Het grote BMW (i)X1 topic

Pagina: 1 ... 38 ... 70 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YumaDjango
  • Registratie: Augustus 2023
  • Laatst online: 29-04 21:01
Sincere1983 schreef op dinsdag 2 april 2024 @ 20:10:
Weet iemand hoe kort voor levering ze ongeveer hun VIN nummer hadden ontvangen? Ik heb dit niet helemaal scherp meer toen ik de edrive30 geleverd kreeg.
Die hebben wij toendertijd helemaal niet gekregen. Werden telefonisch op de hoogte gebracht dat de auto op de trein stond en we een afspraak konden maken om hem op te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterCC
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 30-09 20:21
YumaDjango schreef op dinsdag 2 april 2024 @ 20:23:
[...]

Bedankt, ik had even door moeten lezen.

Mischien wel een leuk onderwerp, waar zitten jullie op qua recuperatie km’s?
Ik zit op 0 want ik rij niet in de efficiency mode.

Ik heb de efficiency en de sport mode getest.
Volgens mij is het enige verschil met de personal mode dat het gaspedaal in de efficiency mode trager reageert, je moet meer gas geven om dezelfde respons te krijgen, en in sport mode sneller reageert, wat niet hoeft want in de personal mode is de respons al vlot genoeg.

Ik denk dat die "gespaarde km's" een beetje fake zijn.
Je kan beter je km's en je laadbeurten direct opvolgen om te oordelen of die stand je echt wat oplevert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lager
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 15-09 13:49
PeterCC schreef op dinsdag 2 april 2024 @ 22:21:
[...]

Ik zit op 0 want ik rij niet in de efficiency mode.

Ik heb de efficiency en de sport mode getest.
Volgens mij is het enige verschil met de personal mode dat het gaspedaal in de efficiency mode trager reageert, je moet meer gas geven om dezelfde respons te krijgen, en in sport mode sneller reageert, wat niet hoeft want in de personal mode is de respons al vlot genoeg.

Ik denk dat die "gespaarde km's" een beetje fake zijn.
Je kan beter je km's en je laadbeurten direct opvolgen om te oordelen of die stand je echt wat oplevert.
Waarom zou het fake zijn?
In alle modi herwint de auto “rem” energie uitgedrukt in kW. Die je kun je omzetten op basis van een gemiddeld aantal kW verbruik per kilometer naar een ongeveer teruggewonnen hoeveelheid kilometers. Het is zichtbaar in de efficiency modus zodat je “uitgedaagd” wordt er nog meer op te letten en dus bog meer efficiënt te rijden. Als je in Sport modus rijdt ben je waarschijnlijk even niet zo bezig met zuinig rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterCC
Dat klopt. Je regenereert evengoed in de Personal mode als je het gas lost, alleen is er geen getal te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GilbertvH
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 06-10 10:05
Sincere1983 schreef op dinsdag 2 april 2024 @ 20:10:
Weet iemand hoe kort voor levering ze ongeveer hun VIN nummer hadden ontvangen? Ik heb dit niet helemaal scherp meer toen ik de edrive30 geleverd kreeg.
Die heb ik opgevraagd bij de dealer. Goede band met die gozer dus zodra VIN bekend was kreeg ik een mailtje van hem en kon ik hem alvast toevoegen in de app. Vandaag ophalen 🎉

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Eded
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 05-03 22:19
Vorige week heb ik de levering van mijn nieuwe X1 PHEV geweigerd.
Alhoewel alle opties etc. in orde waren, was er een vreemde gewaarwording alsof het stuurwiel niet centraal stond tov. de bestuurderszetel.
Zijn er nog zulke ervaringen?
In de toonzaal had een andere X1 hetzelfde probleem volgens mij.
In het weekend toch maar eens langs geweest bij een andere dealer, en daar had de X1 dit nauwelijks of niet

mvg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bmwroland
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 06-10 09:25
Ik had de trekhaak af-fabriek besteld en gekregen, de verloopstekker was bijgeleverd, lag in een vierkant wit doosje onder de laadvloer in de kofferbak( 18i s-drive) of dit van BMW zelf geleverd is of door de dealer weet ik niet maar het was er wel bij 😜😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cd2013
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 05-10 13:32
Eded schreef op woensdag 3 april 2024 @ 12:12:
Alhoewel alle opties etc. in orde waren, was er een vreemde gewaarwording alsof het stuurwiel niet centraal stond tov. de bestuurderszetel.
In het weekend toch maar eens langs geweest bij een andere dealer, en daar had de X1 dit nauwelijks of niet

mvg
Zie mijn ervaring op de vorige pagina. Niet exact hetzelfde maar ook niet best.

Maar dat van een scheef stuur herken ik wel, ik denk het zelf ook licht te zien in mijn X1 25e.
Geen idee hoe dit komt, lijkt bijna wel een ontwerp keuze/gevolg want in online reviews jaren terug heb ik het ook wel eens voorbij zien komen bij andere BMW's. Als ik er op google vind ik er ook veel over, bv:
https://f48.bimmerpost.com/forums/showthread.php?t=1456523

Maar hoe reageerde ze bij de dealer toen je weigerde? Met begrip of hoop onbegrip?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eded
cd2013 schreef op woensdag 3 april 2024 @ 12:55:
[...]

Zie mijn ervaring op de vorige pagina. Niet exact hetzelfde maar ook niet best.

Maar dat van een scheef stuur herken ik wel, ik denk het zelf ook licht te zien in mijn X1 25e.
Geen idee hoe dit komt, lijkt bijna wel een ontwerp keuze/gevolg want in online reviews jaren terug heb ik het ook wel eens voorbij zien komen bij andere BMW's. Als ik er op google vind ik er ook veel over, bv:
https://f48.bimmerpost.com/forums/showthread.php?t=1456523

Maar hoe reageerde ze bij de dealer toen je weigerde? Met begrip of hoop onbegrip?
Weigering was op zich geen probleem, het dossier wordt overgemaakt naar BMW Belux. Zelfs excuses dat dit voorkwam. 2 mekaniekers zijn er ook naar komen kijken en ze gaven me gelijk...

De link naar bimmerpost is idd iets anders. Ik heb er nog geen meter mee gereden, het lijkt alleen alsof het stuur te veel naar links staat. De zetel 2 cm naar links en alles zou ok zijn, maar dat kan niet...

[ Voor 11% gewijzigd door Eded op 03-04-2024 13:51 ]

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• GilbertvH
Zojuist de iX1 opgehaald bij de dealer. Nu alles op het gemakje uitvinden…
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/n6u1cJh6bP8AGE8cOQu4j5qExHE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/m2oDQX3OUTCvV564isTUnhBS.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Benny1978
  • Laatst online: 05-10 17:12
GilbertvH schreef op woensdag 3 april 2024 @ 15:22:
[Afbeelding]
Mooie kleur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dudeness
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 29-09 20:58

mvg
Jeetje het wordt een beetje een loterij zo of je X1 goed wordt afgeleverd....not funny

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sincere1983
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 22:32
GilbertvH schreef op woensdag 3 april 2024 @ 07:53:
[...]

