Het grote BMW (i)X1 topic

Pagina: 1 ... 11 ... 70 Laatste
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MHGroentje
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 13-02 08:56
Bij Amazon,
LUWU Compatibel met BMW F30, F10, F12, F01, G20, G30, G32, G11, X1, X3, X5 en X7, autobrilhouder, zonnebrilhouder, brillenetui, opbergdoos, organizer, accessoires (zwart)

Ook bij AliExpress te vinden

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• MaxDlius
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 10-09 06:37

MaxDlius

Buiten De Zone

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UZyIxdanAarjwW4UlzBJuIvZE4o=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mYVVXNWQhD4OrVOVgfAeaaW7.jpg?f=fotoalbum_large
Vandaag mijn ix1 gaan ophalen (er zullen nog wat extra foto's volgen). Tot zover heel content van. Het enige dat tot nu toe wat tegen viel, is de kwaliteit van de geluidsinstallatie. Hopelijk gewoon kwestie van even ontwennen komend van een Bang&Olufsen installatie...

Voor de rest is het wel verschieten dat voor een BMW je toch duidelijk merkt dat op sommige zaken bespaard is geweest. Mijn Ford Kuga voelde in het algemeen comfortabeler, maar misschien is dat ook gewoon wel even wennen.

Waar ik wel absoluut fan van ben is de one pedal drive in B mode! Werkt ongelooflijk vlot en is super fijn om te rijden zo ๐Ÿ˜‹

[ Voor 24% gewijzigd door MaxDlius op 27-05-2023 19:16 ]

Steam/Battle.net ID: MaxDlius

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hensley60
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 14:37
Update van mijn IDrive 8 naar een Android box met CarPlay en Playstore. ๐Ÿ˜€๐Ÿ‘

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8Hpqu0gVc_FgXaD6RwymV0v3Al4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wPU6mLEoxrrjXvCqJZNkbgWa.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/StGC2wPD8IZB1DzaxA5IhV91MRI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iuMmY0npFgwl43tSRLLdf4DZ.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob.IX1
  • Laatst online: 09-09-2023
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ptr8L_NWIdIIdrUtLR5LLwL7cvc=/x800/filters:strip_exif()/f/image/nCriCu8PDiMHrkOHAT1NzFa9.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cd2013
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 11:17
MaxDlius schreef op zaterdag 27 mei 2023 @ 18:46:
[Afbeelding]
Vandaag mijn ix1 gaan ophalen (er zullen nog wat extra foto's volgen). Tot zover heel content van. Het enige dat tot nu toe wat tegen viel, is de kwaliteit van de geluidsinstallatie. Hopelijk gewoon kwestie van even ontwennen komend van een Bang&Olufsen installatie...

Voor de rest is het wel verschieten dat voor een BMW je toch duidelijk merkt dat op sommige zaken bespaard is geweest. Mijn Ford Kuga voelde in het algemeen comfortabeler, maar misschien is dat ook gewoon wel even wennen.

Waar ik wel absoluut fan van ben is de one pedal drive in B mode! Werkt ongelooflijk vlot en is super fijn om te rijden zo ๐Ÿ˜‹
Heb je de standaard of de premium?
Ik heb in de demo de harman kardon (dacht ik?) 'getest' en vond het niet heel bijzonder...wel alsnog als optie genomen..maarja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Th1x4nG
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 13:58
cd2013 schreef op zondag 28 mei 2023 @ 17:22:
[...]

Heb je de standaard of de premium?
Ik heb in de demo de harman kardon (dacht ik?) 'getest' en vond het niet heel bijzonder...wel alsnog als optie genomen..maarja
Ik was ook niet onder de indruk van de Harman Kardon en ben nog altijd aan het sukkelen met leasebudget. Is de standaard audio nog slechter dan HK of is het verschil eerder optisch?

R7 5700X ยท 32 GB ยท RTX 3080 ยท PG279Q โ€” M4 Mac Mini โ€” M1 MacBook Air โ€” Galaxy S23 โ€” 65" G3 โ€” DS415+ ยท 40 TB SHR โ€” X1 PHEV 30e

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Triumph58
  • Registratie: Mei 2023
  • Laatst online: 11-09 22:52
Kan iemand iets zeggen over het remgevoel in de IX1. Tijdens de proefrit vond ik het remgevoel nogal erg direct. Maar ja de remmen waren na 750 km nog niet echt "ingelopen".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAABcabrio
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 08:23
Ik heb er nu ongeveer 5200 km opzitten met mijn iX1. Er zijn mij geen specifieke dingen opgevallen qua remgedrag. Wel is het een auto van ruim 2000 kg en dat merk je soms wel. Bijvoorbeeld op rotondes als je te hard aan komt rijden.
Hoewel ik er in het begin niets mee had, rij ik nu bij voorkeur in stand B (one pedal) en als je goed doseert op het gaspedaal dan hoef je eigenlijk bijna nooit meer te remmen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MaxDlius

MaxDlius

Buiten De Zone

Th1x4nG schreef op zondag 28 mei 2023 @ 19:36:
[...]

Ik was ook niet onder de indruk van de Harman Kardon en ben nog altijd aan het sukkelen met leasebudget. Is de standaard audio nog slechter dan HK of is het verschil eerder optisch?
Standaard audio. Ondertussen al wat beter na het spelen met de settings. Al bij al valt het nu wel goed mee, vind ik ๐Ÿ˜Š
Triumph58 schreef op zondag 28 mei 2023 @ 20:09:
Kan iemand iets zeggen over het remgevoel in de IX1. Tijdens de proefrit vond ik het remgevoel nogal erg direct. Maar ja de remmen waren na 750 km nog niet echt "ingelopen".
Ik rij zelf in D met de adaptieve setting waarbij de wagen rekening houdt met andere wagens en wanneer je pinkt om te draaien door combinatie van radar- en gpsgegevens. Als je dan gaspedaal los laat, gaat ie afhankelijk van de situatie meer of minder regenaritief afremmen. Erg fijn rijden zo en bijna nooit moeten remmen, want vond de rem ook wel redelijk ยดhardยด.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HugoB007
  • Laatst online: 22-02-2024
MaxDlius schreef op zaterdag 27 mei 2023 @ 18:46:
[Afbeelding]

Had je nog wat foto's? Hoe lang heb je moeten wachten en besteld in Belgiรซ? Heb dezelfde velgen en kleur maar met trekhaak, ben benieuwd naar de levering

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SAABcabrio
Inmiddels de zonnebrilhouder geplaatst en met de fietsen op pad geweest.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/erGag_z6eaSA6WlQWqdyZ8iOHbk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XT6OBXGjUTpMoRtg2VkBD9KD.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7Oe2OecYPOumr1_aR8fdVS52A7g=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MqYJEPPM73IeNw0RFUnRWUPQ.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MaxDlius

MaxDlius

Buiten De Zone

HugoB007 schreef op maandag 29 mei 2023 @ 10:16:
[...]

Had je nog wat foto's? Hoe lang heb je moeten wachten en besteld in Belgiรซ? Heb dezelfde velgen en kleur maar met trekhaak, ben benieuwd naar de levering
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Eb-SJh0iJ1BTckfPCTbN-H_3TZQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0xreP5PiaeUKtZLAmyfbZsrQ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TKVzTByaYKxctgR0-A0hnWXnQpk=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/NEF2iQpcXuH8CHCq9E2Dl968.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3aTS5nWyEWesC6jbBXjodrIq8X0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NBI3AZW4tqeQXlpn9BCvFefD.jpg?f=fotoalbum_large

Besteld in BE op 03/02/23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HugoB007
Nice. En je hebt hem nu al? Amaai das best snel.
Heb je speciale opties ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxDlius

MaxDlius

Buiten De Zone

HugoB007 schreef op maandag 29 mei 2023 @ 19:37:
[...]

