Het grote BMW (i)X1 topic

Pagina: 1 ... 12 ... 70 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lager
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 07-09 08:19
ADiTheMAN0 schreef op vrijdag 9 juni 2023 @ 11:52:
Heb een weekje mijn X1, wat een auto! Zo blij mee. Snap alleen het volgende niet. Mijn auto heeft Driving Assistant Plus, maar niet het gewone Driving Assistant pakket. Nou ben ik op de hoogte dat het gewone pakket dingen bevat die niet in het Driving Assistant Plus pakket zitten, en ik dus niet heb, maar nou zou ik obv de omschrijving van het Driving Assistant Plus pakket (zie onderstaand) wel verwachten dat als ik de ACC aanzet, er actieve stuurcorrecties zijn om mij in de rijstrook te houden. Dat is bij mij helemaal niet het geval, ook niet bv op de snelweg. Hoe zit dat bij jullie?

[...]
Dat zou wel moeten werken, je hebt geen Driving assistant nodig om de ACC met lane keeping te kunnen gebruiken. Even in de menu's duiken om mis nog even een vinkje aan te zetten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MaxDlius
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 10-09 06:37

MaxDlius

Buiten De Zone

Heb een weekje mijn X1, wat een auto! Zo blij mee. Snap alleen het volgende niet. Mijn auto heeft Driving Assistant Plus, maar niet het gewone Driving Assistant pakket. Nou ben ik op de hoogte dat het gewone pakket dingen bevat die niet in het Driving Assistant Plus pakket zitten, en ik dus niet heb, maar nou zou ik obv de omschrijving van het Driving Assistant Plus pakket (zie onderstaand) wel verwachten dat als ik de ACC aanzet, er actieve stuurcorrecties zijn om mij in de rijstrook te houden. Dat is bij mij helemaal niet het geval, ook niet bv op de snelweg. Hoe zit dat bij jullie?

[...]
Als je op de Mode knop duwt op de linkerhand van het stuur, zou je daar drie opties moeten zien die telkens veranderen zodra je opnieuw duwt: snelheidsbegrenzing, acc met stuurondersteuning en acc zonder stuurondersteuning.

Steam/Battle.net ID: MaxDlius

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ADiTheMAN0
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 04-06 21:11
Lager schreef op vrijdag 9 juni 2023 @ 11:56:
[...]

Dat zou wel moeten werken, je hebt geen Driving assistant nodig om de ACC met lane keeping te kunnen gebruiken. Even in de menu's duiken om mis nog even een vinkje aan te zetten.
Dat dacht ik dus ook, maar heb inmiddels alle schermen meerdere malen doorlopen. Heb zojuist even fotos gemaakt van de schermen die denk ik relevant zijn. Mis ik misschien een bepaalde scherm/setting?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XAx8sfWvCmTqKQODjmM8OHMCK6w=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uJeWXxrCDdSBCOeCbNbJxKiw.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ssrOGRj6nSh9Iw-rm8ajiWUT86o=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1CCcqn5AlJiZS9jRs1Q4fIqA.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0DJxLNihsoDWsVwRhmTVhhuUWTo=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qMIzUDBbkSe8SPURkF2iQXra.jpg?f=fotoalbum_tile
MaxDlius schreef op vrijdag 9 juni 2023 @ 11:59:
[...]

Als je op de Mode knop duwt op de linkerhand van het stuur, zou je daar drie opties moeten zien die telkens veranderen zodra je opnieuw duwt: snelheidsbegrenzing, acc met stuurondersteuning en acc zonder stuurondersteuning.
Dat is gek, ik heb er maar twee.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eEQITxi-NdEVGqxDPkgKbaepIKg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FN3Y3Bzt54gssYdWCasZTasU.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 26% gewijzigd door ADiTheMAN0 op 09-06-2023 12:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lager
ADiTheMAN0 schreef op vrijdag 9 juni 2023 @ 12:06:
[...]

Dat dacht ik dus ook, maar heb inmiddels alle schermen meerdere malen doorlopen. Heb zojuist even fotos gemaakt van de schermen die denk ik relevant zijn. Mis ik misschien een bepaalde scherm/setting?

[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]

[...]

Dat is gek, ik heb er maar twee.

[Afbeelding]
Das gek, dan mis je vast ook deze setting:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vJ0xEk689MhX1LNl43jYe0pF8v8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/f9hE9Jq830FZinV6VDVwaOOv.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BTsNAHyEmk5Gp570eu9mEceXRuQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vlfljrjKfjIC4Iu4eOiCVfJt.jpg?f=fotoalbum_large

Misschien niet geactiveerd? Belletje met je dealer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasonv
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 21-03-2024
Kijk eens in de BMW ConnectedDrive Store?
Als de optie daar aan te kopen is, dan ben je al zeker dat die niet actief is.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ADiTheMAN0
Heel vreemd... beetje lopen spelen met wat settings, uiteindelijk zover ik kan zien staat het allemaal zoals ik begon, maar ik zie nu wel 3 verschillende CC settings als ik op de Mode knop druk. Uiteraard even gereden en het werkt, heb nu ACC met lane keeping. Bedankt voor de hulp @Lager @MaxDlius!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JP1980
  • Laatst online: 09:46
ADiTheMAN0 schreef op vrijdag 9 juni 2023 @ 14:31:
Heel vreemd... beetje lopen spelen met wat settings, uiteindelijk zover ik kan zien staat het allemaal zoals ik begon, maar ik zie nu wel 3 verschillende CC settings als ik op de Mode knop druk. Uiteraard even gereden en het werkt, heb nu ACC met lane keeping. Bedankt voor de hulp @Lager @MaxDlius!
Gelukkig maar, ik begon mij zorgen te maken geen functie die ik zou willen missen op m'n nieuwe auto straks. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technoslet
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 02-04 19:24

[...]
Hij houd je gewoon binnen de lijnen tijden het gebruik van de acc. Stuurt dus ook mee met bochten enz.
Ik heb ook alleen de plus en niet de standaard.
Bij mij werkt dit prima.

Edit; heb de nieuwe pagina gemist dus overbodige reactie ☺️
Top dat het werkt nu.

[ Voor 4% gewijzigd door technoslet op 09-06-2023 23:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lager
SAABcabrio schreef op vrijdag 9 juni 2023 @ 08:29:
Weet iemand waar ik een legenda kan vinden met de symbolen van de laadpalen in het navigatiesysteem?
Ik zie meerdere symbolen (ac, dc, hpc) soms met een sterretje erbij en soms met het plus-teken (of allebei). Ik heb wel een idee, maar zou voor een buitenlandse trip graag weten wat deze symbolen exact betekenen.
Je was me eigenlijk net voor want ik was ook nog een beetje zoekende naar de exacte betekenis. De handleiding geeft dit:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VNiqvKbXE0-XdzW0NwPYb941h8k=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DVMLFqH3SjPADw6NmjQNlRFM.jpg?f=fotoalbum_large

Maar het vervelende is dat de symbolen niet overeenkomen, de kleuren niet volledig zijn, want soms zijn is een lader ook grijs en over het plus je en sterretje wordt niets gezegd.

Mijn inschatting is: AC = 11 of 22 kw, DC = 50 kw maar de bovengrens is me niet helder en HPC = high performance charger is dan zo’n 350 kw achtige lader.

Grijs symbool zal wel lader buiten gebruik zijn/defect.

+ symbool zou misschien toevoegen aan reisdoel zijn???
* symbool, opslaan als favoriet???

Of heeft iemand een beter idee of wel een goede bron?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MHGroentje
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 13-02 08:56

[...]
Ik zie dat het al opgelost is.

[ Voor 22% gewijzigd door MHGroentje op 10-06-2023 10:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STAUTINHO
  • Registratie: Juni 2023
  • Laatst online: 07-04-2024
Hallo allemaal,

Ik ben nieuw hier maar heb volgende week een afspraak bij de garage voor een iX1 :-).

Zijn er tussen alle verschillende opties enkele 'no brainers' bij die ik volgens jullie sowieso moet nemen? Twijfel zelf ook aan een panoramisch dak maar lees hier nu ook enkele nadelen van, dus dat is ook zeer zinvol..

Alvast bedankt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• roawser
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
Een vraag die niemand hier kan beantwoorden want hangt helemaal van jouw voorkeur, gebruiksdoel en budget af: Wil je een gezin vervoeren, wil je forenzen, wil je ermee op vakantie? Wil je comfort en luxe? Comfort pack. Hou je van gadgets? Innovation pack. Wil je patsen? Sportpakket pro. Kijk in elk geval naar de gratis opties voor al dan niet blauwe designelementen, nogal beeldbepalend.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• F-Tim
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 05-09 16:37
roawser schreef op zaterdag 10 juni 2023 @ 16:44:
Een vraag die niemand hier kan beantwoorden want hangt helemaal van jouw voorkeur, gebruiksdoel en budget af: Wil je een gezin vervoeren, wil je forenzen, wil je ermee op vakantie? Wil je comfort en luxe? Comfort pack. Hou je van gadgets? Innovation pack. Wil je patsen? Sportpakket pro. Kijk in elk geval naar de gratis opties voor al dan niet blauwe designelementen, nogal beeldbepalend.
Je vergeet er nog een paar…!

Ben je een koukleum? Dan stoelverwarming. Schelen je partner en jij veel in lengte? Dan elektrische stoelen. Vervoer je wel eens wat? Dakdragers, en een trekhaak. Audiofiel? HK Audio… en ga zo maar door.

