Het grote BMW (i)X1 topic

Pagina: 1 ... 14 ... 70 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H8M3CuzUaintM3
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 01-03-2024
Kwakkel schreef op woensdag 28 juni 2023 @ 15:30:
[...]

Exclusief BTW?
Anders verhuis ik naar Nederland :p
68200 is de fiscale prijs _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwakkel
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 11-09 14:41
Ok, inclusief BTW dus ...
Nja, als ik de BE configurator gebruik kom ik vast een pak hoger uit. De iX1 die ik samenstelde, kwam al op 66k (en dat is de basisversie, geen Xline of M pakket) :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stancke
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 23:39
Misschien nog niet gekend door velen maar de 20e zal een beperkt trekvermogen hebben. Tussen de 200 à 300kg trekgewicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cloudt
  • Registratie: Mei 2023
  • Laatst online: 10-09-2023
Ik verbaas me over enkele berichten op dit forum.

Men besteld een auto van 50/60k. En daarna klagen over kleine luxe dingen die er niet opzitten. Volgens mij tekent iedereen bewust met exact welke opties erop zitten voordat je de auto besteld?

Dat stoelen niet lekker zitten is persoonlijk en vooraf moeilijk inschatten of het op termijn bevalt. Maar als een ambi light of andere kleinigheidjes niet opzitten. Schiet mij maar lek. Had dan gewoon een jap en koreaan gekocht voor 10k minder waar alles standaard opzit. Ik begrijp het echt niet….

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mark1234
  • Registratie: Juni 2023
  • Laatst online: 09-12-2024
cloudt schreef op woensdag 28 juni 2023 @ 17:21:

Men besteld een auto van 50/60k. En daarna klagen over kleine luxe dingen die er niet opzitten. Volgens mij tekent iedereen bewust met exact welke opties erop zitten voordat je de auto besteld?

Dat stoelen niet lekker zitten is persoonlijk en vooraf moeilijk inschatten of het op termijn bevalt. Maar als een ambi light of andere kleinigheidjes niet opzitten. Schiet mij maar lek. Had dan gewoon een jap en koreaan gekocht voor 10k minder waar alles standaard opzit. Ik begrijp het echt niet….
Niet echt klagen; eerder de onduidelijke politiek van bmw van wat je juist krijgt met welk driving pack bijvoorbeeld, zelfs de verkopers (de mijne toch) weten dit niet precies :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark1234
  • Laatst online: 09-12-2024
Kwakkel schreef op woensdag 28 juni 2023 @ 15:51:
Nja, als ik de BE configurator gebruik kom ik vast een pak hoger uit. De iX1 die ik samenstelde, kwam al op 66k (en dat is de basisversie, geen Xline of M pakket) :(
Ik kreeg op de mijne uiteindelijk zo'n 6% korting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwakkel
mark1234 schreef op woensdag 28 juni 2023 @ 17:40:
[...]

Ik kreeg op de mijne uiteindelijk zo'n 6% korting.
Prijs die ik gaf is zonder korting.
Ging nog 12% fleetkorting vanaf + 2 keer 1500 (exlusief BTW) 'BOOST' :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madpatrick
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 17-08 18:53
Bedankt. Raar dat de prijslijsten verschillend zijn qua opmaak en inhoud.
De prijzen begrijp ik.

Deze is een stuk duidelijker _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AlexanderBE
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 27-07-2023
cloudt schreef op woensdag 28 juni 2023 @ 17:21:

Ik begrijp je reactie maar in mijn geval betaald mijn werkgever de auto aan de leasing maatschappij.

Wij mogen (zoals eerder gemeld ook een ander model kiezen) de basis uitrusting kiezen met daarop een X bedrag aan opties.

Gezien mijn tijd die ik deed aan voorstudie beperkt was deed ik eigenlijk beroep op de verkoper, die me weinig info gaf achteraf. Want het budget aan opties heb ik zelf niet volledig opgebruikt.

Of mijn collega met de ID4 meer opties heeft of iemand die langer op de verkoop stoel bleef zitten … vermoedelijk wel.

Heb ik spijt van mijn keuze?
Nee maar weet wel dat ik over 160.000 km het anders zou aanpakken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MarcN
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 04-08-2024
F-Tim schreef op dinsdag 27 juni 2023 @ 12:23:
• De bediening van het zonnedak en de rollo gaat met 1 knop, het is me nog niet gelukt om een volledig open zonnedak met een halfdichte rollo voor mekaar te krijgen. Iets wat in de vorige wél lukte... en wat ik handig als de kids achterin klagen over direct zonlicht in hun ogen.
Beide volledig dicht maken. Dan rollo open sturen en na 1of2 seconde het dak openen…
Ff timing vinden

Dan gaat dak volledig open en rollo nog voor 25-30% dicht

Wat ik zelf irritant vind is dat ik het dak niet met 1 druk op de knop op volledige kiepstand kan zetten, alleen de minimale kiepstand lukt met 1 druk..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomskii5
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 21:13
Het is hier mogelijks ook al eens gemeld, maar ben ik de enige waarbij de iPhone best wel warm van wordt door Carplay. Zowel met de ventilatie bij de wireless charging als via kabel als niet opladen lijkt hij redelijk warm te worden met throttling tot gevolg.

Herkenbaar voor andere of niet?

https://valid.x86.fr/s6z3z0

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stien
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21-05 15:39
Zeker herkenbaar. Zo erg zelfs dat hij stopt met opladen.
Ik vermoed dat het aan draadloos CarPlay ligt

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• icecreammm
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 08-09 15:45
Na iets meer dan 2000 Km ben ik nog steeds dik tevreden van de iX1. Geen enkel spijt van de opties die ik wel of niet gekozen heb.

De dingen die ik oorspronkelijk niet verwachtte, dus waren aangename extra's voor mij:
- Achteruitrijcamera (heeft zelfs een 180° breedhoekstand)
- Lane assist die ook nog eens stuurt als het nodig is.
- Airco activeren vanop afstand via app en auto openen/sluiten vanop afstand.
- Gordelbegeleiding achteraan zodat de gordel niet achter de zetel terecht komt als je die terug omhoog klapt
- Automatisch omgekeerd parkeermaneuver, dus stuurmaneuver die je deed bij het inrijden wordt herhaald bij het uitrijden.
- Wagen vertraagt automatisch als je (een beetje te snel) andere wagens of scherpe bochten nadert (en ik heb het niet over ACC want die optie heb ik niet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F-Tim
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 05-09 16:37
AlexanderBE schreef op dinsdag 27 juni 2023 @ 20:48:
[...]

Wat betreft de navigatie. Op mijn gsm oefen ik al vaak met ABRP. Maar zag dat deze app ook op de BMW staat zonder je CarPlay te moeten gebruiken (YouTube) klopt dit ?
Vandaag gekeken, ABRP zit er niet vanuit BMW op. Het werkt wel met CarPlay, mits je ABRP Premium hebt. Die heb ik niet, dus ik heb enkel de app en melding gezien op CarPlay, en vervolgens de app weg geklikt.

MarcN schreef op woensdag 28 juni 2023 @ 20:34:
[...]

Beide volledig dicht maken. Dan rollo open sturen en na 1of2 seconde het dak openen…
Ff timing vinden

Dan gaat dak volledig open en rollo nog voor 25-30% dicht

Wat ik zelf irritant vind is dat ik het dak niet met 1 druk op de knop op volledige kiepstand kan zetten, alleen de minimale kiepstand lukt met 1 druk..
Nice!!! Dat ga ik morgen eens proberen… mits het niet teveel regent gezien de voorspellingen ;)

Ik ben trouwens benieuwd… heeft iemand “kick to open” van de achterklep al werkend gekregen? Een schop onder de bumper werkt niet, 30cm voor de bumper niet, een swipe met de voet van links naar rechts niet… en het staat wel aan in de menu’s. Kon er zo snel ook geen filmpje van vinden op YouTube, enkel voor oudere modellen

[ Voor 49% gewijzigd door F-Tim op 29-06-2023 00:41 ]

Wanna play?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Edl70
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 06-08-2024
F-Tim schreef op donderdag 29 juni 2023 @ 00:37:
[...]

