gezien. Van schermen die zwart gingen tijdens het rijden, Android Auto dat om het kwartier eruit klapte (gedurende 10 uur durende trips) en die het later helemaal niet meer deed, tot de navigatie die telkens de route verloor nadat Android Auto eruit klapte,
Nog nooit meegemaakt in de anderhalf jaar dat ik de ix1 heb. Nu gebruik ik wel apple play. Mogelijk dat daar het verschil in zit.
of mijn Cruise Control die uitviel net wanneer ik het het meest nodig heb (een enorme stortbui met slecht zicht)
Ik denk dat dat een wijselijk besluit is geweest van de auto, en geen storing. Ook radar en laser kan verstoord worden door extreem weer.

• woutur

woutur

Klauwtjes uit!

Stien schreef op donderdag 15 augustus 2024 @ 20:03:
[...]

Nog nooit meegemaakt in de anderhalf jaar dat ik de ix1 heb. Nu gebruik ik wel apple play. Mogelijk dat daar het verschil in zit.

[...]

Ik denk dat dat een wijselijk besluit is geweest van de auto, en geen storing. Ook radar en laser kan verstoord worden door extreem weer.
Waarschijnlijk en misschien wel.
Alfa deed het eigenlijk altijd goed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mstakenburg
KW1980 schreef op donderdag 15 augustus 2024 @ 18:35:
[...]

Vandaag is er gecommuniceerd door importeur richting dealers, ik krijg echter morgen pas een update vd dealer. Zal hem hier posten. Ben benieuwd...
Vandaag contact gehad. Kreeg te horen dat deze week dmv een software update het hersteld kan worden lease maatschappij moet iets tekenen en de bereider.

Even afwachten maar.

• nish9493
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 27-08 12:50
HI all,
when i check this website of belgium
https://www.bmw.be/nl/top...s/recall-information.html

My car chasis number shows it has a open safety related recall and the recall code is 0034780200. Is it possible to directly check with the dealer for an appointment or do i need to wait for notification in the vehicle to go to the dealer.

also can anyone let me know what exactly is this recall

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pBJjm_30jeySnacCW2TfKA5X0kc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/qODswIsvVV9WA7SmCaXV5BiC.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 4% gewijzigd door nish9493 op 15-08-2024 22:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jordicello
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 04-06 15:09
Mstakenburg schreef op donderdag 15 augustus 2024 @ 20:57:
[...]

Vandaag contact gehad. Kreeg te horen dat deze week dmv een software update het hersteld kan worden lease maatschappij moet iets tekenen en de bereider.

Even afwachten maar.
Ik heb ook contact gehad met mijn dealer die mij hetzelfde nieuws gaf en tegelijkertijd een brief meestuurde waarin zowel de berijder als, in ons geval, de leasemaatschappij moeten tekenen om te bevestigen dat de informatie omtrent de mogelijke problemen van het remsysteem voor kennisgeving is aangenomen.

Bovendien staat in de brief de volgende zin: "Hierbij bieden wij onze excuses aan voor het ongemak en vragen wij u om, voordat u het voertuig overneemt, de kennisname van de feiten te bevestigen met uw handtekening".

Het wekt bij mij de indruk dat de BMW Group zich middels deze brief flink probeert in te dekken en daarnaast wilt voorkomen dat klanten van hun auto afzien, als dat überhaupt nog mogelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pannekoek81
Blijkbaar werkt er momenteel geen enkele stem. Want ook de voice assist werkt niet meer. Schijnt te komen, na wat zoeken op het internet, te komen door het taalpakket. Ik heb de oude verwijderd en de nieuwe geïnstalleerd, maar heeft niet geholpen. Dan maar een reset van het weekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TvEeten
De auto welke ik maandag mocht halen is nu alsnog gereed voor aflevering. Ik mag hem vanmiddag ophalen. Er zat de juiste software in (juiste producieslot datum vermoed ik).
Snelle communicatie vanuit BMW. topwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ribbe82
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 02-09 07:25
hopiconjo schreef op maandag 12 augustus 2024 @ 08:32:
Op FB forum wordt vermeld dat alle leveringen van diverse BMW modellen, waaronder ook de ix1, op hold staan. Dit ivm met problemen met ABS. Je zou kunnen kijken op kenteken of er voor jouw auto ook een terugroepactie is.

