Het grote BMW (i)X1 topic

Pagina: 1 ... 35 ... 66 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• querex
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 26-05 02:36
Hoe reinig / onderhoud ik best de Sensatec geperforeerd Schwarz binnenbekleding?
Doekje + water?
Andere betere voorstellen?
Bedankt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PeterCC
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 30-05 11:56
ThisGuy schreef op zondag 3 maart 2024 @ 14:18:
Hallo Tweakers! Ik overweeg de BMW IX1, en stel jullie daarom graag een paar vragen.

De huidige keuze is een edrive20, M-pakket, premium pack, getinte ruiten, mogelijk de Harman Kardon set en voor vrouwlief verwarmde voorstoelen.

1. Ik ben onlangs gaan proefrijden met de edrive30. Een rap ding, met veel meer PK's dan nodig. (Wel leuk, maar geen 10K waard) - hoe is jullie ervaring met de edrive20? Komt deze ook aardig mee of valt dat toch ietswat tegen? (De dealer kan deze niet beschikbaar stellen voor een proefrit vreemd genoeg)
(...)
Ik heb een xDrive30.
Moest de eDrive20 een jaar geleden beschikbaar geweest zijn, dan had ik zeker voor de eDrive20 gekozen.

Heeft nog altijd 204pk en 250Nm koppel vanaf stilstand. Meer dan genoeg, lijkt me.
De xDrive30 heeft 272pk en 494Nm koppel, maar dat koppel en vermogen gebruik ik in de praktijk nooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r2504
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 19:13
PeterCC schreef op zondag 3 maart 2024 @ 21:47:
[...]
De xDrive30 heeft 272pk en 494Nm koppel, maar dat koppel en vermogen gebruik ik in de praktijk nooit.
Volgens de website... 230 kW (313 pk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebi
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 04-03-2024
De laatste tijd enorm vaak een probleem met mijn systeem in mijn iX1.
Wanneer ik vertrek valt mij volledig navigatiescherm uit, ook mijn scherm voor me valt uit, waardoor ik enkel nog mijn snelheid zie, geen radio meer en ik krijg de melding “niet beschikbaar” of iets in die aard.
Daarnaast verandert hij ook mijn rijmodus (als ik efficiënt rij of sport) naar het gewone …
Dit is de laatste tijd al 7x voorgevallen op een kleine week.
Geen idee of er een softwareupdate is geweest, maar nog iemand met issues?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r2504
Probeer eens de volume knop een dikke halve minuut ingedrukt te houden (voor een reset).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShiftHappenz
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 08-05 11:37

ShiftHappenz

PSN: GameOfTrophies

MHGroentje schreef op vrijdag 1 maart 2024 @ 22:41:
[Afbeelding]

Steenslag in het zwarte deel van het raam, ruit gaan doorscheuren binnen een dag.
Helaas nieuwe voorruiten in Back Order.
Krijg je te horen, ach meneer het is een drie laags ruit en het kan geen kwaad.
Nu maar afwachten hoe lang de scheur gaat worden.
:'( ;(
ik had het zelfde nadat de auto 3 weken oud was. maar netjes vervangen uiteraard.

I Don't want to sound like a badass but I eject my USB without removing it safely...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geert Mo
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 29-05 09:23
PeterCC schreef op zondag 3 maart 2024 @ 21:47:
[...]

Ik heb een xDrive30.
Moest de eDrive20 een jaar geleden beschikbaar geweest zijn, dan had ik zeker voor de eDrive20 gekozen.

Heeft nog altijd 204pk en 250Nm koppel vanaf stilstand. Meer dan genoeg, lijkt me.
Ik zou idd ook de eDrive 20 genomen hebben en dan voor full option gegaan.
De xDrive30 is gewoon een raket op wielen :)

Wat me gisteren trouwens opviel is de max snelheid.
Zou begrensd zijn op 180? Maar gisteren bij oprijden van een volledig lege autostrade eens getest en ging vlot tot de 200 :) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• querex
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 26-05 02:36
querex schreef op zondag 3 maart 2024 @ 19:36:
Hoe reinig / onderhoud ik best de Sensatec geperforeerd Schwarz binnenbekleding?
Doekje + water?
Andere betere voorstellen?
Bedankt!
Niemand advies? :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Triumph58
  • Registratie: Mei 2023
  • Laatst online: 23:39
Sensatec is een kunststof de je het beste kunt schoonmaken met een vochtige microvezel doek en een beetje groene zeep. Heb daar goede ervaringen mee. Op de lichte bekleding van mijn vorige auto ging alle vuil daarmee weg, ook het blauwe indigo dat van spijkerbroeken af komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterCC
r2504 schreef op zondag 3 maart 2024 @ 22:03:
[...]

Volgens de website... 230 kW (313 pk)
Ja dat is die 10 sec boost maar die boost hendel heeft mijn standaard iX1 niet.
En dat doet er helemaal niet toe want de standaard iX1 heeft veel meer dan genoeg vermogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterCC
Sebi schreef op zondag 3 maart 2024 @ 23:42:
De laatste tijd enorm vaak een probleem met mijn systeem in mijn iX1.
Wanneer ik vertrek valt mij volledig navigatiescherm uit, ook mijn scherm voor me valt uit, waardoor ik enkel nog mijn snelheid zie, geen radio meer en ik krijg de melding “niet beschikbaar” of iets in die aard.
Daarnaast verandert hij ook mijn rijmodus (als ik efficiënt rij of sport) naar het gewone …
Dit is de laatste tijd al 7x voorgevallen op een kleine week.
Geen idee of er een softwareupdate is geweest, maar nog iemand met issues?
Geen problemen hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterCC
Geert Mo schreef op maandag 4 maart 2024 @ 09:50:
[...]

Zou begrensd zijn op 180? Maar gisteren bij oprijden van een volledig lege autostrade eens getest en ging vlot tot de 200 :) :)
Precies zo is het. Dan had ik binnen budget extra opties kunnen nemen. Niet dat ik echt iets mis op de auto zoals die nu is.

Weet je wat ik echt wel begin te missen?
Dat is de motor.

Tijdens het weekend door omstandigheden opgepikt door mijn vrouw die nu rijdt in mijn vorige auto, een X1 18d.
Ze duwt dan op de startknop en de motor komt tot leven, die zachte brom in de achtergrond die op en neergaat in toonhoogte naargelang je versnelt of vertraagt en door de versnellingen gaat.
Dat mis ik.
Zolang het mogelijk is zal ik die X1 met zijn geweldige dieselmotor houden.

Dat van die 200, hm, interessant. Dat moet ik eens testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zagor
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 19-11-2024
Een kleine vraag: welke thuisstekkeroplader gebruik je als je geen wallbox-oplader hebt. Nog andere aanbevelingen dan BMW One (Laadkabel mode 2)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zagor
  • Laatst online: 19-11-2024
[...]