Ik ben trouwens benieuwd… heeft iemand “kick to open” van de achterklep al werkend gekregen? Een schop onder de bumper werkt niet, 30cm voor de bumper niet, een swipe met de voet van links naar rechts niet… en het staat wel aan in de menu’s. Kon er zo snel ook geen filmpje van vinden op YouTube, enkel voor oudere modellen
Ben er ook een tijd mee bezig geweest. Kost idd wat moeite.
Uiteindelijk merkte ik dat je het beste een korte, snelle schopbeweging in het midden onder de bumper moet maken.
Maar dat ie altijd doet, dat helaas nog niet dus gebruik de knop nog steeds veel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tim-w
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-09 10:34

tim-w

TiPisch...

F-Tim schreef op donderdag 29 juni 2023 @ 00:37:
[...]

Vandaag gekeken, ABRP zit er niet vanuit BMW op. Het werkt wel met CarPlay, mits je ABRP Premium hebt. Die heb ik niet, dus ik heb enkel de app en melding gezien op CarPlay, en vervolgens de app weg geklikt.
Maar waarom zou je dat willen? De onboard navi van BMW werkt prima, ook met laadpunten, én weet de startvulling van de accu.
Edl70 schreef op donderdag 29 juni 2023 @ 07:27:
[...]

Uiteindelijk merkte ik dat je het beste een korte, snelle schopbeweging in het midden onder de bumper moet maken.
Maar dat ie altijd doet, dat helaas nog niet dus gebruik de knop nog steeds veel.
De dealer heeft het me toen uitgelegd. Je moet kort trappen (niet tégen de auto natuurlijk), ongeveer in het midden. Niet vegen of zwaaien want dan werkt het niet. En je moet de sleutel in je zak hebben. Bij mij werkt het 8 van de 10 keer wel.

But Seriously...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lager
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 07-09 08:19
tim-w schreef op donderdag 29 juni 2023 @ 08:41:
[...]

De dealer heeft het me toen uitgelegd. Je moet kort trappen (niet tégen de auto natuurlijk), ongeveer in het midden. Niet vegen of zwaaien want dan werkt het niet. En je moet de sleutel in je zak hebben. Bij mij werkt het 8 van de 10 keer wel.
Bij mij werkt het 8 van de 10x niet dus ik ben er mee opgehouden een beetje als een zotte achter m’n auto te staan schoppen zonder resultaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Royz
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 00:02

Royz

Kleurenblind!!

Bij mij werkt het eigenlijk perfect. De klep ging zelfs een keer open door de laadkabel die onder de auto door liep.

Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Solbean
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 16-12-2023
Hallo,

Gisteren mijn iX1 mogen ophalen bij de dealer. Naar mijn eerste ervaring is dit hemels, maar ik kom wel van een brakke inloopwagen. Begin februari samen gesteld, midden maart bestelbon ondertekent, gisteren geleverd in België.
Opties:
- M Uitvoering
- Veganza geperforeerd Mokka/Schwarz
- Premium Pack
- Harman-Kardon Sound System
- Verwarmde zetels
- Driving Assistant Pack
- Driving Assistant Pack Plus
- Trekhaak

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nA5ev9g9bhPUge9owvSuVwP9a0s=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NyQZpcuR9ICtMmShx2soYAyz.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BZo_PpG5_LGmDmupIrMon-zPHv8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XXo4ondh9g2NMIT1TyjI838y.jpg?f=fotoalbum_large

Nu had ik wel nog enkele vragen. Ik heb Comforttoegang en zou met mijn Samsung S23+ dus de digital key kunnen gebruiken. Nu geeft de BMW app aan dat mijn toestel niet compatibel is, terwijl het overal breed in de pers is uitgesmeerd van wel. De dealer kon hier geen zinnige uitleg aan geven, enkel dat ik een te oude versie van Android draai (13 ipv 13.1) 8)7 . Na wat opzoekingswerk heb ik het kunnen herleiden naar dat de Samsung Wallet app niet werkt in België. Iemand hier toevallig al een workaround voor gevonden?

Alvast bedankt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• F-Tim
[...]

tim-w schreef op donderdag 29 juni 2023 @ 08:41:
[...]

Zojuist 10 minuten geprobeerd.... soms doet hij het 10x achter elkaar goed, en soms 10x gewoon helemaal niet... ondanks dat ik op dezelfde plek sta, en 95% dezelfde handeling doe.

Tot +/- 1m achter de auto (net iets meer dan armlengte afstand) werkt het, dichterbij wordt niet accurater/betrouwbaarder, verder weg... tsja, zo lang zijn m'n benen niet :9

2x snel/kort schoppen (half terug tussendoor) lijkt het wel merkbaar beter te doen dan 1x snel/kort schoppen

Voor de bumper, of onder de bumper, maakt geen verschil qua betrouwbaarheid.

In het midden, en net iets meer naar rechts (in het M-pakket de rechter "vin" in de achterbumper als referentie punt), maakt ook niet heel veel uit.

Ofwel.... ik moet nog wat beter oefenen thuis tot ik de sweet spot heb gevonden ;)

Solbean schreef op donderdag 29 juni 2023 @ 10:58:
...
Nu had ik wel nog enkele vragen. Ik heb Comforttoegang en zou met mijn Samsung S23+ dus de digital key kunnen gebruiken. Nu geeft de BMW app aan dat mijn toestel niet compatibel is, terwijl het overal breed in de pers is uitgesmeerd van wel. De dealer kon hier geen zinnige uitleg aan geven, enkel dat ik een te oude versie van Android draai (13 ipv 13.1) 8)7 . Na wat opzoekingswerk heb ik het kunnen herleiden naar dat de Samsung Wallet app niet werkt in België. Iemand hier toevallig al een workaround voor gevonden?
...
Mooie bolide! V.w.b. de wallet... kun je niet gewoon de Google Wallet gebruiken i.p.v. de Samsung Wallet? Of is dat dezelfde (iPhone gebruiker hier, dus geen idee hoe het op Samsung zit)?

Misschien als alternatief... wat gebeurt er als je een NL Google profiel aanmaakt? De store is immers "Benelux", dus daar zou je alle apps hetzelfde in moeten kunnen vinden?

p.s. kunnen ze sommige dealers niet gewoon een schop onder hun hol geven? Je bestelt een auto duidelijk zonder typeaanduiding, plakken ze er gratis reclame stickers met de naam van de garage op.... garages die zulke stickers plakken ga ik per definitie dus al nooit naartoe :+

[ Voor 29% gewijzigd door F-Tim op 29-06-2023 13:37 . Reden: De prachtige "Juma" branding achterop... ]

Wanna play?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tomskii5
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 21:13
[...]

De tip van mijn dealer was: hoe nonchalanter je onder de achterbumper schopt/zweept hoe beter het werkt haha. Bij mij werkt dat effectief.

https://valid.x86.fr/s6z3z0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solbean
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 16-12-2023
F-Tim schreef op donderdag 29 juni 2023 @ 12:09:
[...]

p.s. kunnen ze sommige dealers niet gewoon een schop onder hun hol geven? Je bestelt een auto duidelijk zonder typeaanduiding, plakken ze er gratis reclame stickers met de naam van de garage op.... garages die zulke stickers plakken ga ik per definitie dus al nooit naartoe :+
Ik had expliciet aangeduid "zonder monogram". Heb dit direct gemeld, en ze hebben er af gehaald.
F-Tim schreef op donderdag 29 juni 2023 @ 12:09:
[...]
Mooie bolide! V.w.b. de wallet... kun je niet gewoon de Google Wallet gebruiken i.p.v. de Samsung Wallet? Of is dat dezelfde (iPhone gebruiker hier, dus geen idee hoe het op Samsung zit)?

Misschien als alternatief... wat gebeurt er als je een NL Google profiel aanmaakt? De store is immers "Benelux", dus daar zou je alle apps hetzelfde in moeten kunnen vinden?
Heb al vanalles geprobeerd, vpn, ander account, ... maar krijg het niet meteen aan de praat. Volgens mij zit het hard gecodeerd in hun type van gsm.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bazinga4U
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 18-06 12:53
Tomskii5 schreef op woensdag 28 juni 2023 @ 20:52:
Het is hier mogelijks ook al eens gemeld, maar ben ik de enige waarbij de iPhone best wel warm van wordt door Carplay. Zowel met de ventilatie bij de wireless charging als via kabel als niet opladen lijkt hij redelijk warm te worden met throttling tot gevolg.

