Het grote BMW (i)X1 topic

Pagina: 1 ... 39 ... 70 Laatste
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YumaDjango
  • Registratie: Augustus 2023
  • Laatst online: 29-04 21:01

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomskii5
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 05-10 21:47
querex schreef op woensdag 10 april 2024 @ 10:28:
[...]

Ook hier klappen ze niet in als je via de app sluit.
Weet eigenlijk niet of dat een instelling is...

Ik gebruik de het openen / sluiten via de app eigenlijk niet zo vaak.
(Mede omdat ik geen digital key support op mijn android kan activeren...)
Ik heb hier vorig jaar over geïnformeerd bij mijn dealer. De uitleg was dat zowel de kaart als de app een ander proces gebruiken dan onze sleutel/digital key waardoor de spiegels niet mee inklappen.

I'm over it now, maar een beetje storend. Al merkte ik wel dat comfortsluiten (incl ramen) nu ook via de app kan. Dus mss binnen aanzienbare tijd een software update die het wel mogelijk maakt?

https://valid.x86.fr/s6z3z0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cd2013
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 05-10 13:32
YumaDjango schreef op woensdag 10 april 2024 @ 14:43:
[...]

Wat betreft de airco, er is iemand op dit forum geweest die een filmpje op youtube heeft gezet over hoe deze precies werkt…
Klopt had het filmpje gezien, die ' dynamische' instelling heb ik overigens zelf niet met OS9.
Ik vind het ook raar dat ik met OS9 niet meer met halve graden kan verlagen/verhogen, alleen hele graden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jim_dhondt
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14:16
Tomskii5 schreef op woensdag 10 april 2024 @ 15:03:
[...]

Ik heb hier vorig jaar over geïnformeerd bij mijn dealer. De uitleg was dat zowel de kaart als de app een ander proces gebruiken dan onze sleutel/digital key waardoor de spiegels niet mee inklappen.

I'm over it now, maar een beetje storend. Al merkte ik wel dat comfortsluiten (incl ramen) nu ook via de app kan. Dus mss binnen aanzienbare tijd een software update die het wel mogelijk maakt?
Spiegels klappen bij mij met de sleutel ook niet in. Ook niet als ik de deurklink aanraak. Workaround: als ik langer druk met de sleutel, klappen ze wel in. Zelfde met de deurklink, indien ik 2 a 3 seconden op deurklink blijf drukken gaan ze wel dicht. Lijkt dus eerder by design of een bug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomskii5
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 05-10 21:47
jim_dhondt schreef op woensdag 10 april 2024 @ 21:11:
[...]

Spiegels klappen bij mij met de sleutel ook niet in. Ook niet als ik de deurklink aanraak. Workaround: als ik langer druk met de sleutel, klappen ze wel in. Zelfde met de deurklink, indien ik 2 a 3 seconden op deurklink blijf drukken gaan ze wel dicht. Lijkt dus eerder by design of een bug.
Mmm das bizar, als de instelling aanstaat in je infotainment systeem bij de instellingen dan zou het met de sleutel idd wel moeten werken. It's quite buggy, al lijkt het mij ondertussen beter. Voor een auto van deze prijsklasse eigenlijk weinig aanvaardbaar.

https://valid.x86.fr/s6z3z0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quirinus
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 13:18
cd2013 schreef op woensdag 10 april 2024 @ 14:21:
[...]

- Airco werkt weer, dit is wel een apart verhaal. Hij werkte dus niet omdat de accu leeg was (want ik kon de auto niet opladen door kapotte laadklep, de airco was dus niet echt kapot).
Service medewerker gaf aan dat omdat het een elektrische airco is, de accu een bepaalde minimale charge moet hebben. Op de vraag, wat als ik op mijn reis naar frankrijk mijn accu leegrijdt, dan stop de airco? antwoord: ja dat klopt. :| :|
Er wordt nog wel aangegeven dat als ik de auto start (met genoeg accu) en airco start, dat de auto dan wel de airco aanhoudt. Gaat denk ik vooral om het starten met lege accu.
Apart verhaal.
Raar verhaal dit. Ik ben met mijn x25e vorige zomer naar Italië gereden en de airco heeft altijd perfect gekoeld. Ook als we onderweg met een lege accu vertrokken op benzine. Met een buitentemperatuur van tegen de 30gr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YumaDjango
Weet iemand of en hoe je adaptive cruise control uit kan schakelen en gewoon normale cruise controle kan gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• huwiee
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 29-09 16:20
quirinus schreef op donderdag 11 april 2024 @ 13:27:
[...]

Raar verhaal dit. Ik ben met mijn x25e vorige zomer naar Italië gereden en de airco heeft altijd perfect gekoeld. Ook als we onderweg met een lege accu vertrokken op benzine. Met een buitentemperatuur van tegen de 30gr.
Hier ook, 25e en geen probleem met airco, op laagste stand blaast die (zeer) koude lucht zonder lawaai.
Wel OS8, misschien dat dit in OS9 anders is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GilbertvH
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10:05
YumaDjango schreef op donderdag 11 april 2024 @ 15:38:
Weet iemand of en hoe je adaptive cruise control uit kan schakelen en gewoon normale cruise controle kan gebruiken?
Zou ik even voor je in de auto moeten gaan kijken, maar je moet de adaptieve CC uitschakelen om de normale CC te kunnen gebruiken. Ik heb hier een snelkoppeling voor ingesteld welke ik van bovenin het scherm naar beneden veeg en activeer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YumaDjango
GilbertvH schreef op donderdag 11 april 2024 @ 16:43:
[...]

Zou ik even voor je in de auto moeten gaan kijken, maar je moet de adaptieve CC uitschakelen om de normale CC te kunnen gebruiken. Ik heb hier een snelkoppeling voor ingesteld welke ik van bovenin het scherm naar beneden veeg en activeer.
Gelukt! Onder rij instellingen, bestuurders assistent dan rijden en afstandsregeling 👍🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cd2013
quirinus schreef op donderdag 11 april 2024 @ 13:27:
[...]

Huidige model X1? Dan was je een van de eerste met de PHEV's volgens mij :)
Maar goed om te horen, wellicht dat het allemaal meevalt.
Aparte is wel dus dat ze een niet-werkende airco (want lege accu) hebben gediagnoseerd toen ik hem langsbracht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dencoupe
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 09:00
jim_dhondt schreef op woensdag 10 april 2024 @ 21:11:
[...]

Is dit dan niet met bimmercode of andere tool te programmeren?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• quirinus
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 13:18
cd2013 schreef op vrijdag 12 april 2024 @ 06:08:
[...]

Huidige model X1? Dan was je een van de eerste met de PHEV's volgens mij :)
Afgeleverd 07/23 en bijna 20k op de teller :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeanutSS
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 26-05 13:50
Hi All,

Aangezien we in dit topic al aan 153 pagina's zitten, ga ik gewoon mijn vraag stellen ipv alle paginas te lezen :D

Mijn iX1 is geleverd in 09/2023 en momenteel zit ik op versie 07/2023.53.
Ik heb al geleerd dat ik waarschijnlijk geen iDrive 9 ga krijgen ivm andere hardware.
Maar ik zie toch al wat mensen die de 03/2024 update binnen krijgen.

