Het grote BMW (i)X1 topic

Pagina: 1 ... 13 ... 67 Laatste
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AlexanderBE
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 27-07-2023
tim-w schreef op zondag 18 juni 2023 @ 22:15:
[...]

Ik heb shell recharge, Equans zuid-holland laadpas, de Tesla app, en de Vattenfall pas.
Meestal gebruik ik de bmw pas, tenzij ik weet dat een andere goedkoper is. Zie laadpastop10.nl

De in-car navigatie vind ik perfect werken ook voor opladen. Dus die gebruik ik.
Bedankt. Geeft de in-car navigatie ook wegenwerken / verkeersopstoppingen weer? Of moet je daarvoor extra bij betalen (zoals bij Mercedes)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cloudt
  • Registratie: Mei 2023
  • Laatst online: 10-09-2023
Triumph58 schreef op zaterdag 17 juni 2023 @ 19:31:
De bovenkant van de achterbumper van de M-sport versie lijkt mij nogal kwetsbaar voor krassen bij inladen en uitladen van tassen e.d. Weet iemand of er transparante beschermfolie op maat bestaat ?
Je hebt 2 keuzes:

1. laat deze door een bedrijf met lak beschermde transparante folie wrappen
2. of als je zelf handig bent kun je op google genoeg beschermde folie vinden. en deze zelf aanbrengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bazinga4U
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 25-04 21:15
AlexanderBE schreef op zondag 18 juni 2023 @ 17:41:
Goede middag,

Welke laadkaarten hebben jullie? Of is de BMW laadkaart die ze erbij geven voldoende?
Welke app- navigatie systeem gebruiken jullle ? Zowel voor navigatie als laadstations ?

.
Ik gebruik MTC om te laden gezien het een zakelijke leaseauto is in mijn geval. Maar ik heb als back-up voor het geval de MTC niet werkt en voor in het buitenland de Shell Recharge pas, Vattenfall pas en de ANWB pas.

Verder gebruik ik zelf de BMW navigatie gezien hij dan automatisch rekening houdt met laadstops tussendoor, en daarbij automatisch op tijd de batterij voor-conditioneert voor het snelladen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hensley60
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 23:52
cloudt schreef op maandag 19 juni 2023 @ 09:05:
[...]

Je hebt 2 keuzes:

1. laat deze door een bedrijf met lak beschermde transparante folie wrappen
2. of als je zelf handig bent kun je op google genoeg beschermde folie vinden. en deze zelf aanbrengen.
Luxshield Instaplijsten bescherming voor BMW X2 1 (I) F39 I 2018-2023 - beschermfolie autodeur accessoires sierlijsten lakbeschermingsfolie transparant https://amzn.eu/d/9yvA5de

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hensley60
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 23:52
Hensley60 schreef op maandag 19 juni 2023 @ 09:38:
[...]

Luxshield Instaplijsten bescherming voor BMW X2 1 (I) F39 I 2018-2023 - beschermfolie autodeur accessoires sierlijsten lakbeschermingsfolie transparant https://amzn.eu/d/9yvA5de
Luxshield Beschermerset voor autobumpers, beschermer voor achterbumper voor auto's, anti-kras, lakbeschermer voor instaplijsten, doorzichtig https://amzn.eu/d/gd5laqR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• querex
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 07-06 13:01
Hensley60 schreef op maandag 19 juni 2023 @ 09:38:
[...]
Moet dat niet X1 ipv X2 zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ribbe82
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 22:51
AlexanderBE schreef op maandag 19 juni 2023 @ 08:00:
Bedankt. Geeft de in-car navigatie ook wegenwerken / verkeersopstoppingen weer? Of moet je daarvoor extra bij betalen (zoals bij Mercedes)
Ik heb standaard de RTTI optie die erg accuraat allerlei verkeerssituaties weergeeft.
Voor nu is die voor de komende 3 jaar geactiveerd. Daarna zal het wel overgaan tot betaalde dienst.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tim-w
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-06 08:31

tim-w

TiPisch...

Hensley60 schreef op maandag 19 juni 2023 @ 09:40:
[...]
Luxshield Beschermerset voor autobumpers, beschermer voor achterbumper voor auto's, anti-kras, lakbeschermer voor instaplijsten, doorzichtig https://amzn.eu/d/gd5laqR
Dus luxshield is er gewoon voor de U11.
https://amzn.eu/d/3GUAhPR

En ik heb eerder in dit topic ook fotos van hoe het eruit ziet als het geplaatst is.

[ Voor 14% gewijzigd door tim-w op 19-06-2023 21:05 ]

But Seriously...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luckystrike
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 31-07-2023
tim-w schreef op donderdag 15 juni 2023 @ 08:48:
Ik heb soms tijdens het rijden geen fluittoon maar een soort pulse. Ik dacht ook eerst dat dit uit de speakers zou komen, maar het lijkt echt de aandrijving te zijn. Typisch EV-probleem: de rest is zo stil dat dit soort dingen opvallen. Bij mij is het niet storend.
Dank voor je reactie! Het is bij mij ook geen wind o.i.d. wat eerder werd geopperd, maar echt een elektronische hoge piep. Wel toevallig dat je de term 'aandrijving' noemt. Ik krijg namelijk ook de melding dat er een 'probleem is met de aandrijving, doorrijden mogelijk', met het advies contact op te nemen met de dealer.
Inmiddels een afspraak gemaakt, ben benieuwd! Wellicht dat het daar dus mee te maken heeft.

Verder nog steeds erg blij met de wagen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tim-w

tim-w

TiPisch...

Luckystrike schreef op dinsdag 20 juni 2023 @ 10:54:
[...]

Dank voor je reactie! Het is bij mij ook geen wind o.i.d. wat eerder werd geopperd, maar echt een elektronische hoge piep. Wel toevallig dat je de term 'aandrijving' noemt. Ik krijg namelijk ook de melding dat er een 'probleem is met de aandrijving, doorrijden mogelijk', met het advies contact op te nemen met de dealer.
Inmiddels een afspraak gemaakt, ben benieuwd! Wellicht dat het daar dus mee te maken heeft.

Verder nog steeds erg blij met de wagen!
Ik ben benieuwd hoop dat ze het kunnen oplossen.

Er was bij mij ook een terugroepactie; iets met de ruimte tussen de lichtunits voor en de body panels. Haalden ze een papiertje tussendoor. Klemde niet. Klemt het wel dan is er schijnbaar risico op schuren wat op termijn corrosie kan veroorzaken.

Tot slot had ik vandaag dat het middelste scherm zwart bleef. Pas na opnieuw starten van de auto was dit op te lossen. Niet heel fijn want dan kan je dus niks meer gebruiken; geen achteruitrijcamera, geen klimaatbediening, geen muziek, ...

Ik ga er melding van maken bij de dealer. Ben benieuwd wat ze zeggen.

But Seriously...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaapvN
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 28-03 13:41
Versie 8.5 is nog gebaseerd op Linux. Versie 9 is gebaseerd op Android.
Een Upgrade is dus niet waarschijnlijk. Beide systemen hanteren een verschillende processor structuur.
De kans is groot dat 8.5 dus wel onderhouden, maar niet doorontwikkeld wordt. Android kan dan worden doorontwikkeld op basis van de ontwikkelingen door ome Google.
Vanaf november zou de Android versie in de X1 versies worden geplaatst. Rekeninghoudend met productietijd en levering zullen de eerste auto's dus pas een maandje later hier in beeld zijn, zo lijkt me.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ribbe82
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 22:51
Ik ben nog wel op zoek naar een goede manier om het scherm schoon te maken, zonder 100 touches te doen.

Je kunt het scherm uitschakelen, maar bij de eerste de beste aanraking gaat ie weer aan.
Zou er een schoonmaak stand bestaan?

Ik heb een display schoonmaak kitje bij de grote A gehaald, dat maakt alles wel goed schoon!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• querex
Vaste mp3's die je met de radio afspeelt (vb livesets)
Moeten bij de X1 via de USB type C worden geopend?
Ik kan in de handleiding niets vinden van intern geheugen
Dus vermoed dat de USB type C stick altijd in de poort moet blijven zitten.

Iemand ervaring met een goede kleine subtiele USB stick type C om in de X1 USB type C poort te pluggen (en altijd te laten zitten)?
Het aanbod op pricewatch is niet echt super klein (zoals de nano modellen die we met USB A kennen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JP1980
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 19:06
querex schreef op woensdag 21 juni 2023 @ 15:12:
Iemand ervaring met een goede kleine subtiele USB stick type C om in de X1 USB type C poort te pluggen (en altijd te laten zitten)?
Het aanbod op pricewatch is niet echt super klein (zoals de nano modellen die we met USB A kennen)
geen ervaring mee maar met 159 reviews moet je toch uit de voeten kunnen:

https://www.coolblue.nl/p...HodPLQ2weYyRoCun4QAvD_BwE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F-Tim
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 09-06 15:11
JP1980 schreef op woensdag 21 juni 2023 @ 15:15:
[...]

geen ervaring mee maar met 159 reviews moet je toch uit de voeten kunnen:

https://www.coolblue.nl/p...HodPLQ2weYyRoCun4QAvD_BwE
Dat is een type A USB stick, geen type C :)

Ervaring mee niet, maar een zoekopdracht op pricewatch levert me o.a. de volgende (relatief) compact uitziende exemplaren op:
- uitvoering: Delock 54083 32GB Zilver
- uitvoering: Silicon Power Mobile C10 16GB Zwart
- uitvoering: Verbatim Store 'n' Go USB-C 128GB Zwart
- uitvoering: Emtec T260C 32GB Aluminium
- uitvoering: V7 USB-C/Type A Dual-Purpose Flash Drive USB3.2 64GB Zilver
- uitvoering: Samsung USB Flash Drive Type-C 128GB Blauw

Hopelijk kun je hier iets mee

[ Voor 61% gewijzigd door F-Tim op 21-06-2023 15:41 ]

Wanna play?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JaapvN
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 28-03 13:41
madpatrick schreef op zondag 18 juni 2023 @ 09:28:
Hoi Allemaal,

Erg interessant topic.
Ik heb zelf een IX1 besteld in februari en kreeg vrijdag bericht dan de productiedatum van WK32 naar Wk28 is verschoven.