Nice. En je hebt hem nu al? Amaai das best snel.
Heb je speciale opties ofzo?
Jep, nu zaterdag gaan ophalen, maar wagen stond er al sinds 05/05 ๐Ÿ˜… (geen afspraakmogelijkheden eerder...)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7vgwhK-X1doju6Sy5c-NAEq1dj4=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/FQqameHbZ40A2xrUqPAcwCdW.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MHGroentje
SAABcabrio schreef op maandag 29 mei 2023 @ 13:34:

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ik hoop vrijdag ook mijn nieuwe zonnebrilhouder te kunnen plaatsen. Heb de oude uit mijn BMW X1 xDrive 25e losgehaald, maar een grijze houder in een zwart interieur leek mij niet zo mooi. Dus vrijdag of zaterdag dan maar de zwarte inbouwen.
was redelijk eenvoudig te doen hรจ.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MHGroentje

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Mooie kleur, die Space Silber uitvoering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roki
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 08-09 09:18
Royz schreef op dinsdag 23 mei 2023 @ 10:25:
Vanmorgen een software upgrade gekregen, versie 03/2023.53. Eerlijk gezegd lijken er niet hele denderende verbeteringen in te zitten. Zal hem zo updaten in ieder geval.
Zijn er nog BMW IX1 rijders die nog geen update van de software ontvangen hebben?
Ik zit nog op versie 11/2022.64 volgens de app. Als ik zoek naar een nieuwe in da wagen dan zijn er geen beschikbaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GeertLint
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 04-09 19:06
Yep. Ik heb ook nog die versie en geen update beschikbaar.

Update 30/05: vandaag update melding gekregen en vlot geรฏnstalleerd

[ Voor 38% gewijzigd door GeertLint op 30-05-2023 21:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ColeJ
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 12:53
Mooie kar maar die wielen ..... smaken verschillen waarschijnlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beatman
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 07-06 15:05
ColeJ schreef op dinsdag 30 mei 2023 @ 16:31:
[...]

Mooie kar maar die wielen ..... smaken verschillen waarschijnlijk :)
Een upgrade van die wielen is minstens bijna โ‚ฌ 2.000. Zou ik ook tegenaan hikken. Ik was destijds ook best content met deze Efficiรซnt Dynamics velgen die ik zonder meerprijs kon kiezen op de 2AT. Hopelijk hebben ze over een half jaar als ik mag kiezen meer opties voor de iX1.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/opGW_QFbwl1JvaANDcWxxpuSvBQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CGCznsNT2T9g09ZxMSFwuK5B.jpg?f=fotoalbum_large

www.energiepionier.nl Energiebesparing, duurzaamheid en domotica

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• appiegoes
  • Laatst online: 29-12-2024
Mooie wagen, vind de standaard velgen echt niet misstaan, je ziet ze niet zoveel. Ik mag hem volgende week ophalen en heb ook de standaard velgen. Vorig jaar eind november besteld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ColeJ
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 12:53
Schoenen maken de man - is met auto's ook zo.

Maar dat is mijn geheel persoonlijke mening natuurlijk :). Ik heb er graag EUR 2k voor over (zeker bij zo'n auto) om een beetje knappe velgen te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roki
  • Laatst online: 08-09 09:18
GeertLint schreef op dinsdag 30 mei 2023 @ 12:45:
Yep. Ik heb ook nog die versie en geen update beschikbaar.

Update 30/05: vandaag update melding gekregen en vlot geรฏnstalleerd
Idem, mijn bericht was enkele uren te vroeg of ze hebben het bij BMW ook gelezen en de update meteen klaargezet in mijn app >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagle Creek
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-09 21:51

Eagle Creek

Breathing security

Royz schreef op dinsdag 23 mei 2023 @ 10:25:
Vanmorgen een software upgrade gekregen, versie 03/2023.53. Eerlijk gezegd lijken er niet hele denderende verbeteringen in te zitten. Zal hem zo updaten in ieder geval.
Heb jij de release notes?

~ Information security professional & enthousiast ~ EC Twitter ~

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MHGroentje
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BnohJy9Wz0R1hpQN7hnUbLzRr5g=/800x/filters:strip_exif()/f/image/vgL9xpDyVoTAP5FPVP8Np9ny.png?f=fotoalbum_large

ik heb alvast wat wrap gehaald, zodat ik in mijn Duracell BMW de petrolheads hier in de omgeving kan pesten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 00:02

Royz

Kleurenblind!!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7JT4HsQYcK5LL4pq4W1pXHMAJeg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kFRya0RuHuam8QGJD6hWFD2W.jpg?f=fotoalbum_large

Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MHGroentje
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Bz9mOsB__tAnAezDX-d6_MsQzcU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5QiCy66blLOL60vpvkEoP3lT.jpg?f=fotoalbum_large

Morgen wordt de auto afgeleverd, was al aangemeld in mijn MyBMW app en dealer in Alkmaar heeft alvast de update voor mij geรฏnstalleerd. Geweldige service bij een fantastische dealer.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• MHGroentje
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VfQ13EoWO-Q8EUY7H97Tj2nf4rc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dRduwmF5PRfVYTTaGUpLQJet.jpg?f=fotoalbum_large

En ook alvast een sneak preview van mijn nieuwe auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• broord
  • Laatst online: 22-07-2024
Mooie auto! Hoe lang heb je uiteindelijk gewacht tot de levering vandaag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• appiegoes
broord schreef op donderdag 1 juni 2023 @ 19:49:
Nice!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• therealwetwilly
  • Laatst online: 05-07-2023
therealwetwilly schreef op vrijdag 12 mei 2023 @ 09:33:
[...]

De wagen is klaar.4 maanden dus
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9FkYtz69tbpS0STk0on-f7iJ_SQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/f3beuAVFvUk70lBglmQDhBB7.jpg?f=fotoalbum_large

rijdt lekker, maar insta-bluetooth problemen bij 2de rit, gsm wordt herkend maar pairing niet mogelijk met de melding "verbinding met dit apparaat is niet meer mogelijk" nadat er niets veranderd is geweest. upgedate iph12. heb apparaat al meermaals vergeten/verwijderd maar zonder succes tot dusver.
ook ben ik in retrospect er te snel van uit gegaan dat elektrisch inklapbare spiegels standaard is, niet bij bmw dus.
but.. the car is fast!

update1: ik stap de auto weer in, en terug connectie zonder problemen, hopelijk houdt ie het zo vol nu.
update2: already missing keyless entry though

[ Voor 15% gewijzigd door therealwetwilly op 02-06-2023 11:24 . Reden: nrplaat wagen + updates ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MHGroentje
broord schreef op donderdag 1 juni 2023 @ 19:49:
Op 8 maart besteld, vervolgens kreeg ik eind maart nog de vraag of ik nog iets wilde wijzigen, omdat dat de laatste mogelijkheid was, voordat de auto in productie ging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFDev
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 06-09 19:23
therealwetwilly schreef op vrijdag 2 juni 2023 @ 07:09:
[...]
ook ben ik in retrospect er te snel van uit gegaan dat elektrisch inklapbare spiegels standaard is, niet bij bmw dus.

1 van de redenen dat ik blij ben dat ik voor premium pack ben gegaan. Was een hoop geld voor โ€˜adaptieve verlichtingโ€™, dimmende spiegels ect, maar ben onderaan de streep maar wat blij met comfort access en draadloos laden. Heb eigenlijk nooit een autosleutel bij me anders dan de telefoonโ€ฆ

Wel vind ik dat de auto nog wel een redelijk aantal โ€˜gebrekenโ€™ heeft welke ik niet vind horen bij een auto uit deze prijsklasse, maar daar wijd ik misschien nog wel een keer een post aanโ€ฆ

Nu ruim 6000km later in ong 2,5 maand bevalt de auto me nog wel gewoon goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hennie-M
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08:30
TFDev schreef op vrijdag 2 juni 2023 @ 13:48:
[...]

1 van de redenen dat ik blij ben dat ik voor premium pack ben gegaan. Was een hoop geld voor โ€˜adaptieve verlichtingโ€™, dimmende spiegels ect, maar ben onderaan de streep maar wat blij met comfort access en draadloos laden. Heb eigenlijk nooit een autosleutel bij me anders dan de telefoonโ€ฆ

Wel vind ik dat de auto nog wel een redelijk aantal โ€˜gebrekenโ€™ heeft welke ik niet vind horen bij een auto uit deze prijsklasse, maar daar wijd ik misschien nog wel een keer een post aanโ€ฆ

Nu ruim 6000km later in ong 2,5 maand bevalt de auto me nog wel gewoon goed :)
Ik ben wel benieuwd waar je tegenaan loopt.
De mijne is nog in bestelling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technoslet
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 02-04 19:24
therealwetwilly schreef op vrijdag 2 juni 2023 @ 07:09:
[...]