En ik heb zelfs de 11/2023 update nog niet gekregen?

Is er iemand die weet waarom? En of ik eventueel een 'offline' versie kan downloaden?

Alvast bedankt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ShiftHappenz
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 04-09 16:05

ShiftHappenz

PSN: GameOfTrophies

Ik heb een korte vraag.

Sinds enkele weken werkt een functie niet meer die ik in het begin wel had.
Mijn X1 plug-in hybrid kon in de Sport modus zowel de verbrandingsmotor als electrische motor samen gebruiken om echt met een flinke snelheid weg te rijden bij een stoplicht bijvoorbeeld, echter merk ik nu als ik m in sport modus zet, hij automatisch de electrische motor uitschakelt en is deze boost er niet (meer?) . Heb ik een bepaalde setting uitgeschakeld? of is dit nu volledig uitgeschakeld door BMW?

I Don't want to sound like a badass but I eject my USB without removing it safely...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dudeness
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 29-09 20:58
ShiftHappenz schreef op vrijdag 12 april 2024 @ 12:19:
Ik heb een korte vraag.

Mijn X1 plug-in hybrid kon in de Sport modus zowel de verbrandingsmotor als electrische motor samen gebruiken om echt met een flinke snelheid weg te rijden bij een stoplicht bijvoorbeeld, echter merk ik nu als ik m in sport modus zet, hij automatisch de electrische motor uitschakelt en is deze boost er niet (meer?) . Heb ik een bepaalde setting uitgeschakeld? of is dit nu volledig uitgeschakeld door BMW?
Ik hoop dat je een setting hebt uitgeschakeld anders heb je maar 150pk in Sport modus....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dudeness
Ik krijg hem volgende week, dus ik kan niet zelf kijken en vergelijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cd2013
Ik heb een korte vraag.

Hoe merk je dit verschil dan? alleen doordat je minder power merkt? of zie je ook iets op het dash.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreammm
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 08-09 15:45
Ik heb een korte vraag.

Is je batterij voldoende opgeladen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pinotgrigio1
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 10:33
Yippie! de nieuwe leaseauto is besteld:
Ix1 edrive 20
Cape York Green
S01LX 18 inch M Dubbelspaak (Styling 938 M) in Bicolor Midnight Grey
alarm 3 en verwarmde voorstoelen zijn tegenwoordig verplichte standaard uitrusting blijkbaar...
Innovation pack
Harman Kardon
M-sport
Levertijd: zodra ik iets weet zal ik deze post updaten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cd2013
cd2013 schreef op woensdag 10 april 2024 @ 14:21:
[...]

Ik heb inmiddels mijn auto weer terug:
- Laadklep gerepareerd
- Stuur is licht aangepast naar het midden, maar blijft tikje naar links. Uitleg werd gegeven dat dit 'by design' is voor een aantal voorwiel-aandrijf modellen van BMW en Mini. Kunnen ze weinig aan doen, soms nog kleine aanpassing.
- Airco werkt weer, dit is wel een apart verhaal. Hij werkte dus niet omdat de accu leeg was (want ik kon de auto niet opladen door kapotte laadklep, de airco was dus niet echt kapot).
Service medewerker gaf aan dat omdat het een elektrische airco is, de accu een bepaalde minimale charge moet hebben. Op de vraag, wat als ik op mijn reis naar frankrijk mijn accu leegrijdt, dan stop de airco? antwoord: ja dat klopt. :| :|
Er wordt nog wel aangegeven dat als ik de auto start (met genoeg accu) en airco start, dat de auto dan wel de airco aanhoudt. Gaat denk ik vooral om het starten met lege accu.
Apart verhaal.

Los van dat, dit is mogelijk wel de slechtste airco in een auto die ik heb gehad m.b.t. hoeveelheid geluid/geblaas versus de hoeveelheid koeling. Ik heb het gevoel dat die nooit op temperatuur komt en écht koude lucht komt er ook nooit uit. Ik kijk de zomer(vakantie) enigszsins met spanning tegemoet.
Ik heb tijdens mijn reparatie een 'leen-X1' gehad, volledig benzine variant, en vond daar ook de airco onder de maat (zelfde als hybride).
Vervolg op dit verhaal, teleurstelling blijft toenemen.
- Heb de auto 2 dagen terug en laad hem nu op, valt mij opeens op dat de laadklep helemaal niet 'plat' zit op de auto vanaf voorkant gezien. Slordig gemonteerd zo lijkt.
óók gaat de laadklep nog steeds zeer moeizaam open/dicht (hoop kracht nodig).
Als kers op de taart hebben ze volgens mij bij het open forceren van de laadklep bij de dealer meteen lakschade toegebracht zoals op de foto te zien.

Oh..en de airco brengt de auto nog steeds niet (zelfs met volle accu) onder de 23 graden binnentemp. zelfs op standje Low en gemiddeld (MAX A/C wordt je gek van het lawaai dus hou ik niet zo lang vol).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/j_XCQetKTz7Z6owXZzPkqgRK8ao=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PIZkmyEnmIJE1D8WTOXu3wXs.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ckVNmYNHJxvKGu_82RBXTdCHoYo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KJmo0z7Mo9KrBDscRp7r7IzT.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iLUJQEQrEYk6wo87n4AEeMEELac=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/t31lxxMxTjETvsS4rWL3hgai.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YumaDjango
cd2013 schreef op vrijdag 12 april 2024 @ 15:29:
[...]

- Heb de auto 2 dagen terug en laad hem nu op, valt mij opeens op dat de laadklep helemaal niet 'plat' zit op de auto vanaf voorkant gezien. Slordig gemonteerd zo lijkt.
Als kers op de taart hebben ze volgens mij bij het open forceren van de laadklep bij de dealer meteen lakschade toegebracht zoals op de foto te zien.

Oh..en de airco brengt de auto nog steeds niet (zelfs met volle accu) onder de 23 graden binnentemp. zelfs op standje Low en gemiddeld (MAX A/C wordt je gek van het lawaai dus hou ik niet zo lang vol).

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ongelofelijk 🤦🏻‍♂️

Ik heb met je te doen…
Is het een lease auto of van jezelf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cd2013
YumaDjango schreef op vrijdag 12 april 2024 @ 17:39:
[...]

Ongelofelijk 🤦🏻‍♂️

Ik heb met je te doen…
Is het een lease auto of van jezelf?
zakelijke lease op eigen zaak (gelukkig 'maar' 3 jaar, maar ik ben er nu al wel klaar mee)

[ Voor 6% gewijzigd door cd2013 op 12-04-2024 18:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YumaDjango
cd2013 schreef op vrijdag 12 april 2024 @ 18:23:
[...]

zakelijke lease op eigen zaak (gelukkig 'maar' 3 jaar, maar ik ben er nu al wel klaar mee)
Dat bedoel ik, en snap ik…

Zou morgen nog maar s langs de dealer rijden en vragen om een gesprek met de desbetreffende monteur die eraan gewerkt heeft.
Niet leuk, wel noodzakelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• querex
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 12-09 10:38
Onlangs contact opgenomen met mijn BMW garage voor de X1 terugroep actie (remsysteem).
Toen konden ze nog geen afspraak inplannen omwille van wisselstukken die niet beschikbaar zijn.

