Hier idem dito. Zeer triest dat een vol reservoir ruitenwisservloeistof er niet af kan bij een auto van € 70K…Geert Mo schreef op donderdag 15 februari 2024 @ 07:31:
[...]
Ik had de melding ruitensproeiervloeistof de 2de dag al.
Wel jammer dat ze bij een auto van dat budget niet alles gewoon vol doen.
Dat is een fikse lijst.sunnyk schreef op woensdag 14 februari 2024 @ 02:38:
Mijn model 30 op 10 febr. opgehaald. Is lease waardoor ik met "beperkte" budget de launch edition heb genomen omdat ik ook opties als metallic wit, dakreels, trekhaak, kunstleren bekleding, sport stoelen, glazendak en getinte ruiten wilde hebben.
Wat mij opviel is dat de volgende zaken niet in de configurator duidelijk worden vermeld voor de launch editie en vind dit pure misleiding van BMW, Gaf mij wel een vies gevoel toen ik erachter kwam. Mijn Renault grand scenic Initiale van 4 jaar terug en 40k had veel meer opties en was luxer dan deze BMW!! van 70K.
Aan toekomstige kopers, doe hier je voordeel mee.
1. Achterlicht op kofferbakdeur niet actief,
functieloos door BMW op geplakt. Bij
Lauch editie is alleen de hoeklampjes
actief, wat voor een EV anno 2024 heel
magertjes is. Van een premium merk
verwacht je voor 70k toch iets meer
features wil je concureren met
het oosten maar ook eigen met
landgenoten.
2. Buiten spiegels klappen niet in, anno
2024 ongelooflijk dat men hier op
bezuinigd evenals de dodehoek lampjes
in de spiegels ( is wel als optie te
kiezen). Beknibbelen op veiligheid is not
done vind ik!
3. Geen boost hendel op stuur. Geen idee of
je in sport mode dan de 5.6 sec haalt.
Maar wordt nergens vermeld. Pure
misleiding/ oplichting.
4. Geen led strip in het interieur. Heel
jammer dit. Misschen dat Aliexpress
nog een oplossing heeft.
5. Online extra opties zijn beperkt of je moet
uit èèn van de prijzige pakketten de
voorbereiding nemen.
6. Als je geen harman kardon speakers
neemt, dan krijg je een zwarte deksel ipv
de zilveren in de deur. Jack Ma zal vast
wel iets op verzinnen.
7. Geen lucht compressor. Heb het uit
vorige auto gehaald maar kan het niet
gebruiken wegens het ontbreken van de
12 volt "sigaretten" stekker. Alleen USB- C
4 x. Niets in de kofferbak.
8. Centrale deurvergrendeling zit alleen aan
de bestuurders zijde in de deur.
Als je partner/ kind alleen in de auto zit
en de deur op slot wilt doen, dan is het
flink strekken. Waarom niet in het
midden ergen. Waar is de Duitse
efficiency gebleven!
9. Ook ik heb soms problemen met android
auto, "BT niet compatabel" etc. Mijn
bevinding is dat de Auto soms tijd
nodig om goed te kunnen communiceren
met de telefoon.
10. ....Vul gerust aan ..... er zullen wel meer zijn.
Ben ik dan niet blij?; Jazeker. Het is een fijne auto om te rijden en deel de meningen van de reviewers op youtube ook al doen ze nooit een reviews met een basis model, maar altijd met meest luxe versie......
Ik rij zelf de hybride 30 sinds een maand (levertijd 11 maanden). Ook mij zijn bepaalde zaken opgevallen.
1. De kofferbakverlichting werkt bij mij prima trouwens en ten aanzien van punt
2 geldt dat het inklappen wordt bepaald door het pakket dat je neemt.....
Dat geldt trouwens ook voor punt 4.
Voor punt 7 geldt dat BMW de auto met banden met "ster" en run flat banden levert. Daarom laten ze de compressor vervallen (bezuiniging??).
Ook de bluetoothverbinding is bijzonder. De eerste kreet uit de luidspreker is niet te verstaan; bij een volgend gesprek gaat het prima. Ik vraag de eerste beller dus om me nog een keer te bellen...........
Een misser vind ik het gebrek aan verlichting in het handschoenenvak. Het gat voor het lampje zit er wel (helemaal achterin), maar de rest ontbreekt.
Ook de instapstrips ontbreken, maar zijn uiteindelijk wel na te bestellen al zoek je je wezenloos naar een bestelnummer.
Ten aanzien van het bandengedoe geldt ook nog wat wonderlijks.
Ik rij al jaren met all-season banden (Continental of Michelin, dus premium merken), voornamelijk in NL. Het klimaat in ons land met sporadisch sneeuw en vooral regen is eigenlijk, mede door onze hogere temperaturen, niet echt geschikt voor winterbanden. Die slijten nogal rap.
Ik wil dus weer AS banden op mijn nieuwe 30-hybrid. Dat blijkt niet te kunnen, alleen "echte" winterbanden.
Ik wilde bovendien geen 3K extra uitgeven voor andere velgen (ik rij de auto privé) en voor de standaard 17 inch bestaan in de standaard BMW maat geen AS banden. Dus toch via via 4 originele BMW U11 18 inch velgen gekocht en, in de door BMW geadviseerde maat, 4 AS banden. Maar: in die adviesmaat bestaan geen AS banden met "ster". En BMW snijdt blijkbaar in de garantievoorwaarden als je kiest voor andere banden (dus zonder "ster"). Ik heb er dus toch premium AS banden (wél in de juiste maat, maar zonder "ster") op gelegd.
En als alles er dan onderligt, vraagt de auto braaf: kies uit onderstaande bandenmaat en geef aan of u zomer-, winter-, of AS-banden er onder heeft liggen. Juist ja, het moet niet doller worden.
BMW moet oppassen dat ze de boot niet missen met dit soort rare fratsen
Dus je hebt dat reservoir moeten bijvullen?Geert Mo schreef op donderdag 15 februari 2024 @ 07:31:
[...]
Ik had de melding ruitensproeiervloeistof de 2de dag al.
Wel jammer dat ze bij een auto van dat budget niet alles gewoon vol doen.
Omdat de melding verdwenen was en ook niet meer teruggekomen is heb ik het reservoir niet gecontroleerd.
Dat zal ik misschien morgen toch maar eens doen.
Ik ging er vanuit dat het reservoir wel volledig gevuld zou zijn bij aflevering, ook de batterij was 100% gevuld bij aflevering.
Dat van die "ster" moet je me even uitleggen.JaapvN schreef op donderdag 15 februari 2024 @ 11:40:
[...]
(...)
Maar: in die adviesmaat bestaan geen AS banden met "ster". En BMW snijdt blijkbaar in de garantievoorwaarden als je kiest voor andere banden (dus zonder "ster"). Ik heb er dus toch premium AS banden (wél in de juiste maat, maar zonder "ster") op gelegd.
En als alles er dan onderligt, vraagt de auto braaf: kies uit onderstaande bandenmaat en geef aan of u zomer-, winter-, of AS-banden er onder heeft liggen. Juist ja, het moet niet doller worden.
(...)
Op mijn auto liggen banden van het merk Nexen, een merk waar ik nog nooit van gehoord heb.
Weet iemand waar je een omschrijving of voorbeeld van de optie 'begroeting' door de exterieur verlichting kunt vinden? Er staan een aantal opties onder elkaar, het is mij alleen niet duidelijk wat de verschillen zijn.
Idem hier 'premium ster Nexen banden'. Ik denk dat in de BMW ster banden vooral gebakken lucht zit.PeterCC schreef op donderdag 15 februari 2024 @ 20:31:
[...]
Dat van die "ster" moet je me even uitleggen.
Op mijn auto liggen banden van het merk Nexen, een merk waar ik nog nooit van gehoord heb.
ik heb gewwon 's avonds de drie verschillen omstebeurt geselecteerd en toen een keuze gemaakt.Kjeldto schreef op vrijdag 16 februari 2024 @ 11:48:
Weet iemand waar je een omschrijving of voorbeeld van de optie 'begroeting' door de exterieur verlichting kunt vinden? Er staan een aantal opties onder elkaar, het is mij alleen niet duidelijk wat de verschillen zijn.
