Het grote BMW (i)X1 topic

Pagina: 1 ... 46 ... 70 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekke
  • Registratie: December 2023
  • Laatst online: 22-08 17:41
Ik lees hier regelmatig dat gebruikers ABRP of Chargemap gebruiken om op reis te gaan.

Wat is daar de meerwaarde van t.o.v. de navigatie van BMW? De navigatie van BMW heeft toch echt zicht op de resterende batterijcapaciteit en zal je tijdens de reis toch naar de geschikte laadplaatsen sturen veronderstel ik? En met die andere systemen is er toch geen connectie met de werkelijk overgebleven capaciteit van de wagen?

Ook van laadpassen lees ik heel veel, dat je er tig moet hebben. Ik heb echter de indruk dat met gewoon de BMW-laadpas je al een heel eind komt?

Kan iemand hier meer inzicht in geven? Vertrek volgende maand naar Noord- Italië.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shivers454
  • Laatst online: 08-10-2024
Vandaag van de dealer te horen gekregen dat men 25e achteruit is gezet naar midden september….

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Th1x4nG
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 08-09 09:38
Shivers454 schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 19:15:
Vandaag van de dealer te horen gekregen dat men 25e achteruit is gezet naar midden september….
Hier opgeschoven van eind oktober naar eind november.
30e (PHEV) besteld in juni 2023. ;w

R7 5700X · 32 GB · RTX 3080 · PG279Q — M4 Mac Mini — M1 MacBook Air — Galaxy S23 — 65" G3 — DS415+ · 40 TB SHR — X1 PHEV 30e

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterCC
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 10-09 20:16
Wekke schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 18:54:
Ik lees hier regelmatig dat gebruikers ABRP of Chargemap gebruiken om op reis te gaan.

Wat is daar de meerwaarde van t.o.v. de navigatie van BMW? De navigatie van BMW heeft toch echt zicht op de resterende batterijcapaciteit en zal je tijdens de reis toch naar de geschikte laadplaatsen sturen veronderstel ik? En met die andere systemen is er toch geen connectie met de werkelijk overgebleven capaciteit van de wagen?

Ook van laadpassen lees ik heel veel, dat je er tig moet hebben. Ik heb echter de indruk dat met gewoon de BMW-laadpas je al een heel eind komt?

Kan iemand hier meer inzicht in geven? Vertrek volgende maand naar Noord- Italië.
Wij gaan volgende week naar midden Italië met de iX1.
Ik denk dat de BMW navigatie en de Shellrecharge kaart voldoende zouden moeten zijn.

Ik zal mijn ervaringen hier delen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lager
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 07-09 08:19

Veel laadpassen is inderdaad echt niet nodig. Al 2x naar Oostenrijk geweest en op 1x na altijd met de ANWB pas kunnen laden.

De BMW navi pakte naar mijn gevoel vaak de laders direct aan de snelweg maar dat zijn lang niet altijd stations met veel laders. Dus risico dat die 4 laders net bezet zijn als jij komt. Ik reed met een vouwwagen en dan is een Fastned wel fijn want daar kun je vaak aangekoppeld laden. En de BMW navi geeft geen Tesla laders weer en die zijn er nogal veel, dus zonde om niet te gebruiken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Geert Mo
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 11-09 15:08
Lager schreef op vrijdag 12 juli 2024 @ 00:29:
[...]

Veel laadpassen is inderdaad echt niet nodig. Al 2x naar Oostenrijk geweest en op 1x na altijd met de ANWB pas kunnen laden.

De BMW navi pakte naar mijn gevoel vaak de laders direct aan de snelweg maar dat zijn lang niet altijd stations met veel laders. Dus risico dat die 4 laders net bezet zijn als jij komt. Ik reed met een vouwwagen en dan is een Fastned wel fijn want daar kun je vaak aangekoppeld laden. En de BMW navi geeft geen Tesla laders weer en die zijn er nogal veel, dus zonde om niet te gebruiken.
Mijn app geeft toch de Tesla Superchargers weer hoor.
Gewoon Tesla toevoegen aan je favorieten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pyther
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 10-09 11:53
Geert Mo schreef op vrijdag 12 juli 2024 @ 08:23:
[...]

Bedankt voor de tip! Dat was een van mijn ergernissen; ik had 't simpelweg niet gevonden toen ik daar in het systeem van de auto eens naar zocht. En dus probeerde de auto mij altijd naar een Ionity te sturen, terwijl mijn laadpas echt het leeuwendeel van de netwerken ondersteunt. In de BMW app is het dus inderdaad wel mogelijk voorkeuren voor laadnetwerken toe te voegen.

De BMW app kent wel wat minder laadnetwerken dan ABRP overigens. Maar omdat bij mij ABRP via CarPlay niet fatsoenlijk werkte (loopt consistent vast) gebruik ik ABRP niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom.wuyts
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 18-08 12:15
Waze start regelmatig automatisch op wat best vervelend is.
Ik vertrek via BMW maps en paar minuten later verschijnt er plotseling automatisch waze.
Weet iemand hoe ik dit ongedaan kan maken? Android auto staat op mijn GSM en héél soms maak ik gebruik van waze maar ben meer en meer aan het omschakelen om de navigatie van BMW te gebruiken.

BMW iX1 edrive20

Zeer tevreden over de auto trouwens 😁

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lager
Geert Mo schreef op vrijdag 12 juli 2024 @ 08:23:
[...]

Oh chill, dat was nog niet zo in de eerste versie. Als ik m’n auto weer terug heb van de dealer zal ik dat eens uitzoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutur
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-09 09:43

woutur

Klauwtjes uit!

Wij gaan naar Gardameer en midden Toscane.
Ik heb Move Move Eu van werkgever en natuurlijk de BMW pas. Daarnaast Tesla, Freshmole, OVO, Shell Recharge, Tap Electric en FastNed. Ik vermoed ze niet allemaal nodig te hebben maar je zal er maar om verlegen zitten. Ik zal ook bij terugkomst terug rapporteren.

Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 23:10
woutur schreef op vrijdag 12 juli 2024 @ 14:36:
[...]

Ik heb Move Move Eu van werkgever en natuurlijk de BMW pas. Daarnaast Tesla, Freshmole, OVO, Shell Recharge, Tap Electric en FastNed. Ik vermoed ze niet allemaal nodig te hebben maar je zal er maar om verlegen zitten. Ik zal ook bij terugkomst terug rapporteren.
Maar heb je die allemaal nodig? Voor mij is EV rijden straks ook nieuw, maar heb weinig zin om 24 verschillende pasjes bij te moeten hebben 8)7 of werken die palen sowieso met een creditcard bijvoorbeeld?
Zal standaard een pas van leasemaatschappij krijgen, geen idee hoeveel palen die zal dekken...