Dit was mijn motivatie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxDlius
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 30-05 07:17

MaxDlius

Buiten De Zone

PeterCC schreef op maandag 4 maart 2024 @ 22:25:
[...]

En dat doet er helemaal niet toe want de standaard iX1 heeft veel meer dan genoeg vermogen.
Die 10sec boost heb je niet in de basis versie, maar die extra pk krijg je standaard er wel bij door in Sport modus te rijden. Ik rij zelf altijd in Efficient in de basisversie, en idd meer als voldoende vermogen. Zou zelf ook voor de edrive20 gegaan zijn met meer opties mocht ik de keuze gehad hebben.

Steam/Battle.net ID: MaxDlius

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geert Mo
MaxDlius schreef op dinsdag 5 maart 2024 @ 09:23:
[...]

Die 10sec boost heb je niet in de basis versie, maar die extra pk krijg je standaard er wel bij door in Sport modus te rijden. Ik rij zelf altijd in Efficient in de basisversie, en idd meer als voldoende vermogen. Zou zelf ook voor de edrive20 gegaan zijn met meer opties mocht ik de keuze gehad hebben.
Maar dan moet je bij elke rit opnieuw Efficient selecteren?
Dat vind ik wel een nadeel. En nog een groter nadeel is dat de interieurverlicht dan blauw is en ik heb een hekel aan blauw :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomskii5
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 29-05 21:21
Hier helaas de wagen na 10 maanden op 1 week 2 keer in noodloop, dus bij de dealer voor diagnose. Ik kon enkel nog elektrisch rijden, maar op de verbrandingsmotor ging niet. Benieuwd wat er later vandaag bovenkomt.

Wagen is bouwjaar 2023, uitgeleverd begin mei 2023. 25e

https://valid.x86.fr/s6z3z0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadowrunnerbmw
  • Registratie: Augustus 2023
  • Laatst online: 29-04 09:48
Hey mede X1 fans :)
Ik zit met twijfel voor de kleur van m'n wagen, is nu even in bestelling al, maar kan de kleur nog steeds laten aanpassen...
Heb een X1 25e M pack gekozen, momenteel met kleur space silver...
Ik aarzel zeer hard met Portimao Blau ...

Naar wat gaat jullie voorkeur ?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• SAABcabrio
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 21:05
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jzuxr_qS8wz9deOwk02EdCVDZtA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4pdSnsojPK1l1djcMtmFn30k.jpg?f=fotoalbum_large

Mijn voorkeur is uitgegaan naar spacezilver in combinatie met 20 inch. Kleur is ook weinig gevoelig voor vuil.
Succes met jouw keuze!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordys19
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 29-05 07:33
Tomskii5 schreef op dinsdag 5 maart 2024 @ 13:02:
Hier helaas de wagen na 10 maanden op 1 week 2 keer in noodloop, dus bij de dealer voor diagnose. Ik kon enkel nog elektrisch rijden, maar op de verbrandingsmotor ging niet. Benieuwd wat er later vandaag bovenkomt.

Wagen is bouwjaar 2023, uitgeleverd begin mei 2023. 25e
Het kan zijn dat ik verkeerd ben maar hadden de hybrides die tussen 04/23 en 08/23 gebouwd zijn geen probleem waardoor ze terug moesten komen voor een checkup? of heb je dit toen gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordys19
  • Laatst online: 29-05 07:33
Shadowrunnerbmw schreef op dinsdag 5 maart 2024 @ 13:33:
Ik zit met twijfel voor de kleur van m'n wagen, is nu even in bestelling al, maar kan de kleur nog steeds laten aanpassen...

Wij hebben storm bay genomen. (onze vorige auto had deze kleur ook) Wij hebben ook een beetje gedacht aan wat als je de auto later wil wegdoen/doorverkopen als je een nieuwe wil? Als je een neutralere kleur kiest zoals wit/zwart/grijs denk ik dat de markt makkelijker is dan blauw, omdat blauw meer een persoonlijke keuze is.

[ Voor 6% gewijzigd door Jordys19 op 05-03-2024 14:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stien
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21-05 15:39
PeterCC schreef op maandag 4 maart 2024 @ 22:25:
[...]

Die boost is feitelijk een tijdelijke sportstand en bevat het daadwerkelijke vermogen van de auto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadowrunnerbmw
  • Registratie: Augustus 2023
  • Laatst online: 29-04 09:48
SAABcabrio schreef op dinsdag 5 maart 2024 @ 14:01:
[Afbeelding]

Mijn voorkeur is uitgegaan naar spacezilver in combinatie met 20 inch. Kleur is ook weinig gevoelig voor vuil.
Succes met jouw keuze!
Had ook de 20 inchers overwogen, maar was in leasing helaas ineens dan pak duurder, banden zijn duurder, ..... Dus heb ik gekozen voor ertussen, de 19inchers :-)

Die grijze kleur is echt prachtig ook... man man man, je maakt het er me niet makkelijker op :-D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomskii5
Jordys19 schreef op dinsdag 5 maart 2024 @ 14:31:
[...]

Het kan zijn dat ik verkeerd ben maar hadden de hybrides die tussen 04/23 en 08/23 gebouwd zijn geen probleem waardoor ze terug moesten komen voor een checkup? of heb je dit toen gedaan?
Not that I was aware of (niets in de app of dealer side). In any case er is een herprogrammatie gedaan nu vd software (mogelijks is dat hetgeen waar je naar verwijst). Ik moet er morgen mee naar Dusseldorf, ik zal het morgenvroeg wel merken of ie in storing gaat -haha-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sincere1983
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 30-05 14:50

Ik heb een Storm bay gehad (4 maanden) en toen van werkgever gewisseld.
Nu een nieuwe in bestelling staan (komt begin mei) in Spacesilber, M-sport met 19" en zwarte accenten.

Ik wilde eerst een portimao blau maar dat had een afscheid van mijn vriendin opgeleverd (of ze zou nooit meer instappen haha), die vond die kleur echt afschuwelijk.
Nu moet ik ook er bij zeggen dat ik ook wel blij er mee ben dat hem dat niet meer is geworden want ik twijfel ten zeerste of ik die kleur nog mooi had gevonden na 2 jaar (het is lease).

Daarom erg blij met het spacesilber.
Overigens vind ik het storm bay ook nog steeds erg mooi maar ik vond het het niet meer waard om die 500 euro extra uit te geven (ik kon nu met de opties die ik wilde precies op 3 euro van leasebudget komen, als ik stormbay had genomen was ik er ook overheen gegaan wat niet mocht van werkgever).

[ Voor 6% gewijzigd door Sincere1983 op 05-03-2024 15:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaapvN
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 28-03 13:41
PeterCC schreef op donderdag 15 februari 2024 @ 20:31:
[...]

