Het grote BMW (i)X1 topic

Pagina: 1 ... 47 ... 70 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin2k
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:15
bartmarchand schreef op dinsdag 30 juli 2024 @ 23:12:
Hoe zit het met de levertermijnen?
Ik heb sinds 25/6/23 een xdrive 25e in bestelling.

BMW laat weten dat de vooropgestelde levertermijn van 14 maanden, later opgetrokken naar 18 niet gehaald kan worden.
Updates levertermijn wordt beloofd, maar als ik er zelf om pols is er niks nieuws te melden.
Kun je niet ontbinden? Een tijdje terug was er veel ellende met onderdelen en chips die niet leverbaar waren. Maar mijn inziens geven ze gewoon voorrang aan EV. Ik zou het persoonlijk onacceptabel vinden.

Zonnepanelen 3950Wp - DMEGC 6x395Wp (ZW 2°) + DMEGC 4x395Wp (ZW 28°) - Solis 3.6 ; Easee Charge Lite 11kW + Easee Equalizer (Load Balancing) ; BMW iX1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robinator002
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 08-04 09:06

BMW laat weten dat de vooropgestelde levertermijn van 14 maanden, later opgetrokken naar 18 niet gehaald kan worden.
Updates levertermijn wordt beloofd, maar als ik er zelf om pols is er niks nieuws te melden.
Ik heb 17 maanden op de mijne moeten wachten helaas. Vooral in de laatste maanden heb ik wel een paar keer een update gevraagd en werd er wel steeds keurig geantwoord. Ik heb de mijne in 2022 besteld en ik snap niet dat ze die levertermijn ondertussen nog altijd zo fout inschatten. Het zou nooit zo lang mogen duren om een wagen te leveren. Ik wou de mijne annuleren en daar zou dan een boete op betaald moeten worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robinator002
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 08-04 09:06
Ik rijd met een X1 xDrive25e (PHEV) en soms wil ik wel eens de pre-condition AC aan zetten. Dat doe ik dan via de BMW app een half uurtje of een kwartiertje op voorhand. Alleen begint de wagen dan enorm veel lawaai te maken. Mijn wagen staat net voor ons huis geparkeerd. Onlangs kwam mijn buurman thuis en kwam die aanbellen omdat hij dacht dat er iets mis was met mijn auto tijdens het laden, maar het was dus gewoon de pre-conditioning die aan stond. Ervaren jullie dat ook?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kees_frl
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 22:57
robinator002 schreef op woensdag 31 juli 2024 @ 07:37:
Ik rijd met een X1 xDrive25e (PHEV) en soms wil ik wel eens de pre-condition AC aan zetten. Dat doe ik dan via de BMW app een half uurtje of een kwartiertje op voorhand. Alleen begint de wagen dan enorm veel lawaai te maken. Mijn wagen staat net voor ons huis geparkeerd. Onlangs kwam mijn buurman thuis en kwam die aanbellen omdat hij dacht dat er iets mis was met mijn auto tijdens het laden, maar het was dus gewoon de pre-conditioning die aan stond. Ervaren jullie dat ook?
Ik heb een totaal andere auto, wel electrisch. Maar ervaar precies hetzelfde, enorm veel lawaai en ook de buren al aan de deur gehad :)

WP Vaillant VWL75/6 A 230V | Boiler VIH RW 300/3 MR | 27 x 405 ZZO= 10.935 op Solar Edge 9 kW 3 fasen omvormer | Vent: Zehnder Q600 ERV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shivers454
  • Registratie: December 2023
  • Laatst online: 08-10-2024

Ik wacht sinds 17/4/23 op een xdrive 25e. Deze zou nu uiteindelijk week 35 geproduceerd worden. Het gebrek aan duidelijke en eerlijke communicatie neem ik ook waar. Ik wou hem ook annuleren maar telkens kwam het weerwoord “ hij staat bijna op de band” dit gaat nu geld kosten… dit hebben ze 2 maal gezegd. Wel een jammerlijke ervaring met BMW.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hopiconjo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 11-09 07:24
Ongeloofijk dat er zo een verschil is in levertijden electrisch en benzine. Kom in dit forum mensen die hun EV binnen 4 maanden geleverd hebben gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brecht_vb
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 22:23
hopiconjo schreef op woensdag 31 juli 2024 @ 08:24:
Ongeloofijk dat er zo een verschil is in levertijden electrisch en benzine. Kom in dit forum mensen die hun EV binnen 4 maanden geleverd hebben gehad.
Dat is inderdaad frappant om te lezen. Iemand zei hier een paar posts terug dat fabrikanten ook de uitstootnorm moeten hanteren in hun planning.

Voorbeeld: Voor elke EV mag er 1 Diesel buiten
Voorbeeld: voor elke EV mogen er 2 PHEV's buiten.

EV's worden nog altijd minder besteld dan betaalbare diesel en benzine neem ik aan.

(als dit allemaal dikke zever is hoor ik het graag).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JP1980
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 19:14
brecht_vb schreef op woensdag 31 juli 2024 @ 10:02:
[...]

Dat is inderdaad frappant om te lezen. Iemand zei hier een paar posts terug dat fabrikanten ook de uitstootnorm moeten hanteren in hun planning.

Voorbeeld: Voor elke EV mag er 1 Diesel buiten
Voorbeeld: voor elke EV mogen er 2 PHEV's buiten.

EV's worden nog altijd minder besteld dan betaalbare diesel en benzine neem ik aan.

(als dit allemaal dikke zever is hoor ik het graag).
Het mag allemaal wel, maar zoals ik het begrijp moeten autofabrikanten dan emissierechten kopen. Dus is dat duur.
https://www.automotive-on...jard-euro-op/?gdpr=accept

Blijkbaar willen autofabrikanten dit niet verrekenen in de verkoopprijs.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cd2013
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 09-09 12:32
robinator002 schreef op woensdag 31 juli 2024 @ 07:25:
[...]

Ik heb dit ook, en het erg storend/om voor te schamen.
Ik hoor de BMW al pre-coolen als ik 200 meter verderop de straat inloop.

Opvallend is ook op dat op mijn kantoor met een heel groot parkeer te terrein er veel andere auto's staan die pre-coolen eind van de dag (tesla's, VAG, etc). en de BMW er kop en schouders boven uit steekt qua lawaai. Echt absurd. Slechtse airco die ik ooit in een auto heb meegemaakt. Maar ik wil niet (teveel) in herhaling vallen...

