Het grote BMW (i)X1 topic

Pagina: 1 ... 36 ... 66 Laatste
Acties:

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SAABcabrio
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 20:09
Ik rij nu bijna een jaar naar volle tevredenheid in de BMW iX1. Een xLine in spacezilver, met mat chroom accenten, travelpack, trekhaak en 20inch. Destijds in juli 2022 achter het beeldscherm samengesteld. De auto was toen in het echt nog niet beschikbaar, dus feitelijk vanaf een plaatje uitgekozen en definitief besteld in oktober 2022. Maart 2023 stond die bij de dealer en inmiddels heb ik er bijna 42.000 km opzitten.
Met de kennis van zou ik bij het keuzemogelijkheden meer aandacht hebben willen besteden aan de stoelen. Mijn iX1 heeft de standaard stoelen. Pasvorm en zithouding vind ik wel ok. Ik ben ca. 1.89m en 97kg, maar mis met name steun in de onderrug.
Misschien hebben potentiële kopers iets aan deze ervaring en zijn die wel in de gelegenheid om tijdens een proefrit de verschillen te ervaren tussen het standaard- en sportmeubilair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geert Mo
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 08-05 13:11
koentjuh schreef op zaterdag 16 maart 2024 @ 21:38:
Komende week gaat hier de bestelling via lease maatschappij ook finaal :-) Geschatte levertijd 6/7 maanden, ben benieuwd. Voorzover ik hier lees heeft driving assistant professional geen meerwaarde tov de combinatie basis en plus, enkel werkzaam bij snelheden die je toch niet kunt en mag rijden ☺️

BMW iX1 eDrive20

Cape York Grun
19 inch LM M Styling 871 M) in Midnight Grey
Interieurlijsten Schwarz hoogglans
M Alcantara/Veganza-combinatie Schwarz/Blau
Levering zonder typeaanduiding

Opties
Stuurwielrand verwarmd
M Sportpakket
M Sportpakket Pro
Trekhaak met elektrisch wegklapbare kogel
Dakdraagsysteem M hoogglans Shadow Line
Harman-Kardon sound system
Driving Assistant
Driving Assistant Plus
Innovation Pack
Travel Pack
Zonder Service Inclusive
toon volledige bericht
Goede keuze wat de kleur betreft ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18:43
Geert Mo schreef op maandag 18 maart 2024 @ 09:37:
[...]

Goede keuze wat de kleur betreft ;)
Dank! Keer wat anders dan zwart of blauw (de voorgaande auto’s). Benieuwd hoe de wagen bevalt :-)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Geert Mo
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 08-05 13:11
koentjuh schreef op maandag 18 maart 2024 @ 09:54:
[...]

Dank! Keer wat anders dan zwart of blauw (de voorgaande auto’s). Benieuwd hoe de wagen bevalt :-)
Ik heb heel lang getwijfeld tussen Cape York Green en zwart.
Zelfs in die mate dat de verkoper mij ging opbellen om op het laatste moment de kleur nog te wijzigen indien gewenst.

Was wel een verrassing toen ik telefoon kreeg met de melding dat de wagen binnen was en ik dus geen telefoon meer had gehad om de kleur te kiezen.

Hij staat hier nu mooi in Cape York Green te blinken en geen seconde spijt van gehad. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sincere1983
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 23:42
Zijn er meer mensen die begin mei hun iX1 verwachten en die inmiddels hun VIN nummer hebben ontvangen?
Mijne staat voor productie April en levering 1e week Mei maar VIN nummer is nog niet beschikbaar (normaliter een week of 6 voor productie).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F-Tim
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 02:25
wd200 schreef op zondag 3 maart 2024 @ 12:39:
Ja passen is het toverwoord maar wellicht heeft iemand ervaring met rear facing maxicosis op easyfix base en de ruimte voorin ?
Wellicht geen maxicosi, maar wel een achterwaards gerichte Cybex Sirona Z, ruimte voorin is ruim prima voor mij met 1,90m lang. Zit dan wel "maximaal wat kan" naar achteren, met de stoel net niet tegen het stoeltje aan zeg maar. Bewust gewacht toentertijd op een eerste demo exemplaar om te passen in de showroom, in de oude X1 paste het namelijk helemaal niet.

Enige nadeel.... als je geen elektrische stoelen hebt, en je vrouw die korter is rijdt in de auto, dan zet ze niet altijd de stoel netjes terug naar achteren voor mij, en zo heb ik al met een van die metalen studs op een korte zomer jeans wat krasjes op m'n stuur gemaakt als ik instapte en niet zag dat de stoel goed naar achter gezet was. Achteraf zou ik dus wel graag de elektrische stoelen hebben gehad.

Wanna play?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh
Geert Mo schreef op maandag 18 maart 2024 @ 10:30:
[...]

Ik heb heel lang getwijfeld tussen Cape York Green en zwart.
Zelfs in die mate dat de verkoper mij ging opbellen om op het laatste moment de kleur nog te wijzigen indien gewenst.

Was wel een verrassing toen ik telefoon kreeg met de melding dat de wagen binnen was en ik dus geen telefoon meer had gehad om de kleur te kiezen.

Hij staat hier nu mooi in Cape York Green te blinken en geen seconde spijt van gehad. :)
Mooi, even terug gezocht hier en idd de versie die ik ook voor ogen heb. Volgens mij zitten we sowieso qua uitvoering en opties redelijk gelijk.

Heb hier bewust geen elektrisch verstelbare stoelen genomen omdat mijn vriendin en ik ongeveer even groot zijn. Dat voegt dus weinig tot niks toe denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaSw85
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20:57
MaxDlius schreef op zondag 17 maart 2024 @ 20:29:
[...]

Idd coupé variant. Zelfde interieur, zelfde motorisaties. Vooral dus kwestie van smaak. De IX2 is een paar cm langer en lager met een iets grotere kofferinhoud. Evenveel beenruimte vanachter, maar aanzienlijk minder hoofdruimte.

Persoonlijk vind ik het echt een gedrocht, maar heb dan ook nooit het nut van suv coupés begrepen....😆
Vorige week beide bekeken in de showroom omdat ik een nieuwe leaseauto mag uitzoeken. De iX2 is idd iets langer en lager maar qua kofferruimte is het praktisch gezien wel een stuk minder (boven de hoedenplank) omdat het zo'n aflopende daklijn is. Smaak is gelukkig persoonlijk, ik vind de iX2 best geslaagd. Maar met een kleine op komst wellicht wat krap allemaal in de kofferbak.

Voordeel van de iX2 tov de iX1 is wel de levertijd (juli tov november als je nu besteld).

Komoot

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• marcelveenbrink
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 10-01 15:36
Deze besteld, levering begin oktober.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uAF9iDK-qIDQxdjDmuB76V1HEVc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/5isPMLQffsjkZX63AwV25sIy.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• byob11
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 20-10-2024
Wellicht is dat al eerder aan de kaart gebracht. Maar heeft iemand digital key plus op een Samsung apparaat (S21u) aan de praat weten te krijgen? Van wat ik begrijp is het in veel landen mogelijk. In Nederland echter niet omdat we hier geen Samsung wallet hebben (in de app wordt vermeld dat het toestel dan niet compatibel is). Is het iemand toch gelukt om de digitale key plus op een Samsung toestel te krijgen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wd200
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 06-05 12:01
MaSw85 schreef op maandag 18 maart 2024 @ 12:51:
[...]

Maar met een kleine op komst wellicht wat krap allemaal in de kofferbak.

Voordeel van de iX2 tov de iX1 is wel de levertijd (juli tov november als je nu besteld).
De IX2 heeft volgens een diepere kofferbak wat ook handig kan zijn, boven de hoedenplank doe je toch sowieso niet zoveel.