Weet iemand hoe het zit met de toekomste versies van iDrive 8.5 of 9.0?
Ik lees erover dat de v8.5 beschikbaar komt voor X1/iX1 van november, maar is dan voor de auto's die geleverd worden of als upgrade voor de reeds bestaande auto's?
Lees net een verhaal dat de kartelwaakhond in Duitsland Google op de vingers tikt met betrekking tot android automotive. Idrive 8.5 is gebaseerd op Linux en 9 is gebaseerd op android. De waakhond is van mening dat google play en google maps niet mogen worden meegeleverd met android automotive......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roawser
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
JaapvN schreef op donderdag 22 juni 2023 @ 11:24:
[...]
google play en google maps niet mogen worden meegeleverd met android automotive......
Fijn voor Volvo en Polestar die dat zo ongeveer als USP hebben. Wel een handige truc van de Duitse waakhond om VAG in beter beeld te houden bij kopers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LukeBanning
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 04-06 21:51
JaapvN schreef op donderdag 22 juni 2023 @ 11:24:
[...]

Lees net een verhaal dat de kartelwaakhond in Duitsland Google op de vingers tikt met betrekking tot android automotive. Idrive 8.5 is gebaseerd op Linux en 9 is gebaseerd op android. De waakhond is van mening dat google play en google maps niet mogen worden meegeleverd met android automotive......
Niet meegeleverd, maar waarschijnlijk krijg je dan bij het eerste gebruik van de auto de vraag of je Google Play en Google Maps wilt installeren...

Net zoals de discussie vroeger met Windows Explorer (of was het pas bij Edge) die standaard al geïnstalleerd was... Dan kreeg je direct na installatie van de PC de vraag of je wèl of geen IE / Edge wilde...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AlexanderBE
Net bericht gekregen (zelf contact opgenomen uit nieuwsgierigheid)van de leasing maatschappij, ze zouden vandaag de nummer plaat hebben aangevraagd. Vermoedelijk kan ik hem dus volgende week gaan afhalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasonv
  • Laatst online: 21-03-2024
AlexanderBE schreef op donderdag 22 juni 2023 @ 17:32:
Net bericht gekregen (zelf contact opgenomen uit nieuwsgierigheid)van de leasing maatschappij, ze zouden vandaag de nummer plaat hebben aangevraagd. Vermoedelijk kan ik hem dus volgende week gaan afhalen.
ik hoop het voor je... hier staat de wagen al 2 weken klaar... leasing doet niet veel moeite om achter de nummerplaat te gaan :( (of DIV loopt fameus achter)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• querex
Ook hier aan het wachten op aflevering
X1 xDrive30e PHEV is vorige week binnen gekomen bij de garage (België)
Zonet nog eens gebeld omdat het best lang stil was.
Ook hier de nummerplaat in aanvraag, ze hopen hem eind volgende week af te leveren als alles mee zit 🤞

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPEJ66
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 10-01 12:26
querex schreef op vrijdag 23 juni 2023 @ 10:56:
Ook hier aan het wachten op aflevering
X1 xDrive30e PHEV is vorige week binnen gekomen bij de garage (België)
Zonet nog eens gebeld omdat het best lang stil was.
Ook hier de nummerplaat in aanvraag, ze hopen hem eind volgende week af te leveren als alles mee zit 🤞
Wanneer had je hem besteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• querex
JPEJ66 schreef op vrijdag 23 juni 2023 @ 11:32:
[...]
Wanneer had je hem besteld?
Juni 2022 :X al een tijdje op aan het wachten dus 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JPEJ66
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 10-01 12:26
querex schreef op vrijdag 23 juni 2023 @ 11:33:
[...]

Juni 2022 :X al een tijdje op aan het wachten dus 8)7
I feel your pain. Ook X1 xDrive30e PHEV. 12/2022 besteld, levering 12/23.

Veel plezier alvast en post eens een foto ;)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Kwakkel
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 05-06 17:29
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderBE
WoW jullie hebben lang moeten wachten.
Ik heb eind 02/2023 besteld. En heb hem bijna met zekerheid volgende week vrijdag. ALD leasing (België) en heb toch behoorlijk wat opties zoals open dak / getinte ruiten …

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• cloudt
In dec 2022 besteld bij BMW De Maassche in Echt. Beloofde leverdatum: Eind Juni 2023.

Hij wordt precies op de afgesproken datum geleverd. De volgende week. Kan niet wachten.

Complimenten voor deze dealer

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nM6g-Ur_97UhQcNVB2LhpKl6xWk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2DdQtCVnDWAlpb4XkLMT4Tyi.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAABcabrio
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 22:33
Ik lees hier veel over levertijden. Mijn indruk is dat de levertijd van verschillende omstandigheden afhankelijk is. Bijvoorbeeld van motorisering, land van levering en misschien ook nog wel welke dealer hem levert. De volledig elektrische iX1 kent volgens mij een kortere levertijd dan bijvoorbeeld de PHEV.
Mijn eigen iX1 (met X-line, Travelpack, 20 inch en trekhaak) heb ik eind september 2022 besteld en stond begin maart 2023 bij de dealer voor aflevering. Levering via Story in Den Bosch.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MHGroentje
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 13-02 08:56
Bazinga4U schreef op zaterdag 17 juni 2023 @ 21:42:
[...]

Luxshield heeft er eentje voor de (i)X1 in transparant. Ik heb m besteld op Amazon Duitsland. Als je zoekt op "Luxshield ix1" komt hij meteen naar boven.
Is een mooi compleet pakket, met doekje en reinigingsmiddelen, in twee aparte verpakkingen in de omver-asking. Ziet er erg goed uit. Nu nog aanbrengen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cZmEa_t52R0082mRbC48I22hPSQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wEtMvf7gJ1wfCY9pWx9i6qfU.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SAABcabrio
Mooi spul. Ik heb het ook aangebracht op de achterbumper. Zie mijn eerdere post. Neem rustig de tijd bij de juiste temperatuur en weinig/geen wind, zodat er geen stof op de bumper waait. Als het goed lukt, zie je er eigenlijk helemaal niets van. Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tim-w

tim-w

TiPisch...

SAABcabrio schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 10:38:
Ik lees hier veel over levertijden. Mijn indruk is dat de levertijd van verschillende omstandigheden afhankelijk is. [..]
Klopt:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/P-f6bo1PVrPKy_qh-iyPvZ_mlJw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Ql1ze51cpfYhoVY4b0EuFzMH.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 7% gewijzigd door tim-w op 24-06-2023 12:06 ]

But Seriously...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• huwiee
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 28-05 08:42
AlexanderBE schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 07:52:
WoW jullie hebben lang moeten wachten.
Ik heb eind 02/2023 besteld. En heb hem bijna met zekerheid volgende week vrijdag. ALD leasing (België) en heb toch behoorlijk wat opties zoals open dak / getinte ruiten …
PHEV is veel langer dan ix1, dealer overlaatst gehoord en in belgie is het 6maand max voor een ix1 en phev mag je als je nu besteld rekenen op begin 2025 want al zijn slots zitten vol voor phev...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Epklep
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 14-09-2024
Zelf heb ik de IX1 eind februari besteld en 13 juni opgehaald. De auto is keurig volgens planning geleverd.
De auto bevalt goed, echter valt mij op dat het multimedia systeem traag opstart. Ik ben een paar straten verder voordat het zwarte scherm de kaart weergeeft. Hebben meer mensen daar last van?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Epklep
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 14-09-2024
De actieradius (492km) valt mij tot op heden ook alles mee!

[ Voor 79% gewijzigd door Epklep op 24-06-2023 16:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tim-w

tim-w

TiPisch...

Epklep schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 16:44:
Zelf heb ik de IX1 eind februari besteld en 13 juni opgehaald. De auto is keurig volgens planning geleverd.
De auto bevalt goed, echter valt mij op dat het multimedia systeem traag opstart. Ik ben een paar straten verder voordat het zwarte scherm de kaart weergeeft. Hebben meer mensen daar last van?
Nee ik heb wel eens dat hij een seconde nodig heeft om te reageren op input. Maar wat jij beschrijft hoort echt niet.

But Seriously...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Th1x4nG
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 08-06 00:37
Th1x4nG schreef op dinsdag 13 juni 2023 @ 13:28:
[...]

Bon, een en ander veranderd aan onze tool + BMW-configurator in de tussentijd. Plots paste er veel meer in mijn budget.

Auto opnieuw besteld als volgt:

X1 30e
Cape York Green
Geperforeerd Veganza Mokka
Sportzetels
Comfort Pack (Harman Kardon, elektrische regeling bestuurderszetel, actieve zetel bestuurder)
Driving Assistant Plus (adaptive cruise control)
M-sportstuur (schakelpaddles)
Verwarmde voorzetels
Verwarmd stuur
Badges weg op achterkant
M-hemelbekleding in anthrazit
Automatisch dimmende binnenspiegel
High beam assist

Veel completere auto zo, er is niets dat ik nog zou willen aanvinken hebben. De twee laatste opties zijn al de categorie "als het op moet". :>
toon volledige bericht
Geschatte leverdatum gekregen: 31 augustus 2024

R7 5700X · 32 GB · RTX 3080 · PG279Q — M4 Mac Mini — M1 MacBook Air — Galaxy S23 — 65" G3 — DS415+ · 40 TB SHR — X1 PHEV 30e