Sorry dubbelpost!!
Toch bedankt, ik had het nog niet vernomen. Voor mij staat de actie ook.
BMW had me gebeld, maar ik kon niet opnemen, nu weet is wss waarom, ik ga meteen een afspraak plannen!

Edit: inderdaad bevestigde terugroepactie. Waarschijnlijk zou ik pas in december kunnen komen, vanwege de schaal van de actie. Nadat de planner echt ging kijken, kon ik ineens vroeg in oktober terecht! (We zijn september met vakantie, niet met deze auto). Naja 99% van de tijd rem ik toch regeneratief, dus die laatste paar weken maar even voorzichtig rijden..

[ Voor 25% gewijzigd door ribbe82 op 16-08-2024 10:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ribbe82
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 02-09 07:25
Jordys19 schreef op donderdag 8 augustus 2024 @ 10:04:
[...]

Ik dacht dat dit enkel voor de cameras aan te zetten was maar zal het eens proberen.

Zijn er mensen die de nieuwe update hebben geinstaleerd? Heb dit gisteren gedaan en toen ik vandaag met de auto vertrok naar het werk bleef mijn verkeersbordenherkenning op Limit staan. De lane changing tijdens het pinken werkte ook niet meer. Iemand anders nog probleme gehad?
Ik heb deze ook geinstalleerd vorige week (Versie: 07/2024.30)
Enige wat ik merk na zo'n update is dat de cockpitdisplay helderheid is gereset naar 100% bij nacht.
Is nu al 2x gebeurt, na een update.
Dus als je dan voor de eerste keer in het donker rijd, denk je 'wat brand dat display in mijn ogen..'. Normaal heb ik die op 20% (ofwel 2 blokjes).
Verder geen ongemakken tegengekomen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ugchel
  • Niet online

Ugchel

Speeding home

Misschien dat ik gewoon heel slecht lees, maar wát is nou precies het probleem mbt die terugroepactie over de ABS? Ik lees iets over ondertekenen (moet de auto nog ophalen komende maand, zelf nog niets gezien) dat je op de hoogte bent van het probleem, en ik las ergens op bimmerpost dat mensen problemen/bijna crashes hadden vanwege dit probleem (?). Ik geloof best dat het veilig genoeg geacht wordt, maar zo gauw ik iets moet ondertekenen word ik wat opstandig. Zeker aangezien ik (logischerwijs) de impact in het geheel niet overzie.

Ook eens gehad met een auto uit de VAG-groep, of ik even wilde ondertekenen dat ik begreep dat uitschakelen van een bepaald rijhulpsysteem invloed had op andere veiligheidssystemen. Daar heb ik toen ook voor bedankt…(uitschakelen was de enige optie die ze konden bedenken destijds omdat er een of andere chip van Bosch over z’n nek ging als het te nat/droog/donker/licht was en dat kregen ze softwarematig maar niet opgelost)

[ Voor 12% gewijzigd door Ugchel op 16-08-2024 12:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pannekoek81
Probleem met niet pratende navigatie en de extreem stille assistent is opgelost. De volume knop ongeveer 20 seconde ingedrukt en daarmee een reboot van het systeem uitgevoerd en alles werkt weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin2k
TvEeten schreef op vrijdag 16 augustus 2024 @ 09:54:
De auto welke ik maandag mocht halen is nu alsnog gereed voor aflevering. Ik mag hem vanmiddag ophalen. Er zat de juiste software in (juiste producieslot datum vermoed ik).
Snelle communicatie vanuit BMW. topwerk.
Dat biedt nog hoop! Wat was de datum/week van jouw productieslot?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordys19
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 09-09 21:01
Jordys19 schreef op donderdag 8 augustus 2024 @ 10:04:
[...]