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JP1980
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 19:14
Mijn persoonlijke ervaringen, België en Duitsland geen probleem. Klein stukje Noord Frankrijk gedaan, ook prima. Kon overal betalen met de eflux kaart. Verenigd koninkrijk, daar maar 1x een normale laadpas gebruikt, ze hebben daar ook heel veel systemen die werken met creditkaart. Vergeet die niet! Het VK is echt anders dan Europees vast land.

ANWB heeft een overzicht gemaakt met tips per land:
https://energiemail.anwb....b-preheader-online-versie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• quirinus
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 05-09 16:40
woutur schreef op vrijdag 12 juli 2024 @ 14:36:
[...]

Ik heb vorig jaar bijna overal kunnen laden in Italië met de BMW pas, Comomeer tot Venetië en heel Toscane gedaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jim_dhondt
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 09-09 13:46
Tom.wuyts schreef op vrijdag 12 juli 2024 @ 09:49:
Waze start regelmatig automatisch op wat best vervelend is.
Ik vertrek via BMW maps en paar minuten later verschijnt er plotseling automatisch waze.
Weet iemand hoe ik dit ongedaan kan maken? Android auto staat op mijn GSM en héél soms maak ik gebruik van waze maar ben meer en meer aan het omschakelen om de navigatie van BMW te gebruiken.

BMW iX1 edrive20

Zeer tevreden over de auto trouwens 😁
Mijn auto staat in het Engels maar probeer eens onder vehicle -> mobile devices -> en dan kan je je telefoon aanduiden en android auto uitzetten. Of ineens bij mobile devices op het android auto icoon tikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lager
KPI83 schreef op woensdag 10 juli 2024 @ 19:48:
[...]

Je zult vast eea al wel geprobeerd hebben. Ben wel benieuwd hoe het afloopt
Het is gelukkig goed afgelopen. Het bleek de koelmotor te zijn van de koeling van het accupakket. Die had er geen zin meer in.
Onderdeel was vlot beschikbaar en er was ook nog tijd vandaag om deze weer te monteren.
Ruim voor de vakantie m’n auto weer terug, fijn want met 1 of ander 4de hands leasehok op vakantie had ik echt geen zin in. Betaal geen bijtelling over 65K om dan met een Qashqai een beetje te moeten gaan toeren.
Kortom, blij dat het weer gefixt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KPI83
  • Registratie: Mei 2024
  • Laatst online: 25-07-2024
Lager schreef op vrijdag 12 juli 2024 @ 20:26:
[...]

Het is gelukkig goed afgelopen. Het bleek de koelmotor te zijn van de koeling van het accupakket. Die had er geen zin meer in.
Onderdeel was vlot beschikbaar en er was ook nog tijd vandaag om deze weer te monteren.
Ruim voor de vakantie m’n auto weer terug, fijn want met 1 of ander 4de hands leasehok op vakantie had ik echt geen zin in. Betaal geen bijtelling over 65K om dan met een Qashqai een beetje te moeten gaan toeren.
Kortom, blij dat het weer gefixt is.
Goed nieuws!

Geniet van de vakantie.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Pannekoek81
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 22:29
Gisteren was het eindelijk afleverdag. Dat kan dan toch lang duren maar het is eigenlijk meegevallen.

Eind maart een iX1 xline besteld in Sanremo groen met een Veganza Oyster interieur en een donkere hemel, gelukkig kon dit nog aangezien de mijne op tijd in productie was gegaan.

Verdere opties:
- innovation pack (adaptieve led, hud, comfort access, en nog wat)
- driving assistant plus
- park assistant plus
- HK audio
- voorstoelen met verwarming
- actieve voorstoelen (massage functie)
- dakrailing zilver
- getint glas

Met het slechte weer opgehaald maar de eerste kilometers inmiddels gemaakt en bevalt enorm goed.

Plaatje erbij:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/G8FAKS6ffh_F1dtrFJ8uYLP7xis=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fkbZf4ofbVtzUuceCPH8jWAi.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekke
Lager schreef op vrijdag 12 juli 2024 @ 00:29:
[...]

Wanneer je de BMW-navigatie in combinatie met de BMW-laadpas gebruikt, zou die dan ook geen rekening houden met de beschikbaarheid van de palen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lager
Wekke schreef op zaterdag 13 juli 2024 @ 13:05:
[...]

Wanneer je de BMW-navigatie in combinatie met de BMW-laadpas gebruikt, zou die dan ook geen rekening houden met de beschikbaarheid van de palen?
Ja daar houd de navi wel rekening mee, maar met een laadstation met maar 4 laders is het risico toch groter dat er vlak voordat jij er bent een paar auto’s er net eerder zijn. Met een groot Tesla of Fastned station heb je daar veel minder last van. Zeker als je met een aanhanger/vouwwagen rijd is een beetje ruimte en flexibiliteit wel lekker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekke
Lager schreef op zaterdag 13 juli 2024 @ 17:44:
[...]

Ja daar houd de navi wel rekening mee, maar met een laadstation met maar 4 laders is het risico toch groter dat er vlak voordat jij er bent een paar auto’s er net eerder zijn. Met een groot Tesla of Fastned station heb je daar veel minder last van. Zeker als je met een aanhanger/vouwwagen rijd is een beetje ruimte en flexibiliteit wel lekker.
Ik heb net een route naar Alto Adige uitgestippeld via de Fastned app…maar het lijkt me dat deze in Duitsland niet langs de snelweg liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pannekoek81
Een vraagje over de IX1. Ik heb op internet wat beelden gezien en hier ook gelezen dat augmented view mogelijk zou zijn als je de BMW navigatie gebruikt. De optie inderdaad gevonden onder de instellingen van de navigatie en geactiveerd maar tot op heden gebeurt er vrij weinig. In de HUD worden de banen getoond maar de camera beelden in het display worden niet getoond. Blijkbaar staat er toch iets niet goed. Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jim_dhondt
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 09-09 13:46
Pannekoek81 schreef op zondag 14 juli 2024 @ 12:31:
Een vraagje over de IX1. Ik heb op internet wat beelden gezien en hier ook gelezen dat augmented view mogelijk zou zijn als je de BMW navigatie gebruikt. De optie inderdaad gevonden onder de instellingen van de navigatie en geactiveerd maar tot op heden gebeurt er vrij weinig. In de HUD worden de banen getoond maar de camera beelden in het display worden niet getoond. Blijkbaar staat er toch iets niet goed. Iemand een idee?
Heb je BMW digital premium? Bij mij deed hij dat in de navigatie tot de gratis trial verlopen was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pannekoek81
jim_dhondt schreef op zondag 14 juli 2024 @ 15:58:
[...]

Heb je BMW digital premium? Bij mij deed hij dat in de navigatie tot de gratis trial verlopen was.
Ik heb inderdaad die gratis trial. De dealer had die geactiveerd bij het ophalen met een uitleg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MHGroentje
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 13-02 08:56
jim_dhondt schreef op zondag 14 juli 2024 @ 15:58:
[...]