[ Voor 32% gewijzigd door cd2013 op 31-07-2024 11:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PeterCC
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 10-09 20:16
robinator002 schreef op woensdag 31 juli 2024 @ 07:37:
Ik herken dat niet.
Ik heb een iX1 en de pre-conditioning hoor je buiten de wagen nauwelijks.
Werkt ook erg goed zoals we hebben kunnen ondervinden in Italië bij temperaturen tussen 35 en 40.
Enkele minuten is voldoende om de wagen af te koelen. Grote luxe.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cd2013
PeterCC schreef op woensdag 31 juli 2024 @ 12:36:
[...]

Ik herken dat niet.
Ik heb een iX1 en de pre-conditioning hoor je buiten de wagen nauwelijks.
Werkt ook erg goed zoals we hebben kunnen ondervinden in Italië bij temperaturen tussen 35 en 40.
Enkele minuten is voldoende om de wagen af te koelen. Grote luxe.
Toch apart, misschien dat er andere airco units gebruikt worden per uitvoering/bouwjaar of iets dergelijks.
Ik moet echt een 'vol' halfuur pre-coolen en dan nog nog is die 'barely' op doel temperatuur. (en dat in NL warm weer).

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Lager
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 07-09 08:19
cd2013 schreef op woensdag 31 juli 2024 @ 13:14:
[...]

Toch apart, misschien dat er andere airco units gebruikt worden per uitvoering/bouwjaar of iets dergelijks.
Ik moet echt een 'vol' halfuur pre-coolen en dan nog nog is die 'barely' op doel temperatuur. (en dat in NL warm weer).
Hier een iX1 die wel wat geluid maakt maar niet extreem en ook echt in de volle zon gewoon op gewenste temp komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KW1980
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 07-09 18:34
PeterCC schreef op maandag 29 juli 2024 @ 18:40:
[...]

Mijn iX1 zit vooraan vol onder de insectenlijken, na duizenden km Italië en carwash met vakantie, maar de lichten werken normaal.
Je hebt toevallig niet ongewild je lichtschakelaar op permanent aan gezet?
Waarom zou je niet permanent de lichten aan hebben? Oprecht geïnteresseerd. Dat is het eerste wat ik aanzet bij een nieuwe auto. Ik zie eigenlijk geen nadelen. Of gaat het om slijtage? Ik lease, dus daar geen 'last' van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GilbertvH
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-09 13:09
GilbertvH schreef op dinsdag 30 juli 2024 @ 00:15:
[...]

Nee, dat heb ik direct gecontroleerd. Vanmiddag heb ik de auto door de wasstraat gereden en daarna waren (vooralsnog) alle meldingen verdwenen én was de verlichting voor uit. Auto heeft tussentijds niet uitgestaan. Heel bijzonder dit… Het was niet zo dat de auto echt vies was 🤨
Na twee ritten lijken de meldingen toch echt verdwenen… De iX1 is blijkbaar erg gevoelig voor een beetje vuil

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterCC
KW1980 schreef op woensdag 31 juli 2024 @ 17:32:
[...]

Waarom zou je niet permanent de lichten aan hebben? Oprecht geïnteresseerd. Dat is het eerste wat ik aanzet bij een nieuwe auto. Ik zie eigenlijk geen nadelen. Of gaat het om slijtage? Ik lease, dus daar geen 'last' van.
Er is een tijd geweest dat enkel motorfietsen overdag constant hun voorlicht moesten aan hebben staan, om ze beter te laten opvallen in het verkeer. Dat leek me toen geen gekke regel.
En dat is nog altijd de regel. Mijn Piaggio Beverly scooter uit 2012 heeft geen knop om het voorlicht uit te schakelen. Dat staat dus altijd aan.

Dan kwamen ze af met die "daylight running lights" voor auto's, zoals mijn iX1 die heeft, en alle recente automodellen. Ook om beter op te vallen.
Je kan je afvragen of dat wel zo zinvol is. Laat staan als alle auto's nog eens heel de dag met hun dimlichten aan rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rebirth_101
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 16:39
Even een vraagje voor de eigenaars van een ix1. Ik ben momenteel aan het uitkijken naar een nieuwe elektrische wagen, en de ix1 is 1 van mijn grootste voorkeuren. Maar ik vroeg mij 2 dingen af die ik niet meteen kon terugvinden:

- bevat de ix1 een vak voor het opbergen van een zonnebril? Of zit dit ergens binnen een pack?
- beschikt de ix1 standaard over een sneheidsbegrenzer die vrij instelbaar is? Of kan dit via een bepaald pack aangeschaft worden?

Alvast bedankt voor de reacties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin2k
rebirth_101 schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 21:14:
Even een vraagje voor de eigenaars van een ix1. Ik ben momenteel aan het uitkijken naar een nieuwe elektrische wagen, en de ix1 is 1 van mijn grootste voorkeuren. Maar ik vroeg mij 2 dingen af die ik niet meteen kon terugvinden:

- bevat de ix1 een vak voor het opbergen van een zonnebril? Of zit dit ergens binnen een pack?
- beschikt de ix1 standaard over een sneheidsbegrenzer die vrij instelbaar is? Of kan dit via een bepaald pack aangeschaft worden?

Voor de zonnebril houder, zoek op AliExpress. Daar heb je best mooie die je ipv de handgreep op het plafond kunt plaatsen.

Zonnepanelen 3950Wp - DMEGC 6x395Wp (ZW 2°) + DMEGC 4x395Wp (ZW 28°) - Solis 3.6 ; Easee Charge Lite 11kW + Easee Equalizer (Load Balancing) ; BMW iX1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildcheese
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 23-07 19:16

De zonnebrilhouder kan je zelf inbouwen, al is het wel vreemd dat bmw dat niet biedt.

Deze heb ik:

https://www.amazon.nl/dp/B0BB89PR1C

Past prima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jayhawk80
  • Registratie: Mei 2024
  • Laatst online: 29-08 08:47
Net mijn auto opgehaald. Rijdt heerlijk. Wat betekent geen signaal rechtsbovenin? Heeft dat met Android auto te maken?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gYZpPr-GyAGcwc-TFdUt9dQjvJo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TM65clSxpOzDW1LTyZnDDZSY.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cd2013
Jayhawk80 schreef op vrijdag 2 augustus 2024 @ 12:35:
Net mijn auto opgehaald. Rijdt heerlijk. Wat betekent geen signaal rechtsbovenin? Heeft dat met Android auto te maken?

