[Voetbal] Centraal WK 2022 topic

Pagina: 1 ... 10 ... 61 Laatste
Acties:
  • 112.948 views

Onderwerpen

• JoteW
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 13-10 12:22
Dat zou toch wat geweest zijn. Wat een oetlul die keepert. Je kijkt altijd even om je heen of er iemand loopt, Danilo kijkt ook naar hem.. Waarschuwen was dan ook wel een idee geweest.

Twente komt eraan!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Misschien wat minder crowd shots, zodat we zien wat er in de wedstrijd gebeurt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• .joepiedepoepie
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 12-10 13:03
Zo jammer dat die Ghanees uitgleed! Had hen de 3-3 wel gegund

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• forzav
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
HollowGamer schreef op donderdag 24 november 2022 @ 18:59:
Misschien wat minder crowd shots, zodat we zien wat er in de wedstrijd gebeurt.
Ja dat lijkt me een hele fijne, net zoals inzoomen op gezichten van spelers terwijl de bal gewoon in het spel is..

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Snowdog
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15:29
Toch jammer dat de Afrikaanse teams nog met 0 punten staan, ondanks dat ze al best een paar aardige wedstijden hebben laten zien.

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17:17
Ik vind het zo jammer dat de Europese teams het weer zo goed doen, daar hou ik niet van, die hebben het niet nodig, al zat er vast logica bijzitten.

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online

Pierre

Van nature lui!

Van de ene aansteller naar de andere, ben benieuwd wat Brazilië gaat doen. Veel plezier.

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 11:14

Fiber

Beaches are for storming.

Pierre schreef op donderdag 24 november 2022 @ 19:52:
Van de ene aansteller naar de andere, ben benieuwd wat Brazilië gaat doen. Veel plezier.
Ik zag net nog een klein stukje van Uruguay - Zuid-Korea. Mis je verder niet veel aan denk ik, maar is Suarez nou echt zo dik geworden of lijkt dat maar zo...? O-)

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• carpebios
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 11:31
De eerste kanarie ging al liggen en bleef dan ook gelijk een seconden of 15 liggen, wat een drama.

O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Als dat na vijf minuten al geel waard is gaan de Serven niet met 11 eindigen.

[ Voor 4% gewijzigd door Gunner op 24-11-2022 20:08 ]

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Nu online

Quad

Doof

Publiek is ook drama, genoeg negativiteit richting Servië als ze aan de bal zijn.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Pierre
  • Nu online

Pierre

Van nature lui!

Fiber schreef op donderdag 24 november 2022 @ 20:01:
[...]

Ik zag net nog een klein stukje van Uruguay - Zuid-Korea. Mis je verder niet veel aan denk ik, maar is Suarez nou echt zo dik geworden of lijkt dat maar zo...? O-)
Daar is wel 15kg bij gekomen inderdaad.

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

• MisterEagle
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 15:21
Heb ik mijn audio instellingen niet goed of is het commentaar 10x zachter dan de rest van het geluid?

• gaizka
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 14-07 18:10
Ik zie liever Antony ipv Raphina.

• mavaros
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 14:52
Er zitten vanavond veel sjeiks in het stadion. In alle wedstrijden tot nu toe, behalve de openingswedstrijd, waren de sjeiks zelfs nauwelijks met een loep te ontdekken tussen het publiek.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• M@cer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13:43
De commentator is wel weer heel erg voor Brazilië, elke bal die ze overspelen is magisch terwijl mooie acties van Servië doodgezwegen worden.

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:07
M@cer schreef op donderdag 24 november 2022 @ 20:43:
De commentator is wel weer heel erg voor Brazilië, elke bal die ze overspelen is magisch terwijl mooie acties van Servië doodgezwegen worden.
Helemaal mee eens, Brazilië speelt helemaal niet zo goed. Daarnaast wordt iedere overtreding van Servië gecomplementeerd met een driedubbele rol met groots handgebaar op het eind, vreselijk onsportief.

Ik hoop echt dat Servië nog een paar kansen krijgt om die kanaries op achterstand te brengen. Sterker nog, ik hoop echt dat Servië straks wint.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17:00

FreakNL

Well do ya punk?

Servië is een geduchte outsider.

Wij verliezen ervan, ze spelen echt veel sterker dan Oranje. Lepe ploeg hoor.

Brazilië maakt nog weinig indruk.

• carpebios
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 11:31
Ik verwacht wel een filmpje van elke speler van Brazilië die ter aarde stort.

O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Quad
  • Nu online

Quad

Doof

Wordt hoog tijd dat er eens kaarten gegeven worden voor het opzichtig vallen en dan 3x doorrollen van de Brazilianen. Vinicius net ook weer..