Vandaag voor zomer wissel geweest, nu konden ze wel een afspraak inplannen voor Juni, waarbij ze de wissel onderdelen in bestelling plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sphinx_thing
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 08-09 19:26
pinotgrigio1 schreef op vrijdag 12 april 2024 @ 15:17:
Yippie! de nieuwe leaseauto is besteld:
Ix1 edrive 20
Cape York Green
S01LX 18 inch M Dubbelspaak (Styling 938 M) in Bicolor Midnight Grey
alarm 3 en verwarmde voorstoelen zijn tegenwoordig verplichte standaard uitrusting blijkbaar...
Innovation pack
Harman Kardon
M-sport
Levertijd: zodra ik iets weet zal ik deze post updaten

Bij je werkgever of....?
Ik heb ook deze week de Ix1 besteld maar was bij mij niet standaard of verplicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GilbertvH
[...]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Mijn God, dit kan je echt niet accepteren. Heb je dit bij ophalen niet gezien? Dat klepje staat echt flink uit het lood. Ik zou de dealer duidelijk aangeven dat dit niet acceptabel is en dat je een kosteloze oplossing eist…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YumaDjango
GilbertvH schreef op vrijdag 12 april 2024 @ 20:05:
[...]

Mijn God, dit kan je echt niet accepteren. Heb je dit bij ophalen niet gezien? Dat klepje staat echt flink uit het lood. Ik zou de dealer duidelijk aangeven dat dit niet acceptabel is en dat je een kosteloze oplossing eist…
Dat klepje zal nog wel redelijk makkelijk te vervangen/richten zijn.
Die lak schade vind ik persoonlijk veel ernstiger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cd2013
GilbertvH schreef op vrijdag 12 april 2024 @ 20:05:
[...]

Zag die klep niet bij afhalen, hangt ook beetje af van welke hoek je er op komt lopen, maarja eens gezien..
Ik ga er vanuit dat dit hele traject incl leen auto kostenloos is anders gaan er wat mailtjes met wat klachten uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MHGroentje
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 13-02 08:56
[...]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Lijkt erop dat de klep met een schroevendraaier is opengeklapt, te ver doorgeklapt is en met de punt van de klep in het spatbord terecht is gekomen.
Bij mijn dealer, was dit door een klant zelf per ongeluk gedaan, daar hebben ze de klep weten terug te buigen, zodat die weer goed sluit en het plekje redelijk eenvoudig kunnen herstellen.
Daar was het verzekering werk, hier denk ik dat je de dealer moet aanspreken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cd2013
Vandaag een testdagje gedaan voor de auto.
1. Laadklep is (naast schade etc uit eerdere post) nog steeds zeer problematisch, kreeg hem net helemaal niet meer open (alweer) dus heb het maar opgegeven (ja auto was volledig unlocked).
2. Airco-test gedaan met 2 verschillende thermometers in de auto. Het kost de auto bij 24 graden buiten temperatuur (28 graden binnen bij start) een volle 20! minuten op MAX A/C! (standje doof worden van het geblaas) om de auto van 28 naar 20 graden te koelen. Heb hier fimpjes van gemaakt en naar de dealer gestuurd, als dit 'by design' is is dat wel dramatisch underpowered. Auto was dit maal met volle accu trouwens dus dat excuus is er niet. Ik was tijdens de test rondjes door de stad aan het rijden trouwens, voordat straks lang stil staan als reden wordt gegeven.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rku418Cr7LMhFxtG9hF8Xefb-6k=/800x/filters:strip_exif()/f/image/r33r5xmjxURLXXFYYzIEsdtZ.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/juflScCBH3UUVcRnRKk0ggsiP44=/800x/filters:strip_exif()/f/image/tl3vad5m3qRpkUO2RJzdcBJR.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2jacNL3GfbLJfVCXvRowd_eQ3G0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Hl3dPHHwMWKGTtAhBP6Ku2u4.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 60% gewijzigd door cd2013 op 13-04-2024 15:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YumaDjango
cd2013 schreef op zaterdag 13 april 2024 @ 15:42:
1. Laadklep is (naast schade etc uit eerdere post) nog steeds zeer problematisch, kreeg hem net helemaal niet meer open (alweer) dus heb het maar opgegeven (ja auto was volledig unlocked).
2. Airco-test gedaan met 2 verschillende thermometers in de auto. Het kost de auto bij 24 graden buiten temperatuur (28 graden binnen bij start) een volle 20! minuten op MAX A/C! (standje doof worden van het geblaas) om de auto van 28 naar 20 graden te koelen. Heb hier fimpjes van gemaakt en naar de dealer gestuurd, als dit 'by design' is is dat wel dramatisch underpowered. Auto was dit maal met volle accu trouwens dus dat excuus is er niet. Ik was tijdens de test rondjes door de stad aan het rijden trouwens, voordat straks lang stil staan als reden wordt gegeven.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Het lijkt me dat de dealer hier niet meer onderuit kan…
Of zit er nog een excuus is het arsenaal van de officiële bmw dealer?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cd2013
YumaDjango schreef op zaterdag 13 april 2024 @ 16:06:
[...]

We gaan het meemaken...to be continued.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinotgrigio1
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 10:33
Sphinx_thing schreef op vrijdag 12 april 2024 @ 19:02:
[...]

Bij je werkgever of....?
Ik heb ook deze week de Ix1 besteld maar was bij mij niet standaard of verplicht.
nee niet door werkgever, maar door het bedrijf dat Leaseplan gebruikt om BMW te bestellen, bmw mini fleet services Breda...mmmm vreemd dus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• holtd
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 19-09-2024
Kan ik ergens aangeven in de navigatie met welk miniumum accu percentage je op bestemming aan wilt komen? Heb dit nergens kunnen vinden.

Heeft iemand uitgetest met een lange rit naar vakantie bestemming welke snelheid van rijden het meest efficiënt is qua tijd? Met 130 verbruik je meer energie dan dat je 110 rijdt, maar weegt deze tijdwinst op tegen de extra tijd die je kwijt bent met laden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JP1980
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 14:20
holtd schreef op maandag 15 april 2024 @ 10:09:
Kan ik ergens aangeven in de navigatie met welk miniumum accu percentage je op bestemming aan wilt komen? Heb dit nergens kunnen vinden.

Heeft iemand uitgetest met een lange rit naar vakantie bestemming welke snelheid van rijden het meest efficiënt is qua tijd? Met 130 verbruik je meer energie dan dat je 110 rijdt, maar weegt deze tijdwinst op tegen de extra tijd die je kwijt bent met laden?
Dit is meer een wiskundevraag dan praktijdvraag.

Is afhankelijk van veel omstandigheden (weer + constante rijsnelheid of niet), maar de simpele uitleg:
Je verbruikt bij 130km/u ongeveer 25kwh per 100km
Je verbruikt bij 110km/u ongeveer 20kwh per 100km

Die 5kwh moet je extra bijladen bij een snellader.
De auto kan 120 kw laden, maar gemiddeld stellen we die even op 90. Om die 5kw te laden heb je ongeveer 3 en een halve minuut extra laadtijd.