Dat van die "ster" moet je me even uitleggen.
Op mijn auto liggen banden van het merk Nexen, een merk waar ik nog nooit van gehoord heb.
Nexen is een vrij goedkope Zuidkoreaan. Dat met die ster zit als volgt. BMW claimt dat er uitsluitingen op garantie volgen indien geen door BMW geadviseerde banden zijn omgelegd (zie de algemene garantie voorwaarden van BMW bovenaan 3e kolom).. De door BMW geadviseerde banden hebben een ster ergen in de wang. BMW claim dat deze banden voldoen aan de strenge eisen enz enz enz. Of dat zo is, is vraagwaardig; ik denk niet dat een bandenfabriek speciaal voor BMW een complete productielijn opzet met andere eisen dan die van hun eigen productie. Er zijn dus Europese premiummerken die géén ster hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaapvN
PeterCC schreef op zaterdag 24 februari 2024 @ 18:03:
Ik had vandaag iets vreemds voor met de iX1.

De wagen stond geparkeerd in een ondergrondse garage, met de snuit naar voren in een parkeervak.

Ik wil vertrekken, zet hem in achteruit. Na een halve meter of zo gingen de remmen op blok. Op het scherm van de achteruitrijcamera zag ik een rood gemarkeerd vak achter de wagen. Terug vooruit en opnieuw geprobeerd en weer hetzelfde.
Dan toch maar eens gecontroleerd of er iets achter de auto stond. Niets te zien. Enkel een witte rechthoek op de grond geschilderd.
Weer ingestapt, beetje vooruit gereden met een iets andere hoek.
En dan was er geen enkel probleem om achteruit het parkeervak te verlaten.
Erg herkenbaar. Bij het achteruit de garage inrijden en een "verkeerd" staande zon, is het net een hond die weigert in zijn hok te gaan. Het is dN een heel gedoe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22:06
JaapvN schreef op dinsdag 5 maart 2024 @ 16:02:
[...]

Erg herkenbaar. Bij het achteruit de garage inrijden en een "verkeerd" staande zon, is het net een hond die weigert in zijn hok te gaan. Het is dN een heel gedoe.
Is het dan niet uit te zetten ff? In mijn huidige auto kan ik parkdistance control ff uitzetten als de piepertjes bijvoorbeeld even van slag zijn omdat ze iets zien wat er niet is...

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaapvN
Martinusz schreef op dinsdag 5 maart 2024 @ 16:10:
[...]

Is het dan niet uit te zetten ff? In mijn huidige auto kan ik parkdistance control ff uitzetten als de piepertjes bijvoorbeeld even van slag zijn omdat ze iets zien wat er niet is...
Ik zal straks even kijken. Het staat me bij dat jet het ingrijpen door de PDC kunt inperken, maar ik weet het niet uit mijn hoofd......

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MHGroentje
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 13-02 08:56
ShiftHappenz schreef op maandag 4 maart 2024 @ 09:17:
[...]

ik had het zelfde nadat de auto 3 weken oud was. maar netjes vervangen uiteraard.
Dat verwacht ik ook, maar helaas staan de voorruiten in backorder, en niemand weet hoe lang je moet wachten. Overigens is het ook wel weer aardig om per rit te zien hoe de scheur zich verder ontwikkelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterCC
MaxDlius schreef op dinsdag 5 maart 2024 @ 09:23:
[...]

Dat zou kunnen, nog niet getest. Maar waarom geeft BMW dan op zijn site niet dat maximale vermogen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterCC
Geert Mo schreef op dinsdag 5 maart 2024 @ 09:43:
[...]

Maar dan moet je bij elke rit opnieuw Efficient selecteren?
Dat vind ik wel een nadeel. En nog een groter nadeel is dat de interieurverlicht dan blauw is en ik heb een hekel aan blauw :)
Dat moet je toch niet? Ik rij altijd in Personal mode. Maar als je een andere mode kiest, bijvoorbeeld Efficient, of Sport, dan blijft hij die mode aanhouden ook bij een herstart tot jij een andere mode kiest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterCC

Dat is natuurlijk een zeer subjectieve zaak, en zoals bekend: over smaak valt niet te redetwisten.
Ik heb hem in Phytonicblau en dat bevalt me zeer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterCC
JaapvN schreef op dinsdag 5 maart 2024 @ 16:02:
[...]

En die remmen komen behoorlijk brutaal in. Het voelt aan alsof je ergens tegenaan zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roki
  • Laatst online: 26-05 16:25
PeterCC schreef op dinsdag 5 maart 2024 @ 20:30:
[...]

Dat moet je toch niet? Ik rij altijd in Personal mode. Maar als je een andere mode kiest, bijvoorbeeld Efficient, of Sport, dan blijft hij die mode aanhouden ook bij een herstart tot jij een andere mode kiest.
Het is een tijd geleden dat ik het getest heb maar ik kon/kan in mijn IX1 geen enkele andere mode als standaard instellen dan de personal mode.
De wagen start altijd op in personal mode dus, ook als ik manueel switch dan start hij de keer erop opnieuw op in personal mode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shippie
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 12-03 09:28

shippie

Dussssssssss..

Ik twijfel zelf tussen Sapphire black en Portimau Blue.
Het wordt (zo goed al s zeker) een 30e M Sport Plus met de 871M velgen ook zwart (powdercoat). Op dit moment neig ik zeker meer naar Portimau.

Als het budget het toeliet zou ik de individual kleur San Marino blue doen.. maar minimaal 4K voor een kleur is me iets te gortig..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Geert Mo
Roki schreef op woensdag 6 maart 2024 @ 09:53:
[...]

Het is een tijd geleden dat ik het getest heb maar ik kon/kan in mijn IX1 geen enkele andere mode als standaard instellen dan de personal mode.
De wagen start altijd op in personal mode dus, ook als ik manueel switch dan start hij de keer erop opnieuw op in personal mode.
Dat is bij mij idd ook zo.
Na elke herstart staat hij terug op personal mode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaapvN
Martinusz schreef op dinsdag 5 maart 2024 @ 16:10:
[...]

Ik kan het niet vinden. Kennelijk doet BMW er alles aan om te voorkomen dat je achteruit tegen een paaltje rijdt en dat voorkomen gaat gepaard met wat bijwerkingen...............

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stien
  • Laatst online: 21-05 15:39
JaapvN schreef op woensdag 6 maart 2024 @ 11:30:
[...]

Ik kan het niet vinden. Kennelijk doet BMW er alles aan om te voorkomen dat je achteruit tegen een paaltje rijdt en dat voorkomen gaat gepaard met wat bijwerkingen...............
Dat is inderdaad uit te zetten Het heeft te maken met het feit dat de auto virtueel objecten mee laat bewegen (ook al zijn deze niet zichtbaar voor de sensoren) wanneer de auto voor of achteruit rijdt.. Zie mij post van april vorig jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shivers454
  • Registratie: December 2023
  • Laatst online: 08-10-2024
Vandaag bericht gehad dat mijn 25e (besteld april ‘23) uitgesteld is tot ergens in juli….