Herkenbaar voor andere of niet?
Zeker herkenbaar, ik heb dit bij andere autos met draadloze Apple CarPlay ook gehad, waaronder ook mijn Mini Cooper. Voor relatief korte ritten ervaar ik nog geen throttling, pas wanneer ik langer onderweg ben met Apple CarPlay actief (lees 1+ uur) kan hij wel traag gaan reageren in Apple CarPlay. Als je na de rit direct je telefoon wilt gebruiken, werkt deze ook erg traag door de warmte.

Probleem lijkt wel te liggen bij het draadloos gebruiken ipv bedraad van Apple CarPlay. Mijn ervaring bij bedraad in andere autos was dat hij meestal wel relatief cool bleef zonder throttling en traagheid, op een paar warme dagen uitgezonderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edl70
Ik heb voorheen een 5 serie stationcar (type F11 ) gehad. Deze had dakrails die erg op die van de IX1 lijkt.

Weet iemand of de dakdragers van de F11 hetzelfde zijn als van de IX1 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roawser
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
Ik zou zweren dat in de BMW Connected Drive webshop tot een dag of twee geleden de optie Verwarmde Voorstoelen stond. Heb ik de prijs nog van genoteerd, namelijk 420 Euro (kost af fabriek 373 in de configurator). Op het moment van schrijven van deze reactie kan ik het niet meer vinden, in drie browsers, cache weggegooid etc.

Een discussie over de voors en tegens van abonnementmodel probeer ik niet op te starten, ik probeer alleen te bevestigen of ontkennen of ik nou gek, of stekeblind geworden ben. Immers, in de configurator kun je nog steeds de "voorbereiding" krijgen; hoe geef je daar dan invulling aan als het niet meer nadien te koop is?
Voor de goede orde, het was te zien zonder BMW ID te hebben.

Update: zo te zien toch niet gek, drie weken geleden was het er in elk geval nog. De meer ervaren BMW-ers weten die of dit een voorteken is van wijziging in opties of dergelijke?

[ Voor 20% gewijzigd door roawser op 29-06-2023 17:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bmwroland
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 03-09 13:30
Ik heb ook gekeken, maar de mogelijkheid bestaat nog steeds om te bestellen maar je moet inloggen met je VIN om te weten of dit beschikbaar is voor jou auto Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/utaHB2eNlUVtQPVT_GFQ_ounZD8=/x800/filters:strip_exif()/f/image/WIZZZlNMmw06NYyvnJqzL40O.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bmwroland
  • Laatst online: 03-09 13:30
Zelf heb ik mijn VIN nog niet gekregen dus ik kan nog niet verder kijken naar de mogelijkheden. Mijn X1 is voorzien voor week 41/2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roawser
  • Niet online
Dank voor de gedane moeite, toch curieus dat juist die simpele optie nu ineesn achter een VIN-check zou zitten en al die andere niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H8M3CuzUaintM3
Kwakkel schreef op woensdag 28 juni 2023 @ 15:51:
Geen idee hoe ze in Belgie de prijzen met hun klanten bespreken maar een catalogusprijs van de auto is wat mij betreft altijd inclusief BTW, het is namelijk de prijs die de klant betaald. In dit geval is mijn fiscale waarde 68299 maar op de offerte was het dan weer iets van 72K. Hierbij zit dan bijvoorbeeld het rij klaar maken van de auto etc bij in maar daar ga je natuurlijk geen bijtelling over betalen. Vraag me nu natuurlijk wel af, een iX1 is in Belgie toch niet perse zoveel duurder of goedkoper lijkt me?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kwakkel
Goede vraag - voor sommige merken/modellen merk ik namelijk wel dat NL wat goedkoper is, omdat ze met bepaalde wagens in de SEPP (?) regeling willen blijven. Voor de iX1 denk ik dat dat zowiezo niet speelt.

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ribbe82
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 02-09 07:25
MHGroentje schreef op zondag 4 juni 2023 @ 22:33:
[...]

Naar blijkt, zijn de twee kleine meegeleverde platte schroevendraaiers bedoeld, voor het loshalen. Ik moest tussen de twee metalen plaatjes, boven en onder de opening de schroevendraaier induwen. Toen kon ik de beugel zo loshalen.

Zie de foto's voor de opening en de spleten tussen de metalen klemmen.
Wellicht prettige info, voor een volgende gebruiker van een zonnebril houder.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ik heb er ook één gekocht, prima oplossing voor de bril, en in de categorie: 'waarom heb ik hier nooit eerder aan gedacht'. Sorry voor de wat wazige foto, maar past erg mooi qua kleur 8)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/T6ZyZ8ILw78DVf2DfofALrjptGA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/z3ZKMyu7VaBAe2i9goBNQtsx.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H8M3CuzUaintM3
ribbe82 schreef op vrijdag 30 juni 2023 @ 13:06:
[...]

Ik heb er ook één gekocht, prima oplossing voor de bril, en in de categorie: 'waarom heb ik hier nooit eerder aan gedacht'. Sorry voor de wat wazige foto, maar past erg mooi qua kleur 8)
[Afbeelding]
Waar heb je deze besteld, wil hem ook graag even bestellen _/-\o_

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• cloudt
Daar is ie dan. Vandaag opgehaald.

Eerste indruk: heerlijke reis auto. Ik kom van een BMW 420.

En dat directe vermogen. Heerlijk!
De pro’s en con’s zal ik later plaatsen

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/L8mrOKmduz_BtJYJzvKAKYhUovU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oqBRlf8bUtM4lnw9AhpWu7jC.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• AlexanderBE
cloudt schreef op vrijdag 30 juni 2023 @ 19:29:
Daar is ie dan. Vandaag opgehaald.

Eerste indruk: heerlijke reis auto. Ik kom van een BMW 420.

En dat directe vermogen. Heerlijk!
De pro’s en con’s zal ik later plaatsen

[Afbeelding]
Ik zou vandaag ok mijn iX1 mogen ophalen.
Helaas de nummerplaten waren nog niet bij de garage geleverd.
Nu moet ik zeggen ze hebben wel een hele mooie geste gedaan
Rij ik in de tussentijd met de IX Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YPO5T5jCjl-OV7JxQknIq_Z3E4w=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/b2SGhyb9RpMJbHAdvkzmLFOn.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MHGroentje
  • Laatst online: 13-02 08:56
H8M3CuzUaintM3 schreef op vrijdag 30 juni 2023 @ 15:31:
[...]

Waar heb je deze besteld, wil hem ook graag even bestellen _/-\o_
Ik heb mijn vorige bij AliExpress aangeschaft.
Bij de eerste zat het scharnier in het midden, wat hinderlijk was voor de bril.
Bij de tweede (nu in mijn iX1), heb ik er bewust voor gekozen om een model te nemen,
met twee scharnieren aan de buitenzijden. Een van de zijdes is met een veer uitgerust,
zodat de klep vanzelf sluit. Die heb ik bij Amazon besteld, omdat prijs niet veel uit maakte,
maar de levertijd scheelde wel aanzienlijk.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BJp2OHkQDHi59XkY3pcfdmRWxmE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/i6ujb7r1HvtBeg7GoGpKHyGC.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JB1UMgXmmtfKAiEBkEU-Ye5dfP0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/p5GLAtv44S1kYDYxh5kHjFqk.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 46% gewijzigd door MHGroentje op 02-07-2023 10:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MHGroentje
[...]

Bij mij moet ik een vloeiende redelijk snelle beweging doen.
Als je een trekhaak hebt laten installeren, moet je iets links van het midden zitten. De sensor staat namelijk bij de kantelende trekhaak iets uit het midden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cloudt
Weet iemand of de spiegels automatisch kunnen inklappen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lager
cloudt schreef op zondag 2 juli 2023 @ 23:13:
Ja dat kunnen ze.

Maar lees ff een handvol pagina’s terug, daar staat ook nog een uitgebreide discussie met wanneer wel en niet en bij welk pakket. Kan het zelf niet meer helemaal herhalen. Bij klappen ze iig.