Volgens mij moet je wel een route ingepland hebben.
Bij mij geeft het systeem op de HUD altijd de banen weer, maar alleen bij de navigatie op een traject ingesteld, komen de beelden op het middenconsole, met aanwijspijlen in beeld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MHGroentje
cd2013 schreef op woensdag 10 juli 2024 @ 14:29:
[...]

puntJE??

Ik had hetzelfde met mijn X1 (nieuw afgeleverd met defecten waar ik thuis pas achter kwam). En had 'gelukkig' wat voorrang en daardoor 2.5 week wachttijd. Maar 5 weken zou ik toch wel behoorlijk pissing van worden (was ik met 2.5 week al).

Het valt me wel op hoeveel mensen op dit forum serieuze problemen hebben met de nieuwe X1 helaas.
Op dit soort van forum plaatsen gaat het juist vaak om tekortkomingen delen. Daarom krijg je het beeld dat het allemaal K….T (Kwalitatief Uitermate Teleurstellend) is. Maar ik heb mijn iX1 30e nu iets meer dan een jaar en ben er zeer tevreden mee. Geen problemen, behoudens onvrede over de standaard banden.
In de winter was ik overgegaan op Vredestein extreme 19 inch banden en dat reed perfect. In het voorjaar gingen de originele zomerbanden er weer onder en dat beviel totaal niet. Nu sinds enkele weken de Michelins er onder. Perfect.
Dus duidelijk banden probleem. BMW iX1 zelf perfect. Overigens net als mijn dealer in Alkmaar, waar ik vanaf bestellen tot op heden geweldig geholpen ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutur

woutur

Klauwtjes uit!

Pannekoek81 schreef op zondag 14 juli 2024 @ 12:31:
Bij mij is dat, als het goed is, onderdeel van het Premium pakket (niet te verwarren met Digital Premium dus). Werkt inderdaad alleen met een geplande route. Meerwaarde is eerlijk gezegd zeer beperkt. Dacht er eerst goed op te kunnen rijden maar misschien moet ik nog wat oefenen, maar heel duidelijk is het niet altijd bij onduidelijke verkeerssituaties. Op een snelweg zal het waarschijnlijk prima werken maar daar heb ik het dan weer niet echt nodig...

Edit:
Had ook het Innovation Pack kunnen zijn zoals iemand hieronder opmerkt!

[ Voor 4% gewijzigd door woutur op 16-07-2024 14:25 ]

Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pannekoek81
woutur schreef op maandag 15 juli 2024 @ 14:45:
[...]

Bij mij is dat, als het goed is, onderdeel van het Premium pakket (niet te verwarren met Digital Premium dus). Werkt inderdaad alleen met een geplande route. Meerwaarde is eerlijk gezegd zeer beperkt. Dacht er eerst goed op te kunnen rijden maar misschien moet ik nog wat oefenen, maar heel duidelijk is het niet altijd bij onduidelijke verkeerssituaties. Op een snelweg zal het waarschijnlijk prima werken maar daar heb ik het dan weer niet echt nodig...
Het is een onderdeel van het innovation pakket zag ik. Meer een leuke gimmick dan echt nuttig denk ik zo, maar goed moet het wel werken. De HUD daarin tegen vind ik erg fijn met navigeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekke
Pannekoek81 schreef op maandag 15 juli 2024 @ 14:54:
[...]

Het is een onderdeel van het innovation pakket zag ik. Meer een leuke gimmick dan echt nuttig denk ik zo, maar goed moet het wel werken. De HUD daarin tegen vind ik erg fijn met navigeren.
De HUD is wel zeer slecht leesbaar met zonnebril merk ik op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pannekoek81
Wekke schreef op maandag 15 juli 2024 @ 15:05:
[...]

Nog niet geprobeerd. De auto net in bezit en met het huidige weer nog geen zonnebril nodig gehad tijdens het rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JP1980
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 19:14
MHGroentje schreef op maandag 15 juli 2024 @ 14:40:
[...]

Op dit soort van forum plaatsen gaat het juist vaak om tekortkomingen delen. Daarom krijg je het beeld dat het allemaal K….T (Kwalitatief Uitermate Teleurstellend) is. Maar ik heb mijn iX1 30e nu iets meer dan een jaar en ben er zeer tevreden mee. Geen problemen, behoudens onvrede over de standaard banden.
In de winter was ik overgegaan op Vredestein extreme 19 inch banden en dat reed perfect. In het voorjaar gingen de originele zomerbanden er weer onder en dat beviel totaal niet. Nu sinds enkele weken de Michelins er onder. Perfect.
Dus duidelijk banden probleem. BMW iX1 zelf perfect. Overigens net als mijn dealer in Alkmaar, waar ik vanaf bestellen tot op heden geweldig geholpen ben.
Heb nooit problemen gehad in mijn 20 jaar nieuwe leaseauto's rijden, en nu voor het eerst een BMW nu, en heb in een half jaar tijd meerdere problemen. Vrij anekdotisch misschien maar mijn beeld is inderdaad KUT wat de wel goede punten (die er zeker ook zijn) een beetje overschaduwd. Het belangrijkste is namelijk dat je zorgeloos van A naar B komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cd2013
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 09-09 12:32
JP1980 schreef op maandag 15 juli 2024 @ 15:35:
[...]

Heb nooit problemen gehad in mijn 20 jaar nieuwe leaseauto's rijden, en nu voor het eerst een BMW nu, en heb in een half jaar tijd meerdere problemen. Vrij anekdotisch misschien maar mijn beeld is inderdaad KUT wat de wel goede punten (die er zeker ook zijn) een beetje overschaduwd. Het belangrijkste is namelijk dat je zorgeloos van A naar B komt.
Klopt bij mij ook hoor, vele (lease en koop) auto's gehad, ook wel eens wat mis gegaan bij bestelling/levering etc, maar nooit van deze orde van grootte, en met name omdat dit BMW is is het extra frustrerend, verwacht je toch premium.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hopiconjo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 11-09 07:24
[...]

Probeer eens een zonnebril zonder polariserende glazen. Piloten hebben daarom ook zonnebrillen zonder polariserende glazen om duidelijk instrumentenpaneel af te lezen

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Triumph58
  • Registratie: Mei 2023
  • Laatst online: 22:52
Internet en fora zijn de plekken voor het plaatsen van een hoop negativiteit en natuurlijk ook voor een een premium product zoals een BMW IX1. Ik heb nu 10 maanden een IX1 met alles erop en eraan, alleen geen stoelverwarming en geen interieurcamera. Tot nu werkt bij mij alles zonder problemen, maar ook ik vind sommige dingen vervelend zoals het aflegvak tussen de voorstoelen waar je wat lastig bijkomt. Verder werkt alles zoals ik verwacht en ik maakte me ook een beetje zorgen toen ik mijn super betrouwbare Honda ging inruilen. Laatst gaf het bandenspanningssysteem aan dat er drukverlies was in het rechterachterwiel. Een schroef in de band. Kon nog naar de dealer rijden, prop erin tijdelijk, want de band moest worden vervangen omdat het lek op de rand van de wang van de band zat. Kosten: 350 euro. Maar bij BMW krijg je bij aankoop een bandenverzekering. Het eerste jaar wordt de band voor 100% vergoed. Kortom ik ben tot nu dik tevreden met mijn IX1.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5jVV_gkMT08EZlL6bV17S8cEeTQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BNfHhsjllO1Ls6Alx3IZsYv8.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MHGroentje
[...]