Ik dacht dat dit enkel voor de cameras aan te zetten was maar zal het eens proberen.

Zijn er mensen die de nieuwe update hebben geinstaleerd? Heb dit gisteren gedaan en toen ik vandaag met de auto vertrok naar het werk bleef mijn verkeersbordenherkenning op Limit staan. De lane changing tijdens het pinken werkte ook niet meer. Iemand anders nog probleme gehad?
Vandaag tijdens het rijden op de autosnelweg viel ineens heel het systeem uit en had ik weer hetzelfde probleem. Lane changing werkte niet meer en snelheid bleef op limit staan. Ga morgen eens belle om een afspraak te maken want dat is toch niet normaal denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Merkor
  • Registratie: Juni 2024
  • Laatst online: 10-09 19:24
JP1980 schreef op woensdag 7 augustus 2024 @ 10:50:
[...]
Mine is also scheduled to go to the garage next week. Officially for the high pitch sound which awaits response from the BMW factory. That is actually a bigger problem. But vibrations are not gone after last repair. I still have to tell the garage though. It is not only the steering wheel, but even at lower speeds you notice the car shivering. My girlfriend even told me she noticed pulsating fibarations in the floor at lower speeds. Hopefully next week things get solved but I'm starting to get cynical about the garage performance.
How did your appointment work out? I had mine with the technical delegate. He knew exactly what to look for. He identified not only a vibration of the steering wheel at around 80 km/h (which I claimed) but also from the (back)seat and armrest. At the end of my appointment the rear drive motor should be replaced. Obviously, there are motors which are vibrating out of spec and transfer that vibration to the chassis up to the steering wheel. However, two days later it was mentioned, that my rear drive motor seems not to be inside the affected range of serial numbers. Now, the delegate is in touch with BMW Munich how to proceed. It's really frustrating...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balupi63
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 18-08 12:48
Merkor schreef op vrijdag 16 augustus 2024 @ 19:29:
[...]

How did your appointment work out? I had mine with the technical delegate. He knew exactly what to look for. He identified not only a vibration of the steering wheel at around 80 km/h (which I claimed) but also from the (back)seat and armrest. At the end of my appointment the rear drive motor should be replaced. Obviously, there are motors which are vibrating out of spec and transfer that vibration to the chassis up to the steering wheel. However, two days later it was mentioned, that my rear drive motor seems not to be inside the affected range of serial numbers. Now, the delegate is in touch with BMW Munich how to proceed. It's really frustrating...
"There are several posts on various forums about steering wheel vibration in the Ix1. None of these posts describe a solution. I personally experience vibration in my Ix1 eDrive20 that can be felt in the car and steering wheel at 103 km/h. The BMW dealer has rebalanced the tires and wheels, and replaced the left and right drive shafts. Although the vibration has decreased, it is still annoyingly present. The car is going back to the dealer on September 3rd for further investigation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JP1980
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 10-09 20:45
Merkor schreef op vrijdag 16 augustus 2024 @ 19:29:
[...]

I can imagine. Really frustrating. What you want is worry free transportation. My arm rest is also fribrating in my car, build I think somewhere in August 2023. And mine I believe was perfectly fine. I would be suprised if the rear engine is the cause in my case, but symptoms seem simular. We will see.

The fibration issue is not yet adressed this week. They have only investigated the high pitch sound. Which couldn't continue because of rainy weather, the measuring equipment requires dry weather. So now next monday the car is going back. At least they don't put me on the bottom of the planning anymore, that is an improvement. I'm fine with it. I was glad I could take the car home this weekend because I had a mini as a temporary replacement, but that doesn't really work out well being 2m tall. Makes you appreciate your own car a bit more again.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• KW1980
Hierbij nog de betreffende brief die ondertekend moet worden. Mijn aflevering gaat ook door volgende week, zij het iets later. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UmRP3IumtIVCMjUUzHUo19w4Pgc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BNRtxuM0Iuuo5CcVzgbDw2pt.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geert Mo
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 07:51
Net thuis van een eerste verlof met de IX1 naar Zuid Frankrijk.
Heerlijke auto, heerlijke trip en ook absoluut geen laadstress die er toch een beetje was.