[Afbeelding]

rijdt lekker, maar insta-bluetooth problemen bij 2de rit, gsm wordt herkend maar pairing niet mogelijk met de melding "verbinding met dit apparaat is niet meer mogelijk" nadat er niets veranderd is geweest. upgedate iph12. heb apparaat al meermaals vergeten/verwijderd maar zonder succes tot dusver.
but.. the car is fast!

update1: ik stap de auto weer in, en terug connectie zonder problemen, hopelijk houdt ie het zo vol nu.
Nice. Auto ziet er mooi uit zo.

Voor wat betreft de connectie problemen met Bluetooth heb ik dat ook gehad exact zoals je beschrijft. Ik heb toen de boordcomputer volledig gereset door de volume button 30 seconden ingedrukt te houden. Dan volgt een herstart.
Weet even niet meer of de auto in de aan of off-stand moest staan.

Voor wat betreft de nieuwste software update zie ik mijn favoriete bestemmingen niet meer, maar ze staan nog wel in het geheugen. Enkel geen weergave.

Verder bevalt de auto nog prima na 9 weken en ruim 9k km verder te zijn..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• junior198
  • Registratie: Juni 2023
  • Laatst online: 05-01-2024
Kan iemand mij helpen met het volgende. Ik zie fotoโ€™s voorbijkomen waarbij er ook duidelijk verschil lijkt te zijn tussen de achterlichten? Bij de standaard reflector koplampen zijn de achterlichten niet in L-vorm verlicht? Dat is nergens echt duidelijk te herleiden op de website van BMW, die geeft alleen de optie aan voor standaard vs. adaptieve koplampen. Iemand met duidelijke fotoโ€™s bij nacht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HugoB007
Gisteren mijn IX1 nog opgevraagd bij de dealer en staat gepland voor eind oktober. Besteld in april.
Helemaal niks speciaals genomen, verwarmde sportstoelen , getinte ramen en trekhaak. Misschien dat de trekhaak de levertermijn verlengd.
Had de wagen toch graag sneller gehad want mijn huidige inloopwagen is niet echt ideaal voor mijn rug bij lange afstanden ๐Ÿ˜€

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MHGroentje

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Hoe heb je de beugel los gekregen? Ik had in mijn vorige X1, geen problemen met loshalen, maar bij deze heb ik wel de borgstukjes er uit, maar de beugel zelf krijg ik niet los.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• junior198
  • Laatst online: 05-01-2024
Sincere1983 schreef op maandag 15 mei 2023 @ 22:45:
[Afbeelding]

Inmiddels ook trotse bezitter van mijn iX1! En wat een heerlijke auto!
Mooi bakkie, ik heb dezelfde configuratie in de bestelling. Ben benieuwd naar de achterkant en achterlichten (bij nacht), toevallig wat meer fotoโ€™s?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JoostJansen
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 14-12-2023
junior198 schreef op zaterdag 3 juni 2023 @ 10:27:
[...]

Mooi bakkie, ik heb dezelfde configuratie in de bestelling. Ben benieuwd naar de achterkant en achterlichten (bij nacht), toevallig wat meer fotoโ€™s?
Hierbij een filmpje met de verlichting YouTube: 2023 BMW iX1 xDrive30 xLine (313 HP)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• MHGroentje
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/w9lQIEsDfttDkdRAzORwXPHrLCg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NklCnnobPZlo2eYEqEduTB22.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Idr548
  • Laatst online: 12-08 10:19
Zou ik jullie ervaring even mogen vragen ivm praktijk verbruik / range met jullie ix1?
Ik twijfel een beetje tussen deze en de XC40 extended range...

Moesten jullie me wat kunnen helpen met jullie ervaringen kwa verbuik.
Misschien ook ter duiding het verkeerstype / type chauffeur en weersomstandigheden vermelden.

Misschien zijn er mensen die dezelfde keuze moesten maken?
De Volvo ultimate kan wel met een hoop extra uitrusting tov de xline ix1...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lager
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 07-09 08:19
Idr548 schreef op zaterdag 3 juni 2023 @ 19:02:
Zou ik jullie ervaring even mogen vragen ivm praktijk verbruik / range met jullie ix1?

Misschien ook ter duiding het verkeerstype / type chauffeur en weersomstandigheden vermelden.

Rij er nu een kleine 3K km mee met een gem gebruik van 18.6 kw/100 km. Rij veel relatief korte stukjes afgewisseld met langere snelweg ritten. Beschouw mezelf als een assertieve bestuurder, geen getrut en lekker doorrijden. Standaard de Max snelheid plus 10km. 1 lange snelweg rit wel echt energiebewust gereden en dan zie je dat gelijk terug in je verbruik. Dus mijn 18.6 kan zeker scherper. Weer is mid april tot nu, dus op een paar buitjes na heerlijk weer. Succes met je afweging, maar beide autoโ€™s zijn bepaald geen slechte autoโ€™s dus je eindigt iig in een fraaie auto.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SAABcabrio

Ik rij nu ruim 6.000 km met de iX1. Verbruik varieert per rit. Als ik mijn historie bekijk, zitten er ritten bij van om en nabij de 16 kWh, maar ook van 19 kWh. Af en toe spelen met het pedaal en je lekker in de stoel laten drukken kost iets meer energie. Een lange rit van oost naar west Nederland over de A12 kan wel rond de 16 kWh. Ik heb destijds ook de XC40 overwogen, maar het oog wilde ook watโ€ฆ
Dit is hem dus geworden en bevalt me erg goed.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zAVothIobjlCqXWLkC6P-7EBBjU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2jAmAqMt1CkyprCYQ4Vg5uwl.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAABcabrio
MHGroentje schreef op zaterdag 3 juni 2023 @ 10:15:
[...]

Hoe heb je de beugel los gekregen? Ik had in mijn vorige X1, geen problemen met loshalen, maar bij deze heb ik wel de borgstukjes er uit, maar de beugel zelf krijg ik niet los.
Ik snap wat je bedoelt. Ik vond het ook wel spannend en was bang dat ik iets zou slopen. Ik heb met een middelgrote schroevendraaier wat gedrukt in de ruimte waar de bevestiging ingeklikt zit en ondertussen redelijk hard aan de beugel getrokken.
Toen 1 kant loskwam heb ik hetzelfde aan de andere kant gedaan. Als die eenmaal los is, snap je pas hoe het ongeveer gemonteerd is. Helaas heb ik geen fotoโ€™s van het proces gemaakt. Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAABcabrio
Mooie auto! Op de wielen, spiegels en raamomlijsting na is hij gelijk aan die van mij. Veel plezier ermee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxDlius

MaxDlius

Buiten De Zone

Nog niet heel veel kilometers op de teller, maar ik geraak op dit moment aan een range tussen 420 en 460km bij 100%. Gisteren voor het eerst ook onder de 14kwh gezakt (50-70km/u wegen). Kleinste wielen, adaptieve regeneratie in D en uiteraard mooi weer zonder al te veel airco te gebruiken. Ik gebruik bijvoorbeeld ook de minst verbruikende routes die google maps voorstelt voor ev's zonder er daarvoor heel veel langer over te doen.

De iX1 heeft een grotere koffer en meer ruimte op de achterbank (incl. veel lagere middendeel), dus is toch wat praktischer dan de XC40. XC40 gaat ook al een paar jaar mee terwijl de iX1 een gloednieuw model is. Anderzijds krijg je standaard meer voor jouw geld bij Volvo en die sage green met zwart dak combo ziet er wel heel netjes uit ๐Ÿ˜€

Als je niet geeft om de awd en de extra power van de iX1, maar vooral range wilt, loont het misschien om nog even te wachten op de vermoedelijke minder krachtige versies van de iX1 met meer range die er heel waarschijnlijk zitten aan te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Idr548
  • Laatst online: 12-08 10:19
Bedankt voor jullie feedback.
Op zich wel positieve cijfers zo te horen.

Maar als je zegt 420 - 460. Op de batterij van 65kwh.
Dan zou dan willen zeggen een gemiddeld verbruik over een lading van +- 15kwh?
Is dat realistisch dan? Met een C40 / XC40 is dat niet haalbaar.

Wachten op een sDrive of grotere batterij is geen optie.

Ik weet ook niet of het nodig is ook om een grote batterij te hebben.
Wellicht is het een andere mindset ivm laden etc.
Maar je wil soms toch wel eens gewoon van A > B en terug geraken zonder gedoe van laden.

[ Voor 33% gewijzigd door Idr548 op 04-06-2023 19:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxDlius

MaxDlius

Buiten De Zone

Idr548 schreef op zondag 4 juni 2023 @ 19:35:
Bedankt voor jullie feedback.
Op zich wel positieve cijfers zo te horen.