[ Voor 9% gewijzigd door Lager op 02-07-2023 23:17 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hennie-M
  • Registratie: December 2000
  • Nu online
cloudt schreef op zondag 2 juli 2023 @ 23:13:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NPfc59ffsr7FXA8metf4HOvZAVU=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/Yn58KRxQvR4wZMAdAnL7NoxF.png?f=user_large
Ik had dezelfde vraag en deze gesteld aan mijn contactpersoon bij Dusseldorp, in een afbeelding een paar pagina's terug kon je zien dat het alleen op het Premium Pack zit maar deze afbeelding zegt dat het ook op het InnovationPack zit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• H8M3CuzUaintM3
MHGroentje schreef op zondag 2 juli 2023 @ 10:33:
[...]

Ik heb mijn vorige bij AliExpress aangeschaft.
Bij de eerste zat het scharnier in het midden, wat hinderlijk was voor de bril.
Bij de tweede (nu in mijn iX1), heb ik er bewust voor gekozen om een model te nemen,
met twee scharnieren aan de buitenzijden. Een van de zijdes is met een veer uitgerust,
zodat de klep vanzelf sluit. Die heb ik bij Amazon besteld, omdat prijs niet veel uit maakte,
maar de levertijd scheelde wel aanzienlijk.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Thnx voor het sharen van je ervaring! Zou je de URL kunnen delen met die twee schanieren? Dan bestel ik hem gelijk even. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F-Tim
Hennie-M schreef op maandag 3 juli 2023 @ 09:29:
[...]

[Afbeelding]
Ik had dezelfde vraag en deze gesteld aan mijn contactpersoon bij Dusseldorp, in een afbeelding een paar pagina's terug kon je zien dat het alleen op het Premium Pack zit maar deze afbeelding zegt dat het ook op het InnovationPack zit.
Confirmed, ik heb het Innovation Pack en daar zit het werkend op.

Wanna play?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvde1
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 04-09 22:17
Edl70 schreef op woensdag 28 juni 2023 @ 11:41:
[...]

Ik heb precies hetzelfde. Heb mijn auto 2 weken en 1500 km gereden, dus "de nieuwigheid" zou er wel af moeten zijn.

@bartvde1 : is dit probleem ondertussen bij jou opgelost door de garage? En zo ja, weet je evt hoe? Want bij mij heeft de dealer nog geen idee waaraan het ligt.
Nee helaas nog geen oplossing voor dat gekraak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roki
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 08-09 09:18
Kleine ergernis bij het laden hier:

Vroeger bij een tankkaart was het makkelijker.. Tankkaart lag in de wagen, je stapt uit en gaat tanken, je stapt na 2 min wachten terug in de wagen en de kaart leg je terug in de wagen.
Nu met de laadkaart, je neemt deze mee om de laadpaal te ontgrendelen. Je steekt de stekker in en je stapt het kantoor of de winkel binnen. Je kan dan de laadkaart vasthouden en meteen verliezen :-) of in je portfeuille steken. In mijn geval wil dat laatste zeggen dat de volgende keer dat mijn vrouw wil laden de kaart niet bij zich heeft want die zit nog in mijn portefeuille.
Derde optie is de laadpaal te ontgrendelen met de kaart en dan meteen terug in de wagen te gaan leggen, zo doe ik het momenteel. Duurt op zich niet zo lang uiteraard maar het is onhandig.

Heeft er iemand een idee of je de gegevens van een shell recharge laadpas ook kan overzetten op een soort van sleutelhanger of iets dergelijks? Deze kan je dan aan de sleutels bevestigen die je toch altijd op zak hebt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JP1980
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 11-09 19:14
Roki schreef op dinsdag 4 juli 2023 @ 10:01:

Vroeger bij een tankkaart was het makkelijker.. Tankkaart lag in de wagen, je stapt uit en gaat tanken, je stapt na 2 min wachten terug in de wagen en de kaart leg je terug in de wagen.
Nu met de laadkaart, je neemt deze mee om de laadpaal te ontgrendelen. Je steekt de stekker in en je stapt het kantoor of de winkel binnen. Je kan dan de laadkaart vasthouden en meteen verliezen :-) of in je portfeuille steken. In mijn geval wil dat laatste zeggen dat de volgende keer dat mijn vrouw wil laden de kaart niet bij zich heeft want die zit nog in mijn portefeuille.
Derde optie is de laadpaal te ontgrendelen met de kaart en dan meteen terug in de wagen te gaan leggen, zo doe ik het momenteel. Duurt op zich niet zo lang uiteraard maar het is onhandig.

Heeft er iemand een idee of je de gegevens van een shell recharge laadpas ook kan overzetten op een soort van sleutelhanger of iets dergelijks? Deze kan je dan aan de sleutels bevestigen die je toch altijd op zak hebt.
Geen ervaring mee, maar je (en je vrouw) zou kunnen overwegen een app als smoov te gebruin.
https://www.smoovapp.eu/nl-nl
Je kunt als het goed is je laadpas toevoegen aan de app. Dan kan je bij veel palen zonder pasje een laadsessie starten met je telefoon.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Royz
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 00:02

Royz

Kleurenblind!!

Volgens mij kan je je tankkaart ook om laten zetten naar een druppel. Dan kan je hem als sleutelhanger gebruiken van je auto sleutel?

Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stien

Bij ons staat er in het lease contract expliciet beschreven dat je de laadpas nooit in de auto mag laten liggen. Ik heb mij daar ook altijd braaf aan gehouden. Nu vind ik het heerlijk om aan mijn sleutelbos een druppel te hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lager

De Shell recharge pas is ook digitaal te gebruiken met je telefoon. Dus 1 persoon de fysieke kaart en de ander gewoon laden met de app. Of allebei met de app en die pas lekker thuis laten of in je portemonnee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roki
  • Laatst online: 08-09 09:18
Lager schreef op dinsdag 4 juli 2023 @ 14:28:
[...]

De Shell recharge pas is ook digitaal te gebruiken met je telefoon. Dus 1 persoon de fysieke kaart en de ander gewoon laden met de app. Of allebei met de app en die pas lekker thuis laten of in je portemonnee.
Oh wist ik niet (en geen van mijn collega's ;) )
Merci!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edl70
Roki schreef op dinsdag 4 juli 2023 @ 16:02:
[...]

Oh wist ik niet (en geen van mijn collega's ;) )
Merci!
Kan je vertellen hoe dat werkt? Zie er niets van staan in mijn Shell Recharge app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MHGroentje
H8M3CuzUaintM3 schreef op maandag 3 juli 2023 @ 13:44:
[...]

Thnx voor het sharen van je ervaring! Zou je de URL kunnen delen met die twee schanieren? Dan bestel ik hem gelijk even. _/-\o_
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Jmr2VrFpthdIlQ_nt8QFvBCwm1o=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5MhoD3gLVoYk089v8WMlSe0d.jpg?f=fotoalbum_large

Hoop dat je hier wat aan hebt.

Groet,

Mgroentje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MHGroentje

Ik heb wel van Vattenfall, een soort sleutelhanger keycard. Maar je kunt op twee manieren je betalingen zonder pas doen, eerste is de app op je telefoon downloaden en die als betaalkaart gebruiken.
Of in de BMW de laadpas inlezen in de BMW en dan de betalingen via de BMW laten lopen. Dit laatste heb ik nog niet uitgeprobeerd, maar het betalen met de telefoon werkt goed.

Zie hier onder voor de MyBMW app, hoe te gebruiken bij laden. Die zou ook aan andere laadpassen te koppelen moeten zijn en niet alleen de BMW charging pas.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vnNa4YglDgw6NCz9IV0ZPGKgeZU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/f0qmTJ05hirWkvN4VFCbObB6.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 13% gewijzigd door MHGroentje op 05-07-2023 10:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lager
Edl70 schreef op dinsdag 4 juli 2023 @ 22:16:
[...]

Kan je vertellen hoe dat werkt? Zie er niets van staan in mijn Shell Recharge app.
Ik heb de Shell recharge pas privé aangevraagd en daarbij kreeg ik de optie om deze ook digitaal aan te maken. Was een vonkje aanzetten geloof ik. Binnen mijn account zie ik nu dit:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qUlH5v3ez7RjrVyK9XTCzOyGJ-Q=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZQVqKcj3OtHcWRGYRdRrMWh1.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Edl70
Lager schreef op dinsdag 4 juli 2023 @ 23:04:
[...]