Helaas hebben vrijwel alle keuzes hetzelfde nadeel, alles kost geld…

Als het een zakelijke auto is… dan is er 1 keuze een no brainer, “Geen service inclusief” ;)

Wanna play?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lager
Lager schreef op zaterdag 10 juni 2023 @ 08:20:
[...]

Je was me eigenlijk net voor want ik was ook nog een beetje zoekende naar de exacte betekenis. De handleiding geeft dit:
[Afbeelding]

Maar het vervelende is dat de symbolen niet overeenkomen, de kleuren niet volledig zijn, want soms zijn is een lader ook grijs en over het plus je en sterretje wordt niets gezegd.

Mijn inschatting is: AC = 11 of 22 kw, DC = 50 kw maar de bovengrens is me niet helder en HPC = high performance charger is dan zo’n 350 kw achtige lader.

Grijs symbool zal wel lader buiten gebruik zijn/defect.

+ symbool zou misschien toevoegen aan reisdoel zijn???
* symbool, opslaan als favoriet???

Of heeft iemand een beter idee of wel een goede bron?
Wel grijs is iig niet defect/buiten gebruik. Heb er vandaag eens opgelet en ik had erg veel grijze laders in m’n beeld, waarvan sommige ineens een kleurtje kregen. En ik ben gestopt bij een Fastned die op grijs stond en daar waren nog 2 plaatsen vrij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderBE
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 27-07-2023
Blij dat jullie allemaal jullie iX1 sneller dan verwacht krijgen. Mijn lease wagen was voorzien voor begin juni en heeft nu datum (sinds april) eind juli. Hopelijk komt daar dan toch nog wat vooruitgang in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MHGroentje
STAUTINHO schreef op zaterdag 10 juni 2023 @ 15:30:
Hallo allemaal,

Ik ben nieuw hier maar heb volgende week een afspraak bij de garage voor een iX1 :-).

Zijn er tussen alle verschillende opties enkele 'no brainers' bij die ik volgens jullie sowieso moet nemen? Twijfel zelf ook aan een panoramisch dak maar lees hier nu ook enkele nadelen van, dus dat is ook zeer zinvol..

Alvast bedankt!
Ik ben bij het voorbereiden, de configurator helemaal gaan doorsluizen, dus ook de aanvullende informatie, bij de vinkjes. Ook de aanvullingen op gebied van plus of professional uitvoeringen.
Maar staar je niet blind op, teruggang in bereik bij de bandenmaten, of het panoramadak. Ik merk dat die verliezen in bereik, niet opwegen tegen comfort en uiterlijk. Maar dit is natuurlijk ook een persoonlijke smaak kwestie.
In ieder geval vond ik de inklapbare spiegels een absolute must.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lager
MHGroentje schreef op zondag 11 juni 2023 @ 12:45:
[...]

Ik ben bij het voorbereiden, de configurator helemaal gaan doorsluizen, dus ook de aanvullende informatie, bij de vinkjes. Ook de aanvullingen op gebied van plus of professional uitvoeringen.
Maar staar je niet blind op, teruggang in bereik bij de bandenmaten, of het panoramadak. Ik merk dat die verliezen in bereik, niet opwegen tegen comfort en uiterlijk. Maar dit is natuurlijk ook een persoonlijke smaak kwestie.
In ieder geval vond ik de inklapbare spiegels een absolute must.
Die verliezen in bereik zijn redelijk verwaarloosbaar bij dagelijks gebruik als je kunt laden waar je wil. Dat veranderd natuurlijk een beetje als je vaak buitenlandse reizen maakt met de auto waarbij je echt zo min mogelijk en zo kort mogelijk zou willen stoppen. Maar ik denk dat als je gebruik maakt van snelladers het verschil per laadstop miss maar een paar minuten is.

Gister een rondje Nld gedaan starten met 100% vanuit regio Amersfoort, naar Zelhem, door naar Lelystad en weer terug naar regio Amersfoort. Waarbij overdag de ACC op 115 stond en in de avond terug stond de ACC op 140. Tussentijds laden was niet nodig geweest. En als het wel krap was geweest dan hang je hm even 5 minuten aan een DC lader en je hebt voldoende bereik om je rit af te maken. Ff benen strekken, bakkie koffie halen en weer door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderBE
Goede middag
Leuk om dit toppic terug actief te volgen.
Hopelijk mag ik over enkele weken ook met mijn bmw ix1 rijden (voorzien eind juli). Doch ook heel wat vragen ivm de configuratie.
ConnectedDrive Services
ConnectedPackage Professional

Kan de wagen zich dan vanzelf parkeren?
Dit werd gezegd van wel maar twijfel aan de kennis van de verkoper.

Ook het CarPlay verhaal. Als ik via Google zoek, merk ik in een bmw shop dat je hiervoor een activering moet betalen ? Doch zei men mij dat ik dit wel zou hebben?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lager
AlexanderBE schreef op zondag 11 juni 2023 @ 13:35:
Goede middag
Hopelijk mag ik over enkele weken ook met mijn bmw ix1 rijden (voorzien eind juli). Doch ook heel wat vragen ivm de configuratie.
ConnectedDrive Services

Ook het CarPlay verhaal. Als ik via Google zoek, merk ik in een bmw shop dat je hiervoor een activering moet betalen ? Doch zei men mij dat ik dit wel zou hebben?
Carplay werkt bij mij gewoon zonder activering (apple carplay). En wat betreft de parkeerfunctionaliteiten weet ik het niet wat je precies nodig hebt. Ik weet wel dat dat het systeem niet overal even goed presenteert, dus ik doe het gewoon ouderwets zelf. Ik heb bijv. een oprit van 2,5 auto breed en de automatisch parkeer functie presteerde het om de auto serieus scheef/diagonaal op die oprit te parkeren, bijna in de beukenhaag....dus daar zit nog een beetje verbetering in.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jasonv
AlexanderBE schreef op zondag 11 juni 2023 @ 13:35:
Goede middag
ConnectedDrive Services

op https://www.bmw.be/forms/rfi/catalog.nl.html#/modelRange=U11 kan je de prijslijst downloaden

Onder Parking Assistant (wat standaard op de wagen zit) zie je
"-Park Assist: dit volledig automatisch systeem assisteert met het parallel en lateraal parkeren.
Activering door de wagen in 'R' te plaatsen of manueel via de knop bij snelheden lager dan 35
km/u. Wanneer een geschikte parkeerplaats gevonden is neemt de wagen het sturen, gas
geven en remmen over.
- Reversing Assistant: deze functie memoriseert, in de rijrichting en tot 35km/h, de laatste 50
meter van een traject afgelegd door de bestuurder, om deze te herhalen in tegenovergestelde
richting op vraag van de bestuurder. Op die manier wordt de bestuurder ontlast van het draaien
aan het stuur en kan zich concentreren op de omgeving van de wagen."

onder Connected Package Professional (ook standaard) zie je
"Smartphone integration (onbepaalde duur): weergave op het Centraal Informatiedisplay van
de inhoud van de iPhone via Apple CarPlay / Android via Android Auto"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JP1980
  • Laatst online: 09:46
Lager schreef op maandag 12 juni 2023 @ 10:57:
[...]

En wat betreft de parkeerfunctionaliteiten weet ik het niet wat je precies nodig hebt. Ik weet wel dat dat het systeem niet overal even goed presenteert, dus ik doe het gewoon ouderwets zelf. Ik heb bijv. een oprit van 2,5 auto breed en de automatisch parkeer functie presteerde het om de auto serieus scheef/diagonaal op die oprit te parkeren, bijna in de beukenhaag....dus daar zit nog een beetje verbetering in.
Gebruik je hiervoor de reverse assistant of de park assistant?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roawser
  • Niet online
Hij zal dat met de assistant gedaan hebben. De reverse assist is alleen voor wanneer je op je oprit staat, de straat oprijdt, na een paar seconden beseft dat je iets vergeten bent, en dan dezelfde weg terug wil. M.a.w. niet heel vaak nuttig op je eigen oprit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lager
JP1980 schreef op maandag 12 juni 2023 @ 11:00:
[...]

Gebruik je hiervoor de reverse assistant of de park assistant?
Park assistant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bazinga4U
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 18-06 12:53
Zijn er mensen die hier ook zo nu en dan problemen ervaren met de Bluetooth/Apple Carplay verbinding met de (i)X1?

Ik heb sinds het ophalen van de auto vorige week woensdag al meerderen malen onderstaande foutmelding mogen ontvangen waarbij hij weigerd een automatische verbinding op te zetten.

Ik krijg alleen een verbinding op dat moment via het mobiele apparaten beheren scherm op de auto, dan met Bluetooth te zoeken naar het toestel en deze verbinding dan tot stand te brengen via de Bluetooth instellingen van de telefoon. Apple Carplay weigert helemaal te verbinden via dat beheer scherm op de auto. Auto herstarten, telefoon opnieuw toevoegen of zelfs uitstappen, vergrendelen en weer instappen mocht niet baten. Het werkt meestal wel weer als ik op een later moment op de dag weer ga rijden met de auto.