Mee eens met gewone zonnebrillen. Ik heb een Serengeti met niet gepolariseerde glazen speciaal aangeschaft en die ligt standaard in auto.
Met deze heb ik totaal geen last van verminderd zicht op de HUD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pannekoek81
De uitdaging met augmented gevonden. Zodra CarPlay actief is. Ook al op de achtergrond dus maak ik wel gebruik van navigatie van bmw dan pakt de bmw augmented niet. Vervolgstap eens kijken waarom CarPlay dat doet. Lijkt mij dat er meerdere zijn met CarPlay waarbij het wel werkt.

Verder. Top auto! Rijdt erg fijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekke
MHGroentje schreef op dinsdag 16 juli 2024 @ 21:20:
[...]

Mee eens met gewone zonnebrillen. Ik heb een Serengeti met niet gepolariseerde glazen speciaal aangeschaft en die ligt standaard in auto.
Met deze heb ik totaal geen last van verminderd zicht op de HUD.
Klopt, met mijn andere (niet gepolariseerd) ook geen problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sincere1983
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 20:50
Heeft iemand het volgende ook?

Als ik instap staat de auto eigenlijk altijd standaard op radio (behalve als ik de rit ervoor met spotify heb gereden en deze nog open staat op mijn telefoon).
Maar, nu is het eigenlijk altijd zo dat zodra ik instap en apple carplay verbinding maakt de radio stopt met als gevolg dat ik die steeds opnieuw weer moet aanzetten.

Kan ik dit op een of andere manier uitzetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BMS080
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 01-09 20:13
Wat is de levertijd van een ix1 als je hem nu besteld? Ik hoor verschillende verhalen, bij de een 5-6 maanden en bij de ander 3-4 maanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pannekoek81
BMS080 schreef op donderdag 18 juli 2024 @ 18:58:
Wat is de levertijd van een ix1 als je hem nu besteld? Ik hoor verschillende verhalen, bij de een 5-6 maanden en bij de ander 3-4 maanden.
De mijne eind maart besteld en ik heb hem een week terug opgehaald. Bijna 4 maanden heeft het geduurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BMS080
  • Laatst online: 01-09 20:13
Pannekoek81 schreef op donderdag 18 juli 2024 @ 19:35:
[...]

De mijne eind maart besteld en ik heb hem een week terug opgehaald. Bijna 4 maanden heeft het geduurd.
Dat is best snel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pannekoek81
Kreeg ik vanaf het begin van de dealer al te horen. Alleen de lease gaf wat een andere datum door, namelijk ergens volgend jaar. Dan is een belletje uw auto is er bijna best onverwacht 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StefBon
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 07-09 20:12
Mijn BMW iX1 eDrive20 werd midden maart besteld. Deze week nog eens bij de garage gehoord, en deze zou pas midden/eind september in productie gaan. Dus er zitten wel vreemde verschillende op qua levertermijnen. Allicht zal het wel te maken hebben met bepaalde uitrusting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ajmali
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 10-09 06:34
Mijn ix1 eDrive 20 heb ik op 29 maart besteld (met bijna alle opties), afgelopen dinsdag opgehaald. De eerste levertermijn was eind okt / begin nov maar kreeg eind juni bericht dat de auto naar Nederland onderweg was, dus 3-4 maanden eerder

[ Voor 6% gewijzigd door Ajmali op 19-07-2024 00:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom.wuyts
BMW iX1 edrive20 half Januari besteld, half Juni opgehaald. Rij nu dus 1 maand en ben super tevreden.
Heb héél wat opties, trekhaak, panoramisch dak, drive assist etc....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KPI83
BMS080 schreef op donderdag 18 juli 2024 @ 18:58:
28 februari besteld, 16 juni opgehaald

XDrive 25e

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shivers454
KPI83 schreef op vrijdag 19 juli 2024 @ 15:27:
[...]

28 februari besteld, 16 juni opgehaald

XDrive 25e
In 2024 besteld en geleverd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KPI83
Shivers454 schreef op vrijdag 19 juli 2024 @ 19:35:
[...]

In 2024 besteld en geleverd?
Yes.

Ekris Heerenveen. Gaf bij verkoop gelijk de verwachte productie en leverweken. Tussentijds zelfs nog een wijziging gedaan in de configuratie en geen enkele invloed op levering gehad.

Hoofd verkoop aldaar heeft het goed geregeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pannekoek81
Pannekoek81 schreef op woensdag 17 juli 2024 @ 10:03:
De uitdaging met augmented gevonden. Zodra CarPlay actief is. Ook al op de achtergrond dus maak ik wel gebruik van navigatie van bmw dan pakt de bmw augmented niet. Vervolgstap eens kijken waarom CarPlay dat doet. Lijkt mij dat er meerdere zijn met CarPlay waarbij het wel werkt.

Verder. Top auto! Rijdt erg fijn.
Probleem werd veroorzaakt doordat Waze automatisch opstart. Dat uitgezet en alles werkt zoals verwacht.

Op een volle accu haal ik momenteel zo’n 450-460 km. Dat is op de snelweg rijden en stukjes binnendoor. Dat op stand personal, helemaal prima wat mij betreft.

De HUD met mijn zonnebril werkt prima.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JaapvN
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 28-03 13:41
Goedemorgen allemaal,
Ik rijd nu (privé) een halfjaartje met de X1 30e (hybrid dus) en er zijn toch wel een paar dingetjes die je niet verwacht van een premium auto.......
Voor de duidelijkheid: alles is prima afgewerkt en motorisch is alles OK, rijdt als een tierelier, maar:
-- de afregeling van de ventilator blijft een dingetje. Niet dynamisch in de zwakste stand en een kabaalmaker in de minder zwakke stand (niet softwarematig aanpasbaar zo meldt BMW).
-- de luide volumeregeling van de verkeersinfo (niet softwarematig aanpasbaar, zo meldt BMW).
-- geen instapstrips (aangeschaft via BMW Duitsland).
-- geen verlichting van het handschoenen vakje (opgelost met oplaadbaar lampje en dat geplakt over het oorspronkelijke gat bedoeld voor de verlichting).
-- een rammelend ventilatortje bij de start (oorzaak niet te vinden).
-- een compleet display wat regelmatig geheel uitvalt en opnieuw opstart en bovendien de nodige waarschuwingen geeft. Uitstapwaarschuwing uitgevallen, waarschuwing kruisend verkeer uitgevallen enz enz. (Oplossing in behandeling bij BMW, nog verder niet bekend).

