Het grote BMW (i)X1 topic

Pagina: 1 ... 41 ... 70 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Breadrun
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 20:17
Ja klopt heb een iPhone maar ken legio mensen die BMW en iPhone hebben zonder issues. Heb ook de iPhone van mijn vrouw en de iPad geprobeerd maar ook geen enkele push melding.

Klantenservice gebeld en die wisten het ook niet. Dus er is nu een ticket aangemaakt voor Duitsland, ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJR
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 04-10 22:24

DJR

PeterCC schreef op zaterdag 27 april 2024 @ 17:03:
Die ISA werkt dus op bordenherkenning. Bordenherkenning zit wel op mijn wagen, ISA gelukkig niet.

Die bordenherkenning in mijn iX1 maakt veel fouten. Ik weet niet of dat bij anderen ook het geval is.

Zeker bij wegenwerken op autowegen waar het bord einde beperking in vele gevallen niet opgemerkt wordt en dan blijft dat bordje beneden in het display maar knipperen op 50 of 70 naargelang het geval tot de volgende oprit terwijl het allang terug gewoon 120 is. Stel je voor dat je dan zo een dwingende ISA hebt.

Het gebeurt ook op gewone wegen, zoals bijvoorbeeld hier dicht in de buurt.
Eerst staat er een bord einde bebouwde kom onmiddellijk gevolgd door een 50 bord. Dat 50 bord wordt nog 2 keer herhaald bij de 2 eerste zijstraten en dan niet meer, dus vanaf de derde zijstraat terug gewoon 70.
Maar de bordenherkenning heeft dat niet in de gaten en blijft nog kilometers lang knipperen op die 50 tot de volgende bebouwde kom. Dat is niet een eenmalige vergissing want elke keer als ik daar voorbij kom is dat het geval.

Dat zijn van die systemen die zogezegd het verkeer veiliger moeten maken maar in de praktijk alleen een hoop ergernis brengen.
Gisteren een nieuwe software update 03/2024.40 ontvangen op mijn iX1 xdrive30. Nog niet kunnen testen maar de actieve veiligheidsfeatures worden meestal wel verbeterd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brecht_vb
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 19:21
Hallo,

Ik wil een bmw ix1 als leasingwagen bestellen.

Vinden jullie de edrive20 snel genoeg? De xdrive30 lijkt me wel wat.

Is Driving Assistant Pack Plus een must of meer een overbodig iets? Werkt het goed genoeg.
Heb er wel eens mee gereden, werkt leuk maar soms was ik niet echt overtuigd.
Dit pack is nodig voor adaptieve cruise control met voorligger neem ik aan?

Is een limiter standaard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pyther
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 16-09 17:16
brecht_vb schreef op donderdag 2 mei 2024 @ 12:54:

Ik heb zelf de 30 besteld omdat ik vierwielaandrijving wilde (en deels ook wel omdat de 20 destijds nog niet beschikbaar was). De 30 accelereert in ieder geval echt veel harder dan je nodig hebt en dan comfortabel is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GilbertvH
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 05-10 15:07
Hallo,

Is Driving Assistant Pack Plus een must of meer een overbodig iets? Werkt het goed genoeg.

Geloof me, een eDrive20 is snel genoeg én het scheelt je een hoop in de bijtelling (of je moet het prijsverschil opvullen met leuke extra’s 😎)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreammm
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 08-09 15:45
Hallo,

Ik denk dat cruise control en limiter standaard zijn, ik heb deze en heb geen driving assists als optie genomen.

De eDrive20 zal sowieso al vlot aanvoelen. Ik zou de acceleratie van de xDrive30 niet meer kunnen missen, maar heb wel opties laten liggen die misschien interessant zijn.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• koentjuh
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:58
GilbertvH schreef op donderdag 2 mei 2024 @ 14:00:
[...]

Geloof me, een eDrive20 is snel genoeg én het scheelt je een hoop in de bijtelling (of je moet het prijsverschil opvullen met leuke extra’s 😎)
Dit dus. Hier ook de edrive20 besteld, daarmee ontstond enorm veel ruimte in budget om zowat elke optie te kunnen nemen 🫣

De edrive20 heeft een net iets betere range, dat snel optrekken is de eerste drie keer leuk, met vrouw en kinderen is het vooral onhandig om zo snel op te trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJR
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 04-10 22:24

DJR

koentjuh schreef op donderdag 2 mei 2024 @ 14:35:
[...]

Dit dus. Hier ook de edrive20 besteld, daarmee ontstond enorm veel ruimte in budget om zowat elke optie te kunnen nemen 🫣

De edrive20 heeft een net iets betere range, dat snel optrekken is de eerste drie keer leuk, met vrouw en kinderen is het vooral onhandig om zo snel op te trekken.
Nope, iedere keer is het weer leuk 🤭
Ook de 4e keer in een edrive30 met boost (geboren in 1967)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ariebombarie2k
  • Registratie: November 2023
  • Niet online
DJR schreef op donderdag 2 mei 2024 @ 18:18:
[...]

Allebei is waar. Als ik alleen rijd dan maak ik regelmatig gebruik van de snelle acceleratie. Als het gezin mee rijdt… dan krijg ik nogal snel commentaar van mijn vrouw. De kinderen vinden het leuk maar eindigen wel misselijk.

Wellicht een overweging in de keuze tussen 20 en 30. Gebruik je de auto vaak met het hele gezin of meestal alleen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lager
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 15-09 13:49
In navolging van m’n defecte remote verwarmen/koelen blijkt ook de reguliere verwarming en koeling er geen zin meer te hebben. Best een beetje jammer met dit weer. Pas na Pinksteren is er plek bij de dealer….pfff

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

We gaan een BMW X1 huren tijdens onze vakantie (ICE) en we willen onderweg graag wat apparaten kunnen opladen.

Twijfel nu tussen de USB poorten daarvoor te gebruiken of zo'n losse car charger.

Iemand toevallig advies qua wat sneller is?

Afbeeldingslocatie: https://pc.vergelijk.nl/500x500/318013770.jpg?ts=1

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PeterCC
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 30-09 20:21
DJR schreef op donderdag 2 mei 2024 @ 09:31:
[...]

Gisteren een nieuwe software update 03/2024.40 ontvangen op mijn iX1 xdrive30. Nog niet kunnen testen maar de actieve veiligheidsfeatures worden meestal wel verbeterd.
Die heb ik gisteren ook gekregen.
Ik zal er op letten of hij nu minder fouten maakt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PeterCC
Beatman schreef op dinsdag 30 april 2024 @ 23:40:
De 11 kW versie bestaat eigenlijk uit 3 omvormers van elk 16A. Bij een laadpunt met 1 fase 32A worden er twee bij elkaar gekoppeld waardoor je met de 11 kW uitvoering ook op 7,2 kW kunt laden. Dus 3x16A of 1x32A.
OK. Bedankt voor de verduidelijking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JP1980
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 19:22
Heb vanmiddag de nieuwe update geinstalleerd. Nog niks gemerkt behalve dat android auto opnieuw akkoord nodig had. Wat vreemd dat er nergelns een overzicht met wijzigingen is te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MHGroentje
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 13-02 08:56
Breadrun schreef op donderdag 2 mei 2024 @ 07:04:
[...]

