Dakkapel blijkt zonder vergunning geplaatst. Wat nu?

Pagina: 1 2 3 4 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Much ado about nothing.

Oftewel het gaat eigenlijk nergens over.

Dat bedoel ik niet lelijk naar jou toe trouwens, maar 10cm verlagen gaat natuurlijk nergens over.

[ Voor 42% gewijzigd door Wolly op 05-06-2024 15:28 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• krietjur
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:59

krietjur

Where am I?

Netjes opgelost zo, absurd dat het nodig was natuurlijk.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• musiman
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-08 14:04

musiman

Mijn wachtwoord is: Welkom01

Topicstarter
Wolly schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 15:25:
Much ado about nothing.

Oftewel het gaat eigenlijk nergens over.

Dat bedoel ik niet lelijk naar jou toe trouwens, maar 10cm verlagen gaat natuurlijk nergens over.
En dat moet dan ook nog zoveel geld kosten. Gelukkig dat ik daar zelf niet voor hoef op te draaien. Er is geen isolatiemateriaal weggehaald, blijkwaar was het iets van de overstek dat weggehaald kon worden.

Make music, not war

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Dinictus208
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

Dinictus208

Tele romeo

ik zie geen verschil. Maar dat komt misschien doordat
de hoek van de foto's verschilt.

I could feel at the time There was no way of knowing Fallen leaves in the night Who can say where they're blowing As free as the wind And hopefully learning Why the sea on the tide Has no way of turning

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alwind
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 15-09 20:18
Ik kan geen verschil ontdekken :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LTwinter
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 11-09 15:59
musiman schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 15:22:

VOOR aanpassing

[Afbeelding]

NA aanpassing

[Afbeelding]

Ik ben benieuwd naar jullie mening. :)
Heel eerlijk? Jullie buren hebben een spuuglelijke dakkapel. Die van jullie was prima, en is dat nog steeds.

Heel fijn voor jullie dat het goed is afgelopen..

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
musiman schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 15:22:
Ik ben benieuwd naar jullie mening. :)
Volgens mij was het Herman Finkers die zei: het is geen miereneuken, het is miereNneuken! Het komt over als een ambtenaar met macht die zichzelf belangrijk moet houden.

Nu snel wat zonnepanelen op de dakkapel, zodat-ie weer een stukje hoger is.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• onetime
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Ik vond de oorspronkelijke wat grof en "aggressief", nu vindt ik het een mooie, luxe uitstraling hebben.
Maar kan gedeeltelijk door het verschil in hoek van de foto zijn.
Is alles afgerond? Nog iets met een vergoeding voor "your troubles" gevraagd e/o gehad?

I Bought Myself A Politician - MonaLisa Twins 2013: 7panelen(195Wp), maand later, 17. 3 jaar later 28 en gasloos. 5.5kWp O-W op 4.2kVA omvormer. 2018 'verhuisd'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holk
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 15-09 21:27
RemcoDelft schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 16:37:
[...]

Volgens mij was het Herman Finkers die zei: het is niet miereneuken, het is miereNneuken! Het komt over als een ambtenaar met macht die zichzelf belangrijk moet houden.

Nu snel wat zonnepanelen op de dakkapel, zodat-ie weer een stukje hoger is.
Eens, maar het schept voor die ambtenaar nu wel een mooie casus om in de toekomst naar te kunnen verwijzen.

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• delpit
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 16:07
Het is mooi hoe je de nutteloosheid van het fenomeen welstandscommissie en aanverwant hebt aangetoond. Je zal toch je geld verdienen met het leven zuur maken van je medemens over een fukking dakkapel van 10 centimeter te hoog!

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• alwind
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 15-09 20:18
Ik ben het niet met jullie eens. Er is niet actief naar gezocht door de gemeente. Maar als je de vraag stelt dan om het te gedogen moeten ze wel een lijn trekken. Dat is ook precies wat TS wilde want zo heeft hij er later geen last van.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• musiman

musiman

Topicstarter
onetime schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 16:38:
Ik vond de oorspronkelijke wat grof en "aggressief", nu vindt ik het een mooie, luxe uitstraling hebben.
Is alles afgerond? Nog iets met een vergoeding voor "your troubles" gevraagd e/o gehad?
We zijn blij dat het voorbij is en hebben nu een ander probleem dat onze aandacht verdient, dus laat ik het hierbij.

Dat andere probleem is compleet offtopic: een van onze katten logeerde bij iemand en die heeft onze binnenkat laten ontsnappen. Al drie weken zoeken we haar. :(

Make music, not war

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• onetime
  • Niet online
Ik weet niet of het nog een optie is om ze te vragen wat zij denken dat een redelijke vergoeding is voor jullie problemen en tijd. Succes met alles, ik ken het beperkte tijd probleem.

I Bought Myself A Politician - MonaLisa Twins 2013: 7panelen(195Wp), maand later, 17. 3 jaar later 28 en gasloos. 5.5kWp O-W op 4.2kVA omvormer. 2018 'verhuisd'.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SCIxX
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20:58
Eens, nieuwe style oogt beter mijns inziens!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Spiff
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:32
musiman schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 17:38:
[...]
Dat andere probleem is compleet offtopic: een van onze katten logeerde bij iemand en die heeft onze binnenkat laten ontsnappen. Al drie weken zoeken we haar. :(
Al gemeld bij Amivedi?
Over het algemeen proberen katten weer terug naar huis te komen, maar lopend kan dat even duren.
Sterkte!

https://calvinandhobbes.fandom.com/wiki/Spaceman_Spiff

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MLLL
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 08:06

MLLL

Palm Treo 650

musiman schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 16:03:
[...]