Qua ruimte denk ik dat ik de ix1 laat staan en voor de EQB ga; maar eerst maar eens proefrijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcelveenbrink
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 10-01 15:36
Ik heb een IX1 e20 besteld met m pro en premium pakket, zit hier eigenlijk openen achterklep met voet er onder bewegen op ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GilbertvH
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 07-05 13:58
VIN bekend dus toegevoegd in de app…
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UsgEn4jXVZxh8bl6M42eiqHYSQ8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5juy6RACorAUqM67Zxwclk30.jpg?f=fotoalbum_large
Twee weken nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PLW Wisse
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 14-01 14:14
Begin mei 2023 de BMW X1 xDrive30e besteld (hybride), inclusief M-sport pakket, travel pack, comfort pack etc… Vandaag een mail gekregen dat de levering over 9 dagen kan plaats vinden. Na het horen van andere verhalen hier had ik het veel langer dan 10 maanden verwacht. Tijd om nu dan toch echt afscheid te nemen van de 330i.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Th1x4nG
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 21:53
PLW Wisse schreef op maandag 18 maart 2024 @ 18:58:
Begin mei 2023 de BMW X1 xDrive30e besteld (hybride), inclusief M-sport pakket, travel pack, comfort pack etc… Vandaag een mail gekregen dat de levering over 9 dagen kan plaats vinden. Na het horen van andere verhalen hier had ik het veel langer dan 10 maanden verwacht. Tijd om nu dan toch echt afscheid te nemen van de 330i.
Proficiat!
Welke dealer? :)

R7 5700X · 32 GB · RTX 3080 · PG279Q — M4 Mac Mini — M1 MacBook Air — Galaxy S23 — 65" G3 — DS415+ · 40 TB SHR — X1 PHEV 30e

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh
Circa 36 weken levertijd zegt de leasmij. Misschien toch de auto keuze maar heroverwegen …. ?

Aangezien ik bijna alle opties heb, nog even nagevraagd of het specifiek op een bepaalde optie zit. Hopelijk helpt dat!

[ Voor 6% gewijzigd door koentjuh op 18-03-2024 20:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dudeness
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 28-04 16:49
Dudeness schreef op donderdag 29 februari 2024 @ 14:49:
Mijn X1 xDrive 30 PHEV eind november besteld op een bestaand fabricage slot voor April. Navraag bij dealer Dubbelsteyn gedaan en huidige status-code is 150 en wordt volgende week geproduceerd. Dan zou levering in april inderdaad moeten lukken lijkt mij. Nogmaals ik heb wel ingeprikt op een soort van beschikbaar leveringsslot.
Inmiddels staat hij op het overslag terrein in Limburg, dus zal geen weken meer duren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MHGroentje
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 13-02 08:56
SAABcabrio schreef op maandag 18 maart 2024 @ 08:17:
Ik rij nu bijna een jaar naar volle tevredenheid in de BMW iX1. Een xLine in spacezilver, met mat chroom accenten, travelpack, trekhaak en 20inch. Destijds in juli 2022 achter het beeldscherm samengesteld. De auto was toen in het echt nog niet beschikbaar, dus feitelijk vanaf een plaatje uitgekozen en definitief besteld in oktober 2022. Maart 2023 stond die bij de dealer en inmiddels heb ik er bijna 42.000 km opzitten.
Met de kennis van zou ik bij het keuzemogelijkheden meer aandacht hebben willen besteden aan de stoelen. Mijn iX1 heeft de standaard stoelen. Pasvorm en zithouding vind ik wel ok. Ik ben ca. 1.89m en 97kg, maar mis met name steun in de onderrug.
Misschien hebben potentiële kopers iets aan deze ervaring en zijn die wel in de gelegenheid om tijdens een proefrit de verschillen te ervaren tussen het standaard- en sportmeubilair.
ik had de mazzel, dat ik een proefrit heb kunnen maken in twee iX1 moddelen, waarbij een de sportstoelen had en de andere de standaard stoelen. En ja dat maakte voor mij de keuze gemakkelijker, maar als je fors gebouwd bent, kunnen de sportstoelen redelijk klem zittend aanvoelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MHGroentje
byob11 schreef op maandag 18 maart 2024 @ 15:18:
Wellicht is dat al eerder aan de kaart gebracht. Maar heeft iemand digital key plus op een Samsung apparaat (S21u) aan de praat weten te krijgen? Van wat ik begrijp is het in veel landen mogelijk. In Nederland echter niet omdat we hier geen Samsung wallet hebben (in de app wordt vermeld dat het toestel dan niet compatibel is). Is het iemand toch gelukt om de digitale key plus op een Samsung toestel te krijgen?
Ik heb het werkend gekregen, het gaat vooral om het Knox beveiliging systeem.
mijn toestel is de Samsung Fold 4, maar ook de S22 ultra en S22 plus konden met de wallet uit de voeten.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IqAgQKN_wBx31-Neu7Bs6ladqZE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/E0aETj3LlHX3vZK4fpdAnwjW.jpg?f=fotoalbum_large

deze vond ik ook nog.
de wallet is hierbij bruikbaar.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/G-Wd3S6I9-jfPOQ365Nsai9S7r8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/i1rsrX68oPuPoz9lkg3UOdSA.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 16% gewijzigd door MHGroentje op 18-03-2024 21:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterCC
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 21:51
Een vraag naar het verbruik van jullie iX1.
Ik heb de mijne nu 2 maand en er al een goede 4500km mee gereden.

Ik hou de laadbeurten netjes bij in een excel bestand, heb ik met al mijn auto's gedaan, toen waren dat wel tankbeurten, aan de andere kant is er de BMW app.

Volgens de BMW app zit ik op gemiddeld 17,3kWh/100km. Dat is dan voor de maand maart tot nu.
Maar op basis van mijn excel bestand dat zich baseert op wat de BMW app aangeeft wat ik geladen heb en de km-stand van de auto kom ik uit op 18,7kWh/100km over dezelfde tijdperiode. Dat is 7% hoger.

Dat verschil is niet dramatisch, maar het is me niet duidelijk waar het verschil vandaan komt. Beide resultaten zijn gebaseerd op BMW app gegegens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin2k
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07-05 20:08
Ik heb via de leasemaatschappij de BMW iX1 in bestelling.

Het is een Sapphire zwarte versie met M Sport pakket, 19 inch velgen en stoelverwarming.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BbK7SVGTDc7aaH6hTruEauy7EOM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/3ZKTYNgjTgCl0gmzkld1b4uF.png?f=fotoalbum_large

We hadden eerst een iets anders model maar daarvan was de levertijd vrij lang, met de opmerking dat het mogelijk zelf 2025 kon worden.

Ik heb via de lease vrije dealer keuze dus we hebben rond gebeld voor modellen waar reeds een productieslot voor gereserveerd was.

We hebben de extra getinte ruiten ingeleverd maar nu wel een productieslot voor de eerste week van September! Dus mocht dat een optie zijn, bel gerust rond bij dealers!

Zonnepanelen 3950Wp - DMEGC 6x395Wp (ZW 2°) + DMEGC 4x395Wp (ZW 28°) - Solis 3.6 ; Easee Charge Lite 11kW + Easee Equalizer (Load Balancing) ; BMW iX1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PLW Wisse
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 14-01 14:14
Th1x4nG schreef op maandag 18 maart 2024 @ 20:04:
[...]

Proficiat!
Welke dealer? :)
Renova Tilburg, tegenwoordig Hedin Automotive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordys19
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 18:56
Dudeness schreef op maandag 18 maart 2024 @ 21:14:
[...]

Inmiddels staat hij op het overslag terrein in Limburg, dus zal geen weken meer duren...
Mijn X1 25e is in diezelfde week ook naar status 150 gegaan. Hoe weet je dat hij op het overslag terrein staat? Heb je hiervoor met de dealer gebeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dudeness
Ja inderdaad contact met de dealer gehad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shivers454
  • Registratie: December 2023
  • Laatst online: 08-10-2024
Jordys19 schreef op dinsdag 19 maart 2024 @ 13:57:
[...]