Ik zocht op je naam in dit topic en zag geen foto, heb je die wel 😇 ?byob11 schreef op vrijdag 2 december 2022 @ 00:17:
Begin augustus besteld! Verwachte levering in januari 🙂.
Mijn budget was niet zo ruim. Heb een unilak zwarte, standaard uitvoering. Wel met de premium pack en zwarte interieur lijsten.
Ben echt heeeeeeel benieuwd naar de auto.
Je zoekt een standaard model met standaard velgen?wd200 schreef op maandag 19 februari 2024 @ 15:30:
[...]
Ik zocht op je naam in dit topic en zag geen foto, heb je die wel 😇 ?
Als je op alleen posts met plaatjes zoekt in dit topic, kom je er paar tegen!
Float like a butterfly, sting like a bee.
zijn er nog mensen die hun navigatie soms een andere taal spreekt? mijn staat op Nederlands maar ze zegt soms dingen in het Frans of Duits. ik weet dat we in België 3 landtalen hebben maar dat hoeft nu toch niet echt voor mij :-)
het is voornamelijk als ik de autostrade neem, dan zegt ze het E314 , E313, E40 alle nr's in het Frans.
het is voornamelijk als ik de autostrade neem, dan zegt ze het E314 , E313, E40 alle nr's in het Frans.
De mensen die een hybride hebben besteld nog updates mogen ontvangen?
Ja hier moet ik ook steeds de 'eu dix-sept en de eu-quarante' nemen. Neem ik er ook wel bij naast de falende bluetooth verbinding, slechte spraakherkenning...HugoB007 schreef op maandag 19 februari 2024 @ 20:28:
zijn er nog mensen die hun navigatie soms een andere taal spreekt? mijn staat op Nederlands maar ze zegt soms dingen in het Frans of Duits. ik weet dat we in België 3 landtalen hebben maar dat hoeft nu toch niet echt voor mij :-)
Nieuw hier en ik heb de X1 sdrive20i in november '22 besteld en vandaag in ontvangst genomen.
Iets wat ik me afvroeg of anderen ook hebben opgemerkt is dat de laadruimte onder de kofferbak kleiner is dan toen ik hem besteld heb. Eerst was er volledig onder de kofferbak een extra ruimte en nu ongeveer de helft. Eerst kon die plank ook omhoog en werd nog ergens mooi vastgehouden. Ook best raar dat de ruimte hol klinkt. Ik weet dat bij de PHEV versies, de Xdrive versies en de iX1 het allemaal kleiner is maar bij deze verwachtte dacht ik echt dat het meer was.
Iemand enig idee hoe dit kan? Reactie bij de dealer was dat ze altijd kleine aanpassingen maken maar dit is flink wat liters kleiner.
Iets wat ik me afvroeg of anderen ook hebben opgemerkt is dat de laadruimte onder de kofferbak kleiner is dan toen ik hem besteld heb. Eerst was er volledig onder de kofferbak een extra ruimte en nu ongeveer de helft. Eerst kon die plank ook omhoog en werd nog ergens mooi vastgehouden. Ook best raar dat de ruimte hol klinkt. Ik weet dat bij de PHEV versies, de Xdrive versies en de iX1 het allemaal kleiner is maar bij deze verwachtte dacht ik echt dat het meer was.
Iemand enig idee hoe dit kan? Reactie bij de dealer was dat ze altijd kleine aanpassingen maken maar dit is flink wat liters kleiner.
Tot nu geen probleem mee gehad.bartvde1 schreef op maandag 19 februari 2024 @ 21:49:
[...]
Ja hier moet ik ook steeds de 'eu dix-sept en de eu-quarante' nemen. Neem ik er ook wel bij naast de falende bluetooth verbinding, slechte spraakherkenning...
Vorige zaterdag door omstandigheden had ik de tweede sleutel gebruikt. Dan was alles ineens terug in het Duits. Hij kende ook mijn voorkeurzenders op de radio niet meer.
Ik moet wellicht het profiel van de eerste sleutel ook aan de tweede toewijzen.
Van falende Bluetooth heb ik dan weer geen last. De spraakherkenning gebruik ik niet eerlijk gezegd.bartvde1 schreef op maandag 19 februari 2024 @ 21:49:
[...]
Ja hier moet ik ook steeds de 'eu dix-sept en de eu-quarante' nemen. Neem ik er ook wel bij naast de falende bluetooth verbinding, slechte spraakherkenning...
Zijn er hier al mensen die 'Hoogglans Shadow Line met uitgebreide omvang' hebben besteld, waar de dealer/BMW van aangaf dat dit niet meer geleverd zou worden per 1-1 op de M-sport maar het alsnog hebben ontvangen of bevestiging hebben dat hun dealer dit voor ze oplost?
Ik heb ook "S07M9 M Shadow Line hochglänzend met bijkomende elementen" besteld met "S0337 M Sportpakket". Auto is op 15JAN2024 besteld, voorlopig niets gehoord van de dealer.
Eén v/d weken informeer ik eens naar levertijd en mogelijks dat ik dit dan ook te horen krijg??
Als ik meer informatie heb deel ik ze.
Eén v/d weken informeer ik eens naar levertijd en mogelijks dat ik dit dan ook te horen krijg??
Als ik meer informatie heb deel ik ze.
Zijn er mensen die ook problemen hebben (gehad) met het installeren van de BMW app voor navigatie op de PC.
This app package is not signed with a trusted certificate. Contact your system administrator or the app developer to obtain a new certificate or app package with trusted certificates. The root certificate and all immediate certificates of the signature in the app package must be trusted (0x800B010A)
This app package is not signed with a trusted certificate. Contact your system administrator or the app developer to obtain a new certificate or app package with trusted certificates. The root certificate and all immediate certificates of the signature in the app package must be trusted (0x800B010A)
:fill(white):strip_exif()/f/image/2vg7YJRlXr6FPif8WkkER2q3.png?f=user_large)
Ik had een bestelling staan bij de dealer met 'Hoogglans Shadow Line met uitgebreide omvang', maar omdat de leasemaatschappij niet snel genoeg akkoord gegeven heeft kan de dealer deze optie nu niet meer mee bestellen.
Alternatieven die nu geboden worden zijn, nieren wrappen, zwarte nieren als accessoire bestellen (schijnbaar ruim 2x zo duur) of toch maar het M Pro pakket erbij nemen.
Alternatieven die nu geboden worden zijn, nieren wrappen, zwarte nieren als accessoire bestellen (schijnbaar ruim 2x zo duur) of toch maar het M Pro pakket erbij nemen.
Ik vond het M pro pakket toch vrij prijzig, mede omdat gekleurde remschijven mij niet boeien...media-richard schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 08:55:
Ik had een bestelling staan bij de dealer met 'Hoogglans Shadow Line met uitgebreide omvang', maar omdat de leasemaatschappij niet snel genoeg akkoord gegeven heeft kan de dealer deze optie nu niet meer mee bestellen.
Als het je puur om de zwarte nieren gaat zou ik deze gewoon bij- of nabestellen in het zwart.
Gekleurde remklauwen bedoel je denk ik?cd2013 schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 09:57:
[...]
Ik vond het M pro pakket toch vrij prijzig, mede omdat gekleurde remschijven mij niet boeien...
Als het je puur om de zwarte nieren gaat zou ik deze gewoon bij- of nabestellen in het zwart.
Het zijn sowieso geen nieren meer toch? Het is nu die grille met die wiebertjes. In het pakket van de uitgebreide omvang zou dan de omlijsting zwart zijn.media-richard schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 08:55:
Dus zo:

(toevallig ook de uitvoering zoals de mijne zou moeten zijn!).
Ipv. zo:

Dat klopt inderdaad. Ik noem het nog steeds nieren.Sincere1983 schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 11:16:
[...]
Het zijn sowieso geen nieren meer toch? Het is nu die grille met die wiebertjes. In het pakket van de uitgebreide omvang zou dan de omlijsting zwart zijn.