Ik heb de Shell recharge pas privé aangevraagd en daarbij kreeg ik de optie om deze ook digitaal aan te maken. Was een vonkje aanzetten geloof ik. Binnen mijn account zie ik nu dit:
[Afbeelding]
Ah.. Ik heb de optie niet om een digitale kaart aan te vragen. Zit waarschijnlijk in het feit dat ik een kaart van de leasemaatschappij heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lager
Edl70 schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 09:06:
[...]

Ah.. Ik heb de optie niet om een digitale kaart aan te vragen. Zit waarschijnlijk in het feit dat ik een kaart van de leasemaatschappij heb.
Ah, heb je een multitank card? Die heb ik ook en die is idd niet digitaal. En in de brief die erbij zat stond bij mij ook een verhaal over de Shell recharge app, maar dat bleek bij navraag bij MTC een foutje te zijn, ook een tijdje mee aan het stoeien geweest.

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• AlexanderBE
Vandaag mijn iX1 met een week vertraging (in de tussentijd met een IX gereden) mogen afhalen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RrLVjTuIOwIGyx5Zg7cgstKXNHk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZgDYMwMxZdyDk2vMJZf8Mi6L.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stien
Een vraag waar ik tot op heden op vast loop. Misschien weet iemand hier een oplossing.

-Is er een mogelijkheid om de "My mode" efficiency mode als standaard te zetten? Vreemd genoeg kan je alleen de personal mode als standaard instellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonDromi
  • Laatst online: 07-02-2024
Heeft er iemand recent nog een productieplanning ontvangen?
Ik heb de 30e besteld in december 2022 en hoop eindelijk eens iets concreet te weten te komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• felder
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 10-09 20:23
DonDromi schreef op donderdag 6 juli 2023 @ 18:28:
Ik heb de 30e besteld in december 2022 en hoop eindelijk eens iets concreet te weten te komen.
Mijn 25e is eind december 22 besteld. Deze week nog is met de garage gebeld, en die zij direct "bel begin 24 nog maar is"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonDromi
  • Laatst online: 07-02-2024
felder schreef op donderdag 6 juli 2023 @ 19:06:
[...]

Mijn 25e is eind december 22 besteld. Deze week nog is met de garage gebeld, en die zij direct "bel begin 24 nog maar is"
Sympathiek 🤮

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roawser
  • Niet online
felder schreef op donderdag 6 juli 2023 @ 19:06:
[...]
die zij direct "bel begin 24 nog maar is"
Schandelijk amateurisme.

Die garagereactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreammm
Mijn collega heeft eind december 2022 een 30e besteld (in België) en hij mag deze eind 2023 verwachten (november dacht ik).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreammm
Stien schreef op donderdag 6 juli 2023 @ 17:29:
Een vraag waar ik tot op heden op vast loop. Misschien weet iemand hier een oplossing.

-Is er een mogelijkheid om de "My mode" efficiency mode als standaard te zetten? Vreemd genoeg kan je alleen de personal mode als standaard instellen
Ik heb hier ook al achter gezocht. Op een aantal forums lees ik dat BMW hun wagens laat opstarten in de "EPA" geteste modus. Waarschijnlijk om te voldoen aan één of andere regularisering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSh1V
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 08-03-2024
Ik heb de X1 sDrive 20i eind januari besteld en zou hem eind april '24 mogen verwachten. Deze maand nog gemaild en toen gaven ze aan dat er geen productiedatum en dus ook geen leverdatum bekend was.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• AlexanderBE
Net m’n eerste 150 km gereden vandaag. Met een gemiddelde van 14,9kwh lig ik 16% lager dan de community (volgens de bmw app)
Toch wel blij met deze prestatie want heb niet echt “traag” gereden.
Grotendeels autosnelweg
Brussel stad - Antwerpen haven (heen en terug)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxDlius
  • Laatst online: 10-09 06:37

MaxDlius

Buiten De Zone

AlexanderBE schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 12:46:
Net m’n eerste 150 km gereden vandaag. Met een gemiddelde van 14,9kwh lig ik 16% lager dan de community (volgens de bmw app)
Toch wel blij met deze prestatie want heb niet echt “traag” gereden.
Grotendeels autosnelweg
Brussel stad - Antwerpen haven (heen en terug)
Waar in de app kan je dit juist zien??

Steam/Battle.net ID: MaxDlius

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TheMangoTree
  • Laatst online: 25-06-2024
Veel gelezen, nu eindelijk schrijven:) Sinds twee weken rijd ik rond in een BMW iX1 Frozen Grey. Waar ik ontzettend van baal is dat ik niet bewust was van het verschil tussen standaard led en adaptive led. Baal ook van het slechte advies van de dealerverkoper hieromtrent. Inmiddels heb ik gevraagd wat de opties zijn om het alsnog achteraf te laten inbouwen of in ieder geval de achterlichten volledig te laten branden, maar volgens Dusseldorp Den Haag is dit niet mogelijk. Weten jullie of er mogelijkheden zijn? Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderBE
MaxDlius schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 14:38:
[...]

Waar in de app kan je dit juist zien??
Een blauw kadertje MIJN RITTEN (zou heel prominent aanwezig zijn op eerste tabblad (auto))

Als je dit de eerste keer aanklikt kan het wel zijn dat je nog akkoord moet gaan dat bepaalde gegevens worden bijgehouden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MaxDlius

MaxDlius

Buiten De Zone

AlexanderBE schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 15:50:
[...]

Een blauw kadertje MIJN RITTEN (zou heel prominent aanwezig zijn op eerste tabblad (auto))

Als je dit de eerste keer aanklikt kan het wel zijn dat je nog akkoord moet gaan dat bepaalde gegevens worden bijgehouden.
Merci, ondertussen gevonden. Ik moest mijn gegevensbescherming nog wat aanpassen om dit te laten werken 😉 Ik verschiet alleszins van hoe zuinig de ix1 wel is. Bengel momenteel tussen de 480 en 520km bereik en dat ligt blijkbaar aanzienlijk hoger dan een collega zijn ix3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ribbe82
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 02-09 07:25
Stien schreef op donderdag 6 juli 2023 @ 17:29:

In de settings van 'personal' zit een vinkje met zoiets als, standaard bij opstarten oid...
Als je die uitzet vermoed ik dat de vorige keuze onthouden blijft..? (Zou het zelf ook even moeten proberen).

Ikzelf twijfel welke modus ik het liefst heb. In efficiency rijdt de auto eigelijk lekker smooth, niet zo zenuwachtig op het pedaal zeg maar. Hou ik wel van.
In personal is de auto meer bij de les. Ook prettig.
Sport zit ik niet aan, hoogstens om vrienden te imponeren met een sprintje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderBE
Goede morgen.
Mensen die ervaring / mening hebben over de app EEVEE? Heb hem geïnstalleerd en vind het wel een leuke bijkomende feedback over je gebruik etc.

Vandaag wat rondgereden (winkel) dus stads gebruik (+/- 45 km uur ) en zit ik aan een 14kwh. Toch wel positief ? Had het verbruik hoger verwacht als ik YouTube mag geloven.

Zoals ik in januari al liet weten , de grote uitdaging komt in augustus. Met de EV op vakantie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MaxDlius

MaxDlius

Buiten De Zone

AlexanderBE schreef op zaterdag 8 juli 2023 @ 12:08:
Goede morgen.
Mensen die ervaring / mening hebben over de app EEVEE? Heb hem geïnstalleerd en vind het wel een leuke bijkomende feedback over je gebruik etc.

Vandaag wat rondgereden (winkel) dus stads gebruik (+/- 45 km uur ) en zit ik aan een 14kwh. Toch wel positief ? Had het verbruik hoger verwacht als ik YouTube mag geloven.

Zoals ik in januari al liet weten , de grote uitdaging komt in augustus. Met de EV op vakantie
Kende ik niet, maar de bmw app geeft jou ook wat feedback (al is dat wel heel beperkt).

Om jou een idee te geven: vandaag 350km autosnelweg (in BE aan 126km/u) gereden met een gemiddeld verbruik van 16.7kwh, twee volwassen passagiers en een kind + airco op laagste stand aan 21°. Interne gps plant laadsessies met hoelang je moet laden bij elke laadstop, dus eigenlijk hoef je helemaal niets te vrezen. Op die 350km 5min geladen kwestie van met 20% over op bestemming toe te komen.