Ja precies zoals je zou verwachten. Heb alles al talloze keren nagelopen. Gisteren zelfs de auto een volledige reset gegeven en de app verwijderd en opnieuw geïnstalleerd. Daarna alles weer gekoppeld. Alles geaccepteerd maar helaas.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Misschien de helpdesk maar eens bellen dan….
Ik heb de vergelijkbare instellingen (die van jou hierboven) in mijn IPAD instellingen opgenomen en kan wel gewoon het starten en stoppen van het laden zien.
Heb je na de app verwijderen je telefoon even opnieuw opgestart en pas daarna de app weer gedownload.

Bij mijn echtgenote bij haar auto was dat een herstelling die wel goed ging, maar ja dat was de stellantis app.

[ Voor 6% gewijzigd door MHGroentje op 02-05-2024 20:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• felder
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 20:32
Greatsword schreef op donderdag 2 mei 2024 @ 19:15:
We gaan een BMW X1 huren tijdens onze vakantie (ICE) en we willen onderweg graag wat apparaten kunnen opladen.

Twijfel nu tussen de USB poorten daarvoor te gebruiken of zo'n losse car charger.

[Afbeelding]
Ik denk dat het voornamelijk zal afhangen welke opties die auto heeft. Standaard heeft die geen 12V lader aan boord, dan zal het dus sowieso via USB moeten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brecht_vb
pyther schreef op donderdag 2 mei 2024 @ 13:51:
[...]

Ik heb zelf de 30 besteld omdat ik vierwielaandrijving wilde (en deels ook wel omdat de 20 destijds nog niet beschikbaar was). De 30 accelereert in ieder geval echt veel harder dan je nodig hebt en dan comfortabel is.
Wel, eerst stond er een EV6 op de planning om dat die toch een stuk sneller is dan de edrive20. Maar die kon niet meer geleverd worden, ik kon wel een full option EV6 krijgen (RWD) - maar dat was toch ook al duur qua leasing prijs. Er zitten veel opties op, maar het wauw over de auto was wel gepasseerd.

Bij de BMW iX1 ben ik altijd onder indruk wat een fijne auto het is.

Heb met edrive20 en xdrive30 gereden, de edrive20 was op zich wel voldoende.

Heb net vier offertes gevraagd en nu moet ik zien welke leasingbedragen de fleetmanager er van maakt.

Ik om van een Hyundai i30 2009 diesel :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterCC
felder schreef op donderdag 2 mei 2024 @ 21:27:
[...]

Ik denk dat het voornamelijk zal afhangen welke opties die auto heeft. Standaard heeft die geen 12V lader aan boord, dan zal het dus sowieso via USB moeten
Mijn iX1 xdrive30 is standaard en die heeft wel een 12V stopcontact, 2 zelfs.
1 rechts voor de middenconsole en 1 rechts in de zijwand van de kofferruimte.
Maar ik weet niet welk vermogen die kunnen leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Breadrun
MHGroentje schreef op donderdag 2 mei 2024 @ 20:51:
[...]

Ik heb de vergelijkbare instellingen (die van jou hierboven) in mijn IPAD instellingen opgenomen en kan wel gewoon het starten en stoppen van het laden zien.
Heb je na de app verwijderen je telefoon even opnieuw opgestart en pas daarna de app weer gedownload.

Bij mijn echtgenote bij haar auto was dat een herstelling die wel goed ging, maar ja dat was de stellantis app.
Dat is het enige dat ik nog niet geprobeerd heb haha. Ga het proberen en laat het je weten! Morgen weer laden dus dan merk ik het snel genoeg.

Heb inmiddels ook andere apparaten geprobeerd en ook daar komt geen pushmelding binnen bij het starten met laden of als het laaddoel bereikt is. Maar wie weet :)

[ Voor 11% gewijzigd door Breadrun op 02-05-2024 22:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YumaDjango
  • Registratie: Augustus 2023
  • Laatst online: 29-04 21:01
DJR schreef op donderdag 2 mei 2024 @ 18:18:
[...]

😁 ouwel*l

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sincere1983
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 20:54
Nog 1 dagje en dan mag ik hem ophalen en kan ik eindelijk de tijdelijke toyota corolla hybrid station inleveren, wat een prutbak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundstream
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 01-09 16:07
Heeft iemand al kunnen vinden waar de nieuwe Welcome Light animaties te vinden zijn? volgens de laatste software update (03/2024.40) is ée'n van de toevoegingen "Welcome Light animatie: Andere varianten Beschikbaar als BMW ConnectedDrive Upgrades). in de ConnectedDrive Store komen deze echter niet naar voren dus het lijkt op een luchtkasteeltje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Breadrun
Soundstream schreef op vrijdag 3 mei 2024 @ 10:05:
Heeft iemand al kunnen vinden waar de nieuwe Welcome Light animaties te vinden zijn? volgens de laatste software update (03/2024.40) is ée'n van de toevoegingen "Welcome Light animatie: Andere varianten Beschikbaar als BMW ConnectedDrive Upgrades). in de ConnectedDrive Store komen deze echter niet naar voren dus het lijkt op een luchtkasteeltje.
Die zitten onder Voertuig > Buiten verlichting > Instellingen als ik het goed heb. Met die digital premium heb je er drie naast de default variant. Heb nog niet gekeken of er een nieuwe tussen zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundstream
Breadrun schreef op vrijdag 3 mei 2024 @ 10:08:
[...]

Die zitten onder Voertuig > Buiten verlichting > Instellingen als ik het goed heb. Met die digital premium heb je er drie naast de default variant. Heb nog niet gekeken of er een nieuwe tussen zit.
Waar het in de voertuiginstellingen zou moeten zitten, zover was wel duidelijk. Daar staat echter niets en in de connected drive store zoals het changelog suggereert staat ook niets. Digital Premium zegt me niet direct iets overigens maar daar wordt ook met geen woord over gerept in de changelog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundstream
Soundstream schreef op vrijdag 3 mei 2024 @ 10:22:
[...]

Waar het in de voertuiginstellingen zou moeten zitten, zover was wel duidelijk. Daar staat echter niets en in de connected drive store zoals het changelog suggereert staat ook niets. Digital Premium zegt me niet direct iets overigens maar daar wordt ook met geen woord over gerept in de changelog.
Ben er denk ik al achter. Het lijkt erop dat dit enkel voor de Idrive 9 voertuigen zijn. Aangezien mijn auto inmiddels al een jaar oud is zit dat er niet op. het changelog is dus voor pre-idrive 9 auto's niet correct.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Breadrun
Soundstream schreef op vrijdag 3 mei 2024 @ 10:29:
[...]

