@
verkeerslicht Ik heb dit topic met veel aandacht en bewondering gelezen. Ik heb er ook veel aan gehad bij het installeren van mijn eigen Ferroli. Wel een maatje kleiner. Ik heb de 6 kw variant. Maar desalniettemin veel gehad aan verschillende onderdelen die je met ons hebt gedeeld. Dank daarvoor.
Het bedrijf dat mijn warmtepomp in bedrijf heeft gesteld, heeft echter niet heel veel kennis van deze ferroli. Nu heb ik zelf ook veel interesse in dit onderwerp en puzzel ik ook graag met de settings.
Ik liep tegen het volgende aan en hoop dat jullie me misschien hier verder in kunnen helpen. Wellicht dat @
terpie1992 er ook nog meer van weet?!?
Ik heb op dit moment een thermostaat die bepaald of de unit aan gaat of uit. Echter is mij wel duidelijk geworden dat het veel energiezuiniger is om met de klimaat gerelateerde curve te werken (deze aanname klopt toch?)
Echter is mijn vraag hoe kan ik dit precies instellen?
Op dit moment staat mijn thermostaat (6.1) op MODE IN
Daarnaast staat in menu 5, de waterloop temp op JA. en de Kamertemp op Nee.
Het is best lastig te interpreteren wat ze nu in de handleiding schrijven, dit haalde jullie ook al aan. Wat ik er nu van begrijp is dat als de Waterloop op JA staat, dat je zelf handmatig de aanvoertamp kan instellen. In de handleiding staat dat als de kamertemp op JA staat dat dan de klimaat gerelateerde curve in werking treedt.
[quote]
Informatie over de TEMP. TYPE INSTELLING
De TEMP. TYPE INSTELLING wordt gebruikt om te kiezen of de waterloop- of kamertemperatuur wordt gebruikt om de warmtepomp IN of UIT te schakelen.
Wanneer KAMERTEMP. wordt ingeschakeld, wordt de waterlooptemperatuur berekend op basis van klimaat-gerelateerde curves (zie “10.1 Klimaat-gerelateerde curves”).
[quote]
Als ik de waterlooptemp uit zet en de kamertemp aan, dan pakt hij deze instellingen niet. Dan moet eerst de kamerthermostaat in menu 6 op een ander stand worden gezet.
Als ik de kamerthermostaat op Nee zet in menu 6 en dan de kamertemp op ja in menu 5, dan zou de klimaatcurve in werking moeten treden. Echter heb ik gelezen in de handleiding van de controller dat de controler dan in de kamer zou moeten hangen waar de verwarming plaats vindt. Echter is dit bij mij niet het geval. Ik weet ook niet of dit klopt.
Hoe hebben jullie dit geregeld? Ik kijk uit naar jullie reacties.
Gr Wouter