Het grote BMW (i)X1 topic

Pagina: 1 ... 37 ... 66 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pyther
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 06-05 16:55
Barts27 schreef op maandag 25 maart 2024 @ 22:34:
Kan iemand me zeggen hoe je de ix1 in de neutraal (N) krijgt. Ik krijg het niet voor elkaar.
Auto hold uitzetten? Knop "AUTO H" op de middenconsole.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madpatrick
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-04 19:33
pyther schreef op dinsdag 26 maart 2024 @ 11:53:
[...]

Auto hold uitzetten? Knop "AUTO H" op de middenconsole.
Nee. Dat is niet nodig.
Rem ingedrukt houden en tikje naar voren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sphinx_thing
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 09-05 08:54
Ik sta op het punt om een Ix1 te bestellen. Vooralsnog onderaande opties.
Iemand uit ervaring nog een tip om een optie/keuze te benoemen wat aan te raden is. Smaken zijn verschillend maar toch vraag ik het. Bij voorbaat dank :)

Wat betreft budget zal de toevoeging wel ruimte moeten maken op de onderstaande lijst...

Te kiezen/bestellen uitvoering

BMW iX1 66.5kWh ev edrive 20 150kW aut
MODEL M SPORT
PREMIUM PACK
TRAVEL PACK
Cape York Green metallic
Bekleding Alcantara/Veganza combinatie - Schwarz met contrasterend stiksel Blau
M Hemelbekleding in Anthrazit uitgevoerd
19 inch lichtmetalen M wielen Dubbelspaak (styling 871 M) in Midnight Grau
Draadloos oplaadstation
HiFi System Harman Kardon
Elektrisch verwarmde voorstoelen
Interieurlijst Aluminium Hexacube Pale M
M Sportstuurwiel
Sportstoelen voor bestuurder en voorpassagier
Adaptieve LED koplampen
Extra getint glas in achterportierruiten, achterste zijruiten en achterruit
Glazen panoramadak
Grootlichtassistent-
M zijruitomlijsting hoogglans Shadow Line
Trekhaak met elektrisch wegklapbare kogel
Comfort Access met BMW Digital Key Plus
Automatisch dimmende binnenspiegel
Automatisch dimmende binnenspiegel en buitenspiegel aan bestuurderszijde
BMW Iconic Sounds Electric
Voorbereiding Driving Assistant Professional
Scheidingsnet tussen bagageruimte en achterbank

[ Voor 37% gewijzigd door Sphinx_thing op 26-03-2024 22:21 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• r2504
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 09-05 15:54
Sphinx_thing schreef op dinsdag 26 maart 2024 @ 21:46:
BMW Iconic Sounds Electric (als het kan waarom niet)
Goh, het is amper te horen... ik zou er geen geld aan geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sphinx_thing
r2504 schreef op dinsdag 26 maart 2024 @ 21:54:
[...]

Goh, het is amper te horen... ik zou er geen geld aan geven.
Uit ervaring?

Ik heb het alleen online gehoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinotgrigio1
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 13:57
Iemand uit ervaring nog een tip om een optie/keuze te benoemen wat aan te raden is. Smaken zijn verschillend maar toch vraag ik het. Bij voorbaat dank :)

Wat betreft budget zal de toevoeging wel ruimte moeten maken op de onderstaande lijst...

MODEL M SPORT
PREMIUM PACK
TRAVEL PACK
Cape York Green metallic
19 inch lichtmetalen M wielen
Trekhaak met elektrisch wegklapbare
BMW Iconic Sounds Electric (als het kan waarom niet)
Ik heb toevallig vandaag bijna dezelfde besteld bijnde leasemaatschappij, ik heb echter gekozen voor innovation pack, geen travel pack, geen premium pack, en de standaard 18 inch van het msport packet en geen sound, ik heb ambient sound nu ook in de peugeot 3008 en het voegt eigenlijk niets toe. Oh ja ook zonder trekhaak, stoelverwarming ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• koentjuh
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09:40

MODEL M SPORT
PREMIUM PACK
TRAVEL PACK
Cape York Green metallic
Draadloos oplaadstation
M Sportstuurwiel
Adaptieve LED koplampen
Glazen panoramadak
Grootlichtassistent-
Gisteren nagenoeg dezelfde besteld alleen dan innovation pack ipv premium en sport pro erbij, die is tijdelijk scherp geprijsd. Heb daarvoor die iconic sound en verwarmde stoelen laten lopen. Zo koud is het in Nederland niet meer :-)

Innovation pack vooral voor de 360 parkeer assistentie gekozen. Dat heb ik nu ook en bevalt gewoon goed. Pro pack omdat die net een wat stoerdere uitstraling geeft aan de auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sphinx_thing
pinotgrigio1 schreef op dinsdag 26 maart 2024 @ 22:27:
[...]

Ik heb toevallig vandaag bijna dezelfde besteld bijnde leasemaatschappij, ik heb echter gekozen voor innovation pack, geen travel pack, geen premium pack, en de standaard 18 inch van het msport packet en geen sound, ik heb ambient sound nu ook in de peugeot 3008 en het voegt eigenlijk niets toe. Oh ja ook zonder trekhaak, stoelverwarming ;)
Trekhaak is een must voor mij.

Panoramadak is nice to have dus travel pack zou ik ook om kunnen zetten naar innovation maar voegt panoramadak niet meer toe dan de parking assistent en heads up? Dat is het verschil volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh
Sphinx_thing schreef op dinsdag 26 maart 2024 @ 22:38:
[...]

Trekhaak is een must voor mij.

Panoramadak is nice to have dus travel pack zou ik ook om kunnen zetten naar innovation maar voegt panoramadak niet meer toe dan de parking assistent en heads up? Dat is het verschil volgens mij.
Ja snap ik, hier was Panoramadak en trekhaak ook must. Uiteindelijk heb je daar meer aan als je idd moet kiezen. Vind het rijden met meer licht en open dakje in de zomer gewoon heerlijk.

Als je moet strepen dan zou ik vooral die geluidjes en eventueel de verwarmde stoelen laten vallen. Maar dat is ook erg persoonlijk.

Soms kan even onderhandelen met de leasemaatschappij ook helpen. Scheelde mij toch 2 tientjes in de maand waardoor de eigen bijdrage nu slechts 15 euro is ☺️

[ Voor 10% gewijzigd door koentjuh op 26-03-2024 22:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sphinx_thing
koentjuh schreef op dinsdag 26 maart 2024 @ 22:41:
[...]