Die heb ik opgevraagd bij de dealer. Goede band met die gozer dus zodra VIN bekend was kreeg ik een mailtje van hem en kon ik hem alvast toevoegen in de app. Vandaag ophalen 🎉
Ja, die zou ik ook krijgen. Maar was benieuwd wanneer ik me zorgen moet maken als de vin er nog niet is. Is dat 1 week of 6 weken voor levering? Vooralsnog strat levering op 1e week mei maar nog geen vin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GilbertvH
Sincere1983 schreef op woensdag 3 april 2024 @ 17:43:
[...]

Ja, die zou ik ook krijgen. Maar was benieuwd wanneer ik me zorgen moet maken als de vin er nog niet is. Is dat 1 week of 6 weken voor levering? Vooralsnog strat levering op 1e week mei maar nog geen vin
Ik kreeg hem toen de auto op transport naar Nederland stond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordys19
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 06-10 08:06
Sincere1983 schreef op woensdag 3 april 2024 @ 17:43:
[...]

Je vin is normaal bekend vanaf je auto op status 150 staat. Bij mij was dit ongeveer 6 weken voor de levering. Zolang je auto niet op status 150 staat is het afwachten wanneer deze gebouwd wordt en heb je geen vin.

Bij mij was het:

02/23 - besteld
08/23 - Verwachte levering (Status 047)
11/23 - Status 111 (verwachte leverdatum 04/24)
03/24 - status 150 (Vin gekregen om auto toe te voegen in app)
04/24 - levering

6 april moge we onze auto gaan halen. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• onlynilis
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 28-11-2024
Het is mij niet altijd even duidelijk wat het verschil is tussen de driving assistant professional en de plus uitvoering. In de driving assitant plus uitvoering staat de 'Steering & Lane Control Assistant'. Betekend dit dat de auto zelf het midden van de rijstrook aanhoud, of is dit een optie die pas bij de professional beschikbaar komt? Voor mij zou dit in ieder geval een reden zijn om voor de professional te kiezen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YumaDjango
[Afbeelding]
Die rode remklauwen maken het wel af.
Mooi hoor!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22:12
onlynilis schreef op woensdag 3 april 2024 @ 19:57:
Het is mij niet altijd even duidelijk wat het verschil is tussen de driving assistant professional en de plus uitvoering. In de driving assitant plus uitvoering staat de 'Steering & Lane Control Assistant'. Betekend dit dat de auto zelf het midden van de rijstrook aanhoud, of is dit een optie die pas bij de professional beschikbaar komt? Voor mij zou dit in ieder geval een reden zijn om voor de professional te kiezen.
Dit staat toch duidelijk uitgelegd bij de pakketten in de configurator bijvoorbeeld.

Plus:
Als nuttige toevoeging houdt de Steering & Lane Control Assistant de BMW tot 180 km/h met actieve stuurcorrecties binnen de rijstrook. Vooral op de snelweg en in de file zorgt dit voor extra ontspanning.

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterCC

mvg
Bij mijn iX1 staat het stuur mooi centraal tov de bestuurderszetel, dus als dat niet zo is dan is dat niet normaal.

Ik heb bij één van mijn vorige wagens, het was een Mercedes C, voorgehad dat het rechtervoorwiel niet correct uitgelijnd was in de fabriek. Dat zie je niet bij aflevering. En ik voelde er ook niets van.

Kwam uit toen ik naar de carwash ging en met gedraaide voorwielen stond te wachten. De uitbater van de carwash wees mij op de ongewone slijtage aan de buitenzijde van de rechtervoorband.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• koentjuh
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:50
[Afbeelding]
Erg mooi! Heb ook de m sport pro besteld. Die rode remklauwen staan goed :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sincere1983
Jordys19 schreef op woensdag 3 april 2024 @ 19:41:
[...]

Je vin is normaal bekend vanaf je auto op status 150 staat. Bij mij was dit ongeveer 6 weken voor de levering. Zolang je auto niet op status 150 staat is het afwachten wanneer deze gebouwd wordt en heb je geen vin.

Bij mij was het:

02/23 - besteld
08/23 - Verwachte levering (Status 047)
11/23 - Status 111 (verwachte leverdatum 04/24)
03/24 - status 150 (Vin gekregen om auto toe te voegen in app)
04/24 - levering

6 april moge we onze auto gaan halen. :)
En waar kan ik die statussen zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jv789
  • Laatst online: 23-12-2024
X1 25e april 2023 besteld en komt volgende week aan bij de dealer. Uiteindelijk dus een jaar op moeten wachten. Hebben jullie nog specifieke punten waar bij aflevering naar gekeken moet worden?

Betreft een standaard uitvoering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordys19
Sincere1983 schreef op woensdag 3 april 2024 @ 21:14:
[...]

Als je in de EU woont zal je moeten bellen naar je dealer en vragen achter een status update van je auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shivers454
  • Registratie: December 2023
  • Laatst online: 08-10-2024
jv789 schreef op woensdag 3 april 2024 @ 21:19:
X1 25e april 2023 besteld en komt volgende week aan bij de dealer. Uiteindelijk dus een jaar op moeten wachten. Hebben jullie nog specifieke punten waar bij aflevering naar gekeken moet worden?

Mag ik vragen welke uitvoering en opties je hebt genomen? Eventueel ook bij welke garage je besteld hebt 😅. Ik heb ook besteld in 4/23 en mijn wagen zou pas 7/24 geleverd worden….

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GilbertvH
Sincere1983 schreef op woensdag 3 april 2024 @ 21:14:
[...]

Jij hebt hem toch ook bij Story besteld? Gewoon ff bellen, ze helpen je prima daar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterCC
Jordys19 schreef op woensdag 3 april 2024 @ 21:33:
[...]

Als je in de EU woont zal je moeten bellen naar je dealer en vragen achter een status update van je auto.
Ik heb daar niet naar gevraagd, maar op een dag kreeg ik een mail van de dealer om me te melden: "vandaag wordt jouw auto gebouwd".
Vond ik wel uniek, nooit eerder voor mijn zoveel eerdere wagens die melding gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordys19
PeterCC schreef op woensdag 3 april 2024 @ 23:04:
[...]

Ik heb daar niet naar gevraagd, maar op een dag kreeg ik een mail van de dealer om me te melden: "vandaag wordt jouw auto gebouwd".
Vond ik wel uniek, nooit eerder voor mijn zoveel eerdere wagens die melding gekregen.
Spijtig genoeg heb ik achter alles zelf moete informeren of ik wist niets. Kreeg wel altijd direct antwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cd2013
jv789 schreef op woensdag 3 april 2024 @ 21:19:

O.b.v. mijn en eerdere defecten:
  • Gaat de laadklep open? Echt proberen daar
  • Gaat de brandstof klep open? Echt proberen daar
  • Werkt de airco? (je moet echt koude lucht voelen, het voelt snel koud als je de blowers hard hebt staan, maar goed opletten dat het echt koud is)
  • Of het stuur recht staat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cd2013
Jordys19 schreef op woensdag 3 april 2024 @ 23:32:
[...]

