Ik zal wel gek zijn maar waar kan ik de audio settings van muziek etc aanpassen?
Kan mij hier grotendeels in vinden. Had onlangs een ix3 te leen ook met hk, en die had een veel voller geluid. Denk ook mede omdat speakers wat hoger in de a stijl van de auto zit ipv in de deur. De ix1 is eigenlijk te duur voor wat je ervoor krijgt.woutur schreef op dinsdag 14 mei 2024 @ 09:36:
Ik heb eindelijk vorige week ook mijn iX1 in ontvangst mogen nemen. Ik zal een paar foto's posten als ik er een paar mooie geschoten heb.
Ondertussen wat ervaring opgedaan met de auto en zijn rijhulpsystemen. Nog niet echt overtuigd.
1. Systeem start me te langzaam op. Je moet eerst een halve minuut of langer wachten voor je iets aan kan tikken op het scherm. Zet dat ding in standby, en niet uit elke keer. Tis niet dat er geen grote accu in een ev zit.
2. Snelheidswaarschuwingsgeluiden (scrabble!) kan ik niet standaard uitzetten. Ik heb er een shortcut van gemaakt zodat ik dat bij elk ritje kan doen maar tot nu toe hoef ik niet elke rit betutteld te worden. Ik had al wel de limiet van snelheidswaarschuwingen op +167 kmpu gezet.
3. De app structuur voor instellingen vind ik inefficient en onoverzichtelijk. Ik zou gewoon een lijstje/menu willen hebben.
4. BMW augmented navigatie is best handig maar soms niet goed genoeg. Ik verwacht dat het systeem rijstroken herkent en de volgpijl op de juiste rijstrook zet. Net zoals in de HUD.
5. Inparkeren is een leuke gadget maar gebeurt vaak erg inefficient met een heleboel ge-heen-en-weer. Waarbij ook heel veel gestuurd wordt als de auto stilstaat. Daar gaan je bandjes...
6. De BWM assistent heb ik uitgezet. Mijn FIAT uit 2008 verstond me beter. Dat vind ik anno 2024 echt een aanfluiting. Hele simpele dingen als 'Bel persoon a b' of 'Zet de airco op 20 graden' waren al te moeilijk.
7. Harman Kardon geluid is zo-zo. Sub-woofers zijn er wel maar vlak boven dat bereik lijkt een heel gat te zitten. EDM gaat dus lekker maar muziek met een basgitaar komt heel vlak en slecht over (Daft Punk - Doin't Right gaat fantastisch, Chiq - Good Times helemaal niet).
8. Instellingen voor multimediageluid zijn bijna onvindbaar. En als je ze gevonden hebt, heb je maar keuze uit bass en treble en een surround geluid (faders en balance daargelaten). Heb maar een shortcut naar Media gemaakt waar het daar (soms) dan een knop eronder is.
Er zijn nog wel meer dingen maar dan wordt het helemaal een zeiklijst. De auto doet namelijk ook echt een heleboel goed
Ik heb mijn iX1 nog niet, heb al een paar testritten gedaan. Na lezen van de laatste berichten heb ik HK maar geskipped.JP1980 schreef op dinsdag 14 mei 2024 @ 21:27:
[...]
Kan mij hier grotendeels in vinden. Had onlangs een ix3 te leen ook met hk, en die had een veel voller geluid. Denk ook mede omdat speakers wat hoger in de a stijl van de auto zit ipv in de deur. De ix1 is eigenlijk te duur voor wat je ervoor krijgt.
In leasing vind ik hem niet te duur, privé aankoop misschien wel. Alleen de pack configuratie is dramatisch. Als je in BE de 360 graden camera wil is dat [ parking pack plus + premium pack pro + navigation professional ], kan je niet rond.
Wat fijn dat je iX1 geleverd is, maar balen dat je die dingen ervaart. Het traag opstarten van het systeem heb ik helemaal niet. Als ik de auto start is 5 sec lang om iets aan te kunnen tikken. Welke iX1 en welke softwareversie heb je? Snelheidswaarschuwing is hierboven al benoemd. 3 seconde de SET knop links op het stuur inhouden en het is uitgeschakeld. De HK ben ik ook niet lyrisch over. Ik vind het ook maar mwah.woutur schreef op dinsdag 14 mei 2024 @ 09:36:
Ik heb eindelijk vorige week ook mijn iX1 in ontvangst mogen nemen. Ik zal een paar foto's posten als ik er een paar mooie geschoten heb.
Ondertussen wat ervaring opgedaan met de auto en zijn rijhulpsystemen. Nog niet echt overtuigd.
1. Systeem start me te langzaam op. Je moet eerst een halve minuut of langer wachten voor je iets aan kan tikken op het scherm. Zet dat ding in standby, en niet uit elke keer. Tis niet dat er geen grote accu in een ev zit.
2. Snelheidswaarschuwingsgeluiden (scrabble!) kan ik niet standaard uitzetten. Ik heb er een shortcut van gemaakt zodat ik dat bij elk ritje kan doen maar tot nu toe hoef ik niet elke rit betutteld te worden. Ik had al wel de limiet van snelheidswaarschuwingen op +167 kmpu gezet.
3. De app structuur voor instellingen vind ik inefficient en onoverzichtelijk. Ik zou gewoon een lijstje/menu willen hebben.
4. BMW augmented navigatie is best handig maar soms niet goed genoeg. Ik verwacht dat het systeem rijstroken herkent en de volgpijl op de juiste rijstrook zet. Net zoals in de HUD.
5. Inparkeren is een leuke gadget maar gebeurt vaak erg inefficient met een heleboel ge-heen-en-weer. Waarbij ook heel veel gestuurd wordt als de auto stilstaat. Daar gaan je bandjes...
6. De BWM assistent heb ik uitgezet. Mijn FIAT uit 2008 verstond me beter. Dat vind ik anno 2024 echt een aanfluiting. Hele simpele dingen als 'Bel persoon a b' of 'Zet de airco op 20 graden' waren al te moeilijk.
7. Harman Kardon geluid is zo-zo. Sub-woofers zijn er wel maar vlak boven dat bereik lijkt een heel gat te zitten. EDM gaat dus lekker maar muziek met een basgitaar komt heel vlak en slecht over (Daft Punk - Doin't Right gaat fantastisch, Chiq - Good Times helemaal niet).
8. Instellingen voor multimediageluid zijn bijna onvindbaar. En als je ze gevonden hebt, heb je maar keuze uit bass en treble en een surround geluid (faders en balance daargelaten). Heb maar een shortcut naar Media gemaakt waar het daar (soms) dan een knop eronder is.
Er zijn nog wel meer dingen maar dan wordt het helemaal een zeiklijst. De auto doet namelijk ook echt een heleboel goed
Wow, wat veel reacties: bedankt iedereen die gereageerd heeft. Laat ik vooral voorop stellen dat de auto echt goed rijdt (ik kom van een Alfa en daarmee ligt de lat hoog). Hij is stil en comfortabel met een fijne instap. Ook de sportstoelen vind ik echt heel fijn zitten en erg goed aan te passen naar mijn behoeften. Ik vind de Comfort Entry ook ideaal. Aanlopen: open, weglopen:dicht. Echt heel fijn. Ook het 'openschoppen' van de achterklep werkt prima voor me en daar heb ik ook veel plezier van. Dus de meest belangrijke dingen doet de auto goed!