Wat ik wel raar vind is dat wanneer ik in de app een route plan ( 3 laadstops ) en deze naar de auto stuur ik bij vertrek een aangepaste route krijg met 5 stops.

Op zich allemaal relatief korte stops.
In heenrit 2 uur geladen met aankomst op 50% en terugrit 1.5h geladen met aankomst op 10%.

In heenrit op 3 van de 5 stops helemaal alleen en 1 stop met 2.
Enkel op de eerste stop 5/8 palen bezet door 2 auto's met caravan :-(

In de terugrit wel drukker maar toch overal plaats.
Enkel op 1 stop gaf de navigatie 1 vrije lader maar deze was buitendienst.
5 minuutjes gewacht tot de wagen na mij klaar was en dan zijn stekker overgenomen.
Op deze locatie ook wel heel moeilijk aan de lader geraakt omdat een Audi met caravan zich zo aan de eerste paal had gezet dat zijn snuit aan de lader stond en de caravan in de ingang van het laadstation stond.
Tijdens het heel voorzichtig manoevreren krijg je dan ook nog de reactie pas op voor mijn caravan he :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterCC
Als reiswagen is de iX1 inderdaad een heerlijke wagen.
En na onze tocht naar Italië ben ik verlost van laadstress.

Ik gebruik de app niet om een route in te plannen. Dat doe ik rechtstreeks op de nav van de auto.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dino340
  • Laatst online: 09-12-2024
KW1980 schreef op zaterdag 17 augustus 2024 @ 10:36:
Hierbij nog de betreffende brief die ondertekend moet worden. Mijn aflevering gaat ook door volgende week, zij het iets later. [Afbeelding]
Wij hebben ook een auto in bestelling, maar je moet toch wel goed gek zijn wil je hiervoor tekenen. Dat gaan wij dan ook absoluut niet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brecht_vb
Dino340 schreef op zaterdag 17 augustus 2024 @ 13:18:
[...]

Wij hebben ook een auto in bestelling, maar je moet toch wel goed gek zijn wil je hiervoor tekenen. Dat gaan wij dan ook absoluut niet doen.
Maar wat is het gevolg daar dan van? Geen auto tot herstelling door BMW, waar BMW zich dan niet gaat haasten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dino340
brecht_vb schreef op zaterdag 17 augustus 2024 @ 13:27:
[...]

Maar wat is het gevolg daar dan van? Geen auto tot herstelling door BMW, waar BMW zich dan niet gaat haasten?
Ja, dat inderdaad. Wij leasen, we hebben geen haast. We gaan als gezin met een jong kind niet in mogelijk onveilige auto zitten. En dan de ontvanger dan laten tekenen voor kennisgeving (hallo, red flag!!).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r2504
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 10-09 22:21
Geert Mo schreef op zaterdag 17 augustus 2024 @ 11:20:
In heenrit op 3 van de 5 stops helemaal alleen en 1 stop met 2.
Enkel op de eerste stop 5/8 palen bezet door 2 auto's met caravan :-(
Die verdomde Nederlanders met hun sleurhut toch >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• expert71
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09-09 20:03
KW1980 schreef op zaterdag 17 augustus 2024 @ 10:36:
Hierbij nog de betreffende brief die ondertekend moet worden. Mijn aflevering gaat ook door volgende week, zij het iets later. [Afbeelding]
Voor kennisgeving aannemen heeft geen juridische consequenties volgens mij. Zou ik wel durven tekenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin2k
expert71 schreef op zaterdag 17 augustus 2024 @ 14:16:
[...]