Met 130km/h rijd je 100km in 46 minuten.
Met 110km/h rijd je 100km in 54 minuten.

Je extra laadtijd 3,5 minuten per 100km
Je bespaarde reistijd 8 minuten per 100km
Winst = 4,5 minuut per 100km min de 300km initiële range die je al hebt.

Maar een beetje tegenwind, trage laadstations, kou, etc. kan deze berekening verstoren.
Zolang je niet constant met 180 door wilt duwen door Duitsland zou ik mij niet zo druk maken.

Onlangs naar Oostenrijk geweest. Rit van 810 km. Precies 1,5 uur geladen. Dat is 1 bak koffie 20 minuten. Lunch 40 minuten. En nog een bak koffie van 20 minuten. Overal max snelheid gereden, en op de heen weg op een rustig stukje ook nog even de auto kunnen testen op de autobahn met cruise 150 en incidenteel even 180 en lekker sportief de bergen ingereden. Terugweg was aanzienlijk kouder toen was er geen ruimte om te 'spelen'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijnec1
  • Laatst online: 12:54
sinds dit weekend merk ik dat de auto niet meer automatisch afremt als je bij een afslag of rotonde komt, iets wat de auto voorheen wel automatisch deed, zeker als dee navigatie ingesteld is. Hij geeft ook niet meer in het display aan dat je het gas(stroom) pedaal los zou moeten laten, dat gebeurde voorheen ook. Heb al in de instellingen zitten kijken, maar kan nergens vinden wat het zou kunnen zijn, iemand een tip?

Verder merk ik ook dat de bestemmingen die ik in de BMW app als favoriet heb aangemerkt niet meer worden gesynchroniseerd in de auto, iemand anders hier ook last van, en wellicht een oplossing gevonden?

gaat om een iX1 edrive20

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijnec1
holtd schreef op maandag 15 april 2024 @ 10:09:
dit kan in de instellingen van de navigatie, staat in het tabblad "laden"

[ Voor 28% gewijzigd door stijnec1 op 15-04-2024 11:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• woutur
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11:20

woutur

Klauwtjes uit!

Leuke post!
JP1980 schreef op maandag 15 april 2024 @ 11:06:
[...]

Met 130km/h rijd je 100km in 46 minuten.
Met 110km/h rijd je 100km in 54 minuten.

Je extra laadtijd 3,5 minuten per 100km
Je bespaarde reistijd (wouter: 54-46) 12 8 minuten per 100km
Winst = 9,5 4,5 minuut per 100km min de 300km initiële range die je al hebt.
Of miste ik nu nog iets ergens?

Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JP1980
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 14:20
woutur schreef op maandag 15 april 2024 @ 11:24:
Leuke post!

[...]

Of miste ik nu nog iets ergens?
Goed gezien rekenfoutje van mij. Heb het aangepast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cd2013
YumaDjango schreef op zaterdag 13 april 2024 @ 16:06:
[...]

Dealer net aan de lijn gehad, servicemedewerker gaf aan samen met monteur de auto gecontroleerd te hebben en met zekerheid dat de schade er niet op zat toen (geloof ik wel als hij dat zegt, want ik denk dat de scheve klep mij ook wel was opgevallen tijdens het ophalen).

Dan zou het dus echt pech geweest zijn, dat net iemand in de eerste paar dagen nadat ik de auto heb tegen die klep aangelopen is (en best hard) en de klep ontwricht heeft én daardoor schade heeft gemaakt.
Auto stond praktisch hele week op de oprit met laadkabel erin, waar praktisch niemand langsloopt behalve pakketborger/postcode paar keer in de week. Op de camera's is niks te zien van contact met de klep helaas (om met zekerheid oorzaak te kunnen achterhalen). Oftewel, pechverhaal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SAABcabrio
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 05-10 22:09
cd2013 schreef op maandag 15 april 2024 @ 12:36:
[...]

Dealer net aan de lijn gehad, servicemedewerker gaf aan samen met monteur de auto gecontroleerd te hebben en met zekerheid dat de schade er niet op zat toen (geloof ik wel als hij dat zegt, want ik denk dat de scheve klep mij ook wel was opgevallen tijdens het ophalen).

Dan zou het dus echt pech geweest zijn, dat net iemand in de eerste paar dagen nadat ik de auto heb tegen die klep aangelopen is (en best hard) en de klep ontwricht heeft én daardoor schade heeft gemaakt.
Auto stond praktisch hele week op de oprit met laadkabel erin, waar praktisch niemand langsloopt behalve pakketborger/postcode paar keer in de week. Op de camera's is niks te zien van contact met de klep helaas (om met zekerheid oorzaak te kunnen achterhalen). Oftewel, pechverhaal.
Hier kan ik me wel iets bij voorstellen. Zelf ben ik ook altijd een beetje huiverig voor schade. Veel laadplekken zijn al betrekkelijk klein bemeten en als er dan ook nog een EV-auto naast je staat die ook het laadklepje open heeft staan, dan wordt het soms behoorlijk manoeuvreren om er tussendoor te lopen en de kabel aan- of af te koppelen. Verder ben ik ook altijd een beetje bang dat iemand met zijn voet achter de kabel blijft hangen en dan struikelt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sincere1983
  • Registratie: Juli 2020
  • Nu online
Datum is rond: over 3 weken afhalen (4-5)!
incl. zwarte omlijsting van de gril voor (wel gewoon M-sport, dealer lost dit op).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterCC
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 30-09 20:21
stijnec1 schreef op maandag 15 april 2024 @ 11:17:
sinds dit weekend merk ik dat de auto niet meer automatisch afremt als je bij een afslag of rotonde komt, iets wat de auto voorheen wel automatisch deed, zeker als dee navigatie ingesteld is. Hij geeft ook niet meer in het display aan dat je het gas(stroom) pedaal los zou moeten laten, dat gebeurde voorheen ook. Heb al in de instellingen zitten kijken, maar kan nergens vinden wat het zou kunnen zijn, iemand een tip?

Verder merk ik ook dat de bestemmingen die ik in de BMW app als favoriet heb aangemerkt niet meer worden gesynchroniseerd in de auto, iemand anders hier ook last van, en wellicht een oplossing gevonden?

gaat om een iX1 edrive20
In welke mode had je de wagen staan?
Het lijkt erop dat hij niet meer in die mode staat, of dat hij jou niet meer herkent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin2k
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:10
Sincere1983 schreef op maandag 15 april 2024 @ 16:52:
Datum is rond: over 3 weken afhalen (4-5)!
incl. zwarte omlijsting van de gril voor (wel gewoon M-sport, dealer lost dit op).
Hier ben ik wel benieuwd naar hoe de dealer dit oplost? Zonder extra kosten?

Zonnepanelen 3950Wp - DMEGC 6x395Wp (ZW 2°) + DMEGC 4x395Wp (ZW 28°) - Solis 3.6 ; Easee Charge Lite 11kW + Easee Equalizer (Load Balancing) ; BMW iX1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijnec1
PeterCC schreef op maandag 15 april 2024 @ 19:27:
[...]