Dus zo:
[Afbeelding]
(toevallig ook de uitvoering zoals de mijne zou moeten zijn!).
Ipv. zo:
[Afbeelding]
De uitvoering, zoals die van jouw moet zijn is dan inclusief het M Pro pakket, dus ook met 19 inch velgen en de rode remklauwen.
Ah check. Nou, Story vertelde dat ze naar een oplossing aan het zoeken waren hiervoor en ik heb tot op heden vanuit de LM of dealer er nog niks over gehoord (en heb het dus ook nog gewoon mee kunnen bestellen in Januari).media-richard schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 11:53:
[...]
Dat klopt inderdaad. Ik noem het nog steeds nieren.
De uitvoering, zoals die van jouw moet zijn is dan inclusief het M Pro pakket, dus ook met 19 inch velgen en de rode remklauwen.
Ik ga er dus gewoon vanuit dat hij nog komt met zwarte omlijsting

Van falende Bluetooth nog geen last gehad. En ik heb de spraakherkenning al enkele keren gebruikt om een route te plannen.HugoB007 schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 07:53:
[...]
Van falende Bluetooth heb ik dan weer geen last. De spraakherkenning gebruik ik niet eerlijk gezegd.
Als ik begin met een route te willen ingeven krijg ik al direct de vraag waar ik naartoe wil. Dan geef ik het adres mondeling op en ik moet zeggen: werkt erg makkelijk en tot nu foutloos.
Weg bezuinigd op de laatste batches. Ook geen dashboard kastje verlichting meer.Dutchfoxx schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 17:04:
Beste Tweakers,
Sinds kort in bezit van mijn nieuwe iX1 M-Sport Frozen Grey, super blij mee.
Goede vriend heeft Hybrid X1 M-Sport nieuw zomer 2022.
Bij hem wel instaplijsten M-Sport, de mijne niet.
Kan het ook niet terug herleiden bij het configureren.
Iemand een idee ?[Afbeelding]
Effe gechecked, en inderdaad: geen verlichting in het dashboardkastje.DJR schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 20:21:
[...]
Weg bezuinigd op de laatste batches. Ook geen dashboard kastje verlichting meer.
Langs de andere kant is er wel verlichting onder de deuren als je die opent, onder het dashboard en onder de voorstoelen die de vloer verlichten, in de bergruimtes in de middenconsole en achter de deurhendels. Verlichtingspunten zijn er genoeg maar niet in het dasboardkastje.
Ik heb de indruk dat BMW om de haverklap wat wijzigingen aan uitrusting doorvoert zowel binnen als buiten. Zo rijden we straks allemaal met een unieke iX1 rond want er zijn er geen twee hetzelfde.
Het geeft wel stof tot nadenken. Wat kost zo'n dashboard kastje lampje aan kostprijs nou voor een gigant als BMW. En toch dit eruit schrappen, de auto industrie lijkt me zieke dame.PeterCC schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 20:34:
[...]
Effe gechecked, en inderdaad: geen verlichting in het dashboardkastje.
Langs de andere kant is er wel verlichting onder de deuren als je die opent, onder het dashboard en onder de voorstoelen die de vloer verlichten, in de bergruimtes in de middenconsole en achter de deurhendels. Verlichtingspunten zijn er genoeg maar niet in het dasboardkastje.
Ik heb de indruk dat BMW om de haverklap wat wijzigingen aan uitrusting doorvoert zowel binnen als buiten. Zo rijden we straks allemaal met een unieke iX1 rond want er zijn er geen twee hetzelfde.
Ik weet niet of ze dat lampje eruit geschrapt hebben.DJR schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 21:08:
[...]
Het geeft wel stof tot nadenken. Wat kost zo'n dashboard kastje lampje aan kostprijs nou voor een gigant als BMW. En toch dit eruit schrappen, de auto industrie lijkt me zieke dame.
Is er iemand hier die wel verlichting heeft in het dashboardkastje van zijn iX1?
Een 8-maanden geleden een BMW X1 sDrive18i besteld (op 30/06/2023).
Momenteel geven ze als richtdatum eind augustus 2024 mee voor de levering. Zou dus ongeveer een 14-maanden zijn..
Niet echt positief.. Aangezien ze ook de datum in augustus niet met 100% zekerheid konden zeggen.
Momenteel geven ze als richtdatum eind augustus 2024 mee voor de levering. Zou dus ongeveer een 14-maanden zijn..
Niet echt positief.. Aangezien ze ook de datum in augustus niet met 100% zekerheid konden zeggen.
Ter info: Vandaag mijn X1 25e opgehaald. Besteld op 2 januari 2023.
[ Voor 8% gewijzigd door Hansdk83 op 21-02-2024 13:44 ]
Heeft er iemand voorbeelden van levertijden iX1, liefst zo recent mogelijk.
Mijn hoop staat op 4 a 5 maanden maar dat is misschien te positief? 😬
Mijn X1 sdrive uit 1-11-2022 heeft zowel dashboardkastje lampje als de instaplijsten full options m sport.
Zojuist ook de nieuwe kaart update Road Map EUROPE Joy 2024-1 erop gezet
Zojuist ook de nieuwe kaart update Road Map EUROPE Joy 2024-1 erop gezet
In NL klopt dit aardig. In januari besteld (iX1 eDrive20, M-sport, panodak en wat opties) en hij staat nu bevestigd voor 8 mei.Tom.wuyts schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 13:59:
Mensen hier ook last van een ophanging/schokdempers die geluid maken bij drempels?
Waar zie je dat? Of is dat info van de dealer. Mijn iX1 eDrive20, M-sport panodak, drive assist en wat andere zaken besteld op 15 Januari 2024 (België)Sincere1983 schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 14:19:
[...]
In NL klopt dit aardig. In januari besteld (iX1 eDrive20, M-sport, panodak en wat opties) en hij staat nu bevestigd voor 8 mei.
November '23 besteld en is volgens de dealer (Story, net als bij jou) over 4 weken bij hen.Sincere1983 schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 14:19:
[...]
In NL klopt dit aardig. In januari besteld (iX1 eDrive20, M-sport, panodak en wat opties) en hij staat nu bevestigd voor 8 mei.
Eigen bestelling (via LM, Athlon).Tom.wuyts schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 14:42:
[...]
Waar zie je dat? Of is dat info van de dealer. Mijn iX1 eDrive20, M-sport panodak, drive assist en wat andere zaken besteld op 15 Januari 2024 (België)
Vorige maand IX1 besteld, levering voorzien juni
Ben ook benieuwd, mijn gaat nu besteld worden via Alphabet (Ekris), mooiste zou zijn als ie zo rond juni zou komenTom.wuyts schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 13:59:
Besteld:
iX1A 150kW 67kWh EDrive20
Saphirschwarz Metallic
18 inch lichtmetalen M wielen Dubbelspaak (styling 938 M) in Bicolor Midnight Grau. (S01LX)
Interieurlijsten Schwarz hoogglans (S04AT)
Standaard onderstel (S0225)
M Hoogglans Shadow Line (S0760)
Bekleding Alcantara/Veganzacombinatie Schwarz met contrasterend stiksel Blau Schwarz (JATOKTNL)
Driving Assistant Plus (S05AT)
Levering zonder typeaanduiding (S0320)
M dakdraagsysteem hoogglans Shadow Line (S03MC)
Metallic lak (JATOmeta)
Elektrisch verwarmde voorstoelen (S0494)
M Hoogglans Shadow Line met uitgebreide omvang (S07M9)
Zonder Service Inclusive (S0ZUN)
Stuurwielrand verwarmd (S0248)
Automatisch dimmende binnenspiegel (S0431)
Actieve bestuurdersstoel (S0451)
Extra getint glas in achterportierruiten en achterruit (S0420)
Pakketten
M Sportpakket (S0337)
Die van ons besteld 6-11-23Benny1978 schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 15:42:
Vorige maand IX1 besteld, levering voorzien juni
Na 2 weken eens gevraagd nr de laatste stand van zaken.
Uuhh ja Dutchfoxx, zal eens even kijken.