PVOutput☀️

• Fiber

Fiber

FreakNL schreef op donderdag 24 november 2022 @ 21:07:

De meeste grote ploegen en grote spelers maken (nog) niet veel indruk, al winnen ze soms wel. Hoeft ook nog niet per se natuurlijk, het toernooi is nog lang.

Sinds wanneer is die liggende man achter het muurtje in de mode? Doet Nederland dat ook?

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

gaizka schreef op donderdag 24 november 2022 @ 20:37:
Ik zie liever Antony ipv Raphina.
Ik ga dan voor Martinelli

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• Fiber

Fiber

Tja, valt ie toch, zat er al een beetje aan te komen natuurlijk...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Quad
  • Nu online

Quad

Doof

Fiber schreef op donderdag 24 november 2022 @ 21:14:
[...]

De meeste grote ploegen en grote spelers maken (nog) niet veel indruk, al winnen ze soms wel. Hoeft ook nog niet per se natuurlijk, het toernooi is nog lang.

Sinds wanneer is die liggende man achter het muurtje in de mode? Doet Nederland dat ook?
De muurligger is al een seizoen of 2 een fenomeen. Ik heb wel het idee dat het langzaam wat minder wordt gebruikt.

PVOutput☀️

• Quad
  • Nu online

Quad

Doof

Zo die is wel lekker hoor. prachtig.

[ Voor 24% gewijzigd door Quad op 24-11-2022 21:32 ]

PVOutput☀️

• Fiber

Fiber

Wereldgoal!

• FreakNL

FreakNL

Well do ya punk?

Quad schreef op donderdag 24 november 2022 @ 21:23:
[...]

De muurligger is al een seizoen of 2 een fenomeen. Ik heb wel het idee dat het langzaam wat minder wordt gebruikt.
Het is ook eigenlijk raar dat het niet eerder verzonnen is.

Deze muurligger en opspringende muur verijdelde eigenlijk een goal van Neymar,want die bal ging richting kruising.

Prachtgoal btw. Verkeerde aanname maar prima opgelost.

[ Voor 4% gewijzigd door FreakNL op 24-11-2022 21:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pinobigbird
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:59

Pinobigbird

doesn't share food!

Is er dit jaar geen Top 5 bij de NOS? Want deze mag op 1!

Joey: Nice try. See the Netherlands is this make believe place where Peter Pan and Tinkerbell come from.
https://kattenoppasleiderdorp.nl
PV: 3080Wp ZO + 3465Wp NW = 6545Wp totaal 13°tilt

• Montaner
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 10-10 13:14
FreakNL schreef op donderdag 24 november 2022 @ 21:07:

Haha wat, verliezen van Servië? Ploeg waar echt niets in zit qua voetbal, behalve tegenhouden en het fysiek maken.

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15:16
Dat is waarom Brazilië voor mij toch wel de grootste favoriet is. Wij zijn al blij met één speler die met één actie een wedstrijd kan beslissen. Die Brazilianen hebben er, inclusief de bank, wel een stuk of zeven.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jbdeiman
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 13-10 12:16
Ben ik net aan het typen dat Brazilië niet zo best is schieten ze m er zo in.... Er zit weinig lijn in het spel en als Neymar aan de bal komt is het lopen lopen lopen tot die ook maar iets voelt, vallen en vrije trap meekrijgen. Die lijkt meer bezig met tegenstander uitdagen / irriteren dan met voetballen in het team waar hij bij hoort.

Arbitrage is trouwens ook niet best, niet zo beslissend als bij andere wedstrijden, maar momentje met Tadic, arm/ hand in de nek tegen zijn hoofd was wel een overtreding waar niet voor wordt gefloten. De speler die daarna boos werd omdat een veel lichtere overtreding kort daarop door Servië wel werd bestraft. De schuld daarvoor ligt i.m.o. dan ook grotendeels bij de arbitrage, die daar wel opzichtig voordelig besliste voor Brazilië.

Neymar kan de momenten dat hij wel beseft in een team te spelen echt heerlijk voetballen, maar hij vindt het pingelen gewoon te lekker.

[ Voor 8% gewijzigd door jbdeiman op 24-11-2022 21:39 ]

• FreakNL

FreakNL

Well do ya punk?

Montaner schreef op donderdag 24 november 2022 @ 21:34:
[...]

Haha wat, verliezen van Servië? Ploeg waar echt niets in zit qua voetbal, behalve tegenhouden en het fysiek maken.
Of wij zoveel voetbal hebben. Iedereen gaat in het sprookje van Van Gaal geloven maar eigenlijk hebben we maar een matig ploegje.

Ik schat de Serven echt hoger in. Achterin een paar slopers en voorin hebben ze echt wel wat kwaliteit. Ik schat de kwaliteit eigenlijk 50/50 maar zij hebben meer mentaliteit.