Mijn X1 25e is in diezelfde week ook naar status 150 gegaan. Hoe weet je dat hij op het overslag terrein staat? Heb je hiervoor met de dealer gebeld?
Wanneer had jij em besteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordys19
Shivers454 schreef op dinsdag 19 maart 2024 @ 15:16:
[...]

Wanneer had jij em besteld?
02/23 Besteld verwachte levertijd 08/23.

02/24 Status 111

02/24 Status 150

03/24 of 04/24 wordt hij geleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X1msport
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 19-03-2024
Hier augustus 2023 een x1 25e besteld bij van Poelgeest en vorige week geleverd!

[ Voor 70% gewijzigd door X1msport op 19-03-2024 22:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baris
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 22:54
X1msport schreef op dinsdag 19 maart 2024 @ 22:49:
Hier augustus 2023 een x1 25e besteld bij van Poelgeest en vorige week geleverd!
Hier een x1 30e morgen de levering! Ook besteld in augustus vorig jaar bij Poelgeest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geforce660
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 16-09-2024
Heb eigenlijk een soortgelijke geconfigureerd. Echter probeert onze externe lease mij nu te overtuigen om een stockwagen te nemen omwille van de lange levertijden.. Vermoed dat hij zijn fee krijgt obv aflevering.
Zou denken dat de leveringen een +/- 6 maanden zouden duren, dit is alweer de winterperiode pas..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shivers454
Dat is snel. Ik heb 04/2023 besteld (25e) en hij zou 04/2023 geleverd worden. De dealer meldde mij enkele weken geleden dat het 07/2024 zou worden…

Zou er een verschil zitten in België of Nederland?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jv789
  • Laatst online: 23-12-2024
Dat is snel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w00Dy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-05 15:13

w00Dy

Make soap, not war

marcelveenbrink schreef op maandag 18 maart 2024 @ 17:09:
Ik heb een IX1 e20 besteld met m pro en premium pakket, zit hier eigenlijk openen achterklep met voet er onder bewegen op ?
Ik heb het premium pakket en het zit erop, ik heb het iig niet apart gekozen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robinator002
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 08-04 09:06
Shivers454 schreef op woensdag 20 maart 2024 @ 07:21:
[...]

Dat is snel. Ik heb 04/2023 besteld (25e) en hij zou 04/2023 geleverd worden. De dealer meldde mij enkele weken geleden dat het 07/2024 zou worden…

Zou er een verschil zitten in België of Nederland?
Ik heb het gevoel van wel. Ik in België 25e besteld 12/2022 en sinds vorige week pas status 111. Hij zou in de laaste week van mei geleverd worden. Na 18 maanden komt het einde in zicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrightSun
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 02-03 18:11
Hallo,

Wij zijn op zoek naar een nieuwe lease auto. Het oog viel in eerste instantie op een EX40 Single Motor Extended Range. EV is verplicht en voor werk worden er flinke afstanden afgelegd, dus kijkend naar de WLTP kwam deze een stuk verder dan de iX1 eDrive20.

Nu ik echter naar EVdatabase kijk zie ik dat de iX1 eDrive20 en EX40 qua verbruik niet ver uit elkaar liggen. Ik vraag me echter af wat volgens jullie het verbruik van de iX1 eDrive20 in de praktijk is. Ook het snelladen is daarbij een punt van aandacht uiteraard.

Is er iemand die hier wellicht wat meer info over heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• byob11
MHGroentje schreef op maandag 18 maart 2024 @ 21:25:
[...]

ik had de mazzel, dat ik een proefrit heb kunnen maken in twee iX1 moddelen, waarbij een de sportstoelen had en de andere de standaard stoelen. En ja dat maakte voor mij de keuze gemakkelijker, maar als je fors gebouwd bent, kunnen de sportstoelen redelijk klem zittend aanvoelen.
Maar hoe heb je dit ooit aan de praat gekregen? Als ik via de bmw app het wil toevoegen staat er dat mijn toestel niet compatible is. Ik heb verder ook geen Samsung wallet en kan deze ook niet in de playstore of Samsung store downloaden. Hoe kom jij aan Samsung wallet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxDlius
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 06-05 19:36

MaxDlius

Buiten De Zone

BrightSun schreef op woensdag 20 maart 2024 @ 11:34:
Hallo,

Wij zijn op zoek naar een nieuwe lease auto. Het oog viel in eerste instantie op een EX40 Single Motor Extended Range. EV is verplicht en voor werk worden er flinke afstanden afgelegd, dus kijkend naar de WLTP kwam deze een stuk verder dan de iX1 eDrive20.

Nu ik echter naar EVdatabase kijk zie ik dat de iX1 eDrive20 en EX40 qua verbruik niet ver uit elkaar liggen. Ik vraag me echter af wat volgens jullie het verbruik van de iX1 eDrive20 in de praktijk is. Ook het snelladen is daarbij een punt van aandacht uiteraard.

Is er iemand die hier wellicht wat meer info over heeft?
De EX40 heeft een batterij met een grotere netcapaciteit. Enkel naar verbruik kijken is niet voldoende 😉 Voor snelladen kan je kijken naar de kW DC laadsnelheid. Een kleinere batterij is natuurlijk ook weer sneller opgeladen.

Steam/Battle.net ID: MaxDlius

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wd200
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 06-05 12:01
Alles laad tegenwoordig in 30 min van 10-80% bij benadering ..

Dus of je nu 25 of 35 minuten stilstaat na 250 of 300km; als je dat dubbele niet dagelijks rijdt maar het toch niet uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrightSun
MaxDlius schreef op woensdag 20 maart 2024 @ 17:47:
[...]

De EX40 heeft een batterij met een grotere netcapaciteit. Enkel naar verbruik kijken is niet voldoende 😉 Voor snelladen kan je kijken naar de kW DC laadsnelheid. Een kleinere batterij is natuurlijk ook weer sneller opgeladen.
Ik heb een fout gemaakt in mijn post. Wat ik wilde zeggen is; qua WLTP liggen ze ver uit elkaar, maar volgens de range die evdatabase aangeeft komen ze ongeveer even ver. Ondanks de grotere accu zou de Volvo dus niet verder komen dan de BMW (Volvo verbruikt dus meer).

Inmiddels heb ik nog wat meer info opgezocht. Zo kwam ik bij een site 'What the Range' die weer aangeeft dat het verschil wel weer wat groter zou zijn.

Ik vroeg me dus wat realistische praktijkcijfers zijn voor de BMW. En mocht iemand in beiden auto's hebben gereden of het dicht bij elkaar ligt of juist niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrightSun
wd200 schreef op woensdag 20 maart 2024 @ 17:55:
Alles laad tegenwoordig in 30 min van 10-80% bij benadering ..

Dus of je nu 25 of 35 minuten stilstaat na 250 of 300km; als je dat dubbele niet dagelijks rijdt maar het toch niet uit
Helemaal eens. Echter wordt de auto gebruikt voor regelmatige ritten van grote afstand (moet het hele land door). Als je op de terugweg na een lange dag dan niet meer hoeft te laden of met 130 km/h naar huis kunt heeft dat voor mij wel waarde om mee te nemen in een vergelijking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterCC
Met mijn iX1 Xdrive30 zit ik op een gemiddeld verbruik van 18,5kWh/100km gemeten over de eerste 4700km. Dat is voornamelijk gereden op gewone wegen. Ik rij ermee zoals met mijn vorige wagens, dus zonder speciaal zuinig te willen rijden.
Op de autoweg aan een 130km/h ligt het eerder bij een 20kWh/100km.

Ik merk nu wel de laatste dagen met het zachtere weer dat ik rond 16,5 zit.