Het lijkt erop dat de ontwerpafdeling toch nog wel wat werk te verzetten heeft......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom.wuyts
Pannekoek81 schreef op vrijdag 19 juli 2024 @ 22:00:
[...]

Probleem werd veroorzaakt doordat Waze automatisch opstart. Dat uitgezet en alles werkt zoals verwacht.

Op een volle accu haal ik momenteel zo’n 450-460 km. Dat is op de snelweg rijden en stukjes binnendoor. Dat op stand personal, helemaal prima wat mij betreft.

De HUD met mijn zonnebril werkt prima.
Hoe heb je de automatisch opstart van waze afgezet? Zelf kan ik het niet vinden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pannekoek81
Tom.wuyts schreef op zaterdag 20 juli 2024 @ 13:42:
[...]

Hoe heb je de automatisch opstart van waze afgezet? Zelf kan ik het niet vinden..
Ik had het via Apple opdrachten een actie aangezet dat bij een verbinding met CarPlay Waze opstart. De opdracht heb ik eruit gehaald en het was opgelost. Waze moet ik nu zelf weer selecteren als ik het wil gebruiken.

Ik las op een ander forum ook al een artikel dat als er navigatie software wordt opgestart dat dan ook de functionaliteit van augmented view uit gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YumaDjango
  • Registratie: Augustus 2023
  • Laatst online: 29-04 21:01
JaapvN schreef op zaterdag 20 juli 2024 @ 11:09:
Goedemorgen allemaal,
Ik rijd nu (privé) een halfjaartje met de X1 30e (hybrid dus) en er zijn toch wel een paar dingetjes die je niet verwacht van een premium auto.......
Voor de duidelijkheid: alles is prima afgewerkt en motorisch is alles OK, rijdt als een tierelier, maar:
-- de afregeling van de ventilator blijft een dingetje. Niet dynamisch in de zwakste stand en een kabaalmaker in de minder zwakke stand (niet softwarematig aanpasbaar zo meldt BMW).
-- de luide volumeregeling van de verkeersinfo (niet softwarematig aanpasbaar, zo meldt BMW).
-- geen instapstrips (aangeschaft via BMW Duitsland).
-- geen verlichting van het handschoenen vakje (opgelost met oplaadbaar lampje en dat geplakt over het oorspronkelijke gat bedoeld voor de verlichting).
-- een rammelend ventilatortje bij de start (oorzaak niet te vinden).
-- een compleet display wat regelmatig geheel uitvalt en opnieuw opstart en bovendien de nodige waarschuwingen geeft. Uitstapwaarschuwing uitgevallen, waarschuwing kruisend verkeer uitgevallen enz enz. (Oplossing in behandeling bij BMW, nog verder niet bekend).

Het lijkt erop dat de ontwerpafdeling toch nog wel wat werk te verzetten heeft......
Noem dat maar een tierelier 😶

Wat was de aanschafprijs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Axilium
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 14-08-2024
Weet iemand hoe de sortering van MP3's aangepast kan worden?

Ik heb een BMW iX1 (zeer tevreden overigens :) ) maar ik zie dat iDrive de aangebrachte MP3 sortering op de USB stick negeert (01 titel, 02 titel, etc..).
Diezelfde manier van sorteren bij folders wordt wel netjes aangehouden.
Het lijkt erop dat de MP3's automatisch alfabetisch gesorteerd worden.

Alvast dank voor de hulp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brecht_vb
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 22:23
Is er iemand die

enkel: Navigation pack + navigation pack plus
zonder: navigation pack professional

heeft, die onderstaande kan valideren?
brecht_vb schreef op zondag 2 juni 2024 @ 17:09:
[...]

Wel overal staat wel wat anders.

(1) in de connected drive store spreekt men over *deels* level 2 rijden
(2) in de configurator spreekt men niet over deels level 2 - maar wel bochten nemen in functie van kaartinformatie.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pannekoek81
brecht_vb schreef op maandag 22 juli 2024 @ 15:26:
Is er iemand die

enkel: Navigation pack + navigation pack plus
zonder: navigation pack professional

heeft, die onderstaande kan valideren?

[...]
Ik heb driving assist plus en daarmee blijft de auto netjes binnen de lijnen, adaptieve cc, in de bochten en voor een rotonde remt de auto af op basis van navigatie informatie. Borden worden afgelezen en getoond in het display (en de HUD als je deze ook hebt).

Dus hetgeen in je plaatjes wordt getoond klopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duckie_rr
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 11-04 15:42
Is er iemand op het forum die al een frunk aangeschaft heeft voor de IX1?

https://www.frunk.at/en/produkt/bmw-ix1-en/

https://wokeby.de/en/product/bmw-ix1-frunk/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinotgrigio1
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 20:05
interessant, ik krijg hem pas eind van het jaar, vraag me wel af of het groot genoeg is ...om de kqbels makkelijk op te bergen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brecht_vb
Ik heb mijn BMW ix1 nog niet - maar is het wel een goed idee die motorkap zo intensief te gebruiken?

Of is het de bedoeling kabels die heel weinig gebruikt worden weg te steken?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SAABcabrio
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 11-09 07:22
Ik heb ook nagedacht over de Frunk van Frunk.at. Toch van afgezien, omdat ik eigenlijk geen voordeel zie om de kabel onder de motorkap op te bergen. Ik heb een iX1 en de laadkabelaansluiting zit rechtsachter. Achterin opbergen is dan gewoon handiger. De achterklep opent makkelijker dan de motorkap en ook nog op afstand met de sleutel. De kabel bewaar ik normaliter in een klapkratje achterin. Tijdens vakanties en een volle bagageruimte ligt die gewoon tussen de bagage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutur

woutur

Klauwtjes uit!

Ik zit nu in Italië en ben toch wel ontluisterd door door instabiele software. Android Auto valt heel vaak weg waardoor alle navigatie weer opnieuw opgestart moet worden (bestemming invoeren). Eenmaal viel alle software uit tijdens het rijden (dus ook het teller scherm volledig op zwart). Enge ervaring als je op de snelweg zit en niet weet wat het wel en niet meer doet. Treurige is dat je weet dat klagen bij een dealer niet helpt omdat software centraal bij BMW geregeld is.

Positief vind ik het snelladen. Het is misschien niet de allersnelste op de markt, maar ik zat wel continue boven de 120 kWh. Toilet, koffie en een broodje duurde minstens 10 minuten langer dan dat de auto nodig had om te laden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duckie_rr
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 11-04 15:42
brecht_vb schreef op maandag 22 juli 2024 @ 21:35:
Ik heb mijn BMW ix1 nog niet - maar is het wel een goed idee die motorkap zo intensief te gebruiken?