Mijn irritaties liggen dus eigenlijk vooral bij de software (iDrive 9, laatste versie). Ik heb er in ieder geval weer 2 tips bij om de snelheidswaarschuwingen uit te zetten. Ik besefte eigenlijk helemaal niet dat als je de rijmode knop in de middenconsole gebruikt, het oppoppende scherm al meteen shortcuts bevat om die waarschuwingen uit te zetten. Ik zag eerder niet dat dat knoppen waren.
De BMW assistent interesseert me eigenlijk niet zo heel veel, ik zal het toch niet gebruiken. Ik vond het gewoon apart dat anno 2024 zoiets niet perfect werkt.
Waarschijnlijk zijn er wat zaken die in toekomstige versies van iDrive aangepakt kunnen worden. Ik heb met de nieuwe auto ook een abonnement op Digital Premium voor 3 maanden ofzo gekregen. Als dat wegvalt ben ik benieuwd wat er precies wegvalt. MyModes zal me aan me kont roesten. Maar bepaalde features uit de navigatie weghalen die me redelijk standaard lijken zal waarschijnlijk weer een irritatie worden.
Mijn irritaties liggen dus eigenlijk vooral bij de software (iDrive 9, laatste versie). Ik heb er in ieder geval weer 2 tips bij om de snelheidswaarschuwingen uit te zetten. Ik besefte eigenlijk helemaal niet dat als je de rijmode knop in de middenconsole gebruikt, het oppoppende scherm al meteen shortcuts bevat om die waarschuwingen uit te zetten. Ik zag eerder niet dat dat knoppen waren.
De BMW assistent interesseert me eigenlijk niet zo heel veel, ik zal het toch niet gebruiken. Ik vond het gewoon apart dat anno 2024 zoiets niet perfect werkt.
Waarschijnlijk zijn er wat zaken die in toekomstige versies van iDrive aangepakt kunnen worden. Ik heb met de nieuwe auto ook een abonnement op Digital Premium voor 3 maanden ofzo gekregen. Als dat wegvalt ben ik benieuwd wat er precies wegvalt. MyModes zal me aan me kont roesten. Maar bepaalde features uit de navigatie weghalen die me redelijk standaard lijken zal waarschijnlijk weer een irritatie worden.
Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.
Mijn irritatie-lijstje is nog veel groter dan de jouwe dus jouw lijstje valt mee.woutur schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 10:44:
Wow, wat veel reacties: bedankt iedereen die gereageerd heeft. Laat ik vooral voorop stellen dat de auto echt goed rijdt (ik kom van een Alfa en daarmee ligt de lat hoog). Hij is stil en comfortabel met een fijne instap. Ook de sportstoelen vind ik echt heel fijn zitten en erg goed aan te passen naar mijn behoeften. Ik vind de Comfort Entry ook ideaal. Aanlopen: open, weglopen:dicht. Echt heel fijn. Ook het 'openschoppen' van de achterklep werkt prima voor me en daar heb ik ook veel plezier van. Dus de meest belangrijke dingen doet de auto goed!
Ik denk dat het vooral een kwestie van verwachtingsmanagement is.
Een van de dingen die mij enorm tegenvalt is hoe beperkt de mobiele app is.
Vanuit een Tesla komende is de BMW app echt vergelijkbaar met Tesla in 2010 niveau.
Als ik niet eerder een Tesla had was ik er waarschijnlijk niet zo over gevallen.
En dat geldt wel voor meer dingen.
De verwachting is toch dat BMW (en op dit prijspunt) top van de markt is, en als het dan toch een stuk minder blijkt te zijn is dat extra teleurstellend.
Ik had dit in het begin ook niet, maar nu na zo een maand of 2 de auto te hebben duurt het soms écht lang voordat alles werkt. Ik wacht er inmiddels ook niet meer op.GilbertvH schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 07:59:
[...]
Wat fijn dat je iX1 geleverd is, maar balen dat je die dingen ervaart. Het traag opstarten van het systeem heb ik helemaal niet. Als ik de auto start is 5 sec lang om iets aan te kunnen tikken. Welke iX1 en welke softwareversie heb je? Snelheidswaarschuwing is hierboven al benoemd. 3 seconde de SET knop links op het stuur inhouden en het is uitgeschakeld. De HK ben ik ook niet lyrisch over. Ik vind het ook maar mwah.
Soms start de boel nog maar half op (het nav-display dan), dat je bijvoorbeeld bij het klimaat-scherm alleen de stand en up en down-buttons ziet, maar de 'stoel animatie' niet wordt geladen.
Ik kijk inmiddels nergens meer van.
Spraak assistent van BMW trekt idd op niet veel. Ik kom van een alfa Stelvio en hoewel die ook ook niet bekend staat voor een high tech infotainment werkte de spraak bediening om een navi bestemming in te spreken 200 keer beter. Waarom BMW blijft zweren bij die matige herewego navi...
Goedenavond!
Ik heb vanmiddag de bestelling geplaatst voor een BMW IX1 eDrive20 met M-pakket en HK geluidssysteem.
Wat ik mij nu wel afvraag, adaptive cruise control is toch standaard?
Des te meer ik mij hierin ga verdiepen des te 'angstiger' ik wordt gezien ik zaken lees over Driving Assistant Pack Plus wat natuurlijk een optie is maar ik heb te horen gekregen van de verkoper dat adaptive cruise control standaard is op de iX1.
Kan iemand duidelijkheid voor mij scheppen
?
Heb hem trouwens besteld in Portimao Blau!
Ik heb vanmiddag de bestelling geplaatst voor een BMW IX1 eDrive20 met M-pakket en HK geluidssysteem.
Des te meer ik mij hierin ga verdiepen des te 'angstiger' ik wordt gezien ik zaken lees over Driving Assistant Pack Plus wat natuurlijk een optie is maar ik heb te horen gekregen van de verkoper dat adaptive cruise control standaard is op de iX1.
Kan iemand duidelijkheid voor mij scheppen
Groetjes van G
Dan moet ik je toch teleurstellen, een adaptive cruise control is zeker NIET standaard, had dit ook verwacht maar blijkt niet zo te zijn.
Je zou bij een auto van dit bedrag verwachten dat dat het geval is maar is echt onderdeel van de Driving Assistant Plus.... Die kan je wel achteraf nog activeren.Garrettvr schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 23:22:
Goedenavond!
Kan iemand duidelijkheid voor mij scheppen?
Als de verkoper zei dat het er op zat kan je nog kijken of hij het aan je order toe kan voegen?
En anders achteraf kopen via de ConnectedDrive StoreBreadrun schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 07:39:
[...]