Ja snap ik, hier was Panoramadak en trekhaak ook must. Uiteindelijk heb je daar meer aan als je idd moet kiezen. Vind het rijden met meer licht en open dakje in de zomer gewoon heerlijk.

Als je moet strepen dan zou ik vooral die geluidjes en eventueel de verwarmde stoelen laten vallen. Maar dat is ook erg persoonlijk.
Bij mij is dan de keuze panoramadak of de parking 360/headsup display. Ik loop anders net vast in budget met alle andere opties.

Dus dan toch premium pack en de rest maar geen innovation. Ik twijfel over de headsup display maar die staat bij mij ook op nice to have.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterCC
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 13:01
Barts27 schreef op maandag 25 maart 2024 @ 22:34:
Kan iemand me zeggen hoe je de ix1 in de neutraal (N) krijgt. Ik krijg het niet voor elkaar.
Met de keuzeknop.
Je hebt 3 standen (of 4 eigenlijk):
R - N - D <-> B
Als je, voet op de rem, van in R de keuzeknop achteruit duwt tot aanslag gaat hij naar D maar daar zit nog een stand N tussen waar je dan gewoon overheen gaat. Van in R de knop traag naar achter bewegen en je zal zien dat hij dan van R naar N gaat, duw je de knop traag verder naar achter, dan gaat hij in D.
Probeer het eens. Dat zou moeten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stien
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 09-04 14:44
Sphinx_thing schreef op dinsdag 26 maart 2024 @ 22:03:
[...]

Uit ervaring?

Ik vind het juist wel een leuke toevoeging en zou er wel een klein bedrag voor neerleggen.
(bij mijn eerste lichting bestelling zat er gewoon bij)

Volume is volgens mij ook in te stellen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Baris
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 13:41

MODEL M SPORT
PREMIUM PACK
TRAVEL PACK
Cape York Green metallic
Draadloos oplaadstation
M Sportstuurwiel
Adaptieve LED koplampen
Glazen panoramadak
Grootlichtassistent-
Let op dat er geen Voorbereiding Driving Assistant Professional bestaat. Wel de Driving Assistant Plus. Hier zit geen dodehoekindicator in. Mocht je dat willen, dan moet je de basis Driving Assistant er bij nemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinotgrigio1
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 13:57
Sphinx_thing schreef op dinsdag 26 maart 2024 @ 22:47:
[...]

Bij mij is dan de keuze panoramadak of de parking 360/headsup display. Ik loop anders net vast in budget met alle andere opties.

Dus dan toch premium pack en de rest maar geen innovation. Ik twijfel over de headsup display maar die staat bij mij ook op nice to have.
Voor my was augmented reality GPS , parking en headsup de belangrijkste reden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lager
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 13:44
[...]

Uit ervaring?

Bij mij zat het erin terwijl ik het niet had gekozen. Werkelijk totaal overbodige gadget, je betaald voor een paar fluittoontjes, meer niet die door BMW worden aangeprezen als gecomponeerd door Hans Zimmer….
Ik rij vaak met muziek aan of ik ben aan het bellen, in beide gevallen zit ik niet te wachten op overbodig geluid.

Valt wat mij betreft in dezelfde categorie als het haardvuur en scheetkussen bij Tesla

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dudeness
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 28-04 16:49
Voor de PHEV versie, vond ik het eigenlijk geluid wel stoer klinken tijdens de proefrit. Sterker nog, ik wist niet van het bestaan af en dacht dat is nog best een stoer geluidje van zo'n 3 cilinder. Toen ik erachter kwam dat het fake was, gaf dat overigens wel een beetje een raar gevoel :-)

ik ga er even vanuit dat het geluid van de iX1 anders is uiteraard.

[ Voor 10% gewijzigd door Dudeness op 27-03-2024 09:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r2504
In Sport is het wat nadrukkelijker aanwezig maar na 10 minuten ben je dat wel beu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark1234
  • Registratie: Juni 2023
  • Laatst online: 09-12-2024
Weet iemand hoe je voorkomt dat de wireless carplay bij het in/uitstappen willekeurig schakelt tussen spotify en radio? Ik kan er geen logica in zien…

Ik zou graag het laatste gebruikte terug als standaard hebben: dus als ik bij verlaten spotify luister, dan terug spotify bij volgende keer instappen. Als ik radio luisterde, dan terug radio. Ik werk in de thuiszorg, stop en start zo’n 20 keer/dag: irritant om steeds weer te wisselen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barts27
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 03-10-2024
Het is gelukt om de ix1 in Neutraal te krijgen met de keuzeknop. Het is inderdaad een heel subtiel tikje tegen het keuzeknop met de voet op het rempedaal. Dank aan iedereen die me heeft geprobeerd te helpen hiermee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pyther
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 06-05 16:55
[...]

Uit ervaring?

Bij mij zat het er ook standaard op. Razend irritant; gauw uitgezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barts27
Ik vind de Hans Zimmer geluiden wel leuk op de iX1. Krijg je tenminste nog iets door van wat er gebeurt als je versnelt. Weet niet hoe het is als je paar honderd km achter elkaar rijdt op de snelweg.

[ Voor 24% gewijzigd door Barts27 op 27-03-2024 15:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JP1980
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 07:53
Barts27 schreef op woensdag 27 maart 2024 @ 15:31:
Ik vind de Hans Zimmer geluiden wel leuk op de iX1. Krijg je tenminste nog iets door van wat er gebeurt als je versnelt. Weet niet hoe het is als je paar honderd km achter elkaar rijdt op de snelweg.
Ik kijk gewoon naar buiten. ;)
Nee die hans zimmer is standaard volgens mij tegenwoordig, ik had hem niet besteld maar na een weekje vond ik het leuk geweest en uitgezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterCC
JP1980 schreef op woensdag 27 maart 2024 @ 15:47:
[...]

Ik kijk gewoon naar buiten. ;)
Nee die hans zimmer is standaard volgens mij tegenwoordig, ik had hem niet besteld maar na een weekje vond ik het leuk geweest en uitgezet.
Ik heb een iX1 standaard uitvoering, afgeleverd januari 2024, en daar zitten de Zimmer geluiden niet op, of ik heb ze nog niet gevonden.
Hoeft voor mij ook niet.