Ben er denk ik al achter. Het lijkt erop dat dit enkel voor de Idrive 9 voertuigen zijn. Aangezien mijn auto inmiddels al een jaar oud is zit dat er niet op. het changelog is dus voor pre-idrive 9 auto's niet correct.
Ah ja dat kan, ik heb iDrive 9 maar dus ook geen enkele vermelding naar die nieuwe effecten. Bij mij was het een hele wazige tekst over rij ondersteuning die verbeterd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GilbertvH
Soundstream schreef op vrijdag 3 mei 2024 @ 10:22:
[...]

Bij Begroeting en afscheid heb ik, na de laatste update, de keuze uit Original, Allegro, Vivace en Adagio. Geen idee wat standaard bij aflevering er op zat, maar heb nu Adagio geselecteerd en dat ziet er wel erg gaaf uit

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sphinx_thing
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 08-09 19:26
GilbertvH schreef op vrijdag 3 mei 2024 @ 19:27:
[...]

Bij Begroeting en afscheid heb ik, na de laatste update, de keuze uit Original, Allegro, Vivace en Adagio. Geen idee wat standaard bij aflevering er op zat, maar heb nu Adagio geselecteerd en dat ziet er wel erg gaaf uit
YouTube: BMW Welcome Light Animation 웰컴 라이트 애니메이션

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beatman
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 07-06 15:05
Soundstream schreef op vrijdag 3 mei 2024 @ 10:29:
[...]

Bij Idrive 9 zat deze functionaliteit er al vanaf het begin in. Je hebt er wel BMW digital premium voor nodig dat je ook aan moet schaffen in de Connected drive store na een proefperiode. In het changelog voor de laatste software update werd er bij Idrive 9 dus niet gerept over deze functionaliteit.

www.energiepionier.nl Energiebesparing, duurzaamheid en domotica

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• querex
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 12-09 10:38
Greatsword schreef op donderdag 2 mei 2024 @ 19:15:

Als je snel laad protocols wil gebruiken (USB PD / USB QC / Dash Charge / ...) kan je best een moderne 12V sigaretten lader gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sincere1983
Heeft er hier iemand via een van de grote online sites (dn ali of dn temu) al een rubber kofferbakmat besteld? Zo ja, welke?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• querex
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 12-09 10:38
Sincere1983 schreef op zaterdag 4 mei 2024 @ 09:02:
Heeft er hier iemand via een van de grote online sites (dn ali of dn temu) al een rubber kofferbakmat besteld? Zo ja, welke?
Ebay ook goed? 8)7

Ik heb deze, past perfect, dik stevig rubber.
De ruitjes verdeling erin zorgt er ook voor dat het zand door optrekken/remmen niet allemaal in 1 hoek komt te liggen en uiteindelijk over de opkant heen gaat...
Heel tevreden van.
https://www.benl.ebay.be/itm/256005585847

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom.wuyts
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 18-08 12:15
querex schreef op zaterdag 4 mei 2024 @ 10:38:
[...]

Ebay ook goed? 8)7

De ruitjes verdeling erin zorgt er ook voor dat het zand door optrekken/remmen niet allemaal in 1 hoek komt te liggen en uiteindelijk over de opkant heen gaat...
Heel tevreden van.
Bedankt voor de tip!!!

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Sincere1983
Waar o waar zit dit in het menu? (Nevermind, zie het al staan, nu zo even kijken of het er bij mij ook in zit na de laatste update).
Ik zie het niet staan bij buitenberlichting, zie hier:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/S5wbOCue_3kMapNI0GVRv7PleEs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0f9DpeyZiTbQdWl6Fu17E80h.jpg?f=fotoalbum_large

Auto inmiddels opgehaald. Wat ben ik blij met het zilver icm het zwart en het panoramadak.

De edrive20 is wel wat trager dan de 30 maar al met al is de edrive20 zeker niet langzaam en nog vlot zat.

En hier nog 2 fotos:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/r5dFHVgJWHjM_o6ow_s1ZcMErdA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XNJSRNDRKsjtlQHuiSJJ7ugk.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5IZiuPC6sKM9grew8Wm8487DA08=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PR0E1UB4CTuDopTgeF0oS0Np.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 60% gewijzigd door Sincere1983 op 04-05-2024 14:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildcheese
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 23-07 19:16
Sincere1983 schreef op zaterdag 4 mei 2024 @ 09:02:
Ik heb deze:

https://www.amazon.nl/ELM...akafdekking/dp/B09WH1HNB1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jv789
  • Laatst online: 23-12-2024
Iemand die een trekhaak heeft en met een voetbeweging de achterklep open krijgt? Krijg het maar niet voor elkaar :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cd2013
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 05-10 13:32
jv789 schreef op zaterdag 4 mei 2024 @ 16:46:
Iemand die een trekhaak heeft en met een voetbeweging de achterklep open krijgt? Krijg het maar niet voor elkaar :P
Je moet nadat je met je been getrapt/zwiept hebt echt een stap achteruit doen zodat de achterklep open kan zonder tegen je aan te komen, dat is de truc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jv789
  • Laatst online: 23-12-2024
Voor wat betreft de standaardverlichting; hierbij branden de lampen op de achterklep niet. Is dit toch nog softwarematig aan te passen o.i.d. ? Of moet er dan echter andere behuizing in?

Kan me voorstellen dat het zomaar een stekker of softwarecodering kan zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GilbertvH
Sincere1983 schreef op zaterdag 4 mei 2024 @ 13:45:
[...]

Waar o waar zit dit in het menu? (Nevermind, zie het al staan, nu zo even kijken of het er bij mij ook in zit na de laatste update).
Ik zie het niet staan bij buitenberlichting, zie hier:
[Afbeelding]
Vreemd. Waar jij enkel een schuifje aan/uit hebt kan ik kiezen voor alle begroetingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franzl01
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 05-10 09:33
Mij werd verteld iets links van het midden te schoppen. Ik merk dat rechts ook werkt… en beter ook nog.

[ Voor 3% gewijzigd door Franzl01 op 04-05-2024 20:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sincere1983
Net rechts van het midden trappen werkt perfect bij mij.

Die begroetingsverlichting, kan dat zijn ivm. Een bepaald pakket dat mist?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Breadrun
Heb het ook nog niet voor elkaar gekregen de achterklep open te krijgen met de voet. Staat wel actief in de instellingen.

Voor mij is de begroetingsverlichting onderdeel van het digital premium pakket in de connected drive store. Hoe het met iDrive 8 is weet ik niet…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sincere1983
Breadrun schreef op zaterdag 4 mei 2024 @ 21:23:
Heb het ook nog niet voor elkaar gekregen de achterklep open te krijgen met de voet. Staat wel actief in de instellingen.

Voor mij is de begroetingsverlichting onderdeel van het digital premium pakket in de connected drive store. Hoe het met iDrive 8 is weet ik niet…
Dat digital premium schijn ik 3 maanden gratis te hebben zeiden ze. Maar toch niet die lichtshow.