Als de verkoper zei dat het er op zat kan je nog kijken of hij het aan je order toe kan voegen?
Allen dank voor de reacties. Mijn order is inmiddels aangepast. Harman Kardon heb ik laten vervallen (ben nog niet overtuigd door de verschillende reviews) en heb hiervoor Driving Assistant Plus gekozen.
Nu begint het wachten
Nu begint het wachten
Groetjes van G
Een tip voor de hybride rijders onder ons (of mss ben ik de enige die dit niet weet
) :
Als elektrisch bijladen niet mogelijk is en je toch een batterijcapaciteit van min. 10% wil overhouden, om bvb. 's morgens voor vertrek de auto te verwarmen of te koelen, kan je de laatste 10 à 15 kilometer van de laatste rit de batterij bijladen door de S-stand te selecteren. De keuzehendel doortrekken naar "S" ipv "D" is voldoende, de "sport"mode hoeft hiervoor niet geactiveerd te worden. De auto rijdt dan enkel op benzine en laadt de batterij dan bij.....
Als elektrisch bijladen niet mogelijk is en je toch een batterijcapaciteit van min. 10% wil overhouden, om bvb. 's morgens voor vertrek de auto te verwarmen of te koelen, kan je de laatste 10 à 15 kilometer van de laatste rit de batterij bijladen door de S-stand te selecteren. De keuzehendel doortrekken naar "S" ipv "D" is voldoende, de "sport"mode hoeft hiervoor niet geactiveerd te worden. De auto rijdt dan enkel op benzine en laadt de batterij dan bij.....
Ik heb hier vaker gelezen over de keuzehendel met de S stand maar bij mij (25e PHEV) staat er een geen S. Enkel D/L is dit per type verschillend dat iemand weet?RonnyH schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 08:25:
Een tip voor de hybride rijders onder ons (of mss ben ik de enige die dit niet weet) :
Mijn 25e heeft wel D/S... Ik heb een M uitgevoerde jij ook? Anders zit daar wellicht het verschil in?jv789 schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 09:16:
[...]
Ik heb hier vaker gelezen over de keuzehendel met de S stand maar bij mij (25e PHEV) staat er een geen S. Enkel D/L is dit per type verschillend dat iemand weet?
Misschien S alleen voor als je sportpakket hebt?jv789 schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 09:16:
[...]
Ik heb hier vaker gelezen over de keuzehendel met de S stand maar bij mij (25e PHEV) staat er een geen S. Enkel D/L is dit per type verschillend dat iemand weet?
Overigens, bij mij schakelt die na enkele minuten op 'D' gewoon terug naar elektro.
Dus ik moet hem echt in z'n S houden wil ik de brandstof motor forceren.
Wat ik wel doe ik dan handmatig flipperen naar de 7e versnelling voor brandstof besparing.
Ik heb ook een tijdje echt op de sport-modus gereden, dan kan die wel op D blijven, maar ik merkte dat D in combinatie met sport-modus alsnog onnodig hoog in de toeren blijft rijden.
Dus 'Personal-modus' icm M (als in manual) 7e versnelling.
Ik krijg het anders niet voor elkaar helaas, óók in deze stand verbrand die op lange ritten alsnog wel stroom!
Nee geen M. Wellicht zit daar het verschil in.Breadrun schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 09:33:
[...]
Mijn 25e heeft wel D/S... Ik heb een M uitgevoerde jij ook? Anders zit daar wellicht het verschil in?
ik heb ook de M-uitvoering, mss zit daar idd. 't verschil in dan..... Weet ook niet wat die "L" voor betekenis heeft.
@cd2013 : ik bedoel niet de schakelflippers aan het stuur doch de keuzehendel om R/N/D te kiezen tussen je voorzetels. Als ie in "D" staat kan je nogmaals doortrekken en dan schakelt hij naar "S" en blijft hij ook in stand "S" staan. Om terug naar "D" te gaan handeling gewoon herhalen.... keuzehendel NIET vooruit duwen, dan gaat hij naar "N" !
@cd2013 : ik bedoel niet de schakelflippers aan het stuur doch de keuzehendel om R/N/D te kiezen tussen je voorzetels. Als ie in "D" staat kan je nogmaals doortrekken en dan schakelt hij naar "S" en blijft hij ook in stand "S" staan. Om terug naar "D" te gaan handeling gewoon herhalen.... keuzehendel NIET vooruit duwen, dan gaat hij naar "N" !
[ Voor 4% gewijzigd door RonnyH op 17-05-2024 11:39 ]
Ik heb een 25e zonder m pack en ik heb ook een L (Low) stand. Ik denk dat die werking vergelijkbaar is met de S stand bij m packs. De elektrische aandrijving wordt dan uitgeschakeld en de benzinemotor zal later opschakelen en vroeger terugschakelen. De regeneratie energie zal gebruikt worden om de batterij op te laden.
Is het meerverbruik in S stand dan (veel) meer dan in normale D stand met batterij leeg?
Op lange afstand verbruikt die wel degelijk nog energie. Ik zag op een rit van 900km de accu toch echt naar bijna leeg gaan. (+-10km range over) (hele stuk op Manual in 7e versnelling gereden).bartvde1 schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 14:00:
Ik heb een 25e zonder m pack en ik heb ook een L (Low) stand. Ik denk dat die werking vergelijkbaar is met de S stand bij m packs. De elektrische aandrijving wordt dan uitgeschakeld en de benzinemotor zal later opschakelen en vroeger terugschakelen. De regeneratie energie zal gebruikt worden om de batterij op te laden.
Ik weet wel dat als de accu best leeg is, hij inderdaad wat km's aan range erbij spaart, maar zeker niet naar vol.
[ Voor 10% gewijzigd door cd2013 op 17-05-2024 17:34 ]
Ik weet wat je bedoeld, hij blijft inderdaad op S staan en dan blijft hij ook op brandstof rijden (als die op D staat zal die bij genoeg accu alsnog terug schakel naar EV mode).RonnyH schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 11:38:
ik heb ook de M-uitvoering, mss zit daar idd. 't verschil in dan..... Weet ook niet wat die "L" voor betekenis heeft.
Alleen is de S stand niet optimaal voor brandstof verbruik, dus bij lange reizen 'werkt dat niet'.
Naar mijn gevoel wel, om voorbeeld te geven, afhankelijk van de snelheid op de snelweg gaat die niet snel naar de 7e versnelling.huwiee schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 14:13:
Is het meerverbruik in S stand dan (veel) meer dan in normale D stand met batterij leeg?
Elke versnelling blijft die langer in hangen en dus ook de top versnelling als je op de snelweg rijdt. Als je ooit in een automaat die 'zuinig' schakelt hebt gereden is dit echt het tegenovergestelde. Vandaar dat ik op lange reizen gewoon handmatig (snelweg) flipper want scheelt zo 10-20%+ naar mijn idee.
Ik heb wat gezocht in de handleiding en hier in dit topic maar niet gevonden: kan je zijspiegel omlaag tijdens parkeren langs een stoep? Ik dacht ergens gelezen te hebben dat dat kon.
Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.
Hiervoor moet je de spiegel selectie schakelaar op de linkse spiegel zetten. Dan gaat de rechter spiegel omlaag tijdens achteruit rijden.woutur schreef op zaterdag 18 mei 2024 @ 10:58:
Ik heb wat gezocht in de handleiding en hier in dit topic maar niet gevonden: kan je zijspiegel omlaag tijdens parkeren langs een stoep? Ik dacht ergens gelezen te hebben dat dat kon.
Daar heb je het spiegelpakket voor nodig. Dat is inbegrepen in comfort pack (niet pro).woutur schreef op zaterdag 18 mei 2024 @ 10:58:
Is het dan ook zo dat als je hem in het midden zet hij dit niet doet en als je hem op de rechtse zet hij de linkse naar beneden zet?felder schreef op zaterdag 18 mei 2024 @ 11:19:
[...]
Hiervoor moet je de spiegel selectie schakelaar op de linkse spiegel zetten. Dan gaat de rechter spiegel omlaag tijdens achteruit rijden.
Ik heb nu 1500 km gereden met mijn Ix1edrive20. Het valt mij op dat deze bij een snelheid van om en nabij de 100 km/u trilt. Dit voel ik in het stuur maar ook in de auto. Het is geen heftig trillen maar wel genoeg om het oncomfortabel te maken. Het is niet constant aanwezig wat het lastig maakt om het op te roepen tijdens een rit met een monteur. Ik vraag mij af of het mogelijk met het inrijden te maken kan hebben en ben daarom nog niet naar de dealer gegaan. Herkent iemand dit vibreren/trillen.
Ik vermoed dat jij de auto nog niet hebtSincere1983 schreef op zaterdag 18 mei 2024 @ 16:40:
[...]
Is het dan ook zo dat als je hem in het midden zet hij dit niet doet en als je hem op de rechtse zet hij de linkse naar beneden zet?
Trillen in het stuur betekent vaak voorbanden niet gebalanceerd.Balupi63 schreef op zaterdag 18 mei 2024 @ 16:46:
Ik heb nu 1500 km gereden met mijn Ix1edrive20. Het valt mij op dat deze bij een snelheid van om en nabij de 100 km/u trilt. Dit voel ik in het stuur maar ook in de auto. Het is geen heftig trillen maar wel genoeg om het oncomfortabel te maken. Het is niet constant aanwezig wat het lastig maakt om het op te roepen tijdens een rit met een monteur. Ik vraag mij af of het mogelijk met het inrijden te maken kan hebben en ben daarom nog niet naar de dealer gegaan. Herkent iemand dit vibreren/trillen.
Trillen van de auto betekent vaak achterbanden niet gebalanceerd.
Misschien hebben we dezelfde dealer, de mijne was ook niet gebalanceerd na de bandenwissel. Heb ik tijdens vakanie gedaan in het VK en nu rijd hij weer haarscherp. Ben er nog steeds pissig over dit soort slordigheden van de bmw dealer.
Er is geen middenstand. Enkel de rechter spiegel kan naar beneden.Sincere1983 schreef op zaterdag 18 mei 2024 @ 16:40:
[...]
Is het dan ook zo dat als je hem in het midden zet hij dit niet doet en als je hem op de rechtse zet hij de linkse naar beneden zet?
Ook wat last ban, maar nog niet op een storende manier.Balupi63 schreef op zaterdag 18 mei 2024 @ 16:46:
Zet je lane change warning voor de grap eens uit tijdens een rit. Mijn vermoeden is dat dat de boosdoener is. Ik kan daar niet aan wennen zet het altijd uit. Heb hem ingesteld als snelkoppeling om dat first thing uit te zetten als ik ga rijden.Sincere1983 schreef op zaterdag 18 mei 2024 @ 19:30:
[...]
Ook wat last ban, maar nog niet op een storende manier.
Zou je, als een echte bmw chauffeur, je knipperlicht nog niet ontdekt hebben? Dan gaat je lane change warning dus af als je te dicht of over de lijntjes gaatBalupi63 schreef op zaterdag 18 mei 2024 @ 16:46:
bij BMW is dat normaal gesproken de schakelaar voor het bedienen van de spiegels naar de andere kant zetten als dat je hem nu hebt staan. Weet even niet of dat naar links of rechts is. mijn gevoel zegt rechts selecteren om te bedienen en bij achteruit inschakelen kantelt de spiegel naar beneden.
Het knopje waarmee je je zijspiegels instelt moet op de linkerspiegel staan. Als het goed is klapt dan je rechterspiegel naar beneden in de R-stand.woutur schreef op zaterdag 18 mei 2024 @ 10:58:
Zo was het 15 jaar geleden ook al….dat ze van alle functies/knopjes die naar het scherm zijn verdwenen deze overgeslagen hebben snap ik niet. Dan kan je gelijk meer bieden…zoals hoe ver die gaat en of 1 of beide spiegels kantelen.Tomvd5 schreef op zondag 19 mei 2024 @ 19:54:
[...]
Het knopje waarmee je je zijspiegels instelt moet op de linkerspiegel staan. Als het goed is klapt dan je rechterspiegel naar beneden in de R-stand.
Zijn er al mensen die via een gewone stopcontact hun ix1 hebben geladen? Hoe lang duurt dat zoal? En kan dat ook in Italië of heb je daar een reisstekker voor nodig? 😅
[ Voor 18% gewijzigd door MaxDlius op 20-05-2024 17:21 ]
Steam/Battle.net ID: MaxDlius
2,3 kw/h delen door benodigde kw/h is de hoeveelheid tijd die het kost. Voor een 65 KW accu duurt dat dus 28 uur. SuccesMaxDlius schreef op maandag 20 mei 2024 @ 17:14:
Zijn er al mensen die via een gewone stopcontact hun ix1 hebben geladen? Hoe lang duurt dat zoal? En kan dat ook in Italië of heb je daar een reisstekker voor nodig? 😅
[quote]Balupi63 schreef op maandag 20 mei 2024 @ 17:30:
[...]
[...]
[ Voor 38% gewijzigd door Balupi63 op 20-05-2024 17:34 ]
Zou BMW via een software update V2L toevoegen, of komt de iX1 daar componenten voor te kort?
Denk niet dat het verstandig is om dergelijk hoge vermogens door een reisstekker te trekken. Je riskeert brand. Als je het doet koop dan 1 die er voor bedoeld is. Verder moet de electrische installatie achter het stopcontact ook degelijk zijn.MaxDlius schreef op maandag 20 mei 2024 @ 17:14:
Lees: apart gezekerd groep dus op een camping vergeet het maar.
[ Voor 5% gewijzigd door JP1980 op 20-05-2024 19:49 ]
Sinds zaterdag een iX1 en de Park Assist Plus werkt echt crimineel goed. Gooit de auto vrij snel in de kleinste plaatsen op centimeters van de auto's errond 😅
Hoop dat de Pro ooit ook nog beschikbaar komt (Remote Parking en tussen lijntjes). Er staat een hoofdstuk over in de handleiding dus er is hoop.