Voor kennisgeving aannemen heeft geen juridische consequenties volgens mij. Zou ik wel durven tekenen.
Ter kennisgeving is juridisch gezien volgens mij gelijk aan: ter informatie. Dus niet ik teken voor akkoord en ben zelf verantwoordelijk of aansprakelijk.

Even los van het feit of je het wel of niet aandurft om er mee te gaan rijden. Dat staat een ieder vrij

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dino340
expert71 schreef op zaterdag 17 augustus 2024 @ 14:16:
[...]

Als het geen juridische waarde heeft, waarom moet ik dan tekenen en wil men ook dat ik derden die in mijn auto rijden er op wijs? Het is een gigantische red flag en deugt voor geen meter. Ik vind het ook een premium-merk onwaardig. Maar het staat natuurlijk iedereen vrij zijn of haar afweging daarin te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• expert71
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09-09 20:03
Dino340 schreef op zaterdag 17 augustus 2024 @ 14:57:
[...]

Als het geen juridische waarde heeft, waarom moet ik dan tekenen en wil men ook dat ik derden die in mijn auto rijden er op wijs? Het is een gigantische red flag en deugt voor geen meter. Ik vind het ook een premium-merk onwaardig. Maar het staat natuurlijk iedereen vrij zijn of haar afweging daarin te maken.
Met je eens dat het niet deugt…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loeske82
  • Laatst online: 12-10-2024
Ik zit op aflevering van een ix1 uit 2023 te wachten. Op 19-8 was aanvankelijk de aflevering, maar enkele dagen daarvoor kreeg ik melding dat vanwege een terugroepactie (remsysteem) de auto niet afgeleverd mocht worden. Vlak daarna kwam ineens een tweede terugroepactie, waarbij gemeld werd dat onbekend was hoe en wat. Jullie berichten zijn dus erg herkenbaar.
Inmiddels heb ik ook de brief via mail gehad en de vraag of ik wil tekenen zodat afgeleverd kan worden.
Daarop vroeg ik: wanneer verwachten jullie dan meer info of oplossing? (Aflevering heeft voor mij geen haast) en daarop kreeg ik een hele bijzondere reactie: de benodigde update was reeds toegepast.
Dus de vraag staat nu uit waarom ik dan een brief moet tekenen als het bij die auto opgelost zou zijn.

[ Voor 6% gewijzigd door Loeske82 op 17-08-2024 15:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pliesie
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-09 11:00
Mijn auto is afgelopen maand geproduceerd en zou ik maandag ophalen. Ook ik heb bericht gehad dat het niet door kan gaan.
Wel zojuist telefonisch contact gehad. Ze verwachten een software update maandag binnen zodat ze daarna de auto kunnen afleveren.
Dus ergens volgende week zal ik de ix1 moeten kunnen ontvangen.

Ze gaven aan dat dit voor een hele reeks modellen van toepassing is.
Ze konden me geen datums geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KW1980
Dino340 schreef op zaterdag 17 augustus 2024 @ 13:40:
[...]

Ja, dat inderdaad. Wij leasen, we hebben geen haast. We gaan als gezin met een jong kind niet in mogelijk onveilige auto zitten. En dan de ontvanger dan laten tekenen voor kennisgeving (hallo, red flag!!).
Ach ja, alternatief is weken (maanden?) in een vervangende Mini gaan rondrijden. Ik lees 'zeer onwaarschijnlijk' en 'zeer zeldzaam'. En dat de remmen te allen tijde blijven werken mocht het zich voordoen. Dat is voor mij voldoende. Maar ieder z'n eigen afweging hierin natuurlijk. Hoor tzt wel wanneer de 'definitieve' oplossing doorgevoerd gaat worden. Eerst maar ff tijdje sturen in de ix1!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11:03
Dino340 schreef op zaterdag 17 augustus 2024 @ 14:57:
[...]

Vind het ook maar een vreemde brief.