Spijtig genoeg heb ik achter alles zelf moete informeren of ik wist niets. Kreeg wel altijd direct antwoord.
Zelfde bij mij, altijd overal zelf achteraan gemoeten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jv789
  • Laatst online: 23-12-2024
Shivers454 schreef op woensdag 3 april 2024 @ 21:41:
[...]

Mag ik vragen welke uitvoering en opties je hebt genomen? Eventueel ook bij welke garage je besteld hebt 😅. Ik heb ook besteld in 4/23 en mijn wagen zou pas 7/24 geleverd worden….
Ik heb hem via de leasemaatschappij besteld bij Nobracars. Levering was eerst voorzien voor 12-2023.
X1 25e - Alpin weiss
Driving assistent plus
Getinte ramen
Trekhaak
Zwart interieur
Spiegels zwart
Zwarte daklijsten high gloss

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roki
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 01-10 11:58
Bmwroland schreef op woensdag 3 april 2024 @ 12:16:
Ik had de trekhaak af-fabriek besteld en gekregen, de verloopstekker was bijgeleverd, lag in een vierkant wit doosje onder de laadvloer in de kofferbak( 18i s-drive) of dit van BMW zelf geleverd is of door de dealer weet ik niet maar het was er wel bij 😜😉
In mijn IX1 met trekhaak af-fabriek zit geen verloopstekker zo ver ik gisteren snel kon zien. Als er mensen zijn die er toch eentje gevonden hebben dan hoor ik het graag dan zoek ik verder >:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MHGroentje
  • Laatst online: 13-02 08:56
Zegt meer over de dealer dan over het merk. De auto’s komen met bijna lege reservoir in het land aan en de dealer hoort de vloeistoffen na te lopen en te vullen. Net als met de benzine en diesel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MHGroentje
  • Laatst online: 13-02 08:56
Roki schreef op donderdag 4 april 2024 @ 08:16:
[...]

In mijn IX1 met trekhaak af-fabriek zit geen verloopstekker zo ver ik gisteren snel kon zien. Als er mensen zijn die er toch eentje gevonden hebben dan hoor ik het graag dan zoek ik verder >:)
Bij mij zat er wel een verloop bij. Nog getoond door de dealer ook.

Bij mijn zoon zijn 330e zat de verloopstekker er niet bij (overigens een import versie), maar voor 2 euro heb je bij de Action een verloopstekker.

Zie de laatste foto’s.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/A35Cf7XEY7isWTAqjJ2m6jA9-8k=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MKjRQFusdnTzHUVCan58YBG7.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jbpirrWYWrjxAS8iq34Vcmx0CP4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tIpIlHKl4dKaRqxsvuNUI3pa.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bKhjdXwaZjiX3qnZli4ZpoPJ4jc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wZ9sqJU7aAbq76mdabGN0Lih.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qfSgrxyHV_QDagmx9G2pxEOZc6Y=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/C1nfprvVG86uShhLUQ4jnzM4.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_hBi7xRd1tkYDhnSWZPI0nvvC94=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hEWlzBNk1hLbJcaqd3AC2Lzo.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZwTkQbUe-Vmd62IB-kZbRBx7vrc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/33wxK15MLHaMmT7a7FEfsEzK.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7Mjqy9y0RwIQSujcib6oygtkd3M=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/91TA6MTQmbTGuokZo91ps1bO.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YumaDjango
MHGroentje schreef op donderdag 4 april 2024 @ 09:06:
[...]

Zegt meer over de dealer dan over het merk. De auto’s komen met bijna lege reservoir in het land aan en de dealer hoort de vloeistoffen na te lopen en te vullen. Net als met de benzine en diesel.
Blijft een prachtige uitspraak nietwaar; krenterig

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bugles1984
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 15-08 13:47

Bugles1984

Budget Builder

[Afbeelding]
Ik wil die velgen wel hebben 😂 helaas budget was op maar mooi waggie hoor!

Bugles Gaming

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reverz
  • Registratie: Mei 2023
  • Laatst online: 14-05 22:43
Shivers454 schreef op woensdag 3 april 2024 @ 21:41:
[...]

Het kan altijd erger: ik heb samen met een collega besteld december 22. De verwachte levering in juni 24 wordt zeker niet gehaald. BMW Belux heeft voor beide wagens 80+ pogingen ondernomen om productieslots te reserveren en BMW AG weigert gewoon de slots vrij te geven. Momenteel zijn ze aan het proberen van slots te reserveren eind juli... ondertussen zijn er gasten die, zelfs hier in België, op 6 maand hun hybride X1 hebben. Begrijpen wie begrijpen kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonnyH
  • Laatst online: 04-07 15:11
Ons bedrijf heeft er 8 besteld in december '22 (oorspronkelijk 9 maar een bestelling is gewijzigd in een 320e touring)
Vorige week heb ik de mijne mogen ontvangen maar de rest zou pas eind juni/begin juli geleverd worden. Rare bedoening bij BMW, 8 identieke voertuigen op hetzelfde tijdstip besteld, je zou toch zeggen dat ze die dan ook na elkaar produceren !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SwekkieSwekson
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 03-07-2024
Reverz schreef op donderdag 4 april 2024 @ 10:55:
[...]

Het kan altijd erger: ik heb samen met een collega besteld december 22. De verwachte levering in juni 24 wordt zeker niet gehaald. BMW Belux heeft voor beide wagens 80+ pogingen ondernomen om productieslots te reserveren en BMW AG weigert gewoon de slots vrij te geven. Momenteel zijn ze aan het proberen van slots te reserveren eind juli... ondertussen zijn er gasten die, zelfs hier in België, op 6 maand hun hybride X1 hebben. Begrijpen wie begrijpen kan.
Het blijft inderdaad een heel vreemd proces. Ik woon in de regio Rotterdam. Ik heb 3 verschillende dealers gebeld, omdat ik vanuit dit forum zag dat er nog weleens verschil zat in de productieslots, maar alle 3 gaven aan dat levering van de xDrive30e (redelijk zeker) moet lukken voor augustus. De auto is op 22 maart 2024 besteld en productie staat gepland in de week van 10 juni (2024)- uitlevering bij de dealer in week van 8 juli 2024.

Ik ben blij met de snelheid, maar ik begrijp er ook helemaal niks meer van :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reverz
  • Laatst online: 14-05 22:43
SwekkieSwekson schreef op donderdag 4 april 2024 @ 11:47:
[...]