Nu heb ik in mijn auto nog enkel de "lane assist" aanstaan, al de andere adaptive enz functies uitgezet.
Die lane assist is bij elke start opnieuw actief en moet je dus telkens opnieuw uitschakelen. Stoort niet te hard dus laat ik het voorlopig maar zo.
Toch wel al twee keer voorgehad dat het stuur aan het schudden ging en de auto naar rechts begon te duwen ook al was er niets van belijning in de buurt. Effe tegenwringen en dan stopt ie er wel mee.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JP1980
Voor de mensen die benieuwd zijn met betrekking tot langere afstanden in de praktijk:

Net voor het eerst met de xDrive30 een rit naar Oostenrijk gemaakt en terug.
Viel mij ontzettend mee. In Duitsland kan je te kust en te keur als je wilt snelladen.

Totale afstand 810 km. Zowel de heenweg en terugweg begonnen met 100% en daarna in totaal exact 1,5 uur moeten laden in 3 laadsessies. Dat is net genoeg tijd voor een bak koffie + toilet, een lunch + toilet, en nog een bak koffie + toilet.

In principe altijd max snelheid + 6km aangehouden, en waar je voluit mag 136km/u. En het laatste stukje waar het rustig was zelfs nog 50km 150 gereden en ook een klein stukje 180 kunnen rijden met sportstand (als een dijk op de weg) en ook de bergen omhoog zo af en toe even lekker acceleren voor de fun.

We negeerden de stops die de BMW voorstelt indien de range nog 25% of meer is. We probeerden altijd leeg te rijden tot rond de 10%. Hierdoor ging het laden lekker vlot.

Terugweg was wind tegen en 10 graden kouder, dat merk je wel in het verbruik. Zelfde laadtijd maar rustiger gereden.

Range anxiety snap ik niet. Alleen mensen die constant met 160+ non stop door Duitsland willen jakkeren hebben een iets langere reistijd. Persoonlijk lust ik zo af en toe wel een bakkie koffie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cees28
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 23-04 20:21
Kan mij iemand vertellen hoever u komt met elektrisch rijden met eenX1 Xdrive 30E.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sbin
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 09-05 10:09
koentjuh schreef op dinsdag 26 maart 2024 @ 22:41:
[...]

Mi is stoelverwarming een must voor elke EV. Dit is vele malen efficienter dan de interieurverwarming opstoken en scheelt dus effectief (aanzienlijk) range. Dit zou ik dus persoonlijk nooit laten vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JP1980
sbin schreef op donderdag 28 maart 2024 @ 16:07:
[...]

Mi is stoelverwarming een must voor elke EV. Dit is vele malen efficienter dan de interieurverwarming opstoken en scheelt dus effectief (aanzienlijk) range. Dit zou ik dus persoonlijk nooit laten vallen.
Is dat echt zo? Een warmtepomp is ook behoorlijk efficiënt. Die zou ongeveer 400% efficiënt moeten zijn en stoelvervarming maximaal 100%. En stoelverwarming heeft als voordeel alleen je lichaam te verwarmen. Beide hebben dus voordelen.

Ten opzichte van elektrisch verwarmen zou je zeker gelijk hebben, maar bij een warmtepomp liggen de verhoudingen een stuk dichter bij elkaar denk ik Ik vermoed te verwaarlozen. Wel fijn de stoelverwarming.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roki
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 09-05 13:36
[...]

Ik rij nu een jaar in mijn IX1 en in tegenstelling tot mijn vorige wagen gebruik ik echt zelden mijn stoelverwarming. Ik laat de auto volledig voorverwarmen tegen de vertrektijd en de stoel is dan al lekker warm dus ik moet deze niet nog extra aanzetten tijdens het rijden.
(opgelet: ik weet niet indien je stoelverwarming niet apart neemt dat je dan bij het algemeen verwarmen van de wagen ook kan genieten van de stoelverwarming.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cees28
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 23-04 20:21
Welke caravan spiegels passen op X1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh
[...]

Laat ik het anders stellen, ik vind persoonlijk verwarmde stoelen niet prettig. Dus vandaar dat ik ze ook niet hoef en er geen meerwaarde in zie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RickertyWreck
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 18-03 20:52
Algemene vraag, ik ben al een tijdje dit topic aan het volgen en in de loop van 2023 waren er issues met de aandrijfas. Ik heb hier een hele tijd niks van gehoord of gelezen en vroeg me af of dit dan opgelost is in nieuwe modellen of zijn er mensen die dit kort geleden hebben meegemaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterCC
JP1980 schreef op donderdag 28 maart 2024 @ 16:19:
[...]

Is dat echt zo? Een warmtepomp is ook behoorlijk efficiënt. Die zou ongeveer 400% efficiënt moeten zijn en stoelvervarming maximaal 100%. En stoelverwarming heeft als voordeel alleen je lichaam te verwarmen. Beide hebben dus voordelen.

Ten opzichte van elektrisch verwarmen zou je zeker gelijk hebben, maar bij een warmtepomp liggen de verhoudingen een stuk dichter bij elkaar denk ik Ik vermoed te verwaarlozen. Wel fijn de stoelverwarming.
Dat verbruiksvoordeel van een warmtepomp vergeleken met gewone weerstandsverwarming blijkt in de praktijk tegen te vallen. In deze test YouTube: How far can electric cars REALLY go?? – we drive 12 until they DIE! ... worden een VW ID7 zonder en met warmtepomp vergeleken. (ga naar 22:26 voor het resultaat)
Het verbruik van die met warmtepomp ligt ongeveer 5% lager. Volgens de auteurs is de meerprijs ervan, indien niet standaard, niet rendabel. De test lijkt me correct opgebouwd en uitgevoerd.

Dat geeft aan dat de verwarming, of dat nu stoel- of ruimteverwarming is, maar een klein aandeel heeft in het totale verbruik van de wagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxDlius
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 06-05 19:36

MaxDlius

Buiten De Zone

RickertyWreck schreef op donderdag 28 maart 2024 @ 19:52:
Algemene vraag, ik ben al een tijdje dit topic aan het volgen en in de loop van 2023 waren er issues met de aandrijfas. Ik heb hier een hele tijd niks van gehoord of gelezen en vroeg me af of dit dan opgelost is in nieuwe modellen of zijn er mensen die dit kort geleden hebben meegemaakt?
Aandrijfas weet ik niet, maar ik heb de stuurkolom van mijn ix1 (geleverd in mei 2023) al mogen vervangen na 14000km....

Steam/Battle.net ID: MaxDlius

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MHGroentje
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 13-02 08:56
Mijn vorige de X1 25e xdrive, had die kleur, nu over op de space silber.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4uVBTvdfUj07AGqZZ2kE1ZpmglA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fIUs7SDGlr16EXrHHx0RdLeB.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DS-KzG5mWrgd2DXW1mCxTZzjpXg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eE3k51S0tZQ628m77HxfW7oT.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RickertyWreck
  • Laatst online: 18-03 20:52
MaxDlius schreef op donderdag 28 maart 2024 @ 20:18:
[...]