De Driving Assistant Pro heeft mij ook echt positief verrast. Was wel al wat gewoon van mijn vorige auto (Ford Kuga) maar de iX1 is net subtiel beter: afremmen als hij aan een bocht of rondpunt komt, bijna stoppen aan de stopstreep, verkeerslichten herkennen, zelf van rijstrook wisselen door even pinkers aan te zetten, ...
Enige "probleem" tot nu toe is dat mijn isofix zitverhoger niet echt past, de inklappende gordelhouders zijn niet goed opzij te duwen. Een kleine verlenger zou dit snel oplossen maar helaas niet legaal. Heb een ander model kussen besteld in de hoop dat die wat beter uitkomt.
Hoop dat de Pro ooit ook nog beschikbaar komt (Remote Parking en tussen lijntjes). Er staat een hoofdstuk over in de handleiding dus er is hoop.
De Driving Assistant Pro heeft mij ook echt positief verrast. Was wel al wat gewoon van mijn vorige auto (Ford Kuga) maar de iX1 is net subtiel beter: afremmen als hij aan een bocht of rondpunt komt, bijna stoppen aan de stopstreep, verkeerslichten herkennen, zelf van rijstrook wisselen door even pinkers aan te zetten, ...
Enige "probleem" tot nu toe is dat mijn isofix zitverhoger niet echt past, de inklappende gordelhouders zijn niet goed opzij te duwen. Een kleine verlenger zou dit snel oplossen maar helaas niet legaal. Heb een ander model kussen besteld in de hoop dat die wat beter uitkomt.
Dus dat kan je zelf niet?WhiteDog schreef op dinsdag 21 mei 2024 @ 22:28:
Sinds zaterdag een iX1 en de Park Assist Plus werkt echt crimineel goed. Gooit de auto vrij snel in de kleinste plaatsen op centimeters van de auto's errond 😅
Wat een rare cirkel redenatie. Dat is toch een mooi stukje techniek.
Die optie lateraal en pararrel inparkeren zit toch in de Parking Assistant (zonder plus)WhiteDog schreef op dinsdag 21 mei 2024 @ 22:28:
:strip_exif()/f/image/P5GIwiGlVyc5WYy7nrOolNgj.jpg?f=fotoalbum_large)
Hier heb ik ook last van. Super irritant. Moet binnenkort toch terug naar de garage om de zwarte grill te laten monteren. Dan laat ik hier gelijk naar kijken.Balupi63 schreef op zaterdag 18 mei 2024 @ 16:46:
Bij mijn iX1 verdween dit euvel na het balanceren van de banden.Balupi63 schreef op zaterdag 18 mei 2024 @ 16:46:
Weet iemand of er een mogelijkheid is om de temperatuur van de climatecontrol op halve graden i.p.v. hele graden in te stellen ?
Ja en nee.Kjeldto schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 12:51:
[...]
Bij mijn iX1 verdween dit euvel na het balanceren van de banden.
Weet iemand of er een mogelijkheid is om de temperatuur van de climatecontrol op halve graden i.p.v. hele graden in te stellen ?
Hele flauwe opmerking. Op sommige plaatsen kan dit een uitkomst zijn voor mensen. Laat iedereen in zijn/haar waarde
Nee enkel hele graden en ook ventilator snelheid is soort van handmatig ook al staat hij op autoKjeldto schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 12:51:
[...]
Bij mijn iX1 verdween dit euvel na het balanceren van de banden.
Vinden jullie het verschil tussen de laagste blower stand en de één na laatste blower stand ook zo groot? Dit kan zeker niet aangepast worden?
Dit is alleen van toepassing op de nieuwere modellen, de eerste serie iX1 kan de temp wel per halve graad worden ingesteld.Breadrun schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 16:59:
[...]
Nee enkel hele graden en ook ventilator snelheid is soort van handmatig ook al staat hij op auto
De blower standen verschillen idd best wel, rij hier altijd op “zeer zwak” harder vind ik gelijk zoveel extra lawaai maken.
Precies dat heb ik dus ook...Lager schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 18:01:
[...]
Dit is alleen van toepassing op de nieuwere modellen, de eerste serie iX1 kan de temp wel per halve graad worden ingesteld.
De blower standen verschillen idd best wel, rij hier altijd op “zeer zwak” harder vind ik gelijk zoveel extra lawaai maken.
Weet iemand toevallig of je een iX1 edrive20 met home assistant zijn laadvermogen kan beperken? En zo ja, kan datwat is het minimum laadvermogen dat je kan instellen?
Ik zie hier: https://www.home-assistan..._connected_drive/#selects :
Not available on all EVs. Hmm, wel de edrive20 dan?AC Charging Limit: The maximum current a vehicle will charge with. Not available on all EVs.
[ Voor 7% gewijzigd door bucovaina89 op 22-05-2024 21:06 ]
Ja die instelling heb ik in HA. Kan kiezen tussen 6a en 32a. Denk dat je wel eerst in de app de instelling van onbeperkt af moet halen. Heb de instelling nog nooit gebruikt en weet niet of en hoe het precies werktbucovaina89 schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 21:01:
Weet iemand toevallig of je een iX1 edrive20 met home assistant zijn laadvermogen kan beperken? En zo ja, kan datwat is het minimum laadvermogen dat je kan instellen?
[...]
Not available on all EVs. Hmm, wel de edrive20 dan?
Dat zou in elke iX1 vanaf standaard geen probleem mogen zijn.bucovaina89 schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 21:01:
[...]
Not available on all EVs. Hmm, wel de edrive20 dan?
In mijn standaard Xdrive 30:
Open de BMW app.
Scroll naar beneden tot "Laden".
Klik op "instellingen laden en klimatiseren".
Ga naar "Laadinstellingen" en klik op "Stroombegrenzing AC-laden".
Zet de schakelaar "stroombegrenzing AC-laden" actief en dan kan je op de schaal de stroom begrenzen tussen 6A (dus 4kW op 3 fasen) en 32A (dus 22kW op 3 fasen, als je die 22kW optie hebt, anders is het max 16A of 11kW, ook al zet je die op 32A).
Vond ik ook onnodig storend, ik zet hem daarom meestal op de handmatige stand en dan standje 2 (of 3). Die zit tussen zeer zwak en zwak in qua lawaai.
En dan zet ik ook vaak de 'voorruit ventilator' uit in dat scherm, omdat daar het meeste lawaai vandaan komt en meestal toch niet nodig is.
[ Voor 18% gewijzigd door cd2013 op 23-05-2024 06:08 ]
Ik had gelezen dat je de op die manier de maximum blower snelheid instelt en dat hij terug regelt maar eigenlijk vind ik alles te hard behalve zeer zwak maar dat kan in de zomer wel eens onvoldoende zijn.cd2013 schreef op donderdag 23 mei 2024 @ 06:08:
[...]