Het blijft inderdaad een heel vreemd proces. Ik woon in de regio Rotterdam. Ik heb 3 verschillende dealers gebeld, omdat ik vanuit dit forum zag dat er nog weleens verschil zat in de productieslots, maar alle 3 gaven aan dat levering van de xDrive30e (redelijk zeker) moet lukken voor augustus. De auto is op 22 maart 2024 besteld en productie staat gepland in de week van 10 juni (2024)- uitlevering bij de dealer in week van 8 juli 2024.

Ik ben blij met de snelheid, maar ik begrijp er ook helemaal niks meer van :9
Ik meen ooit eens iets gelezen te hebben dat daar ook wel allemaal onderzoek naar gedaan wordt door fabrikanten en dat mensen in bepaalde landen het wachten op een wagen ook als "deel van de premium experience" zien, waaronder België dus in tegenstelling tot bv de US waar mensen gewoon verwachten dat ze meteen met de auto van de parking willen rijden. Nu een maand of 4-6 wachten ok nog maar 20 maanden wachten daar vind ik nog weinig premium aan. Zeker als je dan weet dat ze 100km verderop aan de andere kant van een denkbeeldige lijn wel gewoon op een paar maand met die auto rondrijden. :+

Zal voor een groot deel ook wel aan de lease markt liggen... moest mijn X1 een privé aankoop geweest zijn had ik hem al lang geannuleerd en iets anders besteld maar met de leasing daar tussen is dat toch ook allemaal net iets moeilijker. Ik denk dat de realiteit is dat de Belgische markt zoals vaak gewoon niet belangrijk/interessant genoeg is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onlynilis
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 28-11-2024
Martinusz schreef op woensdag 3 april 2024 @ 20:06:
[...]

Dit staat toch duidelijk uitgelegd bij de pakketten in de configurator bijvoorbeeld.

Plus:

[...]
Dank voor je reactie maar dit vind ik dus onduidelijk. Zoals ik het lees houd hij de auto dus niet in zelf in het midden maar stuurt hij bij als die in de buurt van de belijning komt. Klopt dit dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JP1980
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 19:49
Reverz schreef op donderdag 4 april 2024 @ 12:16:
[...]
Zeker als je dan weet dat ze 100km verderop aan de andere kant van een denkbeeldige lijn wel gewoon op een paar maand met die auto rondrijden. :+
Die denkbeeldige lijn voel je echt wel als je eroverheen rijd. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterCC
Reverz schreef op donderdag 4 april 2024 @ 12:16:
[...]
(...)
Ik denk dat de realiteit is dat de Belgische markt zoals vaak gewoon niet belangrijk/interessant genoeg is.
Vergeet niet dat BMW in België al enkele jaren marktleider is, en dat zie je ook in het dagelijkse verkeer.

In vb Italië is dat helemaal niet het geval. Daar zie je nauwelijks BMW's rondrijden, en als dat al het geval is dan zijn het voor het overgrote deel 1-serie modellen, en nu en dan eens een 3, en heel zelden eens iets dikker dan dat. Zelfde voor Mercedes overigens.

In dit artikel wordt gesteld dat BMW meer auto's verkoopt in België dan in Frankrijk, terwijl Frankrijk, net zoals Italië, een markt is die 6 keer groter is: https://www.standaard.be/cnt/dmf20231226_95351182

Dat later of vroeger leveren heeft ook iets te maken met hoe een dealer orders inlegt.

2 collega's hebben ruim een 2 jaar geleden ongeveer rond dezelfde tijd een iX3 besteld bij 2 verschillende dealers.
Mijn ene collega had zijn iX3 vele maanden vroeger dan de andere collega.

Volgens wat die eerste collega me zei legde zijn dealer gewoon orders in van iX3's die nog niet verkocht waren. BMW legt vrij laat zijn definitieve productieplanning vast wat toelaat om te wijzigen aan de specs van de orders terwijl de verkopen binnenlopen. Risico voor de dealer maar de klant kan zijn iX3 wel snel krijgen. (ik weet niet of dat alles realiteit is)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cd2013

mvg
Terugkomend op deze klacht, dit heb ik mij ook geconstateerd, had eerder al het gevoel maar na jouw omschrijving ben ik even concreet gaan kijken en die zit er denk ik ook 1-2 cm van het midden af.
Als ik de stuurkolom-verstel klep los maak kan ik denk ik met hoop kracht 1-2 mm naar rechts duwen, maar in het midden komt die niet.
Punt 3 voor defect bij aflevering, hopelijk nemen ze dit serieus als ik volgende week terug kom.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sincere1983
VIN nummer is ontvangen en de bevestiging dat hij 1e week mei geleverd zal worden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GilbertvH
Sincere1983 schreef op vrijdag 5 april 2024 @ 15:35:
VIN nummer is ontvangen en de bevestiging dat hij 1e week mei geleverd zal worden!
Dan heb je iets om naar uit te kijken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robertoleonardo
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 14-06 10:16
Gisteren een systeemupdate doorgevoerd en vanmorgen geen geluid meer via radio/bluetooth/apple carplay. Volumeregeling werkte ook niet: reageerde niet, dus niet eens dat pop-over schermpje waarin je de volumebalk normaliter ziet.
Nu aan het klooien ermee en opeens wel weer geluid+volumeregeling bij radio, maar via telefoons (zowel Android als Apple) helemaal niks… Muziek op de telefoon “loopt” wel, maar geen geluid via de auto.
Hebben meer mensen hier last van, of heeft iemand een suggestie hoe te verhelpen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YumaDjango
Robertoleonardo schreef op vrijdag 5 april 2024 @ 16:12:
Gisteren een systeemupdate doorgevoerd en vanmorgen geen geluid meer via radio/bluetooth/apple carplay. Volumeregeling werkte ook niet: reageerde niet, dus niet eens dat pop-over schermpje waarin je de volumebalk normaliter ziet.
Nu aan het klooien ermee en opeens wel weer geluid+volumeregeling bij radio, maar via telefoons (zowel Android als Apple) helemaal niks… Muziek op de telefoon “loopt” wel, maar geen geluid via de auto.
Hebben meer mensen hier last van, of heeft iemand een suggestie hoe te verhelpen?
Met ‘draaiende motor’ in z’n P stand en dan de scroll volume knop ingedrukt houden(ongeveer 20-30sec) tot je beeldschermen zwart worden. Zo word het systeem gereset

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robertoleonardo
Is dat hetzelfde als terug naar fabrieksinstellingen? Want dat heb ik nu gedaan en heeft het probleem verholpen, maar dan moet je ook de sleutels enz weer opnieuw koppelen. Dat vond ik minder fijn qua tijd en gedoe..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dudeness
cd2013 schreef op vrijdag 5 april 2024 @ 13:23:
[...]