Aanfrijfas weet ik niet, maar ik heb de stuurkolom van mijn ix1 (geleverd in mei 2023) al mogen vervangen na 14000km....
Is toch ook belachelijk eigenlijk. Wat was er dan met de stuurkolom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterCC
Welke aandrijfas bedoel je? En in welk X1 model?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterCC
Welke aandrijfas bedoel je? En op welk X1 model?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YumaDjango
  • Registratie: Augustus 2023
  • Laatst online: 29-04 21:01
mark1234 schreef op woensdag 27 maart 2024 @ 12:36:
Weet iemand hoe je voorkomt dat de wireless carplay bij het in/uitstappen willekeurig schakelt tussen spotify en radio? Ik kan er geen logica in zien…

Ik zou graag het laatste gebruikte terug als standaard hebben: dus als ik bij verlaten spotify luister, dan terug spotify bij volgende keer instappen. Als ik radio luisterde, dan terug radio. Ik werk in de thuiszorg, stop en start zo’n 20 keer/dag: irritant om steeds weer te wisselen.
Hier ben ik ook wel nieuwsgierig naar.
Hier precies hetzelfde, luister altijd naar spotify maar er zit geen vastigheid in dat bij de volgende rit weer spotify aangaat of gewoon de radio…
Mijn vermoeden is als niemand het hier weet, BMW het zelf waarschijnlijk ook niet weet.

Trouwens Mark1234, is je verbinding tussen je telefoon en de auto wel stabiel?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lager
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 13:44
PeterCC schreef op donderdag 28 maart 2024 @ 21:12:
[...]

Welke aandrijfas bedoel je? En op welk X1 model?
Een deel van de eerste series iX1 hebben een terugroepactie gehad voor 1 van de 2 aandrijfassen. Die zijn gewoon vervangen en nwe van na die tijd worden natuurlijk geleverd met de juiste as. Volgens mij zijn er 1-2 auto’s uit dit forum die ook daadwerkelijk een probleem hebben gehad met de aandrijfas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JP1980
PeterCC schreef op donderdag 28 maart 2024 @ 20:07:
[...]

Dat verbruiksvoordeel van een warmtepomp vergeleken met gewone weerstandsverwarming blijkt in de praktijk tegen te vallen. In deze test YouTube: How far can electric cars REALLY go?? – we drive 12 until they DIE! ... worden een VW ID7 zonder en met warmtepomp vergeleken. (ga naar 22:26 voor het resultaat)
Het verbruik van die met warmtepomp ligt ongeveer 5% lager. Volgens de auteurs is de meerprijs ervan, indien niet standaard, niet rendabel. De test lijkt me correct opgebouwd en uitgevoerd.

Dat geeft aan dat de verwarming, of dat nu stoel- of ruimteverwarming is, maar een klein aandeel heeft in het totale verbruik van de wagen.
Zal het later even bekijken, maar dat gaat over 5% van het totale verbruik. Ja dat snap ik maar dan vind ik 5% wel aanzienlijk. En weet niet wat de normale meerprijs is, maar iedere auto heeft al een warmtepomp. Dat is een airco. En de meeste airco's kunnen ook verwarmen tegenwoordig. Neem aan dat bij auto's dat gewoon 1 unit is die koelt en verwarmt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maurice1972
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 09:31
Net een bericht gekregen op de BMW op voor een terugroepaktie.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lKEgM61MiIFZEM14gJV84lfXB6o=/x800/filters:strip_exif()/f/image/oitiqK9nOytrXPilemYunqtQ.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• r2504
Op de iX3 is er eveneens een terugroepactie al staat er niet bij waarom precies al wist de garage me wel te vertellen dat het ook over de CCU zou gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T3D
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 09-05 15:31

T3D

Maurice1972 schreef op vrijdag 29 maart 2024 @ 12:35:
Net een bericht gekregen op de BMW op voor een terugroepaktie.

[Afbeelding]
Mijn auto heeft hier al een keer ruim 10 weken voor bij de dealer gestaan hopelijk gaat het deze keer sneller

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maurice1972
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 09:31
T3D schreef op vrijdag 29 maart 2024 @ 14:47:
[...]

Mijn auto heeft hier al een keer ruim 10 weken voor bij de dealer gestaan hopelijk gaat het deze keer sneller
Oh. Dan hoop ik dat ik dat niet ga meemaken. Heb het al 2 keer gehad dat ik door de aandrijvingsproblemen de auto 2 maanden kwijt was.

[ Voor 3% gewijzigd door Maurice1972 op 29-03-2024 15:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterCC
JP1980 schreef op vrijdag 29 maart 2024 @ 08:41:
[...]

Zal het later even bekijken, maar dat gaat over 5% van het totale verbruik. Ja dat snap ik maar dan vind ik 5% wel aanzienlijk. En weet niet wat de normale meerprijs is, maar iedere auto heeft al een warmtepomp. Dat is een airco. En de meeste airco's kunnen ook verwarmen tegenwoordig. Neem aan dat bij auto's dat gewoon 1 unit is die koelt en verwarmt.
Een VW ID7 heeft blijkbaar standaard geen warmtepomp.
Maar bij de iX1 zou dat inderdaad standaard één unit zijn die zowel koelt als verwarmt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PLW Wisse
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 14-01 14:14
Afgelopen week opgehaald, xDrive30e!

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• PLW Wisse

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/G9QNBeyRdrQLnOI_HTijy4mDVgM=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ittlNYTRPgjn5W6eCYsfFpwF.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Oq1BsDclcPCVvX9NNnapU1fEJk4=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mIiKgRyTPUJDr6rYqIjCxXzg.jpg?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• felder
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 16:16
Nvm

[ Voor 98% gewijzigd door felder op 30-03-2024 11:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dudeness
PLW Wisse schreef op vrijdag 29 maart 2024 @ 18:09:
En hoe bevalt hij? En wat reed je hiervoor?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• 16378.!
  • Laatst online: 13-04-2024
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uf-Hu-H_snEdwJqeevvxCYjWjj4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/e69ScvVanjBzBFv86wIMiig7.jpg?f=fotoalbum_large

Gisteren eindelijk opgehaald na precies 1 jaar wachten. X1 25e bij Ekris.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edebee
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17:43
felder schreef op zaterdag 30 maart 2024 @ 10:19:
Zijn er nog mensen waarvan de "My BMW" app niert meer werkt na het uitvoeren van de software update van de week?
Zelf heb ik met de mybmw app geen last na de update.
Heb wel een ander probleem, de logo van de radiostations worden pas heel laat geladen, het tonen ervan duurt enkele minuten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterCC
PLW Wisse schreef op vrijdag 29 maart 2024 @ 18:10:
Ik zat naar de technische gegevens van jouw auto te kijken.
Zo een 30e is een sterke jongen. Die heeft nog een pk of 10 meer dan een iX1 Xdrive30 en is nog een fractie sneller in het spurtje naar 100.