En dat moet dan ook nog zoveel geld kosten. Gelukkig dat ik daar zelf niet voor hoef op te draaien. Er is geen isolatiemateriaal weggehaald, blijkwaar was het iets van de overstek dat weggehaald kon worden.
Waarschijnlijk een gootje gecreëerd in de pirplaat.
Heb dat ook vaak genoeg gedaan, isolatiewaarde blijft hetzelfde en het boeideel kan minder hoog.

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• No Hands
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 21:51
delpit schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 16:45:
Het is mooi hoe je de nutteloosheid van het fenomeen welstandscommissie en aanverwant hebt aangetoond. Je zal toch je geld verdienen met het leven zuur maken van je medemens over een fukking dakkapel van 10 centimeter te hoog!
Nee, jammer dat je dit zo ziet. Als iedereen maar wat doet dan wonen we straks in een Belgisch landschap. Het is goed dat er op dit gebied regels zijn en dat er mensen zijn die de taak hebben om die regels te toetsen.
Prima als jij het best vind dat iedereen maar wat aanrommelt maar de praktijk heeft uitgewezen dat de meeste mensen daar niet blij van worden.
Ja, soms is het geneuzel om 10cm maar waar is de grens anders? Die is ergens en er zijn altijd lieden die het daar niet mee eens kunnen zijn, je kan het nooit iedereen naar de zin maken.

Veroordeel niet, verwonder u slechts

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• onetime
  • Niet online
@No Hands Na vooroverleg zodat de aanvraag in lijn met gemeentelijke wensen zou zijn;
onetime schreef op dinsdag 31 oktober 2023 @ 14:52:
Zijdelings on-topic: gisteren een bespreking met de welstand commissie, over een uitbouw plan, volledig in lijn met andere woningen in de omgeving, was in eerste instantie afgekeurd, moest "duidelijk ondergeschikt zijn aan het hoofdgebouw". Dat het wegens isolatie eisen van het bouwbesluit niet mogelijk was om de muur ergens anders te plaatsen, kwam in het eerste gesprek niet over. In het tweede gesprek gisteren kwam ik met een alternatief, maar dat was niet nodig. Gezien de situatie was het oorspronkelijke plan gewenst ... 8)7 |:(
Misschien hadden ze nu ook de tijd gehad om de stukken van het bestemmingsplan die ik bij het vorige gesprek had opgenomen in een pleit document te lezen en begrijpen.
En misschien hadden ze ook begrepen dat we het er niet bij zouden laten zitten.
Je zou nog gaan denken dat iemand je wil dwarszitten die bekend is met (iemand in) de commissie...
Ondanks:
Doe maar de Belgische situatie; veel beter dan die lelijke eenheidsworst die je hier hebt.
Veel gezelliger en levendiger. Wel onderhoud bij (laten) houden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Stnkfst
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 15-09 13:37
Dit is natuurlijk netjes opgelost. Maar mijn hemel, het verschil is echt minimaal. Dus al deze ellende voor iets waar echt niemand iets van merkt en waar niemand ooit echt last van gehad kan hebben. Zo houden we elkaar wel bezig...

Ben blij voor je dat het nu is afgerond.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BounceMeister
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
In de tweede foto lijkt de dakkapel van de buurman ook lager dan eerst?

Bedankt voor de update in ieder geval!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Rostares
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 19:59
BounceMeister schreef op vrijdag 7 juni 2024 @ 08:44:
In de tweede foto lijkt de dakkapel van de buurman ook lager dan eerst?

Bedankt voor de update in ieder geval!
Ze waren toch bezig. Dus dachten van die pakken we direct even mee.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• P1nGu1n
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 17:20
Rostares schreef op vrijdag 7 juni 2024 @ 09:15:
[...]

Ze waren toch bezig. Dus dachten van die pakken we direct even mee.
offtopic:
Plot twist: de dakkapel is niet verlaagd, de foto is vanuit een ander perspectief gemaakt :+

Always code as if the guy who ends up maintaining your code will be a violent psychopath who knows where you live.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• musiman

musiman

Topicstarter
@Spiff We hebben alles al gedaan/geprobeerd/op de hoogte gesteld/etc. om onze kat terug te vinden. Tot noch toe zonder succes...

@BounceMeister De dakkapel van de buren is niet gewijzigd.

@Stnkfst Helemaal mee eens. Azijnp*ssers zijn het. Er zijn een heleboel dakkapellen in de wijk waar ik geen vergunning voor kon vinden en die ook te hoog zijn. Maar ja, in ieder geval is dit dossier nu gesloten. Op naar het terugvinden van onze kat.

Make music, not war

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emeralda
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 26-08 12:00
No Hands schreef op donderdag 6 juni 2024 @ 06:37:
[...]

Nee, jammer dat je dit zo ziet. Als iedereen maar wat doet dan wonen we straks in een Belgisch landschap. Het is goed dat er op dit gebied regels zijn en dat er mensen zijn die de taak hebben om die regels te toetsen.
Prima als jij het best vind dat iedereen maar wat aanrommelt maar de praktijk heeft uitgewezen dat de meeste mensen daar niet blij van worden.
Ja, soms is het geneuzel om 10cm maar waar is de grens anders? Die is ergens en er zijn altijd lieden die het daar niet mee eens kunnen zijn, je kan het nooit iedereen naar de zin maken.
Ik raad iedereen eens aan om naar Baarle Hertog te komen kijken. Je kunt precies zien waar in een straat België begint en eindigt.

Vlamingen trekken zich terug in hun fort en de rest van de buurt kunnen ze op wonderlijke wijze compleet negeren. Nederlanders zijn toch een stuk minder individualistisch dan wij denken.
Pagina: 1 2 3 4 Laatste