Terugkomend op deze klacht, dit heb ik mij ook geconstateerd, had eerder al het gevoel maar na jouw omschrijving ben ik even concreet gaan kijken en die zit er denk ik ook 1-2 cm van het midden af.
Als ik de stuurkolom-verstel klep los maak kan ik denk ik met hoop kracht 1-2 mm naar rechts duwen, maar in het midden komt die niet.
Punt 3 voor defect bij aflevering, hopelijk nemen ze dit serieus als ik volgende week terug kom.
Oef weer een dus. Ik denk eraan om dit lijstje van mogelijke gebreken vast vooruit te sturen naar de dealer, zodat ze dit allemaal zelf checken voordat ik hem op 19 april kom halen....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• r2504
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 22:06
Robertoleonardo schreef op vrijdag 5 april 2024 @ 16:41:
Is dat hetzelfde als terug naar fabrieksinstellingen?
Nee, het is louter een herstart van het systeem... al je instellingen blijven dus staan zoals ze stonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sincere1983
Vraagje,

Het viel me op in de bmw app dat mijn nieuwe edrive20 msport blauwe delen heeft op de achterkant?
Dit is me nooit opgevallen en dacht toch echt dat deze zwart zouden zijn?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-JsbyupSGi0mczOlyiosjxHYw5Q=/800x/filters:strip_exif()/f/image/AIxhmPAXXTIpbUlQWgjD5yFo.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GilbertvH
Sincere1983 schreef op vrijdag 5 april 2024 @ 18:16:
Vraagje,

Het viel me op in de bmw app dat mijn nieuwe edrive20 msport blauwe delen heeft op de achterkant?
[Afbeelding]
Dat ligt aan je configuratie. Ik heb gekozen voor de extra zwarte sierdelen en bij mij is het zwart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sincere1983
GilbertvH schreef op zaterdag 6 april 2024 @ 08:39:
[...]

Dat ligt aan je configuratie. Ik heb gekozen voor de extra zwarte sierdelen en bij mij is het zwart.
Ik ook, de uitgebreide omvang, maar die toont hij niet.
Vraag staat uit bij Story, hoop toch dat ze niet iets vergeten zijn.
Als je de Msport overigens configureert laat hij ook die blauwe delen niet zien, dacht dat dat alleen bij de Xline was

[ Voor 14% gewijzigd door Sincere1983 op 06-04-2024 09:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GilbertvH
Sincere1983 schreef op zaterdag 6 april 2024 @ 09:31:
[...]

Ik ook, de uitgebreide omvang, maar die toont hij niet.
Vraag staat uit bij Story, hoop toch dat ze niet iets vergeten zijn.
Als je de Msport overigens configureert laat hij ook die blauwe delen niet zien, dacht dat dat alleen bij de Xline was
Dan moet het goed komen, relax. Je hebt toch ook een bevestiging gekregen van de bestelling om te controleren? Als het daar op staat is het besteld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sincere1983
GilbertvH schreef op zaterdag 6 april 2024 @ 09:39:
[...]

Dan moet het goed komen, relax. Je hebt toch ook een bevestiging gekregen van de bestelling om te controleren? Als het daar op staat is het besteld
Ja, daar staat ook niks blauw aangegeven. Maar als ik soms verhalen hier lees van autos die niet compleet of onjuist geleverd worden dan maak ik me zorgen.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Jordys19
Na 14 maanden wachten mag ik eindelijk de auto straks gaan ophalen (X1 25e). Is ineens gekoppeld aan mijn app vanmorgen, 100% volgeladen, brandstoftank staat ook op 100% volgens de app en de dealer had wat fotos gestuurd.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Mbz9V1bmI-81Wtb46-UqB6Rbhy4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1OGEuuIRT11CQtQmBx1bquu3.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OEQX8sLmZ1vsUX_iEwkNcxQffkM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SLRt9ykvT1BxijMKc1gWMpN0.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Utl-2CUG2EiNXX_Y0yn0kprAAQI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JLX0FK2QVAUrKZUDrkDREq34.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GilbertvH
Sincere1983 schreef op zaterdag 6 april 2024 @ 09:48:
[...]

Ja, daar staat ook niks blauw aangegeven. Maar als ik soms verhalen hier lees van autos die niet compleet of onjuist geleverd worden dan maak ik me zorgen.
Blauw staat daar sowieso niet op. Check of de uitgebreide omvang erop staat dan komt het allemaal goed. Mijn bestelling bij Story was perfect

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eded
[...]

De klacht werd bij BMW Belux afgedaan als geen probleem, zijn wel akkoord dat het stuur niet in het midden staan, maar is een designkeuze en vereist geen oplossing/interventie.
Dus gisteren toch maar afgehaald,... Op zich is het niet echt een probleem om mee te rijden, je bent het snel gewoon, maar principieel is het natuurlijk heel zwak van BMW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAABcabrio
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 19:48
Stien schreef op maandag 1 april 2024 @ 17:32:
[...]

Dit is geen foutmelding. Je hebt bij de instellingen van mydrive "Sport" aangegeven dat je rij stability control uitgeschakeld wil hebben. Elke keer als je de sport modus inschakeld krijg je deze waarschuwing. Je kan deze weer inschakelen in de instellingen van sport mode.
Ik ben me niet bewust van het feit dat ik de rijstabiliteit in de Sport modus heb aangepast, maar dieper in het programma heb ik het weer kunnen aan kunnen passen. Misschien een gevolg van een software update. Probleem is in elk geval opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAABcabrio
SAABcabrio schreef op maandag 25 maart 2024 @ 13:48:
Ik hoorde in mijn iX1 al een paar dagen een gonzend/zoemend geluid, voor mijn gevoel afkomstig van rechtsachter. Enigszins snelheidsafhankelijk, want bij langzaam rijden klonk het geluid lager van toon. Zelf dacht ik in eerste instantie aan cuppende (winter)banden. Omdat het profiel niet schubbig aanvoelde zekerheidshalve toch even langs de dealer gereden.
Zojuist heeft de dealer de diagnose gesteld en wordt komende week het wiellager rechtsachter vervangen. Dat is binnen een jaar en een kleine 42.000 km, toch wel vlot eigenlijk. Hopelijk houdt het lager het tot de reparatie nog even uit.
Gisteren is er een nieuw wiellager geplaatst. Echt superstil is de auto weer. Ik denk dat ik, zonder het te beseffen, al langere tijd geleidelijk aan het geluid van de kapotte wiellager gewend was geraakt, maar nu het weg is, heb ik voor mijn gevoel weer een hele nieuwe auto. Inmiddels een jaar oud en 44.000 km gereden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robertoleonardo
Jordys19 schreef op zaterdag 6 april 2024 @ 12:41:
Na 14 maanden wachten mag ik eindelijk de auto straks gaan ophalen (X1 25e). Is ineens gekoppeld aan mijn app vanmorgen, 100% volgeladen, brandstoftank staat ook op 100% volgens de app en de dealer had wat fotos gestuurd.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
De PHEV, met een normale mooie grille ipv dat oerlelijke driehoekjesding op de (en ook mijn) iX1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GilbertvH
Robertoleonardo schreef op zaterdag 6 april 2024 @ 19:05:
[...]