Best een interessant aanbod. De fluksheid van een iX1 Xdrive30 zonder zorgen over autonomie en nog goedkoper ook.
Spijtig genoeg fiscaal in BE niet interessant (meer) en daardoor was die voor mij geen optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutur
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-05 13:21

woutur

Klauwtjes uit!

Vraagje, uit nieuwsgierigheid, hoe is file rijden met de diverse driving assistants? Is er een verschil tussen Plus en Pro ?

Nog een aanvullende vraag: heeft iemand de app al gekoppeld aan Google Home (kan dat)? Lijkt me relaxed om de auto te laten voorverwarmen in mijn ochtend routine.

[ Voor 40% gewijzigd door woutur op 30-03-2024 20:04 . Reden: Aanvullende vraag ]

Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Franzl01
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 14:44
woutur schreef op zaterdag 30 maart 2024 @ 14:54:
Vraagje, uit nieuwsgierigheid, hoe is file rijden met de diverse driving assistants? Is er een verschil tussen Plus en Pro ?
Pro weet ik niet maar met de Plus gaat dat heel relaxed. Auto volgt prima op de voorganger

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barts27
Weet iemand welke trekhaak adapter ik nodig heb om een Thule fietsdrager elektrisch aan te kunnen sluiten op een iX1 met een af-fabriek wegklappende trekhaak? Ik probeerde laatste een adapter van een Audi A6, maar deze paste niet. Dank je wel alvast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterCC
Barts27 schreef op zondag 31 maart 2024 @ 09:50:
Weet iemand welke trekhaak adapter ik nodig heb om een Thule fietsdrager elektrisch aan te kunnen sluiten op een iX1 met een af-fabriek wegklappende trekhaak? Ik probeerde laatste een adapter van een Audi A6, maar deze paste niet. Dank je wel alvast.
BMW levert de stekker af als 13-polig. Als je Thule fietsdrager een 7-polige stekker heeft dan heb je een verloopstekker nodig van 13- naar 7-polig. Zoiets als dit: https://www.aanhangwagend...13-polig-aanhanger-7.html
Zo een verloopstekker is universeel en niet merkgebonden.

Als die van de Audi zo een ding is dan ligt het waarschijnlijk aan de positie van het binnenwerk, met de pinnen, tov de buitenmantel met de spiebanen.
Zo een verloopstekker draai je er in.
Kijk eens in detail na waar zich de nokken bevinden en de pingaten op de stekker van de auto. Is dat niet in lijn met de verloopstekker dan krijg je die niet gekoppeld. Manueel kan je het binnenwerk van de verloopstekker verdraaien tov de buitenmantel tot die wel in lijn zijn met de stekker van de auto.

Het is een beetje een geknoei, maar zal je wel lukken. En het voordeel is dat als het je 1 keer lukt dan gaat het de volgende keren vanzelf.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cd2013
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 06-04 05:42
cd2013 schreef op donderdag 21 maart 2024 @ 12:04:
Ik heb deze week na zo een 14 maanden wachten mijn X1 25e hybride opgehaald.
Allemaal positief, ben ook erg te spreken over de hybride aandrijflijn.

Echter...ik krijg met geen mogelijkheid de laadklep open, ik kan er op drukken wat ik wil, gaat niet open.
Al vele combinaties van lock/unlock/aan/uit geprobeerd.
Klep is nog nooit open gegaan (sinds opgehaald te hebben), dus kan ook niet zeggen dat die het eerst wel deed.

Iemand hier toevallig ooit mee te maken gehad?
Bij mij blijft de teleurstelling helaas toenemen. (X1 25e Xdrive PHEV)
Inmiddels, na eerder constanteren dat de laapklep niet open kan, kan ik nu ook stellen na een weekje testen dat de airco definitief niet werkt. Vind het onvoorstelbaar dat dit 'allemaal' door de kwaliteitscontrole heen is gekomen.

Het proces zo ver:
- 14 maanden wachtttijd ipv initieel vertelde 6-9 maanden (oké kan gebeuren bij nieuw model)
- Kleur opeens niet meer leverbaar (frozen grey gekozen, opeens niet meer leverbaar, nu maar zwart gekozen om levering te bespoedigen)
- Zwarte gril niet meer leverbaar vanaf fabriek in huidig optie pakket, moet achteraf gemonteerd worden, blijkbaar 1.5 maand wachttijd totdat de service tijd heeft voor de montage hiervan.
- Laadklep kan niet open sinds aflevering, dus de 'hybride' is een gewone brandstof motor sinds aflevering. Dit betekent ook dat sommige zaken niet werken zoals voorruit-blower (Max voorruit heating-knopje), Pre-heating via de mobile app werkt ook niet (want lege accu). In het algemeen werkt verwarming van de auto niet tenzij ik hem in sport-stand zet direct na het starten (inmiddels ontdekt)
- Airco werkt niet sinds aflevering, al weekje aan het testen, Max A/C-knope gaat hard blazen maar wordt niet koud, hoop andere combinaties geprobeerd, geen koudere lucht dan de buiten lucht.

Zelfs met het benadrukken van de absurditeit van onderstaande punten kon het niet eerder dan 2.5 week wachten tot de service tijd heeft. Schiet mij maar lek, dit kan wel eens de (eerste en) laatste BMW zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PLW Wisse
Dudeness schreef op zaterdag 30 maart 2024 @ 11:06:
[...]

En hoe bevalt hij? En wat reed je hiervoor?
Hiervoor reed ik een BMW G21 330i, maar ik ben erg positief verrast door deze X1. Het voelt meer alsof je op een vliegend tapijt over de weg glijdt. Ik vind ‘m zeker even goed als de 330i. Wel heb ik aan het begin een beetje moeten vogelen met de instellingen, omdat de auto de nijging had eerst de accu helemaal leeg te rijden, en dus ook op de snelweg volledig elektrisch te rijden, terwijl ik liever heb dat ‘ie dan gewoon op de motor rijd. Maar in de instellingen kun je het nodige aanpassen. Al met al dik tevreden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PLW Wisse
Waar in wel teleurgesteld in ben, is dat ik geen dodehoek assistent heb (driehoekje in de spiegel). Ik heb wel het premium pakket. Had ik hiervoor de driver assistente pakket moeten nemen oid? Weet iemand hoeveel het kost om nu nog zo’n spiegel erin te zetten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YumaDjango
cd2013 schreef op zondag 31 maart 2024 @ 14:21:
[...]