Voor context, ik gebruik een iPhone 13 Pro.
Software versie op de auto is 03/2023.45

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bYEmQX_tZGQiow7iKUcPrceop9M=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yN44rZNjpBVP9ZIcXQYVp6gc.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• querex
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 10:38
Eindelijk melding dat mijn PHEV X1 xDrive 30e deze week binnen komt bij de garage (België).
Bestel datum begin Juni 2022.
Nu nog wachten op een telefoontje voor de afhaal datum :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hankied
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 01-09 19:22
Is er een optie om het geluid harder te zetten als je je knipperlichten gebruikt? Ik hoor ze amper

[ Voor 23% gewijzigd door Hankied op 12-06-2023 12:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AlexanderBE
querex schreef op maandag 12 juni 2023 @ 11:38:
Eindelijk melding dat mijn PHEV X1 xDrive 30e deze week binnen komt bij de garage (België).
Bestel datum begin Juni 2022.
Nu nog wachten op een telefoontje voor de afhaal datum :D
Wow leuk ik zou hem mogen afhalen eind juli werd me bevestigd in april (bestelling begin februari)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ADiTheMAN0
Hankied schreef op maandag 12 juni 2023 @ 12:15:
Is er een optie om het geluid harder te zetten als je je knipperlichten gebruikt? Ik hoor ze amper
Mee eens, ik heb niks gezien in de menu's dus vermoed dat we het niet (zelf) kunnen aanpassen. Misschien dat de dealer iets kan? Als je iets vind, laat het me ook weten aub! :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• icecreammm
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 08-09 15:45
Zaterdag had ik hetzelfde probleem. Na een tussenstop wou mijn iPhone 13 Mini niet meer verbinden via CarPlay, zelfs niet nadat ik iPhone herstart had. Standaard BT verbinding ging wel nog (dus muziek & telefoon zonder carplay)
Later die dag werkte CarPlay terug alsof er niets gebeurd was.
Ik vermoed dat de auto software pas volledig uitschakelt als je een tijdje niet gereden hebt.
Ik heb die dag 2x het klimatiseren vanop afstand uitgevoerd, geen idee of dat er iets mee te maken kan hebben.
Bazinga4U schreef op maandag 12 juni 2023 @ 11:26:
Zijn er mensen die hier ook zo nu en dan problemen ervaren met de Bluetooth/Apple Carplay verbinding met de (i)X1?

Ik heb sinds het ophalen van de auto vorige week woensdag al meerderen malen onderstaande foutmelding mogen ontvangen waarbij hij weigerd een automatische verbinding op te zetten.

Ik krijg alleen een verbinding op dat moment via het mobiele apparaten beheren scherm op de auto, dan met Bluetooth te zoeken naar het toestel en deze verbinding dan tot stand te brengen via de Bluetooth instellingen van de telefoon. Apple Carplay weigert helemaal te verbinden via dat beheer scherm op de auto. Auto herstarten, telefoon opnieuw toevoegen of zelfs uitstappen, vergrendelen en weer instappen mocht niet baten. Het werkt meestal wel weer als ik op een later moment op de dag weer ga rijden met de auto.

[Afbeelding]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SAABcabrio
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 08:23
Ik doe niet zoveel met Apple Carplay, maar bij mij deed de myBMW app het plotseling niet meer, waardoor er geen relatie meer was met auto. Als digibeet werd ik door de helpdesk van BMW keurig geholpen. Uiteindelijk de app eerst helemaal verwijderd en opnieuw aangemaakt om vervolgens in de auto de connectie weer tot stand te brengen. Nu werkt het weer als vanouds. Waarom het niet werkte weet ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bazinga4U
icecreammm schreef op maandag 12 juni 2023 @ 22:15:
Zaterdag had ik hetzelfde probleem. Na een tussenstop wou mijn iPhone 13 Mini niet meer verbinden via CarPlay, zelfs niet nadat ik iPhone herstart had. Standaard BT verbinding ging wel nog (dus muziek & telefoon zonder carplay)
Later die dag werkte CarPlay terug alsof er niets gebeurd was.
Ik vermoed dat de auto software pas volledig uitschakelt als je een tijdje niet gereden hebt.
Ik heb die dag 2x het klimatiseren vanop afstand uitgevoerd, geen idee of dat er iets mee te maken kan hebben.

[...]
Dat zou heel goed kunnen, ik weet nog dat ik dit probleem soms ook wel eens had met mijn Mini, daarbij was inderdaad de enige oplossing op een later moment terug komen bij de auto wanneer die even niet gereden had.

Interessante opmerking over het klimatiseren op afstand, toevallig heb ik dat ook meerdere malen gebruikt de afgelopen dagen wanneer het probleem zich ook voordeed. Ik ga eens opletten of daar mogelijk een verband tussen zit.

Ik heb in ieder geval het probleem ook even bij de dealer voorgelegd, die komen er later nog bij mij op terug.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Royz
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 00:02

Royz

Kleurenblind!!

[Afbeelding]
Ik heb exact dezelfde telefoon maar heb dit nog niet meegemaakt. Welke versie van iOS draai je?

Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Th1x4nG
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 08-09 09:38
Th1x4nG schreef op maandag 15 mei 2023 @ 12:30:
[...]

Bedankt.

Ik heb hard moeten puzzelen om dit te doen passen maar heb uiteindelijk een 30e besteld.

X1 30e
Cape York Green
Sensatec Schwarz
Harman Kardon
Driving Assistant Plus (adaptive cruise control)
M-sportstuur
Verwarmde voorzetels
Badges weg op achterkant

TCO was 899,47 EUR per maand (budget 900 EUR) :)B

Wel wat compromissen moeten maken maar belangrijkste voor mij is adaptive cruise en veel pk's, al de rest is nice to have. Ik vind het wel mooi dat hij er zal uitzien als een 18d aan de stoplichten.
Bon, een en ander veranderd aan onze tool + BMW-configurator in de tussentijd. Plots paste er veel meer in mijn budget.

Auto opnieuw besteld als volgt:

X1 30e
Cape York Green
Geperforeerd Veganza Mokka
Sportzetels
Comfort Pack (Harman Kardon, elektrische regeling bestuurderszetel, actieve zetel bestuurder)
M-sportstuur (schakelpaddles)
Verwarmde voorzetels
Verwarmd stuur
Badges weg op achterkant
M-hemelbekleding in anthrazit
Automatisch dimmende binnenspiegel
High beam assist

Veel completere auto zo, er is niets dat ik nog zou willen aanvinken hebben. De twee laatste opties zijn al de categorie "als het op moet". :>

R7 5700X · 32 GB · RTX 3080 · PG279Q — M4 Mac Mini — M1 MacBook Air — Galaxy S23 — 65" G3 — DS415+ · 40 TB SHR — X1 PHEV 30e

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bazinga4U
Royz schreef op dinsdag 13 juni 2023 @ 10:24:
[...]

Ik heb exact dezelfde telefoon maar heb dit nog niet meegemaakt. Welke versie van iOS draai je?
Ik heb iOS 16.5 (20F66) erop staan, dit zou de laatste versie moeten zijn volgens mijn telefoon.
Welke versie heb jij erop draaien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz

Royz

Kleurenblind!!

Bazinga4U schreef op dinsdag 13 juni 2023 @ 13:32:
[...]

Ik heb iOS 16.5 (20F66) erop staan, dit zou de laatste versie moeten zijn volgens mijn telefoon.
Welke versie heb jij erop draaien?
iOS 16.4.1 (20E252). Had je het ook voor de software update?

Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bazinga4U
Royz schreef op dinsdag 13 juni 2023 @ 13:36:
[...]

iOS 16.4.1 (20E252). Had je het ook voor de software update?
Dat heb ik niet kunnen testen helaas, ik had toen de auto nog niet.
Ik heb echter mijn werktelefoon (ook een iPhone 13 Pro) die wel nog draait op iOS 16.4.1 (20E252)

Ik ga eens kijken of die gebruiken misschien het probleem zou oplossen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Eld0
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 07-08 09:04
Th1x4nG schreef op dinsdag 13 juni 2023 @ 13:28:
[...]

Bon, een en ander veranderd aan onze tool + BMW-configurator in de tussentijd. Plots paste er veel meer in mijn budget.

Auto opnieuw besteld als volgt:

X1 30e
Cape York Green
Geperforeerd Veganza Mokka
Sportzetels
Comfort Pack (Harman Kardon, elektrische regeling bestuurderszetel, actieve zetel bestuurder)
Verwarmde voorzetels
Verwarmd stuur
Badges weg op achterkant
M-hemelbekleding in anthrazit
Automatisch dimmende binnenspiegel
High beam assist

Veel completere auto zo, er is niets dat ik nog zou willen aanvinken hebben. De twee laatste opties zijn al de categorie "als het op moet". :>
Geen adaptive headlights? Is het eerste wat ik zou genomen hebben, auto ziet er totaal anders uit met de standaard headlights

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Th1x4nG
Eld0 schreef op dinsdag 13 juni 2023 @ 13:47:
[...]

Geen adaptive headlights? Is het eerste wat ik zou genomen hebben, auto ziet er totaal anders uit met de standaard headlights
Fair enough, is misschien de enige optie waar ik van baal dat ze er niet opzit.
Maar om dat erin te krijgen moest ik veel te veel andere dingen opgeven - zelfs met de niet essentiële dingen samengeteld kom ik er volgens mij niet.
En dan reken ik bv. de donkere dakhemel als niet essentieel... Maar die bruine stoelen vind ik echt porno, alleen bruin + veel zwart en zilver in het midden + dan beige dakhemel zag er in de configurator heel erg lelijk uit... Dan wordt de donkere dakhemel eigenlijk wel essentieel. :D

Edit: adaptive LED headlights kan nu enkel gekozen worden als deel van het premium pack (2.340 EUR). Dat had dus nooit nooit nooit gepast tenzij ik ook leren zetels en adaptive cruise of zo zou laten vallen.
Aangezien ik 95% van mijn rijden overdag doe, wel een goeie keuze gemaakt denk ik. :+

[ Voor 17% gewijzigd door Th1x4nG op 13-06-2023 14:18 ]

R7 5700X · 32 GB · RTX 3080 · PG279Q — M4 Mac Mini — M1 MacBook Air — Galaxy S23 — 65" G3 — DS415+ · 40 TB SHR — X1 PHEV 30e

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwakkel
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 11:55
Th1x4nG schreef op dinsdag 13 juni 2023 @ 13:28:
[...]