Vond ik ook onnodig storend, ik zet hem daarom meestal op de handmatige stand en dan standje 2 (of 3). Die zit tussen zeer zwak en zwak in qua lawaai.
En dan zet ik ook vaak de 'voorruit ventilator' uit in dat scherm, omdat daar het meeste lawaai vandaan komt en meestal toch niet nodig is.
Ga dat van die voorruit ventilator wel eens testen zou een mooie oplossing zijn.
Ja het is een heel gedoe nieuwe types BMW rijden. De duitsers zijn echt de weg een beetje aan het kwijt raken. Ik erger me rot af en toe. Het forum staat vol met irritaties dus ik ben niet de enige. Het is gewoon allemaal niet goed. Het vorige model was veel beter.
Hou rekening met een flink stukje forum bias, iedereen die een issue heeft zoekt een forum en vraagt/meldt daar iets. Iedereen die fluitend rond rijdt gaat dat niet de hele tijd op een forum melden.Ouwegerrit schreef op donderdag 23 mei 2024 @ 19:45:
Ja het is een heel gedoe nieuwe types BMW rijden. De duitsers zijn echt de weg een beetje aan het kwijt raken. Ik erger me rot af en toe. Het forum staat vol met irritaties dus ik ben niet de enige. Het is gewoon allemaal niet goed. Het vorige model was veel beter.
De vorige generatie van de X1 was zeker niet beter dan de huidige vind ik (zetels, ophanging bij de huidige vind ik bijv. een stuk beter nu). Maar het klopt wel dat je bij die 'lagere' reeksen van de eigenbenoemde premium constructeurs meestal slechter af bent dan bij vergelijkbare modellen bij meer algemene constructeurs, zeker als je prijs in achting neemt.
Hi guys,
Ik heb op 21 maart 2024 een X1 Phev 30e besteld. Vandaag te horen gekregen dat de order status 150 heeft (wat zou betekenen dat deze in productie gaat?) heeft iemand enig idee hoelang dit ongeveer duurt vanaf dit punt? De dealer houdt (logischerwijs) en ruime marge aan om teleurstellingen te voorkomen (wat ik snap), maar ik ben toch wel benieuwd
.
Ook heb ik een vin-nummer gekregen. Is het mogelijk om de order nu ook te volgen via de app? Dit heb ik namelijk nog niet voor elkaar gekregen, maar ik heb het al op diverse fora voorbij zien komen.
Ik heb op 21 maart 2024 een X1 Phev 30e besteld. Vandaag te horen gekregen dat de order status 150 heeft (wat zou betekenen dat deze in productie gaat?) heeft iemand enig idee hoelang dit ongeveer duurt vanaf dit punt? De dealer houdt (logischerwijs) en ruime marge aan om teleurstellingen te voorkomen (wat ik snap), maar ik ben toch wel benieuwd

Ook heb ik een vin-nummer gekregen. Is het mogelijk om de order nu ook te volgen via de app? Dit heb ik namelijk nog niet voor elkaar gekregen, maar ik heb het al op diverse fora voorbij zien komen.
Dat gaat mooi vlot! Als het goed is kan je met het VIN nummer in de app eea volgen.SwekkieSwekson schreef op donderdag 23 mei 2024 @ 21:22:
Hi guys,
Ik heb op 21 maart 2024 een X1 Phev 30e besteld. Vandaag te horen gekregen dat de order status 150 heeft (wat zou betekenen dat deze in productie gaat?) heeft iemand enig idee hoelang dit ongeveer duurt vanaf dit punt? De dealer houdt (logischerwijs) en ruime marge aan om teleurstellingen te voorkomen (wat ik snap), maar ik ben toch wel benieuwd![]()
.
https://faq.bmw.nl/s/arti...oor%20de%20My%20BMW%20App.
Dat 'gefluit' bij de ramen bijvoorbeeld. Ook zoiets.Lager schreef op donderdag 23 mei 2024 @ 20:53:
[...]
Hou rekening met een flink stukje forum bias, iedereen die een issue heeft zoekt een forum en vraagt/meldt daar iets. Iedereen die fluitend rond rijdt gaat dat niet de hele tijd op een forum melden.
Maar zoals net een vraag, de ventilatie die tekeer gaat. Niet normaal in te stellen. Ik mis ook de draaiknoppen.
Wil ik iets aan de andere kant uit de auto pakken, is de deur weer op slot. Sleutel in mijn zak. Een assistent die zomaar tegen je begint te praten. Die meteen maar uitgezet.
Trage start/stop. Stuur die iedere keer gaat trillen als je over een lijntje rijdt. Moet ik iedere keer weer uitzetten want anders gaat krijg je een preek dat dat niet mag. Start/ stop zou ik het liefst ook permanent uitzetten.
Ben nog steeds op zoek naar het reserve wiel. De ruimte heb ik al wel gevonden. Ik ga iig nog wel een fietspomp kopen. Wat een armoe..

Gefluit bij de ramen?Ouwegerrit schreef op donderdag 23 mei 2024 @ 23:12:
[...]
Dat 'gefluit' bij de ramen bijvoorbeeld. Ook zoiets.
(...)
Mijn iX1 is uiterst comfortabel. Niks gefluit bij de ramen.
Vooral het verschil in rolgeluiden vergeleken met mijn vorige 2019 X1 is opmerkelijk.
6 weken tot levering zou ik denkenSwekkieSwekson schreef op donderdag 23 mei 2024 @ 21:22:
Hi guys,
Ik heb op 21 maart 2024 een X1 Phev 30e besteld. Vandaag te horen gekregen dat de order status 150 heeft (wat zou betekenen dat deze in productie gaat?) heeft iemand enig idee hoelang dit ongeveer duurt vanaf dit punt? De dealer houdt (logischerwijs) en ruime marge aan om teleurstellingen te voorkomen (wat ik snap), maar ik ben toch wel benieuwd![]()
.
6 weken? Zal wel eerder 6 maanden worden.
Niet na status 150. 6 Weken is dan al ruim genomen
Ik heb hier ook geen last van.PeterCC schreef op donderdag 23 mei 2024 @ 23:27:
[...]
Gefluit bij de ramen?
Mijn iX1 is uiterst comfortabel. Niks gefluit bij de ramen.
Vooral het verschil in rolgeluiden vergeleken met mijn vorige 2019 X1 is opmerkelijk.
[afkloppen]Mijn iX1 voldoet volledig[/afkloppen]
Ik denk ook dat de andere merken het steeds beter (en vaak beter dan BMW) doen.Ouwegerrit schreef op donderdag 23 mei 2024 @ 19:45:
Als je dan (bv vanuit tesla) naar BMW gaat en premium verwacht op elk vlak, en dan dingen minder zijn dan bij de niet-premium merken dan is dat extra teleurstellend.
Voor mij is vooral de ventilatie / airco een tegenvaller. Kom van een Tiguan af en daar stelde je te temp in en dan ging hij hard als het warm was en bij het bereiken van de temperatuur zachtjes om de temperatuur goed te houden.