Inmiddels, na eerder constanteren dat de laapklep niet open kan, kan ik nu ook stellen na een weekje testen dat de airco definitief niet werkt. Vind het onvoorstelbaar dat dit 'allemaal' door de kwaliteitscontrole heen is gekomen.

Het proces zo ver:
- 14 maanden wachtttijd ipv initieel vertelde 6-9 maanden (oké kan gebeuren bij nieuw model)
- Kleur opeens niet meer leverbaar (frozen grey gekozen, opeens niet meer leverbaar, nu maar zwart gekozen om levering te bespoedigen)
- Zwarte gril niet meer leverbaar vanaf fabriek in huidig optie pakket, moet achteraf gemonteerd worden, blijkbaar 1.5 maand wachttijd totdat de service tijd heeft voor de montage hiervan.
- Laadklep kan niet open sinds aflevering, dus de 'hybride' is een gewone brandstof motor sinds aflevering. Dit betekent ook dat sommige zaken niet werken zoals voorruit-blower (Max voorruit heating-knopje), Pre-heating via de mobile app werkt ook niet (want lege accu). In het algemeen werkt verwarming van de auto niet tenzij ik hem in sport-stand zet direct na het starten (inmiddels ontdekt)
- Airco werkt niet sinds aflevering, al weekje aan het testen, Max A/C-knope gaat hard blazen maar wordt niet koud, hoop andere combinaties geprobeerd, geen koudere lucht dan de buiten lucht.

Zelfs met het benadrukken van de absurditeit van onderstaande punten kon het niet eerder dan 2.5 week wachten tot de service tijd heeft. Schiet mij maar lek, dit kan wel eens de (eerste en) laatste BMW zijn.
Dit is schandalig van BMW en hier moet je ook niet mee akkoord gaan.
Ook de auto van mijn vrouw heeft veel storingen gehad.
Voor ons is dit de eerste en laatste bmw.
Ook de service vind ik van bmw niet je-van-het als ik het vergelijk met Audi (rijd ikzelf).

Je kan via je app de bmw klantenservice inschakelen, ze kunnen je daar een ‘ticket’ aanmaken en verder helpen, zo word het technisch team van bmw ingeschakeld en zal je sneller geholpen worden.

Veel succes en hou ons even op de hoogte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cd2013
Dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YumaDjango
Het is trouwens nog slecht voor je batterij ook als die continu leeg staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvde1
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 10:02
PLW Wisse schreef op zondag 31 maart 2024 @ 14:57:
[...]

Hiervoor reed ik een BMW G21 330i, maar ik ben erg positief verrast door deze X1. Het voelt meer alsof je op een vliegend tapijt over de weg glijdt. Ik vind ‘m zeker even goed als de 330i. Wel heb ik aan het begin een beetje moeten vogelen met de instellingen, omdat de auto de nijging had eerst de accu helemaal leeg te rijden, en dus ook op de snelweg volledig elektrisch te rijden, terwijl ik liever heb dat ‘ie dan gewoon op de motor rijd. Maar in de instellingen kun je het nodige aanpassen. Al met al dik tevreden.
Welke instellingen bedoel je om te vermijden dat de wagen op autosnelweg domweg zijn batterij gaat leegrijden? Voor zover ik weet kan je alleen de functie 'laadniveau behouden ' activeren om dit te vermijden. Heel intelligent hybride vind ik dat toch niet. Maar ik ben benieuwd naar jouw ervaringen en instellingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cd2013
YumaDjango schreef op zondag 31 maart 2024 @ 16:55:
[...]

Het is trouwens nog slecht voor je batterij ook als die continu leeg staat.
Ja klopt, ik ben mij er van bewust, niet om vrolijk van te worden.
Ik heb inmiddels wel weer wat range erbij gespaard door constant op de sport-stand te rijden. dus 7-10% range hou ik er nu bewust in zodat in ieder geval de ruitverwarming weer werkt 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dudeness
[...]

Het proces zo ver:

Damn, dit wil ik echt niet man. Wat een drama. Sinds wanneer heb je hem? Worden de X1's allemaal op dezelfde plek gemaakt of zijn er verschillende fabrieken en mogelijk dus verschillende standaarden als het gaat om de kwaliteit....?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cd2013
Dudeness schreef op zondag 31 maart 2024 @ 18:34:
[...]

Damn, dit wil ik echt niet man. Wat een drama. Sinds wanneer heb je hem? Worden de X1's allemaal op dezelfde plek gemaakt of zijn er verschillende fabrieken en mogelijk dus verschillende standaarden als het gaat om de kwaliteit....?
20 maart opgehaald, dat 2e zou ik niet weten, weet wel dat de mijne uit fabriek duitsland komt (dus als er verschil is zou je daar nog verwachten dat het goed zou gaan).

[ Voor 7% gewijzigd door cd2013 op 31-03-2024 18:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dudeness
PLW Wisse schreef op zondag 31 maart 2024 @ 14:57:
[...]

Ok dan, dat klinkt wel heel erg positief als je hem durft te vergelijken met een 330i. Hoe vergelijk je de wegligging. Zal toch wel minder sportief/dynamisch zijn lijkt me. Ik heb lang getwijfeld tussen de door mij bestelde X1 XDrive 30e Phev en een kalere 330e Touring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KW1980
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 07-05 12:45
KW1980 schreef op vrijdag 22 maart 2024 @ 07:57:
Mijn edrive20 is vertraagd naar eind sept 2024. Half Jan 2024 besteld. Zou 30 jun zijn. Zomervakantie nog fossiel zoals het nu lijkt.
Zojuist weer naar voren getrokken, 31-7 zoals het nu lijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dudeness
cd2013 schreef op zondag 31 maart 2024 @ 18:42:
[...]

20 maart opgehaald, dat 2e zou ik niet weten, weet wel dat de mijne uit fabriek duitsland komt (dus als er verschil is zou je daar nog verwachten dat het goed zou gaan).
Damn, met dit soort verhalen krijg ik wel een beetje de bibbers...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterCC
Dudeness schreef op zondag 31 maart 2024 @ 18:34:
[...]