Het enige risico dat ik me voor kan stellen is dat het gevaarlijk is als - zoals in de brief als mogelijkheid wordt aangeduid - ABS en DSC plotseling uitvallen. Er staat weliswaar bij dat dit op het instrumentenpaneel wordt aangegeven, maar niet wanneer. Dat kan dus theoretisch ook zijn als je al in een slip zit.

De zin 'De wettelijke vereiste normen voor remkracht worden [...] vervuld' lijkt me tamelijk overbodig. Als dat niet het geval zou zijn mag de auto de weg niet op.

Werkelijk geen idee wat het nut van deze brief is. Er staan immers ook geen instructies in over hoe je erop zou kunnen anticiperen. Het enige kan zijn dat je bij een eventuele aanrijding een klap meer problemen krijgt met BMW/verzekeraar.

Zou hem dan ook niet ondertekenen. Dan maar (even) geen auto, wordt de druk op BMW om dit probleem (dat blijkbaar al sinds februari bekend is) eindelijk eens op te lossen alleen maar groter. Als iedereen deze brieven gaat ondertekenen is die druk een stuk minder.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11:03
KW1980 schreef op zaterdag 17 augustus 2024 @ 17:23:
[...]

Ach ja, alternatief is weken (maanden?) in een vervangende Mini gaan rondrijden. Ik lees 'zeer onwaarschijnlijk' en 'zeer zeldzaam'. En dat de remmen te allen tijde blijven werken mocht het zich voordoen. Dat is voor mij voldoende. Maar ieder z'n eigen afweging hierin natuurlijk. Hoor tzt wel wanneer de 'definitieve' oplossing doorgevoerd gaat worden. Eerst maar ff tijdje sturen in de ix1!
Begrijp je afweging hoor, het risico zal in de praktijk zeer klein zijn. Wel ben ik bang dat degenen die die brief ondertekenen niet als eerste geholpen zullen worden.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NewBMWdriver?
  • Laatst online: 28-08-2024
Hi, vraagje. Hier dezelfde uitdaging. Wel of niet tekenen? Weet iemand wat de reactie van BMW is als je (als leaserijder) niet gaat ondertekenen? Komt de leaseovereenkomst dan te vervallen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dino340
alexbl69 schreef op zaterdag 17 augustus 2024 @ 18:20:
[...]

Begrijp je afweging hoor, het risico zal in de praktijk zeer klein zijn. Wel ben ik bang dat degenen die die brief ondertekenen niet als eerste geholpen zullen worden.
Onze auto staat ook al bij de dealer, gereed voor aflevering (die nu gecanceld is). Die staat alleen maar in de weg. En het niet overdragen zal vast gevolgen hebben voor de betaling(en) van de leasemaatschappij of iets in dien aard. Onze auto kost ruim 70K, wij willen ook gewoon hebben waarvoor betaald wordt. Laat hen maar iets tekenen waarbij zij garanderen dat de auto veilig is en alles waarvoor ik heb betaald naar behoren werkt in plaats van dat ik kennis moet nemen van een of ander iets dat niet volledig werkt. De omgekeerde wereld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dino340
NewBMWdriver? schreef op zaterdag 17 augustus 2024 @ 19:09:
Hi, vraagje. Hier dezelfde uitdaging. Wel of niet tekenen? Weet iemand wat de reactie van BMW is als je (als leaserijder) niet gaat ondertekenen? Komt de leaseovereenkomst dan te vervallen?
Wij zijn als leaserijder niet van plan om te tekenen - en we kunnen ons ook niet voorstellen dat de leasemaatschappij dat zomaar doet. Wij willen inzetten op een auto, die gereed is, zoals deze besteld is. En hoe zij at doen is, is aan hen. Uiteindelijk is BMW de partij die niet aan haar verplichtingen voldoet, niet jij als consument.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Loeske82
  • Laatst online: 12-10-2024
Ik ga maandag de brief en kwestie ook eens voorleggen bij onze verzekering (Allianz).
Mochten er nog anderen zijn die dat ook doen of gedaan hebben, ben ik wel benieuwd naar de reacties van jullie verzekering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mstakenburg
Ik heb getekend staat duidelijk dat je vooraf dmv een melding in je displaytje krijgt en de auto dan nog steeds een hoge mate van veiligheid bied.