Verder ben ik heel bij met de X1 25e. Doordat het een plugin is heb ik nul issues met de start stop. Daarnaast ook heerlijk stil op de snelweg en ook geen gefluit bij de ramen.
Heb slechts een issue en dat is dat ik nul meldingen krijg rondom alles wat met laden te maken heeft. Lijkt er op dat de auto niks verstuurt. Hiervoor loopt nu een ticket bij BMW Duitsland....
Heeft iemand overigens al ontdekt hoe de launch control werkt?
Verder ben ik heel bij met de X1 25e. Doordat het een plugin is heb ik nul issues met de start stop. Daarnaast ook heerlijk stil op de snelweg en ook geen gefluit bij de ramen.
Heb slechts een issue en dat is dat ik nul meldingen krijg rondom alles wat met laden te maken heeft. Lijkt er op dat de auto niks verstuurt. Hiervoor loopt nu een ticket bij BMW Duitsland....
Ja ik heb daar afgelopen maand/maanden ook heel veel over schreven m.b.t mijn ervaring...heb ook wat testen gedaan en de airco is bij mij zeer zwak en de grootste tekortkoming. Kijk even naar mijn voorgaande posts ik heb ook wat testjes gedaan namelijk.Breadrun schreef op vrijdag 24 mei 2024 @ 09:17:
Voor mij is vooral de ventilatie / airco een tegenvaller. Kom van een Tiguan af en daar stelde je te temp in en dan ging hij hard als het warm was en bij het bereiken van de temperatuur zachtjes om de temperatuur goed te houden.
Ja heb ze gelezen maar gek genoeg herken ik dit helemaal niet. De airco komt echt steenkoude lucht uit en auto is ook heel snel koel.cd2013 schreef op vrijdag 24 mei 2024 @ 10:33:
[...]
Ja ik heb daar afgelopen maand/maanden ook heel veel over schreven m.b.t mijn ervaring...heb ook wat testen gedaan en de airco is bij mij zeer zwak en de grootste tekortkoming. Kijk even naar mijn voorgaande posts ik heb ook wat testjes gedaan namelijk.
Eenmaal koud houd hij het ook wel goed op zeer zwak/zwak.
Ik loop tegen een ergernis puntje aan. Ik heb mijn USB stick met muziek voor de dag gehaald en in de auto aangesloten. Alles wordt herkend, maar het plaatje van de eerste track wordt voor bijna iedere track gebruikt, ook al is dat een compleet andere artiest. Heeft iemand anders dit ook?
Bedoel je de Sport-boost functie?Breadrun schreef op vrijdag 24 mei 2024 @ 09:17:
Aan de linker schalelpaddle (op het stuur) trekken totdat de countdown op het instrumentenpaneel verschijnt en voordat de teller op '0' staat plankgas geven.
Met die ben ik bekend. Maar normaal gezien is het iets in de trend van auto op sport plus zetten, automaat op sport, rem in en plankgas. Dan bouwt hij toeren op en schiet je weg als je de rem los laat. Lijkt alleen bij de X1 niet zo te werken?Jee_Vee schreef op vrijdag 24 mei 2024 @ 12:39:
[...]
Bedoel je de Sport-boost functie?
Aan de linker schalelpaddle (op het stuur) trekken totdat de countdown op het instrumentenpaneel verschijnt en voordat de teller op '0' staat plankgas geven.
De X1 is natuurlijk ook geen M8 CompetitionBreadrun schreef op vrijdag 24 mei 2024 @ 14:28:
[...]
Met die ben ik bekend. Maar normaal gezien is het iets in de trend van auto op sport plus zetten, automaat op sport, rem in en plankgas. Dan bouwt hij toeren op en schiet je weg als je de rem los laat. Lijkt alleen bij de X1 niet zo te werken?
Dit staat in de handleiding. Kies Sport modus. Kies voor de middelste optie, dan schakel je geloof ik wat ECS zaken uit. Trap rem volledig in. Trap gas in tot er een trilling waarneembaar is en je geloof ik melding op je dash krijgt. Laat rem los. Launch![b]Breadrun schreef op vrijdag 24 mei 2024 @ 09:17:
Lees vooral even je handleiding hier op na en probeer het uit op een rustig, verlaten en ruim stuk straat op.
Ja zo ken ik hem ook maar lijkt op de plugin versie niet te werken of te kunnen.woutur schreef op vrijdag 24 mei 2024 @ 15:32:
[...]
Dit staat in de handleiding. Kies Sport modus. Kies voor de middelste optie, dan schakel je geloof ik wat ECS zaken uit. Trap rem volledig in. Trap gas in tot er een trilling waarneembaar is en je geloof ik melding op je dash krijgt. Laat rem los. Launch!
Lees vooral even je handleiding hier op na en probeer het uit op een rustig, verlaten en ruim stuk straat op.
Maar met de boost kom je ook vlot weg. Het is ook niet dat je het vaak doet maar leuk dat het kan haha
Ik mag toch hopen dat de climate control in de ix1 ook zo werkt, en dat bij bereiken van de gewenste temperatuur hij minder hard gaat blazen?? Anders is het geen climate control maar standaard 'airco'. Kan me dat niet voorstellen als je gewoon op graden kan instellen.Breadrun schreef op vrijdag 24 mei 2024 @ 09:17:
Als je hem op auto zet, gaat ie inderdaad harder blazen tot de gewenste temperatuur behaald wordt en dan weer stiller gaan draaien.KW1980 schreef op zaterdag 25 mei 2024 @ 13:54:
[...]
Ik mag toch hopen dat de climate control in de ix1 ook zo werkt, en dat bij bereiken van de gewenste temperatuur hij minder hard gaat blazen?? Anders is het geen climate control maar standaard 'airco'. Kan me dat niet voorstellen als je gewoon op graden kan instellen.
Steam/Battle.net ID: MaxDlius
Hebben jullie ook last met het wisselen van het profiel als je de sleutel van jouw vrouw ofzo bij hebt in de plaats van uw eigen?
Dan moet ik bevestigen met mijn app door de qr code te scannen. Lastig dat je niet gewoon kan wisselen?
Dan moet ik bevestigen met mijn app door de qr code te scannen. Lastig dat je niet gewoon kan wisselen?
Niet geheel gek natuurlijk, je sleutel is gekoppeld aan je profiel. Wellicht kan je de Digital Key werkend maken, dan heb je er geen last meer van.kevin03 schreef op zaterdag 25 mei 2024 @ 19:14:
Hebben jullie ook last met het wisselen van het profiel als je de sleutel van jouw vrouw ofzo bij hebt in de plaats van uw eigen?
Goh ja vind het gek dat je niet gewoon vlot kan wisselen. Vaak wisselen we van bestuurder bij het heen/terug rijden.
Deels. Je stelt de ventilator snelheid in en binnen dat gebied gaat hij harder en zachter. Maar zet jij hem op gemiddeld dan zal hij nooit zo zachtjes gaan blazen als dat je hem op zacht zet.KW1980 schreef op zaterdag 25 mei 2024 @ 13:54:
[...]