Met een edrive20 zal het verbruik iets lager liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pheres92
  • Registratie: November 2023
  • Laatst online: 22-03-2024
Dag iedereen, ik heb eindelijk mijn X1 25e plugin aangekregen maar heb hier een vraag rond voor andere eigenaars.
Ik heb iconic sounds aan staan in de instellingen, maar ik hoor deze niet als ik naar bijvoorbeeld expressive, calm of sport ga. Heeft hier iemand nog ervaring mee? Misschien doe ik iets verkeerd..

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• zagor
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 19-11-2024
Ik kreeg mijn BMW iX1 eDrive20 eind de eerste week van maart, die eind oktober 2023 werd besteld.

Het is een echt stevige en soepele rit met voldoende prestaties en comfort. Voorlopig genieten wij als gezin nu met onze Storm Blue vriend.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/k9D1OAM3l6_KQr_abmDiMt8UwHc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1Tj7uY14e39C95iiLNughloU.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CgOXmZYzrQM7aiCVyiPd4_u3tnU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hocmixjsYoRkUQujj3H8OmNX.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4HGDg_vExpSeEkZAkiLhiknQbTg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sRf2BQHAjA0cGRydEQfrScbz.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Griffin2k
zagor schreef op donderdag 21 maart 2024 @ 01:58:
Ik kreeg mijn BMW iX1 eDrive20 eind de eerste week van maart, die eind oktober 2023 werd besteld.

Het is een echt stevige en soepele rit met voldoende prestaties en comfort. Voorlopig genieten wij als gezin nu met onze Storm Blue vriend.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Het blijft een mooie kleur he! Helaas is dit de gedeelde auto hier thuis, dus die van ons komt in Saphyr zwart (vrouw) en met M-pakket (ondergetekend).

Zonnepanelen 3950Wp - DMEGC 6x395Wp (ZW 2°) + DMEGC 4x395Wp (ZW 28°) - Solis 3.6 ; Easee Charge Lite 11kW + Easee Equalizer (Load Balancing) ; BMW iX1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundstream
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 17-10-2024
Het lijkt me heel sterk dat deze niet te vervangen is voor de grill met stijlen.

De M-Bumper van alle modellen inclusief de benzine en diesel motoren heeft partnumber 51 11 5A61947 Bumper panel primed front en aangezien de plofmotoren geen veranderde grille hebben gekregen geloof ik nooit dat ze speciaal voor de iX1 een aangepaste variant van de bumper hebben gemaakt. dat kost veel te veel om 2 varianten aan te houden van dezelfde bumper.

Aangezien de grille in de bumper gaat moeten ze allebij wel passen.
Je hebt dan in het geval je voor een geheel zwarte grille zou gaan, onderstaande parts nodig.

Grill
51 13 5A0BB86 Front ornamental grille BEV SHADOWLINE

Grill Trim Panel
51 13 8080220 Trim, trim grille, front SHADOWLINE

Let op, heb je een camera voor dan moet je mogelijk nog een extra cover hebben.

Ik weet overigens niet of dat trim panel en eventueel dat extra cover voor de camera wel andere onderdelen zijn dan de benodigde onderdelen bij de nieuwe type grille.
kans is groot dat die identiek zijn.

voor compleetheid nog een linkje naar een part catalog online maar de nieuwe grille part numbers staan er (nog) niet bij.

https://www.bmw-etk.info/...2023/02/63040/51/51_B455/
Artemi schreef op zondag 17 maart 2024 @ 10:49:
Goeiemorgen,

Ik heb een ix1 besteld (met de oude grill in het zwart) met M-Sport pakket. Bij aflevering bleek dat de nieuwe grill er op zit. Ik ben hier absoluut niet blij mee en wil graag de oude er op hebben.
De dealer zegt dat ze hier geen invloed op hebben gehad en dat er eerst bekeken moet worden of het technisch mogelijk is om de oude grill er op te zetten.

Heeft iemand hier een duidelijk antwoord op of het technisch mogelijk is om de elektrische platte grill terug te vervangen door de grill met verticale spijlen?

Alvast bedankt!

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cd2013
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 06-04 05:42
Ik heb deze week na zo een 14 maanden wachten mijn X1 25e hybride opgehaald.
Allemaal positief, ben ook erg te spreken over de hybride aandrijflijn.

Echter...ik krijg met geen mogelijkheid de laadklep open, ik kan er op drukken wat ik wil, gaat niet open.
Al vele combinaties van lock/unlock/aan/uit geprobeerd.
Klep is nog nooit open gegaan (sinds opgehaald te hebben), dus kan ook niet zeggen dat die het eerst wel deed.

Iemand hier toevallig ooit mee te maken gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• felder
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 22:07
cd2013 schreef op donderdag 21 maart 2024 @ 12:04:
Ik heb deze week na zo een 14 maanden wachten mijn X1 25e hybride opgehaald.
Allemaal positief, ben ook erg te spreken over de hybride aandrijflijn.

Echter...ik krijg met geen mogelijkheid de laadklep open, ik kan er op drukken wat ik wil, gaat niet open.
Al vele combinaties van lock/unlock/aan/uit geprobeerd.
Klep is nog nooit open gegaan (sinds opgehaald te hebben), dus kan ook niet zeggen dat die het eerst wel deed.

Iemand hier toevallig ooit mee te maken gehad?
Ik moet voor ik de brandstofklep kan openen eerst op een knopje in de deur duwen (staat naast de knop om de ramen te blokkeren en onder de knoppen om de ramen te openen). Misschien dat dat ook voor de laadklep geld.

[ Voor 7% gewijzigd door felder op 21-03-2024 12:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cd2013
felder schreef op donderdag 21 maart 2024 @ 12:35:
[...]

Ik moet voor ik de brandstofklep kan openen eerst op een knopje in de deur duwen (staat naast de knop om de ramen te blokkeren en onder de knoppen om de ramen te openen). Misschien dat dat ook voor de laadklep geld.
Klopt, geprobeerd (en die werkt wél voor brandstof) maar helaas geen effect op de laadklep

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• w00Dy

w00Dy

Make soap, not war

cd2013 schreef op donderdag 21 maart 2024 @ 13:05:
[...]

Klopt, geprobeerd (en die werkt wél voor brandstof) maar helaas geen effect op de laadklep
Wij hebben nog een Seat Leon FR Hybride, ondertussen is daar het 'uitduwpintje/staafje' of 'veertje' van de klep -hoe je het ook wil noemen- al vervangen. Ook al was de auto ontgrendeld, de klep ging niet open. Het minste zandkorretje is nefast voor die dingen.

Ff naar de dealer rijden zou ik zeggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cd2013
w00Dy schreef op donderdag 21 maart 2024 @ 14:56:
[...]

Wij hebben nog een Seat Leon FR Hybride, ondertussen is daar het 'uitduwpintje/staafje' of 'veertje' van de klep -hoe je het ook wil noemen- al vervangen. Ook al was de auto ontgrendeld, de klep ging niet open. Het minste zandkorretje is nefast voor die dingen.

Ff naar de dealer rijden zou ik zeggen
Heb inmiddels mailtje gestuurd, opmerkelijk dit wel gezien het letterljik een nieuwe auto betreft, en jammer van de eerste ervaring uiteraard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SwekkieSwekson
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 03-07-2024
Allereerst dank aan iedereen voor de waardevolle bijdragen hier op het forum.

Vandaag is officieel de bestelling eruit gegaan voor een bmw X1 xDrive 30e - silberspace metallic (met zilveren accenten) / m pakket / innovation pack / driver assistent professional (eigenlijk alles wel aangevinkt behalve de interieur camera)

Productie staat gepland in week 24 en verwachte uitlevering voor nu (in potlood) op week 28 (Ekris) - levertijd is dus blijkbaar rap omlaag gegaan.