De PHEV, met een normale mooie grille ipv dat oerlelijke driehoekjesding op de (en ook mijn) iX1.
Ik vind hem bij frozen grey en Space silver niet storend

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordys19
Robertoleonardo schreef op zaterdag 6 april 2024 @ 19:05:
[...]

Ik was toen echt blij te lezen dat het enkel bij de EV was en niet bij de PHEV want ik vindt het ook echt lelijk (persoonlijk dan). Maar ik geloof dat er hier personen zijn die mits de juiste ordernummers wel een gril konde bestellen zoals de oude en die plaatsen maar ben niet zeker?

Mijn dealer ging ook nog informeren bij BMW om het lichtje in het handschoenbakje en de M instaplijsten alsnog te regelen dus wel top dat ze het niet vergeten waren dat deze er niet meer bij waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YumaDjango
Eded schreef op zaterdag 6 april 2024 @ 16:05:
[...]

De klacht werd bij BMW Belux afgedaan als geen probleem, zijn wel akkoord dat het stuur niet in het midden staan, maar is een designkeuze en vereist geen oplossing/interventie.
Dus gisteren toch maar afgehaald,... Op zich is het niet echt een probleem om mee te rijden, je bent het snel gewoon, maar principieel is het natuurlijk heel zwak van BMW
Heb je hier mischien een duidelijke foto van?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• strietboy
  • Laatst online: 30-09 13:24

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DenBosBouter
  • Laatst online: 29-09-2024
Hoi,

Ik heb vorig jaar in april een X1 25e besteld. Heb nog eens gehoord bij de dealer en blijkbaar zou hij in juli in productie gaan.

Hoe lang duurt het dan nog tegen dat ik hem kan gaan afhalen denken jullie?

Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YumaDjango
DenBosBouter schreef op zondag 7 april 2024 @ 23:26:
Hoi,

Ik heb vorig jaar in april een X1 25e besteld. Heb nog eens gehoord bij de dealer en blijkbaar zou hij in juli in productie gaan.

Thanks!
Geen idee, ik zou ze inieder geval niet gaan pushen maar eerder de tijd geven jouw bmw goed en met de juiste onderdelen in elkaar te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bmwgozer
  • Laatst online: 07-06 00:19
Hoi,

Thanks!
Productie tot levering duurt meestal 1,5 maand. Maar dit zou je dealer je gewoon moeten kunnen vertellen. Al snap ik dat ze misschien niet meer durven als je al zo lang wacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh
De levertijden van de iX1 edrive20 lopen flink op. Mijn bestelde wagen wordt eind december verwacht.

[ Voor 14% gewijzigd door koentjuh op 08-04-2024 07:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shivers454
  • Laatst online: 08-10-2024
Hoi,

Thanks!
Hier ook april vorig jaar besteld en zou volgens de planning in juli naar België komen…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutur
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19:13

woutur

Klauwtjes uit!

De commentaren eronder zijn zo zuur. Alsof je een tokkie-voetbal-vete aan het lezen bent.

Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GilbertvH
woutur schreef op maandag 8 april 2024 @ 09:10:
[...]

De commentaren eronder zijn zo zuur. Alsof je een tokkie-voetbal-vete aan het lezen bent.
Toevallig nét zitten lezen... Man man man... Prima dat je het model niet mooi vindt, maar om dat nu 20x te zeggen |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreammm
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 08-09 15:45
woutur schreef op maandag 8 april 2024 @ 09:10:
[...]

Mja, iemand die 5x moet zeggen dat de iX1 lelijk is, kan je toch niet serieus nemen. Die persoon rijdt zelf met een oudere Prius, die over het algemeen als minder mooi geschouwd wordt, dus zijn smaak zal wat afwijken van de rest zeker? ...
Ik denk niet dat we ons moeten zorgen maken over hoe de iX1 eruit ziet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cetudor
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 02-10 17:16
koentjuh schreef op maandag 8 april 2024 @ 07:25:
De levertijden van de iX1 edrive20 lopen flink op. Mijn bestelde wagen wordt eind december verwacht.
Wanneer heb je die besteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreammm
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 08-09 15:45
koentjuh schreef op maandag 8 april 2024 @ 07:25:
Die iX1 is een zeer populaire keuze als firmawagen hier in België, al zeker aangezien er sinds 2023 een verandering is in de fiscale aftrekbaarheid, waardoor hybride wagens minder voordelig zijn. Ik verwacht dat de levertijden nog een stuk zullen oplopen de komende maanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh
cetudor schreef op maandag 8 april 2024 @ 10:53:
[...]

Recent pas, week of drie geleden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sincere1983
Sincere1983 schreef op vrijdag 5 april 2024 @ 18:16:
Vraagje,

[Afbeelding]
Opgelost, dealer bevestigde dat het blauwe gewoon zwart is. Wel gek dat de render dit dan zo aangeeft maar goed.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• RonnyH
Sinds een week heb ik mijn Xdrive 25e in bezit en, in tegenstelling tot toch wel een aantal minder positieve reacties op dit forum, kan ik tot hiertoe enkel lovende woorden neerpennen :) . Dit is een zeer fijn rijdende auto en ik heb nog geen negatieve zaken kunnen ontdekken. Mijn eerste 1.000km zijn zeer aangenaam en uiterst stil verlopen. De allereerste kilometers waren nogal "bokkig" tot ik opgemerkt heb dat men bij aflevering de bandendruk op 3.0bar had staan. Na ze verlaagd te hebben naar respectievelijk 2.6bar voor en 2.3bar achter is de vering nog wel "sportief" hard maar zeker niet storend.
Omdat ik nog geen laadkaart heb rij ik momenteel nog even enkel op benzine met een gemiddeld verbruik van 6,1l/100km.(dat is 1 op 16,4 voor onze noorderburen :-)) Ook dit valt dus nog reuze mee. Hopelijk mag ik deze week mijn kaart ontvangen en dan pas kan ik het volle potentieel van de auto gaan gebruiken.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zA9yt78akCdVbgU4jpQx26THk2I=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/9OwXFj7llZQIWAferOU5O69Y.jpg?f=user_largeAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3lO1l_BpyaE2b7y1rmkLG6EBITQ=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/orYsK7UH7rrUBlAF8Bg1GnG9.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zA9yt78akCdVbgU4jpQx26THk2I=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/9OwXFj7llZQIWAferOU5O69Y.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dudeness
Kijk dat is ook wel eens leuk om te horen. Gefeliciteerd. Mooi in het wit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YumaDjango
RonnyH schreef op maandag 8 april 2024 @ 13:09:
Sinds een week heb ik mijn Xdrive 25e in bezit en, in tegenstelling tot toch wel een aantal minder positieve reacties op dit forum, kan ik tot hiertoe enkel lovende woorden neerpennen :) . Dit is een zeer fijn rijdende auto en ik heb nog geen negatieve zaken kunnen ontdekken. Mijn eerste 1.000km zijn zeer aangenaam en uiterst stil verlopen. De allereerste kilometers waren nogal "bokkig" tot ik opgemerkt heb dat men bij aflevering de bandendruk op 3.0bar had staan. Na ze verlaagd te hebben naar respectievelijk 2.6bar voor en 2.3bar achter is de vering nog wel "sportief" hard maar zeker niet storend.
Omdat ik nog geen laadkaart heb rij ik momenteel nog even enkel op benzine met een gemiddeld verbruik van 6,1l/100km.(dat is 1 op 16,4 voor onze noorderburen :-)) Ook dit valt dus nog reuze mee. Hopelijk mag ik deze week mijn kaart ontvangen en dan pas kan ik het volle potentieel van de auto gaan gebruiken.[Afbeelding][Afbeelding]

[Afbeelding]
Mooi in het wit!