Is dat niet enkel icm M sportpakket?

Wel leuke auto, voor dat budget. Mijn TCO zit op 1 150, en enkele weken geleden alleszins, was de iX1 geen optie volgens HR. Zal toch eens een offerte moeten opvragen ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwakkel
Th1x4nG schreef op dinsdag 13 juni 2023 @ 13:58:
[...]

Edit: adaptive LED headlights kan nu enkel gekozen worden als deel van het premium pack (2.340 EUR). Dat had dus nooit nooit nooit gepast tenzij ik ook leren zetels en adaptive cruise of zo zou laten vallen.
Aangezien ik 95% van mijn rijden overdag doe, wel een goeie keuze gemaakt denk ik. :+
Dan gaat mijn voorkeur uit naar het Premium Pack ipv het Comfort Pack. Maar, dat is puur persoonlijk natuurlijk :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Th1x4nG
Kwakkel schreef op dinsdag 13 juni 2023 @ 14:30:
[...]

Is dat niet enkel icm M sportpakket?

Wel leuke auto, voor dat budget. Mijn TCO zit op 1 150, en enkele weken geleden alleszins, was de iX1 geen optie volgens HR. Zal toch eens een offerte moeten opvragen ...
900 is excl. btw voor alle duidelijkheid. ;) iX1 stond bij ons nog maar net in de tool, maar was zonder indicatie van de TCO, dus ik kan je niet vertellen hoe die TCO zich verhoudt tot de PHEV.
Nu ik nog hybride kan kiezen lijkt me dat een no-brainer in mijn geval, ik rij te frequent lange afstanden (België-Slovenië), niet gewoon 1x per jaar voor de zomervakantie. Voor mijn dagelijkse ritjes zal ik nog altijd volledig elektrisch kunnen rijden.

En nee het M-sportstuur kan je wel los nemen (is eigenlijk al je eerste keuze op de website bij de motorisatie, met of zonder schakelpaddles). Comfort pack is een stukje goedkoper dan premium pack ook nog, en wou eigenlijk zowel de elektrische zetels (met geheugen zodat ze direct goed staan tussen mij en mijn vriendin) en de HK.

[ Voor 17% gewijzigd door Th1x4nG op 13-06-2023 17:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwakkel
Th1x4nG schreef op dinsdag 13 juni 2023 @ 17:20:
[...]

900 is excl. btw voor alle duidelijkheid. ;) iX1 stond bij ons nog maar net in de tool, maar was zonder indicatie van de TCO, dus ik kan je niet vertellen hoe die TCO zich verhoudt tot de PHEV.
Nu ik nog hybride kan kiezen lijkt me dat een no-brainer in mijn geval, ik rij te frequent lange afstanden (België-Slovenië), niet gewoon 1x per jaar voor de zomervakantie. Voor mijn dagelijkse ritjes zal ik nog altijd volledig elektrisch kunnen rijden.

En nee het M-sportstuur kan je wel los nemen (is eigenlijk al je eerste keuze op de website bij de motorisatie, met of zonder schakelpaddles). Comfort pack is een stukje goedkoper dan premium pack ook nog, en wou eigenlijk zowel de elektrische zetels (met geheugen zodat ze direct goed staan tussen mij en mijn vriendin) en de HK.
Zut, nu zie ik het inderdaad. Bij jou is het de PHEV. Dat is inderdaad wel een relevant verschil :/
(Nuja, kan het altijd toch eens proberen :D )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luckystrike
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 31-07-2023
Voor degene die al de gelukkige bezitter zijn van de iX1: ik heb 'm nu zo'n twee weken in bezit en het valt mij op dat er een bijzonder hoge fluittoon te horen is wanneer ik steady rij (op cruise control of steady pedaal) tussen de 105 en 115 km/h. Hebben meer mensen hier last van?
Iconic sounds aan en uitgezet, geluid aan en uit. Geen verschil. Lijkt mij echt vanuit de aandrijving oid te komen.

Hebben anderen hier ook last van? Zo nee, dan weet ik in ieder geval zeker dat ik op korte termijn even langs de dealer ga.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yavas
  • Laatst online: 26-08-2023
Ik wil graag mijn ervaring delen en advies vragen met betrekking tot een recente bestelling die ik heb geplaatst. In maart 2023 plaatste ik een bestelling voor een x1 25e, met een beschikbare leveringsslot gepland op 31 mei. Helaas is de levering uitgesteld naar de week van 26 juni. Tot mijn teleurstelling is nu opnieuw aangekondigd dat de levering is uitgesteld naar 9 juli. De verkoper heeft zelfs aangegeven dat ze waarschijnlijk deze deadline ook niet zullen halen.

Ik had specifiek voor deze auto gekozen met de vroege levering in mei, omdat ik van plan was om in de eerste week van juli op vakantie te gaan. Vanwege de vertraagde levering ben ik nu genoodzaakt alternatieven te overwegen om alsnog op vakantie te kunnen gaan.

Wat me verder verontrust, is dat de verkoper heeft aangegeven dat als ik besluit met mijn eigen auto op vakantie te gaan, ik €1.500 moet inleveren. Dit vanwege de late binnenkomst van de auto en de extra kilometers die ik met mijn eigen auto zou maken.

Ik vraag me af wat onze rechten zijn als de verkoper niet voldoet aan hun afspraken. Heb ik het recht om de overeenkomst te ontbinden en eventuele kosten terug te vorderen?

Ik zou het zeer op prijs stellen als jullie mij kunnen adviseren over de mogelijke stappen die ik kan nemen in deze situatie. Hebben jullie soortgelijke ervaringen gehad? En zo ja, hoe hebben jullie dit aangepakt?

Alvast bedankt voor jullie hulp en input!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• roawser
  • Niet online
Niet nakomen van een overeenkomst leidt niet zonder meer meteen tot ontbinding. Eerst zal je de andere partij de redelijke kans moeten geven de overeenkomst alsnog na te komen. En als er in de overeenkomst niet gerept wordt over vakantie (dus als dit slechts een persoonlijke overweging was) sta je wat dat betreft ook niet heel sterk. Dus: een mooie brief schrijven en binnen een redelijke termijn alsnog uitvoer van de overeenkomst eisen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MHGroentje

[Afbeelding]
Ik gebruik zelf een Samsung Fold 2, die werkt perfect, maar ik het uitproberen met de IPhone, bleek dat ik de Bluetooth van de iPhone moest updaten en bij de instellingen een extra veiligheids goedkeuring moest geven.
Wellicht werkt dat bij je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bazinga4U
MHGroentje schreef op dinsdag 13 juni 2023 @ 23:00:
[...]

Ik gebruik zelf een Samsung Fold 2, die werkt perfect, maar ik het uitproberen met de IPhone, bleek dat ik de Bluetooth van de iPhone moest updaten en bij de instellingen een extra veiligheids goedkeuring moest geven.
Wellicht werkt dat bij je.
Misschien een domme vraag, maar hoe kan ik de bluetooth los updaten bij de iPhone?
Ik kan er niet echt iets over vinden op het internet. Welke beveiliging instelling bedoel je specifiek?
Ik heb met verbinden alles goedgekeurd wat er op mijn scherm kwam van de iPhone.
Luckystrike schreef op dinsdag 13 juni 2023 @ 18:56:
Voor degene die al de gelukkige bezitter zijn van de iX1: ik heb 'm nu zo'n twee weken in bezit en het valt mij op dat er een bijzonder hoge fluittoon te horen is wanneer ik steady rij (op cruise control of steady pedaal) tussen de 105 en 115 km/h. Hebben meer mensen hier last van?
Iconic sounds aan en uitgezet, geluid aan en uit. Geen verschil. Lijkt mij echt vanuit de aandrijving oid te komen.

Hebben anderen hier ook last van? Zo nee, dan weet ik in ieder geval zeker dat ik op korte termijn even langs de dealer ga.
Ik ben nu zo een week in bezit van de iX1, en ik heb dit probleem (nog) niet mogen ervaren. Heb je er ook last van wanneer je boven de 115 km/h rijdt? Doet dit probleem zich bij elke (snelweg)rit voor?