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderBE
Lees links en rechts dat het ambiance lights niet standaard is? Wel jammer dat mijn dealer niks over verteld heeft. Ook andere opties had ik graag gehad (draadloos opladen ). Eerlijk was m’n verkoper dus precies zelf ook weinig geïnformeerd toen hij mijn bmw samenstelde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edl70
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 06-08-2024
Epklep schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 16:44:
Nee, dat hoort totaal niet zo te zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eppo61
  • Laatst online: 07-06 23:24
Heb nu een paar weken ervaring met de iX1 en het valt niet mee. De sportstoelen zitten beroerd en zijn slecht verstelbaar, de afwerking van het middenconsole is onder de maat, net als de schuifjes en knopjes van de airco. De kwaliteit van de standaard geluidsinstallatie is niet om over naar huis te schrijven. De achterbank neerklappen gaat op een knullige wijze. Evenals het opklappen van de klep over de bagageruimte. De navigatie van BMW is ook na de laatste update niet altijd actueel en de RTI heeft me al een paar keer op het verkeerde spoor gezet. Het is mijn 10de BMW en de eerste met (voornamelijk) voorwielaandrijving. Dat in combinatie met het vermogen rijdt soms erg onrustig. Ik heb 19” onder de auto en daarmee voel je vrijveel hobbels van de weg.
Is er dan nog iets goeds te vertellen? De rij assistentie werkt prima, de trekhaak is heel snel uitgeklapt, projectie van de omgeving op het navigatie scherm is een nuttige toevoeging. Heb 1 keer een snellader (van Tesla) gebruikt en dat werkt prima. En de auto ziet er van buiten fris en modern uit.
Dat de iX1 de kleinste X is wist ik natuurlijk, maar ik heb me uiteindelijk verkeken om de beschikbare ruimte.
Voor bijna €70 k vind ik deze auto het geld niet waard en heb spijt van mijn aankoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderBE
Eppo61 schreef op zondag 25 juni 2023 @ 14:22:
Heb nu een paar weken ervaring met de iX1 en het valt niet mee. De sportstoelen zitten beroerd en zijn slecht verstelbaar, de afwerking van het middenconsole is onder de maat, net als de schuifjes en knopjes van de airco. De kwaliteit van de standaard geluidsinstallatie is niet om over naar huis te schrijven. De achterbank neerklappen gaat op een knullige wijze. Evenals het opklappen van de klep over de bagageruimte. De navigatie van BMW is ook na de laatste update niet altijd actueel en de RTI heeft me al een paar keer op het verkeerde spoor gezet. Het is mijn 10de BMW en de eerste met (voornamelijk) voorwielaandrijving. Dat in combinatie met het vermogen rijdt soms erg onrustig. Ik heb 19” onder de auto en daarmee voel je vrijveel hobbels van de weg.
Is er dan nog iets goeds te vertellen? De rij assistentie werkt prima, de trekhaak is heel snel uitgeklapt, projectie van de omgeving op het navigatie scherm is een nuttige toevoeging. Heb 1 keer een snellader (van Tesla) gebruikt en dat werkt prima. En de auto ziet er van buiten fris en modern uit.
Dat de iX1 de kleinste X is wist ik natuurlijk, maar ik heb me uiteindelijk verkeken om de beschikbare ruimte.
Voor bijna €70 k vind ik deze auto het geld niet waard en heb spijt van mijn aankoop.
Dat zijn heel wat negatieve punten.
Zelf wacht ik nog op mijn iX1 , hopelijk heb ik hem eind van volgende week. (Bedrijfs wagen )
Hoewel ik nog budget over had , vind ik het jammer dat ik de ambiances Lightning en het draad loos opladen van de gsm. Nu hoor ik dat standaard geluidsinstallatie ook slecht is zal ik hier wel ook spijt van hebben.
Eerlijk gezegd , moest de wagen geen bedrijfs auto zijn (had keuze tussen de iX1 of de id4) zou ik hem ook niet gelieven hebben. Koop ik liever met dat geld een 3 jaar oude Mercedes glc voor.

Maar hoop toch te kunnen genieten van deze auto. :-) er zijn op internet / YouTube veel voor en nadelen …

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stien
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21-05 15:39
Eppo61 schreef op zondag 25 juni 2023 @ 14:22:
Dat ligt er natuurlijk aan wat je vorige auto was. Van bijvoorbeeld een BMW 7 serie naar een ix1 ga je wel wat stapje in afwerking naar beneden. In mijn geval van een MB CLA shooting brake voelt het niet als een downgrade eerder vergelijkbaar.
De stoelen vind ik persoonlijk de beste waar ik ooit in heb gezeten en ik zou niet weten wat ik nog meer aan afstelling zou wensen.
Knopjes van de airco raak ik een enkele keer aan en boeit mij echt helemaal niets.
Ook je beschrijving van onrustig rijgedrag herken ik niet, buiten het feit dat een elektrische auto maximaal vermogen instant beschikbaar is ( dat is even wennen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cloudt
Jammer dat de auto enigszins tegenvalt @Eppo61
Hopelijk dat het voor de langere termijn toch meevalt. Ik kan me voorstellen als je bepaalde luxe en stoelen gewend bent, dat het als een stap achteruit voelt. Wat kost de ambi light en wireless opladen functie? Mijn dealer heeft dat ook niet vermeld. Van de andere kan denk ik niet dat ik deze opties nog aangevinkt zou hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tim-w

tim-w

TiPisch...

Stien schreef op zondag 25 juni 2023 @ 22:40:
[...]

Dat ligt er natuurlijk aan wat je vorige auto was. Van bijvoorbeeld een BMW 7 serie naar een ix1 ga je wel wat stapje in afwerking naar beneden. In mijn geval van een MB CLA shooting brake voelt het niet als een downgrade eerder vergelijkbaar.
De stoelen vind ik persoonlijk de beste waar ik ooit in heb gezeten en ik zou niet weten wat ik nog meer aan afstelling zou wensen.
Knopjes van de airco raak ik een enkele keer aan en boeit mij echt helemaal niets.
Ook je beschrijving van onrustig rijgedrag herken ik niet, buiten het feit dat een elektrische auto maximaal vermogen instant beschikbaar is ( dat is even wennen).
Eens over de stoelen (ik heb niet de m-sport maar de reguliere sportstoelen). Ik vind ze uitstekend.
Voor wat betreft het rijden, ik herken dat je soms voelt dat hij trekt vanuit de voorwielen (op de iX1). Maar dat is enkel wanneer je vol 'gas' door de bochten gaat. En ja -dat vermogen voel je in het stuur- het blijft ook een suv/crossover. Maar de wegligging is echt wel goed. Vele malen beter dan bijv. de XC40 die ik heb proefgereden.
Ook ben ik erg tevreden over de ruimte. Ik kan achterin goed zitten, als dat soms gebeurt.

Gelukkig maar en jammer voor degenen die teleurgesteld zijn. I hope the car will grow on you over time ;)

But Seriously...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• querex

FYI het is deze geworden, klein, niet de kleinste, maar wel een ok schrijf snelheid (58,1 MB/s a 62,6 MB/s)
Vele kleine alternatieven waren om te wenen in snelheid 8)7
- uitvoering: Samsung USB Flash Drive Type-C 256GB Blauw

Hopelijk deze week oplevering van mijn X1 xDrive30e PHEV O-) _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23:42

Royz

Kleurenblind!!

Stien schreef op zondag 25 juni 2023 @ 22:40:
[...]

Mijn Seat Ateca FR had een optie om de onderrug wat meer te steun te geven. Dat mis ik wel eerlijk gezegd. Verder vind ik de stoelen ook lekker zitten!

Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• quirinus
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 06-06 16:23
AlexanderBE schreef op zondag 25 juni 2023 @ 08:54:
Lees links en rechts dat het ambiance lights niet standaard is?
Zit in X-line en M-pakket.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/u4tdBENLuUTNcyNd74VOlBh2LEw=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/7snpA1vQnd3Ft5PPxY71JuDb.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DelRey
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 18-10-2024
Ik begreep net dat de sfeerverlichting standaard inbegrepen is. Ik zie ook een lichtpakket terugkomen in de standaarduitrusting volgens de BMW-site:Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8H_DcfQ9wH7poN2qenmmn8FBwXo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/OU1RopnR1vGJv4riIxV3gfRI.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roawser
  • Niet online
'Lichtpakket' zal allicht betekenen dat er leeslampjes, kofferruimtelampje en voetruimtelampjes zijn, wellicht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• quirinus
Inderdaad verwarrend dat er bij lichtpakket ook "sfeerverlichting" staat, maar dit gaat dus niet om de ambient verlichting. In de configurator kan je het verschil zien dat er een lijntje onder de deurgreep/speaker zit.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yvif1yH1rzIurxvg-El3GgYQknc=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/MmqPvNyUacHlGSbwtTTDoW1q.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark1234
  • Registratie: Juni 2023
  • Laatst online: 09-12-2024
Iemand die kan zeggen of het nog nodig is om driver assistant pack te nemen bovenop het al geselecteerde driver assistant plus pack?

[ Voor 83% gewijzigd door mark1234 op 26-06-2023 16:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roawser
  • Niet online
mark1234 schreef op maandag 26 juni 2023 @ 15:03:
Iemand die kan zeggen of het nog nodig is om driver assistant pack te nemen bovenop het al geselecteerde driver assistant plus pack?
Als je de belangrijkste optie (dodehoek waarschuwing) nodig hebt, dan wel. Bekijk het zo: assist pack is voor alles achter het voertuig, assist plus pack is voor alles vóór het voertuig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• technoslet
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 02-04 19:24
Ik rij ongeveer 4500 km/maand en nu na 3 maanden is mijn mening dat de stoelen “ok” zijn maar na lange ritten 1.5-2u krijg ik toch last van mijn onderrug. Ik heb de sportstoelen (M-pakket) en elektrisch verstelbaar. Wat ik ook instel, vervelende gevoel blijft.
De stoelen in de peugeot 308 uit 2015 waren helemaal dramatisch slecht. De V60 daarvoor waren uitmuntend, dat zijn de beste die ik ooit gehad heb.
Mijn zojuist ingeleverde leasewagen, peugeot 508 2019, had nagenoeg even fijne stoelen als de V60. 2 uur rijden en fris uitstappen.
Dat is voor mij in deze iX1 wel anders helaas..

De Harman Kardon in de iX1 is van mindere kwaliteit dan de Focal die ik in de 508 had. De standaard boxen in de iX1 zullen wel om te janken zijn. De HK is dan wel ‘ok’ te noemen.
Moet wel zeggen dat ik elektronische muziek aanbidder ben en hou van een Bass punch (subwoofer is dan wel gewenst, ontbreekt in de HK iX1)

Overall ben ik wel tevreden met de auto, laat dat duidelijk zijn. Het ging hier boven om de stoelen en audio set vandaar mijn mening/ervaring daarmee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stien
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21-05 15:39
Dat is het persoonlijke aan deze discussie. Ik luister voornamelijk podcasts en in die context is de standaard audio set voor mij afdoende.