In welke mode had je de wagen staan?
Het lijkt erop dat hij niet meer in die mode staat, of dat hij jou niet meer herkent.
rij altijd in efficiency mode, heb gisteren een soft reset gedaan en nu werkt het weer als vanouds

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sincere1983
  • Nu online
Griffin2k schreef op dinsdag 16 april 2024 @ 07:46:
[...]

Hier ben ik wel benieuwd naar hoe de dealer dit oplost? Zonder extra kosten?
Dat merk ik tegen die tijd (ga er ook niet teveel om vragen om er niet teveel discussie over te hebben). Er zit nog een LM tussen en in mijn geval was de configuratie nog wél met de zwarte omlijsting (waarna de mededeling was gekomen dat dit niet maar affabriek geleverd zou worden).
Situatie is dus anders dan dat de configuratie nu sowieso niet meer met zwarte omlijsting is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cd2013
Sincere1983 schreef op dinsdag 16 april 2024 @ 10:16:
[...]

Dat merk ik tegen die tijd (ga er ook niet teveel om vragen om er niet teveel discussie over te hebben). Er zit nog een LM tussen en in mijn geval was de configuratie nog wél met de zwarte omlijsting (waarna de mededeling was gekomen dat dit niet maar affabriek geleverd zou worden).
Situatie is dus anders dan dat de configuratie nu sowieso niet meer met zwarte omlijsting is.
Bij hebben ze dat ook kostenloos aangeboden om te monteren vanaf de dealer, heb ik uiteindelijk afgewezen omdat ik me bedacht heb en de zwarte grill niet meer wil.
Vind het sowieso apart dat BMW optiepakket wijzigd voor al bestelde auto's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisFri
  • Registratie: April 2024
  • Laatst online: 11-12-2024
Beste allemaal,

Vorige week nieuwe auto besteld (geen lease)

BMW iX1 eDrive 20.
Kleur Saphirschwarz Metallic

Opties:
- M sportpakket
- M Sportpakket Pro
- Driving assistant
- Innovation Pack
- Travelpack
- Velgen zijn standaard op een pakket en wel de 19 inch LM M Dubbelspaak (Styling 871 M) in Midnight Grey

Afleveren eind 2024. Zeer benieuwd hoe deze gaat bevallen. Lees wisselende verhalen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5c-nuiBUMsoWzWf1zTmicJxbFSU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/QvuSAbMWfR7YPRSG0uxEK0Rm.png?f=fotoalbum_large

Heb alleen wel zeer grote twijfels over die nieuwe grill. LELIJK zeg (niet boos worden, smaken verschillen)
Kan oude grill 2023 erop laten zetten door BMW maar kost bijna 1000 euro inclusief montage.
Wat te doen? Wil geen gedoe met garantie o.i.d. dus liefst wel via BMW dealer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShiftHappenz
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 04-09 16:05

ShiftHappenz

PSN: GameOfTrophies

cd2013 schreef op vrijdag 12 april 2024 @ 13:55:
[...]

Toen ik hem in het begin op Sport modus had gezet bleef mijn batterij ook blauw en was deze dus ook actief tijdens de sportstand nu springt deze op grijs vanaf het moment dat deze in sportstand gaat en schakelt hij dus de batterij uit in sportmodus.

Hoe merk je dit verschil dan? alleen doordat je minder power merkt? of zie je ook iets op het dash.

I Don't want to sound like a badass but I eject my USB without removing it safely...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tom.wuyts
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 18-08 12:15
Vandaag bericht dat de iX1 Week 23 zal toekomen ipv Week 27 😁👌🎉
(Besteld op 15 Januari - België)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sphinx_thing
ChrisFri schreef op dinsdag 16 april 2024 @ 13:17:
Beste allemaal,

Vorige week nieuwe auto besteld (geen lease)

BMW iX1 eDrive 20.
Kleur Saphirschwarz Metallic

Opties:
- M sportpakket
- M Sportpakket Pro
- Driving assistant
- Innovation Pack
- Travelpack
- Velgen zijn standaard op een pakket en wel de 19 inch LM M Dubbelspaak (Styling 871 M) in Midnight Grey

Afleveren eind 2024. Zeer benieuwd hoe deze gaat bevallen. Lees wisselende verhalen.

[Afbeelding]

Heb alleen wel zeer grote twijfels over die nieuwe grill. LELIJK zeg (niet boos worden, smaken verschillen)
Kan oude grill 2023 erop laten zetten door BMW maar kost bijna 1000 euro inclusief montage.
Wat te doen? Wil geen gedoe met garantie o.i.d. dus liefst wel via BMW dealer.
Mooi auto ik heb bijna dezelfde (op innovation pack na)
Vind de grill door het M sport pro pakket wel een stuk beter.

Reviews online die ik gezien heb zijn allemaal positief. Ook mijn eigen ervaring in de proefrit was ik wel onder de indruk. De stugge vering heb ik wel een mening over, dat zal wennen zijn.

Heb jij al een (verwachte) afleverdatum?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisFri
Sphinx_thing schreef op dinsdag 16 april 2024 @ 14:58:
[...]

Mooi auto ik heb bijna dezelfde (op innovation pack na)
Vind de grill door het M sport pro pakket wel een stuk beter.

Reviews online die ik gezien heb zijn allemaal positief. Ook mijn eigen ervaring in de proefrit was ik wel onder de indruk. De stugge vering heb ik wel een mening over, dat zal wennen zijn.

Heb jij al een (verwachte) afleverdatum?
Ik heb nog geen afleverdatum. Zal laat november, begin december worden verwacht de dealer.
Door het M sport pro pakket is het idd wel beter maar denk er toch over om die oudere grill erbij te nemen. :*)

Leuk dat je nagenoeg dezelfde in order hebt staan!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dudeness
Serieus benieuwd wat je antwoord en of bevindingen zijn, maar ze zijn nu niet zichtbaar in je eigen quote.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YumaDjango

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Hoe is het met je airco afgelopen?
Of heb ik wat over het hoofd gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark1234
  • Registratie: Juni 2023
  • Laatst online: 09-12-2024
YumaDjango schreef op donderdag 28 maart 2024 @ 23:39:
[...]
Hier ben ik ook wel nieuwsgierig naar.
Hier precies hetzelfde, luister altijd naar spotify maar er zit geen vastigheid in dat bij de volgende rit weer spotify aangaat of gewoon de radio…
Mijn vermoeden is als niemand het hier weet, BMW het zelf waarschijnlijk ook niet weet.