Ik had bij mijn vorige auto, een Mini Cooper, wel last van een fluittoon. Dit ontstond wanneer er een stevige wind buiten was en ik boven de 120 km/u reed. Dit had bij die auto te maken met de voorruit, door de vrij recht op positie waarin deze staat en hoe de wind er dan langs ging. De fluittoon varieerde een beetje op welke snelheid dit ontstond, op basis van hoe hard het waaide buiten. Maar meestal was dit wel tussen de 120 en 140 km/h.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barts27
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 03-10-2024
Hallo allemaal,

Als gezin kunnen we binnenkort een nieuwe leaseauto kiezen. De kans is groot dat het de BMW iX1 m-sport gaat worden. De iX3 is namelijk te duur in de lease en we rijden graag in een BMW. We willen wel een elektrische auto gaan proberen. We zijn hier thuis wel heel lang sceptisch geweest over elektrisch rijden, maar we durven het nu wel aan. Zeker omdat we nog een auto hebben staan (3.0 V6 Avant diesel). De iX1 zal dus voornamelijk binnen Nederland en voor woon-werk verkeer gebruikt gaan worden.
Ik heb een vraag over de optie lijst. Ik zie weinig mensen de 22 kW onboard oplaad optie kiezen. Heeft dit een reden? Is het handig om te hebben? Wij hebben thuis geen eigen oprit dus we zijn afhankelijk van oplaadpalen in de buurt en op het werk.
Dank voor de info.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JPEJ66
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 10-01 12:26
Yavas schreef op dinsdag 13 juni 2023 @ 19:04:
Ik wil graag mijn ervaring delen en advies vragen met betrekking tot een recente bestelling die ik heb geplaatst. In maart 2023 plaatste ik een bestelling voor een x1 25e, met een beschikbare leveringsslot gepland op 31 mei. Helaas is de levering uitgesteld naar de week van 26 juni. Tot mijn teleurstelling is nu opnieuw aangekondigd dat de levering is uitgesteld naar 9 juli. De verkoper heeft zelfs aangegeven dat ze waarschijnlijk deze deadline ook niet zullen halen.

Ik had specifiek voor deze auto gekozen met de vroege levering in mei, omdat ik van plan was om in de eerste week van juli op vakantie te gaan. Vanwege de vertraagde levering ben ik nu genoodzaakt alternatieven te overwegen om alsnog op vakantie te kunnen gaan.

Wat me verder verontrust, is dat de verkoper heeft aangegeven dat als ik besluit met mijn eigen auto op vakantie te gaan, ik €1.500 moet inleveren. Dit vanwege de late binnenkomst van de auto en de extra kilometers die ik met mijn eigen auto zou maken.

Ik vraag me af wat onze rechten zijn als de verkoper niet voldoet aan hun afspraken. Heb ik het recht om de overeenkomst te ontbinden en eventuele kosten terug te vorderen?

Ik zou het zeer op prijs stellen als jullie mij kunnen adviseren over de mogelijke stappen die ik kan nemen in deze situatie. Hebben jullie soortgelijke ervaringen gehad? En zo ja, hoe hebben jullie dit aangepakt?

Alvast bedankt voor jullie hulp en input!
Dag Yavas,

Pijnlijk dit te lezen.
Ik denk dat je weinig kunt doen, enkel proberen met u dealer tot een overeenkomst te komen.

Echter de levertermijn die hij aangaf lijkt me totaal van de pot gerukt.
Mijn bestelling X1 30e: besteld midden december 2022 zal pas in december 2023 geleverd worden (bestelling in Belgie).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ucsdcom
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 05-09 23:31
Barts27 schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 12:22:
Hallo allemaal,

.........Zeker omdat we nog een auto hebben staan (3.0 V6 Avant diesel). De iX1 zal dus voornamelijk binnen Nederland en voor woon-werk verkeer gebruikt gaan worden.
Ik heb een vraag over de optie lijst. Ik zie weinig mensen de 22 kW onboard oplaad optie kiezen. Heeft dit een reden? Is het handig om te hebben? Wij hebben thuis geen eigen oprit dus we zijn afhankelijk van oplaadpalen in de buurt en op het werk.
Dank voor de info.
Een 22 Kw onboardlader zorgt er voor dat je op gewone publieke laadpalen meerdere fases kan gebruiken. In de praktijk vernelt het opladen op deze laadpalen dus aanzienlijk. (normaal zo'n 7,2 of 11 KW). Dit geldt dus in de toekomstook voor als je ooit een eigen thuislaadpaal koopt in een volgend huis of als je ergens naar een hotel of huisje gaat op vakantie.

En de Avant diesel, is die in de MR belasting niet veel te duur nu je veel electrische kilometers kan gaan maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJR
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 09-09 18:45

DJR

ucsdcom schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 14:14:
[...]

Een 22 Kw onboardlader zorgt er voor dat je op gewone publieke laadpalen meerdere fases kan gebruiken. In de praktijk vernelt het opladen op deze laadpalen dus aanzienlijk. (normaal zo'n 7,5 KW). Dit geldt dus ook voor als je ooit een eigen thuislaadpaal koopt in een volgend huis of als je ergens naar een hotel of huisje gaat op vakantie.

En de Avant diesel, is die in de MR belasting niet veel te duur nu je veel electrische kilometers kan gaan maken?
Thuis laden met 22kW is een kostbare zaak. Waarschijnlijk moet je de huisaansluiting fors laten verzwaren om dit vermogen continue te kunnen leveren. Als je veel bij publieke laadpalen moet gaan laden omdat je geen laadpaal op je oprit hebt staan, dan is deze optie wel aan te bevelen. Steeds meer publieke palen worden geupgrade om max 22kW te kunnen leveren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PeeJeeAaa
  • Laatst online: 29-04-2024
Was het maar altijd zomer!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UOaVagfSdyEDChOF6HpFUaTOnEQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2AX6fh5Ml9CYPj4TXIdTYG4n.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ucsdcom
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 05-09 23:31
DJR schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 14:23:
[...]

Thuis laden met 22kW is een kostbare zaak. Waarschijnlijk moet je de huisaansluiting fors laten verzwaren om dit vermogen continue te kunnen leveren. Als je veel bij publieke laadpalen moet gaan laden omdat je geen laadpaal op je oprit hebt staan, dan is deze optie wel aan te bevelen. Steeds meer publieke palen worden geupgrade om max 22kW te kunnen leveren.
Inderdaad, ik bedoelde voor thuis een 11 KW lader voor thuis (3 fasen ladenin plaats 1 fase laden met 3,6 KW of 2fasen met 7,2 Kw). Een 22 KW lader is dan wel weer een hele grote stap daarbovenop waarvan het de vraag is wie dat echt nodig gaat hebben.

Maar wat blijft is dat niet op alle locaties gelijkstroom DC snelladers staan. Als je een AC gewone laadpaal treft die 22 KW kan leveren, dan kan je daar toch ook echt behoorlijk vlot mee laden. Dus als de optie niet teveel geld kost, dan zou ik hem er toekomst gericht zeker bij nemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SAABcabrio
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 08:23
PeeJeeAaa, wat een mooi rijbereik. Hier is het ook zomer, maar 470 km heb ik nog niet gezien. Hooguit 410 km.
Zojuist “slechts” 390 km. Ik rijd wel regelmatig met open dak in de sportstand en ik heb 20inch wielen. Dat bij elkaar zal ongetwijfeld van invloed zijn.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7NED36Munkg3c3e9XOdkcD7UyTQ=/x800/filters:strip_exif()/f/image/tYRz2JulwbofHIaQcDZk9E50.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Edl70
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 06-08-2024
hugodonkersloot schreef op woensdag 19 april 2023 @ 14:51:
Sinds een paar weken trotste eigenaar van deze nieuwe IX1.
Het rijdt fantastisch en ziet er allemaal kwalitatief goed uit!

Scherm/menu is allemaal nog wel erg wennen.

2 punten die me echt storen en wat ik eigenlijk voor een auto van dit kaliber niet vind kunnen:

- Ontbreken van klemmetjes in de bekerhouder voorzijde. Overigens zijn er wel IX1's die dit wel hebben.
heb dit gemeld bij de dealer en die adviseerde me om dit bij BMW NL te melden. Op de achterbank zitten ze namelijk wel. Mocht ik hier meer over horen dan laat ik het weten.
- Ontbrekend van bekleding in de opbergvakken in de portieren. De vorige auto (VW Golf) had dit al standaard, eigenlijk niet op gelet tijdens proefrit. Je verwacht immers dat dit er standaard in zit.[Afbeelding]

[Afbeelding]
Heb je misschien nog niets gehoord van die klemmetjes in de bekerhouder?
Rammelt idd als er nu een blikje oid in staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maurice1972
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 28-08 13:33
Sincere1983 schreef op maandag 15 mei 2023 @ 22:45:
[Afbeelding]

Inmiddels ook trotse bezitter van mijn iX1! En wat een heerlijke auto!
Ik zie dat je de standaard Led verlichting hebt. Klopt het dat de achterlichten ook anders zijn dan de versies met de Adaptieve verlichting? Ik heb namelijk begrepen dat bij de standaard verlichting de lichten in de achterklep niet meebranden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lager
Maurice1972 schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 15:55:
[...]

Ik zie dat je de standaard Led verlichting hebt. Klopt het dat de achterlichten ook anders zijn dan de versies met de Adaptieve verlichting? Ik heb namelijk begrepen dat bij de standaard verlichting de lichten in de achterklep niet meebranden.
Ik heb adaptive headlights en ergens in het menu vond ik de optie dat je kunt kiezen voor het standaard laten branden van je achterlichten. Of dat ook een optie is voor standaard verlichting weet ik niet. Lijkt me onzinnig om dit afhankelijk te laten zijn van het model koplamp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barts27
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 03-10-2024
@ucsdcom: De Audi A6 Avant 3.0 TDI Quattro is mijn eigen auto. De iX1 wordt de nieuwe leaseauto van mijn vrouw. Ik zal daar uiteraard ook in rijden, maar we hebben beide auto's nodig in ons drukke gezinsleven.
Bedankt voor de input allemaal over 22 kW laad optie. Als het lukt nemen we deze optie mee bij de bestelling.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eppo61
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 09-09 00:06
Lager schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 16:56:
[...]