[ Voor 6% gewijzigd door FreakNL op 24-11-2022 21:38 ]

• jbdeiman
D-e-n schreef op donderdag 24 november 2022 @ 21:34:
Dat is waarom Brazilië voor mij toch wel de grootste favoriet is. Wij zijn al blij met één speler die met één actie een wedstrijd kan beslissen. Die Brazilianen hebben er, inclusief de bank, wel een stuk of zeven.
Maar je hebt ook strategisch een plan nodig en dat lijkt er in wat mindere mate te zijn. Natuurlijk kunnen momenten een wedstrijd beslissing, maar je moet er wel voldoende weten te creëren. Op basis van deze wedstrijd is Brazilië voor mij nog zeker geen favoriet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Spelen toch wel lekker he die Brazilianen.

• jbdeiman
Verwijderd schreef op donderdag 24 november 2022 @ 21:40:
Ze gaan nu wel voetballen, na de 2-0 gaat het een stuk beter, maar daarvoor was het allemaal erg matig. Kan nu ook zijn dat de Serven zijn gebroken nu, dus dat Brazilië vrijer speelt, en Servië minder tegengas geeft/ kan geven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

FreakNL schreef op donderdag 24 november 2022 @ 21:36:
[...]

Ik schat de Serven echt hoger in. Achterin een paar slopers en voorin hebben ze echt wel wat kwaliteit. Ik schat de kwaliteit eigenlijk 50/50 maar zij hebben meer mentaliteit.
0 schoten op doel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• milotic
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 25-09 10:14
Brazilie klasse beter was te verwachten, servie is ziezo een zeer matige ploeg, brazilie op elke positie een speler die 35% beter is.

Samen met Spanje beste teams op het wk.

• Harribo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14:56
Verwijderd schreef op donderdag 24 november 2022 @ 21:40:
Ja joh wat een team...

Mooi doelpunt Richarlison.
En dan te bedenken dat hij bijna bij Ajax had gevoetbald

Servië een aardig elftal hoor voor een wk maar ook niet meer dan dat

[ Voor 11% gewijzigd door Harribo op 24-11-2022 21:46 ]

• Grindtegel
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 12:50
half het stadion is al naar huis...

• jbdeiman
Vast naar het hotel een biertje halen. Maar ik denk dat we lezen dat er meer mensen zaten dan in het stadion hadden gepast. :+

Maar de wedstrijd is wel gespeeld, geen idee hoe het met de uitstroom zit in en om de stadions en dergelijke maar voor de laatste paar minuten is dat logisch. (En vol was het stadion ook totaal niet, als ze de stadions voor 2/3 van de capaciteit hadden gemaakt leek het in elk geval nog een beetje vol).

Winst Brazilië was hier wel te verwachten, ben wel benieuwd wanneer ze echt meer weerstand krijgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:07
jbdeiman schreef op donderdag 24 november 2022 @ 21:55:
[...]

Vast naar het hotel een biertje halen. Maar ik denk dat we lezen dat er meer mensen zaten dan in het stadion hadden gepast. :+

Maar de wedstrijd is wel gespeeld, geen idee hoe het met de uitstroom zit in en om de stadions en dergelijke maar voor de laatste paar minuten is dat logisch. (En vol was het stadion ook totaal niet, als ze de stadions voor 2/3 van de capaciteit hadden gemaakt leek het in elk geval nog een beetje vol).

Winst Brazilië was hier wel te verwachten, ben wel benieuwd wanneer ze echt meer weerstand krijgen.
Ik hoop dat ze tegen Zwitserland en Kameroen wat meer weerstand gaan krijgen. Ondanks dat ze de favorieten rol toebedeeld hebben gekregen is het spel er niet naar.
De enige ploeg die tot nu echt indruk heeft gemaakt is Spanje. Daar waar ze in het verleden aan het breien waren en amper kansen creëerden lijkt dat nu omgeslagen te zijn in dodelijke effectiviteit. Maar goed, we hebben pas 1 ronde gehad dus laten we even de verwachtingen temperen totdat alle poule wedstrijden zijn gespeeld.

• T-MOB
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14:53
jbdeiman schreef op donderdag 24 november 2022 @ 21:55:
[...]