[Afbeelding]
correctie: zag net in de auto op die plek het radiostation/signaal staan.

[ Voor 9% gewijzigd door cd2013 op 02-08-2024 15:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• r2504
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 10-09 22:21
Ik krijg het als er geen DAB ontvangst is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jayhawk80
Jayhawk80 schreef op vrijdag 2 augustus 2024 @ 12:35:

[Afbeelding]
Inmiddels opgelost.

De dealer zij dat ik gewoon tot 100 procent kan opladen (als ik de tijd ervoor heb), dat het slecht is voor de accu is een fabeltje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YumaDjango
  • Registratie: Augustus 2023
  • Laatst online: 29-04 21:01
Jayhawk80 schreef op vrijdag 2 augustus 2024 @ 15:32:
[...]

Inmiddels opgelost.

De dealer zij dat ik gewoon tot 100 procent kan opladen (als ik de tijd ervoor heb), dat het slecht is voor de accu is een fabeltje.
Als jij een paar jaar tot 100% oplaadt, horen we van jou wel of het een fabeltje is goed?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lager
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 07-09 08:19
YumaDjango schreef op vrijdag 2 augustus 2024 @ 16:58:
[...]

Als jij een paar jaar tot 100% oplaadt, horen we van jou wel of het een fabeltje is goed?
We hoeven overigens ook niet krampachtig te doen over tot 100% opladen. Ik laad regelmatig tot 100% maar alleen als ik het ook direct ga gebruiken, ik zet de auto niet dagen weg met een 100% opgeladen accu. Maar als ik onderweg ben en m’n afspraak duurt wat langer dan de totale laadtijd tot 100% dan gaat tie gewoon vol hor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JP1980
Dat is inderdaad wat ik ook begreep. Niet je auto op 100% zetten en dan een paar weken niet gebruiken. Maar 100% laden om dezelfde of de volgende dag een rit te maken, geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterCC
JP1980 schreef op vrijdag 2 augustus 2024 @ 20:22:
Dat is inderdaad wat ik ook begreep. Niet je auto op 100% zetten en dan een paar weken niet gebruiken. Maar 100% laden om dezelfde of de volgende dag een rit te maken, geen probleem.
Als ik thuis laad dan laad ik hem altijd op tot 100%.

Vanaf iets van 70-80% gaat het laden trager en dan zeker bij een snellader, maar thuis laad ik met 4kW en is er tijdens de nacht ruim de tijd.

Onderweg laad ik in principe op tot wat de BMW nav aangeeft wat je nodig hebt tot de volgende laadstop, maar in de praktijk ging ik daar altijd overheen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YumaDjango
  • Registratie: Augustus 2023
  • Laatst online: 29-04 21:01
Lager schreef op vrijdag 2 augustus 2024 @ 19:13:
[...]

We hoeven overigens ook niet krampachtig te doen over tot 100% opladen. Ik laad regelmatig tot 100% maar alleen als ik het ook direct ga gebruiken, ik zet de auto niet dagen weg met een 100% opgeladen accu. Maar als ik onderweg ben en m’n afspraak duurt wat langer dan de totale laadtijd tot 100% dan gaat tie gewoon vol hor.
Er zijn genoeg voorbeelden uit het verleden dat opladen tot 100% wel degelijk schadelijk is voor de batterij. Inderdaad minder als je het meteen of in korte periode gaat verbruiken.
Als je je auto niet langer dan 5 jaar houd is er ook niks aan de hand voor jou als eerste eigenaar.
Ieder voor zich, ik zou me toch maar aan de voorschriften van bmw en alle andere automerken houden als je zelf langer dan 5 jaar van je auto wil genieten 🍻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JP1980
YumaDjango schreef op zaterdag 3 augustus 2024 @ 18:28:
[...]

Er zijn genoeg voorbeelden uit het verleden dat opladen tot 100% wel degelijk schadelijk is voor de batterij. Inderdaad minder als je het meteen of in korte periode gaat verbruiken.
Als je je auto niet langer dan 5 jaar houd is er ook niks aan de hand voor jou als eerste eigenaar.
Ieder voor zich, ik zou me toch maar aan de voorschriften van bmw en alle andere automerken houden als je zelf langer dan 5 jaar van je auto wil genieten 🍻
Het lastige is dat veel dingen die vroeger waar waren, dit tegenwoordig niet meer zo is. Batterijtechnologie gaat razendsnel. Ik denk dat het batterijmanagementsysteem dit tegenwoordig allemaal prima regelt en je bij normaal gebruik geen significante verliezen hoeft te verwachten. Maar goed, cynisch dat ik tegenwoordig ben over de kwaliteit van BMW's, kan ik je geen garantie geven dat wij daadwerkelijk met de gangbare nieuwste batterijtech rijden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• r2504
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 10-09 22:21
YumaDjango schreef op zaterdag 3 augustus 2024 @ 18:28:
[...]

Er zijn genoeg voorbeelden uit het verleden dat opladen tot 100% wel degelijk schadelijk is voor de batterij.
Ik heb de link nu niet bij de hand maar er is zelfs een artikel van de ANWB dat aangeeft dat het zelfs beter is om op 100% te laden, trouwens die 100% is niet je volledige capaciteit van de batterij !

Denk er ook aan dat er een verschil is tussen AC en DC laden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pliesie
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-09 11:00
YumaDjango schreef op vrijdag 2 augustus 2024 @ 16:58:
[...]

Bij Tesla is het officieel aangegeven. Bij mijn Mini electric is mij vermeld dat 100% prima is. Onderwater is dat geen 100%.
Dat zou volgens de dealer ook het geval zijn bij de ix1..

Ik ontvang dan ook graag de feiten dat je niet tot 100% mag/moet laden met deze auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shivers454
Geld dat 100% laden ook voor hybrides?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cd2013
Shivers454 schreef op zaterdag 3 augustus 2024 @ 23:04:
Technisch wel, alleen hoor je er niemand over omdat dan het praktisch nut van zo een PHEV een stuk minder aantrekkelijk wordt.
Ik laad hem ook gewoon tot 100 op en rij hem gewoon leeg meerdere keren per week. Nou heb ik hem in de lease dus ik maak me niet zo druk over de lange termijn degradatie, maar toch.