Hoe heb je hem van binnen samengesteld?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RonnyH
Auto is vrij basic (bedrijfswagen), xdrive 25e met M-sportpakket, kleur mineraal-wit, zonwerend glas achteraan, M-shadow line, verwarmde zetels en een inklapbare trekhaak. Toen waren de centjes op :-)
Binnenbekleding is dus veganza kunstleder (zwart), horend bij het M-sportpakket maar ziet er goed uit.
Auto is besteld in december '22 en werd vorige week geleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YumaDjango
RonnyH schreef op maandag 8 april 2024 @ 16:06:
Auto is vrij basic (bedrijfswagen), xdrive 25e met M-sportpakket, kleur mineraal-wit, zonwerend glas achteraan, M-shadow line, verwarmde zetels en een inklapbare trekhaak. Toen waren de centjes op :-)
Binnenbekleding is dus veganza kunstleder (zwart), horend bij het M-sportpakket maar ziet er goed uit.
Auto is besteld in december '22 en werd vorige week geleverd.
Niks mis mee toch?
Blijf toch nieuwsgierig of er mensen zijn met een mineraal wit carrosserie en een oyster kleurig interieur…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordys19
Hoi,

Thanks!
Ik heb gwn elke 1ste van de maand een bericht gestuurd naar de dealer om te horen of er al een status update was op mijn auto. De moment dat je status 150 te horen krijgt van de dealer is het nog ongeveer 5 - 6 weken voor aflevering.

Week 9 (1 maart) kreeg ik te horen dat mijn auto status 150 was geworden (Kon zijn dat het de week ervoor al status 150 was). Vorige week zaterdag (week 14) heb ik hem mogen afhalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22:12
cetudor schreef op maandag 8 april 2024 @ 10:53:
[...]

Hier februari besteld, leverdatum indicatie eind november. Worden blijkbaar veel besteld/verkocht!

Zojuist op mijn terugweg 3! Ix1 gespot binnen een kilometer, een groene, zilver en zwarte :*)
En werden nog ingehaald door een iX, vind ik persoonlijk wat minder.

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Sphinx_thing
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 08-09 19:26
Nest besteld verwachte datum ergens oktober...

BMW IX1
MSport
MSport Pro
19 Inc
Saphirschwarz metallic
Travel Pack
Premium Pack
Veganza bekleding
Verwarmbare voorstoelen
Trekhaak electrisch

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/A1ZEmUdF80u3YZTD0JVfweo1iG0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tJwRY50lRwv7FNQfKI8esfSy.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YumaDjango
Klappen bij jullie de spiegels ook niet in als je de auto met de app opent en weer met de app vergrendeld?

Lijkt me logisch dat iedereen begrijpt dat dat alleen geld voor degene die elektrisch inklapbare spiegels heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cd2013
YumaDjango schreef op dinsdag 9 april 2024 @ 21:53:
Klappen bij jullie de spiegels ook niet in als je de auto met de app opent en weer met de app vergrendeld?

Lijkt me logisch dat iedereen begrijpt dat dat alleen geld voor degene die elektrisch inklapbare spiegels heeft.
Of die dat wel of niet doet is dacht ik een optie in de infotainment-instellingen, of bedoel je dat dit specifiek bij de app niet werkt maar normaal wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JP1980
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 19:49

Weet niet zeker met de BMW app. Maar het gebeurd wel als ik de auto vergrendel met de digital key (google wallet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YumaDjango
cd2013 schreef op woensdag 10 april 2024 @ 06:37:
[...]

Of die dat wel of niet doet is dacht ik een optie in de infotainment-instellingen, of bedoel je dat dit specifiek bij de app niet werkt maar normaal wel?
Ik bedoel als de auto afgesloten is(weglopen of via button sleutel net wat van toepassing is) en de spiegels ingesteld zijn op automatisch inklappen bij vergrendelen(dus de spiegels zijn ingeklapt). Dan de auto(volgende dag) ontgrendelden met de app (om je zonnebril te pakken) spiegels klappen uit en deuren ontgrendeld, vervolgens weer vergrendeld met de app deuren op slot en in ons geval klappen spiegels niet in.

Jullie denken mischien waar maak je je druk om, snap ik.
We hebben echter vaker last van dat de spiegels niet inklappen bij het vergrendelen door weg te lopen of op de button te drukken.
BMW kan echter niks vinden en beweerd dat de auto in orde is.
Mischien heeft het èèn-en-ander met elkaar te maken vandaar dat ik me afvroeg of dit bij jullie ook het geval is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cd2013
Ah wel apart. Moet zelf ook wel zeggen dat ik vaak wat 'kleine' issues heb met bv de NAV en android die opeens niet wil verbinden. Maarja met de Tesla M3 hiervoor had ik ook vaak dat ik de boel moest herstarten omdat de radio het opeens niet meer deed. Het is jammer maar tegelijkheid met zoveel techniek (een beetje) begrijpbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robertoleonardo
Weet iemand of een Thule XT Easyfold fietsdrager op de iX1 met af fabriek trekhaak past (dus die automatisch inklapbare)?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/x4DGpvOT5eliRDyh0JjXe5nVwaw=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/0Z0nMDb3iQYlR0dUzyhugpCz.webp?f=user_large

Ik heb de kritische maten even nagemeten en twijfel over die verticale minimale 73mm. Het hangt er even om waar je dat meet omdat de trekhaak in een "bocht" naar boven gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YumaDjango
cd2013 schreef op woensdag 10 april 2024 @ 10:12:
Ah wel apart. Moet zelf ook wel zeggen dat ik vaak wat 'kleine' issues heb met bv de NAV en android die opeens niet wil verbinden. Maarja met de Tesla M3 hiervoor had ik ook vaak dat ik de boel moest herstarten omdat de radio het opeens niet meer deed. Het is jammer maar tegelijkheid met zoveel techniek (een beetje) begrijpbaar.
Ik snap ook wel dat de huidige en helemaal de premium merken EV’s bomvol zitten met elecktronica.
Alleen het hoort niet…
En met z’n alle komen we mischien tot oplossingen.
Van een auto van ruim €72.000 euro mag je wel verwachten dat hij voldoet aan wat mijn aanprijst, doet hij dat niet mag je verwachten dat er een oplossing komt toch?