Maar de wedstrijd is wel gespeeld, geen idee hoe het met de uitstroom zit in en om de stadions en dergelijke maar voor de laatste paar minuten is dat logisch. (En vol was het stadion ook totaal niet, als ze de stadions voor 2/3 van de capaciteit hadden gemaakt leek het in elk geval nog een beetje vol)
Het viel deze wedstrijd wel mee hoor, met die lege plekken. Arabieren in zo'n wit gewaad lijken net een lege stoel, maar al die stippen zijn gezichten ;)Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rCHYyi5ceSDkHBnC40pQkj6NxRA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/TWuGZMpsXYK7i6VcUpZwVMi6.png?f=fotoalbum_large

Regeren is vooruitschuiven

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17:16

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Topicstarter
De gebruikelijke namen als Engeland, Brazilië, Spanje en Frankrijk maken tot zover scorend een goede indruk. Maar goed wij moeten altijd groeien in een toernooi :+

Tweakers Discord

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17:01
Vind het nog wat te vroeg om favorieten aan te wijzen op basis van deze wedstrijden. Veel goals maar op Servië na echt zwakke tegenstanders.

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17:17
Wat ik mis, dit Wk, logisch wel, is de nachtwedstrijd van zeg tussen half 1 en half 3.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• g1n0
  • Registratie: Maart 2016
  • Niet online
Sjah schreef op vrijdag 25 november 2022 @ 00:12:
Wat ik mis, dit Wk, logisch wel, is de nachtwedstrijd van zeg tussen half 1 en half 3.
Ik ook. Nog 4 jaartjes wachten 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbdeiman
T-MOB schreef op donderdag 24 november 2022 @ 22:36:
[...]

Het viel deze wedstrijd wel mee hoor, met die lege plekken. Arabieren in zo'n wit gewaad lijken net een lege stoel, maar al die stippen zijn gezichten ;)[Afbeelding]
Dat weet ik wel, maar ook daar zijn toch veel plekken waar geen hoofden zitten tussen hoor. En hele delen waren minder gevuld dan waar je nu de foto van deelt. Qatar is geen voetballand, voetbal is daar (ook gezien de extreme prijzen van alles) niet voor iedereen.

Als de FIFA dit soort idioterie doorzet met de focus op wie het meest betaalt krijgen ze enorme problemen omdat de spelen dan niet meer voor het volk zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d-vine
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 16:20
tweakduke schreef op donderdag 24 november 2022 @ 22:55:
De gebruikelijke namen als Engeland, Brazilië, Spanje en Frankrijk maken tot zover scorend een goede indruk. Maar goed wij moeten altijd groeien in een toernooi :+
Die staan ook op mijn hotlist na ronde 1. Deze landen waren echt goed op elkaar ingespeeld.
Maar 1 gebruikelijke naam Duitsland staat daar een keer niet tussen.
En ik ben benieuwd wat Argentinië gaat doen die hebben de hele kwalificatie periode het heel goed gedaan en dan nu ineens dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

d-vine schreef op vrijdag 25 november 2022 @ 08:44:
Maar 1 gebruikelijke naam Duitsland staat daar een keer niet tussen.
Bij het vorige WK van 2018 werd Duitsland 4e en laatste in een groep met Mexico, Zweden en Zuid-Korea.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d-vine
Verwijderd schreef op vrijdag 25 november 2022 @ 08:50:
[...]

Bij het vorige WK van 2018 werd Duitsland 4e en laatste in een groep met Mexico, Zweden en Zuid-Korea.
Dat weet ik maar dat was een uitzondering. Van 1966 tot 2014 (met uitzondering 78, dat werkte toen niet met de knock out zoals we nu kennen maar met 2x een groeps fase) komen die Duitsers altijd minimaal tot de kwartfinale en staan ze niets voor niets bekend als toernooi voetballers.

[ Voor 13% gewijzigd door d-vine op 25-11-2022 09:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbdeiman
d-vine schreef op vrijdag 25 november 2022 @ 08:58:
[...]

Dat weet ik maar dat was een uitzondering. Van 1966 tot 2014 (met uitzondering 78) komen die Duitsers altijd minimaal tot de kwartfinale en staan ze niets voor niets bekend als toernooi voetballers.
Wel vind ik dat Duitsland voetballend de laatste tijd erg tegenvalt, er lijkt ook niet zoveel drive te zijn als er eerder wel was bij Die Mannschaft.
Ik moet het nog zien, ze beginnen nu wel op een achterstand die niet fijn is aangezien de poule over maar 3 wedstrijden gaat. Ze moeten nu eigenlijk 2 maal winnen, verliezen ze van Spanje is het zo goed als zeker klaar, of moeten ze heel veel geluk hebben om door te gaan:
Spanje wint wel van Costa Rica (is de verwachting), maar die zullen van Duitsland ook winnen (en willen winnen), dan zijn ze al zeker door. Spanje komt dan op 6 punten uit 2 wedstrijden.
Costa Rica en Japan moeten tegen elkaar, Japan heeft al 3 punten, Costa Rica 0. Als Japan wint of het gelijk spel wordt is Duitsland al uitgeschakeld Japan komt dan al op 4 punten waar Duitsland maximaal op 3 komt. Alleen de eerste 2 teams uit de poule gaan door.
Veel tijd om in het toernooi te komen is er dus niet, de wedstrijd tegen Spanje is in principe al beslissend voor Duitsland. Enige route waardoor het allemaal goed komt zou dan zijn als Japan verliest van Costa Rica, Duitsland wint van Spanje, dan heeft iedereen 3 punten en moet de laatste wedstrijd worden gewonnen, of het moet op doelsaldo dan nog gebeuren wanneer ze de laatste wedstrijd gelijk spelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 09:34
Mooi achter de schermen filmpje van het wonder van Lusail:

Die Renard is wel een mannetje, maar heeft in Afrika best wel prijzen behaald in Africa cups.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d-vine
jbdeiman schreef op vrijdag 25 november 2022 @ 09:45:
[...]

Wel vind ik dat Duitsland voetballend de laatste tijd erg tegenvalt, er lijkt ook niet zoveel drive te zijn als er eerder wel was bij Die Mannschaft.
Ik moet het nog zien, ze beginnen nu wel op een achterstand die niet fijn is aangezien de poule over maar 3 wedstrijden gaat. Ze moeten nu eigenlijk 2 maal winnen, verliezen ze van Spanje is het zo goed als zeker klaar, of moeten ze heel veel geluk hebben om door te gaan:
Spanje wint wel van Costa Rica (is de verwachting), maar die zullen van Duitsland ook winnen (en willen winnen), dan zijn ze al zeker door. Spanje komt dan op 6 punten uit 2 wedstrijden.
Costa Rica en Japan moeten tegen elkaar, Japan heeft al 3 punten, Costa Rica 0. Als Japan wint of het gelijk spel wordt is Duitsland al uitgeschakeld Japan komt dan al op 4 punten waar Duitsland maximaal op 3 komt. Alleen de eerste 2 teams uit de poule gaan door.
Veel tijd om in het toernooi te komen is er dus niet, de wedstrijd tegen Spanje is in principe al beslissend voor Duitsland. Enige route waardoor het allemaal goed komt zou dan zijn als Japan verliest van Costa Rica, Duitsland wint van Spanje, dan heeft iedereen 3 punten en moet de laatste wedstrijd worden gewonnen, of het moet op doelsaldo dan nog gebeuren wanneer ze de laatste wedstrijd gelijk spelen.
De duitsers vallen zeker tegen de laatste tijd maar bedenk wel dat tegen Japan ze hele grote kansen hadden en het zo 2 of 3-0 had kunnen staan.
Hetzelfde geld voor 2018 tegen zuid korea toen hadden ze ook de ene na de andere grote kans en met 2 uitbraken maakte zuid-korea er toen 2-0 van.
Het is niet zo dat ze worden weggespeeld en in grote wedstrijden staat ze er vaak. Duitsers blijven duitsers, Gelijk do or die voor ze en dat maakt het wel leuk
Maar met het spel van Spanje kan het zomaar zijn dat ze er 2x achter elkaar uit liggen in de poule fase. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jbdeiman
d-vine schreef op vrijdag 25 november 2022 @ 10:04:
[...]

De duitsers vallen zeker tegen de laatste tijd maar bedenk wel dat tegen Japan ze hele grote kansen hadden en het zo 2 of 3-0 had kunnen staan.
Hetzelfde geld voor 2018 tegen zuid korea toen hadden ze ook de ene na de andere grote kans en met 2 uitbraken maakte zuid-korea er toen 2-0 van.
Het is niet zo dat ze worden weggespeeld en in grote wedstrijden staat ze er vaak. Duitsers blijven duitsers, Gelijk do or die voor ze en dat maakt het wel leuk
Maar met het spel van Spanje kan het zomaar zijn dat ze er 2x achter elkaar uit liggen in de poule fase. :+
Daar doelde ik eigenlijk op, Spanje is in goede vorm / doen, dus daar zal een mogelijk verlies wel zijn ingecalculeerd zeg maar, omdat je in het toernooi moet groeien. Maar dan moet je in de andere 2 wedstrijden wel winnen, en dat lukt dus al niet meer. Belooft wel een mooie pot te worden tussen Duitsland en Spanje, juist omdat 1 van de 2 echt moet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 07:37

HaterFrame

Well... Poo came out!

Kunnen ze die achtergrond geluiden niet wat terugschroeven? Man man wat irritant :(

I am the great Cornholio!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d-vine
Mooie goal mooie foto

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RJbIiQHM7tTmYmYqt8L4Nm4owmE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/F6ihTyzJ7jXO3K4v5KYvUIky.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• M@cer
Het valt allemaal niet mee met die wedstrijd van vandaag.. Nederland moet zorgen dat ze eerste worden in de poule, nummer 2 van Poule B zou weinig problemen op moeten leveren..