Ik mag toch hopen dat de climate control in de ix1 ook zo werkt, en dat bij bereiken van de gewenste temperatuur hij minder hard gaat blazen?? Anders is het geen climate control maar standaard 'airco'. Kan me dat niet voorstellen als je gewoon op graden kan instellen.
Ik heb de iX1 altijd staan op 22° en automatisch. Loopt meestal goed.Breadrun schreef op zondag 26 mei 2024 @ 07:55:
[...]
Deels. Je stelt de ventilator snelheid in en binnen dat gebied gaat hij harder en zachter. Maar zet jij hem op gemiddeld dan zal hij nooit zo zachtjes gaan blazen als dat je hem op zacht zet.
Wat ik wel merk is dat als het regent en ik in de wagen stap met natte jas, dat de ramen dan na enige tijd beginnen aan te dampen. Dat begint met de zijramen links (logisch) en dan de voorruit.
Dan moet ik de knop van max ontwaseming indrukken en is de damp snel verdwenen.
Dus de airco en alles werkt goed genoeg maar ik heb de indruk dat de temp- en luchtvochtigheidssensoren niet zo accuraat werken.
In vorige wagens met automatische airco heb ik daar nooit last van gehad.
Ik heb exact dezelfde ervaring. Sinds ik de “max” knop ontdekt heb, zijn de beslagen ramen weer snel droog.PeterCC schreef op zondag 26 mei 2024 @ 18:35:
[...]
Ik heb de iX1 altijd staan op 22° en automatisch. Loopt meestal goed.
Wat ik wel merk is dat als het regent en ik in de wagen stap met natte jas, dat de ramen dan na enige tijd beginnen aan te dampen. Dat begint met de zijramen links (logisch) en dan de voorruit.
Dan moet ik de knop van max ontwaseming indrukken en is de damp snel verdwenen.
Dus de airco en alles werkt goed genoeg maar ik heb de indruk dat de temp- en luchtvochtigheidssensoren niet zo accuraat werken.
In vorige wagens met automatische airco heb ik daar nooit last van gehad.
Ventilator heb maar 4 standen. Bijna nul, hard ,heel hard, heel heel hard. Niet te geloven toch zoiets. Ga je met natte haren je auto in of het regent beslaan je ramen. Moet toch heel simpel software matig op te lossen zijn. Zes standen. Of gewoon draaiknoppen natuurlijk..
Maf, in mijn eDrive20 doet de airco qua geluid en stand best wel wat je er van verwacht.Ouwegerrit schreef op maandag 27 mei 2024 @ 07:15:
Ventilator heb maar 4 standen. Bijna nul, hard ,heel hard, heel heel hard. Niet te geloven toch zoiets. Ga je met natte haren je auto in of het regent beslaan je ramen. Moet toch heel simpel software matig op te lossen zijn. Zes standen. Of gewoon draaiknoppen natuurlijk..
Even quote op mijzelf. Inmiddels lijkt de productie opgeschroefd, van eind december, naar begin november en nu medio september. Ben benieuwd wat het wordt. De laadpaal komt in juni dus dat is nog ruim optijd :-)koentjuh schreef op maandag 8 april 2024 @ 07:25:
De levertijden van de iX1 edrive20 lopen flink op. Mijn bestelde wagen wordt eind december verwacht.
Actief gehoord van de dealer? of?koentjuh schreef op maandag 27 mei 2024 @ 13:24:
[...]
Even quote op mijzelf. Inmiddels lijkt de productie opgeschroefd, van eind december, naar begin november en nu medio september. Ben benieuwd wat het wordt. De laadpaal komt in juni dus dat is nog ruim optijd :-)
Hier begin februari besteld, verwachting eind november.
Float like a butterfly, sting like a bee.
Vanochtend even contact gehad met de dealer idd nadat ik een appje had gestuurd.Martinusz schreef op maandag 27 mei 2024 @ 13:44:
[...]
Actief gehoord van de dealer? of?
Hier begin februari besteld, verwachting eind november.
Ik heb deze wagen als lease mogen rijden, wat een drama was dat. Starten in de kou ging moeilijk, continue waarschuwingslampje van de accu die opeens aan ging en bij de volgende rit was die weer uit. En nog een waslijst aan andere vage problemen. Dit gemeld bij de lease maatschappij en vervangen door een andere wagen.
Met welke gedachte zou dit gedaan zijn? Als de temperatuur bereikt is, hoeft hij toch niet meer 'gemiddeld' te blazen, maar zacht? Nog nooit meegemaakt met cc in andere auto's. Maar goed, zal het wel gaan meemaken over een week of 8...Breadrun schreef op zondag 26 mei 2024 @ 07:55:
[...]
Deels. Je stelt de ventilator snelheid in en binnen dat gebied gaat hij harder en zachter. Maar zet jij hem op gemiddeld dan zal hij nooit zo zachtjes gaan blazen als dat je hem op zacht zet.
Ik vind dat de airco in mijn iX1 prima werkt. Staat altijd op 22° en op automatisch. Werkt netjes, en absoluut niet luidruchtig.KW1980 schreef op maandag 27 mei 2024 @ 18:42:
[...]
Met welke gedachte zou dit gedaan zijn? Als de temperatuur bereikt is, hoeft hij toch niet meer 'gemiddeld' te blazen, maar zacht? Nog nooit meegemaakt met cc in andere auto's. Maar goed, zal het wel gaan meemaken over een week of 8...
Het enige dat ik wel al ervaren heb, zoals hier al eerder gemeld, is dat soms, niet altijd, als je met een natte jas instapt de ramen de neiging hebben om aan te dampen, alsof de sensoren te laat detecteren dat de luchtvochtigheid aan het stijgen is. Maar met de max ontwaseming knop lost dat probleem zich snel op.
Ga ik de dealer ook maar eens benaderen. Besteld in maart. Levering januari 2025koentjuh schreef op maandag 27 mei 2024 @ 13:47:
[...]
Vanochtend even contact gehad met de dealer idd nadat ik een appje had gestuurd.

Welkom in de wereld van bestellen bij BMW...Pannekoek81 schreef op maandag 27 mei 2024 @ 21:18:
[...]
Ga ik de dealer ook maar eens benaderen. Besteld in maart. Levering januari 2025Tijdens de proefrit zeiden ze nog. Ja max 3 maanden
Maar serieus, bij mij ook van 6-9 maanden indicatie naar 14 maanden gegaan. Ik heb mijn lesje wel geleerd.
Volgende keer óf levertijd in contract opnemen, of gewoon voorraadmodel kopen/leasen.
De iX1 of de hybride/brandstof?Magnaat schreef op maandag 27 mei 2024 @ 14:03:
Ik heb deze wagen als lease mogen rijden, wat een drama was dat. Starten in de kou ging moeilijk, continue waarschuwingslampje van de accu die opeens aan ging en bij de volgende rit was die weer uit. En nog een waslijst aan andere vage problemen. Dit gemeld bij de lease maatschappij en vervangen door een andere wagen.