Tot op heden nog geen problemen met de schopbeweging.
Trouwens wel een belangrijke tip die de verkoper me gaf, je moet je sleutel op zak hebben als je bij de achterklep staat. Schijnt iets met de combinatie te zijn met de sleutel uit de auto zijn? Wellicht helpt dat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shivers454
  • Registratie: December 2023
  • Laatst online: 08-10-2024
Gebruikt er iemand de digitale sleutel op een iPhone of iWatch? Werkt dit naar behoren volgens jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lager
Shivers454 schreef op zondag 5 mei 2024 @ 13:11:
Gebruikt er iemand de digitale sleutel op een iPhone of iWatch? Werkt dit naar behoren volgens jullie?
Op de IPhone, werkt perfect. Zelden sleutels meer bij me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Breadrun
Sincere1983 schreef op zondag 5 mei 2024 @ 09:24:
[...]

Dat digital premium schijn ik 3 maanden gratis te hebben zeiden ze. Maar toch niet die lichtshow.

Trouwens wel een belangrijke tip die de verkoper me gaf, je moet je sleutel op zak hebben als je bij de achterklep staat. Schijnt iets met de combinatie te zijn met de sleutel uit de auto zijn? Wellicht helpt dat
Ja heb ik ook drie maanden en heb het wel. Misschien even forceren dat alle apps updaten?

Ik gebruik enkel de digital key misschien is dat de reden wel. Ga ik eens testen als ik weer in NL ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Breadrun
Yes op beiden en werkt perfect. Met de watch klappen alleen de spiegels niet in en met de iPhone is net alsof je de normale sleutel bij je hebt. Heb zelfs het idee dat de range groter is voor ontgrendelen met de iPhone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madpatrick
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 15-09 16:55
[...]

Ebay ook goed? 8)7

Heel tevreden van.
Deze heb ik ook.
Bevalt prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madpatrick
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 15-09 16:55
Ik heb een trekhaak vanuit de fabriek gemonteerd en ik kan met een voetbeweging de achterklep gewoon openen.
Je moet een beetje rechts van het midden een schop beweging maken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PeterCC
DJR schreef op donderdag 2 mei 2024 @ 09:31:
[...]

Vandaag getest. De bordenherkenning maakt nog altijd dezelfde fout op dat traject.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ouwegerrit
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 27-09 19:09
madpatrick schreef op zondag 5 mei 2024 @ 20:41:
[...]

Ik heb een trekhaak vanuit de fabriek gemonteerd en ik kan met een voetbeweging de achterklep gewoon openen.
Je moet een beetje rechts van het midden een schop beweging maken
Ja rustig een schop maar snel de terug beweging. Ik heb mijn trekhaak altijd uitstaan. Gaat prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balupi63
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 18-08 12:48
Hoe kun je het volume aanpassen van de navigatiestem in een IX1 met IDrive9 ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sincere1983
Breadrun schreef op zondag 5 mei 2024 @ 20:31:
[...]

Ja heb ik ook drie maanden en heb het wel. Misschien even forceren dat alle apps updaten?
.
Geen idee waarom, maar vanochtend had ik het dan ineens toch wel. Alsof de update al geladen was maar er even een nachtje overheen moest om alles er in te zetten ofzo (terwijl ik die melding al kreeg na de update toen ik de auto weer aanzette).
Heel vreemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geert Mo
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 04-10 13:38
Werkt perfect.
Enkel als ik op weekend of op reis ga heb ik de sleutel mee.
Ook de sleutel delen met iemand werkt goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeertLint
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 04-10 21:47
https://www.bmw.be/nl/top...al-premium-overzicht.html
Zit enkel in OS9 én wanneer je pakket premium digital neemt. Hier zie je mooi wat je mist als je OS9 niet hebt… 😟
Sincere1983 schreef op zondag 5 mei 2024 @ 09:24:
[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dudeness
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 29-09 20:58
Maar wata kost Premium digital nu per maand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutur
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20:09

woutur

Klauwtjes uit!

Wat kan je als hoofdgebruiker méér dan als medegebruiker (in iDrive 9). Dealer heeft de auto langsgebracht maar de hoofdgebruiker niet overgezet naar mij.

Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GilbertvH
Dudeness schreef op maandag 6 mei 2024 @ 14:06:
Maar wata kost Premium digital nu per maand?
€10 volgens mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Breadrun
Ja of €100 per jaar maar elk jaar met black friday 20% korting in de connected drive store

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GilbertvH
Breadrun schreef op maandag 6 mei 2024 @ 16:00:
[...]

Ja of €100 per jaar maar elk jaar met black friday 20% korting in de connected drive store
Dus nu nog per maand aftikken en met Black Friday een jaar abbo afsluiten :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balupi63
Balupi63 schreef op zondag 5 mei 2024 @ 23:57:
Hoe kun je het volume aanpassen van de navigatiestem in een IX1 met IDrive9 ?
Niet allemaal tegelijk, ik kan de reacties zo snel niet aan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutur

woutur

Klauwtjes uit!

Balupi63 schreef op maandag 6 mei 2024 @ 17:31:
[...]

Niet allemaal tegelijk, ik kan de reacties zo snel niet aan ;)
Ah sarcasme! Hier heb je er nog eentje: wat dacht je er van onder Geluid -> Volume instellingen -> Navigatie te kijken. Of is dat te moeilijk? /s

Edit:
Dat is wel erg bits, Wouter. Enfin, de oplossing daarentegen lag ook wel erg voor de hand.

[ Voor 13% gewijzigd door woutur op 06-05-2024 18:56 ]

Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baris
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 04-10 21:34
Heeft iemand een idee of er een telefoonhouder bestaat voor de X1? Liefst eentje die Magsafe compatible is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balupi63
woutur schreef op maandag 6 mei 2024 @ 17:39:
[...]

Ah sarcasme! Hier heb je er nog eentje: wat dacht je er van onder Geluid -> Volume instellingen -> Navigatie te kijken. Of is dat te moeilijk? /s

Edit:
Dat is wel erg bits, Wouter. Enfin, de oplossing daarentegen lag ook wel erg voor de hand.
He Woutertje, hoor dat je er veel verstand van hebt. Dank voor je antwoord was ik naar op zoek.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SAABcabrio
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 22:09
Baris schreef op maandag 6 mei 2024 @ 19:47:
Heeft iemand een idee of er een telefoonhouder bestaat voor de X1? Liefst eentje die Magsafe compatible is
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7gZoTo4LC35O-QarpiKjo9Xja7I=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DmwwN4EUyH3XBSdflZRTH71s.jpg?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FLhAfcL6vUYYXJzN8xS6FcA5nl0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NGESCiCfMXwPS25I1qjMoH2F.jpg?f=fotoalbum_large

Ik heb een Brodit houder voor BMW iX1 aangeschaft, met daarop een houder voor de iPhone. Plug and play, zonder zichtbare sporen aan te brengen. Werkt perfect, met voor mij als belangrijkste voordeel dat ik bij het gebruik ervan mijn elleboog kan laten rusten op de middenarmsteun.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• woutur

woutur

Klauwtjes uit!