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Iran - Wales is niet om aan te zien. Beide ploegen hebben eigenlijk niets te zoeken op dit WK.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• m0nk
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online

m0nk

16-09-2003 15.15

Alsof ik de gemiddelde DH wedstrijd zit te kijken.. Man wat een matige teams zijn dit..

13-05-2016 15:00 | 08-11-2017 8:30 | 25-11-2024 13:47

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
gambieter schreef op vrijdag 25 november 2022 @ 12:31:
Iran - Wales is niet om aan te zien. Beide ploegen hebben eigenlijk niets te zoeken op dit WK.
En dat te bedenken dat er over 4 jaar nog meer landen (48) mee gaan doen.. Het zal er allemaal niet beter op worden in de groepsfase..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mavaros
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 14:52
Ik zie flarden van de wedstrijd, en iedere keer als ik iets kan kijken, schieten de Iraniërs op de paal of maakt de keeper van Wales een wereldredding.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 09:10

Vos

AFCA

Haha dat lijkt mij rood voor de keeper.

Wel een domper, hij keepte heel goed.

[ Voor 37% gewijzigd door Vos op 25-11-2022 12:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat een opgefokte, vervelende gasten bij Iran.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 13:14
Vos schreef op vrijdag 25 november 2022 @ 12:46:
Haha dat lijkt mij rood voor de keeper.

Wel een domper, hij keepte heel goed.
Wel terechte rode kaart

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Nu online

Quad

Doof

Dit was een makkelijke rode kaart, wat een domme overtreding.
Hoef je geen discussie over te voeren.

[ Voor 24% gewijzigd door Quad op 25-11-2022 12:48 ]

PVOutput☀️

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Hoe de scheidsrechter daar VAR voor nodig had, en nog zijn beslissing probeerde te verdedigen terwijl hij op de TV keek. Veel duidelijker komen ze niet. Doorgebroken speler en dat been zo hoog om het gezicht te raken, Hennesey hoort het toernooi niet meer in actie te komen (zelfs als ze doorgaan).

Nu is Hennesey de keeper die claimde niet te weten wat een Hitlergroet was nadat hij gefotografeerd was er eentje te maken, dus om nou te zeggen dat ik hem dit misgun, nee.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000
  • Laatst online: 16:54

OMX2000

By any means necessary...

Verwijderd schreef op vrijdag 25 november 2022 @ 12:46:
Wat een opgefokte, vervelende gasten bij Iran.
Ik vond het ook behoorlijk overdreven. Laat dan alleen de captain verhaal halen. Maar dit was bij een potje Ajax - PSV in een knokpartij uitgemond. Dus wat dat betreft valt het nog mee ;) Voetbal is emotie hè :+

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Providentia
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 02-10 03:15
Die rode kaart was 100% terecht. Dat gezegd hebbende, even een kleine rant:

Hoe bestaat het toch dat er nog steeds geen spelregels zijn betreffende het bestormen van de scheidsrechter? Ik kan mij hier zo aan ergeren.. Als de scheids fout zit moet de var ingrijpen. De aanvoerder mag naar de scheids toe, als de rest van het team ook verhaal komt halen gewoon allemaal een gele kaart. Opbokken met dat haantjesgedrag!

En als we toch bezig zijn, een ander voorstel wat ik graag wil maken is het volgende. Zodra er gefloten is blijf je van de bal af, tenzij er in jouw voordeel wordt gefloten. Is het onduidelijk, dan wacht je tot het duidelijk is. Kom je wel (bewust) aan de bal na een fluitsignaal en/of als de bal buiten de lijnen is terwijl er in jouw nadeel geloten wordt, dan krijg je direct geel. Zoveel spelbederf door spelers die direct de bal oppakken (?) na een fluitsignaal of de bal nog even wegtrappen en/of gooien.. Nergens goed voor.

/rant mode off

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UninPro
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 04:07
Providentia schreef op vrijdag 25 november 2022 @ 12:54:

Hoe bestaat het toch dat er nog steeds geen spelregels zijn betreffende het bestormen van de scheidsrechter? Ik kan mij hier zo aan ergeren.. Als de scheids fout zit moet de var ingrijpen. De aanvoerder mag naar de scheids toe, als de rest van het team ook verhaal komt halen gewoon allemaal een gele kaart. Opbokken met dat haantjesgedrag!

En als we toch bezig zijn, een ander voorstel wat ik graag wil maken is het volgende. Zodra er gefloten is blijf je van de bal af, tenzij er in jouw voordeel wordt gefloten. Is het onduidelijk, dan wacht je tot het duidelijk is. Kom je wel (bewust) aan de bal na een fluitsignaal en/of als de bal buiten de lijnen is terwijl er in jouw nadeel geloten wordt dan krijg je direct geel. Zoveel spelbederf door spelers die direct de bal oppakken (?) na een fluitsignaal of de bal nog even wegtrappen en/of gooien.. Nergens goed voor.