Deze video van een volvo PHEV gaat over dit issue: https://www.youtube.com/watch?v=6eTNjepWyT0

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PeterCC
r2504 schreef op zaterdag 3 augustus 2024 @ 22:41:
[...]

Ik heb de link nu niet bij de hand maar er is zelfs een artikel van de ANWB dat aangeeft dat het zelfs beter is om op 100% te laden, trouwens die 100% is niet je volledige capaciteit van de batterij !

Denk er ook aan dat er een verschil is tussen AC en DC laden.
Wellicht is het dit artikel dat je bedoelt: https://www.anwb.nl/exper...laden-tot-welk-percentage

Ik heb wel vertrouwen in ANWB in deze materie.

Als er tijd genoeg is dan zou ik altijd tot 100% laden. Waarom zou je niet willen beschikken over de maximale capaciteit van je batterij als dat kan?

Maar als je een langer traject doet en onderweg moet bijladen dan kan je beter rond 80% stoppen, of vroeger als je genoeg geladen hebt om je einddoel te bereiken, om de praktische reden dat laden van 80 naar 100% veel trager gaat dan van 60 naar 80.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GilbertvH
GilbertvH schreef op dinsdag 30 juli 2024 @ 00:15:
[...]

Nee, dat heb ik direct gecontroleerd. Vanmiddag heb ik de auto door de wasstraat gereden en daarna waren (vooralsnog) alle meldingen verdwenen én was de verlichting voor uit. Auto heeft tussentijds niet uitgestaan. Heel bijzonder dit… Het was niet zo dat de auto echt vies was 🤨
Eergisteren kreeg ik wéér dezelfde meldingen en ging de verlichting ook weer aan. Geen zon en bewolking dus geen effect van de zonstand. Bij thuiskomst naar de voorruit gekeken en bovenaan bij de camera zat een dikke klodder vogelpoep. Deze verwijderd en alle meldingen weer verdwenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baris
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 19:22
Shivers454 schreef op zaterdag 3 augustus 2024 @ 23:04:
Mijn dealer zei bij de aflevering van mijn PHEV X30e dat het laden ook tot 100% kan. Als voorbeeld gaf hij dat er maar een minimale degradatie te zien was bij de eerste generatie i3's (bijna 10 jaar oud) die recent voor een service aan de beurt waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterCC
GilbertvH schreef op zondag 4 augustus 2024 @ 18:22:
[...]

Eergisteren kreeg ik wéér dezelfde meldingen en ging de verlichting ook weer aan. Geen zon en bewolking dus geen effect van de zonstand. Bij thuiskomst naar de voorruit gekeken en bovenaan bij de camera zat een dikke klodder vogelpoep. Deze verwijderd en alle meldingen weer verdwenen.
OK, dat is een duidelijke oorzaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GilbertvH
PeterCC schreef op zondag 4 augustus 2024 @ 20:25:
[...]

OK, dat is een duidelijke oorzaak.
Inderdaad en dat verklaart ook waarom de meldingen na de wasstraat ook verdwenen waren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Elazz
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 10-09 21:45
Lees ik het goed dat zetelverwarming nu standaard in alle X1 modellen zit? Dan zouden modellen die in September geleverd worden dit allemaal moeten hebben; ongeacht of het werd aangevinkt? Ook de styling zal ietsjes anders zijn alsook is personal e-sim standaard.

https://www.van-poelgeest...lupdates-voor-zomer-2024/

[ Voor 12% gewijzigd door Elazz op 05-08-2024 20:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baris
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 19:22
Elazz schreef op maandag 5 augustus 2024 @ 20:01:
Lees ik het goed dat zetelverwarming nu standaard in alle X1 modellen zit? Dan zouden modellen die in September geleverd worden dit allemaal moeten hebben; ongeacht of het werd aangevinkt? Ook de styling zal ietsjes anders zijn alsook is personal e-sim standaard.

Dat is wel even mooi. Ook de parking assistant professional wordt via digital premium beschikbaar gesteld voor auto's die comfort access en de parking plus hebben.

Zou ook mooi zijn om de stuurwielverwarming standaard mee te leveren. Was in de veronderstelling dat dit op een later moment bijgekocht kon worden via de store, tot ze het er uit hebben gehaald. Het stuur is er immers al mee uitgerust ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johanjd
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 01-09 11:04
Baris schreef op maandag 5 augustus 2024 @ 20:27:
[...]

Dat is wel even mooi. Ook de parking assistant professional wordt via digital premium beschikbaar gesteld voor auto's die comfort access en de parking plus hebben.

Zou ook mooi zijn om de stuurwielverwarming standaard mee te leveren. Was in de veronderstelling dat dit op een later moment bijgekocht kon worden via de store, tot ze het er uit hebben gehaald. Het stuur is er immers al mee uitgerust ;)
Ik heb op 15 juli een X1 besteld en heb voor zowel de stoelverwarming als de driving assistant moeten betalen. Tenminste in de offerte van de dealer zijn deze beide voor de oorspronkelijke bedragen opgenomen, en de leasemaatschappij heeft hier ook mee gerekend. Ik zal binnenkort eens contact met de dealer opnemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elazz
johanjd schreef op maandag 5 augustus 2024 @ 20:43:
[...]

Ik heb op 15 juli een X1 besteld en heb voor zowel de stoelverwarming als de driving assistant moeten betalen. Tenminste in de offerte van de dealer zijn deze beide voor de oorspronkelijke bedragen opgenomen, en de leasemaatschappij heeft hier ook mee gerekend. Ik zal binnenkort eens contact met de dealer opnemen.
In de configurator is het nog niet aangepast inderdaad. Terwijl dit persbericht vanuit de BMW groep is gecommuniceerd. Lijkt me duidelijke taal maar met BMW en opties weet je het maar nooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BMS080
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 01-09 20:13
De dealer heeft vandaag de X1 besteld. Krijg ik dan ook stoelverwarming gratis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BMS080

Wat wordt trouwens hiermee bedoelt? In auto’s die zijn uitgerust met het M Sportpakket en de M Performance-varianten van de BMW X1 en BMW X2 omvat het interieur- en buitenspiegelpakket een M-specifieke logoprojectie in het ingangsgebied van de auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brecht_vb
Wie heeft hier recent een edrive20 ontvangen, wilt u uw besteldatum meedelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 22:56

Tortelli

mixing gas and haulin ass

Shivers454 schreef op woensdag 31 juli 2024 @ 08:09:
[...]