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SergeHo
  • Laatst online: 14-05 13:24
Beste ix1 fans,

1. heeft er iemand een frontale foto van de ix1 met nieuwe gril in de M versie in de kleur frozen pure grey? ik heb deze begin januari besteld (levering juli) , maar vind nergens op het hele internet een foto in deze uitvoering (kwestie van te bekijken of ik de grill moet wijzigen).
2. ik bestelde de 2.0 , ondertussen al iemand ervaring qua power (ook ik had enkel proefgereden met de 30)

alvast _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 16378.!
  • Laatst online: 13-04-2024
Ik heb vanuit de dealer (Ekris) te horen gekregen dat ik mijn x1 25e begin april kan ophalen. Besteld op 29 maart 2023 via Alphabet als leasemaatschappij. Het lange wachten lijkt eindelijk over te zijn..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GilbertvH
  • Laatst online: 30-05 18:10
SergeHo schreef op woensdag 6 maart 2024 @ 22:55:
Beste ix1 fans,

1. heeft er iemand een frontale foto van de ix1 met nieuwe gril in de M versie in de kleur frozen pure grey? ik heb deze begin januari besteld (levering juli) , maar vind nergens op het hele internet een foto in deze uitvoering (kwestie van te bekijken of ik de grill moet wijzigen).
2. ik bestelde de 2.0 , ondertussen al iemand ervaring qua power (ook ik had enkel proefgereden met de 30)

alvast _/-\o_
Als je tot 3 april kunt wachten dan krijg ik die van mij in frozen pure grey 😅

[ Voor 4% gewijzigd door GilbertvH op 06-03-2024 23:47 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22:06
Beste ix1 fans,

alvast _/-\o_
Nee, maar wel in zwart :+ :+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1vAKqjARK5VZl_veI5wFnKYBkzw=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/XBpLA3aXiR6wcNyCXO78Uq0v.png?f=user_large

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Dutchfoxx
  • Laatst online: 20:28
Beste ix1 fans,

alvast _/-\o_
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4uXrM7whLVtW5aOyHSekJCsNp7o=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HtNeTpYcv6yyT8CraVJNPkjM.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metachemix1
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 05-09-2024
Elazz schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 20:35:
[...]

Voorbereiding verwarming bestaat inderdaad niet meer. Staat niet meer terug in de packs.

Als iemand zijn X1 ontvangt met destijds wel voorbereiding geselecteerd laat maar weten of verwarming dan inbegrepen is, dat je vanuit de store dit toch moet aankopen of in het slechtste geval niets hebt
Mijne vandaag opgehaald met voorbereiding verwarming, besteld in juli. Uitgestelde leverin, leasewagen contract gebonden, maar dus geen verwamde zetels als resultaat. Ook zijn ze vergeten drive assist pack erin te steken (dode hoek). Zucht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterCC
Lager schreef op donderdag 7 maart 2024 @ 08:57:
[...]

Installateur legt de installatie aan als een 3-fase dus met de juiste kabels etc. Het enige wat dan nog moet worden gedaan is nadat netbeheerder de aansluiting heeft geupgrade naar 3 fases, is de 2 nog niet aangesloten fase draden van de lader aansluiten aan de juiste fases in de meterkast. En software matig moet vaak de lader ook nog even worden omgezet van 1F naar 3F maar dat kun je denk ik zelf.
Als de installateur de installatie aanlegt als een 3-fase.

Aan Jordys19:
Zorg ervoor dat de installateur dat ook zo doet, en de installatie niet uitvoert als 1-fazig want dan moet de hele kabel worden vernieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SergeHo
Bedankt ! ziet er ook met deze grill waanzinnig uit. Ik denk dat ik de grill ga behouden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterCC
Die beperkte autonomie van een EV blijft toch een nadeel.

Vandaag een dagje naar zee geweest.
Rit heen met normale snelheden, iets van 130-135 waar mogelijk kostte 50% van de lading. Het verbruik op zich was niet gek: 18.4kWh/100km.
Maar terug naar huis zonder bijladen was duidelijk geen optie.

Het aantal laadpalen aan zee is beperkt. Dat gaat nog grote problemen opleveren in de zomer.
Er toch een vrije gevonden.

Terug naar huis met 97% in de batterij. De rit naar huis, zelfde traject, zelfde rijgedrag kostte 60% van de lading, of 22.2kWh/100km.
Duidelijk meer.
Ik vermoed wind mee versus wind tegen. De wind vandaag was ONO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oid
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

Oid

Hoe zou dit anders zijn geweest met een brandstof motor? Verbruik zou dan toch ook hoger liggen? Tanken en weer door, met de EV laden en weer door :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreammm
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 26-05 15:23
Ik laad gewoon snel even langs de snelweg aan een snellaadpaal in het doorgaan en/of in het terugkeren. Vaak hebben laadpalen tegenwoordig een tijdsbeperking en dat is heel vervelend als je een dagje zee wil doen.
PeterCC schreef op donderdag 7 maart 2024 @ 23:31:
Die beperkte autonomie van een EV blijft toch een nadeel.

Vandaag een dagje naar zee geweest.
Rit heen met normale snelheden, iets van 130-135 waar mogelijk kostte 50% van de lading. Het verbruik op zich was niet gek: 18.4kWh/100km.
Maar terug naar huis zonder bijladen was duidelijk geen optie.

Het aantal laadpalen aan zee is beperkt. Dat gaat nog grote problemen opleveren in de zomer.
Er toch een vrije gevonden.

Terug naar huis met 97% in de batterij. De rit naar huis, zelfde traject, zelfde rijgedrag kostte 60% van de lading, of 22.2kWh/100km.
Duidelijk meer.
Ik vermoed wind mee versus wind tegen. De wind vandaag was ONO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeertLint
  • Laatst online: 25-05 11:27
PeterCC schreef op zaterdag 24 februari 2024 @ 18:03:
Ik had vandaag iets vreemds voor met de iX1.

De wagen stond geparkeerd in een ondergrondse garage, met de snuit naar voren in een parkeervak.