Qua stoelen is natuurlijk ook sterk afhankelijk van je postuur. Ik ben denk ik een gemiddelde Nederlander (1.80 / 80 kg) en de stoelen ondersteunen in mijn geval perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cloudt
Knip

[ Voor 94% gewijzigd door Notna op 27-06-2023 11:26 . Reden: Link pump en dump van een discutabele bron ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madpatrick
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 31-05 10:00
Hoi quirinus,

Waar kan ik deze prijslijst vinden.
De standaard prijslijst op de site geeft niet deze extra informatie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• roawser
  • Niet online
cloudt schreef op maandag 26 juni 2023 @ 19:22:
Knip
Bmw gaat een andere koers varen. Geen EV’s meer in de toekomst.
Trollerij... linken naar een nonsens-youtube kanaal dat meteen ook maar ditzelfde verkondigt over andere merken. Met je pas nieuwe tweakers account en 10 karmapunten.

Ik kan niet veel meer vinden dan dat "we are testing this technology in everyday driving" op de officiele BMW press portal. Je hebt vast een persartikel van BMW dat ik over het hoofd gezien heb?

[ Voor 5% gewijzigd door Notna op 27-06-2023 11:27 . Reden: Link uit quote verwijderd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tim-w

tim-w

TiPisch...

mark1234 schreef op maandag 26 juni 2023 @ 15:03:
Driving Assistant Plus (met camera's) is complementair aan Driving Assistant (met Radar).
Driving Assistant geeft de oranje driehoekjes in de spiegel (bij verkeer in de dode hoek).

But Seriously...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxDlius
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 21:56

MaxDlius

Buiten De Zone

Royz schreef op maandag 26 juni 2023 @ 11:12:
[...]

Mijn Seat Ateca FR had een optie om de onderrug wat meer te steun te geven. Dat mis ik wel eerlijk gezegd. Verder vind ik de stoelen ook lekker zitten!
Bij de iX1 krijg je een instelbare lendensteun samen met massagefuncties bij de 'actieve stoel' optie. Die heb ik er speciaal bij genomen voor de steun aan mijn onderrug en die zit nu echt prima. Massagefunctie kan me dan weer gestolen worden 😆

Steam/Battle.net ID: MaxDlius

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tomskii5
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 21:06
Nog iemand last van een onbereikbare wagen via de my bmw app?

https://valid.x86.fr/s6z3z0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tim-w

tim-w

TiPisch...

Tomskii5 schreef op maandag 26 juni 2023 @ 19:45:
Heel soms heeft de wagen geen bereik lijkt het dan. Ik heb het soms in de Achterhoek, en soms alstie in een parkeergarage staat.

But Seriously...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technoslet
Tomskii5 schreef op maandag 26 juni 2023 @ 19:45:
Klopt. Vanmiddag werkte hij nog prima. Nu blijft hij hangen op laadscherm en geeft hij uiteindelijk een update uit de middag.
Zal wel een storing zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomskii5
technoslet schreef op maandag 26 juni 2023 @ 20:03:
[...]

Klopt. Vanmiddag werkte hij nog prima. Nu blijft hij hangen op laadscherm en geeft hij uiteindelijk een update uit de middag.
Zal wel een storing zijn.
Hier ook sinds de middag de laatste update idd. Het ironische is dat ik net wel een melding kreeg dat de wagen opgeladen is. Maar ik geraak niet meer ingelogd momenteel 🙃

EDIT: Inmiddels terug werkend :)

[ Voor 3% gewijzigd door Tomskii5 op 26-06-2023 20:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mark1234
tim-w schreef op maandag 26 juni 2023 @ 19:36:
[...]

Driving Assistant Plus (met camera's) is complementair aan Driving Assistant (met Radar).
Driving Assistant geeft de oranje driehoekjes in de spiegel (bij verkeer in de dode hoek).
Ai, dus toch verkeerdelijk besteld... Wat verwarrend ook van BMW, ik dacht dat de Plus een upgrade was, zoals vb. bij parking assistant pack "plus", daar gebruiken ze het dan wel op die manier?

Nu dus een auto van dik 65.000€ gekocht, zonder zelfs een dode hoek... :?
Zou toch wel gewoon standaard mogen zijn tegenwoordig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderBE
mark1234 schreef op maandag 26 juni 2023 @ 20:30:
[...]

Ai, dus toch verkeerdelijk besteld... Wat verwarrend ook van BMW, ik dacht dat de Plus een upgrade was, zoals vb. bij parking assistant pack "plus", daar gebruiken ze het dan wel op die manier?

Dat vind ik nu ook, bepaalde opties zouden toch eigenlijk geen opties meer mogen zijn gezien de instap prijs van dit model.
Dode - hoek
Ambiance lighting
Draadloos opladen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• roawser
  • Niet online
Iedereen vindt natuurlijk dat de opties die hij/zij nodig heeft standaard moeten zijn "in deze prijsklasse". Is wat van te zeggen, zo vind ik het idioot dat ik bv Comfort Access zou moeten aanvinken, maar discolichtjes kunnen met gestolen worden. Dan zegt zo'n fabrikant: kijk daarom maken we alles optioneel, iedereen kan precies het nodige kiezen! Hetzelfde met dat 'voorbereid op', dat is ook voor optimale keuzevrijheid (zegt natuurlijk BMW).

[ Voor 5% gewijzigd door roawser op 26-06-2023 21:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cloudt
roawser schreef op maandag 26 juni 2023 @ 19:33:
[...]

Trollerij... linken naar een nonsens-youtube kanaal dat meteen ook maar ditzelfde verkondigt over andere merken. Met je pas nieuwe tweakers account en 10 karmapunten.

Ik kan niet veel meer vinden dan dat "we are testing this technology in everyday driving" op de officiele BMW press portal. Je hebt vast een persartikel van BMW dat ik over het hoofd gezien heb?
Nu je het zo zegt. Je hebt gelijk. Kan ik berichten verwijderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edl70
mark1234 schreef op maandag 26 juni 2023 @ 20:30:
[...]

Welkom bij de club. Ik ben ook verkeerd voorgelicht door de verkoper 🙁

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• roawser
  • Niet online
cloudt schreef op maandag 26 juni 2023 @ 21:30:
[...]
Nu je het zo zegt. Je hebt gelijk. Kan ik berichten verwijderen?
Goed dat je het ook ziet. Laat maar staan, voor het nageslacht en je hebt ervan geleerd eerst de feiten te checken voordat je (onbedoeld) meedoet aan de verderfelijke gesel des tijds, het nepnieuws.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxDlius
  • Laatst online: 21:56

MaxDlius

Buiten De Zone

Edl70 schreef op maandag 26 juni 2023 @ 21:47:
[...]

Welkom bij de club. Ik ben ook verkeerd voorgelicht door de verkoper 🙁
Het is inderdaad ongelooflijk hoe weinig verkopers hierover weten. Ik had zelf al mijn opzoekingswerk op het internet gedaan, maar wou toch een paar zaken dubbel checken bij verkopers zelf. Resultaat: bij 3 verschillende consessiehouders totaal verkeerde informatie gekregen over die Driving Assistance Packs. Daarnaast waren er zelfs 2 die beweerden dat je de ACC afstanden via een knop op het stuur kon beheren 8)7
roawser schreef op maandag 26 juni 2023 @ 21:25:
Iedereen vindt natuurlijk dat de opties die hij/zij nodig heeft standaard moeten zijn "in deze prijsklasse". Is wat van te zeggen, zo vind ik het idioot dat ik bv Comfort Access zou moeten aanvinken, maar discolichtjes kunnen met gestolen worden. Dan zegt zo'n fabrikant: kijk daarom maken we alles optioneel, iedereen kan precies het nodige kiezen! Hetzelfde met dat 'voorbereid op', dat is ook voor optimale keuzevrijheid (zegt natuurlijk BMW).
Meh, "optimale keuzevrijheid" als argument gebruiken wanneer zelfs de spiegels niet standaard automatisch inklapbaar zijn op een wagen met een basisprijs boven de 50k...Ik ben best tevreden met mijn iX1, maar indien ik de keuze had was ik toch voor een Japanner (of Zuid-Koreaan) gegaan waarop de in totaal meer dan €3000 opties er standaard op zitten, samen met een heleboel fysieke knoppen en een betere overall afwerking voor die prijs.

Steam/Battle.net ID: MaxDlius

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maurice1972
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 06-06 13:52
quirinus schreef op maandag 26 juni 2023 @ 12:33:
Inderdaad verwarrend dat er bij lichtpakket ook "sfeerverlichting" staat, maar dit gaat dus niet om de ambient verlichting. In de configurator kan je het verschil zien dat er een lijntje onder de deurgreep/speaker zit.
[Afbeelding]
Wellicht kijk ik er overheen, maar ik heb gisteren de prijslijst nog even doorgenomen en daar kom ik ambient verlichting nergens tegen. Ik ga ervanuit dat de sfeerverlichting inhoudt dat ik verschillende kleuren licht kan kiezen.

Nog 2 weken en dan kan ik de mijne ophalen. Ik moet eerlijk zeggen dat ik het toch met gemengde gevoelens ga doen.

1. omdat mijn huidige Mercedes C klasse er nog uit ziet om door een ringetje te halen en ik elke keer nog naar de auto omkijk, Ik merk dat ik het moeilijk vind om hem om te ruilen en dat komt ook door het volgende:
2. Ik heb de X1 nu al een paar keer zien rijden/staan en ik vind hem klein ogen. Dat waren meestal wel standaard of Xline uitvoeringen. Ik was er enthousiaster over in de showroom.
3. Als ik de i4 zie rijden heb ik een veel warmer gevoel en daarom dus ook spijt dat ik toch niet voor die wagen ben gegaan ondanks het feit dat de i4 van binnen kleiner is.
4. Ik toch een aantal essentiele opties mis die ik nu op mijn huidige wagen heb zitten zoals inklapbare buitenspiegels, dode hoek indicatie etc. Ook had ik mij beter moeten laten voorlichten over de verlichting. Ik heb ervan uit gegaan dat de verlichting dat je ziet op iedere foto of youtube film ook de standaard verlichting was. Stom van mij want ik vind de standaard verlichting er optisch niet aantrekkelijk uitzien.

Maar goed. Gedane zaken nemen geen keer, maar deze fouten ga ik niet meer maken over 5 jaar.

[ Voor 44% gewijzigd door Maurice1972 op 27-06-2023 09:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quirinus
madpatrick schreef op maandag 26 juni 2023 @ 19:31:
[...]