Maar als je zegt 420 - 460. Op de batterij van 65kwh.
Dan zou dan willen zeggen een gemiddeld verbruik over een lading van +- 15kwh?
Is dat realistisch dan? Met een C40 / XC40 is dat niet haalbaar.

Wachten op een sDrive of grotere batterij is geen optie.

Ik weet ook niet of het nodig is ook om een grote batterij te hebben.
Wellicht is het een andere mindset ivm laden etc.
Maar je wil soms toch wel eens gewoon van A > B en terug geraken zonder gedoe van laden.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RnU9LeVsnrnLGOrNdXqBUM8m3Do=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jAeyMKbets1fFgVvXepm97oO.jpg?f=fotoalbum_large

De iX1 heeft inderdaad een kleinere batterij, maar rijdt gewoon efficiรซnter en is meer aerodynamisch dan de xc40/c40. De xDrive schiet ook enkel in actie wanneer dat nodig is. De regeneratieve werking van de iX1 is ook gewoon erg goed. Let op, ik heb wel twee jaar lang met een Toyota hybride gereden en lette toen al erg veel op mijn verbruik, dus dat verklaart misschien ook wel het een het ander.

Andere tips die helpen om het meeste te halen qua rijbereik: kleinste wielen kiezen (17inch), driving assistance plus (voor extra anticiperende hulpmiddelen voor betere regeneratie), verwarmde stoelen en stuur (veel efficiรซnter dan de standaardverwarming) geen panoramisch dak en geen trekhaak ๐Ÿ˜‰

Wat dat laden betreft, daar wen je bijzonder snel aan. Moest je toch eens onderweg moeten stoppen voor op te laden, heb je vaak al voldoende aan 15-20min om weer 150-200km verder te kunnen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/f80YuRwMUjTJK6gxCS9qAimQ6NY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/94hNzfDnlIPdZ4woYbDK7dUm.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technoslet
Collega van mij heeft een xc40 van een kleine twee jaar oud nu. Zijn gemiddelde verbruik lijkt altijd wat boven datgene van mij te zitten. Accu is vergelijkbaar met de iX1 dus het is geen long range (die hadden ze destijds niet).
Gemiddeld zie ik 16-17 kwh/100km. Ik maak veelal langere ritten waarbij ik normaal door het verkeer ga, 100-105. Soms als ik sneller door wil gaat het verbruik omhoog maar nog niet zo desastreus als ik had verwacht.
Ik heb de auto nu 9 weken (9500 km gereden) en door het warmer worden van het weer zie ik ook de actieradius toenemen.
Qua opties zit je met de xc40 beter. De reden voor mij om de iX1 te kiezen was omdat het een nieuw model is.
Mijn vorige auto, peugeot 508 uit 2019, wordt nu gefacelift maar die heb ik jog niet op de weg gezien. Die was destijds ook nieuw. Maar nieuw model is een keuze. Als dat je niet boeit zou ik beide proefrijden en daarop baseren wat je kiest.
De long range xc40 gaat vermoedelijk een grotere actieradius hebben.

Echter puur actieradius gericht en de ruim 1000 km die ik per week rij zou ik mijn volgende auto een iets grotere radius kiezen. Zodat ik de ritten (heen en terug) van 300-350 km op een dag ook op 1 lading kan doen.

Maar als je het net niet haalt, berekend de auto voor je hoelang je aan de snellader moet staan om met x% (kun je zelf instellen) thuis te komen. Voor mij was dat op ritten van 320km begin april,12 graden, zo'n 6-8 min.
Maar beetje planning, laptop open tijdens laden, dan ben je zo aan die minuten voor je weer de weg op kunt.
Dat laden tussendoor is me alleszins meegevallen... En dat komende uit een diesel met actieradius van 1100 km op 1 tank beurt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hennie-M
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08:30
technoslet schreef op zondag 4 juni 2023 @ 20:49:
Maar beetje planning, laptop open tijdens laden, dan ben je zo aan die minuten voor je weer de weg op kunt.
Dat laden tussendoor is me alleszins meegevallen... En dat komende uit een diesel met actieradius van 1100 km op 1 tank beurt..
Nu nog een mooi tafeltje oid regelen voor de achterbank zodat je daar inderdaad een beetje productief kan zijn. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MHGroentje
SAABcabrio schreef op zaterdag 3 juni 2023 @ 19:54:
[...]

Mooie auto! Op de wielen, spiegels en raamomlijsting na is hij gelijk aan die van mij. Veel plezier ermee!
Naar blijkt, zijn de twee kleine meegeleverde platte schroevendraaiers bedoeld, voor het loshalen. Ik moest tussen de twee metalen plaatjes, boven en onder de opening de schroevendraaier induwen. Toen kon ik de beugel zo loshalen.

Zie de foto's voor de opening en de spleten tussen de metalen klemmen.
Wellicht prettige info, voor een volgende gebruiker van een zonnebril houder.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/du0oGuv7f4fVKBu7gma4lpinGLM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rVnH9FaDNAsarzuoghNfZPpW.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JIzASpYFYMGoh3o_o_mUFZwkc6s=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Aply2JJhWJjLg6Hjlt0A5CWt.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• MHGroentje
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/S3hKwcMUfgMotDZ5NsAGGnCvC0U=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5CZmivWz4AYR9jfsRBQh6aFm.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bv3E9BnqiPPGrdQoV0wvrk9xAmE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zLWGkiLiCMtugX0Bt7ky9b5w.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FuQQjSWPZI2-JBGRL_6HFSaW7Ls=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DlOAdgWpQMyZ9OYlI1lP2cXB.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gYA0BCC2Rl6sPtnlq2O5hQEelhc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TFykyLeP9wSv7QmMcWLL65DP.jpg?f=fotoalbum_large

Nog enkele foto's, ook maar een tweewieler BMW, de S1000RR, van onze zoon.

[ Voor 26% gewijzigd door MHGroentje op 06-06-2023 12:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jv789
  • Laatst online: 23-12-2024
MHGroentje schreef op zondag 4 juni 2023 @ 22:33:
[...]

Naar blijkt, zijn de twee kleine meegeleverde platte schroevendraaiers bedoeld, voor het loshalen. Ik moest tussen de twee metalen plaatjes, boven en onder de opening de schroevendraaier induwen. Toen kon ik de beugel zo loshalen.

Zie de foto's voor de opening en de spleten tussen de metalen klemmen.
Wellicht prettige info, voor een volgende gebruiker van een zonnebril houder.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Hoe heb jij je Quadlock aangesloten als ik vragen mag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stien
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21-05 15:39
Heeft iemand dat remote parking payments van BMW al werkend vanuit de auto?
Lijkt mij erg handig om met een druk op de knop je parkeer actie te starten en met het weg rijden automatische stop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 00:02

Royz

Kleurenblind!!

Stien schreef op maandag 5 juni 2023 @ 21:45:
Heeft iemand dat remote parking payments van BMW al werkend vanuit de auto?
Lijkt mij erg handig om met een druk op de knop je parkeer actie te starten en met het weg rijden automatische stop.
Als je kijkt bij veelgestelde vragen zie je dat het nu alleen nog maar werkt in Duitsland en Oostenrijk. Althans, daar ga ik vanuit nu.

Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stien
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21-05 15:39
Oh ja, nu zie ik het ook.
Marketing technisch wel echt een flater om er dan een hele Nederlandstalige email aan al je klanten aan te wijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• therealwetwilly
euhm wat doe je als de publieke laadpaal de melding geeft: "cannot lock charging cable, please reconnect" wanneer deze dus wel locked in de paal zit, en er bijgevolg niet uit wil, en niet meer geconnecteerd is aan de kabel. Herconnecteren vd kabel aan de wagen helpt niet, disconnecten via app ook niet, noch het herpresenteren van de laadkaart. growing pains!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasonv
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 21-03-2024
therealwetwilly schreef op dinsdag 6 juni 2023 @ 07:17:
euhm wat doe je als de publieke laadpaal de melding geeft: "cannot lock charging cable, please reconnect" wanneer deze dus wel locked in de paal zit, en er bijgevolg niet uit wil, en niet meer geconnecteerd is aan de kabel. Herconnecteren vd kabel aan de wagen helpt niet, disconnecten via app ook niet, noch het herpresenteren van de laadkaart. growing pains!
dat lijkt me eerder een probleem met de paal, dan met de auto?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• querex
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 10:38
Hensley60 schreef op zaterdag 27 mei 2023 @ 22:26:
Update van mijn IDrive 8 naar een Android box met CarPlay en Playstore. ๐Ÿ˜€๐Ÿ‘
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Wil dit zeggen dat de eerste upgrade naar een Android OS voor de (i)X1 buiten is gegaan?
Hoe bevalt het je?