Uw auto is al geproduceerd !!!
Super mooi, maar wel even gewacht met kentekenregistratie tot begin 2024

eDrive20 of xDrive30? De mijne is de eerste week van januari besteld maar nog niks van gehoordDutchfoxx schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 22:40:
[...]
Die van ons besteld 6-11-23
Na 2 weken eens gevraagd nr de laatste stand van zaken.
Uuhh ja Dutchfoxx, zal eens even kijken.
Uw auto is al geproduceerd !!!
Super mooi, maar wel even gewacht met kentekenregistratie tot begin 2024
iX1 EDrive20 Alphabet/Dubbelsteyn bestelling definitief door dealer op 13 februari 2024. Verwachte levering week van 27 september 2024…Martinusz schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 20:18:
[...]
Ben ook benieuwd, mijn gaat nu besteld worden via Alphabet (Ekris), mooiste zou zijn als ie zo rond juni zou komen![]()
Besteld:
Saphirschwarz Metallic
18 inch lichtmetalen M wielen Dubbelspaak (styling 938 M) in Bicolor Midnight Grau. (S01LX)
Bekleding Alcantara/Veganzacombinatie Schwarz met contrasterend stiksel Blau Schwarz (JATOKTNL)
Metallic lak (JATOmeta)
Pakketten
M Sportpakket (S0337)
Besteld op 15/01/24 - Leverdatum zou week 27 zijn, 1ste week van Juli.Tom.wuyts schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 13:59:
[ Voor 4% gewijzigd door Tom.wuyts op 22-02-2024 10:27 ]
19-09-2023 X1 18i besteld, 5 maart ophalen!
Dealer zelf geeft aan dat de levertijd weer opgelopen isMartinusz schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 20:18:
[...]
Ben ook benieuwd, mijn gaat nu besteld worden via Alphabet (Ekris), mooiste zou zijn als ie zo rond juni zou komen![]()
Besteld:
Saphirschwarz Metallic
Metallic lak (JATOmeta)
Pakketten
M Sportpakket (S0337)

We gaan het zien zodra eerste indicatie van levertijd gegeven wordt.De levertijd is iets opgelopen t.o.v. ons contact na de offerte. Momenteel wordt de productie van de BMW IX1 eDrive20 ingedeeld voor november en zitten we dan met de levering op december
UPDATE: Gisteren bericht gekregen via de leasingmaatschappij dat auto klaar is voor aflevering (Meerschman ZottegemDr_Lektroluv schreef op donderdag 4 januari 2024 @ 20:38:
Voor het nieuwe jaar een update ontvangen mbt levering van mijn wagen - X1 PHEV 30e.
- Besteld: okt 2022 - BE
- Initiële levering voorzien: okt 2023
- Dealer geeft nu aan dat aflevering normaal begin maart 2024 zal kunnen gebeuren.
Sterkte aan alle PHEV-lotgenoten!

Dat we dit nog mogen meemaken

Mijn auto is 31 oktober besteld en 2 weken geleden gebouwd in Regensburg. Nu staat hij in Born te wachten op het laatste stukje transport. Helaas wil mijn leasemaatschappij (Leaseplan) eerst mijn oude contract afronden en hem pas eind aprik/begin mei afleveren.😡
Staat mijn nieuwe liefde stof te happen op een parkeerplaats bij de dealer om de hoek,. Doodzonde!!
Config zonder poespas:
ix1 edrive 20
Zwart uni
Trekhaak
Sportstoelen
Stoel verwarming
18 inch type 865
Driving assistant plus
Ik twijfel nog om de nieren te wrappen in mat zwart
Staat mijn nieuwe liefde stof te happen op een parkeerplaats bij de dealer om de hoek,. Doodzonde!!
Config zonder poespas:
ix1 edrive 20
Zwart uni
Trekhaak
Sportstoelen
Stoel verwarming
18 inch type 865
Driving assistant plus
Ik twijfel nog om de nieren te wrappen in mat zwart
[ Voor 5% gewijzigd door garrobo op 22-02-2024 19:09 ]
Logisch dat de leasemaatschappij daarvoor kiest. En ik vind dat eerlijk gezegd niet onredelijk.garrobo schreef op donderdag 22 februari 2024 @ 19:07:
Mijn auto is 31 oktober besteld en 2 weken geleden gebouwd in Regensburg. Nu staat hij in Born te wachten op het laatste stukje transport. Helaas wil mijn leasemaatschappij (Leaseplan) eerst mijn oude contract afronden en hem pas eind aprik/begin mei afleveren.😡
(...)
Dat was bij mij ook het geval. De nieuwe heeft een dikke maand bij de dealer gestaan voor ik hem kon gaan ophalen. Ook Leaseplan.
Hier is vandaag ook de bestelling gedaan.
Leaseauto via Alphabet. Dealer BMW adam.
Config dit als het goed is:
71EG BMW iX1 eDrive20
P0300 Alpinweiss
S01EK 19 inch LM M Dubbelspaak (Styling 871 M) in Midnight Grey
S03BE Spiegelkappen in hoogglans zwart
S0248 Stuurwielrand verwarmd
S0337 M Sportpakket
S033B M Sportpakket Pro
S03MC Dakdraagsysteem M hoogglans Shadow Line
S0494 Elektrisch verwarmde voorstoelen
S05AS Driving Assistant
S07EV Premium Pack
S07LG Comfort Pack
S07LK Travel Pack
Weet iemand of je de instaplijsten ook los kan krijgen? Begreep dat deze er inmiddels niet meer opzaten.
Leaseauto via Alphabet. Dealer BMW adam.
Config dit als het goed is:
71EG BMW iX1 eDrive20
P0300 Alpinweiss
S01EK 19 inch LM M Dubbelspaak (Styling 871 M) in Midnight Grey
S03BE Spiegelkappen in hoogglans zwart
S0248 Stuurwielrand verwarmd
S0337 M Sportpakket
S033B M Sportpakket Pro
S03MC Dakdraagsysteem M hoogglans Shadow Line
S0494 Elektrisch verwarmde voorstoelen
S05AS Driving Assistant
S07EV Premium Pack
S07LG Comfort Pack
S07LK Travel Pack
Weet iemand of je de instaplijsten ook los kan krijgen? Begreep dat deze er inmiddels niet meer opzaten.
Logisch dat de leasemaatschappij daarvoor kiest. En ik vind dat eerlijk gezegd niet onredelijk.
Dat was bij mij ook het geval. De nieuwe heeft een dikke maand bij de dealer gestaan voor ik hem kon gaan ophalen. Ook Leaseplan
Dat ben ik niet met je eens, ik zie alleen maar win-win voor alle partijen.
Leaseplan krijgt mijn oude leaseauto terug met minder km’s voor de verkoop en kan daarbij al geld verdienen aan het nieuwe contract, mijn werkgever kan pronken met de eerder behaalde milieu doelstellingen op mijn leasecontract en ik kan eerder genieten van mijn nieuwe liefde. 🤗
Dat was bij mij ook het geval. De nieuwe heeft een dikke maand bij de dealer gestaan voor ik hem kon gaan ophalen. Ook Leaseplan
Leaseplan krijgt mijn oude leaseauto terug met minder km’s voor de verkoop en kan daarbij al geld verdienen aan het nieuwe contract, mijn werkgever kan pronken met de eerder behaalde milieu doelstellingen op mijn leasecontract en ik kan eerder genieten van mijn nieuwe liefde. 🤗
Contract is contract. Dit is bij onze LM (Arval) niet anders. Natuurlijk willen we die iX1 direct rijden, maar je tekent vooraf een contract voor x jaar dus dan moet je die ook volmaken hoe enthousiast we ook zijngarrobo schreef op donderdag 22 februari 2024 @ 20:49:
Logisch dat de leasemaatschappij daarvoor kiest. En ik vind dat eerlijk gezegd niet onredelijk.