Alle X1's en iX1's worden in dezelfde fabriek in Regensburg, Duitsland, geproduceerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baris
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 13:41
[...]

Het proces zo ver:

Dit is wel echt balen lijkt mij. Welke dealer betreft dit? Had je de auto niet kunnen weigeren bij de aflevering?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jim_dhondt
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 09-05 15:33
PLW Wisse schreef op zondag 31 maart 2024 @ 14:58:
Waar in wel teleurgesteld in ben, is dat ik geen dodehoek assistent heb (driehoekje in de spiegel). Ik heb wel het premium pakket. Had ik hiervoor de driver assistente pakket moeten nemen oid? Weet iemand hoeveel het kost om nu nog zo’n spiegel erin te zetten?
Zit inderdaad op het driving assistant pack. En de pakketten zijn niet inclusief het vorige. Had eerst enkel driving assistant pack plus aangeduid bij de configuratie en zo besteld in de veronderstelling dat elk pakket inclusief de mogelijkheden heeft van het vorige pakket. Tot een collega mij er op wees dat ik dan gene dode hoek spiegel had dus nog na gebeld om dit toch nog toe te voegen (was geen probleem omdat de bestelling nog niet doorgegaan was)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordys19
  • Laatst online: 11:00
jim_dhondt schreef op zondag 31 maart 2024 @ 20:29:
[...]

Zit inderdaad op het driving assistant pack. En de pakketten zijn niet inclusief het vorige. Had eerst enkel driving assistant pack plus aangeduid bij de configuratie en zo besteld in de veronderstelling dat elk pakket inclusief de mogelijkheden heeft van het vorige pakket. Tot een collega mij er op wees dat ik dan gene dode hoek spiegel had dus nog na gebeld om dit toch nog toe te voegen (was geen probleem omdat de bestelling nog niet doorgegaan was)
Driving assistant en Driving assistant plus zijn beide apart maar als je Driving assistant professional kiest heb je alles van de andere 2 ook. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r2504
Barts27 schreef op zondag 31 maart 2024 @ 09:50:
Weet iemand welke trekhaak adapter ik nodig heb om een Thule fietsdrager elektrisch aan te kunnen sluiten op een iX1 met een af-fabriek wegklappende trekhaak?
Bij m'n iX3 zat er gewoon een doosje in de koffer met de 13-naar-7 pins verloopstekker.

Misschien eens informeren bij de garage of dit voor de iX1 ook zo is ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robertoleonardo
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 26-02 12:30
Als je het dynamische onderstel hebt (M sportpakket), is dat ‘dynamische’ dan altijd ‘aan’? Of wisselt het qua instelling/stand tussen de sport- en andere driving modes?

En wat doen al die verschillende modi uberhaupt qua rij-instellingen? Zo te zien verandert dat alleen als je naar de Sport mode gaat, toch?

[ Voor 28% gewijzigd door Robertoleonardo op 31-03-2024 23:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cd2013
Baris schreef op zondag 31 maart 2024 @ 19:55:
[...]

Dit is wel echt balen lijkt mij. Welke dealer betreft dit? Had je de auto niet kunnen weigeren bij de aflevering?
Story, ik kwam er thuis pas achter helaas...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barts27
Dank r2504 en PeterCC voor de suggesties. Ik ga op onderzoek uit. ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barts27
Helaas kan je de sportafstelling van het onderstel niet kiezen in een andere modes dan de sport modes. Ik vind dat wel een gemis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAABcabrio
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 09-05 08:10
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FLhAfcL6vUYYXJzN8xS6FcA5nl0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NGESCiCfMXwPS25I1qjMoH2F.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Wywt9HADqoKLk8x2g95aupBXnwA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mMHyZxH262Y0nRjX4cznS5D2.jpg?f=fotoalbum_large

Sinds een paar dagen heb ik bovenstaande melding over rijstabilisering in de SPORT modus. Welke optie ik ook kies, ik krijg dit niet weg. Overigens kan ik wel gewoon in de SPORT modus rijden, maar de melding heb ik dus niet eerder gezien. Iemand hiermee bekend? Zou het met een recente software-update te maken kunnen hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutur
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-05 13:21

woutur

Klauwtjes uit!

Jordys19 schreef op zondag 31 maart 2024 @ 21:03:
[...]

Driving assistant en Driving assistant plus zijn beide apart maar als je Driving assistant professional kiest heb je alles van de andere 2 ook. :)
Je krijgt bij Professional er nog wat extra dingen bij maar is wat mij betreft de meerprijs van 600 euro echt niet waard. Is 1495 versus 2113 op het moment van schrijven.

Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YumaDjango
SAABcabrio schreef op maandag 1 april 2024 @ 13:23:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Sinds een paar dagen heb ik bovenstaande melding over rijstabilisering in de SPORT modus. Welke optie ik ook kies, ik krijg dit niet weg. Overigens kan ik wel gewoon in de SPORT modus rijden, maar de melding heb ik dus niet eerder gezien. Iemand hiermee bekend? Zou het met een recente software-update te maken kunnen hebben?
Er zijn bij onze ix1 al meerdere storingen voorbij gekomen, deze nog niet(gelukkig).
Hopen dat het een bug is anders zal er mischien wat vervangen moeten worden.

Ben wel nieuwsgierig naar de oplossing, of wat bmw er van maakt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stien
SAABcabrio schreef op maandag 1 april 2024 @ 13:23:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Dit is geen foutmelding. Je hebt bij de instellingen van mydrive "Sport" aangegeven dat je rij stability control uitgeschakeld wil hebben. Elke keer als je de sport modus inschakeld krijg je deze waarschuwing. Je kan deze weer inschakelen in de instellingen van sport mode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edl70
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 06-08-2024
Ik zag vandaag dat de tijdindicatie wel automatisch is aangepast bij het led scherm aan de rechterkant (net onder het home tekentje), maar niet aan de linkerkant links onderin.

Iemand enig idee hoe dit komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterCC
Toen ik de BMW iX1 nog maar een paar dagen had kreeg ik een alarm over een te laag niveau van de ruitensproeiervloeistof.
Ik vond dat een beetje vreemd omdat ik op die paar dagen nauwelijks gebruik had gemaakt van de ruitensproeier.
Het alarm verdween spoorloos. Dus niets gedaan.

Enkele dagen geleden was het er weer. Verdween weer even spoorloos, maar ik dacht ik ga dat vloeistofpeil toch maar eens controleren.