[ Voor 6% gewijzigd door SwekkieSwekson op 21-03-2024 16:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin2k
SwekkieSwekson schreef op donderdag 21 maart 2024 @ 16:28:

Productie staat gepland in week 24 en verwachte uitlevering voor nu (in potlood) op week 28 (Ekris) - levertijd is dus blijkbaar rap omlaag gegaan.
Dat is wel bizar snel zeg! Mijn collega heeft bijna dezelfde besteld een paar weken terug en die staat nog voor oktober! 😲

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterCC
Vandaag had ik iets vreemds voor.

Ik ben op weg naar huis. Op het middenscherm de BMW GPS, zonder bestemming, gewoon de wegenkaart.

Plots een geluidje, het scherm wordt zwart, start terug op en nu staat daar ineens de Waze op in Android Auto. Links op het middenscherm "Nav" aangevinkt, bleef op Waze staan. Vanalles geprobeerd maar het lukte me niet om terug naar de BMW GPS te geraken.

Ik moest nog even stoppen onderweg om iets op te halen. Wagen terug gestart en de BMW GPS was terug op het scherm.

Waarschijnlijk moet ik Android Auto afsluiten, vermoed ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baris
MHGroentje schreef op maandag 18 maart 2024 @ 21:31:
[...]

Ik heb het werkend gekregen, het gaat vooral om het Knox beveiliging systeem.
mijn toestel is de Samsung Fold 4, maar ook de S22 ultra en S22 plus konden met de wallet uit de voeten.

[Afbeelding]

deze vond ik ook nog.
de wallet is hierbij bruikbaar.
[Afbeelding]
Ow welke manier heb je dit werkend gekregen? Sideloaden van de app werkt helaas niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• byob11
Officieel is de wallet niet beschikbaar in NL. Ik heb mn CSC (regio van je mobiel) verandert naar Duitsland. Kon de app downloaden en open maar gaf alsnog een fout melding waardoor het niet t gebruiken is. Ben heeeeel benieuwd hoe sommige het toch aan de praat krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• felder
PeterCC schreef op donderdag 21 maart 2024 @ 19:52:
Vandaag had ik iets vreemds voor.

Ik ben op weg naar huis. Op het middenscherm de BMW GPS, zonder bestemming, gewoon de wegenkaart.

Plots een geluidje, het scherm wordt zwart, start terug op en nu staat daar ineens de Waze op in Android Auto. Links op het middenscherm "Nav" aangevinkt, bleef op Waze staan. Vanalles geprobeerd maar het lukte me niet om terug naar de BMW GPS te geraken.

Ik moest nog even stoppen onderweg om iets op te halen. Wagen terug gestart en de BMW GPS was terug op het scherm.

Waarschijnlijk moet ik Android Auto afsluiten, vermoed ik.
Android auto moet idd afgesloten worden. Zodra waze actief is werkt de nav van bmw niet meer, tot zolang android auto niet meer actief is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KW1980
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 07-05 12:45
Mijn edrive20 is vertraagd naar eind sept 2024. Half Jan 2024 besteld. Zou 30 jun zijn. Zomervakantie nog fossiel zoals het nu lijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jv789
  • Laatst online: 23-12-2024
SwekkieSwekson schreef op donderdag 21 maart 2024 @ 16:28:
Allereerst dank aan iedereen voor de waardevolle bijdragen hier op het forum.

Vandaag is officieel de bestelling eruit gegaan voor een bmw X1 xDrive 30e - silberspace metallic (met zilveren accenten) / m pakket / innovation pack / driver assistent professional (eigenlijk alles wel aangevinkt behalve de interieur camera)

Week 28-2025 zeker? :P haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sincere1983
KW1980 schreef op vrijdag 22 maart 2024 @ 07:57:
Mijn edrive20 is vertraagd naar eind sept 2024. Half Jan 2024 besteld. Zou 30 jun zijn. Zomervakantie nog fossiel zoals het nu lijkt.
Ohjee, ik heb ook een edrive20 in bestelling staan, ook half januari ongeveer besteld. Zou 6-5 geleverd worden vanuit LM.
Wat waren je opties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom.wuyts
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 14-01 20:39
edrive 20 op 15 Januari besteld, zou week 28 geleverd worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MHGroentje
byob11 schreef op woensdag 20 maart 2024 @ 16:37:
[...]

Maar hoe heb je dit ooit aan de praat gekregen? Als ik via de bmw app het wil toevoegen staat er dat mijn toestel niet compatible is. Ik heb verder ook geen Samsung wallet en kan deze ook niet in de playstore of Samsung store downloaden. Hoe kom jij aan Samsung wallet?
In de App Store staat deze niet, maar in de Galaxy store, vind je de Wallet en die heb ik geïnstalleerd.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2KHrB4nnj794f56kC36nVFftgMc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4RJYWkKaxYE678yV4gqc8K0y.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sincere1983
Tom.wuyts schreef op vrijdag 22 maart 2024 @ 08:24:
edrive 20 op 15 Januari besteld, zou week 28 geleverd worden
Om exact te zijn;
12-1 door LM besteld bij Story in Den Bosch.
Spacesilber
M-sport
comfort pack
Pano dack
19"

Levering (bevestigt vanuit LM) week 19.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GilbertvH
Heeft iemand al een goede kofferbakbescherming / hondendeken besteld voor zijn/haar iX1? In de huidige auto heb ik enkel een rubber mat, maar dan heb je nog steeds last van haren en viezigheid aan de zijkanten en daar wil ik vanaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cd2013
cd2013 schreef op donderdag 21 maart 2024 @ 15:13:
[...]

Heb inmiddels mailtje gestuurd, opmerkelijk dit wel gezien het letterljik een nieuwe auto betreft, en jammer van de eerste ervaring uiteraard.
Inmiddels langs geweest.
Of ze konden de klep open forceren, en daarna met ducktape op de auto rondrijden omdat de klep anders open blijft staan (serieus). Of ik kan over 2 weken (eerste tijdslot, zelfs met spoed) de auto 1 a 2 dagen daar laten staan ter reparatie (grote kans dat dingen besteld moeten worden).
Uiteraard voor optie 2 gekozen, maar ik vind dit toch wel een blunder hoor bij een nieuwe auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KW1980
Sincere1983 schreef op vrijdag 22 maart 2024 @ 08:19:
[...]

Ohjee, ik heb ook een edrive20 in bestelling staan, ook half januari ongeveer besteld. Zou 6-5 geleverd worden vanuit LM.
Wat waren je opties?
Innovation pack
HK audio
Xline
19 inch type 867
Trekhaak
Sportstoelen
Electrische voorstoelen
Antraciet hemel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterCC
felder schreef op vrijdag 22 maart 2024 @ 07:50:
[...]

Android auto moet idd afgesloten worden. Zodra waze actief is werkt de nav van bmw niet meer, tot zolang android auto niet meer actief is.
OK, duidelijk.
Alleen had ik Android Auto niet gestart, dat heeft de auto om één of andere reden zelf spontaan gedaan.

Vandaag had ik weer iets vreemds.
Ik was gaan winkelen, ontgrendel de auto, open de koffer en laad de spullen in. Koffer terug dicht en ik ga de winkelkar wegzetten.
Ik stap in en ik stel vast dat het raam aan de chauffeurszijde een 10-tal cm openstaat. Ik was nergens aan geweest. Raam dicht.
Ik vertrek en dan stel ik vast dat het raam aan de passagierszijde ook een 10cm openstaat, en bij nader toezien de beide ruiten achteraan ook.
Ik heb er niet op gelet dus weet ik niet of die ramen al open stonden toen ik bij de auto aankwam, of pas open gegaan zijn nadat ik hem ontgrendeld had.