Je kunt je huidige contract waarschijnlijk gewoon afkopen, maar ik vermoed dat je dat er niet voor over hebt.garrobo schreef op donderdag 22 februari 2024 @ 20:49:
Gezien de leveringsproblemen is het huidige contract meestal al verschillende maanden afgelopen (en moet je zelfs extra betalen voor het verlengen van de lease). Nee, dit is gewoon de leasingmaatschappij die een wagen niet op het einde van het jaar wil inschrijven want dan is hij meteen een jaar ouder.
Vandaag is mijn BMW iX1 eDrive20 via Leaseplan als bestelling binnengekomen bij de BMW garage in België.
Zij geven nu als eerste grove inschatting een levertermijn van midden augustus / september mee.
Alle wensen kunnen invullen qua opties binnen mijn budget; zou bij de iX1 xdrive30 nooit mogelijk geweest zijn.
Zij geven nu als eerste grove inschatting een levertermijn van midden augustus / september mee.
Alle wensen kunnen invullen qua opties binnen mijn budget; zou bij de iX1 xdrive30 nooit mogelijk geweest zijn.
- BMW iX1 eDrive20
- Spacesilber
- Model M Sportpakket
- Premium Pack Pro
- Comfort Pack
- Perforated Veganza Schwarz
- Driving Assistant Professional
- Travel Pack
- Trekhaak
- Zetelverwarming / verwarmd stuur
- Actieve zetels vooraan / beide elektrisch verstelbaar
- AC snelladen (22kW)
- Alarmsysteem + interieurcamera
- M Shadow Line hoogglanzend met bijkomende elementen
- BMW IconicSounds
Ik rij nu een maand met de iX1, ruim 2500km ermee gereden.StefBon schreef op vrijdag 23 februari 2024 @ 14:04:
(...)
Het enige minpuntje dat ik had bij de iX1 was de range, lag bij andere modellen van dezelfde prijs toch een stukje hoger. Het feit dat ik nog niet zeker weet of ik op mijn private staanplaats (niet aanpalend aan woning) een eigen laadpaal kan plaatsen van het stadsbestuur, geeft mij ergens wel extra 'zorgen' momenteel.
Ik heb nog geen eigen laadpaal, die wordt eind volgende week geplaatst.
Zonder eigen laadpaal is het toch wat behelpen. Het hangt er natuurlijk vanaf hoeveel km je rijdt.
Waar ik werk kan ik ook niet laden. Dus ik moet openbaar laden.
Gelukkig staan er bij het bedrijf naast waar ik werk wel laadpalen, 2 stuks AC, en die mogen wij ook gebruiken als ze vrij zijn. En op ongeveer een km van thuis staat er een DC laadpaal 50kW.
Tot nu lukt het altijd wel om tijdig genoeg te kunnen laden.
Maar het zal toch comfortabeler worden met de eigen laadpaal.
Zonder eigen laadpaal moet je uitzoeken waar zich voor jou interessante laadpunten bevinden, dat is dan klassiek dicht bij waar je werkt en waar je woont. En met de app in de gaten houden of het laadpunt vrij is of niet.
De iX1 heeft inderdaad niet het grootste rijbereik, 100km meer zou wellicht beter zijn, maar het in de gaten houden van je rijbereik en of laadpunten vrij zijn blijft uiteindelijk hetzelfde. Je moet alleen iets minder vaak laden.
Misschien krijg je het stadsbestuur zover dat er een laadpaal wordt geplaatst op jouw private staanplaats. Maar zelfs als dat al zo is kan het nog een hele tijd duren voor die er ook zal staan.
Dus bereid je maar voor op openbaar laden.
Na maanden last te hebben van een krakend geluid tijdens het sturen dat vooral duidelijk hoorbaar was op lage snelheden en tijdens het manoeuvreren, werd gisteren het stuurkolom van mijn iX1 xdrive30 (productie april 2023) vervangen (nadat het stuur zelf tevergeefs ook al eens vervangen werd). Tot nu toe geen last meer van en bij deze hopelijk voorgoed verholpen 😃
[ Voor 3% gewijzigd door MaxDlius op 24-02-2024 13:33 ]
Steam/Battle.net ID: MaxDlius
Ik had vandaag iets vreemds voor met de iX1.
De wagen stond geparkeerd in een ondergrondse garage, met de snuit naar voren in een parkeervak.
Ik wil vertrekken, zet hem in achteruit. Na een halve meter of zo gingen de remmen op blok. Op het scherm van de achteruitrijcamera zag ik een rood gemarkeerd vak achter de wagen. Terug vooruit en opnieuw geprobeerd en weer hetzelfde.
Dan toch maar eens gecontroleerd of er iets achter de auto stond. Niets te zien. Enkel een witte rechthoek op de grond geschilderd.
Weer ingestapt, beetje vooruit gereden met een iets andere hoek.
En dan was er geen enkel probleem om achteruit het parkeervak te verlaten.
De wagen stond geparkeerd in een ondergrondse garage, met de snuit naar voren in een parkeervak.
Ik wil vertrekken, zet hem in achteruit. Na een halve meter of zo gingen de remmen op blok. Op het scherm van de achteruitrijcamera zag ik een rood gemarkeerd vak achter de wagen. Terug vooruit en opnieuw geprobeerd en weer hetzelfde.
Dan toch maar eens gecontroleerd of er iets achter de auto stond. Niets te zien. Enkel een witte rechthoek op de grond geschilderd.
zijn er problemen met de my bmw app? Ik krijg geen connectie met mijn ix1
ok dank. ik heb inmiddels ook geen issue meer. Ik heb apps in de auto geupdate en toen deed alles het weer.
Ik had paar weken terug hier op het werk hetzelfde.PeterCC schreef op zaterdag 24 februari 2024 @ 18:03:
Ik parkeer hem steeds op 1 van onze 2 plaatsen met laadpaal.
De 2 plaatsen waren vrij, ik kom aanrijden zet hem in achteruit en ineens stopt hij. 3 of 4 keer geprobeerd zonder succes.
Achteraan het bedrijf gaan draaien en dan langs andere kant achteruit ingereden en het was opgelost.
Nog niet voor gehad met de iX1; wel een aantal keer met mijn vorige wagen (MB C-klasse). Is dus niet een specifiek BMW probleem denk ik...PeterCC schreef op zaterdag 24 februari 2024 @ 18:03:
Goedemiddag,
Ik zou graag even iets met jullie willen delen.
Mijn X1 geeft in de 360 view niet meer de auto aan die ik heb, in de auto zag ik net dat die afbeelding ook niet meer klopt. Het was eerst precies een afbeelding van de auto die ik heb, net als in de app.
Hoe zit dat bij jullie?
Ook heb ik veel problemen met de verbinding van de telefoons, soms werk carplay vanuit het niets niet meer, of de bluetooth verbinding is verbroken. Een harde reset is dan de enige oplossing.
Nog iemand last van dit probleem?
Dan de meldingen via de app, als ik mijn auto xdrive 30e aan een publieke laadpaal hang, krijg ik geen melding van laden en klaar zijn met laden.
Bij mijn laadpaal thuis wel.
Heeft nog iemand last hiervan?
Dan het laatste, ik merk bij het draaien aan het stuur dat er een rare feedback uit de stuurkolom komt, alsof het mechanisme ergens langs schuurt.
Iemand hetzelfde gevoel al eens gehad?
Ik heb 6 maart een afspraak bij de dealer, ben benieuwd wat eruit komt.
Als er meer gebruikers zijn met één van bovenstaande problemen, dan kan ik dit meenemen.
Mijn X1 geeft in de 360 view niet meer de auto aan die ik heb, in de auto zag ik net dat die afbeelding ook niet meer klopt. Het was eerst precies een afbeelding van de auto die ik heb, net als in de app.
Hoe zit dat bij jullie?
Ook heb ik veel problemen met de verbinding van de telefoons, soms werk carplay vanuit het niets niet meer, of de bluetooth verbinding is verbroken. Een harde reset is dan de enige oplossing.
Dan de meldingen via de app, als ik mijn auto xdrive 30e aan een publieke laadpaal hang, krijg ik geen melding van laden en klaar zijn met laden.
Dan het laatste, ik merk bij het draaien aan het stuur dat er een rare feedback uit de stuurkolom komt, alsof het mechanisme ergens langs schuurt.