Inmiddels ook bericht gehad dat mijn PHEV X1 xDrive30e eind deze maand zou binnen komen >:) (bestelling geplaatst begin juni 2022 in Belgiรซ 8)7 )

[ Voor 8% gewijzigd door querex op 06-06-2023 09:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jiriki
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08-09 15:07
therealwetwilly schreef op dinsdag 6 juni 2023 @ 07:17:
Heb ik ook wel eens gehad jaren geleden. Even bellen met het nummer op de paal dan kunnen ze hem van afstand vrijgeven.

"Yes," said the skull. "Quit while you're a head, that's what I say." -- (Terry Pratchett, Soul Music)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• huwiee
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 10-09 12:18
querex schreef op dinsdag 6 juni 2023 @ 08:57:
[...]

Wil dit zeggen dat de eerste upgrade naar een Android OS voor de (i)X1 buiten is gegaan?
Hoe bevalt het je?

Inmiddels ook bericht gehad dat mijn PHEV X1 xDrive30e eind deze maand zou binnen komen >:) (bestelling geplaatst begin juni 2022 8)7 )
Mooi zo! Hier staat de wagen niet eens in de planning (planning loopt to augustus 2023 volgens de dealer)
Besteld augustus 2022... (25e phev)

|:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jv789
  • Laatst online: 23-12-2024
huwiee schreef op dinsdag 6 juni 2023 @ 09:37:
[...]

Mooi zo! Hier staat de wagen niet eens in de planning (planning loopt to augustus 2023 volgens de dealer)
Besteld augustus 2022... (25e phev)

|:(
Waar besteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• huwiee
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 10-09 12:18
Belgie (Bilia-Verstraeten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• therealwetwilly
jasonv schreef op dinsdag 6 juni 2023 @ 08:48:
[...]

dat lijkt me eerder een probleem met de paal, dan met de auto?
Jiriki schreef op dinsdag 6 juni 2023 @ 09:33:
[...]

Heb ik ook wel eens gehad jaren geleden. Even bellen met het nummer op de paal dan kunnen ze hem van afstand vrijgeven.
ja klopt, geen nummer op de paal en helaas was er nog niemand op het bedrijf aanwezig. Ze hebben de paal moeten resetten, en toen was het probleem verholpen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MHGroentje
jv789 schreef op maandag 5 juni 2023 @ 10:16:
[...]

Hoe heb jij je Quadlock aangesloten als ik vragen mag?
Ik heb de lader, met een 3 mtr. kabel aangesloten.
Hierbij heb ik de kabel langs de zijkant van het dashboard,
naar de onderzijde van het dashboard geleid. Achter het paneel, net onder de stuurkolom door ban ik naar de zijkant gegaan achter het zij paneel naar beneden, over de tunnel, naar de andere zijkant. Daar ook achter het zij paneel, tot naast de bijrijderstoel en daar naar de middenconsole.
En i.p.v. het gebruiken van de originele usb-c aansluitingen, heb ik de kabel in een 12V-5V adapter-plug gestoken.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0h3sPDXmID9wiVhOs0GZSIZ20OI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NtQvZt4EOLPiVTDHzyzqL0ql.jpg?f=fotoalbum_large

Hier langs het zijpaneel.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3mWZP6UocVvuEWF2HWeFiWjjD9A=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VONSzx60DSMjVTQyoHCbopcR.jpg?f=fotoalbum_large

Achter het zijpaneel bij de voeten van de bestuurder, langs, over de tunnel naar de rechterzijde.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iRW1MmWeXCsrd3icDS9mmzwT0EM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jbJbLi1yeITfppCna44rJeSy.jpg?f=fotoalbum_large

Dit zijpaneel heb ik even losgehaald, om de kabel naar me toe te kunnen halen (1x sterschroef en klip bevestiging). En kabel onder het paneel langs richting de bijrijderstoel.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IIzdWomtP17aPyL0pyRy-h2Amlo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/il9YIrZcnPMfUDsWMu17Nd2W.jpg?f=fotoalbum_large

Hier zie je waar ik vanachter het paneel naar buiten ben gekomen en vervolgens de kabel naar boven vastgezet.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sOaG5qUdC2nZSq_UnJtXLqrt06E=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/03Es6aTLEurjkTwLlerEs8Yg.jpg?f=fotoalbum_large

Kabel op 12 Volt - 5 volt adapter aansluiting aangesloten.
Betekent dat de twee USB-C poorten nog gewoon vrij blijven en er geen kabels op de middenconsole los liggen.

[ Voor 9% gewijzigd door MHGroentje op 06-06-2023 12:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JMSM
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 09-02-2024
technoslet schreef op zondag 4 juni 2023 @ 20:49:
Collega van mij heeft een xc40 van een kleine twee jaar oud nu. Zijn gemiddelde verbruik lijkt altijd wat boven datgene van mij te zitten. Accu is vergelijkbaar met de iX1 dus het is geen long range (die hadden ze destijds niet).
Gemiddeld zie ik 16-17 kwh/100km. Ik maak veelal langere ritten waarbij ik normaal door het verkeer ga, 100-105. Soms als ik sneller door wil gaat het verbruik omhoog maar nog niet zo desastreus als ik had verwacht.
Ik heb de auto nu 9 weken (9500 km gereden) en door het warmer worden van het weer zie ik ook de actieradius toenemen.
Qua opties zit je met de xc40 beter. De reden voor mij om de iX1 te kiezen was omdat het een nieuw model is.
Mijn vorige auto, peugeot 508 uit 2019, wordt nu gefacelift maar die heb ik jog niet op de weg gezien. Die was destijds ook nieuw. Maar nieuw model is een keuze. Als dat je niet boeit zou ik beide proefrijden en daarop baseren wat je kiest.
De long range xc40 gaat vermoedelijk een grotere actieradius hebben.

Echter puur actieradius gericht en de ruim 1000 km die ik per week rij zou ik mijn volgende auto een iets grotere radius kiezen. Zodat ik de ritten (heen en terug) van 300-350 km op een dag ook op 1 lading kan doen.

Maar als je het net niet haalt, berekend de auto voor je hoelang je aan de snellader moet staan om met x% (kun je zelf instellen) thuis te komen. Voor mij was dat op ritten van 320km begin april,12 graden, zo'n 6-8 min.
Maar als je tussen de 100-105 rijdt dan moet je toch wel 300 km kunnen halen met een volle batterij??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technoslet
JMSM schreef op dinsdag 6 juni 2023 @ 16:27:
[...]

Maar als je tussen de 100-105 rijdt dan moet je toch wel 300 km kunnen halen met een volle batterij??
Klopt. Dat is met temperaturen vanaf 10C+ wel mogelijk. Maar meestal rijd je hem niet leeg dus zul je iets lager uitkomen..
Eind maart kreeg ik mijn auto en mijn klant die op 160km ligt (dus 320km retour) haalde ik telkens net niet.
Dus de koudere wintermaanden zal dat nog verder afnemen.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• appiegoes
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/agZXvP8OCR3ifKc9ST-DUZWFq68=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rotlTIiNhoWqydMbU6yyo3Wk.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ASd_nUNo6623KgPaw_CCuSDICrc=/x800/filters:gifsicle():strip_exif()/f/image/dZMJOHUmTqe180eQiHEcPHBH.gif?f=fotoalbum_large

Vandaag op mogen halen. Wel even flink aan het trappen geweest met het apparaat hij is lekker snel van zijn plek te krijgen. Bevalt na een middag heel goed na mijn Mercedes A180D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shaowoo
  • Registratie: Mei 2005
technoslet schreef op dinsdag 6 juni 2023 @ 21:18:
[...]

Klopt. Dat is met temperaturen vanaf 10C+ wel mogelijk. Maar meestal rijd je hem niet leeg dus zul je iets lager uitkomen..
Eind maart kreeg ik mijn auto en mijn klant die op 160km ligt (dus 320km retour) haalde ik telkens net niet.
Dus de koudere wintermaanden zal dat nog verder afnemen.
Ik zit afgelopen weken te dubben tussen q4 40, ix1, x1 25e en xc40. Qua bereik heeft q4 een plus maar wel veel duurder. Neig wat meer naar bmw ix1.

