Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• FraGment
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 18-03 16:39
Vragen
Ik heb begrepen dat panelen van SunPower een van de duurdere panelen zijn. Mijn grootste zorg is dan ook of de offerte redelijk is. Ook zou ik graag van andere tweakers uit de buurt van Eindhoven alternative aanbevelingen ontvangen om een offerte te laten maken. Ik heb in eerste instantie voor dit bedrijf gekozen omdat zij een totaal systeem in huis hebben; zonnepanelen,warmtepomp (icm vloerverwarming), wat op elkaar is afgestemd.

Hoop met jullie reacties een beter besluit te kunnen nemen!
Bvd.
Foto's
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_9linA1vDDBAoTvV6hplK_dAfhE=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/9XGgA35qcOXJxBOw4cKSkHE3.png?f=user_large
Onderdelen
Zonnepanelen
13 x SunPower P3-370WP AC FULL BLACK zonnepaneel, 4810 Wp totaal
Omvormers
13 x Geïntegreerde Enphase IQ7A Micro Inverter omvormer
Omvormergerelateerde artikelen
3 x Q-Relay (1 fase)
3 x Q-Term (1 fase)
9 x Q-Cable 1.7m (1 fase)
4 x Q-Cable 1.0m (1 fase)
2 x Epcos Ferrietring
Bevestigingsmaterialen
13 x Hellenddak frame
1 x Klein materiaal
Bekabeling
25 x YMVK Kabel 3x4mm2
Hulpmaterialen
1 x Veiligheidsmaterialen
Monitoring
1 x Enphase Envoy-S Standaard
Montage
1 x Schouwen
1 x Installatie voor 13 panelen
Diverse
1 x Aardlekautomaat 16A 100MA 1 fase
1 x Aardlekautomaat 20A 100MA 1 fase
1 x Korting
1 x Stelpost vervangen groepenkast inclusief hoofdschakelaar 3-fase 10 groepen
Jaarverbruik
4000 kWh per jaar (5 pers. gezin)
Huidige elektriciteitsaansluiting
Normale 1 fase (meterkast van 1999)
Budget en doel
Zoveel mogelijk stroom opwekken ivm omschakeling van gas naar toekomstig warmtepompsysteem.
Reeds verkregen offertes
Totaal exclusief BTW: € 10.990,00

• klump4u
  • Registratie: Februari 2008
  • Niet online

klump4u

Full electric in Zuid-Limburg

Mijn mening is dat ik het belachelijk duur vind, waarom Sunpower? En volgens mij heb je geen last van schaduw dus gewoon een stringomvormer nemen.
Ik leg zelf 14400Wp voor €7500,- excl. BTW
Wel leuk dat ze jou korting geven ;)

[ Voor 9% gewijzigd door klump4u op 23-10-2022 17:52 ]

18950Wp🌞, Atlantic 270V3💧, Pana 5J🔥. Zendure 2400AC 11,5kWh🔋,Hyundai Kona 64kWh 🚗, Peblar Home ⛽

• FireAge
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09:06
Te dure panelen met te dure micro-omvormers.

Zonnepanelen afgestemd op warmtepomp? Klinkt als broodje aap. Zonnepanelen leveren stroom, warmtepompen gebruiken stroom. Is weinig aan af te stemmen.

• Rol-Co
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19-11 19:21

Rol-Co

3,8kWpZ 4,98kWpO-Z-W 2,86kWpN

Veel te duur inderdaad voor wat je krijgt, en waarom de meterkast vervangen voor slechts 4800Wp die ook nog eens in 2 richtingen liggen?
De 4 op noord oost kan je op micro zetten maar de 9 op zuid west kunnen op een goedkopere 3600Wp string omvormer met een 16A groepje.
Maar 11k is absurd voor dit.

Noord-Oost-Zuid-West 11640Wp Totaal Live, Netduino advanced pv logging

• Atomius
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20:49
FraGment schreef op zondag 23 oktober 2022 @ 17:12:
Vragen
Ik heb begrepen dat panelen van SunPower een van de duurdere panelen zijn. Mijn grootste zorg is dan ook of de offerte redelijk is. Ook zou ik graag van andere tweakers uit de buurt van Eindhoven alternative aanbevelingen ontvangen om een offerte te laten maken. Ik heb in eerste instantie voor dit bedrijf gekozen omdat zij een totaal systeem in huis hebben; zonnepanelen,warmtepomp (icm vloerverwarming), wat op elkaar is afgestemd.