Denk je nou echt dat BMW je op pad stuurt met een auto waarvan ze vooraf kunnen weten dat de rit niet veilig is. Je moet ook immers niet als een debiel rijden.

Ik rij 1500 km per week we zijn het wel of de melding komt of niet.

Vandaag ook de ix1 opgehaald bij de dealer. Nog 2 weken dan naar Italië.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KW1980
Mstakenburg schreef op zaterdag 17 augustus 2024 @ 19:54:
Ik heb getekend staat duidelijk dat je vooraf dmv een melding in je displaytje krijgt en de auto dan nog steeds een hoge mate van veiligheid bied.

Denk je nou echt dat BMW je op pad stuurt met een auto waarvan ze vooraf kunnen weten dat de rit niet veilig is. Je moet ook immers niet als een debiel rijden.

Ik rij 1500 km per week we zijn het wel of de melding komt of niet.

Vandaag ook de ix1 opgehaald bij de dealer. Nog 2 weken dan naar Italië.
Veel plezier met je auto!

En mijn ervaring is dat het (juridisch) getouwtrek (hoe terecht ook) veel negatieve energie oplevert. Dat is het me voor een auto niet waard.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PeterCC
[b]Mstakenburg in "Het grote BMW (i)X1 topic"
(...)
(...)
Ik heb de tekst gelezen. Ik heb er geen problemen mee om die te tekenen.

BMW gaat je echt niet op pad sturen met een wagen die onveilig is.

Op basis van de VIN van mijn iX1 valt die niet onder deze terugroepactie.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Lager
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 07-09 08:19
Ik vind het persoonlijk wel een beetje moeilijk gedoe hier en daar. Het gaat om een zeldzame storing aan het remsysteem waarvoor je ook nog eens wordt gewaarschuwd mocht je de pechvogel zijn die het overkomt. Er zijn legio storingen die in zo’n auto kunnen ontstaan met alle gevolgen van dien. Ze kunnen ontstaan, maar je weet niet of dat ook bij jouw gebeurd. Ik vind het eigenlijk wel prettig dat BMW als premium merk zegt tegen z’n klanten dat ze iets hebben gevonden en dat ze dat graag voor je vervangen om het product nog veiliger te maken. En zo’n “probleem” ontdekken is 1, vervolgens de oplossing bedenken en testen is 2 en dan nieuwe onderdelen maken en monteren in nieuw en reeds uitgeleverd is 3. En die modellen delen veel onderdelen onderhuids met elkaar dus het kan zomaar gaan om meerdere BMW modellen en uitvoeringen, dan heb je het niet zomaar over een paar doosjes nieuwe ABS sensoren. Ik rij er niet minder om en als ik toevallig de pechvogel ben, dan kan BMW het voor me komen oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lager
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 07-09 08:19
Herkent iemand het volgende:
Navigerend in Frankrijk met Google Maps via Apple CarPlay valt de hele tijd m’n google maps uit als ik een tolpoortje passeer (heb geen tolbadges oid). Gekker is het dat ik soms na het tolpoortje toch weer terug spring naar Google maps op het grote scherm en ik achter m’n stuur de BMW kaart krijg…iets wat normaal niet kan als je met Google maps rijd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Baris
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 09-09 19:31
Lager schreef op zaterdag 17 augustus 2024 @ 23:45:
Herkent iemand het volgende:
Navigerend in Frankrijk met Google Maps via Apple CarPlay valt de hele tijd m’n google maps uit als ik een tolpoortje passeer (heb geen tolbadges oid). Gekker is het dat ik soms na het tolpoortje toch weer terug spring naar Google maps op het grote scherm en ik achter m’n stuur de BMW kaart krijg…iets wat normaal niet kan als je met Google maps rijd.
Dacht dat ik ook zoiets had gelezen op de franse/duitse BMW X1 forum. Maar als ik mij niet vergis drukken de tolstations bepaalde frequenties weg om het tolkastje te kunnen detecteren. Vandaar dat je Carplay/AA uitvalt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ugchel
  • Niet online