Op 50 wegen zit ik zonder al te veel moeite onder de 14kwh met een absoluut record van 12.8kwh 😎

Ter info, ik rij met snelheidbegrenzing dat zich aanpast aan borden (+3 en +6km/u), adaptieve D-mode en gebruik enkel ACC op snelwegen. Ook altijd op standaard Personal Mode. Dat snel kunnen optrekken op elk moment-gevoel is toch wel nice...😅

YouTube: BMW iX1 review of efficient mode - how much different does it make f...
Efficient Mode werkt voor de rest vooral coachend, maar na een tijd weet je zelf wel wanneer je best wat doet. Vooral het feit dat je niet standaard op Efficient kan starten, vond ik te veel gedoe om telkens weer te veranderen...

[ Voor 30% gewijzigd door MaxDlius op 08-07-2023 21:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• junior198
  • Laatst online: 05-01-2024
TheMangoTree schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 15:04:
Veel gelezen, nu eindelijk schrijven:) Sinds twee weken rijd ik rond in een BMW iX1 Frozen Grey. Waar ik ontzettend van baal is dat ik niet bewust was van het verschil tussen standaard led en adaptive led. Baal ook van het slechte advies van de dealerverkoper hieromtrent. Inmiddels heb ik gevraagd wat de opties zijn om het alsnog achteraf te laten inbouwen of in ieder geval de achterlichten volledig te laten branden, maar volgens Dusseldorp Den Haag is dit niet mogelijk. Weten jullie of er mogelijkheden zijn? Alvast bedankt.
Zelfde probleem hier. Alle marketing materialen zijn met de L-vorm maar de BMW website rept er helemaal niet over dat bij keuze voor adaptive LED verlichting voor, de achterlichten meeveranderen. Oftewel, dat je bij het niet kiezen ervan andere achterlichten hebt, en die achterlichten zijn nou juist een leuk kenmerk van dit model!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madpatrick
Weet iemand of er in het Premium pakket ook portierverlichting zit onderaan de portieren.
Dus als je de portieren open doet en een logo op de grond schijnt ?
In de configurator lijkt dit wel namelijk, maar kom het nergens tegen

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vxsymHoxRssrxlR7sNfhtNCj3uw=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/XpKea7ai0WXjP3zckbLqzxGT.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwakkel
Ja, is onderdeel van het Spiegelpakket dat inbegrepen is in het Premium pack.

NVM, ik heb het over de projectie van de spiegels. Ivm de portieren heb ik geen idee 🙂

[ Voor 39% gewijzigd door Kwakkel op 09-07-2023 08:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• madpatrick
In de Belgische prijslijst kom ik het idd tegen in het lichtpakket.
In de NL prijslijst wordt hier niet over gesproken en is optie 563 helemaal niet beschikbaar.
Wel is het lichtpakket een onderdeel van het premium pakket

Wel erg onduidelijk, maar daar zijn al meer voorbeelden van

NL prijslijst
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/go9AC7e5SJYBIxD4JuWOgU4jEEY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Kn1JrQQooq2k5Tx9apoXGhlD.png?f=fotoalbum_large

BE Prijslijst
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4CjwrDaqIGP4FX_nwyOgMvrjmtA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/sC0IgmJ1Fve5TdoCqtLRV9EW.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 23% gewijzigd door madpatrick op 09-07-2023 08:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kayleigh91
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 26-07-2023
TheMangoTree schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 15:04:
Precies hetzelfde probleem hier en ook ik baal ervan! Ik heb bij het samenstellen de dealer nog specifiek gevraagd naar het verschil tussen de adaptive LED en standaard LED omdat weer een heel Premium Pack erbij à €1.800 me wat gortig was. Mij werd verteld dat de koplampen van de adaptive LED alleen ‘iets verder doorlopen’ maar het verschil bijna niet te zien zou zijn. Ze hadden helaas geen voorbeeld staan.

Nu blijkt idd dat je wezenlijk ander voor- en achterlicht hebt. Heel jammer.

Weet iemand hier of het Premium Pack achteraf nog af te nemen / in te bouwen is?
Lijkt mij heel stug dat ze de standaard LED niet achteraf kunnen aanpassen naar adaptive LED. Ze roepen natuurlijk dat dat niet kan, want dan skippen een hoop klanten bij het configureren misschien het Premium Pack en bouwen de adaptive lichten achteraf voordeliger in. Ze willen natuurlijk dat je hierdoor meteen het hele pakket kiest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwakkel
Kayleigh91 schreef op zondag 9 juli 2023 @ 12:05:
[...]

Is dat zo? Ben een leek, maar als ik op BMW.be de iX1 configureer met en zonder Premium Pack, zie ik hoegenaamd geen verschil op de achterlichten (standaard model, geen xLine of M).

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• madpatrick
Kwakkel schreef op zondag 9 juli 2023 @ 12:37:
[...]

Is dat zo? Ben een leek, maar als ik op BMW.be de iX1 configureer met en zonder Premium Pack, zie ik hoegenaamd geen verschil op de achterlichten (standaard model, geen xLine of M).
Zonder Premium Pakket
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/q5Qj-V_-p0McY4_XizguWXwMpPk=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/JBlovNWr90wl03b7Sr9cCfyb.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IboiA-o0P23TZt2A7azObCMnLwQ=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/zBjUvNEcxvXmktThrmrXsFRB.png?f=user_large

Met Premium Pakket
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zf2WpEnCHB1w9lmB5z9x0iUenLc=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/hn9me6NWYZoI1RMisfgm2Y89.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QF4nNooluSsezpBqeRrUG8IEH48=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/hLM4QwbBR8Ft8t1P3vLwYs7A.png?f=user_large

[ Voor 20% gewijzigd door madpatrick op 09-07-2023 13:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebz
madpatrick schreef op zondag 9 juli 2023 @ 08:30:
In de Belgische prijslijst kom ik het idd tegen in het lichtpakket.
In de NL prijslijst wordt hier niet over gesproken en is optie 563 helemaal niet beschikbaar.
Wel is het lichtpakket een onderdeel van het premium pakket

Wel erg onduidelijk, maar daar zijn al meer voorbeelden van

NL prijslijst
[Afbeelding]

BE Prijslijst
[Afbeelding]
Iemand die me de Nederlandse prijslijst kan bezorgen? Zou eens alle verschillen willen opsommen tussen de BE lijst en de NL lijst.
Ik heb namelijk al opgemerkt dat er NL een aantal andere packs ter beschikking zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madpatrick
sebz schreef op zondag 9 juli 2023 @ 14:03:
[...]

Iemand die me de Nederlandse prijslijst kan bezorgen? Zou eens alle verschillen willen opsommen tussen de BE lijst en de NL lijst.
Ik heb namelijk al opgemerkt dat er NL een aantal andere packs ter beschikking zijn.
https://www.bmw.nl/conten...f.asset.1685019871983.pdf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kayleigh91
madpatrick schreef op zondag 9 juli 2023 @ 13:32:
[...]

Zonder Premium Pakket
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Met Premium Pakket
[Afbeelding]

[Afbeelding]
Dankjewel voor je uitleg en de foto’s. Ik heb nog eens gekeken bij mijn ix1. Ik heb nota bene een M sport uitvoering, maar het lange deel van het achterlicht brandt niet.

Misschien lijkt op de foto’s in de configuratie dat het hele licht brand, maar in werkelijkheid dus niet. Zie hieronder foto’s van de werkelijkheid:

Licht aan (alleen zijstuk brandt)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eJssO5ZBxtphb6O1i2w34T_D8Lc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fBm5LpQ0vxof74Jc152LXvvf.jpg?f=fotoalbum_large

Licht uit
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/E9M6I1V9IHB0DXl2fzWj1goxYb4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/V9W7EgG8aYAchDcrBbhlrGPd.jpg?f=fotoalbum_large

Teleurstellend dat dit dus niet verteld wordt als je geen adaptive led kiest, zelfs niet als je er naar vraagt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sebz
Kayleigh91 schreef op zondag 9 juli 2023 @ 14:38:
[...]