Iemand die dit herkent?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r2504
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 16:07
PeterCC schreef op vrijdag 22 maart 2024 @ 19:51:
[...]
Ik stap in en ik stel vast dat het raam aan de chauffeurszijde een 10-tal cm openstaat. Ik was nergens aan geweest. Raam dicht.
Ik vertrek en dan stel ik vast dat het raam aan de passagierszijde ook een 10cm openstaat, en bij nader toezien de beide ruiten achteraan ook.
Ik heb er niet op gelet dus weet ik niet of die ramen al open stonden toen ik bij de auto aankwam, of pas open gegaan zijn nadat ik hem ontgrendeld had.
Te lang op de "open" toets gedruk (of zelfs onbewust in je broekzak) van je afstandsbediening ?

Ik heb voordien bij m'n X3 verschillende keren gehad dat de buren kwamen bellen dat met koffer open stond... zonder dat ik van iets wist, vermoedelijk ook in de broekzak ergens tegenaan gedrukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterCC
Zou kunnen. Dat zal ik eens testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• felder
PeterCC schreef op vrijdag 22 maart 2024 @ 19:51:
[...]

OK, duidelijk.
Alleen had ik Android Auto niet gestart, dat heeft de auto om één of andere reden zelf spontaan gedaan.
Ik moet android auto telkens manueel afzetten als ik dit niet meer wil gebruiken. Anders wordt dit telkens automatisch opgestart na het starten van de wagen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterCC
felder schreef op vrijdag 22 maart 2024 @ 21:24:
[...]

Ik moet android auto telkens manueel afzetten als ik dit niet meer wil gebruiken. Anders wordt dit telkens automatisch opgestart na het starten van de wagen
Dat doet de mijne met zekerheid niet.
Als ik stop met Android Auto aan en de wagen dan herstart is Android Auto uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cd2013
felder schreef op vrijdag 22 maart 2024 @ 21:24:
[...]

Heb ik ook, vooral irritant omdat die altijd direct spotify opstart ipv de radio wat ik normaal luister.
Ik vind android auto opstarten met Google Maps niet zo erg...maar start niet spotify op 8)7

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Robicide
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 06-03 15:41
cd2013 schreef op zaterdag 23 maart 2024 @ 04:42:
[...]

Heb ik ook, vooral irritant omdat die altijd direct spotify opstart ipv de radio wat ik normaal luister.
Ik vind android auto opstarten met Google Maps niet zo erg...maar start niet spotify op 8)7
Je kan in Android Auto instellen dat hij niet automatisch begint met media afspelen bij opstarten :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MHGroentje
GilbertvH schreef op vrijdag 22 maart 2024 @ 10:16:
Heeft iemand al een goede kofferbakbescherming / hondendeken besteld voor zijn/haar iX1? In de huidige auto heb ik enkel een rubber mat, maar dan heb je nog steeds last van haren en viezigheid aan de zijkanten en daar wil ik vanaf.
Mijn buurman is bij " deblaffendekat.nl " geslaagd voor een goede betaalbare bescherming geslaagd.
ziet er ook netjes uit in de achterbak en ook stevig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterCC
r2504 schreef op vrijdag 22 maart 2024 @ 20:11:
[...]

Te lang op de "open" toets gedruk (of zelfs onbewust in je broekzak) van je afstandsbediening ?

Ik heb voordien bij m'n X3 verschillende keren gehad dat de buren kwamen bellen dat met koffer open stond... zonder dat ik van iets wist, vermoedelijk ook in de broekzak ergens tegenaan gedrukt.
Inderdaad, als ik lang op de "open" toets duw gaan de ramen naar beneden.
Maar ik moet er dan wel seconden lang op duwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GilbertvH
MHGroentje schreef op zaterdag 23 maart 2024 @ 10:44:
[...]

Mijn buurman is bij " deblaffendekat.nl " geslaagd voor een goede betaalbare bescherming geslaagd.
ziet er ook netjes uit in de achterbak en ook stevig.
Thanks! Ik heb de Premium besteld. Ik ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KW1980
Hebben mensen ervaring met de BMW navigatie op lange (Europese) ritten? File-info/laadstops/geschatte tijden soc ed beetje ok? Of rijden veel gewoon op AA/CP met bijv maps of tomtom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verbal Kint
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 29-04 09:55

Verbal Kint

The man with the plan

Wij zijn met de voorjaarsvakantie heen-en-weer naar Oostenrijk gereden op de BMW navigatie, is uitstekend bevallen. Ook wel met Google Maps en wat laadapps er naast gewerkt op mobiel, maar daar werd het eigenlijk maar marginaal beter van. En soms slechter want dan hadden we toch iets over het hoofd gezien (openingstijden van snelladers op winkelterreinen bijvoorbeeld) en dat doet de computer niet.

Wat ik wel deed was soms de laadstops iets opschuiven als ik nog niet wilde stoppen of de accu wat leger wilde hebben voor het laden. Ook dat gaat vrij makkelijk gewoon met de navigatie zelf. Soms door echt te plannen, soms door gewoon de stop voorbij te rijden als er verder op de route ook nog laders waren binnen range.

Wat de auto opgeeft aan hoe lang je moet laden, met hoeveel accu percentage ed je aankomt, dat klopte echt heel erg goed elke keer.

Great minds think alike!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technoslet
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 02-04 19:24
[...]

Juist het niet opstarten van de radio vind ik een verademing tov mijn vorige auto. Ik ben er juist heel blij mee.
Irriteerde me kapot aan iedere keer weer een andere bron te moeten koppelen.
Jammer dat de software de gebruiker geen primaire bron laat kiezen. Zo zou iedereen naar wens bediend kunnen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterCC
[...]

Vandaag wat zitten prutsen met de smartphone terwijl ik aan het wachten was om mijn dochter op te pikken.
Ineens schakelde de auto over op Android Auto, op het middenscherm schakelde de BMW GPS over op Waze en de radio viel uit. Ik zit niet op Spotify. Beetje storend.
Vanalles geprobeerd om de radio terug aan te krijgen. Zonder resultaat. Tot het wel lukte.
Heel eenvoudig, achteraf gezien. Ga naar "Home" en daar vind je de app "radio". Die app aanklikken en je radio doet het weer. Dan terug naar "Nav" en je Waze is er weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cd2013
technoslet schreef op zaterdag 23 maart 2024 @ 20:44:
[...]

Juist het niet opstarten van de radio vind ik een verademing tov mijn vorige auto. Ik ben er juist heel blij mee.
Irriteerde me kapot aan iedere keer weer een andere bron te moeten koppelen.
Jammer dat de software de gebruiker geen primaire bron laat kiezen. Zo zou iedereen naar wens bediend kunnen worden.
Ik heb dit inderdaad de instellingen gevonden.

Inmiddels wel aparts opgevallen, bij radio luisteren (BNR radio, via DAB) hoor ik om de 5 a 10sec (willekeurige timing zo lijkt het) een tik geluid via de speakers. Soms een duidelijke dik, soms een zacht tikje, lijkt allemaal willekeurig maar valt wel op. Iemand dit wel eens eerder gehad?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PeterCC
Nee, geen tikjes te horen.
Heb je dat alleen bij BNR of bij elke zender?

[ Voor 47% gewijzigd door PeterCC op 24-03-2024 15:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w00Dy

w00Dy

Make soap, not war

Ik heb de auto nu twee weken en hij bevalt goed, echter heb ik de indruk dat de ophanging vrij strak is. Op landwegjes stuitert de auto behoorlijk, ik ben ondertussen van bandenspanning 2.9 bar (all round) naar de aanbevolen spanning van 2.4 bar vooraan en 2.2 bar achteraan gegaan maar ik merk geen wezelijk verschil.
PeterCC schreef op zaterdag 23 maart 2024 @ 21:46:
[...]