Klopt. Thuis een laadpaal met vaste kabel, dus de meerderheid van de laadbeurten heb ik de kabel uit de wagen niet nodig. Dus voor de occasionele momenten waar ik een 'destination charger' gebruik lijkt het me handig om niet onder de koffervloer te moeten graven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ribbe82
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 02-09 07:25
brecht_vb schreef op maandag 22 juli 2024 @ 21:35:

Ja dat laatste zit ik ook aan te denken. De granny-charger met 230V en 400V stekker (bijgekocht) die ik 1-a-2 keer per jaar gebruik zouden daar prima passen. Scheelt ruimte in de kofferbak, ik heb het toch graag mee.
De normale laadkabel voor dagelijks gebruik is zeker niet handig in de frunk te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KPI83
Ondertussen de X1 xDrive 25e precies een week geleden in ontvangst genomen. 2000 km op de teller.

Bijzonder content met de rijervaring. Vandaag een langere rit gehad (500km +) en merk dat de stoelen zeer comfortabel zijn.

Wel even zoeken naar de juiste instellingen voor optimaal verbruik, maar ben tot nu toe tevreden.

Ook blij dat de banden worden geleverd via de dealer en niet via een bandenspecialist. Conti’s bevallen goed.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ur2ZohW9eFEwd9EBvE1DoviZJU4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/j8UOAZHKMR4hIeTE2MX05EKg.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7vSuNvz5MIcf3fn58r1Ih7MPQHs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IkhIocQz6LGLO4bdE8OXHW1z.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 47% gewijzigd door KPI83 op 23-07-2024 22:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ariebombarie2k
  • Registratie: November 2023
  • Niet online
Axilium schreef op maandag 22 juli 2024 @ 14:18:
Weet iemand hoe de sortering van MP3's aangepast kan worden?

Ik heb een BMW iX1 (zeer tevreden overigens :) ) maar ik zie dat iDrive de aangebrachte MP3 sortering op de USB stick negeert (01 titel, 02 titel, etc..).
Diezelfde manier van sorteren bij folders wordt wel netjes aangehouden.
Het lijkt erop dat de MP3's automatisch alfabetisch gesorteerd worden.

Alvast dank voor de hulp!
Yes, met behulp van playlists. Ik had het hetzelfde euvel. Even een m3u bestandje aanmaken per mapje en dan komt het goed.

Ik vind het overigens wel erg debiel werken. Tegenwoordig gebruik ik altijd spotify omdat ik dit teveel gehannes vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brecht_vb
Soms zie ik een BMW iX1 's nachts rijden en zie ik kleine achterlichten (rechts). Maar online zie je ook het licht in de kofferklep opgelicht. Kan iemand duiden?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lI6AdtCkAi4Lh4JPNSCfg5fzr_g=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/zkna7cn1CBnEdmqujNqswqlQ.jpg?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Baris
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 19:22
brecht_vb schreef op dinsdag 23 juli 2024 @ 23:15:
Soms zie ik een BMW iX1 's nachts rijden en zie ik kleine achterlichten (rechts). Maar online zie je ook het licht in de kofferklep opgelicht. Kan iemand duiden?

[Afbeelding]
Heeft volgens mij te maken met de keuze wel/niet voor de premium of innovation pack

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beatman
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 07-06 15:05
Klopt, het hoort bij de adaptieve LED koplampen die onderdeel zijn van die pakketten. De koplampen verschillen dus ook:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eAMrZdyfOfMgmalKJmLZuiV624Q=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1WXbqS0qF67T1vc9mzzh5aPe.jpg?f=fotoalbum_large

www.energiepionier.nl Energiebesparing, duurzaamheid en domotica

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Axilium
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 14-08-2024
ariebombarie2k schreef op dinsdag 23 juli 2024 @ 23:04:
[...]

Yes, met behulp van playlists. Ik had het hetzelfde euvel. Even een m3u bestandje aanmaken per mapje en dan komt het goed.

Ik vind het overigens wel erg debiel werken. Tegenwoordig gebruik ik altijd spotify omdat ik dit teveel gehannes vind.
Top, dank _/-\o_

Spotify is idd een prima alternatief, maar ik heb ook best wat MP3's die niet op Spotify te vinden zijn ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• PeterCC
PeterCC schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 22:22:
[...]

Wij gaan volgende week naar midden Italië met de iX1.
Ik denk dat de BMW navigatie en de Shellrecharge kaart voldoende zouden moeten zijn.

Ik zal mijn ervaringen hier delen.
Terug thuis. Midden Italië was het zuidelijke deel van Lazio, ten zuiden van Rome.
In totaal ruim 4000km afgelegd.
Heen- en terugreis vanuit België via Luxemburg, Frankrijk, Zwitserland.

Gewoon de BMW navigatie gevolgd voor de tussenstops en geladen met de Shell-Rechargekaart. Dat ging altijd probleemloos.

Langs de autowegen meer dan voldoende snelladers beschikbaar, LX, F, CH, I, meestal stond ik daar als enige EV te laden.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pgSFQKLXRiGyXeVcekXIl-CReZw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GVftnTSffkOG4WX40t8tAREa.jpg?f=fotoalbum_large

Binnen Italië geen probleem om te laden langs de autowegen. Dat was dan in ons geval de A1.
Langs de kleinere wegen ligt het moeilijker.
Maar ook daar staan er DC snelladers op onverwachte plaatsen.

Al met al een positieve ervaring.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PeterCC
En wat ik er nog aan wil toevoegen:

Ik vind de iX1 een schitterende reiswagen.

Comfortabel, stil, snel als het moet of kan, en op de cm nauwkeurig te maneuvreren in die smalle Italiaanse dorpjes en parkeergarages.

En dat van op afstand klimatiseren is een ware luxe als de auto geparkeerd staat in temperaturen tussen 35 en 40°C. Kost nauwelijks batterijlading en je stapt in in een koele wagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franzl01
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 09-09 19:22
.

[ Voor 99% gewijzigd door Franzl01 op 24-07-2024 20:04 . Reden: Dubbel ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franzl01
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 09-09 19:22
PeterCC schreef op woensdag 24 juli 2024 @ 19:18:

Comfortabel, stil, snel als het moet of kan, en op de cm nauwkeurig te maneuvreren in die smalle Italiaanse dorpjes en parkeergarages.

En dat van op afstand klimatiseren is een ware luxe als de auto geparkeerd staat in temperaturen tussen 35 en 40°C. Kost nauwelijks batterijlading en je stapt in in een koele wagen.
Ik ben het helemaal met je eens.
Prima om buitenland mee te doen. En gewoon een fijne auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ugchel
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Ugchel

Speeding home

Goed om te lezen. Ik heb een edrive20 in bestelling staan met als enige optie een trekhaak (🙈), en je leest (en ik begrijp dat negatieve berichten vaker gepost worden dan positieve) links en rechts wel wat kritiekpunten, dus mooi dat er ook eens wat positiefs gemeld wordt :)

Ik ben wel benieuwd hoe accuraat de navigatie was mbt soc bij aankomst laadstops/einddoel?