Maar ik verbaas me beetje over het bereik, dat het net geen 400 km kan halen en dat het nog lager wordt als je rond de 120 km/uur rijdt.

IT Freelancer since 2005, and still loving it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Levii
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08-09 08:16
Hoi hoi,

Even wat context:
Ik woon in Belgiรซ en ik mag mijn nieuwe bedrijfswagen bestellen. Onze wagens worden aangekocht door het bedrijf (eigen fleet bedrijf als dochter onderneming) en we moeten er 200000km met rijden of 6j. Ik heb zonnepanelen en de laadpaal krijgen we van het bedrijf. Ik kan kiezen tussen een Alfen 16A, 32A, enkel/dubbel en met of zonder loadbalancing.

Maandag ben ik gaan test rijden met een iX1 en X1 aangezien ik een SUV wil en ik deze het mooiste vind.

Om eerlijk te zijn twijfel ik enormโ€ฆ

De bedoeling is om met deze auto soms op fiets uitstap te gaan. Dat wil zeggen een fietsrek met 2 elektrische fietsen en een kleine fiets.
Op reis gaan met de auto doen we nooit, maar ik weet uit ervaring van vrienden dat indien je een weekendje weg gaat naar de Belgische Ardennen of soms zelfs de zee, het heel lastig is om een vrije laadpaal te vinden. Laden via de stekker kan ook, maar de verkoper zei me dat het dan 32u duurt om volledig te laden.

De iX1 is โ‚ฌ50 bruto goedkoper dan de X1.
Levertermijn van de iX1 zou 6 maanden zijn en de X1 12 tot 18 maanden (op zich nu ook niet zo erg).
Aangezien het een firmawagen is betaal ik VAA en ben ik wel wat bang wat onze Belgische overheid uit hun mouw nog gaat schudden.

Wat zouden jullie doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quirinus
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 05-09 16:40
Waarom niet de gulden middenweg (PHEV)? Je hebt nog tot eind juni. VAA zelfde als de iX1.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DJR
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 09-09 18:45

DJR

Levii schreef op dinsdag 6 juni 2023 @ 23:08:
Hoi hoi,

Even wat context:
Ik woon in Belgiรซ en ik mag mijn nieuwe bedrijfswagen bestellen. Onze wagens worden aangekocht door het bedrijf (eigen fleet bedrijf als dochter onderneming) en we moeten er 200000km met rijden of 6j. Ik heb zonnepanelen en de laadpaal krijgen we van het bedrijf. Ik kan kiezen tussen een Alfen 16A, 32A, enkel/dubbel en met of zonder loadbalancing.

Maandag ben ik gaan test rijden met een iX1 en X1 aangezien ik een SUV wil en ik deze het mooiste vind.

De bedoeling is om met deze auto soms op fiets uitstap te gaan. Dat wil zeggen een fietsrek met 2 elektrische fietsen en een kleine fiets.
Op reis gaan met de auto doen we nooit, maar ik weet uit ervaring van vrienden dat indien je een weekendje weg gaat naar de Belgische Ardennen of soms zelfs de zee, het heel lastig is om een vrije laadpaal te vinden. Laden via de stekker kan ook, maar de verkoper zei me dat het dan 32u duurt om volledig te laden.

Levertermijn van de iX1 zou 6 maanden zijn en de X1 12 tot 18 maanden (op zich nu ook niet zo erg).
Aangezien het een firmawagen is betaal ik VAA en ben ik wel wat bang wat onze Belgische overheid uit hun mouw nog gaat schudden.

Wat zouden jullie doen?
Als lange (vakantie) ritten en "range anxiety" niet de belemmering zijn dan zie ik weinig reden om NIET voor de iX1 te gaan. De iX1 rijdt m.i. fijner, sneller en (voor wat het je waard is): je rijdt groener. En met een thuislaadpaal is het relaxed laden. Ik zou het wel weten. PHEV ben ik geen voorstander van. Je blijft bijna dagelijks aan de gang om je batterij(tje) iedere dag weer bij te laden (als je PHEV rijdt zoals het bedoeld is). Ik kom uit een Volvo V60 T8 en weet er alles van. Nee voor mij dan toch een full EV. En oh ja, levertijden voor iX1 zijn momenteel sneller dan alles met een verbrandingsmotor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Levii
DJR schreef op woensdag 7 juni 2023 @ 09:11:
[...]

Als lange (vakantie) ritten en "range anxiety" niet de belemmering zijn dan zie ik weinig reden om NIET voor de iX1 te gaan. De iX1 rijdt m.i. fijner, sneller en (voor wat het je waard is): je rijdt groener. En met een thuislaadpaal is het relaxed laden. Ik zou het wel weten. PHEV ben ik geen voorstander van. Je blijft bijna dagelijks aan de gang om je batterij(tje) iedere dag weer bij te laden (als je PHEV rijdt zoals het bedoeld is). Ik kom uit een Volvo V60 T8 en weet er alles van. Nee voor mij dan toch een full EV. En oh ja, levertijden voor iX1 zijn momenteel sneller dan alles met een verbrandingsmotor.
Klopt het dan dat de levertermijn 6 maand is voor de iX1 in Belgiรซ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MHGroentje
Hoi hoi,

Even wat context:

Wat zouden jullie doen?
Goedemorgen,
Ik ben zelf na 2,5 jaar rijden in de BMW X1 PHEV (xDrive25e), al overgestapt op de iX1. Deze nieuwe heb ik nu 6 dagen en ik heb al de overtuiging dat ik er goed aan heb gedaan.
De elektrisch uitklapbare trekhaak is geweldig (bij de vorige moest ik die zelf er steeds onder zetten), maar dat kan natuurlijk ook onder de nieuwe PHEV.

En gezien de snelheid dat er ook in de landen om ons heen elektrische laadplaatsen worden gemaakt, is het voor een elektrische auto, waar je minimaal 6 jaar mee moet doen, ook verwachtbaar dat je meer laadpunten zult vinden.
En wat natuurlijk ook fijn is, is het feit dat je door de bossen dan met een elektrische auto, met de ramen open, kan genieten van de natuur om je heen.

Of te wel, ik zou het wel weten en voor de iX1 gaan. Met dan de verwachting dat ik op de vakantie locatie, misschien eens de auto aan de thuislader moet zetten en gedurende ongeveer 8 uren, dan tot zo een 50-55 %, kan laden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Lager
Hoi hoi,

Even wat context:

Wat zouden jullie doen?
Je geeft aan een paal bij huis te krijgen, je kunt dus altijd vol weg, dus dan kom je echt wel een heel eind. Stel je doet 15 fietsweekendjes per jaar. 10 daarvan zijn meer dan de range op en neer dus ongeveer 350km. En van die 10 weekendjes zijn er 4 waarbij je het geluk hebt op locatie te kunnen laden. Dan hou je er nog 6 over die wat ongelukkig uitkomen, Maar die zijn mijn inziens prima op te lossen zijn door ergens onderweg 10 min aan een DC charger te laden en er nog even 100km bij te laden, het in tenslotte een beste trip, dus ergens even snel stopen voor een bakje koffie is niet zo'n raar idee. Ik zou het dan wel weten en gewoon lekker een iX1 gaan rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hharolds
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 06-03-2024
Bij steeds meer laadpalen kun je door middel van auto-charge laden zonder laadpas aan te bieden.
De auto communiceert een unieke code met de laadpaal en wordt geรฏdentificeerd.
Als je als berijder de auto juist in de app hebt geconfigureerd wordt de sessie automatisch gestart en gestopt.

Vattenfall gaat nu ook de openbare laadpalen middels een software update hiervan voorzien.

Maar helaas de BMW iX1 en de BMW i7 staan op de lijst van ongeschikte auto's voor auto-charge.

Iemand enig idee waarom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HugoB007
MHGroentje schreef op woensdag 7 juni 2023 @ 09:28:
[...]

Goedemorgen,
Ik ben zelf na 2,5 jaar rijden in de BMW X1 PHEV (xDrive25e), al overgestapt op de iX1. Deze nieuwe heb ik nu 6 dagen en ik heb al de overtuiging dat ik er goed aan heb gedaan.
De elektrisch uitklapbare trekhaak is geweldig (bij de vorige moest ik die zelf er steeds onder zetten), maar dat kan natuurlijk ook onder de nieuwe PHEV.