Vandaag wat zitten prutsen met de smartphone terwijl ik aan het wachten was om mijn dochter op te pikken.
Ineens schakelde de auto over op Android Auto, op het middenscherm schakelde de BMW GPS over op Waze en de radio viel uit. Ik zit niet op Spotify. Beetje storend.
Vanalles geprobeerd om de radio terug aan te krijgen. Zonder resultaat. Tot het wel lukte.
Heel eenvoudig, achteraf gezien. Ga naar "Home" en daar vind je de app "radio". Die app aanklikken en je radio doet het weer. Dan terug naar "Nav" en je Waze is er weer.
Als je 'Media' drukt krijg je een pop-up over android auto met de keuze: "Android Auto" - "Radio", zo kan je ook radio selecteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinotgrigio1
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 08-05 07:21
Ik mag een nieuwe leaseauto bestellen en heb de volgende auto op de shorlist staan, die momenteel nog maar 1 auto bevat ;-)

iX1 eDrive20
Cape York Green metallic
  • innovation package
  • M sport packet
  • Harman Kardon
  • zonder service incl (scheelt euro 653 en je hebt er niets aan ivm leaseauto)
Ik vraag me af of er meer mensen zijn hier met het innovation package en wat de ervaringen zijn, met name de augmented reality navi en headsup display?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cd2013
PeterCC schreef op zondag 24 maart 2024 @ 10:52:
Nee, geen tikjes te horen.
Heb je dat alleen bij BNR of bij elke zender?
Vandaar hoorde ik het toevallig niet, zal nog wat verder experimenteren.

Tip: Als de accu van de hybride leeg is en je wilt voorruit ontdooien (werkt alleen als je hem handmatig in sportmodus zet, anders gebeurd er niks), gooi dan niet de sleutel in de auto als je binnen nog een krabber wilt pakken. Auto zet zichzelf op slot én unlocken via de app werkt ook niet meer (want auto is in gebruik).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAABcabrio
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 20:09
Ik hoorde in mijn iX1 al een paar dagen een gonzend/zoemend geluid, voor mijn gevoel afkomstig van rechtsachter. Enigszins snelheidsafhankelijk, want bij langzaam rijden klonk het geluid lager van toon. Zelf dacht ik in eerste instantie aan cuppende (winter)banden. Omdat het profiel niet schubbig aanvoelde zekerheidshalve toch even langs de dealer gereden.
Zojuist heeft de dealer de diagnose gesteld en wordt komende week het wiellager rechtsachter vervangen. Dat is binnen een jaar en een kleine 42.000 km, toch wel vlot eigenlijk. Hopelijk houdt het lager het tot de reparatie nog even uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordys19
Dealer heeft mij net gebeld en mag mijn X1 25e volgende week in ontvangst gaan nemen. Eindelijk de dagen aftellen. :*)

Tijdlijn:

02/23 - Besteld
08/23 - Verwachte afleverdatum (status 047)
12/23 - Status 047
02/24 - Status 111
03/24 - Status 150
04/24 - Effectieve Aflevering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dudeness
Dudeness schreef op donderdag 29 februari 2024 @ 14:49:
Mijn X1 xDrive 30 PHEV eind november besteld op een bestaand fabricage slot voor April. Navraag bij dealer Dubbelsteyn gedaan en huidige status-code is 150 en wordt volgende week geproduceerd. Dan zou levering in april inderdaad moeten lukken lijkt mij. Nogmaals ik heb wel ingeprikt op een soort van beschikbaar leveringsslot.
Levering staat gepland op vrijdag 19 april. :) :) _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shivers454
Jordys19 schreef op maandag 25 maart 2024 @ 16:26:
Dealer heeft mij net gebeld en mag mijn X1 25e volgende week in ontvangst gaan nemen. Eindelijk de dagen aftellen. :*)

Tijdlijn:

02/23 - Besteld
08/23 - Verwachte afleverdatum (status 047)
12/23 - Status 047
02/24 - Status 111
03/24 - Status 150
04/24 - Effectieve Aflevering
Top!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterCC
w00Dy schreef op maandag 25 maart 2024 @ 10:17:
Ik heb de auto nu twee weken en hij bevalt goed, echter heb ik de indruk dat de ophanging vrij strak is. Op landwegjes stuitert de auto behoorlijk, ik ben ondertussen van bandenspanning 2.9 bar (all round) naar de aanbevolen spanning van 2.4 bar vooraan en 2.2 bar achteraan gegaan maar ik merk geen wezelijk verschil.
[...]
Het veergedrag hangt blijkbaar nogal af van de velgmaat.
Ik heb de standaard 17" velgen en vergeleken met mijn vorige wagen, een X1 ook op 17" velgen, kan ik niet zeggen dat de nieuwe harder stuitert. Voelt naar mijn mening ongeveer hetzelfde aan.
Welke velgmaat heb jij?

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Baris
Vorige week woensdag onze X1 xDrive 30e opgehaald en we zijn er super blij mee! Met wat onderhandelingen toch de instaplijsten en de thuisnoodlader meegekregen, omdat de voorbereidingsopties voor de stoel/stuurwielverwarming zijn verdwenen zonder tegenbericht.

Prima opgelost zo. Achteraf gezien toch blij dat we de stoelverwarming af fabriek hebben genomen, anders hadden we weer een paar maanden extra kunnen wachten 8)7

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uHWuq4rOvNO5YacfzpmaXwtPu_8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/x5mhE00LPkuUPw2IBFhO9imN.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Fs_q-r0h3298vL6Jethg6jCME8I=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aAP2JjbI4sfC0FePdf4RcCIy.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterCC
Ziet er prima uit.
Welke kleur is dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baris
PeterCC schreef op maandag 25 maart 2024 @ 20:16:
Ziet er prima uit.
Welke kleur is dat?
Storm Bay

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jordys19
Baris schreef op maandag 25 maart 2024 @ 20:10:
Vorige week woensdag onze X1 xDrive 30e opgehaald en we zijn er super blij mee! Met wat onderhandelingen toch de instaplijsten en de thuisnoodlader meegekregen, omdat de voorbereidingsopties voor de stoel/stuurwielverwarming zijn verdwenen zonder tegenbericht.

Prima opgelost zo. Achteraf gezien toch blij dat we de stoelverwarming af fabriek hebben genomen, anders hadden we weer een paar maanden extra kunnen wachten 8)7

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Onze auto heeft de zelfde kleur, velgen, omlijsting bij de ramen maar wij hebben de chrome grill genomen. verder ziet het er mooi uit hopelijk heb je veel plezier ervan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w00Dy

w00Dy

Make soap, not war

PeterCC schreef op maandag 25 maart 2024 @ 20:05:
[...]

Het veergedrag hangt blijkbaar nogal af van de velgmaat.
Ik heb de standaard 17" velgen en vergeleken met mijn vorige wagen, een X1 ook op 17" velgen, kan ik niet zeggen dat de nieuwe harder stuitert. Voelt naar mijn mening ongeveer hetzelfde aan.
Welke velgmaat heb jij?
18" 865 waar de buitenrand van plastic is.

Nu kom ik van een Mercedes GLC welke 19" had, die auto rolde behoorlijk in de bochten en was over het algemeen gezapiger dan de BMW, misschien dat het daarom zo opvalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterCC
Ziet er op jouw foto toch echt anders uit dan op de BMW configurator.
Maar op jouw foto vind ik het echt een mooie kleur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baris
PeterCC schreef op maandag 25 maart 2024 @ 21:26:
[...]

Ziet er op jouw foto toch echt anders uit dan op de BMW configurator.
Maar op jouw foto vind ik het echt een mooie kleur.
Ja klopt! In het donker is het meer tegen grijs aan, in het daglicht meer tegen blauw aan. Wij waren ook positieef verrast hoe de kleur uitpakte :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterCC
w00Dy schreef op maandag 25 maart 2024 @ 21:12:
[...]