A donkey is a lonely bloke, he hardly ever gets to poke

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PeterCC
Ugchel schreef op woensdag 24 juli 2024 @ 19:49:
[...]
(...)
Ik ben wel benieuwd hoe accuraat de navigatie was mbt soc bij aankomst laadstops/einddoel?
Die nav is zeer nauwkeurig gebleken. Bij aankomst laadstops geeft die perfect aan waar de laadpalen zich bevinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pliesie
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-09 11:00
Baris schreef op dinsdag 23 juli 2024 @ 23:23:
[...]

Heeft volgens mij te maken met de keuze wel/niet voor de premium of innovation pack
Dat is idd 1 van de dingen die ik nagelopen en kijken of dat anders in te stellen is met bijv coding of een aftermarket oplossing. Wel zo mooi als die het ook doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutur

woutur

Klauwtjes uit!

Hier ben ik het roerend mee eens. Ik zit nu ook in Italië en dat is echt fijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lager
pliesie schreef op woensdag 24 juli 2024 @ 22:40:
[...]

Dat is idd 1 van de dingen die ik nagelopen en kijken of dat anders in te stellen is met bijv coding of een aftermarket oplossing. Wel zo mooi als die het ook doen.
Als de hardware er niet inzit zal coding niet helpen. En dit soort auto’s zijn dusdanig complex, er staat van alles in verbinding met elkaar qua sensoren, dat als je er mee gaat rommelen met aftermarket spullen je mogelijk een boel gezelligheid aan storingen e.d. gaat krijgen.
Hoe vaak heb je last van het feit dat je achterverlichting niet over de kofferbak doorloopt als je rijdt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jv789
  • Laatst online: 23-12-2024
pliesie schreef op woensdag 24 juli 2024 @ 22:40:
[...]

Interessant om te weten of dit kan... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekke
PeterCC schreef op woensdag 24 juli 2024 @ 18:26:
[...]

Terug thuis. Midden Italië was het zuidelijke deel van Lazio, ten zuiden van Rome.
In totaal ruim 4000km afgelegd.
Heen- en terugreis vanuit België via Luxemburg, Frankrijk, Zwitserland.

Gewoon de BMW navigatie gevolgd voor de tussenstops en geladen met de Shell-Rechargekaart. Dat ging altijd probleemloos.

Langs de autowegen meer dan voldoende snelladers beschikbaar, LX, F, CH, I, meestal stond ik daar als enige EV te laden.
[Afbeelding]

Binnen Italië geen probleem om te laden langs de autowegen. Dat was dan in ons geval de A1.
Langs de kleinere wegen ligt het moeilijker.
Maar ook daar staan er DC snelladers op onverwachte plaatsen.

Al met al een positieve ervaring.
Bedankt voor het delen van je ervaring. Zeer nuttig.

Past de navigatie zich aan in functie van het laden? Ik bedoel dat je wanneer ik mijn route naar Alto Adige plan, de app al laadplaatsen aangeeft. Maar ik kan me voorstellen dat ik in Duitsland al wel eens sneller zal willen rijden en mijn verbruik dus ook wel de hoogte zal ingaan. Waardoor de stops misschien niet meer kloppen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PeterCC
Wekke schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 08:26:
[...]
(...)
Past de navigatie zich aan in functie van het laden? Ik bedoel dat je wanneer ik mijn route naar Alto Adige plan, de app al laadplaatsen aangeeft. Maar ik kan me voorstellen dat ik in Duitsland al wel eens sneller zal willen rijden en mijn verbruik dus ook wel de hoogte zal ingaan. Waardoor de stops misschien niet meer kloppen?
Je kan ingeven bij de routecriteria met welke minimum lading hij aan de tussenstops moet toekomen en met welke lading aan de eindbestemming.
Ik had 10% ingegeven als min lading bij de tussenstops en 30% bij de eindbestemming.

De navigatie gaat uit van je gemiddelde verbruik, maar neemt wel reserve.
Ik kwam steeds met iets tussen 10 en 20% toe bij de tussenstops.

Rij je sneller en verbruik je veel meer dan zal de navigatie je op tijd verwittigen dat je de tussenstop niet haalt en een nieuwe tussenstop suggereren. Werkt prima en zonder zorgen. Gewoon doen wat de nav voorstelt.

Zo een lange rit heeft me verlost van laadstress.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaapvN
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 28-03 13:41
YumaDjango schreef op zaterdag 20 juli 2024 @ 17:54:
[...]

Noem dat maar een tierelier 😶

Wat was de aanschafprijs?
Alles bij elkaar net geen 70 (besteld in jan 23).
Ik kwam goed weg. Geen prijsaanpassing door levertijd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shivers454
De 25e soap blijft duren. Wagen is verzet van augustus naar september…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordys19
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 09-09 21:01
Shivers454 schreef op vrijdag 26 juli 2024 @ 18:03:
De 25e soap blijft duren. Wagen is verzet van augustus naar september…
Hoelang ben je ondertussen aan het wachten? Want ik had het idee dat alles toch aan het verbeteren was qua levertijden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shivers454
Bestelling is op 17 april 2023 bevestigd. Weet iemand of je nu nog via het premium pakket de voorbereiding voor drive assistant plus krijgt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brecht_vb
Deze link: https://www.bmw.nl/conten...f.asset.1717060221146.pdf

let wel op de datum van de PDF - geen idee of dat altijd zo is geweest. Ik zou denken van wel, alleen (?) driving assistant professional zou niet altijd bestelbaar zijn geweest.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ae74yoMZL-xfOd-TAuF31-YRWGM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/A4fphziN3njxwLtavS9Sh19k.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pliesie
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-09 11:00
Jordys19 schreef op vrijdag 26 juli 2024 @ 19:52:
[...]

Hoelang ben je ondertussen aan het wachten? Want ik had het idee dat alles toch aan het verbeteren was qua levertijden?
Misschien moet BMW een target halen mbt uitstoot. En geeft daardoor meer prio aan EV’s dan PHEVs

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pannekoek81
Terug van vakantie met onze nieuwe IX1 edrive20. De auto 2 weken terug opgehaald, ingepakt en direct vertrokken en daarmee “alles” leren kennen van de auto. De hogere zit bevalt erg goed, het is onze eerste SUV.

Verbruik op de snelweg met 3 personen, overvolle kofferbak en extra tassen op de achterbank was zo’n 14,6 kWh. Boven verwachting want hiermee zou ik de 450km halen. Gemiddeld op de snelweg reden wij zo’n 110km/h. Volgens de app heb ik nu een gemiddeld verbruik van 15,1 kWh. Dit is dus naast de snelweg ook alle stukken die wij door de dorpjes en steden heen hebben gereden.

Eén vreemd dingetje dat de audio knop op het stuur niks meer deed. Zowel het scroll wheel als de knop zelf niet. Een reset van het systeem zorgde ervoor dat de audio weer in de HUD zichtbaar was.