Onder de motorkap heb je links een vulslurf maar het reservoir zelf kan je niet zien.
Ik had nog een bus ruitensproeiervloeistof staan van 5 liter die nog ongeveer halfvol was.
Ik ben beginnen gieten en die hele ongeveer 2.5 liter is in het reservoir gegaan en dan was dat nog niet vol.
Beetje gek dat BMW een nieuwe wagen aflevert met een bijna leeg ruitensproeierreservoir.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Th1x4nG
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 09-05 13:04
PeterCC schreef op maandag 1 april 2024 @ 18:22:
Toen ik de BMW iX1 nog maar een paar dagen had kreeg ik een alarm over een te laag niveau van de ruitensproeiervloeistof.
Ik vond dat een beetje vreemd omdat ik op die paar dagen nauwelijks gebruik had gemaakt van de ruitensproeier.
Het alarm verdween spoorloos. Dus niets gedaan.

Enkele dagen geleden was het er weer. Verdween weer even spoorloos, maar ik dacht ik ga dat vloeistofpeil toch maar eens controleren.

Onder de motorkap heb je links een vulslurf maar het reservoir zelf kan je niet zien.
Ik had nog een bus ruitensproeiervloeistof staan van 5 liter die nog ongeveer halfvol was.
Ik ben beginnen gieten en die hele ongeveer 2.5 liter is in het reservoir gegaan en dan was dat nog niet vol.
Beetje gek dat BMW een nieuwe wagen aflevert met een bijna leeg ruitensproeierreservoir.
Elke cent telt. ;)

R7 5700X · 32 GB · RTX 3080 · PG279Q — M4 Mac Mini — M1 MacBook Air — Galaxy S23 — 65" G3 — DS415+ · 40 TB SHR — X1 PHEV 30e

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PeterCC
Maar toch wat krenterig voor een auto van een 60k €.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YumaDjango
PeterCC schreef op maandag 1 april 2024 @ 19:42:
Maar toch wat krenterig voor een auto van een 60k €.
😂

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robinator002
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 08-04 09:06
[...]

Het proces zo ver:

Wow dit is echt triest.. Moet je zo lang wachten en dan is het nog niet in orde. Ik heb dezelfde besteld, ook met zwarte gril. Al 16 maand aan het wachten op levering. Ik ben benieuwd of die zwarte gril er bij mij meteen zal op zitten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YumaDjango
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ja-GZBz1eeK50xv-r6bAleOFNGE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aG8oGYCSAZKCAT7IsBZ4kWhy.jpg?f=fotoalbum_large

Kan iemand mij vertellen waar die 207.0 km voor staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stien
[...]

Vergeet niet dat er een bepaalde slimheid in het verwarmingssysteem van de iX1 zit.
Zo gaat de stoelverwarming ook niet aan als het niet koud genoeg is.
Nu heb ik de afgelopen weken de airco koel functie logischerwijs niet gebruikt, maar het zou zo kunnen dat deze niet gaat koelen omdat het systeem vind dat dat niet nodig is (om energie te besparen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bugles1984
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 23-04 09:40

Bugles1984

Budget Builder

YumaDjango schreef op dinsdag 2 april 2024 @ 11:39:
[Afbeelding]

Dat is je rijbereik?

Bugles Gaming

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bugles1984
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 23-04 09:40

Bugles1984

Budget Builder

Vandaag te horen gekregen dat de bestelde ix1 op 1 februari 2024 van half september naar half juli 2024 is gezet. Dus het gaat voorspoedig 😁

Bugles Gaming

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cd2013
Stien schreef op dinsdag 2 april 2024 @ 14:00:
[...]

Vergeet niet dat er een bepaalde slimheid in het verwarmingssysteem van de iX1 zit.
Zo gaat de stoelverwarming ook niet aan als het niet koud genoeg is.
Nu heb ik de afgelopen weken de airco koel functie logischerwijs niet gebruikt, maar het zou zo kunnen dat deze niet gaat koelen omdat het systeem vind dat dat niet nodig is (om energie te besparen)
Dacht ik ook inderdaad, maar, ik rijd constant op de brandstof motor in 'S'-modus, dus accu-sparen is niet van toepassingen. Ook als ik alles op 'LOW' zet of de knop 'MAX A/C' aanzet gaat alles blazen maar niks wordt koud. Het wordt binnen met de zon op het raam best nog wel warm, ook als het buiten maar 15 graden is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Triumph58
  • Registratie: Mei 2023
  • Laatst online: 17:50
YumaDjango schreef op dinsdag 2 april 2024 @ 11:39:
[Afbeelding]

Dat is het aantal km dat je hebt geladen over een langere tijd, door te rijden in de efficiency stand. Je kunt per dag, maand of vanaf het moment dat je je de auto hebt ontvangen laten weergeven. Staat ergens in het menu.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Triumph58
  • Registratie: Mei 2023
  • Laatst online: 17:50
Triumph58 schreef op dinsdag 2 april 2024 @ 15:52:
[...]

Dat is het aantal km dat je hebt geladen over een langere tijd, door te rijden in de efficiency stand. Je kunt per dag, maand of vanaf het moment dat je je de auto hebt ontvangen laten weergeven. Staat ergens in het menu.
Wordt recuperatie genoemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benny1978
  • Laatst online: 09-05 06:24
Bugles1984 schreef op dinsdag 2 april 2024 @ 14:06:
Vandaag te horen gekregen dat de bestelde ix1 op 1 februari 2024 van half september naar half juli 2024 is gezet. Dus het gaat voorspoedig 😁
IX1 besteld 15 januari, voorziene levering 2 oktober. Jammer genoeg nog niet gewijzigd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YumaDjango
Nope, die staat rechtsonder in(244km).
Zelfde batterijlading en staat nu op 208,9km maar er zijn veel meer km’s gereden dan 1,9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sincere1983
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 16:58
Weet iemand hoe kort voor levering ze ongeveer hun VIN nummer hadden ontvangen? Ik heb dit niet helemaal scherp meer toen ik de edrive30 geleverd kreeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YumaDjango
Triumph58 schreef op dinsdag 2 april 2024 @ 15:52:
[...]

Ahh… dus dat is zijn opgelade km’s door het regenereren…! 👍🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YumaDjango
Triumph58 schreef op dinsdag 2 april 2024 @ 16:08:
[...]

Wordt recuperatie genoemd.
Bedankt, ik had even door moeten lezen.

Mischien wel een leuk onderwerp, waar zitten jullie op qua recuperatie km’s?

[ Voor 7% gewijzigd door YumaDjango op 02-04-2024 20:26 ]

Pagina: 1 ... 37 ... 66 Laatste