Ik heb adaptive headlights en ergens in het menu vond ik de optie dat je kunt kiezen voor het standaard laten branden van je achterlichten. Of dat ook een optie is voor standaard verlichting weet ik niet. Lijkt me onzinnig om dit afhankelijk te laten zijn van het model koplamp.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dE_-tU78VmpKuDsvx_nZO5VePgk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jAVVLNcwTpByPU9BURWsnS5U.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• GeertLint
  • Laatst online: 04-09 19:06

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MHGroentje
Luckystrike schreef op dinsdag 13 juni 2023 @ 18:56:

ik rijd nu ook zo een twee weken, maar ik heb geen hoge fluittoon. Ik heb dat wel met een proefrit met een M versie gehad. Volgens de garage, kwam dat door een wat scheef zittende afscherming onder de motorkap.
ik weet niet of dat waar was, omdat ik er daarna niet meer mee gereden heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MHGroentje
Barts27 schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 12:22:
Hallo allemaal,

Als gezin kunnen we binnenkort een nieuwe leaseauto kiezen. De kans is groot dat het de BMW iX1 m-sport gaat worden. De iX3 is namelijk te duur in de lease en we rijden graag in een BMW. We willen wel een elektrische auto gaan proberen. We zijn hier thuis wel heel lang sceptisch geweest over elektrisch rijden, maar we durven het nu wel aan. Zeker omdat we nog een auto hebben staan (3.0 V6 Avant diesel). De iX1 zal dus voornamelijk binnen Nederland en voor woon-werk verkeer gebruikt gaan worden.
Dank voor de info.
Ik heb zelf niet gekozen voor de 22kW variant, omdat ik dacht dat ik het weinig zou gaan gebruiken. Op dat moment vond ik weer 960 euro extra wat veel. ik heb namelijk wel een thuis oplaad positie op de oprit, die is 3 fasen en 22kW, maar als ik de auto 's avonds aan de lader zet en het duurt dan de gehele nacht om op te laden, i.p.v. 3,5 uren leek mij dat niet zo een probleem. Vooral omdat ik zelf denk dat ik onderweg, alleen maar bij de DC laders zal laden. Echter in jullie situatie is halvering van de laadtijd aan een openbare paal met 22 kW wel een serieuze optie.
zie mijn ingevoegde lijstje met de laad vermogens.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UWsmO4DwNDh55OH_1n8xfvEHCR4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/I2BJpFRc6jYVCdrBxCuKm2Be.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MHGroentje
Bazinga4U schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 09:23:
[...]

Misschien een domme vraag, maar hoe kan ik de bluetooth los updaten bij de iPhone?
Ik kan er niet echt iets over vinden op het internet. Welke beveiliging instelling bedoel je specifiek?
Ik heb met verbinden alles goedgekeurd wat er op mijn scherm kwam van de iPhone.

Sorry, mijn verkeerde antwoord. Ik had het namelijk door mijn zoon laten uitpluizen en hem verkeerd begrepen.
Het gaat niet om de bluetooth, maar de bluetooth bleek hinder te hebben van de VPN beheers instellingen.
iets met een VPN account, die andere verbindingen niet toestond.
Maar ook enkele privacy instellingen bij privacy en beveiliging heeft hij anders gezet.

hopelijk kun je hier iets mee.
[...]

Ik ben nu zo een week in bezit van de iX1, en ik heb dit probleem (nog) niet mogen ervaren. Heb je er ook last van wanneer je boven de 115 km/h rijdt? Doet dit probleem zich bij elke (snelweg)rit voor?

Ik had bij mijn vorige auto, een Mini Cooper, wel last van een fluittoon. Dit ontstond wanneer er een stevige wind buiten was en ik boven de 120 km/u reed. Dit had bij die auto te maken met de voorruit, door de vrij recht op positie waarin deze staat en hoe de wind er dan langs ging. De fluittoon varieerde een beetje op welke snelheid dit ontstond, op basis van hoe hard het waaide buiten. Maar meestal was dit wel tussen de 120 en 140 km/h.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• tim-w
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-09 10:34

tim-w

TiPisch...

Ik heb soms tijdens het rijden geen fluittoon maar een soort pulse. Ik dacht ook eerst dat dit uit de speakers zou komen, maar het lijkt echt de aandrijving te zijn. Typisch EV-probleem: de rest is zo stil dat dit soort dingen opvallen. Bij mij is het niet storend.

Mooi overzicht van de laadsnelheid, @MHGroentje! Ik zag iemand eerder in het topic zeggen dat je 'meer fasen' kon gebruiken met de 22kW onboard lader, maar dat is natuurlijk niet zo, je kunt tot 32A gebruiken op dezelfde 3 fasen (t.o.v. 16A bij een 11kW lader). (is ook simpel uit te rekenen hè: 3fase x 230V x 16A = 11kW, 3x230x32 = 22kW)

Zo'n verhalvering van de laadtijd kan soms wel handig zijn, maar vergis je niet: ook als de lader op straat dat aan kan (dat is nu nog niet wijd verspreid) dan zal het zo zijn dat wanneer er 2 auto's laden, ieder nog steeds maar 11kW krijgt toebedeeld. Ik rijd hem zelden leeg en vond die 1000 euro toch wat veel. Heb er geen spijt van dat ik in plaats daarvan mooi lichtmetaal heb gekozen ;-)

But Seriously...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bazinga4U
Inderdaad! Deze indicatie van range was na grofweg 250km snelweg gereden te hebben die dag. Toch echt wel netjes.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4k_l937nVuD1pHRp7ycUmOoYX6k=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8nVd5hZlqfu9PEavhDPV9J64.jpg?f=fotoalbum_large

@MHGroentje
Thanks! Ik ga er even naar kijken of ik daar wat mee kan spelen. Ik heb ondertussen ook van de dealer een antwoord mogen krijgen. Moet ik ook nog even mee aan de slag.

De dealer gaf het volgende aan voor de geïnteresseerden:
Om het bluetooth probleempje op te lossen moet u 2 dingen doen, als eerste in de auto onder het kopje mobiele apparaten de telefoon uit de auto verwijderen en in de telefoon bij de bluetooth instellingen de auto “vergeten/wissen” uit de bluetooth lijst. Als dit gelukt is kunt u in de auto gaan zitten, als het infotainment systeem aan is heeft u op u midden console een grote volumeknop zitten. Deze knop moet u gedurende 20-30 seconden ingedrukt houden. Na 10 seconden zal het scherm zwart worden maar houd de knop daarna nog iets langer ingedrukt. Stap vervolgens uit de auto en doe de auto op slot. Na 5 seconden kunt u de auto weer ontgrendelen en vervolgens het verbindingsproces opnieuw uitvoeren, als het goed is blijft de verbinding nu weer hoe deze hoort te zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Soundstream
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 01-09 16:07
Bazinga4U schreef op donderdag 15 juni 2023 @ 08:55:
[...]

Inderdaad! Deze indicatie van range was na grofweg 250km snelweg gereden te hebben die dag. Toch echt wel netjes.

[Afbeelding]

@MHGroentje
Thanks! Ik ga er even naar kijken of ik daar wat mee kan spelen. Ik heb ondertussen ook van de dealer een antwoord mogen krijgen. Moet ik ook nog even mee aan de slag.

De dealer gaf het volgende aan voor de geïnteresseerden:

[...]
En wat zegt de auto op hetzelfde moment dat de app deze range aangeeft? Mijn ervaring is dat de app soms wel een stuk optimisischere ranges aangeeft dan dat de auto zelf effectief aangeeft. Ik had laatst ook dat de app er 440 aangaf en de auto het op 405 hield.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz

Royz

Kleurenblind!!

Ik was wat huiverig met het laden tot 100%, maar schijnbaar doet iedereen het? :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tim-w

tim-w

TiPisch...

Royz schreef op donderdag 15 juni 2023 @ 14:34:
Ik was wat huiverig met het laden tot 100%, maar schijnbaar doet iedereen het? :D
Ik alleen als ik dan de dag daarna ook echt een eind ga rijden...

But Seriously...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hankied
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 01-09 19:22
ADiTheMAN0 schreef op maandag 12 juni 2023 @ 20:26:
[...]

Mee eens, ik heb niks gezien in de menu's dus vermoed dat we het niet (zelf) kunnen aanpassen. Misschien dat de dealer iets kan? Als je iets vind, laat het me ook weten aub! :)
Niemand anders hier 'last' van?

[ Voor 13% gewijzigd door Hankied op 15-06-2023 15:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreammm
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 08-09 15:45
Royz schreef op donderdag 15 juni 2023 @ 14:34:
Als ik me niet vergis is het enkel afgeraden om
- snel te laden (DC) tot 100% omdat de laatste 20% heel traag gaan.
- de batterij lange tijd op 100% te houden omdat de batterij dan onder stress staat. Alhoewel ik vaak lees dat auto-batterijen een buffer hebben om de levensduur te verlengen. Dus ookal laad je tot 100%, in werkelijkheid laad je de batterij maar tot 80% als er een buffer is van 20%.

Momenteel heb ik ingesteld om te laden tot 90%. Enkel als ik weet dat ik een lange afstand zal afleggen zal ik laden tot 100%.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• M_G_
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 06-01 13:32
icecreammm schreef op donderdag 15 juni 2023 @ 18:12:
[...]