Ik wil vertrekken, zet hem in achteruit. Na een halve meter of zo gingen de remmen op blok. Op het scherm van de achteruitrijcamera zag ik een rood gemarkeerd vak achter de wagen. Terug vooruit en opnieuw geprobeerd en weer hetzelfde.
Dan toch maar eens gecontroleerd of er iets achter de auto stond. Niets te zien. Enkel een witte rechthoek op de grond geschilderd.
Weer ingestapt, beetje vooruit gereden met een iets andere hoek.
En dan was er geen enkel probleem om achteruit het parkeervak te verlaten.
Wanneer je “Noodremfunctie PDC” afzet, zal je dit volgens mij niet meer tegenkomen. Maar dan stopt hij ook niet als er een echt obstakel is uiteraard.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jYlnBg4WyrOn0UoSxKdYUGnZppI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5to4WTJ3USvAtYdSPweiubVB.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jazzy.nl
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 16-05 14:02
Besteld 25-01-2024, verwachte levering 08-08-2024

BMW IX1 eDrive20

• Kleur: Saphirschwarz Metallic[P0475]
• Bekleding: Bekleding Alcantara/Veganzacombinatie Blau Schwarz[FKTNL]
• Metallic lak
• Elektrisch verwarmde voorstoelen
• Interieurlijsten Schwarz hoogglans
• Stuurwielrand verwarmd
• Bekleding Alcantara/Veganzacombinatie Schwarz met contrasterend stiksel Blau Schwarz
• Extra getint glas in achterportierruiten en achterruit
• Harman Kardon Surround Sound System
• M Adaptief onderstel
• Driving Assistant Plus
• M Hoogglans Shadow Line
• 18 inch lichtmetalen M wielen Dubbelspaak (styling 938 M) in Bicolor Midnight Grau.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterCC
icecreammm schreef op vrijdag 8 maart 2024 @ 09:02:
Ik laad gewoon snel even langs de snelweg aan een snellaadpaal in het doorgaan en/of in het terugkeren. Vaak hebben laadpalen tegenwoordig een tijdsbeperking en dat is heel vervelend als je een dagje zee wil doen.

[...]
Dat is zeker de beste strategie. Even een kwartiertje laden aan een snellader en dan moet het wel lukken om thuis te geraken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterCC
GeertLint schreef op vrijdag 8 maart 2024 @ 16:28:
[...]

Wanneer je “Noodremfunctie PDC” afzet, zal je dit volgens mij niet meer tegenkomen. Maar dan stopt hij ook niet als er een echt obstakel is uiteraard.
[Afbeelding]
Goed om weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elazz
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 28-05 12:01
Metachemix1 schreef op donderdag 7 maart 2024 @ 20:08:
[...]

Mijne vandaag opgehaald met voorbereiding verwarming, besteld in juli. Uitgestelde leverin, leasewagen contract gebonden, maar dus geen verwamde zetels als resultaat. Ook zijn ze vergeten drive assist pack erin te steken (dode hoek). Zucht.
Ik vermoed dat je wel nog de verwarmingsopties kan kopen vanuit de BMW App Store? Zeker rond black Friday durft dat nog wel eens interessant te zijn.

Drive assist pack vergeten? Hardwarematig dus bepaalde camera’s of sensoren die ontbreken? Lijkt me dat je daar toch wel een zaak van kan maken als dat eenzijdig door de fabrikant werd veranderd. Als de nodige hardware wel aanwezig is is dat kwestie van een software aanpassing maar vermoed dus van niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterCC
Metachemix1 schreef op donderdag 7 maart 2024 @ 20:08:
[...]

Het is een lease-wagen. Als je de wagen hebt opgehaald dan heb je wellicht een document moeten ondertekenen dat je de wagen aanvaardt.
Dan is het moeilijk om daar nog op terug te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baris
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 28-05 11:37
WanneD schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 20:28:
[...]

Ik krijg donderdag mij X1 met voorbereiding. Benieuwd of hij inbegrepen is. Laat het je weten.
Onder het mom van beter later dan nooit.. is het inmiddels gelukt om het via de store te activeren? Wij krijgen onze auto over 2 weken, echter lijkt het er op dat bij ons de verwarming gaat ontbreken. Dat terwijl we wel de voorbereiding hebben genomen, zo staat het immers ook op onze overeenkomst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterCC
Als de wagen niet overeenkomt met wat je besteld hebt kan je weigeren de wagen in ontvangst te nemen.

Het voordeel is dat je een wagen zal krijgen zoals je die besteld hebt, het nadeel is dat de levering weer x maanden zal opschuiven.

Bij een collega van me had dat belangrijke gevolgen.
Hij had een Mercedes GLA hybride besteld in 2022, toen het in ons bedrijf nog mogelijk was om hybrides in leasing te bestellen.

Die auto komt binnen en blijkt niet overeen te stemmen met de bestelling.
Dus auto geweigerd.

Consequentie: er moet een nieuwe bestelling geplaatst worden.
Maar we zijn een jaar verder en hybrides kunnen niet meer, enkel nog full EV's.

Dus een bestelling moeten plaatsen voor een EQA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin2k
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:52
Reeds een eDrive20 besteld. Duurt nog even voordat hij binnen is.

Zijn er reeds rijders die een reëel beeld hebben bij de actieradius?

Zonnepanelen 3950Wp - DMEGC 6x395Wp (ZW 2°) + DMEGC 4x395Wp (ZW 28°) - Solis 3.6 ; Easee Charge Lite 11kW + Easee Equalizer (Load Balancing) ; BMW iX1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Baris
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 28-05 11:37
PeterCC schreef op zondag 10 maart 2024 @ 13:13:
Als de wagen niet overeenkomt met wat je besteld hebt kan je weigeren de wagen in ontvangst te nemen.

Het voordeel is dat je een wagen zal krijgen zoals je die besteld hebt, het nadeel is dat de levering weer x maanden zal opschuiven.

Bij een collega van me had dat belangrijke gevolgen.
Hij had een Mercedes GLA hybride besteld in 2022, toen het in ons bedrijf nog mogelijk was om hybrides in leasing te bestellen.

Die auto komt binnen en blijkt niet overeen te stemmen met de bestelling.
Dus auto geweigerd.

Consequentie: er moet een nieuwe bestelling geplaatst worden.
Maar we zijn een jaar verder en hybrides kunnen niet meer, enkel nog full EV's.

Dus een bestelling moeten plaatsen voor een EQA.
Voor een stuurverwarming laat ik de gehele bestelling denk ik niet varen.. moet even de dealer afwachten wat hun aangeven. Anders wordt het maar een compensatie in de vorm van M instaplijsten of iets dergelijks >:)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dutchfoxx
Griffin2k schreef op zondag 10 maart 2024 @ 19:18:
Reeds een eDrive20 besteld. Duurt nog even voordat hij binnen is.

Zijn er reeds rijders die een reëel beeld hebben bij de actieradius?
De mijne in januari op kenteken gekregen, eerste paar duizend km ca 300 op volle batterij, nu na oa weekje skiën heen en weer Oostenrijk, consumptie 18 kWh per 100 km / omgerekend ca. 370
Zomer moet nog komen…..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterCC
Baris schreef op zondag 10 maart 2024 @ 19:30:
[...]

Voor een stuurverwarming laat ik de gehele bestelling denk ik niet varen.. moet even de dealer afwachten wat hun aangeven. Anders wordt het maar een compensatie in de vorm van M instaplijsten of iets dergelijks >:)
Zou ik ook niet doen. Maar als het een leasing is, dan denk ik dat je weinig ter compensatie zal bekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21:09

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Modbreak:Laten we dit topic ontopic houden: het gaat hier over de BMW (I)X1. Voor opladen en laadpaal(installaties) hebben we andere topics. Hier is het offtopic dus deze posts met reacties zijn verdwenen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutur
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 29-05 14:58

woutur

Klauwtjes uit!