Dankjewel voor je uitleg en de foto’s. Ik heb nog eens gekeken bij mijn ix1. Ik heb nota bene een M sport uitvoering, maar het lange deel van het achterlicht brandt niet.

Misschien lijkt op de foto’s in de configuratie dat het hele licht brand, maar in werkelijkheid dus niet. Zie hieronder foto’s van de werkelijkheid:

[Afbeelding]

Licht uit
[Afbeelding]

Teleurstellend dat dit dus niet verteld wordt als je geen adaptive led kiest, zelfs niet als je er naar vraagt.
Toevallig ook een voorbeeld van de lichten vooraan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• junior198
  • Laatst online: 05-01-2024
sebz schreef op zondag 9 juli 2023 @ 15:13:
[...]

Onze Franse vrienden hebben het er ook al over gehad, hier wat plaatjes.

https://www.ma-bmw.com/forum/viewtopic.php?t=62983

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreammm
madpatrick schreef op zondag 9 juli 2023 @ 08:16:
Weet iemand of er in het Premium pakket ook portierverlichting zit onderaan de portieren.
Dus als je de portieren open doet en een logo op de grond schijnt ?
In de configurator lijkt dit wel namelijk, maar kom het nergens tegen

[Afbeelding]
Ik heb deze BMW-tekst verlichting en heb slechts M-Sport pakket en Premium pakket, dus ik vermoed dat dit bij het Premium pakket zit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• icecreammm
Kayleigh91 schreef op zondag 9 juli 2023 @ 14:38:
[...]

[Afbeelding]

Licht uit
[Afbeelding]

Misschien licht dit lange stuk wel op, maar enkel als je remt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kwakkel
madpatrick schreef op zondag 9 juli 2023 @ 13:32:
[...]

Zonder Premium Pakket
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Met Premium Pakket
[Afbeelding]

[Afbeelding]
Koplampen waren me inderdaad duidelijk.
Achterlichten zie ik weinig verschil. Maar kan aan mij en/of de afbeeldingen liggen natuurlijk 🙂

Edit: verduidelijking - ik zie wel een verschil, maar zou er op basis van de afbeeldingen niet wakker van liggen 😊

[ Voor 5% gewijzigd door Kwakkel op 09-07-2023 16:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kayleigh91
sebz schreef op zondag 9 juli 2023 @ 15:13:
[...]

Zie hier mijn voorlichten (standaard led), je kunt dan gelukkig (een schrale troost) kiezen voor stadsverlichting of dimverlichting waarbij de laatste nog enigszins mooi is:

Stadlicht
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AUawz9_otrxBe8IP12U6iJYG06s=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yQ9be6SxCAz2Y2TYBIyoygAP.jpg?f=fotoalbum_large
Dimlicht
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/h7E7AWycd5VLqK_UOV42oz8w8UU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/c0tqKKmiHNjnNjv9wnqKdWu9.jpg?f=fotoalbum_large
Stadlicht
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Zz7T7GOcOtsBSlmHhkhaLQivhss=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jzqS6RxausgDsKROkF0oloAV.jpg?f=fotoalbum_large
Dimlicht
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fw4lRTtknuRMSO7KMi8204BPzj0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bm3staByC6uPW1PsTEg2K3eI.jpg?f=fotoalbum_large

Ik voer nu dus maar standaard het dimlicht.

Een gemiste kans van BMW en bij een M sport uitvoering in mijn optiek onacceptabel.

[ Voor 5% gewijzigd door Kayleigh91 op 09-07-2023 16:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kayleigh91
icecreammm schreef op zondag 9 juli 2023 @ 16:17:
[...]

Misschien licht dit lange stuk wel op, maar enkel als je remt?
Helaas, net geprobeerd.
Licht niet op, ook niet bij mistlicht, parkeerlicht, etc.
Gelukkig zie je het overdag niet maar in de avond wel.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Beatman
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 07-06 15:05
junior198 schreef op zondag 9 juli 2023 @ 15:59:
[...]

Onze Franse vrienden hebben het er ook al over gehad, hier wat plaatjes.

https://www.ma-bmw.com/forum/viewtopic.php?t=62983
Dan lezen ze hier ook mee, want de foto met de twee witte X1’s heb ik gemaakt bij BMW Amsterdam en alleen in dit topic gepost.

BMW heeft vaak meerdere soorten voor en achterlichten. Soms wel 3 of 4, zoals de vorige 3 serie. Vroeger kreeg je nog standaard halogeen en was de upgrade xenon of led. De achterlichten en DRL kregen dan ook een led upgrade.

Doordat nu wel alles led is, is het verschil minder duidelijk. Tussen led en led zit nog wel degelijk verschil. Ook bij andere automerken. De basisversie heeft dan reflectors en de duurdere uitvoering projectors.

Met mijn Volvo XC40 ben ik ook op het verkeerde been gezet. Daar had ik voor een licht upgrade gekozen, waardoor het licht ging meedraaien en de mistlampen ook een beetje bochtverlichting deden.

De adaptieve led koplampen op m’n BMW 2 AT die ik daarvoor had waren echter vele malen beter. Ook daar kreeg je dan mooiere achterlichten in. Reden voor mij om terug te gaan naar BMW en dan met wederom de adaptieve koplampen die nu in het premium pack zitten.

www.energiepionier.nl Energiebesparing, duurzaamheid en domotica

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maurice1972
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 28-08 13:33
Kayleigh91 schreef op zondag 9 juli 2023 @ 12:05:
[...]

Precies hetzelfde probleem hier en ook ik baal ervan! Ik heb bij het samenstellen de dealer nog specifiek gevraagd naar het verschil tussen de adaptive LED en standaard LED omdat weer een heel Premium Pack erbij à €1.800 me wat gortig was. Mij werd verteld dat de koplampen van de adaptive LED alleen ‘iets verder doorlopen’ maar het verschil bijna niet te zien zou zijn. Ze hadden helaas geen voorbeeld staan.

Weet iemand hier of het Premium Pack achteraf nog af te nemen / in te bouwen is?
Lijkt mij heel stug dat ze de standaard LED niet achteraf kunnen aanpassen naar adaptive LED. Ze roepen natuurlijk dat dat niet kan, want dan skippen een hoop klanten bij het configureren misschien het Premium Pack en bouwen de adaptive lichten achteraf voordeliger in. Ze willen natuurlijk dat je hierdoor meteen het hele pakket kiest.
Ik heb ook hetzelfde probleem. Uitgebreid door de optielijst gegaan met de verkoper van Dusseldorp Den Haag en ook de verlichting besproken. Ik wilde geen easy access omdat mijn vorige wagen is gestolen door het truukje van een ontvanger bij het raam houden die connectie maakte met mijn autosleutel en weg was de auto. Ik werd verzekerd dat er weinig verschil zat in de verlichting. Volledig vertrouwd op de blauwe ogen van mijnheer de verkoper. Had ik dus niet moeten doen, maar er zat te veel haast achter omdat de Launch edition actie zou eindigen (bleek ook niet waar te zijn). Eigen schuld dikke bult dus. Woensdag ga ik de wagen ophalen en maar eens zien hoe het in het echt eruit ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pyther
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 10-09 11:53
Ik heb er niet per sé heel goed op gelet bij het bestellen, maar wat is jullie probleem met de standaard verlichting? Is het puur esthetisch of is er een functioneel probleem (weinig lichtopbrengst of iets dergelijks)?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Maurice1972
pyther schreef op maandag 10 juli 2023 @ 11:20:
Ik heb er niet per sé heel goed op gelet bij het bestellen, maar wat is jullie probleem met de standaard verlichting? Is het puur esthetisch of is er een functioneel probleem (weinig lichtopbrengst of iets dergelijks)?
Voor mij is het puur esthetisch. Ik vind de adaptive Led er veel beter uit zien. Ook aan de achterkant ziet het er dikker uit. Ik begrijp niet dat een auto van bijna 70K dit niet standaard heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pyther
@Maurice1972 OK bedankt, dan hoef ik me geen zorgen te maken (maakt mij persoonlijk niet zoveel uit hoe het er precies uitziet, als het maar goed werkt).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kwakkel
Was nu nog even in de online configuratie gaan kijken en, eerlijk: de achterlichten lijken me net wat mooier zonder premium pack. Op de afbeeldingen in de configurator lijken de standaard achterlichten wat fijner te zijn.
Nu, ze lijken daar wel te branden (zowel de standaard als de adaptive led), en ik begreep dat dat niet het geval is. Maakt wel een heel verschil natuurlijk (maar dan is de BE-configurator alleszins incorrect).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lager
Maurice1972 schreef op maandag 10 juli 2023 @ 10:48:
[...]