Balupi63 schreef op maandag 6 mei 2024 @ 22:50:
[...]

He Woutertje, hoor dat je er veel verstand van hebt. Dank voor je antwoord was ik naar op zoek.
Ik heb mijn iX1 sinds gistermiddag....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balupi63
woutur schreef op dinsdag 7 mei 2024 @ 09:18:
[...]

Ik heb mijn iX1 sinds gistermiddag....
En dan al een BMW genius.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jayhawk80
  • Registratie: Mei 2024
  • Laatst online: 01-10 21:17
26 april is de ix1 besteld en week 29 komt deze aan in Nederland. Is dit niet heel ongeloofwaardig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hopiconjo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 05-10 16:19
Zal denk ik afhangen bij welke dealer en uitvoering/opties. Heb de mijne ook rond die tijd besteld en in hun systeem staat begin oktober

[ Voor 9% gewijzigd door hopiconjo op 07-05-2024 14:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shivers454
  • Registratie: December 2023
  • Laatst online: 08-10-2024
Update over de levering van mijn 25e. Van eerste april naar eerste helft juli. Dat is nu eerste helft augustus geworden en nog niet definitief….

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wfvanputten
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 03-10 08:33
Jayhawk80 schreef op dinsdag 7 mei 2024 @ 13:56:
26 april is de ix1 besteld en week 29 komt deze aan in Nederland. Is dit niet heel ongeloofwaardig?
Zal wellicht liggen aan de opties. Mijn leaseauto is besteld op 22 april en ik kreeg een aflever indicatie van 27 december.... :'(

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hybbie
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 29-01 21:28
Mijn bestelling voor de iX1 is definitief doorgegaan op 07/02, met voorziene levering op 05/08.
Dit is in België via Alphabet, met als dealer Jorssen.

Dankzij de lagere instapprijs van de eDrive20 heb ik hem zo goed als full option kunnen samenstellen.
Enkel Veganza moeten nemen ipv leder, maar ik meen me te herinneren van bij de dealer dat dit best goed aanvoelde. Zeker in tegenstelling tot Sensatec, wat ik in mijn huidige wagen heb.

En ook genoegen moeten nemen met de 19", maar dat helpt dan misschien wel nog een klein beetje voor de range... :)

Foto's uit de digitale brochure - grill hebben ze hier duidelijk nog niet geüpdatet. Deze versie had anders ook wel gemogen... :P

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XHER3Yn86M2mmqA6nA10XLT4AH0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dY39UG5OX7F9XbFE6QXIVud9.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4_oruIiLWbB7hCtsvtYIH4aL60o=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5xdr2laEHAfESX2bOXmYz4IW.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JP1980
Deze week IX1 xdrive30 bij garage gehad vanwege nog 2 klachten:
1. trilling in het stuur. Dit schijnt opgelost te zijn 1 van de (fabrieks) zomerbanden lijkt niet te balanceren te zijn. (probleem kwam aan het licht na zomerbandenwissel).
2. hoogfrequent geluid: Zowel de inverter als de elektromotor (voor) zijn vervangen. Maar dit heeft gek genoeg het probleem niet opgelost. Tussen de 100 en 115 is duidelijk hoogfrequent geluid te horen. Dit hoor je alleen bij constant afgegeven vermogen dus niet als je optrekt of bij die snelheid een brug op of afrijd.

Al met al begin ik een beetje een haat/liefde verhouding te krijgen. Aan de ene kant is het met stipt de nummer 1 van problemen. Mijn vorige 4 leasewagens waren probleemloos voor 4 jaar lang. Aan de andere kant reed hij (op de winterbanden) best lekker. Jammer dat na bijna een half jaar bezit nog niet volledig kunnen genieten van de wagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAABcabrio
JP1980 schreef op woensdag 8 mei 2024 @ 14:14:
Deze week IX1 xdrive30 bij garage gehad vanwege nog 2 klachten:
1. trilling in het stuur. Dit schijnt opgelost te zijn 1 van de (fabrieks) zomerbanden lijkt niet te balanceren te zijn. (probleem kwam aan het licht na zomerbandenwissel).
2. hoogfrequent geluid: Zowel de inverter als de elektromotor (voor) zijn vervangen. Maar dit heeft gek genoeg het probleem niet opgelost. Tussen de 100 en 115 is duidelijk hoogfrequent geluid te horen. Dit hoor je alleen bij constant afgegeven vermogen dus niet als je optrekt of bij die snelheid een brug op of afrijd.

Al met al begin ik een beetje een haat/liefde verhouding te krijgen. Aan de ene kant is het met stipt de nummer 1 van problemen. Mijn vorige 4 leasewagens waren probleemloos voor 4 jaar lang. Aan de andere kant reed hij (op de winterbanden) best lekker. Jammer dat na bijna een half jaar bezit nog niet volledig kunnen genieten van de wagen.
Ik neem aan dat de wiellagers ook zijn gecontroleerd. Ik heb enkele weken geleden na ca. 45.000 km rechtsachter een nieuw wiellager gekregen. Mijn iX1 had ook last van een hoogfrequent geluid. Vooral andere mensen viel het op. Zelf was ik er kennelijk gewend aan geraakt. 😂 Nu is de auto weer heerlijk stil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JP1980
SAABcabrio schreef op woensdag 8 mei 2024 @ 14:25:
[...]
Ik neem aan dat de wiellagers ook zijn gecontroleerd. Ik heb enkele weken geleden na ca. 45.000 km rechtsachter een nieuw wiellager gekregen. Mijn iX1 had ook last van een hoogfrequent geluid. Vooral andere mensen viel het op. Zelf was ik er kennelijk gewend aan geraakt. 😂 Nu is de auto weer heerlijk stil.
Geen idee zal het zo even vragen. Is wel interessant om te onderzoeken. Het is inderdaad zo dat niet iedereen het geluid even goed kan horen maar de meeste mensen horen het bij mij wel. Kan je vertellen onder wat voor condities dit optrad? Gezien bij mij het geluid verdwijnt bij brug op of hadden wij het idee dat het in de aandrijving zat. Kan theoretisch natuurlijk zijn dat het op en afrijden van een brug de druk op de wiellagers ook veranderd. Was bij jou het geluid altijd te horen of alleen bij een bepaalde snelheid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YumaDjango
SAABcabrio schreef op woensdag 8 mei 2024 @ 14:25:
[...]

45.000km al gereden met de auto? 😶

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomvd5
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 01-02 19:56
JP1980 schreef op woensdag 8 mei 2024 @ 14:30:
[...]