/rant modus off
Haha, volledig mee eens. Mijn Amerikaanse kameraad begrijpt dit niet. Hij kan voetbal niet aanzien door het gedrag. In zijn favoriete sport basketbal is dit haast onmogelijk of volgen er enorm hoge boetes. Waardoor de spelers zich toch anders lijken te gedragen naar de scheidsrechters.

Los daarvan is het wel Iran dat nu 3 punten verdiend.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• m0nk
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online

m0nk

16-09-2003 15.15

Schiet ie er lekker in, verdiend ook. Wales is echt enorm, enorm slecht..

13-05-2016 15:00 | 08-11-2017 8:30 | 25-11-2024 13:47

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gynnad
Ze pakken de winst toch nog!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terranova
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 13-10 16:42
aardige pegel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

Oei ook nog 2-0 wat een afgang voor Wales en wat lekker voor Iran.

[ Voor 62% gewijzigd door Slasher op 25-11-2022 13:04 ]

Elect a clown, expect a circus.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pierre
  • Nu online

Pierre

Van nature lui!

Wat een verschrikkelijk slecht team dat Wales terecht dat Iran dit wint.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gynnad
Wales in elk geval uitgeschakeld, althans theoretisch kan het nog, maar die kans is wel erg klein.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Megupe
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15:17
Wat speelde Wales slecht. Iran vol met passie gespeeld en pech met paal en reddingen keeper.
Zeer verdiende overwinning.
Iran heeft in principe nu aan een gelijkspel voldoende (ff er van uit gaan dat Engeland niet verliest van VS)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Terechte en verdiende overwinning voor Iran. Wat hebben die er voor geknokt zeg en wat een feest na afloop.

Gaat nog spannend worden in deze groep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• autje
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 11:11
gambieter schreef op vrijdag 25 november 2022 @ 12:51:
Hoe de scheidsrechter daar VAR voor nodig had, en nog zijn beslissing probeerde te verdedigen terwijl hij op de TV keek. Veel duidelijker komen ze niet. Doorgebroken speler en dat been zo hoog om het gezicht te raken, Hennesey hoort het toernooi niet meer in actie te komen (zelfs als ze doorgaan).
Hij probeerde de bal weg te schieten, maar was ongeveer een half uur te laat, waardoor de Iraniër de bal allang had weggetikt.

Actie van iemand die zijn eigen capaciteiten een beetje overschat :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbdeiman
Providentia schreef op vrijdag 25 november 2022 @ 12:54:

En als we toch bezig zijn, een ander voorstel wat ik graag wil maken is het volgende. Zodra er gefloten is blijf je van de bal af, tenzij er in jouw voordeel wordt gefloten. Is het onduidelijk, dan wacht je tot het duidelijk is. Kom je wel (bewust) aan de bal na een fluitsignaal en/of als de bal buiten de lijnen is terwijl er in jouw nadeel geloten wordt, dan krijg je direct geel. Zoveel spelbederf door spelers die direct de bal oppakken (?) na een fluitsignaal of de bal nog even wegtrappen en/of gooien.. Nergens goed voor.

/rant mode off
Er zijn wel regels toe maar doordat grenzen steeds worden opgerekt en het dan steeds meer geaccepteerd raakt is het grootste probleem. Gewoon weer direct straffen. Doorrollen alsof je heel veel pijn hebt en dan direct opspringen of als een hoentje weer verder spelen, gewoon bestraffen. Commentaar op de leiding, straffen. Tijdrekken (bal na het fluitsignaal meenemen of wegtikken), straffen. Eigenlijk zijn al deze dingen (aanstellen, tijdrekken) strafbaar onder de noemer spelbederf en commentaar op de arbitrage is op zichzelf al strafbaar. Net als vragen om een kaart, dat werd maar eventjes toegepast en daarna niet meer. Gewoon consequent toepassen van deze regels zorgt heel snel dat het weer om voetbal draait ipv deze irritante randzaken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Oekiejoekie
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 02-08 02:49
Ik heb zojuist besloten dat ik meer van schaatsen als van voetbal houd... In Thialf spelen die dweilorkesten alleen in de dweilpauze, hier trommelen ze de hele wedstrijd... Gaan ze dat hier serieus 2x 45 minuten (55 met verlenging) volhouden ??