En gezien de snelheid dat er ook in de landen om ons heen elektrische laadplaatsen worden gemaakt, is het voor een elektrische auto, waar je minimaal 6 jaar mee moet doen, ook verwachtbaar dat je meer laadpunten zult vinden.
En wat natuurlijk ook fijn is, is het feit dat je door de bossen dan met een elektrische auto, met de ramen open, kan genieten van de natuur om je heen.

Of te wel, ik zou het wel weten en voor de iX1 gaan. Met dan de verwachting dat ik op de vakantie locatie, misschien eens de auto aan de thuislader moet zetten en gedurende ongeveer 8 uren, dan tot zo een 50-55 %, kan laden.
Hoelang heb je moeten wachten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MHGroentje
Ik heb de auto op 8 maart besteld en heb deze vorige week vrijdag 2 juni kunnen ophalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RH Lem
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 24-04-2024
Ik heb de ix1 eind januari โ€˜23 besteld.(Nederland)
X-line versie zwart met oa een trekhaak ,19 inch wielen en innovation pakket.
Verwachte levertijd was begin september โ€˜23, maar werd vandaag positief verrast door de dealer en kan de wagen a.s. dinsdag al ophalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tim-w
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-09 10:34

tim-w

TiPisch...

Lager schreef op woensdag 7 juni 2023 @ 09:55:
[...]

Je geeft aan een paal bij huis te krijgen, je kunt dus altijd vol weg, dus dan kom je echt wel een heel eind. Stel je doet 15 fietsweekendjes per jaar. 10 daarvan zijn meer dan de range op en neer dus ongeveer 350km. En van die 10 weekendjes zijn er 4 waarbij je het geluk hebt op locatie te kunnen laden. Dan hou je er nog 6 over die wat ongelukkig uitkomen, Maar die zijn mijn inziens prima op te lossen zijn door ergens onderweg 10 min aan een DC charger te laden en er nog even 100km bij te laden, het in tenslotte een beste trip, dus ergens even snel stopen voor een bakje koffie is niet zo'n raar idee. Ik zou het dan wel weten en gewoon lekker een iX1 gaan rijden.
Precies! En als je die paar keer aan de snellader afzet tegen al die keren dat je thuis kan laden (op de doordeweekse werkdagen) i.p.v. naar een tankstation moet is het helemaal winst!

Ik reed hiervoor i3 en dat was met de range soms best even plannen. Maar met de iX1 is mijn zorg over range compleet verdwenen. Mede ook omdat de boordcomputer erg goed assisteert bij het laden onderweg.

Succes met de keuze

But Seriously...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H8M3CuzUaintM3
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 01-03-2024
RH Lem schreef op woensdag 7 juni 2023 @ 17:54:
Ik heb de ix1 eind januari โ€˜23 besteld.(Nederland)
X-line versie zwart met oa een trekhaak ,19 inch wielen en innovation pakket.
Verwachte levertijd was begin september โ€˜23, maar werd vandaag positief verrast door de dealer en kan de wagen a.s. dinsdag al ophalen.
Mijne is besteld op 3 feb en staat gepland op 16 oktober daar zit dan wel een aardig verschil in. Ben wel benieuwd waarin dat zit, wel super gaaf dat je hem al zo snel mag ophalen. Ik kijk er ook zo naar uit! Post je even een dikke foto? _/-\o_

Zie hieronder mijn configuratie
Kleur en bekleding
C5A Frozen Pure Grey
KGNL Alcantara Sensatec Schwarz

Opties
M Sportpakket
Comfort Pack
Premium Pack
Travel Pack
Levering zonder typeaanduiding
20" M LMR Multispaak (Styling 869)
Sportstoelen voor
Interieurlijsten Aluminium Hexacube donker
Instrumententafel Luxury
M Sportstuurwiel
M Hoogglans Shadow Line
M Hemelbekleding in Anthrazit uitgevoerd
M Sport exterieurpakket
M Sport Intereurpakket
Zonder exterieur design details
Laadkabel (Mode 3, 11kW)
Stuurwielrand Verwarmd
Comfort Access
Automatisch dimmende binnen- en buitenspiegel bestuurderzijde
Automatische dimmende binnenspiegel
Elektrisch verwarmde voorstoelen
Adaptieve LED koplampen
High-beam assistant
Driving Assistant Plus
Draadloos laden
Actief stoel voor bestuurder
Elektrisch verstelbare voorstoelen
Harman-Kardon sound system
Glazen panoramadak
Bagagevangnet
Extra getint glas achter
M Hoogglans
Shadow Line met uitgebreide omvang
AG intern

[ Voor 16% gewijzigd door H8M3CuzUaintM3 op 07-06-2023 20:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Levii
Is het panoramisch dak een meerwaarde? Ik las voor de autonomie van de wagen best de standaard kleinere wielen en geen panoramisch dak. Welke invloed het dak heeft weet ik niet onmiddellijkโ€ฆ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreammm
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 08-09 15:45
Levii schreef op woensdag 7 juni 2023 @ 21:29:
Is het panoramisch dak een meerwaarde? Ik las voor de autonomie van de wagen best de standaard kleinere wielen en geen panoramisch dak. Welke invloed het dak heeft weet ik niet onmiddellijkโ€ฆ
Panoramisch dak zorgt voor extra gewicht, dus iets minder range.
Panoramisch dak is leuk in de zomer. Ik had het op mijn vorige wagen en nu niet op mijn iX1, maar ik mis het totaal niet. Bij mijn vorige wagen zorgde het ook voor een lek ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technoslet
Hoi hoi,

Even wat context:

Wat zouden jullie doen?
Zie post van Lager. Dat is exact zoals ik het ervaar.
En ik gebruik de auto naast werk ritten (tot 440km/dag) privรฉ voor fietstochten elders in t land.
Als je twijfelt gooi je hem als je bijna op bestemming bent (of net weer terug gaat) gewoon aan de snellader en dan ben je met 15 min weer weg.
Maar moet erbij zeggen dat ik in NL woon en NL wereldkampioen laadpalen dichtheid is.

Panoramisch dak ben ik zelf geen fan van en zal ik nooit op een auto bestellen. Maar dat is een persoonlijke voorkeur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• querex
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 10:38
Hensley60 schreef op zaterdag 27 mei 2023 @ 22:26:

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Is er nog meer info ivm de Android OS versie voor de (i)X1?
@Hensley60 of andere?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJR
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 09-09 18:45

DJR

icecreammm schreef op woensdag 7 juni 2023 @ 21:50:
[...]

Panoramisch dak zorgt voor extra gewicht, dus iets minder range.
Panoramisch dak is leuk in de zomer. Ik had het op mijn vorige wagen en nu niet op mijn iX1, maar ik mis het totaal niet. Bij mijn vorige wagen zorgde het ook voor een lek ...
Ik heb het nu ook in mijn huidige lease auto, leek me destijds een heerlijke optie maar ik heb voor mijn aanstaande iX1 de optie er uit gelaten. Mijn ervaring is dat ik er uiteindelijk maar heel weinig gebruik van maak omdat ik relatief veel snelweg kms maak en met een open dak en niet fatsoenlijk kan bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H8M3CuzUaintM3
H8M3CuzUaintM3 schreef op woensdag 7 juni 2023 @ 20:38:
[...]

Mijne is besteld op 3 feb en staat gepland op 16 oktober daar zit dan wel een aardig verschil in. Ben wel benieuwd waarin dat zit, wel super gaaf dat je hem al zo snel mag ophalen. Ik kijk er ook zo naar uit! Post je even een dikke foto? _/-\o_

Zie hieronder mijn configuratie

[...]
Krijg toevallig net een mail van de dealer dat hij 12 september geleverd wordt. Er zit dus blijkbaar echt een rap tempo in bij de leveringen en dat lijkt BMW dan toch wel weer heel goed voor elkaar te hebben. _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hensley60
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 14:37
querex schreef op donderdag 8 juni 2023 @ 08:12:
[...]

Is er nog meer info ivm de Android OS versie voor de (i)X1?
@Hensley60 of andere?
Vanaf fabriek komt er per november standaard op x1 idrive 9 gebaseerd op Android. Ik ben zelf met een box bezig voor Idrive 8 die Android kan draaien. Het werkt nu nog niet helemaal naar mijn zin. Zodra het wel is laat ik het weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H8M3CuzUaintM3
Hensley60 schreef op donderdag 8 juni 2023 @ 09:49:
[...]

