Vandaag heb ik een offerte ontvangen van een installateur van zonnepanelen. Nu zou ik graag willen weten of de offerte marktconform is.
De installateur bied het volgende aan:
8 Zonnepaneel Monokristallijn Fullblack 405Wp TW Solar 1719x1140x30mm
8 Enphase Micro-omvormer IQ7 plus
1 ClickfitEvo montagesysteem
1 Montage AC-aansluiting particulier
1 Montage voor 8 panelen
hiervoor vraagt hij inclusief BTW €8000,-
De te verwachten opbrengst per jaar zou 3398 kwh moeten zijn. De panelen komen op het zuiden op het dak van onze woning te liggen.
8 panelen is het maximale wat ik momenteel kwijt kan.
Voor dezelfde oplossing maar dan met 6 panelen word €6450,- inclusief btw gevraagd
De regio betreft Noord-Brabant.
Mijn huidige gebruik is ongeveer 1900 kwh op jaarbasis minus 300 kwh welke ik op wek met mijn huidige zonnedakpannen (Solinso)
ik realiseer me dat een systeem met micro omvormers duurder is dan een andere oplossing maar zou graag jullie mening willen weten m.b.t. de prijs. Ik krijg het vermoeden na wat zoekwerk via Google en links en rechts geinformeerd te hebben dat dit wat aan de hoge kant is.
De installateur bied het volgende aan:
8 Zonnepaneel Monokristallijn Fullblack 405Wp TW Solar 1719x1140x30mm
8 Enphase Micro-omvormer IQ7 plus
1 ClickfitEvo montagesysteem
1 Montage AC-aansluiting particulier
1 Montage voor 8 panelen
hiervoor vraagt hij inclusief BTW €8000,-
De te verwachten opbrengst per jaar zou 3398 kwh moeten zijn. De panelen komen op het zuiden op het dak van onze woning te liggen.
8 panelen is het maximale wat ik momenteel kwijt kan.
Voor dezelfde oplossing maar dan met 6 panelen word €6450,- inclusief btw gevraagd
De regio betreft Noord-Brabant.
Mijn huidige gebruik is ongeveer 1900 kwh op jaarbasis minus 300 kwh welke ik op wek met mijn huidige zonnedakpannen (Solinso)
ik realiseer me dat een systeem met micro omvormers duurder is dan een andere oplossing maar zou graag jullie mening willen weten m.b.t. de prijs. Ik krijg het vermoeden na wat zoekwerk via Google en links en rechts geinformeerd te hebben dat dit wat aan de hoge kant is.
[ Voor 14% gewijzigd door glas86 op 01-11-2022 09:26 ]