Ik heb ook hetzelfde probleem. Uitgebreid door de optielijst gegaan met de verkoper van Dusseldorp Den Haag en ook de verlichting besproken. Ik wilde geen easy access omdat mijn vorige wagen is gestolen door het truukje van een ontvanger bij het raam houden die connectie maakte met mijn autosleutel en weg was de auto. Ik werd verzekerd dat er weinig verschil zat in de verlichting. Volledig vertrouwd op de blauwe ogen van mijnheer de verkoper. Had ik dus niet moeten doen, maar er zat te veel haast achter omdat de Launch edition actie zou eindigen (bleek ook niet waar te zijn). Eigen schuld dikke bult dus. Woensdag ga ik de wagen ophalen en maar eens zien hoe het in het echt eruit ziet.
BMW voert meerdere serie’s waar ook adaptive lights een optie zijn en je dus andere verlichting krijgt als je die niet kiest. Mijn inziens had de verkoper dat moeten weten en je dat moeten vertellen. Aan de andere kant kunnen kopers bedenken dat als er een dure optie op de prijslijst staat, de standaard uitvoering wel eens (behoorlijk) af zou kunnen wijken. Maar het is uitermate onlogisch dat als je een dure opties kiest qua koplampen, je dan ook andere achterlichten krijgt en dat had de dealer heus wel kunnen vertellen, mits ze dit ook echt wisten. Maar het is een nieuw model en de verkopers laten altijd goed uitgeruste demo wagens komen en dan zie je het dus niet, lijkt me een kinderziekte in het advies gedeelte.

Dat adaptive lights standaard zouden moeten zijn bij zo’n dure auto vind ik persoonlijk niet. BMW opereert aan de bovenzijde van het prijs segment en ze moeten ook nog kunnen differentiëren tussen de “goedkope” 1 series en de “dure” 5 series. En daarnaast is het gewoon een verdien model, dat weet je als je hier winkelt.

Onder aan de streep is het wel een hele fijne maar dure auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pyther
Op wetten.overheid.nl gevonden:

dagrijlicht: licht dat voorwaarts gericht is en wordt gebruikt om het voertuig tijdens het overdag rijden beter zichtbaar te maken;

Op mijn huidige auto (2018 C-klasse) is de dagrijverlichting ook alleen aan de voorzijde; om de achterlichten te laten branden moet ik minimaal het stadslicht aanzetten. Dat lijkt mij een kleine moeite voor degenen die het belangrijk vinden dat het achterlicht brandt.

De (i)X1 staat op het UKL platform, Untere Klasse. BMW is misschien "premium", maar het betreft hier wel de onderkant van het segment van BMW.

In mijn geval betreft het een leasewagen van de zaak, en sinds enige tijd mogen dit alleen nog elektrische auto's zijn. Dit resulteert voorlopig (zolang elektrische auto's duurder zijn in aanschaf dan equivalente voertuigen op fossiele brandstof) in een stapje terug qua uitvoering en afwerking.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Triumph58
  • Laatst online: 22:52
Het is jammer dat een aantal opties niet standaard zijn. Niet alleenstaande wat betreft de verlichting, maar ook wat betreft de veiligheidsvoorzieningen. Je moet van de verkoper kunnen verwachten dat ze je goed kunnen voorlichten. Wat dus niet altijd gebeurt. Aan de andere kant is het natuurlijk wel fijn dat je een auto helemaal kan personaliseren. Zo heb ik op mijn huidige auto hud, wat ik dus nooit gebruik. Daardoor heb ik mijn opties kunnen beperken tot 12 k. 😁

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maurice1972
pyther schreef op maandag 10 juli 2023 @ 12:50:
Op wetten.overheid.nl gevonden:

dagrijlicht: licht dat voorwaarts gericht is en wordt gebruikt om het voertuig tijdens het overdag rijden beter zichtbaar te maken;

Op mijn huidige auto (2018 C-klasse) is de dagrijverlichting ook alleen aan de voorzijde; om de achterlichten te laten branden moet ik minimaal het stadslicht aanzetten. Dat lijkt mij een kleine moeite voor degenen die het belangrijk vinden dat het achterlicht brandt.

De (i)X1 staat op het UKL platform, Untere Klasse. BMW is misschien "premium", maar het betreft hier wel de onderkant van het segment van BMW.

In mijn geval betreft het een leasewagen van de zaak, en sinds enige tijd mogen dit alleen nog elektrische auto's zijn. Dit resulteert voorlopig (zolang elektrische auto's duurder zijn in aanschaf dan equivalente voertuigen op fossiele brandstof) in een stapje terug qua uitvoering en afwerking.
Hier idem. Rij ook een C-klasse uit 2018 en ik ben ook verplicht om een elektrische auto te rijden door de werkgever. Dat de elektrische auto duurder zijn in aanschaf zie je ook gelijk terug in het leasebedrag. Deze ligt ook een stuk hoger dan mijn huidige auto en dat beperkt je gelijk in de keuze van opties. Bij de Mercedes ben ik lekker los gegaan, maar met de BMW was het allemaal een stuk lastiger.

Ik had natuurlijk ook voor een Tesla model Y kunnen gaan, maar ik ben een autofiel dus was dat een stap te ver ondanks alle voordelen zoals de opties, voorsprong in de elektrische techniek en de tesla superchargers. Ik zie hem nu al te veel rijden.

De keuze had ook op de i4 kunnen landen ware het niet dat deze echt te krap is en ik de ruimte nodig heb. We gaan het zien woensdag als ik de auto ophaal en hopelijk zal ik er mij in de toekomst niet meer aan storen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pyther
Geinig, exact dezelfde situatie hier. Ik vond de i4 zoveel fraaier, maar de iX1 is ruimer, minder diep bukken voor de kinderzitjes, 4-wiel aandrijving... oftewel gewoon praktischer voor alledaags gebruik.
Benieuwd hoezeer ik de 1100+ km actieradius van de C (200d, break) ga missen: daartegenover staat thuis laden; hopelijk heb ik alleen bij lange ritten last van de beperkte actieradius van de iX1.
Maurice1972 schreef op maandag 10 juli 2023 @ 13:39:
[...]

Hier idem. Rij ook een C-klasse uit 2018 en ik ben ook verplicht om een elektrische auto te rijden door de werkgever. Dat de elektrische auto duurder zijn in aanschaf zie je ook gelijk terug in het leasebedrag. Deze ligt ook een stuk hoger dan mijn huidige auto en dat beperkt je gelijk in de keuze van opties. Bij de Mercedes ben ik lekker los gegaan, maar met de BMW was het allemaal een stuk lastiger.

Ik had natuurlijk ook voor een Tesla model Y kunnen gaan, maar ik ben een autofiel dus was dat een stap te ver ondanks alle voordelen zoals de opties, voorsprong in de elektrische techniek en de tesla superchargers. Ik zie hem nu al te veel rijden.

De keuze had ook op de i4 kunnen landen ware het niet dat deze echt te krap is en ik de ruimte nodig heb. We gaan het zien woensdag als ik de auto ophaal en hopelijk zal ik er mij in de toekomst niet meer aan storen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• H8M3CuzUaintM3
Bij mijn offerte traject heeft de medewerker van BMW in Utrecht mij wel aangegeven dat achterlichten volledig aan zijn bij het Premium pakket. Persoonlijk vind ik de lichten met het Premium pakket wel gruwelijker als zonder het Premium pakket. Maar kan me er wel in vinden dat veel mensen niet hetzelfde wordt verteld.

Zonder

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nGN7BSiscTzHL_yU9ICGA_fMsUw=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/1QQNCfVbT6dQDzQPPtW7nqRr.png?f=user_large

Met

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Im57KIWxGmfOxqjxCLhppSVld-4=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/PcL9oY5x90NqYYLv8OkEgzST.png?f=user_large
Pagina: 1 ... 14 ... 70 Laatste