Als er meer gebruikers zijn met één van bovenstaande problemen, dan kan ik dit meenemen.
65MustangFB schreef op maandag 26 februari 2024 @ 16:16:
MaxDlius schreef op zaterdag 24 februari 2024 @ 13:33:
Na maanden last te hebben van een krakend geluid tijdens het sturen dat vooral duidelijk hoorbaar was op lage snelheden en tijdens het manoeuvreren, werd gisteren het stuurkolom van mijn iX1 xdrive30 (productie april 2023) vervangen (nadat het stuur zelf tevergeefs ook al eens vervangen werd). Tot nu toe geen last meer van en bij deze hopelijk voorgoed verholpen 😃
Ik heb de basisversie en die heeft die 360° view niet.65MustangFB schreef op maandag 26 februari 2024 @ 16:16:
Goedemiddag,
Hoe zit dat bij jullie?
Tot nu geen enkel probleem ondervonden met de telefoon.
Ook dat probleem met de meldingen heb ik nog niet ondervonden.
Het enige wat wonderlijke qua meldingen is dat als ik vanuit de BMW app het laden stop vooraleer het laaddoel bereikt is, dus achtereenvolgend "laden stoppen" en "laadkabel ontgrendelen", dan krijg ik steevast de melding in de app: "er is een probleem met het laden, controleer de laadpaal". Alsof de ene helft van de app niet weet wat de andere helft doet.
Tenslotte qua stuur: geen probleem, voelt heel natuurlijk aan.
Heeft er iemand "M Alcantara/Veganza Schwarz met contraststiksel Blau" de standaard zetels in het M-pakket?
Ik ben razend benieuw hiernaar? Is dat stof of kunstleer?
Ben je er tevreden over? Misschien een paar foto's?
Enkele vraagjes voor de specialisten:
- is het te verwachten dat de iX3 zeer zwaar stuurt (naar mijn gevoel), maar de iX1 niet?
- de iX3 geeft, na koppelen met Android Auto, rijsinstructies van Waze door op de HUD. Doet de iX1 dit ook?
- zijn de Sportstoelen uit de iX3 dezelfde als deze voor de iX1? Of zit daar een verschil op?
Alvast bedankt! Omwille van het 1ste en het 3de puntje valt de iX3 voor mij af als potentiële nieuwe leasewagen. Ik wil dus even aftoetsen of ik de iX1 nog op de lijst kan laten staan, of hem er beter ook meteen afsmijt
- is het te verwachten dat de iX3 zeer zwaar stuurt (naar mijn gevoel), maar de iX1 niet?
- de iX3 geeft, na koppelen met Android Auto, rijsinstructies van Waze door op de HUD. Doet de iX1 dit ook?
- zijn de Sportstoelen uit de iX3 dezelfde als deze voor de iX1? Of zit daar een verschil op?
Alvast bedankt! Omwille van het 1ste en het 3de puntje valt de iX3 voor mij af als potentiële nieuwe leasewagen. Ik wil dus even aftoetsen of ik de iX1 nog op de lijst kan laten staan, of hem er beter ook meteen afsmijt
Volgens mij zag ik die van jou net in de showroom in Zeist staan, kan dat?
Zero2Fear schreef op dinsdag 13 februari 2024 @ 19:00:
Misschien al weer een aantal jaar dat ik niet gepost heb hier.. maar zoals iedereen hier, je komt alleen om te zeuren hah.
Ik heb een X1 30e besteld, via Alphabet, bij Ekris. Bestelling geplaatst op 8 Maart 23, bevestigd op 20 maart 23.
Ook ik was verteld, hou rekening met Oktober of November 2023.
Ook ik werd 2 weken na bestellen leuk verrast (na zelf contact op te nemen) dat de auto verzet was naar Februari 2024.
Tussendoor is de auto nog een stuk of 3x verzet, van 111 naar 112, en weer terug naar 111 etc en weer door naar 112.
Uiteindelijk te horen gekregen dat hij op 15 Jan naar 150 zou gaan, maar 3 dagen vooraf was die weer 3 weken verzet, en vorige week weer nog een week vooruit.
Na wat geklaag, ben ik eind vorige week erachter gekomen dat de auto wel op de 17e naar 150 was gegaan, en vorige donderdag al op 190 stond.
Afgelopen zaterdag stond die op 193 en is meteen afgeroepen naar Ekris in Zeist.
Gisteren het chassis nummer gekregen, en de optielijst nagelopen of alles klopt, en dat was gelukkig zo.
Nu zou het ongeveer 1.5 week duren om de auto bij Ekris te krijgen, en dan zou die pas ingepland kunnen worden voor aflevering (plan zoiets vooruit ofzo?!)
Ik hoop de laatste week van Feb hem te ontvangen.
Highlights;
X1 30e
Portimao
18"
Comfort pack
Travel pack
Innovation pack
M Sport
Shadowline
Ik lees hier geen leuke verhalen, maar ook wat positievere.. succes allemaal..
Auto is nu besteld!Martinusz schreef op donderdag 22 februari 2024 @ 14:47:
[...]
Dealer zelf geeft aan dat de levertijd weer opgelopen is![]()
[...]
We gaan het zien zodra eerste indicatie van levertijd gegeven wordt.
Voorlopige leverdatum 28 augustus, oftewel 6 maanden
Ik heb de iX3 een paar x mee gehad als demo toen mijn iX1 bij de garage stond. Hij stuurt niet perse veel zwaarder, wel merk je dat je wel met een slag grotere auto onderweg ben. Binnenruimte , hoogte en overzicht verschillen wel tov de iX1. De sportstoelen die in de iX3 hadden zijn anders dan de iX1, ik had bijv Mstoelen met verstelbare lendekussen die je strakker kon “opblazen” waardoor je echt in je stoel geklemd wordt. Maar ik zou zeggen, ga naar een dealer, loop een paar rondjes en rij een stukje.Kwakkel schreef op dinsdag 27 februari 2024 @ 16:44:
Hallo allemaal,
Mijn iX1 eDrive20 is afgelopen weekend bij mijn dealer gearriveerd, net zoals vorige week bij Born. Ik heb mijn bestelling eind november 2023 geplaatst. De leverdatum bij de dealer is op 8 maart. Ik zal meer details delen bij ontvangst van mijn nieuwe mooie auto. Ik heb een aantal opties toegevoegd, zoals Driving Assistance Professional, Interior Camera, Innovation Pack en Travel etc...
Mijn iX1 eDrive20 is afgelopen weekend bij mijn dealer gearriveerd, net zoals vorige week bij Born. Ik heb mijn bestelling eind november 2023 geplaatst. De leverdatum bij de dealer is op 8 maart. Ik zal meer details delen bij ontvangst van mijn nieuwe mooie auto. Ik heb een aantal opties toegevoegd, zoals Driving Assistance Professional, Interior Camera, Innovation Pack en Travel etc...
Dat van de 360 view ben ik ook wel benieuwd naar. Het is bij mij zo dat het ook in de "home" modus de uitvoering van de auto anders is dan de werkelijkheid. Dacht dat dit niet anders kon maar wel dus?65MustangFB schreef op maandag 26 februari 2024 @ 16:16:
Goedemiddag,
Hoe zit dat bij jullie?
Heb zelf ook wel eens dat bluetooth verbinding reset. Alhoewel, lijkt de laatste tijd wel minder te zijn.
Ja ikke. Het is perfect, lekker veel grip, zacht en niet-stoffig. Beetje suède leer achtig qua textuur. En dan heb je ook nog die heerlijke M-kleuren detail in de seam, samen met de blauwe stiksels en blauwe sfeerverlichting is dat *chefs-kiss*. Vind persoonlijk dat de leren stoelen te massief ogen voor het lichte minimalistische interieur van de U11, en de standaard stoffen stoelen wil je gewoon niet, dan kan je beter een Kia rijdenTom.wuyts schreef op dinsdag 27 februari 2024 @ 15:35:
Heeft er iemand "M Alcantara/Veganza Schwarz met contraststiksel Blau" de standaard zetels in het M-pakket?