Als ik me niet vergis is het enkel afgeraden om
- snel te laden (DC) tot 100% omdat de laatste 20% heel traag gaan.
- de batterij lange tijd op 100% te houden omdat de batterij dan onder stress staat. Alhoewel ik vaak lees dat auto-batterijen een buffer hebben om de levensduur te verlengen. Dus ookal laad je tot 100%, in werkelijkheid laad je de batterij maar tot 80% als er een buffer is van 20%.

Momenteel heb ik ingesteld om te laden tot 90%. Enkel als ik weet dat ik een lange afstand zal afleggen zal ik laden tot 100%.
Hoi, meelezer op het topic hier. Vind de iX1 een mooie auto dus vandaar. Heb zelf een i4 maar bij mij geeft de BMW app aan dat het laden >80% wordt afgeraden. Dat deel van de “balk” is ook rood. Hebben jullie dat ook?

Overigens heb ik aan 80% wel genoeg dus alleen voor lange ritten laad ik m tot 100% op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tim-w

tim-w

TiPisch...

M_G_ schreef op donderdag 15 juni 2023 @ 19:27:
[...]

Hoi, meelezer op het topic hier. Vind de iX1 een mooie auto dus vandaar. Heb zelf een i4 maar bij mij geeft de BMW app aan dat het laden >80% wordt afgeraden. Dat deel van de “balk” is ook rood. Hebben jullie dat ook?

Overigens heb ik aan 80% wel genoeg dus alleen voor lange ritten laad ik m tot 100% op.
Yep.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tHdQZJ2NlgyQgs5Xwf90tfeje10=/x800/filters:strip_exif()/f/image/NnHSoGUNuaBNHDb1ng6p27Tt.png?f=fotoalbum_large

But Seriously...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edl70
Ik probeer de lane change assistant in de menu’s te vinden, maar zie hem niet (lane departure assist kan ik wel vinden).

Is dit een aparte functie die ik bij de bestelling had moeten aanvinken? Heb in ieder geval wel driving assistant plus package , comfort package en innovation package, maar kan de functie nergens vinden in mijn menu’s.

Iemand enig idee hoe dit zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roawser
  • Niet online
Uit de beschrijving van de Driving Assistent Pro optie in de BMW configurator:
"Als u wilt invoegen, dan maakt de Lane Change Assistant dat bijzonder gemakkelijk: het systeem kan een opening in de verkeersstroom vinden, de rijsnelheid aanpassen en u tijdig adviseren om van rijstrook te wisselen."

Het lijkt er dus op dat je die functie moet ontberen in jouw voertuig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MHGroentje
Edl70 schreef op donderdag 15 juni 2023 @ 22:04:
Ik probeer de lane change assistant in de menu’s te vinden, maar zie hem niet (lane departure assist kan ik wel vinden).

Is dit een aparte functie die ik bij de bestelling had moeten aanvinken? Heb in ieder geval wel driving assistant plus package , comfort package en innovation package, maar kan de functie nergens vinden in mijn menu’s.

Iemand enig idee hoe dit zit?
Het is belangrijk dat je zowel de Driving assistent als mede de driving assistent Plus, hebt aangeschaft. Naar blijkt is de Plus niet een uitbreiding van de standaard, maar een eigen versie, die aanvullend is.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/S64CU_PXIXKYBad7KgIwNWQSS6U=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3CGZeA69dDLL2VUxfz3IRG67.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edl70
MHGroentje schreef op donderdag 15 juni 2023 @ 22:42:
[...]

Het is belangrijk dat je zowel de Driving assistent als mede de driving assistent Plus, hebt aangeschaft. Naar blijkt is de Plus niet een uitbreiding van de standaard, maar een eigen versie, die aanvullend is.

[Afbeelding]
Hmm…. Buiten dat de naam van het package dan misleidend is (lijkt dat je de standaard driving assistant + extra opties krijgt), had de BMW verkoper me dat ook wel mogen vertellen toen we alle opties doorliepen en enthousiast aan het aanvinken waren. Hij zal het toen ook wel niet hebben geweten, maar hij is de verkoper dus had het moeten weten/vertellen.

Mooi balen, had de standaard driving assistant ook wel willen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJR
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 09-09 18:45

DJR

Edl70 schreef op vrijdag 16 juni 2023 @ 07:48:
[...]

Hmm…. Buiten dat de naam van het package dan misleidend is (lijkt dat je de standaard driving assistant + extra opties krijgt), had de BMW verkoper me dat ook wel mogen vertellen toen we alle opties doorliepen en enthousiast aan het aanvinken waren. Hij zal het toen ook wel niet hebben geweten, maar hij is de verkoper dus had het moeten weten/vertellen.

Wellicht zijn deze opties acheraf aan te schakelen via een betaald abonnement (subscriptie), zoals ook stoelverwarming dat is. De hardware zou er al wel eens in kunnen zitten af-fabriek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• huwiee
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 10-09 12:18
DJR schreef op vrijdag 16 juni 2023 @ 08:15:
[...]

Wellicht zijn deze opties acheraf aan te schakelen via een betaald abonnement (subscriptie), zoals ook stoelverwarming dat is. De hardware zou er al wel eens in kunnen zitten af-fabriek.
Zijn 2 verschillende systemen/hardware, het ene is radar en het andere camera based, dus mogelijks zal dat niet geplaatst zijn ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stien
  • Laatst online: 21-05 15:39
Ben ik de enige die altijd zit te klooien met de bluetooth connectie (Podcast / Spotify / Telefoon gesprek)?Wanneer ik aankom op de gewenste locatie en ik zet mijn auto uit en ik heb een telefoongesprek lopen, blijft dit gesprek gewoon doorlopen via de auto.

Regelmatig ben ik buiten de auto de laadkabel aan het aansluiten en blijft de audio doorlopen binnen de auto, tenzij ik de bluetooth connectie handmatig verbreek.

Hoe doen jullie dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koppie
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 08-09 19:53
Twee opties, of je doet de deur even op slot met de sleutel of handsfree, of je laat de auto omprogrammeren zodat de radio stopt als je de deur open doet.

Ben ik nou zo dom, of is de rest zo slim?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stien
  • Laatst online: 21-05 15:39
Bizar dat je daarvoor moet programmeren. Ik ben aan dat je zo’n dongle bedoelt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasonv
Stien schreef op vrijdag 16 juni 2023 @ 10:22:
Ben ik de enige die altijd zit te klooien met de bluetooth connectie (Podcast / Spotify / Telefoon gesprek)?Wanneer ik aankom op de gewenste locatie en ik zet mijn auto uit en ik heb een telefoongesprek lopen, blijft dit gesprek gewoon doorlopen via de auto.

Regelmatig ben ik buiten de auto de laadkabel aan het aansluiten en blijft de audio doorlopen binnen de auto, tenzij ik de bluetooth connectie handmatig verbreek.

Hoe doen jullie dat?
op mijn gsm kan ik ook kiezen (android wel). op het scherm zie ik dan bluetooth staan en dat kan je uitzetten (net zoals dat je op luidspreker zou zetten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hennie-M
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08:30
Edl70 schreef op vrijdag 16 juni 2023 @ 07:48:
[...]

Hier ben ik het helemaal mee eens. Ik heb samen met een verkoper de auto samengesteld, de nog duurdere versie hebben we toen laten vallen en hebben we deze gekozen.
Beide in de veronderstelling dat het elke keer een upgrade is.

Kleine praktische vraag die ik niet snel gevonden kreeg, zijn de spiegels elektrisch inklapbaar? (Xline,innovation pack, launch ed. )

[ Voor 8% gewijzigd door Hennie-M op 16-06-2023 17:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• felder
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 10-09 20:23
Hennie-M schreef op vrijdag 16 juni 2023 @ 16:13:
[...]

Kleine praktische vraag die ik niet snel gevonden kreeg, zijn de spiegels elektrisch inklapbaar? (Xline,innovation pack, launch ed. )
Volgens mij heb je daar het spiegel pakket voor nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebz
  • Registratie: Mei 2023
  • Laatst online: 26-07-2023
felder schreef op vrijdag 16 juni 2023 @ 18:11:
[...]

Volgens mij heb je daar het spiegel pakket voor nodig.
Klopt, inderdaad een spiegelpakket voor nodig.

Het spiegelpakket zit trouwens enkel verwerkt in het Premium Pack of Premium Pack pro. Dus je kan deze niet apart toevoegen aan de wagen. Desondanks ze een prijs van 560 excl. btw geven op de prijslijst ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hennie-M
sebz schreef op vrijdag 16 juni 2023 @ 19:45:
[...]

Het spiegelpakket zit trouwens enkel verwerkt in het Premium Pack of Premium Pack pro. Dus je kan deze niet apart toevoegen aan de wagen. Desondanks ze een prijs van 560 excl. btw geven op de prijslijst ...
Nou lekker dan.
dan kan ik mijn garagedeur gaan vervangen :F

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lager
sebz schreef op vrijdag 16 juni 2023 @ 19:45:
[...]