Hoi quirinus,

Waar kan ik deze prijslijst vinden.
De standaard prijslijst op de site geeft niet deze extra informatie
https://www.bmw.nl/conten...f.asset.1685019871983.pdf

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• quirinus
Maurice1972 schreef op dinsdag 27 juni 2023 @ 09:08:
[...]
Wellicht kijk ik er overheen, maar ik heb gisteren de prijslijst nog even doorgenomen en daar kom ik ambient verlichting nergens tegen. Ik ga ervanuit dat de sfeerverlichting inhoudt dat ik verschillende kleuren licht kan kiezen.
Het is vermeld als "sfeerverlichting" in de decoratieve lijsten. Vandaar de verwarring met sfeerverlichting in het lichtpakket. Bij bv. de 3-reeks is dit een aparte optie die je kan aanvinken maar bij de X1 niet omdat die in de decoratieve lijsten van de x-line & m-pakket zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwakkel
Net akkoord gegeven voor een nieuwe leasewagen :)
Na lang twijfelen tussen de EQB en de XC40, ben ik uiteindelijk voor een iX1 (xDrive30) gegaan:

EXTERIEUR.
  • Spacesilber
  • Alu velgen styling 864 17"
INTERIEUR.
  • Sensatec geperforeerd Schwarz
  • Decoratieve lijsten Quarzsilber matt genarbt
OPTIES.
  • Aanhangwagenkoppeling met elektrisch wegklapbare bol
  • M Dakrails in Shadow Line hochglänzend
  • Zonnewerend glas achteraan
  • Actieve zetels vooraan
  • Sportzetels vooraan
  • Driving Assistant Pack
  • Premium Pack
  • - Comforttoegang
  • - Spiegelpakket
  • - Automatisch dimmende binnenspiegel
  • - Verwarmde zetels vooraan
  • - Adaptive LED headlights
  • - High Beam Assist
  • - Driving Assistant Pack Plus
  • - Opbergvak voor Wireless Charging
  • - Voorbereiding Verwarmd stuurwiel
  • Spraakversie Nederlands
  • Veiligheidskit
Als ik het me goed herinner, is productie ergens in oktober, en verwachtte levering in november.

En dan maar hopen dat de stoelen ook op lange ritten goed zitten. Testrit was maar een uurtje, dus niet lang genoeg om daar uitspraken over te kunnen doen :)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Lager
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 22:48
Maurice1972 schreef op dinsdag 27 juni 2023 @ 09:08:
[...]

Nog 2 weken en dan kan ik de mijne ophalen. Ik moet eerlijk zeggen dat ik het toch met gemengde gevoelens ga doen.
Laat je gevoel niet teveel beïnvloeden over wat hier voorbij komt. Over het algemeen vind je eerder negatieve punten dan positieve ervaringen. Ik heb hier ook nog niet gedeeld dat ik super tevreden ben met de auto en mijn vorige auto was nou niet echt een Dacia ofzo. Ook krijg ik nog elke week wel ergens van een wildvreemde complimenten over hoe de auto eruit ziet of vragen welke BMW dit is.
Gewoon proberen lekker te gaan genieten van een nieuwe auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lager
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 22:48
Over een paar weken staat een vakantie Oostenrijk op de planning en ik rij met een Holtkamper vouwwagen die kant op. Ik heb een premium abonnement bij ABRP om zo een beetje efficiënt en real live de laadstops te plannen. Het verbruik op de autobahn met een trailer is wel even anders dan hier in het dorp dus ik wilde kijken of ik de auto data (SoC etc) ook kan gebruiken.

Lijkt te moeten kunnen met een OBD dongle oid. Klinkt leuk maar direct zie ik door bomen het bos niet meer. Dingen kosten de wereld en er is nog best wat prijsvariatie.

Heeft iemand hier tips voor een simpel en goedkoop OBD dongle-tje?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• F-Tim
Inmiddels rijd ik nu ook iets meer dan een week m'n iX1, en heel eerlijk... het bevalt mij eigenlijk best prima. Tuurlijk zijn er minpunten te benoemen ten opzichte van vorige auto's, maar zeker ook pluspunten. Hieronder degene die mij de eerste 1000km zijn opgevallen

Pluspunten:
  • Wat een souplesse in de motor, kunt er heerlijk stil en rustig mee rijden, maar ook ontzettend goed mee knallen
  • Idem voor de rust in de kabine, heerlijk!
  • Het assisted driving (autopilot) doet het echt verdomd goed zeg, én blijft lang actief (zolang je het stuur aanraakt). Bochten gaan merkbaar beter dan in m'n vorige auto, en bij helemaal stilstaan trekt hij ook gewoon weer vanzelf op zonder interactie of knopjes drukken. Iets waar m'n vorige na 1 seconde stilstaan dat wel vereiste.
  • De app is écht mijlenver veel beter dan die van VW, bij m'n VW kon ik op "Deuren ontgrendelen" klikken, naar binnen gaan om de sleutel te halen, m'n zonnebril uit de auto halen, auto vergrendelen, sleutel binnen wegleggen... en dan pas kreeg ik een foutmelding dat openen niet gelukt was. Bij de BMW is de app in 2 a 3 seconden klaar, en heb ik nog m'n telefoon als digitale sleutel extra
  • Stoelen zitten best goed naar mijn mening, waar Volvo stoelen met 100% het beste zitten, zaten de (Highline) stoelen in m'n VW op 99% (Highline stoelen hebben een verlengde zitting, en instelbare lendensteun t.o.v. de andere versies, ik weet niet wat het huidige equivalent daarvan is bij VW), de BMW sportstoelen zou ik op 95% zetten na wat instelwerk. Rugleuning vind ik prima, lengte van de stoel zit prima, De wangen van de zitting zouden iets breder mogen zijn voor meer comfort, maar dat is een kleinigheidje
  • AR navigatie is wel echt gaaf! Jammer dat het niet "tussen de tellers" werkt, ik zou graag spotify carplay op het rechterscherm willen, de AR weergave tussen de tellers, en de pijltjes/kaart in de HUD, maar dat kan helaas niet.
Minpunten:
  • De range is/lijkt wat aan de magere kant. Afgelopen weekend 280km gereden, gestart met 100%, overdag 140km heenreis met 106 op cruise control, bij aankomst 65% over, terugreis in de avond 136 cruise control, bij aankomst 20% over. Dat maakt effectief 350 netto bij het aan de dan geldende snelheid houden. Dus bij 106 "continu" ga ik uit van 400km range. Getest in "personal" mode, geen "efficient", ben benieuwd of daar nog iets uit te halen valt een volgende keer. Ik ben in ieder geval érg benieuwd hoe mensen 492km halen...
  • De visuele weergave van de resterende range vind ik niet duidelijk, je hebt rechtsonder in het dashboard continu een X resterend aantal km's, maar in de "Horizonweergave" die je als content in je dashboard kunt tonen heb je "X resterend aantal km's tot laden" en "X resterend km's max" als data. Waarbij die laatste significant méér aantoont (scheelt bij mij regelmatig 60km!), ik vraag me af waarmee 0% accu correleert.... tot nu toe nog niet uitgeprobeerd namelijk.
  • Audio van de standaard uitvoering is 'oké', ik ben zeker geen audiofiel, maar ik vind dat de soundstage wat opener had mogen klinken. Al m'n vorige auto's klonken helderder zeg maar. Heb de bass ook flink omhoog moeten zetten, ik heb nooit de behoefte gehad aan een subwoofer, maar merk dat ik in de BMW toch wel significant meer heb moeten toevoegen (+7 bass, en +2 treble) om het acceptabel te krijgen.
  • Lane change assist.... leuk, maar waardeloos! Je moet het stuur vasthouden, bij loslaten... instant uitgeschakeld. En als je teveel kracht zet... instant uigeschakeld
  • Lane assist (zonder assisted driving!).... zelfs met de keuze "geavanceerd" houdt ie me slechter binnen de lijnen dan m'n VW
  • De bodemplank van de kofferbak zit vastgeschroefd, dus die kun je er met vakanties als je maximale ruimte wil niet makkelijk uit halen
  • De hoedenplank bestaat uit twee delen, waarbij het achterste deel niet omhoog gaat... ofwel, als je grote items hebt (zoals een kinderwagen), dan kun je het niet eenvoudig ver achterin leggen omdat de hoedenplank niet meewerkt.
  • De opbergruimte in de middenconsole... is echt beperkt. Van mij hadden ze een dichte middenconsole mogen maken i.p.v. het open zwevende concept.
Opvallendheden:
  • De spiegels klappen niet altijd goed uit... ik heb nog niet gemerkt wanneer exact, maar het was m'n vrouw ook al opgevallen bij een rit.Op te lossen met een knopje in het deurpaneel, maar toch... beetje onhandig.
  • De melding "Bluetooth apparaat is niet compatible" (ook al hier in t topic gelezen) komt af en toe naar voren, maar vervolgens kan ik wél een paar tellen later via het Media menu gewoon Apple Carplay kiezen en heb vervolgens geen "last" van de melding
  • Het stuur zou meer verstelling mogen hebben, ik heb de stoelen op zijn laagst moeten instellen om met in- en uitstappen niet continu tegen het stuur te moeten stoten met m'n benen. Ik ben dan weliswaar 1.90m lang, en heb een (achterwaards) kinderzitje achterin, dus het zal uitzonderlijk zijn... maar het viel me wel op.
  • Tijdens het navigeren geeft het routeoverzicht een resterend percentage accu aan bij aankomst, maar de Horizonweergave tussen de tellers wijkt structureel 1% af
  • De bediening van het zonnedak en de rollo gaat met 1 knop, het is me nog niet gelukt om een volledig open zonnedak met een halfdichte rollo voor mekaar te krijgen. Iets wat in de vorige wél lukte... en wat ik handig als de kids achterin klagen over direct zonlicht in hun ogen.
En hoewel het lijkt dat ik meer minpunten heb dan pluspunten, kan ik eerlijk zeggen dat ik wel dik tevreden ben op dit moment! Zeker in combinatie met het feit dat ik het een ontzettend toffe auto vind om te zien op de oprit, van alle kanten... en het feit dat ik tot nu toe alleen maar positieve opmerkingen heb gekregen van mensen die het ook een gave bak vinden. Inclusief de gratis BMW grapjes "heb jij wel de knipperlichten optie besteld?" ;)

Foto's volgen z.s.m.!