Trouwens Mark1234, is je verbinding tussen je telefoon en de auto wel stabiel?
Ja, verbinding is OK, opnieuw instellen blijft hetzelfde. Uitgezonderd wij tweeën niemand anders last van? Of nog beter een oplossing? :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BMW newbie
  • Laatst online: 05-03 10:35
Hallo BMW (i)X1 liefhebbers,

vandaag mijn auto (xDrive 25e (Cape York Green) in ontvangst gekregen na 13 maanden wachten.
Ik heb een aantal kleine opties genomen, maar belangrijk vond ik de sportstoelen en een kleur die niet zo besmettelijk was. Daarom gekozen voor het standaard stofje; Arktur Anthraciet. Bij het in ontvangst nemen van de auto, kon ik mij deze kleur niet herinneren, maar omdat het al zo lang was geleden heb ik thuis toch nog maar eens in de offerte/factuur/configurator gekeken. Volgens mij heb ik de verkeerde kleur stoelen en geen sportstoelen (voor) gekregen, maar wat heb ik dan wel ontvangen? Kan iemand van jullie mij hiermee helpen? Dan ga ik morgen de dealer bellen en vragen naar de mogelijkheden als blijkt dat dit niet de bestelde uitvoering is.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_Z_QzflQJFWqYY9pdzkz3PvSkXI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iwQ4tyJhF00050udt7ZEWxHk.jpg?f=fotoalbum_largeAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zL0NI_rAmrRCCs6jVSyPd7THJh8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KUHflxQcdqcF49XMlB2vlcVB.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DwaYBm3jkRfuMNQAqrPmqzejERc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BU3oJWiBOUwV8KBayFkQUJO8.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 24% gewijzigd door BMW newbie op 17-04-2024 08:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxDlius
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 27-09 19:22

MaxDlius

Buiten De Zone

BMW newbie schreef op dinsdag 16 april 2024 @ 20:01:

vandaag mijn auto (xDrive 25e (Cape York Green) in ontvangst gekregen na 13 maanden wachten.
Ik heb een aantal kleine opties genomen, maar belangrijk vond ik de sportstoelen en een kleur die besmettelijk was. Daarom gekozen voor het standaard stofje; Arktur Anthraciet. Bij het in ontvangst nemen van de auto, kon ik mij deze kleur niet herinneren, maar omdat het al zo lang was geleden heb ik thuis toch nog maar eens in de offerte/factuur/configurator gekeken. Volgens mij heb ik de verkeerde kleur stoelen en geen sportstoelen (voor) gekregen, maar wat heb ik dan wel ontvangen? Kan iemand van jullie mij hiermee helpen? Dan ga ik morgen de dealer bellen en vragen naar de mogelijkheden als blijkt dat dit niet de bestelde uitvoering is.[Afbeelding]
De kleur weet ik niet, maar dit zijn wel degelijk sportstoelen.

Steam/Battle.net ID: MaxDlius

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterCC

Ik heb een aantal kleine opties genomen, maar belangrijk vond ik de sportstoelen en een kleur die besmettelijk was. Daarom gekozen voor het standaard stofje; Arktur Anthraciet. Bij het in ontvangst nemen van de auto, kon ik mij deze kleur niet herinneren, maar omdat het al zo lang was geleden heb ik thuis toch nog maar eens in de offerte/factuur/configurator gekeken. Volgens mij heb ik de verkeerde kleur stoelen en geen sportstoelen (voor) gekregen, maar wat heb ik dan wel ontvangen? Kan iemand van jullie mij hiermee helpen? Dan ga ik morgen de dealer bellen en vragen naar de mogelijkheden als blijkt dat dit niet de bestelde uitvoering is.[Afbeelding]
Je hebt wellicht een document ter ontvangst van de wagen ondertekend?
Dan zal het moeilijk liggen om daar op terug te komen.
Zelfs als je een besmettelijke kleur (?) wilde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterCC
stijnec1 schreef op dinsdag 16 april 2024 @ 10:10:
[...]

rij altijd in efficiency mode, heb gisteren een soft reset gedaan en nu werkt het weer als vanouds
Goed om weten dat het goede oude principe van de restart hier ook werkt.

Dat is dan "efficient mode" en "adaptiv regen"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YumaDjango

Ik heb een aantal kleine opties genomen, maar belangrijk vond ik de sportstoelen en een kleur die niet zo besmettelijk was. Daarom gekozen voor het standaard stofje; Arktur Anthraciet. Bij het in ontvangst nemen van de auto, kon ik mij deze kleur niet herinneren, maar omdat het al zo lang was geleden heb ik thuis toch nog maar eens in de offerte/factuur/configurator gekeken. Volgens mij heb ik de verkeerde kleur stoelen en geen sportstoelen (voor) gekregen, maar wat heb ik dan wel ontvangen? Kan iemand van jullie mij hiermee helpen? Dan ga ik morgen de dealer bellen en vragen naar de mogelijkheden als blijkt dat dit niet de bestelde uitvoering is.[Afbeelding]
Dat zijn de sportstoelen, wel een basic stofje inderdaad 😕

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BMW newbie
als ik hem nu configureer op de BMW site komt hij zo te voorschijn:Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kFmfUVmYuMv55QAFXIYkQH2s4H8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/V2CMViRT8byGf0IHioo74pzN.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GilbertvH
mark1234 schreef op dinsdag 16 april 2024 @ 19:56:
[...]

Ja, verbinding is OK, opnieuw instellen blijft hetzelfde. Uitgezonderd wij tweeën niemand anders last van? Of nog beter een oplossing? :)
Vandaag dit ervaren. Voor het eerst Spotify via CarPlay gebruikt en nu schakelt de auto iedere keer Spotify in bij starten van de auto… Bloed irritant…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cd2013
YumaDjango schreef op dinsdag 16 april 2024 @ 17:16:
[...]

Hoe is het met je airco afgelopen?
Of heb ik wat over het hoofd gezien?
Ik heb die test resultaten op de mail gezet en telefonisch contact gehad waarbij werd aangegeven dat de airco bij vorig bezoek op uitstroomtemperatuur gecontroleerd was en dat dat werkte zoals verwacht.
Er werd niet verder ingegaan of het 'normaal' is of niet dat de auto 20 minuten er over doet om van 28 naar 20 graden binnentemp. te gaan op Max A/C stand. Let wel, je kunt niet bellen, praten of muziek luisteren op deze stand. Dus ik denk dat ik op warme dagen maar met de ford fiesta van mijn vrouw op pad ga naar klanten als ik nog moet bellen in de auto.

Dus of er gaat iets fout wat ze niet gezien hebben, of dit is de meest zwakke airco die ik ooit in een auto gezien heb...

Het is komende week weer minder warm, maar als het weer warm wordt ga ik opnieuw wel weer een testje doen en even langsrijden bij dealer om een definitieve 'dit is by design' (of niet hopelijk) uitspraak te krijgen, want zoals het nu staat is dit echt een dealbreaker voor de auto (het is dat ik hem niet terug kan geven..)

[ Voor 40% gewijzigd door cd2013 op 17-04-2024 07:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• felder
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 10:21

Ik heb een aantal kleine opties genomen, maar belangrijk vond ik de sportstoelen en een kleur die niet zo besmettelijk was. Daarom gekozen voor het standaard stofje; Arktur Anthraciet. Bij het in ontvangst nemen van de auto, kon ik mij deze kleur niet herinneren, maar omdat het al zo lang was geleden heb ik thuis toch nog maar eens in de offerte/factuur/configurator gekeken. Volgens mij heb ik de verkeerde kleur stoelen en geen sportstoelen (voor) gekregen, maar wat heb ik dan wel ontvangen? Kan iemand van jullie mij hiermee helpen? Dan ga ik morgen de dealer bellen en vragen naar de mogelijkheden als blijkt dat dit niet de bestelde uitvoering is.[Afbeelding]
Dat is wel effectief de kleur arktur anthraciet. Er is namelijk maar 1 stoffen kleur. Deze valt lichter uit dan in de configuratie (zoals de buitenkleuren effectief donkerder zijn in het echt dan in de configuratie). Gelukkig had ik dit tijdig een auto met die stof gezien, en had ik veranderd naar kunstleer zwart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BMW newbie
felder schreef op woensdag 17 april 2024 @ 08:50:
[...]