WEES BLIJ !!! Hier had uw advertentie kunnen staan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d-vine
Oekiejoekie schreef op vrijdag 25 november 2022 @ 14:29:
Ik heb zojuist besloten dat ik meer van schaatsen als van voetbal houd... In Thialf spelen die dweilorkesten alleen in de dweilpauze, hier trommelen ze de hele wedstrijd... Gaan ze dat hier serieus 2x 45 minuten (55 met verlenging) volhouden ??
Nederlandse - Senegal niet gezien?
Ja ze gaan dit volhouden, hoort weer bij hun cultuur.
WK Zuid Afrika was nog erger met al die vuvuzela's ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Ik heb ze voor minder gegeven zien worden dit toernooi zeg.

Qatar heeft zijn shit beter voor elkaar deze wedstrijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekiejoekie
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 02-08 02:49
d-vine schreef op vrijdag 25 november 2022 @ 14:33:
[...]

Nederland-Senegal heb ik inderdaad gemist (alhoewel... Gemist ? Uit de samenvatting bleek dat ik weinig gemist had >:) ).Nou ja, dan ga ik het nuttige maar even met het aangename verenigen en naar de supermarkt voor een kratje bier. Dan ligt die mooi koud om 17.00 uur :+

WEES BLIJ !!! Hier had uw advertentie kunnen staan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14:56
Qatar doet het niet zo slecht.
Ik vraag me dan af of we moeten waken voor Ecuador...

Edit :ok toch 0-1 voor Senegal

[ Voor 16% gewijzigd door Harribo op 25-11-2022 14:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joostje123
  • Laatst online: 15:25
Harribo schreef op vrijdag 25 november 2022 @ 14:39:
0-1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d-vine
Hoppa eindelijk de 0-1.
Ook al staat Qatar beter dan de eerste wedstrijd het is echt een team van niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Harribo schreef op vrijdag 25 november 2022 @ 14:39:

Edit :ok toch 0-1 voor Senegal
Qatar maakte dit soort foutjes aan de lopende band in die eerste pot. Ze hebben het nu even droog weten te houden. Benieuwd hoe dat tegen Nederland gaat.

Ik zie het na rust wel uitlopen naar een nulletje of vier.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
d-vine schreef op vrijdag 25 november 2022 @ 14:33:
[...]

Erger? Fantastisch juist dat die supporters 90minuten lang feest vieren op de tribunes. Vroeger op Eurosport, Afrikacup, altijd weer genieten. 4-0 voor of achter maakte geen zak uit, het hele stadion was aan het feesten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Oekiejoekie schreef op vrijdag 25 november 2022 @ 14:37:
[...]

Nederland-Senegal heb ik inderdaad gemist (alhoewel... Gemist ? Uit de samenvatting bleek dat ik weinig gemist had >:) ).Nou ja, dan ga ik het nuttige maar even met het aangename verenigen en naar de supermarkt voor een kratje bier. Dan ligt die mooi koud om 17.00 uur :+
2 uur voor de wedstrijd? Lauw bier als je een hele krat koud legt, ik zou het vriesvak gebruiken voor de eerste xx flessen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rik86
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 13:00
Hoe kan Qatar nu 3 jaar geleden de Asian cup hebben gewonnen; Ik ga er dan ff vanuit dat 't team niet heel erg gewijzigd zal zijn. Helemaal na 't trainingskamp van een half jaar dat ze net gehad hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Allemaal weer terug naar de shopping malls jongens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d-vine
Senegal staat wel voor maar dat is zonder Mane ook armoede voetbal

[ Voor 3% gewijzigd door d-vine op 25-11-2022 15:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 13-10 21:21
Bah 1-2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Nette goal. Wel veel ruimte op rechts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Dat is een heel fraaie goal, Frank de Boer pass. Kom op Qatar! :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
Nu gaat Senegal ineens weer gas geven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nat-Water
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 15:07
En klaar.

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
Boem mooie goal Senegal!

F qatar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Helemaal prima. Niet teveel goals van Senegal betekent dat Nederland zelfs met een screw-up zodirect tegen Ecuador kans houdt op een eerste plek als we goed uithalen tegen Qatar. Moet Senegal wel even winnen van Ecuador dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Wat verwachten we van Nederland straks? Minder moeizaam als de eerste wedstrijd, net zo moeizaam of nog moeizamer?

Ik denk en hoop dat het wel wat vlotter zal gaan dan de eerste wedstrijd...

Afbeeldingslocatie: https://cdn.nos.nl/image/2022/11/25/919345/1280x720a.jpg

Van Gaal heeft grotendeels naar ons geluisterd geloof ik... :z

Pagina: 1 ... 10 ... 61 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Discussie over de mensenrechten in Qatar of de corruptie binnen de Fifa mag in: [WK 2022]Corruptie Fifa en mensenrechten in Qatar

Kwaliteit van de 4K uitzendingen: WK voetbal 2022 in 4K (HDR)