Vanaf fabriek komt er per november standaard op x1 idrive 9 gebaseerd op Android. Ik ben zelf met een box bezig voor Idrive 8 die Android kan draaien. Het werkt nu nog niet helemaal naar mijn zin. Zodra het wel is laat ik het weten.
Mag ik vragen wat je doel precies is? :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RH Lem
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 24-04-2024
H8M3CuzUaintM3 schreef op donderdag 8 juni 2023 @ 09:30:
[...]

Krijg toevallig net een mail van de dealer dat hij 12 september geleverd wordt. Er zit dus blijkbaar echt een rap tempo in bij de leveringen en dat lijkt BMW dan toch wel weer heel goed voor elkaar te hebben. _/-\o_
Ze lijken toch de productie en afleveringen van de ix1 op te schroeven. Fijn dat je leverdatum naar voren is geschoven. d:)b

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• F-Tim
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 05-09 16:37
Ik blijf het bijzonder vinden hoe ze bij BMW levertijden plannen en communiceren, hier lees ik dat meerdere auto's (veel) sneller worden geleverd dan verwacht, maar mijn exemplaar wordt met 3 maanden vertraging eind juni pas geleverd na 9 maanden sinds bestelmoment. Mooi nieuws uiteraard voor iedereen die hem sneller krijgt, maar van mij zou BMW wat transparanter mogen communiceren.
Levii schreef op woensdag 7 juni 2023 @ 21:29:
Ik bestel altijd een auto mรฉt panoramisch dak, het geeft zoveel meer licht in de auto dat ik alleen dat al zeer waardevol vind. En dan met name licht dat niet opgelost kan worden door een licht-gekleurd interieur te kiezen (los van de nadelen van vlekken met een licht interieur). Met panorama dak zie ik de gezichten van m'n kinderen veel beter verlicht achterin dan in een auto zonder panorama dak.

Plus, zoals al gezegd wordt... in de zomer dak open, en genieten van het weer... ik zou niet meer zonder willen.

Kijkende naar de configurator scheelt het overigens 1% in verwachte range (aanklikken van Travel Pack levert -4km range op), dus aan jezelf om te beoordelen of je dat relevant vindt of niet.

Wanna play?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Levii
Wel misschien praten jullie uit ervaring over het snel laden in NL, maar ik denk dat we in Belgiรซ zo ver nog niet staan. Ik heb een baby van 2 maand en ik moet 6 jaar met de auto rijden.

Als ik echt onmiddellijk kan laden en snel lafen is het geen probleem, maar ik hoor ook soms verhalen van 10 tallen minuten wachten, nog maar te zwijgen in de zomer โ€ฆ en dat is de hel met een kind op de achterbank in een warme auto.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MHGroentje
Levii schreef op donderdag 8 juni 2023 @ 22:29:
Wel misschien praten jullie uit ervaring over het snel laden in NL, maar ik denk dat we in Belgiรซ zo ver nog niet staan. Ik heb een baby van 2 maand en ik moet 6 jaar met de auto rijden.

Als ik echt onmiddellijk kan laden en snel lafen is het geen probleem, maar ik hoor ook soms verhalen van 10 tallen minuten wachten, nog maar te zwijgen in de zomer โ€ฆ en dat is de hel met een kind op de achterbank in een warme auto.
Dan toch een panorama dak, deze op de kantelstand zetten en lekker een briesje laten binnenkomen.
Ik heb deze dagen met mijn nieuwe iX1, zwart interieur en panoramadak, al lekker genoten van het kunnen openzetten. Vooral door de stad en op de B-wegen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Lager
Levii schreef op donderdag 8 juni 2023 @ 22:29:

Die baby wordt vanzelf groter, net als het aantal openbare laadpalen en snelladers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAABcabrio
Ik rij veel met het dak in de kantelstand. Dat geeft m.i. geen echt meerverbruik. Gisteren een retourtje Arnhem-Emmen en dan zit ik rond de 16,5 kWh per 100 km, waarbij ik op 20inch rij en me redelijk aan de max snelheid hou. Het dak helemaal open op de snelweg doet het verbruik wel toenemen.
Met een fietsendrager op de trekhaak, en daarop 2 e-bikes, zie je de actieradius ook wel afnemen.
Verder ben ik vol lof over de auto. Komende weken volgt de vuurdoop met een vakantietrip naar midden Italiรซ.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shaowoo
  • Registratie: Mei 2005
vraagje aan de ix1 bezitters ,..wat is jullie ervaring mbt verbruik (zowel winter, lente en in de zomer), maw afgelegde afgezet tegen accu? Ik zit nog steeds harstikke in dubio tussen ix1 en volvo xc40.

IT Freelancer since 2005, and still loving it.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SAABcabrio
Weet iemand waar ik een legenda kan vinden met de symbolen van de laadpalen in het navigatiesysteem?
Ik zie meerdere symbolen (ac, dc, hpc) soms met een sterretje erbij en soms met het plus-teken (of allebei). Ik heb wel een idee, maar zou voor een buitenlandse trip graag weten wat deze symbolen exact betekenen.
Heeft iemand al ervaring met laden in het buitenland en het gebruik van betaalmiddelen? Wij gaan via Duitsland en Zwitserland naar Italiรซ (Marken en Chinque Terre). Ik heb een pas van Multi Tank Card (Eneco) en heb de BMW Charging card geactiveerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAABcabrio
shaowoo schreef op vrijdag 9 juni 2023 @ 08:28:
vraagje aan de ix1 bezitters ,..wat is jullie ervaring mbt verbruik (zowel winter, lente en in de zomer), maw afgelegde afgezet tegen accu? Ik zit nog steeds harstikke in dubio tussen ix1 en volvo xc40.
Als je nu een diesel rijdt met een grote brandstoftank is elke EV snel in het nadeel.
Wanneer je gebruik maakt van meerdere laadmomenten, dan heb je weinig laadstress. Ik rijd mijn iX1 sinds begin april en rijd soms 300 km of meer op een dag. Als ik tijdens meetings bij klanten of op kantoor de mogelijkheid heb om te laden geeft dat nooit problemen. Een bezoekje aan Fastned, voor het geval dat, is ook geen straf. Afhankelijk van de hoeveelheid stroom die je moet laden, ben je vaak weer snel onderweg en geeft tevens gelegenheid om weer enkele mails weg te werken. Voor mij is een hoge actieradius wel makkelijk, maar dus niet zaligmakend. Wat ik hiermee wil zeggen is dat ik nooit doorrijd totdat de accu bijna leeg is. Dan zou ik wel stress kunnen krijgen, zeker als er geen functionerende laadpaal binnen bereik is. Overigens kan ik me voorstellen als je veel lange en ook buitenlandse trips maakt de grote actieradius wel belangrijk is. Succes met je keuze!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ADiTheMAN0
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 04-06 21:11
Heb een weekje mijn X1, wat een auto! Zo blij mee. Snap alleen het volgende niet. Mijn auto heeft Driving Assistant Plus, maar niet het gewone Driving Assistant pakket. Nou ben ik op de hoogte dat het gewone pakket dingen bevat die niet in het Driving Assistant Plus pakket zitten, en ik dus niet heb, maar nou zou ik obv de omschrijving van het Driving Assistant Plus pakket (zie onderstaand) wel verwachten dat als ik de ACC aanzet, er actieve stuurcorrecties zijn om mij in de rijstrook te houden. Dat is bij mij helemaal niet het geval, ook niet bv op de snelweg. Hoe zit dat bij jullie?
Driving Assistant Plus omvat meerdere op camera en radar gebaseerde bestuurdersassistentiesystemen en kan aanzienlijk bijdragen aan de veiligheid tijdens het rijden. Tussen de 30 en 180 km/h houdt het systeem zelfstandig de gewenste snelheid en afstand tot de voorligger aan. Het systeem maakt onderscheid tussen rijdende en stilstaande voertuigen en remt indien nodig zelfstandig af, om vervolgens ook weer zelfstandig verder te rijden. Als nuttige toevoeging houdt de Steering & Lane Control Assistant de BMW tot 180 km/h met actieve stuurcorrecties binnen de rijstrook. Vooral op de snelweg en in de file zorgt dit voor extra ontspanning.
Pagina: 1 ... 11 ... 70 Laatste