Hoop met jullie reacties een beter besluit te kunnen nemen!
Bvd.
Foto's
[Afbeelding]
Onderdelen
Zonnepanelen
13 x SunPower P3-370WP AC FULL BLACK zonnepaneel, 4810 Wp totaal
Omvormers
13 x Geïntegreerde Enphase IQ7A Micro Inverter omvormer
Omvormergerelateerde artikelen
3 x Q-Relay (1 fase)
3 x Q-Term (1 fase)
9 x Q-Cable 1.7m (1 fase)
4 x Q-Cable 1.0m (1 fase)
2 x Epcos Ferrietring
Bevestigingsmaterialen
13 x Hellenddak frame
1 x Klein materiaal
Bekabeling
25 x YMVK Kabel 3x4mm2
Hulpmaterialen
1 x Veiligheidsmaterialen
Monitoring
1 x Enphase Envoy-S Standaard
Montage
1 x Schouwen
1 x Installatie voor 13 panelen
Diverse
1 x Aardlekautomaat 16A 100MA 1 fase
1 x Aardlekautomaat 20A 100MA 1 fase
1 x Korting
1 x Stelpost vervangen groepenkast inclusief hoofdschakelaar 3-fase 10 groepen
Jaarverbruik
4000 kWh per jaar (5 pers. gezin)
Huidige elektriciteitsaansluiting
Normale 1 fase (meterkast van 1999)
Budget en doel
Zoveel mogelijk stroom opwekken ivm omschakeling van gas naar toekomstig warmtepompsysteem.
Reeds verkregen offertes
Totaal exclusief BTW: € 10.990,00
Goed dat je hier een check doet of de offerte redelijk is. Ik denk van niet, ik denk dat hij zwaar overpriced is.

Je kan het beste rekenen met euro ex btw per WP. In jouw geval 10990 / 4810. De waarde die hieruit komt is echt heel hoog, ook voor een Enphase systeem.

Je kan voor de gein eens zoeken in dit subforum op "zonnepanelen offerte Enphase wp" (sorteren op nieuw-oud, recent zijn de prijzen behoorlijk gestegen). Je zal waardes tegenkomen van 1,4-1,7. Dat is ook prijzig, maar al redelijker.

En wat ze hierboven zeggen; als je geen noemswaardige schaduw hebt is Enphase echt een beetje zonde van je geld.

Met een stringomvormer moet je qua prijs veel lager uitkomen.

Mijn advies zou dus zijn om lekker nog even door te zoeken en offertes door andere partijen op te laten stellen. No rush :)

• Baf1982
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 09:57
Veel te duur, bedrijf uit Gemert toevallig? Ik zou elders nog wat offertes opvragen, dat kan inderdaad voor de prijzen die Atomius noemt.

Verwarmen en koelen met Elga/Toshiba, Panasonic Z42-XKE en Innova 10HP, SSW met Atlantic Explorer V4 270LC, 9880 Wp Enphase

• FraGment
Bedankt voor alle reacties, ik heb er nog eentje ontvangen. Zouden jullie hier ook eens overheen kunnen kijken. Bvd!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8-NGbWhPs9zTzUc5m2GYN83flnQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/oVvyNiYFUO3AMr7Uu5WbwJjv.png?f=fotoalbum_large

• Ralphie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-11 13:47
Heb jij een zwembad in je tuin? Zo ja, dan denk ik dat ze daarom wel dachten dat de prijs hoger kon. Ook voor een string omvormer setup met Longi panelen vind ik het erg aan de hoge kant..

HODL

• FraGment
Ralphie schreef op woensdag 26 oktober 2022 @ 12:18:
Heb jij een zwembad in je tuin? Zo ja, dan denk ik dat ze daarom wel dachten dat de prijs hoger kon. Ook voor een string omvormer setup met Longi panelen vind ik het erg aan de hoge kant..
Haha, nee! Gedurende de zomerperiode wel, geen permanente. 8)7 Bedankt voor je reactie!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:48

JvS

Ik heb hem zelf ook

Maarja 1,40 per wattpiek is niet absurd duur. Kan vast nog wel goedkoper, maar dit is volgens mij een redelijk courante prijs voor een set van 17 panelen. De installateur pakt wel redelijk wat winst.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• Coolstart
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 10:49
ivm 2de offerte: Goochelen met cijfers:

1. De terugverdientijd 2,6jaar ;-) Dat is toch een grap?. Alsof je op gas + net elk jaar €5000+ zou verbruiken. De huidige prijspiek is niet representatief voor de komende jaren.

2. Je moet er rekening met houden dat die 5514kWh opbrengt in uw 2de offerte de totale opbrengt is. Als jij dan toevallig geen auto aan het laden bent of een zwembad aan het verwarmen ben je die energie kwijt. Je kan wel compensatie krijgen van de energiemaatschappij als je het in het net pompt maar dat is nooit € 0.70 cent ;-)

Uiteindelijk

• AUijtdehaag
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Rol-Co schreef op zondag 23 oktober 2022 @ 18:03:
Veel te duur inderdaad voor wat je krijgt, en waarom de meterkast vervangen voor slechts 4800Wp die ook nog eens in 2 richtingen liggen?
De 4 op noord oost kan je op micro zetten maar de 9 op zuid west kunnen op een goedkopere 3600Wp string omvormer met een 16A groepje.
Maar 11k is absurd voor dit.
Ik zou alles volknallen op een stringomvormer.
Waar heb ik dat meer gezien? :)

PVOutput Github - Div ESP TK: MHI - Clack - Marstek

• Rol-Co
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19-11 19:21

Rol-Co

3,8kWpZ 4,98kWpO-Z-W 2,86kWpN

AUijtdehaag schreef op woensdag 26 oktober 2022 @ 13:51:
[...]

Ik zou alles volknallen op een stringomvormer.
Waar heb ik dat meer gezien? :)
Met huidige prijzen toch iets minder snel.

Noord-Oost-Zuid-West 11640Wp Totaal Live, Netduino advanced pv logging

Pagina: 1