Wanna play?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JP1980
F-Tim schreef op dinsdag 27 juni 2023 @ 12:23:
Lane assist (zonder assisted driving!).... zelfs met de keuze "geavanceerd" houdt ie me slechter binnen de lijnen dan m'n VW[/li]
Thanks vor de uitgebreide review.

Welke van de 3 Driving Assistant pakketten heb je nodig om 'Assisted Driving' te krijgen? Als ik de omschrijving van de pakketten doorlees krijg ik daar geen gevoel bij.

In mijn X1 huurauto (benzine) in de USA irriteerde ik mij vooral aan de reflectie van de luchtroosters in het raam. Deze reflectie is duidelijk zichtbaar in een rechte lijn tussen mijzelf en de linker buitenspiegel. Hierdoor soms vals gevoel dat er een auto rijd. Meer mensen hier last van? Misschien komt het omdat ik helemaal naar achteren zit door mijn lengte. Niet veel aan te doen lijkt mij maar toch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSh1V
  • Laatst online: 08-03-2024
DelRey schreef op vrijdag 5 mei 2023 @ 13:25:
[...]

Het is mogelijk dat je dealer gewoon heel voorzichtige inschattingen maakt. 'T is fijner tegen je klant te kunnen zeggen dat de wagen toch vroeger geleverd zal worden, dan te moeten zeggen dat er vertraging is.
De sDrive 20i die ik bestelde midden april kreeg een verwachte leverdatum op 17.01.2024.
Dat zou vroeger zijn dan mijn bestelling. Ik heb hem half januari '23 besteld (via het werk, leaseauto) en zou hem eind april '24 krijgen.

Mijn bestelling was ook een X1 sDrive 20i (mild hybride, niet oplaadbaar dus). Het kan misschien te maken hebben met de opties maar dat betwijfel ik ergens aangezien het bijna een half jaar verschil is tussen bestelling & levering in vergelijking met die van mij.

Edit: locatie België

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwakkel
Model en opties wellicht: de iX1 xDrive30 die ik net bestelde (in BE) zou waarschijnlijk eind november/begin december geleverd worden.

[ Voor 3% gewijzigd door Kwakkel op 27-06-2023 14:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tomskii5
Inmiddels rijd ik nu ook iets meer dan een week m'n iX1, en heel eerlijk... het bevalt mij eigenlijk best prima. Tuurlijk zijn er minpunten te benoemen ten opzichte van vorige auto's, maar zeker ook pluspunten. Hieronder degene die mij de eerste 1000km zijn opgevallen

Pluspunten:
  • Wat een souplesse in de motor, kunt er heerlijk stil en rustig mee rijden, maar ook ontzettend goed mee knallen
  • Idem voor de rust in de kabine, heerlijk!
  • Het assisted driving (autopilot) doet het echt verdomd goed zeg, én blijft lang actief (zolang je het stuur aanraakt). Bochten gaan merkbaar beter dan in m'n vorige auto, en bij helemaal stilstaan trekt hij ook gewoon weer vanzelf op zonder interactie of knopjes drukken. Iets waar m'n vorige na 1 seconde stilstaan dat wel vereiste.
  • De app is écht mijlenver veel beter dan die van VW, bij m'n VW kon ik op "Deuren ontgrendelen" klikken, naar binnen gaan om de sleutel te halen, m'n zonnebril uit de auto halen, auto vergrendelen, sleutel binnen wegleggen... en dan pas kreeg ik een foutmelding dat openen niet gelukt was. Bij de BMW is de app in 2 a 3 seconden klaar, en heb ik nog m'n telefoon als digitale sleutel extra
  • Stoelen zitten best goed naar mijn mening, waar Volvo stoelen met 100% het beste zitten, zaten de (Highline) stoelen in m'n VW op 99% (Highline stoelen hebben een verlengde zitting, en instelbare lendensteun t.o.v. de andere versies, ik weet niet wat het huidige equivalent daarvan is bij VW), de BMW sportstoelen zou ik op 95% zetten na wat instelwerk. Rugleuning vind ik prima, lengte van de stoel zit prima, De wangen van de zitting zouden iets breder mogen zijn voor meer comfort, maar dat is een kleinigheidje
  • AR navigatie is wel echt gaaf! Jammer dat het niet "tussen de tellers" werkt, ik zou graag spotify carplay op het rechterscherm willen, de AR weergave tussen de tellers, en de pijltjes/kaart in de HUD, maar dat kan helaas niet.
Minpunten:
  • De range is/lijkt wat aan de magere kant. Afgelopen weekend 280km gereden, gestart met 100%, overdag 140km heenreis met 106 op cruise control, bij aankomst 65% over, terugreis in de avond 136 cruise control, bij aankomst 20% over. Dat maakt effectief 350 netto bij het aan de dan geldende snelheid houden. Dus bij 106 "continu" ga ik uit van 400km range. Getest in "personal" mode, geen "efficient", ben benieuwd of daar nog iets uit te halen valt een volgende keer. Ik ben in ieder geval érg benieuwd hoe mensen 492km halen...
  • De visuele weergave van de resterende range vind ik niet duidelijk, je hebt rechtsonder in het dashboard continu een X resterend aantal km's, maar in de "Horizonweergave" die je als content in je dashboard kunt tonen heb je "X resterend aantal km's tot laden" en "X resterend km's max" als data. Waarbij die laatste significant méér aantoont (scheelt bij mij regelmatig 60km!), ik vraag me af waarmee 0% accu correleert.... tot nu toe nog niet uitgeprobeerd namelijk.
  • Audio van de standaard uitvoering is 'oké', ik ben zeker geen audiofiel, maar ik vind dat de soundstage wat opener had mogen klinken. Al m'n vorige auto's klonken helderder zeg maar. Heb de bass ook flink omhoog moeten zetten, ik heb nooit de behoefte gehad aan een subwoofer, maar merk dat ik in de BMW toch wel significant meer heb moeten toevoegen (+7 bass, en +2 treble) om het acceptabel te krijgen.
  • Lane change assist.... leuk, maar waardeloos! Je moet het stuur vasthouden, bij loslaten... instant uitgeschakeld. En als je teveel kracht zet... instant uigeschakeld
  • Lane assist (zonder assisted driving!).... zelfs met de keuze "geavanceerd" houdt ie me slechter binnen de lijnen dan m'n VW
  • De bodemplank van de kofferbak zit vastgeschroefd, dus die kun je er met vakanties als je maximale ruimte wil niet makkelijk uit halen
  • De hoedenplank bestaat uit twee delen, waarbij het achterste deel niet omhoog gaat... ofwel, als je grote items hebt (zoals een kinderwagen), dan kun je het niet eenvoudig ver achterin leggen omdat de hoedenplank niet meewerkt.
  • De opbergruimte in de middenconsole... is echt beperkt. Van mij hadden ze een dichte middenconsole mogen maken i.p.v. het open zwevende concept.
Opvallendheden:
  • De spiegels klappen niet altijd goed uit... ik heb nog niet gemerkt wanneer exact, maar het was m'n vrouw ook al opgevallen bij een rit.Op te lossen met een knopje in het deurpaneel, maar toch... beetje onhandig.
  • De melding "Bluetooth apparaat is niet compatible" (ook al hier in t topic gelezen) komt af en toe naar voren, maar vervolgens kan ik wél een paar tellen later via het Media menu gewoon Apple Carplay kiezen en heb vervolgens geen "last" van de melding
  • Het stuur zou meer verstelling mogen hebben, ik heb de stoelen op zijn laagst moeten instellen om met in- en uitstappen niet continu tegen het stuur te moeten stoten met m'n benen. Ik ben dan weliswaar 1.90m lang, en heb een (achterwaards) kinderzitje achterin, dus het zal uitzonderlijk zijn... maar het viel me wel op.
  • Tijdens het navigeren geeft het routeoverzicht een resterend percentage accu aan bij aankomst, maar de Horizonweergave tussen de tellers wijkt structureel 1% af
  • De bediening van het zonnedak en de rollo gaat met 1 knop, het is me nog niet gelukt om een volledig open zonnedak met een halfdichte rollo voor mekaar te krijgen. Iets wat in de vorige wél lukte... en wat ik handig als de kids achterin klagen over direct zonlicht in hun ogen.
En hoewel het lijkt dat ik meer minpunten heb dan pluspunten, kan ik eerlijk zeggen dat ik wel dik tevreden ben op dit moment! Zeker in combinatie met het feit dat ik het een ontzettend toffe auto vind om te zien op de oprit, van alle kanten... en het feit dat ik tot nu toe alleen maar positieve opmerkingen heb gekregen van mensen die het ook een gave bak vinden. Inclusief de gratis BMW grapjes "heb jij wel de knipperlichten optie besteld?" ;)

Foto's volgen z.s.m.!
toon volledige bericht
Dat van de spiegels herken ik ook op mijn 25e, soms klappen ze niet in (zelden, maar het gebeurd) en dan heeft dat idd ook invloed over uitklappen. Erg raar. Ik zou gokken een software bug.

Wat me ook irriteert is dat via de key card en app sluiten de spiegels niet open en dicht gaan. Volgens mijn dealer is dat omdat het signaal van die methodes niet zoals het sleutelsignaal is en de wagen dus de spiegels niet in klapt. Lijkt me dat dit softwarematig opgelost had kunnen geworden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• F-Tim
JP1980 schreef op dinsdag 27 juni 2023 @ 13:51:
[...]

Thanks vor de uitgebreide review.

Welke van de 3 Driving Assistant pakketten heb je nodig om 'Assisted Driving' te krijgen? Als ik de omschrijving van de pakketten doorlees krijg ik daar geen gevoel bij.

In mijn X1 huurauto (benzine) in de USA irriteerde ik mij vooral aan de reflectie van de luchtroosters in het raam. Deze reflectie is duidelijk zichtbaar in een rechte lijn tussen mijzelf en de linker buitenspiegel. Hierdoor soms vals gevoel dat er een auto rijd. Meer mensen hier last van? Misschien komt het omdat ik helemaal naar achteren zit door mijn lengte. Niet veel aan te doen lijkt mij maar toch.
Zie de officiele prijslijst hier op pagina 11:
https://www.bmw.nl/conten...f.asset.1685019871983.pdf

Ik heb zelf de 5AU Driving Assistant Professional, maar ik ben wel benieuwd of je qua assisted driving ook met 5AT Driving Assistant Plus uit zou kunnen... het is mij niet heel duidelijk wat het verschil is voor Lane assists e.d. Stop-and-go was voor mij nl. de wens om voor Professional te gaan iig.