[ Voor 28% gewijzigd door Gkhn op 28-02-2024 08:05 ]
Ah, daar had ik op gehoopt, bedankt voor de reactie!Gkhn schreef op woensdag 28 februari 2024 @ 08:01:
[...]
Ja ikke. Het is perfect, lekker veel grip, zacht en niet-stoffig. Beetje suède leer achtig qua textuur. En dan heb je ook nog die heerlijke M-kleuren detail in de seam, samen met de blauwe stiksels en blauwe sfeerverlichting is dat *chefs-kiss*. Vind persoonlijk dat de leren stoelen te massief ogen voor het lichte minimalistische interieur van de U11, en de standaard stoffen stoelen wil je gewoon niet, dan kan je beter een Kia rijden.
Als ik voor ik in de auto stap, waze start op mijn gsm, dan wordt het wel getoond op de HUD. Start ik waze pas nadat de auto gestart is, wordt dit niet getoond in de HUD.Kwakkel schreef op dinsdag 27 februari 2024 @ 16:44:
Thanks - al is dat wel vreemdfelder schreef op woensdag 28 februari 2024 @ 10:43:
[...]
Als ik voor ik in de auto stap, waze start op mijn gsm, dan wordt het wel getoond op de HUD. Start ik waze pas nadat de auto gestart is, wordt dit niet getoond in de HUD.
Morgen men wagen ophalen.JPEJ66 schreef op maandag 24 april 2023 @ 11:43:
Mijn X1 xDrive30e besteld 12/2022 ( België ) verwachte leverdatum was toen 12/2023.
Kleur:
Spacesilber
Opties:
-M-sportpakket
-Premium pack
-Comform pack
-Travel Pack
-Driving Assistant Pack
-Driving Assistant Pack Plus
- M Shadow Line hochglänzend met
bijkomende elementen
Andere met vergelijkbare set-up die al meer info hebben ontvangen over levertermijn?
Eind vorig jaar was de vermoedelijke levertermijn januari. In januari kreeg ik het bericht dat hij er pas zou zijn in Mei, toen wat druk gezet en werd ik teruggebeld dat ze iets hebben kunnen regelen dat ik hem eind Maart ter beschikking heb en morgen is het na 15 maanden eindelijk zover!
Heb januari 2023 ook een PHEV 30e besteld via Alphabet NL. Intussen al zo'n zestien keer bericht gehad dat leverdatum is gewijzigd. Laatste wijzigingen zijn voornamelijk vertragingen van dat de leverdatum 14 dagen later is. Grappig genoeg gaat dit precies hetzelfde bij mijn collega; hij heeft een PHEV 25e, iets andere config en zelfde besteldatum. Van de BMW dealer verneem ik niets, zelfs geen antwoord op de mijn mailtjes. Van mijn collega vernam ik dat hij wel contact had met zijn dealer en die gaf aan dat de auto's (ook de mijne waarschijnlijk) nog niet eens in productie zijn gepland. De huidige leverdatum is April maar zoals ik het goed begrijp wordt de meer 'realistische' levertijd ergens in Augustus/September 2024.
Annuleren van de bestelde wagen lijkt ook een onmogelijk iets te zijn. Ik weet nu al dat ik nooit meer BMW ga kiezen. 67K aanschafbedrag en 20 maanden wachttijd voor een auto die het niet zo heel erg waard is, wat een belachelijke club is het.
Annuleren van de bestelde wagen lijkt ook een onmogelijk iets te zijn. Ik weet nu al dat ik nooit meer BMW ga kiezen. 67K aanschafbedrag en 20 maanden wachttijd voor een auto die het niet zo heel erg waard is, wat een belachelijke club is het.
I know that feeling! Ik ben maar naar de iX1 variant gegaan in de hoop dat die sneller geleverd zou worden. Ik verloor in November mijn geloof in de levertijd (ook jan 23 besteld). Ik weet nog niet of het een verstandige zet is geweest.tensje schreef op donderdag 29 februari 2024 @ 12:07:
Heb januari 2023 ook een PHEV 30e besteld via Alphabet NL. Intussen al zo'n zestien keer bericht gehad dat leverdatum is gewijzigd. Laatste wijzigingen zijn voornamelijk vertragingen van dat de leverdatum 14 dagen later is. Grappig genoeg gaat dit precies hetzelfde bij mijn collega; hij heeft een PHEV 25e, iets andere config en zelfde besteldatum. Van de BMW dealer verneem ik niets, zelfs geen antwoord op de mijn mailtjes. Van mijn collega vernam ik dat hij wel contact had met zijn dealer en die gaf aan dat de auto's (ook de mijne waarschijnlijk) nog niet eens in productie zijn gepland. De huidige leverdatum is April maar zoals ik het goed begrijp wordt de meer 'realistische' levertijd ergens in Augustus/September 2024.
Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.
Net bericht gehad, auto is klaar om uitgeleverd te worden. Maar eerst nog expertise van de huidige poolwagen inplannen.
iX1 eDrive20
Besteld: 5/10/2023
5 maanden dus.
iX1 eDrive20
Besteld: 5/10/2023
5 maanden dus.
Mijn X1 xDrive 30 PHEV eind november besteld op een bestaand fabricage slot voor April. Navraag bij dealer Dubbelsteyn gedaan en huidige status-code is 150 en wordt volgende week geproduceerd. Dan zou levering in april inderdaad moeten lukken lijkt mij. Nogmaals ik heb wel ingeprikt op een soort van beschikbaar leveringsslot.
Op 15/12/2022 een BMW X1 xDrive25e besteld bij dealer in België. Bij het opmaken van de offerte was mij gezegd 01/2024. Ik heb bij de bestelling 30/03/2024 doorgekregen als geschatte lever datum van de leasing.
Die datum begint nu aardig in de buurt te komen, dus ik heb zonet een update gevraagd aan de dealer. Ik ben benieuwd, maar ik heb nog weinig vertrouwen dat ie op tijd zal komen aan de voorgaande berichten hier te lezen. Het wachten begint nu toch wel erg lang te duren.
Edit: dealer weet me te zeggen dat het "normaal gezien" eind mei zal zijn. Had ik dit geweten bij de bestelling, had ik het nooit gedaan.
Die datum begint nu aardig in de buurt te komen, dus ik heb zonet een update gevraagd aan de dealer. Ik ben benieuwd, maar ik heb nog weinig vertrouwen dat ie op tijd zal komen aan de voorgaande berichten hier te lezen. Het wachten begint nu toch wel erg lang te duren.
Edit: dealer weet me te zeggen dat het "normaal gezien" eind mei zal zijn. Had ik dit geweten bij de bestelling, had ik het nooit gedaan.
[ Voor 12% gewijzigd door robinator002 op 01-03-2024 14:02 ]
Ik denk dat elke fabrikant op zijn manier werkt om de productieplanning te maken.
Bij de bestelling van mijn iX1 vroeg ik naar de verwachte leverdatum en de dealer zei me dat BMW pas, als ik het me goed herinner, 2 weken of zo op voorhand de productieplanning definitief vastlegt. Maar dat het waarschijnlijk een 6-7 maanden zou duren. Dat zijn er 9 geworden. Besteld in maart 2023 en geleverd in december 2023. Valt me wel mee.
Maar bij Renault ging het anders toen we de definitieve bestelling hebben ingelegd van onze meest recente Renault (wel al wat jaren geleden). De bestelling werd door de dealer ingelegd en die nieuwe bestelling sloot direct achteraan aan in de planning van Renault zodat hij ons toen al kon zeggen op welke dag onze wagen ging gebouwd worden.
In de praktijk zal Renault wel wat over en weer schuiven om te optimaliseren en het kan enkele dagen gescheeld hebben maar veel zal dat niet geweest zijn. Kan bij Renault nu vandaag ook alweer anders zijn.
Bij de bestelling van mijn iX1 vroeg ik naar de verwachte leverdatum en de dealer zei me dat BMW pas, als ik het me goed herinner, 2 weken of zo op voorhand de productieplanning definitief vastlegt. Maar dat het waarschijnlijk een 6-7 maanden zou duren. Dat zijn er 9 geworden. Besteld in maart 2023 en geleverd in december 2023. Valt me wel mee.