Geen idee zal het zo even vragen. Is wel interessant om te onderzoeken. Het is inderdaad zo dat niet iedereen het geluid even goed kan horen maar de meeste mensen horen het bij mij wel. Kan je vertellen onder wat voor condities dit optrad? Gezien bij mij het geluid verdwijnt bij brug op of hadden wij het idee dat het in de aandrijving zat. Kan theoretisch natuurlijk zijn dat het op en afrijden van een brug de druk op de wiellagers ook veranderd. Was bij jou het geluid altijd te horen of alleen bij een bepaalde snelheid?
Ik hoor dit geluid ook op de snelweg tussen bepaalde range (X1 25e). Maar niet echt hard/storend dus doe er verder niks mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JP1980
Tomvd5 schreef op woensdag 8 mei 2024 @ 18:28:
[...]

Ik hoor dit geluid ook op de snelweg tussen bepaalde range (X1 25e). Maar niet echt hard/storend dus doe er verder niks mee.
Als je 100% elektrisch rijd? De garage geeft wel aan dat het niet zo hoort. Persoonlijk vind ik het wel storend. Het is hoogfrequent sommige mensen horen het ook gewoon niet of slecht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SAABcabrio
JP1980 schreef op woensdag 8 mei 2024 @ 14:30:
[...]

Op lage snelheid klonk het licht gonzend, op hoge snelheid meer gierend. In eerste instantie dacht aan cuppende banden. Nadat de diagnose over het wiellager gesteld was, heb ik er nog een kleine 2 weken mee gereden en toen begon het me wel echt te storen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sincere1983
[...]

Ebay ook goed? 8)7

Heel tevreden van.
Bedankt nog voor de tip. Heb deze besteld, was binnen een weekje binnen en hij ligt er erg netjes in!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hopiconjo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 05-10 16:19
Is de iX1 geschikt voor drive recorder? Wilde een dashcam gaan aanschaffen maar zag dat het mogelijk is om via de shop drive recorder te enablen. Weet alleen niet of de ix1 er al voorbereid voor is. Zelfde geld voor anti-theft; zit als het goed is in drive recorder. Heeft iemand ervaring hiermee; is dit een toegevoegde waarde of kan ik beter dashcam kopen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Baris
hopiconjo schreef op donderdag 9 mei 2024 @ 09:58:
Is de iX1 geschikt voor drive recorder? Wilde een dashcam gaan aanschaffen maar zag dat het mogelijk is om via de shop drive recorder te enablen. Weet alleen niet of de ix1 er al voorbereid voor is. Zelfde geld voor anti-theft; zit als het goed is in drive recorder. Heeft iemand ervaring hiermee; is dit een toegevoegde waarde of kan ik beter dashcam kopen?
Ik was zelf niet tevreden met de werking van de dashcam recorder. Het neemt namelijk pas op als je het handmatig triggert met de P button of bij een incident.

Omwille de reden voor het actief opnemen van beelden heb ik de Car Eye Pro 3.0 laten monteren, hier ben ik tot nu toe zeer sprekend over. De camera's nemen tot een maximum van 5 minuten voor+achter op. Met de hedendaagse verkeershufters vond ik dit een prettiger idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JP1980
SAABcabrio schreef op woensdag 8 mei 2024 @ 22:54:
[...]

Op lage snelheid klonk het licht gonzend, op hoge snelheid meer gierend. In eerste instantie dacht aan cuppende banden. Nadat de diagnose over het wiellager gesteld was, heb ik er nog een kleine 2 weken mee gereden en toen begon het me wel echt te storen.
Klinkt toch als iets anders maarik zal het aangeven. Bedankt voor de info. Nu eerst op vakantie het geluid zal dan niet zo storend zijn want in het buitenland rijd je minder vaak 100km/u.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-09 09:56

Royz

Kleurenblind!!

Baris schreef op donderdag 9 mei 2024 @ 10:57:
[...]

Ik was zelf niet tevreden met de werking van de dashcam recorder. Het neemt namelijk pas op als je het handmatig triggert met de P button of bij een incident.

Omwille de reden voor het actief opnemen van beelden heb ik de Car Eye Pro 3.0 laten monteren, hier ben ik tot nu toe zeer sprekend over. De camera's nemen tot een maximum van 5 minuten voor+achter op. Met de hedendaagse verkeershufters vond ik dit een prettiger idee.
De bmw dashcam neemt altijd op, maar slaat het pas op na handmatige trigger of bij een incident. Volgens mij is de werking dan exact hetzelfde behalve dat de bmw dashcam max 30 sec voor + achter opneemt (totaal 1 min) en de Car Eye 5 min voor + achter (dus 10 min in totaal?)

Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Baris
Royz schreef op donderdag 9 mei 2024 @ 19:03:
[...]

De bmw dashcam neemt altijd op, maar slaat het pas op na handmatige trigger of bij een incident. Volgens mij is de werking dan exact hetzelfde behalve dat de bmw dashcam max 30 sec voor + achter opneemt (totaal 1 min) en de Car Eye 5 min voor + achter (dus 10 min in totaal?)
Niet helemaal, de car eye kan worden ingesteld om continu op te nemen ongeacht incident. Vind ik zelf veel fijner dan handmatig iets te triggeren of pas 30 sec. bij een ongeluk. Dus bijna-ongelukjes zal de BMW zelf niet opnemen zonder dit zelf te triggeren.

In principe doen ze beide hetzelfde, maar zoals eerder gezegd vind ik het met een losse dashcam fijner. Mocht de Car eye wat aan de dure kant zijn, dan is de Fitcamx ook een prima alternatief.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MHGroentje
Baris schreef op donderdag 9 mei 2024 @ 19:55:
[...]

Niet helemaal, de car eye kan worden ingesteld om continu op te nemen ongeacht incident. Vind ik zelf veel fijner dan handmatig iets te triggeren of pas 30 sec. bij een ongeluk. Dus bijna-ongelukjes zal de BMW zelf niet opnemen zonder dit zelf te triggeren.

In principe doen ze beide hetzelfde, maar zoals eerder gezegd vind ik het met een losse dashcam fijner. Mocht de Car eye wat aan de dure kant zijn, dan is de Fitcamx ook een prima alternatief.
Ik heb zelf voor ons de Garmin Dashcam, met de een constante voeding-aansluiting gekocht. Voor drie auto’s in het gezin. We zijn er alle drie erg tevreden over. Vooral de bewakingsinstellingen in de voedingsunit, zijn erg prettig, omdat je niet het risico van een lege batterij oploopt.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/btrKpjXU4ejbrQlly1BJ7M7zh1M=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QK3MQA97gMOUsZr4vJxD75MJ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OwmPMVOoOcUHOKb9FhSLkRDWOXU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OFULXXqTrU8nqtprHmdbAcNy.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MHGroentje
Zie mijn reactie bij Baris, zette de reactie op de verkeerde plaats.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildcheese
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 23-07 19:16
Ook al werkt drive recorder, de cameras zijn niet goed genoeg om kentekens te herkennen . Heb mijn ix1 voorzien van een fitcamx met rear cam. Erg simpel in te bouwen en super beeld. Nadeel tov Garmin is de prijs, geen gps. Parkeer functie zou via extra batterij moeten kunnen, maar zelf niet naar gekeken .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brecht_vb
Ik heb nog een paar vragen, voor als iemand er ervaring mee heeft:

Mijn BMW iX1 gaat via leasing & fleetmanager: zou ik binnen aan jaar of twee op eigen kost een trekhaak kunnen laten plaatsen?