Ik wacht sinds 17/4/23 op een xdrive 25e. Deze zou nu uiteindelijk week 35 geproduceerd worden. Het gebrek aan duidelijke en eerlijke communicatie neem ik ook waar. Ik wou hem ook annuleren maar telkens kwam het weerwoord “ hij staat bijna op de band” dit gaat nu geld kosten… dit hebben ze 2 maal gezegd. Wel een jammerlijke ervaring met BMW.
Mijn vader heeft zijne vrijdag ontvangen, 363 dagen na de initiele bestelling. Maar blijkbaar kan het nog gekker 8)7.

Iemand overigens een tip hoe je snelkoppeling maak om snelheidwaarschuwingen uitschakel? Bij demo 5 serie hadden ze dit ingesteld (al draait die wel een andere generatie iDrive volgens mij…).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pannekoek81
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 22:29
brecht_vb schreef op maandag 5 augustus 2024 @ 22:36:
Eind maart besteld en op 12 juli geleverd.
Tortelli schreef op maandag 5 augustus 2024 @ 23:29:
[...]

Iemand overigens een tip hoe je snelkoppeling maak om snelheidwaarschuwingen uitschakel? Bij demo 5 serie hadden ze dit ingesteld (al draait die wel een andere generatie iDrive volgens mij…).
De “set” knop op het stuur ongeveer 3 seconde ingedrukt houden. Dan gaat dat piepje uit. Dit moet wel iedere rit opnieuw helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom.wuyts
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 18-08 12:15
brecht_vb schreef op maandag 5 augustus 2024 @ 22:36:
15 Januari 2024 besteld, 20 Juni in ontvangst mogen nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 22:56

Tortelli

mixing gas and haulin ass

Goeie tip!

Verder nog goeie gebruiker tips? Ik rij zelf met een G21 (iDrive 7) auto dus ken helaas ook niet alle trucjes van de nieuwe auto. Menu is een behoorlijke puinzooi op het eerste gezicht in mijn ogen (kende het al van de X5 en 5 serie demo's die ik recent gereden heb).

[ Voor 93% gewijzigd door Tortelli op 06-08-2024 09:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom.wuyts
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 18-08 12:15
Rijden jullie met BMW maps of via Waze? Als je via Waze rijdt wordt er dan ook goed aangegeven wanneer en waar je best kan laden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MHGroentje
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 13-02 08:56

Als je op pagina 54, van dit forum, op de datum 2 juli 2023 kijkt, zie je bij mijn post enkele voorbeeelden van de zonnebrilhouder. Ook met argumenten welke beter is.
ik heb er erg veel plezier van en gebruik de houder bijna dagelijks (snel last van scherpe luchten). De houder zit er al meer als een jaar in en totaal geen slijtage of slappe veren 9sluit nog perfect).

De snelheidsbegrenzer is afhankelijk van het model (welk pakket er geselcteerd wordt), maar ook van combi pakketten, die aangeboden worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GilbertvH
Tom.wuyts schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 09:13:
Rijden jullie met BMW maps of via Waze? Als je via Waze rijdt wordt er dan ook goed aangegeven wanneer en waar je best kan laden?
BMW Maps. Nog geen reden gehad om deze niet meer te gebruiken. Als je tussentijds moet laden zal je batterij ook opgewarmd worden wanneer je de BMW navigatie gebruikt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brecht_vb
Weet iemand wat de Boost functie juist doet?

edrive20 heeft 150kW en 250Nm, wordt daar kortstondig iets aan toegevoegd? Of wordt dan pas de 150kW en 250Nm gehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Breadrun
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 20:48
brecht_vb schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 14:08:

edrive20 heeft 150kW en 250Nm, wordt daar kortstondig iets aan toegevoegd? Of wordt dan pas de 150kW en 250Nm gehaald.
Heb zelf nu een paar maanden de 25e maar heb het idee dat dan pas het volle vermogen aangesproken wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elazz
BMS080 schreef op maandag 5 augustus 2024 @ 21:27:
De dealer heeft vandaag de X1 besteld. Krijg ik dan ook stoelverwarming gratis?
Valt te zien uiteindelijk, zoals ik het lees wel, maar de configurator van BMW op hun site is nog niet aangepast. Mijn wagen binnenkort zal deze maand in productie gaan. Dan weet ik of dat is geactiveerd of niet (werd met "voorbereiden") besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shivers454

Ik heb navraag gedaan de dealer maar dit zou niet helemaal kloppen volgens hen…. Lijkt mij eigenaardig maar goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:21
Mijne is zeer recent geproduceerd, dus zal het laten weten. Was ongeveer de enige optie die ik niet besteld heb :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BMS080
Shivers454 schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 16:35:
[...]

Ik heb navraag gedaan de dealer maar dit zou niet helemaal kloppen volgens hen…. Lijkt mij eigenaardig maar goed.
Bij mij ook dezelfde antwoord vanuit de dealer en dat het niet standaard is inbegrepen bij de iX1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elazz
Vreemd dat dealers aangeven dat er niets is veranderd terwijl sommige van hun het originele persbericht zo hebben overgenomen.

Zo’n fout publiceren? Tenzij het voor de xline of m sport line enkel het geval is. Die onduidelijkheid bij BMW vind ik toch wel een groot minpunt.

https://www.press.bmwgrou...to%20the%20options%20list.

Achja, ik verwacht voorlopig niets. Zit het erbij is het mooi meegenomen.

[ Voor 8% gewijzigd door Elazz op 06-08-2024 19:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shivers454
Wat is juist de functie van die esim?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renelis
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 05-09 11:53
Ik heb de iX1 eDrive 20 in april samengesteld, toen was het net gewijzigd naar een standaardoptie.
Afgelopen juni ben ik gebeld door de dealer dat BMW de opties heeft teruggedraaid en weer een optie is geworden.

Aangezien ik graag stoelverwarming wil heb ik deze optie weer erbij besteld.

Was ook zo voor het Alarm klasse 3 optie, geen standaard, wel standaard, daarna toch niet standaard.