Het is allemaal geen ramp zolang de auto functioneert en je niet langs de weg stil komt te staan.
Wel fijn als alles werkt, daarom schaf je jezelf een luxe product aan

[ Voor 9% gewijzigd door YumaDjango op 10-04-2024 10:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• querex
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 12-09 10:38

Ook hier klappen ze niet in als je via de app sluit.
Weet eigenlijk niet of dat een instelling is...

Ik gebruik de het openen / sluiten via de app eigenlijk niet zo vaak.
(Mede omdat ik geen digital key support op mijn android kan activeren...)

[ Voor 13% gewijzigd door querex op 10-04-2024 10:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cd2013
YumaDjango schreef op woensdag 10 april 2024 @ 10:26:
[...]

Ik snap ook wel dat de huidige en helemaal de premium merken EV’s bomvol zitten met elecktronica.
Alleen het hoort niet…
En met z’n alle komen we mischien tot oplossingen.
Van een auto van ruim €72.000 euro mag je wel verwachten dat hij voldoet aan wat mijn aanprijst, doet hij dat niet mag je verwachten dat er een oplossing komt toch?

Het is allemaal geen ramp zolang de auto functioneert en je niet langs de weg stil komt te staan.
Wel fijn als alles werkt, daarom schaf je jezelf een luxe product aan
Ben het met je eens hoor, vind het ook absurd, vooral van premiium merken, alleen heb al 'zoveel' gehoord over dit soort issues dat ik er niet meer van op kijk (net als mijn eigen X1 gebreken sinds aflevering). Blijbkaar te hoge verwachting van BMW en dealers...zeg ik verslagen.. :P

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• SAABcabrio
Robertoleonardo schreef op woensdag 10 april 2024 @ 10:19:
Weet iemand of een Thule XT Easyfold fietsdrager op de iX1 met af fabriek trekhaak past (dus die automatisch inklapbare)?

[Afbeelding]

Ik heb de kritische maten even nagemeten en twijfel over die verticale minimale 73mm. Het hangt er even om waar je dat meet omdat de trekhaak in een "bocht" naar boven gaat.
Dat past perfect!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/f4PuqQvvsT3HxEDs2BFTp54m0B0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/voC8z63lp7Ba8TQJ84G6KZAq.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xUpvD-PAbZYPKOGz-qKngyrspCE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pT3fux9U7B8en5VeMDnuqNWV.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YumaDjango
Mooie combinatie, knap weer om te fietsen ook… zou iedereen die een ix1 heeft zn fiets mee moeten nemen voor de zekerheid? 😆

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cd2013
[...]

Ik heb inmiddels mijn auto weer terug:
- Laadklep gerepareerd
- Stuur is licht aangepast naar het midden, maar blijft tikje naar links. Uitleg werd gegeven dat dit 'by design' is voor een aantal voorwiel-aandrijf modellen van BMW en Mini. Kunnen ze weinig aan doen, soms nog kleine aanpassing.
- Airco werkt weer, dit is wel een apart verhaal. Hij werkte dus niet omdat de accu leeg was (want ik kon de auto niet opladen door kapotte laadklep, de airco was dus niet echt kapot).
Service medewerker gaf aan dat omdat het een elektrische airco is, de accu een bepaalde minimale charge moet hebben. Op de vraag, wat als ik op mijn reis naar frankrijk mijn accu leegrijdt, dan stop de airco? antwoord: ja dat klopt. :| :|
Er wordt nog wel aangegeven dat als ik de auto start (met genoeg accu) en airco start, dat de auto dan wel de airco aanhoudt. Gaat denk ik vooral om het starten met lege accu.
Apart verhaal.

Los van dat, dit is mogelijk wel de slechtste airco in een auto die ik heb gehad m.b.t. hoeveelheid geluid/geblaas versus de hoeveelheid koeling. Ik heb het gevoel dat die nooit op temperatuur komt en écht koude lucht komt er ook nooit uit. Ik kijk de zomer(vakantie) enigszsins met spanning tegemoet.
Ik heb tijdens mijn reparatie een 'leen-X1' gehad, volledig benzine variant, en vond daar ook de airco onder de maat (zelfde als hybride).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinotgrigio1
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 18:21
cd2013 schreef op woensdag 10 april 2024 @ 14:21:
[...]

- Laadklep gerepareerd
- Stuur is licht aangepast naar het midden, maar blijft tikje naar links. Uitleg werd gegeven dat dit 'by design' is voor een aantal voorwiel-aandrijf modellen van BMW en Mini. Kunnen ze weinig aan doen, soms nog kleine aanpassing.
- Airco werkt weer, dit is wel een apart verhaal. Hij werkte dus niet omdat de accu leeg was (want ik kon de auto niet opladen door kapotte laadklep, de airco was dus niet echt kapot).
Service medewerker gaf aan dat omdat het een elektrische airco is, de accu een bepaalde minimale charge moet hebben. Op de vraag, wat als ik op mijn reis naar frankrijk mijn accu leegrijdt, dan stop de airco? antwoord: ja dat klopt. :| :|
Er wordt nog wel aangegeven dat als ik de auto start (met genoeg accu) en airco start, dat de auto dan wel de airco aanhoudt. Gaat denk ik vooral om het starten met lege accu.
Apart verhaal.

Los van dat, dit is mogelijk wel de slechtste airco in een auto die ik heb gehad m.b.t. hoeveelheid geluid/geblaas versus de hoeveelheid koeling. Ik heb het gevoel dat die nooit op temperatuur komt en écht koude lucht komt er ook nooit uit. Ik kijk de zomer(vakantie) enigszsins met spanning tegemoet.
Ik heb tijdens mijn reparatie een 'leen-X1' gehad, volledig benzine variant, en vond daar ook de airco onder de maat (zelfde als hybride).
Oei dat met die Airco vind ik wel een dingetje, ik heb er een besteld, maar hoop ook echt wel dat de airco voldoende capaciteit heeft :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GilbertvH
[...]

- Laadklep gerepareerd
Apart verhaal.

Tot op heden de airco nog niet 'nodig gehad', maar de koude lucht die eruit komt voelt koud genoeg aan om in de zomer de auto te koelen. Goed om in de gaten te houden straks met hogere temperaturen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YumaDjango
[...]

- Laadklep gerepareerd
Apart verhaal.

Ik ben blij voor je dat ze wel wat aan het stuur hebben kunnen doen voor je. Je zit en kijkt er elke keer tegen aan als je in de auto stapt…

Wat betreft de airco, er is iemand op dit forum geweest die een filmpje op youtube heeft gezet over hoe deze precies werkt…

Ik kan je uit eigen ervaring vertellen dat onze ix1 afgelopen zomer prima heeft gekoeld.
Doet jouwen dat niet als het warmer word zal er toch een probleem zijn met jou airco systeem…

Ik zal eens kijken of ik de video kan vinden en hem hier weer plaatsen
Pagina: 1 ... 38 ... 70 Laatste