Driving Assistant Pack Plus: is dat iets? Rijdt dat fijn? (automatisch remmen en versnellen adhv kaart info)

Parking Assistant Pack Plus: Is dat iets? gebruiken jullie dat veel?

Eerlijk gezegd vond ik de HUD en die ADAS functies best ok tijdens de test rit, maar blijft dat zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lager
brecht_vb schreef op vrijdag 10 mei 2024 @ 23:19:

Mijn BMW iX1 gaat via leasing & fleetmanager: zou ik binnen aan jaar of twee op eigen kost een trekhaak kunnen laten plaatsen?

Driving Assistant Pack Plus: is dat iets? Rijdt dat fijn? (automatisch remmen en versnellen adhv kaart info)

Eerlijk gezegd vond ik de HUD en die ADAS functies best ok tijdens de test rit, maar blijft dat zo?
Parking plus gebruik ik echt nooit, de paar x dat ik testte viel het resultaat erg tegen.

Automatisch remmen op basis van de kaart gaat subtiel dus je merkt het vooral als je er op let, maar vind het geen enorme toegevoegde waarde.

Trekhaak achteraf weet ik niet. Vroeger was dat relatief eenvoudig maar tegenwoordig is de trekhaak ook geïntegreerd in de software, weet niet of achteraf nu nog een goede keuze is, klinkt als bron van storingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DR1989
  • Laatst online: 19-05-2024
Ik lees al geruime tijd mee maar ben zelf niet echt actief op fora.

Ik rijd sinds Februari een San Remo Green IX1. Zakelijke lease en de auto was een BMW company car geweest.

Bij in ontvangstneming had de auto 3000km ervaring.

Ik mocht vanuit mijn werkgever een leaseauto maar het moest een hybride of EV worden. Uiteindelijk (vooral ook voor het nog kleine financiële voordeel) ook m.b.t. het beschikbare budget gekozen voor EV.

Proef gereden met een I4 (e35 en e40) en IX1 xdrive 30, de I4 zoals ik die nieuw kon configureren viel buiten budget, toen met de IX1 aan de slag gegaan en ook die viel net buiten budget als nieuwe config en zonder concessies te doen. Daarna in contact gekomen met een andere LM en daar was de mogelijkheid tot jong gebruikte auto’s.

Er waren enkele minimale eisen tot mijn keuze voor de auto, ik kwam immers uit een zeer rijk uitgeruste e61 5 serie met onderandere HUD en adaptive cruise, comfort stoelen incl stoel ventilatie en verwarmde achterbank en panorama dak.

Eisen voor de vervangende auto minimaal:
- Trekhaak (minimaal 1200kg)
- Geen grijs, zwart of wit
- HUD
- Adaptive cruise
- Lederen bekleding
- Stoel verwarming
- Stuurwiel verwarming

Nice to have
- Panorama dak
- 19” velgen

Uiteindelijk mijn huidige IX1 gevonden en met een klein beetje onderhandelen met de verkopende dealer en LM de auto in budget kunnen krijgen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JXpvvwOU1rKt4ywJgkNhiN2nEMA=/x800/filters:strip_exif()/f/image/MPF508GyxduQN7ikmCEsGKA3.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5b0E-K0NLIts8xqXkvTWGGL5lv8=/x800/filters:strip_exif()/f/image/yzrXMUQDFfwqcCVU9tIZt5s7.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ogcVFOqmyuAOadjovixFQmhWyKM=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/pgDek0wDLZWv2snM2GSl5lpt.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/I3GNm5HoBfC6izg43Zm9RCyXsIQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wtvcTpOoBCr764e3q7RO2n9n.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DR1989
  • Laatst online: 19-05-2024

Ik heb ook een IX1 zonder trekhaak overwogen maar bij navraag of een trekhaak achteraf een optie zou zijn werd mij bij de dealer verteld dat een originele BMW trekhaak een dure aangelegenheid zou worden omdat ook het koelsysteem aangepast moet worden.

Kosten zouden rond de €3000,- worden werd mij toen even verteld.

Ik rijd praktisch altijd met de driving assist plus, is even wennen maar daarna vind ik het persoonlijk heel fijn rijden, zowel op snelweg als op provinciale wegen.

Parking assist gebruik ik tot nu toe nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brecht_vb
Dank voor alle input, heel interessant.

Als ik een HUD wil, dan moet daar premium pack pro bij, wat dan de parking assistant plus meeneemt. Snel heel duur.

In NL moest dat duidelijk niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cd2013
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 05-10 13:32
Ik heb nog wel soort van een update m.b.t. mijn airco issues.
Afgelopen week heb ik warmtewerend-folie laten aanbrengen op de voor en zijruiten (achterruiten zijn fabriek af al geblindeerd), en vooralsnog merk ik heel duidelijk het verschil.

Dus als mensen het snel warm hebben in de X1...aanrader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pyther
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 16-09 17:16

Voor de trekhaak: ik heb 'm af fabriek, en zodra je daar iets aan koppelt moet je op het scherm aangeven of het een aanhanger of een drager is, en eventueel of daar een snelheidslimiet bij hoort. In geval van een aanhanger werkt de assisted driving ook anders (stuurt niet meer automatisch). Daardoor zou ik verwachten dat achteraf inbouwen alleen bij BMW kan (maar ik heb dat niet uitgezocht). Mag je volgens je leasecontract überhaupt zo'n aanpassing laten doen?

Ik heb alleen de Drive Assist Plus, zonder Drive Assist (zonder plus). Op provinciale wegen is de snelheid afgeleid van de kaart haast niet bruikbaar in mijn ervaring: de auto remt soms veel te hard waardoor je achterliggers onaangenaam verrast. Op provinciale wegen rijd ik daardoor vaker met speed limiter. Op de snelweg is Plus wel fijn, want daarmee krijg je automatisch sturen en adaptieve cruise control.