Helaas wel al “kleine” schade. Op de camping kon ik de auto opladen, dat was prettig. Helaas wel bij een keer ophalen zag ik dat er aan de voorkant enkele beschadigingen zaten. Waarschijnlijk een kinderfietsje te dicht bij de auto gekomen. Helaas hierdoor dus enkele krassen op het zwarte kunststof deel en klein pitje in de lak van de bumper. Uiteraard geen briefje of bij de receptie een melding. Schadebedrijf kan pas in november het herstel uitvoeren. Baal er goed van maar goed is gebeurt en de auto rijdt er niet minder om.

Algehele conclusie: een enorm fijne auto. Comfortabel en voldoende luxe aan boord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordys19
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 09-09 21:01
Shivers454 schreef op vrijdag 26 juli 2024 @ 21:56:
Bestelling is op 17 april 2023 bevestigd. Weet iemand of je nu nog via het premium pakket de voorbereiding voor drive assistant plus krijgt?
Dan ben je inderdaad al lang aan het wachten ik had 02/23 besteld en 04/24 afgeleverd. Heb je ondertusse al een andere status code? (kan je eventueel aan dealer vragen)

Bij mij was het:

02/23 - Status 047 (besteld)
08/23 - Status 047 (Verwachte levering 08/23)
11/23 - Status 111 (verwachte leverdatum 04/24)
03/24 - status 150 (Vin gekregen om auto toe te voegen in app)
04/24 - levering

Als je status 150 hebt is het ongeveer nog 5 - 6 weken.

De voorbereidingen krijg je nog altijd geloof ik maar ben niet 100% zeker.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Shivers454
De status zou 111 zijn. Wagen zou volgens dealer in week 35 geproduceerd worden 🤞

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ferry34
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 00:09
Axilium schreef op woensdag 24 juli 2024 @ 09:25:
[...]

Top, dank _/-\o_

Spotify is idd een prima alternatief, maar ik heb ook best wat MP3's die niet op Spotify te vinden zijn ;)
Die nummers kan je gewoon in je spotify zetten he? :)
Zorg ervoor dat je die mp3s daadwerkelijk op je device zet en daarna
Spotify...bibliotheek...lokale bestanden....song...toevoegen aan afspeellijst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GilbertvH
  • Laatst online: 11-09 13:09
Vandaag (eigenlijk gisteravond al) voor het eerst twee oranje controlelampjes in het display van de front collision warning afgewisseld met de lane departure warning. Auto rijdt verder prima. Wat me ook opvalt is dat hij vandaag automatisch de verlichting aanhoudt ondanks dat het een stralende dag is met veel zon. Iemand hetzelfde meegemaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pannekoek81
GilbertvH schreef op maandag 29 juli 2024 @ 13:26:
Vandaag (eigenlijk gisteravond al) voor het eerst twee oranje controlelampjes in het display van de front collision warning afgewisseld met de lane departure warning. Auto rijdt verder prima. Wat me ook opvalt is dat hij vandaag automatisch de verlichting aanhoudt ondanks dat het een stralende dag is met veel zon. Iemand hetzelfde meegemaakt?
Nee, ik heb niet dezelfde ervaring. Gisteravond een behoorlijk stuk gereden en vanmorgen naar het werk, maar alles werkt/reageert zoals voorheen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lager
Ja al wel vaker gehad. Vermoed dat het te maken heeft met instelling van zonlicht wat later op de dag. Misschien in combinatie met wat insectenlijkjes op de camera’s/radar. Gaat meestal weer snel over als de instralingshoek een beetje veranderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GilbertvH
Lager schreef op maandag 29 juli 2024 @ 14:08:
[...]

Ja al wel vaker gehad. Vermoed dat het te maken heeft met instelling van zonlicht wat later op de dag. Misschien in combinatie met wat insectenlijkjes op de camera’s/radar. Gaat meestal weer snel over als de instralingshoek een beetje veranderd.
Dat dacht ik eerst ook (laaghangende zon), maar vandaag met de zon hoog aan de hemel is het ook het geval. Auto eens door de wasstraat rijden om te kijken of hij daar echt zo gevoelig voor is…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterCC
GilbertvH schreef op maandag 29 juli 2024 @ 14:17:
[...]

Dat dacht ik eerst ook (laaghangende zon), maar vandaag met de zon hoog aan de hemel is het ook het geval. Auto eens door de wasstraat rijden om te kijken of hij daar echt zo gevoelig voor is…
Mijn iX1 zit vooraan vol onder de insectenlijken, na duizenden km Italië en carwash met vakantie, maar de lichten werken normaal.
Je hebt toevallig niet ongewild je lichtschakelaar op permanent aan gezet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GilbertvH
PeterCC schreef op maandag 29 juli 2024 @ 18:40:
[...]

Mijn iX1 zit vooraan vol onder de insectenlijken, na duizenden km Italië en carwash met vakantie, maar de lichten werken normaal.
Je hebt toevallig niet ongewild je lichtschakelaar op permanent aan gezet?
Nee, dat heb ik direct gecontroleerd. Vanmiddag heb ik de auto door de wasstraat gereden en daarna waren (vooralsnog) alle meldingen verdwenen én was de verlichting voor uit. Auto heeft tussentijds niet uitgestaan. Heel bijzonder dit… Het was niet zo dat de auto echt vies was 🤨

[ Voor 4% gewijzigd door GilbertvH op 30-07-2024 00:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 19:49

Wokschotel

Op 6 wielen

Zijn er hier ook eigenaren van een X1 sdrive 18d of 20d (nog liever xDrive) vanaf bouwjaar 2018? Ik overwegen de aanschaf van zo’n model, als laatste diesel die ik waarschijnlijk ooit zal kopen. Ik rijd rond de 35k per jaar. Diesel rijdt gewoon superfijn en ik heb trekkracht nodig ivm paardentrailer en de X1 heeft de shortlist gehaald. Maar ik ben op zoek naar praktijk ervaringen en de do’s en dont’s.

De islam kan uw vrijheid schaden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterCC
Wokschotel schreef op dinsdag 30 juli 2024 @ 07:46:
Zijn er hier ook eigenaren van een X1 sdrive 18d of 20d (nog liever xDrive) vanaf bouwjaar 2018?
(...)
Wij hebben een X1 sdrive 18d uit 2019, mijn vrouw haar wagen.
Er staan nu een 140.000km op de teller.
Volledig probleemloze auto, met een quasi perfecte dieselmotor: stil, krachtig, zuinig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomskii5
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 21:13
De collision & lane warning is vaak gelinkt aan zonnestand. Had er vroeger (heb mijn 25e nu iets meer dan een jaar) meer last van, lijkt dat het al een pak beter is mits softwareupdates.

https://valid.x86.fr/s6z3z0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartmarchand
  • Laatst online: 28-08 12:27
Hoe zit het met de levertermijnen?
Ik heb sinds 25/6/23 een xdrive 25e in bestelling.

BMW laat weten dat de vooropgestelde levertermijn van 14 maanden, later opgetrokken naar 18 niet gehaald kan worden.
Updates levertermijn wordt beloofd, maar als ik er zelf om pols is er niks nieuws te melden.
Pagina: 1 ... 46 ... 70 Laatste