Dat is wel effectief de kleur arktur anthraciet. Er is namelijk maar 1 stoffen kleur. Deze valt lichter uit dan in de configuratie (zoals de buitenkleuren effectief donkerder zijn in het echt dan in de configuratie). Gelukkig had ik dit tijdig een auto met die stof gezien, en had ik veranderd naar kunstleer zwart.
Lekker dan! Wel slecht hoor dat de kleur dan zoveel afwijkt in het echt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pyther
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 16-09 17:16
[...]
Heb je alle ventilatieroosters openstaan? Mij viel recentelijk ook op dat de airco heel veel kabaal maakte, terwijl het niet heel erg koel leek te worden. Het bleek dat we een aantal roosters helemaal dicht hadden staan; toen we alle roosters geopend hadden was het kabaal direct al veel minder, en werd het ook veel sneller koel. Het was 29 °C buiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cd2013
pyther schreef op woensdag 17 april 2024 @ 09:07:
[...]

Heb je alle ventilatieroosters openstaan? Mij viel recentelijk ook op dat de airco heel veel kabaal maakte, terwijl het niet heel erg koel leek te worden. Het bleek dat we een aantal roosters helemaal dicht hadden staan; toen we alle roosters geopend hadden was het kabaal direct al veel minder, en werd het ook veel sneller koel. Het was 29 °C buiten.
Yes, alles open, ook de gene voor de achterbank.
Wat ik vooral opvallend vind is dat de lucht uit de roosters gewoon niet echt koud is vergeleken met andere/eerdere auto's.

[ Voor 10% gewijzigd door cd2013 op 17-04-2024 09:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YumaDjango
cd2013 schreef op woensdag 17 april 2024 @ 09:31:
[...]

Yes, alles open, ook de gene voor de achterbank.
Wat ik vooral opvallend vind is dat de lucht uit de roosters gewoon niet echt koud is vergeleken met andere/eerdere auto's.
In welke omgeving woon je? Mischien is er iemand op het forum die in de buurt woont om even te vergelijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cd2013
YumaDjango schreef op woensdag 17 april 2024 @ 09:35:
[...]

In welke omgeving woon je? Mischien is er iemand op het forum die in de buurt woont om even te vergelijken.
Culemborg, ik heb een leen X1 gehad voor een dag, en vond daar ook de airco ook erg zwak, dus ik sluit niet uit dat dit een by design ding is.
Maar eerlijk gezegd, zit er al zoveel negativiteit rondom mijn X1 dat ik het eigenlijk gewoon wil afsluiten en klaar ermee.

[ Voor 14% gewijzigd door cd2013 op 17-04-2024 10:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YumaDjango
cd2013 schreef op woensdag 17 april 2024 @ 10:01:
[...]

Culemborg, ik heb een leen X1 gehad voor een dag, en vond daar ook de airco ook erg zwak, dus ik sluit niet uit dat dit een by design ding is.
Maar eerlijk gezegd, zit er al zoveel negativiteit rondom mijn X1 dat ik het eigenlijk gewoon wil afsluiten en klaar ermee.
Het kan dat een auto tegenvalt, klote en snap wat je bedoelt. Topic gesloten!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GilbertvH
cd2013 schreef op woensdag 17 april 2024 @ 10:01:
[...]

Check even dit YouTube filmpje over de X2. Ik heb hem op het juiste moment gezet voor je. Ik ben bang dat het 'by design' is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GilbertvH
GilbertvH schreef op dinsdag 16 april 2024 @ 23:57:
[...]

Vandaag dit ervaren. Voor het eerst Spotify via CarPlay gebruikt en nu schakelt de auto iedere keer Spotify in bij starten van de auto… Bloed irritant…
Gisteren, als test, het liedje op Spotify op pauze gezet en daarna de radio geactiveerd. Zojuist bleef de radio spelen na verbinding met CarPlay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom.wuyts
Heeft er iemand foto's van het standaard interieur in het M sportpakket?
* M Alcantara/Veganza Schwarz met contraststiksel Blau

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ChrisFri
Tom.wuyts schreef op woensdag 17 april 2024 @ 10:42:
Heeft er iemand foto's van het standaard interieur in het M sportpakket?
Puur voor bekleding, kan je deze gebruiken, duidelijk filmpje. Hier zie je M Alcantara/Veganza Schwarz met contraststiksel Blau

YouTube: New BMW iX1 (2023) - Interior and Exterior Walkaround

[ Voor 9% gewijzigd door ChrisFri op 17-04-2024 11:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cd2013
GilbertvH schreef op woensdag 17 april 2024 @ 10:40:
[...]

Check even dit YouTube filmpje over de X2. Ik heb hem op het juiste moment gezet voor je. Ik ben bang dat het 'by design' is...
Intessante find...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RonnyH
  • Registratie: Mei 2023
  • Laatst online: 04-07 15:11
ik heb de mijne sinds 14 dagen en ook het standaard "M-pakket" interieur. Ik zal straks een paar foto's maken maar het stiksel is al zeker niet blauw.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dudeness
Stop met al die gekkigheid. Ik haal die van mij vrijdag op. Ik hoop toch echt dat ik krijg wat ik bestel heb. Een M sport pakket met sportstoelen met blauw stiksel....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin2k
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:10
Dudeness schreef op woensdag 17 april 2024 @ 12:50:
Stop met al die gekkigheid. Ik haal die van mij vrijdag op. Ik hoop toch echt dat ik krijg wat ik bestel heb. Een M sport pakket met sportstoelen met blauw stiksel....
Dat is het minst spannende en meeste verkochte model. Dus dat komt wel goed

Zonnepanelen 3950Wp - DMEGC 6x395Wp (ZW 2°) + DMEGC 4x395Wp (ZW 28°) - Solis 3.6 ; Easee Charge Lite 11kW + Easee Equalizer (Load Balancing) ; BMW iX1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dudeness
Griffin2k schreef op woensdag 17 april 2024 @ 13:24:
[...]

Dat is het minst spannende en meeste verkochte model. Dus dat komt wel goed
Ah, je bedoelt dat de stoelen en bekleding mogelijk anders zijn geworden voor de X-Line-versies?

Ik ben heel benieuwd. Ik heb alle aandachtspunten die hier langs zijn gekomen doorgestuurd voor controle. Ik ben vooral benieuwd naar de positie van het stuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pyther
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 16-09 17:16
GilbertvH schreef op woensdag 17 april 2024 @ 10:40:
[...]