Als ik het volgende namelijk lees voor Plus:

code:
1
2
3
4
5
6
7
5AT Driving Assistant Plus.
...
Steering and Lane Guidance Assistant (base)
helpt de bestuurder in het midden van de rijstrook te blijven met
corrigerende stuurinterventies in het snelheidsbereik 0-180 km/h,
waardoor de functionaliteit van de Active Cruise Control wordt
uitgebreid. 5AT niet i.c.m. 5AU - Driving Assistant Professional.

Tegenover de volgende beschrijving voor de Professional

code:
1
2
3
4
5
6
5AU Driving Assistant Professional.
...
- Steering & Lane Control Assistant.
Helpt de bestuurder in de rijbaan te blijven met corrigerende
stuuringrepen bij snelheden tot 180 km/h en bij filerijden
...

Dan leest het niet direct als een verschil. Maar wellicht dat iemand met Plus dit kan aangeven?

Wanna play?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JP1980
F-Tim schreef op dinsdag 27 juni 2023 @ 15:26:
[...]
Ik heb zelf de 5AU Driving Assistant Professional, maar ik ben wel benieuwd of je qua assisted driving ook met 5AT Driving Assistant Plus uit zou kunnen... het is mij niet heel duidelijk wat het verschil is voor Lane assists e.d. Stop-and-go was voor mij nl. de wens om voor Professional te gaan iig.
Afwachten maar voor mij krijg assistant plus, niet de pro. Ook niet de standaard was in de veronderstelling dat dit inclusief was bij de plus. Een goede lane assist is voor mij erg belangrijk want vind ik ideaal dat rijd zoveel relaxter. Ben nu wel inmiddels overtuigend de weg kwijt en heb soms geen idee meer wat ik besteld heb zo verwarrend zijn al die optiepakketten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• roawser
  • Niet online
Mijn stellige mening is dat grote autofabrikanten psychologen in dienst hebben met als taak de optielijsten zo acceptabel-verwarrend mogelijk op te stellen. Die zijn echt niet door een stagaire in Excel geplakt.
Zelf zie ik het als volgt (en ben op geen enkele wijze een expert): Assist = alles achter de auto, Plus = alles voor de auto en Pro aanvullende gimmicks richting autonoom rijden vooral op de snelweg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• technoslet
JP1980 schreef op dinsdag 27 juni 2023 @ 15:41:
[...]

Afwachten maar voor mij krijg assistant plus, niet de pro. Ook niet de standaard was in de veronderstelling dat dit inclusief was bij de plus. Een goede lane assist is voor mij erg belangrijk want vind ik ideaal dat rijd zoveel relaxter. Ben nu wel inmiddels overtuigend de weg kwijt en heb soms geen idee meer wat ik besteld heb zo verwarrend zijn al die optiepakketten.
Driving assistent plus is degene die je nodig hebt als je acc wil. En automatisch binnen de lijntjes wilt houden.
Ik heb enkel deze optie en is voor mij meer dan genoeg.

De standaard driving assistent pack geeft alleen dode hoek sensor... (En nog wat andere sensor dingetjes waar je prima zonder mee kunt) Heb ik niet nodig, ik kijk zelf wel. Bewust niet genomen ook. Mijn vorige auto had dat ook en vond het totaal geen toevoeging.

Naar mijn mening zit je dus met de plus goed, heb je de standaard of professional (360 camera optie etc) extra is dat alleen een aanvulling op wat je bij voorkeur nodig hebt.
Eigenlijk wat prettig is, we zijn een stelletje verwende apen geworden tegenwoordig :) ;)

Maar goed, dit blijft een mening. Eenieder kan er anders over denken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderBE

Pluspunten:

Minpunten:

Foto's volgen z.s.m.!
WoW bedankt voor de tijd van deze mooie review.
Ik nu met zekerheid, vrijdag heb ik mijn iX1, als eerste EV voertuig. Het zal dus een aanpassing zijn om te laden. Gezien ik toch wel een dagelijkse 200km afleg. In ons bedrijf hadden we de optie iX1 of ID4.
Het interieur en vooral het navigatie scherm deed me voor de bmw kiezen.

Wat betreft de navigatie. Op mijn gsm oefen ik al vaak met ABRP. Maar zag dat deze app ook op de BMW staat zonder je CarPlay te moeten gebruiken (YouTube) klopt dit ?

Vandaag voor een diesel auto gebruik ik heel vaak Waze, vooral de flitsers als files (verkeersopstoppingen) zijn hier heel hulp vol. Geen idee of ABRP dit ook doet ?
Of de app van BMW zelf?

Ik had wel wat negatieve gevoelens met wat mensen hier schrijven en wat je leest op Google / YouTube , maar ben toch ook wel blij.

Deze configuratie heb ik gekozen :

Mineralweiß Metallic
Sensatec Schwarz

Opties :
Sportzetels vooraan Binnenbekleding Sensatec Schwarz Zde bmw i blau design elements
Se000001 public charging: bmw charging card,
Metaalkleur
Dashboard Luxury
Zonnewerend glas achteraan
Verwarmde voorzetels
Panoramic glass roof
Model xLine
18" lichtmetalen velgen, 866
Decoratieve lijsten in Schwarz hochglänzend Exterieurelementen in gesatineerd Aluminium

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madpatrick
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 31-05 10:00
Bedankt. Dit is de standaard prijslijst, maar daar zie ik niet de knipsel die jij postte.
Komt deze ergens anders vandaan ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mark1234
Kwakkel schreef op dinsdag 27 juni 2023 @ 14:21:
Model en opties wellicht: de iX1 xDrive30 die ik net bestelde (in BE) zou waarschijnlijk eind november/begin december geleverd worden.
De mijne vorige week besteld (ix1, BE)... levering eind okt/begin nov.
Straf wel dat de EV`s vlotjes leverbaar zijn tov. ICE/hybrides. Bij VW/Audi is dit volledig andersom!

[ Voor 14% gewijzigd door mark1234 op 27-06-2023 22:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• F-Tim
AlexanderBE schreef op dinsdag 27 juni 2023 @ 20:48:
[...]
Wat betreft de navigatie. Op mijn gsm oefen ik al vaak met ABRP. Maar zag dat deze app ook op de BMW staat zonder je CarPlay te moeten gebruiken (YouTube) klopt dit ?

Vandaag voor een diesel auto gebruik ik heel vaak Waze, vooral de flitsers als files (verkeersopstoppingen) zijn hier heel hulp vol. Geen idee of ABRP dit ook doet ?
Of de app van BMW zelf?
Het feit dat ik de term ABRP moest opzoeken zei me eigenlijk al genoeg, maar… als het staat voor “A Better Routeplanner”, dan is die app zeker niet standaard op de BMW beschikbaar (zal morgen nog even controleren voor de zekerheid, maar ik heb hem nog nooit gezien).

Heb hem zojuist gedownload op m’n iPhone en zal morgen kijken of hij dan überhaupt wel via CarPlay beschikbaar komt.

Wel krijg je file informatie (wordt in de backend opgehaald bij Google Maps) direct in je navigatie, het is meteen zichtbaar op de kaart bij het berekenen van de route, en kiest dan dus ook de beste route conform de actuele situatie zoals je zou verwachten.

Flits informatie is een extra betaalde optie, die heb ik niet genomen. Ik gebruik Flitsmeister via CarPlay in de achtergrond al jaren naar volle tevredenheid.

En… ik weet zeker, je gaat zeer tevreden zijn met je eigen exemplaar later!

Wanna play?

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• SAABcabrio
In verband met vakantie inmiddels ook in het buitenland kennis gemaakt met elektrisch rijden. Ik kan niet anders zeggen dat het me heel erg meevalt. Het is natuurlijk nog geen hoogseizoen, dus in de zomervakantie kan het iets anders zijn.
Vanuit Nederland via Duitsland en Zwitserland naar de Marken in Italië gereden. Op de navigatie de eindbestemming ingegeven en dan geeft hij automatisch de tussenliggende laadpalen door. Deze intervallen kiest de auto zelf en de laadtijd is beperkt. Op 1 kapotte laadpaal en een organisatie die geen enkele pas accepteerde na, nergens problemen gehad. Ik gebruik een laadpas van MultiTankCard en daar waar deze in enkele gevallen niet geaccepteerd wordt, gebruik ik de BMW Charging pas. Tijdens bezoeken aan stadjes of supermarkten, parkeer ik indien mogelijk bij een laadpaal en daarmee hou ik de batterij redelijk gevuld. Als ik bij de bestemming zoek naar een laadpaal, vind ik die meestal wel binnen enkele honderden meters. Verder vind in de iX1 een geweldige auto. Ik heb geen sportstoelen, maar de standaardstoelen zitten mij perfect en ik stap uitgerust uit.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WZ1tZ94BxkXnULAQoskMFK0OzAc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/REQhnai338LoSj96LY2qORXa.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• quirinus
madpatrick schreef op dinsdag 27 juni 2023 @ 21:15:
[...]

Bedankt. Dit is de standaard prijslijst, maar daar zie ik niet de knipsel die jij postte.
Komt deze ergens anders vandaan ?
Komt uit de Belgische prijslijst, kan je aanvragen via https://www.bmw.be/forms/...#/brand=BM&modelRange=F48

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edl70
bartvde1 schreef op zondag 21 mei 2023 @ 19:22:
Bij mijn 25e merk ik dat tijdens het manoeuvreren er steeds wat gekraak en gepiep te horen is van de remmen (auto hold staat actief bij mij) - ik denk dat dit is als de handrem losgezet wordt dat je dit hoort. Valt extra op doordat er geen motorgeluid is natuurlijk.
Iemand anders dit ook al ondervonden?
Ik heb precies hetzelfde. Heb mijn auto 2 weken en 1500 km gereden, dus "de nieuwigheid" zou er wel af moeten zijn.