Ik heb Xline plus een innovation pack, maar geen premium pack maar wel elektrisch inklapbare spiegels…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• technoslet
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 02-04 19:24
Barts27 schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 18:41:
@ucsdcom: De Audi A6 Avant 3.0 TDI Quattro is mijn eigen auto. De iX1 wordt de nieuwe leaseauto van mijn vrouw. Ik zal daar uiteraard ook in rijden, maar we hebben beide auto's nodig in ons drukke gezinsleven.
Bedankt voor de input allemaal over 22 kW laad optie. Als het lukt nemen we deze optie mee bij de bestelling.
Ik was ook nieuw mbt elektrisch rijden. Wel een eigen laadpunten thuis.
Maar voor de laatste optie binnen budget, 22kw lader of 19inch lichtmetaal, heb ik gekozen voor de 22kw laadoptie. Dus een praktische keuze, geen optische.
Nu na 2 maanden en 10k km verder kan ik de laadsessies AC 22kw op 1 hand tellen, maar dat komt vooral door het laden thuis.
Bij 1 van mijn klanten staan 22kw laders. Als ik hem eraan leg ga ik vol weer naar huis. En dat is prettig straks in de wintertijd want een retour is toch 340 km.
Als ik geen lader thuis zou hebben zou ik de optie zeker ook gekozen hebben. Of het een must is moet de toekomst uitwijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebz
  • Laatst online: 26-07-2023
Lager schreef op vrijdag 16 juni 2023 @ 20:57:
[...]

Ik heb Xline plus een innovation pack, maar geen premium pack maar wel elektrisch inklapbare spiegels…
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vA1CnIsv2PwV_1xZAS9iZmYxiFI=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/2HiQtcNQiwWnqdb4LhWiSt5G.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hennie-M
En dat is toch een beetje gek want het Innovation Pack heeft op de site dezelfde spiegel ' features' gepresenteerd. Ik zie geen verschil tussen Premium en Innovation pack.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hharolds
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 06-03-2024
Hennie-M schreef op zaterdag 17 juni 2023 @ 10:58:
[...]

En dat is toch een beetje gek want het Innovation Pack heeft op de site dezelfde spiegel ' features' gepresenteerd. Ik zie geen verschil tussen Premium en Innovation pack.
Ik heb innovation pack, en daar klappen de spiegels toch echt wel automatisch in bij sluiten/weglopen.
(Geen Premium pack, geen Spiegel pakketje)

Combinatie opties 430 en 431 geeft ook elektrisch inklapbare buitenspiegels.
Deze zitten in zowel Premium als Innovation Pack

[ Voor 12% gewijzigd door hharolds op 17-06-2023 11:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bazinga4U
Soundstream schreef op donderdag 15 juni 2023 @ 12:21:
[...]

En wat zegt de auto op hetzelfde moment dat de app deze range aangeeft? Mijn ervaring is dat de app soms wel een stuk optimisischere ranges aangeeft dan dat de auto zelf effectief aangeeft. Ik had laatst ook dat de app er 440 aangaf en de auto het op 405 hield.
Bij mij is het meestal vrij accuraat, het wijkt soms een paar km af. Toen was het een 3km verschil.

Ik merk wel dat het vooraf verkoelen van de auto wel voor een iets groter verschil zorgt, afhankelijk van hoelang deze aan stond voordat ik de auto in stap. Voor context, de auto zit vrijwel nooit aan de laadpaal wanneer ik hem vooraf verkoel. Dus dan is dat ook wel te verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hennie-M
hharolds schreef op zaterdag 17 juni 2023 @ 11:00:
[...]

Ik heb innovation pack, en daar klappen de spiegels toch echt wel automatisch in bij sluiten/weglopen.
(Geen Premium pack, geen Spiegel pakketje)

Combinatie opties 430 en 431 geeft ook elektrisch inklapbare buitenspiegels.
Deze zitten in zowel Premium als Innovation Pack
Ik heb vandaag ook mail van de dealer gekregen die dit bevestigd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Triumph58
  • Laatst online: 11-09 22:52
De bovenkant van de achterbumper van de M-sport versie lijkt mij nogal kwetsbaar voor krassen bij inladen en uitladen van tassen e.d. Weet iemand of er transparante beschermfolie op maat bestaat ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bazinga4U
Triumph58 schreef op zaterdag 17 juni 2023 @ 19:31:
De bovenkant van de achterbumper van de M-sport versie lijkt mij nogal kwetsbaar voor krassen bij inladen en uitladen van tassen e.d. Weet iemand of er transparante beschermfolie op maat bestaat ?
Luxshield heeft er eentje voor de (i)X1 in transparant. Ik heb m besteld op Amazon Duitsland. Als je zoekt op "Luxshield ix1" komt hij meteen naar boven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• madpatrick
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 17-08 18:53
Hoi Allemaal,

Erg interessant topic.
Ik heb zelf een IX1 besteld in februari en kreeg vrijdag bericht dan de productiedatum van WK32 naar Wk28 is verschoven.

Weet iemand hoe het zit met de toekomste versies van iDrive 8.5 of 9.0?
Ik lees erover dat de v8.5 beschikbaar komt voor X1/iX1 van november, maar is dan voor de auto's die geleverd worden of als upgrade voor de reeds bestaande auto's?

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• ribbe82
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 02-09 07:25
Hoi, ook ik heb 3 weken geleden het doek van mijn iX1 mogen afhalen!
(Toentertijd al gereageerd hier, maar dat is ergens tussen mij en tweakers.nl in rook opgegaan :?)

Anyway ik heb mijn X3d (F25) ingeruild, dus van diesel naar elektrisch. Hoppa.

Aug-22 besteld, mei-23 geleverd.

Enkele highlights:
- Xline, mineralweiss metallic, mokka sensatec, 19"
- Panorama dak, zwarte hemel, getint glas, trekhaak
- sportstoelen, elektrisch verstelbaar, verwarmd.

- headup display; die zie ik niet veel terug hier op het forum, maar had ik ook al in mijn X3 en ik persoonlijk wil niet meer zonder. Ben wel benieuwd naar de reacties hier over de zin/onzin :)

- Driving assistant en Driving assistant plus (mijn dealer wist idd te vertellen dat beide opties apart zijn). Ik zou ook balen als ik de normale niet zou hebben aangevinkt, temeer omdat dit ook al op de X3 zat.

Geen 22kw optie, dat heeft vooral te maken met dat ik kan laden op de zaak, waar ie toch vaak hele dagen staat.

(Bijzondere) ervaringen tot nu toe:
- 1e keer wassen, ik kreeg de ruitenwissers niet van de plek. Zou je ze in de ruststand omhoog doen, schraapt de arm tegen de motorkap. Dat was bij de X3 ook zo, maar als ik die op slot deed kwamen de wissers vrij. Zo niet bij de iX1. Je moet hiervoor de wissers in de 'service stand' zetten. Google even voor het juiste filmpje. :+

- Android auto werkt perfect (Samsung A52s), maar in deze auto weinig meerwaarde. De eigen navigatie is zonodig nog beter (met alle laad adviezen erin)

- Over de navigatie gesproken, ik kreeg melding van een update (2023-2). Deze moet wel via USB stick worden geladen, maar dan moet je wel een USB-C stick hebben van 64GB. Bij mij lukte het ook via normale stick 64GB met USB hubje die naar C gaat. Duurt allemaal even want de update is meer dan 31GB.

Ja verder kan ik me herkennen in de meeste van jullie ervaringen/verhalen en ben ik nog lekker alles aan het uitproberen.
Bedankt voor alle gedeelde tips, ik heb ook al wat geinige accessoires besteld!

Ik ben wederom enorm blij met deze BMW en hoop er dan ook lang plezier van te hebben!Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MkGR5Dcom_HQQYmsAHKCrbjKgMw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5YZx5Fo0dw1RUIwfCv3pJPGF.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xdsNwfoUenNQrHUPXW1Z8ik2FNY=/x800/filters:strip_exif()/f/image/QIMq53v9e2KD5OBCedeZOLwA.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderBE
madpatrick schreef op zondag 18 juni 2023 @ 09:28:
Hoi Allemaal,

Erg interessant topic.
Ik heb zelf een IX1 besteld in februari en kreeg vrijdag bericht dan de productiedatum van WK32 naar Wk28 is verschoven.

Weet iemand hoe het zit met de toekomste versies van iDrive 8.5 of 9.0?
Ik lees erover dat de v8.5 beschikbaar komt voor X1/iX1 van november, maar is dan voor de auto's die geleverd worden of als upgrade voor de reeds bestaande auto's?
Hey leuk om te horen dat jouw bmw er dus sneller zou zijn dan verwacht. Ik heb mijn bmw ook besteld in februari en kreeg toen te horen levering eind juni. In april kreeg ik te horen eind juli.

Mss met een beetje geluk ligt het nu ergens tussen in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderBE
Goede middag,

Welke laadkaarten hebben jullie? Of is de BMW laadkaart die ze erbij geven voldoende?
Welke app- navigatie systeem gebruiken jullle ? Zowel voor navigatie als laadstations ?

.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• tim-w

tim-w

TiPisch...

AlexanderBE schreef op zondag 18 juni 2023 @ 17:41:
Goede middag,

Welke laadkaarten hebben jullie? Of is de BMW laadkaart die ze erbij geven voldoende?
Welke app- navigatie systeem gebruiken jullle ? Zowel voor navigatie als laadstations ?

.
Ik heb shell recharge, Equans zuid-holland laadpas, de Tesla app, en de Vattenfall pas.
Meestal gebruik ik de bmw pas, tenzij ik weet dat een andere goedkoper is. Zie laadpastop10.nl

De in-car navigatie vind ik perfect werken ook voor opladen. Dus die gebruik ik.

But Seriously...

Pagina: 1 ... 12 ... 70 Laatste