Mijn bestelling is in ieder geval defenitief nu.

https://www.strava.com/athletes/4819403

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21:40
pliesie schreef op vrijdag 26 juli 2024 @ 23:58:
[...]
Misschien moet BMW een target halen mbt uitstoot. En geeft daardoor meer prio aan EV’s dan PHEVs
Dit zou wel eens kunnen kloppen.

Heb begin juni een X5 50e besteld. Had geluk dat de dealer al een aantal slots gereserveerd had waar ik nog gebruik van kon maken (levering oktober). Nieuwe bestellingen zouden zeker pas in 2025 geleverd kunnen worden. Behalve EVs, waarbij alle typen binnen 2 maand leverbaar zijn.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 01:05
BMS080 schreef op maandag 5 augustus 2024 @ 21:28:
[...]

Wat wordt trouwens hiermee bedoelt? In auto’s die zijn uitgerust met het M Sportpakket en de M Performance-varianten van de BMW X1 en BMW X2 omvat het interieur- en buitenspiegelpakket een M-specifieke logoprojectie in het ingangsgebied van de auto.
Dan schijnt het BMW logo op de grond als je de deur opent.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jim_dhondt
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 09-09 13:46
brecht_vb schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 14:08:

Edrive 20 heeft geen boostknop. Heb hem zelf en wat je ook neemt van drive modus maakt niets uit qua optrekken, zelf sport modus niet (het enige dat je dan kan veranderen is hoe zwaar het stuur aanvoelt of hoe de op hanging reageert al voel ik geen enkel verschil daarin, mogelijks omdat ik het M pakket niet heb genomen).

Qua optrekken vlot genoeg al zal je wel het gevoel hebben dat de auto iets trager vertrekt aan de lichten en dan pas voluit gaat ( dus naast een benzine of diesel met pakweg rond de 120 PK,blijf je op gelijke hoogte maar eens voorbij 50km/h merk je wel dat je ze vlotjes voorbij steekt). En bij het optrekken na die snelheid is het zowiezo vlotjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ugchel
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Ugchel

Speeding home

jim_dhondt schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 22:45:
[...]

Edrive 20 heeft geen boostknop.
Eh… ik heb de mijne nog niet, maar volgens mij zeker wel hoor? Die peddel links aan je stuur?

A donkey is a lonely bloke, he hardly ever gets to poke

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterCC
Tom.wuyts schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 09:13:
Ik rijd op langere trajecten gewoon met de BMW nav. (iX1). Gaat probleemloos.

Ik denk niet dat Waze vraagt of weet met welke auto je rijdt. Dan kan die ook niet aangeven waar je best kan laden, laat staan om je hele traject te optimaliseren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jim_dhondt
Ugchel schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 22:57:
[...]

Eh… ik heb de mijne nog niet, maar volgens mij zeker wel hoor? Die peddel links aan je stuur?
Zal morgen een foto posten, op de basis versie en X lijn in ieder geval niet. Als ik in de configurator van BMW de M versie neem zie ik wel de peddel verschijnen. Maar ik heb hem dus niet op mijn X line.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brecht_vb
Ik begin ook te denken dat die alleen op M Sport zit. Ik denk dat er dan wel meer vermogen vrijkomt dan 150kW en 250Nm, want zonder boostknop worden die specs ook gedeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ugchel
  • Niet online

Ugchel

Speeding home

jim_dhondt schreef op woensdag 7 augustus 2024 @ 00:08:
[...]

Zal morgen een foto posten, op de basis versie en X lijn in ieder geval niet. Als ik in de configurator van BMW de M versie neem zie ik wel de peddel verschijnen. Maar ik heb hem dus niet op mijn X line.
Ik ga de functie/optie allicht niet missen. Heb er wel mee proefgereden dan blijkbaar en op bijna alle plaatjes die ik gezien heb komt hij terug, vandaar dat ik hem standaard vermoedde. Ik heb misschien mijn huiswerk dan niet heel erg goed gedaan, maar het oerwoud van opties en configuraties bij BMW is wel ondoorzichtig voor een simpele ziel als ik. (Heb een standaard versie besteld.)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• brecht_vb
Ugchel schreef op woensdag 7 augustus 2024 @ 09:03:
[...]
maar het oerwoud van opties en configuraties bij BMW is wel ondoorzichtig voor een simpele ziel als ik.
Het is heel ondoorzichtig, bij nieuwe modellen zoals de xdrive30 en edrive20 hebben garages een full option ter beschikking om alle features te tonen. Hier staat ondertussen ook het basismodel bij de dealer, dan valt er iets te onderscheiden, geen idee of daar ook mee gereden kan worden.

Dat is ook misleidend, zeker op de ADAS functies die heel gelijkaardig zijn en met elkaar overlappen. De uitleg daarover is heel vaag op de website van BMW. Zo ook het relaas over Driving Assistant (Plus) (Advanced).

Redelijk ongepast en misleidend naar klanten toe.

[ Voor 9% gewijzigd door brecht_vb op 07-08-2024 09:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Merkor
  • Registratie: Juni 2024
  • Laatst online: 10-09 19:24
@JP1980 Any news on the steering wheel vibration problem at around 80 km/h? I have my appointment with the technical delegate next week. I recently drove an iX1 from 12/2023 with M Sport package but equipped with the 19" rims instead of the 18" on my two sets of tires. This one was free of vibrations. I am in contact with other users, but still no solution. One has his appointment today with the technical delegate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JP1980
Merkor schreef op woensdag 7 augustus 2024 @ 10:26:
@JP1980 Any news on the steering wheel vibration problem at around 80 km/h? I have my appointment with the technical delegate next week. I recently drove an iX1 from 12/2023 with M Sport package but equipped with the 19" rims instead of the 18" on my two sets of tires. This one was free of vibrations. I am in contact with other users, but still no solution. One has his appointment today with the technical delegate.
Mine is also scheduled to go to the garage next week. Officially for the high pitch sound which awaits response from the BMW factory. That is actually a bigger problem. But vibrations are not gone after last repair. I still have to tell the garage though. It is not only the steering wheel, but even at lower speeds you notice the car shivering. My girlfriend even told me she noticed pulsating fibarations in the floor at lower speeds. Hopefully next week things get solved but I'm starting to get cynical about the garage performance.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PeterCC
jim_dhondt schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 22:45:
[...]