Dutchfoxx schreef op zondag 10 maart 2024 @ 19:48:
[...]

De mijne in januari op kenteken gekregen, eerste paar duizend km ca 300 op volle batterij, nu na oa weekje skiën heen en weer Oostenrijk, consumptie 18 kWh per 100 km / omgerekend ca. 370
Zomer moet nog komen…..
Oe interessant, hoe vaak moest je laden met heen en weer Oostenrijk? Viel dat mee of tegen?

Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bakkertje19
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 29-05 20:19
woutur schreef op maandag 11 maart 2024 @ 10:18:
[...]

Oe interessant, hoe vaak moest je laden met heen en weer Oostenrijk? Viel dat mee of tegen?
Ik heb een vergelijkende trip gedaan ( eind januari, op Winterbanden, ~0-5 graden )

- 5 keer moeten laden ( met 100% gestart )
- Gemiddeld 30 min laden en 1:45 rijden
- De navigatie de laadstops laten bepalen
- Zelf een keer gedacht het beter te weten, door eerder te stoppen ivm een restaurant, waardoor de accu niet goed was voorverwarmd, hierdoor 45 min moeten laden.
- 1x werd de laadpas niet herkend, maar bij een tweede poging werkte hij prima
- Tesla laadpunten zijn ivm de kabellengte niet handig
- Kijk van te voren of het laadpunt ergens in de buurt is ( restaurant, wc, etc ), ik heb ook in de middel of nowhere gestaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r2504
Bakkertje19 schreef op maandag 11 maart 2024 @ 10:32:
[...]
- Zelf een keer gedacht het beter te weten, door eerder te stoppen ivm een restaurant, waardoor de accu niet goed was voorverwarmd, hierdoor 45 min moeten laden.
Tja, dan moet je manueel voorverwarmen en heb je dit probleem niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundstream
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 17-10-2024
[...]

En hoe vaak heb je hem al over de 200 gekregen?
Lijkt me echt sterk want ze zijn gewoon begrensd op 180, zo ook de mijne. 184 op de teller, misschien 186 met wat meewind, maar meer pers je er echt niet uit hoor.
het is danwel een broodje aap verhaal, danwel een glitch. Ik heb er nog nooit van gehoord en heb er toch al met meerdere over gesproken en bij allen is hij gewoon begrensd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dutchfoxx
[...]

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pGYDABBYrnp6fLIT16Vo-Z1ewoc=/x800/filters:strip_exif()/f/image/CppZ1rTXrCchJFHlewrrFS9t.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WcSlsKtPwmfTAW2Pw_NziQthGkE=/x800/filters:strip_exif()/f/image/WKm3DjOyAWlxSgggUxMw9ZP4.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchfoxx
[...]

Ca 1900 km gereden heen en terug totaal en grofweg 18 tot 20 kWh per 100 km is 380 kWh te laden;
Opladen van 20 nr 80% dus netto 60% van de batterijcapaciteit a 66Kwh = 39 kWh
380 / 39,6 = bijna 10 keer laden . En ja op de plaats van bestemming laad je tot 100% op AC Laadpaal
Dat kan net een laadbeurt onderweg schelen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beatman
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:31
Dat is ook mijn ervaring. We moesten vaker naar het toilet dan dat de auto moest laden. Daardoor soms met 40-50% al aan de laadpaal. Twee keer vanwege zo’n ongeplande stop aan een 50 kW paal gestaan. Enige momenten dat de auto nog niet vol zat op het moment dat wij wel klaar waren. De snelle palen zijn zo snel dat je niet meer op het laden hoeft te wachten.

Edrive20 heeft Max van 170. Dan voel je echt al het leven uit het pedaal vallen. Het verbruik gaat naar 34 kWh/100 km.

Plug&Charge is mij erg goed bevallen. Aankoppelen en laden maar. Werkt al bij Ionity, Aral pulse en BP pulse. Zijn gelijk mijn favoriete stations geworden.

www.energiepionier.nl Energiebesparing, duurzaamheid en domotica

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchfoxx
Beatman schreef op maandag 11 maart 2024 @ 20:20:
Dat is ook mijn ervaring. We moesten vaker naar het toilet dan dat de auto moest laden. Daardoor soms met 40-50% al aan de laadpaal. Twee keer vanwege zo’n ongeplande stop aan een 50 kW paal gestaan. Enige momenten dat de auto nog niet vol zat op het moment dat wij wel klaar waren. De snelle palen zijn zo snel dat je niet meer op het laden hoeft te wachten.

Edrive20 heeft Max van 170. Dan voel je echt al het leven uit het pedaal vallen. Het verbruik gaat naar 34 kWh/100 km.

Plug&Charge is mij erg goed bevallen. Aankoppelen en laden maar. Werkt al bij Ionity, Aral pulse en BP pulse. Zijn gelijk mijn favoriete stations geworden.
Ben benieuwd naar wat de optimale reissnelheid is die met 90 écht te laag is en met 170 totaal niet realistisch…
Iemand een idee ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• r2504
Ik rij gewoon waarbij ik mij comfortabel voel (en bv. niet tussen de vrachtwagens moet gaan hangen) en als ik dan een keertje extra moet gaan laden so be it.

Bij mijn laatste twee grote ritten was dat 125 km/u... al zegt men steeds dat 110 ideaal is voor een EV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• road rebel
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 30-05 15:14
Vraag aan de Belgische tweakers: Sinds 1 maart is de TCO prijs voor de ix1 (België) in de configurator-tool van de fleetmanager waarmee ik samenwerk met ruim 150/maand gestegen. Hetzelfde geldt voor mini en andere BMW modellen. Zijn er nog tweakers die hiermee te maken hebben?
Misschien heeft BMW belux de fleetkorting afgeschaft, of zou het eerder te maken hebben met de korting die via mijn werkgever wordt toegekend? Of is het misschien een fout bij de configuratietool (zou niet de eerste keer zijn dat er foutief kortingen worden in en uitgeschakeld)?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tom.wuyts
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 26-05 12:04
road rebel schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 09:49:
Vraag aan de Belgische tweakers: Sinds 1 maart is de TCO prijs voor de ix1 (België) in de configurator-tool van de fleetmanager waarmee ik samenwerk met ruim 150/maand gestegen. Hetzelfde geldt voor mini en andere BMW modellen. Zijn er nog tweakers die hiermee te maken hebben?
Misschien heeft BMW belux de fleetkorting afgeschaft, of zou het eerder te maken hebben met de korting die via mijn werkgever wordt toegekend? Of is het misschien een fout bij de configuratietool (zou niet de eerste keer zijn dat er foutief kortingen worden in en uitgeschakeld)?
Nee, is bij mij niet het geval, heb mijn iX1 al in Januari besteld maar net nog eens in de tool gegaan (KBC Lease) en een nieuwe geconfigueerd en dat ziet er nog hetzelfde uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DN59
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 24-06-2024
Eind van het jaar tijd voor een nieuwe leaseauto en de bmw iX1 staat om ruime voorsprong. Keuze wordt een eDrive20 Met M sport.
Waar ik hoop wat meningen over te horen is de toegevoegde waarde van het sportpakket pro.
Is dit de extra euro's waard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchfoxx
DN59 schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 21:07:
Eind van het jaar tijd voor een nieuwe leaseauto en de bmw iX1 staat om ruime voorsprong. Keuze wordt een eDrive20 Met M sport.
Waar ik hoop wat meningen over te horen is de toegevoegde waarde van het sportpakket pro.
Is dit de extra euro's waard?
Bedenk wel dat met een setje 20 inch je meer richting stuiterbak gaat dan ‘19 danwel ‘18 inch.
Iets wat je echt moet willen…..ik heb het niet gedaan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Triumph58
  • Registratie: Mei 2023
  • Laatst online: 23:39
Dutchfoxx schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 22:17:
[...]