@bartvde1 : is dit probleem ondertussen bij jou opgelost door de garage? En zo ja, weet je evt hoe? Want bij mij heeft de dealer nog geen idee waaraan het ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• therealwetwilly
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 05-07-2023
AlexanderBE schreef op maandag 26 juni 2023 @ 21:10:
[...]

Dat vind ik nu ook, bepaalde opties zouden toch eigenlijk geen opties meer mogen zijn gezien de instap prijs van dit model.
Dode - hoek
Ambiance lighting
Draadloos opladen
dat is bmw nu eenmaal, maar spijtig wel.

ik heb de wagen nu bijna een maand en ben echt dik tevreden. ik heb nog een full option skoda superb mk3 dus ik mis wel keyless entry, goed geluidssysteem, dode hoek signalisatie, en dynamic cc.

iemand die kan zeggen hoe je aanpast dat de wagen niet automatisch van audiobron verspringt naar je GSM als je deze 'unlocked', OF het geluid hervat als je het portier nog maar opent? ik gebruik een iphone en ook carplay.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• huwiee
  • Laatst online: 28-05 08:42
therealwetwilly schreef op woensdag 28 juni 2023 @ 12:08:
[...]

dat is bmw nu eenmaal, maar spijtig wel.

ik heb de wagen nu bijna een maand en ben echt dik tevreden. ik heb nog een full option skoda superb mk3 dus ik mis wel keyless entry, goed geluidssysteem, dode hoek signalisatie, en dynamic cc.

iemand die kan zeggen hoe je aanpast dat de wagen niet automatisch van audiobron verspringt naar je GSM als je deze 'unlocked', OF het geluid hervat als je het portier nog maar opent? ik gebruik een iphone en ook carplay.
Ik kom ook van een superb combi mk3 full option, vind je het dan niet spijtig dat je het M-pakket hebt genomen en niet gewoon andere opties om te matchen met je superb ivm opties?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• H8M3CuzUaintM3
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 01-03-2024
H8M3CuzUaintM3 schreef op donderdag 2 februari 2023 @ 16:09:
[...]

Ik heb inmiddels de verwachte leverdatum ontvangen.

Conform de opdracht van uw werkgever hebben wij een leasevoertuig voor u besteld.

De verwachte afleveringsdatum is 12 september 2023.

Countdown has started! :O
Mijn leverdatum staat nog steeds op 12 februari en zojuist de BMW dealer gesproken en die datum is vrij realistisch.

Voor degenen die het interessant vinden, ik wou graag de maten van de kofferbak weten aangezien ik een hondenbench moet aanschaffen. Hierbij de afmetingen

Diepte: 80cm
Breedte: 99 cm
Hoogte: 45cm met hoedenplank
Hoogte zonder hoedenplank: 73cm

#76DAYSLEFT

Zie hieronder mijn configuratie, benieuwd wat jullie er van vinden. Hierbij ben ik ook benieuwd of er al mensen zijn die een Frozen Pure Grey kleur in bezit hebben of besteld hebben. Wellicht goed om informatie met elkaar uit te wisselen ivm de matte lak.

Kleur en bekleding
C5A Frozen Pure Grey
KGNL Alcantara Sensatec Schwarz

Standaard opties
230 EU AG intern
2PA Slotbouten voor LM wielen
2VB Bandenspanningsweergavesysteem 2VF M Adaptief onderstel
428 Gevarendriehoek en verbanddoos 478 Isofix bevestiging passagierstoel voor 4T3 Flexible Fast Charger 2.0 (Mode 2) 4U9 Akoestische waarschuwing voor
voetgangers 548 Kilometertacho
5AV Active Guard: botswaarschuwing met city-remfunctie
5DM Parking Assistant 654 DAB-tuner
6AE TeleServices
6AF Emergency Call
6AK ConnectedDrive Services inclusief
6C4 Connected Pack Professional II
6WC Widescreen Display
868 Nederlandse taalversie
886 Boordliteratuur Nederlands
8R9 Koudemiddel
8TF Actieve voetgangersbescherming

Opties
M Sportpakket
Comfort Pack
Premium Pack
Travel Pack
Levering zonder typeaanduiding
20" M LMR Multispaak (Styling 869)
Sportstoelen voor
Interieurlijsten Aluminium Hexacube donker
Instrumententafel Luxury
M Sportstuurwiel
M Hoogglans Shadow Line
M Hemelbekleding in Anthrazit uitgevoerd
M Sport exterieurpakket
M Sport Intereurpakket
Zonder exterieur design details
Laadkabel (Mode 3, 11kW)
Stuurwielrand Verwarmd
Comfort Access
Automatisch dimmende binnen- en buitenspiegel bestuurderzijde
Automatische dimmende binnenspiegel
Elektrisch verwarmde voorstoelen
Adaptieve LED koplampen
High-beam assistant
Driving Assistant Plus
Draadloos laden
Actief stoel voor bestuurder
Elektrisch verstelbare voorstoelen
Harman-Kardon sound system
Glazen panoramadak
Bagagevangnet
Extra getint glas achter
M Hoogglans
Shadow Line met uitgebreide omvang
AG intern

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SldmWhoBshEyz5b6hThZ5Dw17g4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/gTHb5YBnzubmLcY0RpHIOCKf.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 62% gewijzigd door H8M3CuzUaintM3 op 28-06-2023 14:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• H8M3CuzUaintM3
.

[ Voor 100% gewijzigd door H8M3CuzUaintM3 op 28-06-2023 14:53 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DJR
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 09-06 16:09

DJR

H8M3CuzUaintM3 schreef op woensdag 28 juni 2023 @ 14:50:
[...]

Mijn leverdatum staat nog steeds op 12 februari en zojuist de BMW dealer gesproken en die datum is vrij realistisch.

Voor degenen die het interessant vinden, ik wou graag de maten van de kofferbak weten aangezien ik een hondenbench moet aanschaffen. Hierbij de afmetingen

Diepte: 80cm
Breedte: 99 cm
Hoogte: 45cm met hoedenplank
Hoogte zonder hoedenplank: 73cm

#76DAYSLEFT

Zie hieronder mijn configuratie, benieuwd wat jullie er van vinden. Hierbij ben ik ook benieuwd of er al mensen zijn die een Frozen Pure Grey kleur in bezit hebben of besteld hebben. Wellicht goed om informatie met elkaar uit te wisselen ivm de matte lak.

Kleur en bekleding
C5A Frozen Pure Grey
KGNL Alcantara Sensatec Schwarz

Standaard opties
230 EU AG intern
2PA Slotbouten voor LM wielen
2VB Bandenspanningsweergavesysteem 2VF M Adaptief onderstel
428 Gevarendriehoek en verbanddoos 478 Isofix bevestiging passagierstoel voor 4T3 Flexible Fast Charger 2.0 (Mode 2) 4U9 Akoestische waarschuwing voor
voetgangers 548 Kilometertacho
5AV Active Guard: botswaarschuwing met city-remfunctie
5DM Parking Assistant 654 DAB-tuner
6AE TeleServices
6AF Emergency Call
6AK ConnectedDrive Services inclusief
6C4 Connected Pack Professional II
6WC Widescreen Display
868 Nederlandse taalversie
886 Boordliteratuur Nederlands
8R9 Koudemiddel
8TF Actieve voetgangersbescherming

Opties
M Sportpakket
Comfort Pack
Premium Pack
Travel Pack
Levering zonder typeaanduiding
20" M LMR Multispaak (Styling 869)
Sportstoelen voor
Interieurlijsten Aluminium Hexacube donker
Instrumententafel Luxury
M Sportstuurwiel
M Hoogglans Shadow Line
M Hemelbekleding in Anthrazit uitgevoerd
M Sport exterieurpakket
M Sport Intereurpakket
Zonder exterieur design details
Laadkabel (Mode 3, 11kW)
Stuurwielrand Verwarmd
Comfort Access
Automatisch dimmende binnen- en buitenspiegel bestuurderzijde
Automatische dimmende binnenspiegel
Elektrisch verwarmde voorstoelen
Adaptieve LED koplampen
High-beam assistant
Driving Assistant Plus
Draadloos laden
Actief stoel voor bestuurder
Elektrisch verstelbare voorstoelen
Harman-Kardon sound system
Glazen panoramadak
Bagagevangnet
Extra getint glas achter
M Hoogglans
Shadow Line met uitgebreide omvang
AG intern

[Afbeelding]
toon volledige bericht
Er zijn maar weinig opties die je NIET hebt geselecteerd!
Dikke auto _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H8M3CuzUaintM3
DJR schreef op woensdag 28 juni 2023 @ 15:01:
[...]

Er zijn maar weinig opties die je NIET hebt geselecteerd!
Dikke auto _/-\o_
Haha klopt inderdaad ben ook wel echt een liefhebber, moet zeggen dat ik dan nog wel geluk heb dat ik een launch editie heb kunnen bestellen wat mij gewoon 4-5K scheelt op de cataloguswaarde. Ik kom nu uit op 68200.

Alleen het Innovation Pack heb ik laten schieten.

Wel benieuwd of er nog meer mensen Frozen Pure Grey hebben / besteld hebben. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roawser
  • Niet online
Oi, ik dacht dat launch edition niets minder maar ook niet meer was dan gewoon 2000 euro korting?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H8M3CuzUaintM3
roawser schreef op woensdag 28 juni 2023 @ 15:12:
Oi, ik dacht dat launch edition niets minder maar ook niet meer was dan gewoon 2000 euro korting?
Toen ik de configuratie nogmaals deed toen de Launch Edition er niet meer was kwam ik toch wel 4000 euro duurder uit in de configurator :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwakkel
H8M3CuzUaintM3 schreef op woensdag 28 juni 2023 @ 15:08:
[...]

Haha klopt inderdaad ben ook wel echt een liefhebber, moet zeggen dat ik dan nog wel geluk heb dat ik een launch editie heb kunnen bestellen wat mij gewoon 4-5K scheelt op de cataloguswaarde. Ik kom nu uit op 68200.

Alleen het Innovation Pack heb ik laten schieten.

Wel benieuwd of er nog meer mensen Frozen Pure Grey hebben / besteld hebben. _/-\o_
Exclusief BTW?
Anders verhuis ik naar Nederland :p
Pagina: 1 ... 13 ... 67 Laatste