18" 865 waar de buitenrand van plastic is.

Nu kom ik van een Mercedes GLC welke 19" had, die auto rolde behoorlijk in de bochten en was over het algemeen gezapiger dan de BMW, misschien dat het daarom zo opvalt.
Dat is natuurlijk ook een belangrijke factor: van welke auto je komt.
Ik heb jaren Renault gereden. Met als laatste een reeks van 3 Scenic's. Die boden een uitstekend compromis qua vering en hadden een prima geluidsisolatie.
Dan overgeschakeld op Mercedes C omdat ik Renault niet meer kon kiezen als lease wagen.

Dat was wennen. Hard van vering en luidruchtige motor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterCC
Baris schreef op maandag 25 maart 2024 @ 21:39:
[...]

Ja klopt! In het donker is het meer tegen grijs aan, in het daglicht meer tegen blauw aan. Wij waren ook positieef verrast hoe de kleur uitpakte :)
Op de configurator ziet het meer uit als weer het zoveelste grijs, en ik wil een kleur, geen grijs.
Dus ben ik voor Phytonic Blau gegaan. Bevalt me heel goed.
Maar als ik jouw foto zie, en als ik geweten had dat die er in werkelijkheid zo uitziet, dan zou ik zeker aan het twijfelen geslagen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barts27
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 03-10-2024
Kan iemand me zeggen hoe je de ix1 in de neutraal (N) krijgt. Ik krijg het niet voor elkaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jim_dhondt
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 16:34
IX1 e20 XLine
saffier zwart metallic
spiegelkappen zwart
M hemelbekleding anthraciet
18" bicolor velgen
HK surround sound
verwarmde voorzetels
premium pack pro
driving assistant pack
driving assistant pack plus
zonnewerend glas achteraan
trekhaak
zonder monogram

September 2023 besteld , half maart 2024 geleverd bij de concessiehouder (collega's die ook besteld hadden in september maar met minder opties, die waren al bij de concessiehouder voor eind december).

twee weken in bezit, 1200 km mee gereden en wel wat goede punten en slechte punten

- rijd vlotjes, meer dan pk's genoeg om vlotjes te rijden (toch al rijdend en optrekken, vanaf stilstand houdt de tractiecontrole toch wel heel veel pk's tegen heb ik de indruk).

- Zicht door de vooruit absoluut voldoende, spiegels groot genoeg

- HK geluid is goed en speakers kunnen echt luid met bas volle bak zonder ook maar een rammelend of krakend geluid te horen.

- stuurwiel heel licht (al lijkt het wel hoe sneller je rijd hoe stroever het stuurt ), bij niet snelweg rijden is het stuur wel heel licht, kan je letterlijk met 1 vinger sturen wat dus soms ook wel de nodige slingeren veroorzaakt op de weg aangezien het stuur heel gevoelig is dan.

- adaptive cruise control: gaat soms wel de mist in waar je dan vol op de rem moet duwen om niet vanachter op iemand te rijden (wil bv tegen 100% vertrekken terwjil jij en het verkeer voor je stil staat en je geen enkele knop of pedaal aanraakt). Wordt ook veel plek tussen gelaten op je voorligger (past met gemak 1.5 tot 2 auto's tussen, ook al staat de slider van "pas de afstand aan de snelheid aan" uit.

- assisted drive : wil soms echt heel dicht tegen de witte volle streep gaan rijden waardoor je met je spiegel tegenliggers zou raken. Wringt ook tegen langs alle kanten dus nog niet al te veel met de setting aan gereden.

issue die ik ermee heb:

- Je opent je deur om iets uit de wagen te halen, er wordt geen profiel geselecteerd -> dus valt hij terug op het default profiel en begint de radio te spelen -> niet zo aangenaam voor de buren en irritant. Zolang ik niet full power vraag (analogie de auto start, hoeft er niets aan te springen/ auto af te spelen)

- Echt traag om te vertrekken: Je opent je deur, je stapt in (wachten tot het splash screen weg is, je profiel selecten, 'even geduld', wachten tot android auto verbonden is, dan waze opstarten -> ben ik toch al meer dan een dikke minuut tot anderhalve minuut in de auto , en durf hem niet in achteruit te zetten want dan blijft de parking camera irritant lang aan. En terwijl dit alles loopt is de interface hopeloos traag en reageert niet vlotjes

- Vering is soms echt hard (kleine oneffenheden op de weg die mekaar snel opvolgen voelt hetzelfde aan als geen vering te hebben op de wagen) echt hobbelen over de weg en niet echt comfy

- Enkele keren al tijdens de rit: android auto die er gewoon mee stop (kan ook aan mijn telefoon liggen), maar dan ook met geen stokken meer aan de praat te krijgen (apparaat niet compatibel, bluetooth niet verbonden (al is wel verbonden), resetten, .... helpt allemaal niet. Opgeven, auto parkeren. Uurtje later vertrekken, niets doen: verbind zonder problemen ineens.

- Al paar keer gehad (per ongeluk , bmw assistant oproepen via knop op stuur) -> radio /android auto/ bluetooth whatever kan je niet meer volume aanpassen -> blijft elke keer op het scherm tonen dat je het geluid van de spraak assistent aanpast . Hetgene dat voorlopig helpt is dan gewoon nog eens op de knop van spraak assistent te drukken en gewoon te annuleren door er nog eens op te drukken -> nu kan je wel weer gewoon volume radio,... aanpassen

- Nog niet gevonden (of mss niet mogelijk) , nogal gevoelige ogen voor licht -> interieur lampjes hoeven van mij niet aan te springen bij openen wagen / uitstappen) nog niet gevonden hoe ze altijd uit te krijgen.

- lane assistant (intelligent of waarschuwing bij gevaar) -> soms gevoelig, soms ook gewoon niet en kan je letterlijk 1.5 meter over de volle witte lijn rijden voor er feedback komt dus niet echt consistent te noemen. Ook de eventuele stuurhulp reageert net iets te laat indien ik toch wil 'overriden' omwille van gevaar op de weg

- auto parkeren : Enkel als er andere voertujgen of obstakels zijn waar de auto zich op kan baseren, al de rest wordt genegeerd (dus belijningen). Dus maw staat je collega autobestuurder geparkeerd zonder de lijnen te respecteren zet de auto zich er mooi scheef naast over alle lijnen heen. Voorwaarts parkeren , achteruit parkeren, parallel parkeren: neemt soms echt de meest bizarre plek om te parkeren: loodrecht tussen de haag en een geparkeerde auto (plek zowiezo te klein om parallel te parkeren), in het midden van de weg een parkeerplek aanduiden (twee baans vak), en je hebt ook totaal geen idee welke plek hij nu zal nemen , behalve als je het start, dan kan je ongeveer zien welke plek hij neemt. Soms negeer je een plek (je hoort de beep)maar je ziet het volgende : is een uitrit dus nee die plek niet, je rijd verder hoort opnieuw een beep en duid aan ok parkeer maar, rijd letterlijk 30 meter achteruit en wil zich voor de oprit parkeren. Ik kan dan door een lijst van 4 mogelijke parkeer plekken scrollen maar zoals hierboven heb je totaal geen idee welke plek nu wat is. Dus voorlopig parkeer ik hem manueel zonder issues.

Misschien is het even wennen aan alle snufjes maar voorlopig lijkt het toch net niet 'klaar' te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• querex
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 06-05 09:50
Barts27 schreef op maandag 25 maart 2024 @ 22:34:
Kan iemand me zeggen hoe je de ix1 in de neutraal (N) krijgt. Ik krijg het niet voor elkaar.
Op de BE autokeuring hetzelfde probleem met mijn PHEV XDrive 30e
Personeel kreeg hem niet in neutraal, de rem springt altijd automatisch op.

Ook ik ben benieuwd :*)
Pagina: 1 ... 36 ... 66 Laatste