Ugchel

Speeding home

Lager schreef op zaterdag 17 augustus 2024 @ 23:42:
Ik vind het eigenlijk wel prettig dat BMW als premium merk zegt tegen z’n klanten dat ze iets hebben gevonden en dat ze dat graag voor je vervangen om het product nog veiliger te maken.
Gezien de prijsstelling van de vele upgrades en pakketten kunnen we BMW niet echt betichten van altruïsme, dus laten we niet net doen alsof ze de gevonden potentiële storing in de ABS gaan oplossen om het nóg veiliger te maken. Ze doen dat gewoon omdat ze er niet onderuit komen. Ieder ander merk - premium of niet - zou hetzelfde doen.

Het gaat er denk ik veel mensen om dat er iets ondertekend moet worden, inclusief dat je eventuele derden die in de auto rijden inlicht over het potentiële risico/voorkomen. Wat als ik dat niet doe en iemand rijdt schade? Gaat de verzekeraar dan vragen of ik diegene wel ingelicht heb?

Als BMW wil vastleggen dat ik ben ingelicht door een van hun medewerkers kunnen ze toch een handtekening vragen van de monteur/verkoper/chef werkplaats? En als het te ondertekenen document geen (juridische?) waarde heeft, waar teken ik dan voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10:29
Ugchel schreef op zondag 18 augustus 2024 @ 17:56:
[...]
Het gaat er denk ik veel mensen om dat er iets ondertekend moet worden, inclusief dat je eventuele derden die in de auto rijden inlicht over het potentiële risico/voorkomen. Wat als ik dat niet doe en iemand rijdt schade? Gaat de verzekeraar dan vragen of ik diegene wel ingelicht heb?
Bmw verzoekt toch dat je anderen inlicht? Dat is toch niet dwingend lijkt me. Ik kan me goed voorstellen dat ik daar over 2 jaar niet meer actief aan denk als een collega/vriend/familielid in de auto stapt. Dus lijkt me zeer sterk dat er enige consequenties aan zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvde1
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 04-09 22:17
X1 blijft nu plots klagen over 'bestuurdersassistent beperkt. Zicht camera'. Lane keeping assist werkt meer niet dan wel. Zowel voorruit als radar aan grille is proper. Wat is er nu weer mis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordys19
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 09-09 21:01
bartvde1 schreef op maandag 19 augustus 2024 @ 08:42:
X1 blijft nu plots klagen over 'bestuurdersassistent beperkt. Zicht camera'. Lane keeping assist werkt meer niet dan wel. Zowel voorruit als radar aan grille is proper. Wat is er nu weer mis?
Is dit gekomen na de laatste update?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ADK007
  • Laatst online: 01-05 09:38
hoi,

ik heb een BMW U11 X1 23I X-drive.
Vele recalls.
De remmen (brakes) moeten voor de 2de keer gedaan worden, de onderdelen van BMW waren niet in orde.
Ook voor de transmissie (X-drive, dct) is er een recall, hier wordt loctite (lijm) gebruikt, ik ben daar niet gerust in. Ik vermoed dat op termijn deze loctite gaat loskomen.
Ik ga morgen in gesprek met de garage, eigenlijk wil ik de auto gaan inruilen.
Ik heb geen vertrouwen meer in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvde1
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 04-09 22:17
Jordys19 schreef op maandag 19 augustus 2024 @ 09:19:
[...]

Is dit gekomen na de laatste update?
Ja. Voordien was er geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekke
  • Laatst online: 22-08 17:41
Bij mijn Ix1 eDrive 20 maken de remmen nogal kabaal. Vooral bij het manoeuvreren bij in- en uitparkeren. Is dat normaal?
Pagina: 1 ... 48 ... 70 Laatste