Bedenk wel dat met een setje 20 inch je meer richting stuiterbak gaat dan ‘19 danwel ‘18 inch.
Dat valt wel mee, ik ervaar het totaal niet als een stuiterbak met 20 inch. In ieder geval niet op onze gladde strakke wegen in Nederland. Probeer een proefrit te maken met 20 inch wielen en ervaar het zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomskii5
[...]

En ik moet zeggen dat ik hem al redelijk hard afgeveerd vindt met de standaard 17 inchers (25e)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DN59
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 24-06-2024
[...]

Dank je. Overigens kan je de PRO (inmiddels) ook kiezen met 19 inch. stuitert misschien iets minder.
Blijft over zwarte accenten ipv aluminium en andere remklauwen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dutchfoxx
Bobo221 schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 10:01:
ik ben mij ook aan het oriënteren voor een iX1 en heb een proefrit aangevraagd bij de BMW dealer. Ik stoor me er alleen dat ik na 2 weken nog niet steeds niets heb vernomen. Ik wil uit principe ook niet zelf bellen als potentiele koper. ZIjn er Tweakers die ook zo lang hebben moeten wachten voordat ze werden teruggebeld?
Gewoon langsgaan !
Proeven ruiken en voelen en alvast genieten !
Je overweegt niet voor niets een BMW en geen rijdende iPad 😉
In mijn geval écht serieus kennis kunnen maken en proefrijden.
De rest is geschiedenis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobo221
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 22:45
Dutchfoxx schreef op woensdag 13 maart 2024 @ 19:32:
[...]

Gewoon langsgaan !
Proeven ruiken en voelen en alvast genieten !
Je overweegt niet voor niets een BMW en geen rijdende iPad 😉
In mijn geval écht serieus kennis kunnen maken en proefrijden.
De rest is geschiedenis
Tot op heden nooit meer iets vernomen zelfs niet nadat ik nog een mail had uitgestuurd.

Na 12 jaar BMW te hebben gereden bij Alphabet lease (335, X5, X3) toch gekozen om prive een rijdende ipad (facelift Model 3 Tesla) te kopen en maximaal te genieten van het mobiliteitsbudget.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dutchfoxx
Bobo221 schreef op woensdag 13 maart 2024 @ 20:10:
[...]

Tot op heden nooit meer iets vernomen zelfs niet nadat ik nog een mail had uitgestuurd.

Na 12 jaar BMW te hebben gereden bij Alphabet lease (335, X5, X3) toch gekozen om prive een rijdende ipad (facelift Model 3 Tesla) te kopen en maximaal te genieten van het mobiliteitsbudget.
Ook die snap ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robinator002
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 08-04 09:06
Beste tweakers,

Iemand van jullie die een X1 met M-pakket heeft besteld nog voor de update van M-pakket Pro (mei 2023)?
Ik heb de mijne besteld in December 2022 met M pakket en daar zaten volgens mij de gekleurde remklauwen inbegrepen. Nu zit dat enkel in het M-pakket pro. Nu vraag ik me dus af of de mijne met of zonder gekleurde remklauwen zal geleverd worden binnenkort. Iemand dat kan bevestigen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sincere1983
robinator002 schreef op vrijdag 15 maart 2024 @ 13:22:
Beste tweakers,

Iemand van jullie die een X1 met M-pakket heeft besteld nog voor de update van M-pakket Pro (mei 2023)?
Ik heb de mijne besteld in December 2022 met M pakket en daar zaten volgens mij de gekleurde remklauwen inbegrepen. Nu zit dat enkel in het M-pakket pro. Nu vraag ik me dus af of de mijne met of zonder gekleurde remklauwen zal geleverd worden binnenkort. Iemand dat kan bevestigen?
Mijn vorige iX1 (edrive30) die ik besteld had (gelijk de intro edition) had het ook niet. Zit en zat alleen op de pro.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Archanan
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 06-04-2024
robinator002 schreef op vrijdag 15 maart 2024 @ 13:22:
Beste tweakers,

Ik heb vorig jaar maart mijn auto besteld met M sport pakket, toen waren de remklauwen een optie, Pro bestond uiteraard nog niet. Ik ben wel benieuwd of die optie tussen december 22 en maart 23 is veranderd.

Wat mij opvalt is dat de optie die ik heb gekozen voor interieurlijsten vorig jaar hexacube donker was en nu veranderd is naar hexacube licht, wat mij minder mooi lijkt. Heeft iemand daar ervaring mee? Kunnen ze dat nog aanpassen? Ik hoop mijn auto ergens in de komende 2/3 weken op te kunnen halen namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r2504
Ik was eens in de configurator aan het kijken maar voor de prijs van een iX1 heb je blijkbaar ook de iX2 (beide quasi full option). Nu ja, smaken verschillen dus ieder model heeft wel zijn doelgroep vermoed ik (al ziet de iX2 er best sportief uit).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildcheese
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 23-05 10:16
Ik rij nu bijna 2 maanden mijn IX1. Uitgekozen vooral omdat ik hem mooi vind en het mooie luxe interieur. De auto rijdt zeker geweldig en voldoet grotendeels aan mijn wensen. Ik wil ook een dashcam installeren (best wel jammer dat de ingebouwde cams niet hiervoor te gebruiken zijn) en zit naar Fitcamx te kijken. Heeft iemand hier al ervaring mee met de IX1?