Maar bij Renault ging het anders toen we de definitieve bestelling hebben ingelegd van onze meest recente Renault (wel al wat jaren geleden). De bestelling werd door de dealer ingelegd en die nieuwe bestelling sloot direct achteraan aan in de planning van Renault zodat hij ons toen al kon zeggen op welke dag onze wagen ging gebouwd worden.
In de praktijk zal Renault wel wat over en weer schuiven om te optimaliseren en het kan enkele dagen gescheeld hebben maar veel zal dat niet geweest zijn. Kan bij Renault nu vandaag ook alweer anders zijn.
Heb een update gehad van de dealer.
Heb net van de dealer te horen gekregen dat mijn auto van status 111 naar 150 is gegaan levering/aflevering gaat week 13/14 zijn. Heeft 14 maand geduurd BMW X1 25e. Ben er echt naar aan het uitkijken heeft lang genoeg geduurd.
Heb net van de dealer te horen gekregen dat mijn auto van status 111 naar 150 is gegaan levering/aflevering gaat week 13/14 zijn. Heeft 14 maand geduurd BMW X1 25e. Ben er echt naar aan het uitkijken heeft lang genoeg geduurd.
Vandaag te horen gekregen dat mijn iX1 op transport staat naar NL 🎉
Plottwist nr 2: het wordt toch november bouwen, levering decemberMartinusz schreef op dinsdag 27 februari 2024 @ 17:12:
[...]
Auto is nu besteld!
Voorlopige leverdatum 28 augustus, oftewel 6 maandenbeter dan de eerdere indicatie van November/December
(maar uiteraard onder voorbehoud)

De indicatie vanuit Alphabet is waarschijnlijk een automatische actie geweest, besteldatum + 6 maanden. Dealer belde dat hij toch echt in week 45 gemaakt gaat worden.
Kortom einde jaar pas feest.
Vandaag werd eindelijk hier thuis de laadpaal geplaatst.
De paal geconnecteerd enz, getest en hij werkt.
Ik kan er maximaal met 11kW mee laden, maar dat is niet wat ik plan te doen, want 11kW piekvermogen is niet goed voor het capaciteitstarief.
Ik plan de wagen te beperken tot 6A, op 3 fasen zou de wagen dan moeten laden met een 4kW.
Vanavond uittesten.
De paal geconnecteerd enz, getest en hij werkt.
Ik kan er maximaal met 11kW mee laden, maar dat is niet wat ik plan te doen, want 11kW piekvermogen is niet goed voor het capaciteitstarief.
Ik plan de wagen te beperken tot 6A, op 3 fasen zou de wagen dan moeten laden met een 4kW.
Vanavond uittesten.
Hoe ervaren mensen hier de range van de edrive20? Niet op sport velgen en dergelijke, redelijk standaard.
De Tesla Y valt voor mij af vanwege comfort en geluid van buiten. Mach-e was ook een kanshebber maar valt ook af. Bmw heeft goede stoelen, comfort, sportieve look, etc. Echter wel minder range. In de winter hoop ik toch minstens 300 te halen met normaal rijgedrag.
Polestar wellicht nog een optie maar minder hoog en minder ruimte.
De Tesla Y valt voor mij af vanwege comfort en geluid van buiten. Mach-e was ook een kanshebber maar valt ook af. Bmw heeft goede stoelen, comfort, sportieve look, etc. Echter wel minder range. In de winter hoop ik toch minstens 300 te halen met normaal rijgedrag.
Polestar wellicht nog een optie maar minder hoog en minder ruimte.
Helaas dat soort dingen gebeuren. Lekker laten zitten tot ver na de winter en voorruit pas vervangen als al het losgekomen grint, door vorstschade, weer opgeruimd is.
De voorbije nacht de eerste keer de wagen opgeladen aan de eigen laadpaal.
De stroom beperkt tot 6A, 3 fasen, maakt laden aan 4kW. Klopt in de praktijk want het dashboard gaf effectief 4kW aan.
Gisterenavond gestart op 19%, deze morgen stond de batterij op 80%.
Er is wel iets wat ik niet direct kan verklaren.
Volgens BMW heeft de batterij een nuttige capaciteit van 64.8kWh. Dat zou dan 100% moeten zijn, denk ik.
Opladen van 19% naar 80% is dan 61% bijladen en dat zou dan 39.5kWh moeten zijn, maar de app van de auto zegt me dat er 43kWh is bijgeladen, of 9% meer.
100% zou dan 70.5kWh zijn.
Of wordt dat verschil verklaard door laadverliezen, dus dat er een 9% energieverlies is bij het laden?
van
De stroom beperkt tot 6A, 3 fasen, maakt laden aan 4kW. Klopt in de praktijk want het dashboard gaf effectief 4kW aan.
Gisterenavond gestart op 19%, deze morgen stond de batterij op 80%.
Er is wel iets wat ik niet direct kan verklaren.
Volgens BMW heeft de batterij een nuttige capaciteit van 64.8kWh. Dat zou dan 100% moeten zijn, denk ik.
Opladen van 19% naar 80% is dan 61% bijladen en dat zou dan 39.5kWh moeten zijn, maar de app van de auto zegt me dat er 43kWh is bijgeladen, of 9% meer.
100% zou dan 70.5kWh zijn.
Of wordt dat verschil verklaard door laadverliezen, dus dat er een 9% energieverlies is bij het laden?
van
Ja passen is het toverwoord maar wellicht heeft iemand ervaring met rear facing maxicosis op easyfix base en de ruimte voorin ?
Hallo Tweakers! Ik overweeg de BMW IX1, en stel jullie daarom graag een paar vragen.
De huidige keuze is een edrive20, M-pakket, premium pack, getinte ruiten, mogelijk de Harman Kardon set en voor vrouwlief verwarmde voorstoelen.
1. Ik ben onlangs gaan proefrijden met de edrive30. Een rap ding, met veel meer PK's dan nodig. (Wel leuk, maar geen 10K waard) - hoe is jullie ervaring met de edrive20? Komt deze ook aardig mee of valt dat toch ietswat tegen? (De dealer kan deze niet beschikbaar stellen voor een proefrit vreemd genoeg)
2. Het basisuitrusting overzicht geeft aan dat hij cruise control met remmen heeft. Houdt dit in dat het adaptief is en hij zelf afremt/acceleert?
3. De Harman Kardon set. Doen of niet? Iemand die heeft kunnen vergelijken of het goede meerwaarde heeft of niet?
4. Is er iets qua opties, dat ik mis, waar men vindt dat het écht niet moet ontbreken?
5. Klopt het dat de auto met de app in te stellen is qua koelen / voorwarmen?
Alvast bedankt voor jullie reacties. 🙃
De huidige keuze is een edrive20, M-pakket, premium pack, getinte ruiten, mogelijk de Harman Kardon set en voor vrouwlief verwarmde voorstoelen.
1. Ik ben onlangs gaan proefrijden met de edrive30. Een rap ding, met veel meer PK's dan nodig. (Wel leuk, maar geen 10K waard) - hoe is jullie ervaring met de edrive20? Komt deze ook aardig mee of valt dat toch ietswat tegen? (De dealer kan deze niet beschikbaar stellen voor een proefrit vreemd genoeg)
2. Het basisuitrusting overzicht geeft aan dat hij cruise control met remmen heeft. Houdt dit in dat het adaptief is en hij zelf afremt/acceleert?
3. De Harman Kardon set. Doen of niet? Iemand die heeft kunnen vergelijken of het goede meerwaarde heeft of niet?
4. Is er iets qua opties, dat ik mis, waar men vindt dat het écht niet moet ontbreken?
[ Voor 3% gewijzigd door ThisGuy op 03-03-2024 14:19 ]
"Don't let the fear of losing be greater than the excitement of winning."
2. Nee niet adaptief, daar heb je assistent plus minimaal voor nodigThisGuy schreef op zondag 3 maart 2024 @ 14:18:
Hallo Tweakers! Ik overweeg de BMW IX1, en stel jullie daarom graag een paar vragen.