Goh, dat is in mijn iX1 toch echt anders: er komt wel degelijk een flinke stroom écht koude lucht uit de roosters. Het menu op het scherm in dat filmpje herken ik ook niet... misschien heb ik een 'vroege' U11 met misschien andere software én hardware voor de ventilatie / airco.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom.wuyts
Dudeness schreef op woensdag 17 april 2024 @ 12:50:
Ik mag de mijnen begin Juni ophalen en heb er nog steeds alle vertrouwen in...eerder uit nieuwsgierigheid hoe het er echt uitziet. Zou je wat foto's willen posten van de zetels?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonnyH
hier dus enkele foto's van de standaard sportzetels horende bij het M-pakket.... zonder blauwe stikselsAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ezaf3ZBzDOnE4wXe7E_t2rV3A2s=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/V3Mtkn3VIPNLB4WHFe1CMZlV.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0WtfPuEh6XnRpngYJPWZ1sKYP3I=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/KDDWOc9s4CtkmPSvC4b8bOW6.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/o_AgpASh7_0tQlAoldUZHCEAuSk=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/mFArarrkpsc7YWYCAMY43J2l.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kH4r5mUqHN2v3bkkcng09BbVhYc=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/JM7DJkieHqtthSGkumDRRDlF.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sphinx_thing
RonnyH schreef op woensdag 17 april 2024 @ 14:50:
hier dus enkele foto's van de standaard sportzetels horende bij het M-pakket.... zonder blauwe stiksels[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Dat lijkt niet op de alcantara/Veganza stoelen die je nu standaard krijgt met de blauwe stiksels.

Dit lijkt wel op volledig veganza wat je als optie voor €245 kan kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sincere1983
  • Nu online
RonnyH schreef op woensdag 17 april 2024 @ 14:50:
hier dus enkele foto's van de standaard sportzetels horende bij het M-pakket.... zonder blauwe stiksels[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Dit zijn naar mijn inziens niet de M sport stoelen, als je de configurator ziet heb je toch heel duidelijk een blauw stiksel en zo is het naar mijn inziens ook.
Jouwe lijken ook wel vol leer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YumaDjango
Sincere1983 schreef op woensdag 17 april 2024 @ 14:56:
[...]

Dit zijn naar mijn inziens niet de M sport stoelen, als je de configurator ziet heb je toch heel duidelijk een blauw stiksel en zo is het naar mijn inziens ook.
Jouwe lijken ook wel vol leer?
Dit zijn de zwarte (M) sportstoelen, zonder alcantara en in imitatie leder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonnyH
Dit is een deelprint uit de bestelbon, bekleding is zonder meerprijs en dus standaard bij M-pakket !Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/brelrVLnjeNztppspW9W78D2h_4=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/evTeD4tmqWd5pEZkjFeKNvzS.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom.wuyts
Dat is idd de zwarte (M) sportstoelen, zonder alcantara en in imitatie leder.

Ik was op zoek naar foto's van:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 05-10 22:08
Bij mij staat het zo op de "bestelbon":
Bekleding Alcantara/Veganzacombinatie Schwarz met contrasterend
stiksel Blau Schwarz (JATOKTNL)

Bij M Sportpakket (S0337) (besteld februari 2024)

Specifiek vermeld dus met blauwe stiksel en ook zichtbaar in configurator.
Van @RonnyH lijkt toch echt andere stoelen? Ook op de bon?

Als ik in de configurator de standaard stoel bij M pakket aanpas met:
Veganza Schwarz
€ 254,10

Dan zijn het witte stiksels en lijkt het op de foto's :)

[ Voor 51% gewijzigd door Martinusz op 17-04-2024 16:25 ]

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sphinx_thing
Dat is wat ik aangaf dit zijn idd de M sport met Veganza Schwarz als optie.

Vorige week nog besteld ;-)

Bij de Ix1 is met M sport dit zeker niet standaard op dit moment. Nu krijg je standaard de alcantara combi met verganza en blauwe stiksels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YumaDjango
Tom.wuyts schreef op woensdag 17 april 2024 @ 15:29:
Dat is idd de zwarte (M) sportstoelen, zonder alcantara en in imitatie leder.

Ik was op zoek naar foto's van:
Het stikt van de foto’s met de alcantara iX1 m stoelen als je op Google Ix1 alcantara m sportstoelen of iX1 alcantara m sport seats invult…. 🙄

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom.wuyts
YumaDjango schreef op woensdag 17 april 2024 @ 17:11:
[...]

Het stikt van de foto’s met de alcantara iX1 m stoelen als je op Google Ix1 alcantara m sportstoelen of iX1 alcantara m sport seats invult…. 🙄
Dan mag je me steeds de juiste link sturen als jij het exact juiste kan vinden. Is maar een paar sec. werk lijkt mij als er dan toch zoveel zijn. Bedankt alvast!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 05-10 22:08
Tom.wuyts schreef op woensdag 17 april 2024 @ 17:40:
[...]

Dan mag je me steeds de juiste link sturen als jij het exact juiste kan vinden. Is maar een paar sec. werk lijkt mij als er dan toch zoveel zijn. Bedankt alvast!
Deze?

https://www.autotrack.nl/...gle.nl%2F&level=3&image=6

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YumaDjango
Tom.wuyts schreef op woensdag 17 april 2024 @ 17:40:
[...]

Ik zal even kijken of ik er straks de moeite voor wil nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom.wuyts
De foto's via de webfrontend tool van BMW vind ik supermooi, daar toont het donker.
De foto's via de link vind ik wat te licht, iets te grijs, blauw achtig...hopelijk slechte belichting en ligt de waarheid ergens tussenin. Ik zal nog wel wat geduld hebben ...
Bedankt voor de update.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ChrisFri
Tom.wuyts schreef op donderdag 18 april 2024 @ 08:33:
[...]

De foto's via de webfrontend tool van BMW vind ik supermooi, daar toont het donker.
De foto's via de link vind ik wat te licht, iets te grijs, blauw achtig...hopelijk slechte belichting en ligt de waarheid ergens tussenin. Ik zal nog wel wat geduld hebben ...
Bedankt voor de update.
De waarheid ligt niet in t midden maar is gewoon al
te zien bij de bmw dealers. Er staat altijd wel een iX1 in de showroom met deze stoelen.

Succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beatman
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 07-06 15:05
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3L-SB0iQobMWkk0iAIGnjadETW8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TxIydMRPcKV04izlZONlYtmG.jpg?f=fotoalbum_large

Dit is een foto van de standaard stoffen stoelen. Inderdaad in de praktijk veel lichter van kleur.

www.energiepionier.nl Energiebesparing, duurzaamheid en domotica

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• welu67
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 01-09 21:31
Sphinx_thing schreef op maandag 8 april 2024 @ 22:21:
Nest besteld verwachte datum ergens oktober...

BMW IX1
MSport
MSport Pro
19 Inc
Saphirschwarz metallic
Travel Pack
Premium Pack
Veganza bekleding
Verwarmbare voorstoelen
Trekhaak electrisch

[Afbeelding]
Via welke link kun je dit soort config-plaatjes krijgen ? Toch niet via de gewone configurator op bmw.nl ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RickertyWreck
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 18-03 20:52
Beatman schreef op zaterdag 20 april 2024 @ 12:04:
[Afbeelding]

Dit is een foto van de standaard stoffen stoelen. Inderdaad in de praktijk veel lichter van kleur.
Heb je ook foto's van de volledige stoel? Zijn ze wel comfortabel?
Pagina: 1 ... 39 ... 70 Laatste