Park Assist Plus heb ik niet: dat valt erg op in de software. Je ziet dan het beeld van de camera achter, en verder grijze zones waar anders (met Plus) de surround view zichtbaar zou zijn. De camera achter is niet heel goed (vergeleken met mijn vorige auto), en vaak vies (want klapt niet in), wat het beeld nog verder verstoort.
Op zich is de 'visibility' best goed in de U11: grote ramen en buitenspiegels. De parkeersensoren zijn ook goed (voor en achter): kleine paaltjes etc. worden prima gedetecteerd. Daardoor kan ik prima uit de voeten zonder surround view.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoKramer
  • Laatst online: 13-05-2024
Barts27 schreef op zaterdag 9 december 2023 @ 17:26:
Vandaag bij Startint geweest voor het tinten van de ramen na de B-stijl. Duman is naast een hele aardige kerel ook een geweldige vakman. De werkzaamheden duurde 4 uur en ik had een leenauto mee. Nu de ramen 4 dagen met rust laten en geen achterruitverwarming gebruiken. kortom; voor wie een bedrijf zoekt voor het tinten van de ramen met een Johnson Window folie kan met een gerust hart naar Startint.nl

[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Mooi gedaan en thanks voor de tip. Ik wil het ook graag laten doen met mijn iX1 (zelfde kleur ;-) en overweeg nu ook naar Startint te gaan. Hoe ziet het er uit bij die dot-matrix lijnen? (die stippels aan de randen van de ramen) en bij die rode lijnen van dat ene achter-ruitje dat verwarmd is..? Heb je toevallig een detailfoto? Bedankt!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• woutur

woutur

Klauwtjes uit!

Ik heb eindelijk vorige week ook mijn iX1 in ontvangst mogen nemen. Ik zal een paar foto's posten als ik er een paar mooie geschoten heb.

Ondertussen wat ervaring opgedaan met de auto en zijn rijhulpsystemen. Nog niet echt overtuigd.
1. Systeem start me te langzaam op. Je moet eerst een halve minuut of langer wachten voor je iets aan kan tikken op het scherm. Zet dat ding in standby, en niet uit elke keer. Tis niet dat er geen grote accu in een ev zit.
2. Snelheidswaarschuwingsgeluiden (scrabble!) kan ik niet standaard uitzetten. Ik heb er een shortcut van gemaakt zodat ik dat bij elk ritje kan doen maar tot nu toe hoef ik niet elke rit betutteld te worden. Ik had al wel de limiet van snelheidswaarschuwingen op +167 kmpu gezet.
3. De app structuur voor instellingen vind ik inefficient en onoverzichtelijk. Ik zou gewoon een lijstje/menu willen hebben.
4. BMW augmented navigatie is best handig maar soms niet goed genoeg. Ik verwacht dat het systeem rijstroken herkent en de volgpijl op de juiste rijstrook zet. Net zoals in de HUD.
5. Inparkeren is een leuke gadget maar gebeurt vaak erg inefficient met een heleboel ge-heen-en-weer. Waarbij ook heel veel gestuurd wordt als de auto stilstaat. Daar gaan je bandjes...
6. De BWM assistent heb ik uitgezet. Mijn FIAT uit 2008 verstond me beter. Dat vind ik anno 2024 echt een aanfluiting. Hele simpele dingen als 'Bel persoon a b' of 'Zet de airco op 20 graden' waren al te moeilijk.
7. Harman Kardon geluid is zo-zo. Sub-woofers zijn er wel maar vlak boven dat bereik lijkt een heel gat te zitten. EDM gaat dus lekker maar muziek met een basgitaar komt heel vlak en slecht over (Daft Punk - Doin't Right gaat fantastisch, Chiq - Good Times helemaal niet).
8. Instellingen voor multimediageluid zijn bijna onvindbaar. En als je ze gevonden hebt, heb je maar keuze uit bass en treble en een surround geluid (faders en balance daargelaten). Heb maar een shortcut naar Media gemaakt waar het daar (soms) dan een knop eronder is.

Er zijn nog wel meer dingen maar dan wordt het helemaal een zeiklijst. De auto doet namelijk ook echt een heleboel goed :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YumaDjango
woutur schreef op dinsdag 14 mei 2024 @ 09:36:
Ik heb eindelijk vorige week ook mijn iX1 in ontvangst mogen nemen. Ik zal een paar foto's posten als ik er een paar mooie geschoten heb.

Ondertussen wat ervaring opgedaan met de auto en zijn rijhulpsystemen. Nog niet echt overtuigd.
1. Systeem start me te langzaam op. Je moet eerst een halve minuut of langer wachten voor je iets aan kan tikken op het scherm. Zet dat ding in standby, en niet uit elke keer. Tis niet dat er geen grote accu in een ev zit.
2. Snelheidswaarschuwingsgeluiden (scrabble!) kan ik niet standaard uitzetten. Ik heb er een shortcut van gemaakt zodat ik dat bij elk ritje kan doen maar tot nu toe hoef ik niet elke rit betutteld te worden. Ik had al wel de limiet van snelheidswaarschuwingen op +167 kmpu gezet.
3. De app structuur voor instellingen vind ik inefficient en onoverzichtelijk. Ik zou gewoon een lijstje/menu willen hebben.
4. BMW augmented navigatie is best handig maar soms niet goed genoeg. Ik verwacht dat het systeem rijstroken herkent en de volgpijl op de juiste rijstrook zet. Net zoals in de HUD.
5. Inparkeren is een leuke gadget maar gebeurt vaak erg inefficient met een heleboel ge-heen-en-weer. Waarbij ook heel veel gestuurd wordt als de auto stilstaat. Daar gaan je bandjes...
6. De BWM assistent heb ik uitgezet. Mijn FIAT uit 2008 verstond me beter. Dat vind ik anno 2024 echt een aanfluiting. Hele simpele dingen als 'Bel persoon a b' of 'Zet de airco op 20 graden' waren al te moeilijk.
7. Harman Kardon geluid is zo-zo. Sub-woofers zijn er wel maar vlak boven dat bereik lijkt een heel gat te zitten. EDM gaat dus lekker maar muziek met een basgitaar komt heel vlak en slecht over (Daft Punk - Doin't Right gaat fantastisch, Chiq - Good Times helemaal niet).
8. Instellingen voor multimediageluid zijn bijna onvindbaar. En als je ze gevonden hebt, heb je maar keuze uit bass en treble en een surround geluid (faders en balance daargelaten). Heb maar een shortcut naar Media gemaakt waar het daar (soms) dan een knop eronder is.

Er zijn nog wel meer dingen maar dan wordt het helemaal een zeiklijst. De auto doet namelijk ook echt een heleboel goed :)
Hey Wout!

Snap je frustraties, heb ze ook.
Heb me er wel bij neer gelegd dat ondanks de auto 72.000 heeft gekost maar gewoon een x1 serie is.
Hoe hoger dat getal deste meer kwaliteit en comfort.
Ik heb me daar ook wel in vergist.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Breadrun
woutur schreef op dinsdag 14 mei 2024 @ 09:36:

Benieuwd naar de foto's!

Mbt punt 2 als je de set knop van de cc even 3 sec ingedrukt houdt dan is het de rest van de rit weer uit. Scheelt weer een handeling.

Audio ben ik ook nog niet helemaal uit. Moet ook zeggen dat die slider "Geluid rondom" ook lang niet altijd verbetering geeft. Heb hem vooral uit staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Breadrun
Iemand hier trouwens al uitgevonden hoe launch control werkt? Lijkt niet te zitten op mijn 25e?
Pagina: 1 ... 41 ... 70 Laatste