Edrive 20 heeft geen boostknop. Heb hem zelf en wat je ook neemt van drive modus maakt niets uit qua optrekken, zelf sport modus niet (het enige dat je dan kan veranderen is hoe zwaar het stuur aanvoelt of hoe de op hanging reageert al voel ik geen enkel verschil daarin, mogelijks omdat ik het M pakket niet heb genomen).
(...)
Mijn standaard xDrive30 heeft die boosthendel niet. Het is een basisversie en die hebben die hendel niet.

Ik merk wel een duidelijk verschil tussen de drive modi.
In efficient mode reageert ie trager op het gas. Schakel je van personal naar efficient mode dan lijkt het alsof er een hele hoop paardjes gaan lopen zijn. Is niet zo, je moet gewoon dat gaspedaal dieper induwen voor een zelfde acceleratie als in personal mode..
In sport mode reageert ie sneller op het gas, te eigenlijk. In personal mode is hij al meer dan snel genoeg.
In sport mode heb je die boost functie actief, ook in een standaard-uitvoering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KW1980
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 07-09 18:34

https://nl.aliexpress.com/item/4000851168256.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jim_dhondt
PeterCC schreef op woensdag 7 augustus 2024 @ 12:25:
[...]

Mijn standaard xDrive30 heeft die boosthendel niet. Het is een basisversie en die hebben die hendel niet.

Ik merk wel een duidelijk verschil tussen de drive modi.
In efficient mode reageert ie trager op het gas. Schakel je van personal naar efficient mode dan lijkt het alsof er een hele hoop paardjes gaan lopen zijn. Is niet zo, je moet gewoon dat gaspedaal dieper induwen voor een zelfde acceleratie als in personal mode..
In sport mode reageert ie sneller op het gas, te eigenlijk. In personal mode is hij al meer dan snel genoeg.
In sport mode heb je die boost functie actief, ook in een standaard-uitvoering.
Daar zit het verschil vermoedelijk. Ik probeer gewoon alle modes door de pedaal tot tegen het tapijt te drukken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jim_dhondt
Ugchel schreef op woensdag 7 augustus 2024 @ 09:03:
[...]

Ik ga de functie/optie allicht niet missen. Heb er wel mee proefgereden dan blijkbaar en op bijna alle plaatjes die ik gezien heb komt hij terug, vandaar dat ik hem standaard vermoedde. Ik heb misschien mijn huiswerk dan niet heel erg goed gedaan, maar het oerwoud van opties en configuraties bij BMW is wel ondoorzichtig voor een simpele ziel als ik. (Heb een standaard versie besteld.)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5wfy620o0AQT-7G16YO0NGlZXRM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ipgdLwwfCpWR5PNxtm9Dla7r.jpg?f=fotoalbum_large zoals belooft nog de foto (edrive 20 x line)

En ja heb de opties ook 20 keer bekeken en moeten opzoeken en dan na de bestelling nog eens het normale drive assistant pack er laten aan toevoegen omdat ik per se de blind spot spiegels wou en dit niet mee in het plus pakket zat waar iedereen wel van uit ging.

Als update voor de belabberde wegligging op de Nexen banden (18 duims velgen): deze morgend lek gereden, laten repareren bij de bandencentrale en om een uitlijning gevraagd. Hier hebben ze wat aanpassingen gedaan aan de ophanging van het rechter voorwiel en voorlopig lijkt het al een pak beter te zijn. Nu nog even afwachten tot de kleine ongelijke slijtage weg is op de banden en dan is het vermoedelijk helemaal opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinotgrigio1
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 20:05
jim_dhondt schreef op woensdag 7 augustus 2024 @ 19:35:
[...]

Daar zit het verschil vermoedelijk. Ik probeer gewoon alle modes door de pedaal tot tegen het tapijt te drukken.
Standard maar met leukenopties als HK en led interieur :*)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jim_dhondt
pinotgrigio1 schreef op woensdag 7 augustus 2024 @ 20:36:
[...]

Standard maar met leukenopties als HK en led interieur :*)
Idd, lease budget gemaximaliseerd. Had de keuze voor power met de 30 met enkele opties of all in gaan bijna met de 20 aangezien die 8k goedkoper uit kwam met nog eens extra kortingen omdat hij in pre order was. Ik zit gemiddeld 1 a 1.5 uur in de wagen dus de keuze voor comfort was snel gemaakt 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordys19
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 09-09 21:01
Is er eigenlijk een knop of sneltoets om al de piepers/sensoren even af te zetten als je door de carwash gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cd2013
Jordys19 schreef op woensdag 7 augustus 2024 @ 23:11:
Is er eigenlijk een knop of sneltoets om al de piepers/sensoren even af te zetten als je door de carwash gaat?
Deze volgens mij
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PH9iVkkvtgzrQE7xPfWQ6dm45js=/800x/filters:strip_exif()/f/image/xnwzRDg1GuEFd1khRh7aT8Mk.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sincere1983
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 20:50
De e-drive20 M-sport heeft 100% zeker wél de boostknop. Heb hem zelf namelijk.

Als ik in personal mode of efficient mode rij heb ik met name het idee dat hij wat agressiever oppakt, heb niet het idee dat hij perse veel meer koppel/vermogen afgeeft dan.
Bij de 30 (die ik ook een maand of 4 heb gehad bij mijn vorige werkgever) was die push met de boostknop significant meer aanwezig.

Resumerend, het lijkt erop dat je met de boostknop in personal en efficient modus een soort tijdelijke 'sport modus' krijgt.
Maar wel een leuke vraag voor bij de dealer wat de boostknop werkelijk doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordys19
Ik dacht dat dit enkel voor de cameras aan te zetten was maar zal het eens proberen.

Zijn er mensen die de nieuwe update hebben geinstaleerd? Heb dit gisteren gedaan en toen ik vandaag met de auto vertrok naar het werk bleef mijn verkeersbordenherkenning op Limit staan. De lane changing tijdens het pinken werkte ook niet meer. Iemand anders nog probleme gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutur
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-09 09:43

woutur

Klauwtjes uit!

jim_dhondt schreef op woensdag 7 augustus 2024 @ 22:54:
[...]

Idd, lease budget gemaximaliseerd. Had de keuze voor power met de 30 met enkele opties of all in gaan bijna met de 20 aangezien die 8k goedkoper uit kwam met nog eens extra kortingen omdat hij in pre order was. Ik zit gemiddeld 1 a 1.5 uur in de wagen dus de keuze voor comfort was snel gemaakt 8)
Heb ik ook gedaan. Goedkoper, voldoende snel, en toch tsjokvol met (echt bijna alle) opties.

Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin2k
Vandaag bericht gekregen dat de Edrive20 M-sport (besteld half Maart) bij de dealer is gearriveerd.

Iemand een idee hoeveel tijd een dealer nodig heeft voor de uitlevering van een elektrische auto?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jayhawk80
Griffin2k schreef op donderdag 8 augustus 2024 @ 11:57:
Vandaag bericht gekregen dat de Edrive20 M-sport (besteld half Maart) bij de dealer is gearriveerd.

Iemand een idee hoeveel tijd een dealer nodig heeft voor de uitlevering van een elektrische auto?
Ongeveer een week.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterCC
Jordys19 schreef op donderdag 8 augustus 2024 @ 10:04:
[...]

(...)

Zijn er mensen die de nieuwe update hebben geinstaleerd? Heb dit gisteren gedaan en toen ik vandaag met de auto vertrok naar het werk bleef mijn verkeersbordenherkenning op Limit staan. De lane changing tijdens het pinken werkte ook niet meer. Iemand anders nog probleme gehad?
Gisteren ook de nieuwe update geïnstalleerd.
Ik merk tot nu niets ongewoons, behalve dat de radio op volumestand 0 stond. Ik dacht even dat ie het niet meer deed, maar stond dus gewoon op 0.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansdk83
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 13-11-2024
[...]

Ik dacht dat dit enkel voor de cameras aan te zetten was maar zal het eens proberen.

Hier geen update gezien...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jordys19
De knop om de sensore/biepers uit te zetten werkte. Vandaag met naar het werk te rijden werkte alles weer hoe het was. Heb geen idee wat er fout was met de verkeersborden herkenning en lane changing.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pliesie
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-09 11:00
Jordys19 schreef op vrijdag 9 augustus 2024 @ 15:26:
De knop om de sensore/biepers uit te zetten werkte. Vandaag met naar het werk te rijden werkte alles weer hoe het was. Heb geen idee wat er fout was met de verkeersborden herkenning en lane changing.
Soort Windows.. af en toe rebooten of met rust laten. Dan komt het vanzelf weer goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jsimane
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 09-09 20:46
[...]

Peecies hetzelfde gehad, na een dag werkte alles weer.

BMW maps nu ook sateliet beelden of was dat al eerder en mij nooit opgevallen ?.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balupi63
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 18-08 12:48
PeterCC schreef op donderdag 8 augustus 2024 @ 12:38:
[...]

Gisteren ook de nieuwe update geïnstalleerd.
Ik merk tot nu niets ongewoons, behalve dat de radio op volumestand 0 stond. Ik dacht even dat ie het niet meer deed, maar stond dus gewoon op 0.
Welke versie betreft deze update?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekke
  • Laatst online: 22-08 17:41
Even een vraagje. Houdt de BMW-navigatie in combinatie met de BMW - laadpaal rekening met de bezettingsgraad aan de laadpalen tijdens je trip. Binnen 2 weken vertrek ik naar Italië, deze feature zou wel leuk zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GilbertvH
Wekke schreef op zondag 11 augustus 2024 @ 11:32:
Even een vraagje. Houdt de BMW-navigatie in combinatie met de BMW - laadpaal rekening met de bezettingsgraad aan de laadpalen tijdens je trip. Binnen 2 weken vertrek ik naar Italië, deze feature zou wel leuk zijn.
Hier in Nederland iig wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekke
  • Laatst online: 22-08 17:41
En geeft de navigatie dit dan aan in het display ofzo? Heb de wagen een week of 6, en enkel nog maar thuis en op het werk geladen. Heb er dus geen zicht op.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GilbertvH
Wekke schreef op zondag 11 augustus 2024 @ 13:16:
[...]

En geeft de navigatie dit dan aan in het display ofzo? Heb de wagen een week of 6, en enkel nog maar thuis en op het werk geladen. Heb er dus geen zicht op.
Je ziet sowieso op de navigatie al of er veel auto’s bij een laadplek staan d.m.v. kleur. Groen is rustig, geel is redelijke bezetting en rood is (nagenoeg) vol. Als je navigatie een laadstop inlast in je route kan je daarop drukken en dan zie je de (live) bezetting

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jordys19
Balupi63 schreef op zaterdag 10 augustus 2024 @ 23:52:
[...]

Welke versie betreft deze update?
De laatste remote software update die ik gedaan heb is 03/2024.77

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hopiconjo
Op FB forum wordt vermeld dat alle leveringen van diverse BMW modellen, waaronder ook de ix1, op hold staan. Dit ivm met problemen met ABS. Je zou kunnen kijken op kenteken of er voor jouw auto ook een terugroepactie is.

Sorry dubbelpost!!

[ Voor 16% gewijzigd door hopiconjo op 12-08-2024 09:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brecht_vb
hopiconjo schreef op maandag 12 augustus 2024 @ 08:32:
Op FB forum wordt vermeld dat alle leveringen van diverse BMW modellen, waaronder ook de ix1, op hold staan. Dit ivm met problemen met ABS. Je zou kunnen kijken op kenteken of er voor jouw auto ook een terugroepactie is.

https://ec.europa.eu/safe...port/alertDetail/10012761
Ik dacht dat er hier iemand op het forum exact deze problemen rapporteerde.

Maar dit dateert ook al van april?

[ Voor 3% gewijzigd door brecht_vb op 12-08-2024 08:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hopiconjo
brecht_vb schreef op maandag 12 augustus 2024 @ 08:35:
[...]

ah srry voor dubbel post dan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hopiconjo
brecht_vb schreef op maandag 12 augustus 2024 @ 08:35:
[...]

Maar dit dateert ook al van april?
Op forum afgelopen vrijdag. Heb daarna contact gehad met mijn dealer en die beaamde dit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ugchel
  • Niet online

Ugchel

Speeding home

hopiconjo schreef op maandag 12 augustus 2024 @ 08:46:
[...]

Op forum afgelopen vrijdag. Heb daarna contact gehad met mijn dealer en die beaamde dit
Wat beaamde die? Dat de huidige leveringen on hold staan? In de link die je stuurde staat toch dat het gaat om auto’s geproduceerd tot ergens in januari van dit jaar, of lees ik verkeerd?

Pagina: 1 ... 47 ... 70 Laatste