Er is ook een goedkopere kloon die wel erg hetzelfde lijkt:

Dashcam BMW U11 U12

Zelfde app wordt gebruikt, lijkt of dezelfde zonder de marketing van Fitcam x of dan wel een prima geslaagde kloon. Long shot: maar iemand al ervaring met deze?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekke
  • Registratie: December 2023
  • Laatst online: 09-05 17:58
r2504 schreef op vrijdag 15 maart 2024 @ 21:43:
Ik was eens in de configurator aan het kijken maar voor de prijs van een iX1 heb je blijkbaar ook de iX2 (beide quasi full option). Nu ja, smaken verschillen dus ieder model heeft wel zijn doelgroep vermoed ik (al ziet de iX2 er best sportief uit).
Was bij mij ook zeker een optie geweest moest die in november toen ik moest kiezen beschikbaar geweest zijn. Serieus gegroeid t.o.v. het vorige model en had eens een ander model geweest (nu ook X1).
Mooie wagen…en helemaal anders van grille, koplampen…

De iX1 wordt normaal in juni geleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaphuis
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 29-05 16:07
Waar zitten de USB C aansluitingen ergens in de nieuwe X1?
Zit er ook één onder de armstuen?;

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sincere1983
Wekke schreef op zaterdag 16 maart 2024 @ 09:21:
[...]

Was bij mij ook zeker een optie geweest moest die in november toen ik moest kiezen beschikbaar geweest zijn. Serieus gegroeid t.o.v. het vorige model en had eens een ander model geweest (nu ook X1).
Mooie wagen…en helemaal anders van grille, koplampen…

De iX1 wordt normaal in juni geleverd.
Hier hetzelfde, al moet ik wel zeggen, op fotos vind ik de achterkant van de iX2 ronduit lelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterCC
kaphuis schreef op zaterdag 16 maart 2024 @ 11:01:
Waar zitten de USB C aansluitingen ergens in de nieuwe X1?
Zit er ook één onder de armstuen?;
Ik heb er vooraan 2 links op de middenconsole, en 2 achteraan op de middenconsole onder de ventilatieroosters voor de achterpassagiers.
Geen onder de armsteun.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JP1980
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 29-05 00:25
wildcheese schreef op zaterdag 16 maart 2024 @ 03:28:
Ik rij nu bijna 2 maanden mijn IX1. Uitgekozen vooral omdat ik hem mooi vind en het mooie luxe interieur. De auto rijdt zeker geweldig en voldoet grotendeels aan mijn wensen. Ik wil ook een dashcam installeren (best wel jammer dat de ingebouwde cams niet hiervoor te gebruiken zijn) en zit naar Fitcamx te kijken. Heeft iemand hier al ervaring mee met de IX1?

Dashcam BMW U11 U12

Zelfde app wordt gebruikt, lijkt of dezelfde zonder de marketing van Fitcam x of dan wel een prima geslaagde kloon. Long shot: maar iemand al ervaring met deze?
Als je de parkeerassistent knop op het middenconsole lang ingedrukt houd dan functioneren de camera's bij mij als dashcam, inclusief geloof ik ongeveer 10 seconden voordat je op de knop drukt. Geen idee of dat bij een specifiek pakket zat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SergeHo
JP1980 schreef op zaterdag 16 maart 2024 @ 17:51:
[...]

Als je de parkeerassistent knop op het middenconsole lang ingedrukt houd dan functioneren de camera's bij mij als dashcam, inclusief geloof ik ongeveer 10 seconden voordat je op de knop drukt. Geen idee of dat bij een specifiek pakket zat.
Dit noemt de drive recorder, zit in Parking assistant plus pakket (en neemt standaard 20 sec voor je manueel start (of voor een ongeval) op )

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• koentjuh
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19:59
Komende week gaat hier de bestelling via lease maatschappij ook finaal :-) Geschatte levertijd 6/7 maanden, ben benieuwd. Voorzover ik hier lees heeft driving assistant professional geen meerwaarde tov de combinatie basis en plus, enkel werkzaam bij snelheden die je toch niet kunt en mag rijden ☺️

BMW iX1 eDrive20

Cape York Grun
19 inch LM M Styling 871 M) in Midnight Grey
Interieurlijsten Schwarz hoogglans
M Alcantara/Veganza-combinatie Schwarz/Blau
Levering zonder typeaanduiding

Opties
Stuurwielrand verwarmd
M Sportpakket
M Sportpakket Pro
Trekhaak met elektrisch wegklapbare kogel
Dakdraagsysteem M hoogglans Shadow Line
Harman-Kardon sound system
Driving Assistant
Driving Assistant Plus
Innovation Pack
Travel Pack
Zonder Service Inclusive

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GilbertvH
  • Laatst online: 30-05 18:10
Weet dat dit enkel het eDrive20 logo is en niet iX1. Dat moet je aan je dealer vragen om te verwijderen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artemi
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 17-03-2024
Goeiemorgen,

Ik heb een ix1 besteld (met de oude grill in het zwart) met M-Sport pakket. Bij aflevering bleek dat de nieuwe grill er op zit. Ik ben hier absoluut niet blij mee en wil graag de oude er op hebben.
De dealer zegt dat ze hier geen invloed op hebben gehad en dat er eerst bekeken moet worden of het technisch mogelijk is om de oude grill er op te zetten.

Heeft iemand hier een duidelijk antwoord op of het technisch mogelijk is om de elektrische platte grill terug te vervangen door de grill met verticale spijlen?

Alvast bedankt!

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MHGroentje
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 13-02 08:56
wildcheese schreef op zaterdag 16 maart 2024 @ 03:28:

Dashcam BMW U11 U12

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DJQhmIpdqERyzR-ttpWusKqMpc0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NKMyArADNkuGRJnw6GYRChwe.jpg?f=fotoalbum_large

ik heb deze gekocht, oook voor mijn vrouw en zoon hun auto, geweldig oplossing, met name de bewakingsfunctie en de snel opname functie.
kabelwerk, met een lange usb kabel voor het aansluiten onder je dashboard zit er bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geforce660
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 16-09-2024
Iemand al ervaring met de iX2? Kreeg deze als optie aangeboden als volgende leasewagen, omdat ik eerst voor een iX1 wilde gaan.
Specs lijken mij eerder hetzelfde te zijn, maar 't is eerder een kwestie van smaak? SUV vs Coupe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxDlius
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 30-05 07:17

MaxDlius

Buiten De Zone

Geforce660 schreef op zondag 17 maart 2024 @ 17:09:
Iemand al ervaring met de iX2? Kreeg deze als optie aangeboden als volgende leasewagen, omdat ik eerst voor een iX1 wilde gaan.
Specs lijken mij eerder hetzelfde te zijn, maar 't is eerder een kwestie van smaak? SUV vs Coupe?
Idd coupé variant. Zelfde interieur, zelfde motorisaties. Vooral dus kwestie van smaak. De IX2 is een paar cm langer en lager met een iets grotere kofferinhoud. Evenveel beenruimte vanachter, maar aanzienlijk minder hoofdruimte.

Persoonlijk vind ik het echt een gedrocht, maar heb dan ook nooit het nut van suv coupés begrepen....😆

Steam/Battle.net ID: MaxDlius

Pagina: 1 ... 35 ... 66 Laatste